[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 18 Laatste
Acties:
  • 12.761 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackRageNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Klinkt net zoals de dvd drive in de Dell M1330 :X
En tijdens het lezen klinkt hij net zoals mijn oude inspiron 6400.
Ik hoop wel dat ze weer stillere drive's nemen, want dit is toch echt zonde van z'n mooie machine :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
hermedico schreef op zondag 23 september 2007 @ 20:34:
[...]

Klinkt net zoals de dvd drive in de Dell M1330 :X
En tijdens het lezen klinkt hij net zoals mijn oude inspiron 6400.
Ik hoop wel dat ze weer stillere drive's nemen, want dit is toch echt zonde van z'n mooie machine :/
Mijn combodrive maakt ook kapot veel herrie, maarja ik kan er wel mee leven. Maar soms is het inderdaad wel schrikken als hij begint te draaien!

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu sinds een paar maand een MB met een (ondertussen verouderd) wireless tobo erbij. Echter, de numpad van mijn extern tobo doet het niet. De plus, min, geluid, en entertoets werken wel, maar de cijfertjes doen het dus niet. Heb al zitten sukkelen met de num-lock, en heb al wat instellingen zitten bekijken. Doe ik iets ongelofelijk dom dat ie niet werkt, of is er echt iets mis met dat toetsenbord??

PS: Sorry als dit niet het juiste topic is voor deze vraag, kon het nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 20:41:
Heb nu sinds een paar maand een MB met een (ondertussen verouderd) wireless tobo erbij. Echter, de numpad van mijn extern tobo doet het niet. De plus, min, geluid, en entertoets werken wel, maar de cijfertjes doen het dus niet. Heb al zitten sukkelen met de num-lock, en heb al wat instellingen zitten bekijken. Doe ik iets ongelofelijk dom dat ie niet werkt, of is er echt iets mis met dat toetsenbord??

PS: Sorry als dit niet het juiste topic is voor deze vraag, kon het nergens vinden.
Ga 'ns naar System Preferences > Universal Access > Mouse & Trackpad en kijk of Mouse Keys aanstaat.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opgelost !! Bedankt man, ik vermoedde al dat het iets simpels zou zijn lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er gaan geruchten over een nieuwe aluminum macbook versie.
http://www.9to5mac.com/ap...aluminum-macbooks-7456543
wat vinden jullie hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 21:13:
er gaan geruchten over een nieuwe aluminum macbook versie.
http://www.9to5mac.com/ap...aluminum-macbooks-7456543
wat vinden jullie hiervan?
Let wel op dat er ook wordt gezegd dat deze naast de macbooks worden geïntroduceerd. Zie ook: http://www.appleinsider.c...ad_in_black_aluminum.html

[ Voor 13% gewijzigd door GoTyce op 24-09-2007 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandarijntje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 16:38
woow als dat waar is hoop ik dat die komt met de release van leopard.

"There is a new macbook 13" on the way with ati graphics, it will be in the standard silver and black colours. It will also be aluminium."

Dat zou dus echt helemaal top zijn !

[ Voor 57% gewijzigd door Mandarijntje op 24-09-2007 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik ben ook wel toe aan een nieuwe laptop, echt op school loopt iedereen met een macbook, komt door die irritante Intel chip :p
En ik besef me nu ook dat ik de zwarte had moeten halen :S
Maar ik haal zeker dan die nog kleinere, want ik vind de MacBook toch wel een beetje groot nog eigenlijk. Ik wil supercompact :D

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik meende ook ergens gelezen te hebben dat hij misschien zonder dvd/cd speler komt.
dit heeft voordelen: lekker dun, scheelt ruimte
maar vooral nadelen: met zo'n lompe externe cdspeler slepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel mensen gebruiken geen dvd en cd spelers waaronder ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar ik ga morgen de zwarte macbook 13 inch kopen. De winkel geeft een 100 euro bon bij aanschaf van een macbook en er geld een 6% kortingsregeling voor studenten en ik hoop dat beide tegelijk geldig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 21:56:
Maar ik ga morgen de zwarte macbook 13 inch kopen. De winkel geeft een 100 euro bon bij aanschaf van een macbook en er geld een 6% kortingsregeling voor studenten en ik hoop dat beide tegelijk geldig zijn.
Ik dacht dat die kortingsregeling voor studenten alleen online geldt. Dus het kan ook in de winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet iedere winkel en niet altijd de 6% die Apple geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cloudje schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 22:12:
[...]

Ik dacht dat die kortingsregeling voor studenten alleen online geldt. Dus het kan ook in de winkel?
Mijn broer heeft vorig jaar ook een macbookpro gekocht in een apple winkel met studentenkorting dus ik denk van wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2007 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 22:28:
[...]

Mijn broer heeft vorig jaar ook een macbookpro gekocht in een apple winkel met studentenkorting dus ik denk van wel.
Dan ga ik hem ook in de winkel kopen. Scheelt weer wachten op bezorging. Tot wanneer is die actie van €100,-- retour?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer ik mijn externe harde schrijf (300gb) aansluit op mijn macbook, kan ik geen bestanden er na toe kopieren of bestanden van de harde schrijf weghalen |:( . Weet iemand waardoor dit komt? Een soort beveiliging ofzo?

Van een usb stick (2gig) kan ik wel gewoon bestanden toevoegen en verwijderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag wat meer info?

USB of Firewire?
Wat voor filesystem? *na te gaan via Disk Utility
Welk type en merk drive/case?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 23:37:
Graag wat meer info?

USB of Firewire?
Wat voor filesystem? *na te gaan via Disk Utility
Welk type en merk drive/case?
Het gaat om dit model.

Maar ik lees net: benodigd besturingssysteem: Microsoft Windows 2000 Professional , Microsoft Windows XP Home Edition, Microsoft Windows XP Professional :'(

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 23:18:
Wanneer ik mijn externe harde schrijf (300gb) aansluit op mijn macbook,
NTFS kun je alleen lezen. Voornamelijk omdat Microsoft niet uit wil leggen hoe NTFS in elkaar zit, en schrijven dus gevaarlijk is, en de meeste drivers zich daar niet aan wagen.
Van een usb stick (2gig) kan ik wel gewoon bestanden toevoegen en verwijderen :)
Maar die is dan ook FAT32.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 22:16:
Niet iedere winkel en niet altijd de 6% die Apple geeft.
Meen dat sommige stores ook 8% korting geven...

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:18
Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2007 @ 00:03:
[...]

Het gaat om dit model.

Maar ik lees net: benodigd besturingssysteem: Microsoft Windows 2000 Professional , Microsoft Windows XP Home Edition, Microsoft Windows XP Professional :'(
Dat maakt niks uit. Als het via USB kan worden aangesloten kan een Apple er ook mee overweg.

Verwijderd

burne schreef op woensdag 26 september 2007 @ 00:04:
[...]

NTFS kun je alleen lezen. Voornamelijk omdat Microsoft niet uit wil leggen hoe NTFS in elkaar zit, en schrijven dus gevaarlijk is, en de meeste drivers zich daar niet aan wagen.

[...]

Maar die is dan ook FAT32.
Betekent dit dat ik me harde schijf niet kan gebruiken in Mac os X? Of bestaan er andere mogelijkheden, zodat ik em wel kan gebruiken :)?

Verwijderd

Cloudje schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 22:38:
[...]

Dan ga ik hem ook in de winkel kopen. Scheelt weer wachten op bezorging. Tot wanneer is die actie van €100,-- retour?
Euhm geen idee, die actie geld nu nog steeds maar is volgens mij alleen in Leeuwarden, Heerenveen en Groningen.

• Mandarijntje
Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2007 @ 13:00:
[...]

Betekent dit dat ik me harde schijf niet kan gebruiken in Mac os X? Of bestaan er andere mogelijkheden, zodat ik em wel kan gebruiken :)?
Ja als het goed is kan je hem in windows toch formateren naar FAT32?
Heb ik niet heel veel verstand van. Maar volgensmij kan dit..

Verwijderd

Indien die in Disk Utility(op je Mac) wordt gezien kan je hem daar ook formateren naar FAT32.
Tha BasZ schreef op woensdag 26 september 2007 @ 10:13:
[...]

Meen dat sommige stores ook 8% korting geven...
Je hebt gelijk, op Pro producten geeft Apple ook 8% korting.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2007 14:08 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2007 @ 14:06:
Indien die in Disk Utility(op je Mac) wordt gezien kan je hem daar ook formateren naar FAT32.

[...]

Je hebt gelijk, op Pro producten geeft Apple ook 8% korting.
Daar zit waarschijnlijk een hogere winstmarge op dus kunnen ze ook meer korting geven.

• martijn007
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:44
Een tijdje geleden keer ik een scheurtje in mij topcase. Balen natuurlijk! Gebeld naar Apple, waar ik werd doorverwezen naar een reseller bij mij in de beurt... Woon in Winterswijk dus een reseller zit hier niet om de hoek. Bij navraag konden ze wel mijn Macbook ophalen. Ik zou 'm dan ± 2 weken kwijt zijn volgens de medewerker.

Aangezien ik mijn Macbook niet twee weken kan missen ben ik op zoek gegaan naar een reseller die de topcase kon vervangen terwijl ik kon wachten. Na wat belletjes naar A-mac in Utrecht en HTR in Arnhem (waar ze 'm ook zouden innemen) kwam ik uit bij HTR in Veenendaal. Ik moest wel even wachten tot dat ze weer nieuwe topcases opvooraad hadden.

Vorige week donderdag werd ik gemaild dat de topcases er waren. Ik heb toen direct gebeld. En aangezien ik op dat moment in Leiden was en terug naar huis ging was het geen probleem dat ik die zelfde dag nog zou langs komen!

Na een half uurtje te hebben gewacht / gespeeld te hebben met de nieuwe nano was mijn Macbook weer als nieuw! Top! Had verder ook geen extra kosten, alles viel onder de garantie!

• eqidna
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-09 12:57

eqidna

Improvement in Progress

Ik ben sterk aan het overwegen ook een MacBook te kopen.
Mijn huidige laptop is een Vaio C2Z/B met Vista Home Premium.

Ik gebruik mijn laptop voornamelijk voor volgende taken:
- surf/chat/office/filmpjes kijken
- Java development
- Lightroom
- Heel af en toe eens een game

De Macbook overweeg ik voornamelijk wegens de UNIX base, waardoor het ontwikkelen van Java web applicaties volgens mij net iets aangenamer gaat dan in een windows omgeving. Linux spreekt me niet aan om wille van de user interface. OSX lijkt mij dus de beste keuze. (voordelen unix en een bangelijk goede user interface)
Ik kan met een beetje geluk mijn huidige laptop verkopen en met het geld daarvan de Macbook aanschaffen. Ik wacht momenteel enkel nog op de release van Leopard (eind oktober?) om een te halen, maar het zal waarschijnlijk de €1200,- variant worden wegens de SuperDrive. Een MBPro heb ik even overwogen, maar om enkel aan een grafische kaart €600,- uit te geven vind ik teveel van het goede. Bovendien vind ik 13,3" wel prettig werken.

Is het AppleCare pakket aan te raden voor de macbook? Ik neig naar het wel te nemen om gedurende drie jaar met een gerust gemoed mijn laptop te gebruiken.
Lijken mijn motivaties een beetje gegrond of ben ik beter af met Vista voor mijn doeleinden?

Verwijderd

Thardus schreef op woensdag 26 september 2007 @ 14:50:
Ik ben sterk aan het overwegen ook een MacBook te kopen.
Mijn huidige laptop is een Vaio C2Z/B met Vista Home Premium.

Ik gebruik mijn laptop voornamelijk voor volgende taken:
- surf/chat/office/filmpjes kijken
- Java development
- Lightroom
- Heel af en toe eens een game

De Macbook overweeg ik voornamelijk wegens de UNIX base, waardoor het ontwikkelen van Java web applicaties volgens mij net iets aangenamer gaat dan in een windows omgeving. Linux spreekt me niet aan om wille van de user interface. OSX lijkt mij dus de beste keuze. (voordelen unix en een bangelijk goede user interface)
Ik kan met een beetje geluk mijn huidige laptop verkopen en met het geld daarvan de Macbook aanschaffen. Ik wacht momenteel enkel nog op de release van Leopard (eind oktober?) om een te halen, maar het zal waarschijnlijk de €1200,- variant worden wegens de SuperDrive. Een MBPro heb ik even overwogen, maar om enkel aan een grafische kaart €600,- uit te geven vind ik teveel van het goede. Bovendien vind ik 13,3" wel prettig werken.

Is het AppleCare pakket aan te raden voor de macbook? Ik neig naar het wel te nemen om gedurende drie jaar met een gerust gemoed mijn laptop te gebruiken.
Lijken mijn motivaties een beetje gegrond of ben ik beter af met Vista voor mijn doeleinden?
Ik zou geen apple care nemen het kost je ronde 350 euro. Als jij 1 jaar garantie hebt maar je apple gaat stuk na 1,5 jaar dan helpen ze nog steeds. En apple's gaan nou eenmaal haast niet stuk.

Verwijderd

Ligt eraan... hoe ga jij om met je laptop e.d. Opzich zijn alle ziektes uit de laptops en heb ik er persoonlijk geen 3jaar garantie bij genomen.

• eqidna
  • Laatst online: 07-09 12:57

eqidna

Improvement in Progress

Zouden jullie een nieuwe versie nemen MOCHT die er komen begin november of zouden jullie zweren bij de huidige? -waarschijnlijk hangt dit af van de specs?-

Verwijderd

Ik zit ook te kijken naar een MacBook/iBook, heb een beetje genoeg van Windows. Is het verschil in snelheid tussen een iBook G4 met ~1.2GHz PowerPC en een MB met 2GHz C2D (beide met 2GB geheugen) echt (heel) groot? Doe alleen aan browsen/mail/IM/muziek/downloaden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2007 @ 15:18:
Ik zit ook te kijken naar een MacBook/iBook, heb een beetje genoeg van Windows. Is het verschil in snelheid tussen een iBook G4 met ~1.2GHz PowerPC en een MB met 2GHz C2D (beide met 2GB geheugen) echt (heel) groot? Doe alleen aan browsen/mail/IM/muziek/downloaden.
Als je alleen die zaken doet merk je niet echt het verschil, het gaat allemaal wat sneller maar als je echt zware programma's gaat draaien merk je het gelijk. Wat wel heel handig is, is dat je geen virussen binnenhaalt op een mac wat je op windows dus wel veel doet.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2007 15:23 ]

Verwijderd

Thardus schreef op woensdag 26 september 2007 @ 15:18:
Zouden jullie een nieuwe versie nemen MOCHT die er komen begin november of zouden jullie zweren bij de huidige? -waarschijnlijk hangt dit af van de specs?-
Zijn dat die aluminium notebooks?

Ik persoonlijk heb gewoon een laptop nodig voor school dus ik ga er vandaag een aanschaffen. Ze brengen elk half jaar wel nieuwe laptops uit en dan kan je wel eeuwig blijven wachten op nieuwere versies.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2007 15:22 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2007 @ 15:20:
[...]

Als je alleen die zaken doet merk je niet echt het verschil, het gaat allemaal wat sneller maar als je echt zware programma's gaat draaien merk je het gelijk. Wat wel heel handig is, is dat je geen virussen binnenhaalt op een mac wat je op windows dus wel veel doet.
Mijn CD 2Ghz zit met normaal surf/mail/download werk altijd wel rond de 15 a 20 procent, dat had ik met een G4 niet gered :)

Om maar te zwijgen van de trage hardeschijf in de iBook G4.

Verder zou ik je willen vragen om, als je het niet zeker weet, geen reacties te posten alsof het feiten zijn.
Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2007 @ 15:12:
[...]

Ik zou geen apple care nemen het kost je ronde 350 euro. Als jij 1 jaar garantie hebt maar je apple gaat stuk na 1,5 jaar dan helpen ze nog steeds. En apple's gaan nou eenmaal haast niet stuk.
"Apple's" gaan ook stuk, net zo snel als iedere andere consumer notebook. Ondanks dat de kinderziektes er uit zijn, is de Macbook niet onverwoestbaar (ala een Thinkpad of Thoughbook). Er kan iets kapot of fout gaan, en dan is het altijd handig om AppleCare te hebben.

Verder is een Apple Premium Reseller die je na 1.5 jaar nog garantie geeft wel erg genereus, in bijna alle gevallen mag je zelf voor de reparatie opdraaien.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2007 15:39 ]

Verwijderd

Ik wilde pro evolution soccer installeren op Mac os x, maar het is natuurlijk een exe bestand. Bestaat er geen emulator voor exe bestanden, zodat je (windows) spelletjes op een mac kan spelen O+?

• Mandarijntje
Ik heb een beetje gemengde gevoelens over de geruchten van de nieuwe macbooks.
Dat de hardware geupdate wordt is natuurlijk top. Een betere videokaart zou helemaal super zijn.
En de multitouch technologie op het touchpad wordt ook erg handig.
Maar ik vind de nieuwe aluminium look van apple eigenlijk helemaal niet zo mooi :/ Ik hoop dan ook niet dat hij heel erg gaat lijken op de Pro.
Het huideige model vind ik gewoon TE mooi in dat glanzende wit met die ronde hoeken.
En ik hoop ook niet dat die het toetsenbord gaat krijgen van de Pro. Het huidige is mooier en typt erg lekker (dezelfde toetsen als het losse toetsenbord bij de iMac).

Oja en ik lees ook veel op internet dat die geen ingebouwde cd drive gaat krijgen :| Dat zou ik helemaal raar vinden. Maarja het zijn natuurlijk allemaal geruchten

• tiguan
  • Registratie: December 2000
Svennos_1990 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 15:42:
Het huideige model vind ik gewoon TE mooi in dat glanzende wit met die ronde hoeken.
En ik hoop ook niet dat die het toetsenbord gaat krijgen van de Pro. Het huidige is mooier en typt erg lekker (dezelfde toetsen als het losse toetsenbord bij de iMac).
Gelukkig zijn de meningen daar over verdeeld. Ik vind die nieuwe trendy Apple toetsenborden helemaal niks. Geef mij maar zo'n toetsenbord als de iBook had.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2007 @ 15:40:
Ik wilde pro evolution soccer installeren op Mac os x, maar het is natuurlijk een exe bestand. Bestaat er geen emulator voor exe bestanden, zodat je (windows) spelletjes op een mac kan spelen O+?
Cider, Parallels, Bootcamp, VMWare Fusion, CrossOver.. google maar eens op één van deze applicaties, daar kan het allemaal mee.

• weeraanmelden
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Svennos_1990 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 15:42:
Ik heb een beetje gemengde gevoelens over de geruchten van de nieuwe macbooks.
Dat de hardware geupdate wordt is natuurlijk top. Een betere videokaart zou helemaal super zijn.
En de multitouch technologie op het touchpad wordt ook erg handig.
Maar ik vind de nieuwe aluminium look van apple eigenlijk helemaal niet zo mooi :/ Ik hoop dan ook niet dat hij heel erg gaat lijken op de Pro.

Oja en ik lees ook veel op internet dat die geen ingebouwde cd drive gaat krijgen :| Dat zou ik helemaal raar vinden. Maarja het zijn natuurlijk allemaal geruchten
Geruchten..
Geen waarheid.
Geruchten..
Wait and See...
En is de MacBook niet 4 maanden geleden al bijgewerkt?
ik gok eerder dat dit een soort tussenmodel / extra model gaat woorden.
Net zoals met de iPod's: In elke nice een versie uitbrengen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2007 @ 16:08:
[...]

Cider, Parallels, Bootcamp, VMWare Fusion, CrossOver.. google maar eens op één van deze applicaties, daar kan het allemaal mee.
Thanx dude _/-\o_

Verwijderd

weeraanmelden schreef op woensdag 26 september 2007 @ 17:38:
[...]

Geruchten..
Geen waarheid.
Geruchten..
Wait and See...
En is de MacBook niet 4 maanden geleden al bijgewerkt?
ik gok eerder dat dit een soort tussenmodel / extra model gaat woorden.
Net zoals met de iPod's: In elke nice een versie uitbrengen.
heeft iemand toevallig ook geruchten gehoord over wanneer die dan geupdate ofzo gaat worden??
leopard release??

Verwijderd

Ik heb vanmiddag de macbook gekocht. En ik kreeg 100 euro om accesoires te kopen daar heb ik 1 gb geheugen voor gekocht en ik kreeg nog 4% studentenkorting. Scheelde mij dus 200 euro.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2007 @ 20:39:
Ik heb vanmiddag de macbook gekocht. En ik kreeg 100 euro om accesoires te kopen daar heb ik 1 gb geheugen voor gekocht en ik kreeg nog 4% studentenkorting. Scheelde mij dus 200 euro.
Officieel Apple geheugen toevallig?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Zouden we misschien ontopic blijven :) Dit topic is bedoeld voor discussie en ervaringen met de huidige MacBook's. Het is een beetje zinloos om op dit moment te gaan speculeren over nieuwe MacBook's. Mochten er drie onafhankelijke sites zijn die met geruchten over nieuwe notebooks, dan mag er een nieuw topic worden geopend. Zie ook Policy Apple Talk (update 10 juni 2007).

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• ppl
  • Niet online

ppl

martijn007 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 14:46:
Een tijdje geleden keer ik een scheurtje in mij topcase. Balen natuurlijk! Gebeld naar Apple, waar ik werd doorverwezen naar een reseller bij mij in de beurt... Woon in Winterswijk dus een reseller zit hier niet om de hoek. Bij navraag konden ze wel mijn Macbook ophalen. Ik zou 'm dan ± 2 weken kwijt zijn volgens de medewerker.

Aangezien ik mijn Macbook niet twee weken kan missen ben ik op zoek gegaan naar een reseller die de topcase kon vervangen terwijl ik kon wachten. Na wat belletjes naar A-mac in Utrecht en HTR in Arnhem (waar ze 'm ook zouden innemen) kwam ik uit bij HTR in Veenendaal. Ik moest wel even wachten tot dat ze weer nieuwe topcases opvooraad hadden.
Die vertelden mij dat het dus niet mogelijk was en dat ik de macbook een week kwijt was. A-mac melde zelfs dat ze die dingen niet eens op voorraad mogen hebben van Apple en dat defecte hardware aanwezig dient te zijn en pas weer naar de klant mag na reparatie. Bij Card Services in Zwolle hadden ze wel een topcase op voorraad en die zit er dan nu ook op :)
Nogal merkwaardig dat men bij die winkels dan hele verschillende verklaringen afgeven richting "klanten". Dat ze wat harder lopen voor hun eigen klanten kan ik me voorstellen maar zoveel harder...

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:00
ppl schreef op woensdag 26 september 2007 @ 21:10:
[...]
Nogal merkwaardig dat men bij die winkels dan hele verschillende verklaringen afgeven richting "klanten". Dat ze wat harder lopen voor hun eigen klanten kan ik me voorstellen maar zoveel harder...
Machouse besteld ook bij apple de parts aan de hand van het serienummer en moet dan de defecte hardware weer zo snel mogelijk terugsturen.
Komt het part op maandag dan moet de defecte terug op dinsdag, komt het part op dinsdag moet defecte terug op donderdag, komt het part op donderdag dan moet het defecte onderdeel terug op dinsdag.

Nogal een lastige planning als je dus opeens ik noem maar wat 10 macbooks hebt met verschillende gebreken, en alle parts komen op maandag ;)

• martijn007
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:44
ppl schreef op woensdag 26 september 2007 @ 21:10:
[...]

Die vertelden mij dat het dus niet mogelijk was en dat ik de macbook een week kwijt was. A-mac melde zelfs dat ze die dingen niet eens op voorraad mogen hebben van Apple en dat defecte hardware aanwezig dient te zijn en pas weer naar de klant mag na reparatie. Bij Card Services in Zwolle hadden ze wel een topcase op voorraad en die zit er dan nu ook op :)
Dat is inderdaad wel vreemd. Daarbij komt dat ik ook geen eigen klant ben. Ik heb mijn Macbook namelijk via internet gekocht. Ik vind het eingelijk niet meer dan logisch dat ik mijn Macbook kan inleveren bij een offline Apple winkel en dat ze 'm dan direct (op afspraak) kunnen repareren als dat mogelijk is. Dat is de service die ik van een zaak als Apple verwacht.

Het is natuurlijk een ander verhaal als ze helemaal geen technisch afdeling hebben zoals bij HTR in Arnhem die sturen hun zaken op naar Veenendaal.

Wat jou verhaal betreft misschien hebben ze in Veenendaal sinds kort hun policy veranderd.

Verwijderd

Ik heb zojuist een externe harde schijf gekocht die via USB is aangesloten.
Kan ik nu op deze schijf ook applicaties installeren en draaien?

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 09:59
Zeker.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 01:51:
Ik heb zojuist een externe harde schijf gekocht die via USB is aangesloten.
Kan ik nu op deze schijf ook applicaties installeren en draaien?
Tuurlijk, gewoon de .app naar de externe schijf slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001

DoctorV64

Cosmopoliet

Ik heb dit al ruim anderhalf al terwijl ik niet echt zware apps draai en mijn MB staat ongeveer 3,5 uur aan, de fan blaast dus lekker door op >6000 toeren. Komt dit andere MB bezitters bekend voor?

[ Voor 22% gewijzigd door DoctorV64 op 28-09-2007 00:43 ]

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DoctorV64 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 00:40:
Ik heb dit al ruim anderhalf al terwijl ik niet echt zware apps draai en mijn MB staat ongeveer 3,5 uur aan, de fan blaast dus lekker door op >6000 toeren. Komt dit andere MB bezitters bekend voor?
Waarschijnlijk ben je er met de laatste opstartrtrom update vanaf, dit is versie MB21.00A5.B07

(Haal je binnen via Sofware-update onder het appeltje.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
  • Laatst online: 15-03 18:43
Wil even kijken bij de macbook, omdat ik die morgen ga bestellen: staat er dat de macbook wordt geleverd met iLife '06???
http://store.apple.com/Ap...e/shop_mac/family/macbook
Kijk maar rechts onderin bij Programma's...

[ Voor 8% gewijzigd door vogelaarke135 op 28-09-2007 14:39 ]

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
vogelaarke135 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 14:05:
Wil even kijken bij de macbook, omdat ik die morgen ga bestellen: staat er dat de macbook wordt geleverd met iLife '08???
http://store.apple.com/Ap...e/shop_mac/family/macbook
Kijk maar rechts onderin bij Programma's...
Wat is nu je vraag..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
  • Laatst online: 15-03 18:43
Sorry sorry....typo: moest zijn iLife '06.
Iemand die de laatste tijd een macbook heeft gekregen en iLife '06 geleverd kreeg ipv. iLife '08?
Is erg raar, want als je via tab "Mac" gaat en dan op macbook klikt, staat er dat je iLife '08 erbij krijgt.
Hetzelfde geldt overigens voor de macbookpro...

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
vogelaarke135 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 14:45:
Sorry sorry....typo: moest zijn iLife '06.
Iemand die de laatste tijd een macbook heeft gekregen en iLife '06 geleverd kreeg ipv. iLife '08?
Is erg raar, want als je via tab "Mac" gaat en dan op macbook klikt, staat er dat je iLife '08 erbij krijgt.
Hetzelfde geldt overigens voor de macbookpro...
Volgens mij worden ze zo langzamerhand allemaal wel uitgeleverd met '08. Of je moet een Reseller hebben die zijn voorraad niet fifo beheert :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Zojuist bij de Machouse mijn macbook opgehaald. Ik moet er weer helemaal aan wennen.
Ze hebben de topcase, het logicboard, het lcd panel en de superdrive vervangen.
Ik schrik gewoon van de helderheid van het scherm.... is beter dan ooit tevoren!

Ze zijn echter vergeten om mijn serienummer terug te zetten in het logic board, waardoor mijn macbook nu dus met: Serial Number: SystemSerialNumb, door het leven gaat.

Is er een mogelijkheid dit serienummer zelf in de macbook te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.NCK schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 21:33:
Zojuist bij de Machouse mijn macbook opgehaald. Ik moet er weer helemaal aan wennen.
Ze hebben de topcase, het logicboard, het lcd panel en de superdrive vervangen.
Ik schrik gewoon van de helderheid van het scherm.... is beter dan ooit tevoren!

Ze zijn echter vergeten om mijn serienummer terug te zetten in het logic board, waardoor mijn macbook nu dus met: Serial Number: SystemSerialNumb, door het leven gaat.

Is er een mogelijkheid dit serienummer zelf in de macbook te zetten?
Nope, helaas niet. Maar je serienummer staat ook onderop je Macbook (onder de accu), dus je hoeft niet bang te zijn voor garantieperikelen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
De garantie zou in principe bij apple aflopen begin/half oktober.
Maar ik heb nog 2 jaar garantie / verzekering bij mahé lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, Pinda ook maar aan de MacBook dan. Moet alleen nog even beslissen of ik voor de actie bij de Bijenkorf ga (1089,- voor 2GHz, 2GB, 120GB) of voor de Surfspot + gratis Nano actie (960,- voor 2GHz, 1GB, 80GB en 60,- voor 2GB = 1020,-). De tweede actie is natuurlijk veel beter omdat ik de Nano ook weer kan doorverkopen, maar ik zit alleen met het gezeik dat die actie op 30 oktober eindigt en ik pas op 23 oktober 18 word. Als ik het goed begrepen heb is de verzenddatum van de producten (of product als ze apart verzonden worden) de datum dat voor 30 oktober moet plaatsvinden. Hoe groot is de kans dat als ik op 23 oktober alles bestel het pas na 30 oktober verzonden wordt? :P

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 12:07
Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 22:37:
Nou, Pinda ook maar aan de MacBook dan. Moet alleen nog even beslissen of ik voor de actie bij de Bijenkorf ga (1089,- voor 2GHz, 2GB, 120GB) of voor de Surfspot + gratis Nano actie (960,- voor 2GHz, 1GB, 80GB en 60,- voor 2GB = 1020,-). De tweede actie is natuurlijk veel beter omdat ik de Nano ook weer kan doorverkopen, maar ik zit alleen met het gezeik dat die actie op 30 oktober eindigt en ik pas op 23 oktober 18 word. Als ik het goed begrepen heb is de verzenddatum van de producten (of product als ze apart verzonden worden) de datum dat voor 30 oktober moet plaatsvinden. Hoe groot is de kans dat als ik op 23 oktober alles bestel het pas na 30 oktober verzonden wordt? :P
Dit werkt niet zo, je kunt gewoon tot 30 oktober bestellen met die actie. Al is de levertijd dan 3 weken, je hebt voor 30 oktober besteld..

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• arnovos
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 22:37:
Die van de Bijenkorf is wel zonder Superdrive :X , dat wist je? Zie ook hier

Cetero censeo Dynalogic delendam esse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Laatst online: 16-08 19:58

Maartenvs

For Sale

Ik vroeg me af of er nog mensen waren waarbij hun wifi nog steeds gewoon ruk is. Sinds de laatste 2 updates heeft mijn wifi nooit meer normaal gewerkt. Ik heb nog steeds veel drops e.d. Bij gebrek aan beter heb ik uiteindelijk maar besloten de laatste Leopard beta erop zetten (jaja niet legaal) en zelfs hier blijft het probleem aanwezig (zelfde driver?) Voor de update naar 10.8 werkte alles perfect, maar lijkt me vrij vreemd dat ik 3 updates terug moet gaan voor een beetje redelijk werkend systeem. Ik vind mijn macbook nog steeds wel fijn werken, maar ik dacht dat als ze enkel een driver hoefde te maken voor 2 soort wifi kaartjes, dat ze dat toch wel voor elkaar konden krijgen (was ook altijd sterke punt van de mac dat alles geoptimaliseerd was voor die hardware). Ik begin ondertussen behoorlijk gefrustreed te raken hiervan omdat ik totaal niet meer mobiel kan werken. Ik begin zelfs te twijfelen of het niet aan de hardware ligt. Zijn er misschien mensen die weleens een kapotte airport kaart hadden? En wat waren de symptomen hiervan?

Macbook 2.1
3com officeconnect met 7di antenne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maartenvs schreef op zondag 30 september 2007 @ 11:01:
Ik vroeg me af of er nog mensen waren waarbij hun wifi nog steeds gewoon ruk is. Sinds de laatste 2 updates heeft mijn wifi nooit meer normaal gewerkt. Ik heb nog steeds veel drops e.d. Bij gebrek aan beter heb ik uiteindelijk maar besloten de laatste Leopard beta erop zetten (jaja niet legaal) en zelfs hier blijft het probleem aanwezig (zelfde driver?) Voor de update naar 10.8 werkte alles perfect, maar lijkt me vrij vreemd dat ik 3 updates terug moet gaan voor een beetje redelijk werkend systeem. Ik vind mijn macbook nog steeds wel fijn werken, maar ik dacht dat als ze enkel een driver hoefde te maken voor 2 soort wifi kaartjes, dat ze dat toch wel voor elkaar konden krijgen (was ook altijd sterke punt van de mac dat alles geoptimaliseerd was voor die hardware). Ik begin ondertussen behoorlijk gefrustreed te raken hiervan omdat ik totaal niet meer mobiel kan werken. Ik begin zelfs te twijfelen of het niet aan de hardware ligt. Zijn er misschien mensen die weleens een kapotte airport kaart hadden? En wat waren de symptomen hiervan?

Macbook 2.1
3com officeconnect met 7di antenne
mijn draadloos inet loopt ook niet perfect terwijl andere mensen hier in huis met de laptop ideaal ontvangst hebben heb ik een laag signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:26

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Na echt veel gelezen te hebben over de macbook denk ik dat ik zo goed als zeker ben dat ik er binnenkort ook een ga aanschaffen.
Wat me alleen nog niet helemaal duidelijk is (bijna iedereen zegt wat anders), is hoe het met het scherm zit. Ik zal hem voornamelijk gebruiken voor internet, office werk, en tekenen met behulp van Photoshop en wacom.
Maar hoe zit het met het scherm, volgens veel mensen zijn de kleuren ontzettend slecht, terwijl anderen zeggen dat deze prima zijn. Echter heeft nog niemand (voor zover ik kan vinden) die de kleuren slecht vind duidelijke foto's kunnen maken die het probleem laten zien. Ik wil sowieso van de week eens de applestore hier binnen wandelen om wat meer hands on te kijken naar de macbooks.
Ik heb er genoeg mee gespeeld bij bekenden, maar daarbij nooit echt op de details gelet.

Zijn er hier meer mensen die de macbook voor fotobewerking, tekenen en dergelijke gebruiken?

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spike_wolf schreef op zondag 30 september 2007 @ 17:34:
Na echt veel gelezen te hebben over de macbook denk ik dat ik zo goed als zeker ben dat ik er binnenkort ook een ga aanschaffen.
Wat me alleen nog niet helemaal duidelijk is (bijna iedereen zegt wat anders), is hoe het met het scherm zit. Ik zal hem voornamelijk gebruiken voor internet, office werk, en tekenen met behulp van Photoshop en wacom.
Maar hoe zit het met het scherm, volgens veel mensen zijn de kleuren ontzettend slecht, terwijl anderen zeggen dat deze prima zijn. Echter heeft nog niemand (voor zover ik kan vinden) die de kleuren slecht vind duidelijke foto's kunnen maken die het probleem laten zien. Ik wil sowieso van de week eens de applestore hier binnen wandelen om wat meer hands on te kijken naar de macbooks.
Ik heb er genoeg mee gespeeld bij bekenden, maar daarbij nooit echt op de details gelet.

Zijn er hier meer mensen die de macbook voor fotobewerking, tekenen en dergelijke gebruiken?
Het is en blijf een laptop scherm, dus bakken met backlight bleeding, een zeer lage inkijkhoek en niet al te goede kleuren. Je zult zelf moeten bepalen of het scherm voor jou persoonlijk goed genoeg is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spike_wolf schreef op zondag 30 september 2007 @ 17:34:

Ja, ik! Ik heb de MacBook naast een Dell LCD scherm staan en in vergelijking met deze zijn de kleuren en de helderheid erg matig. Maargoed ik draai dual-screen en heb dan al mijn PS tools op het scherm van de MacBook en heb het design op de Dell. Als je echt serieus werk af moet leveren zou ik niet vertrouwen op de kleuren van het scherm van de MacBook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Tja, matig, matig.. wat is matig?
Ik draai m'n windows PC ook dual screen (tft + CRT) en de kleuren zijn anders.
Zijn de kleuren gewoon echt slecht, of valt het mee?
Ik ga hem in thuis setup sowiso in dual screen gebruiken met een nog te selecteren monitor, dus dat zal dan het probleem niet zijn. Maar on the go, is het goed te doen, of zijn de kleuren zo anders van 'de standaard' dat wat je er op maakt op een ander scherm er niet uit ziet?

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op zondag 30 september 2007 @ 11:52:
mijn draadloos inet loopt ook niet perfect terwijl andere mensen hier in huis met de laptop ideaal ontvangst hebben heb ik een laag signaal.
Ik ben eergisteren even met m'n macbook aan van cs naar haarlem gereden, en netstumbler kwam met 585 access-points ofzo aanzetten. Gewoon thuis op de bank zie ik er twintig, inclusief die van een school op 150 meter afstand (en 1 rij huizen).

Ik heb echt nog nooit zoveel gezien als met een macbook. De wifi van het ding is echt fabeltastisch qua gevoeligheid. Wat wel minder is, is de vergevingsgezindheid voor slechte implementaties van accesspoints. Updates (op de access-points) installeren helpt een hoop, maar er blijft veel crap tussenzitten. En dat is niet alleen met Hung Lo spul het geval, er is ook marginale crap van 3com, Hawkwing en andere, redelijk serieus geachte merken te vinden. Men test even met een windows-PC, en dan is de compabiliteit wel in orde, denkt men.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spike_wolf schreef op zondag 30 september 2007 @ 18:25:
Tja, matig, matig.. wat is matig?
Ik draai m'n windows PC ook dual screen (tft + CRT) en de kleuren zijn anders.
Zijn de kleuren gewoon echt slecht, of valt het mee?
Ik ga hem in thuis setup sowiso in dual screen gebruiken met een nog te selecteren monitor, dus dat zal dan het probleem niet zijn. Maar on the go, is het goed te doen, of zijn de kleuren zo anders van 'de standaard' dat wat je er op maakt op een ander scherm er niet uit ziet?
Slecht dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Hmmz.. okay dan... schelt natuurlijk dat ik hem voornamelijk thuis voor het grafische werk zal gebruiken, en on the go meer voor internet en office zut, maar een beetje tekenen hier en daar zou toch wel leuk zijn...
Van de week eens een applestore binnen wandelen en toch irl eens zien hoe of wat.
Verschilt het nog veel per macbook of is het allemaal ongeveer hetzelfde (zelfde type, dus)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spike_wolf schreef op zondag 30 september 2007 @ 20:19:
[...]

Hmmz.. okay dan... schelt natuurlijk dat ik hem voornamelijk thuis voor het grafische werk zal gebruiken, en on the go meer voor internet en office zut, maar een beetje tekenen hier en daar zou toch wel leuk zijn...
Van de week eens een applestore binnen wandelen en toch irl eens zien hoe of wat.
Verschilt het nog veel per macbook of is het allemaal ongeveer hetzelfde (zelfde type, dus)
photoshop is er ook niet op de mac dus dan moet je windows gaan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotoklaasje
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-09 15:23
Verwijderd schreef op zondag 30 september 2007 @ 20:26:
[...]

nee hoor, photoshop is er ook, sinds cs3 ook als universal binary

http://www.klaasje.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

[...]

Lees dan eens de eerste regel van dit artikel: http://nl.wikipedia.org/wiki/Photoshop

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
[...]

Photoshop was er eerst niet eens voor windows, maar alleen voor de Mac.. Geen idee onder welke steen jij leeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik zal mijzelf quoten en mijn verzoek herhalen:
Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2007 @ 15:29:
[...]

Verder zou ik je willen vragen om, als je het niet zeker weet, geen reacties te posten alsof het feiten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 05:33
Ik wil gaan digitaal dj'en op mijn macbook en heb hiervoor een ventrax vci-100 aangeschaft. Echter zit hier geen koptelefoon aansluiting doordat dit een midi controller is. Mijn macbook heeft 1 analoge uit en daaruit komt echt steengoed geluid als ik andere dj's hoor in mijn omgeving.

Ik heb een Audigy 2 NX liggen en hoor vaak dat creative niks heeft met mac en dus geen ondersteuning en daardoor geen 5.1 geluid. 5.1 hoef ik niet, maar ik wil wel de kanalen apart kunnen aanspreken. dus 2 kanalen uit of 1 in combo met de interne geluidskaart van mijn macbook.

Hierbij mij vraag. Kan ik de 2 kanalen gebruiken van mijn Audigy 2 NX (geen 5.1) of mijn onboard en de Audigy 2 NX tegelijk draaien. Ik heb al half google zitten door spitsen, maar ik krijg telkens resultaten over het 5.1 probleem.

Ik ga traktor 3 gebruiken en deze ondersteunt om meerde kanalen en geluidskaarten te gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door rhodium op 01-10-2007 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even over iLife. 06 is geinstalleerd, maar je krijgt een cd'tje mee met 08 erop. Overigens is deze software echt te gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmegens
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 14:29
Hoi,

Ik ben aan het overwegen een macbook te gaan kopen. Ik ben echter een beetje bang dat apple in november met nieuwe macbooks gaat komen. Ik heb geen zin dalijk een nieuwe macbook te kopen die na 1 maand alweer gedateerd is...

Wat zijn de gedachtes over de waarschijnlijke updates? gaan ze wel of niet komen? Ik weet dat dit altijd gissen is, maar waarschijnlijk zitten er hier mensen die hier meer inzicht in hebben en bijvoorbeeld ook weten hoe lang de huidige modellen er al zijn... Wat zijn de verwachtingen? Voor een santa rosa met x3100 wil ik best een maandje of 2 wachten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 20:31

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

cmegens schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 15:28:
Hoi,

Ik ben aan het overwegen een macbook te gaan kopen. Ik ben echter een beetje bang dat apple in november met nieuwe macbooks gaat komen. Ik heb geen zin dalijk een nieuwe macbook te kopen die na 1 maand alweer gedateerd is...

Wat zijn de gedachtes over de waarschijnlijke updates? gaan ze wel of niet komen? Ik weet dat dit altijd gissen is, maar waarschijnlijk zitten er hier mensen die hier meer inzicht in hebben en bijvoorbeeld ook weten hoe lang de huidige modellen er al zijn... Wat zijn de verwachtingen? Voor een santa rosa met x3100 wil ik best een maandje of 2 wachten.....
http://buyersguide.macrumors.com/

Product MacBook Pro
Recommendation: Neutral - Mid product cycle
Last Release June 05, 2007
Days Since Update 118 (Avg = 186)

Je kan wachten maar het kan ook nog 3 maanden duren. Moeilijk.. Ik zou het wel doen gezien de snelle video en cpu die er nu al inzitten!

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 15:04

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

ik zou de videochip niet snel durven noemen, maar ik zou eerder stellen: heb je NU een laptop nodig? Kopen. Kan je nog 3 maanden wachten? Bedenk dan voor jezelf of je wel wilt wachten met het risico dat er niets nieuws is.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zeg: November. De Macbook is in mei 2006 uitgebracht, november 2006 geupdate en in mei 2007 geupdate. Trek het lineaire verband door en ik kom op november 2007 uit. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 22:20
Erhnam schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 15:30:
[...]

http://buyersguide.macrumors.com/

Product MacBook Pro
Last Release June 05, 2007
Days Since Update 118 (Avg = 186)

Je kan wachten maar het kan ook nog 3 maanden duren. Moeilijk.. Ik zou het wel doen gezien de snelle video en cpu die er nu al inzitten!
Kuch.. Macbook Pro

Product MacBook
Last Release May 15, 2007
Days Since Update 139 (Avg = 202)

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmegens
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 14:29
Hmm, lastig....

Ja ik wil nu graag wel binnenkort zo'n mooie macbook, en ja ik kan eigenlijk ook nog wel een maandje wachten... Ik kijk het denk ik nog even aan tot de release van leopard, wat toch deze maand zou moeten komen. Misschien dat ze dan ook wel hun macbooks verversen, dat is op het moment toch het best verkopende mac os systeem....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:36

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Zo.

Ik heb mijn macboek (zwart) nu ongeveer 4 maanden, en aan alle hoeken heb ik dat de matte coating er af komt en dat ik glanzende hoeken zie. Tevens is de rand bij het batterij compartiment lelijk geworden. Het is puur uiterlijk, maar het ding ziet er nu uit alsof hij al 4 jaar gebruikt is.

Mooi is dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
cmegens schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 17:25:
Hmm, lastig....

Ja ik wil nu graag wel binnenkort zo'n mooie macbook, en ja ik kan eigenlijk ook nog wel een maandje wachten... Ik kijk het denk ik nog even aan tot de release van leopard, wat toch deze maand zou moeten komen. Misschien dat ze dan ook wel hun macbooks verversen, dat is op het moment toch het best verkopende mac os systeem....
Introductie van Leopard zou het moment kunnen zijn, maar dat is speculatie. Wat wel zo is, is dat bij de intro van de laatste generatie Macbooks een paar maanden terug al opviel dat Apple om 1 of andere reden de inmiddels toch wel heel low-end i945/GMA 950 chipset niet overboord heeft gezet voor de Santa Rosa chipset (incl de veel snellere onboard Intel X3100 videochip). Dat was een upgrade die Apple in principe bijna niets zou moeten kosten en dus elk moment tussentijds als kleine update gedaan kan worden. Je ziet dat nl ook bij HP/Dell/Asus zonder al te veel fanfare gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:31

Licko

ZVDK

kan een macbook trouwens hd content een beetje fatsoenlijk afspelen?
ik wil misschien een hdtv kopen en daar mijn macbook aanhangen en dan gedownloade hd films afspelen.
zal dit een beetje werken of trekt ie het simpelweg niet?

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Niet online
Licko schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 16:16:
kan een macbook trouwens hd content een beetje fatsoenlijk afspelen?
ik wil misschien een hdtv kopen en daar mijn macbook aanhangen en dan gedownloade hd films afspelen.
zal dit een beetje werken of trekt ie het simpelweg niet?
HD content speelt de MacBook bijzonder goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rox_NL schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 16:26:
[...]

HD content speelt de MacBook bijzonder goed.
720p trekt ie wel ja, 1080p niet (behalve de Quicktime HD content geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 17:04:
[...]

720p trekt ie wel ja, 1080p niet (behalve de Quicktime HD content geloof ik).
Je Macbook trekt het, het is VLC die moeilijk doet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 20:01
Heeft iemand het nummer van de support van de online Apple store voor me? Ben namelijk sinds vandaag een scheurtje zoals deze rijker... Het nummer is op de site niet echt te vinden en de factuur heb ik vast nog wel _ergens_ liggen, maar die kan ik zo 123 niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Laatst online: 14-09 16:27

scorpie

Supra Addict

Ik weet dat je de kleine lettertjes moeilijk kunt vinden Mike, maar op deze pagina:
http://www.apple.com/nl/support/
staat onderaan gewoon:
Bel de Apple Store (0800 0200 570)
;p

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

scorpie schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 22:05:
Ik weet dat je de kleine lettertjes moeilijk kunt vinden Mike, maar op deze pagina:
http://www.apple.com/nl/support/
staat onderaan gewoon:

[...]

;p
Die je na het bellen het juiste nummer geven (als het werkt) of doorverbinden naar iemand van de verkoop (als het niet werkt) die je daarna het nummer geeft. Dat nummer is 0900-7777703 en is inderdaad nogal zeer lastig te vinden op de support pagina's. Het nummer kost je overigens ook nog eens 10ct per minuut (en daarbij komende de kosten van bijv. je gsm er nog bij op). Je kunt ook gewoon een winkel bellen die repairs voor je kan doen maar sommige van die winkels willen nog wel eens een dossiernummer van Apple hebben en daarvoor moet je dus eerst Apple bellen.

[ Voor 13% gewijzigd door ppl op 03-10-2007 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 22:20
MikeN schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 21:19:
Heeft iemand het nummer van de support van de online Apple store voor me? Ben namelijk sinds vandaag een scheurtje zoals deze rijker... Het nummer is op de site niet echt te vinden en de factuur heb ik vast nog wel _ergens_ liggen, maar die kan ik zo 123 niet vinden.
Welkom bij de club. Mijne is net een weekje terug. Valt gewoon onder de garantie aangezien het een veel voorkomend probleem is. Waarschijnlijk heb je hem online gekocht, in dat geval kan je hem naar de MacHouse brengen, die rekenen geloof ik 35 euro voor het analyseren en opsturen. De mijne was 3 weken weg in totaal.

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xaveriussmet
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-01-2023
Mijne had 't ook, ik had 'm ook online besteld.
Gewoon binnengebracht bij Switch-shop in Gent (switchshops.be), kosteloos hersteld, volgende dag al terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Laatst online: 07:16

Japie.G

Colour Classic

burne schreef op zondag 30 september 2007 @ 18:28:
[...]

Ik ben eergisteren even met m'n macbook aan van cs naar haarlem gereden, en netstumbler kwam met 585 access-points ofzo aanzetten. Gewoon thuis op de bank zie ik er twintig, inclusief die van een school op 150 meter afstand (en 1 rij huizen).

Ik heb echt nog nooit zoveel gezien als met een macbook. De wifi van het ding is echt fabeltastisch qua gevoeligheid. Wat wel minder is, is de vergevingsgezindheid voor slechte implementaties van accesspoints. Updates (op de access-points) installeren helpt een hoop, maar er blijft veel crap tussenzitten. En dat is niet alleen met Hung Lo spul het geval, er is ook marginale crap van 3com, Hawkwing en andere, redelijk serieus geachte merken te vinden. Men test even met een windows-PC, en dan is de compabiliteit wel in orde, denkt men.
Ik heb een Mac Mini en die loopt gewoon echt hartstikke vast zodra ik airport probeer te connecten met mijn linksys router. Windows laptops doen het prima! nu krijg ik morgen mijn macbook binnen. Hoe groot is de kans dat deze ook heel erg gaat vastlopen als ik hem probeer te connecten met die router? Anders moet ik morgen maar even een ander routertje halen. (test met een oudere linksys router levert geen problemen op)

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Niet online
Japie.G schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 22:06:
[...]

Ik heb een Mac Mini en die loopt gewoon echt hartstikke vast zodra ik airport probeer te connecten met mijn linksys router. Windows laptops doen het prima! nu krijg ik morgen mijn macbook binnen. Hoe groot is de kans dat deze ook heel erg gaat vastlopen als ik hem probeer te connecten met die router? Anders moet ik morgen maar even een ander routertje halen. (test met een oudere linksys router levert geen problemen op)
Welke Linksys heb je? Ik heb hier de WRT54GC en de WAG200 staan en geen problemen met mijn macmini (1.66 core duo) en mijn macbook (c2d,2.0). Of is er misschien andere firmware beschikbaar voor je router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb m'n zwarte MB nu zo'n half jaar en ik zie dat het toetsenboard op de command toets en spatiebalk iets van kleur veranderd is. De kleur is iets donkerder geworden op die plaatsen omdat ik daar vaak m'n vinger houdt.

Is dit op de een of andere manier nog goed te krijgen of is dit gewoon het effect van veel gebruik?
Pagina: 1 ... 9 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.