Zo, ik heb besloten dat ik helemaal klaar ben met mijn macbook
Minuut 1 nadat ik uit de winkel liep: dode pixel midden in mijn scherm. Apple doet pas wat na 8 dode pixels verteld de winkel me.
Nog geen dag later zie ik dat mijn rechterkant als ik 'm sluit krom is; d.w.z. hij gaat niet zo netjes dicht als de linker kant.
Winkel wil hem niet meer terug nemen, want ik had 'm al geinstalleerd.
Nog geen 2 maanden later heb ik het random shutdown problem. Weggebracht, een maand zitten wachten op reparatie omdat de logic boards niet binnen wilden komen. Ook toen ik 'm weg bracht gemeld dat de case krom was.
Kom ik 'm ophalen na ruim een maand, blijkt dat ze dat vergeten waren te bestellen! Maar, ik hoefde 'm niet gelijk weer lang te missen, ze zouden wel een nieuwe behuizing bestellen, dan kreeg ik wel een belletje als het binnen was, dan kon het misschien binnen een dag gefixt worden.
Vervolgens anderhalve (!) maand niks gehoord, zelf maar gebeld. Waren ze het vergeten te bestellen. Anyway, eind goed, al goed. Opgelost. Ook gelijk topcase vervangen, want die was verkleurd volgens hen.
Tot voor kort: ik zie dat bij de scharnierpunten van de laptop kleine haarscheurtjes ontstaan, plus dat er een scheurtje in mijn topcase zit, op de hoogte waar de steunpuntjes van het scherm 'm raken.
Dat is nog niet het ergste: mijn bluetooth begint steeds vaker de melding "not available" te geven. Eerst eens in de 2 weken, steeds vaker, tot afgelopen weekend, toen hij niet eens meer in de slaapstand wilde gaan, omdat bluetooth liep te zeiken. Deze melding in mijn logboek:
kernel[0]: USBF: 5198.383 AppleUSBHubPort: Port 1 of Hub at 0x7d000000 reported error 0xe00002ed while doing set feature (resetting port)
Gezocht op het forum op apple.com, en wat blijkt, meerdere mensen met hetzelfde probleem. Probleem met de hardware. Bluetooth module die niet goed tegen de extreme hitte kan die de macbook produceert. Enige remedie: vervangen!
Je snapt, hij zit nu nog een maand in de garantie, maar erg veel vertrouwen geeft deze laptop me niet. Ik heb het idee dat heel die macbook lijn gewoon 'gaar' is. Ik heb hiervoor 2 jaar een powerbook gehad: 0,0% problemen, nooit gezeik. Laptop zag er nog nieuw uit toen ik hem verkocht.
Ondertussen ben ik aardig in discussie met Apple, wat ze voor me zouden kunnen doen. Ik sprak tegen hem mijn twijfels uit over de kwaliteit van de macbook, dat de macbook pro veel beter qua kwaliteit is/lijkt. "Ja, maar da's ook een higher-end model". Ja, aan me hoela, alsof een goedkopere laptop slechtere kwaliteit mag zijn.
Geld terug doen ze niet.
Wat zouden jullie doen?