[Intel Mac]Parallels: Virtualizatie voor Intel Macs

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste
Acties:
  • 6.735 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Schoon begin, Windows Partitie gewist (had vista, maar daar werkt het niet bij) Skip
Bootcamp gestart, WinXP cdtje erin.Skip
Na installatie Mac drivers geinstalleerd met bootcalp 1.1.2 cd.Done
Parallels tools bootcamp geinstalleerd (native dus)Done
Reboot in windows om install-zooi af te rondenDone - Ik neem aan dat je een normale reboot bedoeld. Dus Winxp -> profile 1 en niet Parallels -> parallels in die twee keuze menu's
reboot in mac os x, parallels gestart, nieuw VM aanmaken, selecteer "use boot camp"
klik, klik, klik klaarKlik, klik, klik error loading OS........ veder dan de eerste paar regeltjes in "dos" komt ie niet :(
VM starten, kies parallels configuratie, kies parallels profiel --> wachten totdat windows uitgemekkert is met driver installatie
virtuele windows rebooten met keyboard (muis werkt niet)
Windows normaal opstarten (parallels configuratie, parallels profiel) Parallels drivers tools installeren.

even boot.ini editten dat die standaard bootoption 1 pakt na 10 sec.
hardware profielen editten dat deze standaard profiel 1 pakt na 10 sec.

Als je nu native reboot, werkt je keyb/mouse niet. geen probs, na 20 sec start je windows normaal op met standaard hardware profiel.

Als je virtueel opstart, moet je nie vergeten parallels configuratie en parallels hardware profiel te kiezen.

[ Voor 3% gewijzigd door Alpha-sphere op 06-12-2006 12:55 ]

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Reboot eens in windows, en dan moet je je boot.ini aanpassen dat deze standaard het parallels profiel boot.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
Ik heb trouwens, de eerste keer dat ik die twee keuze menu's kreeg, Parallels-parallels gekozen omdat ik niet wist wat ik moest kiezen. Wat ik kreeg is een mooie blauwe scherm met het volgende bericht: Unmountable_boot_volume.
Dit samen met de "error loading OS" melding geeft mij niet veel hoop dus ben ik net verder het lijstje afgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Alpha-sphere schreef op woensdag 06 december 2006 @ 13:56:
Ik heb trouwens, de eerste keer dat ik die twee keuze menu's kreeg, Parallels-parallels gekozen omdat ik niet wist wat ik moest kiezen. Wat ik kreeg is een mooie blauwe scherm met het volgende bericht: Unmountable_boot_volume.
Dat kan wel kloppen. Zoals ik al eerder heb aangegeven, staat de windows partitie fysiek op partitie 3 op je disk. In parallels echter op partitie 1 (want virtueel). Als je dus met het verkeerde profiel opstart, zal windows naar de verkeerde partitie kijken, en dus geen mountable boot volume vinden, hence de error "Unmountable_boot_volume".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
Ik draai OSX op een aparte schijf en Windows op een aparte schijf.
Zo ziet m'n boot.ini standaard eruit.
[boot loader]
timeout=-1
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect /kernel=ntkopvs_.exe /hal=halopvs_.dll
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Parallels configuration" /noexecute=optin /fastdetect /kernel=ntkppvs_.exe /hal=halppvs_.dll

Ik zou het dan naar het volgende moeten veranderen?

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect /kernel=ntkopvs_.exe /hal=halopvs_.dll
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Parallels configuration" /noexecute=optin /fastdetect /kernel=ntkppvs_.exe /hal=halppvs_.dll

2 veranderen naar 1 heeft niet geholpen. Ik krijg nog steeds "error loading OS"

[ Voor 5% gewijzigd door Alpha-sphere op 06-12-2006 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Schijnbaar heb je een bug gevonden bij het gebruik van parallels op meerdere disks (als je neem ik aan niet eerder hebt lopen editten in je boot.ini).

De parallels configuatie is namelijk wel goed [multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)], maar je fysieke boot is verkeerd. Parallels configureert deze op [multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)] maar als je windows op je 2 disk hebt, zou het [multi(0)disk(1)rdisk(0)partition(1)] moeten zijn en misschien wel partition(0) als er geen EFI partitie voor staat.

Verander je boot.ini eens naar het volgende en probeer het nog eens.

code:
1
2
3
4
5
6
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(1)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(1)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect /kernel=ntkopvs_.exe /hal=halopvs_.dll

[ Voor 8% gewijzigd door JackBol op 06-12-2006 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
nog steeds "error loading OS" :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 08:00
Ik denk dat ik maar wacht tot ik enkel nog positieve reports zie hier :) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Bashrat schreef op woensdag 06 december 2006 @ 20:57:
Ik denk dat ik maar wacht tot ik enkel nog positieve reports zie hier :) :+
Ik ben positief, bij mij werkt alles meteen de eerste keer als een zonnetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notgib
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 15:07

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Wilde wel weer eens retro-gamen, vandaar dat ik Atomic Bomberman installeerde op parallels/winxp. Helaas wel geluid maar zwart beeld. Iemand heel toevallig dezelfde ervaring? Dan wel met een ander spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een dosgame oid? Ga eens uit coherence mode, en in fullscreen mode :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blimmel
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

blimmel

Matched: TeamBVD

Hmm, ik krijg ook geen beweging in de muis en keyboard.
De Fullscreen truuk doet het hier helaas ook niet. Wat kan ik nog meer proberen?

Join TeamBVD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
klopt het dat parallels alleen USB 1.1 snelheid ondersteunt?
Zou wel erg jammer zijn, aangezien DSLR remote pro alleen onder windows werkt... moet ik gaan rebooten om daar de snelheid nog een beetje in te houden.

Zoja, heeft dit een technische (onoplosbare) reden of zou het in de toekomst nog 2.0 gaan ondersteunen?

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
blimmel schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 06:53:
Hmm, ik krijg ook geen beweging in de muis en keyboard.
De Fullscreen truuk doet het hier helaas ook niet. Wat kan ik nog meer proberen?
Krijg je alleen geen beweging in het bootmenu (waar je je profiel moet selecteren), of kom je daar wél doorheen? Als je namelijk je profiel niet kunt selecteren kun je dat oplossen met een USB keyboard. Als je in windows zelf je keyboard en muis niet kunt gebruiken dan hebben wij beiden hetzelfde probleem. Ik heb het in ieder geval nog niet op kunnen lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blimmel
  • Niet online

blimmel

Kurkentrekker schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 11:25:
[...]

Krijg je alleen geen beweging in het bootmenu (waar je je profiel moet selecteren), of kom je daar wél doorheen? Als je namelijk je profiel niet kunt selecteren kun je dat oplossen met een USB keyboard. Als je in windows zelf je keyboard en muis niet kunt gebruiken dan hebben wij beiden hetzelfde probleem. Ik heb het in ieder geval nog niet op kunnen lossen.
Bootmenu gaat prima. Daarna houdt het op.

Join TeamBVD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Ik denk dat ik de oplossing gevonden heb voor ons probleem :)

In je /library/parallels/ map staat een vmtools.iso van ongeveer 9 MB. Als je via Bootcamp opstart (dus native) en je mount deze image (ik heb hem via een netwerk share even overgezet), dan kun je de Parallels tools installeren. Daarna rebooten naar OS X en je kunt gewoon in Bootcamp verken via Parallels, mét een functionerende muis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blimmel
  • Niet online

blimmel

Dit werkt bij mij inderdaad ook :)
Bedankt!

Join TeamBVD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 21:46
Misschien een stomme vraag hoor.. maar hoe verwijder je zo'n windows partitie weer?! Ik heb begrepen dat het (meestal) een .hdd bestand is van rond de 5/6 GB?! Maar klopt het dat wanneer ik parralels verwijder, en dus niet meer met windows wil werken, en de hardschrijf ruimte weer voor OS X wil hebben, het mogelijk is het .hdd te verwijderen (slepen naar de prullenbak) en dat dan de ruimte weer vrij is?!

Of kan iemand me vertellen hoe dat precies in mekaar zit, parralels verwijderen, en windows weer te verwijderen, en de ruimte weer vrij te krijgen voor Os X?! Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Je hdd images die parallels gebuikt staan gewoon in ~/library/parallels/ opgeslagen. Als je zeker weet dat je die bestanden niet meer wilt gebruiken kun je ze inderdaad verwijderen en heb je je ruimte weer terug, net als bij ieder ander bestand wat je verwijdert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb parallels versie 1848. Nu is er een nieuwe versie uit 1970, die de bootcamp partitie kan lezen volgens mij? Maar dit heb ik helemaal niet nodig en daar komt nog eens bij dat het helemaal niet goed loopt (lees ik hier)... Ik wil gewoon windows naast mac, en daar 1 prog. op draaien. (MATLAB).
Dus ik moet niet gaan upgraden? Gewoon bij v.1848 blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 11:22:
ik heb parallels versie 1848. Nu is er een nieuwe versie uit 1970, die de bootcamp partitie kan lezen volgens mij? Maar dit heb ik helemaal niet nodig en daar komt nog eens bij dat het helemaal niet goed loopt (lees ik hier)... Ik wil gewoon windows naast mac, en daar 1 prog. op draaien. (MATLAB).
Dus ik moet niet gaan upgraden? Gewoon bij v.1848 blijven?
Je moet zowiezo upgraden naar 1970. Dat is de laatste stabiele versie. De versie die Bootcamp partities kan lezen, is nog beta en heeft versienummer 3036.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 23:04
Er is een nieuwe versie :)
http://forum.parallels.com/thread6768.html

oa nu met de mogelijkheid om windows programma's in je Dock te hebben. Errug handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Is er al iemand die de iSight aan de praat heeft in Parallels? Met de nieuwe versie wordt-ie wel herkend, en ik heb ook de Bootcamp drivers kunnen installeren, maar als ik de iSight nu aan Parallels koppel (via het Devices menu) gaat Windows constant connect-disconnect doen (je weet wel, die irritante geluidjes) en houdt daar niet meer mee op. Als iemand nog een tip heeft is die welkom...

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

Nee, maar in de VMWare Fusion beta werkt ie perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem waar ik niet uitkom. Ik heb de laatste beta van Parallels erop staan en ik heb Vista NL geïnstalleerd. Alles gaat goed tijdens de installatie en voor zover ik kan zien geen fouten. Nu komt het probleem. Als ik reboot of plain opnieuw opstart dan blijft hij hangen bij het scherm met dat balkje wat heen en weer gaat. Stopt en gaat niet meer verder. Ik hem de mem rond de 750 staan en alles verder standaard. Ik heb de expres methode gebruikt. Iemand een idee waar dat door komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xandrios schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 01:32:
Er is een nieuwe versie :)
http://forum.parallels.com/thread6768.html

oa nu met de mogelijkheid om windows programma's in je Dock te hebben. Errug handig!
Dit gaat verder dan "in je dock" hebben, gewoon transparant XP applicaties draaien binnen OSX, werkt erg goed moet ik zeggen, dat coherence.
zie screenshot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MellyVille1
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-02-2024

MellyVille1

MacBook

um, die nieuwe beta draait hier echt enorm sloom... veel slomer als 3036, is dat bij jullie ook?

en kan ik ook weer downgraden en hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 18:31:
[...]

Dit gaat verder dan "in je dock" hebben, gewoon transparant XP applicaties draaien binnen OSX, werkt erg goed moet ik zeggen, dat coherence.
zie screenshot
Mwoa, imho is het coherence nog steeds een tweak. Ja, het effect is leuk, maar het werkt niet als native OSX apps.

Bijvoorbeeld:
- Start WinMedia maar eens op met de gekleurde themes. Je zult de windows desktop rondom het venster zien.
- Omdat alle Windows apps in de parallels omgeving draaien, zul je dus ook nooit vensters van applicaties 100% kunnen mengen. Alle windows apps zullen altijd achter elkaar zitten. Windows-OSX-Windows-OSX is dus niet mogelijk.

Alsnog een zeer goede tool imho, ben er erg tevreden over, maar helemaal 100% is het nog niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MellyVille1

MellyVille1

MacBook

goh en kan je mss er ook nog bij typen of ie bij jou ook langzamer is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 07:11
bij mij niet.. gewoon net zo snel als de vorige versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik nu XP vanuit suspend mode start dan staat ie er in welgeteld 4 seconden - in coherence mode, veel sneller dan de vorige versie. En het is best aardig om direct grabit & FTD te kunnen draaien en dat ook nog meewerkt binnen expose.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2006 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 24 december 2006 @ 18:32:
Als ik nu XP vanuit suspend mode start dan staat ie er in welgeteld 4 seconden - in coherence mode, veel sneller dan de vorige versie. En het is best aardig om direct grabit & FTD te kunnen draaien en dat ook nog meewerkt binnen expose.
Hoe snel is het grabit netwerk gebeuren bij jou? geen vertraging merkbaar met downloads?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:06
MellyVille1 schreef op zondag 24 december 2006 @ 14:00:
goh en kan je mss er ook nog bij typen of ie bij jou ook langzamer is?
Bij mij gaat windows zelfs naar compleet blauw met mooie witte letterjes -- raar. Allez, niet voor windows -- maar wel omdat mijn vorige install perfect draaide.

Nooit gedacht dat ik nog een Bluescreen zou krijgen in OS X 8)7

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
dolby schreef op zondag 24 december 2006 @ 18:56:
[...]

Hoe snel is het grabit netwerk gebeuren bij jou? geen vertraging merkbaar met downloads?
Met Newsleecher op mijn bekabelde Windows desktop 1,25 - 1,30 MB/s, met de Macbook Pro, parallels en Newsleecher wireless 1,25-1,35 MB/s...

Net zo snel dus..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MellyVille1

MellyVille1

MacBook

de snelheid is nu alweer beter, alleen ik krijg Coherence niet meer voor elkaar... met een geopend venster, druk ik op View - Coherence, waarna er niks meer gebeurt :S

EDIT:
mm, Tools opnieuw geinstalleerd en nu werkt alles weer...

[ Voor 16% gewijzigd door MellyVille1 op 25-12-2006 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deniax
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 10:29
<update>

Inmiddels maar OSX opnieuw geinstalleerd en via Bootcamp een nieuwe Windows installatie gedaan.
Alles werkt, behalve dat als ik nu Parallels installeer, de "bootcamp" optie grayed out is :(

Waarschijnlijk kan Parallels nog niet overweg wanneer je op HD1 OSX hebt geinstalleerd en op HD2 Windows

---------
Is er al een oplossing om te booten met je Bootcamp install via Parallels wanneer OSX op HD1 staat en Windows op HD2?

Het vreemde is, dat in mijn driver cache zich geen halopvs_.dll of halppvs_.dll bevinden (ook niet in de driver.cab / sp2.cab)

Zal dat het probleem zijn?

Als ik boot via de "parallels optie" krijg ik te zien dat windows <windows root>\system32\hal.dll niet kan vinden (als ik via bootcamp native boot, dan staat hal.dll wel in de system32, dus ik denk dat hij van de verkeerde disk/partitie probeert te booten)

Mijn Boot.ini ziet er als volgt uit:

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect /kernel=ntkopvs_.exe /hal=halopvs_.dll

[ Voor 29% gewijzigd door Deniax op 26-12-2006 22:24 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Laatst online: 09:20

M-ThijZ

Riding on Rails

Xandrios schreef op zondag 24 december 2006 @ 13:54:
[...]

Mwoa, imho is het coherence nog steeds een tweak. Ja, het effect is leuk, maar het werkt niet als native OSX apps.

Bijvoorbeeld:
- Start WinMedia maar eens op met de gekleurde themes. Je zult de windows desktop rondom het venster zien ...
Verholpen in Beta3. *O*
http://www.parallels.com/products/desktop/beta_testing/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
Ik heb nu de trial maar dit programma werkt echt briljant... :)

Ga ik zeker aanschaffen!

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, weet iemand waar ik die shared folder in windows, kan vinden in osx?

Afbeeldingslocatie: http://bay01.imagebay.com/thumbs/10292/Afbeelding1-3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een interne RC te downloaden op http://download.parallels.com/beta/Parallels%20Desktop%203120%20Mac%20en.dmg

Er zijn nog geen release notes bekend, heb wel gelezen dat ze op Macworld andere versie dan beta3 aan het uitdelen waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice T
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-07 14:51
Is het al bekend of de prijs op 80 dollar blijft, of is het kopen tijdens de beta fase goedkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
* Xandrios heeft maar $39 betaald, tijdens de pre-beta. Verwacht niet dat de prijs nu nog echt zal veranderen eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 08:00
Xandrios schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 02:06:
* Xandrios heeft maar $39 betaald, tijdens de pre-beta. Verwacht niet dat de prijs nu nog echt zal veranderen eigenlijk...
En toen had ik 'm ook beter gekocht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand enige ervaring met de nieuwe functie die in de laatste beta zit om je bootcamp-partitie te laden?

En in combinatie met FAT32?

Of is NTFS geen probleem meer --> http://code.google.com/p/macfuse/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:59
Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 12:59:
Hallo, weet iemand waar ik die shared folder in windows, kan vinden in osx?

[afbeelding]
Die kun je aangeven in de VM configuration.
Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 17:13:
Heeft er iemand enige ervaring met de nieuwe functie die in de laatste beta zit om je bootcamp-partitie te laden?
En in combinatie met FAT32?
Of is NTFS geen probleem meer --> http://code.google.com/p/macfuse/
Ik heb ervaring met een NTFS geparitioneerde boot camp installatie, die perfect werkte met Parallels.
FAT32 moet volgens de manual ook geen problemen opleveren.

Maar het is nog steeds beta, dus verwacht niet dat alles 100% goed zal verlopen.

Ik vind het zelf best jammer dat Windows Fundamentals for Legacy PC's niet 100% compatible is.
De UI is nogal vervaagd in Coherence mode, doch start de VM op in 11 seconden, wat wel weer erg positief is.

1 tip: koppel nooit een VM direct aan het internet, als je een file nodig hebt download je die binnen OSX en pleur je hem via \\.psf naar je Windows VM, dit gaat een hoop onderhoud schelen.

[ Voor 121% gewijzigd door Kaspers op 20-01-2007 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Ik heb twee problemen met Parallels icm Windows XP binnen OSX 10.4.8.

1) De netwerkkaart binnen XP heeft een ander MAC-adres dan de build-in netwerkkaart. Probleem is dat ik deze moet registreren bij m'n provider voordat ik op internet kan. Dan kan ik wel een extra kaart gaan registreren, maar ik weet niet of dat vaak veranderd binnen Parallels. En het lijkt me dat dat makkelijker moet kunnen? Binnen Windows kan ik het MAC-adres niet zelf aanpassen, waarschijnlijk omdat het virtueel is. Weet iemand waar ik dit kan aanpassen/gelijktrekken?

2) Ik heb met VirtueDesktops twee desktops gemaakt en Parallels standaard aan desktop 2 gekoppeld. Met appeltje+rechts switch ik dan tussen desktops en in dit geval tussen OSX / Windows met een leuk kubus effect :) Nadeel is dat als ik naar de 2e desktop schakel (waar Windows fullscreen in gestart is) standaard de taakbalk van Parallels bovenin staat, onderin de OSX dock en de Start-knop van Windows is ingedrukt. Zodra ik op de desktop klik zit ik gewoon in Windows, maar het is vrij irritant dat al die dingen steeds aanstaan als je even van desktop wisselt. Ik ben er nog niet echt achter of dit nou aan VirtueDesktops ligt of aan de fullscreen functie van Parallels. Iemand ervaringen met deze setup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Serenity schreef op maandag 22 januari 2007 @ 19:09:
Ik heb twee problemen met Parallels icm Windows XP binnen OSX 10.4.8.

2) Ik heb met VirtueDesktops twee desktops gemaakt en Parallels standaard aan desktop 2 gekoppeld. Met appeltje+rechts switch ik dan tussen desktops en in dit geval tussen OSX / Windows met een leuk kubus effect :) Nadeel is dat als ik naar de 2e desktop schakel (waar Windows fullscreen in gestart is) standaard de taakbalk van Parallels bovenin staat, onderin de OSX dock en de Start-knop van Windows is ingedrukt. Zodra ik op de desktop klik zit ik gewoon in Windows, maar het is vrij irritant dat al die dingen steeds aanstaan als je even van desktop wisselt. Ik ben er nog niet echt achter of dit nou aan VirtueDesktops ligt of aan de fullscreen functie van Parallels. Iemand ervaringen met deze setup?
Bij mij heb ik geen van deze menu's. Misschien heeft het toch iets te maken met een instelling wat betreft Fullscreen. Ik zit te denken dat jij iets hebt ingesteld dat je geen Alt+Enter hoeft te gebruiken maar dat je ten allertijde een menu blijft zien.

Ik heb ook nog even een vraag. Heeft iemand ervaring met TV-Tuner kaart onder Parellels in Windows XP? Voor mijn Hauppage WinTV-USB zijn er geen drivers bekend voor MacOSX.. daarom zou ik hem graag onder windows xp willen gebruiken en toch zo tv kunnen kijken.

Het probleem is nu dat ik geen beeld krijg. Iemand een idee? (gebruik WinTV2000 (alle Primary opties al geprobeerd).

[ Voor 14% gewijzigd door Falcon op 31-01-2007 13:47 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bagagedrager
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-07 14:02

bagagedrager

multi-alles

parallels met fat32bootcamp werkt prima hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:54

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

bagagedrager schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 13:57:
parallels met fat32bootcamp werkt prima hier!
Werkt idd erg goed. Vandaag voor het eerst geprobeerd. Wat trouwens ook echt super is is CrossOver. Ik ben nu HalfLife 2 onder OSX aan het installeren. Eens kijken hoe dat gaat uitpakken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bagagedrager
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-07 14:02

bagagedrager

multi-alles

probeer ook even 3ds max voor me....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

bagagedrager schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 14:47:
probeer ook even 3ds max voor me....
Probeer het lekker zelf.
3D studio max is nog niet getest. Dus het kan zijn dat het niet werkt. Succes ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Falcon schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 13:45:
Het probleem is nu dat ik geen beeld krijg. Iemand een idee?
Ja. Je kaart probeert een hardware overlay te gebruiken en die is er niet. Niet in de software driver voor een geemuleerde videokaart. Wellicht dat je iets over overlay-settings kunt vinden in de instellingen van je kaart of z'n drivers. Als daar iets staat: overlay moet dus uit. Je houdt dan wel een hele rotte framerate over, maar je kunt wel opnemen met de software.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
Ik kan er nog een week van genieten en dan zal ik er ook voor moeten betalen... Maar aangezien zich dat in 1 dag weer terug verdiend heb ik dat er wel voor over... :)

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Half Life 2 draaid onder CrossOver echt super relaxt. Voor mijn gevoel werkt het alleen onder Boot Camp net even iets beter. Maar voor de rest is het echt wonderbaarlijk hoe soepel het spel draaid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:46

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Topicstarter
meuktracker: Parallels Desktop for Mac build 3150 RC2
Nieuwe RC is uit, met oa. ondersteuning voor iSights. De tweakers redactie heeft er een mooi plaatje gevonden van iemand die Parallels in Coherence Mode draait met een skin over de Windows programma's:
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/157/344568665_8a402b732c.jpg?v=0

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De vernieuwe coherence is zo enorm tof, de vensters bij het afsluiten / inloggen zijn nu ook allemaal ge-coherence-ed _O_

Verder kun je nu ook Boot Camp partities zonder gehannens inladen, gewoon whop en het werkt, niks geen tools en utils installeren _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Nog steeds verneukt het je BootCamp partitie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

... bij bepaalde mensen misschien. Ik ben er super tevreden over. Het enige wat ik jammer vind is dat de opstart tijd van Parallels zo langzaam is. Het duurt een eeuwigheid voordat de virtuele machine begint met booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Dat is alleen icm boot camp..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alienfruit schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 05:25:
Nog steeds verneukt het je BootCamp partitie :(
Heb je wel eerst even je Parallels Tools binnen Windows XP onder Boot Camp gedeinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Vraagje... ik heb bij de MacMe in Leeuwarden, Parallels bij m'n MacBook en iMac gekocht. Nu wil ik graag ook de conherence-mode kunnen gebruiken.

Na een kijkje op de site te nemen begrijp ik dat ik opnieuw moet betalen voor deze features?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een beta, en die zijn volgens mij hoe dan ook gratis te downloaden / gebruiken.
As part of our continuing efforts to bring you the best virtualization solutions available, we?re proud to make Parallels Desktop for Mac Release Candidate 2 (Build 3150) available to you.
As with all previous updates, all registered Parallels customers will receive the final version of this update FREE!

NOTE! The activation keys for local versions of Parallels Desktop for Mac do not work with our current RC2 build of Parallels Desktop for Mac. This regards to UK, German, French, Italian, Spanish, Czech, Polish and Japanese versions. If you?re using any of those local Parallels products and want to try and evaluate our great features such as Coherence, USB 2.0 support, Transporter, and other, please order the 30-day trial activation key below.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Wat is nu de laatste stabiele versie van Parallels? volgens mij draai ik ik nog .1970

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sofyan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-08 23:39
Ik moet zeggen parallels werkt FANTASTISCH. Mijn probleem is echter dat als ik in windows zit via parallels de helderheid of contrast, een van de twee in iedergeval, te hoog aanstaat. Hierdoor wordt het beeld erg uitgesmeerd uitziet. Groen is niet groen maar groen met veel wit erin. Ik weet niet of jullie ervaringen met dit maar graag hoor ik het van jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Heb je wel eerst even je Parallels Tools binnen Windows XP onder Boot Camp gedeinstalleerd?
Jeps... en inmiddels een schone Boot Camp Windows! Ik gebruik voorlopig wel gewoon VMWare Fusion. Kan nog niet echt lekker booten van een Boot Camp partitie maar werkt voor mij beter. Eerst maar eens naar MagnumMac voor een vage pixelvlek in het scherm :(

[ Voor 10% gewijzigd door alienfruit op 08-02-2007 02:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
Hoe krijg je de windows taakbalk weg in coherence mode??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LaZZ schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 18:06:
View > Customize > Windows Task bar: [_] Show.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2007 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Laatst online: 03:54

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

LaZZ schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 18:06:
Windows taakbalk op auto hide zetten in Windows zelf?

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
MST_Morpheus schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 18:49:
[...]

Windows taakbalk op auto hide zetten in Windows zelf?
Dan heb je nog zo'n gore rand in je beeld ja.. dus ff vanuit de prefs disabled, zoals hierboven beschreven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
Kaspers schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 20:34:
[...]

Dan heb je nog zo'n gore rand in je beeld ja.. dus ff vanuit de prefs disabled, zoals hierboven beschreven..
Windows taakbalk hiden had ik dus eerst gedaan maar dat was het inderdaad niet. Maar heb het gevonden, bedankt! Ziet er briljant uit, twee OS die door elkaar draaien...

Waar kun je ergens die skin downloaden zodat de windows schermpjes er ook uitzien als OSX schermpjes? Dan is het helemaal prachtig...

Iemand trouwens enig idee hoe Vista draait op een Macbook (non pro) met 1GB Ram en Core Duo 1,83Ghz CPU..

[ Voor 9% gewijzigd door LaZZ op 09-02-2007 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Lazz.. net Windows Vista geinstalleerd met 512 dedicated ram van de 1gig en ik moet zeggen het draait. Alleen denk ik niet dat het lekker draait als allemaal programma's ga installeren. Daarnaast is je MacOS X op een gegeven moment rete-traag.

Met andere woorden.. gewoon Win2k sp4 of WinXP sp2 installeren voor windows programma en 256 (of minder) ram inzetten voor Windows.

[ Voor 6% gewijzigd door Falcon op 09-02-2007 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
Falcon schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 09:56:
Lazz.. net Windows Vista geinstalleerd met 512 dedicated ram van de 1gig en ik moet zeggen het draait. Alleen denk ik niet dat het lekker draait als allemaal programma's ga installeren. Daarnaast is je MacOS X op een gegeven moment rete-traag.

Met andere woorden.. gewoon Win2k sp4 of WinXP sp2 installeren voor windows programma en 256 (of minder) ram inzetten voor Windows.
Ik installeer niet allemaal programma's, gebruik Windows puur en alleen voor online casino's waar ik door middel van de bonussen elke maand 3000 euro binnensleep, die inkomsten moet ik natuurlijk wel houden... Vista daarvoor zou leuk zijn... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik ben bezig xp te installeren op mijn macbookje. Dit doe ik via de 1922 build. Nu heb ik een vraagje, moet ik bij parallels net zoals bij bootcamp een driver cd-rom gebruiken/installeren zodat xp goed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 21:41:
Beste mensen,

Ik ben bezig xp te installeren op mijn macbookje. Dit doe ik via de 1922 build. Nu heb ik een vraagje, moet ik bij parallels net zoals bij bootcamp een driver cd-rom gebruiken/installeren zodat xp goed werkt?
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnneman
  • Laatst online: 16-06 08:58

johnneman

rofl de bofl

Is er ook manier om Parallels zo in te stellen dat het wisselen tussen OS X en Windows XP echt seamlessly gaat? Als ik nu op alt enter druk, krijg ik een mooi effect, en dan zie ik Windows. Maar dan moet Windows zijn resolutie nog aanpassen, omdat de vorige weergave in een venster binnen OS X was. Ik wil dus eigelijk geen venster weergave in OS X meer. Ik gebruik de laatste versie van Parallels. Kan iemand me helpen?

Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Ja dat kan met VirtueDesktops.
Zet Windows full screen op je 2e desk, en wissel daartussen met een shortkey.

Ik heb het wisselen tussen desks dmv een klik aan de zijkant van het scherm, wat erg handig werkt.

[ Voor 77% gewijzigd door Kaspers op 12-02-2007 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnneman
  • Laatst online: 16-06 08:58

johnneman

rofl de bofl

gebruiken ze dat programma ook in die youtube flmpjes waarin je ziet dat ze zo snel seamlessly wisselen? weer een programma er bij :\ is er geen oplossing binnen parallels?

Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Nee die is er niet.
En ja dat programma wordt ook wel eens gebruikt in dergelijke filmpjes..

Dit programma vind ik zelf naast Parallels ook functioneel, doe daar dan ook je voordeel mee..

[ Voor 34% gewijzigd door Kaspers op 12-02-2007 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil matlab installeren op mijn macbook. Het is een windows-only programma. Parallels staat erop, windows geinstalleerd, alles werkt oke. Nu staat matlab op mijn harde schijf. (3 iso bestanden) Als ik de harde schijf aansluit op mijn laptop, herkent Mac os x het wel, maar windows niet. Hoe kan ik de 3 iso bestanden krijgen in windows?

In windows staat een "parallels shared folder", volgens mij kun je zo bestanden wisselen tussen windows en mac os x? Maar als ik hier wat opzet in windows, krijg ik de melding dat dit niet mogelijk is. Moet ik het via deze manier doen?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 11:20:
Ik wil matlab installeren op mijn macbook. Het is een windows-only programma. Parallels staat erop, windows geinstalleerd, alles werkt oke. Nu staat matlab op mijn harde schijf. (3 iso bestanden) Als ik de harde schijf aansluit op mijn laptop, herkent Mac os x het wel, maar windows niet. Hoe kan ik de 3 iso bestanden krijgen in windows?

In windows staat een "parallels shared folder", volgens mij kun je zo bestanden wisselen tussen windows en mac os x? Maar als ik hier wat opzet in windows, krijg ik de melding dat dit niet mogelijk is. Moet ik het via deze manier doen?

Alvast bedankt
Je kan een share toevoegen in je VM ('Devices' --> 'Shared Folders') naar je harddisk, maar makkelijker is om boven bij 'Devices' en dan 'CD/DVD' een iso bestand mounten aan je VM, zodat het lijkt dat die iso fysiek in de cdrom speler van de VM zit.

Als de installatie vraagt om CD2 kan je gewoon CD1 unmounten en CD2 mounten. Dat kan gewoon terwijl de VM draait. Hoeft je ook niet moeilijk te doen met daemon tools etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_DH schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 11:35:
[...]

Je kan een share toevoegen in je VM ('Devices' --> 'Shared Folders') naar je harddisk, maar makkelijker is om boven bij 'Devices' en dan 'CD/DVD' een iso bestand mounten aan je VM, zodat het lijkt dat die iso fysiek in de cdrom speler van de VM zit.

Als de installatie vraagt om CD2 kan je gewoon CD1 unmounten en CD2 mounten. Dat kan gewoon terwijl de VM draait. Hoeft je ook niet moeilijk te doen met daemon tools etc.
Dat was ik ook van plan om het te installeren met daemon tools.
Bij devices zie ik geen shared folders....

Moet ik dus eerst daemon installeren in windows, via daemon het iso bestand pakken die op de macintosh hd staat en dan installeren?
Maar hoe krijg ik het deamon bestandje op windows? Ik heb het gedownload met safari staat dus op de comp. maar hoe krijg ik dat in parallels?

/EDIT: Handig om te vermelden, in windows heb ik geen internet. Dit vanwege de virussen enz. Ik wil windows alleen gebruiken voor matlab, waardoor i-net overbodig is. Is het installeren van matlab , zoals ik het wil doen, zonder internet wel mogelijk?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2007 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je kunt de ISO toch gewoon met Parallels beschikbaar maken aan Windows? Dan heb je Daemon Tools helemaal niet nodig. Gewoon op het CD icoontje rechtsonderin klikken en kiezen voor 'Connect image'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigs schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 11:55:
Je kunt de ISO toch gewoon met Parallels beschikbaar maken aan Windows? Dan heb je Daemon Tools helemaal niet nodig. Gewoon op het CD icoontje rechtsonderin klikken en kiezen voor 'Connect image'
Het zijn geen cd´s, maar iso bestanden, dus images.

/Edit: Ok het lukt mij nu, om matlab te installeren door gebruik te maken van paralles-->devices-->connect image. :)

Maar om nou een bestandje naar windows te krijgen? Met paralles shared folder, maar deze werkt bij mij niet? Hoe kan ik het benaderen

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2007 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 11:20:
Het is een windows-only programma.
Kuch. Pruttel.

Product Version Availability
MATLAB® is available on the following platforms:

Operating System Product Version
Linux 7.3
Linux x86-64 7.3
Mac OS X (PPC) 7.3
Solaris 7.3
Windows 7.3
Windows x64 7.3

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2007 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de matlab van de UT (universiteit twente). En hun hebben alleen de windows versie.
Maar het is nu allemaal gelukt. :)

Nu weet ik alleen nog niet hoe je bestanden van mac os x op de 'windows hdd' kan zetten?

[ Voor 109% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2007 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Kun je ze niet gewoon naar je Parallels venster slepen (op je Windows desktop)? Of was dat alleen bij Virtual PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigs schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 12:37:
Kun je ze niet gewoon naar je Parallels venster slepen (op je Windows desktop)? Of was dat alleen bij Virtual PC.
Geprobeerd, dit kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 12:22:
Nu weet ik alleen nog niet hoe je bestanden van mac os x op de 'windows hdd' kan zetten?
Via windows in parallels met de parallels shared folder. Die werkt bij jou ook prima, je moet alleen parallels even vertellen welke mac folders je wilt sharen naar je windows.
Je kan ook windows sharing aanzetten op de mac en via de windows netwerkomgeving bestanden ophalen trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 13:10:
[...]

Via windows in parallels met de parallels shared folder. Die werkt bij jou ook prima, je moet alleen parallels even vertellen welke mac folders je wilt sharen naar je windows.
Je kan ook windows sharing aanzetten op de mac en via de windows netwerkomgeving bestanden ophalen trouwens.
Dat is het 'm nou net. Ik heb bij 'voorkeuren' gekeken, bij de instellingen van de VM zelf. Ik zie het nergens staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beter zoeken :+ . Ik heb er zelf ook even naar moeten zoeken... als je het in de tussentijd niet kan vinden zal ik vanavond wel even een screendump maken waar het op staat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, het is mij eindelijk gelukt om een shared folder aan te maken. Maar nu lukt het *piep nog niet. Nu zit windows te zeuren dat de map niet toegankelijk is, ik heb niet de juiste machtiging. Hoe kan ik dit verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Doe eens \\.psf\gedeeldemapnaam\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 18:31:
[...]

zie screenshot
Offtopic: Welke iconset gebruik je daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaspers schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 16:02:
Doe eens \\.psf\gedeeldemapnaam\
Het is gelukt :D Eindelijk! Mijn 'gedeeldemapnaam' was verkeerd. Ik gebruikte een '\' waardoor parallels het niet meer snapte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

Ik weet niet wat je verkeerd doet, maar ik kan gewoon bestanden drag en droppen van Finder naar Explorer en omgekeerd. Ik heb de hele Share Folder functie nog nooit gebruikt, omdat ik die niet nodig had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DiGiSTORM_ schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 17:09:
Ik weet niet wat je verkeerd doet, maar ik kan gewoon bestanden drag en droppen van Finder naar Explorer en omgekeerd. Ik heb de hele Share Folder functie nog nooit gebruikt, omdat ik die niet nodig had.
Dat kan enkel in de laatste beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

Ik doe het echt al 3 beta's. Maar misschien zit ik er dichter op, ik maak er in ieder geval al een tijd gebruik van, zolang als ik het draai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Wat is jou probleem DiGiSTORM_ ? Dit gaat over iets heel anders dan 'drag en droppen' feature..

Het is vrij handig om in een Windows applicatie bestanden te openen die in je Home dir onder OSX staan, die je dan benaderd via een shared folder (wat zelfs werkt zonder NIC connectie).

Daar ga je echt niet bestanden voor drag en droppen.. onzin.

[ Voor 57% gewijzigd door Kaspers op 13-02-2007 18:21 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.