Ik begin in september met een studie wiskunde. Is het leuk en handzaam om een macbook te gebruiken of moet je bij windows blijven voor de veiligheid en compatability van programma's?
Anoniem: 55737
Ik ben wiskundestudent en heb sinds oktober 2006 een MacBook. Matlab, Maple en Mathematica zijn er allemaal ik Mac varianten. En met MacTex heb je een mooie LaTeX omgeving. Soms zal je even moeten zoeken, maar ik ben nog niks tegengekomen dat niet voor de Mac beschikbaar was of waar geen alternatief voor is.Rauzi schreef op zondag 22 juli 2007 @ 16:05:
Ik begin in september met een studie wiskunde. Is het leuk en handzaam om een macbook te gebruiken of moet je bij windows blijven voor de veiligheid en compatability van programma's?
Anoniem: 157002
Het kan aan mij liggen maar ik heb het niet kunnen vinden. Ik wil graag de goedkoopste macbook in combinatie met de superdrive (heb de grotere harde schijf denk ik toch niet nodig). Weet iemand of dit mogelijk is ofdat ik dan echt naar het mid model moet?
Anoniem: 42080
Finder -> Programma's --> Hulpprogramma's --> SuperDrive Firmware Update verwijderen en uit de prullenbak halen.Anoniem: 37526 schreef op zondag 22 juli 2007 @ 15:49:
[...]
Mijn persoonlijke ervaring is dat hij het in de hoogte wel goed doet, maar niet in de breedte. Een simpele questie van groen knopje toch?
Voila!
Anoniem: 189219 schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 20:45:
ik heb laatst een kabeltje gekocht om mijn macbook aan mijn dell 2007WFP te hangen. dit gaat allemaal vlekkeloos, maar als ik bijvoorbeeld safari nagenoeg schermvullend heb gedraaid op het grote scherm en ik open het daarna weer als het scherm is losgekoppeld, blijft het formaat groot. is het niet de bedoeling dat OSX de voorkeuren onthoud inclusief grootte en plaatsing van vensters etc?
Anoniem: 37526 schreef op zondag 22 juli 2007 @ 15:49:
Mijn persoonlijke ervaring is dat hij het in de hoogte wel goed doet, maar niet in de breedte. Een simpele questie van groen knopje toch?
Waar heb jij het over ?Anoniem: 42080 schreef op zondag 22 juli 2007 @ 21:03:
Finder -> Programma's --> Hulpprogramma's --> SuperDrive Firmware Update verwijderen en uit de prullenbak halen.
Voila!
[ Voor 59% gewijzigd door Kaspers op 23-07-2007 10:35 ]
Je zal dan echt naar het midmodel moeten. Je kunt wel kijken of ze misschien nog ergens het middelste model van de vorige generatie hebben liggen. Die is meestal een stuk goedkoper, zo'n 1099 euro. Dan heb je eigenlijk de specs van het goedkoopste model (nu) met een superdrive. Het enige nadeel is dat die geen wireless N heeft. Daarnaast lijkt het me niet dat er nog veel winkels zijn met dat model op voorraad, de nieuwe Macbook is nu alweer ruim 2 maanden uit.Anoniem: 157002 schreef op zondag 22 juli 2007 @ 20:30:
Het kan aan mij liggen maar ik heb het niet kunnen vinden. Ik wil graag de goedkoopste macbook in combinatie met de superdrive (heb de grotere harde schijf denk ik toch niet nodig). Weet iemand of dit mogelijk is ofdat ik dan echt naar het mid model moet?
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Die heeft wel Wireless-N, elke Core 2 Duo Mac heeft dat. Misschien niet geactiveerd, maar dat is een ander verhaal. 
Mail-a-Mac heeft ze nog, wel met een Engels toetsenbord. En vergeet niet de BTW er bij te tellen.
Ook heeft A Mac ze nog staan, maar dan zal je even naar een filiaal van A Mac moeten.
Mail-a-Mac heeft ze nog, wel met een Engels toetsenbord. En vergeet niet de BTW er bij te tellen.
Ook heeft A Mac ze nog staan, maar dan zal je even naar een filiaal van A Mac moeten.
[ Voor 58% gewijzigd door Frietsaus op 23-07-2007 11:19 ]
Net ff bij macstorehouse Stationsplein geweest om te vragen hoe het zit met mn batterij die gaar is, werd net terug gebeld en het lijkt erop dat ik hem gewoon krijg vervangen! Omdat ik onder de 300 cycles zit!! Nice en thanks macstore! 
Nog iets, ik hoorde net iemand iets beluisteren op een gewone laptop en mij bekroop meteen weer het gevoel dat de speakers op de mabook een beetje zacht zijn. Hebben jullie dat ook?
Nog iets, ik hoorde net iemand iets beluisteren op een gewone laptop en mij bekroop meteen weer het gevoel dat de speakers op de mabook een beetje zacht zijn. Hebben jullie dat ook?
[ Voor 46% gewijzigd door Póg mo Thóin op 23-07-2007 11:35 ]
Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos
Als ik m'n macbook op z'n hardst zet, heb ik redelijk wat geluid. Ik weet alleen niet hoe hard het is als je omgevingsgeluid hebt.
Anoniem: 37864
De MacBook's speakertjes zijn redelijk zacht inderdaad, maar wel van redelijke kwaliteit (voor zo'n klein speakertje). M'n Dell D820 is een stuk luider, maar klinkt via de koptelefoon aansluiting weer volkomen waardeloos...
Dat idee heb ik ook. Ik vond het volume van de MacBook best tegenvallen. Zeker in een druk lokaal hoor ik mijn Mail geluidjes nauwelijks. Maar sinds de update naar 10.4.9 is bij mij (en ook bij veel anderen) het volume flink toegenomen. Heb nog niet naar 10.4.10 geupdate...alles werkt prima en doet wat het hoort te doen, dus waarom zou ik.iron_mike010 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 11:19:
Verder vind ik ook de line-out wat tegenvallen. Het is niet dat ik een hoger volume gelijk stel met kwaliteit ofzo, maar wanneer ik vergelijk met het signaal dat mijn geluidskaart in de PC levert is er toch wel een aardig verschil. Ik verwacht binnenkort mijn Trends UD-10, wellicht dat ik dan met nog meer plezier naar mijn MacBookje zal luisteren.
I USE CAPS LOCK BECAUSE I WILL BECOME NOTICED, POPULAR, AND GOOD IN BED
Hoe zit het met garantie op macbooks uit de vorige generatie? deze worden niet meer via applestore verkocht maar wel via andere winkels. gaat mijn garantie dan via andere winkels? of kan evengoed direct bij apple (dus niet de apple store) aan kloppen met dode pixels, verkleurende cases of brakke accus?
https://f1nerd.nl
Anoniem: 37526
Laptopspeakertjes zijn dan eigenlijk ook alleen gemaakt voor bliepjes en systeemgeluidjes.iron_mike010 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 11:19:
Al moet ik zeggen dat de boot-boing, midden in een stille collegezaal, op vol volume, nog best wat schrikreacties op kan leveren!
Hij heeft toch een digitale uitgang (S/PDIF), en toch geen goede kwaliteit?r.venema schreef op maandag 23 juli 2007 @ 14:37:
[...]Verder vind ik ook de line-out wat tegenvallen. Het is niet dat ik een hoger volume gelijk stel met kwaliteit ofzo, maar wanneer ik vergelijk met het signaal dat mijn geluidskaart in de PC levert is er toch wel een aardig verschil. Ik verwacht binnenkort mijn Trends UD-10, wellicht dat ik dan met nog meer plezier naar mijn MacBookje zal luisteren.
Overigens wil ik de MacBook thuis naar mijn (5.1-surround)-versterker linken. Die S/PDIF uitgang, is dat gewoon een coax-uitgang in audio termen? Dus een coax-kabeltje van die digitale uitgang naar versterker is voldoende?
Don't live for pleasure, make life your treasure
Niet coax, maar optisch
Je moet alleen wel een verloopje kopen dat in de mini jack past.
Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB
Aha! Duidelijk...DiGiSTORM_ schreef op maandag 23 juli 2007 @ 18:37:
Niet coax, maar optischJe moet alleen wel een verloopje kopen dat in de mini jack past.
Frietsaus schreef op maandag 23 juli 2007 @ 11:38:
Als ik m'n macbook op z'n hardst zet, heb ik redelijk wat geluid. Ik weet alleen niet hoe hard het is als je omgevingsgeluid hebt.
Ik denk dat ze ze ook flink begrenst hebben, het zal vast nog wel harder kunnen, mss een "system/reg" tweak?Anoniem: 37864 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 11:53:
De MacBook's speakertjes zijn redelijk zacht inderdaad, maar wel van redelijke kwaliteit (voor zo'n klein speakertje). M'n Dell D820 is een stuk luider, maar klinkt via de koptelefoon aansluiting weer volkomen waardeloos...
In 1999 wel ja...Anoniem: 37526 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 16:21:
[...]
Laptopspeakertjes zijn dan eigenlijk ook alleen gemaakt voor bliepjes en systeemgeluidjes.

Het zijn nu volwaardige machines die tzt de huidige PC's toch wel gaan vervangen...
Daar mag je Anno 2007/2008 toch wel van verwachten dat er goed geluid uit je laptop speakers komt
“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
Vind je? Ik ben nog geen enkele laptop tegen gekomen met fatsoenlijke speakers. Aan mijn Macbook hang ik altijd een goede koptelefoon of een set fatsoenlijke speakers.Underworld schreef op maandag 23 juli 2007 @ 20:03:
In 1999 wel ja...![]()
Het zijn nu volwaardige machines die tzt de huidige PC's toch wel gaan vervangen...
Daar mag je Anno 2007/2008 toch wel van verwachten dat er goed geluid uit je laptop speakers komt
En een desktopvervanger? Dat nooit. Het gemak van een desktop zal de laptop nooit verdrukken.
Hmm, tja een beetje geluid is nooit weg. ik kan gewoon on the move niet eens een beetje sounds blazen uit mijn macbook. Das best jammerAnoniem: 37526 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 20:05:
[...]
Vind je? Ik ben nog geen enkele laptop tegen gekomen met fatsoenlijke speakers. Aan mijn Macbook hang ik altijd een goede koptelefoon of een set fatsoenlijke speakers.
En een desktopvervanger? Dat nooit. Het gemak van een desktop zal de laptop nooit verdrukken.
En compleet een desktop vervangen en verbannen?! Nee, niet in de nabije toekomst. Maar er zijn wel veel mensen die een schermpje tobo en muis aansluiten op hun notebookje en het zo gebruiken. ga ik ook doen, is de voor mij de beste oplossing. Thuis een flexe comp en on the run een relaxte comp
Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos
Ik vind een notebook als desktop, ook met een los scherm, maar niks. Mijn Macbook is nu 24/7 een desktop computer, en dat gaat geweldig.
Maar toen ik hem nog vaak overal mee naartoe nam, dat vond ik hem als desktop vervanger maar niks. Telkens bij thuiskomst weer van alles inpluggen, geklooi met aankrijgen (omdat ik bluetooth op accu altijd uitschakel), dat pulserende ledje dat eigenlijk niks zegt.... ik wil gewoon achter mijn bureau kruipen, de muis een zwiep geven ,en direct kunnen werken. Niet al dat geklooi.
Maar toen ik hem nog vaak overal mee naartoe nam, dat vond ik hem als desktop vervanger maar niks. Telkens bij thuiskomst weer van alles inpluggen, geklooi met aankrijgen (omdat ik bluetooth op accu altijd uitschakel), dat pulserende ledje dat eigenlijk niks zegt.... ik wil gewoon achter mijn bureau kruipen, de muis een zwiep geven ,en direct kunnen werken. Niet al dat geklooi.
Deze heb ik dus nodig: http://store.apple.com/Ap...D?mco=9467AAE7&nplm=TH574
Maar nou vraag ik me af hoe je een "gewone" 3.5mm plug (van bijv. een hoofdtelefoon) in de MacBook doet? Lijkt me sterk dat dat niet mogelijk is...
Maar nou vraag ik me af hoe je een "gewone" 3.5mm plug (van bijv. een hoofdtelefoon) in de MacBook doet? Lijkt me sterk dat dat niet mogelijk is...
Anoniem: 15059
Is gewoon mogelijk. Het is zowel een analoge als digitale(optisch) uitgangStormbringer schreef op maandag 23 juli 2007 @ 22:11:
Deze heb ik dus nodig: http://store.apple.com/Ap...D?mco=9467AAE7&nplm=TH574
Anoniem: 207627
In iTunes bij equalizer voor 'kleine luidsprekers' kiezen en 't geluid is meer dan goed genoeg. Ik kan mij niet voorstellen dat 't geluid dat daaruit komt storend is vanwege de slechte kwaliteit...Underworld schreef op maandag 23 juli 2007 @ 20:03:
In 1999 wel ja...![]()
(enja, ik hoor ook dat 't niet 'tzelfde is dan een cd van 20 jaar terug door een dure versterker en speakers)
Even nog een vraagje; mijn macbook heeft al een tijd (meer dan een half jaar) last van flikkeren van het scherm. Toen ik 'm daarnet opstartte bleef het scherm een paar minuten uit (de lampen dus), sprong dan terug aan en na een minuutje flikkeren werkte het terug zoals vroeger...
Ik heb mij nooit erg gestoord aan het flikkeren en zou 'm dan ook liever niet terugsturen, maar als 't kan verergeren of uiteindelijk stukgaan dan lijkt 't mij wel best om 't binnen de garantie te doen.
Probleem is dus een mindere invertor in het scherm (1e generatie macbook)...
Ik heb 'm online gekocht dus moet hij dan teruggestuurd worden of kan je 'm ook binnendoen bij een winkel die apple verkoopt (officiele resellers ofzo)?
Ik heb mij nooit erg gestoord aan het flikkeren en zou 'm dan ook liever niet terugsturen, maar als 't kan verergeren of uiteindelijk stukgaan dan lijkt 't mij wel best om 't binnen de garantie te doen.
Probleem is dus een mindere invertor in het scherm (1e generatie macbook)...
Ik heb 'm online gekocht dus moet hij dan teruggestuurd worden of kan je 'm ook binnendoen bij een winkel die apple verkoopt (officiele resellers ofzo)?
Anoniem: 37864
Bel even met apple en zeg dat je 'm binnen de garantie wil laten repareren maar geen zin hebt in opsturen. Je krijgt dan een casenummer, waarmee je 'm bij elke apple premium reseller kan laten repareren.
Even een vraagje tussendoor, ik zit nu inmiddels aan mijn derde MacBook, de eerste kreeg een grijs puntje in het scherm (geen pixel) en is vervangen door een nieuwe. De tweede MacBook werd in een voor mij althans slechte staat aangeleverd, de topcase was bezaaid met vage vlekken en versleten plekken. Ook zat de voeding onder de krassen en beschadigingen. Nu heb ik vandaag de derde MacBook ontvangen en deze heeft ook vegen op de topcase (zichtbaar als strepen etc.), het scherm is al eens schoongemaakt (zitten watervegen op) en de voeding zit weer onder de krassen. Ook is van de kabel bij de MagSafe connector een stukje 'afgeschuurd'.
In tegenstelling tot de eerste (die wel 100% nieuw was) zaten bij de twee vervangende exemplaren geen beschermingsplasticjes om de voeding. De verpakking was bij beide wel verzegeld. Alle drie trouwens ook een luie subpixel (is dat niet veel?).
Ok, ik begin een beetje aan mezelf te twijfelen of ik te kieskeurig ben. Is dit normaal? Want ik weet 100% zeker dat m'n eerste MacBook er een stuk beter uitzag. Moet ik hiermee akkoord gaan of zal ik m'n geld terugvragen en eventueel naar een APR gaan om een MacBook te kopen?
In tegenstelling tot de eerste (die wel 100% nieuw was) zaten bij de twee vervangende exemplaren geen beschermingsplasticjes om de voeding. De verpakking was bij beide wel verzegeld. Alle drie trouwens ook een luie subpixel (is dat niet veel?).
Ok, ik begin een beetje aan mezelf te twijfelen of ik te kieskeurig ben. Is dit normaal? Want ik weet 100% zeker dat m'n eerste MacBook er een stuk beter uitzag. Moet ik hiermee akkoord gaan of zal ik m'n geld terugvragen en eventueel naar een APR gaan om een MacBook te kopen?
Ik zou niet akkoord gaan en duidelijk vragen om een NIEUWE macbook en geen retour exemplaar. Je hebt gewoon recht op een product zonder schade of gebruikssporen.
Indien apple die niet kan leveren gewoon naar een APR gaan.
Indien apple die niet kan leveren gewoon naar een APR gaan.
Meen je het nou serieus dat je op deze manier een CDtje kunt beluisteren, en je het geluid prima vind? Nee, ik heb ook geen dure versterker, slechts een simpele Technics versterker met dito boxen, en dat klinkt vele malen beter dan de interne speakers.Anoniem: 207627 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 11:14:
[...]
In iTunes bij equalizer voor 'kleine luidsprekers' kiezen en 't geluid is meer dan goed genoeg. Ik kan mij niet voorstellen dat 't geluid dat daaruit komt storend is vanwege de slechte kwaliteit...
(enja, ik hoor ook dat 't niet 'tzelfde is dan een cd van 20 jaar terug door een dure versterker en speakers)
Goed, de speakers zijn natuurlijk wel erg klein, dus vergelijken kun je het niet, maar je gaat het toch niet menen dat je hier fatsoenlijk een albumpje op kunt luisteren?
de ingebouwde boxjes werken ook prima om film mee te kijken. Film op mn 22" lcd en dan de dichtgeklapte laptop achterstevoren (met de boxjes naar me toe) ervoor
Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet
Zeker niet akkoord gaan. Je hoort een nieuwe macbook te krijgen, met alle dopjes en dingetjes erbij, niet een die iemand anders al gebruikt en teruggebracht heeft.Frietsaus schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 19:01:
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Ok dan ga ik morgen even bellen, dan heb ik twee keuzes. Ik ga binnenkort naar Amsterdam, ik zou er daar een kunnen kopen. Aangezien ik een Mini-DVI naar VGA kabeltje nodig heb kan ik hem ook opnieuw bij Apple bestellen en hopen dat hij gelijk uit de fabriek komt (vanwege de maatwerkoptie?). Want tot nu toe werd elke MacBook gewoon de volgende dag afgeleverd door UPS vanuit Nederland.
zucht ik zit te twijfelen of ik moet wachten tot november. Maar wat ik hier lees heeft apple
de huidige macbooks net geupdate. Zou het ook goed werken als ik nu een macbook
met OSX tiger neem en dan later een dvd koop met leopard en die erop ga draaien.
zo moeilijk om te wachten maar ja het is jammer als er dan een upgrade aan je neus
voorbij gaat.
de huidige macbooks net geupdate. Zou het ook goed werken als ik nu een macbook
met OSX tiger neem en dan later een dvd koop met leopard en die erop ga draaien.
zo moeilijk om te wachten maar ja het is jammer als er dan een upgrade aan je neus
voorbij gaat.
Ja, Leopard gaat gewoon werken op de MacBook, waarschijnlijk beter dan Tiger. De ervaringen tot nu toe is dat het zeker op de Intel machines een stuk sneller is geworden.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Nog sneller? Ik vind Tiger al zo snel aanvoelen...Daedalus schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 21:29:
Ja, Leopard gaat gewoon werken op de MacBook, waarschijnlijk beter dan Tiger. De ervaringen tot nu toe is dat het zeker op de Intel machines een stuk sneller is geworden.
Beet je offtopic, maar hoe zit het eigenlijk met de licenties van Apple. Heb 2 Macs met Tiger, moet ik straks 2x een dvd kopen om te gaan upgraden?
Maar goed, mijn MacBook bevalt bijzonder goed, vooral de accuduur is echt lekker werken. Ik kom van een Windows laptop met maximaal 2 uur, dus dit is echt een verademing.
Op dit moment betaal je voor een Tiger single-user license 129 euro en voor een family pack (vijf licenties) 199 euro. Waarschijnlijk is dat straks voor Leopard hetzelfde. Er komt voor zover ik weet geen upgrade versie van Leopard.
[ Voor 14% gewijzigd door Daedalus op 24-07-2007 22:16 ]
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Apple heeft 2 licenties. Een versie voor 1 mac (129 euro) Of een gezinseditie (199) voor 5 mac's in hetzelfde huishoudenRox_NL schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 22:07:
[...]
Nog sneller? Ik vind Tiger al zo snel aanvoelen...
Beet je offtopic, maar hoe zit het eigenlijk met de licenties van Apple. Heb 2 Macs met Tiger, moet ik straks 2x een dvd kopen om te gaan upgraden?
Maar goed, mijn MacBook bevalt bijzonder goed, vooral de accuduur is echt lekker werken. Ik kom van een Windows laptop met maximaal 2 uur, dus dit is echt een verademing.
Anoniem: 181654
Elke versie is een "upgrade", je kan Leopard immers niet legaal draaien op hardware waarbij je nooit een Mac OS hebt gekregen.Daedalus schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 22:16:
Er komt voor zover ik weet geen upgrade versie van Leopard.
Het is geen upgrade in de zin dat je op een of andere manier moet bewijzen dat je een oudere versie hebt, of dat je 'm tegen een gereduceerde prijs kunt krijgenAnoniem: 181654 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 22:29:
[...]
Elke versie is een "upgrade", je kan Leopard immers niet legaal draaien op hardware waarbij je nooit een Mac OS hebt gekregen.
[ Voor 4% gewijzigd door Daedalus op 24-07-2007 22:50 ]
Maar wat als je een OS-loze Macintosh clone hebt, waar je Leopard op installeerd, dan is er toch geen sprake van een upgrade?
Geen van de clones heeft OpenFirmware of EFI, dus zullen nooit OS-X kunnen booten.Anoniem: 37526 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 22:52:
Maar wat als je een OS-loze Macintosh clone hebt, waar je Leopard op installeerd, dan is er toch geen sprake van een upgrade?
I don't like facts. They have a liberal bias.
Net even gebeld en het hele verhaal uitgelegd. Volgens de Apple-medewerker aan de telefoon had dit niet mogen gebeuren. Ik werd vervolgens 10 minuten in de wacht gezet en hij kwam terug met twee oplossingen:Frietsaus schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 19:44:
Ok dan ga ik morgen even bellen, dan heb ik twee keuzes. Ik ga binnenkort naar Amsterdam, ik zou er daar een kunnen kopen. Aangezien ik een Mini-DVI naar VGA kabeltje nodig heb kan ik hem ook opnieuw bij Apple bestellen en hopen dat hij gelijk uit de fabriek komt (vanwege de maatwerkoptie?). Want tot nu toe werd elke MacBook gewoon de volgende dag afgeleverd door UPS vanuit Nederland.
- Of nog een keer omruilen, maar als er met dit model wat mis was moest ik zelf met behulp van foto's bewijzen dat het niet mijn schuld is dat de laptop aangeleverd wordt met krassen. Ook komt AppleCare er dan bij.
- Of de meneer maakte een vergoeding over van 50 a 55 euro en dan mocht ik deze laptop houden.
Beide opties vind ik maar niks, bij de eerste word het mijn woord tegen dat van Apple (want ik weet vrijwel zeker dat het weer precies hetzelfde verhaal zal zijn). En de tweede optie, leuk, maar dan zit ik nog steeds met een bekraste laptop. Ik heb dus gevraagd of ik m'n geld kon terugkrijgen en dat was geen probleem. Ik kreeg zelfs nog de tip mee om hem bij een APR te kopen. Maar als die mogelijkheid er niet is, dan mag ik ook gewoon een nieuwe order bij Apple plaatsen.
Anoniem: 134574
Ik heb nog een vraag over mn mac.
Hoe kan ik met een knoppencombinatie, of door ergens op te drukken, mn scherm maximaliseren?
Als ik op het groene bolletje druk dan wil hij soms juist verkleinen ipv vergroten. Hoe komt dit?
Hoe kan ik met een knoppencombinatie, of door ergens op te drukken, mn scherm maximaliseren?
Als ik op het groene bolletje druk dan wil hij soms juist verkleinen ipv vergroten. Hoe komt dit?
OS X maximaliseert je venster niet maar past het aan aan de afmetingen van de content. Bij Apple-applicaties (Safari) gaat dit meestal wat beter dan bij niet-Apple-applicaties (Firefox). Het is even wennen als je van Windows komt, was het voor mij ook. Inmiddels werk ik ook in Windows vrijwel nooit meer met gemaximaliseerde vensters.Anoniem: 134574 schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 11:44:
Ik heb nog een vraag over mn mac.
Het groene knopje schakelt heen en weer tussen die "optimale" afmeting en een andere, mogelijk door jou ingestelde, afmeting. je kunt voor de meeste applicaties een shortcut key toekennen (zoek naar "shortcut" in Spotlight).
Zoef
Dat is iets waar ik ook al een tijdje tegen schop. Is er geen modificatie die een extra maximize knop toevoegt?
Ik snap dit niet. Je kunt je laptop wel inleveren en nieuwe bestellen.. zonder gedoe.. maar niet gewoon even omruilen?Frietsaus schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 11:04:
[...]
Net even gebeld en het hele verhaal uitgelegd. Volgens de Apple-medewerker aan de telefoon had dit niet mogen gebeuren. Ik werd vervolgens 10 minuten in de wacht gezet en hij kwam terug met twee oplossingen:
- Of nog een keer omruilen, maar als er met dit model wat mis was moest ik zelf met behulp van foto's bewijzen dat het niet mijn schuld is dat de laptop aangeleverd wordt met krassen. Ook komt AppleCare er dan bij.
- Of de meneer maakte een vergoeding over van 50 a 55 euro en dan mocht ik deze laptop houden.
Beide opties vind ik maar niks, bij de eerste word het mijn woord tegen dat van Apple (want ik weet vrijwel zeker dat het weer precies hetzelfde verhaal zal zijn). En de tweede optie, leuk, maar dan zit ik nog steeds met een bekraste laptop. Ik heb dus gevraagd of ik m'n geld kon terugkrijgen en dat was geen probleem. Ik kreeg zelfs nog de tip mee om hem bij een APR te kopen. Maar als die mogelijkheid er niet is, dan mag ik ook gewoon een nieuwe order bij Apple plaatsen.
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Omruilen kan wel, maar dan heb ik weer de kans op een "gebruikt" exemplaar. Daar heb ik eerlijk gezegd niet zoveel zin in omdat, als ik dat zou doen, dan is het het derde exemplaar en dan ligt de bewijslast bij mij.
Ik heb begrepen dat als ik een Macbook bestel met een mini-DVI-naar-VGA kabel (die heb ik toch nodig voor school binnenkort) dan wordt het een CTO bestelling die niet uit NL komt. Dan kies ik liever dat (of ik haal er een bij een APR).
Ik heb begrepen dat als ik een Macbook bestel met een mini-DVI-naar-VGA kabel (die heb ik toch nodig voor school binnenkort) dan wordt het een CTO bestelling die niet uit NL komt. Dan kies ik liever dat (of ik haal er een bij een APR).
Zo, mijn oude macbook wordt opgehaald, en ik krijg een gloednieuwe! Hopen dat ik minder pech met de nieuwe heb, dan met mijn oude, en dat de vele problemen die ik heb gehad met mijn macbook niet meer terugkeren bij mijn nieuwe anders mag apple 'm in hun gaatje stoppen waar geen licht schijntBaSsDruM schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 23:11:
Zo, ik heb besloten dat ik helemaal klaar ben met mijn macbook
Minuut 1 nadat ik uit de winkel liep: dode pixel midden in mijn scherm. Apple doet pas wat na 8 dode pixels verteld de winkel me.
Nog geen dag later zie ik dat mijn rechterkant als ik 'm sluit krom is; d.w.z. hij gaat niet zo netjes dicht als de linker kant.
Winkel wil hem niet meer terug nemen, want ik had 'm al geinstalleerd.
Nog geen 2 maanden later heb ik het random shutdown problem. Weggebracht, een maand zitten wachten op reparatie omdat de logic boards niet binnen wilden komen. Ook toen ik 'm weg bracht gemeld dat de case krom was.
Kom ik 'm ophalen na ruim een maand, blijkt dat ze dat vergeten waren te bestellen! Maar, ik hoefde 'm niet gelijk weer lang te missen, ze zouden wel een nieuwe behuizing bestellen, dan kreeg ik wel een belletje als het binnen was, dan kon het misschien binnen een dag gefixt worden.
Vervolgens anderhalve (!) maand niks gehoord, zelf maar gebeld. Waren ze het vergeten te bestellen. Anyway, eind goed, al goed. Opgelost. Ook gelijk topcase vervangen, want die was verkleurd volgens hen.
Tot voor kort: ik zie dat bij de scharnierpunten van de laptop kleine haarscheurtjes ontstaan, plus dat er een scheurtje in mijn topcase zit, op de hoogte waar de steunpuntjes van het scherm 'm raken.
Dat is nog niet het ergste: mijn bluetooth begint steeds vaker de melding "not available" te geven. Eerst eens in de 2 weken, steeds vaker, tot afgelopen weekend, toen hij niet eens meer in de slaapstand wilde gaan, omdat bluetooth liep te zeiken. Deze melding in mijn logboek:
kernel[0]: USBF: 5198.383 AppleUSBHubPort: Port 1 of Hub at 0x7d000000 reported error 0xe00002ed while doing set feature (resetting port)
Gezocht op het forum op apple.com, en wat blijkt, meerdere mensen met hetzelfde probleem. Probleem met de hardware. Bluetooth module die niet goed tegen de extreme hitte kan die de macbook produceert. Enige remedie: vervangen!
Je snapt, hij zit nu nog een maand in de garantie, maar erg veel vertrouwen geeft deze laptop me niet. Ik heb het idee dat heel die macbook lijn gewoon 'gaar' is. Ik heb hiervoor 2 jaar een powerbook gehad: 0,0% problemen, nooit gezeik. Laptop zag er nog nieuw uit toen ik hem verkocht.
Ondertussen ben ik aardig in discussie met Apple, wat ze voor me zouden kunnen doen. Ik sprak tegen hem mijn twijfels uit over de kwaliteit van de macbook, dat de macbook pro veel beter qua kwaliteit is/lijkt. "Ja, maar da's ook een higher-end model". Ja, aan me hoela, alsof een goedkopere laptop slechtere kwaliteit mag zijn.
Geld terug doen ze niet.
Wat zouden jullie doen?
30 seconden google.Anoniem: 37526 schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 12:58:
Dat is iets waar ik ook al een tijdje tegen schop. Is er geen modificatie die een extra maximize knop toevoegt?
Maar eigenlijk is de gezinseditie dan toch weggegooid geld?Satch schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 22:25:
[...]
Apple heeft 2 licenties. Een versie voor 1 mac (129 euro) Of een gezinseditie (199) voor 5 mac's in hetzelfde huishouden
Ik dacht dat apple niet aan serienummers en activatie deed?
Als je de 129€-versie koopt kan je die toch ook op 2 computers installeren, niet?
Ja. Maar dat is illegaal. En er zijn nog altijd genoeg eerlijke mensen, zonder dat ze gedwongen hoeven te worden met serienummers, activatie en dreigen met onfrisse clubjes als de BSA.Anoniem: 207627 schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 10:51:
Als je de 129€-versie koopt kan je die toch ook op 2 computers installeren, niet?
voor 129 euri ben ik eerlijk
| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |
Of je koopt een family-pack, voor 70 euro meer, en dan mag je hem op 5 computers binnen je gezin installeren.
In tot hoeverre is dat "in het gezin" bepalend? Kan ik het bij 4 vrienden installeren?
Want ja, in Urk is iedereen familie van elkaar.
Want ja, in Urk is iedereen familie van elkaar.
Is je geluid dan niet in spiegelbeeld?amahusu schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 19:33:
de ingebouwde boxjes werken ook prima om film mee te kijken. Film op mn 22" lcd en dan de dichtgeklapte laptop achterstevoren (met de boxjes naar me toe) ervoor
De auto rijd naar rechts, en je hoort het links
Ik neem aan dat de laptop niet onder het scherm staat?weeraanmelden schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 21:53:
[...]
Is je geluid dan niet in spiegelbeeld?
De auto rijd naar rechts, en je hoort het links
Ik kon niet meer wachten... Vanaf vandaag ben ik ook eigenaar van een macbook zwart 
Hij is zoooo moooi. Ik ga van het weekend maar even studeren erop. Want het is echt
totaal anders dan ik gewend ben.
Ben echt super happy met me mac
Hij is zoooo moooi. Ik ga van het weekend maar even studeren erop. Want het is echt
totaal anders dan ik gewend ben.
Ben echt super happy met me mac
Waarom stel je toch zo vaak vragen die binnen een paar seconden afdoende te beantwoorden zijn?Anoniem: 37526 schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 20:59:
In tot hoeverre is dat "in het gezin" bepalend? Kan ik het bij 4 vrienden installeren?
Je vrienden hebben dus pech, of je moet een samenlevingscontract met ze sluiten. En Urk heeft minimaal 1 niet-weigerambtenaar, dus dat moet kunnen. De samenlevingscontracten en de papierzooi om alle vijf de huizen onder te brengen in een stichting studentenhuisvesting vrienden van Geqxon kosten een veelvoud van vijf normale exemplaren Leopard.* Op grond van de Family Pack-softwarelicentieovereenkomst kunt u één exemplaar van de Apple software installeren en gebruiken op maximaal vijf (5) Apple computers tegelijk, mits deze computers zich bevinden in hetzelfde huishouden en worden gebruikt door personen die deel uitmaken van dit huishouden. Met "huishouden" wordt hier bedoeld één of meer personen die dezelfde wooneenheid delen, bijvoorbeeld een huis, flat, stacaravan of woonwagen. Deze licentie geldt ook voor studenten die hoofdbewoner zijn van dit huishouden maar een aparte wooneenheid op een campus of in een studentenhuis of -flat bewonen. Deze licentie is niet van toepassing op bedrijven of andere commerciële gebruikers.
Nu we het er toch over hebben. Ik denk er namelijk sterk over om een tweede MacBook (of Pro) aan te schaffen, zodat m'n huidige MB door jan en allemaal hier thuis gebruikt kan worden. Dikke kans dus dat bij aanschaf Leopard meegeleverd gaat worden. Echter ben ik nog niet zo enthousiast over Leopard (behalve de 64-bit support en Time Machine). Als ik nu een extra 10.4.6 Tiger pakket aanschaf (die voorlopig even in de kast blijft staan), kan iemand mij zeggen of ik deze dan kan gebruiken op een Intel-Mac? Wanneer ik namelijk kijk bij de Apple Store wordt er bij de vereisten enkel gesproken over een PowerPC G5-, G4- of G3-processor.
Maar elke Intel-Mac is toch standaard met Tiger geleverd?r.venema schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 23:15:
Nu we het er toch over hebben. Ik denk er namelijk sterk over om een tweede MacBook (of Pro) aan te schaffen, zodat m'n huidige MB door jan en allemaal hier thuis gebruikt kan worden. Dikke kans dus dat bij aanschaf Leopard meegeleverd gaat worden. Echter ben ik nog niet zo enthousiast over Leopard (behalve de 64-bit support en Time Machine). Als ik nu een extra 10.4.6 Tiger pakket aanschaf (die voorlopig even in de kast blijft staan), kan iemand mij zeggen of ik deze dan kan gebruiken op een Intel-Mac? Wanneer ik namelijk kijk bij de Apple Store wordt er bij de vereisten enkel gesproken over een PowerPC G5-, G4- of G3-processor.
Inderdaad, nu nog wel. Maar wat als je eind dit jaar bijvoorbeeld een MB aanschaft? Misschien dat Leopard opeens ontzettend goed bevalt, da's dan prima. Maar wat als het mij juist niet bevalt en ik graag Tiger erop wil plaatsen. Dan zou ik graag het doosje met Tiger uit de kast willen pakken en erop zetten.
Edit: Lees net reactie van Frietsaus. Thnx!
Edit: Lees net reactie van Frietsaus. Thnx!
[ Voor 7% gewijzigd door c4ke op 26-07-2007 23:33 ]
Anoniem: 87302
Gebeurt toch niet bij Apple? Ik dacht dat alleen Microsoft zo moeilijk deed met serials en passwords. Bij Apple gaan ze gewoon uit van het vertrouwen in de mens. En ik ben net zo eerlijk met Leopard als Steve Jobs met zijn Apple opties....burne schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 10:59:
[...]
Ja. Maar dat is illegaal. En er zijn nog altijd genoeg eerlijke mensen, zonder dat ze gedwongen hoeven te worden met serienummers, activatie en dreigen met onfrisse clubjes als de BSA.
Waarbij het wellicht interessant is op te merken dat de SEC geen onderzoek gestart is en geen maatregelen opgelegd heeft. Waaruit volgt dat alles binnen de grenzen van de wet gebleven is.Anoniem: 87302 schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 23:47:
als Steve Jobs met zijn Apple opties....
Nou lijk je iets anders te willen suggereren, dus als je iets weet wat de pers niet gehaald heeft...
Hmmm zo vreemd.... Ik open safari en er staan al allemaal links in zoals ns, amazon, knvb etc. Terwijl ik hem net nieuw heb gekocht..... Zou dit reclame zijn of is deze een used one? want refurbised zou de ook schoon moeten zijn.
Anoniem: 189219
dat is vaste prik altijd zo ook als je osx nieuw installeerd dat is denk ik gewoon wat recelamegeld voor applerichards81 schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 18:56:
Hmmm zo vreemd.... Ik open safari en er staan al allemaal links in zoals ns, amazon, knvb etc. Terwijl ik hem net nieuw heb gekocht..... Zou dit reclame zijn of is deze een used one? want refurbised zou de ook schoon moeten zijn.
bij mij stonden/staan er ook een boel 'standaard' bladwijzers in safari. Ik neem aan dat dit bij elke safari zo staat.
Pfff thx voor die antwoorden. Ik was al aan het twijfelen van shit is deze al gebruikt en terug gebracht. Daarna weer in de verkoop gegooid. Maar nu voelt het weer goed. Even iets anders, internet (wireless) is wel aardig traag. Zat msn te downloaden duurde ongeveer 15min. Is dat normaal met mac of is er een instelling die ik ben vergeten
Standaard staat er Yahoo, Ebay, Apple, Yahoo en Amazon. Dus alleen Amerikaanse dingen, geen Nederlandse. Dus als er KNVB en NS bij zou zitten dan lijkt me dit een used exemplaar.richards81 schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 18:56:
Moest je na het starten van de macbook ook gegevens invullen (na het welkoms filmpje) of heb je dat niet gezien?
Ik heb een filmpje gezien ja en gegevens ingevuld. Maar toen ik dus in de adres balk bv www.nu.nl wou in typen
Stond hij al vol met andere nederlandse links en nu.nl stond er ook al in... en veel rss feeds pagina's die waren bezocht. Maar
gebeurd dat vaker dat ze used ones verkopen? Want dan ga ik terug naar de Media Markt
en vragen of dit de bedoeling is.
Stond hij al vol met andere nederlandse links en nu.nl stond er ook al in... en veel rss feeds pagina's die waren bezocht. Maar
gebeurd dat vaker dat ze used ones verkopen? Want dan ga ik terug naar de Media Markt
He richards81, ik ben sinds gisteren ook de trotse bezitter van een gloed nieuwe macbook en bij stonden tot mij stomme verbazing ook allerlei NL links in.
Deze effe weg gegooid en mijn eigen links geimporteerd van een usb stick, ging top.
Dit is mijn eerste ervaring met een apple (op mijn ipodje na).
Heb een woord voor een macbook: COOL !

Deze effe weg gegooid en mijn eigen links geimporteerd van een usb stick, ging top.
Dit is mijn eerste ervaring met een apple (op mijn ipodje na).
Heb een woord voor een macbook: COOL !
richards81 schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 20:12:
Ik heb een filmpje gezien ja en gegevens ingevuld. Maar toen ik dus in de adres balk bv www.nu.nl wou in typen
hey Area53,
Stonden die ook bij de adresbalk van Safari, zoals bij de laatst bezochte websites? Maar daarnaast is de macbook echt super cool. Heb het weekend om te wennen aan mac ipv windows
Stonden die ook bij de adresbalk van Safari, zoals bij de laatst bezochte websites? Maar daarnaast is de macbook echt super cool. Heb het weekend om te wennen aan mac ipv windows
Het klopt, er zitten links "ingebakken" in Safari.richards81 schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 20:12:
[ Voor 3% gewijzigd door Frietsaus op 27-07-2007 20:34 ]
ja doos was afgeplakt. Sorry misschien reageer ik wel beetje para. Maar voelt/voelde niet echt goed. Als je safari opent en drukt op de adresbalk en je ziet allemaal internetadressen staan die al bezocht zijn voordat ik hem had.
Dat is toch makkelijk? Dan heb je allemaal handige links standaard op je Macbook, is het ook weer niet goed. 
Dat MSN zo langzaam ging, welk programma gebruik je? En 15 minuten, zelfs met een aantal KB/s kan ik daar uit leiden dat je een wel erg groot bestand wou sturen. Daar is het niet voor gemaakt, misschien het is File Transfer Protocol wat voor je?
Dat MSN zo langzaam ging, welk programma gebruik je? En 15 minuten, zelfs met een aantal KB/s kan ik daar uit leiden dat je een wel erg groot bestand wou sturen. Daar is het niet voor gemaakt, misschien het is File Transfer Protocol wat voor je?
Uhm, ik geloof dat MSN hier gedownload werd, niet gebruikt werd om mee te downloadenAnoniem: 37526 schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 22:20:
Zoef
Ik gokte dat MSN gebruikt werd om mee te downloaden, aangezien het een bekend punt is omdat dat traag gaat. Als ik mij niet vergis omdat het niet P2P gaat.Zpottr schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 22:36:
[...]
Uhm, ik geloof dat MSN hier gedownload werd, niet gebruikt werd om mee te downloaden
nee het was alleen downloaden van msn zelf voor het installeren op me Macbook. Het is misschien wel handig, maar de gedachte dat hij al gebruikt is en dat ik hem dan voor de volle pond heb gekocht is een mindere gedachte
Hehe, ik gok dat je te veel door Microsoft gehersenspoeld ben. OS X werkt veel logischer, dat is ook hier te merken. Ik wil standaard geen bookmarks van MSN Search, My Buddys of Hotmail, maar enkel de in Nederland meest gebruikte websites.richards81 schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 22:53:
nee het was alleen downloaden van msn zelf voor het installeren op me Macbook. Het is misschien wel handig, maar de gedachte dat hij al gebruikt is en dat ik hem dan voor de volle pond heb gekocht is een mindere gedachte
ja, ik heb msn nu al weer verwijderd en amsn erop gezet. MSN zelf was echt gaar..... niet eens isight ondersteuning
Ik denk dat je in Safari history wel kunt zien of/wanneer hij eerder is gebruikt. Of anders in de console logs?
Anoniem: 189219
er staan altijd al een paar amerikaanse sites als snelknop zeg maar, onder de adresbalk en daarnaast staat er gewoon een hele lijst met links die ze er denk ik voor het gemak ik hebben gedaan, dat was bij mij de eerste keer zo en nadat ik osx opnieuw installeerde weer, niks om je druk over te maken lijkt me.richards81 schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 20:37:
ja doos was afgeplakt. Sorry misschien reageer ik wel beetje para. Maar voelt/voelde niet echt goed. Als je safari opent en drukt op de adresbalk en je ziet allemaal internetadressen staan die al bezocht zijn voordat ik hem had.
Anoniem: 102317
Ik ben van plan een macbook te kopen, alleen hoorde dat over een paar maanden Leopard uitkomt. Ik heb eigenlijk geen zin om te wachten, dus ik wil hem volgende week gaan kopen
. Had al nagevraagd dat je geen update kan doen, maar gewoon 129 euro moet betalen voor de volledige versie. Maar stel dat ik gewoon op Tiger wil blijven werken, en pas over een jaar upgrade naar Leopard. Kan dat? Of wordt je ongeveer verplicht te upgraden nadat een nieuwe versie OSX is verschenen?
Zelfde als XP > Vista, gewoon gebruiken wat je wilt. Ik kijk zelf nog even de kat uit de boom wat betreft Leopard. Overstappen kan altijd nog als de ervaringen goed zijnAnoniem: 102317 schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 13:07:
Maar stel dat ik gewoon op Tiger wil blijven werken, en pas over een jaar upgrade naar Leopard. Kan dat? Of wordt je ongeveer verplicht te upgraden nadat een nieuwe versie OSX is verschenen?
Ik heb afgelopen week een nieuwe Macbook gekocht... Van de ene op de andere nacht besloot de harde schijf ermee te stoppen. Ik had al eerder (inmiddels een half jaar terug) Ice Tea over mijn Macbook laten vallen waardoor de toetsen "plakkerig" waren en er een heeeeeele kleine beschadiging in het scherm zat. Nu ook de HD ermee stopte heb ik een nieuwe Macbook gekocht. Ik zit voor een aantal weken in Spanje en heb geen zin zolang zonder laptop te zitten en ik zat er al langer tegen aan te hikken een nieuwe Macbook te kopen.
Ik stuur mijn andere Macbook op voor reparatie en hoop dat Apple onder garantie (Macbook was immers nog geen jaar oud) en dan verkoop ik die tweede hands... Toch jammer dat hij het nog niet eens een jaar heeft uitgehouden.. Nu weet ik echter niet of het kapot gaan van de HD (is me nog nooit eerder overkomen) komt door slechte kwaliteit of doordat de fans bijv. hun werk minder deden door de Ice Tea waardoor de slijtage enorm is toegenomen.
Nieuwe Macbook werkt iig prima en ben er erg tevreden over, alleen nog even het RAM vervangen door de 2GB die in de andere Macbook zat..
Ik stuur mijn andere Macbook op voor reparatie en hoop dat Apple onder garantie (Macbook was immers nog geen jaar oud) en dan verkoop ik die tweede hands... Toch jammer dat hij het nog niet eens een jaar heeft uitgehouden.. Nu weet ik echter niet of het kapot gaan van de HD (is me nog nooit eerder overkomen) komt door slechte kwaliteit of doordat de fans bijv. hun werk minder deden door de Ice Tea waardoor de slijtage enorm is toegenomen.
Nieuwe Macbook werkt iig prima en ben er erg tevreden over, alleen nog even het RAM vervangen door de 2GB die in de andere Macbook zat..
Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII
Je gooit Ice Tea over je Macbook, probeert garantie te claimen, en vind het vreemd dat je Macbook het geen jaar uit houd? Mannen komen van Mars, vrouwen komen van Venus, en LaZZ komt van Jupiter?
Anoniem: 50624
Kut, macbook scherm kapot
Ik merk het nu pas omdat ik meestal gebruik maak van een extern scherm. Ik klapte hem net open, en het scherm is echt compleet fucked up.. De ene helft blijft zart, en de andere helft flikkert enorm..
Apple Service maar even bellen dus. Iemand enig idee hoe lang ik hem dan kwijt ben?
edit: WTF... Ik heb hem nu even aan mijn externe scherm gehangen in dual config, en dan doet het macbook scherm weer normaal... Alleen is het profiel heel anders geworden (Display ipv Macbook oid en 800*600...)
Ik denk dat ik macosx maar even opnieuw ga installeren, kijken of dat helpt... Scherm doet nu weer normaal, zonder flikkeren, dus zou het gewoon moeten werken...
Apple Service maar even bellen dus. Iemand enig idee hoe lang ik hem dan kwijt ben?
edit: WTF... Ik heb hem nu even aan mijn externe scherm gehangen in dual config, en dan doet het macbook scherm weer normaal... Alleen is het profiel heel anders geworden (Display ipv Macbook oid en 800*600...)
Ik denk dat ik macosx maar even opnieuw ga installeren, kijken of dat helpt... Scherm doet nu weer normaal, zonder flikkeren, dus zou het gewoon moeten werken...
[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 50624 op 30-07-2007 16:43 ]
Anoniem: 147196
Klein vraagje ...
Ik heb sinds 4 uur een 1maand oude macbook black in mijn bezit ...
Maar soms wanneer ik mijn macbook open doe kraken de scharnieren van mijn macbook soms ...
(Heb de schroeven al vast gedraait zoals ik het ergens had gelezen maar helpt niet veel)
Is dit normaal?
Grtz,
(Sorry als er weinig info in de posts staat ... eerste post)
Maar soms wanneer ik mijn macbook open doe kraken de scharnieren van mijn macbook soms ...
(Heb de schroeven al vast gedraait zoals ik het ergens had gelezen maar helpt niet veel)
Is dit normaal?
Grtz,
De mijne heeft net een nieuw scherm gekregen omdat er een vlek in zat en de backlight onregelmatig verlichtte. Is op drie dagen na vijf weken weggeweest.Anoniem: 50624 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 16:24:
Kut, macbook scherm kapotIk merk het nu pas omdat ik meestal gebruik maak van een extern scherm. Ik klapte hem net open, en het scherm is echt compleet fucked up.. De ene helft blijft zart, en de andere helft flikkert enorm..

Ik kan je niet helpen, maar je bent niet de enige.Anoniem: 147196 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 16:39:
Klein vraagje ...
Is dit normaal?
LaZZ schreef op maandag 30 juli 2007 @ 15:56:
Ik heb afgelopen week een nieuwe Macbook gekocht... Van de ene op de andere nacht besloot de harde schijf ermee te stoppen. Ik had al eerder (inmiddels een half jaar terug) Ice Tea over mijn Macbook laten vallen waardoor de toetsen "plakkerig" waren en er een heeeeeele kleine beschadiging in het scherm zat. Nu ook de HD ermee stopte heb ik een nieuwe Macbook gekocht. Ik zit voor een aantal weken in Spanje en heb geen zin zolang zonder laptop te zitten en ik zat er al langer tegen aan te hikken een nieuwe Macbook te kopen.
Voor het eerst ben ik het een keer met je eensAnoniem: 37526 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 16:14:
Je gooit Ice Tea over je Macbook, probeert garantie te claimen, en vind het vreemd dat je Macbook het geen jaar uit houd? Mannen komen van Mars, vrouwen komen van Venus, en LaZZ komt van Jupiter?

@LaZZ
De corrosie neemt na van loop van tijd steeds meer toe, je moet het zien als een soort van uitzaaing van (beetje raar vb.) Kanker, word steeds erger en breid zich steeds verder uit op je MB e.d.
Zo ben ik het iig gewend met mobieltjes, garantie kan je vergeten het repair center ziet gelijk dat er vloeistof schade aanwezig is.
Je zou het proberen eerlijk te brengen, misschien kunnen ze uit coulance nog iets van een korting geven oid?
“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
Anoniem: 50624
Mac OS X opnieuw geinstalleerd: Scherm wordt dus niet meer herkend.... Zal wel een contactje o.i.d. los zitten.....
Nou, vaarwel MacBook, voor een x weken
Nou, vaarwel MacBook, voor een x weken

Eh, ja. Ik kan je uit ervaring vertellen dat Iced Tea redelijk funest is. Heeft mij ook als 's een nieuw mobo gekost.LaZZ schreef op maandag 30 juli 2007 @ 15:56:
Ik had al eerder (inmiddels een half jaar terug) Ice Tea over mijn Macbook laten vallen waardoor de toetsen "plakkerig" waren en er een heeeeeele kleine beschadiging in het scherm zat.
Dat gebeurt niet tenzij 'ie al gebruikt is. Klaar. D'r zitten links pre-ingesteld en websites pre-bezocht (qua history, probeer maar's in een nieuw account www.1- in te typen en als 'e goed is gaat vult 'ie aan met -800-flowers.com), maar dat zijn allemaal amerikaanse.richards81 schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 20:37:
Twee opties:
- Deze is al eens verkocht, teruggestuurd en nu weer verkocht
- Deze is in een winkel gebruikt o.i.d. ter demonstratie.
Zo lang alles uiterlijk OK is zou ik gewoon de hdd wipen, osx clean reinstallen en me er verder geen zorgen om maken.
smeermiddel/druppeltje olie? Die van mij kraakt ook een hee klein beetje maar ik vind het niet echt storendAnoniem: 147196 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 16:39:
Klein vraagje ...
Is dit normaal?
Grtz,
Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet
als je wilt zien van wanneer je apple product is en of ie al een keer is verkocht moet je gewoon ff het serienummer invullen op de apple site. Dan geeft ie precies aan hoe oud ie is en omstreeks welke tijd ie is verkochtpxa270 schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 11:05:
Ik denk dat je in Safari history wel kunt zien of/wanneer hij eerder is gebruikt. Of anders in de console logs?
Anoniem: 215679
waar kun je dat invullen dan? dat ben ik nog nooit tegen gekomen op de apple siteamahusu schreef op maandag 30 juli 2007 @ 18:35:
[...]
als je wilt zien van wanneer je apple product is en of ie al een keer is verkocht moet je gewoon ff het serienummer invullen op de apple site. Dan geeft ie precies aan hoe oud ie is en omstreeks welke tijd ie is verkocht
en als nu blijkt dat hij al eens verkocht is geweest, kun je apple dan niet aanklagen wegens misleiding?ik zou er vanuit gaan dat je een nieuw product koopt en als dat nou niet het geval is zonder dat de verkoper dat op één of ander manier gemeld heeft..?
volgens mij heb je dan behoorlijk wat rechten als consument zijnde...
ik had het er niet bij laten zitten als 'ie 2e hands is en als nieuw zijnde is verkocht..
daar hebben ze die aparte pagina toch voor op de site? revisie producten zoals ipods of macbooks?
[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 215679 op 30-07-2007 19:31 ]
Anoniem: 147196
http://www.apple.com/support/Anoniem: 215679 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 19:25:
[...]
waar kun je dat invullen dan? dat ben ik nog nooit tegen gekomen op de apple site
en als nu blijkt dat hij al eens verkocht is geweest, kun je apple dan niet aanklagen wegens misleiding?ik zou er vanuit gaan dat je een nieuw product koopt en als dat nou niet het geval is zonder dat de verkoper dat op één of ander manier gemeld heeft..?
volgens mij heb je dan behoorlijk wat rechten als consument zijnde...
ik had het er niet bij laten zitten als 'ie 2e hands is en als nieuw zijnde is verkocht..
daar hebben ze die aparte pagina toch voor op de site? revisie producten zoals ipods of macbooks?
Helemaal beneden ==> "About Your Support Coverage"
Bij 1dayfly hebben ze nu de Macbook MA699N/A voor €775.
Mischien handig voor de mensen die goedkoop een nieuwe zoeken
.
Mischien handig voor de mensen die goedkoop een nieuwe zoeken
Dit topic is gesloten.