[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 18 Laatste
Acties:
  • 12.575 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Anoniem: 147196 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 19:45:
[...]

http://www.apple.com/support/

Helemaal beneden ==> "About Your Support Coverage" :)
Ik kan in OS X mijn serial niet meer uitlezen (nieuwe logicboard)..... hij staat toch ook onder de accu? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Als het goed is wel, staat ook wel op de dozen als je die nog hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt, dan hoeft mijn Macbook niet uit om dat te controlleren. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotoklaasje
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-06 15:40
TerminalNL schreef op maandag 30 juli 2007 @ 20:00:
Bij 1dayfly hebben ze nu de Macbook MA699N/A voor €775.
Mischien handig voor de mensen die goedkoop een nieuwe zoeken :).
dank je!
besteld :D

Mijn eerste mac. Ik ga er vanuit dat osX goed gaat bevallen na al die jaren windows. ;)

http://www.klaasje.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134574

Is er een andere manier om door mijn thuisnetwerk heen te bladeren?
Het zit zo: Ik heb op mijn pc een aantal gedeelde mappen met muziek, films etc.
Als ik met mn Mac in die mappen wil kijken kan ik dat maar per stuk doen, ik kan dus niet alle gedeelde mappen in 1x zien.

Hoe komt dit en is er een oplossing voor?

edit: edit: foutje...

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 134574 op 31-07-2007 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170057

Ik heb nu bijna een jaar geleden mijn Macbook online gekocht, maar hij vertoont een aantal mankementen aan de behuizing. Kan ik gewoon naar een Apple winkel gaan of moet ik dit via Apple online regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F r a n k D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-03 16:01
Anoniem: 134574 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 10:04:
Is er een andere manier om door mijn thuisnetwerk heen te bladeren?
Het zit zo: Ik heb op mijn pc een aantal gedeelde mappen met muziek, films etc.
Als ik met mn Mac in die mappen wil kijken kan ik dat maar per stuk doen, ik kan dus niet alle gedeelde mappen in 1x zien.

Hoe komt dit en is er een oplossing voor?

edit: gevonden! cntrl TAB does the trick!
waar druk je dan op cntrl TAB ?, Ik mis deze functie ook. Wil gewoon door me netwerk heen bladeren zonder al dat gemount.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-12-2024
Anoniem: 170057 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 10:16:
Ik heb nu bijna een jaar geleden mijn Macbook online gekocht, maar hij vertoont een aantal mankementen aan de behuizing. Kan ik gewoon naar een Apple winkel gaan of moet ik dit via Apple online regelen?
Eerst bellen naar Apple Care als hij online gekocht is. Telefoonnummer 09007777703. Zij maken dan een case-nummer aan en daarmee kun je naar een AASP (apple reparatiepunt) bij jou in de buurt. Mankementen aan de behuizing zijn geen standaard garantiegevallen. Probeer daarom ook een meteen CS-nummer via Apple Care te krijgen, dan kan het AASP de onderdelen meteen kosteloos bestellen. Dit kan een hoop tijd en moeite besparen kan ik uit eigen ervaring vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-06 21:53
F r a n k D schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 11:09:
[...]

waar druk je dan op cntrl TAB ?, Ik mis deze functie ook. Wil gewoon door me netwerk heen bladeren zonder al dat gemount.
en nu we het toch over mounten hebben, hoe stel je in dat hij bij boot gelijk verbind naar de share(hem mounten)?

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205470

Dat kan je doen dmv automator.... en die dan direct laten laden na een boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50624

By the power of Steve....

Mijn macbook doet het weer zo te zien (afkloppen :X) Ik ben de schroefjes even na gegaan, aan de achterkant (bij de ventilatie uitgang) zat er een een klein beetje los. Deze heb ik aangeschroeft en nu herkend hij het scherm weer.

Nu maar hopen dat hij blijft werken, ik heb echt geen zin om hem weg te brengen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134574

F r a n k D schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 11:09:
[...]

Ja, dat was een foute edit, dat was voor een andere post bedoeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 05-06 16:31
ymoona schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 13:20:
[...]

en nu we het toch over mounten hebben, hoe stel je in dat hij bij boot gelijk verbind naar de share(hem mounten)?
Eigenlijk heel simpel (even in het engels want ik draai engelse osx):
System Preferences>
Accounts>
Het user account waar het om gaat aanklikken, vervolgens bij login items je gemounte disk erin slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
BaSsDruM schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 18:10:
[...]

System Preferences>
Accounts>
Het user account waar het om gaat aanklikken, vervolgens bij login items je gemounte disk erin slepen.
Hoe eenvoudig kan het zijn, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142156

Op de Amerikaans Apple Store en de Canadese is de back to school Macbook actie al begonnen.
Macbook + ipod.

zal deze actie ook hier beginnen binnenkort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 19:14
BaSsDruM schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 18:10:
[...]

System Preferences>
Accounts>
Dit heeft echter 1 nadeel: Als je op een locatie zit waar de shares niet bereikbaar zijn dan zal je Finder erg vreemd doen bij het mounten ;)

Wat is de makkelijkste manier om mijn batterij te laten vervangen? Hij is net iets ouder dan een jaar, maar valt al na 15 minuten uit. Oplaad-cycles staat op 75. Nu zegt de Apple site:
Een betrokken batterij identificeren
De batterij vertoont lage lading/levensduur bij gebruik van een volledig geladen batterij met oplaadcyclus-telling (zoals afgebeeld in System Profiler) van minder dan 300.
Ik zit dus ver onder de 300 :) Dus eigenlijk wil ik hem wel vervangen. Maar er is hier geen Mac winkel in de buurt (Sinds de winkel in hengelo failliet is gegaan). Heeft iemand ervaring hiermee? Mischien is het mogelijk om de accu te versturen naar apple?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
Xandrios schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 10:37:
[...]

Dit heeft echter 1 nadeel: Als je op een locatie zit waar de shares niet bereikbaar zijn dan zal je Finder erg vreemd doen bij het mounten ;)
Hij zal netjes een melding geven neem ik aan. een testen vanavond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldo
Xandrios schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 10:37:
[...]
Wat is de makkelijkste manier om mijn batterij te laten vervangen? Hij is net iets ouder dan een jaar, maar valt al na 15 minuten uit. Oplaad-cycles staat op 75. Nu zegt de Apple site:
[...]
Ik zit dus ver onder de 300 :) Dus eigenlijk wil ik hem wel vervangen. Maar er is hier geen Mac winkel in de buurt (Sinds de winkel in hengelo failliet is gegaan). Heeft iemand ervaring hiermee? Mischien is het mogelijk om de accu te versturen naar apple?
Bel AppleCare. Als je batterij voldoet aan de eisen van het battery replacement program, dan krijg je een nieuwe toegestuurd en moet je vervolgens de oude laten ophalen (tip: geef hem meteen mee aan de koerier die de nieuwe komt brengen, dan hoef je niet nog een keer thuis te blijven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

donaldo schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 12:55:
(tip: geef hem meteen mee aan de koerier die de nieuwe komt brengen, dan hoef je niet nog een keer thuis te blijven).
Tip: zowel brengen als halen kan op een ander adres. Gewoon even aangeven dat je het afleveradres aan wilt passen.

En je hebt voor 'advance replacement' wel een creditcard nodig.

[ Voor 8% gewijzigd door burne op 01-08-2007 14:35 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een tijdje een andere macbook te leen, maar er komt geen geluid uit. Ik kan het geluid niet harder of zachter zetten met F4 en F5 en hij geeft telkens dit icoontje onder de blokjes als ik dat doe:

Afbeeldingslocatie: http://www.shexy.nl/tmp/erwin/Picture%201.png

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 170057 op 01-08-2007 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39429

Anoniem: 142156 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 03:28:
Op de Amerikaans Apple Store en de Canadese is de back to school Macbook actie al begonnen.
Macbook + ipod.

zal deze actie ook hier beginnen binnenkort?
In de VS loopt de Back-to-School actie al sinds begin juni (wellicht zelfs nog eerder). Vorig jaar had de Nederlandse Apple store de volgende actie: "Weer-naar-school"-actie
Die was dus tussen 1 augustus 2006 en 7 oktober 2006.
Helaas kan ik hierover vandaag niets vinden in de Apple Store for Education. Maar wellicht heeft dat te maken met de introductie van de nieuwe Ipod Nano die 7 augustus verwacht wordt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MickyHendrix
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-05 22:55
Anoniem: 39429 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 18:26:
[...]
Maar wellicht heeft dat te maken met de introductie van de nieuwe Ipod Nano die 7 augustus verwacht wordt _/-\o_
Er komen 7 augustus geen nieuwe iPods. (om commentaar tegen te gaan; bron)
The event will be restricted exclusively to Mac announcements. In speaking to journalists by phone, Apple representatives were reportedly very clear in expressing that no iPhone or iPod product announcements were in the cards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Niet online
Anoniem: 170057 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 17:12:
Ik heb een tijdje een andere macbook te leen, maar er komt geen geluid uit. Ik kan het geluid niet harder of zachter zetten met F4 en F5 en hij geeft telkens dit icoontje onder de blokjes als ik dat doe:

[afbeelding]
Hij zit niet toevallig aangesloten met een optische kabel voor het geluid?
Dit heb ik namelijk ook staan bij mijn mac mini (die dus met een optische kabel zit aangesloten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Anoniem: 39429 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 18:26:
[...]

In de VS loopt de Back-to-School actie al sinds begin juni (wellicht zelfs nog eerder). Vorig jaar had de Nederlandse Apple store de volgende actie: "Weer-naar-school"-actie
Die was dus tussen 1 augustus 2006 en 7 oktober 2006.
Helaas kan ik hierover vandaag niets vinden in de Apple Store for Education. Maar wellicht heeft dat te maken met de introductie van de nieuwe Ipod Nano die 7 augustus verwacht wordt _/-\o_
De (toen) nieuwe nano's waren afgelopen jaar juist uitgesloten van de BtS-actie :) dus reken er maar niet op.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rox_NL schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 19:10:
[...]

Hij zit niet toevallig aangesloten met een optische kabel voor het geluid?
Dit heb ik namelijk ook staan bij mijn mac mini (die dus met een optische kabel zit aangesloten)
Nee er zit helemaal niks op de macbook aangesloten, geen enkele kabel. Heb echt alles al nagelopen, opnieuw opgestart etc. heb zoiets ook nog nooit gezien. Als ik opstart heb ik wel gewoon geluid, maar eenmaal in OSX krijg ik dat soort van stop-icoontje te zien..

Afbeeldingslocatie: http://www.shexy.nl/tmp/erwin/Picture%201.png

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 170057 op 01-08-2007 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Waarschijnlijk brandt er een rood lampje in je geluidsuitgang, de switch die dit regelt zit dan vast. Kan je met een tandenstoker geloof ik wat in pielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Frietsaus schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 19:44:
Waarschijnlijk brandt er een rood lampje in je geluidsuitgang, de switch die dit regelt zit dan vast. Kan je met een tandenstoker geloof ik wat in pielen.
Dat is het inderdaad, krijg het alleen niet opgelost.Als ik er oortjes indoe dan werkt het geluid via de oortjes en kan ik ook het geluid harder en zachter zetten, maar als er beetje met een tandenstoker in piel blijft het gewoon rood. Ben ook beetje bang om het te slopen, niet mijn macbook..

Als ik er een keer met die tandenstoker in ga, gaat het lampje uit. Maar als ik dan op een van de geluidsknoppen druk springt het lampje weer aan.

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 170057 op 01-08-2007 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbassiex
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-12-2021
Macbook + ipod. zal deze actie ook hier beginnen binnenkort?
Ik ben ook benieuwd, ik wil binnenkort namelijk een macbook kopen omdat ik ga studeren. Een gratis nano is natuurlijk mooi meegenomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Niet online
Helaas heeft mijn MacBook ook zijn eerste kwaaltje.
Als de laptop ontwaakt uit zijn slaap (als ik dus het scherm open klap), hoor ik eerst het geluid dat de hdd/cd ingeschakeld wordt (dit geluid komt van rechtsvoor).
Hierna hoor ik linksachter nog een raar geluid dat het meeste klinkt als een lucifer die aangestreken wordt. Hebben meer mensen hier last van of zal ik voor de zekerheid maar langs een Apple Centre gaan?

/edit, wierd, heb em maar even opnieuw opgestart en er is meteen niets meer aan de hand....

[ Voor 10% gewijzigd door Rox_NL op 02-08-2007 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Dat over dat "kwaaltje" ken ik ook en heb ik vanaf het begin, geloof niet dat het een probleem is, maar meer dat het normaal is (na wat Google acties :)). Wat het is (dat geluid) heb ik echter nog niet weten te vinden. Ik zou je niet te druk maken, mocht je toch langsgaan en wordt het opgelost, let me know :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09-2023
xbassiex schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 20:47:
[...]
Ik ben ook benieuwd, ik wil binnenkort namelijk een macbook kopen omdat ik ga studeren. Een gratis nano is natuurlijk mooi meegenomen :)
Ik heb vanmiddag even telefonisch contact opgenomen met de Apple Store over de back-to-school actie. De dame daar verwacht dat de back-to-school actie eind deze maand of begin volgende maand in Nederland zal gaan komen. Nog even wachten met bestellen dus :O

MacBook Black C2D 2.16GHz 160GB 4GB -- Dell 24" -- iPhone 3G 16GB -- iPod Nano 3G -- Canon PowerShot S90 -- Smart Roadster Coupe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:59
(jarig!)
Weet iemand of het mogelijk is om 2 externe schermen op de macbook aan te sluiten. Op dit moment heb ik zo'n verloop stukje voor 1 externe 17" TFT. Ik zou eigenlijk graag een 23" breedbeeld ofzo willen en dan ook nog die 17" gebruiken. In totaal zou ik dan 3 schermen hebben: de 17", 23" en het eigen scherm van de macbook. Kan dit met bijvoorbeeld die matrox DualHead2Go?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Laatst online: 10:39
gomaster schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 21:45:
Weet iemand of het mogelijk is om 2 externe schermen op de macbook aan te sluiten. Op dit moment heb ik zo'n verloop stukje voor 1 externe 17" TFT. Ik zou eigenlijk graag een 23" breedbeeld ofzo willen en dan ook nog die 17" gebruiken. In totaal zou ik dan 3 schermen hebben: de 17", 23" en het eigen scherm van de macbook. Kan dit met bijvoorbeeld die matrox DualHead2Go?
Is niet mogelijk :) .... en ook niet op een MBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PH-JPS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-03 13:21
wout-hugo schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 19:05:
[...]

Ik heb vanmiddag even telefonisch contact opgenomen met de Apple Store over de back-to-school actie. De dame daar verwacht dat de back-to-school actie eind deze maand of begin volgende maand in Nederland zal gaan komen. Nog even wachten met bestellen dus :O
Geldt deze actie ook met de actieprijs van Surfspot (is dat in het verleden misschien zo geweest)? Ik sta ook op het punt om een MacBook te kopen maar ik heb toch liever de iets goedkopere prijs van Surfspot dan de reguliere prijs met een Nano ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gomaster schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 21:45:
Nope, daar is de resolutie te hoog voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:59
(jarig!)
Jammer, was een leuk idee geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35919

wout-hugo schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 19:05:
[...]

Wat raar, zo lopen ze alle studenten die een mac willen VOORDAT school begint mis :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-11-2023
Anoniem: 35919 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 23:19:
[...]

Wat raar, zo lopen ze alle studenten die een mac willen VOORDAT school begint mis :s
Ik niet... :*)

Maar zal de 10% van Surfspot dan ook gelden? Dus - het één na goedkoopste het genomen - 1250 x 0.9 = 1125 euro voor een Macbook EN een nano? :9~

Don't live for pleasure, make life your treasure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Wat is trouwens qua snelheid meer aan te raden? Een MB met 2 x 1 GB geheugen (en dus een dual channel setup) of 1 x 1 en 1 x 2 = 3 GB geheugen? Waar profiteert OS X meer van? En zijn er mensen met 3GB in hun MB?

--edit, zelf nog interessant linkje gevonden: http://eshop.macsales.com..._Benchmark/Apple_MacBook/

[ Voor 20% gewijzigd door Servor op 03-08-2007 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
Stormbringer schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 08:17:
[...]
Ik niet... :*)

Maar zal de 10% van Surfspot dan ook gelden? Dus - het één na goedkoopste het genomen - 1250 x 0.9 = 1125 euro voor een Macbook EN een nano? :9~
Ik zal straks nog eens weer bellen. Wellicht dat een andere medewerker nog meer informatie kan geven >:)

Net even gebeld: De medewerker gaf aan niet te kunnen vertellen of de actie ook dit jaar weer komt, maar vorig jaar was het volgens hem eind augustus/begin september dat die geïntroduceerd werd. Toen ik hem vroeg of hij het vermoeden had dat de actie daadwerkelijk gaat komen, zei hij: "Hoogst waarschijnlijk wel". En aangezien ze daar pas op de dag van ingang van de actie pas bericht over krijgen, gaf hij aan dat de actie bijvoorbeeld ook morgen zou kunnen beginnen.
Hij kon overigens niet zeggen of de actie inhoud dat je én het kortingspercentage krijgt én de iPod, of het normale aankoopbedrag én de iPod.
Als ik zelf even een kijkje neem in de Amerikaanse back-to-school shop van Apple. Krijgen de studenten $ 100 korting op de goedkoopste macbook én een iPod 4GB gratis. Dus denk dat het kortingspercentage er wel bij in zit.

edit:
Het telefoongesprek toegevoegd

[ Voor 52% gewijzigd door wout-hugo op 03-08-2007 13:20 ]

MacBook Black C2D 2.16GHz 160GB 4GB -- Dell 24" -- iPhone 3G 16GB -- iPod Nano 3G -- Canon PowerShot S90 -- Smart Roadster Coupe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35919

Volgens de actievoorwaarden van vorig jaar (die ik ergens las van de week) ging de actie vorig jaar 1 Augustus in. Ik wacht voor de zekerheid nog tot 7 Augustus denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
Anoniem: 35919 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 13:23:
Volgens de actievoorwaarden van vorig jaar (die ik ergens las van de week) ging de actie vorig jaar 1 Augustus in. Ik wacht voor de zekerheid nog tot 7 Augustus denk ik.
Klopt, vorig jaar begon die al 1 augustus. Maar denk dat het het wachten wel waard is als 2 verschillende Apple medewerkers aangeven dat de actie 'hoogst waarschijnlijk' komen gaat.
Ik wacht in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbassiex
Eind augustus lijkt me wel laat voor een back-to-school actie. Maar geen probleem als ik mijn macbook pas na 3 september heb. Voor een gratis iPod heb ik wel even geduld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
Cool! :D

Iemand toevallig een idee hoe lang die acties duren? Want ik wil graag even wachten tot er een upgrade op de Macbooks rond November komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
Stormbringer schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 15:22:
Cool! :D

Iemand toevallig een idee hoe lang die acties duren? Want ik wil graag even wachten tot er een upgrade op de Macbooks rond November komt...
Ik denk dat je daar niet op hoeft te rekenen. Volgens de buyersguide van MacRumors wordt de update begin december verwacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
wout-hugo schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 16:22:
[...]

Ik denk dat je daar niet op hoeft te rekenen. Volgens de buyersguide van MacRumors wordt de update begin december verwacht...
Naja, december dan. Zal de Back to School actie dan nog gelden, of niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Stormbringer schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 01:59:
[...]
Naja, december dan. Zal de Back to School actie dan nog gelden, of niet meer?
Afgelopen jaar was het van 1 augustus tot 7 oktober. Ik heb toen nog vanaf mijn vakantieadres besteld omdat ik lang wilde wachten ivm product-updates; uiteindelijk bleken de nieuwe iPods helemaal niet in aanmerking te komen, best mogelijk dat dat ook voor evt. nieuwe MacBooks geldt...

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-05 16:13
het is een ideale actie om de 'oude' serie macbooks nog te dumpen voor de nieuwe serie er is. Als ik dat geweten had had ik ook nog even gewacht, vandeweek net een Bookje gehaald, met een Ipod Shuffle gratis... Opzich leuke actie. Maar moet je wel iets aan de Shuffle hebben. Probeerde nog korting te krijgen en dan de ipod te laten zitten maar dat wilde ze niet. Helaas.

Maar al met al super tevreden met de MacBook, zit al een aantal uur lekker in de tuin te internetten.
Nu maar hopen dat het allemaal werkt bij me nieuwe opleiding, maar als ik alle berichten lees dan komt het allemaal wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
keesheid schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 18:25:
het is een ideale actie om de 'oude' serie macbooks nog te dumpen voor de nieuwe serie er is
En de oude iPods, want binnenkort zou ook een update op de Nano's komen...

Maar ik moet wel zeggen dat 5 maanden op een MacBook wachten erg zwaar is... Helemaal als ik straks op de universiteit om me heen zit te staren hoe iedereen met zijn laptop zit te spelen... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stormbringer schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 10:49:
[...]
En de oude iPods, want binnenkort zou ook een update op de Nano's komen...

Maar ik moet wel zeggen dat 5 maanden op een MacBook wachten erg zwaar is... Helemaal als ik straks op de universiteit om me heen zit te staren hoe iedereen met zijn laptop zit te spelen... ;(
Waarom koop je hem nu dan niet? Als hij geupgrade word, dan word die van jou er echter niet minder op. En als Leopard uit komt, dan wordt je Tiger installatie heus niet trager. En om nou speciaal op Leopard te wachten... het is nou ook weer niet wereldschokkend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143246

Als je wacht hou je wel 129 euro in je zak, bovendien kun je er wel vanuit gaan dat met een nieuwe leopard uitlevering ook een nieuwe iLife uitgaat van 80 euro. Ik ken geen makkelijkere manier dan wachten als je 210 euro wil besparen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbassiex
Als je wacht hou je wel 129 euro in je zak, bovendien kun je er wel vanuit gaan dat met een nieuwe leopard uitlevering ook een nieuwe iLife uitgaat van 80 euro. Ik ken geen makkelijkere manier dan wachten als je 210 euro wil besparen :)
Dat ligt aan de manier waarop je het bekijkt.Wat Geqxon volgens mij bedoeld is dat wat je hebt niet slechter wordt als er wat nieuws uitkomt. Of je dat 210 euro scheelt ligt er maar net aan of je zou upgraden. Of het verschil maakt is persoonlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
Anoniem: 37526 schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 16:09:
[...]

Waarom koop je hem nu dan niet? Als hij geupgrade word, dan word die van jou er echter niet minder op. En als Leopard uit komt, dan wordt je Tiger installatie heus niet trager. En om nou speciaal op Leopard te wachten... het is nou ook weer niet wereldschokkend...
Mja, ik moet altijd alles zo goed mogelijk hebben... :P Bovendien gaat het me niet zozeer om Leopard als om de hardware-upgrade... Beetje vervelende eigenschap misschien, maar een laptop is ook niet het meest broodnodige ding in het leven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143246 schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 17:21:
Zoals ik al zei: Je kan na oktober / november nog prima op Tiger en iLife 07 werken. Dus er is hier helemaal geen sprake van besparen. En och, als ik mocht kiezen: 2 maanden geen OS X of 210 euro...
Stormbringer schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 20:16:
[...]
Mja, ik moet altijd alles zo goed mogelijk hebben... :P Bovendien gaat het me niet zozeer om Leopard als om de hardware-upgrade... Beetje vervelende eigenschap misschien, maar een laptop is ook niet het meest broodnodige ding in het leven...
Als je dan toch zo graag alles zo goed mogelijk wilt hebben, dan neem je waarschijnlijk de Macbook zo samengesteld dat hij 1710 euro kost. Vervolgens nog een aftermarket SSD hardeschijf van 500 euro, 2 * 2GB geheugen van 210 euro en een Superdrive upgrade.

Wat maakt die 210 euro dan nog uit? :)

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 37526 op 05-08-2007 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
Anoniem: 37526 schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 21:05:
Als je dan toch zo graag alles zo goed mogelijk wilt hebben, dan neem je waarschijnlijk de Macbook zo samengesteld dat hij 1710 euro kost. Vervolgens nog een aftermarket SSD hardeschijf van 500 euro, 2 * 2GB geheugen van 210 euro en een Superdrive upgrade.

Wat maakt die 210 euro dan nog uit? :)
Grappenmaker... :D Geld speelt natuurlijk ook een rol he! ;)

Maar de huidige Macbook is "al" 3 maanden oud, dus als ik hem nu zou kopen zou ik 3 maanden voor niks zonder Macbook hebben gezeten... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
  • Laatst online: 05-06 22:23
Beetje onzin...
Je kan wel blijven wachten, als je op een gegeven moment ergens voor kiest dan moet je er ook niet meer mee zitten als er een opvolger komt.

Alles blijft vernieuwen, overal komen snellere en betere versies van, tsja.. dan blijf je bezig...

Ik heb zojuist de 2,0 GHz Macbook besteld voor 793 ex btw, (ongeveer 943 incl btw). Via Surfspot prijs van Hogeschool Utrecht. LArobe sleeve, Mini-DVI naar VGA adapter en een draadloze Mighty Mouse erbij. Dan kom ik op een totaal van 1049,54 incl btw.
Strakke prijs vind ik, aangezien de standaard prijs van de Macbook 1049,= incl btw is. Maar dat is zonder alle extra's.

Als ik mn Macbook eenmaal heb houd ik me niet meer bezig met de prijzen, maar iedereen is daar gelukkig anders in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Feit is wel dat de 07 versies van die programma's hun limitaties hebben. Hun opvolgers worden waarschijnlijk wel een stuk beter. Wat mij betreft zou dat een reden zijn om 210 euro te besparen. Voor sommige mensen is het aanschaffen van een laptop namelijk niet het uitgeven van een half maandsalaris, maar moeten ze hier serieus voor sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Om enigzins sarcastisch te zijn: Feit is wel dat de 08 versies van die programma's hun limitaties hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Laatst online: 18-09-2019
Is het mogelijk dat mijn nieuwe Lacie Mobility 160GB (Porsche) USB storend kan werken op mijn wifi?? ik heb namelijk sinds mijn nieuwe ext. hdd problemen met mijn wifi verbinding en het lijkt erop dat als ik de usb kabel van mijn hdd eruit trek, de verbinding weer tot stand komt :?

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Anoniem: 143246 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 11:30:
Feit is wel dat de 07 versies van die programma's hun limitaties hebben. Hun opvolgers worden waarschijnlijk wel een stuk beter.
Hoe hebben we ooit zo stom kunnen zijn om met Mac OS 7.6.5 of Windows 95 te willen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zolang er geen opvolger is weet je niet beter. Zou jij nu nog programma 2.0 kopen als je weet dat programma 3.0 over twee of drie maanden uitkomt? Ik niet in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143246 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 19:28:
Zolang er geen opvolger is weet je niet beter. Zou jij nu nog programma 2.0 kopen als je weet dat programma 3.0 over twee of drie maanden uitkomt? Ik niet in ieder geval.
Als ik voor een tiende van het bedrag van product 2.0 naar product 3.0 up kan graden, en ik in die drie maanden heel veel plezier van versie 2.0 kan hebben, dan zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185524

Ik wil graag een tft scherm kopen voor bij mijn Macbook. Nu is mijn vraag hoe dat precies zit met de bekabeling daarvan. Er zit een dvi aansluiting op de Macbook en ik moet dan dus een dvi-bla bla kabeltje/tussenstukje kopen bij de Mac winkel. Ik weet namelijk niet hoe het zit met het beeld zelf. Als ik het externe tft scherm aansluit op mijn Macbook, krijg ik dan op beide schermen hetzelfde te zien of moet ik de macbook dichtdoen om te kunnen werken op het scherm o.i.d.?

Iemand die dit voor me op kan helderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Anoniem: 143246 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 19:28:
Ik koop software omdat ik de functionaliteit nu nodig heb. Zowel voor m'n werk als privé is een paar maanden uitstellen geen optie. Ik heb panorama-foto's gemaakt, ben een paar middagen bezig geweest met het zoeken van een goede locatie en heb een paar honderd foto's op m'n laptop staan. Ik ga dan niet drie maanden zitten duimendraaien omdat er misschien wel een betere versie kan komen. Als je verleden week vrijdag besloten zou hebben om nog even te wachten met het kopen van iLife '07 kan ik dat begrijpen. Maar als je nu 3 maanden kunt wachten op een Macbook met Leopard heb je 'm niet erg hard nodig en ben je alleen maar dure speeltjes aan het kopen. Dat mag hoor, geen enkel probleem mee, maar ik ga er net iets serieuzer mee om. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191622

Anoniem: 185524 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 23:55:
Ik wil graag een tft scherm kopen voor bij mijn Macbook. Nu is mijn vraag hoe dat precies zit met de bekabeling daarvan. Er zit een dvi aansluiting op de Macbook en ik moet dan dus een dvi-bla bla kabeltje/tussenstukje kopen bij de Mac winkel. Ik weet namelijk niet hoe het zit met het beeld zelf. Als ik het externe tft scherm aansluit op mijn Macbook, krijg ik dan op beide schermen hetzelfde te zien of moet ik de macbook dichtdoen om te kunnen werken op het scherm o.i.d.?

Iemand die dit voor me op kan helderen?
Op alle tft schermen zit tegenwoordig wel een een dvi port dus je hebt een mini dvi -> dvi kabeltje nodig om je tft aan te sluiten, indien je een vga port wil gebruiken moet je natuurlijk een mini dvi -> vga kabeltje hebben.

Je kan bijde schermen tegelijk gebruiken, in extended mode of in clone mode. Hou er wel rekening mee dat de animaties iets slomer gaan als je bijde aan hebt.

Ik heb er zelf een 20inch scherm aan hangen met me macbook scherm uit maar ik gebruik nog wel het toetsenbord. Of je klapt hem gewoon dicht en je hangt er een muis en keyboard aan.

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 191622 op 08-08-2007 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Anoniem: 185524 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 23:55:
Als ik het externe tft scherm aansluit op mijn Macbook, krijg ik dan op beide schermen hetzelfde te zien of moet ik de macbook dichtdoen om te kunnen werken op het scherm o.i.d.?
Beiden mag. En je kunt beide schermen apart gebruiken. Geheel je eigen keuze.
Anoniem: 191622 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 00:20:
Op alle tft schermen zit tegenwoordig wel een een dvi port
Pas op: de spotgoedkope schermen die je in de aanbieding ziet hebben geen DVI, alleen analoog.

[ Voor 26% gewijzigd door burne op 08-08-2007 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185524

Oh damn, en nu is mijn keuze nog moeilijker gemaakt:

www.apple.nl en dan zie je de nieuwe Imac....met een 20 inch scherm...

Wat is wijsheid? Macbook verkopen en een nieuwe iMac kopen of de Macbook houden en bijv. een Samsung Syncmaster 206 BW er bij kopen?

Thanks Burne voor je reactie :) Weer wat opgehelderd nu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Dat ligt volledig aan je zelf. De iMac is sneller kwa cpu en videokaart.

Maar de Macbook geeft je meer vrijheid incombi met een scherm.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daarnaast heeft de iMac een veel beter scherm dan de Samsung 206BW. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50624

Anoniem: 185524 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 01:00:
Oh damn, en nu is mijn keuze nog moeilijker gemaakt:

www.apple.nl en dan zie je de nieuwe Imac....met een 20 inch scherm...

Wat is wijsheid? Macbook verkopen en een nieuwe iMac kopen of de Macbook houden en bijv. een Samsung Syncmaster 206 BW er bij kopen?

Thanks Burne voor je reactie :) Weer wat opgehelderd nu ;)
Tja, als je geen laptop nodig hebt, waarom heb je hem dan in eerste instantie gekocht?

Ik heb zelf een MacBook i.c.m. een Philips 200wp7. Dit omdat ik een laptop voor mijn opleiding nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PH-JPS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-03 13:21
In de US krijg je nu iLive '08 bij een nieuwe MacBook! In de NL store staat nog steeds iLive '06. Hoelang duurt het voordat ze ook in NL de '08 versie meegeven met de MacBook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225449

Ff klein vraagje: Ik heb nu een macbook (Intel core 2 CPU, T 7200@2.00GHz, kloksnelheid: 2.00GHz, 998mb).

Kan ik mijn geheugen uitbreiden naar 4gig? Of is het maximaal 2gb (2 reepjes van 1gb)? Ik weet namelijk niet of me macbook de 4gig ondersteund :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169271

Het is maximaal 2 gb.

1 GB (twee SO-DIMM's van 512 MB) 667-MHz DDR2 SDRAM (PC2-5300), uitbreidbaar tot 2 GB via de twee SO-DIMM-sleuven
(http://www.apple.com/nl/macbook/specs.html)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik mij niet vergis werkt 3 gigabyte meer dan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Laatst online: 05-06 06:34
Ik heb nu iets raars :/... als ik me macbook reboot bijvoorbeeld na een update dan krijg ik een wereld bol te zien die knippert... Ik heb geeeeen idee wat het is, maar zorgt wel voor een mega trageboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:19
Probeert ie dan niet van het netwerk te booten, als ik het me goed herinner? Ff de opstart volgorde van je harde schijf aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Laatst online: 05-06 06:34
tiguan schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 17:00:
Probeert ie dan niet van het netwerk te booten, als ik het me goed herinner? Ff de opstart volgorde van je harde schijf aanpassen.
Hmm dat heb ik al gedaan, maar dat zou wel niet goed zijn gegaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228062

Ik heb veel gelezen op tweakers over batterijgebruik, alleen niks gevonden over hetvolgende. Ik laat mn macbook altijd in de lader hangen, soms wel 2 dagen achterelkaar, batterij blijft logisherwijs op 100%. Een paar keer per week neem ik de macbook mee 'uit huis' en dan gebruik ik m tot de batterij vrijwel leeg is wanneer ik hem weer in de lader hang. Ik vroeg me af of het schadelijk is om de mac dagen in de lader te laten. Volgens istat pro zit ik op 16 cycles en 100% health, maar na al die doemscenario verhalen over kapotte batterijen wil ik t zeker weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 11:57

Digistorm

tenax moderator pomorum

Dat zit dus wel goed. Apple laat de accu's nooit druppelladen, maar koppelt de accu elektrisch los (of de accu doet dat zelf, dat weet ik eigenlijk niet). Punt is in ieder geval, dat hij door zelfontlading langzaam naar 92% ofzo zakt, en dan pas weer met laden begint. Na 13 keer heb je dan 1 volledige cycle, dus je accu zal niet zo snel slijten.

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228062

Super! Bedankt..:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Laatst online: 04-06 13:41
Anoniem: 37526 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 16:39:
Als ik mij niet vergis werkt 3 gigabyte meer dan prima.
Ik dacht dat de macbook 2 dezelfde geheugenreepjes wil hebben, dus als je 2 geheugenreepjes van 1,5GB hebt zal het goed werken, maar ik denk niet dat je die veel tegen zal komen :P.

Overigens ben ik aan het overwegen om mijn MacBook (C2D, 2GB, 80GBHd vorig jaar December gekocht, was toen het 'middelste' model) te verkopen, er zelf nog wat geld bij te leggen en dan een MacBook Pro te kopen, ik heb echter geen flauw idee wat mijn MacBook nu nog waard is, iemand die dat ongeveer weet?

Nu ik hier toch aan het posten ben, heeft iemand toevallig nog een fatsoenlijk dock icon voor Photoshop cs3? Ik ben er ooit een tegengekomen met alleen een roodachtig veertje, zonder achtergrond die vond ik erg mooi maar de file was niet meer beschikbaar, iemand die mijn dag goed kan maken?? ;)

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldo
XyritZz schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 00:16:
[...]

Ik dacht dat de macbook 2 dezelfde geheugenreepjes wil hebben, dus als je 2 geheugenreepjes van 1,5GB hebt zal het goed werken, maar ik denk niet dat je die veel tegen zal komen :P.

Overigens ben ik aan het overwegen om mijn MacBook (C2D, 2GB, 80GBHd vorig jaar December gekocht, was toen het 'middelste' model) te verkopen, er zelf nog wat geld bij te leggen en dan een MacBook Pro te kopen, ik heb echter geen flauw idee wat mijn MacBook nu nog waard is, iemand die dat ongeveer weet?

Nu ik hier toch aan het posten ben, heeft iemand toevallig nog een fatsoenlijk dock icon voor Photoshop cs3? Ik ben er ooit een tegengekomen met alleen een roodachtig veertje, zonder achtergrond die vond ik erg mooi maar de file was niet meer beschikbaar, iemand die mijn dag goed kan maken?? ;)
3GB kan wel in een MacBook core2duo (4GB trouwens ook, al wordt er dan 'maar' 3 herkend). Uit een test blijkt dat die gigabyte meer in de meeste gevallen een stuk meer voordeel biedt dan het voordeel van een 'matched pair'. Zie: http://eshop.macsales.com..._Benchmark/Apple_MacBook/

Nieuw kun je jouw model nu kopen voor prijzen tussen de 999 en 1049. Tweedehands zal deze dus in ieder geval minder dan dat opbrengen (ik denk dat 850 zeker moet lukken). Kijk ook eens naar wat er voor vergelijkbare modellen op tweedehandsmac.nl wordt gevraagd zou ik zeggen.

Laatste kan ik je niet mee helpen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Laatst online: 13:23
Als nieuwe mac-gebruiker heb ik 2 (simpele) vraagjes:
  • Kan ik ergens het actuele geheugengebruik en processorbelastig uitlezen? Dus zoals in het Taakbeheer in Windows.
  • Is er een sneltoets/icoon waarmee je alle programma's minimaliseert en direct het bureaublad ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:13

SmartDoDo

Woeptiedoe

LuukNouwen schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 13:00:
Als nieuwe mac-gebruiker heb ik 2 (simpele) vraagjes:
  • Kan ik ergens het actuele geheugengebruik en processorbelastig uitlezen? Dus zoals in het Taakbeheer in Windows.
  • Is er een sneltoets/icoon waarmee je alle programma's minimaliseert en direct het bureaublad ziet?
Zijn zaken die je zelf toch wel moet kunnen vinden als je je wat inleest of op onderzoek uitgaat :)

1: Activiteitenweergave onder Hulpprogramma's in Finder
2: F11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207627

DiGiSTORM_ schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 22:46:
Dat zit dus wel goed. Apple laat de accu's nooit druppelladen, maar koppelt de accu elektrisch los (of de accu doet dat zelf, dat weet ik eigenlijk niet). Punt is in ieder geval, dat hij door zelfontlading langzaam naar 92% ofzo zakt, en dan pas weer met laden begint. Na 13 keer heb je dan 1 volledige cycle, dus je accu zal niet zo snel slijten.
Mijn ervaring: forceer zeker 1 cycle per maand ofzo, maar ik kan ook mis zijn...
Na 4 jaar heb je dan nog maar 48 cycles en het houdt de batterij wel degelijk in vorm...
Ik dacht eerst dat dat weer typische zever van de fabrikant was maar duidelijk niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:42
Ik zal hier eens wat vragen aan de mensen die ervaring hebben met de Witte Macbook's.

Ik heb persoonlijk de ervaring dat wit plastic na verloop van maanden geel gaat worden, en met name vies door gebruik.

Ik zit dan vooral te denken aan de mooie witte toetsjes. Niet dat ik met vieze handen vol met modder aan mijn laptop ga zitten werken, maar het is ook niet zo dat ik elke keer van te voren mijn handen ga ontsmetten en wassen...

Hoe is jullie ervaring hiermee? Vieze toetsen en touchpad? Of is dit totaal niet het geval als je het zo nu en dan even afneemt met een nat doekje?

Normaal gesproken zou ik namelijk automatisch de zwarte kleur kiezen omdat dat niet vies kan worden, maar Apple verplicht je dan gelijk het duurste model te kopen als je een zwarte wilt. Beetje jammer.

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Saeverix schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 15:13:
Ik zal hier eens wat vragen aan de mensen die ervaring hebben met de Witte Macbook's.

Ik heb persoonlijk de ervaring dat wit plastic na verloop van maanden geel gaat worden, en met name vies door gebruik.

Ik zit dan vooral te denken aan de mooie witte toetsjes. Niet dat ik met vieze handen vol met modder aan mijn laptop ga zitten werken, maar het is ook niet zo dat ik elke keer van te voren mijn handen ga ontsmetten en wassen...

Hoe is jullie ervaring hiermee? Vieze toetsen en touchpad? Of is dit totaal niet het geval als je het zo nu en dan even afneemt met een nat doekje?

Normaal gesproken zou ik namelijk automatisch de zwarte kleur kiezen omdat dat niet vies kan worden, maar Apple verplicht je dan gelijk het duurste model te kopen als je een zwarte wilt. Beetje jammer.
Och, als het verkleurd kun je een nieuwe topcase erin laten zetten. En de zwarte? Die word nog veel sneller vies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
Op zwart zie je alle vlekken en vuiltjes, wit (of grijs) is ideaal in dat opzicht...

En natuurlijk veel mooier, chiquer, en cooler... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:42
Anoniem: 37526 schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 15:16:
Och, als het verkleurd kun je een nieuwe topcase erin laten zetten. En de zwarte? Die word nog veel sneller vies...
Daar doen ze dus niet moeilijk over bij Apple? Heb met mijn iPods namelijk nog nooit de service van Apple hoeven testen.
Dan wordt het dus gewoon de witte... Bedankt.

En dan heb ik nog een beetje een offtopic vraagje: De nieuwe wired toetsenborden, werken die een beetje fatsoenlijk onder windows? Want ik vind ze er zo strak en mooi uitzien dat ik bij mijn pc ook wel zo'n toetsenbord wil doen...

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik ben van plan om ook een macbook te gaan aanschaffen. Nu heb ik altijd met windows gewerkt. Ik heb in het openingspost ook gelezen dat het allemaal wel meevalt.

Nu vroeg ik me toch af of bepaalde programma's feilloos op de macbook kunnen draaien? Zoals SPSS en office for mac (dus precies dezelfde office die ik nu op mijn windows heb en dus ook compatible hiermee?)

Ik las ook dat er naast het OS van mac ook windows XP gedraait kan worden nadat er wat aanpassingen gedaan worden. Is dit moeilijk om voor elkaar te krijgen? Ik ben in dit soort zaken nogal een leek, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-06 19:46
SPSS ken ik verder niet, maar office 2004 draait opzich prima en is ook compatible met al je oude documenten.
Office 2008, die in januari gereleased wordt gaat beter draaien, aangezien dat een universal binary wordt.

Verder is het met Boot Camp vrij makkelijk om er Windows XP bij op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ok, bedankt voor je antwoord. Ga ik eens even kijken hoe dat precies werkt via surfspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aya caramba, dit klinkt niet goed.

Mijn fan is denk ik kaduk. Hij draait nu de hele tijd rond de 5000 / 6200 RPM, en in plaats van dat hij vervolgens langzaam naar 1500 zakt, is het in een keer naar 0 rpm. Daar blijft hij een tijdje op hangen, waarna hij een graad of 5 omhoog schiet. Als gevolg daar van schiet de fan weer naar 5000 RPM, en deze cyclus herhaalt zich om de vijf minuten.

Iemand hier bekend mee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Al geprobeert die fancontroller (weet de afkorting voor dat ding niet meer) te resetten? :)

edit: volgens mij was het SMC: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=303319-nl

[ Voor 36% gewijzigd door Aloys op 12-08-2007 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Niet online
stin schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 18:31:Nu vroeg ik me toch af of bepaalde programma's feilloos op de macbook kunnen draaien? Zoals SPSS en office for mac (dus precies dezelfde office die ik nu op mijn windows heb en dus ook compatible hiermee?)
SPSS for Mac bestaat wel, maar het is nog even wachten op de universal binary versie (die het programma een beetje draaibaar maakt ;). SPSS 16.0 zou in de tweede helft van dit jaar uit moeten komen. Volgens de website van SPSS is het aan het einde van september (klikje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-06 05:51

YellowCube

Wait...what?

ik heb na aanschaf van een iMac besloten dat m'n 4 jaar oud Acer nog voor het eind van het jaar aan vervanging toe is. Moet heel eerlijk zeggen dat het (in ieder geval schijnbare) rechttoe-rechtaan karakter van Macs en MacOSX mij uitermate goed bevalt en dat de vervanger dus een Macbook wordt.
Vooral de kleine afmetingen spreken mij erg aan. MacBook Pro vind ik weer overkill aangezien ik het zwaardere (voornamelijk fotografische werk) wel aan de iMac overlaat.

Is het overigens op een beetje normale wijze mogelijk om op 2 machines Apple Mail te synchroniseren?
(dat blijft bij Outlook en z'n pst bestanden nog steeds een heikel punt zonder extra mailserver/3rd party software)

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219684

Het synchroniseren van de Apple Mail is mij nog niet echt geweldig gelukt!
Voor mij is imap de beste oplossing..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinb81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-06 15:27
Dat is voor mij ook de voornaamste reden geweest om .mac erbij te nemen.
Ik laat nu al mijn mail naar mijn .mac imap account forwarden. Mooi aan .mac is ook dat al je sleutelhangers, adressen en bookmarks mee synchroniseren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-06 23:57

DoctorV64

Cosmopoliet

Ik ga denkelijk ook binnenkort voor de No-nonsens Apple gebruik :D Laptop is voornamelijk voor foto's en videobewerking om dvd's te maken.

Ik ga een mooie witte macbook halen, alleen zal ik voor de medegebruiker thuis (mijn missus) wel tijdelijk XP of vista erop zetten.

De volgende vraag kreeg ik waar ik geen antwoord op heb:
Als ik xp draai op mijn macbook (bootcamp, virtuals), kan ik dan bv dan ook de foto's die ik in macmodus en dus op de mac-partitie heb staan benaderen?

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DoctorV64 schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 11:04:
Ik ga denkelijk ook binnenkort voor de No-nonsens Apple gebruik :D Laptop is voornamelijk voor foto's en videobewerking om dvd's te maken.

Ik ga een mooie witte macbook halen, alleen zal ik voor de medegebruiker thuis (mijn missus) wel tijdelijk XP of vista erop zetten.

De volgende vraag kreeg ik waar ik geen antwoord op heb:
Als ik xp draai op mijn macbook (bootcamp, virtuals), kan ik dan bv dan ook de foto's die ik in macmodus en dus op de mac-partitie heb staan benaderen?
Jep, dit kan prima met Mediafour zijn Macdrive programma.
Pagina: 1 ... 4 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.