Zowieso, zal een macbook van voor de update nu minder goed werken? Ik dacht het niet.
De updates zijn in dit stadium van de IT echt niet wereldschokkend meer van één cycle naar de andere. Ik noem het eerder kleine incremental updates, kleine dingetjes.
Ik heb het niet heel precies gevolgd, maar wat krijg je nu erbij, bij het goedkoopste model?
Een paar mhz'jes extra (omg nee...

de vorige macbook is waardeloos geworden! Merk je echt helemaal
niets van)
Nog altijd 512 Mb bij de goedkoopste macbook (wat in feite nog steeds belachelijk is)
Ik wil maar zeggen dat echte usability en connectivity features echt niet worden gewijzigd. De markt gaat gewoon zo snel niet meer vooruit en verzadigt gewoon. Ze hebben allemaal nog gewoon wifi, bluetooth, usb, enz... Het is niet zo dat er morgen opeens vier nieuwe standaarden voor draadloze en bedrade verbindingen verschijnen en uw macbook obsolete is geworden
Al bij al geen reden om zo dramatisch te doen lijkt mij, en heel vervelend te gaan doen in de shops. Denk ook aan de uitbaters van zo een shop, je zadelt ze op met requests die ze eigenlijk niet kunnen vervullen, maar uit coulance waarschijnlijk wel gaan doen. (en zij wisten ook van niets) Wat moeten ze doen met die 'oude' macbook? En gekocht is gekocht, je gaat toch ook bij bmw je wagen niet indienen omdat er net vier weken erna een motorupgrade is geweest. Beetje triets voor zoiets miniems. Duw wat meer ram in je vorige macbook en klaar ben je.
Je gaat toch ook niet elke zes maand je macbook vervangen voor de nieuwe lichting? Nee, je houdt je apparaat toch minstens een 4 tal of 6 tal cycli bij (2-3 jaar). Nu heb je er gewoon één niet helemaal benut. Big deal, miniem gewoon.
Ik heb dus nooit dat 'genaaid' gevoel begrepen. It's just a computer, use it, ipv er steeds over te lopen mekkeren. Dat je je eventueel genaaid voelde bij de vernieuwing van iMac's zonder iSight en remote (frontrow) naar iMacs met, en dat in een periode van een week of zo, dat is eventueel nog te begrijpen