PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel
ah vetjes. Ben toch erg benieuwd naar de 3d. Zal wel tegen vallen, maar ik hoop dat iig cs1.6 draait.sonderpa schreef op maandag 04 juni 2007 @ 08:54:
[...]
[...]
http://www.parallels.com/en/products/desktop/upgrade
Je krijgt V3 dus gratis en de voor niks.
"MacBook" -> onboard Intel GPU -> ik denk het nietAnoniem: 118082 schreef op zondag 03 juni 2007 @ 22:33:
Kan de nieuwe parallels Half-life 2/Counterstrike Source een beetje draaien op een 1,83 Macbook met 1GB ram? Alles mag op low wat mij betreft:)
Anoniem: 215679
en eerst kon ik gewoon netjes mijn bootcamp partitie laden in parallels
maar nu geeft parralels een error over de bootcamp partitie en dat ik de how to moet lezen, maar daar staat weer in dat ik de parralels software bij bootcamp moet verwijderen, echter moet ik hiervoor weer via parralels dat verwijderen. heeft iemand hier antwoorden op? ik kan het zelfn iet meer oplossen
en ik wil zo graag zien hoe 2 gig ram draait met parralels op mijn macbookje
Maar via Crossover was goed te doen, alles op high alleen AA en AF wel helemaal uit... Verbaasde me eerlijk gezegd ook.
Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII
Klopt, zelfs met boot camp (dus zonder virtualisatie overhead) zijn Counterstrike: Source en Half-Life 2 niet vooruit te branden. Dat was een van de eerste dingen die ik testte op mijn nieuwe Mac Mini (met dezelfde 'GPU' als in de MacBook). Op 640x480 krijg ik tussen de 2 en 5 fps met alle detail op laagBashrat schreef op maandag 04 juni 2007 @ 12:33:
[... (Half-Life 2 / Counterstrike Source) ]
"MacBook" -> onboard Intel GPU -> ik denk het niet
Terwijl CSS op mijn werk laptop met Radeon X300 (ook niets bijzonders) 70fps haalt in 1280x1024, prima speelbaar dus (wel met alles op laag hoor). Zelfs Battlefield 2 draait daar redelijk op.
Helaas maar als je wil gamen heb je niets aan een MacBook. Zeker met Parallels (extra overhead) zal het onspeelbaar zijn.
LaZZ: Die counterstrike die bij jou goed draaide was zeker de oude 1.6? Anders deed ik iets heel erg fout
[ Voor 9% gewijzigd door GekkePrutser op 05-06-2007 18:50 ]
Anoniem: 37526
Half Life 2? No problemo!
Start Windows nog via bootcamp?Anoniem: 215679 schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 12:24:
ik kom er maar niet uit, ik heb mijn parralels, ik heb een originele windows xp SP2 cd...
en eerst kon ik gewoon netjes mijn bootcamp partitie laden in parallels
maar nu geeft parralels een error over de bootcamp partitie en dat ik de how to moet lezen, maar daar staat weer in dat ik de parralels software bij bootcamp moet verwijderen, echter moet ik hiervoor weer via parralels dat verwijderen. heeft iemand hier antwoorden op? ik kan het zelfn iet meer oplossen
en ik wil zo graag zien hoe 2 gig ram draait met parralels op mijn macbookje
als ja,
verwijder parallels tools
herstart de machine en probeer het nog een keer via Parallels
het kan maar vraagt wel wat aandacht...Ermo schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 22:57:
kun je via bootcamp ook 3 os' en installeren? (os x, vista en xp pro)
http://wiki.onmac.net/index.php/Triple_Boot_via_BootCamp
ik zou zelf voor WindowsXP via Paralles kiezen en Windows Vista via Bootcamp
Laat ik het zo stellen, wat is de toegevoegde waarde volgens jullie?
[ Voor 14% gewijzigd door nilski op 06-06-2007 12:29 ]
WAZUUUUUUUP!!!!!
Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII
je kan het nu voor 32 euro upgraden...nog paar uurtjes...nilski schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 12:27:
Parallels stuurde net een mailtje dat het de laatste dag is dat ik kan upgraden naar versie 3 voor "slechts" $39.99 Tot nu toe ben ik zeer tevreden en het lijkt mij dus weggegooid geld, wat jullie? (ik gebruik build 3188)
Laat ik het zo stellen, wat is de toegevoegde waarde volgens jullie?
toegevoegde waard: snelheid, 3D, betere integratie met OSX
of het echt waard is..is het afhankelijk hoeveel je het gebruikt en wat je met Windows doet.
voordeel wat je nu hebt is 20% extra korting...
Anoniem: 12609
OK het werkt beter dan de vorige 'versie', maar de vorige 'versie' werkte nog niet eens naar behoren
en kun je niet echt een goed werkend product noemen waar ik wél voor betaald heb.
Daar heb je weer wel helemaal gelijk in.Anoniem: 12609 schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 21:32:
Ik vind het echt belachelijk dat ik nog meer zou moeten betalen voor hetzelfde product.
OK het werkt beter dan de vorige 'versie', maar de vorige 'versie' werkte nog niet eens naar behoren
en kun je niet echt een goed werkend product noemen waar ik wél voor betaald heb.
ze hebben ons voor een beta versie laten betalen.
een klein beetje vanuit de positieve kant bekeken.
Ik heb de eerste versie gekocht voor 40 euro (introductie korting)
Upgrade 32 euro
Totaal 72 euro
voor Vmware 5.5 was ik 200 euro kwijt.
Het feit is dat ik betaald heb voor een niet volledig goed werkend product, en ik haast gedwongen wordt nog meer uit te geven om een 'nieuwer' product te kopen terwijl de 'oude' nog niet eens naar behoren werkt.
Het lijkt me verstandig dat jij maar nooit meer software koopt.
Want elk programma krijgt op een gegeven een update/nieuwe versie omdat er dingen niet goed zijn of omdat er nieuwe dingen toegevoegd zijn.
Dan loop je weer het risico dat je gaat denken dat je al die tijd met een beta/niet goed werkend product gewerkt hebt en daar (veel) geld voor betaald hebt.
Ikzelf werk al enige tijd nagenoeg probleemloos met versie 2.5.3188 en heb direct de update gereserveerd.
[ Voor 4% gewijzigd door sonderpa op 07-06-2007 07:49 ]
Moet je eens kijken hoelang een besturingssysteem updates krijgt (gratis).sonderpa schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 07:48:
@Da_man
Het lijkt me verstandig dat jij maar nooit meer software koopt.
Want elk programma krijgt op een gegeven een update/nieuwe versie omdat er dingen niet goed zijn of omdat er nieuwe dingen toegevoegd zijn.
Dan loop je weer het risico dat je gaat denken dat je al die tijd met een beta/niet goed werkend product gewerkt hebt en daar (veel) geld voor betaald hebt.
Ikzelf werk al enige tijd nagenoeg probleemloos met versie 2.5.3188 en heb direct de update gereserveerd.
Vista draait niet eens normaal onder PD dus dan is het gewoon niet af IMHO.
Ik vind het niet erg om nieuwe versies aan te schaffen voor extra functionaliteit of nieuwe GUI,
maar nu moet ik een nieuwe versie aanschaffen omdat die wél werkt en de oude nog niet goed genoeg, terwijl ik daar wel voor betaald heb.
Vmware Fusion komt nu ook met een Coherence achtig ding. Unity is de naam
http://www.xbmcfreak.nl/
De 'vorige' (huidige) versie werkt prima. Geen klachten, geen problemen.Anoniem: 12609 schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 21:32:
maar de vorige 'versie' werkte nog niet eens naar behoren en kun je niet echt een goed werkend product noemen
I don't like facts. They have a liberal bias.
Ook onder Vista? Zodra ik in Vista video toepassingen gebruik is het te traag om af te spelen.burne schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 13:07:
[...]
De 'vorige' (huidige) versie werkt prima. Geen klachten, geen problemen.
Dat weet ik niet, ik vind het zelf erg handig om mijn XP windows tussen de Mac OS X windows te hebben. Maar je kan het ook gewoon uitzetten hoor! Dan heb je XP gewoon in zijn eigen scherm draaien.Anoniem: 37526 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:00:
Ben ik nou de enige die OS X en Windows XP juist strict gescheiden wilt houden?
Kortom voor de mensen die het willen hebben is het handig. En Coherence / VMware's alternatief zijn geen beveiligings risico ofzo. Het is gewoon een 'trucje' waarbij een transparante XP desktop tussen je Mac windows wordt geprojecteerd.
als ik via bootcamp start, dan probeer ik het te verwijderen maar dan zegt hij dat ik eerst de virtualisatiesoftware moet draaien voordat ik kan uninstallenChak schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 21:34:
[...]
Start Windows nog via bootcamp?
als ja,
verwijder parallels tools
herstart de machine en probeer het nog een keer via Parallels
maar ik probeer het nog eens voor de laatste keer, desnoods met grof geweld (H)
Ik begrijp dat het mooi is dat je de keuze hebt, maar zelf gebruik ik Parallels alleen voor applicaties die ik onder OS X mis. Dus bijvoorbeeld Paint Shop Pro 7, wat ik dan zelf in een windowed VM venster heb staan, en waar ik af en toe in werk. Zelf vind ik het snel rommelig worden als je voor elk klein windows appje een apart dock icoon hebt.GekkePrutser schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 13:53:
[...]
Dat weet ik niet, ik vind het zelf erg handig om mijn XP windows tussen de Mac OS X windows te hebben. Maar je kan het ook gewoon uitzetten hoor! Dan heb je XP gewoon in zijn eigen scherm draaien.
Kortom voor de mensen die het willen hebben is het handig. En Coherence / VMware's alternatief zijn geen beveiligings risico ofzo. Het is gewoon een 'trucje' waarbij een transparante XP desktop tussen je Mac windows wordt geprojecteerd.
Goed, nu ben ik over het algemeen niet al te tevreden over het dock en window management van Parallels, zo snap ik het nog steeds niet dat als ik Parallels opstart, ik alleen een nieuwe Virtual Machine aan kan maken, en als ik op Cancel druk, hij de applicatie sluit. Of dat elke VM een apart dock-icoon heeft, dat doen standaard OS X apps een stuk beter
http://www.parallels.com/en/download/desktop/
Build 4124
June 07, 2007
Edit:
De trial key die ze toe sturen werkt iig nog niet
[ Voor 23% gewijzigd door Buzzin Hornet op 07-06-2007 21:44 ]
I intend to live forever - so far, so good.
opvallende veranderingen.
3D support optie in instellingen
snapshot
merk er nog niet veel van de snelheid.
ik ga zo de bootcamp partitie upgraden met de juiste tools naar versie 3.
I intend to live forever - so far, so good.
Ik had een upgrade afgelopen maandag gekocht.Buzzin Hornet schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 22:04:
Hoe heb je de key werkend gekregen? Ik kopieer de key uit de trial mail en werkt niet. Heb jij hem gekocht? (Ik wacht op mijn gratis key, heb hem gekocht op 12 mei)
"Inserting an index entry into index &O of file 25."
Ik laat hem maar lopen, want als ik scandisk skip en doorboot naar Windows krijg ik de ene na de andere foutmelding.
Idem!Chak schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 22:34:
ik had deze ook via Vmware beschikbaar uninstall van vmware tools ed heeft ook niet geholpen even verder zoeken...
Bootcamp Windows XP start zelf op maar geen keyboard ed....grrrr......
De 'nieuwe' versie werkt ook prima. Geen klachten, geen problemen.burne schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 13:07:
De 'vorige' (huidige) versie werkt prima. Geen klachten, geen problemen.
I don't like facts. They have a liberal bias.
Ik ben nu GTA Vice City aan het installeren, gewoon om te kijken of het speelbaar is.
[ Voor 0% gewijzigd door Fevida op 08-06-2007 11:30 . Reden: typo ]
Iemand een idee?
EDIT: is dus met Parallels 3.0 he.
[ Voor 8% gewijzigd door Wim Leers op 08-06-2007 11:53 ]
De specs van mijn systeem zijn :
iMac 24"
Inter Core 2 DUO 2,16 GHz
3 GB mem
Geforce 7600 256MB
iemand een idee? ik wil het zo graag fixen zonder nieuwe installatieAnoniem: 215679 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 14:48:
[...]
als ik via bootcamp start, dan probeer ik het te verwijderen maar dan zegt hij dat ik eerst de virtualisatiesoftware moet draaien voordat ik kan uninstallen
maar ik probeer het nog eens voor de laatste keer, desnoods met grof geweld (H)
Opgelost.Bashrat schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 11:53:
Hier lukt het niet om de Parallels Tools te installeren, dan crasht ie. Als ik probeer manueel de video driver te installeren crasht ie ook, dus ik vermoed dat het daarmee te maken heeft.
Iemand een idee?
EDIT: is dus met Parallels 3.0 he.
Oplossing:
1) zet je VM af
2) verwijder alle custom resoluties die je hebt ingesteling bij de configuratie van je VM
3) probeer opnieuw, nu werkt het wel
Screenshotje:

linkje:http://web.mac.com/arjenh/Picture6.png
edit: resolutie van CS was 1024x768
[ Voor 16% gewijzigd door arjenhiemstra op 08-06-2007 14:45 ]
Anoniem: 50624
Heb jij die key toevallig al gehad? Ik heb hem op 31 mei gekocht en kreeg wel een "Credit Card Billing Reminder" vandaag maar nog geen nieuwe keyBuzzin Hornet schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 22:04:
Hoe heb je de key werkend gekregen? Ik kopieer de key uit de trial mail en werkt niet. Heb jij hem gekocht? (Ik wacht op mijn gratis key, heb hem gekocht op 12 mei)
Nee inderdaad, dat vind ik ook een nadeel! Ik dacht eerst dat je dat uit kon zetten. Hmm, in 3.0 hopelijk, Coherence schijnt behoorlijk verbeterd te zijn. Maar ik heb mijn key dus nog niet.Anoniem: 37526 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 16:52:
[...]
Ik begrijp dat het mooi is dat je de keuze hebt, maar zelf gebruik ik Parallels alleen voor applicaties die ik onder OS X mis. Dus bijvoorbeeld Paint Shop Pro 7, wat ik dan zelf in een windowed VM venster heb staan, en waar ik af en toe in werk. Zelf vind ik het snel rommelig worden als je voor elk klein windows appje een apart dock icoon hebt.
Klopt, de user interface is erg vreemd. Als je en VM aanklikt dan wil hij hem meteen starten, zonder dat je de settings aan kan passen. En als je hem dan stopt verdwijnt hij gelijkAnoniem: 37526 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 16:52:
Goed, nu ben ik over het algemeen niet al te tevreden over het dock en window management van Parallels, zo snap ik het nog steeds niet dat als ik Parallels opstart, ik alleen een nieuwe Virtual Machine aan kan maken, en als ik op Cancel druk, hij de applicatie sluit. Of dat elke VM een apart dock-icoon heeft, dat doen standaard OS X apps een stuk beter
dit is een oude probleem die ze in de vorige versie blijkbaar ook hebben gehad.
na heel veel zoekwerk heb ik het kunnen herstellen.
Start Windows via Boot camp
ga naar de /WINDOWS/Driver Cache/i386/
maak een copy van de driver.cab
rename naar sp2.cab
Anoniem: 140651
en dan zonder mighty mouse (nou ff niet hier bij me)
machine is een MBP...
bedankt
Door een rechtermuisklik te doen?Anoniem: 140651 schreef op zondag 10 juni 2007 @ 17:09:
is er een manier hoe je in windoos rechtermuisknop kan doen eigenlijk ?
machine is een MBP...
bedankt
SERIEUS ga eens normaal reageren... Ik ben volgens mij niet de enige die zich tegenwoordig aan jou loopt te irriteren.
Als je even had gelezen, ging het hier NIET om een muis, maar wel om een trackpad, wat je had kunnen lezen in z'n sig. Dus je post is praktisch gezien niet eens terrecht
Vink dit aan:Anoniem: 140651 schreef op zondag 10 juni 2007 @ 17:09:
is er een manier hoe je in windoos rechtermuisknop kan doen eigenlijk ?
machine is een MBP...
bedankt

[ Voor 98% gewijzigd door Kaspers op 10-06-2007 17:19 ]
Ooit van sarcasme gehoord? Een rechtermuisklik in Parallels is niets anders dan een rechtermuisklik in OS X. Vandaar de post. En de optie die jij aanmerkt staat bij mijn Macbook standaard aan.Kaspers schreef op zondag 10 juni 2007 @ 17:15:
[...]
SERIEUS ga eens normaal reageren... Ik ben volgens mij niet de enige die zich tegenwoordig aan jou loopt te irriteren.
Als je even had gelezen, ging het hier NIET om een muis, maar wel om een trackpad, wat je had kunnen lezen in z'n sig. Dus je post is praktisch gezien niet eens terrecht.
ah super !Kaspers schreef op zondag 10 juni 2007 @ 17:15:
[...]
Als je even had gelezen, ging het hier NIET om een muis, maar wel om een trackpad, wat je had kunnen lezen in z'n sig. Dus je post is praktisch gezien niet eens terrecht.
[...]
Vink dit aan:
[afbeelding]
dit werkt inderdaad ja.
en die Geqxon,,, tsja. laat hem maar lullen hij lult bijna altijd zo vaag. het went
Microsoft Windows Guest Operating Systems:
• Windows Vista Business
• Windows Vista Enterprise
• Windows Vista Ultimate
• Windows 2003 Standard Edition SP0
• Windows 2003 Standard Edition SP1
• Windows 2003 Enterprise Edition SP0
• Windows 2003 Enterprise Edition SP1
• Windows 2003 Web Edition SP0
• Windows 2003 Web Edition SP1
• Windows XP SP2 Professional
• Windows XP SP2 Home
• Windows XP SP1 Professional
• Windows XP SP1 Home
• Windows XP SP0 Professional
• Windows XP SP0 Home
• Windows 2000 Professional Edition SP4
• Windows 2000 Server SP4
• Windows 2000 Advanced Server SP4
• Windows NT Workstation 4.0 SP6
• Windows NT Server 4.0 SP6
• Windows ME
• Windows 98
• Windows 95
• Windows 3.11
• Windows 3.1
Ja dus
Opzich weet ik dat parallels wel Vista support maar doettie dat ook direct vanuit de Bootcamp installatie. Die optie kon ik bij de vorige versie niet kiezen en bij XP wel.Kaspers schreef op zondag 10 juni 2007 @ 23:08:
Zie ook Supported Guest Operating Systems
Microsoft Windows Guest Operating Systems:
• Windows Vista Business
• Windows Vista Enterprise
• Windows Vista Ultimate
• Windows 2003 Standard Edition SP0
• Windows 2003 Standard Edition SP1
• Windows 2003 Enterprise Edition SP0
• Windows 2003 Enterprise Edition SP1
• Windows 2003 Web Edition SP0
• Windows 2003 Web Edition SP1
• Windows XP SP2 Professional
• Windows XP SP2 Home
• Windows XP SP1 Professional
• Windows XP SP1 Home
• Windows XP SP0 Professional
• Windows XP SP0 Home
• Windows 2000 Professional Edition SP4
• Windows 2000 Server SP4
• Windows 2000 Advanced Server SP4
• Windows NT Workstation 4.0 SP6
• Windows NT Server 4.0 SP6
• Windows ME
• Windows 98
• Windows 95
• Windows 3.11
• Windows 3.1
Ja dus.
Anoniem: 176825
idd ik vraag me net hetzelfde af. Vista is geinstalleerd via Bootcamp 1.2. Kan ik deze gebruiken in parallels of moet ik via parallels vista opnieuw installeren?vlesierse schreef op zondag 10 juni 2007 @ 23:24:
[...]
Opzich weet ik dat parallels wel Vista support maar doettie dat ook direct vanuit de Bootcamp installatie. Die optie kon ik bij de vorige versie niet kiezen en bij XP wel.
Kijk maar eens naar het verhaal van 7 juni - Parallels Desktop 3.0 is LIVE!
Vista Boot Camp Support: Yep, its here! Use your Windows Vista Boot Camp or Windows XP Boot Camp partition in a Parallels virtual machine. Switch between running Windows in Parallels Desktop and Boot Camp as often as you want!
Heb maar even een trial key aangevraagd en inderdaad is het mogelijk Vista te draaien met parallels terwijl je deze met bootcamp heb geinstalleerd. Het werkt zeker prima. Kreeg alleen een melding toen ik mijn XNA applicatie wilde runnen met parallels. 'Geen 3D Acceleratie beschikbaar'

[ Voor 24% gewijzigd door Kaspers op 11-06-2007 11:21 ]
Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet
Heb hier eens ffkes doorheen gelezen en denk idd dat ik vista maar via bootcamp ga proberen. Met 2gb in mijn 1.83ghz macbook moet dat toch wel lukken...Chak schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 23:16:
[...]
het kan maar vraagt wel wat aandacht...
http://wiki.onmac.net/index.php/Triple_Boot_via_BootCamp
ik zou zelf voor WindowsXP via Paralles kiezen en Windows Vista via Bootcamp
Iemand ervaring met Vista onder parallel 3.0?
niemand een oplossing? Want als ik gewoon een html download heb naar precies dezeldfe map dan gaat ie wel gewoon met de max snelheidamahusu schreef op maandag 11 juni 2007 @ 15:33:
als ik iets via een ftp client in xp download naar mn gedeelde VM map toe dan gaat de transfer nooit sneller dan 8 kb/s, iemand enig idee hoe dit sneller kan?
Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet
Hoe heb je de netwerk connectie naar de host staan?amahusu schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 16:49:
[...]
niemand een oplossing? Want als ik gewoon een html download heb naar precies dezeldfe map dan gaat ie wel gewoon met de max snelheid
het kan wel iets uitmaken maar nooit zo veel.
met Bridged Ethernet heb je de beste snelheid
probeer ook een keer opnieuw de VM Tools te installeren.
Ik heb niet die aanbieding maar ik heb v2.5 gekocht eind mei dus ik heb ook recht op een gratis upgrade naar v3. Helaas ook nog niet ontvangen, alleen een herinnering van mijn order. Ze hadden al gezegd dat het maximaal een week na release van v3 kon duren(Link) (maximaal tot morgen dus) maar ik had ook gehoopt dat het sneller zou gaan!bagagedrager schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 23:01:
ik had met kerst een aanbieding waarbij ik een jaar gratis (major) upgrades zou krijgen, maar ik heb nog geen v3 key gekregen. hebben anderen die aanbieding ook gekocht en wel een key ontvangen?
Customers will be sent their free upgrade keys within one week of Parallels Desktop for Mac general availability. staat er dus. Als ik hem vrijdag nog niet heb dan ga ik ze wel even mailen.
[ Voor 18% gewijzigd door GekkePrutser op 13-06-2007 12:28 ]
nu heb ik build 3212
kwist niet of het nieuws is maar dacht t wel...
WAZUUUUUUUP!!!!!
Edit: gevonden:
Gepost door een Parallels medewerker op hun forum.There are only 2 changes in 3112 for comparison with 3188:
1. USB compatibility patch for upcoming Mac OS X 10.4.x/10.5.x USB update.
2. Improved autoupdate module which separate furure updates of 2.x and new paid upgrades of 3.x
[ Voor 52% gewijzigd door Frietsaus op 13-06-2007 16:15 ]
[ Voor 93% gewijzigd door Falcon op 17-06-2007 21:24 ]
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
PSN: KeaveXL
Anoniem: 118819
Zonet VMware Fusion geïnstalleerd met als OS TinyXp Beast Edition. Dit is een stripped down Windows die bijzonder weinig ram gebruikt. Daarbij is de performance bij Fusion stukken beter dan bij Parallels. Ik gebruik wel Maya, was het gewoon kotsbeu dat Maya 8.5 SP1 continu crasht. Dus voorlopig doe ik het hiermee en het bevalt em echt wel. Had eerst de volledige XP erop gezwierd, maar dit liep stukken trager. Ik hoop dat de autodesk developers met maya 2008 wat meer moeite gedaan hebben, maar ja Autodesk was dan ooit nooit "mac-minded".GUZA schreef op maandag 10 september 2007 @ 19:23:
Hoe zit het met progs als 3d max kan parralels dit aan of kan je toch beter bootcamp gebruiken?
Dus met fusion kan je gewoon 3d ontwerpen geen probleem dus?
Maar bootcamp blijft beter toch of niet?
Anoniem: 118819
Maya voor mac is gewoon viesGUZA schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 16:39:
Maar maya heb je toch ook voor de mac gewoon.
Dus met fusion kan je gewoon 3d ontwerpen geen probleem dus?
Maar bootcamp blijft beter toch of niet?
Namelijk het volgende: als ik mijn bootcamp partitie opstart met windows xp professional met sp2 geinstalleert, dan gaat opzich alles goed echter mijn toetsenbord en muis werken niet ! als gevolg hiervan (volgens mij dan) flipt parallels en krijg ik de melding "fatal error in virtual machine"
screenshot hiervan :

vergroot:

windows xp werkt wel naar behoren in bootcamp (native dus)
Info:
ik gebruik paralells desktop 5160
mijn machine is een MacBook Pro 15" 2,2Ghz met 4GB geheugen(lijkt mij toch genoeg!
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 140651 op 26-09-2007 09:50 ]
Maar goed werkt Vista met de Aero functionaliteit in de laatste versie van Parallels? In VMWare Fusion 1.1 die ik zelf nu gebruikt ondersteunt het nog niet. Veel voegt het eigenlijk ook niet toe
Kan ik Windows Vista goed draaien met Parallels of is Boot Camp beter aan te raden?
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Hangt van je HW af. Bootcamp op een MBP 2.2 Ghz levert een basisscore van 4.8. Met Parallels een 1.0 omdat je maar een basis grafische kaart hebt. Daarna is het geheugen met een 3.9 de laagste waarde. Kortom, het is prima te doen, maar verwacht geen grafisch geweld.THE_BASE schreef op maandag 05 november 2007 @ 09:59:
Kan ik Windows Vista goed draaien met Parallels of is Boot Camp beter aan te raden?
Weet iemand of parallels in staat is te installeren op een fysieke disk ipv virtueel?
Ik had tools gevonden zijn waarmee je je systeem mee kunt hacken zodat ie dat ook doet. Eentje is opensource dacht ik, maar doet dat heel traag. De andere kun je kopen, maar doet het een stukje sneller naar het schijnt. Beide hebben echter een gigantisch probleem, zo vertragen het afsluiten van de computer met meer dan 20 seconden!
Daarom dat ik via parallels mijn externe schijf in OSX laat weergeven, werkt matig goed.
Het lgaat heel erg traag, en soms krijg ik permissie errors. Ander probleem is dat ik eerst winxp traag moet opstarten in parallels.
ik ga ws nog win2000 proberen. Maar misschien weten jullie nog iet beters, een super light versie van linux ofzo die r/W acces heeft tot NTFS? ik ken NIKS van linux. Er is wel NTFS4DOS, maar ik weet net of Parrallels die drive dan kan mappen naar OSX, en weet ook niet de prestaties.
HEt volume naar een ander FS converteren is uitgesloten. Ik moet de HD kunnen gebruiken op beveiligde WIN2000 computers, (anders werd het etx3). Er staan bestanden op groter dan 4GB (anders werd et FAT32) (Grote iso files is een manier om veel kleine bestanden te archiveren)
De performance in parrallels is niet goed. Een filmpje (fullscreen/FFDshow) afspelen met MPC (k-lite codec pack) gaat "zozo". Niet echt plezierig om film te kijken. Directx, en geen GPU hardware acceleratie is natuurlijk de oorzaak. Zou Fusion beter presteren?
Ander probleem, ik heb hier een belgisch PC toetsenbord, maar toch blijft het werken als een apple toetsenbord, met @ in de hoek enzo. Als ik google op Belgian Keyboard OSX (non apple) dan kom ik op een blog waar iemand een bestand er download aanbied, dat ik naar "Libary/keyboard" oid moet slepen, maar als ik dat doe gebeurt er niks, Op microsoft.com heb ik een keyboard driver gedownload die wel redelijk goed die key mapte, maar ook niet allemaal iemand een oplossing, zonder teveel gepruts? (de reden dat ik een macbook kocht)
Verder wel blij met mijn macbook, moet alleen nog een een beetje wennen.
Met frontrow kan ik geen enkel van mijn films afspelen, vlc doet het gelukkig wel
iChat?? adium helpt me uit de nood
nu nog mijn hotmail inladen in thunderbirth en ik ben over voor de belangrijkste dingen
Toch mis ik een snel ladende player voor niet permanente muziek, die niet al mijn muziek begint te indexeren. (kom van winamp) anderzijds iszou het handig zijn als er een player was die automatisch de library update, ipv dode linken, zoals itunes, het beste is database gebaseerd. (mediamonkey OSX ga ik proberen)
Is er een mogelijkheid om de isight te gebruiken in windows onder parrallels? (heb de menu optie al geien, maar dan vraagt XP naar een driver)
*De schaduws in leopard vind ik echt lelijk, ik krijg een lelijke banding te zien als gevolg van het 6-bit scherm, iemand een idee hoe ik de schaduwen kan aanpassen? - kleiner (5px ipv 30!!) en donkerder kan maken.
*Kan ik een NTFS volume gebruiken voor timemachine op een of andere manier - via VM?
*Spotlight is super
*Finder is beter dan ik dacht (collumn view en coverflow zijn echt bruikbaar)
*Door het schakelen van mijn schermresolutie (extern scherm) is de widget "beheer widgets" verdwenen, HELP?
[ Voor 4% gewijzigd door g4wx3 op 05-03-2008 22:55 ]
Super snel. Ben er eigenlijk wel blij mee. De vorige keer ging 't zwaar langzaam en ook de installatie duurde ontzettend lang, maar nu ging 't erg snel
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
In paralles 4 kun je gewoon bij je image eigenschappen instellen of je windows applicaties onder mac "beschikbaar" moeten zijn. Daar heb ik het gewoon uitgezet. Vind het een rete irri optie om eerlijk te zijn. Als ik windows apps wil draaien start ik zelf de VM welDaros schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 19:40:
Ik draai Parallels al een tijdje, alleen ik wil graag de associaties naar windows applicaties verwijderen. Ik had me hier maar bij neergelegd maar is er misschien een mogelijkheid om dit te verwijderen?
tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN
Hoe is die ten opzichte van 4?
En wat is handiger voor games? Bootcamp of Parallels (5 in dit geval dan)?
PD5 is best aardig, zeker niet slecht. Hoewel ze wel heel irritant weer onaangekondigd wijzigingen doorvoeren aan je VMs
Zie deze blogposts op m'n site:
Repareren Solaris 10 networking na upgrade Parallels 4
Repareren Solaris 10 networking na upgrade Parallels 5
Liege, liege, liegebeest!
On the upside, lijkt er wel op dat Windows 7 wat soepeler loopt, en Aero doet het nu ook. Maar ik vermoed dat je voor gamen nog steeds beter bootcamp kunt gebruiken
Zit die er eigenlijk wel bij? Ja, de handleiding natuurlijk...
Ik vindt versie 5 erg fijn werken. Tot nu toe geen problemen mee, terwijl ik verschillende virtual machines draai.Tha BasZ schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 15:03:
Iemand de nieuwe Parallels al mogen proberen?
Hoe is die ten opzichte van 4?
En wat is handiger voor games? Bootcamp of Parallels (5 in dit geval dan)?
Erg mooi vindt ik de Crystal mode waardoor alles echt als een mac applicatie draait. (windows blinds wordt gebruikt om de applicaties een Mac skin te geven) De integratie is gewoon geweldig mooi gedaan.
Erg tevreden mee, met versie 4 had ik nog wel eens problemen met afsluiten van VM's.
Voor Games is versie 5 wel te gebruiken, maar uiteindelijk zal een Bootcamp altijd beter zijn gezien daar geen vm tussen draait. Ik draai mijn games netjes in Parallels 5, omdat ik absoluut geen zin heb in een Bootcamp oplossing. Voor de echt zware games heb ik gelukkig nog een windows bak staan.
To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab
If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.
(het gaat draaien op een MBP 3,06 Ghz. / 4GB / 9600M GT 512MB overigens).
[ Voor 6% gewijzigd door Tha BasZ op 06-12-2009 14:31 ]
Ja hoor. Ik draai een Empire Total Ware zonder uberhaupt een vertraging te merken. CC is niet veel zwaarder.Tha BasZ schreef op zondag 06 december 2009 @ 14:28:
Ik zou dan games a la Command & Conquer (dus niet erg zwaar) draaien dus dan is Parallels "snel zat" zeggen jullie?
(het gaat draaien op een MBP 3,06 Ghz. / 4GB / 9600M GT 512MB overigens).
(op een iMac 3,06Ghz met 4GB geheugen)
To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab
hoe zou ik dat dan moeten aanpakken?cailin_coilleach schreef op zondag 06 december 2009 @ 07:46:
Parallels zal altijd wel opstarten. Het is je VM die problemen kan gevenMaar dan nog, Parallels en VMWare zijn juist gemaakt voor dat soort grappen: modderen met een guest OS zonder dat je je hele computer verqluote.
want als ik met guest account loopt te klooien lukt dat ook niet.
misschien dat ik iets over de hoofd zie?
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.