[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste
Acties:
  • 12.548 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livia
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-10-2022

Livia

Sleep

RobbieB schreef op woensdag 14 november 2007 @ 08:42:
Heeft mijn zusje laatst ook gehad. Even het PRAM resetten en alles is weer goed.
Staat op de apple site hoe het moet.
Ah! Zal het eens opzoeken.
Maar gek genoeg, heb ik het nu niet meer :? Even laptop aan en uit zetten heeft bij mij geholpen ;)

Four days will quickly steep themselves in night; Four nights will quickly dream away the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

RobbieB schreef op woensdag 14 november 2007 @ 08:42:
Heeft mijn zusje laatst ook gehad. Even het PRAM resetten en alles is weer goed.
Staat op de apple site hoe het moet.
Apart, want wat er in je PRAM staat heeft niets te maken met keyboards of de staat daarvan:
  • Display and video settings such as refresh rate, screen resolution, number of colors
  • Time zone setting
  • Startup volume choice
  • Speaker volume
  • Recent kernel panic information, if any
  • DVD region setting

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:43
burne schreef op woensdag 14 november 2007 @ 18:09:
[...]

Apart, want wat er in je PRAM staat heeft niets te maken met keyboards of de staat daarvan:
  • Display and video settings such as refresh rate, screen resolution, number of colors
  • Time zone setting
  • Startup volume choice
  • Speaker volume
  • Recent kernel panic information, if any
  • DVD region setting
Apart, want toch heeft het geholpen, maar mssn was opnieuw opstarten alleen al genoeg (zie bovenstaande post)

[ Voor 6% gewijzigd door RobbieB op 14-11-2007 21:23 ]

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237666

het fijne aan de mac/osx, na een reboot zijn veel problemen vaak verholpen. fantastisch gewoon hoe soms kleine foutjes zichzelf lijken op te lossen. waren maar meer os en zo :' (

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:59
BurkaN schreef op woensdag 14 november 2007 @ 00:04:
[...]

Je hebt het volledige eerste jaar de tijd om er over na te denken. Binnen dat eerste jaar kan je alsnog Apple Care aanschaffen mocht je dat willen en/of denken dat je het nodig gaat hebben.

Leg elke maand 25 euro opzij en je kan precies op tijd Apple Care aanschaffen :)
Houdt er dan wel rekening mee dat er ook nog het Parts&Labour programma is voor studenten wat een stuk goedkoper is (130 euro oid) en alleen bij aanschaf te krijgen is en dat sommige winkels ook Applecare een stuk goedkoper verkopen als je het bij aanschaf koopt (zo zag ik het voor 169 euro hangen bij de lokale iCentre).

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

burne schreef op woensdag 14 november 2007 @ 18:09:
[...]

• DVD region setting
Afaik staat die in de PRAM van je dvd drive.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• fabulaus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-05 07:36

fabulaus

Ja toch

De binnenzijde van mijn macbook (hier is een woord voor, maar kan er niet op komen) begint iets te golven / los te laten aan de zijkanten. Ik heb mijn Macbook in februari gekocht, dus nog geen jaar. Nu las ik echter dat er standaard maar een half jaar garantie op een Mac zit. Wat moet ik doen?

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

D'r zit een jaar garantie op.

Anoniem: 37526

En twee jaar als je zin hebt in veel gemiep met een rechtsbijstand verzekering.

Anoniem: 205956

MikeN schreef op donderdag 15 november 2007 @ 00:03:
[...]

Houdt er dan wel rekening mee dat er ook nog het Parts&Labour programma is voor studenten wat een stuk goedkoper is (130 euro oid) en alleen bij aanschaf te krijgen is en dat sommige winkels ook Applecare een stuk goedkoper verkopen als je het bij aanschaf koopt (zo zag ik het voor 169 euro hangen bij de lokale iCentre).
Dat parts&labour is toch het enige waar je echt garantie op wilt hebben lijkt me? Dan is dat ideaal. Ben ik blij dat ik nog student ben :).

• fabulaus

fabulaus

Ja toch

Ik heb hem gekocht via apple.com, betekend dit terug sturen, een maand geen laptop, nieuwe case en vervolgens grote kans dat het weer gebeurt?

• whitehouse
  • Laatst online: 18-09-2019
Zonder Apple-Care : yep

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

• fabulaus

fabulaus

Ja toch

en met apple care?

• MikeN
Dan is de kans dat het weer gebeurd net zo groot ;-)

Anoniem: 215679

Zpottr schreef op woensdag 14 november 2007 @ 16:39:
[...]

Niet zo hoog opnemen joh. Wat ik alleen wil zeggen is dat je je tijd beter voor leuke dingen kunt gebruiken dan voor routinematig onderhoudsgezeik, en dat dat nu juist een goeie reden is om een Mac te kopen ;)

Toch komen in deze threads keer op keer mensen die zich dagelijks willen gaan bezig houden met het behoud van hu accu... zie een paar post hierboven wéér iemand die het een goed idee vindt de accu er af te halen (fijn man, MacBook wankelend op 3 pootjes op halve processorsnelheid en MagSafe los = MacBook uit). MacBook steeds van netspanning afhalen is wat minder extreem maar ook overbodig.
ja dit zie ik me zelf nou niet zo snel doen, ik had destijds wel plotseling een kapotte accu maar deze is direct vervangen voor een nieuwe in applestore in Leeuwarden, die jongeman zei ook dat het bullshit was je hier druk mee bezig te houden, je hebt nu op de batterij 2 jaar garantie... omdat er zoveel kapot zijn gegaan(zelfde serie's als Dell!)

daardoor had apple de garantie verlengd. mocht ik ooit weer er wat mee hebben mocht ik hem ala minuut laten vervangen zei hij.. en over die batterijkwestie zei hij ook dat je je daar beter niet mee bezig kon houden. daar waren ze niet voor gemaakt idd...

en macbook zonder accu aan de stroom is idd ook niet even goed zei hij ook doordat als je perongeluk de stekker los hebt, deze toch ineens volledig afsluit, waar ook de mac niet voor is gebouwd :P O+

Anoniem: 234413

Is het mogelijk om je macbook dicht te klappen en dat dan je internetverbinding tot stand blijft??

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

OK, ik probeer me goed in te lezen, maar kan het nergens vinden. Het is als volgt:

Ik mag van mijn werk een laptop uitzoeken tot 1500 euro met als eis dat er windows legaal op moet kunnen. Mijn eigen eis is batterijtijd en design.

Nu twijfel ik tussen een kleine Sony Vaio T serie (of iets dergelijks) of een MacBook met ernaast windows voor de keren dat het moet voor werk dingen.

Windows draait uiteraard prima op een macbook. Normaliter zou ik dat ook prima zelf doen, echter het gaat hier om een laptop voor werkgebruik. Ik kan echt niet hebben dat het een keer mis gaat bij een klant en dat het dan is: "jij wilde per se die macbook hebben ipv een windows laptop".

Vraag: zijn er ook mac stores die macbooks over de balie doen waar alles al kant en klaar op staat? Uiteraard met betaling voor de licentie. Dan kan ik mooi een Macbook medium met vista of xp licentie kopen in 1 klap.

Nogmaals: ik zou het zelf zo doen, maar wil het nu liefst even een keer laten doen.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Anoniem: 163039

Jazzper schreef op donderdag 15 november 2007 @ 21:45:
OK, ik probeer me goed in te lezen, maar kan het nergens vinden. Het is als volgt:

Ik mag van mijn werk een laptop uitzoeken tot 1500 euro met als eis dat er windows legaal op moet kunnen. Mijn eigen eis is batterijtijd en design.

Nu twijfel ik tussen een kleine Sony Vaio T serie (of iets dergelijks) of een MacBook met ernaast windows voor de keren dat het moet voor werk dingen.

Windows draait uiteraard prima op een macbook. Normaliter zou ik dat ook prima zelf doen, echter het gaat hier om een laptop voor werkgebruik. Ik kan echt niet hebben dat het een keer mis gaat bij een klant en dat het dan is: "jij wilde per se die macbook hebben ipv een windows laptop".

Vraag: zijn er ook mac stores die macbooks over de balie doen waar alles al kant en klaar op staat? Uiteraard met betaling voor de licentie. Dan kan ik mooi een Macbook medium met vista of xp licentie kopen in 1 klap.

Nogmaals: ik zou het zelf zo doen, maar wil het nu liefst even een keer laten doen.
windows draait op de mac hetzelfde als op andere pc's / laptops. (uit een test is gebleken dat vista zelfs het beste op een mac draait). windows en bootcamp / parrallels installeren is makkelijk.

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

je quote mijn bericht (why? het staat erboven) en gaat vervolgens vertellen wat ik op voorhand al 3x probeer uit te leggen/verdedigen. Het is geen kwestie van onkunde of onwil, het is een kwestie van bedrijfslaptop...

toch bedankt voor het meedenken :p

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Jazzper schreef op donderdag 15 november 2007 @ 22:13:
je quote mijn bericht (why? het staat erboven) en gaat vervolgens vertellen wat ik op voorhand al 3x probeer uit te leggen/verdedigen. Het is geen kwestie van onkunde of onwil, het is een kwestie van bedrijfslaptop...

toch bedankt voor het meedenken :p
je zegt ik wil niet dat ik bij een klant sta en dat mijn windows faalt.

Daar reageer ik op door te zeggen dat windows op de mac hetzelfde draait als op andere computers.

En daarop zeg je "je gaat vertellen wat ik al drie keer probeer uit te leggen."

Ik zou maar geen mac kopen want je bent volgens mij nog te dom om te poepen.

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Dan moet je juist een Mac kopen.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Jazzper schreef op donderdag 15 november 2007 @ 22:13:
het is een kwestie van bedrijfslaptop...
Koop een MacBook en breng 'm langs je IT afdeling en zeg 'bewindowsen, graag'.

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

@jeweettoch: ik wist niet waar je specifiek op reageerde omdat je mijn hele post onnodig quote. Ik ging er van uit dat je op het installeren gedeelte doelde. Verder plaatste ik nog een smiley erachter om aan te geven dat ik het met een knipoog terugzei en niet offensief bedoelde. Dat je vervolgens met zo'n sneue opmerking weer terugkomt zegt geloof ik meer over jezelf... jammer.

@cyber: was een goede optie geweest als het geen driemans bureau was. Ík ben de IT afdeling zelf geloof ik :p

• naruto
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08-2020
een vraagje, geldt de studenten korting ook bij de apple store (dus niet online)?

naruto schreef op donderdag 15 november 2007 @ 22:37:
een vraagje, geldt de studenten korting ook bij de apple store (dus niet online)?
ja en sommige apple winkels of apple resellers hebben ook nog een bon van 100 euro erbij. Zo heb ik 1 maand geleden een macbook gekocht met 4% korting en een waardebon van 100 euro waar ik 1gb geheugen extra van heb gekocht.

Die 100 euro actie was bij resellers in Heerenveen, Leeuwarden en Groningen. Ik weet niet of die actie nog steeds geldig is maar wel goed om even te onderzoeken.

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 163039 op 15-11-2007 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
De gemiddelde Apple store geeft minder korting dan de online stores (vaak 5% of 8% vs. 12%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-05 11:43

LoneWolf

Just a Byte

Jazzper schreef op donderdag 15 november 2007 @ 21:45:

Ik heb zelf voor de zelfde keuze gestaan, alleen meer als 1,5 jaar geleden:

Ik heb toen gekozen voor een MacBook (1st gen coreduo 2.0)
Met de 1e paar versies bootcamp was het soms beetje aanmodderen, ivm bv gebrekkige toetsenbord ondersteuning (geen delete en insert toetsen enz)
vanaf 1.3 bootcamp was het eigenlijk wel okee, heb er later zelfs vista ipv xp opgezet, ook dat werkt zeer stabiel. Ik heb eigenlijk nooit problemen echt ondervonden.

Nu heb ik de laaste leopard bootcamp drivers geinstalleerd, (leopard zelf nog niet, ivm de bugjes in lp zelf) en ik vind het geheel zeer stabiel en goed draaien.

Ondertussen heb ik ook VMware Fusion aangeschaft, en gebruik dat eigenlijk meer dan bootcamp, ik laad een VM met mijn XP die ik overhad na install van Vista, of ik laad de Vista bootcamp partitie.

Heb 2 GB ram er in, dat was wel nodig, 1 gb is te weinig, ook voor Vista is dat krap aan. Zou zelfs aanraden om 4 gb te nemen als je VMware gaat gebruiken met Vista, maar die kan je goedkoper los bij bestellen dan bij apple er in te laten zetten. Upgrade van de standaard hd en geheugen is zelf erg gemakkelijk te doen.

Ik heb ook idd wel eens ergens gezien dat een mac winkel vista pre-installed erbij deed, weet alleen niet meer waar.

[ Voor 3% gewijzigd door LoneWolf op 16-11-2007 12:37 ]

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziekloon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-04 10:57
Ik had een vrij bizar probleem met mijn gisteren binnengekomen MacBook (2.2Ghz C2D, 1 GB).
De draadloze verbinding was echt om te janken... het ene moment volle sterkte en snelheid, even later nauwelijks verbinding te krijgen (zowel met mijn Speedtouch 716v5 WL als mijn nieuwe Apple Airport Extreme). Ook na de 10.5.1 update nog steeds problemen. Was al bijna aan het bellen met Apple, maar besloot als wanhoopspoging Leopard te herinstalleren. Clean install gedaan... en nu geen enkel probleem meer! Ik snap er geen bal van...
De moraal van het verhaal (voor mij een eye opener, voor andere misschien volkomen logisch): Heb je vage problemen met je nieuwe MacBook, probeer even een schone installatie..:D

edit:
Oh ja, inmiddels mijn geheugen naar 2GB gebracht... werkt best wel wat vlotter, vind ik

[ Voor 6% gewijzigd door ziekloon op 16-11-2007 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbox
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

mbox

In de fast lane

naruto schreef op donderdag 15 november 2007 @ 22:37:
A-mac Utrecht gaf 4% als je studeert aan de HU en 8% als je werkzaam bent in het onderwijs (uiteraard niet in combinatie). Is inderdaad minder dan online zoals hierboven al werd verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroentje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
A-mac Utrecht gaf 4% als je studeert aan de HU en 8% als je werkzaam bent in het onderwijs (uiteraard niet in combinatie). Is inderdaad minder dan online zoals hierboven al werd verteld.
dus je hebt 1 voorbeeld gevonden waarbij offline beter is dan online? niet echt sterk. -O- .als je van het algemeen uitgaat, kun je zeggen dat online goedkoper is. in amsterdam waren ze ook duurder dan online bestellen. (5% versus het online tarief)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-05 22:46

Maartenvs

For Sale

ziekloon schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 12:44:
Ik had een vrij bizar probleem met mijn gisteren binnengekomen MacBook (2.2Ghz C2D, 1 GB).
De draadloze verbinding was echt om te janken... het ene moment volle sterkte en snelheid, even later nauwelijks verbinding te krijgen (zowel met mijn Speedtouch 716v5 WL als mijn nieuwe Apple Airport Extreme). Ook na de 10.5.1 update nog steeds problemen. Was al bijna aan het bellen met Apple, maar besloot als wanhoopspoging Leopard te herinstalleren. Clean install gedaan... en nu geen enkel probleem meer! Ik snap er geen bal van...
De moraal van het verhaal (voor mij een eye opener, voor andere misschien volkomen logisch): Heb je vage problemen met je nieuwe MacBook, probeer even een schone installatie..:D

edit:
Oh ja, inmiddels mijn geheugen naar 2GB gebracht... werkt best wel wat vlotter, vind ik
Na de update heb ik ook weer last van soms wegvallende verbindingen. Hopelijk krijgen we niet weer updates als 10.4.8 :/

[ Voor 24% gewijzigd door Maartenvs op 16-11-2007 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbassiex
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-12-2021
MikeN schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 12:12:
De gemiddelde Apple store geeft minder korting dan de online stores (vaak 5% of 8% vs. 12%)
Dit is niet waar, aangezien ik als student bij de online applestore 6% korting kreeg op mijn macbook. Op een macbook pro krijg je 8%. Geen 12% online in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
xbassiex schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 21:50:
[...]

Dit is niet waar, aangezien ik als student bij de online applestore 6% korting kreeg op mijn macbook. Op een macbook pro krijg je 8%. Geen 12% online in ieder geval.
Heb je een slechte deal gesloten ;-) Via de surfspot store zit je sowieso al op 10% volgens mij en via de AOC deal krijg ik gewoon 12%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:40
Maar is de Surfspot korting voor alle onderwijsinstellingen gelijk?
AOC korting iig niet (als het al aangeboden wordt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
tweak_dude schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 22:48:
Maar is de Surfspot korting voor alle onderwijsinstellingen gelijk?
AOC korting iig niet (als het al aangeboden wordt)
Nee als het goed is zit daar ook nog verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:57
Na de reparatie van mijn macbook bij de machouse in september kon ik weer genieten van een egaal verlicht en gekleurd scherm. Echter viel me gisteren opeens weer op dat de backlight niet helemaal egaal is bij het opstarten.
Vandaag viel me opeens op dat achtergronden op sites en van documenten links donkerder zijn en iets andere tint dan rechts op mijn scherm.

Verder komen er kieren tussen de nieuwe topcase en de onderkant, en steekt de onderkant links verder uit dan de rechterkant.

Mijn macbook is nu uit fabrieksgarantie (2 oktober), maar weet iemand of machouse een bepaalde tijd garantie geeft? Of dat hier nog een oplossing voor te vinden is.

Ik heb mijn macbook wel voorzien van verzekering en garantie uitbereiding, maar dat is een stap die ik later pas wil aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-05 06:23

Mon

Anoniem: 215679 schreef op donderdag 15 november 2007 @ 09:49:
[...]

ja dit zie ik me zelf nou niet zo snel doen, ik had destijds wel plotseling een kapotte accu maar deze is direct vervangen voor een nieuwe in applestore in Leeuwarden, die jongeman zei ook dat het bullshit was je hier druk mee bezig te houden, je hebt nu op de batterij 2 jaar garantie... omdat er zoveel kapot zijn gegaan(zelfde serie's als Dell!)

daardoor had apple de garantie verlengd. mocht ik ooit weer er wat mee hebben mocht ik hem ala minuut laten vervangen zei hij.. en over die batterijkwestie zei hij ook dat je je daar beter niet mee bezig kon houden. daar waren ze niet voor gemaakt idd...
Kan iemand dit misschien bevestigen, of juist ontkrachten? Mijn accu heeft nog 71% capaciteit sinds ik hem in juni/juli vorig jaar heb aangeschaft.
Toevallig hing ik een paar weken geleden nog aan de telefoon met Apple en toen heb ik gelijk even naar die accu gevraagd. De aardige meneer zei (kort gezegd) dat ik pech had; dat doen accu's nu eenmaal.

Ik begrijp dat dit niet hetzelfde is als een kapotte accu, maar met dit tempo vrees ik het ergste. Mijn iBook had na dik 2 jaar nog 94% accu capaciteit, respect voor dat ding dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-12-2024
Mon schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 23:30:
[...]

Kan iemand dit misschien bevestigen, of juist ontkrachten? Mijn accu heeft nog 71% capaciteit sinds ik hem in juni/juli vorig jaar heb aangeschaft.
Toevallig hing ik een paar weken geleden nog aan de telefoon met Apple en toen heb ik gelijk even naar die accu gevraagd. De aardige meneer zei (kort gezegd) dat ik pech had; dat doen accu's nu eenmaal.

Ik begrijp dat dit niet hetzelfde is als een kapotte accu, maar met dit tempo vrees ik het ergste. Mijn iBook had na dik 2 jaar nog 94% accu capaciteit, respect voor dat ding dus :)
zie deze link voor de regeling. Hangt dus onder andere af van het aantal cycles en welk type MacBook je hebt (CoreDuo of Core2Duo). Die van mij is trouwens vervangen (was nog maar 74%) net na het verlopen van de garantie (en 275 cycles :X ).

Edit: NL link ipv US link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09-2023
De laatste tijd heb ik wel eens last van een "Unknown Proces" die uit het niets opduikt en heel veel van mijn MacBookje vraagt. Iemand enig idee hoe ik er achter kom wat dit is en hoe ik het weg kan krijgen?

Zie hier een screendump van iStat:
Afbeeldingslocatie: http://xs221.xs.to/xs221/07466/iStat.jpg.xs.jpg

MacBook Black C2D 2.16GHz 160GB 4GB -- Dell 24" -- iPhone 3G 16GB -- iPod Nano 3G -- Canon PowerShot S90 -- Smart Roadster Coupe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wout-hugo schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 11:44:
De laatste tijd heb ik wel eens last van een "Unknown Proces" die uit het niets opduikt en heel veel van mijn MacBookje vraagt. Iemand enig idee hoe ik er achter kom wat dit is en hoe ik het weg kan krijgen?

Zie hier een screendump van iStat:
[afbeelding]
option+spacebar, typ "activity monitor", return
en dan kan je alle processen zien, misschien is het de finder die zijn library zit te updaten, heb ik zelf wel eens namelijk. edit: unknown zag ik niet staan, zal wel iets aders zijn dan, ekscusez

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 237666 op 17-11-2007 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mon schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 23:30:
[...]

Waar kan ik zien hoeveel capaciteit mijn accu heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
Anoniem: 237666 schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 12:10:
[...]

option+spacebar, typ "activity monitor", return
en dan kan je alle processen zien, misschien is het de finder die zijn library zit te updaten, heb ik zelf wel eens namelijk. edit: unknown zag ik niet staan, zal wel iets aders zijn dan, ekscusez
Als ik naar de activity monitor ga, staat er dat "DashboardClient" +/- 98% van mijn processor gebruikt.

Zie hier:
Afbeeldingslocatie: http://xs121.xs.to/xs121/07466/DashboardClient.jpg.xs.jpg
Iemand enig idee wat dit kan zijn en hoe ik dit kan beeindigen?

[ Voor 4% gewijzigd door wout-hugo op 17-11-2007 12:58 ]

MacBook Black C2D 2.16GHz 160GB 4GB -- Dell 24" -- iPhone 3G 16GB -- iPod Nano 3G -- Canon PowerShot S90 -- Smart Roadster Coupe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
*sorry, dubbele post

[ Voor 96% gewijzigd door wout-hugo op 17-11-2007 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
Nee helaas, helpt niet.
Ik heb ook all in de Terminal: "Killall dock" uitgevoerd (wat volgens mij op hetzelfde neerkomt als die widget).

Herstarten helpt overigens wel, maar dat vind ik een beetje een te radicale oplossing. Ik wil graag weten wat er aan de hand is en hoe ik het voor de volgende keer kan voorkomen.

[ Voor 21% gewijzigd door wout-hugo op 17-11-2007 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:44
Maar in hoeverre helpt het herstarten? Het probleem komt blijkbaar dus weer terug. Dan is het een idee om te kijken door welke widget het veroorzaakt wordt. Dus wellicht al je widgets sluiten. De PC opnieuw opstarten en dan de widgets één voor één weer toevoegen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wellicht een reinstall?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
Hoedje schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 14:22:
Maar in hoeverre helpt het herstarten? Het probleem komt blijkbaar dus weer terug. Dan is het een idee om te kijken door welke widget het veroorzaakt wordt. Dus wellicht al je widgets sluiten. De PC opnieuw opstarten en dan de widgets één voor één weer toevoegen.
Dat is misschien een optie, maar dat is wel erg moeilijk uittesten. Het is namelijk niet zo dat het probleem dagelijks terug komt maar ongeveer eens per week. Dan zou ik dus weken aan het testen zijn.
Had gehoopt dat dit een iets algemener probleem zou zijn waar iemand wel een oplossing voor zou hebben, ik wacht de reacties nog even af.
Daar heb ik momenteel weinig tijd voor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wout-hugo schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 15:04:
[...]

Dat is misschien een optie, maar dat is wel erg moeilijk uittesten. Het is namelijk niet zo dat het probleem dagelijks terug komt maar ongeveer eens per week. Dan zou ik dus weken aan het testen zijn.
Had gehoopt dat dit een iets algemener probleem zou zijn waar iemand wel een oplossing voor zou hebben, ik wacht de reacties nog even af.

[...]

Daar heb ik momenteel weinig tijd voor..
opstarten in veilige modus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
En dan? Ik begrijp je bedoeling hierbij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

toch even kijken of je een restore point hebt in de time machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
Anoniem: 237666 schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 16:49:
toch even kijken of je een restore point hebt in de time machine.
Ik heb Leopard nog niet geïnstalleerd, dus dat gaat niet werken. Daarnaast zou ik geen idee hebben wanneer het probleem voor het eerst heeft opgetreden.
Ik denk dat ik het er gewoon bij laat zitten en in de kerstvakantie Leopard installeer, hopelijk dat het daarna verholpen is. Tenzij er nog iemand is die dé oplossing heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Laatst online: 23-02 19:55
wout-hugo schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 16:59:
[...]

Ik heb Leopard nog niet geïnstalleerd, dus dat gaat niet werken. Daarnaast zou ik geen idee hebben wanneer het probleem voor het eerst heeft opgetreden.
Ik denk dat ik het er gewoon bij laat zitten en in de kerstvakantie Leopard installeer, hopelijk dat het daarna verholpen is. Tenzij er nog iemand is die dé oplossing heeft :)
Een reinstall hoeft niet zo lang te duren toch? als je ervoor kiest om je apps enzo te bewaren, dan installeert hij de rest opnieuw, en werkt daarna (bijna) alles nog zoals je het ingesteld had. Als het probleem dan ergens in het systeem zit zou het moeten werken. Je zet hem gewoon aan voor het eten of slapen, en als hij klaar is kun je weer verder... baad het niet dan schaad het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbassiex
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-12-2021
MikeN schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 22:27:
[...]

Heb je een slechte deal gesloten ;-) Via de surfspot store zit je sowieso al op 10% volgens mij en via de AOC deal krijg ik gewoon 12%.
Ik heb eergister wel 130 euro op mijn rekening gekregen van Apple voor de back-to-school actie. Dus het valt wel mee.
En jij weet niet of mijn onderwijsinstelling bij surfspot zit (dit is overigens wel het geval hoor :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas.be
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-12-2023
Anoniem: 81539 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 18:06:
[...]

Dan heb je geluk, de oude voorraden macbooks gaan nu voor 999 euro weg (instap model). Bij alle iFactors...
Met studentekorting komt het nog iets goekoper uit ;). Maar had graag een azerty keyboard ivm het belg zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wil een hoes bij mn MacBook kopen, maar zit er veel verschil tussen deze twee?
http://store.apple.com/Ap...notebook_cases&nplm=TJ653

http://store.apple.com/Ap...notebook_cases&nplm=TL990

Er zit 10 euro verschil tussen, maar ik kan nergens aan zien welke nou beter is. Iemand die ervaringen heeft met één van deze twee hoezen?

-edit-
En nog een vraag, hoe selecteer ik in de online Apple shop dat parts&labour Applecare ding? Ja ik ben student :).

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 205956 op 18-11-2007 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210077

Hoe krijg ik die 10-12% studentenkorting voor een macbook? Ik log namelijk in via surfspot maar ik krijg dan slechts 7,99% korting op een macbook. Dacht dat iedereen hier veel meer kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234171

Huh, ik heb istat ook eens geprobeerd dan.
Mijn accu health is nog maar 78%? Ik heb dat ding pas serieus 3 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Niet online
.NCK schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 23:19:
Na de reparatie van mijn macbook bij de machouse in september kon ik weer genieten van een egaal verlicht en gekleurd scherm. Echter viel me gisteren opeens weer op dat de backlight niet helemaal egaal is bij het opstarten.
Vandaag viel me opeens op dat achtergronden op sites en van documenten links donkerder zijn en iets andere tint dan rechts op mijn scherm.

Verder komen er kieren tussen de nieuwe topcase en de onderkant, en steekt de onderkant links verder uit dan de rechterkant.

Mijn macbook is nu uit fabrieksgarantie (2 oktober), maar weet iemand of machouse een bepaalde tijd garantie geeft? Of dat hier nog een oplossing voor te vinden is.

Ik heb mijn macbook wel voorzien van verzekering en garantie uitbereiding, maar dat is een stap die ik later pas wil aanspreken.
Als het goed is wordt er op alle gerepareerde onderdelen 3 maand garantie gegeven. Het ligt er dus even aan wat ze vervangen hebben (topcase eraf geweest?, dan 3 maand garantie daarop; scherm vervangen? 3 maand garantie op het scherm, etc.). Maar garantie-uitbreiding als in AppleCare, want dan zou ik helemaal niet aan andere dingen gaan denken.

/edit Wilcoholic, de korting is (zeker bij Surfspot) bijzonder variabel. 8% is daar geloof ik redelijk standaard (in ieder geval voor de meeste HBO-opleidingen).

[ Voor 6% gewijzigd door Rox_NL op 18-11-2007 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234171 schreef op zondag 18 november 2007 @ 12:41:
Huh, ik heb istat ook eens geprobeerd dan.
Mijn accu health is nog maar 78%? Ik heb dat ding pas serieus 3 maanden.
En hoeveel loadcycles heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

istat zegt dat 800 mb geheugen inactief is? Is dat goed of?

[ Voor 74% gewijzigd door Anoniem: 163039 op 18-11-2007 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163039 schreef op zondag 18 november 2007 @ 15:25:
istat zegt dat 800 mb geheugen inactief is? Is dat goed of?
Kun je een screenshot van Activity Monitor posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526 schreef op zondag 18 november 2007 @ 15:42:
[...]

ik weet niet hoe ik jou dit moet brengen, maar je accu gaat altijd achteruit.
tuurlijk maakt het verschil om hem 500 of 50 keer op 12 maanden op te laden, maar je accu gaat ALTIJD achteruit, zelfs wanneer je hem losgekoppeld hebt en hem op 24 graden in een speciale ruimte bewaart.

ik hoop dat het nu duidelijk is want je komt vaak over als een soort van accu expert, terwijl je dan op zijn minst de basis hoort te kennen. dit is positief opbouwende kritiek van een mede tweaker en mede apple fanaat dus kijk maar wat je ermee doet.

ook al geeft istat 100% aan, je laptop doet er nu 4,5 uur over in plaats van 6 uur zoals bij aankoop als je op de laagste schermstand zonder wifi etc een beetje op forums zit. probeer het maar eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526 schreef op zondag 18 november 2007 @ 15:42:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://www.putfile.com/pic.php?img=5887094

http://www.putfile.com/pic.php?img=7118756

Ik zie em niet komt dat omdat het een png file is?

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 163039 op 18-11-2007 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237666 schreef op zondag 18 november 2007 @ 15:50:
[...]

ik weet niet hoe ik jou dit moet brengen, maar je accu gaat altijd achteruit.
tuurlijk maakt het verschil om hem 500 of 50 keer op 12 maanden op te laden, maar je accu gaat ALTIJD achteruit, zelfs wanneer je hem losgekoppeld hebt en hem op 24 graden in een speciale ruimte bewaart.

ik hoop dat het nu duidelijk is want je komt vaak over als een soort van accu expert, terwijl je dan op zijn minst de basis hoort te kennen. dit is positief opbouwende kritiek van een mede tweaker en mede apple fanaat dus kijk maar wat je ermee doet.

ook al geeft istat 100% aan, je laptop doet er nu 4,5 uur over in plaats van 6 uur zoals bij aankoop als je op de laagste schermstand zonder wifi etc een beetje op forums zit. probeer het maar eens :)
Dat begrijp ik, maar als iemand in die drie maanden over de 300 loadcycles heeft gedraaid is de 78 procent meer te verklaren dan wanneer iemand hem in die 3 maanden constant aan het stroom heeft gehangen.

Verder geef ik mij nooit als accu expert uit, misschien ben je met iemand anders in de war? Het enige wat ik hier tot nu toe heb gepost is mijn persoonlijke ervaring.

Edit: Gevonden. Nogmaals: Dat was een persoonlijke ervaring.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 37526 op 18-11-2007 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81539

Thomas.be schreef op zondag 18 november 2007 @ 11:26:
[...]

Met studentekorting komt het nog iets goekoper uit ;). Maar had graag een azerty keyboard ivm het belg zijn :)
Macfactory in Antwerpen is ook een iFactors filiaal. Dus daar geldt het zelfde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526 schreef op zondag 18 november 2007 @ 16:04:
[...]

Dat begrijp ik, maar als iemand in die drie maanden over de 300 loadcycles heeft gedraaid is de 78 procent meer te verklaren dan wanneer iemand hem in die 3 maanden constant aan het stroom heeft gehangen.

Verder geef ik mij nooit als accu expert uit, misschien ben je met iemand anders in de war? Het enige wat ik hier tot nu toe heb gepost is mijn persoonlijke ervaring.

Edit: Gevonden. Nogmaals: Dat was een persoonlijke ervaring.
oke dan, was met iemand anders in de war denk ik :)
ik heb zelf overigens 9 charge cycles, heb sinds augustus die nieuwe accu, ik ben ook zo zuinig mogelijk hoor O-) maar anyway, ik had de macbook 1 jaar toen, iets van 120 cycles en toch gaf hij 100% aan, daarom weet ik dus dat istat iets anders bedoelt, of wij interpreteren het gegevens onjuist. voordat mijn macbook btw uit de garantie viel, heb ik hem naar de macstore gebracht voor een 'grote beurt' (aangegeven dat de accu soms 3 uur doet over het laatste procent) ze hebben er toen een nieuwe logicboard en accu ingestopt 8)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 237666 op 18-11-2007 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_eBK
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-05 13:33
wout-hugo schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 12:23:
[...]

Als ik naar de activity monitor ga, staat er dat "DashboardClient" +/- 98% van mijn processor gebruikt.

Zie hier:
[afbeelding]
Iemand enig idee wat dit kan zijn en hoe ik dit kan beeindigen?
Als "bovenliggend proces" geeft je screenshot aan "AirTrafficControl". Is dit een widget? Wat gebeurt er als je deze widget (tijdelijk) weghaalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234171

Hij geeft iets van 260 aan oid, maar lijkt me vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
Anoniem: 205956 schreef op zondag 18 november 2007 @ 12:00:
Ik wil een hoes bij mn MacBook kopen, maar zit er veel verschil tussen deze twee?

Er zit 10 euro verschil tussen, maar ik kan nergens aan zien welke nou beter is. Iemand die ervaringen heeft met één van deze twee hoezen?
De larobe heb ik ervaring mee. Die is na een 9 maanden intensief gebruik aardig aan gort (het schuim erin is aardig vergaan). Ik denk dat dat met de neopreen hoes minder snel gebeurd.
En nog een vraag, hoe selecteer ik in de online Apple shop dat parts&labour Applecare ding? Ja ik ben student :).
Zul je voor moeten bellen, weet niet of ze het nog aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Laatst online: 23-05 15:59
Anoniem: 205956 schreef op zondag 18 november 2007 @ 12:00:

-edit-
Mijn vriendin heeft de eerste hoes die je aangeeft en ikzelf heb de tweede. Ik moet zeggen dat ik erg blij ben dat ik de tweede heb gekozen. Het materiaal is kwalitatief gezien een stuk beter en dikker. Daarnaast is de afwerking is mooier. Die €10,- meerprijs is het zeker waard.

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Ik heb ook de tweede en ben erg tevreden over.

Dik spul en stevig; m'n MacBook voelt zich er zeer comfi en veilig in 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Serenity schreef op zondag 18 november 2007 @ 23:04:
Ik heb ook de tweede en ben erg tevreden over.

Dik spul en stevig; m'n MacBook voelt zich er zeer comfi en veilig in 8)
voor mij hetzelfde: van de week viel mijn aktentas toen de bus hard remde, paf! de macbook werkte echter nog perfect dus ik kan hem zeker aan iedereen aanraden. uiteraard is zwart het mooist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hartelijk dank voor de reacties, de beslissing is zo snel gemaakt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 237666 schreef op zondag 18 november 2007 @ 23:08:
[...]

voor mij hetzelfde: van de week viel mijn aktentas toen de bus hard remde, paf! de macbook werkte echter nog perfect dus ik kan hem zeker aan iedereen aanraden. uiteraard is zwart het mooist :)
Mah, ik heb wel ergere dingen gedaan met mijn mbp zonder hoes eromheen, maar gewoon in m'n rugzak. No problemo.

--

Die 1e is erg goed tegen impacts: het spul waar het van gemaakt is absorbeert de schok. Het is een soort hard schuimrubber dat er even over doet om terug te veren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn Macbook zat ooit eens in mijn tas toen ik een bunnyhop verkeerde landde. 0,0 schade verder, zat enkel in een SecondSkin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is het waard om 180 euro meer te betalen voor een 2.2ghz Macbook. Hij heeft een 120gb hdd, een dvd brander and 2.2ghz c2d in plaats van 80gb, 2.0ghz c2d zonder dvd brander

80gb vind ik op dit moment voldoende. En dvd brander heb ik thuis ook al op mijn computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210077 schreef op maandag 19 november 2007 @ 01:15:
Is het waard om 180 euro meer te betalen voor een 2.2ghz Macbook. Hij heeft een 120gb hdd, een dvd brander and 2.2ghz c2d in plaats van 80gb, 2.0ghz c2d zonder dvd brander

80gb vind ik op dit moment voldoende. En dvd brander heb ik thuis ook al op mijn computer
Je geeft het antwoord zelf al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-05 17:05

Flipm0de

geen

Anoniem: 210077 schreef op maandag 19 november 2007 @ 01:15:

Zit hier ook om te twijfelen. Maar een dvdbrander vind ik aan de andere kant zo basic, en wil me macbook vooral als desktopvervanger gebruiken. Is trouwens ook lullig dat je deze niet als extra optie kan inbouwen.

edit: ik geef het antwoord ook zelf al maar wil gewoon nog even lekker twijfelen :P
edit: het verschil van 0.2 ghz, dit is toch verwaarloosbaar?
edit: hoeveel gig. neemt Leopard in? Dual Layer dvd, dus zal wel aardig wat zijn...

[ Voor 15% gewijzigd door Flipm0de op 19-11-2007 01:41 ]

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is waar. Maar dan wil ik alleen nog weten wat voor impact een 2.2ghz heeft ten opzichte van een 2.0ghz op de overall performance van het ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Anoniem: 210077 schreef op maandag 19 november 2007 @ 01:28:
Dat is waar. Maar dan wil ik alleen nog weten wat voor impact een 2.2ghz heeft ten opzichte van een 2.0ghz op de overall performance van het ding
Het scheelt een procent of 10. Bij vrijwel niets zul je het merken, maar als je bijvoorbeeld een filmpje rendert duurt dat of 20 of 18 minuten. Dat soort verschillen. Het verschil tussen 0.2 seconden of 0.18 seconden zul je niet merken.

Als je Yes Yes Yes Yes Yes Enter doet kost Leopard je ongeveer 10 gigabyte, en als je alles behalve het broodnodige achterwege laat past 'ie in 2.5 gigabyte. Je zou kunnen beginnen met alles behalve Engels niet te installeren en de default printerdrivers achterwege laten. Die twee samen schelen je al een gigabyte of vier.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verder is bij mij "die andere computer met DVD-brander" zojuist uitgefaseerd, wat ben ik blij dat ik geen cheapskate ben geweest :)

offtopic:
burne, 2.5 gigabyte? Bij mij is het base-system alleen al 5 gigabyte, laat staan met applicaties er bovenop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

burne schreef op maandag 19 november 2007 @ 01:52:
[...]

Het scheelt een procent of 10. Bij vrijwel niets zul je het merken, maar als je bijvoorbeeld een filmpje rendert duurt dat of 20 of 18 minuten. Dat soort verschillen. Het verschil tussen 0.2 seconden of 0.18 seconden zul je niet merken.

Als je Yes Yes Yes Yes Yes Enter doet kost Leopard je ongeveer 10 gigabyte, en als je alles behalve het broodnodige achterwege laat past 'ie in 2.5 gigabyte. Je zou kunnen beginnen met alles behalve Engels niet te installeren en de default printerdrivers achterwege laten. Die twee samen schelen je al een gigabyte of vier.
10 gig.... dat vind ik erg netjes voor een OS. Me Vista zit aan de 30 geloof ik... Dan is een 120 HDD idd best veel.... ik moet echt aan de mac :P. Zijn het allemaal drivers en talen op het DL schijfje van Leopard dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-03 17:54

smokalot

titel onder

Flipm0de schreef op maandag 19 november 2007 @ 02:11:
[...]

10 gig.... dat vind ik erg netjes voor een OS. Me Vista zit aan de 30 geloof ik... Dan is een 120 HDD idd best veel.... ik moet echt aan de mac :P. Zijn het allemaal drivers en talen op het DL schijfje van Leopard dan?
als je dat zo belangrijk vindt moet je aan ubuntu, daar is een standaard install (die aardig compleet is) ongeveer 4GB.

Ik las laatst ergens dat er in Leopard vele gigabytes aan printerdrivers zitten, en die kun je er vast ook uitslopen.

It sounds like it could be either bad hardware or software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben namelijk wel van plan of XP of Vista erop te installeren met. Hoeveel ruimte heb ik dan ongeveer nodig? Zo een 40gb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

Anoniem: 210077 schreef op maandag 19 november 2007 @ 11:33:
Ik ben namelijk wel van plan of XP of Vista erop te installeren met. Hoeveel ruimte heb ik dan ongeveer nodig? Zo een 40gb?
Voor Vista is 40 genoeg, voor Xp is 20 denk ik al ruim voldoende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, bestellen in de education shop om vervolgens een bedrijfsnaam op te geven kan dus niet ;(. Dat is jammer, anders had ik mooi 10% korting gehad en BTW kunnen terugvragen.
Weet iemand of je dit via een winkel kan omzeilen? Of worden factuur en MacBook dan ook op naam gezet?

En ik wilde eigenlijk Parts&Labour erbij, maar iemand een idee of je dat echt nodig hebt? Of je zeg maar na je eerste jaar alle problemen wel kwijt bent, of dat ze heel coulant zijn met buiten de garantie verhelpen van problemen? Ik ben zo bang dat ik scheuren in m'n case krijg enzo... Maar ja, toch weer 130 euro :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205956 schreef op maandag 19 november 2007 @ 16:45:
Nou, bestellen in de education shop om vervolgens een bedrijfsnaam op te geven kan dus niet ;(. Dat is jammer, anders had ik mooi 10% korting gehad en BTW kunnen terugvragen.
Weet iemand of je dit via een winkel kan omzeilen? Of worden factuur en MacBook dan ook op naam gezet?

En ik wilde eigenlijk Parts&Labour erbij, maar iemand een idee of je dat echt nodig hebt? Of je zeg maar na je eerste jaar alle problemen wel kwijt bent, of dat ze heel coulant zijn met buiten de garantie verhelpen van problemen? Ik ben zo bang dat ik scheuren in m'n case krijg enzo... Maar ja, toch weer 130 euro :P.
130 euro is niets in vergelijking met de prijs van een reparatie buiten de garantie. Volgens mij zit het uurloon alleen al op de 70 euro per uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
Belastingoplichtingsvraagstukken lijken me op dit forum niet thuis te horen ;)
Ik gok zelf dat ik na een jaar ook nog wel problemen ga krijgen.... De kans dat je die 130 euro "terugverdient" is volgens mij iig vrij groot.

[ Voor 3% gewijzigd door MikeN op 19-11-2007 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Laatst online: 19-05 20:54
Dan doe je toch echt iets verkeerd, want zo heb ik dit wel kunnen regelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kaspers schreef op maandag 19 november 2007 @ 17:02:
[...]

Dan doe je toch echt iets verkeerd, want zo heb ik dit wel kunnen regelen..
"Nee meneer, je kan niet iets in de education shop kopen en dan een bedrijfsnaam opgeven" :'(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Anoniem: 205956 schreef op maandag 19 november 2007 @ 17:14:
[...]

"Nee meneer, je kan niet iets in de education shop kopen en dan een bedrijfsnaam opgeven" :'(.
Een "bedrijf" is geen student en een student is geen "bedrijf", lijkt me duidelijk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tofu schreef op maandag 19 november 2007 @ 17:17:
[...]
Een "bedrijf" is geen student en een student is geen "bedrijf", lijkt me duidelijk toch?
Ja maar ik had het zo mooi uitgedacht :'). Ach ja, ik geef ze ook gelijk hoor, het had alleen mooi geweest als het kon.
Maar back to the point, wordt je naam en dergelijke op de factuur gezet als je de MacBook in de winkel koopt?

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 205956 op 19-11-2007 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:55

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Anoniem: 205956 schreef op maandag 19 november 2007 @ 17:43:
[...]

Ja maar ik had het zo mooi uitgedacht :'). Ach ja, ik geef ze ook gelijk hoor, het had alleen mooi geweest als het kon.
Maar back to the point, wordt je naam en dergelijke op de factuur gezet als je de MacBook in de winkel koopt?
Wat jij wil. Als je geen naam erop wilt hebben is dat geen probleem. Garantie gaat via het serienummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LoeiOrdinair schreef op maandag 19 november 2007 @ 18:05:
[...]

Wat jij wil. Als je geen naam erop wilt hebben is dat geen probleem. Garantie gaat via het serienummer.
Mooi. Dank u!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Niet online
Als het goed is moet je in de winkels ook dezelfde naam gebruiken als die op je collegekaart. Dus daar wordt de combinatie studentenkorting+btw terugvragen ook moeilijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Laatst online: 19-05 20:54
Anoniem: 205956 schreef op maandag 19 november 2007 @ 17:14:
Dan doe je toch echt iets verkeerd...
Ik regel gewoon een Apple ID voor een persoon X die bij een bedrijf werkt, en btw kan terugregelen.
Ik regel dat ik in die education store kom, ik log in met persoon X z'n Apple ID, en ik regel de bestelling. Nu jij weer meneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Alex
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-08-2022
Kaspers schreef op maandag 19 november 2007 @ 22:09:
[...]

Dan doe je toch echt iets verkeerd...
Ik regel gewoon een Apple ID voor een persoon X die bij een bedrijf werkt, en btw kan terugregelen.
Ik regel dat ik in die education store kom, ik log in met persoon X z'n Apple ID, en ik regel de bestelling. Nu jij weer meneer.
Toch lijkt me dit niet helemaal aan de orde hier. Het is immers gewoon ordinaire oplichterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:44

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

^^ :Y)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste

Dit topic is gesloten.