[Intel Mac]Parallels: Virtualizatie voor Intel Macs

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 6.691 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-11-2024
Pre-Order now!
*This limited time offer will expire on June 6, 2007

Ik gok dat hij op 6/7 June uit komt :P

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:15
ah vetjes. Ben toch erg benieuwd naar de 3d. Zal wel tegen vallen, maar ik hoop dat iig cs1.6 draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-06 21:03
Anoniem: 118082 schreef op zondag 03 juni 2007 @ 22:33:
Kan de nieuwe parallels Half-life 2/Counterstrike Source een beetje draaien op een 1,83 Macbook met 1GB ram? Alles mag op low wat mij betreft:)
"MacBook" -> onboard Intel GPU -> ik denk het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215679

ik kom er maar niet uit, ik heb mijn parralels, ik heb een originele windows xp SP2 cd...

en eerst kon ik gewoon netjes mijn bootcamp partitie laden in parallels
maar nu geeft parralels een error over de bootcamp partitie en dat ik de how to moet lezen, maar daar staat weer in dat ik de parralels software bij bootcamp moet verwijderen, echter moet ik hiervoor weer via parralels dat verwijderen. heeft iemand hier antwoorden op? ik kan het zelfn iet meer oplossen :(

en ik wil zo graag zien hoe 2 gig ram draait met parralels op mijn macbookje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
Ik kan Counterstrike anders aardig draaien op diezelfde Macbook maar dan via Crossover.. In parallels weet ik niet, nog niet geprobeerd...

Maar via Crossover was goed te doen, alles op high alleen AA en AF wel helemaal uit... Verbaasde me eerlijk gezegd ook.

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Bashrat schreef op maandag 04 juni 2007 @ 12:33:
[... (Half-Life 2 / Counterstrike Source) ]

"MacBook" -> onboard Intel GPU -> ik denk het niet
Klopt, zelfs met boot camp (dus zonder virtualisatie overhead) zijn Counterstrike: Source en Half-Life 2 niet vooruit te branden. Dat was een van de eerste dingen die ik testte op mijn nieuwe Mac Mini (met dezelfde 'GPU' als in de MacBook). Op 640x480 krijg ik tussen de 2 en 5 fps met alle detail op laag :P

Terwijl CSS op mijn werk laptop met Radeon X300 (ook niets bijzonders) 70fps haalt in 1280x1024, prima speelbaar dus (wel met alles op laag hoor). Zelfs Battlefield 2 draait daar redelijk op.

Helaas maar als je wil gamen heb je niets aan een MacBook. Zeker met Parallels (extra overhead) zal het onspeelbaar zijn.

LaZZ: Die counterstrike die bij jou goed draaide was zeker de oude 1.6? Anders deed ik iets heel erg fout :)

[ Voor 9% gewijzigd door GekkePrutser op 05-06-2007 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Unreal Tournament, Rosetta, vloeiend. Unreal Tournament 2004, Universal, loopt goed.

Half Life 2? No problemo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-04 14:23
Anoniem: 215679 schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 12:24:
ik kom er maar niet uit, ik heb mijn parralels, ik heb een originele windows xp SP2 cd...

en eerst kon ik gewoon netjes mijn bootcamp partitie laden in parallels
maar nu geeft parralels een error over de bootcamp partitie en dat ik de how to moet lezen, maar daar staat weer in dat ik de parralels software bij bootcamp moet verwijderen, echter moet ik hiervoor weer via parralels dat verwijderen. heeft iemand hier antwoorden op? ik kan het zelfn iet meer oplossen :(

en ik wil zo graag zien hoe 2 gig ram draait met parralels op mijn macbookje
Start Windows nog via bootcamp?
als ja,
verwijder parallels tools
herstart de machine en probeer het nog een keer via Parallels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

Ermo

the syntax is painful...

kun je via bootcamp ook 3 os' en installeren? (os x, vista en xp pro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chak
Ermo schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 22:57:
kun je via bootcamp ook 3 os' en installeren? (os x, vista en xp pro)
het kan maar vraagt wel wat aandacht...

http://wiki.onmac.net/index.php/Triple_Boot_via_BootCamp

ik zou zelf voor WindowsXP via Paralles kiezen en Windows Vista via Bootcamp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilski
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07-2021
Parallels stuurde net een mailtje dat het de laatste dag is dat ik kan upgraden naar versie 3 voor "slechts" $39.99 Tot nu toe ben ik zeer tevreden en het lijkt mij dus weggegooid geld, wat jullie? (ik gebruik build 3188)

Laat ik het zo stellen, wat is de toegevoegde waarde volgens jullie?

[ Voor 14% gewijzigd door nilski op 06-06-2007 12:29 ]

WAZUUUUUUUP!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
Nee was Counterstrike Source.. Eerst wilde het voor geen meter draaien, geen idee wat ik veranderd heb maar opeens draaide het best wel lekker.. :D

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chak
nilski schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 12:27:
Parallels stuurde net een mailtje dat het de laatste dag is dat ik kan upgraden naar versie 3 voor "slechts" $39.99 Tot nu toe ben ik zeer tevreden en het lijkt mij dus weggegooid geld, wat jullie? (ik gebruik build 3188)

Laat ik het zo stellen, wat is de toegevoegde waarde volgens jullie?
je kan het nu voor 32 euro upgraden...nog paar uurtjes...
toegevoegde waard: snelheid, 3D, betere integratie met OSX
of het echt waard is..is het afhankelijk hoeveel je het gebruikt en wat je met Windows doet.
voordeel wat je nu hebt is 20% extra korting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12609

Ik vind het echt belachelijk dat ik nog meer zou moeten betalen voor hetzelfde product.
OK het werkt beter dan de vorige 'versie', maar de vorige 'versie' werkte nog niet eens naar behoren
en kun je niet echt een goed werkend product noemen waar ik wél voor betaald heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chak
Anoniem: 12609 schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 21:32:
Ik vind het echt belachelijk dat ik nog meer zou moeten betalen voor hetzelfde product.
OK het werkt beter dan de vorige 'versie', maar de vorige 'versie' werkte nog niet eens naar behoren
en kun je niet echt een goed werkend product noemen waar ik wél voor betaald heb.
Daar heb je weer wel helemaal gelijk in.
ze hebben ons voor een beta versie laten betalen.

een klein beetje vanuit de positieve kant bekeken.
Ik heb de eerste versie gekocht voor 40 euro (introductie korting)
Upgrade 32 euro
Totaal 72 euro

voor Vmware 5.5 was ik 200 euro kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo kan je alles wel goed praten ;)

Het feit is dat ik betaald heb voor een niet volledig goed werkend product, en ik haast gedwongen wordt nog meer uit te geven om een 'nieuwer' product te kopen terwijl de 'oude' nog niet eens naar behoren werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonderpa
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:03
@Da_man
Het lijkt me verstandig dat jij maar nooit meer software koopt.
Want elk programma krijgt op een gegeven een update/nieuwe versie omdat er dingen niet goed zijn of omdat er nieuwe dingen toegevoegd zijn.
Dan loop je weer het risico dat je gaat denken dat je al die tijd met een beta/niet goed werkend product gewerkt hebt en daar (veel) geld voor betaald hebt.

Ikzelf werk al enige tijd nagenoeg probleemloos met versie 2.5.3188 en heb direct de update gereserveerd.

[ Voor 4% gewijzigd door sonderpa op 07-06-2007 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sonderpa schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 07:48:
@Da_man
Het lijkt me verstandig dat jij maar nooit meer software koopt.
Want elk programma krijgt op een gegeven een update/nieuwe versie omdat er dingen niet goed zijn of omdat er nieuwe dingen toegevoegd zijn.
Dan loop je weer het risico dat je gaat denken dat je al die tijd met een beta/niet goed werkend product gewerkt hebt en daar (veel) geld voor betaald hebt.

Ikzelf werk al enige tijd nagenoeg probleemloos met versie 2.5.3188 en heb direct de update gereserveerd.
Moet je eens kijken hoelang een besturingssysteem updates krijgt (gratis).

Vista draait niet eens normaal onder PD dus dan is het gewoon niet af IMHO.

Ik vind het niet erg om nieuwe versies aan te schaffen voor extra functionaliteit of nieuwe GUI,
maar nu moet ik een nieuwe versie aanschaffen omdat die wél werkt en de oude nog niet goed genoeg, terwijl ik daar wel voor betaald heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben ik nou de enige die OS X en Windows XP juist strict gescheiden wilt houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:11

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

http://blogs.vmware.com/vmtn/2007/06/coherence_meet_.html

Vmware Fusion komt nu ook met een Coherence achtig ding. Unity is de naam

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Anoniem: 12609 schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 21:32:
maar de vorige 'versie' werkte nog niet eens naar behoren en kun je niet echt een goed werkend product noemen
De 'vorige' (huidige) versie werkt prima. Geen klachten, geen problemen.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

burne schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 13:07:
[...]

Ook onder Vista? Zodra ik in Vista video toepassingen gebruik is het te traag om af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Anoniem: 37526 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:00:
Ben ik nou de enige die OS X en Windows XP juist strict gescheiden wilt houden?
Dat weet ik niet, ik vind het zelf erg handig om mijn XP windows tussen de Mac OS X windows te hebben. Maar je kan het ook gewoon uitzetten hoor! Dan heb je XP gewoon in zijn eigen scherm draaien.

Kortom voor de mensen die het willen hebben is het handig. En Coherence / VMware's alternatief zijn geen beveiligings risico ofzo. Het is gewoon een 'trucje' waarbij een transparante XP desktop tussen je Mac windows wordt geprojecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chak schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 21:34:
[...]

Start Windows nog via bootcamp?
als ja,
verwijder parallels tools
herstart de machine en probeer het nog een keer via Parallels
als ik via bootcamp start, dan probeer ik het te verwijderen maar dan zegt hij dat ik eerst de virtualisatiesoftware moet draaien voordat ik kan uninstallen :(

maar ik probeer het nog eens voor de laatste keer, desnoods met grof geweld (H)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GekkePrutser schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 13:53:
[...]

Dat weet ik niet, ik vind het zelf erg handig om mijn XP windows tussen de Mac OS X windows te hebben. Maar je kan het ook gewoon uitzetten hoor! Dan heb je XP gewoon in zijn eigen scherm draaien.

Kortom voor de mensen die het willen hebben is het handig. En Coherence / VMware's alternatief zijn geen beveiligings risico ofzo. Het is gewoon een 'trucje' waarbij een transparante XP desktop tussen je Mac windows wordt geprojecteerd.
Ik begrijp dat het mooi is dat je de keuze hebt, maar zelf gebruik ik Parallels alleen voor applicaties die ik onder OS X mis. Dus bijvoorbeeld Paint Shop Pro 7, wat ik dan zelf in een windowed VM venster heb staan, en waar ik af en toe in werk. Zelf vind ik het snel rommelig worden als je voor elk klein windows appje een apart dock icoon hebt.

Goed, nu ben ik over het algemeen niet al te tevreden over het dock en window management van Parallels, zo snap ik het nog steeds niet dat als ik Parallels opstart, ik alleen een nieuwe Virtual Machine aan kan maken, en als ik op Cancel druk, hij de applicatie sluit. Of dat elke VM een apart dock-icoon heeft, dat doen standaard OS X apps een stuk beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzin Hornet
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hij is geupload denk ik!

http://www.parallels.com/en/download/desktop/
Build 4124
June 07, 2007

Edit:
De trial key die ze toe sturen werkt iig nog niet :D

[ Voor 23% gewijzigd door Buzzin Hornet op 07-06-2007 21:44 ]

I intend to live forever - so far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chak
Ik heb net de upgrade gedaan.
opvallende veranderingen.
3D support optie in instellingen
snapshot

merk er nog niet veel van de snelheid.
ik ga zo de bootcamp partitie upgraden met de juiste tools naar versie 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzin Hornet
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hoe heb je de key werkend gekregen? Ik kopieer de key uit de trial mail en werkt niet. Heb jij hem gekocht? (Ik wacht op mijn gratis key, heb hem gekocht op 12 mei)

I intend to live forever - so far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chak
Buzzin Hornet schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 22:04:
Hoe heb je de key werkend gekregen? Ik kopieer de key uit de trial mail en werkt niet. Heb jij hem gekocht? (Ik wacht op mijn gratis key, heb hem gekocht op 12 mei)
Ik had een upgrade afgelopen maandag gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chak
PD kan mij bootcamp partitie niet vinden..:(
ik had deze ook via Vmware beschikbaar uninstall van vmware tools ed heeft ook niet geholpen even verder zoeken...
Bootcamp Windows XP start zelf op maar geen keyboard ed....grrrr......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fevida
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-06 14:49
Ik heb net versie 3 geinstalleerd en mijn image geconverteerd, maar dat lijkt niet 100% goed gegaan te zijn. Hij staat nu al een kwartier te scandisken bij het booten van XP. Deze regel lijkt oneindig te worden herhaald :

"Inserting an index entry into index &O of file 25."

Ik laat hem maar lopen, want als ik scandisk skip en doorboot naar Windows krijg ik de ene na de andere foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
Chak schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 22:34:
ik had deze ook via Vmware beschikbaar uninstall van vmware tools ed heeft ook niet geholpen even verder zoeken...
Bootcamp Windows XP start zelf op maar geen keyboard ed....grrrr......
Idem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

burne schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 13:07:
De 'nieuwe' versie werkt ook prima. Geen klachten, geen problemen.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vittek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-12-2024
Iemand al parallels 3.0 vergeleken met bootcamp, dmv benchmarks? Ben erg benieuwd naar de prestaties van hun OpenGL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:58

alienfruit

the alien you never expected

Nee, ik weet alleen dat Unity van Fusion erg dope werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fevida
Ik heb zojuist 3DMark '03 en '05 geinstalleerd. '05 Wil niet draaien omdat er geen pixelshader 2.0 support is, en '03 kapt er tijdens het laden van de eerste demo (vliegtuigjes) mee.

Ik ben nu GTA Vice City aan het installeren, gewoon om te kijken of het speelbaar is.

[ Voor 0% gewijzigd door Fevida op 08-06-2007 11:30 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
Hier lukt het niet om de Parallels Tools te installeren, dan crasht ie. Als ik probeer manueel de video driver te installeren crasht ie ook, dus ik vermoed dat het daarmee te maken heeft.

Iemand een idee?

EDIT: is dus met Parallels 3.0 he.

[ Voor 8% gewijzigd door Wim Leers op 08-06-2007 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fevida
Ik heb zojuist Vice City gespeeld in Parallels 3.0. Het is goed speelbaar. De framerate is soms heel hoog maar zakt soms ook een stuk in zonder dat ik daar een reden voor kan vinden. Verder ziet het er prima uit, geen artifacts ofzo.

De specs van mijn systeem zijn :
iMac 24"
Inter Core 2 DUO 2,16 GHz
3 GB mem
Geforce 7600 256MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50624

Mij benieuwen of C&C3 wel speelbaar is. Onder Bootcamp crashte hij steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215679 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 14:48:
[...]

als ik via bootcamp start, dan probeer ik het te verwijderen maar dan zegt hij dat ik eerst de virtualisatiesoftware moet draaien voordat ik kan uninstallen :(

maar ik probeer het nog eens voor de laatste keer, desnoods met grof geweld (H)
iemand een idee? ik wil het zo graag fixen zonder nieuwe installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
Bashrat schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 11:53:
Hier lukt het niet om de Parallels Tools te installeren, dan crasht ie. Als ik probeer manueel de video driver te installeren crasht ie ook, dus ik vermoed dat het daarmee te maken heeft.

Iemand een idee?

EDIT: is dus met Parallels 3.0 he.
Opgelost.

Oplossing:
1) zet je VM af
2) verwijder alle custom resoluties die je hebt ingesteling bij de configuratie van je VM
3) probeer opnieuw, nu werkt het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjenhiemstra
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:12
Net even de video stress test geprobeerd van Counterstrike... net boven de 10fps op en iMac C2D 20" met 256mb video mem. Er lijkt ook alleen DX8.1 support te zijn, er is dus gedraait zonder HDR en met alleen simpele reflections. Eerste indruk lijkt erg mager dus.

Screenshotje:
Afbeeldingslocatie: http://web.mac.com/arjenh/Picture6.jpg

linkje:http://web.mac.com/arjenh/Picture6.png

edit: resolutie van CS was 1024x768

[ Voor 16% gewijzigd door arjenhiemstra op 08-06-2007 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50624

Hmm, ik heb de nieuwe parallels geïnstalleerd, maar krijg geen Direct3D ondersteuning... Wordt de MacBook niet ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Buzzin Hornet schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 22:04:
Heb jij die key toevallig al gehad? Ik heb hem op 31 mei gekocht en kreeg wel een "Credit Card Billing Reminder" vandaag maar nog geen nieuwe key :( Ik ben een beetje bang dat dat komt omdat ik aan had gevinkt dat ze me niet mochten benaderen per email enzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Anoniem: 37526 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 16:52:
[...]
Ik begrijp dat het mooi is dat je de keuze hebt, maar zelf gebruik ik Parallels alleen voor applicaties die ik onder OS X mis. Dus bijvoorbeeld Paint Shop Pro 7, wat ik dan zelf in een windowed VM venster heb staan, en waar ik af en toe in werk. Zelf vind ik het snel rommelig worden als je voor elk klein windows appje een apart dock icoon hebt.
Nee inderdaad, dat vind ik ook een nadeel! Ik dacht eerst dat je dat uit kon zetten. Hmm, in 3.0 hopelijk, Coherence schijnt behoorlijk verbeterd te zijn. Maar ik heb mijn key dus nog niet.
Anoniem: 37526 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 16:52:
Goed, nu ben ik over het algemeen niet al te tevreden over het dock en window management van Parallels, zo snap ik het nog steeds niet dat als ik Parallels opstart, ik alleen een nieuwe Virtual Machine aan kan maken, en als ik op Cancel druk, hij de applicatie sluit. Of dat elke VM een apart dock-icoon heeft, dat doen standaard OS X apps een stuk beter :)
Klopt, de user interface is erg vreemd. Als je en VM aanklikt dan wil hij hem meteen starten, zonder dat je de settings aan kan passen. En als je hem dan stopt verdwijnt hij gelijk :P Dan moet je hem onder het 'Parallels' icoontje opstarten voor je de settings aan kan passen. Niet echt handig inderdaad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnvanegdom
  • Laatst online: 27-05 17:54
Ik heb pasgeleden de boxed Parralels 2.0 versie gekocht (Avanquest) weet iemand of ik voordelig kan upgraden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chak
Mocht je Boot Camp partitie via paralles niet willen starten dan is er waarschijnlijk een bestand die mist op je boot camp partitie.
dit is een oude probleem die ze in de vorige versie blijkbaar ook hebben gehad.
na heel veel zoekwerk heb ik het kunnen herstellen.

Start Windows via Boot camp
ga naar de /WINDOWS/Driver Cache/i386/
maak een copy van de driver.cab
rename naar sp2.cab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140651

is er een manier hoe je in windoos rechtermuisknop kan doen eigenlijk ?
en dan zonder mighty mouse (nou ff niet hier bij me)
machine is een MBP...
bedankt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140651 schreef op zondag 10 juni 2007 @ 17:09:
machine is een MBP...
Door een rechtermuisklik te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-06 09:55
Anoniem: 37526 schreef op zondag 10 juni 2007 @ 17:13:
[...]

Door een rechtermuisklik te doen?
SERIEUS ga eens normaal reageren... Ik ben volgens mij niet de enige die zich tegenwoordig aan jou loopt te irriteren.

Als je even had gelezen, ging het hier NIET om een muis, maar wel om een trackpad, wat je had kunnen lezen in z'n sig. Dus je post is praktisch gezien niet eens terrecht :').

Anoniem: 140651 schreef op zondag 10 juni 2007 @ 17:09:
machine is een MBP...
Vink dit aan:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/f4ad83124fd236322e65227bd24e37d0/full.png

[ Voor 98% gewijzigd door Kaspers op 10-06-2007 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-06 09:18
Of ctrl + klik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kaspers schreef op zondag 10 juni 2007 @ 17:15:
[...]

SERIEUS ga eens normaal reageren... Ik ben volgens mij niet de enige die zich tegenwoordig aan jou loopt te irriteren.

Als je even had gelezen, ging het hier NIET om een muis, maar wel om een trackpad, wat je had kunnen lezen in z'n sig. Dus je post is praktisch gezien niet eens terrecht :').

Ooit van sarcasme gehoord? Een rechtermuisklik in Parallels is niets anders dan een rechtermuisklik in OS X. Vandaar de post. En de optie die jij aanmerkt staat bij mijn Macbook standaard aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kaspers schreef op zondag 10 juni 2007 @ 17:15:
[...]

[...]

Vink dit aan:
[afbeelding]
ah super !
dit werkt inderdaad ja.
en die Geqxon,,, tsja. laat hem maar lullen hij lult bijna altijd zo vaag. het went

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlesierse
  • Registratie: Oktober 2006
Op het moment heb windows vista draaien met Bootcamp. Nu wil ik een beetje .NET programmeren vanuit Mac OSX. Kan de nieuwe parallels met Vista en Bootcamp overweg? Weet dat de vorige versie dit wil kon met XP. Of is de nieuwe VMWare zo dus danig verbeterd dat ik die beter kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Zie ook Supported Guest Operating Systems

Microsoft Windows Guest Operating Systems:

• Windows Vista Business
• Windows Vista Enterprise
• Windows Vista Ultimate
• Windows 2003 Standard Edition SP0
• Windows 2003 Standard Edition SP1
• Windows 2003 Enterprise Edition SP0
• Windows 2003 Enterprise Edition SP1
• Windows 2003 Web Edition SP0
• Windows 2003 Web Edition SP1
• Windows XP SP2 Professional
• Windows XP SP2 Home
• Windows XP SP1 Professional
• Windows XP SP1 Home
• Windows XP SP0 Professional
• Windows XP SP0 Home
• Windows 2000 Professional Edition SP4
• Windows 2000 Server SP4
• Windows 2000 Advanced Server SP4
• Windows NT Workstation 4.0 SP6
• Windows NT Server 4.0 SP6
• Windows ME
• Windows 98
• Windows 95
• Windows 3.11
• Windows 3.1

Ja dus :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlesierse
Kaspers schreef op zondag 10 juni 2007 @ 23:08:
Zie ook Supported Guest Operating Systems

Microsoft Windows Guest Operating Systems:

• Windows Vista Business
• Windows Vista Enterprise
• Windows Vista Ultimate
• Windows 2003 Standard Edition SP0
• Windows 2003 Standard Edition SP1
• Windows 2003 Enterprise Edition SP0
• Windows 2003 Enterprise Edition SP1
• Windows 2003 Web Edition SP0
• Windows 2003 Web Edition SP1
• Windows XP SP2 Professional
• Windows XP SP2 Home
• Windows XP SP1 Professional
• Windows XP SP1 Home
• Windows XP SP0 Professional
• Windows XP SP0 Home
• Windows 2000 Professional Edition SP4
• Windows 2000 Server SP4
• Windows 2000 Advanced Server SP4
• Windows NT Workstation 4.0 SP6
• Windows NT Server 4.0 SP6
• Windows ME
• Windows 98
• Windows 95
• Windows 3.11
• Windows 3.1

Ja dus :).
Opzich weet ik dat parallels wel Vista support maar doettie dat ook direct vanuit de Bootcamp installatie. Die optie kon ik bij de vorige versie niet kiezen en bij XP wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176825

vlesierse schreef op zondag 10 juni 2007 @ 23:24:
[...]

Opzich weet ik dat parallels wel Vista support maar doettie dat ook direct vanuit de Bootcamp installatie. Die optie kon ik bij de vorige versie niet kiezen en bij XP wel.
idd ik vraag me net hetzelfde af. Vista is geinstalleerd via Bootcamp 1.2. Kan ik deze gebruiken in parallels of moet ik via parallels vista opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonderpa
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:03
http://parallelsvirtualization.blogspot.com

Kijk maar eens naar het verhaal van 7 juni - Parallels Desktop 3.0 is LIVE!
Vista Boot Camp Support: Yep, its here! Use your Windows Vista Boot Camp or Windows XP Boot Camp partition in a Parallels virtual machine. Switch between running Windows in Parallels Desktop and Boot Camp as often as you want!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Dan moet het dus gewoon werken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlesierse
Kaspers schreef op maandag 11 juni 2007 @ 08:09:
Dan moet het dus gewoon werken :).
Heb maar even een trial key aangevraagd en inderdaad is het mogelijk Vista te draaien met parallels terwijl je deze met bootcamp heb geinstalleerd. Het werkt zeker prima. Kreeg alleen een melding toen ik mijn XNA applicatie wilde runnen met parallels. 'Geen 3D Acceleratie beschikbaar' |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Die moet je even enablen, even je VM aanpassen en onder video settings kijken.

[ Voor 24% gewijzigd door Kaspers op 11-06-2007 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-05 11:45
@ humm jammer dat CSS zo brak schijnt te lopen onder parallels 3.0 zeg. Heb sinds kort een macbook pro en had toch goede hoop om een keertje te gaan knallen maar nu ik de cijfers van die stress test zie vind ik het niet eens de moeite waard. Ligt het aan parallels? Zou die beter lopen onder bootcamp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:33

amahusu

taking over the world!

als ik iets via een ftp client in xp download naar mn gedeelde VM map toe dan gaat de transfer nooit sneller dan 8 kb/s, iemand enig idee hoe dit sneller kan?

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

Ermo

the syntax is painful...

Chak schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 23:16:
[...]

het kan maar vraagt wel wat aandacht...

http://wiki.onmac.net/index.php/Triple_Boot_via_BootCamp

ik zou zelf voor WindowsXP via Paralles kiezen en Windows Vista via Bootcamp
Heb hier eens ffkes doorheen gelezen en denk idd dat ik vista maar via bootcamp ga proberen. Met 2gb in mijn 1.83ghz macbook moet dat toch wel lukken...

Iemand ervaring met Vista onder parallel 3.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-06 19:46
Overigens wel oppassen met Bootcamp 1.3, Parallels en de Vista bootcamp partitie. Bij build 4124 loopt ie dan vast (bij meerdere mensen, las ik op hun forum), ze hebben ook een nieuwe build 4128 uitgebracht waarbij dat is verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:33

amahusu

taking over the world!

amahusu schreef op maandag 11 juni 2007 @ 15:33:
als ik iets via een ftp client in xp download naar mn gedeelde VM map toe dan gaat de transfer nooit sneller dan 8 kb/s, iemand enig idee hoe dit sneller kan?
niemand een oplossing? Want als ik gewoon een html download heb naar precies dezeldfe map dan gaat ie wel gewoon met de max snelheid :?

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chak
amahusu schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 16:49:
[...]

niemand een oplossing? Want als ik gewoon een html download heb naar precies dezeldfe map dan gaat ie wel gewoon met de max snelheid :?
Hoe heb je de netwerk connectie naar de host staan?
het kan wel iets uitmaken maar nooit zo veel.
met Bridged Ethernet heb je de beste snelheid

probeer ook een keer opnieuw de VM Tools te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bagagedrager
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-06 14:31

bagagedrager

multi-alles

ik had met kerst een aanbieding waarbij ik een jaar gratis (major) upgrades zou krijgen, maar ik heb nog geen v3 key gekregen. hebben anderen die aanbieding ook gekocht en wel een key ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
bagagedrager schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 23:01:
ik had met kerst een aanbieding waarbij ik een jaar gratis (major) upgrades zou krijgen, maar ik heb nog geen v3 key gekregen. hebben anderen die aanbieding ook gekocht en wel een key ontvangen?
Ik heb niet die aanbieding maar ik heb v2.5 gekocht eind mei dus ik heb ook recht op een gratis upgrade naar v3. Helaas ook nog niet ontvangen, alleen een herinnering van mijn order. Ze hadden al gezegd dat het maximaal een week na release van v3 kon duren(Link) (maximaal tot morgen dus) maar ik had ook gehoopt dat het sneller zou gaan!

Customers will be sent their free upgrade keys within one week of Parallels Desktop for Mac general availability. staat er dus. Als ik hem vrijdag nog niet heb dan ga ik ze wel even mailen.

[ Voor 18% gewijzigd door GekkePrutser op 13-06-2007 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bagagedrager
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-06 14:31

bagagedrager

multi-alles

Ik zweer het: ze lezen tweakers. Zojuist heb ik m'n nieuwe serial ontvangen. WOO YAY!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilski
  • Laatst online: 14-07-2021
net startte ik m'n "verouderde" versie (build 3188) en waarachtig krijg ik een update?!
nu heb ik build 3212 :)
kwist niet of het nieuws is maar dacht t wel...

WAZUUUUUUUP!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Was inderdaad gemeld op het Parallels forum, weet alleen niet wat de update precies inhoudt. Ik ga ervan uit dat het een (grote) bugfix release is.

Edit: gevonden:
There are only 2 changes in 3112 for comparison with 3188:

1. USB compatibility patch for upcoming Mac OS X 10.4.x/10.5.x USB update.

2. Improved autoupdate module which separate furure updates of 2.x and new paid upgrades of 3.x
Gepost door een Parallels medewerker op hun forum. :)

[ Voor 52% gewijzigd door Frietsaus op 13-06-2007 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:45

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

ja dus

[ Voor 93% gewijzigd door Falcon op 17-06-2007 21:24 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeaveXL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-04 20:39
Ik heb een probleem met Parallels... Als ik mijn bootcamp partitie opstart in parallels maakt hij mijn windows partitie (FAT) inactief en maakt hij een virtuele harddisk aan. Ik wil dit helemaal niet want als ik een bestand open vanaf mijn virtuele harddisk gaat dit traag als stront. Ik weet wel hou je die virtuele harddisk uitzet maar dan krijg ik mijn partitie niet terug, weet iemand of dit mogelijk is en hoe ik dit dan kan doen?

PSN: KeaveXL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
  • Laatst online: 04-03-2022
Hoe zit het met progs als 3d max kan parralels dit aan of kan je toch beter bootcamp gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118819

GUZA schreef op maandag 10 september 2007 @ 19:23:
Hoe zit het met progs als 3d max kan parralels dit aan of kan je toch beter bootcamp gebruiken?
Zonet VMware Fusion geïnstalleerd met als OS TinyXp Beast Edition. Dit is een stripped down Windows die bijzonder weinig ram gebruikt. Daarbij is de performance bij Fusion stukken beter dan bij Parallels. Ik gebruik wel Maya, was het gewoon kotsbeu dat Maya 8.5 SP1 continu crasht. Dus voorlopig doe ik het hiermee en het bevalt em echt wel. Had eerst de volledige XP erop gezwierd, maar dit liep stukken trager. Ik hoop dat de autodesk developers met maya 2008 wat meer moeite gedaan hebben, maar ja Autodesk was dan ooit nooit "mac-minded".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
  • Laatst online: 04-03-2022
Maar maya heb je toch ook voor de mac gewoon.
Dus met fusion kan je gewoon 3d ontwerpen geen probleem dus?
Maar bootcamp blijft beter toch of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Bootcamp blijft qua 3d ondersteuning natuurlijk altijd beter, want het is geen VM, dus je hebt directe hardwareondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118819

GUZA schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 16:39:
Maar maya heb je toch ook voor de mac gewoon.
Dus met fusion kan je gewoon 3d ontwerpen geen probleem dus?
Maar bootcamp blijft beter toch of niet?
Maya voor mac is gewoon vies :) Bootcamp zal hoogst wss beter presteren, maar ik wacht nog af tot Leopard. Dan doen ik clean install van os x + bootcamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urkelman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-12-2024
is het mogelijk dmv van bootcamp windows op een externe harddisk te installeren? Zoja mocht je die HD niet aangesloten hebben en je start gewoon OSX op krijg je dan geen foutmelding of problemen??

Ik heb een probleem met mijn bootcamp partitie via paralells.
Namelijk het volgende: als ik mijn bootcamp partitie opstart met windows xp professional met sp2 geinstalleert, dan gaat opzich alles goed echter mijn toetsenbord en muis werken niet ! als gevolg hiervan (volgens mij dan) flipt parallels en krijg ik de melding "fatal error in virtual machine"
screenshot hiervan :
Afbeeldingslocatie: http://img261.imageshack.us/img261/9836/afbeelding2th4.png

vergroot: Afbeeldingslocatie: http://img72.imageshack.us/img72/1614/afbeelding1hf2.png

windows xp werkt wel naar behoren in bootcamp (native dus)
Info:
ik gebruik paralells desktop 5160
mijn machine is een MacBook Pro 15" 2,2Ghz met 4GB geheugen(lijkt mij toch genoeg! :P ) mijn windows partitie is 25GB groot, met nog 3,2GB vrij (120GB harddisk)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 140651 op 26-09-2007 09:50 ]

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:58

alienfruit

the alien you never expected

Hoe staat het eigenlijk met Aero en de laatste Parallels? Ik heb het sinds een van de eerdere beta's van 3 niet meer aangeraakt sinds problemen ermee -- het verknalde mijn OSX installatie (erg leuk als je installatie dvd's niet werken en je dus drie moet reizen naar de applewinkel per bus <g> nieuw-zeeland en opebaar vervoer ;))

Maar goed werkt Vista met de Aero functionaliteit in de laatste versie van Parallels? In VMWare Fusion 1.1 die ik zelf nu gebruikt ondersteunt het nog niet. Veel voegt het eigenlijk ook niet toe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik heb veel van dit topic gelezen, maar een actueel antwoord op mijn vraag zie ik niet:

Kan ik Windows Vista goed draaien met Parallels of is Boot Camp beter aan te raden?

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbim
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-10-2020
THE_BASE schreef op maandag 05 november 2007 @ 09:59:
Kan ik Windows Vista goed draaien met Parallels of is Boot Camp beter aan te raden?
Hangt van je HW af. Bootcamp op een MBP 2.2 Ghz levert een basisscore van 4.8. Met Parallels een 1.0 omdat je maar een basis grafische kaart hebt. Daarna is het geheugen met een 3.9 de laagste waarde. Kortom, het is prima te doen, maar verwacht geen grafisch geweld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Ik krijg mijn Windows XP niet goed geinstalleerd via Bootcamp. Tijdens de install meldt Windows dat er een aantal files niet gevonden kunnen worden op de cd. Toch wil ik Windows Xp installeren op een fysiek deel van mijn HD zodat ik tijdens boot ook alleen windows kan selecteren.

Weet iemand of parallels in staat is te installeren op een fysieke disk ipv virtueel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g4wx3
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-06 15:45
Ik heb parrallels draaien op de nieuwste witte macbook, echter, enkel om de externe HD te kunnen beschrijven (lezen doet ie al).
Ik had tools gevonden zijn waarmee je je systeem mee kunt hacken zodat ie dat ook doet. Eentje is opensource dacht ik, maar doet dat heel traag. De andere kun je kopen, maar doet het een stukje sneller naar het schijnt. Beide hebben echter een gigantisch probleem, zo vertragen het afsluiten van de computer met meer dan 20 seconden!

Daarom dat ik via parallels mijn externe schijf in OSX laat weergeven, werkt matig goed.
Het lgaat heel erg traag, en soms krijg ik permissie errors. Ander probleem is dat ik eerst winxp traag moet opstarten in parallels.
ik ga ws nog win2000 proberen. Maar misschien weten jullie nog iet beters, een super light versie van linux ofzo die r/W acces heeft tot NTFS? ik ken NIKS van linux. Er is wel NTFS4DOS, maar ik weet net of Parrallels die drive dan kan mappen naar OSX, en weet ook niet de prestaties.
HEt volume naar een ander FS converteren is uitgesloten. Ik moet de HD kunnen gebruiken op beveiligde WIN2000 computers, (anders werd het etx3). Er staan bestanden op groter dan 4GB (anders werd et FAT32) (Grote iso files is een manier om veel kleine bestanden te archiveren)

De performance in parrallels is niet goed. Een filmpje (fullscreen/FFDshow) afspelen met MPC (k-lite codec pack) gaat "zozo". Niet echt plezierig om film te kijken. Directx, en geen GPU hardware acceleratie is natuurlijk de oorzaak. Zou Fusion beter presteren?

Ander probleem, ik heb hier een belgisch PC toetsenbord, maar toch blijft het werken als een apple toetsenbord, met @ in de hoek enzo. Als ik google op Belgian Keyboard OSX (non apple) dan kom ik op een blog waar iemand een bestand er download aanbied, dat ik naar "Libary/keyboard" oid moet slepen, maar als ik dat doe gebeurt er niks, Op microsoft.com heb ik een keyboard driver gedownload die wel redelijk goed die key mapte, maar ook niet allemaal iemand een oplossing, zonder teveel gepruts? (de reden dat ik een macbook kocht)

Verder wel blij met mijn macbook, moet alleen nog een een beetje wennen.
Met frontrow kan ik geen enkel van mijn films afspelen, vlc doet het gelukkig wel
iChat?? adium helpt me uit de nood
nu nog mijn hotmail inladen in thunderbirth en ik ben over voor de belangrijkste dingen
Toch mis ik een snel ladende player voor niet permanente muziek, die niet al mijn muziek begint te indexeren. (kom van winamp) anderzijds iszou het handig zijn als er een player was die automatisch de library update, ipv dode linken, zoals itunes, het beste is database gebaseerd. (mediamonkey OSX ga ik proberen)
Is er een mogelijkheid om de isight te gebruiken in windows onder parrallels? (heb de menu optie al geien, maar dan vraagt XP naar een driver)

*De schaduws in leopard vind ik echt lelijk, ik krijg een lelijke banding te zien als gevolg van het 6-bit scherm, iemand een idee hoe ik de schaduwen kan aanpassen? - kleiner (5px ipv 30!!) en donkerder kan maken.

*Kan ik een NTFS volume gebruiken voor timemachine op een of andere manier - via VM?
*Spotlight is super
*Finder is beter dan ik dacht (collumn view en coverflow zijn echt bruikbaar)
*Door het schakelen van mijn schermresolutie (extern scherm) is de widget "beheer widgets" verdwenen, HELP?

[ Voor 4% gewijzigd door g4wx3 op 05-03-2008 22:55 ]

http://www.softfocus.be/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-06 23:46
Ik draai Parallels al een tijdje, alleen ik wil graag de associaties naar windows applicaties verwijderen. Ik had me hier maar bij neergelegd maar is er misschien een mogelijkheid om dit te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 10:39

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Ik heb Parallels eindelijk weer 's draaien. De eerste keer draaide ik nog op 1gb ram totaal. Nu heb ik al een tijdje 4gb erin zitten (MB white 2.2 april 2008). Nu moest ik voor mijn werk wat windows onderzoeksapps draaien. Vandaag XP image gemaakt en office 2000 (lekker minimaal) en 't draait heerlijk.

Super snel. Ben er eigenlijk wel blij mee. De vorige keer ging 't zwaar langzaam en ook de installatie duurde ontzettend lang, maar nu ging 't erg snel :)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tubby
  • Laatst online: 10:11

Tubby

or not to be

Daros schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 19:40:
Ik draai Parallels al een tijdje, alleen ik wil graag de associaties naar windows applicaties verwijderen. Ik had me hier maar bij neergelegd maar is er misschien een mogelijkheid om dit te verwijderen?
In paralles 4 kun je gewoon bij je image eigenschappen instellen of je windows applicaties onder mac "beschikbaar" moeten zijn. Daar heb ik het gewoon uitgezet. Vind het een rete irri optie om eerlijk te zijn. Als ik windows apps wil draaien start ik zelf de VM wel :) en anders moet alles gewoon (lekker snel) onder osx.

tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Iemand de nieuwe Parallels al mogen proberen?

Hoe is die ten opzichte van 4?

En wat is handiger voor games? Bootcamp of Parallels (5 in dit geval dan)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Laatst online: 13:35
Games? Bootcamp, bij uitstek.

PD5 is best aardig, zeker niet slecht. Hoewel ze wel heel irritant weer onaangekondigd wijzigingen doorvoeren aan je VMs :| Dat heeft me bijvoorbeeld shit opgeleverd waarbij ik een maand lang kon wachten tot ze uit konden vinden wat ze aan Solaris 10 hadden gesloopt. Uiteindelijk was de fix best simpel, maar toch is het kut. Ze hadden bij de upgrade van PD3 -> PD4 ook al stilletjes dingen aangepast die voor shit hebben gezorgd...

Zie deze blogposts op m'n site:

Repareren Solaris 10 networking na upgrade Parallels 4
Repareren Solaris 10 networking na upgrade Parallels 5

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Laatst online: 12:10

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Upgrade van Parallels 4 VMs naar 5 is inderdaad wat minder triviaal dan je zou denken. Heb er een paar nog steeds niet aan de praat. (OK, dat zijn dan wel weer van die dingen zoals Chrome en de Google Appliance VM.)

On the upside, lijkt er wel op dat Windows 7 wat soepeler loopt, en Aero doet het nu ook. Maar ik vermoed dat je voor gamen nog steeds beter bootcamp kunt gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
That'll teach me not to read the README...

Zit die er eigenlijk wel bij? Ja, de handleiding natuurlijk... :| Volgende keer toch maar lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Laatst online: 26-06 21:44

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Tha BasZ schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 15:03:
Iemand de nieuwe Parallels al mogen proberen?

Hoe is die ten opzichte van 4?

En wat is handiger voor games? Bootcamp of Parallels (5 in dit geval dan)?
Ik vindt versie 5 erg fijn werken. Tot nu toe geen problemen mee, terwijl ik verschillende virtual machines draai.
Erg mooi vindt ik de Crystal mode waardoor alles echt als een mac applicatie draait. (windows blinds wordt gebruikt om de applicaties een Mac skin te geven) De integratie is gewoon geweldig mooi gedaan.
Erg tevreden mee, met versie 4 had ik nog wel eens problemen met afsluiten van VM's.
Voor Games is versie 5 wel te gebruiken, maar uiteindelijk zal een Bootcamp altijd beter zijn gezien daar geen vm tussen draait. Ik draai mijn games netjes in Parallels 5, omdat ik absoluut geen zin heb in een Bootcamp oplossing. Voor de echt zware games heb ik gelukkig nog een windows bak staan.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:56

jurma

simply connecting...

Zo heb net bij de apple store versie 5.0 student versie gekocht. Voor mijn eigen bedrijf heb ik een boekhoudpakket wat alleen onder windows draait. Kan ik nu eindelijk helemaal over naar de mac. :)

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codplayer
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-11-2024
iemand hier met ervaring met een mac parallels die vista draait dat ik een andere unicode kan instellen en china prc kan instellen en reboot zonder dat parallels niet meer opstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Parallels zal altijd wel opstarten. Het is je VM die problemen kan geven ;) Maar dan nog, Parallels en VMWare zijn juist gemaakt voor dat soort grappen: modderen met een guest OS zonder dat je je hele computer verqluote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Ik zou dan games a la Command & Conquer (dus niet erg zwaar) draaien dus dan is Parallels "snel zat" zeggen jullie?

(het gaat draaien op een MBP 3,06 Ghz. / 4GB / 9600M GT 512MB overigens).

[ Voor 6% gewijzigd door Tha BasZ op 06-12-2009 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Laatst online: 26-06 21:44

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Tha BasZ schreef op zondag 06 december 2009 @ 14:28:
Ik zou dan games a la Command & Conquer (dus niet erg zwaar) draaien dus dan is Parallels "snel zat" zeggen jullie?

(het gaat draaien op een MBP 3,06 Ghz. / 4GB / 9600M GT 512MB overigens).
Ja hoor. Ik draai een Empire Total Ware zonder uberhaupt een vertraging te merken. CC is niet veel zwaarder.
(op een iMac 3,06Ghz met 4GB geheugen)

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codplayer
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-11-2024
cailin_coilleach schreef op zondag 06 december 2009 @ 07:46:
Parallels zal altijd wel opstarten. Het is je VM die problemen kan geven ;) Maar dan nog, Parallels en VMWare zijn juist gemaakt voor dat soort grappen: modderen met een guest OS zonder dat je je hele computer verqluote.
hoe zou ik dat dan moeten aanpakken?
want als ik met guest account loopt te klooien lukt dat ook niet.
misschien dat ik iets over de hoofd zie?
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.