[Intel Mac]Parallels: Virtualizatie voor Intel Macs

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 6.688 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:48

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Topicstarter
Naast het Bootcamp nieuws, wat inmiddels uitgebreid besproken wordt in deze thread, is er sinds vandaag nog een manier om Windows of Linux op Intel Macs te draaien: Een betaversie van Parallels Workstation for Mac. Op hun site, http://www.parallels.com/en/products/workstation/mac/ , claimen ze ondersteuning voor Core Duo chips en de ingebouwde Intel Virtualisation Technology. Verder zou je Windows, Linux, of een ander x86 systeem moeten kunnen draaien met 'near-native' performance.

Dit lijkt me persoonlijk een interessanter ontwikkeling dan Bootcamp, aangezien ik liever Windows in een venstertje heb voor die paar keer dat ik Windows nodig heb, in plaats van iedere keer te moeten rebooten. Ik ben dan ook erg nieuwsgierig naar de snelheid hiervan. Welke Intel Mac bezitter gaat dit als eerste uitproberen? Op bovenstaande site kun je een 45-daagse testversie uitproberen. Deel je ervaringen hier :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daenney
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09-2016

Daenney

42

Ik heb zelf toch liever BootCamp, ik heb Windows XP sporadisch nodig en de dingen die ik dan doe wil ik toch liever native doen.
Die near-native performance vind ik nogal subjectief, vanaf het moment dat er geen concrete benchmarks van zijn... Bovendien maakt je hardware config ook wat uit!

Ik ga wel even proberen Ubuntu te installeren via die virtualisatie technologie van ze, ben wel benieuwd, maar ik vrees voor de drivers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Topicstarter
Daenney schreef op donderdag 06 april 2006 @ 13:37:
Ik heb zelf toch liever BootCamp, ik heb Windows XP sporadisch nodig en de dingen die ik dan doe wil ik toch liever native doen.
Die near-native performance vind ik nogal subjectief, vanaf het moment dat er geen concrete benchmarks van zijn... Bovendien maakt je hardware config ook wat uit!

Ik ga wel even proberen Ubuntu te installeren via die virtualisatie technologie van ze, ben wel benieuwd, maar ik vrees voor de drivers...
Vandaar dat ik 'near-native' tussen quotes zette en vroeg om ervaringen. Voor Windows zou je misschien die bootcamp drivers kunnen proberen, voor Ubuntu weet ik niet. Aan de andere kant zal het pakket misschien vrituele devices aanmaken.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159697

Ik heb het even geprobeerd op m'n MBP en het is echt wel (sorry voor de woordkeuze) retesnel.

Ik heb windows nog nooit zo snel weten installeren.
Kga er allesinds verder mee experimenteren als ik wat meer tijd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Topicstarter
Anoniem: 159697 schreef op donderdag 06 april 2006 @ 14:41:
Ik heb het even geprobeerd op m'n MBP en het is echt wel (sorry voor de woordkeuze) retesnel.

Ik heb windows nog nooit zo snel weten installeren.
Kga er allesinds verder mee experimenteren als ik wat meer tijd heb.
Dat klinkt wel positief. Heb je ook Bootcamp geprobeerd? Oftewel: is het echt 'near-native'? En hoe zit het met drivers e.d., wat werkt en wat niet?

Sorry voor de vele vragen, maar als dit echt zo goed werkt ga ik mijn PB misschien ook door een MBP vervangen en mijn oude Athlon de deur uit doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De installatie van windows is sneller (lees veel sneller) dan op m'n 2.4GHz Intel met 1GB ram.

Bootcamp heb ik nog niet geprobeerd, dus ik kan niet vergelijken.

Verder ben ik voor de moment nog niet geraakt.
Drivers enzo moet ik nog testen, maar ik denk niet dat er echt 3D ondersteuning zal inzitten.

Van het moment dat ik meer tijd heb post ik je wel een update, maar dat kan nog wel een paar dagen duren.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 159697 op 06-04-2006 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-05 08:37
Dit lees ik thans in de pdf's die erbij zitten:
Although Parallels Workstation uses your computer's video, network cards and other hardware, for the guest operating system Parallels Workstation virtualizes it's own set of PC's hardware. This hardware is:
  • CPU Intel Pentium II or AMD Duron;
  • Generic motherboard compatible with Intel i815 chipset;
  • VGA and SVGA with VESA 3.0 support;
  • ...
Dus echt snel genoeg voor bvb games zal het niet gaan... Wel zeer jammer want ik zie telkens rebooten ook niet echt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Topicstarter
Kiff schreef op donderdag 06 april 2006 @ 15:08:
Dit lees ik thans in de pdf's die erbij zitten:

[...]

Dus echt snel genoeg voor bvb games zal het niet gaan... Wel zeer jammer want ik zie telkens rebooten ook niet echt zitten.
Dat spreekt het snelle installeren van Windows van hierboven wel ietwat tegen, alsmede hun eigen claims. Misschien is dat pdfje oud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Topicstarter
Op het MacRumors forum is ook al een discussie gaande hierover: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=191976
De meeste gebruikers lijken zeer enthousiast over de snelheid, alhoewel het nog niet altijd stabiel is. Al met al veelbelovend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Opvallend rustig nog in dit topic. Blijkbaar vindt de meerderheid een dual-boot optie praktischer dan windows XP in een venster. Ik niet :P

Mijn eerste ervaringen:
- Erg snel, veel sneller dan MS Virtual PC destijds op m'n PPC-mac
- Het lijkt wel een 100% kopie van VMWare voor de PC. De opties en layout is vrijwel hetzelfde
- Een beetje vervelend is dat het programma (nog?) niet direct een CD die gewoon in de drive zit kan lezen, je moet een ISO bestand gebruiken (dus ook voor het installeren van windows)
- Windows herkent m'n 2GHz Core duo als een Intel Pentium 2GHz.

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04 01:47

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Als je met virtualisatie Windows programma's met bijna 'near native' prestaties op een Mac draait.
Hoe vergaat de software ontwikkelingen op de Mac platform? Zullen er in de toekomst alleen maar voor één OS ontwikkeld worden.

Omdat het draaien van een OS (bijna) niet meer van belang is voor software.
Sommige software draait tot nu toe alleen nog maar op Windows, zoals Autocad. Het zou geweldig zijn, als Autocad voor de Mac uitkomt. Maar met de ontwikkelingen van virtualisatie, bevordert dat niet echt.
Dit zijn toch wel belangrijke aspecten om over te discussieren :)

[ Voor 6% gewijzigd door O.D.Smolik op 07-04-2006 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 17:43

Sayko

Knowledge Is Power

Moartn schreef op donderdag 06 april 2006 @ 20:30:
- Windows herkent m'n 2GHz Core duo als een Intel Pentium 2GHz.
Is het niet zo dat bij virtualisatie dat CPU1 naar de host os en CPU2 naar guest os gaat? Ja dus, vandaar dat Windows maar 1 CPU ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-06 09:10
MindedRaptor schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 00:57:Is het niet zo dat bij virtualisatie dat CPU1 naar de host os en CPU2 naar guest os gaat? Ja dus, vandaar dat Windows maar 1 CPU ziet
Nee dus. Dit ligt puur aan de implementatie van de hypervisor. Het virtualiseren van 2 cpu's is echter complexer dan 1 cpu. Kleine stapjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W3lta
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:06

W3lta

So i'm a nerd. who cares?

Zou er niets realiseerbaar zijn met Xen? Lijkt me wel dat er iets mogelijk is met dat stukje software.

http://www.cl.cam.ac.uk/Research/SRG/netos/xen/

Kan een mens ooit teveel computers hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

MindedRaptor schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 00:57:
[...]

Is het niet zo dat bij virtualisatie dat CPU1 naar de host os en CPU2 naar guest os gaat? Ja dus, vandaar dat Windows maar 1 CPU ziet
Het programma gebruikt beide CPU's/cores aldus Actitivy Monitor, dus dat is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Maar is het dan niet mogelijk om één core te gebruiken voor Windows ,en de andere voor OSX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlz
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-06 12:06

hlz

Heb net XP prof geinstalleerd (geen servicepacks) en dat werkt prima. Het enige probleem dat ik nu heb is deze: Ik krijg vette paniek in m'n kernel zodra ik met Explorer in XP probeer mijn webservertje in OSX te benaderen. Dit draait dus allemaal op dezelfde MBPro.

In XP doe ik http://192.168.0.xxx/~user/. Die 'xxx' is dan het ip van m'n OSX. Het virtuele windows heeft namelijk een ander ip toegewezen gekregen. Logisch wel. Verder werkt al het netwerk gebeuren prima.

Iemand een idee, want dit is dus het enige waar ik XP voor ga gebruiken... checken van sites in Internet Explorer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Topicstarter
hlz schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 15:44:
Heb net XP prof geinstalleerd (geen servicepacks) en dat werkt prima. Het enige probleem dat ik nu heb is deze: Ik krijg vette paniek in m'n kernel zodra ik met Explorer in XP probeer mijn webservertje in OSX te benaderen. Dit draait dus allemaal op dezelfde MBPro.

In XP doe ik http://192.168.0.xxx/~user/. Die 'xxx' is dan het ip van m'n OSX. Het virtuele windows heeft namelijk een ander ip toegewezen gekregen. Logisch wel. Verder werkt al het netwerk gebeuren prima.

Iemand een idee, want dit is dus het enige waar ik XP voor ga gebruiken... checken van sites in Internet Explorer.
Als het vanuit XP normaal wel werkt lijkt het me een fout in de netwerk drivers, of de implementatie ervan in Parallels. Het lijkt me dat je dan het best contact op kunt nemen met Parallels, aangezien dit een Beta versie is en ze dit soort commentaar vast graag hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 15:08
hlz schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 15:44:
Heb net XP prof geinstalleerd (geen servicepacks) en dat werkt prima.

Zorg dat je dan nooit het internet opgaat anders ben je binnen 5 minuten geinfecteerd. service pack 2 heb je minimaal nodig om enigzins veilig te zijn (en een firewall bv de ingebouwde xp wal)

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ErikRo schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 19:36:
[...]

Zorg dat je dan nooit het internet opgaat anders ben je binnen 5 minuten geinfecteerd. service pack 2 heb je minimaal nodig om enigzins veilig te zijn (en een firewall bv de ingebouwde xp wal)
Tenzij je achter een router zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-06 20:51
Hoe draait XP eigenlijk op een Mini met Parallels? Ik zie overal wel reports en videootjes van de iMac en de MacBook Pro maar maar weinig informatie over XP op de Mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

zolang je een mini hebt met een intel processor zou het moeten draaien lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

just to let you guys know.

Er is al een nieuwe beta van bootcamp, met de volgende belangrijke fixes:
  • Kernel panic in network driver
  • Kernel panic when click "Report a problem" menu item
  • WiFi networking issues
  • Real CD/DVD issues
  • Fedora 5 installation crash
Het ziet er beter en beter uit.

Ik heb het nu al een paar dagen draaien en ik vind het idd verschrikkelijk snel.
Je moet natuurlijk niet verwachten dat je op die manier 3D games gaat kunnen draaien, maar voor de rest is de performance echt near native.

Een echte aanrader voor mensen die niet willen liggen knoeien met bootcamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Anoniem: 159697 schreef op zondag 09 april 2006 @ 08:52:
just to let you guys know.

Er is al een nieuwe beta van bootcamp, met de volgende belangrijke fixes:
  • Kernel panic in network driver
  • Kernel panic when click "Report a problem" menu item
  • WiFi networking issues
  • Real CD/DVD issues
  • Fedora 5 installation crash
Het ziet er beter en beter uit.

Ik heb het nu al een paar dagen draaien en ik vind het idd verschrikkelijk snel.
Je moet natuurlijk niet verwachten dat je op die manier 3D games gaat kunnen draaien, maar voor de rest is de performance echt near native.

Een echte aanrader voor mensen die niet willen liggen knoeien met bootcamp.
Het heet dus geen bootcamp :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-06 20:51
matiasjansen schreef op zondag 09 april 2006 @ 10:30:
[...]
Het heet dus geen bootcamp :+
Nee klopt, het heet Boot Camp en dit is het parallels topic, maar je kunt je vergissen, dat is menselijk. Echter, om z'n hele verhaal te quoten verkloot het topic een beetje vind je zelf ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Dus eigenlijk moet je nu gewoon een iMac kopen, een extern scherm aansluiten en dan Paralels opzeten zodat je op je externe scherm volwaardig windows kan draaien voor je windowsprogsels die je op de Mac niet draaiend krijgt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ecteinascidin schreef op zondag 09 april 2006 @ 11:18:
Dus eigenlijk moet je nu gewoon een iMac kopen, een extern scherm aansluiten en dan Paralels opzeten zodat je op je externe scherm volwaardig windows kan draaien voor je windowsprogsels die je op de Mac niet draaiend krijgt. :)
"Volwaardig".

Het draait niet compleet native, zoals bijvoorbeeld bootcamp, en volgens mij werken de videokaart drivers niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeteyP
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-09-2021
toch ben ik niet heel erg tevreden met Parallels.
Het crasht bij mij toch regelmatig en ik heb dan ook al een uitgebreide email naar de developers gemaild. Het meest vage is nu toch wel dat mn VM nieteens meer op wil starten....
Gewoon afgesloten als de voorgaande keren en nu crasht het programma iedere keer. Er moet nog een hoop aan het pakket gebeuren voordat ik bereid ben om er 50 dollar voor te dokken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Dit is voor mij inderdaad veel interessanter dan Bootcamp, want ik wil het alleen gaan gebruiken om websites te testen in Internet Explorer. Dan is Bootcamp veelste omslagtig.

Mooie app, en dit ga ik zeker wel kopen als het uit de beta fase is en ik een intel PowerMac heb.

-toevoeging-
Wat me ook handig lijkt is Windows apps onder OS X te draaien zonder Parallels of iets.

[ Voor 16% gewijzigd door daniëlpunt op 16-04-2006 18:18 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakoina
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06 14:26

Dakoina

Newbie archer

http://www.youtube.com/wa...ture=Views&page=2&t=t&f=b

geweldig filmpje met parallels, toch wel de moeite om de thread nog eens nr omhoog te schoppe :)
(vond niet direct een andere thread hierover, dus hupla)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Virtue is vrij buggy en nog lang niet af, wel een ongelooflijk vet idee, je maakt in principe gewoon 4 desktops. Hetzelfde zie je ook bij een aantal linux distro's, waaronder Novell Linux Desktop 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Kun je ook vanuit Parallels je Mac HD benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pokkuhlag
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-03 11:21
Volgens mij kan dat met shared folders, dus een bepaalde foldertje op je mac HD.

Heeft iemand als xvid/divx in windows gedraaid met parallels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

:9~ XGL Style switching between OSs :o

Gaat het ronddraaien van "the box" op dezelfde manier als in XGL of via een toetsencombinatie ?? Echt strak : On plaats van switchen tussen 3 desktops heb je gewoon 3 operating systems :D

Vraag me wel of hoe sloom/snel het wordt als je maar 1 HD hebt en je doet in een van de andere operating systems wat hevig HD verplaats acties ??

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Laatst online: 17:36

chem

Reist de wereld rond

nero355 schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 16:45:
:9~ XGL Style switching between OSs :o

Gaat het ronddraaien van "the box" op dezelfde manier als in XGL of via een toetsencombinatie ?? Echt strak : On plaats van switchen tussen 3 desktops heb je gewoon 3 operating systems :D

Vraag me wel of hoe sloom/snel het wordt als je maar 1 HD hebt en je doet in een van de andere operating systems wat hevig HD verplaats acties ??
xgl-style is echt al *zo* oud. Dat wordt bij user-switching al gebruikt en bij virtual desktop tools.

As usual is Apple de eerste... ;)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Dakoina schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 09:23:
http://www.youtube.com/wa...ture=Views&page=2&t=t&f=b

geweldig filmpje met parallels, toch wel de moeite om de thread nog eens nr omhoog te schoppe :)
(vond niet direct een andere thread hierover, dus hupla)
Maar waar die gozer het nou voor doet.. Firefox én the Gimp draaien hier prima op één OS; Windows XP, daar heb je helemaal geen Ubuntu en Mac OS voor nodig :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

chem schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 17:12:
xgl-style is echt al *zo* oud. Dat wordt bij user-switching al gebruikt en bij virtual desktop tools.

As usual is Apple de eerste... ;)
Mja allemaal leuk en aardig, maar tot nu toe heb ik helemaal geen behoefte gehad om een Mac te kopen en dat Virtualisatie gedoe zou er 1 kunnen zijn sinds ik nog van plan ben een laptop aan te schaffen in de toekomst :)

Daarnaast heb ik XGL gewerkt en dat was echt super relax en dat zeg ik dan als iemand die normaal gesproken absoluut geen eye-candy wil op zijn pc :P

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177129

Ecteinascidin schreef op zondag 09 april 2006 @ 11:18:
Hier zijn ook al filmpjes van, zie Hier

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

pokkuhlag schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 16:39:
Volgens mij kan dat met shared folders, dus een bepaalde foldertje op je mac HD.

Heeft iemand als xvid/divx in windows gedraaid met parallels?
Aha, dat is wel handig, dat kan volgens mij niet met bootcamp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 19:32
Mijn macbook komt er ook aan, en ik denk er wel over om deze tool aan te schaffen. Iemand toevallig daar al ervaring mee? (Het kopen dus)

Ik vraag me namelijk af of je je 'gekochte' key ook op de nu al beschikbare beta's kunt gebruiken, of dat je daarvoor de gratis 30-dagen keys moet blijven aanvragen?

[ Voor 3% gewijzigd door Xandrios op 29-05-2006 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regjit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-06 15:58
Xandrios schreef op maandag 29 mei 2006 @ 17:09:
Ik vraag me namelijk af of je je 'gekochte' key ook op de nu al beschikbare beta's kunt gebruiken, of dat je daarvoor de gratis 30-dagen keys moet blijven aanvragen?
Je krijgt na aankoop je definitieve key pas op het moment dat de releaseversie uit is. Tot die tijd moet je je dus net als gewone stervelingen behelpen met (30 dagen) trial keys.
Maar je creditcard wordt wel alvast aangeslagen, dus in ieder geval weet je zeker dat de programmeurs hun pizza kunnen betalen terwijl ze de laatste hand leggen aan de releasecandidate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:32

alienfruit

the alien you never expected

Ja, ik heb de tool ook alvast gekocht nu alleen nog de intel mac na de zomervakantie :-) Ik wacht even af wat WWDC ons brengt :) Hopelijk horen we dan wanneer Leopard komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Laatst online: 19:50
Ik zou bijna deze software nu al kopen, ook al heb ik geen Intel Mac :p Lijkt me een erg sterk stuk software wat de steun verdient.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat ultiem zou zijn is een combinatie tussen Bootcamp en Parallels, dat je één windows-install hebt die je zowel kan dual-booten én virtualizeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regjit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-06 15:58
Anoniem: 37526 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 08:50:
Wat ultiem zou zijn is een combinatie tussen Bootcamp en Parallels, dat je één windows-install hebt die je zowel kan dual-booten én virtualizeren :)
Dat schijnt eraan te komen: http://forum.parallels.com/thread1627.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 11:57

Digistorm

tenax moderator pomorum

Ik vraag me af of dat gaat werken. De Windows installatie van Parallels gebruiks namelijk hele andere drivers (omdat alleen de processor gedeeld wordt, de rest wordt geëmuleerd) terwijl de Bootcamp installatie gebruik maakt van de echte hardware van de Mac...

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DiGiSTORM_ schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 10:16:
Ik vraag me af of dat gaat werken. De Windows installatie van Parallels gebruiks namelijk hele andere drivers (omdat alleen de processor gedeeld wordt, de rest wordt geëmuleerd) terwijl de Bootcamp installatie gebruik maakt van de echte hardware van de Mac...
Vandaar dat een combinatie mij dus super lijkt, een systeem die beiden dezelfde drivers gebruiken. Ik heb er namelijk weinig zin aan om voor het kleine werk een 8gb partitie aan te maken en voor het grote werk nóg een 8gb partitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themaxter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 10:58

themaxter

Bugged..

Als dat lukt, vliegen hier direct alle pc's het huis uit :D
(Heb nu 3 windows pc's en 2 mac's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Het zou leuk zijn als de images compatible zijn met VMWare ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-06 12:30
themaxter schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 11:39:
Als dat lukt, vliegen hier direct alle pc's het huis uit :D
(Heb nu 3 windows pc's en 2 mac's).
Dat ruimt behoorlijk op ja.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10373

De performance onder Parallels is helemaal naar tevredenheid, ik gebruik het voor programmeerwerk in VS.NET en dat werkt helemaal perfect.

Enige waar ik niet helemaal blij nog mee ben is de muis. Die beweegt wat lastig, net of het systeem tegen zijn limiet loopt te hikken (wat niet blijkt uit de rest van de prestaties).

Iemand een idee/oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
regjit schreef op maandag 29 mei 2006 @ 23:45:
[...]

Je krijgt na aankoop je definitieve key pas op het moment dat de releaseversie uit is. Tot die tijd moet je je dus net als gewone stervelingen behelpen met (30 dagen) trial keys.
Maar je creditcard wordt wel alvast aangeslagen, dus in ieder geval weet je zeker dat de programmeurs hun pizza kunnen betalen terwijl ze de laatste hand leggen aan de releasecandidate.
Thanks, heb hem zojuist vast aangeschaft :) Die $10 korting is wel mooi meegenomen, zeker aangezien de final nu zeeer binnenkort gaat komen waarschijnlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176793

Ik wacht liever tot we weten wat Leopard ons brengt, wie weet komt Apple met iets gelijkaardigs op de proppen :P

Dan kan Parallels zijn deuren natuurlijk wel onmiddelijk sluiten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Nieuwe versie :)
Release Candidate 2 of Parallels Desktop for Mac Improves Performance and Stability

Final pre-release version also adds Compressor functionality

HERNDON, Virginia – May 31st, 2006 – Parallels (www.parallels.com) today announced the immediate availability of the release candidate 2 (RC2) of Parallels Desktop for Mac, the first virtualization software that gives Apple users the ability to simultaneously run Windows, Linux or any other operating system and their applications in a stable, secure high-performing, virtual machine alongside Mac OS X on any Intel-powered Apple computer.

RC2 is the final release in the product’s multi-stage Beta program that has generated more than 100,000 testers from 71 countries. It resolves technical issues and improves overall virtual machine performance as well as the functionality of a number of important features, including file sharing and cutting/pasting between operating systems, networking, USB device support and sound and video playback.

As part of Parallels’ commitment to simplicity, and in response to many user requests, the company has integrated Parallels Compressor Server - a powerful management tool that can reduce the size of Windows 2000, XP or 2003 virtual hard disks by 50% or more - directly into Parallels Desktop. The enhanced product will be available for sale at $79.99, $150 less than the cost of buying stand-alone copies of Parallels Desktop for $49.99 and Parallels Compressor Server for $179.99. As an extended promotion, Parallels plans to offer the enhanced product at $49.99 for 30-days following its release.

Customers who placed pre-orders at the special price of $39.99 will receive the feature-enhanced final Parallels Desktop product at no additional cost.
The pre-order special price, which is half the product list price, remains in effect. New and existing users interested in taking advantage of the pre-order special can register by visiting the Parallels Online Store at http://www.parallels.com/en/buyonline/

"By integrating Parallels Compressor functionality into the Desktop product, users save substantial time and money versus buying and installing the products separately," said Benjamin Rudolph, Marketing Manager, Parallels. "We’re staying true to our goals of building easy-to-use, high-value products while delivering additional benefits at an attractive pre-order special price."

New and existing users are welcome to download a free, fully-functional copy of Parallels Desktop for Mac RC2 at http://www.parallels.com/en/download/desktop/. User comments, suggestions, and feedback are welcome and can be submitted via the company’s online support form at http://www.parallels.com/en/support/desktop/.

The final release version of Parallels Desktop for Mac is expected in the upcoming weeks.
About Parallels

Parallels is a server and workstation virtualization solutions company committed to building powerful, user friendly, cost-effective products that can be used by anyone, from an experienced developer to a computer “newbie” to improve efficiency, lower hardware costs, and reduce operating expenses. The company’s products all feature hypervisor technology for strong, stable virtual machines, and an intuitive web-like interface that facilitates quick set-up and usage. Additionally, Parallels solutions fully support Intel Virtualization Technology architecture, which is optimized to provide superior virtual machine performance. The company is rapidly growing and employs a global team of experienced technical and business professionals. For more information, please visit www.parallels.com.
Dus als je nu koopt, of al gekocht hebt krijg je voor $39 (ipv $79) de normale licentie + de compressor functionaliteit. Die dus alle kleine windows prut-files mooi klein maakt om schijfruimte te besparen.

Iemand die zin heeft om deze versie eens te testen, ivm het wel/niet vloeiende muis verhaal?

[ Voor 3% gewijzigd door Xandrios op 01-06-2006 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlz

hlz

Heb 'm gister gekocht. Werd me toch iets te heet onder de voeten... 39 euro en 3 centen is een mooie prijs (ja dat wordt het ivm btw) voor dit stuk software.

Ik heb wel het idee dat het er weer een stukje sneller op is geworden. En dan vooral de muisresponse... probeer het gewoon uit, je kan nog steeds beta-en toch.

Wel jammer dat het programma op de achtergrond zo proc-intensief is. 20 tot 30% op me MBP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjempie
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
hlz schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 16:14:
Heb 'm gister gekocht. Werd me toch iets te heet onder de voeten... 39 euro en 3 centen is een mooie prijs (ja dat wordt het ivm btw) voor dit stuk software.

Ik heb wel het idee dat het er weer een stukje sneller op is geworden. En dan vooral de muisresponse... probeer het gewoon uit, je kan nog steeds beta-en toch.

Wel jammer dat het programma op de achtergrond zo proc-intensief is. 20 tot 30% op me MBP.
ook maar ff gekocht, daar ga ik wel blij mee zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlz

hlz

sjempie schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 16:27:
[...]

ook maar ff gekocht, daar ga ik wel blij mee zijn...
Hier kan je geen buil aan vallen... en voor de mensen die roepen dat ze wel op leopard gaan wachten: moet je vooral doen :+

[ Voor 18% gewijzigd door hlz op 01-06-2006 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144108

RC2 werkt bij mij perfect ism met virtuedesktops... heb alleen veelste weinig intern geheugen om dit soort leuke grapjes uit te halen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Geheugen zal het wel lusten ja :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Anoniem: 176793 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 00:53:
Ik wacht liever tot we weten wat Leopard ons brengt, wie weet komt Apple met iets gelijkaardigs op de proppen :P

Dan kan Parallels zijn deuren natuurlijk wel onmiddelijk sluiten ;)
Het ligt voor de hand dat leopard iets dergelijks zal bevatten, ik hoop dat het geen windows install wordt (Virtiual OS) maar een virtual application.

Altiris is op dit ogenblik deze technologie een beetje aan het promoten: kort door de bocht:
Je maakt een packet waar de app + de Windows componenten die de ap nodig heeft in zitten (dus geen volledige windows) Dit package draai je dan onder OSX

Virtualisatie is de toekomst, en ik vemoed dat ze bij apple heel goed weten dat ze die trein niet mogen missen...

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147217

Oei, volgens mij ben ik buitengesloten in m'n Win XP VM. Na het koppelen aan het interne netwerkje hier, krijg ik een CTRL-ALT-DEL scherm voor mijn neus om in te kunnen loggen. Ik heb geen DEL op m'n MacBook en de remap trucs werken niet omdat ik nog niet eens ben ingelogged. Ook fn+backspace werkt niet.

Is er nog iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-06 21:03
Yalopa schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 16:47:
[...]

Het ligt voor de hand dat leopard iets dergelijks zal bevatten, ik hoop dat het geen windows install wordt (Virtiual OS) maar een virtual application.

Altiris is op dit ogenblik deze technologie een beetje aan het promoten: kort door de bocht:
Je maakt een packet waar de app + de Windows componenten die de ap nodig heeft in zitten (dus geen volledige windows) Dit package draai je dan onder OSX

Virtualisatie is de toekomst, en ik vemoed dat ze bij apple heel goed weten dat ze die trein niet mogen missen...
Ik twijfel er zeer sterk aan of ze dit zullen doen. Eén van de grootste verkoopsargumenten van hun computers is namelijk het OS, dat je er 'gratis' bijkrijgt en het 'stands out in the crowd' tov andere OS'en.

Virtualisatie aangeboden door Mac OS X zelf lijkt me momenteel nog een beetje veraf, want geef toe, wie switcht er nu veel tussen OS'en? Juist ja, power users. En Apple bedient bijlange niet alleen power users. Bootcamp is veel logischer, het biedt je de mogelijkheid om 's werelds meest gebruikte OS óók te gebruiken op dezelfde machine, zeg maar om de overschakeling naar OS X te vergemakkelijken. Dat is een heel verschil met het switchen tussen twee OS'en met een druk op de knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

tenax moderator pomorum

Anoniem: 147217 schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 17:17:
Oei, volgens mij ben ik buitengesloten in m'n Win XP VM. Na het koppelen aan het interne netwerkje hier, krijg ik een CTRL-ALT-DEL scherm voor mijn neus om in te kunnen loggen. Ik heb geen DEL op m'n MacBook en de remap trucs werken niet omdat ik nog niet eens ben ingelogged. Ook fn+backspace werkt niet.

Is er nog iets aan te doen?
Euh... een USB toetsenbord aansluiten? Daar zit immers wel een delete knop op? Lijkt me dat die wel gewoon zal willen werken?

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Fn+Backspace == delete.

Control + alt + fn +backspace dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DiGiSTORM_ schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 17:41:
[...]
Euh... een USB toetsenbord aansluiten? Daar zit immers wel een delete knop op? Lijkt me dat die wel gewoon zal willen werken?
haha - briljant! Ik was met veel te ingewikkelde oplossingen bezig. Dit werkt inderdaad.
Xandrios schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 18:04:
Fn+Backspace == delete.

Control + alt + fn +backspace dus :)
Helaas, dat dacht ik ook, maar dat werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Topicstarter
Anoniem: 147217 schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 20:11:
[...]

haha - briljant! Ik was met veel te ingewikkelde oplossingen bezig. Dit werkt inderdaad.
Toch zou ik het weer uit zetten, lijkt me onhandig :P

Overigens wacht ik wel tot Leopard om te zien wat Apple heeft en hoever Parallels dan is. Dat het dan duurder wordt, het zij zo. Maar misschien scheelt het dat ik nog geen Intel Mac heb, die koop ik waarschijnlijk als ik er Leopard bij krijg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Max
  • Laatst online: 22:01
De installatie van Windows XP Professional ging zonder problemen.
Nu probeer ik een Windows update te draaien maar krijg ik de melding dat voor updates Windows gevalideerd moet worden.
Geen probleem het is een legale versie maar dan mislukt de controle:
'Validation Incomplete: Unable to Perform Validation'
'You have encountered an unknown error'

Hebben jullie dezelfde problemen?
Windows XP draaien zonder updates is not good...

[ Voor 4% gewijzigd door Freaky Max op 03-06-2006 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

tenax moderator pomorum

Heb je wel een SP2 installatie gedaan? Verder worden de kritieke updates van Windows altijd geïnstalleerd, ook als je Windows installatie niet gevalideerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Max
  • Laatst online: 22:01
DiGiSTORM_ schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 18:28:
Heb je wel een SP2 installatie gedaan? Verder worden de kritieke updates van Windows altijd geïnstalleerd, ook als je Windows installatie niet gevalideerd is.
Net gedaan, alles loopt nu goed.
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilski
  • Laatst online: 14-07-2021
DiGiSTORM_ schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 10:16:
Ik heb nu een dualboot met Windows en Gentoo Linux die ik ook via VMWare kan opstarten (both ways) Dit is op een gewone laptop maar dat bewijst dat het wel kan. (8>

edit:
In theorie moet ik er bij zeggen want EFI en die partitioneringsbeperking van Apple zitten er nu natuurlijk tussen..
Hier is de howto voor Gentoo http://forums.gentoo.org/...hlight-ntfs%20vmware.html

[ Voor 18% gewijzigd door nilski op 08-06-2006 09:38 ]

WAZUUUUUUUP!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36817

Gisteren 2 Gb aan geheugen in mijn macbook "gepropt", in de hoop dat parallels toch wat flotter zou draaien. Maak in nu een nieuwe VM aan in parallels, dan wordt mij toch afgeraden om meer dan 128 MB toe te wijzen aan het OS. Snapt iemand daar iets van? Met 2 GB intern wil ik toch zeker 512 aan mijn virtuele OS toewijzen, maar dan loopt het allemaal bagger traag. Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Weet je zeker dat het extra geheugen actief is in je systeem? Wat zegt "About this mac"?

Ik heb mijn macbook ook net binnen, 2GB ram, en hij pakt standaard 256MB per viruele machine geloof ik. Daar heb ik zelf 512MB van gemaakt....en dat loopt echt voortreffelijk. Zowel OS X als Windows zijn bloedjesnel.

In combinatie met Virtue desktops heb ik nu de situatie zoals die op al die filmpjes ook te vinden is: Appeltje+pijltje opzij en hij schuift van OS X naar Windows.

Moet zeggen dat de performance me heel erg verbaasde, in goede zin. De eerste keer windows XP rebooten gebeurde in 11 seconden. (Van power-on tot loginscherm). Zo snel heeft mijn dure athlon 64 het nog nooit kunnen doen ;)

Overigens heb ik de virtuele windows machine 'gerecycled'...had hem namelijk al in gebruik via parallels voor windows. Nu met de mac simpelweg de image-file overgezet, en het werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn Macbook ziet gelukkig netjes 2 Gb
Als ik 512 MB aan mijn virtuele windows toewijs, dan is deze veel trager dan met 128 toegewezen geheugen. De Fan van mijn Macbook staat ook veel meer te loeien als ik 512 toewijs. Parallels adviseerd zelf ook mar 128 Mb per virtuele machine, en geeft een melding als ik meer toewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicolon
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Je moet bij de Preferences van Parallels zelf ook geheugen opgeven als ik mij niet vergis. Misschien moet je daar even rondneuzen.

:D/-<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanks, dat was de gouden tip!!

Ik had parallels geinstalleerd toen er "slechts" 512 Mb in mijn Macbook zat. Na de geheugen uitbreiding zijn de setting van paralles nog op de uode instelling blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Ik heb een 2Ghz Core Duo iMac maar ik heb een VM aangemaakt, en windows 512MB ram toegewezen, maar de muis beweegt als stroop.. Het is alsof ik weer op een PPC mac windows aan het emuleren ben.. Is dit nou de performance waar iedereen het over heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-05 11:18
matiasjansen schreef op zondag 11 juni 2006 @ 12:28:
Ik heb een 2Ghz Core Duo iMac maar ik heb een VM aangemaakt, en windows 512MB ram toegewezen, maar de muis beweegt als stroop.. Het is alsof ik weer op een PPC mac windows aan het emuleren ben.. Is dit nou de performance waar iedereen het over heeft?
Je moet de Parallels tools installeren in je VM. Nadat Windows is opgestart ga je in het Parallels menu naar 'VM' en dan 'Install Parallels Tools'. In Windows zal dan een setupprogramma gestart worden. Het verschil is echt gigantisch.

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pokkuhlag
  • Laatst online: 29-03 11:21
pokkuhlag schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 16:39:

Heeft iemand al xvid/divx in windows gedraaid met parallels?
Kan iemand dit aub testen? VLC / Mplayer kan namelijk niet zo goed meerdere ASS/SSA afspelen. Het kan wel, maar niet goed opgemaakt (overlappend) en niet de juiste font/style (plain boring text).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Geval van "handleiding niet doornemen" :>

Edit: Jezus wat een verschil, dit is gewoon goed werken! Bedankt!

[ Voor 52% gewijzigd door Matias op 11-06-2006 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvanLeeuwen
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-12-2006
Arthur schreef op zondag 11 juni 2006 @ 12:50:
[...]

Je moet de Parallels tools installeren in je VM. Nadat Windows is opgestart ga je in het Parallels menu naar 'VM' en dan 'Install Parallels Tools'. In Windows zal dan een setupprogramma gestart worden. Het verschil is echt gigantisch.
Wow, koning!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176793

Arthur schreef op zondag 11 juni 2006 @ 12:50:
[...]

Halleluia!
Thx mate :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daenney
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09-2016

Daenney

42

lang leve de FAQ he :P

Ik heb hier Windows Vista Beta 2 native draaien op mn iMac en mn MacBook Pro heeft vrolijk Ubuntu 6.06 en WindowXP draaien en dat gaat prima, opstarten van die VM's kost niet eens zo veel tijd.
Enige vervelende dat de airport-bridge niet lijkt te werken onder Ubuntu, daar doet alleen de ethernet-bridge het bij mij, Windows XP vindt beide prima dus ik ben dik tevreden.
Nu die shared folders het ook fatsoenlijk doen (in een eerdere release crashte explorer.exe er elke keer op) heb je dus samba mounts naar folders op je echte hardeschijf zodat je gewoon bestanden op en neer kunt gooien en je vanuit je VPC dus met gemak je hele hardeschijf kan benaderen, werkt bijzonder prettig (streamen is daarentegen niet echt aan te raden merkte ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor degenen die nog twijfelen of 2GB in je MacBook wat uitmaakt - het verschil is enorm. Het was voorheen met 1GB behoorlijk woekeren met het beschikbare geheugen en ik merkte dat 384 MB omgeveer ideaal was om aan WinXP te geven.

Met 2 GB draait zowel OSX als Windows prima. En ja: het zijn die reepjes van flashman op eBay. Voor 120 euro klaar.
Daenney schreef op maandag 12 juni 2006 @ 22:54:Ik heb hier Windows Vista Beta 2 native draaien op mn iMac
Hoe? Op het forum van Parallels wordt duidelijk aangegeven dat het met Vista nog niet kan.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 147217 op 13-06-2006 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142482

Anoniem: 147217 schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 20:52:
Met 2 GB draait zowel OSX als Windows prima. En ja: het zijn die reepjes van flashman op eBay. Voor 120 euro klaar.
Heb je het dan specifiek over deze modules ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36817 schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 21:05:
Thanks, dat was de gouden tip!!

Ik had parallels geinstalleerd toen er "slechts" 512 Mb in mijn Macbook zat. Na de geheugen uitbreiding zijn de setting van paralles nog op de uode instelling blijven staan.
Spoetnik, is parallels nogsteeds zo proc intensief nu je meer geheugen hebt toegekend of juist niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De final release is uit. Downloaden gaat echter zo traag nu dat ik het later nog maar eens probeer.

Edit: ik heb hem binnen en geinstalleerd met de definitieve (gekochte) key. Ik zie vooralsnog geen verschillen met RC2. En wat een heerlijke software is dit toch. VM's zijn probleemloos uitwisselbaar met de Windowsversie. Mapje kopieren, juiste DVD speler aangeven en je floppy drive aanpassen en draaien maar.
Anoniem: 142482 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 09:41:
Heb je het dan specifiek over deze modules ?
Die zijn volgens mij hetzelfde als deze die ik heb gekocht.

[ Voor 93% gewijzigd door Anoniem: 147217 op 15-06-2006 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Net een uur geleden de laatste RC gedownload om mee te testen. XP staat er op en draait redelijk goed. Jammer dat ik mijn MacBook nu weer terugstuur.

[ Voor 11% gewijzigd door kiddyl op 15-06-2006 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147217 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 14:06:
Die zijn volgens mij hetzelfde als deze die ik heb gekocht.
Thanks broncode. Misschien dat jij ook de vraag kunt beantwoorden die ik aan Spoetnik heb gesteld, namelijk... is na de geheugen upgrade naar 2 GB parallels nog steeds zo proc intensief ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142482 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 14:34:
[...]
Thanks broncode. Misschien dat jij ook de vraag kunt beantwoorden die ik aan Spoetnik heb gesteld, namelijk... is na de geheugen upgrade naar 2 GB parallels nog steeds zo proc intensief ?
Idle draait Parallels met Win XP Pro SP2 ongeveer 8% op een iMac 2.0 met 2 GB en ongeveer 10% op mijn 1,83 Ghz / 2 GB MacBook. Ik heb overigens 768 MB toegekend aan WinXP

Ik vind het wel meevallen eigenlijk. Als je processorintensieve dingen gaat doen in het guest OS loopt het wel op, maar dat is begrijpelijk.

Voor mij is het ideaal - eenvoudig switchen van WinXP naar OSX en Photoshop onder windows gaat echt prima.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 147217 op 18-06-2006 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 22:24
De final is eindelijk uit :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjempie
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
ik kon zo snel niet vinden wat de verbeteringen waren in de final tov de laatste versie.... wie weet dat wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sjempie schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 08:51:
[...]

ik kon zo snel niet vinden wat de verbeteringen waren in de final tov de laatste versie.... wie weet dat wel?
De prijs?

/edit:
-Je kan nu een fysieke schijf gebruiken ipv. een image?
-Tot 1500MB RAM aan je guest-OS geven?
-VGA en SVGA met VESA 3.0 support?

Of kon dat al?

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 37526 op 16-06-2006 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaos.be
  • Laatst online: 21-11-2024
Parallels is echt super, kan ik deftig coderen in VS 2005 op men Mac :D. Toch nog even een vraagje:

Ik werk met een AZERTY keyboard, en ontbreek de volgende toets: "\".

Ik heb me al suf gezocht, en vroeg mij af of niemand de juiste combinatie heeft hiervoor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan Parallels USB-apparaten direct aanspreken? En ik bedoel dus niet de muis e.d., want ik wil ook telefoons flashen, en met GPS-apparaten aan de slag gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Ja, in princiepe kan hij dat. Echter, niet alle devices werken al helemaal lekker. Vraag een trial key aan en probeer het, zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142482 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 09:58:
[...]

Spoetnik, is parallels nogsteeds zo proc intensief nu je meer geheugen hebt toegekend of juist niet ?
Nee, loopt als een zonnetje.

Zojuist de final versie geinstalleerd, en dan eindelijk de definitieve registratie code gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xandrios schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 22:48:
Ja, in princiepe kan hij dat. Echter, niet alle devices werken al helemaal lekker. Vraag een trial key aan en probeer het, zou ik zeggen :)
Dat is voor mij even geen optie, ik ben namelijk van plan een "fietscomputer" met GPS en hoogtemeter aan te schaffen. En dat test je niet even ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ik hoorde van support dat je Vista kan draaien in VMWare binnen Parallels iemand dat al geprobeeedrt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Ik zie niet in waarom je een virtuele machine in een virtuele machine wilt draaien. Je hebt wel door dat de performance dan echt nul is he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-06 21:03
matiasjansen schreef op zondag 18 juni 2006 @ 12:09:
Ik zie niet in waarom je een virtuele machine in een virtuele machine wilt draaien. Je hebt wel door dat de performance dan echt nul is he?
Het ENIGE nut is dat je makkelijker Vista kunt installeren.
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.