[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 18 Laatste
Acties:
  • 12.556 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-06 19:01
Nu heb ik dus het geld voor mn MacBook binnen, maar nu twijfel over hoe ik em zal bestellen.

In zo'n MacCenter krijg je als student 5% korting, online 10% (scheelt ~€33,- oid). Maar zitten er voordelen aan het kopen van zo'n ding in een MacCenter (en hebben ze daar int. US toetsenborden)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:52
Ik kreeg bij de mac center in arnhem een engels layout, maar gebruik wel de us layout type er toch blind op en daarbij had ik hem direct :) zonder te wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
Rddr schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 14:07:
Ik kreeg bij de mac center in arnhem een engels layout, maar gebruik wel de us layout type er toch blind op en daarbij had ik hem direct :) zonder te wachten!
Ik kan nergens images vinden die duidelijk de verschillen laten zien tussen int. US en UK. Wat is het verschil precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-05 09:12
Brede enter toets, linker shift breder, andere plek voor '`' en '~', geen euro teken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 14:12

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Red Nalie schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 14:17:
[...]

Ik kan nergens images vinden die duidelijk de verschillen laten zien tussen int. US en UK. Wat is het verschil precies?
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=304933
(ook in de FAQ('s) nu...)

[ Voor 4% gewijzigd door kaassouffle op 12-07-2007 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:31

4POX

Everybody is wired

Okeeh.. Ik kan concluderen dat mijn ethernet poort het niet meer doet. En mijn garantie is ook al een maand verlopen.

Ik ga zometeen Apple bellen en vragen naar een oplossing. Het apparaat is nog maar 13 maanden oud en ik heb geen ethernet aansluiting meer. En de scheur in mijn case groeit nu als een ster. Over een scheurtje maak ik geen zorgen. Maar als het een ster gaat worden begint de twijfel wel toe te slaan.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pxa270
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-12-2023
UK keyboard:
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/75/156439321_c62d1862d5.jpg?v=0

US keyboard:
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/49/148514524_90b7ac09ea.jpg?v=0

NL keyboard:
Afbeeldingslocatie: http://foto.alexanderonline.nl/albums/MacBook/normal_DSC00439.JPG

In vrijwel heel Europa levert Apple alleen toetsenborden met een "ISO-layout", deze heeft de Enter in de vorm van een omgekeerde 'L', en een kleine linker Shift toets. De opdruk van de toetsen verschilt per land, zo heeft de UK toetsenbord een '₤' teken boven de '3', de Duitse een aantal accenten, etc. De opdruk van de Apple NL toetsenborden is vrijwel hetzelfde als de US toetsenbord, met als uitzondering de '~' toets

De US layout heeft officieel volgens Apple een 'ANSI-layout', en wordt ook in Australie en veel Aziatische landen verkocht. Deze heeft een liggende 'Enter', een grote linker Shift, en een '\' boven de Enter. In Nederland zijn veel mensen deze layout gewend, omdat de meeste PC fabriekanten dit toetsenbord gebruiken. Bij Apple is deze niet (of met erg veel moeite) te krijgen.

In Nederland kun je ook een "International English" toetsenbord krijgen bij Apple ("international US" bestaat volgens mij niet). Deze heeft gewoon een ISO-layout, dus met kleine linker Shift en staande Enter. Zover ik weet is het enige verschil met het NL toetsenbord dat het woord 'num vergr' is vervangen door 'num lock'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
pxa270 schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 15:02:
UK keyboard:
[afbeelding]

US keyboard:
[afbeelding]

NL keyboard:
[afbeelding]

In vrijwel heel Europa levert Apple alleen toetsenborden met een "ISO-layout", deze heeft de Enter in de vorm van een omgekeerde 'L', en een kleine linker Shift toets. De opdruk van de toetsen verschilt per land, zo heeft de UK toetsenbord een '₤' teken boven de '3', de Duitse een aantal accenten, etc. De opdruk van de Apple NL toetsenborden is vrijwel hetzelfde als de US toetsenbord, met als uitzondering de '~' toets

De US layout heeft officieel volgens Apple een 'ANSI-layout', en wordt ook in Australie en veel Aziatische landen verkocht. Deze heeft een liggende 'Enter', een grote linker Shift, en een '\' boven de Enter. In Nederland zijn veel mensen deze layout gewend, omdat de meeste PC fabriekanten dit toetsenbord gebruiken. Bij Apple is deze niet (of met erg veel moeite) te krijgen.

In Nederland kun je ook een "International English" toetsenbord krijgen bij Apple ("international US" bestaat volgens mij niet). Deze heeft gewoon een ISO-layout, dus met kleine linker Shift en staande Enter. Zover ik weet is het enige verschil met het NL toetsenbord dat het woord 'num vergr' is vervangen door 'num lock'.
Het is me helemaal duidelijk, bedankt allemaal voor de antwoorden. Ik ga dus gewoon voor een Int. Eng of NL kb. Heb ik nu ook voor mn neus liggen :).

Ik heb besloten dat ik em bij een MacCenter ga halen, dan kan ik iemand over de toonbank trekken als er direct iets stuk is en zoveel scheelt het ook weer niet (kan ik er vanavond gelijk mee prutsen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226129

DIt is men eerste post , aloewel ik het macbook topic al gehele tijd volg
Ik weet ook dat mijn probleem hier misschien al ergens staat, maar weet niet op wat ik moet gaan zoeken.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

Ik heb de standaard macbook core 2 duo
met een 120gig HD

Ik heb hem al een tijdje zonder problemen , maar afgelopen tijd heb ik een paar keer een waarschuwing gekregen op mijn scherm die zegt dat ik de macbook opnieuw moet opstarten door lang op de aan/uit knop te drukken.
de rest van het scherm werd dan grijzer
de boodschap kwa in verschillende talen.

nu , terwijl ik dit typ, hoor ik constant een vervelend getik

om de 20 a 30 seconden doet het zich voor..

ik begin me een beetje zorgen te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
Anoniem: 226129 schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 16:58:
Ik weet ook dat mijn probleem hier misschien al ergens staat, maar weet niet op wat ik moet gaan zoeken.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

Ik heb de standaard macbook core 2 duo
met een 120gig HD

Ik heb hem al een tijdje zonder problemen , maar afgelopen tijd heb ik een paar keer een waarschuwing gekregen op mijn scherm die zegt dat ik de macbook opnieuw moet opstarten door lang op de aan/uit knop te drukken.
de rest van het scherm werd dan grijzer
de boodschap kwa in verschillende talen.

nu , terwijl ik dit typ, hoor ik constant een vervelend getik

om de 20 a 30 seconden doet het zich voor..

ik begin me een beetje zorgen te maken...
klinkt als een doodgaande harde schijf.. gewoon contact opnemen met apple dus

[ Voor 8% gewijzigd door Luuk op 12-07-2007 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ohooh :D

zijn hier oorzaken voor?
moet ik asap contact opnemen?
of is het niet dringend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Wat dringend is, is een backup maken van je belangrijke bestanden.
Wanneer je harde schijf definitief overlijd is niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-06 11:13

dawuss

gadgeteer

Anoniem: 133926 schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 17:23:
Ik heb een probleem met iWeb op mijn MacBook.
Zody schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 12:58:
Ik doe het maar even hier, nieuw topic openen voor zon klein vraagje is onzin.
Anoniem: 226129 schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 16:58:
Wellicht ten overvloede, maar dit is dus niet de bedoeling. We hebben niet voor niets in de Policy Apple Talk (update 10 juni 2007) staan dat troubleshooting in discussietopics geen plaats heeft.

Als je er geen nieuw topic voor durft te openen, is het waarschijnlijk sowieso niet de moeite waard om te posten ;)

Vanaf nu weer ontopic dus.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat deed ik nu verkeerd? :s
wil je nu zeggen dat ik wel een apart topic moet openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Dat bedoeld hij inderdaad.
Als hij denkt dat het probleem niet een nieuw topic waard is, dan sluit hij het vanzelf wel weer :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oke dan, heb ik dna maar gedaan..

ik dacht ik stel de vraag snel hier, misschien is het antwoord snel gegeven
mja :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Ik heb de nieuwe iTunes gedownload en nu doet Insomnia het niet meer met iTunes als ik de MacBook dichtklap. Andere mensen ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

4POX schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 14:52:
Okeeh.. Ik kan concluderen dat mijn ethernet poort het niet meer doet. En mijn garantie is ook al een maand verlopen.

Ik ga zometeen Apple bellen en vragen naar een oplossing. Het apparaat is nog maar 13 maanden oud en ik heb geen ethernet aansluiting meer. En de scheur in mijn case groeit nu als een ster. Over een scheurtje maak ik geen zorgen. Maar als het een ster gaat worden begint de twijfel wel toe te slaan.
Ik heb gisteravond een liveCD van Ubuntu geprobeerd. Ik heb nog steeds geen lampje op de router. Ik kan dus concluderen dat het probleem dus niet aan macosx ligt maar dat de ethernetpoort echt stuk is.

Zonet met Apple gebeld.

Ik moet de laptop aanbieden bij een Apple service ding. Nu zit ik helaas op Terschelling voor vakantiewerk dus dat is de komende 2 maanden geen optie. Volgens Apple heb ik geen garantie meer op de laptop. Maar ik heb de medewerker duidelijk verteld dat ik daar niet mee akkoord ga omdat ik het afgelopen jaar alleen maar problemen heb gehad met de laptop. Om nu hun handen van hun product af te trekken vind ik ook geen service.

Ik zit nu een beetje te twijfelen. Laat ik het hierbij zitten en ga ik verder met een kapotte ethernetpoort en een paar dikke scheuren in de case. Of ga ik er echt werk van maken en het risico nemen om een dag vrij te nemen. 2 bootkaartjes en een treinkaartje armer en dan te horen krijgen dat ik echt geen garantie meer heb.

In Noord-Nederland wordt de Apple garantie afgehandeld door Macme. En elke reparatie moeten zij vooruit schieten of het daarna bij Apple te declareren. Apple is alleen niet zo happpig op het vergoeden van elke reparatie. Daarom heb ik regelmatig al te horen gekregen dat die scheuren onder user abuse vallen. Ook al peulen Apple fora uit met klagende mensen over scheurende cases.

Ik zit echt even met een dilemma. Doorverkopen wordt langzaam ook geen optie meer omdat de laptop te veel waarde aan het verliezen is door die mankementen. Ik ben verder erg blij met mijn Macbook. Het ding doet zijn werk. Maar door het ontbreken van wifi op mijn vakantiewerkadres betgin ik toch mijn ethernetpoort te missen.

Het gaat me ook meer om het principe dan om die poort. Want wat kan het volgende zijn ? Na twee topcases, nieuw koelblok, accu, ethernetpoort en scheuren begin ik toch bang te worden. Heb ik volgende maand een scherm wat er mee ophoudt. Een voeding die doorbrand. Als ik nu doe besluiten om een Macbook Pro op te sparen. Kan ik bij dat apparaat er wel van uit gaan dat ik dan meer kwaliteit in mijn handen heb ?

Op dit moment verloopt bij iedereen met een eerste generatie (voor week 35-2006) ondertussen de garantie. Ik verwacht een golf van kapotte Macbooks op de veilingsites.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189219

ik weet niet of ik dom klink maar je zou ook nog ergens een heel erg cheape wifi kunnen kopen, dan kun je daar de ethernet in prikken en dan heb je tenminste internet op je macbook via airport. verder wens ik je het beste toe, ik weet hoe bot ze bij de apple reparcentre's kunnen reageren wanneer er geen garantie meer op je product zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-05 07:20
4POX schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 13:25:
[...]

Ik heb gisteravond een liveCD van Ubuntu geprobeerd. Ik heb nog steeds geen lampje op de router. Ik kan dus concluderen dat het probleem dus niet aan macosx ligt maar dat de ethernetpoort echt stuk is.

Zonet met Apple gebeld.

Ik moet de laptop aanbieden bij een Apple service ding. Nu zit ik helaas op Terschelling voor vakantiewerk dus dat is de komende 2 maanden geen optie. Volgens Apple heb ik geen garantie meer op de laptop. Maar ik heb de medewerker duidelijk verteld dat ik daar niet mee akkoord ga omdat ik het afgelopen jaar alleen maar problemen heb gehad met de laptop. Om nu hun handen van hun product af te trekken vind ik ook geen service.
Tja dat Apple zegt dat jij geen garantie meer hebt kan dan wel zo zijn, de wet schrijft toch hele andere dingen voor.

Jij mag als consument toch verwachten dat je laptopje langer dan een jaar goed functioneerd...
Toch minimaal 3 jaar lijkt me zo.

Helaas is de service van Apple alles behalve goed (mijn ervaring) en het kost dan ook altijd behoorlijk wat moeite om er iets gedaan te krijgen. Aanhouder wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Anoniem: 189219 schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 13:40:
ik weet niet of ik dom klink maar je zou ook nog ergens een heel erg cheape wifi kunnen kopen, dan kun je daar de ethernet in prikken en dan heb je tenminste internet op je macbook via airport. verder wens ik je het beste toe, ik weet hoe bot ze bij de apple reparcentre's kunnen reageren wanneer er geen garantie meer op je product zit.
Ik heb hier rondgekeken op Terschelling

Een el cheapo 11 Mbit kost hier 60 euro. Op sommige plekken in Nederland staat de tijd nog stil.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Cure
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:13
Heb niet alles gelezen maar zijn er hier meer mensen met het probleem dat Airport het minder doet na de laatste OSX update? Ik las op het officiele Apple forum dat meer mensen er last van hadden.

Het probleem is heel gek, soms werkt WIFI gewoon op volledige snelheid (usenet: +- 1200kb/s) en minuut later haalt hij met moeite de 100kb/s en laden sites niet door etc. Erg irritant, was ik van de plopjes af uit de speakers heb ik dit weer :z

Voor de rest helemaal tevreden hoor! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
Nou, ik ben sinds gisteren in het bezit van een MacBook met Superdrive (wit), en ik moet zeggen dat ik het bijzonder prettig vind om ermee te werken. Erg wennen met appeltje-dit, en appeltje-dat als je ctrl gewend bent, en natuurlijk de menubalk die anders zit, maar het lukt aardig.

Nu nog eens op zoek naar een zooi tools, weer iets om uit te zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teun-v
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

Red Nalie schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 18:24:
Nou, ik ben sinds gisteren in het bezit van een MacBook met Superdrive (wit), en ik moet zeggen dat ik het bijzonder prettig vind om ermee te werken. Erg wennen met appeltje-dit, en appeltje-dat als je ctrl gewend bent, en natuurlijk de menubalk die anders zit, maar het lukt aardig.

Nu nog eens op zoek naar een zooi tools, weer iets om uit te zoeken :)
Ben nu sinds 2 weken de bezitter van een de zelfde MacBook en ben er al aardig aan gewent. Zit nu vaak last dat als ik achter Windows zit ook CMD-q en zo wil doen :P Soms best wel vervelend. Ben verder al wel wat langer bekent met diverse Mac's maar had er zelf nog nooit een. Tot nu toe bevalt het erg geod en zonder problemen :)

Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

4POX schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 16:05:
[...]

Ik heb hier rondgekeken op Terschelling

Een el cheapo 11 Mbit kost hier 60 euro. Op sommige plekken in Nederland staat de tijd nog stil.
http://computer-hardware....verter-hawking-uf100.html

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
Wat raden jullie aan trouwens? Tiger blijven gebruiken of de beta van Leopard installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 11:57

Digistorm

tenax moderator pomorum

Red Nalie schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 11:19:
Wat raden jullie aan trouwens? Tiger blijven gebruiken of de beta van Leopard installeren?
[ O-) mode]Tiger natuurlijk, want de beta is niet legaal aan te komen :P [/ O-) mode]
Als je niet tegen bugs of andere onvoorziene problemen aan wilt stoten kun je het beste Tiger draaien IMHO. Het is ook nog maar een paar maanden wachten tot Leopard officieel uitkomt, en een upgrade werkt over het algemeen erg goed (Panther -> Tiger is me destijds heel goed bevallen)

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 19:14
Even een kort berichtje. Ik zat met het probleem van de kleine scheurtjes in de topcase door de kracht van de magneetsluiting. Paar dagen geleden naar de MacMe in leeuwarden geweest en het voorgelegd, "o ja, moet eventjes een nieuwe topcase in, over een paar dagen is hij weer klaar en dan krijg je een belletje". Vandaag belletje gekregen, langsgeweest en hij is weer helemaal perfect, voor mij een heel fijne behandeling. Verder heb ik ook maar eventjes een Crumpler "The Gimp" sleeve gekocht in het zwart. Ga binnenkort een reis maken en zo kan je er beschermd mee werken en ook snel uit het zicht leggen. Sleeve voelt goed en stevig aan en is zeer praktisch! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DiGiSTORM_ schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 12:47:
[...]

[ O-) mode]Tiger natuurlijk, want de beta is niet legaal aan te komen :P \[/ O-) mode]
Als je niet tegen bugs of andere onvoorziene problemen aan wilt stoten kun je het beste Tiger draaien IMHO. Het is ook nog maar een paar maanden wachten tot Leopard officieel uitkomt, en een upgrade werkt over het algemeen erg goed (Panther -> Tiger is me destijds heel goed bevallen)
Als student heb je voor 99 euro een ADC account. Als ik mij niet vergis krijg je dan de Leopard beta :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GR1221
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-06 11:54
Hercul3s schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 21:10:
Even een kort berichtje. Ik zat met het probleem van de kleine scheurtjes in de topcase door de kracht van de magneetsluiting. Paar dagen geleden naar de MacMe in leeuwarden geweest en het voorgelegd, "o ja, moet eventjes een nieuwe topcase in, over een paar dagen is hij weer klaar en dan krijg je een belletje". Vandaag belletje gekregen, langsgeweest en hij is weer helemaal perfect, voor mij een heel fijne behandeling. Verder heb ik ook maar eventjes een Crumpler "The Gimp" sleeve gekocht in het zwart. Ga binnenkort een reis maken en zo kan je er beschermd mee werken en ook snel uit het zicht leggen. Sleeve voelt goed en stevig aan en is zeer praktisch! :)
Scheurtjes had ik ook, heeft MacMe ook verholpen, bij mij zeiden ze dat het niet weer op zou treden, maar ze wisten niet waarom, heeft Apple het materiaal aangepast oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb sinds een paar dagen een scheur in mijn topcase. maar dat is 2 weken na het verlopen van de garantie. Hoe zit dat met de garantie? Wordt in het Nederlands recht geacht dat een laptop van 1299 euro maar 1 jaar probleemloos meegaat? Gaat Apple het voor me fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-02 19:55
zucht... wat is het toch dat ongeveer elke 5 reacties er weer iemand tussendoor komt om te vragen of ze nog garantie hebben voor dit of dat? Zijn we bang om naar de winkel te gaan, of om even op te bellen? Wat mensen hier ook zeggen, in de winkel kan de reactie altijd anders zijn. Ga gewoon proberen het te laten fixen. Zeg dat je dit echt niet vind kunnen enz. enz.
Hier vragen heeft echt weinig nut, want het geeft je nergens recht op ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DocB schreef op zondag 15 juli 2007 @ 19:05:
zucht... wat is het toch dat ongeveer elke 5 reacties er weer iemand tussendoor komt om te vragen of ze nog garantie hebben voor dit of dat? Zijn we bang om naar de winkel te gaan, of om even op te bellen? Wat mensen hier ook zeggen, in de winkel kan de reactie altijd anders zijn. Ga gewoon proberen het te laten fixen. Zeg dat je dit echt niet vind kunnen enz. enz.
Hier vragen heeft echt weinig nut, want het geeft je nergens recht op ofzo.
Mijn ervaring met de apple winkel op het CS is als volgt.

1 Nee, meneer, wij hebben geen ruilcomputer voor U. U had hem niet online bij Apple moeten kopen.
2. Nee meneer, die flikkeringen komen omdat U niet de laatste updates gedraaid heeft. Wilt U 85 euro uurloon betalen omdat dit een software error is die dus niet onder de garantie valt?

Geweldig gelachen.
Die 85 euro heb ik uiteraard niet betaald. Die flikkeringen heb ik nog en leef ik voorlopig even mee,want ik heb 3 maanden garantie op de reparatie :)

Gelukkig was de Mediamarkt wel zo vriendelijk om mij twee weken gratis een ruilcomputer in bruikleen te geven :).

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 15-07-2007 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302 schreef op zondag 15 juli 2007 @ 19:17:
[...]

Mijn ervaring met de apple winkel op het CS is als volgt.

1 Nee, meneer, wij hebben geen ruilcomputer voor U. U had hem niet online bij Apple moeten kopen.
2. Nee meneer, die flikkeringen komen omdat U niet de laatste updates gedraaid heeft. Wilt U 85 euro uurloon betalen omdat dit een software error is die dus niet onder de garantie valt?

Geweldig gelachen.
Een ruilcomputer is nog altijd extra service, en puntje twee is waarom ik hem altijd met een verse OS X installatie wegbreng. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526 schreef op zondag 15 juli 2007 @ 19:19:
[...]

Een ruilcomputer is nog altijd extra service, en puntje twee is waarom ik hem altijd met een verse OS X installatie wegbreng. :)
Die zat er dus op, de laatste OS X versie en firmware. Ze vielen over de updates van al die andere onzin proggies!
Die ruilcomputer hebben ze wel voor mensen die hem daar kopen. Wachttijd destijds was 2 maanden, Apple 2 weken. Gelukkig is er nu wel een Apple Store die van Apple is in Nederland, de MM Amsterdam.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 15-07-2007 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302 schreef op zondag 15 juli 2007 @ 19:21:
[...]

Die zat er dus op, de laatste OS X versie en firmware. Ze vielen over de updates van al die andere onzin proggies!
Kaal geinstalleerd? Of had je er zelf ook wat op geinstalleerd?
Die ruilcomputer hebben ze wel voor mensen die hem daar kopen. Wachttijd destijds was 2 maanden, Apple 2 weken. Gelukkig is er nu wel een Apple Store die van Apple is in Nederland, de MM Amsterdam.
Juist, service dus. Iets extra dat ze doen voor mensen die de Macbook daar kopen. Als je je Macbook bij Apple koopt verdient de winkel 0,0 euro, en als jij hem dan langsbrengt, dat kunnen ze enkel de reparatie vergoeden, meer niet. Als jij je Macbook in de winkel koopt, verdienen ze geld aan je, waardoor deze service mogelijk is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Anoniem: 37526 schreef op zondag 15 juli 2007 @ 19:33:
[...]

Kaal geinstalleerd? Of had je er zelf ook wat op geinstalleerd?

[...]

Juist, service dus. Iets extra dat ze doen voor mensen die de Macbook daar kopen. Als je je Macbook bij Apple koopt verdient de winkel 0,0 euro, en als jij hem dan langsbrengt, dat kunnen ze enkel de reparatie vergoeden, meer niet. Als jij je Macbook in de winkel koopt, verdienen ze geld aan je, waardoor deze service mogelijk is. :)
Das natuurlijk onzin, de marge die ze online maken komt uiteindelijk in het zelfde potje terecht als die van de winkel. Wij hebben ook een online shop waarop veel dingen goedkoper zijn, en mensen kunnen voor services wel naar de winkel komen omdat het gewoon een bedrijf is. Het zou raar zijn dat als je bij winkel A van ons iets koopt en dat je dan bij winkel B van ons niet terecht kunt. Zo ga je niet om met klanten imho. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DaannO schreef op zondag 15 juli 2007 @ 19:37:
[...]

Das natuurlijk onzin, de marge die ze online maken komt uiteindelijk in het zelfde potje terecht als die van de winkel. Wij hebben ook een online shop waarop veel dingen goedkoper zijn, en mensen kunnen voor services wel naar de winkel komen omdat het gewoon een bedrijf is. Het zou raar zijn dat als je bij winkel A van ons iets koopt en dat je dan bij winkel B van ons niet terecht kunt. Zo ga je niet om met klanten imho. :)
Als ik mijn Macbook bij de online Apple Store koop, dan krijgt de APR 0,00 euro. Bestel ik mijn Macbook bij de APR, dan verdiend hij, laat ik eens wat schreeuwen, 100 euro. Nadat 10 man een Macbook heeft gekocht kan hij van de verdiensten een reserve Macbook kopen.

Duidelijk genoeg? Vanuit Apple hoeft een APR enkel reparaties te doen, en dat is dan ook het enige dat ze vergoeden. Een reserve Macbook is nog altijd een service die ze zelf aanbieden, en uit hun eigen zak moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107960

Ik dacht er over na om voor mijn studie (aankomend jaar) een nieuwe laptop aan te schaffen, en dan wel een Macbook Pro.

Ik vroeg me alleen af of het handig is nog even te wachten met de aanschaf van een Macbook Pro (ivm nieuwere revisies, specs, leopard?) of laten hardware updates nog wel even op zich wachten?

Ik ben een redelijke leek op het gebeid van apple hardware en vraag daarom jullie mening!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struul
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-12-2024
Anoniem: 107960 schreef op zondag 15 juli 2007 @ 22:40:
Ik dacht er over na om voor mijn studie (aankomend jaar) een nieuwe laptop aan te schaffen, en dan wel een Macbook Pro.

Ik vroeg me alleen af of het handig is nog even te wachten met de aanschaf van een Macbook Pro (ivm nieuwere revisies, specs, leopard?) of laten hardware updates nog wel even op zich wachten?

Ik ben een redelijke leek op het gebeid van apple hardware en vraag daarom jullie mening!
de Macbook pro's zijn net geupdate, je zou nog op Leopard kunnen wachten, die komt in oktober :)

Dit is trouwens het macbook topic, er is ook een Macbook Pro topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81539

Eventjes voor de duidelijkheid: Apple is verplicht je 2 jaar garantie te geven op je macbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226461

Ik ben van plan om een macbook te gaan kopen (gedeeltelijk dan, mijn pa betaald het grootste deel) voor mijn opleiding.
Het probleem is dat ik zit te twijfelen tussen de zwarte macbook 2,13 GHz waar ik dan 1 GiG bij prop om hem een 2 GiG Ram te geven of een macbook PRO 2,2 GHz 15" waar ik niet gelijk geheugen ofzo bij prop maar dat misschien later doe.
Wat mijn vraag is welke ik het beste kan nemen, ik wil er namelijk ook af en toe een spelletje Warcraft III, C&C, WoW etc. op spelen maar ik weet niet of dat ook goed kan met de gewone macbook aangezien die videokaart zwakker is dan die van de macbook PRO.
En wat ook een factor speelt is dat ik bij de zwarte macbook niets bij hoef te betalen en bij de POR ongeveer 400 euri.
Mijn vraag dus welke kan ik het beste nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226461 schreef op zondag 15 juli 2007 @ 23:54:
Ik ben van plan om een macbook te gaan kopen (gedeeltelijk dan, mijn pa betaald het grootste deel) voor mijn opleiding.
Het probleem is dat ik zit te twijfelen tussen de zwarte macbook 2,13 GHz waar ik dan 1 GiG bij prop om hem een 2 GiG Ram te geven of een macbook PRO 2,2 GHz 15" waar ik niet gelijk geheugen ofzo bij prop maar dat misschien later doe.
Wat mijn vraag is welke ik het beste kan nemen, ik wil er namelijk ook af en toe een spelletje Warcraft III, C&C, WoW etc. op spelen maar ik weet niet of dat ook goed kan met de gewone macbook aangezien die videokaart zwakker is dan die van de macbook PRO.
En wat ook een factor speelt is dat ik bij de zwarte macbook niets bij hoef te betalen en bij de POR ongeveer 400 euri.
Mijn vraag dus welke kan ik het beste nemen.
Games? > Pro.

Je kunt bij de Macbook 13.3" trouwens geen geheugen bijproppen, je moet het compleet met twee latjes van 1GB vervangen. Niet dat dat duur is, maar dat je het even weet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Anoniem: 81539 schreef op zondag 15 juli 2007 @ 23:47:
Eventjes voor de duidelijkheid: Apple is verplicht je 2 jaar garantie te geven op je macbook.
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2279
Twee jarentermijn?
Een ander misverstand is de garantieperiode van "twee jaar". Deze minimumtermijn staat in de Europese richtlijn waaruit de Nederlandse wet voortvloeit. Nederland heeft ervoor gekozen om de periode in principe onbeperkt te laten duren. Voor de garantietermijn zijn enkel van belang de verwachtingen die je van een bepaald product had mogen hebben.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
Kan je ergens de standby uitzetten als je hem dichtklapt.... ik vind wel eens handig om muziekje te luisteren, maar om daarvoor me macbook elke keer op schoot te nemen is ook zo onzin. Beetje iPod idee dus :+

Na beetje zoeken heb ik paar tips gevonden, maar helaas stopt nu iTunes met afspelen :(

[ Voor 17% gewijzigd door rhodium op 16-07-2007 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Troubleshootvragen mogen in een nieuw topic. Zie ook Policy Apple Talk (update 10 juni 2007) en Invulling en behandeling Grote Topics aangepast.

[ Voor 85% gewijzigd door Daedalus op 16-07-2007 17:21 ]

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
Alleen is het niet gevaarlijk... ik speel er alleen een mp3tje er mee af dus word die dan echt heet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
Hoeveel sneller wordt een MacBook als ik er 2GB geheugen inzet, is het écht aan te raden of alleen voor later als Leopard uitkomt bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37864

Dat ligt er aan wat je er mee doet, net als bij elke andere computer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rddr schreef op maandag 16 juli 2007 @ 16:50:
[...]

Alleen is het niet gevaarlijk... ik speel er alleen een mp3tje er mee af dus word die dan echt heet?
InsomniaX werkt perfect en is gratis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
Anoniem: 87302 schreef op maandag 16 juli 2007 @ 20:03:
[...]

InsomniaX werkt perfect en is gratis!
Ook bookmarked :) tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131623

Voorop zit zo'n lampje dat 'slaapt' als je MacBook dicht hebt geklapt hebt zonder dat je 'm uitzet.
Kun je dat ook bij het Apple lampje op de bovenkant voor elkaar krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Nee, die werkt met het achtergrondlicht van je monitor en die staat gelukkig uit als hij dicht is geklapt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Anoniem: 37526 schreef op maandag 16 juli 2007 @ 00:59:
[...]
Je kunt bij de Macbook 13.3" trouwens geen geheugen bijproppen, je moet het compleet met twee latjes van 1GB vervangen. Niet dat dat duur is, maar dat je het even weet. :)
Dat klopt dus niet, dat is alleen bij de Pro het geval voor zover mij bekend. Ik heb namelijk in mijn macbook ook nog steeds 1 x 1gig en 1x 512MB zitten en dat werkt prima. Heb nog wel een reep van een gigabyte liggen maar heb de zin nog niet gevonden het er in te zetten ;)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112922

Reind schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 21:06:
[...]

Dat klopt dus niet, dat is alleen bij de Pro het geval voor zover mij bekend. Ik heb namelijk in mijn macbook ook nog steeds 1 x 1gig en 1x 512MB zitten en dat werkt prima. Heb nog wel een reep van een gigabyte liggen maar heb de zin nog niet gevonden het er in te zetten ;)
Wat hij bedoelt is dat er standaard 2 reepjes van 512 in zitten. Als je dan wil upgraden naar 2 GB dan moet je dus beide reepjes verwijderen en vervangen door 2 van 1GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-11-2023
Het begint vervelend te worden, maar ik ben ook een student die graag een MacBook wil kopen. Waarschijnlijk wordt het de één na goedkoopste versie. Die 200 euro voor een DVD-brander, snellere processor en grotere harde schijf vind ik toch wel waard... Straks ga ik het forum nog even doorzoeken over die 10% studentenkorting.

Maar nu zit ik met de volgende vragen, gezien mijn "noobiteit" met Apple :P :

1) Zoals ik begrepen heb komt OSX 10.5 Leopard in oktober uit. Gaat dat tezamen met een hardware-upgrade, of is het slechts de OSX dat veranderd wordt vergeleken met de huidige modellen?
2) Indien het slechts de OSX betreft, is het die 3 maanden waard om te wachten, of zijn die verbeteringen in de nieuwe OSX miniem?
3) Wordt dat werkelijk oktober, of zal er waarschijnlijk een vertraging inzitten?

Iets anders:
4) Ik las hier ergens dat iemand zei dat de MacBooks van nu over twee jaar meer waard worden. Klinkt mij een beetje vreemd in de oren, gezien de snelle computervooruitgangen zouden de "oude" computers juist snel minder waard worden. Of zit dat bij het o zo grote Apple anders? :9

Don't live for pleasure, make life your treasure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Stormbringer schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 18:41:1) Zoals ik begrepen heb komt OSX 10.5 Leopard in oktober uit. Gaat dat tezamen met een hardware-upgrade, of is het slechts de OSX dat veranderd wordt vergeleken met de huidige modellen?
2) Indien het slechts de OSX betreft, is het die 3 maanden waard om te wachten, of zijn die verbeteringen in de nieuwe OSX miniem?
3) Wordt dat werkelijk oktober, of zal er waarschijnlijk een vertraging inzitten?
1) Dat weet niemand. Leopard wordt in ieder geval dan gelanceerd, maar er zijn mensen die het er ook op gooien dat er nieuwe iMac's komen (gezien deze al lang niet zijn geupdate). Een MacBook update verwacht ik niet (maar wie ben ik) gezien die vrij recent geupdate zijn.
2) Ik zou nog even wachten, maar dat is een persoonlijke kwestie. Er zitten veel nieuwe functies, verbeteringen enz. in.
3) Oktober lijkt de echte maand te worden, aldus Apple. Onder voorbehoud, uiteraard, niets is zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik verwacht november de nieuwe Macbook. Ik zie een patroon, tot nu toe is het telkens mei en november (6 maanden - 6 maanden - 6 maaden) geweest. :)
Rddr schreef op maandag 16 juli 2007 @ 16:50:
[...]

Nope. Ik draai mijn Macbook nu al een week of twee dicht, nog niet verassend warm geworden.
Red Nalie schreef op maandag 16 juli 2007 @ 16:52:
Hoeveel sneller wordt een MacBook als ik er 2GB geheugen inzet, is het écht aan te raden of alleen voor later als Leopard uitkomt bijvoorbeeld?
Mijn persoonlijke mening is dat letterlijk alles sneller wordt. Mijn Macbook boot in 25 seconden.

[ Voor 69% gewijzigd door Anoniem: 37526 op 18-07-2007 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Anoniem: 37526 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 21:34:
Ik verwacht november de nieuwe Macbook. Ik zie een patroon, tot nu toe is het telkens mei en november (6 maanden - 6 maanden - 6 maaden) geweest. :)
Een soort upgrade bedoel je toch? Is die niet al onlangs geweest? En hadden ze hem daar 6 maanden voor ook al geupdate?

opzich zou ik een niew model toejuichen, ben benieuwd wat ze er daar bij apple uit kunnen persen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iron_mike010 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 22:44:
[...]

Een soort upgrade bedoel je toch? Is die niet al onlangs geweest? En hadden ze hem daar 6 maanden voor ook al geupdate?

opzich zou ik een niew model toejuichen, ben benieuwd wat ze er daar bij apple uit kunnen persen :D
De Macbook releases:

5/2006 - Eerste release
11/2006 - CoreDuo -> Core2Duo enz.
5/2007 - 1.83Ghz -> 2.0Ghz enz.

De iBook releases:

11/2002
4/2003
10/2003
4/2004
10/2004

Zie je het patroon wat ik bedoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Laatst online: 29-05 16:15
Zo, ik heb besloten dat ik helemaal klaar ben met mijn macbook :|

Minuut 1 nadat ik uit de winkel liep: dode pixel midden in mijn scherm. Apple doet pas wat na 8 dode pixels verteld de winkel me.
Nog geen dag later zie ik dat mijn rechterkant als ik 'm sluit krom is; d.w.z. hij gaat niet zo netjes dicht als de linker kant.
Winkel wil hem niet meer terug nemen, want ik had 'm al geinstalleerd.
Nog geen 2 maanden later heb ik het random shutdown problem. Weggebracht, een maand zitten wachten op reparatie omdat de logic boards niet binnen wilden komen. Ook toen ik 'm weg bracht gemeld dat de case krom was.

Kom ik 'm ophalen na ruim een maand, blijkt dat ze dat vergeten waren te bestellen! Maar, ik hoefde 'm niet gelijk weer lang te missen, ze zouden wel een nieuwe behuizing bestellen, dan kreeg ik wel een belletje als het binnen was, dan kon het misschien binnen een dag gefixt worden.

Vervolgens anderhalve (!) maand niks gehoord, zelf maar gebeld. Waren ze het vergeten te bestellen. Anyway, eind goed, al goed. Opgelost. Ook gelijk topcase vervangen, want die was verkleurd volgens hen.

Tot voor kort: ik zie dat bij de scharnierpunten van de laptop kleine haarscheurtjes ontstaan, plus dat er een scheurtje in mijn topcase zit, op de hoogte waar de steunpuntjes van het scherm 'm raken.
Dat is nog niet het ergste: mijn bluetooth begint steeds vaker de melding "not available" te geven. Eerst eens in de 2 weken, steeds vaker, tot afgelopen weekend, toen hij niet eens meer in de slaapstand wilde gaan, omdat bluetooth liep te zeiken. Deze melding in mijn logboek:

kernel[0]: USBF: 5198.383 AppleUSBHubPort: Port 1 of Hub at 0x7d000000 reported error 0xe00002ed while doing set feature (resetting port)

Gezocht op het forum op apple.com, en wat blijkt, meerdere mensen met hetzelfde probleem. Probleem met de hardware. Bluetooth module die niet goed tegen de extreme hitte kan die de macbook produceert. Enige remedie: vervangen!

Je snapt, hij zit nu nog een maand in de garantie, maar erg veel vertrouwen geeft deze laptop me niet. Ik heb het idee dat heel die macbook lijn gewoon 'gaar' is. Ik heb hiervoor 2 jaar een powerbook gehad: 0,0% problemen, nooit gezeik. Laptop zag er nog nieuw uit toen ik hem verkocht.

Ondertussen ben ik aardig in discussie met Apple, wat ze voor me zouden kunnen doen. Ik sprak tegen hem mijn twijfels uit over de kwaliteit van de macbook, dat de macbook pro veel beter qua kwaliteit is/lijkt. "Ja, maar da's ook een higher-end model". Ja, aan me hoela, alsof een goedkopere laptop slechtere kwaliteit mag zijn.
Geld terug doen ze niet.
Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BaSsDruM schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 23:11:

Minuut 1 nadat ik uit de winkel liep: dode pixel midden in mijn scherm. Apple doet pas wat na 8 dode pixels verteld de winkel me.
Nog geen dag later zie ik dat mijn rechterkant als ik 'm sluit krom is; d.w.z. hij gaat niet zo netjes dicht als de linker kant.
Nog geen 2 maanden later heb ik het random shutdown problem. Weggebracht, een maand zitten wachten op reparatie omdat de logic boards niet binnen wilden komen. Ook toen ik 'm weg bracht gemeld dat de case krom was.

Kom ik 'm ophalen na ruim een maand, blijkt dat ze dat vergeten waren te bestellen! Maar, ik hoefde 'm niet gelijk weer lang te missen, ze zouden wel een nieuwe behuizing bestellen, dan kreeg ik wel een belletje als het binnen was, dan kon het misschien binnen een dag gefixt worden.

Vervolgens anderhalve (!) maand niks gehoord, zelf maar gebeld. Waren ze het vergeten te bestellen. Anyway, eind goed, al goed. Opgelost. Ook gelijk topcase vervangen, want die was verkleurd volgens hen.

Tot voor kort: ik zie dat bij de scharnierpunten van de laptop kleine haarscheurtjes ontstaan, plus dat er een scheurtje in mijn topcase zit, op de hoogte waar de steunpuntjes van het scherm 'm raken.
Dat is nog niet het ergste: mijn bluetooth begint steeds vaker de melding "not available" te geven. Eerst eens in de 2 weken, steeds vaker, tot afgelopen weekend, toen hij niet eens meer in de slaapstand wilde gaan, omdat bluetooth liep te zeiken. Deze melding in mijn logboek:

kernel[0]: USBF: 5198.383 AppleUSBHubPort: Port 1 of Hub at 0x7d000000 reported error 0xe00002ed while doing set feature (resetting port)

Gezocht op het forum op apple.com, en wat blijkt, meerdere mensen met hetzelfde probleem. Probleem met de hardware. Bluetooth module die niet goed tegen de extreme hitte kan die de macbook produceert. Enige remedie: vervangen!

Je snapt, hij zit nu nog een maand in de garantie, maar erg veel vertrouwen geeft deze laptop me niet. Ik heb het idee dat heel die macbook lijn gewoon 'gaar' is. Ik heb hiervoor 2 jaar een powerbook gehad: 0,0% problemen, nooit gezeik. Laptop zag er nog nieuw uit toen ik hem verkocht.

Ondertussen ben ik aardig in discussie met Apple, wat ze voor me zouden kunnen doen. Ik sprak tegen hem mijn twijfels uit over de kwaliteit van de macbook, dat de macbook pro veel beter qua kwaliteit is/lijkt. "Ja, maar da's ook een higher-end model". Ja, aan me hoela, alsof een goedkopere laptop slechtere kwaliteit mag zijn.
Geld terug doen ze niet.
Wat zouden jullie doen?
Ik geloof dat het nog steeds illegaal is om de MacBook door het raam van de directiekamer van Apple te gooien dus dat ga ik je niet adviseren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Smash em kijhard op de grond, neem het op, zet het op youtube, zorg dat je gedigged wordt, hopen dat apple je een nieuwe geeft :P.

(was laatst een gast die hetzelfde deed, en hij kreeg een nieuwe :P.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
Anoniem: 37526 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 22:52:
[...]

De Macbook releases:

5/2006 - Eerste release
11/2006 - CoreDuo -> Core2Duo enz.
5/2007 - 1.83Ghz -> 2.0Ghz enz.

De iBook releases:

11/2002
4/2003
10/2003
4/2004
10/2004

Zie je het patroon wat ik bedoel?
Dus je verwacht dat ze in november de hardware specs ook opkrikken? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Gexcon, thanx man! Zou cool zijn als er dus een vervanger voor de macbook zou zijn volgend jaar :D

BaSsDruM, dude dat zuigt, maar jij heb gewoon pech denk ik. Ik heb geen enkel probleem met mn macbook gehad en ik ben van de eerste lichting nog :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stormbringer schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 23:53:
[...]
Dus je verwacht dat ze in november de hardware specs ook opkrikken? :D
Verwachten: Jep! Weten: Hehe :P
iron_mike010 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 00:11:
Gexcon, thanx man! Zou cool zijn als er dus een vervanger voor de macbook zou zijn volgend jaar :D
Pin me er niet op vast, ik gok ook maar wat, maar als ik naar bovenstaande datums kijk verwacht ik een upgrade. Goed, bij de iBook was het ook niet altijd om de 6 maanden, maar Apple begint wel telkens "voorspelbaarder" te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207627

iron_mike010 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 00:11:
BaSsDruM, dude dat zuigt, maar jij heb gewoon pech denk ik. Ik heb geen enkel probleem met mn macbook gehad en ik ben van de eerste lichting nog :S
Ahum, whine! :)

(is dit trouwens opgelost bij de overstap naar Core 2?)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 207627 op 19-07-2007 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Volgende keer een notebook kopen bij een fabrikant die een fatsoenlijke omgang heeft met zijn klanten. Ik vind de support van apple er alles behalve op vooruit gegaan de laatste 1,5 á 2 jaar namelijk.

Ik heb ook de eerste maand niets anders dan gedonder gehad met de macbook en als ik zie hoeveel klachten ik dagelijk over de macbook tegen kom kan iedereen roepen wat ie wil maar dan hebben we naar mijn mening gewoon te maken met een product wat niet waar kan maken wat je er van zou mogen verwachten en het bedrijf een afhandeling heeft wat betreft de garantie gevallen waar ze zich de ogen voor uit de kop moesten schamen.

Voor mij geen apple meer zodra deze macbook afgeschreven is...

[ Voor 9% gewijzigd door R2D2 op 19-07-2007 00:56 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Anoniem: 207627 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 00:15:
[...]

Ahum, whine! :)

(is dit trouwens opgelost bij de overstap naar Core 2?)
Ik heb geen whine en ook geen moe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

iron_mike010 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 00:55:
Ik heb geen whine en ook geen moe ;)
Ik heb een inmiddels antieke macbook (week 22 van 2006) en nooit rare geluiden uit het ding mogen waarnemen. Geloof niet zonder meer alles wat je leest.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ja, aan me hoela, alsof een goedkopere laptop slechtere kwaliteit mag zijn.
Eh, ja?

Om maar even een andere vergelijking te gebruiken dan de auto's: je betaalt voor een economy class vliegticket minder dan een first class ticket, maar dan moet je ook niet zeiken als je jus d'oranges aangeboden krijgt ipv een glas Dom Perignon uit 1999.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CyBeR schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 02:29:
[...]

Eh, ja?

Om maar even een andere vergelijking te gebruiken dan de auto's: je betaalt voor een economy class vliegticket minder dan een first class ticket, maar dan moet je ook niet zeiken als je jus d'oranges aangeboden krijgt ipv een glas Dom Perignon uit 1999.
Maar mag je wel klagen als je jus d'oranges flesje lek is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 37526 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 03:13:
[...]

Maar mag je wel klagen als je jus d'oranges flesje lek is?
Tuurlijk. Ik stel niet dat 'ie niet mag klagen over problemen die 'ie heeft, maar voor een mindere prijs krijg je gewoon inderdaad minder kwaliteit. Zo werkt 't nou eenmaal.

[ Voor 29% gewijzigd door CyBeR op 19-07-2007 03:32 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99613

CyBeR schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 03:31:
[...]

Tuurlijk. Ik stel niet dat 'ie niet mag klagen over problemen die 'ie heeft, maar voor een mindere prijs krijg je gewoon inderdaad minder kwaliteit. Zo werkt 't nou eenmaal.
Wat een belachelijke statement.. Dus je koopt een apparaat van minstens duizend euro's, en dan zou je van tevoren dus moeten verwachten dat hij scheurt/verkleurt ? Ik zie de verkoper al "ja u kunt beter de macbook pro nemen als u zeker wilt weten dat hij niet al te snel uit elkaar valt van ellende" Ik zie het een beetje als dezelfde benaming die amerikanen gebruiken voor slecht geproduceerde auto's (lemon cars). Als de auto meerdere of herhaardelijk defect toont, en deze is gewoon nieuw, wordt deze dus gekenmerkt als een dergelijke "lemon", en dan staat de consument in de VS 200 % in zijn recht om een nieuwe te ontvangen. Zo zullen ze vast en zeker ook een dergelijke wet hebben voor electronica..

In ieder geval, ik ga mijzelf wagen aan of een macbook of macbook pro; welke van de twee ben ik nog niet helemaal uit; de draagbaarheid van de macbook staat mij enorm aan, zit ook vrij veel power in zo'n klein geval, mist alleen een beetje een deugdelijke 3d kaart (daar komt de macbook pro met het voordeel). Was al langs de apple-store in Utrecht gegaan, eigenlijk was het alleen de verkoper die mij aan het twijfelen bracht of ik dan toch niet beter voor de pro kon gaan; met name het grotere scherm/2 GB mem/GPU stond mij aan, maar ik vond hem er toch wel vrij log uit zien. Hij moet wel gewoon goed draagbaar blijven. Bij dit apple filiaal konden ze mij trouwens een 0 pixel policy garanderen, dus mocht ik de winkel uitlopen met een defect aan de monitor, had ik gelijk recht op vervanging. Kwalitatief heb ik (te vaak), de macbook en pro mogen bezichtingen, en van deze generatie bespeur ik er weinig fouts eraan, dus laten we hopen dat mocht ik tot aanschaf overgaan dat ik niet een "lemon" krijg, zoals ik inderdaad van 1e generatie macbooks bespeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CyBeR schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 03:31:
[...]

Weet je dat je drie jaar garantie krijgt op een DVD speler van 25 euro van de Lidl/Aldi? En op sommige DVD spelers van A-merken van 1.000 euro maar 1 jaar garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
CyBeR schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 02:29:
[...]

Eh, ja?

Nee, van een apple product verwacht ik een kwaliteitsproduct. De reden dat een macbook pro duurder is, is om andere redenen. Hij is dunner, de specs zijn beter, hij ziet er wat strakker uit. Hij is niet duurder omdat hij minder snel stuk gaat.

Het zou onterecht zijn om te gaan klagen over video performance, want de macbook pro heeft wel goede video performance. Het prijsverschil moet uiteindelijk ergens vandaan komen. Als ik die vergelijking zou maken, zou ik jou vliegticket vergelijking kunnen begrijpen, maar nu is het er één die mank gaat.

Het enige wat ik mezelf kan verwijten is dat ik een heavy use gebruiker ben, gebruik 'm dag in, dag uit, uren per dag, en sleep 'm overal mee naartoe (wel in sleeve, en vervolgens in laptop tas). Maar ook dat vind ik eerlijk gezegd geen excuus dat het dan logisch is dat hij kapot gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ik had mijn MacBook ongeveer 13 dagen toen me ineens opviel dat er een grijs puntje op het scherm ontstond en dit was 100% zeker weten geen dode/luie pixel (daar had ik er al een van en dat er heel anders uit). Ik heb dus Apple gebeld voor een reparatie. De meneer aan de telefoon deed eerst een klein beetje moeilijk en bleef volhouden dat het een pixel was, maar dat was het zeker weten niet. Het is een grijs vlekje echt IN het scherm. Na wat aandringen kwam het gesprek een beetje los en ging de meneer kijken of ik nog in de "14-dagen periode" zat. Dat was het geval, ik werd doorverbonden met de afdeling verkoop, ik kreeg een nummer en een nieuwe order werd gemaakt.

Volgende dag (gisteren) kwam de nieuwe MacBook aan, deze is wat netter en het scherm is van een betere kwaliteit (gradients zijn minder korrelig). Deze had de eerste paar uren geen gare pixels maar ineens zag ik gisteravond toch een subpixeltje lui worden, gelukkig aan de rand dus het maakt me niet zoveel uit.

Vandaag wordt de "oude" MacBook weer opgehaald. Tot nu toe tevreden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
Anoniem: 37526 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 00:15:
[...]

Verwachten: Jep! Weten: Hehe :P

[...]

Pin me er niet op vast, ik gok ook maar wat, maar als ik naar bovenstaande datums kijk verwacht ik een upgrade. Goed, bij de iBook was het ook niet altijd om de 6 maanden, maar Apple begint wel telkens "voorspelbaarder" te worden.
Mooi, dan wachten we tot november! ;)

Maar o wee als ik 4 maand op "slechts" Leopard heb gewacht... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:51

Geld terug doen ze niet.
Wat zouden jullie doen?
Een ander mac centre opzoeken die je wel fatsoenlijk helpt. Ik heb zelf goede ervaring met macme in Groningen en a-mac in utrecht. Elk apple center is gewoon een zelfstandig ondernemer en heeft een eigen service/verkoop beleid, hoe je word behandeld verschilt dus ook per centre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
jaguarxj16 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 20:02:
[...]

Een ander mac centre opzoeken die je wel fatsoenlijk helpt. Ik heb zelf goede ervaring met macme in Groningen en a-mac in utrecht. Elk apple center is gewoon een zelfstandig ondernemer en heeft een eigen service/verkoop beleid, hoe je word behandeld verschilt dus ook per centre.
Mijn problemen(geschiedenis) is nu in behandeling door apple zelf. Ben er van overtuigd dat het wel goed komt. Jammer alleen dat het zoveel moeite kost om iets voor elkaar te krijgen, mgoed, dat is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-05 13:32

amahusu

taking over the world!

ik heb dit topic een tijdje niet meer gevolgd maar als ik al die ervaringen zo lees dan ben ik echt ontzettend blij dat ik echt 0,0 problemen heb met m'n zwarte macbook in de afgelopen 3 maanden dat ik hem heb. Enige waar ik me soms aan stoor is de "vlekkerigheid" van het matzwarte :P

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Laatst online: 22:25
Ik heb mijn Windows-laptop verkocht en ga een Macbook (goedkoopste model) kopen. Echter twijfel ik of ik de garantie wil uitbereiden. Ik krijg studentenkorting en de uitbreiding kost dan 260 euro. Ik vind 260 euro voor een apparaat van 965 euro (ook met studentenkorting) veel geld. Is het aan te raden om de garantie uit te breiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Je hoeft AppleCare niet direct aan te schaffen, dan kan ook nog tijdens de garantie periode van 1 jaar. Of het aan te raden is, sja dat zal je zelf moeten bepalen denk ik. Vind je het waard om na die 1 jaar garantie nog 2 jaar zorgeloos te kunnen werken, gewoon doen. Durf je het aan zonder, dan niet doen. :) Aangezien je een heel jaar hebt om te beslissen kan je kijken of je MacBook veel defecten krijgt en of het dus nodig is de garantie uit te breiden.

[ Voor 63% gewijzigd door Frietsaus op 19-07-2007 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Laatst online: 22:25
Frietsaus schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 21:44:
Je hoeft AppleCare niet direct aan te schaffen, dan kan ook nog tijdens de garantie periode van 1 jaar. Of het aan te raden is, sja dat zal je zelf moeten bepalen denk ik. Vind je het waard om na die 1 jaar garantie nog 2 jaar zorgeloos te kunnen werken, gewoon doen. Durf je het aan zonder, dan niet doen. :) Aangezien je een heel jaar hebt om te beslissen kan je kijken of je MacBook veel defecten krijgt en of het dus nodig is de garantie uit te breiden.
Ik krijg bij de aanschaf korting op de Apple Care, als ik hem na 11 maanden wil bestellen niet. Dat scheelt ergen tussen de 50-100 euro. Dus als ik het doe, dan ga ik het nu doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Dan geldt nog steeds een deel van m'n verhaal. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
Kijk een wat ik heb gevonden! De site doet het nu niet, maar gisterennacht heb ik als ik me niet vergis het volgende gevonden voor de oktober/november-update: :9

- Leopard
- LED backlit screen(wtf moet ik me daarbij voorstellen?)
- Intel Santa Rosa platform
- Intel X3100 (of beter)
- hogere specs
- misschien lichter, en nog misschiener dunner

Erg interessant, niet? :*)

[ Voor 8% gewijzigd door Stormbringer op 20-07-2007 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GR1221
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-06 11:54
Stormbringer schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 08:17:
Kijk een wat ik heb gevonden! De site doet het nu niet, maar gisterennacht heb ik als ik me niet vergis het volgende gevonden voor de oktober/november-update: :9

- LED backlit screen(wtf moet ik me daarbij voorstellen?)
Apple zegt over dat LED-scherm in de MBP's:
The new 15-inch MacBook Pro is better for the environment, thanks to its new mercury-free display. Backlit by light emitting diodes (LEDs), the display weighs less and is more power efficient than the cold cathode fluorescent lamps (CCFLs) which most notebooks employ, and provides full brightness immediately after the system is turned on.
Maar waar heb je deze info vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
Sorry, vergeten te vermelden:

http://forums.macrumors.c...ghlight=macbook+wallpaper

Het zijn uiteraard allemaal speculaties, maar er zijn toch aardig wat mensen die die hardware-update verwachten... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Stormbringer schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 13:49:
Sorry, vergeten te vermelden:

http://forums.macrumors.c...ghlight=macbook+wallpaper

Het zijn uiteraard allemaal speculaties, maar er zijn toch aardig wat mensen die die hardware-update verwachten... ;)
Je hebt mensen die roepen na een week al dat er weer een update aan zit te komen.

De iMac, Mac pro, Mac Mini en de iPods zijn eerst nog aan de beurt denk ik. De MacBooks zijn pas nog geupgrade.. dat gaat zeker nog wel een flink aantal maanden duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12609

Ik denk dat de iMac in Oktober icm Leopard een technische, maar vooral een optische update krijgt.
Marketingtechnisch denk ik een grote stap en veel publiciteit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
Maar als ik het zo bekijk zijn de hardware specs elke zes maand een beetje geupdate. Dus waarom nu ook weer niet in November?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99613

Waarom wel ? De MacBooks zijn inderdaad nog maar sinds kort ge-update; en de hardware voldoet nog prima aan de eisen van het platform. Santa Rosa is niet echt een vereiste om de macbookjes beter te laten draaien (wellicht wat langere batterijduur, en dan nog is dat marginaal).

Je moet je ook voorstellen dat Apple de chipsetjes voor massale productie inkoopt; ze hebben dus op basis van hun aangeschafte chipjes een product life-cycle ingepland, en als zij dat dus een beetje slim doen, kunnen ze daar heus nog een tijdje mee vooruit, en vallen de marges voor de macbook'jes ook weer mee.

De marketingspeerpunten van intelplatformen vind ik sowieso iets wat meer bij PC-notebooks hoort dan bij apple; je kan natuurlijk wel roepen dat santa rosa sneller/beter/efficiënter is, maar in plaats van dat apple roept dat het platform beter is geworden, zeggen zij gewoon "de computer zelf is beter geworden en dat komt allemaal door ons!".

De achtergrondrol van componenten is juist iets wat ik marketingtechnisch enorm kan waarderen; bij dells/acers/etc. wordt je altijd overspoelt met 10,000 technische termen, en wordt bijna elke fabrikant van elk component (CPU/platform/GPU) de hemel in geprezen, je moet dan ook altijd als je een PC notebook koopt 10,000 stickertjes ervan afpulken alvorens je diens ware identiteit ontdekt !

Kijk eens op www.apple.com/macbookpro, en aanschouw hoe het grootste speerpunt van de macbook pro het uiterlijk blijft. Tuurlijk, C2D en nvidia 8600 komen even aan bod, maar het speelt niet de dominante rol die het bij pc notebooks wel altijd doet. Moet je eens ter vergelijking, http://global.acer.com/products/notebook/as3100.htm pakken, kijk naar alle logotjes van de fabrikanten en hoe ver de notebook zelf op de achtergrond staat.. Je koopt dus blijkbaar alleen een acer omdat ze gebruik maken van behoorlijke bekenden op chiptechnisch gebied (alsof geen enkele andere notebook dat heeft..), en niet omdat deze eventueel er goed uitziet, of wellicht betrouwbaar is. Duid dus niet op al te veel productvertrouwen vanuit Acer, en ook al draaien ze momenteel de grootste omzet op het gebied van notebooks, denk ik dat er veel verbetering mogelijk is in die omzet dmv meer productzelfvertrouwen (e.g. straal het uit door te laten zien dat je notebooks degelijk zijn, ook in de lagere- en middelste- regionen van het marktsegment).

Ik dwaal af in ieder geval, maar ik geloof zeker niet dat de huidige generatie macbook al in de richting van End Of Life cycle zal gaan (misschien kan je zelfs stellen dat intel chipsets meer longevity hebben dan de ibm/motorola chips).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55212

Ik gebruik sinds Februari de MacBook naar alle tevredenheid, 0,0 problemen tot nu toe. Maar afgelopen week viel Bluetooth uit. Toen ik de Mac weer op tafel had gezet deed hij het weer, weer op schoot gezet, weg bluetooth. Het lijkt dus op een hardware matig probleem, Nu heb ik opeens nergens geen last meer van.

Zou dit ook te maken kunnen hebben met warmte? Het was nl zeer warm die dag. Ik ben zowiezo van plan om er mee terug te gaan naar A Mac in Utrecht. Daar word je altijd prima geholpen.

Maar om een kort verhaal lang te maken, ik kan het wel beamen dat MacBook serie veel meer 'problemen' lijkt te hebben dat de iBook serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
Je hebt helemaal gelijk wat de marketing betreft. Maar dat neemt niet weg dat Apple elke zes maand een update heeft gedaan. In november zijn weer die zes maanden verstreken, en bovendien is dan de komst van Leopard. Ik zie dus niet waarom ze van hun consequentie af zullen stappen...

En ik vind 1GB geheugen voor een apparaat van 1450 euro best weinig, en een kleine upgrade van de processoren kan ook best...

Maargoed, ik wacht in ieder geval tot november... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
Anoniem: 55212 schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 20:11:
Ik gebruik sinds Februari de MacBook naar alle tevredenheid, 0,0 problemen tot nu toe. Maar afgelopen week viel Bluetooth uit. Toen ik de Mac weer op tafel had gezet deed hij het weer, weer op schoot gezet, weg bluetooth. Het lijkt dus op een hardware matig probleem, Nu heb ik opeens nergens geen last meer van.

Zou dit ook te maken kunnen hebben met warmte? Het was nl zeer warm die dag. Ik ben zowiezo van plan om er mee terug te gaan naar A Mac in Utrecht. Daar word je altijd prima geholpen.

Maar om een kort verhaal lang te maken, ik kan het wel beamen dat MacBook serie veel meer 'problemen' lijkt te hebben dat de iBook serie.
Je moet voor de grap volgende keer eens in je system.log kijken. Waarschijnlijk heb je zulk soort meldingen:
Jul 16 12:21:27 MacBook kernel[0]: USBF: 5194.785 AppleUSBHubPort: Port 1 of Hub at 0x7d000000 reported error 0xe00002ed while doing set feature (resetting port)
Jul 16 12:21:27 MacBook kernel[0]: USBF: 5195.504 AppleUSBHubPort: Port 1 of Hub at 0x7d000000 reported error 0xe00002ed while doing set feature (resetting port)
Jul 16 12:21:28 MacBook kernel[0]: USBF: 5196.224 AppleUSBHubPort: Port 1 of Hub at 0x7d000000 reported error 0xe00002ed while doing set feature (resetting port)

Hier heb ik op dit moment ook last van... het wordt steeds erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb laatst een kabeltje gekocht om mijn macbook aan mijn dell 2007WFP te hangen. dit gaat allemaal vlekkeloos, maar als ik bijvoorbeeld safari nagenoeg schermvullend heb gedraaid op het grote scherm en ik open het daarna weer als het scherm is losgekoppeld, blijft het formaat groot. is het niet de bedoeling dat OSX de voorkeuren onthoud inclusief grootte en plaatsing van vensters etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-05 06:49

Underworld

+1 Inzichtvol

Even tussendoor, 'gezien ik niet zo veel zin heb om hier een heel nieuw topic over te gaan openen',

telkens als ik opstart krijg ik een DVD drive update melding die zegt dat er niets up te daten valt, iemand idee hoe je het weg krijgt?

....

ik heb nog is gekeken en in Apparaten en dan hulpprogramma's zit een .app met "DVD update".Heb het .appje gewoon verwijdert en nu heb ik de melding niet meer! :)

Ik vergeet nog wel eens dat het gewoon weg geen windows is, blijkt maar weer :D

[ Voor 34% gewijzigd door Underworld op 22-07-2007 13:38 ]

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189219 schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 20:45:
ik heb laatst een kabeltje gekocht om mijn macbook aan mijn dell 2007WFP te hangen. dit gaat allemaal vlekkeloos, maar als ik bijvoorbeeld safari nagenoeg schermvullend heb gedraaid op het grote scherm en ik open het daarna weer als het scherm is losgekoppeld, blijft het formaat groot. is het niet de bedoeling dat OSX de voorkeuren onthoud inclusief grootte en plaatsing van vensters etc?
Mijn persoonlijke ervaring is dat hij het in de hoogte wel goed doet, maar niet in de breedte. Een simpele questie van groen knopje toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526 schreef op zondag 22 juli 2007 @ 15:49:
[...]

Mijn persoonlijke ervaring is dat hij het in de hoogte wel goed doet, maar niet in de breedte. Een simpele questie van groen knopje toch?
in principe wel, maar dingen als adium en bijvoorbeeld de finder willen nog wel eens half of in het geval van adium geheel buiten beeld komen te staan. ik dacht dat dat per scherm automatisch onthouden zou worden.
Pagina: 1 2 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.