[Intel Mac]Parallels: Virtualizatie voor Intel Macs

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste
Acties:
  • 6.734 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:54

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Ik heb Parallels Tools geinstalleerd, maar alleen de time- en cliboard sync werken. De rest staat niet in het lijstje. Onder XP werkte het allemaal perfect, maar Vista heeft er niet zo'n zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draconis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-07-2021

Draconis

The Creator

MiniMan schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 14:07:
[...]

Het is niet zo dat ie onder Mac OS X al in gebruik is? Heb je hem ook in het menu USB aangevinkt ?
Zie bijvoorbeeld mijn iSight, die ik on Paralles gebruik:

[afbeelding]
Dat is waar, ik kan hem dan ook niet selecteren in Parallels. Sowieso schaketl Parallels automatisch ook het geluid van de interne speaker in mijn mini aan. Wat erg storend is aangezien je dan door je muziek heen die 'geweldige' speakers hoort. Echter lijkt het dus niet mogelijk om een device te sharen, kortom muziek afspelen en te gelijk geluid krijgen uit windows (op aanvaardbare kwaliteit).

Veni Vidi Vici

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem Parallels wil niet booten, elke keer dat ik parallels opstart loopt me hele mac vast. Dit gebeurt na de melding:

Currently opened virtual machine does not include any boot devices. In order to be successfully booted the virtual machine should have at least one of the following devices attached: floppy disk drive, hard disk drive, CD/DVD-ROM drive.

Nou staat het bij de instellingen gewoon goed, dat hij van hd moet booten. Het is een Mac Pro, maar alle nieuwste updates/firmwares etc. zitten erop. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbim
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-10-2020
Verwijderd schreef op zondag 24 september 2006 @ 20:39:
Ik heb een probleem Parallels wil niet booten, elke keer dat ik parallels opstart loopt me hele mac vast. Dit gebeurt na de melding:

Currently opened virtual machine does not include any boot devices. In order to be successfully booted the virtual machine should have at least one of the following devices attached: floppy disk drive, hard disk drive, CD/DVD-ROM drive.

Nou staat het bij de instellingen gewoon goed, dat hij van hd moet booten. Het is een Mac Pro, maar alle nieuwste updates/firmwares etc. zitten erop. Iemand een oplossing?
Er is nog een melding van dit probleem op Apfeltalk.

Bij mij ziert het startscherm van Parallels er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.ifrank.nl/GoT/parallels.jpg

en bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik miste idd die link naar de .hdd file en er stond geen data onder ook. Ik heb een beetje zitten klooien door die file zelf te openenen via parallels, en na wat hangups doet hij het weer. Of dit zo blijft moet nog maar blijken. Maar paralells miste dus idd de link naar de VM file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbim
Vreemd, je zou eventueel ook opnieuw kunnen beginnen en dan aangeven dat je een bestaande configuratie wilt gebruiken. Het bijbehorende .pvs bestandje is is een gwoon tekst bestand, dus die kun je ook nog handmatig wijzigen als er vreemde dingen in je configuratiescherm staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 23:04
Simpelweg altijd beginnen met Open --> pvs file selecteren. Dan laadt ie de juiste config. In jou geval had je gewoon geen config file actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm, helaas. Hij blijft nu toch weer hangen. Hij heeft wel de juiste config file. Hij geeft nu aan dat VT-x niet aanstaat, wat hij al vaker aangaf en dan is de mac even in sleep mode zetten de oplossing. Maar aangezien hij weer meteen freezed met die melding kan ik alleen nog maar de power knop uitzetten. Erg jammer allemaal en ik hoop dat parallels snel met een update komt (en Boot camp ook, want ook dat werkt niet bij mij :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 11:09

Neus

www.zenaconsult.com

@demonz: heb je echt alle laatste updates op je Mac pro staan? Ook die van op de frontpage? Raar dat ook Boot camp niet werkt...

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heetf iemand dit al eens uitgeprobeerd? OpenOSX Wintel. Lijkt me zo'n beetje hetzelfde als Parallels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 20:50

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 20:14:
Heetf iemand dit al eens uitgeprobeerd? OpenOSX Wintel. Lijkt me zo'n beetje hetzelfde als Parallels.
1) heb je gezien hoe oud het is? (2001 - 2003 voor de copyright. De website heeft het nog over OSX Jaguar, de G5 is nog nieuw aldus die website)

2) het is eerder te vergelijken met Virtual PC, dat eveneens een x86 architectuur op de PPC emuleert. Er is geen sprake van wat voor virtualisatie op hardware niveau dan ook.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus

Neus

www.zenaconsult.com

Ik kan je dan ook Q aanraden (http://www.kju-app.org/kju/). Draait prima op mijn MacBook Pro en is nog gratis ook ! (het is de OSX versie van QEMU).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Planet
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-09 18:43
ik heb een tijdje met bootcamp lopen spelen, allemaal leuk een aardig maar nou was ik die dualboot erg zat. Maar is het ook mogelijk om een ghostimage van de bootcamp partitie te maken waarna je die image gebruikt voor parallels zodat je verder kan gaan waar je was.

You and I have memories longer than the road ahead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook sinds kort Parallels 2.2 RC 1 (meen ik) geinstalleerd. En gelijk maar eens wat uitgeprobeerd. Windows XP werkt erg goed, ook de Tools die Parallels meeleverd zijn erg handig (vooral de tool die de muis niet meer binnen het venster houdt en hem veel fijner laat besturen)

Onder Windows Vista zijn deze Tools veel beperkter (maar daar wordt waarschijnlijk wel aan gewerkt), toch draait ook Vista erg goed.

Nu ben ik nog naar een Linux versie op zoek...

Afbeeldingslocatie: http://www.discusnature.com/parallelss.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand al eens geprobeerd om iets te sharen tussen Mac OS X en Windows XP via parallels? Heb dit al gedaan, maar hij heeft problemen bij mappen en bestanden met een 'ë' in. Dan krijg je een paar rare tekens te zien, en kan je de map of het bestand ook niet openen. Weet iemand hier een oplossing voor, of zouden ze dit (Ontwikkelaars Parallels) misschien oplossen bij de volgende beta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbim
Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 21:02:
Heeft er iemand al eens geprobeerd om iets te sharen tussen Mac OS X en Windows XP via parallels? Heb dit al gedaan, maar hij heeft problemen bij mappen en bestanden met een 'ë' in. Dan krijg je een paar rare tekens te zien, en kan je de map of het bestand ook niet openen. Weet iemand hier een oplossing voor, of zouden ze dit (Ontwikkelaars Parallels) misschien oplossen bij de volgende beta?
Ik zal het ook eens proberen. Heb je dit al aangemeld als bug of op het forum van Parallels kenbaar gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daspeed
  • Laatst online: 09:11
Ik heb ook 2 vragen:
Is het mogelijk om vanuit je Parallels te schrijven naar de NTFS-partities van je systeem?

Is het mogelijk om in windows geinstalleerde printers te delen met mac?

Verwijderd

jimbim schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 21:23:
[...]

Ik zal het ook eens proberen. Heb je dit al aangemeld als bug of op het forum van Parallels kenbaar gemaakt?
Nee, nog niet. Ik kwam eerst hier eens horen of er al iemand ervaring mee had. Maar ik denk dat ik het wel ga melden. Maar ik heb ook de indruk dat Mac OS X niet zo blij is met trema's ( ? ), want als je in terminal gaat kijken, krijg je ook van die rare tekens te zien (misschien dat dat te maken heeft omdat het gebaseerd is op bsd). Daarom dat ik me afvroeg of het aan parallels zou liggen, of aan Mac OS X, of misschien de combinatie van de twee.

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Verwijderd schreef op woensdag 27 september 2006 @ 08:26:
[...]

Nee, nog niet. Ik kwam eerst hier eens horen of er al iemand ervaring mee had. Maar ik denk dat ik het wel ga melden. Maar ik heb ook de indruk dat Mac OS X niet zo blij is met trema's ( ? ), want als je in terminal gaat kijken, krijg je ook van die rare tekens te zien (misschien dat dat te maken heeft omdat het gebaseerd is op bsd). Daarom dat ik me afvroeg of het aan parallels zou liggen, of aan Mac OS X, of misschien de combinatie van de twee.
Dit is geen specifieke Parallels bug. Als je mappen deelt die op de HDD van een Mac staan en deze dan benaderd via Windows. Dan kan je de namen veranderen en idd puntes op de e zetten, maar ook bijvoorbeeld comma's. OS X doet daar dan moeilijk over. Dus het hoeft niet perse via Parallels te gebeuren. Het is gewoon een kronkel tussen bijde OSsen.

Verwijderd

Sorry als het ergens al verteld staat, maar is het in Parallels mogelijk om in Messenger Live de iSight camera aan de praat te krijgen? Of moet ik daar een ander programma voor gebruiken?

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Verwijderd schreef op woensdag 27 september 2006 @ 16:11:
Sorry als het ergens al verteld staat, maar is het in Parallels mogelijk om in Messenger Live de iSight camera aan de praat te krijgen? Of moet ik daar een ander programma voor gebruiken?
De iSight werkt naar mijn weten nog niet onder Parallels. Wel onder Boot Camp. Misschien dat die drivers wel onder Parallels werken.

Verwijderd

LoeiOrdinair schreef op woensdag 27 september 2006 @ 18:09:
[...]

De iSight werkt naar mijn weten nog niet onder Parallels. Wel onder Boot Camp. Misschien dat die drivers wel onder Parallels werken.
Dat zal ik eens gaan proberen morgen. Ik vind het wel jammer dat ik niet onder Bootcamp kan werken. Ik prefereer Bootcamp wel boven parallels, maar een mens moet wat hé als het ander niet werkt.

• jimbim
Whieee schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 20:24:
[...]
1) heb je gezien hoe oud het is? (2001 - 2003 voor de copyright. De website heeft het nog over OSX Jaguar, de G5 is nog nieuw aldus die website)

2) het is eerder te vergelijken met Virtual PC, dat eveneens een x86 architectuur op de PPC emuleert. Er is geen sprake van wat voor virtualisatie op hardware niveau dan ook.
Weet je dat zeker? Ik zie dat er ook een universal binary beschikbaar is en daar waren ze in die tijd vast nog niet mee bezig..

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 17:17
Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 14:22:
hmmm, helaas. Hij blijft nu toch weer hangen. Hij heeft wel de juiste config file. Hij geeft nu aan dat VT-x niet aanstaat, wat hij al vaker aangaf en dan is de mac even in sleep mode zetten de oplossing. Maar aangezien hij weer meteen freezed met die melding kan ik alleen nog maar de power knop uitzetten. Erg jammer allemaal en ik hoop dat parallels snel met een update komt (en Boot camp ook, want ook dat werkt niet bij mij :( )
Bij mijn mac pro krijg ik ook een kernel panic... ik wacht af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net de nieuwste versie van de Beta van parallels geinstalleerd (bijgewerkt), versie is net gereleased. Programma wil niet meer starten en een en al drama dus. Helaas nog geen de oplossing voor mijn Mac Pro dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus

Neus

www.zenaconsult.com

The Update RC2, which is free for all Parallels Desktop users, improves support for the recently released quad-processor Mac Pro towers and Core 2 Duo iMacs by enabling users working with these machines to use Parallels Desktop with any RAM configuration, including Mac Pro towers equipped with up to 16GB of RAM, without modifying their systems. Previous versions of Parallels Desktop for Mac were compatible with Macs outfitted with 2GB of RAM or less, with the Release Candidate including a utility that helped users configure Mac Pro towers and Core 2 Duo Macs with more than for 2GB of RAM to work seamlessly with Parallels Desktop.

“Through our active engagement with the Mac community, we knew that the ability to work on Mac Pro towers and the new line of Core 2 Duo iMacs with more than 2GB of RAM was a ‘must have’ feature. As always, we listened and immediately began working to make that happen,” said Benjamin Rudolph, Marketing Manager, Parallels. “The result of that relationship is Desktop Update RC2, which ensures that any user working with any Intel-Mac configured with any amount of RAM can easily run Windows and OS X simultaneously, without any system modifications.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Ja.... en toch krijg ik een kernel panic met de laatste versie ;)

Prachtig stukje software :D

Q(emu) doet het wel maar is traag.

• Neus

Neus

www.zenaconsult.com

In plaats van hier te klagen heb ik jullie problemen met de 1920 versie doorgegeven en voilà, versie 1922 staat klaar op de site: http://download.parallels...lels-Desktop-1922-Mac.dmg.
Hopelijk lost dat jullie programma problemen en kernel-panic's op.

[ Voor 8% gewijzigd door Neus op 30-09-2006 16:55 ]

• lowfi
Die werkt idd wel ;)

• Neus

Neus

www.zenaconsult.com

Perfect! Parallels is nl een goed programma en de programmeurs horen graag wat er mis is (middels de Feedback button op de download pagina). En ze reageren nog snel ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MellyVille1
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-02-2024

MellyVille1

MacBook

ik heb het topic even vlug doorgelezen maar toch nog de volgende vraag:

Is er al iemand die een 3d programma (AutoCAD, Inventor of SolidWorks, of 3Dsmax) heeft gedraait via parallels? en is dat goed te doen?

met welke setup is je dat gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

MellyVille1 schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 19:45:
ik heb het topic even vlug doorgelezen maar toch nog de volgende vraag:

Is er al iemand die een 3d programma (AutoCAD, Inventor of SolidWorks, of 3Dsmax) heeft gedraait via parallels? en is dat goed te doen?

met welke setup is je dat gelukt?
3D kan je wel vergeten onder Parallels. Het is tot op heden nog niet mogelijk een 3D kaart goed te laten werken. Het is op dit moment nog te complex om te emuleren. Dus dat gaat zeker nu niet werken en zeker ook niet in de nabije toekomst. Zet dat maar uit je hoofd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MiniMan schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 16:53:
In plaats van hier te klagen heb ik jullie problemen met de 1920 versie doorgegeven en voilà, versie 1922 staat klaar op de site: http://download.parallels...lels-Desktop-1922-Mac.dmg.
Hopelijk lost dat jullie programma problemen en kernel-panic's op.
Ah merci, met deze laatste versie is het "trema-probleem" ook opgelost. In 't vervolg gewoon rechtstreeks de problemen melden bij hun dus ... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fevida
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 23:16
LoeiOrdinair schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 19:53:
[...]

3D kan je wel vergeten onder Parallels. Het is tot op heden nog niet mogelijk een 3D kaart goed te laten werken. Het is op dit moment nog te complex om te emuleren. Dus dat gaat zeker nu niet werken en zeker ook niet in de nabije toekomst. Zet dat maar uit je hoofd :)
Oja?

nieuws: Toekomstige versie Parallels zal 3d-versnelling bieden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 02:54
Hoeveel Windowsen kun je nu eigenlijk tegelijk naast elkaar draaien? Ik wil een active directory server en 1 of 2 clients laten draaien. Kan dit? En hoe gaat het met de netwerkkaart, kun je die met meerdere virtuele machines delen, want dat lijkt me dan wel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
In princiepe is alleen je geheugen limiterend. Dus als je 128MB pr virtuele machine wilt draaien, kun je er tot 12 tegelijk runnen :) (512MB vrijhouden voor OSX).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Het gekke is dat ik hier dus laatst een artikel over heb gelezen (geen idee meer waar) waarin werd uitgelegd waarom het zo ontzettend moeilijk is om dit werkend te krijgen. Het zou igg erg mooi zijn als ze dit voor elkaar zouden krijgen.
Ik ben dan ook heel benieuwd wanneer deze techniek dan ook echt beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is crossover handig voor sommige mensen die games / 3d willen willen doen.

http://www.codeweavers.com/products/cxmac/

hier 2 youtube filmpjes:

http://youtube.com/watch?v=KGhVUuTx1Bg

http://youtube.com/watch?v=iPddry0fMZY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus

Neus

www.zenaconsult.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt super rot dat er alleen emulatie is voor 1.1 usb.
Als ik bestanden wil kopieren is het niet vooruit te branden.
Beetje jammer dat er geen 2.0 emulatie is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 22:19
Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 16:35:
Echt super rot dat er alleen emulatie is voor 1.1 usb.
Als ik bestanden wil kopieren is het niet vooruit te branden.
Beetje jammer dat er geen 2.0 emulatie is
Zet je die bestanden eerst op je osx partitie en zet je ze over via virtueel netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gomaster schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 19:55:
[...]

Zet je die bestanden eerst op je osx partitie en zet je ze over via virtueel netwerk?
Dat was het probleem.
Alles stond op een usb-disk ingedeeld als ext3, en die kon macos X niet lezen.
Dus moest het alsnog via usb 1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MellyVille1

MellyVille1

MacBook

ik draai nu parallels 1940 zonder problemen!

zelfs SolidWorks werkt PERFECT, ondanks dat mij vantevoren anders werd verteld... dus je kunt er flink wat mee draaien... (SolidWorks is een autocad/inventor applicatie!)

edit: ik heb een macbook 1.83 met 2gb geheugen, voor parallels heb ik 596mb ingesteld, de rest helemaal standaard

[ Voor 21% gewijzigd door MellyVille1 op 31-10-2006 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:37

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Heeft iemand Vista RC2 draaien onder Parallels? Een CPU benchmarkje draait 4x zo traag als onder WinXP (ook onder Parallels op dezelfde Macbook Pro). Zou dat kunnen komen doordat Vista 64 bit is en mijn CPU maar 32bit ondersteund en daardoor meer moet emuleren?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ja ik draai Vista RC2 onder Parallels op m'n MacBook.
Vista is in 32-bits (x86) en 64-bits (x64) versies beschikbaar. Volgens mij krijg je de 64-bits versie al niet eens geïnstalleerd op een 32-bits architectuur.
XP is onder Parallels wel sneller dan Vista, maar dat komt bij mij voornamelijk door het toegewezen geheugen (in beide gevallen 924MB) waarvan Vista al direct na het opstarten veel meer in gebruik neemt. De geëmuleerde grafische kaart draagt ook niet bepaald bij tot een ultieme Vista-ervaring...
Wellicht is de geëmuleerde hardware bij een Vista VM anders, zodat bijvoorbeeld een deel van de CPU-kracht wordt gereserveerd om het gebrek aan grafische rekenkracht enigszins te compenseren.
Afgezien daarvan draait het redelijk.

[ Voor 14% gewijzigd door Canaria op 01-11-2006 00:09 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het nu al mogelijk om fatsoenlijk te gamen via parallels?
Of is dit nog in ontwikkeling, zo ja wanneer kan dit ongeveer verwacht worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Verwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 00:22:
Is het nu al mogelijk om fatsoenlijk te gamen via parallels?
Of is dit nog in ontwikkeling, zo ja wanneer kan dit ongeveer verwacht worden?
Of je leest het topic even door.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee of ervaring met VMware?
http://www.vmware.com/whatsnew/macsignupform.html
Zit hier wel een 3d versnelling in om games te kunnen draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-09 16:21
de beta is nog niet eens uit, dus ik gok dat er weinig ervaringen zullen zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Laatst online: 09:09
Verwijderd schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 16:40:
Iemand enig idee of ervaring met VMware?
http://www.vmware.com/whatsnew/macsignupform.html
Zit hier wel een 3d versnelling in om games te kunnen draaien?
VMware emuleert ook gewoon een trage 2d kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus

Neus

www.zenaconsult.com

Nee, geen 3D. Tenminste, niet met de beta die ik draai (VMWare Fusion versie 33141).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Is het al mogelijk om de zelfde partitie voor zowel BootCamp als Parallels te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 11-09 13:54
super-muffin schreef op zondag 12 november 2006 @ 16:11:
Is het al mogelijk om de zelfde partitie voor zowel BootCamp als Parallels te gebruiken?
Voor zover ik weet gebruikt Paralles nog steeds een image bestand waar alle data in staat van die partitie en kan je niet gewoon een schijf kiezen.
Ook niet vergeten: Paralells gebruikt andere drivers om de onderdelen van je Mac aan te sturen voor bijvoorbeeld het netwerk, beeld en geluid, dan zou je iedere x als je opstart onder Bootcamp meldingen krijgen over drivers die niet goed werken en of je die wilt installeren en andersom.

In mijn ogen heeft die functie dus geen toegevoegde waarde.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Aha, dat is dan wel weer jammer. Dat kost me dan extra veel schijfruimte omdat ik ze allebei wil gaan gebruiken :P

• MellyVille1

MellyVille1

MacBook

Ik heb net ff windows 3.11 gekocht ;) en probeer die nu te installeren onder parallels... maarm, HOE?

staat in 9 mappen welke de diskettes voorstellen maar ik krijg het niet voor elkaar die te installen... iemand een idee?

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

MellyVille1 schreef op donderdag 16 november 2006 @ 19:01:
Ik heb net ff windows 3.11 gekocht ;) en probeer die nu te installeren onder parallels... maarm, HOE?

staat in 9 mappen welke de diskettes voorstellen maar ik krijg het niet voor elkaar die te installen... iemand een idee?
Images maken van de diskettes en die dan mounten via Parallels?

• MellyVille1

MellyVille1

MacBook

ja dat heb ik dus nu geprobeerd... met schijfhulpprogramma een image gemaakt (dmg) en die bij de cdrom ingeladen... echter als ik dan opstart lukt het niet... opstarten van cd geeft ie dan failed

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Vreemd. Het is niet zo vreemd dat een floppy als cd mounten niet werkt, maar wel dat je geen dmg floppies kan mounten. Als je een pc heb kan je bijvoorbeeld viaRawWrite een floppy image maken.

Even voor de duidelijkheid. Heb je wel MS-DOS geinstalleerd. Windows 3.11 draaid namelijk onder DOS, het is geen OS op zichzelf.

• MellyVille1

MellyVille1

MacBook

owja... welke dos versie moet ik hebben? hehe... is weer lang geleden dat blijkt wel weer!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Probeer het eens met 6.11

• Uberprutser
Heb zoon mooie DVD van Microsoft met alle Dos en Windows -versies tot aan XP SP2 ga ik maar is knoeien :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• MellyVille1

MellyVille1

MacBook

hehe, care to share?

maarm, sja, DOS staat erop, en dan installeer ik windows 3.11 (heb per ongeluk een deense versie gekocht, kon geen andere vinden :S ;))... maar dan gaat het op het einde mis en is ie nog niet werkend...

edit: oke, hier staat hoe je het moet doen: http://forum.parallels.co...38&highlight=windows+3.11

daarna niet vergeten om de guest os client teurg te zetten naar Windows 3.11 (de laatste stap zou dit zijn), dit is in te stellen in parallels...

leuk en aardig, brings back memories, maar mijn processor wordt wel 100% belast dan :S

[ Voor 44% gewijzigd door MellyVille1 op 17-11-2006 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Commander Keen onder Dos 6.22 WOEHAHAHAHA geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07 10:00
Ballebek schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 11:17:
Commander Keen onder Dos 6.22 WOEHAHAHAHA geweldig!
Als dit je doel is kun je toch beter DOSBox voor Mac OS X installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
F0kke schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 13:45:
[...]

Als dit je doel is kun je toch beter DOSBox voor Mac OS X installeren...
Nee, doel dat ik Parallels gekocht heb is om af en toe een paar XP programma's op te kunnen starten, dat ik DOS toevallig ook heb draaien onder Parallels is just for the fun :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCourage
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 20:14
De nieuwe beta (3036) van Parallels is uit met een aantal extra features.

De belangrijkste nieuwe features (voor mij dan) zijn:
  • Het kunnen booten van je Bootcamp partitie
  • Het kunnen importeren van VirtualPC en VMWare VM's
  • Coherency wat er voor zorgt dat je Windows Desktop doorzichtig wordt en de Windows applicaties binnen OSX lijken te draaien _/-\o_.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

Ik vind de beta maar brakjes, heeft heel mijn BootCamp partitie om zeep geholpen :( Drag 'n drop is ook traag vergeleken met VMWare Fusion. Ik wacht met spanning om de nieuwe beta van Fusion. Moet toegeven dat ik al jaren VMWare gebruik, en dus met Fusion mooi mijn (oude) images kan hergebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om zeep geholpen??

Kun je daar wat precieser in zijn, want dan wacht ik nog even met het installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Als ik nu Windows opstart via BootCamp zeurt over missende bestanden in de system32 directory. Ndat ik mijn Windows partitie heb opgestart in de virtual machine.

[ Voor 26% gewijzigd door alienfruit op 02-12-2006 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, altijd lachen met Windows :)

Och, ik heb het in een uurtje opnieuw geinstalleerd, dus zoveel zal het niet uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Naja, Parallels voegt van die profielen toe aan je Windows :) Ik had er al eentje om dual cpu gebeuren uit te schakelen, misschien is het daardoor mislukt.

[ Voor 43% gewijzigd door alienfruit op 02-12-2006 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img166.imagevenue.com/loc536/th_74127_Picture_1_122_536lo.jpg

Oeps :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dat is dus het nadeel van het direct klikken op linkjes:
IMPRORTANT! You need to boot in your Windows XP natively through Boot Camp and install Parallels Tools for Boot Camp package in it before your first boot in Parallels Desktop for Mac.
NOTE! It is not possible to suspend Virtual Machine connected to Boot Camp for integrity reasons.
NOTE! Running Boot Camp in Virtual Machine will need to reactivate your Windows XP installation.

En na het uitvoeren van die stappen kon ik welgeteld 1 maal Windows booten, maar werktte mijn muis en keyboard niet. Toen ik rebootte:

Afbeeldingslocatie: http://img160.imagevenue.com/loc426/th_75566_Picture_2_122_426lo.jpg

:D :D

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2006 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MellyVille1

MellyVille1

MacBook

mm van build 1970 ineens naar build 3036... was 1970 ook een beta? ja toch?

als ik bij parallels zelf kijk naar check for updates vind ie 3036 helemaal niet, moet je die perse manual installen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, windows maar even opnieuw geinstalleerd, gelijk even naar FAT32 omgezet, en na de eerste reboot had ik alsnog dat Parallels profielen menu :?

Vervolgens even de Bootcamp Drivers, Macdrive e.d. geinstalleerd, en daarna weer de Parallels Boot Camp util gedraait. Die zei dat ik een multi-boot systeem had, waarschijnlijk ivm. de resten van de eerdere PBC util. Goed, nogmaals de install gedraaid, toen ging het wel goed.

Enige nadeel: Parallels crashed bij het aanmaken van de desbetreffende VM. Wat een gepruts is dit toch, :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ik had je toch al gewaarschuwd dat het brak was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Och ja, ik ben zo koppig als wat. Ik blijf wel lekker bij OS X, XP gebruikte ik alleen maar voor VS2005, dus als ik het verpruts hoef ik alleen dat even te installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ja, precies ik gebruik het ook alleen voor Visual Studio en BDS en andere Windows only meuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Een woord: Wow!

Bootcamp heb ik niet getest, maar alle ander functies werken perfect. En het ziet er errug gelikt uit!

Afbeeldingslocatie: http://upload.xandrios.net/parallels_w00t2.jpg

Ook het kunnen drag-and-drop'en tussen Windows Explorer en Finder is heel erg lekker!

[ Voor 5% gewijzigd door Xandrios op 02-12-2006 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat gaaf _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik heb dus even Parallels Boot Camp Utilility handmatig weggegooid (de setup werd even schizofreen), alle register keys eruit gegooid, de hardwareprofielen weggegooid, en de boot.ini geedit. Daarna onder OS X ook even alles van Parallels weggemieterd, en opnieuw geinstalleerd. En nog steeds krijg ik deze error:

Afbeeldingslocatie: http://img102.imagevenue.com/loc455/th_89264_Picture_2_122_455lo.jpg

Ik ben al weer ietsjes verder, ik heb de Boot Camp partitie van NTFS naar FAT32 geconverteerd (dit heb ik nergens kunnen zien, en uit "frustratie" zelf maar geprobeerd), en hij bootte!

Goed, nu nog mijn muis en keyboard aan de praat krijgen :)

Door in fullscreen te gaan en weer terug werkt nu ook mijn keyboard! Ik ben nu Parallels Tools aan het installeren (op mijn gastmachine), dus ik hoop zo ook mijn muis te hebben. Gaat super dit!

Working in full effect! Geweldig dit, beter dan Wine!

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2006 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 07:11
Het werkt hier allemaal prima met de Boot Camp partitie en Parallels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-08 11:17
Hier zonder Bootcamp, maar de Coherent weergave-mogelijkheid is al 'n hele leuke optie. Draggen en droppen is ook super en ook met het on-the-fly kunnen wisselen van netwerk-instellingen ben ik erg tevree. Soms zit je bij een klant vast aan UTP en dan moest parallels eerst gereboot worden. Prima versie dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 15:33

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Geniale opties, bootcamp en coherence :9~ draait hier leuk! :)

Now all I need is fatsoenlijke gfx-ondersteuning zodat ik mooi kan gamen zonder bootcamp aan te zwengelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Is hier iemand die Parallels onder Bootcamp goed werkend heeft gekregen? Ik krijg het voor elkaar om te booten, om een configuratie te selecteren in de bootloader van windows, maar daarna is mijn windows installatie totaal ongevoelig voor elke vorm van keyboard / mouse input. Ook mijn trackpad wil niet werken. Verschillende externe toetsenborden bieden ook geen uitkomst.

Windows vindt allerlei nieuwe hardware die hij gaat installeren, waaronder ook een 'Microsoft PS/2 Mouse', maar niets wil werken. Ik kan niet op enter drukken om door die installatieschermpjes heen te lopen.

Als ik echter mijn muis loskoppel, hoor ik wel het usb geluidje van windows dat er een apparaat is gedisconnect. Heeft iemand een idee hoe ik tegen mijn VM kan praten met mijn toetsenbord en muis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Check eens even de laatste post van Grexcon boven je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Check eens even de laatste post van Grexcon boven je.
Door in fullscreen te gaan en weer terug werkt nu ook mijn keyboard! Ik ben nu Parallels Tools aan het installeren (op mijn gastmachine), dus ik hoop zo ook mijn muis te hebben. Gaat super dit!
Ik heb dit al geprobeerd. Helaas, geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kurkentrekker schreef op maandag 04 december 2006 @ 11:45:
Is hier iemand die Parallels onder Bootcamp goed werkend heeft gekregen? Ik krijg het voor elkaar om te booten, om een configuratie te selecteren in de bootloader van windows, maar daarna is mijn windows installatie totaal ongevoelig voor elke vorm van keyboard / mouse input. Ook mijn trackpad wil niet werken. Verschillende externe toetsenborden bieden ook geen uitkomst.

Windows vindt allerlei nieuwe hardware die hij gaat installeren, waaronder ook een 'Microsoft PS/2 Mouse', maar niets wil werken. Ik kan niet op enter drukken om door die installatieschermpjes heen te lopen.

Als ik echter mijn muis loskoppel, hoor ik wel het usb geluidje van windows dat er een apparaat is gedisconnect. Heeft iemand een idee hoe ik tegen mijn VM kan praten met mijn toetsenbord en muis?
Probeer eens een USB keyboard te verbinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net Vista geinstalleert met Paralles, eerste indruk is wel goed, je kan er snel bij en hoeft je systeem niet te rebooten als je wat op Windows wil doen zoals met BootCamp.

Wat ik me afvraag is hoe jullie OSX en windows zo door elkaar krijgen ?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2006 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 17:11:
Net Vista geinstalleert met Paralles, eerste indruk is wel goed, je kan er snel bij en hoeft je systeem niet te rebooten als je wat op Windows wil doen zoals met BootCamp.

Wat ik me afvraag is hoe jullie OSX en windows zo door elkaar krijgen ?
Met de nieuwe Parallels 3036 Beta.

@Gexqon: keertje de help lezen kan ook geen kwaad. Bij mij werkt alles perfect in 1 keer. Je moet de parallels tools installeren als je native draait en niet virtueel.

Het staat allemaal in de help. Hier onder de help in beknopte vorm:

Schoon begin, Windows Partitie gewist (had vista, maar daar werkt het niet bij)
Bootcamp gestart, WinXP cdtje erin.
Na installatie Mac drivers geinstalleerd met bootcalp 1.1.2 cd.
Parallels tools bootcamp geinstalleerd (native dus)
Reboot in windows om install-zooi af te ronden
reboot in mac os x, parallels gestart, nieuw VM aanmaken, selecteer "use boot camp"
klik, klik, klik klaar
VM starten, kies parallels configuratie, kies parallels profiel --> wachten totdat windows uitgemekkert is met driver installatie
virtuele windows rebooten met keyboard (muis werkt niet)
Windows normaal opstarten (parallels configuratie, parallels profiel) Parallels drivers tools installeren.

even boot.ini editten dat die standaard bootoption 1 pakt na 10 sec.
hardware profielen editten dat deze standaard profiel 1 pakt na 10 sec.

Als je nu native reboot, werkt je keyb/mouse niet. geen probs, na 20 sec start je windows normaal op met standaard hardware profiel.

Als je virtueel opstart, moet je nie vergeten parallels configuratie en parallels hardware profiel te kiezen.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_DH schreef op maandag 04 december 2006 @ 17:28:
[...]

@Gexqon: keertje de help lezen kan ook geen kwaad. Bij mij werkt alles perfect in 1 keer. Je moet de parallels tools installeren als je native draait en niet virtueel.
Ik heb direct op de link geklinkt zoals de user het postte, waar de DMG in stond, en daarna las ik pas de forum thread. Verder stond er dat FAT32 gewoon moest kunnen werken, en stond er ook nergens dat switchen naar fullscreen op kon lossen dat je keyboard weer ging werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 17:06:
[...]

Probeer eens een USB keyboard te verbinden?
Ik heb een Logitech UltraX en een Apple Keyboard geprobeerd, beiden gaven geen kick. wel steeds braaf het geluidje dat er een usb apparaat verbonden wordt, maar geen input. Ik ga vanavond maar eens re-installen wanneer ik er tijd voor heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_DH schreef op maandag 04 december 2006 @ 17:28:
[...]
En hoe krijg je dat Coherance geactiveerd ? Ik krijg het namelijk niet voor elkaar...

In opties heb ik auto switch to coherance aanstaan maar view --> Coherence werkt niet, ook niet als ik op Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5e0a0757a40ba064624d6ca9f34f1ec3/full.png icontje klik ? Als ik parallels moet geloven dan hoort coherance ook met vista te werken, iemand hier met vista ?

Verder merk ik wel dat 1 GB geheugen wel erg weinig is voor OSX met parallels (MB; 2Ghz C2D)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2006 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Het lukt me niet om m'n bootcamp partitie te gebruiken onder parallels :(

Ik heb het volgende gedaan:
- Install nieuwe bootcamp.
- Nieuwe virtuele desktop aangemaakt.
- Virtuele desktop opstarten.
- Moet 2 keer m'n admin pass invoeren dus dat doe ik.
- Beachball begint te draaien en m'n windows partitie verdwijnt van mijn desktop.
- De parallels venster draait om en geeft de volgende "Error loading operating system"

Ik twijfelde dus of ik Fat32 of NTFS had dus heb ik maar even voor de zekerheid gekeken in windows zelf door te rebooten naar windows. In windows zie ik dat m'n aparte HDD voor windows NTFS geformat is dus daar kan het niet aan liggen.
Toen ik weer terug in OSX was ging ik maar wat anders doen en toen kwam OSX update venster tevoorschijn met wat nieuwe updates waaronder een nieuwe bootcamp versie. Deze heb ik dus geinstalleerd maar zonder veel resultaat. Parallels geeft nog steeds dezelfde error. Daarna nog even de post doorgenomen op frontpage en daar hadden ze het over "tools voor bootcamp". Deze maar weer geinstalleerd maar nog steeds gebeurd er geen kloot. Wat mis ik hier???

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je windows opstart, heb je dan de twee maal een keuzemenu? In de vorm van:

-Windows XP Professional
-Parallels

En dan:

-Profiel 1
-Parallels

?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 18:22:
Als je windows opstart, heb je dan de twee maal een keuzemenu? In de vorm van:

-Windows XP Professional
-Parallels

En dan:

-Profiel 1
-Parallels

?
Eerste is een boot profiel, zodat de juiste partitie word gebruikt (fysiek zit windows meestal op de 3e partitie, maar virueel zit deze natuurlijk op de eerste partitie)

Tweede is hardware profiel, zodat de drivers voor de echte of de geemuleerde hardware word geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Lees de help eens, daar staat het perfect in beschreven. En als je daar geen zin in hebt lees je mijn post van gisteren. Daar heb ik het uber-beknopt in uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_DH schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 18:41:
[...]

Eerste is een boot profiel, zodat de juiste partitie word gebruikt (fysiek zit windows meestal op de 3e partitie, maar virueel zit deze natuurlijk op de eerste partitie)

Tweede is hardware profiel, zodat de drivers voor de echte of de geemuleerde hardware word geladen.
Dat weet ik, en ik vroeg mij af of hij dat menu ook heeft. If not, dan moet hij de tools nog installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Maar nog steeds geen oplossing voor het probleem dat het toetsenbord en muis het niet doen in windows via bootcamp? Voor de duidelijkheid, ze werken wél tijdens de bootloader, dus ik kan gewoon een profile kiezen, maar in windows zelf wil het niet zo best lukken. Dit in tegenstelling tot andere users op het Parallels forum die niet eens hun keyboard kunnen gebruiken tijdens de bootloader.

Een USB keyboard helpt in mijn geval niet, daar heb ik er al twee van geprobeerd, maar zonder succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 19:04:
[...]

Dat weet ik, en ik vroeg mij af of hij dat menu ook heeft. If not, dan moet hij de tools nog installeren.
excuus, had te snel gelezen denk ik. Je gaf een antwoord :)

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.