draadloos netwerkprobleem macbook

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mij enkele weken een macbook aangeschaft en als ik er thuis mee op internet wil gaat dit enkel via lan kabel. als ik probeer draadloze verbinding te maken komt er: "er heeft zich een fout voorgedaan tijdens het verbinden met het AirPort-netwerk belkin54g" het rare is dat ik dat probleem niet heb als ik bijvoorbeeld in een hotspot probeer draadloos op internet te surfen.
Mijn modem is een Belkin F5D7050 en ik heb alle firmware updates en updates van airport al geinstalleerd. Ik heb ook al eens mac os x opnieuw geinstalleerd maar niets werkt. iemand een idee of hetzelfde probleem gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bodevinaat
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-07-2023
Ik heb exact hetzelfde. Ik heb vanmiddag een MacBook aangeschaft. Met een exacte kopie van de instellingen van mijn iMac (draadloos, geen DHCP, handmatig IP adres) wordt mijn netwerk (Belkin router) wel gedetecteerd, maar kan ik er geen verbinding mee maken. Met Ethernetkabeltje lukt het in 2 seconden.

Ik vermoed een probleem met of de Belkin, of de MacBook

Windoosch: techniek uit den voorigen eeuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:49

samo

yo/wassup

Probeer het eens op een ander kanaal, of met andere beveiliging. Misschien dat er daar iets afwijkt...

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
zet je beveiliging eens uit, en kijk offie het dan doet.. Het kan namelijk aan de beveiliging liggen.. dit wil niet altijd helemaal meewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bodevinaat
Ander kanaal geeft een werkende situatie. Echter na een nachtje 's morgens opstarten geeft weer het bekende probleem. De Macbook 'ziet' het draadloze netwerk, maar kan geen verbinding maken. Ook het in/uitschakelen van de 2 protocollen 11b en 11g geeft geen oplossing, terwijl mijn iMac met alle situaties (11b/11g/mixed) onmiddellijk verbinding heeft. Apple heeft de laatste versie van de MacBook uitgerust met de Airport Extreme, die 108 mbit/sec aankan op protocol 11n. Volgens mij werkt deze niet goed samen met lagere protocollen, hoewel hij ze volgens de specs wel aan moet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raar, ik heb een macbook core duo, ik kan perfect draadloos verbinden met een 11b netwerk
Nu heb ik een vriend die een macbook core2duo (zoals topicstarter), maar die kan met precies de zelfde config niet verbinden met die draadloze wlan.

Volgens mij ligt het gewoon aan Apple...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg dezelfde melding als ik op een draadloos netwerk probeer in te loggen, die maar een select aantal mac-adressen toestaat. Heb je al geprobeerd om alle mac-adressen toe te laten op de router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bodevinaat
Hee, dat is misschien iets. Ga ik even proberen.

Op de router staat Mac filtering uit. Dat kan het dus niet zijn. Of zou ik de MacBook specifiek moeten opnemen in 'toegestane Mac adressen'?

[ Voor 60% gewijzigd door Bodevinaat op 07-04-2007 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bodevinaat
Router software upgrade... totnutoe werkt het!

Pagina: 1