[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 18 Laatste
Acties:
  • 12.747 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:25
@ iedereen die "zeurt" over zijn of haar Battery Health!

1. Hebben jullie überhaupt jullie MacBook batterij ooit wel eens gekalibreerd?? (doe dit 1 keer in de 2 maanden)

Lees er hier --> Calibrating a MacBook or MacBook Pro battery meer over!!

2. Zonder kalibratie is een Coconutbattery bij lange na niet accuraat te noemen..... Dit heb ik uit eigen ervaring. Mijn battery healt stond namelijk eerst op 85% en na een kalibratie staat ie al weken op 100%. En dat bij 75 cycli!

Moraal van dit verhaal? ;)

Eerst kalibreren, dan klagen! ;) :P

[ Voor 3% gewijzigd door Flatwhite op 21-08-2007 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Hmm, mijn mbpro zegt 52%. Mischien ook maar weer's een calibratie doen binnenkort :+

Aan de andere kant zegt 'ie ook dat 'ie maar 5 cycles heeft gehad..

Ah, sysprofiler heeft er een beter idee van:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
  Model Information:
  Design capacity (mAh):    5500
  Device name:  A
  Manufacturer: Sony
  Charge Information:
  Charge remaining (mAh):   2892
  Fully charged:    Yes
  Charging: No
  Full charge capacity (mAh):   2892
  Health Information:
  Cycle count:  125
  Battery health:   Poor
  Needs calibration:    No
  Battery Installed:    Yes
  Amperage (mA):    73
  Voltage (mV): 12597

[ Voor 88% gewijzigd door CyBeR op 21-08-2007 20:22 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds enkele dagen nieuwe Macbook (2,16 Ghz). Erg blij mee, alleen moet ik zeggen dat de beeldkwaliteit van dvd's mij erg tegenvalt. Het is niet waar ik het apparaat voor gekocht heb, en een heel groot probleem zal dit dus niet worden, maar ik ben toch benieuwd of anderen dezelfde ervaring hebben.

Zien jullie ook een betrekkelijk korrelig beeld op jullie Macbooks? Ik moet er zeker een meter vandaan zitten, wil het niet meer opvallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 01:39:
Heb sinds enkele dagen nieuwe Macbook (2,16 Ghz). Erg blij mee, alleen moet ik zeggen dat de beeldkwaliteit van dvd's mij erg tegenvalt. Het is niet waar ik het apparaat voor gekocht heb, en een heel groot probleem zal dit dus niet worden, maar ik ben toch benieuwd of anderen dezelfde ervaring hebben.

Zien jullie ook een betrekkelijk korrelig beeld op jullie Macbooks? Ik moet er zeker een meter vandaan zitten, wil het niet meer opvallen...
Is dat niet omdat het scherm zo scherp is? Dat het op het limiet van DVD zit?

Probeer anders eens een andere MPEG2 decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 03:02:
[...]

Is dat niet omdat het scherm zo scherp is? Dat het op het limiet van DVD zit?

Probeer anders eens een andere MPEG2 decoder.
Geen idee hoe het komt, maar ik vind het er niet zo fijn uitzien.

Wat voor decoder zou je aanraden? En, kan ik hieruit opmaken, dat jij dit "probleem" niet hebt? Naast korreligheid (op normaal gesproken scherpe dvd's [zoals The Fellowship of the Ring] [die ook nog scherp zijn op een beamer]) zie ik blokkerigheid/pixeligheid bij het "opbouwen" van de beelden. Al meteen als het New Line logo verschijnt, valt dit op.

Ik vraag me dus af of dit normaal is of dat mijn Macbook onder de maat is. (Zelfs mijn oude Packard Bell PC, met ongeveer de helft van de specs van de MB, laat een mooier beeld zien met dvd.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:07
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 18:30:
Denk dat ik geluk heb gehad want na de restart doet die het weer en het getik is weg. Ik hou het nog wel even in de gaten, heb in ieder geval nu een goede backup.
maat van mij had dat ook... 2 weken later deed de schijf het helemaal niet meer..

ZIjn die schijven zo slecht in de macbooks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ligt eraan om wat voor schijf het gaat, de mijne heeft een Fujitsu maar ik heb MacBooks voorbij zien komen met Seagate en Toshiba schijven. Het is misschien dus handig om te weten van de mensen waarbij de schijf kapot gaat om wat voor schijf het ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij zit er ook een Fujitsu HD in, gaat om een 60GB schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe (en of) je een software update ongedaan kunt maken? Ik heb gisteren nl. iets geïnstalleerd wat mijn airport beter zou beveiligen, met als resultaat dat ik gen wifi verbinding meer heb....

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2007 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-12-2024
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 13:33:
Weet iemand hoe je een software update ongedaan moet maken? Ik heb gisteren nl. iets geïnstalleerd wat mijn airport beter zou beveiligen, met als resultaat dat ik gen wifi verbinding meer heb.... :( Of weet iemand misschien een manier om alle settings van de macbook naar de originele waardes te resetten? Thx.
Dit gebeurt mij ook wel eens na een veiligheidsupdate. Meestal komt er een pop-up die vraagt of je bepaalde originele instellingen wil behouden of deze wil wijzigen. Kies dan 'alles wijzigen' en dan werkt eea weer prima (kies je dat niet dan doet wifi het meestal niet meer). Ik zou eerst even je MacBook rebooten en dan de airport uit en dan weer aan zetten en dan safari starten, dan komt die pop-up box meestal.

Software update ongedaan maken op een Apple heb ik geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

donaldo schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 13:43:
[...]

Dit gebeurt mij ook wel eens na een veiligheidsupdate. Meestal komt er een pop-up die vraagt of je bepaalde originele instellingen wil behouden of deze wil wijzigen. Kies dan 'alles wijzigen' en dan werkt eea weer prima (kies je dat niet dan doet wifi het meestal niet meer). Ik zou eerst even je MacBook rebooten en dan de airport uit en dan weer aan zetten en dan safari starten, dan komt die pop-up box meestal.

Software update ongedaan maken op een Apple heb ik geen ervaring mee.
Ok, donaldo. Dat ga ik proberen. Thanks. En kun jij misschien ook enig licht werpen op mijn dvd (kwaliteit) issue? Hoe strak ziet het er bij jou uit als je een dvd-tje afspeelt? Soms blokkerig, instabiel, en korrelig, of gewoon mooi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldo
Ok, donaldo. Dat ga ik proberen. Thanks. En kun jij misschien ook enig licht werpen op mijn dvd (kwaliteit) issue? Hoe strak ziet het er bij jou uit als je een dvd-tje afspeelt? Soms blokkerig, instabiel, en korrelig, of gewoon mooi?
Wisselt een beetje per dvd. Bij sommige films ziet het er idd nogal korrelig uit. Heb het idee dat dit versterkt wordt door het glossy scherm (contrast). Ik kijk bijna geen dvd's op het scherm van mijn MacBook (wel met MacBook gekoppeld aan een extern plasma-scherm, en dat ziet er behoorlijk goed uit imho).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, dan hoef ik w/s niet naar de winkel terug met mijn macbook. :) Ik weet niet hoe oud jouw macbook is, en wat er standaard in je movie trailer foldertje zit, maar een goed voorbeeld (van slechte beeldkwaliteit) is de trailer van die Ron Howard documentaire (over een astronaut of zo). Verschrikkelijk pixelig bij het opbouwen van de beelden, vooral in de donkere gedeeltes. Maar goed, misschien moet ik mijn macbook eens proberen te koppelen aan mijn beamer. Ben benieuwd hoe het er dan uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
Lijkt me niet door de macbook komen, maar door 't bron materiaal

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simon schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 14:36:
Lijkt me niet door de macbook komen, maar door 't bron materiaal
Heb ik ook aan gedacht, maar ik zie het zelfs bij (normaal gesproken) strakke dvd's (Lord of the Rings). Het valt vooral op in donkere scènes (blokkerigheid door geen vloeiende "opbouw") en het is ook waarneembaar in doorgaans ruisvrij materiaal als computeranimatie (trailer ratatouille, bijv. [hoewel marginaal in dit geval]).

Wat is jouw persoonlijke ervaring met filmpjes/dvd's op macbook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Ik weet niet hoor, maar de DVD standaard is gewoon zo slecht IMHO. Ik zie altijd compression-artifacts bij MPEG2 (en dus ook DVD) compressie. Misschien dat je dat op een slechte monitor (of slecht gekalibreerde monitor) nog nooit is opgevallen?

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer mensen wiens Macbook (in mijn geval de 2e generatie in het zwart) piepende scharnieren heeft? En dan niet zo'n beetje ook, maar als een 100-jarige eikenhouten schuurdeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-09 12:08
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 16:18:
Zijn er meer mensen wiens Macbook (in mijn geval de 2e generatie in het zwart) piepende scharnieren heeft? En dan niet zo'n beetje ook, maar als een 100-jarige eikenhouten schuurdeur.
Zwarte Macbook zeker? Is al meer dan eens voorbijgekomen, komt door de verflaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DiGiSTORM_ schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 16:12:
Ik weet niet hoor, maar de DVD standaard is gewoon zo slecht IMHO. Ik zie altijd compression-artifacts bij MPEG2 (en dus ook DVD) compressie. Misschien dat je dat op een slechte monitor (of slecht gekalibreerde monitor) nog nooit is opgevallen?
Tja, eerlijk gezegd kijk ik (of keek ik tot nu toe) bijna nooit films op een computermonitor, maar op mijn (720p) beamer, waarop het er een stuk beter uitziet (en dat terwijl het beeld is opgeblazen tot 2,3 meter breed). Maar als iedereen hier hetzelfde ziet als ik (dus korrelig en pixelig beeld [met dansende/"opbouwende" pixels] in donkere vlakken), dan weet ik iig dat ik geen onder de maat presterende macbook heb. En dat wil ik ff weten...

Ik weet niet of je, bijv, The Fellowship Extended Edition op dvd hebt, maar zo ja, zie jij daar ook dit (compressie/pixel) fenomeen al bij het New Line logo?

Thanks voor je reactie iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
mag ik vragen wat voorn scherm jij hiervoor gebruikte? (pc met vaag lcd scherm of crt ofzo?) Ik zie letterlijk bij al mijn dvd's lijntjes, gewoonweg omdat de tft veel scherper oogt als een crt. (Ik gebruik geen macbook ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, hiervoor gebruikte ik pc met vaag crt scherm (zo'n log apparaat), van Packard Bell. Zo'n 5 jaar oud, denk ik. Maar de beamer waarop ik het bronmateriaal normaal gesproken bekijk is juist erg scherp (Epson TW700). Ik weet natuurlijk niet of dat een geldige vergelijking is, maar goed...

Wat voor lijntjes bedoel je? Zijn het echt lijntjes of ook (onrustig bewegende) pixels of macroblokken o.i.d. die je ziet tijdens de beeldweergave?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 17:14:
Inderdaad, hiervoor gebruikte ik pc met vaag crt scherm (zo'n log apparaat), van Packard Bell. Zo'n 5 jaar oud, denk ik. Maar de beamer waarop ik het bronmateriaal normaal gesproken bekijk is juist erg scherp (Epson TW700). Ik weet natuurlijk niet of dat een geldige vergelijking is, maar goed...
Op een beter scherm zie de je fouten in de video beter.. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.compression.ru/video/intel_dtv/images/21_src.png

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

burne schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 17:50:
[...]

Op een beter scherm zie de je fouten in de video beter.. :)

[afbeelding]
Holy crap! Welke film is dat?

Nou ja, dat zie ik dus in iets minder extreme vorm. Maar ook veel grain/sneeuw/beeldruis. Was dat een directe screencapture van een (originele [en "normaal gesproken" scherpe]) dvd op je MB, btw? Zo ja, dan ben ik redelijk gerust dat ik een normaal functionerend beeldscherm heb (hoe blij ik daar nu mee moet zijn, weet ik alleen niet, haha ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er ook witte VGA kabels en audio kabels (koptelefoon kabeltje) te koop in exact dezelfde kleur als de voedingskabel en vga adapter van de MacBook? Ik zie wel creme kabels maar dat echte witte niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2007 18:15 ]

• L.N.
  • Laatst online: 22:42
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 18:15:
Zijn er ook witte VGA kabels en audio kabels (koptelefoon kabeltje) te koop in exact dezelfde kleur als de voedingskabel en vga adapter van de MacBook? Ik zie wel creme kabels maar dat echte witte niet.
Mijn voedingskabel is niet wit, maar licht grijs. Ik weet dus niet welke kleur je zoekt. Belkin heeft een witte verlengkabel voor jack-pluggen. Het is me echter niet helemaal duidelijk of het een 3,5 mm jack is, maar het is voor de hoofdtelefoonaansluiting voor een Ipod, dus het lijkt mij wel.

[ Voor 6% gewijzigd door L.N. op 23-08-2007 13:52 ]

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 18:15:
Ik heb wel wat kabels (audio, VGA, USB) in wit maar dat spul is allemaal ooit meegeleverd met andere spullen (Philips Streamium, Philips monitor, M-Audio keyboard etc). Dus het bestaat wel, maar of het los te krijgen is??

[ Voor 6% gewijzigd door Zpottr op 23-08-2007 14:41 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet niet wat het is de laatste paar dagen met me Macbook maar ik doe net me laptop aan en piept de voeding. Naja waar je stoomkabel aan je Macbook zit, komt een contante pieptoon. En als ik hem op de accu gebruik is het weg.

Misschien maar even me Macbook gaan laten nakijken want 3 dagen geleden was het me HD die aan het tikken was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 10:29:
Weet niet wat het is de laatste paar dagen met me Macbook maar ik doe net me laptop aan en piept de voeding. Naja waar je stoomkabel aan je Macbook zit, komt een contante pieptoon. En als ik hem op de accu gebruik is het weg.

Misschien maar even me Macbook gaan laten nakijken want 3 dagen geleden was het me HD die aan het tikken was.
Ik gok dat jij de whine bedoeld. Google er eens op, er zijn applicaties om er vanaf te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan dat zo maar komen na 9 maanden van stilte en dan opeens zo'n klote geluidje dat van 2 meter nog te horen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een paar apps gebruikt maar omdat die de cpu bezig houden gaat je fan weer harder draaien en heb je inplaats van een piep een Macbook die niks staat te doen maar wel aan het blazen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Planet
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:07
Ik heb sinds een maand een vaag probleem met mijn MacBook. Het lijkt net dat mijn power button wordt ingedrukt en hierdoor verschijnt het schermpje met de vraag wat ik wil doen, Als ik op annuleer druk dan verschijnt het schermpje weer en weer en zo gaat het een tijdje duur waarbij de tijd tussen het verschijnen van de schermpjes steeds kleiner wordt, dit totdat mijn MacBook in 1 keer afsluit. (alsof de powerbutton ingedrukt wordt voor een tijdje).

Ik heb de laptop al een keer naar a-mac gebracht deze had toen de contactpunten verschoond (Dit had toen tijdelijk nut), nou wordt maandag de topcase vervangen. Hopelijk heeft dit nut want mijn officiële garantie periode is voorbij.

En daarbij als dit het probleem niet verhelpt of zoals de vorige keer maar voor een tijdje wat moet ik dan doen?

[ Voor 7% gewijzigd door Captain Planet op 24-08-2007 20:34 ]

You and I have memories longer than the road ahead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
fener33 schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 20:33:Ik heb de laptop al een keer naar a-mac gebracht deze had toen de contactpunten verschoond (Dit had toen tijdelijk nut), nou wordt maandag de topcase vervangen. Hopelijk heeft dit nut want mijn officiële garantie periode is voorbij.
Heb je de vorige keer dat hij ingeleverd is ook een casenummer van de reparatie gekregen? Zo ja, dan heb je als het goed is 3 maand garantie op de reparatie, dus kunnen ze het alsnog voor je repareren. Honderd procent zeker weet ik dit niet, maar ik meen dat ze deze procedure aanhouden bij A-Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Planet
  • Laatst online: 18:07
Nee vorige keer niet, maar we zullen zien

You and I have memories longer than the road ahead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:30
Ik begin me te ergeren aan mijn mijn toetsen op mijn scherm. Elke keer dat ik hem net heb schoongemaakt zie ik weer vette vlekken erop :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Laatst online: 13-09 12:08
Maeslant schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 09:44:
Ik begin me te ergeren aan mijn mijn toetsen op mijn scherm. Elke keer dat ik hem net heb schoongemaakt zie ik weer vette vlekken erop :S
Doekje d'r tussen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Heeft er iemand hier weleens iets van apple besteld via surfspot.nl? Ik wil namelijk een macbook via hen bestellen. Alleen moet ik toch het volle bedrag betalen? Krijg ik niet direct 10% korting of krijg je dit naderhand. Op de website van surfspot staat totaal niets uitgelegd. Heb al gemaild met hen en zij zeggen dat ik gewoon moet bestellen, maar in de mail heb ik niet gesproken over de korting en hoe deze geregeld werd.

Ik ga trouwens deze bestellen:
Toetsenbord (Nederlands) & Mac OS (Nederlands)
Gelokaliseerde documentatie
2.16GHz Intel Core 2 Duo
SuperDrive 8x (DVD +R DL/DVD RW/CD-RW)
1 GB 667 DDR2 - 2x512 MB SO-DIMMs
Serial ATA-schijf van 120 GB (5400 rpm)
Wilde eerste de 2 GHz versie bestellen en dan 120GB hdd erbij. Alleen kwam ik erachter dat die €30 euro goedkoper zou zijn. Dan betaal ik liever €30 meer en dan heb ik ook nog eens een snellere processor. Op de pagina die ik nu open heb staan, wordt aangegeven dat deze op dinsdag al bezorgd zal worden. Valt me dus weer mee. Als ik de 2 GHz versie zou aanpassen, duurt het langer.

Wel enorm irritant dat deze geleverd wordt in 2 x 512 mb geheugen. Ik wil namelijk upgraden naar 2 gb (zag dat 1 gb €35 euro kostte (pricewatch) ipv €128 bij apple).Jammer dat dan die 2 reepjes 512 mb geheugen nutteloos worden.

[ Voor 8% gewijzigd door stin op 26-08-2007 01:39 . Reden: asd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Je gaat via SURFspot naar de Apple Store Online. Daar zie je direct de prijzen die je moet betalen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Niet online
CyBeR schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 02:10:
Je gaat via SURFspot naar de Apple Store Online. Daar zie je direct de prijzen die je moet betalen.
Ik zie het inderdaad. Ik dacht dat dat de normale prijzen van apple waren. Ik zie dat die versie wat ik graag wil hebben 1.249,00 kost en ik krijg dan €100 korting.

bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GR1221
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08 00:10
Als ik mijn MacBook opstart, valt me op dat af en toe een flikkerende streep in het midden van het scherm verschijnt. Lang niet altijd, maar af en toe wel. Zou dit een voorteken kunnen zijn van een haperende videoadapter oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort heb ik een Macbook 2,16 lappie waar ik helemaal weg van ben. Ook heb ik sinds kort een Samsung 26" LCD TV (HD Ready).

Ik heb veel forums doorzocht waaronder GOT, maar veel informatie is inmiddels zo oud dat het niet meer relevant is. Mijn probleem is het volgende..

Ik heb bij de Apple Store een Mini DVI --> DVI converter gekocht. Vervolgens met een DVI --> HDMI kabel op mijn LCD TV aangelosten. Dat werkt op zich prima, afgezien van het feit dat ik de resolutie van 1366 x 768 niet kan weergeven.

Ik heb het programma SwitchResX al op verschillende waarde's geprobeerd, maar hij krijgt hem niet op de max resolutie van de TV. Hij blijft haken op de 720p resolutie van 1280x720.Het probleem bij 1280x720 is dat het allemaal niet goed op de TV past. Ook wanneer ik overscan uit zet blijft het nog steeds niet passen.

Is dit technisch onmogelijk? Kan de Intel videokaart deze resolutie gewoon niet aan? Of zie ik wat over het hoofd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probeer deze app is DisplayConfigX

Geen idee of het gaat werken, heb het net via google gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldo
Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 12:11:
Sinds kort heb ik een Macbook 2,16 lappie waar ik helemaal weg van ben. Ook heb ik sinds kort een Samsung 26" LCD TV (HD Ready).

Ik heb veel forums doorzocht waaronder GOT, maar veel informatie is inmiddels zo oud dat het niet meer relevant is. Mijn probleem is het volgende..

Ik heb bij de Apple Store een Mini DVI --> DVI converter gekocht. Vervolgens met een DVI --> HDMI kabel op mijn LCD TV aangelosten. Dat werkt op zich prima, afgezien van het feit dat ik de resolutie van 1366 x 768 niet kan weergeven.

Ik heb het programma SwitchResX al op verschillende waarde's geprobeerd, maar hij krijgt hem niet op de max resolutie van de TV. Hij blijft haken op de 720p resolutie van 1280x720.Het probleem bij 1280x720 is dat het allemaal niet goed op de TV past. Ook wanneer ik overscan uit zet blijft het nog steeds niet passen.

Is dit technisch onmogelijk? Kan de Intel videokaart deze resolutie gewoon niet aan? Of zie ik wat over het hoofd..
Ik weet niet welk model Samsung lcd TV je hebt, maar ik heb een tijdje een L26R51 gehad en daar werkte het ook niet goed op via HDMI. Het heeft geloof ik iets te maken met het niet in staat zijn van de televisie om computerresoluties weer te geven. Via VGA-kabel werkte het bij mij wel goed. Misschien kun je dat nog proberen. De videokaart kan iig zeker 1366x768 weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor mensen die nu nog een macbook willen kopen raad ik aan nog een maandje te wachten tot na de release van OSX Leopard (10.5), er gaan ook de geruchten dat de hardware zou ge-upgrade worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Laatst online: 12-09 11:46

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ik heb me macbook succesvol aangesloten op me Full HD sony tv. Dus 1920x1080 resolutie.
Ik moest wel in de tv eerst voor de hdmi ingang instellen dat het gaat om '1 op 1 pixel'. De optie heten 'high resolution' in me tv maar kan blijkbaar varieren. Als je dan de overscan aanzet in je macbook opties past het precies op je scherm in de gekozen resolutie. Anders heb je zonder die optie teveel overscan en valt veel buiten je beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

donaldo schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 13:29:
[...]
Ik weet niet welk model Samsung lcd TV je hebt, maar ik heb een tijdje een L26R51 gehad en daar werkte het ook niet goed op via HDMI. Het heeft geloof ik iets te maken met het niet in staat zijn van de televisie om computerresoluties weer te geven. Via VGA-kabel werkte het bij mij wel goed. Misschien kun je dat nog proberen. De videokaart kan iig zeker 1366x768 weergeven.
Ik vind het alleen zo jammer om het signaal weer analoog te maken aangezien ik een HDMI ingang op mijn TV heb. Ik kan me haast niet voorstellen dat het gewoon niet mogelijk is. Resolutie zou toch resolutie moeten zijn? Trouwens... wanneer gebruikt de tv eigenlijk 1366x768? Ik snap eigenlijk niet waar die resoutie vandaan komt aangezien 720p (HD Ready) 1280x720.

Just for the records.. het is een Samsung L26R32B (66cm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-03 18:43
Mijn vriendin wil waarschijnlijk een macbook gaan kopen (bij een eventuele back-to-school actie of de release van Leopard), daarom heb ik even enkele vragen:
- Ze is geen superzware computergebruiker (in de zin van "zware" programma's, zoals Photoshop), maar ik denk wel dat er wel eens iTunes, een Powerpoint bestandje, Word bestandje, PDFje, Adium,safari/firefox, Mail en Dashboard staan te draaien. Is 1 Gig dan te weinig of nog lekker mee te werken?
- Voor office: Office for the Mac 2004 of Neoffice? Je zit vooral met compatibiliteitproblemen bij Neoffice (denk ik) en aangezien zij op de uni zit en iedereen in Wordformaat verslagen opslaat is het niet handig als de plaatjes met onderschrift bijvoorbeeld 4 pagina's later staat als bedoeld is (zulke problemen heb ik namelijk af en toe: gebruik Ubuntu en daar zit openoffice 2.2 bij, waar neoffice op gebaseerd is).
- Draait win XP goed op de macbook? En is ondertussen de iSight in winXP al werkend gekregen?
- Aangezien zij student is kan ze 10% korting krijgen. Is dit alleen online of ook in apple centers in Nederland?
- Als je de macbook online koopt kan je dan naar een apple center als er wat mee is?
- En nog triviaal vraagje: kan je in Mail hotmail en gmail ontvangen?
In ieder geval superbedankt! (ook namens mijn vriendinnetje :))

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Laatst online: 23-06-2024
vogelaarke135 schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 00:23:
Mijn vriendin wil waarschijnlijk een macbook gaan kopen (bij een eventuele back-to-school actie of de release van Leopard), daarom heb ik even enkele vragen:
- Ze is geen superzware computergebruiker (in de zin van "zware" programma's, zoals Photoshop), maar ik denk wel dat er wel eens iTunes, een Powerpoint bestandje, Word bestandje, PDFje, Adium,safari/firefox, Mail en Dashboard staan te draaien. Is 1 Gig dan te weinig of nog lekker mee te werken?
Meeeeer dan genoeg...
- Voor office: Office for the Mac 2004 of Neoffice? Je zit vooral met compatibiliteitproblemen bij Neoffice (denk ik) en aangezien zij op de uni zit en iedereen in Wordformaat verslagen opslaat is het niet handig als de plaatjes met onderschrift bijvoorbeeld 4 pagina's later staat als bedoeld is (zulke problemen heb ik namelijk af en toe: gebruik Ubuntu en daar zit openoffice 2.2 bij, waar neoffice op gebaseerd is).
Zowiezo is het handig als een paper gewoon in pdf wordt ingeleverd.. Maar als het perse docjes moeten zijn en het heel belangrijk is dat alles precies wordt weergegeven is office de beste keus.. iWork is ook heel fijn, maar daarbij is een .docje soms net iets anders dan in office.
- Draait win XP goed op de macbook? En is ondertussen de iSight in winXP al werkend gekregen?
Zelf geen ervaring mee.. maar dat schijnt gewoon prima te draaien.. geen idee van de iSight though..
- Aangezien zij student is kan ze 10% korting krijgen. Is dit alleen online of ook in apple centers in Nederland?
Apple centres hebben niet allemaal korting, en ook niet allemaal 10%.. vraag even na bij je Apple centre wat hun korting is...
- Als je de macbook online koopt kan je dan naar een apple center als er wat mee is?
Ja dat kan.. alleen als je niet eerst Apple support belt en zij je doorverwijzen, kan het geld kosten.. dus eerst ff Apple bellen.. zij sturen je wss door naar een Apple centre.. Dan is het allemaal gratis (binnen je garantie uiteraard..)
Ik geloof wel dat dit kan.. geen idee hoe alleen.. ff googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:23
Ja, werkt perfect, ook de iSight.
Als gmail en hotmail óf POP óf IMAP ondersteunen, ja. Anders nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4ke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-10-2017
1 GB aan geheugen is (zoals al gezegd is) zeer goed te doen. Ik heb zelf ook 1 GB geheugen erin zitten en alles werkt prima.
Office 2004 for Mac is een verstandige keus. Je kunt ook een student editie aanschaffen voor 46,50 euro bij Surfspot.nl. Houdt in dat het om een product gaat dat bedoeld is voor thuisgebruik door studenten en kan niet binnen een (instellings)netwerk gebruikt worden, het product kan dus alleen thuis gebruikt worden of wanneer de computer niet op een netwerk is aangesloten.
Bij Gmail kan je POP gebruiken. Hier staat een HOW-TO. Bij Hotmail is dit volgens mij niet mogelijk. Je e-mail doorsturen naar een ander e-mail adres kan, maar dan alleen naar een ander *@msn en *@hotmail adres dacht ik. Er zijn vast ook wel de nodige plugins voor Mail te vinden, maar heb hier geen ervaring mee.

I USE CAPS LOCK BECAUSE I WILL BECOME NOTICED, POPULAR, AND GOOD IN BED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou Pages 08 nog kunnen overwegen als tekst editor. Deze ondersteund ook Word bestanden maar met Office heb je meer zekerheid dat alles goed werkt denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor "iTunes, een Powerpoint bestandje, Word bestandje, PDFje, Adium,safari/firefox, Mail en Dashboard" tegelijkertijd raad ik zelf 2GB geheugen aan. Het kost amper meer wat, en met zoveel grote applicaties open slipt 1GB vaak erg snel vol. Alleen safari al neemt vaak meer dan 100mb in, om maar te zwijgen van Powerpoint en Word naast elkaar draaiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan gaat apple toch niet al te vriendelijk om met zijn resources. Ik krijg er op een pc namelijk geen 1 GB mee vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 10:07:
Dan gaat apple toch niet al te vriendelijk om met zijn resources. Ik krijg er op een pc namelijk geen 1 GB mee vol.
Nee, dat zeg je verkeerd denk ik. Op OS X heb je vaak te maken met behoorlijk geheugenintensieve aplicaties, maar het geheugenbeheer van OS X is prima. In deze tijd zou ik altijd voor de 2GB (wel zelf doen, niet de boevenprijzen van Apple zelf betalen!) gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 10:07:
Word en Powerpoint gaan via emulatie, wat ook weer een bak geheugen kost om te instantiëren. Daar gaat nog wel het meeste in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom_aagten
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-09 12:52
Ik heb mijn macbook vandaag naar de apple shop HTR veenendaal gebracht, omdat mijn bottomcase scheurde bij de inham in het midden (waar je hem open doet). Volgens apple viel dit niet onder de garantie maar kijken ze dit nog na. Heeft verder nog iemand ervaringen met de apple shop in veenendaal.

b.v.d ackten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tom_aagten schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 17:03:
Ik heb mijn macbook vandaag naar de apple shop HTR veenendaal gebracht, omdat mijn bottomcase scheurde bij de inham in het midden (waar je hem open doet). Volgens apple viel dit niet onder de garantie maar kijken ze dit nog na. Heeft verder nog iemand ervaringen met de apple shop in veenendaal.

b.v.d ackten
Ik heb wel goede ervaring met HTR Arnhem, en die is gewoon goed. Vriendelijk behulpzaam personeel, goede service!!

HTR zit in Utrecht, Veenendaal en Arnhem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom_aagten
Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 18:45:
[...]

Ik heb wel goede ervaring met HTR Arnhem, en die is gewoon goed. Vriendelijk behulpzaam personeel, goede service!!

ja klopt htr veenendaal is het hoofdkantoor en tevens ben ik daar direct heengereden omdat mijn macbook dan een week minder weg is ivm transport van hrt. alleen gaf de werknemer van deze htr wel aan dat er 30 euro in rekening gebracht moest worden omdat ik mijn laptop online had gekocht, en dat dit normaal was omdat hun die online korting niet kunnen geven en ze zo klanten verliezen. meer mensen hier ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Laatst online: 07-09 22:20
Gisteren helaas mijn macbook naar de garage moeten brengen. Voor de tweede keer scheuren in mijn behuizing. Eerste keer bleek een verkeerd schroefje te zijn en nu zit er zowel een scheur in mijn palmrest alsmede achter bij mijn fan-uitlaat. :(

Verder nog steeds zeer content met het apparaatje.

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

• vogelaarke135
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-03 18:43
Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 09:40:
Voor "iTunes, een Powerpoint bestandje, Word bestandje, PDFje, Adium,safari/firefox, Mail en Dashboard" tegelijkertijd raad ik zelf 2GB geheugen aan. Het kost amper meer wat, en met zoveel grote applicaties open slipt 1GB vaak erg snel vol. Alleen safari al neemt vaak meer dan 100mb in, om maar te zwijgen van Powerpoint en Word naast elkaar draaiend.
Ja precies: het gaat erom hoeveel applicaties er tegelijkertijd gedraaid gaan worden. Ik denk dat ik hiermee wel een redelijk beeld geschetst heb. Ach zien wel: als 1 GB te weinig schijnt te zijn kan ik makkelijk voor haar 2 GB erbij prikken. In ieder geval superbedankt voor de reacties!
Wordt nu dus wachten: of op Back-to-School actie (inclusief surfspot.nl korting, die is trouwens iets hoger dan de "normale" studentenkorting) of Leopard.

PS. Een paar posts naar boven schreef iemand dat er geruchten zijn dat er nieuwe macbooks aankomen met Leopard? Heeft iemand daar een bron van?

vogelaarke135

• Whieee
  • Laatst online: 12-09 20:46

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

vogelaarke135 schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 01:42:
[...]

PS. Een paar posts naar boven schreef iemand dat er geruchten zijn dat er nieuwe macbooks aankomen met Leopard? Heeft iemand daar een bron van?
Geruchten zijn altijd wat het zijn: geruchten. Niets meer en minder. Je kan je dagelijkse portie geruchten halen bij AppleInsider, ThinkSecret en MacRumors. Feit is dat niemand zeker weet of er MacBooks komen met Leopard. Misschien schrapt Apple de MacBook lijn wel en gaan we over op wederom de volgende naam voor Apples consumer notebook.

Het lijkt me dus ook verstandig om dit topic niet te gaan gebruiken voor geruchten. :)

ontopic:
2GB geheugen is zeker aan te raden. Persoonlijk zou ik zelfs graag meer willen, en gelukkig kan dat ook in mijn MBP. Ik krijg zelfs de 2GB zonder virtualisatie-apps al vrij vaak vol, en als daar dan nog Parallels of Fusion bij moet, dan gaan we het echt niet redden met 2GB. Met name Safari wil bij mij behoorlijk wat RAM hebben (op dit moment, met 6 tabs open zit ik op 358MB Real Mem, maar 600MB of meer komt regelmatig voor).

[ Voor 23% gewijzigd door Whieee op 30-08-2007 02:05 ]

Launching containers into space

Verwijderd

Geruchten of niet, het wordt toch wel eens tijd voor een ultraportable van apple. (geen pro, gewoon macbook style). En dan bedoel ik vooral het gewicht. (de grootte van de macbook is in orde, tikkeltje aan de grote kant voor mij, maar goed genoeg). 2.3 Kg vind ik voor een notebook echter nogal zwaar.

Als ze daar iets konden aan doen begin ik meteen te sparen voor een macbook. Say 1.6-1.7 kg max. Anderzijds staat daar wel tegenover dat de macbook heel solide gemaakt is met dat enorm duurzame polycarbonaat en dat een gewichtsvermindering daar misschien afbreuk aan kan doen.

edit: trouwens, als safari zoveel ram nodig heeft is er gewoon iets mis met dat programma. Ik weet niet of opera onder osx dezelfde eigenschappen heeft als onder windows, maar onder windows is het een heel erg ram zuinige browser (maakt niet uit hoeveel tabs je open hebt)

Dus ipv ram => meer ram doe je safari => opera, en je gebruikt dan nog de betere browser ook :+

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2007 02:14 ]

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 02:12:
edit: trouwens, als safari zoveel ram nodig heeft is er gewoon iets mis met dat programma.
Waarom zou je het duurbetaalde geheugen in je computer niet gewoon gebruiken? Is er voordeel te behalen met 1 of 2 gigabyte kopen en die dan voor 90% ongebruikt te laten?

(Het effect van die zuinigheid zie je dan ook. Een html-pagina renderen kost opera 9 6 seconden, tegen 2 hele seconden voor Safari. Je hebt geheugen, gebruik het dan ook.. )

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 12:07
Is er ondertussen al iets bekend over de back2school acties? Of komen die dit jaar niet meer?

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• tom_aagten
Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 18:45:
[...]

dit is wel heel snel, prima service dus. nou maar weer even naar veenendaal knappen.

Verzonden:donderdag 30 augustus 2007 15:08:14
Aan: tom_aagten@hotmail.com

Geachte heer Aagten,

Bij deze meld ik dat de reparatie aan uw Apple Macbook voltooid is. Deze kan worden opgehaald in onze filiaal te Veenendaal.

Met vriendelijke groet,
Derek Djons - Technische Dienst, HTR Nederland.

HTR Nederland
Hoofdstraat 102
3901 AX Veenendaal

T: 0318 - 45 25 25
E:

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Hou nou eens op over dat geheugen gezeik
Dit is geen vorm van discussie want voorstanders/tegenstanders zijn niet om te praten.
Ik werkte 3 maanden met volle tevredenheid op 512 MB geheugen.
Nu zit er 1.5 GB in, en ik heb geen enkele vorm van behoefte om asap extra geheugen te bestellen.

De ene werkt prima met 512, de andere werkt alleen als er minimaal 2 GB in zit.
Live and let live O+

Verwijderd

weeraanmelden schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 15:40:
Hou nou eens op over dat geheugen gezeik
Dit is geen vorm van discussie want voorstanders/tegenstanders zijn niet om te praten.
Ik werkte 3 maanden met volle tevredenheid op 512 MB geheugen.
Nu zit er 1.5 GB in, en ik heb geen enkele vorm van behoefte om asap extra geheugen te bestellen.

De ene werkt prima met 512, de andere werkt alleen als er minimaal 2 GB in zit.
Live and let live O+
Ik ben met 512MB gillend gek geworden, overigens. Continue traagheid, en vaak enkele minuten geen respons omdat mijn Macbook als een gek aan het swappen was. Mijn ervaring dus. Maar als een gebruiker de genoemde applicaties gelijktijdig wilt draaien, dan zal hij toch echt richting de 2GB moeten gaan.

Verwijderd

Ik heb net mijn macbook binnen gekregen, als ik in safari iets intyp dan staan er al heel veel sites in de 'geschiedenis'.
Heb ik nu een gerepareerde macbook toegestuurd gekregen of is dit altijd zo dat er al sites instaan?

• tweak_dude
  • Laatst online: 17:13
Er staan standaard wel een aantal Engelstalige nieuwssites in de bookmarks. Als er echter Nederlandse sites bij staan heb je denk ik een gebruikte installatie. Dan zou ik een nieuwe user aanmaken en de huidige gewoon weggooien. Mits de Macbook er niet netjes uitziet natuurlijk, dan gewoon terugsturen.

Verwijderd

tom_aagten schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 19:43:
[...]

ja klopt htr veenendaal is het hoofdkantoor en tevens ben ik daar direct heengereden omdat mijn macbook dan een week minder weg is ivm transport van hrt. alleen gaf de werknemer van deze htr wel aan dat er 30 euro in rekening gebracht moest worden omdat ik mijn laptop online had gekocht, en dat dit normaal was omdat hun die online korting niet kunnen geven en ze zo klanten verliezen. meer mensen hier ervaring mee.
Om eerlijk te zijn vind ik het nog niet eens zo gek dat aangezien je hem online hebt gekocht, HTR 30 euro in rekening gebracht heeft. Denk dat als je de MacBook gewoon bij een reseller gekocht heb dat ze een stuk makkelijker zijn. Ik ben een beetje bekend bij mijn reseller in Arnhem, en kan zo naar ze toe voor het minste of geringste(mits binnen de garantie etc.)

Verwijderd

er is vandaag een actie op http://1dayfly.nl/
macbook à € 929,- + verzendkosten
dus wie nu een "goedkope" macbook wilt,...

Verwijderd

tweak_dude schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 17:02:
Er staan standaard wel een aantal Engelstalige nieuwssites in de bookmarks. Als er echter Nederlandse sites bij staan heb je denk ik een gebruikte installatie. Dan zou ik een nieuwe user aanmaken en de huidige gewoon weggooien. Mits de Macbook er niet netjes uitziet natuurlijk, dan gewoon terugsturen.
Er staan .com maar ook .nl websites in, deze zijn wel vrij standaard: telegraaf.nl, sport.nl...
Verder is er nergens een krasje/vlekje te bespeuren.
Ik denk dus dat ik mij geen zorgen moet maken toch?

Verwijderd

Zijn er al mensen die 4gb in hun macbook hebben gepropt?

Regelmatig staat bij mij Dreamweaver, Photoshop, Firefox, Safari, OpenFTD, iGrabNews, Parallels, Adium, Skype, iTunes, etc. te draaien (zit momenteel 1gb in). Toch vind ik mn macbookje dan behoorlijk traag worden. Biedt 2gig in dit geval al voldoende? Of moet ik toch richting de 4gb gaan denken?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2007 18:22 ]

Verwijderd

Ik heb mijn macbook dus juist, nu valt het me op dat mijn downloadsnelheid echt vreselijk laag ligt (?12KB/sec), ik zit niet over mijn downloadlimiet ofzo dus ik snap echt niet waarom dit zo traag gaat... Moet ik misschien nog ergens iets instellen?

• MrAcid
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 17:55:
er is vandaag een actie op http://1dayfly.nl/
macbook à € 929,- + verzendkosten
dus wie nu een "goedkope" macbook wilt,...
Even goed in de gaten houden dat dit een COMBO drive is..! Je kunt hier GEEN DVD's mee branden.

Verwijderd

MrAcid schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 18:44:
[...]

Even goed in de gaten houden dat dit een COMBO drive is..! Je kunt hier GEEN DVD's mee branden.
De instapversie (€1049) die je via de apple store besteld heeft ook een combo drive hoor...

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:50

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 18:40:
Ik heb mijn macbook dus juist, nu valt het me op dat mijn downloadsnelheid echt vreselijk laag ligt (?12KB/sec), ik zit niet over mijn downloadlimiet ofzo dus ik snap echt niet waarom dit zo traag gaat... Moet ik misschien nog ergens iets instellen?
Het downloaden zou gewoon even snel moeten gaan als een andere computer, daar hoef je niks aan in te stellen. Maar er kunnen allerlei oorzaken zijn en je geeft te weinig informatie om er wat zinnigs over te zeggen, het kan een slechte kabel of bereik zijn, een ander probleem binnen je netwerk, of een firewall als je iets via P2P probeert te downloaden, een prgramma diat op de achtegrond bandbreedte gebruikt, enz. enz.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-08 19:58

Maartenvs

For Sale

Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 18:22:

Regelmatig staat bij mij Dreamweaver, Photoshop, Firefox, Safari, OpenFTD, iGrabNews, Parallels, Adium, Skype, iTunes, etc. te draaien (zit momenteel 1gb in). Toch vind ik mn macbookje dan behoorlijk traag worden. Biedt 2gig in dit geval al voldoende? Of moet ik toch richting de 4gb gaan denken?
Ik had hier ook last van aangezien ik ook veel met indesign, PS, illustrator enzo werk, en niet graag steeds mijn programma's afsluit. Ik heb daarom maar gelijk 3 gig besteld (omdat ik nergens verschillen groter dan 2% tegen kwam voor paired/unpaired geheugen) komt morgen binnen als het goed is. Ik zal daarna even een reactie posten in het memervaring intel mac topic. Verder heb je natuurlijk wel een paar zeer grote programma's draaien, dus ik ben ook wel benieuwd of je dat red met 2 gig. Kun je niet kijken hoeveel mb je macbook gebruikt om te swappen?

• MrAcid
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 18:55:
[...]

De instapversie (€1049) die je via de apple store besteld heeft ook een combo drive hoor...
Weet ik, maar voordat mensen zich blindstaren op de prijs..

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 09:59
Geniale aanbieding dan :/...

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Als ik al 2 dvd's gebrand heb met m'n macbook is het veel. En als het moet kan ik er nog altijd de externe dvd van m'n macmini er aanhangen. Laat je dus vooral niet weerhouden door dat soort onzinnige argumenten..

:+

• ppl
  • Niet online

ppl

Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 17:40:
Om eerlijk te zijn vind ik het nog niet eens zo gek dat aangezien je hem online hebt gekocht, HTR 30 euro in rekening gebracht heeft. Denk dat als je de MacBook gewoon bij een reseller gekocht heb dat ze een stuk makkelijker zijn. Ik ben een beetje bekend bij mijn reseller in Arnhem, en kan zo naar ze toe voor het minste of geringste(mits binnen de garantie etc.)
Tja, ik vind dat dit onder de noemer "ondernemersrisico" geschoven kan worden. Hadden ze maar geen officiële Apple dealer/reparateur moeten worden. Die 30 euro vragen is imho ook een aardig afschrik effect voor potentiële klanten (want ook al koop je het ding online en biedt je hem ter reparatie aan je bent en blijft een potentiële klant). Er zijn genoeg andere mac zaken die het zonder die 30 euro willen doen.
burne schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 20:36:
[...]

Als ik al 2 dvd's gebrand heb met m'n macbook is het veel. En als het moet kan ik er nog altijd de externe dvd van m'n macmini er aanhangen. Laat je dus vooral niet weerhouden door dat soort onzinnige argumenten..

:+
En weer anderen fikken stapels aan dvd's. Die rekenen in spindels per week.
Je hebt dus 2 uitersten: degenen die heel veel dvd's fikken en degenen die het eigenlijk nooit doen. En dan heb je alles wat daartussen nog zit. Je zult dus voor je zelf moeten gaan inschatten of je een dvd brander handig vindt/nodig hebt of niet (een externe mee slepen heeft zo zijn nadelen op gebied van ruimte en gewicht om maar eens wat te noemen). Ik kan me voorstellen dat als je amper tot geen dvd's fikt je ook niet die 200 euro meer kunt rechtvaardigen (of je moet wel heel erg zitten wachten om die minimale snelheidswinst van de proc).

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

ppl schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 20:56:
En weer anderen fikken stapels aan dvd's. Die rekenen in spindels per week.
Op een supercompacte laptop? Dan zal het vast ook niet lang meer duren voordat iemand een stapel van die dingen in een rack zet en macbookhosting gaat verkopen.

• tweak_dude
  • Laatst online: 17:13
Er zijn vast zat mensen die geen andere (recente) computer hebben. En waarom ook niet :)

• Deephouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 18:22:
Ik heb 2 x 2GB in mijn C2D MB geïnstalleerd en ik kan je vertellen dat, hoewel er maar 3GB bruikbaar is i.v.m. een limitering in de Intel chipset, de laptop er merkbaar sneller door werd (voorheen 2 x 512MB).

Office 2004 is geen vertragende factor meer, Rosetta heeft kennelijk veel baat bij meer dan 1GB. Win XP flitste in Fusion ook over het scherm met 1,5GB toegewezen geheugen.

Als je het geld hebt, dan doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

burne schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 21:22:
[...]

Op een supercompacte laptop? Dan zal het vast ook niet lang meer duren voordat iemand een stapel van die dingen in een rack zet en macbookhosting gaat verkopen.
Als je een Macbook al een supercompacte laptop durft te noemen...als een Macbook iets niet is dan is het wel supercompact. Een 13,3" scherm is niet supercompact. Een ding als een Flybook is supercompact en die heeft iets van een 8" schermpje. De Macbook zit op het randje van het subnotebook segment wat dat betreft.

Het wordt in ieder geval eens hoog tijd dat je beseft dat er veel meer is dan je eigen belevingswereld. Met name in het studentenwereldje waar 100 Mbit internet toegang op de campus niet ongewoon is, is het vrij normaal dat men daar eerder in spindels per week rekenen. Rest alleen nog de vraag...wat voor soort spindels want je hebt ze met 10 tot een stuk of 100 dvd's...voor het gemak houden we het op 10 tot 25 stuks. Is dat dan alleen voor hun zelf? Neuh.

Wat betreft die hosting...dat kan goedkoper met de Mac Mini. Iets wat overigens ook gewoon daadwerkelijk gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

offtopic:
Het wordt echt eens tijd dat die killfile-feature in react afgemaakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandarijntje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 16:38
Even een vraagje.. ik ben van plan om binnenkort ook een macbook te gaan kopen.
(mijn eerste mac ooit) Maar ik wacht nog even 1,5 maand op leopard.. Nou was mijn vraag: zullen de macbooks met die update duurder worden?
Ik snap ook wel dat niemand dit weet behalve apple, maar als je je al jaren bezig houd met apple weet je dit wel uit ervaring denk ik.

En zou er miss ook een hardware update gepaard kunnen komen met de leopard-update? Ik vind het best raar dat het instapmodel geen dvd brander heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan er toch bijna wel vanuit gaan dat de prijs het zelfde blijft en dat er geen hardware update in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:23
Svennos_1990 schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 20:16:
En zou er miss ook een hardware update gepaard kunnen komen met de leopard-update? Ik vind het best raar dat het instapmodel geen dvd brander heeft..
Daar ben ik 't nou helemaal mee eens. Wat zou 't verschil qua inkoop nou zijn van een DVD/CDRW combo of een DVD-brander? Ik heb laatst nog een NEC DVD brander gekocht voor €23. Nou kom op zeg, gooi dan ook ff een DVD brander in alle MacBooks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandarijntje
tiguan schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 21:07:
[...]

Daar ben ik 't nou helemaal mee eens. Wat zou 't verschil qua inkoop nou zijn van een DVD/CDRW combo of een DVD-brander? Ik heb laatst nog een NEC DVD brander gekocht voor €23. Nou kom op zeg, gooi dan ook ff een DVD brander in alle MacBooks.
Ja idd! precies wat ik denk.
Maar dat is volgensmij gewoon een slimme actie van apple om te zorgen dat veel mensen toch net die duurdere macbook kopen.

En nog een vraag. Microsoft heeft wel een officieel msn programma voor de mac he..
Maar daar werkt de webcam nog niet mee heb ik gelezen, zou dat nog een keer gefixed worden?
Want ik heb wel alternatieve programma's bekeken op me pc maar die zijn niet zo heel erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuntherS
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 09:43
Svennos_1990 schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 21:20:
[...]
En nog een vraag. Microsoft heeft wel een officieel msn programma voor de mac he..
Maar daar werkt de webcam nog niet mee heb ik gelezen, zou dat nog een keer gefixed worden?
Want ik heb wel alternatieve programma's bekeken op me pc maar die zijn niet zo heel erg mooi.
Adium & aMSN zijn prima alternatieven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandarijntje
GuntherS schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 21:24:
[...]

Adium & aMSN zijn prima alternatieven ;)
hmm bedankt voor dat:) die aMSN ziet er goed uit:)
En nou schiet me nog een vraagje tebinnen.. ik speel heeeeeeel af en toe is CounterStrike: Source.
Gaat dit werken op het instapmodel macbook? Ik weet dat steam en counterstike voor de mac is geschikt.
Maar gaat het grafisch lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het werkt via crossover maar ga nu niet verwachten dat je hoge fps gaat halen, max 25fps maar gemiddeld haal je 15fps.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2007 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Laatst online: 22:42
Deze vraag heb ik ook al in het Apple geheugen-topic geplaatst, Maar daar heb ik geen antwoord gekregen mijn vragen. Vandaar dat ik het hier nogmaals vraag:

Ik heb het geheugen van mijn Macbook vervangen door 2 x 1 GB. Nu vraag ik mij af, of ik het oude geheugen moet bewaren voor een eventuele reparatie. Ik weet dat de garantie niet vervalt als het geheugen vervang. Maar moet de Macbook bij een repartie terug worden gebracht naar de originele staat? Bij HP is dit namelijk zo. En mocht mijn Macbook vervangen worden door een ander exemplaar, krijg ik dan de 2 GB terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Laatst online: 18-09-2019
1 belletje met een apple store ;)

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Maar dat is volgensmij gewoon een slimme actie van apple om te zorgen dat veel mensen toch net die duurdere macbook kopen.

Het is gebleken dat mensen meestal het middenmodel nemen (losstaand van macbooks of droogkasten), ongeacht het rationele erachter. Het is dus wel degelijk een marketingtruc.

Maarja, apple zijn bij de beste kapitalisten die er rondlopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik heb met mijn Macbook nu maar 2 DVDs gebrand, en toch ben ik voor het duurdere model gegaan. Waarom? Omdat het maar 200 euro is, en ik weet hoe het aan mij gaat vreten om spijt achteraf te hebben. Hetzelfde met de 80GB HDD upgrade, ik heb bijna altijd 40GB vrij, maar toch ben ik er erg blij mee. Zo had ik van de week door gespeel met VMWare en Cider nog maar 15 gigabyte vrij, en dan had ik het met mijn 60GB HDD niet gered!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad.
  • Niet online

Mad.

Wee lassie

Ik heb het al vaker zien langskomen maar voor de laatste keer: Komt de back to school actie dit jaar nog of...?

:: Paddle shift gearboxes are like sticking your dick in a milking machine, much more efficient but not as much fun.::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Laatst online: 23-06-2024
Mad. schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 16:03:
Ik heb het al vaker zien langskomen maar voor de laatste keer: Komt de back to school actie dit jaar nog of...?
Ga er maar niet van uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 18:36

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Nu hier toch osx mensen samen zitten en er geen nieuw topic wil over beginnen (vind niets via search).

Is het mogelijk om in finder de DIRS eerst te listen en dan pas de files. Zoals in windows?
Ik geraak er maar niet aan gewoon.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Pagina: 1 ... 6 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.