"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
PSN: KeaveXL
Verwijderd
Zonet VMware Fusion geïnstalleerd met als OS TinyXp Beast Edition. Dit is een stripped down Windows die bijzonder weinig ram gebruikt. Daarbij is de performance bij Fusion stukken beter dan bij Parallels. Ik gebruik wel Maya, was het gewoon kotsbeu dat Maya 8.5 SP1 continu crasht. Dus voorlopig doe ik het hiermee en het bevalt em echt wel. Had eerst de volledige XP erop gezwierd, maar dit liep stukken trager. Ik hoop dat de autodesk developers met maya 2008 wat meer moeite gedaan hebben, maar ja Autodesk was dan ooit nooit "mac-minded".GUZA schreef op maandag 10 september 2007 @ 19:23:
Hoe zit het met progs als 3d max kan parralels dit aan of kan je toch beter bootcamp gebruiken?
Dus met fusion kan je gewoon 3d ontwerpen geen probleem dus?
Maar bootcamp blijft beter toch of niet?
Verwijderd
Maya voor mac is gewoon viesGUZA schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 16:39:
Maar maya heb je toch ook voor de mac gewoon.
Dus met fusion kan je gewoon 3d ontwerpen geen probleem dus?
Maar bootcamp blijft beter toch of niet?
Verwijderd
Namelijk het volgende: als ik mijn bootcamp partitie opstart met windows xp professional met sp2 geinstalleert, dan gaat opzich alles goed echter mijn toetsenbord en muis werken niet ! als gevolg hiervan (volgens mij dan) flipt parallels en krijg ik de melding "fatal error in virtual machine"
screenshot hiervan :

vergroot:

windows xp werkt wel naar behoren in bootcamp (native dus)
Info:
ik gebruik paralells desktop 5160
mijn machine is een MacBook Pro 15" 2,2Ghz met 4GB geheugen(lijkt mij toch genoeg!
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2007 09:50 ]
Maar goed werkt Vista met de Aero functionaliteit in de laatste versie van Parallels? In VMWare Fusion 1.1 die ik zelf nu gebruikt ondersteunt het nog niet. Veel voegt het eigenlijk ook niet toe
Kan ik Windows Vista goed draaien met Parallels of is Boot Camp beter aan te raden?
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Hangt van je HW af. Bootcamp op een MBP 2.2 Ghz levert een basisscore van 4.8. Met Parallels een 1.0 omdat je maar een basis grafische kaart hebt. Daarna is het geheugen met een 3.9 de laagste waarde. Kortom, het is prima te doen, maar verwacht geen grafisch geweld.THE_BASE schreef op maandag 05 november 2007 @ 09:59:
Kan ik Windows Vista goed draaien met Parallels of is Boot Camp beter aan te raden?
Weet iemand of parallels in staat is te installeren op een fysieke disk ipv virtueel?
Ik had tools gevonden zijn waarmee je je systeem mee kunt hacken zodat ie dat ook doet. Eentje is opensource dacht ik, maar doet dat heel traag. De andere kun je kopen, maar doet het een stukje sneller naar het schijnt. Beide hebben echter een gigantisch probleem, zo vertragen het afsluiten van de computer met meer dan 20 seconden!
Daarom dat ik via parallels mijn externe schijf in OSX laat weergeven, werkt matig goed.
Het lgaat heel erg traag, en soms krijg ik permissie errors. Ander probleem is dat ik eerst winxp traag moet opstarten in parallels.
ik ga ws nog win2000 proberen. Maar misschien weten jullie nog iet beters, een super light versie van linux ofzo die r/W acces heeft tot NTFS? ik ken NIKS van linux. Er is wel NTFS4DOS, maar ik weet net of Parrallels die drive dan kan mappen naar OSX, en weet ook niet de prestaties.
HEt volume naar een ander FS converteren is uitgesloten. Ik moet de HD kunnen gebruiken op beveiligde WIN2000 computers, (anders werd het etx3). Er staan bestanden op groter dan 4GB (anders werd et FAT32) (Grote iso files is een manier om veel kleine bestanden te archiveren)
De performance in parrallels is niet goed. Een filmpje (fullscreen/FFDshow) afspelen met MPC (k-lite codec pack) gaat "zozo". Niet echt plezierig om film te kijken. Directx, en geen GPU hardware acceleratie is natuurlijk de oorzaak. Zou Fusion beter presteren?
Ander probleem, ik heb hier een belgisch PC toetsenbord, maar toch blijft het werken als een apple toetsenbord, met @ in de hoek enzo. Als ik google op Belgian Keyboard OSX (non apple) dan kom ik op een blog waar iemand een bestand er download aanbied, dat ik naar "Libary/keyboard" oid moet slepen, maar als ik dat doe gebeurt er niks, Op microsoft.com heb ik een keyboard driver gedownload die wel redelijk goed die key mapte, maar ook niet allemaal iemand een oplossing, zonder teveel gepruts? (de reden dat ik een macbook kocht)
Verder wel blij met mijn macbook, moet alleen nog een een beetje wennen.
Met frontrow kan ik geen enkel van mijn films afspelen, vlc doet het gelukkig wel
iChat?? adium helpt me uit de nood
nu nog mijn hotmail inladen in thunderbirth en ik ben over voor de belangrijkste dingen
Toch mis ik een snel ladende player voor niet permanente muziek, die niet al mijn muziek begint te indexeren. (kom van winamp) anderzijds iszou het handig zijn als er een player was die automatisch de library update, ipv dode linken, zoals itunes, het beste is database gebaseerd. (mediamonkey OSX ga ik proberen)
Is er een mogelijkheid om de isight te gebruiken in windows onder parrallels? (heb de menu optie al geien, maar dan vraagt XP naar een driver)
*De schaduws in leopard vind ik echt lelijk, ik krijg een lelijke banding te zien als gevolg van het 6-bit scherm, iemand een idee hoe ik de schaduwen kan aanpassen? - kleiner (5px ipv 30!!) en donkerder kan maken.
*Kan ik een NTFS volume gebruiken voor timemachine op een of andere manier - via VM?
*Spotlight is super
*Finder is beter dan ik dacht (collumn view en coverflow zijn echt bruikbaar)
*Door het schakelen van mijn schermresolutie (extern scherm) is de widget "beheer widgets" verdwenen, HELP?
[ Voor 4% gewijzigd door g4wx3 op 05-03-2008 22:55 ]
Super snel. Ben er eigenlijk wel blij mee. De vorige keer ging 't zwaar langzaam en ook de installatie duurde ontzettend lang, maar nu ging 't erg snel
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
In paralles 4 kun je gewoon bij je image eigenschappen instellen of je windows applicaties onder mac "beschikbaar" moeten zijn. Daar heb ik het gewoon uitgezet. Vind het een rete irri optie om eerlijk te zijn. Als ik windows apps wil draaien start ik zelf de VM welDaros schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 19:40:
Ik draai Parallels al een tijdje, alleen ik wil graag de associaties naar windows applicaties verwijderen. Ik had me hier maar bij neergelegd maar is er misschien een mogelijkheid om dit te verwijderen?
tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN
Hoe is die ten opzichte van 4?
En wat is handiger voor games? Bootcamp of Parallels (5 in dit geval dan)?
PD5 is best aardig, zeker niet slecht. Hoewel ze wel heel irritant weer onaangekondigd wijzigingen doorvoeren aan je VMs
Zie deze blogposts op m'n site:
Repareren Solaris 10 networking na upgrade Parallels 4
Repareren Solaris 10 networking na upgrade Parallels 5
Liege, liege, liegebeest!
On the upside, lijkt er wel op dat Windows 7 wat soepeler loopt, en Aero doet het nu ook. Maar ik vermoed dat je voor gamen nog steeds beter bootcamp kunt gebruiken
Zit die er eigenlijk wel bij? Ja, de handleiding natuurlijk...
Ik vindt versie 5 erg fijn werken. Tot nu toe geen problemen mee, terwijl ik verschillende virtual machines draai.Tha BasZ schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 15:03:
Iemand de nieuwe Parallels al mogen proberen?
Hoe is die ten opzichte van 4?
En wat is handiger voor games? Bootcamp of Parallels (5 in dit geval dan)?
Erg mooi vindt ik de Crystal mode waardoor alles echt als een mac applicatie draait. (windows blinds wordt gebruikt om de applicaties een Mac skin te geven) De integratie is gewoon geweldig mooi gedaan.
Erg tevreden mee, met versie 4 had ik nog wel eens problemen met afsluiten van VM's.
Voor Games is versie 5 wel te gebruiken, maar uiteindelijk zal een Bootcamp altijd beter zijn gezien daar geen vm tussen draait. Ik draai mijn games netjes in Parallels 5, omdat ik absoluut geen zin heb in een Bootcamp oplossing. Voor de echt zware games heb ik gelukkig nog een windows bak staan.
To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab
If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.
(het gaat draaien op een MBP 3,06 Ghz. / 4GB / 9600M GT 512MB overigens).
[ Voor 6% gewijzigd door Tha BasZ op 06-12-2009 14:31 ]
Ja hoor. Ik draai een Empire Total Ware zonder uberhaupt een vertraging te merken. CC is niet veel zwaarder.Tha BasZ schreef op zondag 06 december 2009 @ 14:28:
Ik zou dan games a la Command & Conquer (dus niet erg zwaar) draaien dus dan is Parallels "snel zat" zeggen jullie?
(het gaat draaien op een MBP 3,06 Ghz. / 4GB / 9600M GT 512MB overigens).
(op een iMac 3,06Ghz met 4GB geheugen)
To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab
hoe zou ik dat dan moeten aanpakken?cailin_coilleach schreef op zondag 06 december 2009 @ 07:46:
Parallels zal altijd wel opstarten. Het is je VM die problemen kan gevenMaar dan nog, Parallels en VMWare zijn juist gemaakt voor dat soort grappen: modderen met een guest OS zonder dat je je hele computer verqluote.
want als ik met guest account loopt te klooien lukt dat ook niet.
misschien dat ik iets over de hoofd zie?
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.