Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...
Saeverix schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 17:10:
[...]
En dan heb ik nog een beetje een offtopic vraagje: De nieuwe wired toetsenborden, werken die een beetje fatsoenlijk onder windows? Want ik vind ze er zo strak en mooi uitzien dat ik bij mijn pc ook wel zo'n toetsenbord wil doen...
People who live in glass houses shouldn't throw stones.
Verwijderd
Lacie Porsche 120GB met dual-interface?Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 17:42:
Wat is een goede externe harde schijf (+-120GB, Firewire) voor de Macbook?
Vervelend...
Don't live for pleasure, make life your treasure
Zolang je ze formatteert in een formaat dat de Mac herkent (of speciale software installeert) werkt alles wel. Porsche laCie's staan er erg goed bij inderdaadStormbringer schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 23:50:
Oef... Niet eens aan gedacht dat hardware als externe harde schijven ook voor Mac geschikt moeten zijn...
Vervelend...
Verwijderd
Want het probleem dat je nu hebt is?Stormbringer schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 23:50:
Oef... Niet eens aan gedacht dat hardware als externe harde schijven ook voor Mac geschikt moeten zijn...
Vervelend...
Hopenlijk met de nadruk op tijdelijk, want je moet haar natuurlijk gewoon aanleren om Mac OS X te gebruikenDoctorV64 schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 11:04:
Ik ga denkelijk ook binnenkort voor de No-nonsens Apple gebruikLaptop is voornamelijk voor foto's en videobewerking om dvd's te maken.
Ik ga een mooie witte macbook halen, alleen zal ik voor de medegebruiker thuis (mijn missus) wel tijdelijk XP of vista erop zetten.
De volgende vraag kreeg ik waar ik geen antwoord op heb:
Als ik xp draai op mijn macbook (bootcamp, virtuals), kan ik dan bv dan ook de foto's die ik in macmodus en dus op de mac-partitie heb staan benaderen?
Denk overigens dat ze zich snel kan aanpassen, het werkt hardstikke intuitief
Verwijderd
Daar ben ik het helemaal mee eens. Maar een extra user-account aan, vergrendel wat parental-control dingetjes, en je kan de missus haar gang laten gaan, zonder ook maar iets aan jouw account te verklooien. Kan ze gelijk zien hoe alles werkt.Zoefff schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 00:04:
[...]
Hopenlijk met de nadruk op tijdelijk, want je moet haar natuurlijk gewoon aanleren om Mac OS X te gebruiken
Denk overigens dat ze zich snel kan aanpassen, het werkt hardstikke intuitief
Verwijderd
Ik behandel 1x per week de behuizing van mijn MacBook met van die reinigings doekjes, ideaal en voelt dan weer zo schoon aan als toen hij uit de doos kwam 4 maanden geledenSaeverix schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 15:13:
Ik zal hier eens wat vragen aan de mensen die ervaring hebben met de Witte Macbook's.
Ik heb persoonlijk de ervaring dat wit plastic na verloop van maanden geel gaat worden, en met name vies door gebruik.
Ik zit dan vooral te denken aan de mooie witte toetsjes. Niet dat ik met vieze handen vol met modder aan mijn laptop ga zitten werken, maar het is ook niet zo dat ik elke keer van te voren mijn handen ga ontsmetten en wassen...
Hoe is jullie ervaring hiermee? Vieze toetsen en touchpad? Of is dit totaal niet het geval als je het zo nu en dan even afneemt met een nat doekje?
Normaal gesproken zou ik namelijk automatisch de zwarte kleur kiezen omdat dat niet vies kan worden, maar Apple verplicht je dan gelijk het duurste model te kopen als je een zwarte wilt. Beetje jammer.
De missus zal er aan moeten wennen, dat klopt. Alleen ik zit nog met 3 windowmachines hier waarvan ze 2 veelvuldig gebruikt voor standaard desktop (internet, veel mail en foto's bekijken van onze kleine junior). Ik zal in eerste instantie de macbook gebruiken, maar als we op vakantie gaan dan moet ze wel. Foto's bekijken en mag ze meteen met mac leren video bewerken (mag ik tot nu toe altijd doenVerwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 00:42:
[...]
Daar ben ik het helemaal mee eens. Maar een extra user-account aan, vergrendel wat parental-control dingetjes, en je kan de missus haar gang laten gaan, zonder ook maar iets aan jouw account te verklooien. Kan ze gelijk zien hoe alles werkt.
Even een vraag waar ik niet zo snel een antwoord op heb. ALs ik een NL toetsenbord neem, kan ik dan de OS nog altijd in het engels zetten? Zo ja levert dit problemen op in gebruik?
Ik ben een voorstander om mijn OS in het engels te hebben (is een tick). Oh ja, kan je per gebruiker de os voorkeurstaal instellen?
Wie weet als het haar goed bevalt, dan maar de windowsmachines er ook op een gegeven moment eruit
[ Voor 2% gewijzigd door DoctorV64 op 14-08-2007 08:43 . Reden: vraagje erbij ]
Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...
Ja, taal van je OS is onafhankelijk van het toetsenbordDoctorV64 schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 08:42:
[...]Even een vraag waar ik niet zo snel een antwoord op heb. ALs ik een NL toetsenbord neem, kan ik dan de OS nog altijd in het engels zetten?
Nee, je toetsenbord blijft nog steeds ingesteld staan als Nederlands toetsenbordZo ja levert dit problemen op in gebruik?
Ja, dat kan. Instellen gaat via Systeemvoorkeuren (System Preferences) > Landinstellingen (International) en dan onder Taal (Language) de talen in de gewenste volgorde slepen.Oh ja, kan je per gebruiker de os voorkeurstaal instellen?
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Verwijderd
Soms kan ik, als ik mn macbook heb opgestart, de 3 knoppen (f3,f4,f5) niet meer gebruiken om het geluidsnivo te bewerken. Er komt dan een verboden bordje onder het speakerplaatje in beld te staan.
Erg raar. Via systeemvoorkeuren kan ik het geluidsnivo nog wel aanpassen. Hoe komt dit?
Ik zat te kijken naar een MSI 271, ook dual core, ongeveer even duur als bovenstaande aanbieding. Echter bij Apple heb ik hopelijk iets eenvoudiger goede service en ik zou best wel een willen spelen met MAC OS, als ik niks te doen heb
Nu zie ik dat dit een oud model macbook is die in de aanbieding is, en lees ik in de TS dat in de eerste serie wat probleempjes zaten (geel/warm/etc). Is deze macbook bij de RAF de 'eerdere serie' waar over gesproken wordt, en is dit dus een goede koop?
[ Voor 6% gewijzigd door bonzz.netninja op 14-08-2007 10:40 ]
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
Ze zeggen dat er een Core2Duo in zit, maar naar mijn weten zit er een CoreDuo in de eerste serie. Ik heb de eerste serie. Geen problemen mee gehad tot nu toe eigenlijk, afgezien van een kapotte logic board.
[ Voor 5% gewijzigd door tiguan op 14-08-2007 10:50 ]
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
Zie hier: http://support.apple.com/specs/macbook/macbook.html
Oh het kan wel:
http://support.apple.com/...ok/macbook_late_2006.html
Maar dan weet je zeker dat het niet de eerste serie is. Toen waren alle kinderziektes er al uit.
[ Voor 83% gewijzigd door tiguan op 14-08-2007 10:59 ]
Verwijderd
bonzz.netninja schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 10:39:
...en ik zou best wel een willen spelen met MAC OS, als ik niks te doen heb...
Na 1 keer spelen wil je geen Windows XP meer
En ik heb inmiddels gister ook mijn bestelling geplaatst. Het goedkoopste model van de Macbook met studentenkorting en een mini-dvi > dvi adapter erbij.Saeverix schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 17:10:
[...]
En dan heb ik nog een beetje een offtopic vraagje: De nieuwe wired toetsenborden, werken die een beetje fatsoenlijk onder windows? Want ik vind ze er zo strak en mooi uitzien dat ik bij mijn pc ook wel zo'n toetsenbord wil doen...
Nu natuurlijk hopen dat het snel binnen is. Wat is jullie ervaring met de levertijden van de online apple store? De levertijd van de notebook is 3 werkdagen volgens de site. Denk dat het deze week niets zal worden of wel?
Als je zelf al weet dat dit offtopic is, waar om plaats je het hier dan? Je kunt dan veel beter een nieuw topic openen, want dit is niet specifiek iets over de MacBook. Officieel wordt Windows in ieder geval niet ondersteund.Saeverix schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 12:27:
Ik zal mezelf dan nog maar eens voor de 2e keer quoten aangezien er nog niet op gereageerd is
Het is niet de levertijd, maar wanneer de MacBook verzendklaar is. Met een beetje pech wordt hij in China geassembleerd en duurt het toch zeker een week voordat ie in Nederland is.Nu natuurlijk hopen dat het snel binnen is. Wat is jullie ervaring met de levertijden van de online apple store? De levertijd van de notebook is 3 werkdagen volgens de site. Denk dat het deze week niets zal worden of wel?
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Edit: te laat.
[ Voor 32% gewijzigd door Frietsaus op 14-08-2007 12:41 ]
Waarom niet? Ik vind het een te simpele vraag om een apart topic voor te openen. En dit gaat allemaal over Mac, dus er zijn vast genoeg mensen die dat ooit eens geprobeerd hebben... Vandaar mijn vraag hier...[...]
Als je zelf al weet dat dit offtopic is, waar om plaats je het hier dan? Je kunt dan veel beter een nieuw topic openen, want dit is niet specifiek iets over de MacBook. Officieel wordt Windows in ieder geval niet ondersteund.
Voor een nietwetende koper (die niet weet dat het in china word geassembleerd) is dat totaal dus gewoon de levertijd van zijn/haar macbook...[...]
Het is niet de levertijd, maar wanneer de MacBook verzendklaar is. Met een beetje pech wordt hij in China geassembleerd en duurt het toch zeker een week voordat ie in Nederland is.
Verwijderd
Als ik Vista en een aantal app's (Office 2007) wil draaien vanaf deze schijf heb ik toch FireWire nodig of is USB 2.0 snel zat?Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 17:50:
[...]
Lacie Porsche 120GB met dual-interface?
Verwijderd
photoboot is groen
ichat is zwart
Het typen met is even wennen maar het gaat sneller dan ik dacht. Niet om euforisch te zijn, maar ik heb het gevoel dat ik veel eerder een mac had moeten kopen. Het is allemaal zo lekker intiutief (damn waar zitten nu hier de accenten op de KB?).
FAQ: Mac OS X - Hoe maak ik in vredesnaam speciale tekens, zoals é, ó, ï, enzovoort?DoctorV64 schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 21:03:
Zo, vanmiddag heb ik mijn macbook gehaald. Ik zit nu lekker te typen en langzaam even aan het adapten aan Apple. Tot nu toe gaat het echt perfect!!
Het typen met is even wennen maar het gaat sneller dan ik dacht. Niet om euforisch te zijn, maar ik heb het gevoel dat ik veel eerder een mac had moeten kopen. Het is allemaal zo lekker intiutief (damn waar zitten nu hier de accenten op de KB?).

Is dit einde verhaal voor mijn superdrive?
[ Voor 8% gewijzigd door .NCK op 16-08-2007 21:15 . Reden: foutje in image url ]
Wat er niet duidelijk aan is dat bijvoorbeeld voor een ï, je eerst option en u moet indrukken, die vervolgens loslaten en dan pas de i indrukken. Het duurde even voordat ik dat doorhad
Firewire 400 is 400Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 14:32:
[...]
Als ik Vista en een aantal app's (Office 2007) wil draaien vanaf deze schijf heb ik toch FireWire nodig of is USB 2.0 snel zat?
USB 2.0 is 480
Firewire 800 is 800
PSN: djmurcielago
ja en dat zijn de theoretische snelheden..Murcielago schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 23:09:
[...]
Firewire 400 is 400
USB 2.0 is 480
Firewire 800 is 800
in de praktijk zat firewire400 (haast) altijd sneller zijn dan usb480 aangezien het een efficienter protocol gebruikt.
dus ik zou persoonlijk gewoon een firewire schijf kopen
...
wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten
USB is in de praktijk altijd langzamer dan firewire 400. Zie voor verdere verklaring: http://en.wikipedia.org/w...#USB_compared_to_FireWire en de vermeldde referenties.Murcielago schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 23:09:
[...]
Firewire 400 is 400
USB 2.0 is 480
Firewire 800 is 800
Je zit in het verkeerde topic, maar de Internationale Engels heeft _geen_ lange (liggende dus) enter-toets. Daarvoor moet je het echte US toetsenbord hebben. Er zijn Apple-dealers in Nederland die deze voor je kunnen leveren en inbouwen echter is het niet goedkoop. Reken al gauw op minstens 100 euro.donald_dick schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:26:
is er een mogelijkheid om het toetsenbord te vervangen van de MBP?Want het is mijniet helemaal duidelijk als de internationale engelse nou wel een lange enterbalk heeft of niet. bij de apple store zeiden ze vanwel, maar hier in dit topic nou weer niet.
Voor meer info moet je in dit topic even zoeken:
[MacBook Pro] Discussietopic en Mini-FAQ deel 3
[ Voor 7% gewijzigd door Satch op 17-08-2007 10:19 ]
ik heb vrij weinig ervaring met vmware / virtual pc etc.
Jahoor, vrijwel alle applicaties. Alleen (nieuwere) spelletjes zijn eigenlijk een echt probleem, maar daarvoor kun je natuurlijk bootcamp gebruiken.Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 17:53:
Tiguan, kan ik dan ook denken aan een soepele weergave van Office 2007?
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Verwijderd
Iemand tips, suggesties of ideeën?
Kijk even bij 'Over deze Mac' en dan meer info. Vervolgens kun je bij Voeding zien hoeveel mAh er nog aan resterende laadcapaciteit is.wdekreij schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 13:56:
Ik heb enkele weken geleden mijn Macbook naar de A-mac gebracht om de topcase te laten vervangen. Dit is keurig gedaan, en heb de macbook weer sinds een week in mijn bezit. Echter, nu is het zo dat ik nog geen 2u op mijn macbook kan werken (energie-zuinige stand aan, bluetooth uit, wifi aan, scherm vrijwel helemaal gedimpt), terwijl dit voorheen (stukken!) langer was.. Ik heb dus het vermoeden dat er een andere accu in zit, maar heb geen idee of dit ergens te achterhalen of te bewijzen valt.. Ik heb er nog geen contact over opgenomen, aangezien ik graag direct met meer onderbouwing kom dan "de accutijd is korter".
Iemand tips, suggesties of ideeën?
coconutBattery geeft bij mij ook de leeftijd van mijn MacBook aan, maar ik weet niet of dat wordt bepaald aan de hand van de batterij, of aan iets anders. Waarschijnlijk dat tweede, en heb je er dus alsnog niets aan...
Hm, een beetje dubbelposten... Niet het slechte voorbeeld geven als moderator he!

[ Voor 15% gewijzigd door Zoefff op 18-08-2007 15:03 ]
Nu is de capaciteit nog maar 77 % (4018 mAh van de 5200 mAh).. Ik ga de batterij nu callibreren en kijken of dat enig verschil uitmaakt.
Ik wil mijn geheugen upgraden, maar het Kingston-geheugen uit de faq heeft op de meest plaatsen een levertijd van minstens 10 werkdagen. In mij Macbook zit Hynix-geheugen, maar dat wordt alleen geleverd aan producenten en niet aan particulieren. Kan er een ander willekeurig PC5300 SO-dimm geheugen in?
Ik verwacht het wel, omdat geheugencompatabiliteit normaal afhankelijk is van de chipset en tegenwoordig zijn de Intel-chipsets niet erg kieskeurig. Tevens staan er op de site van Apple eisen waaraan het geheugen moet voldoen, maar daar staat geen merk bij (als de macbook kieskeurig was, dan had dat er wel bijgestaan). Maar dit wil ik graag bevestigd zien, voordat ik een kleine 100 euro aan geheugen ga uitgeven.
Verwijderd
Calibreren is volgens mij niets anders dan van die 77% uw nieuwe 100% makenwdekreij schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 15:29:
Nu is de capaciteit nog maar 77 % (4018 mAh van de 5200 mAh).. Ik ga de batterij nu callibreren en kijken of dat enig verschil uitmaakt.
Topic over geheugen voor intel mac's en compabiliteitLuukNouwen schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 16:38:
Hoe kritisch is een Macbook qua geheugen?
Ik wil mijn geheugen upgraden, maar het Kingston-geheugen uit de faq heeft op de meest plaatsen een levertijd van minstens 10 werkdagen. In mij Macbook zit Hynix-geheugen, maar dat wordt alleen geleverd aan producenten en niet aan particulieren. Kan er een ander willekeurig PC5300 SO-dimm geheugen in?
Ik verwacht het wel, omdat geheugencompatabiliteit normaal afhankelijk is van de chipset en tegenwoordig zijn de Intel-chipsets niet erg kieskeurig. Tevens staan er op de site van Apple eisen waaraan het geheugen moet voldoen, maar daar staat geen merk bij (als de macbook kieskeurig was, dan had dat er wel bijgestaan). Maar dit wil ik graag bevestigd zien, voordat ik een kleine 100 euro aan geheugen ga uitgeven.
Korte antwoord op je vraag is: ja, dat werkt gewoon.
Vriendin wil binnenkort een macbook kopen, alleen is er nog geen Nederlandse Back-to-School-actie of de nieuwe iLife meegeleverd.
Niemand die weet wanneer en of deze nog in Nederland gaat verschijnen? Anders adviseer ik haar liever om te wachten tot oktober (Leopard).
En hoe zit het met bootcamp? Deze kan ze nog steeds gebruiken als Leopard uit is? Want ik las wat over de voorwaarden bij de Topicstart.
Alvast bedankt.
vogelaarke135
Er is voor iLife de mogelijkheid om via de Apple site de nieuwe versie te bestellen voor 13,99. De link is hier. Verder verwacht ik dat ze zo snel mogelijk iLife 08 mee gaan leveren, maar eerst moet de oude voorraad natuurlijk opvogelaarke135 schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 18:23:
Ey allemaal,
Vriendin wil binnenkort een macbook kopen, alleen is er nog geen Nederlandse Back-to-School-actie of de nieuwe iLife meegeleverd.
Niemand die weet wanneer en of deze nog in Nederland gaat verschijnen? Anders adviseer ik haar liever om te wachten tot oktober (Leopard).
En hoe zit het met bootcamp? Deze kan ze nog steeds gebruiken als Leopard uit is? Want ik las wat over de voorwaarden bij de Topicstart.
Alvast bedankt.
De Back-to-School actie begint waarschijnlijk eind augustus/begin september, dus daar kun je nog even op wachten.
Wat ik me afvraag is of het wijs is om gewoon alleen op accu te werken terwijl ik thuis zit (stekker kan makkelijk erin) en dan gewoon deze leeg te gebruiken of gewoon mijn stroom eraan te hangen?
Verwijderd
Hij hangt hier al weer een maandje of twee aan het stroom, waarbij hij zelfs iets beter dan de standaardcapaciteit is.DoctorV64 schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 20:19:
Ik heb nu sinds woensdagavond mijn macbook en na een paar dagen al gewend aan de OS en het gemak van Apple. Veel leuke apps en in gebruik is het gewoon heel soepel.
Wat ik me afvraag is of het wijs is om gewoon alleen op accu te werken terwijl ik thuis zit (stekker kan makkelijk erin) en dan gewoon deze leeg te gebruiken of gewoon mijn stroom eraan te hangen?
Het is altijd verstandiger om hem aan de prik te hangen. Je accu heeft een aantal oplaad-cycles (afaik rond de 1000), daarna is 'ie gewoon afgeschreven. Hoe minder je er dus gebruik van maakt, hoe langer je plezier hebt van je accu op de momenten dat je hem wel nodig hebtDoctorV64 schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 20:19:
Ik heb nu sinds woensdagavond mijn macbook en na een paar dagen al gewend aan de OS en het gemak van Apple. Veel leuke apps en in gebruik is het gewoon heel soepel.
Kleine sidenote is wel dat 1 cycle staat voor het volledig opladen van de accu. Is je accu dus voor 33% leeg, dan kost dat maar 1/3 cycle om hem weer volledig op te laden.
Als je eenvoudig de status van je accu wilt zien raad ik je de iStat pro widget aan
Verwijderd
Nee, want de aan/uit knop zit aan de binnenkant. je kunt hem wel in clamshall mode restartenVerwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 23:27:
Is het mogelijk de computer in clamshell-modus op te starten zonder het scherm te openen?
Verwijderd
Jep dat kan! Zo start ik teminsten altijd me Macbook op, handig zo'n remoteZoefff schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 00:01:
Dat is niet helemaal waar natuurlijk, ik kan m'n MacBook ook aanzetten met m'n remote. Kan vast ook wel in clamshell-modus, maar dat heb ik nog nooit geprobeerd
Tuurlijk kan dat, i.i.g wel met mijn Macbook Pro, Ik neem aan dat dat hetzelfde gaat?Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 23:27:
Is het mogelijk de computer in clamshell-modus op te starten zonder het scherm te openen?
Simpelweg de laptop openklappen en de aanknop indrukken, en vervolgens meteen hem weer dichtklappen. Het normale scherm gaat dan geen enkel moment aan en hij doet meteen alles via het externe scherm. Voorwaarden zijn wel dat je er power aan hebt hangen en een externe monitor natuurlijk.
[ Voor 14% gewijzigd door Satch op 19-08-2007 02:58 ]
Verwijderd
Thooijs schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 23:27:
Satch schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 02:58:
[...]
Tuurlijk kan dat, i.i.g wel met mijn Macbook Pro, Ik neem aan dat dat hetzelfde gaat?
Simpelweg de laptop openklappen en de aanknop indrukken, en vervolgens meteen hem weer dichtklappen. Het normale scherm gaat dan geen enkel moment aan en hij doet meteen alles via het externe scherm. Voorwaarden zijn wel dat je er power aan hebt hangen en een externe monitor natuurlijk.
Als hij standby staat/slaapt kun je hem aan- en standby zetten door op je remote lang de play/pauze knop ingedrukt te houden. Werkt net zoals iPods eigenlijk.Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 05:25:
dát is waar!
Maar hoe starten jullie met de remote dan?
Thanx, dat topic had ik nog niet gevonden. Ik had bijna Corsair geheugen besteld (was goedkoop en op voorraad), maar vanwege de opmerkingen in dt topic heb ik toch Kingston gekozen (ondanks de lange levertijd).donaldo schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 16:47:
[...]
Topic over geheugen voor intel mac's en compabiliteit
Korte antwoord op je vraag is: ja, dat werkt gewoon.
Verwijderd
Dat is uit stand-by halen. Maar wie zet ze Macbook dan nog uitVerwijderd schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 01:09:
Dat is uit stand-by halen, en niet opstarten. Of kan dat sinds kort ook met de remote?
Verwijderd
Persoonlijk vind ik dat energieverspilling als je 'm zolang in stand-by zet... Hij verbruikt dan inderdaad niet veel maar toch, vele kleintjes maken een groot...Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 12:39:
[...]
Dat is uit stand-by halen. Maar wie zet ze Macbook dan nog uitheb hem nu bijna een jaar en hij heeft nog nooit uitgestaan.
Ik gebruik een widget om 'm 'svonds in hibernate te zetten, dan staat hij fysiek af maar wordt 't geheugen vanaf de harde schijf herstelt bij de volgende boot. Dit duurt langer dan gewoon opstarten, maar dan heb je je geheugen wel terug...
Verwijderd
Aangezien ik af en toe met multi-boot werk, zet ik hem vaak uit i.p.v. naar OS X te rebooten en hem dan in standby te zetten.Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 12:39:
[...]
Dat is uit stand-by halen. Maar wie zet ze Macbook dan nog uitheb hem nu bijna een jaar en hij heeft nog nooit uitgestaan.
Vandaar dat hij bij mij soms uit staat.
Verwijderd
Sun Aug 19 21:48:45 2007
panic(cpu 1 caller 0x001A4A55): Unresolved kernel trap (CPU 1, Type 14=page fault), registers:
CR0: 0x80010033, CR2: 0x00000000, CR3: 0x028da000, CR4: 0x000006e0
EAX: 0x06f48aa0, EBX: 0x00000030, ECX: 0x004b0958, EDX: 0x06f2ef80
CR2: 0x00000000, EBP: 0x37f2bc48, ESI: 0x00000006, EDI: 0x06f51340
EFL: 0x00010202, EIP: 0x00000000, CS: 0x00000008, DS: 0x00000010
Backtrace, Format - Frame : Return Address (4 potential args on stack)
0x37f2ba18 : 0x128d08 (0x3cc0a4 0x37f2ba3c 0x131de5 0x0)
0x37f2ba58 : 0x1a4a55 (0x3d24b8 0x1 0xe 0x3d1cdc)
0x37f2bb68 : 0x19aeb4 (0x37f2bb80 0x202 0x37f2bbd8 0x1416ad)
0x37f2bc48 : 0x3c1e04 (0x6f51340 0x6b3aa00 0x0 0x3c205f)
0x37f2bc68 : 0x3c27fa (0x6b3aa00 0x0 0x0 0x0)
0x37f2bca8 : 0x3c2867 (0x6b3aa00 0x6f36740 0x6f39040 0x1628d8)
0x37f2bce8 : 0x38759c (0x6b34d80 0x0 0x37f2bd28 0x3c1f72)
0x37f2bd08 : 0x38adbb (0x6a8d700 0x6f43240 0x0 0x6a8d700)
0x37f2bd28 : 0x3b23a8 (0x6a8d700 0x6f43240 0x37f2bd58 0x3bef49)
0x37f2bd78 : 0x188511 (0x6a8d700 0x81b8fb4 0x81b8fc8 0x11cc32)
0x37f2bdb8 : 0x12b4c3 (0x81b8eb4 0x81b8f98 0x0 0x0)
0x37f2bdf8 : 0x124b17 (0x81b8e00 0x0 0x18 0x37f2bedc)
0x37f2bf08 : 0x195a42 (0x37f2bf44 0x0 0x0 0x0)
0x37f2bfc8 : 0x19b32e (0x7bf8340 0x0 0x19e0b5 0x7bf8340) No mapping exists for frame pointer
Backtrace terminated-invalid frame pointer 0xb011e448
Kernel version:
Darwin Kernel Version 8.10.1: Wed May 23 16:33:00 PDT 2007; root:xnu-792.22.5~1/RELEASE_I386
Panics gebeuren op verschillende tijdstippen en met verschillende programma's.
Ook heb ik maar 2 externe apparaten aanhangen (logitech vx muis + apple keyboard oud)
Na wat google-en zeggen sommigen dat het komt door Logitech Control Center ...
Zou dit door dit kunnen komen of zit ik helemaal fout?
Dank bij voorbaat
Launching containers into space
Verwijderd

Er is geen "ethernet module". De chipset en de fysieke poort zitten direct op 't mobo.Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 18:57:
Heb m'n macbook laten repareren, alles viel onder de garantie (vlekken, scherm, gele vlekken) behalve de ethernet ingang. Die heeft dus een krom pinnetje en daarom moet het hele logic board vervangen worden want alleen de ethernet module kan blijkbaar niet. Is dit onzin van het bedrijf waar ik het heb laten doen of is dit echt zo? Ik moet ook de volle mep voor dit logic board betalen als ik dat laat doen, kost me wel 1250 euro, duurder dan een nieuwe macbook
Kun je dat pinnetje niet gewoon rechtbuigen?
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Een andere workaround zou zijn om gebruik te maken van WiFi, anders een USB naar Ethernet adapter.CyBeR schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 19:04:
[...]
Er is geen "ethernet module". De chipset en de fysieke poort zitten direct op 't mobo.
Kun je dat pinnetje niet gewoon rechtbuigen?
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Ik zit nu op 3 weken met me macbook ongeveer en de battery health staat al
op 94%, 10 cycles.
RIchard
Ik kan nergens iets vinden dat deze testperiode al voorbij is. Raar.
Dat lijkt me niet normaal. Ik zit nu op 41 cycles, met nog 100% health...richards81 schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 20:38:
Hmm... Hoe lang gaat de batterij eigelijk mee van de macbook?
Ik zit nu op 3 weken met me macbook ongeveer en de battery health staat al
op 94%, 10 cycles.. Is dat normaal dat het zo snel gaat?
RIchard
Verwijderd
Ik zal wel iets over het hoofd zien, met smb lukt het dus niet en via de finder krijg ik gewoon mijn netwerk niet te zien.
Office deinstalleren met het programma wat in de Office map staat en een nieuw trial downloaden. That should do the trick.DoctorV64 schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 20:39:
Jongens, ik krijg een foutmelding over Mac office testdrive dat de 30 dagen proeftijd verlopen is terwijl ik mijn macbook pas een week heb en vandaag voor het eerst mac office wilde proberen.
Ik kan nergens iets vinden dat deze testperiode al voorbij is. Raar.
93 Cycles, health 100%Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 21:17:
Ik zit nu op 37 cycles en een health van 93%, gaat idd snel.. Heb mijn macbook nu ongeveer 3 maanden.
Hoe vaak kan je dit doen?Daedalus schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 22:25:
[...]
Office deinstalleren met het programma wat in de Office map staat en een nieuw trial downloaden. That should do the trick.
Verwijderd
Apple-script.Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 23:50:
Totdat je moe wordt van alles om de 30 dagen weg te gooien en opnieuw te installeren.

Sommige updates willen nog wel eens dat je reboot ...Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 12:39:
[...]
Verwijderd
Iemand nog een ander idee om te kijken of die echt kapot is?
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2007 18:07 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Verwijderd
Ik op 66 cycles met nog steeds 100%. Terug naar de A-Mac dus, zo snel is zeker niet normaal.Zoefff schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 20:42:
[...]
Dat lijkt me niet normaal. Ik zit nu op 41 cycles, met nog 100% health...
Dit topic is gesloten.