[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 18 Laatste
Acties:
  • 12.749 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

multipasser schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 17:32:
Nu hier toch osx mensen samen zitten en er geen nieuw topic wil over beginnen (vind niets via search).

Is het mogelijk om in finder de DIRS eerst te listen en dan pas de files. Zoals in windows?
Ik geraak er maar niet aan gewoon.
Nee dat is niet mogelijk in de finder. Er is wel een alternative app voor, Path Finder. Hiermee kan je wel instellen dat de folders bovenaan staan.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2007 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09-2023
Mad. schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 16:03:
Ik heb het al vaker zien langskomen maar voor de laatste keer: Komt de back to school actie dit jaar nog of...?
Apple heeft mij telefonisch verteld dat het hoogstwaarschijnlijk eind augustus of begin september zal komen... Waag er eens een belletje aan zou ik zeggen ;)

MacBook Black C2D 2.16GHz 160GB 4GB -- Dell 24" -- iPhone 3G 16GB -- iPod Nano 3G -- Canon PowerShot S90 -- Smart Roadster Coupe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:30
Hoe snel leverd apple tegenwoordig de onderdelen voor de macbook, voor reparaties?
Ben van plan mijn macbook maandag in te leveren bij de Machouse, en hoop dat ik hem niet al te lang kwijt ben. Hij gaat terug vanwege: Superdrive, knipperend scherm en scherm dat soms wel heel donkere randen heeft en donkere plekken op sommige gedeeltes van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandarijntje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 16:38
Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 15:39:
[...]

Ik heb met mijn Macbook nu maar 2 DVDs gebrand, en toch ben ik voor het duurdere model gegaan. Waarom? Omdat het maar 200 euro is, en ik weet hoe het aan mij gaat vreten om spijt achteraf te hebben. Hetzelfde met de 80GB HDD upgrade, ik heb bijna altijd 40GB vrij, maar toch ben ik er erg blij mee. Zo had ik van de week door gespeel met VMWare en Cider nog maar 15 gigabyte vrij, en dan had ik het met mijn 60GB HDD niet gered!
hmm hier heb je een groot punt wat ook voor mij zou gelden.
Als ik een keer een dvdtje wil branden op mijn nieuwe laptop en dit kan niet, krijg ik ook echt spijt.
Bedankt voor je bericht dus:) nu ben ik toch maar serieus aan het denken om het duurdere model te kopen wat maar 200 verschil maakt.
Maarja ik was eerst van plan om een dell te gaan kopen van 900 euro.
Toen ontdekte ik mac en werd het al een stukje duurder. En nou zou er weer 200 bovenop komen... maar dat is iets waar ik nog maar even goed over na moet denken.
(ik trap trouwens wel weer lekker in die marketing truc he, dat doen ze echt goed bij apple)

En over de studentenkorting.. hoe zit dat precies? Ik weet niet echt of mijn school en opleiding onder studeren valt. Als apple vraagd om een school kan ik "oijasdio" intypen en dat werk gewoon.
Krijg je dan later nog een controle of iets?
Ik doe MBO op het Grafisch Lyceum in Utrecht. (16 jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Je kan achteraf ook een FireWire (of USB natuurlijk) brander kopen natuurlijk. Dat is goedkoper en een desktop brander geeft in mijn ervaring betere resultaten (dat wil zeggen, kan beter overweg met de verschillende merken etc.) :)

[ Voor 59% gewijzigd door Frietsaus op 01-09-2007 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philipnorth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-08 17:24

philipnorth

Zeg maar Danny

Svennos_1990 schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 22:30:
[...]

En over de studentenkorting.. hoe zit dat precies? Ik weet niet echt of mijn school en opleiding onder studeren valt. Als apple vraagd om een school kan ik "oijasdio" intypen en dat werk gewoon.
Wie mag gebruikmaken van de Apple Store voor het Onderwijs?
De volgende personen zijn gerechtigd producten te kopen via de Apple Store voor individuele gebruikers in het Onderwijs:
- leerkrachten, mentoren of personen in een andere toezichthoudende functie die zijn verbonden aan een onderwijsinstelling in Nederland
- studenten van 18 jaar of ouder die in het bezit zijn van een geldige studentenkaart en die studeren aan, of zijn toegelaten tot, een onderwijsinstelling in Nederland
- ouders die een aankoop doen namens hun kind, mits laatstgenoemde momenteel studeert aan, of is toegelaten tot, een instelling voor hoger of universitair onderwijs
bron: http://store.apple.com/Apple/WebObjects/nlInd

Helaas :(

Maar wellicht dat je school zelf wel iets geregeld heeft? Of iets doet met surfspot oid?

[ Voor 3% gewijzigd door philipnorth op 02-09-2007 00:15 ]

-Xbox Gamertag: Dbongers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom_aagten
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-09 12:52
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 17:40:
[...]

Om eerlijk te zijn vind ik het nog niet eens zo gek dat aangezien je hem online hebt gekocht, HTR 30 euro in rekening gebracht heeft. Denk dat als je de MacBook gewoon bij een reseller gekocht heb dat ze een stuk makkelijker zijn. Ik ben een beetje bekend bij mijn reseller in Arnhem, en kan zo naar ze toe voor het minste of geringste(mits binnen de garantie etc.)
natuurlijk heb je daar ook gelijk in, hun draaien minder winst door de hogere online kortingen. toen ik gister me macbook op ging halen in veenendaal hoefde ik de 30e niet te betalen, viel binnen de garantie en apple betaalde die 30e, heb me macbook nog geen jaar maar wil nu echt nooit meer wat anders. PRIMA SERVICE!!!

ps HTR Arnhem is onderdeel van hoofdkantoor HTR Veenendaal, en dan zit er nog 1 in Utrecht. Ik ben rechtstreeks naar Veenendaal gegaan omdat het kwartier verder is rijden aangezien ik uit Enschede kom en het dan scheelt dat hij niet mee gaat op transport van Arnhem naar Veenendaal, because Veenendaal doet de technische ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Svennos_1990 schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 22:30:
[...]
MBO valt daar idd niet onder, helaas. En je moet dus minimaal 18 zijn, geen idee hoe strak dat gehanteerd wordt.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Laatst online: 07-09 22:20
.NCK schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 22:18:
Hoe snel leverd apple tegenwoordig de onderdelen voor de macbook, voor reparaties?
Ben van plan mijn macbook maandag in te leveren bij de Machouse, en hoop dat ik hem niet al te lang kwijt ben. Hij gaat terug vanwege: Superdrive, knipperend scherm en scherm dat soms wel heel donkere randen heeft en donkere plekken op sommige gedeeltes van het scherm.
Ik heb mijn Macbook afgelopen maandag (27/8) naar de MacHouse gebracht in Amsterdam. Inmiddels is hij richting Woerden gegaan omdat dat volgens de service medewerker daar mijn probleem sneller kan worden opgelost (scheuren in behuizing). De service medewerker verwachtte dat ik hem a.s. donderdag weer kan ophalen.

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je eigenlijk uitzetten dat je Mac als je hem afsluit zo'n bericht weergeeft of je hem echt wil afsluiten en dat hij het anders vanzelf doet binnen 2 minuten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebradenkip
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 16:39
Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 15:44:
Kan je eigenlijk uitzetten dat je Mac als je hem afsluit zo'n bericht weergeeft of je hem echt wil afsluiten en dat hij het anders vanzelf doet binnen 2 minuten?
Je kan alt ingedrukt houden terwjil je op 'Zet uit' klikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Laatst online: 00:30
vacuumcleaner schreef op zondag 02 september 2007 @ 12:51:
[...]

Ik heb mijn Macbook afgelopen maandag (27/8) naar de MacHouse gebracht in Amsterdam. Inmiddels is hij richting Woerden gegaan omdat dat volgens de service medewerker daar mijn probleem sneller kan worden opgelost (scheuren in behuizing). De service medewerker verwachtte dat ik hem a.s. donderdag weer kan ophalen.
Mijn macbook is vandaag ingeleverd bij Machouse in Rotterdam, ook daar sturen ze hem door naar Woerden. Ik had zelf een lijstje met probleempunten samengesteld, echter dat wilden ze niet hebben. Hun personeel werd wel betaald om zelf problemen en diagnoses te stellen.
Ben benieuwd of ze dus mijn hele lijstje aan problemen zullen ontdekken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gebradenkip schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 16:30:
[...]

Je kan alt ingedrukt houden terwjil je op 'Zet uit' klikt.
Okay :) .

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tom_aagten schreef op zondag 02 september 2007 @ 10:51:
[...]

ps HTR Arnhem is onderdeel van hoofdkantoor HTR Veenendaal, en dan zit er nog 1 in Utrecht. Ik ben rechtstreeks naar Veenendaal gegaan omdat het kwartier verder is rijden aangezien ik uit Enschede kom en het dan scheelt dat hij niet mee gaat op transport van Arnhem naar Veenendaal, because Veenendaal doet de technische ondersteuning.
Dat kon ik je ook wel vertellen :D

Maar HTR heeft zeer goede service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goede service hebben ze zeker.

Helaas heb ik het personeel in Veenendaal tijdens het verkoopgesprek op een aantal leugens kunnen betrappen en komen ze op mij nogal schuchter en onzeker over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
  • Laatst online: 26-11-2021
Ik ben ook van plan om een MacBook aan te schaffen! Ik had eerst een Dell Inspiron 1721 in bestelling staan, maar die heb ik geannuleerd (mede door de lange levertijden). Nu dus een heel andere weg ingeslagen :P

Ik las op macrumors.com dat de MacBook in het midden van zijn productcycle zit dus ik hoef me niet druk te maken dat er morgen ineens een hele nieuwe serie uitkomt, hoop ik. Wel zit er een nieuw OS aan te komen, maar hoe zit dat als je vanaf Tiger wil upgraden naar Leopard? Wat kost dat ?

Het wordt trouwens een MacBook met 2x2,0 Ghz, 2048 MB ram en een DVD brander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuntherS
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 09:43
Hele goeie keuze ;)
De MacBook zit inderdaad ongeveer in de helft van de productcycle dus normaal zouden er inderdaad nog geen updates op komst zijn. Je MacBook wordt geleverd met iLife '08 dus heb je ook meteen gratis de nieuwste software erbij ;)

Leopard zal je los moeten kopen en zal rond de 129€ kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Gelukkig. Ik heb dat een keer met iPod meegemaakt, niet erg prettig als er een paar dagen na je aanschaf ineens een hele nieuwe range modellen in de winkels ligt.

Nog een vraagje over de MacBook: Kan ik daarbij een externe schijf gebruiken die ik tegelijk ook met een Windows (XP) PC gebruik? En: zit er standaard een fatsoenlijke tekstverwerker op een MacBook? Dit kon ik op de Apple site niet 1-2-3 vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:30
da_rippah schreef op woensdag 05 september 2007 @ 12:20:
Gelukkig. Ik heb dat een keer met iPod meegemaakt, niet erg prettig als er een paar dagen na je aanschaf ineens een hele nieuwe range modellen in de winkels ligt.

Nog een vraagje over de MacBook: Kan ik daarbij een externe schijf gebruiken die ik tegelijk ook met een Windows (XP) PC gebruik? En: zit er standaard een fatsoenlijke tekstverwerker op een MacBook? Dit kon ik op de Apple site niet 1-2-3 vinden.
Er zit standaard dus geen fatsoenlijke tekstverwerker op. Of je moet voor Office 2004 (Microsoft) gaan .. of voor iWorks '08. Beide zijn als trailversie aanwezig op je MacBook.

Ik dacht helemaal over te stappen op Pages'08. Maar toch blijven er dingen die ik echt niet voor elkaar krijg, en de Mac1 in Canberra ook niet :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuntherS
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 09:43
In Mac OS X krijg je gewoon de Teksteditor. Vergelijkbaar met de standaard Wordpad in Windows.

NeoOffice is anders wel een goed alternatief als je een gratis programma wil. Als je geld wil uitgeven aan een fatsoenlijke tekstverwerker dan moet je opteren voor Microsoft Office (hoewel ik daarmee zou wachten tot de nieuwe er komt) of iWork '08.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GR1221
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08 00:10
Ik heb een vraag over mijn MacBook, namelijk als ik deze aandoe, zie ik de helft van de tijd een flikkerende streep over de helft van het scherm lopen, en soms zelfs maar de helft van het scherm. Als ik dan aan het beeldscherm beweeg is het verholpen, maar het lijkt me geen goede ontwikkeling.
Kan het zo zijn dat er een verband is tussen het scharnier en de videokaart?
Weet iemand overigens wat het zou kosten om dit te laten repareren, ik heb namelijk geen AppleCare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GuntherS schreef op woensdag 05 september 2007 @ 11:47:
Hele goeie keuze ;)
De MacBook zit inderdaad ongeveer in de helft van de productcycle dus normaal zouden er inderdaad nog geen updates op komst zijn. Je MacBook wordt geleverd met iLife '08 dus heb je ook meteen gratis de nieuwste software erbij ;)

Leopard zal je los moeten kopen en zal rond de 129€ kosten.
De eerstvolgende update van de macbook zal denk ik een LED scherm bevatten. Dat zal toch niet al te lang opzich laten wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:31

voodooless

Sound is no voodoo!

Office 2004 vind ik nog altijd een zeer prettig office programma. Eigenlijk werkt het beter dan de windows versie ;) Op de PB G4 (1 Ghz, 768MB) van mijn vriendin werkt het perfect), maar op de MM core solo (1.6 Ghz, 512MB) van mijn ouders is best het een beetje traag. Maar als het eenmaal loopt is het prima. Ik ben benieuwd hoe dat op mijn macbookje gaat lopen ( 2.16 Ghz, 2 GB) :)

Pages is leuk, maar ik denk wel wennen voor de gemiddelde Word gebruiker. Anders dan Keynote, dat eenvoudig te begrijpen is als Powerpoint gebruiker. 't is een schitterend pakket.

Neooffice ken ik niet, maar openoffice wel. Dat werkt eigenlijk heel erg prima, en zo te zien doet neooffice er nog een stap je bovenop: native OSX spell checker (de openoffice checker is behoorlijk brak), geen X11 nodig en goede fonts zullen het een vooruitgang maken t.o.v openoffice.

Dan heb je ook nog Koffice, dat natively op OSX kan draaien. Maar aangezien ik geen KDE fan ben kan mij Koffice ook niet boeien. 'T zal vast wel werken.

Anyway, er is dus op zich keuze zat :)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Laatst online: 22:30
voodooless schreef op woensdag 05 september 2007 @ 13:50:
Office 2004 vind ik nog altijd een zeer prettig office programma. Eigenlijk werkt het beter dan de windows versie ;) Op de PB G4 (1 Ghz, 768MB) van mijn vriendin werkt het perfect), maar op de MM core solo (1.6 Ghz, 512MB) van mijn ouders is best het een beetje traag. Maar als het eenmaal loopt is het prima. Ik ben benieuwd hoe dat op mijn macbookje gaat lopen ( 2.16 Ghz, 2 GB) :)

Pages is leuk, maar ik denk wel wennen voor de gemiddelde Word gebruiker. Anders dan Keynote, dat eenvoudig te begrijpen is als Powerpoint gebruiker. 't is een schitterend pakket.

Neooffice ken ik niet, maar openoffice wel. Dat werkt eigenlijk heel erg prima, en zo te zien doet neooffice er nog een stap je bovenop: native OSX spell checker (de openoffice checker is behoorlijk brak), geen X11 nodig en goede fonts zullen het een vooruitgang maken t.o.v openoffice.

Dan heb je ook nog Koffice, dat natively op OSX kan draaien. Maar aangezien ik geen KDE fan ben kan mij Koffice ook niet boeien. 'T zal vast wel werken.

Anyway, er is dus op zich keuze zat :)
Pages is leuk, als je met iWork begint dan is het allemaal veel makkelijker. Keynote en Pages lijken echt veel op elkaar. Alles zit op dezelfde plek.

Maar het enige wat ik echt mis in Pages is dat ik gewoon niet even mijn hoofdstukken automatisch kan nummeren .. dus

1 Hoofdstuk A

1.1 Hoofdsutk a deel 2

1.2 Raar

2 Hoofdstuk B

2.1

etc.

Ook dat ik dan Grafieken en Tabellen gewoon namen kan geven als :

Table 1.1 en Graph 2.3 etc. Zodat ik ze netjes in mijn inhoudsopgave krijg.

Wat wel handig is is tekstvakken.

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Maeslant schreef op woensdag 05 september 2007 @ 14:02:
Maar het enige wat ik echt mis in Pages is dat ik gewoon niet even mijn hoofdstukken automatisch kan nummeren .. dus
Het is vreselijk off-topic, dus eigenlijk moet je er maar eens een topic voor openen, maar: http://www.nutz.nl/wp-content/images/Picture901.jpg

I don't like facts. They have a liberal bias.

• da_rippah
Ik heb op internet gezocht naar een video van de introductie van de MacBook, maar ik vind er alleen maar een over de MacBook Pro. Heeft de MacBook nooit een introductie gehad (in de zin van een keynote)? Was er wel benieuwd naar.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

da_rippah schreef op donderdag 06 september 2007 @ 11:23:
Ik heb op internet gezocht naar een video van de introductie van de MacBook, maar ik vind er alleen maar een over de MacBook Pro. Heeft de MacBook nooit een introductie gehad (in de zin van een keynote)? Was er wel benieuwd naar.
Correct.

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 08:15

DoctorV64

Cosmopoliet

Jongens, wat is het maximum aan Ram wat ik in mijn Macbook kan stoppen?
Op de site van apple staat 2 Gig maar daar bedoelen ze waarschijnlijk dat Apple een macbook kan leveren met max 2 Gig erin. Wat is hardwaretechnisch het limiet?

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ligt eraan hoe je het bekijkt. Er kan zelfs 4GB in, maar dan wordt niet alles gebruikt en het levert maar heeeeeeel weinig winst op (wel íets, volgens de benchmarks!). 3GB is een aardige hoeveelheid. En nee, dual-channel gaat niet opwegen tegen meer geheugen:

http://eshop.macsales.com...Testing/Memory_Benchmarks

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

DoctorV64 schreef op donderdag 06 september 2007 @ 16:48:
Jongens, wat is het maximum aan Ram wat ik in mijn Macbook kan stoppen?
Op de site van apple staat 2 Gig maar daar bedoelen ze waarschijnlijk dat Apple een macbook kan leveren met max 2 Gig erin. Wat is hardwaretechnisch het limiet?
2 Gig als je een Core Duo hebt, 3 Gig als je een Core 2 Duo hebt.

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Mhh ik heb een nieuwste generatie Macbook en die kan wel 4 Gig aan dus.
Eens zien of ik goedkoop aan die dingen kan komen :P

[ Voor 5% gewijzigd door DoctorV64 op 06-09-2007 20:40 ]

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

• Stormbringer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-11-2023
Als ik één externe harde schijf wil gebruiken voor zowel Mac als Windows, kan dat zonder problemen?

Just checking... :9

Don't live for pleasure, make life your treasure

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

DoctorV64 schreef op donderdag 06 september 2007 @ 20:40:
Mhh ik heb een nieuwste generatie Macbook en die kan wel 4 Gig aan dus.
Eens zien of ik goedkoop aan die dingen kan komen :P
Je kunt het erin stoppen, en het werkt. De chipset gebruik echter de bovenset adressen om de hardware aan te sturen, waardoor er dus flink wat wegvalt. Effectief heb je dus aan die laatste GB extra zeer weing. Ik heb eigenlijk geen idee hoeveel er wegvalt.. iemand?
Stormbringer schreef op donderdag 06 september 2007 @ 20:46:
Als ik één externe harde schijf wil gebruiken voor zowel Mac als Windows, kan dat zonder problemen?
Gewoon disk fat32 gebruiken :)

[ Voor 19% gewijzigd door voodooless op 06-09-2007 20:57 ]

• FailFr8er
  • Laatst online: 13-09 16:59
Stormbringer schreef op donderdag 06 september 2007 @ 20:46:

Just checking... :9
Eventueel kun je ook EXT3 doen en drivers installeren onder je Windows bak volgens mij...

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-09 12:08
Red Nalie schreef op donderdag 06 september 2007 @ 22:13:
[...]

Eventueel kun je ook EXT3 doen en drivers installeren onder je Windows bak volgens mij...
En in Mac OS moet je ook wat installeren (ext2fsx) want het wordt niet standaard ondersteunt.

[ Voor 4% gewijzigd door orillion op 06-09-2007 22:20 ]

• Stormbringer
Dus met FAT32 ben ik makkelijker klaar, zonder ergens voor in te boeten?

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Exact. Je zit alleen met enkele restricties kwa bestandsnamen, maar over het algemeen mag dat geen probleem vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Laatst online: 13-09 17:13
En met een maximale bestandsgrootte van 4 GB :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig is het meer als 4GB, getuige de Fat32 Recource Page ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Waar moet dat staan dan? Ik zie het niet...

Van de wiki:
The maximum possible size for a file on a FAT32 volume is 4 GB minus 1 Byte (232-1 bytes)
* voodooless gaat straks zijn macbook ophalen. Ben zeer benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

voodooless schreef op donderdag 06 september 2007 @ 20:56:
[...]

Je kunt het erin stoppen, en het werkt. De chipset gebruik echter de bovenset adressen om de hardware aan te sturen, waardoor er dus flink wat wegvalt. Effectief heb je dus aan die laatste GB extra zeer weing. Ik heb eigenlijk geen idee hoeveel er wegvalt.. iemand?
Mhh, dus 3 of 4 gig intern geheugen geeft niet echt een significant verbetering wil je hiermee zeggen? Als 1x2 en 1x1 Gig koopt, is het dan in principe niet voordeliger om 2x2 gig te kopen?

Aargh wat een luxeprobleem zeg. Vaststaat is dat als ik van 1 Gig naar meer intern geheugen ga dat ik er wel performance voordeel uit ga halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
DoctorV64 schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 09:58:
[...]

Mhh, dus 3 of 4 gig intern geheugen geeft niet echt een significant verbetering wil je hiermee zeggen?
Ik plaats die link niet voor niets: http://eshop.macsales.com...Testing/Memory_Benchmarks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Ja ik heb het gelezen. Alleen je weet hoe het gaat als je dingen gaat kopen, op de een of andere manier moet je het of goedpraten voor jezelf en je laten overtuigen door anderen :D

CSX-High Quality Ram <-- bekend bij jullie?

[ Voor 11% gewijzigd door DoctorV64 op 07-09-2007 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha-PC-Legend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:57
Ik ben zeer geinteresseerd in de Macbook.
Het is echter voor mij als student lastig om gelijk het voltallige bedrag op te hoesten.
Ik denk dat ik toch zeker 3 maanden nodig heb om het bedrag bij elkaar te hebben.
Sparen is geen optie aangezien school alweer begonnen is en ik 'm eigenlijk gewoon z.s.m. wil hebben ;)

Is er geen optie bij Apple om in termijnen te betalen ? En dan niet dat je er 48 maanden aan vast zit o.i.d. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 09:59
Al eens gedacht aan studentenkorting ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha-PC-Legend
Kaspers schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 16:39:
Al eens gedacht aan studentenkorting ?
Jup, scheelt 85 euro volgensmij.
965 euro is nog steeds een aardig bedrag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F r a n k D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-03 16:01
Tha-PC-Legend schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 16:42:
[...]

Jup, scheelt 85 euro volgensmij.
965 euro is nog steeds een aardig bedrag ;)
Je kan bij Apple in 10 maanden betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha-PC-Legend
F r a n k D schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 16:44:
[...]

Je kan bij Apple in 10 maanden betalen.
Kijk dat klinkt als muziek in m'n oren :+
Kan ik dat gewoon aangeven in de Apple store bij het afrekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tha-PC-Legend schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 17:34:
[...]

Kijk dat klinkt als muziek in m'n oren :+
Kan ik dat gewoon aangeven in de Apple store bij het afrekenen?
Jep, maar dat is primeline. Enige voorwaarde is dat je een aardig hoog netto inkomen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha-PC-Legend
Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 18:55:
[...]

Jep, maar dat is primeline. Enige voorwaarde is dat je een aardig hoog netto inkomen hebt.
Hmm jammer.
Dat is nou net iets wat een doorsnee student niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Tha-PC-Legend schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 19:01:
[...]

Hmm jammer.
Dat is nou net iets wat een doorsnee student niet heeft.
Misschien een paar maandjes de max lening nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lenen om een macbook aan te schaffen d:)b

/me denkt dat dat niet zo slim is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha-PC-Legend
Ik ben idd ook niet zo van het lenen.
Ouders willen ook niet lenen denk omdat die de helft van mijn vorige notebook al gefinancieert hebben.
Aangezien ik deze te zwaar vind voor college wil ik nmlk een macbook.

* Tha-PC-Legend zal eens goed verder zoeken naar een alternatieve manier van financiering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-09 16:21

Flappiewappie

Hier nog meer

Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 19:05:

daar is die maximum lening wel voor bedoeld, hij geeft zelf aan om die notebook te gebruiken voor zijn studie.

Moet je wel even overwegen of het voor zorgt dat het je studie op postitieve manier beinvloed :P

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 19:05:

Lenen bij de IB-groep is dan nog niet zo heel erg hoor. Zeer lage rente daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha-PC-Legend
Hmmm mocht er echt geen alternatief zijn dan idd maar een lening van de IBgroep overwegen.
Kan 'm immers toch vrij snel weer aflossen.

Bedankt voor de suggesties allen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
CyBeR schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 19:16:
[...]

Lenen bij de IB-groep is dan nog niet zo heel erg hoor. Zeer lage rente daar.
Precies, ik heb m'n laptop ook gekocht met max lening een jaartje terug en nu gebruik ik t voor rijlessen (wat ik overigens ook nodig heb voor m'n studie/stage/beroep :P ). Liever nu iets meer geld hebben en als ik eenmaal werk (relatief) wat minder dan nu weinig en als ik werk ineens veel.

Komt nog bij dat m'n ouders hebben toegezegd een groot deel van lening te betalen aangezien ik nu alles zelf betaal (schoolgeld, boeken etc).

Als je het eerder af kan lossen bij de IBgroep is dat ook prima. Stel, je leent 3 maanden lang het max en je kan het in 5 maanden weer terug betalen, vinden zij dat allemaal prima. Moet zeggen dat het allemaal vrij goed geregeld is :)

[ Voor 3% gewijzigd door sOid op 07-09-2007 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lenen voor een computer is gewoon slecht. Mijn advies is toch echt om te sparen en te kopen als je het geld hebt. Bovendien is er geen noodzaak voor een computer, aangezien je er al een in bezit hebt. Hebben is dan ook het enige argument, en dat ga je kopen met geld dat je niet hebt. Ik hoef toch niet te vertellen dat je dan slecht bezig bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 21:37:
Lenen voor een computer is gewoon slecht. Mijn advies is toch echt om te sparen en te kopen als je het geld hebt. Bovendien is er geen noodzaak voor een computer, aangezien je er al een in bezit hebt. Hebben is dan ook het enige argument, en dat ga je kopen met geld dat je niet hebt. Ik hoef toch niet te vertellen dat je dan slecht bezig bent?
Dat mag jij vinden, ik lig er niet van wakker hoor. Ik zou het ook nooit doen als ik het niet bij de IBgroep zou kunnen lenen. Vooral omdat ik binnenkort ook ga beginnen met afbetalen (als ik m'n rijbewijs heb, heb ik weer tijd voor werk). Komt nog bij dat ik gewoon een laptop nodig heb voor m'n studie.

Maargoed ieder zijn/haar ding natuurlijk.

Genoeg offtopic geblaat nu imo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is geen gevoel zo fijn als hard ergens voor gewerkt te hebben, en het geld daarna uit te geven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha-PC-Legend
Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 23:05:
Er is geen gevoel zo fijn als hard ergens voor gewerkt te hebben, en het geld daarna uit te geven. :)
Daar heb je zeker een punt.

Maar ik wil er niet voor zorgen dat het topic door mij offtopic gaat :+
Ik zal deze maand nog wel over een macbook beschikken vermoed ik, dus dit topic heeft er iig weer een vaste klant bij dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfde hier :) krijg mijne normaal morgen via school.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
Hadden wij het maar via school...

Maar morgen haal ik een MBP 2.16Ghz met 2GB op! _/-\o_
(Als die kerel zijn telefoon en adres een keer doormailt... 8)7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Ik heb gister een MacBook gekocht! Ben er dolgelukkig mee. Heb alleen nog geen muis en nog geen draadloos internet, maar ja. Wat is de goedkoopste oplossing voor draadloos internet? Er staat hier een pc die via een router op het internet is aangesloten (niet draadloos). Tot die router heb ik niet echt toegang. Hoe zorg ik dat ik met mijn MacBook draadloos kan internetten en de PC nog via die kabel die er al ligt? Is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik heb hem gisteren kunnen ophalen (welliswaar is Veendendaal i.p.v Arnhem) :)

Het extra geheugen had ik ook al liggen, dus dat erin gedaan: werkt perfect :) Dit ding gaat echt als een trein vergeleken bij het oude G4 powerbook van mijn vriendin (dat is wel nog steeds mooier). Ik had gedacht dat het glossy scherm vervelender zou zijn. Tot nu toe valt het reuze me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 18:53
da_rippah schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 10:48:
Ik heb gister een MacBook gekocht! Ben er dolgelukkig mee. Heb alleen nog geen muis en nog geen draadloos internet, maar ja. Wat is de goedkoopste oplossing voor draadloos internet? Er staat hier een pc die via een router op het internet is aangesloten (niet draadloos). Tot die router heb ik niet echt toegang. Hoe zorg ik dat ik met mijn MacBook draadloos kan internetten en de PC nog via die kabel die er al ligt? Is dit mogelijk?
Makkelijkst lijkt mij gewoon een nieuwe draadloze router en/of modem kopen. Kun je gewoon draadloos mee met je MacBook, en de PC prik je dan in 1 van de LAN poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Ik heb net even gekeken, en volgens mij ligt er alleen een (niet draadloze) switch. Kan ik die vervangen door een wireless switch en er nog steeds de kabels van mijn huisgenoten indoen? Merken zij hier iets van? Volgens mij is er helemaal geen sprake van een router...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomanW
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09 12:53
Ik kijk zelf al nu al een poosje naar de Macbook, en heb maar besloten om er toch één te kopen. Nu vraag ik me alleen af: Als ik hem nu koop, krijg ik dan gratis Leopard, of is dat alleen maar iets van 2 weken voordat het uitkomt? Als het laatste het geval is dan wacht ik wel lekker totdat eind-oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:50

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

da_rippah schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 11:19:
Ik heb net even gekeken, en volgens mij ligt er alleen een (niet draadloze) switch. Kan ik die vervangen door een wireless switch en er nog steeds de kabels van mijn huisgenoten indoen? Merken zij hier iets van? Volgens mij is er helemaal geen sprake van een router...
Dat kan, maar er moet wel ergens een router zijn om het internet te verdelen. Het makkelijkst is gewoon om aan jouw UTP-kabel een draadloos accesspoint te hangen, eventueel met router/switch functie.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

RomanW schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 14:37:
Ik kijk zelf al nu al een poosje naar de Macbook, en heb maar besloten om er toch één te kopen. Nu vraag ik me alleen af: Als ik hem nu koop, krijg ik dan gratis Leopard, of is dat alleen maar iets van 2 weken voordat het uitkomt? Als het laatste het geval is dan wacht ik wel lekker totdat eind-oktober.
De kans dat je 'm op dit moment gratis krijgt is klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RomanW schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 14:37:
Die kans is erg klein. Dat is hetzelfde als een processor-upgrade gratis krijgen omdat in november de Macbook mogelijk weer sneller word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 15:19:
[...]

Die kans is erg klein. Dat is hetzelfde als een processor-upgrade gratis krijgen omdat in november de Macbook mogelijk weer sneller word.
niet helemaal hetzelfde, leopard gratis krijgen is nog reëel, maar dan wel als je je nieuwe mac daags voor de release hebt gekocht. ik zou er nu nog niet op vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomanW
  • Laatst online: 07-09 12:53
Okay, bedankt voor de reacties. :) Dat was ongeveer wel wat ik verwachte, dus ik wacht maar tot Oktober. Heb de laptop toch niet direct nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 08:36
Ik was ook al een tijdje aan het draaien en afwegen om een Macbook aan te schaffen gewoon voor de fun of it.

Mijn motivatie om het apparaat te kopen is eigenlijk simpel, ben nu alleen Windows gewend en heb af en toe wel eens wat met een mac gedaan, maar niet genoeg om er een echt oordeel over te vellen en ik wil er gewoon wat meer van af weten en het gewicht en formaat staan me wel aan.

Heb inmiddels de knoop doorgehakt gezien ik van mijn werk een mooie optie toegeworpen kreeg. Ik heb dus gisteren mijn Macbook besteld, het gaat om de simpelste uitvoering dus met combo drive en 1 gb en een 80gb harddisk.

Reden om dit model te nemen was makkelijk,het gaat mij om de basis functies die ik wil en ik ga mijn Itunes bibliotheek overzetten van mijn Windows notebook naar de Macbook en ik ga internetten en emailen erop en heel misschien af en toe een spelletje, maar als ik dat echt wil gaan doen dan pak ik mijn Windows laptop wel i.v.m. de grafische chip.

Maandag komt hij binnen en dan heb ik een hele maand om wat met OS X te hobbelen voordat hoogstwaarschijnlijk mijn Mac Mini uit de States komt. Laat hem als handbagage meenemen (zeg maar vervroegd kerstcadeautje) dan was hij toch een eindje goedkoper dan hier.

De Mac Mini ga ik inzetten als een soort van Media Center idee maar dan het meeste voor muziek (Itunes)

Ik zie wel wat het wordt maar ik hoor eigenlijk alleen maar positieve ervaringen met OS X en van wat ik er van heb gezien was ik er ook wel over te spreken.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PH-JPS
  • Laatst online: 24-08 13:42
Ik heb de Macbook ook al een tijdje op het ook. Ik zit eigenlijk ook te wachten op Leopard omdat ik graag een dualboot met Vista wil gaan draaien op de Macbook zodat ik ook mijn programma's voor mijn studie kan gebruiken.

Jammer dat er nog steeds geen studentenactie is! In de US store loopt de actie nog steeds en kan je ook gewoon een nieuwe Ipod Nano erbij nemen. Tevens heeft de Macbook ook al standaard Ilife 08.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

[quote]Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 21:37:
[/quote]
Mijn laptop ging in februari 2007 stuk. (Defect moederboard) Maar in die maand had ik een ongelukje met de kat, en hoge tandarts rekening, en een iets te duur uitgevallen APK rekening.
maw: geen geld voor MacBook.
Maar de Apple resellers hadden :" koop nu , betaal over xx maanden" actie.
Ik wist dat ik in Augustus van dit jaar een winstdeling en een bonus van 700 euro kreeg.
Wat deed ik:
Juust, koop nu , betaal later.
En 26/8 was de MacBook echt 100% van mij.
Zo slecht is lenen niet hoor, je moet het alleen kunnen veroorloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbassiex
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-09 12:29
johansoema schreef op zondag 09 september 2007 @ 16:03:
Ik heb de Macbook ook al een tijdje op het ook. Ik zit eigenlijk ook te wachten op Leopard omdat ik graag een dualboot met Vista wil gaan draaien op de Macbook zodat ik ook mijn programma's voor mijn studie kan gebruiken.

Jammer dat er nog steeds geen studentenactie is! In de US store loopt de actie nog steeds en kan je ook gewoon een nieuwe Ipod Nano erbij nemen. Tevens heeft de Macbook ook al standaard Ilife 08.
Ja ik zit daar eigenlijk ook op te wachten. Aangezien mijn collegejaar al begonnen is en ik dus back-to-school ben, zou ik verwachten dat er rond deze tijd een achtie zou komen.
Moet ik überhaubt nog hoop hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 18:53
xbassiex schreef op zondag 09 september 2007 @ 21:59:
[...]

Ja ik zit daar eigenlijk ook op te wachten. Aangezien mijn collegejaar al begonnen is en ik dus back-to-school ben, zou ik verwachten dat er rond deze tijd een achtie zou komen.
Moet ik überhaubt nog hoop hebben?
Denk dat dat er niet meer in zit. Die actie was misschien ook wel bedoeld, om van de lading 'oude' Nano's af te komen, omdat er nu natuurlijk nieuwe zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben van plan binnenkort misschien een macbook te kopen. maar na wat zoeken op internet bleef ik met een vraag zitten.
is het probleem van dat de macbook zo warm/heet word inmiddels verholpen of is dat nog steeds zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Laatst online: 13-09 17:13
Macbook worden redelijk warm maar dat is alleen een probleem als je dat er zelf van maakt. Je moet geen desktop temps verwachten. Hier krijg je een relatief stil systeem voor terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke dankje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik een extern TFT-scherm en daarop had ik Photoshop netjes georganiseerd zodat alle tools e.d. op het scherm van de Macbook stonden en het design op de TFT. Maar na een reboot is alles weer het oude en kan ik alles weer opnieuw indelen!

Is hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Laatst online: 16-08 19:58

Maartenvs

For Sale

Als het goed is kun je workspaces aanmaken. Hierin kun je je panel layout opslaan.
Windows -> workspace... etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
Zucht, mijn macbook is al meer dan 2 weken in de reparatie terwijl 7 werkdagen was aangegeven. De onderdelen zijn nog niet eens binnen. Daarnaast begint de service dame opeens te claimen dat een gedeelte niet binnen de garantie valt (wat overigens wel op mijn reparatieformulier staat aangegeven)

Ik neem niet aan dat ze opeens geld in rekening gaan brengen zonder mij daarvan op de hoogte te stellen.

Er zaten twee scheurtjes in het onderstegedeelte van de behuizing. Eén veel voorkomende bij de palmrest en de andere achter naast de scharnier. Hier leek het er verdacht veel op dat het schroefje te hard was aangedraaid bij de vorige vervanging van de onderste behuizing. (Toen was het geval dat er een verkeerd schroefje was geplaatst binnen bij de batterij waardoor mijn behuizing begon te scheuren :S)

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 15:09
Ik ga binnenkort een MB bestellen, maar loop nog met een klein vraagje waarop ik het antwoord niet kan vinden. Om de macbook op een tv aan te sluiten heb je een verloopje nodig, is dit het juiste verloopje:
http://store.apple.com/Ap...D?mco=14973133&nplm=M9319,
Dit aangezien er niet aangegeven staat dat hij ook compatible is met de MacBook.

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:25
trinite_t schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 19:22:
Ik ga binnenkort een MB bestellen, maar loop nog met een klein vraagje waarop ik het antwoord niet kan vinden. Om de macbook op een tv aan te sluiten heb je een verloopje nodig, is dit het juiste verloopje:
http://store.apple.com/Ap...D?mco=14973133&nplm=M9319,
Dit aangezien er niet aangegeven staat dat hij ook compatible is met de MacBook.
ja die is inderdaad goed... de MacBook heeft een mini-DVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 08:36
Ik heb nu sinds gisteren mijn MB, ben er nu mee aan het spelen en ik moet zeggen dat het me goed bevalt al.

Heb ik alleen even een technische vraag, mijn idee was dat een Core 2 Duo wat minder warm werd t.o.v. de Centrino of de Core Duo cpu's maar ik heb nu een avondje wat apps open staan en hij wordt gemiddeld zo'n 66 graden bij een 50% load (op accu) mijn vraag is dus is dit normaal? Hij blijft wel gewoon stil koelen, had alleen daarstraks echt een moment dat hij echt leek op te stijgen.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs

Maartenvs

For Sale

Dat hoort gewoon zo. Alleen als je dat opstijgen tegen wilt gaan kun je een app als smcFanControl draaien. Daarbij kun je het minimale toerental van je fans instellen (mijne staat op 3000) en dan koelt hij continue ipv steeds met van die vlagen.

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-12-2024
vacuumcleaner schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 11:53:
Zucht, mijn macbook is al meer dan 2 weken in de reparatie terwijl 7 werkdagen was aangegeven. De onderdelen zijn nog niet eens binnen. Daarnaast begint de service dame opeens te claimen dat een gedeelte niet binnen de garantie valt (wat overigens wel op mijn reparatieformulier staat aangegeven)

Ik neem niet aan dat ze opeens geld in rekening gaan brengen zonder mij daarvan op de hoogte te stellen.

Er zaten twee scheurtjes in het onderstegedeelte van de behuizing. Eén veel voorkomende bij de palmrest en de andere achter naast de scharnier. Hier leek het er verdacht veel op dat het schroefje te hard was aangedraaid bij de vorige vervanging van de onderste behuizing. (Toen was het geval dat er een verkeerd schroefje was geplaatst binnen bij de batterij waardoor mijn behuizing begon te scheuren :S)
Dat gaat nog wel even duren dan. Ik heb zelf al twee keer zoiets gehad. De laatste keer was drie dagen beloofd en werd bijna 3 maanden (nieuw display). Als je je MacBook online hebt gekocht kun je trouwens beter hen (Apple Care) nog een keer bellen over de garantie. Zij kunnen een met een code (CS-code) gekoppeld aan het serienummer aangeven dat de reparatie onder garantie moet worden verholpen. Gewoon niet akkoord gaan dat het niet onder de garantie valt als je er zelf niets raars mee hebt gedaan.

Inmiddels is bij mijn 1e generatie MacBook al vervangen onder garantie:
- topcase (verkleuring, ook trackpad problemen)
- bottom case (scheurtjes bij de ventilatiesleuf)
- hinges (scheef zittend deksel)
- beeldscherm (vlek erin, backlight problemen)
- batterij (capaciteit onder niveau na 3/4 jaar)

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

SpoekGTi schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 22:29:
mijn idee was dat een Core 2 Duo wat minder warm werd t.o.v. de Centrino of de Core Duo cpu's
Dat idee is dan fout. TDP is identiek. Of om anandtech even aan het woord te laten:
In tests that are more CPU limited, we have thus far seen that Merom
(Core 2 Duo) is at worst no slower than Yonah (Core Duo) and in most
cases it's 5 - 15% faster." The measured power consumption btw is
identical between CD and C2D with the same clock rate...
Geen verschil in opgenomen vermogen is dus ook geen verschil in temperatuur. De 5-15% bij bepaalde bewerkingen is wel prettig, maar beperkte winst.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• 4POX
  • Laatst online: 13-09 12:58

4POX

Everybody is wired

Mag Apple discrimineren ?

Ik heb dus een scheur in mijn behuizing en toen ik nog garantie had heb ik hem toen aangeboden. Maar ik kreeg helaas te horen dat dit niet onder de garantie valt.

Maar iemand anders die ik ken had ook scheuren en die werden wel gerepareerd.

Vandaag maar weer even met Apple bellen.

AKA Rinkel weblog

• vacuumcleaner
donaldo schreef op woensdag 12 september 2007 @ 00:11:
[...]

Dat gaat nog wel even duren dan. Ik heb zelf al twee keer zoiets gehad. De laatste keer was drie dagen beloofd en werd bijna 3 maanden (nieuw display). Als je je MacBook online hebt gekocht kun je trouwens beter hen (Apple Care) nog een keer bellen over de garantie. Zij kunnen een met een code (CS-code) gekoppeld aan het serienummer aangeven dat de reparatie onder garantie moet worden verholpen. Gewoon niet akkoord gaan dat het niet onder de garantie valt als je er zelf niets raars mee hebt gedaan.

Inmiddels is bij mijn 1e generatie MacBook al vervangen onder garantie:
- topcase (verkleuring, ook trackpad problemen)
- bottom case (scheurtjes bij de ventilatiesleuf)
- hinges (scheef zittend deksel)
- beeldscherm (vlek erin, backlight problemen)
- batterij (capaciteit onder niveau na 3/4 jaar)
Ik heb mijn MB in Amsterdam gekocht bij MacHouse. Hier vertelden mij dat het onder de garantie valt (staat ook op het meegegeven reparatie formulier) Als er bij de vorige vervanging van mijn bottomcase een fout is gemaakt door het niet correct monteren is het uiteraard niet mijn schuld en zou dit dus onder de garantie moeten vallen.

Daarnaast wordt ik nergens van op de hoogte gebracht, dat is het meest irritante.

Ik wacht wel weer af.
4POX schreef op woensdag 12 september 2007 @ 09:49:
Mag Apple discrimineren ?

Ik heb dus een scheur in mijn behuizing en toen ik nog garantie had heb ik hem toen aangeboden. Maar ik kreeg helaas te horen dat dit niet onder de garantie valt.

Maar iemand anders die ik ken had ook scheuren en die werden wel gerepareerd.

Vandaag maar weer even met Apple bellen.
Lees mijn verhaal en die van donaldo. Waar zitten de scheuren? Als dit veel voorkomende scheuren zijn dan mag Apple je niet afschepen met een geen garantie verhaal.

[ Voor 17% gewijzigd door vacuumcleaner op 12-09-2007 09:56 ]

• Sagaris
  • Laatst online: 10-12-2024
Mijn laptop is sinds kort ook kapot dus ben ik aan het zoeken voor een nieuwe en ik kwam terecht bij een Macbook. Nu heb ik daar toch vraagjes over (no worries, heb gezocht in dit topic ;) ).

Ten eerste, is het gewoon mogelijk om thuis op een bestaand netwerk te zitten en de printer bij een andere pc via het netwerk te gebruiken (rest van het netwerk is allemaal Windows gebruiker).

Ook vroeg ik me af hoe dat met het Office 2004 programma werkt, kun je gewoon alles van een 2007/2003 Windows Office openen en kunnen zij jouw documenten openen?

Alvast bedankt!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Sagaris schreef op woensdag 12 september 2007 @ 11:53:

Ten eerste, is het gewoon mogelijk om thuis op een bestaand netwerk te zitten en de printer bij een andere pc via het netwerk te gebruiken (rest van het netwerk is allemaal Windows gebruiker).
Ja.
Ook vroeg ik me af hoe dat met het Office 2004 programma werkt, kun je gewoon alles van een 2007/2003 Windows Office openen en kunnen zij jouw documenten openen?
Office 2007 documenten kun je niet openen met Office 2004 for Mac, tenzij je ze door de converter heen haalt, of iWork gebruikt. Voor de rest kun je met Office 2004 for Mac alle document tussen Office 97 for Windows en Office 2003 for Windows lezen en schrijven en kunnen zij ook je documenten lezen en schrijven.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Sagaris
  • Laatst online: 10-12-2024
Hartelijk dank! :D Las ook dat Office 2008 eraan zit te komen, misschien moet ik daar maar eens op wachten.

• Maartenvs

Maartenvs

For Sale

Ik weet niet of het al ergens genoemd was, maar de back-to-school actie loopt nu weer, voor eventueel geintresseerden.

edit.
Office 2008 is er pas in het 1e of 2e kwartaal van 2008. Is helaas weer verder naar achteren geschoven.

[ Voor 32% gewijzigd door Maartenvs op 12-09-2007 13:58 ]

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Office 2008 komt als het goed is in januari 2008. Punt is alleen is dat deze niet volledig meer compatible is met Office for Windows, omdat de ondersteuning voor VBScript er niet meer in zit.

[ Voor 4% gewijzigd door Daedalus op 12-09-2007 13:58 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Dat is wel wat kort door de bocht denk ik. Dat werkt namelijk alleen maar als ook de printer ondersteuning heeft voor OSX. Heb je een of ander vaag model zonder support, moet je het via ghostscript en meuk doen om het aan het werken te krijgen. Dat werkt wel, maar verre van optimaal. Guides zijn wel te vinden met google.

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

voodooless schreef op donderdag 06 september 2007 @ 20:56:
[...]

[...]

Gewoon disk fat32 gebruiken :)
'k "Krijg" binnenkort via m'n nieuwe opleiding ook een MacBook en gebruik nu op diverse Windows PC m'n NTFS-geformatteerde externe HD.

Deze kan ik dan dus neem ik aan niet op het MacBook gebruiken, tenzij ik hem FAT32 format?

• Maartenvs

Maartenvs

For Sale

ntfs kan osx enkel read-only. Dus wel lezen, niet schrijven. Fat32 kun je doen als ze er beide bij moeten kunnen. Maar hou wel rekening met de 4gb grens.
Pagina: 1 ... 7 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.