Ik heb sinds een week een last van crashes op mn Macbook Unibody.
De macbook loopt dan vast en geeft strepen in het beeld(MB scherm en extern scherm(DVI)), zie:

Ik had voor/tijdens de crash de volgende programma's draaien: Mail,iTunes,Firefox,SABnzbd+ en Time machine was aan het backuppen.
Zelf dacht ik aan een geheugen probleem sinds ik dat 2weken geleden heb geupgrade.
Daarom heb ik memtest 4.22 gedraait met 12 passes maar die gaf geen errors.
Daarna dacht ik aan een software probleem en heb ik mac os x helemaal opnieuw geinstalleerd, maar het probleem blijft.
Het enige dat de fout kan veroorzaken lijkt mij het geheugen, dat voor 3,4GB van 4GB is gechecked door memtest 4.22, dus het zou kunnen zijn dat de 0,6GB die niet gescand is het probleem is?
Het geheugen: Kingston KTA-MB1066K2/4G (voor macbooks volgens kingston)
De hardeschrijf(ook vervangen): Western Digital 5000BEVT
Weet iemand een oplossing, of moet het het geheugen wel zijn?
De macbook loopt dan vast en geeft strepen in het beeld(MB scherm en extern scherm(DVI)), zie:

Ik had voor/tijdens de crash de volgende programma's draaien: Mail,iTunes,Firefox,SABnzbd+ en Time machine was aan het backuppen.
Zelf dacht ik aan een geheugen probleem sinds ik dat 2weken geleden heb geupgrade.
Daarom heb ik memtest 4.22 gedraait met 12 passes maar die gaf geen errors.
Daarna dacht ik aan een software probleem en heb ik mac os x helemaal opnieuw geinstalleerd, maar het probleem blijft.
Het enige dat de fout kan veroorzaken lijkt mij het geheugen, dat voor 3,4GB van 4GB is gechecked door memtest 4.22, dus het zou kunnen zijn dat de 0,6GB die niet gescand is het probleem is?
Het geheugen: Kingston KTA-MB1066K2/4G (voor macbooks volgens kingston)
De hardeschrijf(ook vervangen): Western Digital 5000BEVT
Weet iemand een oplossing, of moet het het geheugen wel zijn?
[ Voor 3% gewijzigd door Phyth0n op 14-04-2009 20:52 ]