[Intel Mac]Parallels: Virtualizatie voor Intel Macs

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 6.689 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:12

alienfruit

the alien you never expected

Ja, precies... ik denk namelijk niet dat het zo 1-2-3 gaat gebeuren bij Parellels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Heeft misschien iemand reeds geprobeerd SolidWorks te draaien onder WindowsXP in Parallels? Ik werk nu op een iBook en dat is de enige app waarvoor er nog een desktop WinPC onder mijn bureau staat. Voor kleine ontwerpen wil ik nog wel eens Remote daarop werken, maar voor de grotere projecten moet ik toch echt weer alle kabels om gaan gooien en het zou perfect zijn om op één computer (de Mac dus) al het werk te kunnen doen.
(Begrijp wel dat ik niet doel op het gebruik van Parallels op mijn PPC iBook maar over een potentieel aan te schaffen Intel Mac).

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

kan je nou wel of niet met Parallels Vista Beta 2 installeren? want ik wil dit ff proberen op mijn MBP :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Waarom niet, kies gewoon "Other Windows" in de advanced options

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Does Windows Vista Beta2 work with Parallels Desktop as a guest OS?

Not yet. Windows Vista requires BIOS to support ACPI (Advanced Configuration and Power Interface) to load properly. We're actively working to include this feature in the Parallels BIOS, and will definitely offer support for Vista as primary and guest OS by the time Microsoft makes it available for general use.
Bron: http://parallelsvirtualiz...oot-camp-vista-beta2.html

[ Voor 13% gewijzigd door FL!PNEUS op 21-06-2006 15:58 ]

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147217

tonyisgaaf schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 14:00:
Heeft misschien iemand reeds geprobeerd SolidWorks te draaien onder WindowsXP in Parallels? Ik werk nu op een iBook en dat is de enige app waarvoor er nog een desktop WinPC onder mijn bureau staat. Voor kleine ontwerpen wil ik nog wel eens Remote daarop werken, maar voor de grotere projecten moet ik toch echt weer alle kabels om gaan gooien en het zou perfect zijn om op één computer (de Mac dus) al het werk te kunnen doen.
(Begrijp wel dat ik niet doel op het gebruik van Parallels op mijn PPC iBook maar over een potentieel aan te schaffen Intel Mac).
Kijk hier eens [rml]Qoon3x in "[ MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ dee..."[/rml]
voor Bootcamp, onder Parallels heb je echter erg standaard HW tot je beschikking

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 147217 op 21-06-2006 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb uiteraard een search uitgevoerd naar SolidWorks in dit forum en kom dan mezelf :| of idd een aantal soortgelijke posts tegen. Bootcamp vind ik niet interessant. Ik gebruik echt alleen maar SolidWorks nog op de WinPC, voor de rest helemaal niets meer. Rebooten is niet een optie, daarmee zou ik alleen maar op de situatie achteruit gaan. Ik weet dat het aantal SolidWorks gebruikers dun gezaaid is, maar blijf benieuwd, SolidWorks draait op mijn WinPC op een Celeron 850MHz, 512MB intern en een TNT2 32MB, een PC dus van zeven jaar oud ondertussen. De geëmuleerde grafische kaart onder Parallels is waarschijnlijk de bottleneck, dus ik ben simpelweg benieuwd of deze voldoende is de SolidWorks wireframe- en shaded modellen realtime te tonen, want dat doet voornoemde PC met gemak via OpenGL. Ik zie/lees nl. nog niet zoveel over de OpenGL emulatie binnen Parallels. Ik dacht te hebben gelezen dat er een S3Trio64 werd geëmuleerd en als ik mij niet vergis zat die kaart ook in mijn Pentium100 PC :P

Het gaat mij gewoon simpelweg om de keyboard clutter op mijn bureau, want zo gauw ik thuis kom prik ik mijn CRT en LAN in mijn iBook en type weg op een wireless keyboard en muis. Een extra PC zorgt dan voor een extra keyboard, muis en dat ik weer op het kleine scherm van mijn iBook moet werken...

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja, daar kan ik je lastig mee helpen omdat ik zelf geen Solidworks gebruik. De geemuleerde adapter maakt zich bekend onder de naam Parallels Video Driver met 8MB geheugen. Je kunt een Windows trial versie downloaden van Parallels en daar de boel in installeren. De HD + config file kun je vervolgens makkelijk naar een Mac met Parallels kopieeren om daar te testen.

Maar ook op een normale vergelijkbare computer zou je een heel aardig beeld moeten kunnen krijgen.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 147217 op 21-06-2006 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87350

Ik heb het ook maar eens geinstaleerd om te kijken wat de voor en nadelen zijn tegenover Bootcamp. Ik denk dat ik 1 groot nadeel wel gevonden heb, of ik moet verkeerd zitten. Ik kan via dit programma geen bestanden uitwisselen met een externe HD of via een netwerk. Als ik mijn gedeelde schijven op mijn andere pc probeert te benaderen vind hij helemaal niets. Doe ik iets fout, of kan het gewoonweg niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexley
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Hexley

the Platypus

Anoniem: 87350 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 08:55:
Doe ik iets fout, of kan het gewoonweg niet?
Tja, wat is fout... Maar hier werkt het wel... :P

Wat heb je @ "Configuration Editor" staan?

Bij mij is het bij "Device Status" beide opties aan.
En "Emulation" Bridged Ethernet @ Airport....

Und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal,
und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal.
Wenn ich Du wär, lieber Gott,
und wenn Du ich wärst, lieber Gott,
glaubst Du, ich wäre auch so streng mit Dir?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hexley schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 11:08:
[...]

Tja, wat is fout... Maar hier werkt het wel... :P

Wat heb je @ "Configuration Editor" staan?

Bij mij is het bij "Device Status" beide opties aan.
En "Emulation" Bridged Ethernet @ Airport....
Zo staat het bij mij dus ook. Alleen heb ik geen airport in gebruik dus heb ik en0: Ethernet Adapter staan. Heb die van jou ook net geprobeerd maar dan werkt het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-06 13:58

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Even een vraag. Hoe zit het met direct x onder windows xp i.s.m. Parallels?

Dit vraag ik even ivm de hoeveelheid basisschool software die mijn vrouw gebruikt. Iemand die dit misschien voor mij wil testen?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 15:08
The Real Falcon schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 12:29:
Even een vraag. Hoe zit het met direct x onder windows xp i.s.m. Parallels?

Dit vraag ik even ivm de hoeveelheid basisschool software die mijn vrouw gebruikt. Iemand die dit misschien voor mij wil testen?
Dan kun je misschien beter bootcamp gebruiken

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

ErikRo schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 21:07:
[...]

Dan kun je misschien beter bootcamp gebruiken
Zou iemand dit kunnen onderbouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Zodra je 3D gaat gebruiken die draait onder directx (of openGL) kan je inderdaad beter bootcamp gebruiken. Dit omdat de geemuleerde videokaart in Parallels maar 8mb werkgeheugen bevat, en compleet afhankelijk is van de op dat moment beschikbare processorkracht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-06 12:18
hmm dat is dan toch jammer. Is SolidWorks niet met Darwine te draaien ofzo?

[ Voor 10% gewijzigd door straat op 29-06-2006 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
inderdaad en bootcamp geeft ook meteen de volledige snelheid

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Ik heb nu Windows XP staan door middel van Bootcamp, maar kan ik nu derzelfde versie gebruiken voor Parallels? Of moet ik er wel Bootcamp van gooien???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
edit: klopt niet

[ Voor 77% gewijzigd door ErikRo op 03-07-2006 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
F e r o x schreef op maandag 03 juli 2006 @ 19:47:
Ik heb nu Windows XP staan door middel van Bootcamp, maar kan ik nu derzelfde versie gebruiken voor Parallels? Of moet ik er wel Bootcamp van gooien???
Je kan je bootcamp partitie niet gebruiken voor parallels nee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Parallels ondersteunt sinds kort toch ook "fysical drives" ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdpaddy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-01-2024

hdpaddy

Born to Ride

ik wacht lekker op leopard waar het waarschijnlijk al ingebouwd zal zijn want als ik eens ga narekenen is het een heel mooi verhaal, voorverkoopkorting, maar het boeit mij niet.

5.77 voor "extended downloadservice"
2.06 verwerkingskosten voor giro
en dan nog eens 9.33 VAT als klap op de vuurpijl.
ja daaaaaaaaaaaaaaag

Just frame, wheels and engine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Macpaddy dan zit je toch in het verkeerde topic.. want dat is namelijk Bootcamp en niet Parrallels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdpaddy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-01-2024

hdpaddy

Born to Ride

ik heb zo'n vermoeden dat Apple er wel een draai aan zal vinden om een of ander OS in een VM te draaien onder OSx ipv een surrogaat zoethoudertje als Bootcamp.
Dus ik neem de gok en wacht op Leopard, hopende dat er zoiets inzit of ik ga voor de voorverkoop met een zg. korting en koop nu Parallels (wat verder uitstekende software is).

Just frame, wheels and engine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:06

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Ik denk dat Apple wellicht bij parallels binnenloopt, een zak geld op tafel legt en het product aan Leopard toevoegd.

Is dat niet een optie? Het is een beetje Bill Gates, maar de tests door gebruikers zijn tot nu toe zeer succesvol :)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een beetje Bill Gates? Ik vind het eerder Google, met hun Sketchup en Picassa ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181350

Ik heb Parallels geinstalleerd, met als VM, Windows XP. Windows Update netjes gedraaid.
Maar moet ik nu ook een virusscanner installeren? Beetje stomme vraag misschien? :P maar ach.

Parallels is trouwens wel super! XP draait super vlot. Connecten met de server en dergelijk werkt zonder problemen! Office ook geen problemen mee. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ja, ookal heb je Mac hardware kun je met XP nog steeds snel last van virussen krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TheZeroorez schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 18:46:
Ja, ookal heb je Mac hardware kun je met XP nog steeds snel last van virussen krijgen :)
Windows :r

Dat is dan wel weer jammer. Hm dan maar een gratis scannertje dwl. Ik zal toch niet super vaak met de VM werken.

Bedankt iig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Dat je in APL bent betekend niet meteen dat je hoeft te gaan flamen op Microsoft enzo hoor :?
Dat is dan wel weer jammer.
Ja, da's het inderdaad. Maar die virussen komen door Windows naar binnen, en kijken niet of je Mac hardware hebt of niet..
Hm dan maar een gratis scannertje dwl. Ik zal toch niet super vaak met de VM werken.
Gratis scanners zijn prima B)
Bedankt iig. :)
Geen dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79087

Sinds gisteren dan ook maar overgestapt op een MacBook vraag ik me eingelijk af of er al iemand zo slim is geweest software te programmeren die de bootcamp partititie kan gebruiken voor op te starten met parallels (of dergelijke).

Heb je tenminste afwisseling: kun je de ene keer gewoon dual booten, en de andere keer vanuit OSX gewoon Windows zo opstarten (dus met parallels ofzo, alleen dan met als bronbestanden die je ook gebruikte in de bootcamp partitie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is een leuk punt, het enige punt waar je nu nog mee zit zijn de drivers. Misschien is er meer hoop in OSx10.5 / Leopard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Anoniem: 79087 schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 10:27:
Sinds gisteren dan ook maar overgestapt op een MacBook vraag ik me eingelijk af of er al iemand zo slim is geweest software te programmeren die de bootcamp partititie kan gebruiken voor op te starten met parallels (of dergelijke).

Heb je tenminste afwisseling: kun je de ene keer gewoon dual booten, en de andere keer vanuit OSX gewoon Windows zo opstarten (dus met parallels ofzo, alleen dan met als bronbestanden die je ook gebruikte in de bootcamp partitie).
Ja lees het topic gewoon even door...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44189

heeft iemand hier misschien een idee hoe het komt dat ik tijdens de installatie van parallels een ipconflict krijg tussen xp en apple? Hetzelfde ip wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Ga ens even niet crossposten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34095

Ik wil een tipje geven voor diegene die het nog niet heeft gevonden, maar zodra je XP onder parallels hebt runnen, dan heb je een optie; "parallels extra" ergens in je menu, die installeert allerlei handel onder xp waardoor je schrijfbare shared folders (tussen OSX & XP) krijgt en tevens veel betere muis performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Laatst online: 23-06 16:28

Gerco

Professional Newbie

Anoniem: 79087 schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 10:27:
kun je de ene keer gewoon dual booten, en de andere keer vanuit OSX gewoon Windows zo opstarten (dus met parallels ofzo, alleen dan met als bronbestanden die je ook gebruikte in de bootcamp partitie).
Dat is niet aan de makers van MacOS X of Parallels. Het is Windows die omvalt als je opeens de hardware gaat veranderen (wat je dus doet als je onder Parallels en Bootcamp dezelfde install wilt gebruiken). Met VMWare werkt het bijvoorbeeld op dezelfde manier (niet).

Als je Windows inricht met hardwareprofielen is het misschien wel mogelijk, maar ik heb dat nog nooit geprobeerd. Iig ligt het probleem niet bij Parallels (mits die gewoon een partitie kan gebruiken).

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sorry.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 44189 op 12-07-2006 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-06 20:23

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Ik heb gisterenavond mogen concluderen dat de Mouse Synchronisation Tool niks moet hebben van fullscreen apps met een afwijkende reso. Zo draai ik -puur voor de grap- HalfLife 1 in software rendering onder parallels, maar zonder de tool is het schokkerig muizen, maar met de tool gaat het helemaal nergens over.

Iemand een idee? (en nee ik wil geen bootcamp draaien. HalfLife in software rendering is prima als ik dan niet hoef te rebooten ;) )

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174849

Moartn schreef op donderdag 06 april 2006 @ 20:30:
- Een beetje vervelend is dat het programma (nog?) niet direct een CD die gewoon in de drive zit kan lezen, je moet een ISO bestand gebruiken (dus ook voor het installeren van windows)
Hoezo dat dan? heb hier gewoon mijn dvd drive ingesteld en werkt perfect ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174849 schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 13:27:
[...]

Hoezo dat dan? heb hier gewoon mijn dvd drive ingesteld en werkt perfect ;)
ja ik ook hier :D :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ja dat is mogelijk, maar let er wel op dat het bericht van Moartn dateert van 6 april en dat het mogelijk is dat in de toenmalige versie van Parallels (destijds nog beta!) de drive nog niet benaderbaar was...

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb gisteravond succesvol Ubuntu "the linux for human beings" 6.06 geinstalleerd op mijn MacBook via Parallels. Loopt soepeltjes nadat ik wat geheugen bij windows had weggesnoept.

Nu nog kijken of ik de resolutie goed krijg, Ik kan nu alleen nog maar kiezen uit 640x480, 800x600 en 1014x768.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

oe sinds vandaag ook eventjes parallels desktop aan het testen/spelen. Wat ik me afvroeg en niet kon vinden is.. als je een VM aanmaakt met bijv. 5GB HD en daarna windowsXP op installeert, kan je daarna nog je partitie resizen zonder dat je windows opnieuw moet installeren?

iets in me zegt: 'natuurlijk kan dat niet' maar dan denk ik: 'waarom niet eigenijk, een soort partition magic achtige functie moet toch wel kunnen'

edit: het kan met imagetool, eerst help DAN pas GoT pokeran! B)

Als ik parallels/windowsXP echt ga gebruiken, ga ik het gebruiken voor solidworks en autocad mits het goed draait, maarja eerst maar zien of ik een grotere partitie kan maken om zo ruimte te creeren voor die programma's

[ Voor 12% gewijzigd door randje op 13-07-2006 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-06 21:03
Parallels bolt perfect tot nu toe. Ik gebruik Windows XP.

"tot nu toe" dus... ik krijg het namelijk niet voor elkaar om de resolutie op 1050x1680 in te stellen (ja, dat is portrait mode). Gewoon in het control panel noppes, evenmin dmv PowerStrip, reschange.exe of 1365VidChng.exe. Simpelweg omdat de driver het niet ondersteunt.... grmbl. Waarom laten ze je niet gewoon toe custom resoluties toe te voegen in de .inf (van de Parallels Virtual Video adapter uiteraard, niet die van de monitor)?
Ik ben er een paar uur mee bezig geweest, alle mogelijke zoektermen gebruikt en dus ook een hele schare aan truukjes geprobeerd.

Is er iemand die dit wél voor elkaar heeft gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:47

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Topicstarter
Bashrat schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 17:06:
Parallels bolt perfect tot nu toe. Ik gebruik Windows XP.

"tot nu toe" dus... ik krijg het namelijk niet voor elkaar om de resolutie op 1050x1680 in te stellen (ja, dat is portrait mode). Gewoon in het control panel noppes, evenmin dmv PowerStrip, reschange.exe of 1365VidChng.exe. Simpelweg omdat de driver het niet ondersteunt.... grmbl. Waarom laten ze je niet gewoon toe custom resoluties toe te voegen in de .inf (van de Parallels Virtual Video adapter uiteraard, niet die van de monitor)?
Ik ben er een paar uur mee bezig geweest, alle mogelijke zoektermen gebruikt en dus ook een hele schare aan truukjes geprobeerd.

Is er iemand die dit wél voor elkaar heeft gekregen?
Heb je toevallig al een mailtje naar Parallels gestuurd? Ik meen ergens gelezen te hebben dat ze best reageerden op mailtjes van testers.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
Hertog schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 17:26:
[...]

Heb je toevallig al een mailtje naar Parallels gestuurd? Ik meen ergens gelezen te hebben dat ze best reageerden op mailtjes van testers.
Blijkbaar vergeten te zeggen: ja dus.

En ik heb dus gelezen dat dit helemaal NIET zo is, sinds hun app uit beta is. Simpelweg omdat er nu een stortvloed van dwaze vragen is, die je met een stuk of twintig man niet aankunt (zoveel werknemers waren het ongeveer dacht ik). En omdat ze op vakantie waren na maandenlang te devven als gekken. Maar dat is maar wat ik gelezen heb uiteraard :P :z }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
Hier ben ik weer met mn portrait mode probleem... Het is dus positief afgelopen :)

uit mn laatste mailtje:
1) allow a resolution with a width that can NOT be divided by 8 ( or
add exception for the value '1050'). This is as simple as modifying
the check in your code, should take a minute, including the commit.
2) modify the driver in such a way that the resolution is no longer
FIXED INSIDE THE DRIVER (which cannot easily be modified), but place
the 'supported modes' (i.e. resolution and color depth) in the .inf
file. That would allow your userbase to use really ANY resolution -
and the noobish user won't mess with it either.
en hun antwoord daarop:
Hello, Wim!

Thank you for your feedback. We have taken your notes into
consideration and it is very likely it will be fixed in the next public
version.

Best regards,
Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb in de root van m'n Parallels Windows XP installatie allemaal bestanden staan met de naam PrlCompact1.cmp, die alle ruimte van de virtuele harddisk innemen waardoor ik elke keer in Windows de melding krijg dat de harddisk vol is.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/261483df7b8d159372bb963beb85b874/full.jpg

Het bestand ~/Library/Parallels/winxp/winxp.hdd (de virtuele harddisk in MacOSX, de fysieke ruimte) is 7,35GB, de virtuele harddisk is van het type expanding en maximaal 20GB groot. Ik denk dat de PrlCompact1.cmp bestanden zijn ontstaan bij het uitvoeren van de Disk Compacting Tool en/of Parallels Compressor.

De vraag is eigenlijk simpel: kan ik deze bestanden zomaar verwijderen, waardoor ik weer ruimte in m'n Windows installatie krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op hoeveel B(lack)SODs zitten jullie eigenlijk al? Ik heb er in de afgelopen paar dagen al 3 gehad, alledrie tijdens de installatie van Windows XP (tijdens het gedeelte met de GUI).

Daar gaat de uptime van mijn Macbook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe kan op mijn apple mijn windows bestanden zien?
Als ik in windows spullen download en die zet naar mijn shared folders staat er niks bij op mijn apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34095

Anoniem: 37526 schreef op zondag 30 juli 2006 @ 16:54:
Op hoeveel B(lack)SODs zitten jullie eigenlijk al? Ik heb er in de afgelopen paar dagen al 3 gehad, alledrie tijdens de installatie van Windows XP (tijdens het gedeelte met de GUI).
Geen.

Ik draai IIS en doe wat webdevelopment met topstyle onder XP in parallels, samen met virtue is het super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan ik mijn foutrapporten nog terugroepen? Ik had toendertijd geen internetverbinding, en wil ze nu naar Apple sturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
Anoniem: 44189 schreef op zondag 30 juli 2006 @ 19:03:
Hoe kan op mijn apple mijn windows bestanden zien?
Als ik in windows spullen download en die zet naar mijn shared folders staat er niks bij op mijn apple.
Je kunt de shared folders die gedeeld zijn met je Mac instellen in Parallels, bij de instellingen voor de huidige geopende VM. Je moet wel even je VM AFSLUITEN (dus niet pauzeren, maar effectief stoppen), voordat je de instellingen kunt veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee ik heb niet het topic doorgelezen, maar komt Parallels ooit in de winkel en dus niet alleen in de webshop van Parallels zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Canaria schreef op zondag 30 juli 2006 @ 16:50:
Ik heb in de root van m'n Parallels Windows XP installatie allemaal bestanden staan met de naam PrlCompact1.cmp, die alle ruimte van de virtuele harddisk innemen waardoor ik elke keer in Windows de melding krijg dat de harddisk vol is.

[afbeelding]

Het bestand ~/Library/Parallels/winxp/winxp.hdd (de virtuele harddisk in MacOSX, de fysieke ruimte) is 7,35GB, de virtuele harddisk is van het type expanding en maximaal 20GB groot. Ik denk dat de PrlCompact1.cmp bestanden zijn ontstaan bij het uitvoeren van de Disk Compacting Tool en/of Parallels Compressor.

De vraag is eigenlijk simpel: kan ik deze bestanden zomaar verwijderen, waardoor ik weer ruimte in m'n Windows installatie krijg?
Ik heb ze niet, ook niet tijdens of na het compacten. Op het forum van Parallels staat hetzelfde probleem, echter ook zonder antwoord. Waarom clone je je VM niet en verwijder je de bestanden? In het ergste geval moet je de kloon terugzetten. Intellingen HD zijn overigens hetzelfde bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
Anoniem: 181350 schreef op maandag 31 juli 2006 @ 20:52:
Nee ik heb niet het topic doorgelezen, maar komt Parallels ooit in de winkel en dus niet alleen in de webshop van Parallels zelf?
Het is al verkrijgbaar in de Apple Stores in de Verenigde Staten, dus binnenkort waarschijnlijk ook in Nederland en België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149322

Over het installeren van Vista onder PD:

Ik kwam ergens dit stukje software tegen:
Q-EMU

Zij beweren dat je daarmee Vista kunt emuleren onder OSX.

Kijk maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Anoniem: 147217 schreef op maandag 31 juli 2006 @ 21:08:
[...]

Ik heb ze niet, ook niet tijdens of na het compacten. Op het forum van Parallels staat hetzelfde probleem, echter ook zonder antwoord. Waarom clone je je VM niet en verwijder je de bestanden? In het ergste geval moet je de kloon terugzetten. Intellingen HD zijn overigens hetzelfde bij mij.
Ik heb de bestanden gewoon verwijderd (na eerst een backup gemaakt te hebben van de VM uiteraard) en heb nog geen problemen ondervonden :)
Nu heb ik weer 12,1 GB vrije schijfruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 22:18

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Nieuwe update: Build 1862 BETA

Download:
- Update
- User guide

Vernieuwd:
- USB ondersteuning
- Meer compatibele randapparatuur
- HDD cache is uit te zetten
- Volledige ondersteuning toetsenbord (eject-knop)

Wordt gewerkt aan:
- Ondersteuning Vista
- 3D acceleration in games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-06 09:43
Let een beetje op met die Beta. Ik kan sinds ik de Beta heb geinstalleerd niets meer met Parallels, krijg iedere keer de melding dat er te weinig virtual memory beschikbaar is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

bartvb schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 12:12:
Let een beetje op met die Beta. Ik kan sinds ik de Beta heb geinstalleerd niets meer met Parallels, krijg iedere keer de melding dat er te weinig virtual memory beschikbaar is :(
Hier werkt het perfect. Totaal geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:20
Beta loopt hier ook prima :) Zij het iets minder snel, al kan dat gevoelsmatig zijn :P

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-06 21:59
Wil zelf ook eens Windows op de Macbook zetten. Sommige progs heb ik alleen nog als Windows-versie en eens een gamepie op spelen.
Alleen wat zjin nou de voordelen van Parallels t.o.v. Bootcamp en wat de nadelen?
Het liefst zet ik Windows gewoon full-screen ipv in een venster. Net een filmpje gezien met fast OS switching en werd aangegeven dat het in Parallels draaide. Elk OS was full screen.
Bij bootcamp moet je een cd branden voor de drivers, is dat ook nodig voor Parallels?
Het voordeel van Parallels lijkt mij dat je in OSX zit en tussendoor even in Windows bezig kan zijn zonder te rebooten en beide OS-en actief kan hebben.

Oh oh Mr. B, oh oh!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

VincentG schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 00:00:
Wil zelf ook eens Windows op de Macbook zetten. Sommige progs heb ik alleen nog als Windows-versie en eens een gamepie op spelen.
Alleen wat zjin nou de voordelen van Parallels t.o.v. Bootcamp en wat de nadelen?
Het liefst zet ik Windows gewoon full-screen ipv in een venster. Net een filmpje gezien met fast OS switshing en werd aangegeven dat het in Parallels draaide. Elk OS was full screen.
Bij bootcamp moet je een cd branden voor de drivers, is dat ook nodig voor Parallels?
Het voordeel van Parallels lijkt mij dat je in OSX zit en tussendoor even in Windows bezig kan zijn zonder te rebooten en beide OS-en actief kan hebben.
Allergrootste verschil tussen Parallels en Boot Camp is dat (op dit moment) de videokaart in Parallels wordt geëmuleerd en met Boot Camp wel volledig kan worden gebruikt. Dus voor spellen e.d. ben je beter af met Boot Camp, voor al het andere is Parallels vele malen gemakkelijker. Enige nadeel nog van Parallels is dat het geld kost (Boot Camp is op dit moment gratis) en dat je wel wat geheugen nodig hebt.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-06 21:59
Dan ga ik denk toch voor bootcamp. Niet zozeer vanwege de games, aangezien ik hoogstens af en toe een demo speel. Meer vanwege het geld, blijf natuurlijk een student die niet overal voor wilt betalen. O-)

Oh oh Mr. B, oh oh!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

VincentG schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 00:13:
Dan ga ik denk toch voor bootcamp. Niet zozeer vanwege de games, aangezien ik hoogstens af en toe een demo speel. Meer vanwege het geld, blijf natuurlijk een student die niet overal voor wilt betalen. O-)
VMware komt binnenkort ook voor de mac... VMplayer is gratis, maar je kan er alles mee (playen). Configureren kan niet via het menu, maar alle configfiles zijn platte textbestanden. Gewoon even een random kant-en-klare vmdk downloaden van internet en de vmx in een texteditor aanpassen. Windows of Linux isootje mounten via de vmx en tijdens de install je kant-en-klare vmdk formatteren. Je hebt nu gewoon een 'lege' VM.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Topicstarter
Daedalus schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 00:03:
[...]
Allergrootste verschil tussen Parallels en Boot Camp is dat (op dit moment) de videokaart in Parallels wordt geëmuleerd en met Boot Camp wel volledig kan worden gebruikt. Dus voor spellen e.d. ben je beter af met Boot Camp, voor al het andere is Parallels vele malen gemakkelijker. Enige nadeel nog van Parallels is dat het geld kost (Boot Camp is op dit moment gratis) en dat je wel wat geheugen nodig hebt.
Of dat het allergrootste verschil is weet ik niet. Misschien net zo groot, afhankelijk van je eisen, is dat je voor bootcamp je pc opnieuw moet opstarten om met Windows te kunnen werken, terwijl je met Parallels Windows en OS X naast elkaar kan gebruiken. Dat filmpje met 'fast os switching' kun je dus met bootcamp niet doen. Met parallels wel, in combinatie met Virtue of een ander virtual desktop programma. Dan draai je Windows fullscreen op één desktop, OS X op de andere, en kun je met een toetsencombi van OS wisselen.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Hertog schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 00:43:
[...]Of dat het allergrootste verschil is weet ik niet.
Ok, allegrootste verschil niet :P. Wat ze doen is voor allebei hetzelfde, nl. Windows draaien. Alleen Parallels doet dat via virtualisatie en Boot Camp gewoon native. Dat is het allergrootste verschil. Maar afgezien daarvan is de ondersteuning voor 3D acceleratie zeker op dit moment een onderscheidend aspect. Dit zijn de meer technologische verschillen.

Het snel kunnen wisselen tussen twee OS'en of het elke keer opnieuw moeten opstarten om te wisselen van OS, heeft meer met gebruiksgemak en productiviteit te maken. Als je een Windows spel wilt spelen, heb je er niets aan dat je snel van OS kunt wisselen, omdat Parallels geen 3D acceleratie ondersteund.

Overigens is men met Parallels wel van plan om in de toekomst 3D acceleratie toe te voegen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Topicstarter
Daedalus schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 00:46:
[...]
Ok, allegrootste verschil niet :P. Wat ze doen is voor allebei hetzelfde, nl. Windows draaien. Alleen Parallels doet dat via virtualisatie en Boot Camp gewoon native. Dat is het allergrootste verschil. Maar afgezien daarvan is de ondersteuning voor 3D acceleratie zeker op dit moment een onderscheidend aspect. Dit zijn de meer technologische verschillen.
Ik schreef het vooral nog even op omdat VincentG het had over dat 'fast os switch' filmpje, en ik even zeker wilde weten dat hij door had dat zo iets alleen met Parallels kunt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132070

Ik ben me aan het oriënteren op een overstap naar een (i)Mac, maar één van de dingen die ik wil blijven doen is het spelen van (behoorlijk) nieuwe games. Nu heb ik niet zo'n zin om BootCamp te gebruiken en telkens te rebooten als ik even een spel wil spelen. Parallels is voor mij wel een optie, maar na het doorlezen van dit topic ontdekte ik dat de echte 3D-support nog te wensen overlaat, maar wel gaat komen.

Vanaf wanneer gaat men hiermee komen? En wat valt er te verwachten bij de introductie van Leopard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Topicstarter
Anoniem: 132070 schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 11:47:
Ik ben me aan het oriënteren op een overstap naar een (i)Mac, maar één van de dingen die ik wil blijven doen is het spelen van (behoorlijk) nieuwe games. Nu heb ik niet zo'n zin om BootCamp te gebruiken en telkens te rebooten als ik even een spel wil spelen. Parallels is voor mij wel een optie, maar na het doorlezen van dit topic ontdekte ik dat de echte 3D-support nog te wensen overlaat, maar wel gaat komen.

Vanaf wanneer gaat men hiermee komen? En wat valt er te verwachten bij de introductie van Leopard?
Parallels heeft inderdaad aangekondigd met 3d-ondersteuning te komen, maar ze zeggen niet wanneer. Daarna is het nog maar afwachten hoe goed het is. Wat Apple doet is altijd afwachten, ze zeggen nooit veel over nieuwe technieken. Bij de preview is in ieder geval niets over virtualisatie gezegd, dus hoe Boot Camp er uiteindelijk uit gaat zien is afwachten. Overigens, VMware gaat waarschijnlijk ook met een Mac-versie komen.

Uiteindelijk zal er wel een virtuele machine met 3d-ondersteuning komen, of misschien een andere oplossing, maar voorlopig is het nog afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132070

ik heb het topic over bootcamp eens doorgelezen en dit lijkt me toch wél een geschikte optie, in plaats van me volledig blind te staren op Parallels.

in elk geval bedankt voor het antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-07-2022
Ik ben gister begonnen om Parallels te laten draaien op mn MacBook. Parallels installeren kan ik :P alleen ik krijg WinXP niet voor elkaar...het hele installatie proces lukt maar dan krijg ik een fout bij het opstarten van WinXP.

Afbeeldingslocatie: http://www.bramboterham.nl/Afbeeldingen/WinXP_Fout.jpg

Wie heeft er raad? :)

[ Voor 4% gewijzigd door Xevox op 19-08-2006 20:11 ]

BramBoterham

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
Heb je nLite gebruikt ofzo? Je hebt alleszins IETS veranderd aan je installatie CD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Ik heb inmiddels DOS 6, Windows NT 3.51 en OS/2 Warp 4 draaien in Parallels :) Leuk om zo te rommelen. Alleen werkt QEMM niet in Parallels :( Wel jammer, want ik wilde zo graag optimizen:
Afbeeldingslocatie: http://wiljedatikinjemond.com/fok/qemm.png
O+
Hij loopt vast zodra hij de QEMM driver probeert te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Bigs schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 23:45:
Ik heb inmiddels DOS 6, Windows NT 3.51 en OS/2 Warp 4 draaien in Parallels :) Leuk om zo te rommelen. Alleen werkt QEMM niet in Parallels :( Wel jammer, want ik wilde zo graag optimizen:
[afbeelding]
O+
Hij loopt vast zodra hij de QEMM driver probeert te laden.
QEMM is toch voor EMS? Of XMS? Overigens, waarom zou je optimizen? Optimizen deed je als je te weinig conventioneel geheugen had om een bepaalde app te laten. QEMM deed dan services en tools in je upper memory laden. Kan niet geloven dat je in een gevirtualiseerde omgeving te weinig conventioneel geheugen hebt...

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij mij draait het als een tierelier(schrijf je dat zo?) alleen heb ik 1 vraagje.

Ik heb een pentablet en de drivers geïnstaleerd. Nu is het op een usb-poort aangesloten en op de 1 of andere manier herkend het die usb-poort of de tablet niet. Als ik de usb-poort wil selecteren zegt hij dat hij in gebruik is, maar er is niets in gebruik. Enig idee hoe en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Euch QEMM is dat niet die software die op mn XT er voor zorgde dat ik nog geheugen over heb? Wat wil je daar 15 jaar na datum nog mee aanvangen als ik mag vragen?

Ik vermoed dat (in dat geval) QEMM wel heel dicht op je hardware gaat liggen. Wat betreft VMware, zou mooi zijn, het is een fantastisch product, maar recente games... dan is er nog veel werk aan de winkel voor de jongens van VM..

ik blijf er echter bij dat dit halve oplossingen zijn, de killer app wordt virtual software.

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flow
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2024

The Flow

I am the greatest

heb sinds gister mn 2gig in mn macbook dus gelijk parallels geinstalleerd met Virtue. Werkt en super met windows XP ernaast! Alleen hoe is het mogelijk een virtual drive (in XP) te installen en waarom herkent hij geen usb sticks (in XP)?? Nu moet ik telkens alles via netwerk installen en op usb zetten. Verder, kan ik toegang hebben vanuit osx tot de partitie van de virtual XP?

God is in de war, hij denkt dat hij The Flow is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

The FLow schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 11:38:
heb sinds gister mn 2gig in mn macbook dus gelijk parallels geinstalleerd met Virtue. Werkt en super met windows XP ernaast! Alleen hoe is het mogelijk een virtual drive (in XP) te installen en waarom herkent hij geen usb sticks (in XP)?? Nu moet ik telkens alles via netwerk installen en op usb zetten. Verder, kan ik toegang hebben vanuit osx tot de partitie van de virtual XP?
Je hebt de laatste update al geinstalleerd.. (die zorgt voor een beter USB ondersteuning?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flow
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2024

The Flow

I am the greatest

The Real Falcon schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 12:45:
[...]

Je hebt de laatste update al geinstalleerd.. (die zorgt voor een beter USB ondersteuning?)
Ja, nieuwste parallels, nieuwste Virtue Monitor..

God is in de war, hij denkt dat hij The Flow is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-06 10:15

Neus

www.zenaconsult.com

Versie 1898 is uit (http://download.parallels...lels-Desktop-1898-Mac.dmg) met Windows Vista RC1 ondersteuning....

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Nou ik krijg met de nieuwste versie van Parallels nog steeds een BSOD bij Vista RC1 :(

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/724f2a4c11fcce3d937520b6af4dea82/full.jpg

De vorige versie van Vista werkt wel gewoon, ook onder 1884, maar zonder netwerkondersteuning.

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-06 10:26

zAo

GPLv2 Fanboy

Iemand al een oplossing gevonden voor het crash probleem op een Core 2?

• Neus

Neus

www.zenaconsult.com

De vorige versie van Vista werkt wel gewoon, ook onder 1884, maar zonder netwerkondersteuning.
Da's muf, ik kreeg die error bij de vorige versie, tijdens de installatie. Dit keer werkt mijn Vista RC1 wel op mijn MBP 17":

Afbeeldingslocatie: http://www.goudkamp.it/vista2.jpg

• Deephouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Na build 1848 heb ik nu de nieuwste 1898 geïnstalleerd op mijn MB met 2GB ram, maar mijn probleem met de downloadsnelheid is nog steeds niet verholpen.

Via bootcamp download ik in Newsleecher met 1,7mB/s, maar via parallels gaat het maar met 400kB/s.

Zijn er ook anderen met dit probleem?

• Neus

Neus

www.zenaconsult.com

Ja, ook ik heb dat probleem: de 370kb die Vista moet downloaden voor een patch ging met maar 15kb/s terwijl de PC's hier het rond de 500-600kb/s down. Raar.

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Heren en eventueel dames natuurlijk.

Is er een mogelijkheid binnen Parallels om een bijv een snelkoppeling te maken op het bureaublad van MacOS X, als je die aanklikt dat Parallels wordt opgestart met 1 bepaald programma?

Op dit moment heb ik dit opgevangen door een html pagina te laten laden bij het opstarten van Windows. Op deze HTML pagina staat een keuze menu met snelkoppelingen.

Mijn nichtje die kan dan namelijk heel simpel haar Dora spel en Tweenies spel opstarten. Daarnaast mijn vrouw kan ook hier nog een Windows programma te starten.

Mij lijkt het geweldig om gewoon een snelkoppeling te kunnen aanmaken onder MacOSX die dit gewoon in 1 keer doet.

• Neus

Neus

www.zenaconsult.com

Zoals dat 'vroegah' met Virtual PC kon bedoel je? Nee, helaas... die optie is er (nog) niet...

Anoniem: 190097

Ik heb ook het probleem gehad dat mijn nieuwe iMac 20" intel Core Duo crashte op het moment dat ik parallels probeerde te starten. Dit is inmiddels verholpen dankzij de ervaringen die ik op dit forum kon lezen. Ik heb de nieuwste upgrade van parallels gedownload en dit probleem is van de baan. Ik zit echter op het punt dat ik de Windows XP dien te installeren. Daar loopt het fout. Is er iets mis met de installatie CD van Windows zelf of zit de fout elders, ik weet het niet. In elk geval: dit is wat ik als melding krijg:

kan het bestand \i386\c_1252.nls niet in het geheugen laden.
De foutcode is: 512
Setup kan niet doorgaan.

Wie kan me helpen ???

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:05

Superflip

*pwiet*

Anoniem: 190097 schreef op donderdag 21 september 2006 @ 15:16:
Ik heb ook het probleem gehad dat mijn nieuwe iMac 20" intel Core Duo crashte op het moment dat ik parallels probeerde te starten. Dit is inmiddels verholpen dankzij de ervaringen die ik op dit forum kon lezen. Ik heb de nieuwste upgrade van parallels gedownload en dit probleem is van de baan. Ik zit echter op het punt dat ik de Windows XP dien te installeren. Daar loopt het fout. Is er iets mis met de installatie CD van Windows zelf of zit de fout elders, ik weet het niet. In elk geval: dit is wat ik als melding krijg:

kan het bestand \i386\c_1252.nls niet in het geheugen laden.
De foutcode is: 512
Setup kan niet doorgaan.

Wie kan me helpen ???
Image maken van je windows cd en die image laden in Parallels.

Anoniem: 190097

Thanks, probleem opgelost!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draconis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-07-2021

Draconis

The Creator

Ik heb windows XP aan de praat met parallels, nu enkel een vraagje. Als ik windows opstart pakt hij standaard de boxen en geluidskaart van mijn mac mini. Hoe stel ik in parallels in dat hij mijn Sonica Theater pakt? Aangezien ik graag ventrilo op mijn mac wil gebruiken (met GSM 6.10 codec).

Edit:

Wellicht handig dat ik vermeld dat de Sonica Theater een externe USB geluidskaart is. Hij herkent deze ook niet in windows na het installeren, ondanks het feit dat ik aangaf dat hij de USB apparaten moest doorgeven.

[ Voor 28% gewijzigd door Draconis op 22-09-2006 13:00 ]

Veni Vidi Vici

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Shi Huangdi schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 12:50:
Ik heb windows XP aan de praat met parallels, nu enkel een vraagje. Als ik windows opstart pakt hij standaard de boxen en geluidskaart van mijn mac mini. Hoe stel ik in parallels in dat hij mijn Sonica Theater pakt? Aangezien ik graag ventrilo op mijn mac wil gebruiken (met GSM 6.10 codec).

Edit:

Wellicht handig dat ik vermeld dat de Sonica Theater een externe USB geluidskaart is. Hij herkent deze ook niet in windows na het installeren, ondanks het feit dat ik aangaf dat hij de USB apparaten moest doorgeven.
Als Windows opgestart is en je steekt de USB geluidskaart in bijv een andere USB ingang, zie je dan onder Windows XP in Apparaatbeheer ook wat gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus

Neus

www.zenaconsult.com

En heb je de drivers wel geinstalleerd in Windows ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draconis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-07-2021

Draconis

The Creator

MiniMan schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 13:15:
En heb je de drivers wel geinstalleerd in Windows ?
Dat zal ik eens testen.

@ Miniman

Ik had de drivers er inderdaad opgezet, maar hij vind het apparaat niet dus dan heeft het niet echt veel nut.

Veni Vidi Vici

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

ik krijg m'n netwerk niet aan de praat onder Vista. Is dit een bekend probleem of doe ik iets verkeerd. Ik emuleer namelijk wel een netwerkkaart via Parallels, maar in Windows wordt niks gevonden?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus

Neus

www.zenaconsult.com

Je kan de drivers van Parallels gebruiken, welke bij 'Install Parallels tools' geinstalleerd worden. Na de setup moet je netwerk kaart werken. Anders kan je ze ook uitzetten waardoor Windows een Realtek 8029 kaart ziet.

Afbeeldingslocatie: http://www.goudkamp.it/netwerk.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus

Neus

www.zenaconsult.com

[b][message=26531957,noline]Ik had de drivers er inderdaad opgezet, maar hij vind het apparaat niet dus dan heeft het niet echt veel nut.
Het is niet zo dat ie onder Mac OS X al in gebruik is? Heb je hem ook in het menu USB aangevinkt ?
Zie bijvoorbeeld mijn iSight, die ik on Paralles gebruik:

Afbeeldingslocatie: http://www.goudkamp.it/usb.jpg

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.