[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste
Acties:
  • 12.545 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237666

Serenity schreef op zondag 18 november 2007 @ 23:04:
Ik heb ook de tweede en ben erg tevreden over.

Dik spul en stevig; m'n MacBook voelt zich er zeer comfi en veilig in 8)
voor mij hetzelfde: van de week viel mijn aktentas toen de bus hard remde, paf! de macbook werkte echter nog perfect dus ik kan hem zeker aan iedereen aanraden. uiteraard is zwart het mooist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205956

Hartelijk dank voor de reacties, de beslissing is zo snel gemaakt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 237666 schreef op zondag 18 november 2007 @ 23:08:
[...]

voor mij hetzelfde: van de week viel mijn aktentas toen de bus hard remde, paf! de macbook werkte echter nog perfect dus ik kan hem zeker aan iedereen aanraden. uiteraard is zwart het mooist :)
Mah, ik heb wel ergere dingen gedaan met mijn mbp zonder hoes eromheen, maar gewoon in m'n rugzak. No problemo.

--

Die 1e is erg goed tegen impacts: het spul waar het van gemaakt is absorbeert de schok. Het is een soort hard schuimrubber dat er even over doet om terug te veren.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Mijn Macbook zat ooit eens in mijn tas toen ik een bunnyhop verkeerde landde. 0,0 schade verder, zat enkel in een SecondSkin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210077

Is het waard om 180 euro meer te betalen voor een 2.2ghz Macbook. Hij heeft een 120gb hdd, een dvd brander and 2.2ghz c2d in plaats van 80gb, 2.0ghz c2d zonder dvd brander

80gb vind ik op dit moment voldoende. En dvd brander heb ik thuis ook al op mijn computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210077 schreef op maandag 19 november 2007 @ 01:15:
Is het waard om 180 euro meer te betalen voor een 2.2ghz Macbook. Hij heeft een 120gb hdd, een dvd brander and 2.2ghz c2d in plaats van 80gb, 2.0ghz c2d zonder dvd brander

80gb vind ik op dit moment voldoende. En dvd brander heb ik thuis ook al op mijn computer
Je geeft het antwoord zelf al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-05 12:48

Flipm0de

geen

Anoniem: 210077 schreef op maandag 19 november 2007 @ 01:15:

Zit hier ook om te twijfelen. Maar een dvdbrander vind ik aan de andere kant zo basic, en wil me macbook vooral als desktopvervanger gebruiken. Is trouwens ook lullig dat je deze niet als extra optie kan inbouwen.

edit: ik geef het antwoord ook zelf al maar wil gewoon nog even lekker twijfelen :P
edit: het verschil van 0.2 ghz, dit is toch verwaarloosbaar?
edit: hoeveel gig. neemt Leopard in? Dual Layer dvd, dus zal wel aardig wat zijn...

[ Voor 15% gewijzigd door Flipm0de op 19-11-2007 01:41 ]

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is waar. Maar dan wil ik alleen nog weten wat voor impact een 2.2ghz heeft ten opzichte van een 2.0ghz op de overall performance van het ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Anoniem: 210077 schreef op maandag 19 november 2007 @ 01:28:
Dat is waar. Maar dan wil ik alleen nog weten wat voor impact een 2.2ghz heeft ten opzichte van een 2.0ghz op de overall performance van het ding
Het scheelt een procent of 10. Bij vrijwel niets zul je het merken, maar als je bijvoorbeeld een filmpje rendert duurt dat of 20 of 18 minuten. Dat soort verschillen. Het verschil tussen 0.2 seconden of 0.18 seconden zul je niet merken.

Als je Yes Yes Yes Yes Yes Enter doet kost Leopard je ongeveer 10 gigabyte, en als je alles behalve het broodnodige achterwege laat past 'ie in 2.5 gigabyte. Je zou kunnen beginnen met alles behalve Engels niet te installeren en de default printerdrivers achterwege laten. Die twee samen schelen je al een gigabyte of vier.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verder is bij mij "die andere computer met DVD-brander" zojuist uitgefaseerd, wat ben ik blij dat ik geen cheapskate ben geweest :)

offtopic:
burne, 2.5 gigabyte? Bij mij is het base-system alleen al 5 gigabyte, laat staan met applicaties er bovenop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

burne schreef op maandag 19 november 2007 @ 01:52:
[...]

Het scheelt een procent of 10. Bij vrijwel niets zul je het merken, maar als je bijvoorbeeld een filmpje rendert duurt dat of 20 of 18 minuten. Dat soort verschillen. Het verschil tussen 0.2 seconden of 0.18 seconden zul je niet merken.

Als je Yes Yes Yes Yes Yes Enter doet kost Leopard je ongeveer 10 gigabyte, en als je alles behalve het broodnodige achterwege laat past 'ie in 2.5 gigabyte. Je zou kunnen beginnen met alles behalve Engels niet te installeren en de default printerdrivers achterwege laten. Die twee samen schelen je al een gigabyte of vier.
10 gig.... dat vind ik erg netjes voor een OS. Me Vista zit aan de 30 geloof ik... Dan is een 120 HDD idd best veel.... ik moet echt aan de mac :P. Zijn het allemaal drivers en talen op het DL schijfje van Leopard dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-03 17:54

smokalot

titel onder

Flipm0de schreef op maandag 19 november 2007 @ 02:11:
[...]

10 gig.... dat vind ik erg netjes voor een OS. Me Vista zit aan de 30 geloof ik... Dan is een 120 HDD idd best veel.... ik moet echt aan de mac :P. Zijn het allemaal drivers en talen op het DL schijfje van Leopard dan?
als je dat zo belangrijk vindt moet je aan ubuntu, daar is een standaard install (die aardig compleet is) ongeveer 4GB.

Ik las laatst ergens dat er in Leopard vele gigabytes aan printerdrivers zitten, en die kun je er vast ook uitslopen.

It sounds like it could be either bad hardware or software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben namelijk wel van plan of XP of Vista erop te installeren met. Hoeveel ruimte heb ik dan ongeveer nodig? Zo een 40gb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

Anoniem: 210077 schreef op maandag 19 november 2007 @ 11:33:
Ik ben namelijk wel van plan of XP of Vista erop te installeren met. Hoeveel ruimte heb ik dan ongeveer nodig? Zo een 40gb?
Voor Vista is 40 genoeg, voor Xp is 20 denk ik al ruim voldoende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, bestellen in de education shop om vervolgens een bedrijfsnaam op te geven kan dus niet ;(. Dat is jammer, anders had ik mooi 10% korting gehad en BTW kunnen terugvragen.
Weet iemand of je dit via een winkel kan omzeilen? Of worden factuur en MacBook dan ook op naam gezet?

En ik wilde eigenlijk Parts&Labour erbij, maar iemand een idee of je dat echt nodig hebt? Of je zeg maar na je eerste jaar alle problemen wel kwijt bent, of dat ze heel coulant zijn met buiten de garantie verhelpen van problemen? Ik ben zo bang dat ik scheuren in m'n case krijg enzo... Maar ja, toch weer 130 euro :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205956 schreef op maandag 19 november 2007 @ 16:45:
Nou, bestellen in de education shop om vervolgens een bedrijfsnaam op te geven kan dus niet ;(. Dat is jammer, anders had ik mooi 10% korting gehad en BTW kunnen terugvragen.
Weet iemand of je dit via een winkel kan omzeilen? Of worden factuur en MacBook dan ook op naam gezet?

En ik wilde eigenlijk Parts&Labour erbij, maar iemand een idee of je dat echt nodig hebt? Of je zeg maar na je eerste jaar alle problemen wel kwijt bent, of dat ze heel coulant zijn met buiten de garantie verhelpen van problemen? Ik ben zo bang dat ik scheuren in m'n case krijg enzo... Maar ja, toch weer 130 euro :P.
130 euro is niets in vergelijking met de prijs van een reparatie buiten de garantie. Volgens mij zit het uurloon alleen al op de 70 euro per uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-05 12:18
Belastingoplichtingsvraagstukken lijken me op dit forum niet thuis te horen ;)
Ik gok zelf dat ik na een jaar ook nog wel problemen ga krijgen.... De kans dat je die 130 euro "terugverdient" is volgens mij iig vrij groot.

[ Voor 3% gewijzigd door MikeN op 19-11-2007 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-05 20:54
Dan doe je toch echt iets verkeerd, want zo heb ik dit wel kunnen regelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kaspers schreef op maandag 19 november 2007 @ 17:02:
[...]

Dan doe je toch echt iets verkeerd, want zo heb ik dit wel kunnen regelen..
"Nee meneer, je kan niet iets in de education shop kopen en dan een bedrijfsnaam opgeven" :'(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Anoniem: 205956 schreef op maandag 19 november 2007 @ 17:14:
[...]

"Nee meneer, je kan niet iets in de education shop kopen en dan een bedrijfsnaam opgeven" :'(.
Een "bedrijf" is geen student en een student is geen "bedrijf", lijkt me duidelijk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tofu schreef op maandag 19 november 2007 @ 17:17:
[...]
Een "bedrijf" is geen student en een student is geen "bedrijf", lijkt me duidelijk toch?
Ja maar ik had het zo mooi uitgedacht :'). Ach ja, ik geef ze ook gelijk hoor, het had alleen mooi geweest als het kon.
Maar back to the point, wordt je naam en dergelijke op de factuur gezet als je de MacBook in de winkel koopt?

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 205956 op 19-11-2007 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:12

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Anoniem: 205956 schreef op maandag 19 november 2007 @ 17:43:
[...]

Ja maar ik had het zo mooi uitgedacht :'). Ach ja, ik geef ze ook gelijk hoor, het had alleen mooi geweest als het kon.
Maar back to the point, wordt je naam en dergelijke op de factuur gezet als je de MacBook in de winkel koopt?
Wat jij wil. Als je geen naam erop wilt hebben is dat geen probleem. Garantie gaat via het serienummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LoeiOrdinair schreef op maandag 19 november 2007 @ 18:05:
[...]

Wat jij wil. Als je geen naam erop wilt hebben is dat geen probleem. Garantie gaat via het serienummer.
Mooi. Dank u!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als het goed is moet je in de winkels ook dezelfde naam gebruiken als die op je collegekaart. Dus daar wordt de combinatie studentenkorting+btw terugvragen ook moeilijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-05 20:54
Anoniem: 205956 schreef op maandag 19 november 2007 @ 17:14:
Dan doe je toch echt iets verkeerd...
Ik regel gewoon een Apple ID voor een persoon X die bij een bedrijf werkt, en btw kan terugregelen.
Ik regel dat ik in die education store kom, ik log in met persoon X z'n Apple ID, en ik regel de bestelling. Nu jij weer meneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Alex
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-08-2022
Kaspers schreef op maandag 19 november 2007 @ 22:09:
[...]

Dan doe je toch echt iets verkeerd...
Ik regel gewoon een Apple ID voor een persoon X die bij een bedrijf werkt, en btw kan terugregelen.
Ik regel dat ik in die education store kom, ik log in met persoon X z'n Apple ID, en ik regel de bestelling. Nu jij weer meneer.
Toch lijkt me dit niet helemaal aan de orde hier. Het is immers gewoon ordinaire oplichterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:27

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

^^ :Y)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste

Dit topic is gesloten.