[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 18 Laatste
Acties:
  • 12.783 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Ik heb mijn Zwarte MacBook nu meer als een jaar en geen problemen mee. En ik heb gebruik hem per dag meer dan 8 uur en gaat mee het OV in.
Enigste wat ik nu begin te zien zijn dat de toetsen van het toetsenbord een afdruk achterlaten op het scherm.

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 17:41

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Beta schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 10:48:
Ik heb mijn Zwarte MacBook nu meer als een jaar en geen problemen mee. En ik heb gebruik hem per dag meer dan 8 uur en gaat mee het OV in.
Enigste wat ik nu begin te zien zijn dat de toetsen van het toetsenbord een afdruk achterlaten op het scherm.
wanneer je zorgt dat je tas niet tjokvol met boeken zit naast je MacBook zou je daar weinig tot geen last van moeten hebben. Mijn iBook, PowerBook, MacBook en MacBook Pro hebben hier geen last van (gehad). Mocht een iets legere tas niet haalbaar zijn kan je overwegen een 'Crumpler The Slip' aan te schaffen, die je tussen toetsenbord en scherm legt. Schijnt goed te werken. :)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 01:59
Hier heb ik dus ook last van. Echter lijken het meer krasjes of pitten wat er in mijn scherm zit. Schoonmaken heeft dus geen zin :( Ik gebruik nu een i-saver, een fleece stukje stof, om verdere beschadiging te voorkomen.

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn007
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-10 16:01
vacuumcleaner schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 17:25:
[...]

Welkom bij de club. Mijne is net een weekje terug. Valt gewoon onder de garantie aangezien het een veel voorkomend probleem is. Waarschijnlijk heb je hem online gekocht, in dat geval kan je hem naar de MacHouse brengen, die rekenen geloof ik 35 euro voor het analyseren en opsturen. De mijne was 3 weken weg in totaal.
3 weken kwijt en dan nog 35 euro moeten betalen? Ik heb 'm naar HTR in Veenendaal gebracht en na een half uurtje tot drie kwartier kon ik 'm weer meenemen. En dat geheel kosteloos! Macbook online gekocht.(zie hier mijn eerdere post in dit topic over dit onderwerp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-10 17:54

Licko

ZVDK

rechts onder in de hoek, boven dat lapje zeg maar zit bij mij een beetje speling tussen dat donkere laagje en de case zeg maar.
als iktyp hoor je het zo tikken omdat ik het dan telkens een beetje naar beneden duw

is dit reden genoeg om er even naar te laten kijken?

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-10 15:28
martijn007 schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 12:57:
[...]

3 weken kwijt en dan nog 35 euro moeten betalen? Ik heb 'm naar HTR in Veenendaal gebracht en na een half uurtje tot drie kwartier kon ik 'm weer meenemen. En dat geheel kosteloos! Macbook online gekocht.(zie hier mijn eerdere post in dit topic over dit onderwerp)
Ik was ook niet echt van plan te betalen of hem weken kwijt te zijn, maar goed, morgen maar eens met Apple bellen.

Weet je trouwens of de touchpad onderdeel uitmaakt van de topcase of niet? Die slijt namelijk als een gek. Oh, en AvdE, ik heb inmiddels het stukje onder m'n spatiebalk in het scherm staan, ook echt geweldig, gelukkig valt het niet echt op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Laatst online: 02-10 01:59
martijn007 schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 12:57:
[...]

En wat was er toen kapot/vervangen? Mijn gehele bottomcase en topcase werden vervangen. Daarnaast heb ik niks betaald omdat ik hem bij de MacHouse had gekocht.
MikeN schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 16:48:
[...]

Ik was ook niet echt van plan te betalen of hem weken kwijt te zijn, maar goed, morgen maar eens met Apple bellen.

Weet je trouwens of de touchpad onderdeel uitmaakt van de topcase of niet? Die slijt namelijk als een gek. Oh, en AvdE, ik heb inmiddels het stukje onder m'n spatiebalk in het scherm staan, ook echt geweldig, gelukkig valt het niet echt op...
Bij mij was mijn hele topcase vervangen, dus het kunststof van de palmrest, de touchpad+muisknop en het toetsenbord

[ Voor 5% gewijzigd door vacuumcleaner op 04-10-2007 16:54 ]

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

ppl schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 17:03:
nogal zeer lastig te vinden op de support pagina's
Je gaat naar www.apple.nl, in het Nederlands (nl), je wilt support (support) en je zoekt hoe contact op te nemen (contact). Slashes ertussen en je hebt de URL:

http://www.apple.com/nl/support/contact/

Zeer lastig, inderdaad. :X

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Mja, dat is een probleem dat ik nog bij geen enkele laptop niet heb gezien. Is ook een beetje inherent aan 't feit dat 't scherm op millimeters afstand van 't tobo zit als je 'm dichtklapt. Je merkt er niks van als 't scherm aan staat, dus veel moeite heb ik daar niet echt mee.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
burne schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 20:41:
[...]

Je gaat naar www.apple.nl, in het Nederlands (nl), je wilt support (support) en je zoekt hoe contact op te nemen (contact). Slashes ertussen en je hebt de URL:

Ja, en onderaan de pagina staat weer een 0800 nummer en bij de Apple Store after-sales support (waar ik dus moet zijn) staat dat je op je factuur moet kijken. En toevallig weet ik ook nog net wel dat er op m'n factuur een ander nummer staat dan die bij /nl/support op de website...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Laatst online: 11:35

Japie.G

Colour Classic

Hallo!

Ik heb mijn macbook 2.1 sinds gisteren. Eerste wat ik gedaan heb is het geheugen vervangen voor 2gb. Dat gaat echt heel erg makkelijk. Staat zelfs een instructie stikker onder de batterij. Toen opgestart. Echt een superfijn ding hoor! En ik heb gelijk gekeken of er bij mijn scherm ook een slechte weergave van kleuren is bij gradient verlopen, maar ik zie het echt niet hoor! Instellingen zijn out of the box. Inkijkhoek links-rechts is zeer goed, boven-onder zeer slecht.

Dat zijn mijn ervaringen tot nu toe!

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaveBlue
  • Laatst online: 07-10 15:47
DoctorV64 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 00:40:
Ik heb dit al ruim anderhalf al terwijl ik niet echt zware apps draai en mijn MB staat ongeveer 3,5 uur aan, de fan blaast dus lekker door op >6000 toeren. Komt dit andere MB bezitters bekend voor?
Ik word er langzaam aan goed ziek van dat die fan constant richting 6K rpm gaat |:( Ik kan gewoon niet in alle rust een 720p film kijken op m'n MB 2,16Ghz met 2GB. Ik heb van de broodheer een HP
laptop met quasi dezelfde specs die wel gewoon z'n mond houdt. Maar goed, afgezien van de herrie is het een schitterend apparaat. Hopelijk komt Apple nog eens met een firmware update die dit aanpakt.

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:00
Ik was net met Aperture wat bestandjes aan het exporteren, was de temperatuur van m'n CPU gewoon fucking 94 graden (in clamshellmode). Was wel even schrikken, toen hij klaar was ging hij overigens wel weer omlaag. Maar ik was wel blij dat m'n fan toen op volle toeren draaide. Nadat ie klaar was ging werd m'n fan ook weer stil. Kheb eigenlijk nog nooit problemen gehad met de fan. (MB nu ongeveer 1 jaar oud)

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaveBlue schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 13:34:
[...]

Ik word er langzaam aan goed ziek van dat die fan constant richting 6K rpm gaat |:( Ik kan gewoon niet in alle rust een 720p film kijken op m'n MB 2,16Ghz met 2GB. Ik heb van de broodheer een HP
laptop met quasi dezelfde specs die wel gewoon z'n mond houdt. Maar goed, afgezien van de herrie is het een schitterend apparaat. Hopelijk komt Apple nog eens met een firmware update die dit aanpakt.
Dat is omdat VLC schijnbaar een zeer brakke 720p x264 decoder heeft. Je kunt, totdat dit opgelost is, even Windows installeren en hier je films op kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
Gewoon geen 720p kijken :p

Nieuwe topcase is inmiddels voor me besteld trouwens, volgende week even om laten wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

burne schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 20:41:
[...]

Nee, je gaat naar de Nederlandse apple site, je zoekt support voor je Macbook en je zoekt contact opnemen. Als je dan jouw trucje toepast werkt dat niet. Onderaan de support pagina's staat een mooi linkje "contact" waar vrijwel iedereen overheen leest. Het is ook niet echt de realiteit dat mensen gaan nadenken wat ze als URL zouden moeten invullen; mensen gaan naar een site en klikken dan verder naar de info die ze zoeken (en als ze het niet snel vinden zijn ze weer weg). Als je al klikkend door die site gaat is dat niet zo erg prettig vanwege de opbouw van de site en het gebruik van zowel Nederlands en Engels door elkaar (wat nog veel erger wordt bij de support artikelen zelf, dat is vaak meer Engels dan Nederlands). Niet iedereen is goed in Engels heb ik al wel gemerkt hier op GoT. Overigens staat er op de Nederlandstalige support pagina voor de Macbook onderaan de link "contact" die linkt naar de door jou genoemde URL maar door de hoeveelheid aan informatie en links die op die pagina staan kan ik me goed voorstellen dat mensen door de bomen het bos niet meer zien. Wat mij betreft zijn de supportpagina's een goed voorbeeld van hoe het niet moet.

Daarnaast...wat voegt die reactie van jou nog toe behalve dat je weer even lekker hebt kunnen flamen? Voortaan eens wat vriendelijker reageren. Ook zeer lastig...
RobbieB schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 15:34:
Ik was net met Aperture wat bestandjes aan het exporteren, was de temperatuur van m'n CPU gewoon fucking 94 graden (in clamshellmode). Was wel even schrikken, toen hij klaar was ging hij overigens wel weer omlaag. Maar ik was wel blij dat m'n fan toen op volle toeren draaide. Nadat ie klaar was ging werd m'n fan ook weer stil. Kheb eigenlijk nog nooit problemen gehad met de fan. (MB nu ongeveer 1 jaar oud)
Dan zou je eens moeten proberen wat er met de temperatuur gebeurd wanneer je de klep openzet. Kan zijn dat het een aardig effect heeft op de temperatuur. Hou ook even het CPU gebruik in de gaten; als die voluit staat te draaien is het niet zo heel raar dat de temperatuur ook aardig stijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaveBlue
  • Laatst online: 07-10 15:47
Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 15:55:
[...]
Dat is omdat VLC schijnbaar een zeer brakke 720p x264 decoder heeft. Je kunt, totdat dit opgelost is, even Windows installeren en hier je films op kijken.
Niet om het één of ander, maar ik ga geen Windows installeren op m'n Mac. Maar goed, ik heb eens gekeken en ook met Quicktime i.c.m. Perian gaat 'ie gewoon richting de 6200rpm |:( Gewoon gebrekkig thermal design dus :/

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil een MacBook kopen, maar als ik een maand moet wachten op een Santa Rosa (en zeker bijbehorende snellere videochip) heb ik dat er wel voor over. Maar als ik het goed begrijp komt een dergelijke update ofwel eind oktober met de launch van Leopard of anders pas in januari ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Laatst online: 11:35

Japie.G

Colour Classic

Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 16:34:
Ik wil een MacBook kopen, maar als ik een maand moet wachten op een Santa Rosa (en zeker bijbehorende snellere videochip) heb ik dat er wel voor over. Maar als ik het goed begrijp komt een dergelijke update ofwel eind oktober met de launch van Leopard of anders pas in januari ofzo?
geruchten blijven geruchten....

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 14:22
-

[ Voor 99% gewijzigd door donaldo op 05-10-2007 19:08 . Reden: nogal impulsieve post na slechte ervaring met apple support, inmiddels toch opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Japie.G schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 16:57:
[...]

geruchten blijven geruchten....
Ja, dat snap ik, ik hoef ook niet te weten wat er verschijnt. Maar er zijn toch een aantal verwachte launchdata waarop het mogelijk is dat een dergelijke update kan verschijnen? En aangezien ik wel even wil wachten, maar geen jaren, mijn vraag, klopt het dat ik de update ofwel eind oktober/november met de launch van Leopard (en de feestdagen in aantocht), ofwel in januari bij Macworld (als ik het goed begreep) ofwel pas in mei ofzo (als de sequence klopt) kan verwachten?
Dan wacht ik in principe gewoon eind oktober/november af met de leopard release en dan kan ik dan ofwel het huidige model met leopard kopen of een geupdate versie met leopard. De sexyheid van leopard is toch wel het afwachten waard :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valt een falende fan eigenlijk nog binnen de garantie? Die van mij gaat bij medium belasting (dus een filmpje in VLC, een muziekje in iTunes, een beetje surfen met Safari) vaak constant tussen 0rpm en 4500rpm, waarbij één "omslag" van 0 naar 4500 en weer terug meestal binnen anderhalve seconde gebeurd. Hoogst annoying dat hij constant op en neer gaat, maar verder niet erg schadelijk. Als hij dan eindelijk weer naar 0 rpm gaat is hij wel lekker stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:59
Toen ik mijn macbook terugkreeg van reparatie raadde men me aan een stuk stof tussen het scherm en de topcase te leggen... dus ik heb een stuk stof gekocht en deze tussen het scherm en topcase gestopt... echter hoe klein je het stuk ook knipt... de macbook gaat niet meer zo goed dicht en de magneetsluiting functioneerd dan niet meer.

Nu las ik op internet dat ik een crumpler the slip kon kopen en deze tussen het scherm en de topcase kon leggen, echter zijn ze niet overal verkrijgbaar :(.

Weet iemand nog een alternatief voor "The Slip" van Crumpler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinV
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-08 09:44
.NCK schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 22:08:
Toen ik mijn macbook terugkreeg van reparatie raadde men me aan een stuk stof tussen het scherm en de topcase te leggen... dus ik heb een stuk stof gekocht en deze tussen het scherm en topcase gestopt... echter hoe klein je het stuk ook knipt... de macbook gaat niet meer zo goed dicht en de magneetsluiting functioneerd dan niet meer.

Nu las ik op internet dat ik een crumpler the slip kon kopen en deze tussen het scherm en de topcase kon leggen, echter zijn ze niet overal verkrijgbaar :(.

Weet iemand nog een alternatief voor "The Slip" van Crumpler?
Wat voor problemen had je dan dat ze dat stuk stof aanraden? Ik ben zelf ooit op m'n MacBook gaan zitten en heb daardoor enkele toetsen in m'n scherm staan. Dat zie je alleen als het scherm zwart is en je een bepaalde lichtinval hebt. Als ik gewoon op de MacBook werk zie ik er niets van.

Aangezien een beetje druk in een tas waarschijnlijk minder gewicht zal uitoefenen dan een persoon, zie ik geen reden om met een lapje stof te gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Laatst online: 07:59
Flydesign.nl schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 22:36:
[...]
Wat voor problemen had je dan dat ze dat stuk stof aanraden?
Ik had een mooie afdruk van de rand tussen mijn touchpad en trackpad tussen het scherm staan, en her en der plekken waar de kleuren anders uitvielen.
Men heeft toen het LCD paneel vervangen en dat advies gegeven.

Ik houd mijn scherm nu liever kras en schade vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De tijd in mac os gaat elke keer 2 uur omhoog ook nadat ik de tijd aanpas. Als ik met bootcamp naar windows ga is die tijd altijd goed maar als ik dan weer opnieuw opstart en naar mac os ga is die tijd weer 2 uur vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Laatst online: 02-10 23:02

Maartenvs

For Sale

Windows en OSX hanteren een andere manier om de tijd aan te passen. Had het zelf ook. Als je de tijdzone veranderde loste dat het probleem op kon ik me herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Om de tijd op te slaan om precies te zijn. Dat wil zeggen, de een slaat de tijd in UTC op (osx) en de ander in de huidige tijdzone (raad.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleempje.. Heb even de laatste post uit mijn eigen topic hierheen gekopieerd:
Ok de problematiek gaat nog ff door; nu iPhoto er af is gegooid kan ik geen foto's meer van mn camera naar mn laptop downloaden.. De camera (nog steeds een ixus50) wordt niet weergegeven op het bureaublad, nog in finder. Kijk ik bij systeemprofiel, dan staat ie daar wel bij USB..

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Canon camera's doen niet aan USB Mass Storage. Je hebt daar een applicatie voor nodig zoals iPhoto, of als je dat niet wilt gebruiken, Image Capture.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok lekker slim dus dat ik iPhoto er af heb gegooid.. Image capture.. Zit dat al standaard op mn mac of kan ik dat ergens downloaden? Ik heb Mac OS X 10.4.10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 01:03:
Ok lekker slim dus dat ik iPhoto er af heb gegooid.. Image capture.. Zit dat al standaard op mn mac of kan ik dat ergens downloaden? Ik heb Mac OS X 10.4.10
Ik zou zeggen, probeer het eens met Spotlight? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He, het is gelukt! Tof!

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn reactie klinkt misschien wat eigenwijs, maar dit is wel een manier die ik je aan kan raden: Gebruik zo veel als mogelijk dat mooie vergrootglas rechts bovenin. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks, sowieso zijn tips welkom, ben echt nog een volledige nieuweling op het gebied van OSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoeLeerT
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-08 20:37
hmmm me nieuwe macbook pro net binnen :D, alleen jammer dat er nog Mac Os x 10.4 opstaat en krijg 10.5 niet alsnog gratis :/ . ag deze week maar weer ff terug naar de apple shop want zodra ik em opstartte had ie al een dode pixel midden in me beeld

[ Voor 68% gewijzigd door RoeLeerT op 08-10-2007 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoeLeerT schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 10:20:
hmmm me nieuwe macbook pro net binnen :D, alleen jammer dat er nog Mac Os x 10.4 opstaat en krijg 10.5 niet alsnog gratis :/ . ag deze week maar weer ff terug naar de apple shop want zodra ik em opstartte had ie al een dode pixel midden in me beeld
Als je hem uitgepakt hebt kun je hem enkel omruilen, niet terugbrengen. Verder is het gratis krijgen van een OS dat nog niet uit is meer iets voor Windows, bij Apple krijg het het er pas gratis bij als Leopard gereleased is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoeLeerT
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-08 20:37
mja iemand anders van me Uni die er ook eentje net had zei zoiets dus zat er nog op te hopen, maar bij de apple shop werd me idd verteld dat dat niet mogelijk is. Ag, kreeg bij me macbook een bon twv 100 euro alleen te gebruiken voor apple producten, en aangezien ik anti ipod ben ga ik daar maar Leopard van kopen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoeLeerT schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 10:34:
mja iemand anders van me Uni die er ook eentje net had zei zoiets dus zat er nog op te hopen, maar bij de apple shop werd me idd verteld dat dat niet mogelijk is. Ag, kreeg bij me macbook een bon twv 100 euro alleen te gebruiken voor apple producten, en aangezien ik anti ipod ben ga ik daar maar Leopard van kopen ;).
Ooit een iPhone gekocht ofzo :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 10:27:
[...]

Als je hem uitgepakt hebt kun je hem enkel omruilen, niet terugbrengen. Verder is het gratis krijgen van een OS dat nog niet uit is meer iets voor Windows, bij Apple krijg het het er pas gratis bij als Leopard gereleased is.
Je laptop wordt niet omgeruild als je maar 1 dode pixel hebt. Daarvoor moet je er een aantal (ik meen 3) dicht bij elkaar hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rox_NL schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 18:52:
[...]

Je laptop wordt niet omgeruild als je maar 1 dode pixel hebt. Daarvoor moet je er een aantal (ik meen 3) dicht bij elkaar hebben.
Maak daar maar 6 van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKLORD
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-10 19:03
een maandje wachten met het kopen van een macbook lukt nog wel. wil sowieso leopard erop hebben. en ik hoop toch eigenlijk ook nog wel op een update voor de macbook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandarijntje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-10 16:30
http://www.macosx.nl/?p=showarticle&art_id=2735

heel mooi heel mooi. Een beetje meer zekerheid:) dan wordt het dus in november mijn aller eerste mac halen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Hobbit
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-11-2020
Ik twijfel al een hele tijd tussen een macbook pro en een macbook black. Wat mij dus tegenhoud is de afwezigheid van een grafische kaart. Maar aan de andere kant vind ik de pro net iets te duur en ben ik helemaal verliefd geworden op het 13" formaat, vooral in het zwart. :9~ Ik wacht iig nog wel een maandje af. Dan zit iig het luipaard er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Svennos_1990 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 22:07:
http://www.macosx.nl/?p=showarticle&art_id=2735

heel mooi heel mooi. Een beetje meer zekerheid:) dan wordt het dus in november mijn aller eerste mac halen >:)
Het blijven geruchten, maar het zou wel heul mooi zijn. Moet ik nog 2-3 weken langer wachten :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Hobbit
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-11-2020
Iemand toevallig nog wat glamourpics van zijn (zwarte) macbook? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Evil Hobbit schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 00:24:
http://www.flickr.com/search/?q=black+macbook :Y)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Evil Hobbit schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 00:24:
http://www.flickr.com/search/?q=macbook+black :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Evil Hobbit schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 00:20:
Ik twijfel al een hele tijd tussen een macbook pro en een macbook black. Wat mij dus tegenhoud is de afwezigheid van een grafische kaart. Maar aan de andere kant vind ik de pro net iets te duur en ben ik helemaal verliefd geworden op het 13" formaat, vooral in het zwart. :9~ Ik wacht iig nog wel een maandje af. Dan zit iig het luipaard er op.
Zonder grafische kaart kun je zo weinig he ;) In de Macbook zit een Intel GMA 950 die toch best leuke dingen kan doen. Als je echter wat meer wil dan is de kaart die in de Macbook Pro zit een veel betere keus. Het ligt er maar net aan wat je allemaal van plan bent aan grafische zut. Als je zoekt binnen AppleTalk en dit topic dan zul je wel het nodige daarover kunnen vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppl schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 00:43:
[...]

Zonder grafische kaart kun je zo weinig he ;) In de Macbook zit een Intel GMA 950 die toch best leuke dingen kan doen. Als je echter wat meer wil dan is de kaart die in de Macbook Pro zit een veel betere keus. Het ligt er maar net aan wat je allemaal van plan bent aan grafische zut. Als je zoekt binnen AppleTalk en dit topic dan zul je wel het nodige daarover kunnen vinden :)
De Intel GMA 950 is geen grafische kaart maar een zooitje chips die een twee dimensionaal beeld kan toveren, en that's it. Games kun je er eigenlijk wel op vergeten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 00:57:
[...]

De Intel GMA 950 is geen grafische kaart maar een zooitje chips
Dat kun je van de radeon in m'n macbook pro ook wel zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 01:06:
[...]

Dat kun je van de radeon in m'n macbook pro ook wel zeggen.
Echter kan deze op niveau ook driedimensionaal beeld tonen, in tegenstelling tot de normale Macbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 01:08:
Echter kan deze op niveau ook driedimensionaal beeld tonen, in tegenstelling tot de normale Macbook.
Ik ben geen gamer (godzijdank) dus die paar frames extra per seconde in een of ander spel kan me echt volstrekt niet boeien. 2D-performance is vergelijkbaar met alle moderne video-hardware, en 3D-performance is prima, zolang je geen vertex-shaders of T&L gebruikt.

Het is een compacte laptop, geen high-end fragdoos. Macbook Pro's zuigen ook serieus in vergelijking met een paartje 8800 Ultra's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

burne schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 03:25:
[...]

Ik ben geen gamer (godzijdank) dus die paar frames extra per seconde in een of ander spel kan me echt volstrekt niet boeien. 2D-performance is vergelijkbaar met alle moderne video-hardware, en 3D-performance is prima, zolang je geen vertex-shaders of T&L gebruikt.

Het is een compacte laptop, geen high-end fragdoos. Macbook Pro's zuigen ook serieus in vergelijking met een paartje 8800 Ultra's.
En op dit punt klappen 50% van mijn games eruit.

Wat de andere 50% van de games betreft: Nee, ook mij maken die paar FPS niet uit, maar ik vind het wel fijn dat ik bij een game @ 1280 * 800 uberhaupt boven de 24fps kom, iets dat mij tot nu toe met nog geen één modern spel (> 2004) gelukt is. Dus nee, games kun je er simpelweg niet op doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 08:33:
[...]

En op dit punt klappen 50% van mijn games eruit.

Wat de andere 50% van de games betreft: Nee, ook mij maken die paar FPS niet uit, maar ik vind het wel fijn dat ik bij een game @ 1280 * 800 uberhaupt boven de 24fps kom, iets dat mij tot nu toe met nog geen één modern spel (> 2004) gelukt is. Dus nee, games kun je er simpelweg niet op doen.
Volgens mij hebben we 't hier eerder over gehad en was de conclusie dat als je spelletjes wilt spelen, je een console moet kopen. En dat spelletjes voor kinderen waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-10 17:20

dawuss

gadgeteer

Tsja, de lage prijs moet ergens vandaan komen. Ik snap ook wel dat Apple een duidelijk onderscheid wil houden tussen de MacBook en de MacBook Pro.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Macbook doet het prima als emulator :) games genoeg dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Laatst online: 10-10 11:25
We hadden het hier over recente 3D games :/.
(en die werken prima op de mbp, en die zuigen op de mb. klaar) (en dan praat ik trouwens over mac os versies van ut2004 en cod2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memento__mori
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-08 07:38
CyBeR schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 08:39:
[...]
Volgens mij hebben we 't hier eerder over gehad en was de conclusie dat als je spelletjes wilt spelen, je een console moet kopen. En dat spelletjes voor kinderen waren.
En ik denk dat er meermaals tot de conclusie is gekomen dat niet iedereen consoles leuk vindt (stomme joypads) en het is natuurlijk heel volwassen om dat laatste te zeggen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 08:39:
[...]

Jep. Ik game dan ook niet op mijn Macbook. De conclusie is denk ik aardig te stellen dat een videokaart die in 2006 al low-budget was dat nu nog steeds is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko

Licko

ZVDK

wat is de beste manier om een externe hdd te veilig de verwijderen wanneer je macbook in de sluimerstand is? het gaat om een WD mybook pro via firewire

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Gewoon er af trekken. Er is op dat moment toch geen dataverkeer tussen de twee apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar waar je Macbook dan toch weer uit slaapstand komt kun je hem net zo goed veilig verwijderen. :)

Maar inderdaad, eruit trekken kan dan prima.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2007 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko

Licko

ZVDK

ik had hem er dus ook zo uitgetrokken, maar toen ik daarna op school mijn macbook weer aanzette, kreeg ik wel de melding dat er een apparaat niet veilig was verwijderd, en dat er data beschadigd kon zijn...

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:25

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

wat is dat gekke geluid in mijn Macbook als ik ermee werk? En wat luider is als ik de stekker erin heb?

Als ik scroll of een applicatie open of type is het weg. Maar komt telkens terug.

Is dat die whine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Kaspers schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 09:41:
Gewoon er af trekken. Er is op dat moment toch geen dataverkeer tussen de twee apparaten.
Maar het ding is nog wel gemount en dus niet netjes geunmount. Gewoon unmounten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko

Licko

ZVDK

CyBeR schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 10:10:
[...]

Maar het ding is nog wel gemount en dus niet netjes geunmount. Gewoon unmounten dus.
dus eerst uit sluimerstand halen? en dan verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Je kunt alleen dingen unmounten als je MB aan staat ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
CyBeR schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 10:10:
Maar het zal geen schade aanbrengen op de ehdd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigg Balls schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 09:58:
wat is dat gekke geluid in mijn Macbook als ik ermee werk? En wat luider is als ik de stekker erin heb?

Als ik scroll of een applicatie open of type is het weg. Maar komt telkens terug.

Is dat die whine?
Is het geluid weg als je PhotoBooth opstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Laatst online: 06:57
Bigg Balls schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 09:58:

Is dat die whine?
Zoals jij het beschrijft en ik het zelf ook ervaar is het inderdaad de Whine. 8)7 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Kaspers schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 10:55:
[...]

Niet als je 't een keer doet nee, maar je moet dat niet te vaak doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot
  • Laatst online: 27-09 08:46

smokalot

titel onder

Kaspers schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 10:55:
[...]

unmounten is geen handeling op hardware maar op het bestandssysteem. En dat kan dus wel degelijk corrupt raken als je niet netjes unmount. Het punt is dat de kernel buffers bijhoudt van de externe schijf, die pas gegarandeerd weggeschreven worden als je unmount. Als je alleen maar leest van een externe hdd zal t niets uitmaken, maar als je er iets naar gekopieerd hebt bijvoorbeeld, en de dialog is weg, betekent dat niet dat de kernel ook echt alles weg heeft geschreven. Eruit trekken betekent op dat moment dus een incompleet bestand op de schijf.

It sounds like it could be either bad hardware or software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-10 17:20

dawuss

gadgeteer

smokalot schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 12:17:
[...]

unmounten is geen handeling op hardware maar op het bestandssysteem. En dat kan dus wel degelijk corrupt raken als je niet netjes unmount. Het punt is dat de kernel buffers bijhoudt van de externe schijf, die pas gegarandeerd weggeschreven worden als je unmount. Als je alleen maar leest van een externe hdd zal t niets uitmaken, maar als je er iets naar gekopieerd hebt bijvoorbeeld, en de dialog is weg, betekent dat niet dat de kernel ook echt alles weg heeft geschreven. Eruit trekken betekent op dat moment dus een incompleet bestand op de schijf.
Het begint wat off-topic te raken, maar het lijkt me een veilige aanname dat alle writes op kernel niveau wel netjes worden geflushed voor een sleep, maar dat kun je op applicatie niveau niet garanderen: je document is misschien nog niet gesaved, je cache nog niet geflushed dat soort dingen. Een goede applicatie zorgt daar zelf voor als een signal binnen komt, maar het blijft altijd aan de applicatie om dat goed voorelkaar te hebben.

In het geval van lees-acties kan ik me zelfs voorstellen dat hier flinke crashes door veroorzaakt kunnen worden: Applicatie verwacht een schijf, schijf is ineens foetsie zonder notificatie en *poef*.

Maar goed, veel met een MacBook heeft het niet te maken :P Als er behoefte aan is, wil ik deze discussie wel even afsplitsen naar een nieuw topic :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Niet online
Is er naast het systeemprofiel en over deze mac nog een andere manier om te kijken hoeveel ram je tot je beschikking hebt?

Heb vandaag namelijk 4GB (2x2) in mijn MacBook C2D 2.0 gezet, maar ik meende dat hij max 3.3 ondersteunde?

Zowel bij de hardwaretest na het direct installeren, als bij over deze mac en het systeemprofiel staat nu doodleuk dat ik 4GB heb. Nu heb ik er geen problemen mee, maar het verbaasde mij wel :).

/Edit, activiteitenweergave laat maar 3GB zien.

[ Voor 5% gewijzigd door Rox_NL op 11-10-2007 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Macbook is max 3 aangezien hij niet de laatste Santa Rosa chipset bevat :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om een MacBook te kopen die ik wil gaan gebruiken voor het draaien van programma's zoals Photoshop, Illustrator, Indesign en Flash.
Nu zijn er van de MacBook 3 varianten. Ik wil sowieso een witte dus ik twijfel tussen deze 2. Het verschil in prijs is 200 euro en de enige verschillen die ik zie zijn superdrive ipv combodrive, 120GB ipv 80GB en 2.16Ghz ipv 2.0Ghz. Zelf heb ik de superdrive niet nodig omdat ik alle CD's brand op mijn windows PC. Ook de opslagcapaciteit is daar ruim voorzien. Zijn er behalve deze zaken nog meer verschillen of zou ik beter voor de goedkope MacBook kunnen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4ke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-10-2017
De verschillen die je noemt zijn dan ook alle verschillen. Aangezien je aangeeft dat deze verschillen (120GB HD, 2.16Ghz en Superdrive) voor jouw niet zo belangrijk zijn, kun je dus gewoon voor de goedkope MacBook gaan.

I USE CAPS LOCK BECAUSE I WILL BECOME NOTICED, POPULAR, AND GOOD IN BED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit een beetje heen en weer te kijken en heb nu de mogelijkheid om uit de VS een MacBook te halen. Met de huidige dollarkoers scheelt dit toch een beetje, maar nu las ik net dat er een verschil zit in de toetsenborden van de Nederlandse MacBooks en die uit de VS.

Het is toch nog wel gewoon mogelijk om euro-tekentjes te maken op de Amerikaanse MacBook? En krijg ik veel gezeur met het gebruik maken van garantie in Nederland? Het gaat hier gewoon om een sprinternieuwe MacBook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Niet online
Kaspers schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 23:17:
Macbook is max 3 aangezien hij niet de laatste Santa Rosa chipset bevat :).
Maar dat is dus het rare, overal wordt keurig 4 herkend:
- Hardware test
- Over deze Mac
- Systeemprofiel

De activiteitenweergave herkent er maar 3 (zoals ik al eerder zei)
Als het niet hardwarematig ondersteund zou worden, waarom ziet hij het wel dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afaik kan de Macbook prima 4GB aan, echter kan hij maar 3GB adresseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 18:15:
Het is toch nog wel gewoon mogelijk om euro-tekentjes te maken op de Amerikaanse MacBook? En krijg ik veel gezeur met het gebruik maken van garantie in Nederland? Het gaat hier gewoon om een sprinternieuwe MacBook.
Euroteken is dan alt shift 2. De garantie weet ik niet maar als je in dit subforum zoekt vindt je genoeg info, er zijn namelijk meer mensen voor jou geweest die er eentje uit de VS wilden hebben of hebben gekocht op vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroentje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door jeroentje op 20-10-2007 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

abjeroen schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 16:04:
2 verder heb ik nog nooit met een mac gewerkt (af en toe voorzichtig met iemand anders zn muis bewogen) maar ben echt wel benieuwd naar het OS. boot / sluit deze bv sneller dan vista op n vergelijkbare notebook?
Afsluiten doet hij hier een seconde of 3 a 4 over, opstarten in een seconde a 25. Wel met 2GB RAM. Een vergelijkbare notebook is dan net het BIOS-menu gepasseerd. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

abjeroen schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 16:04:
1 Ik lees oa. dat de onboard videokaart niet denderend is.. merk je dit ook in (het opstarten van) photoshop en illustrator?
Nee, en ook niet in het gebruik ervan. De GMA950 ondersteunt alle 2D-features die nodig zijn voor Quartz 2D en is daar behoorlijk snel in.

Dat gezeur over 'niet denderend' komt van gamers, en dat zegt genoeg. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mwa, Expose op 1920*1200 doet het met de Intel GMA 950 ook nou niet echt "denderend" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroentje
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door jeroentje op 20-10-2007 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

abjeroen schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 18:26:
Dat zijn positieve berichten die mijn twijvel flink weg haalt. Kan iemand bevestigen of er een nieuwe macbook aan zit te komen?
De MacBook zit aldus de buyers guide van MacRumors halverwege zijn product cycle. Het zou dus kunnen dat er op korte termijn iets komt, het kan ook zijn van niet. Nu verwacht ik persoonlijk dat de MacBook wel naar het Santa Rosa platform zal gaan (800MHz FSB, X3100 in plaats van GMA950, ondersteuning voor 4GB RAM) maar of er verder spannende wijzigingen komen weet ik niet.

Zoals altijd: alleen een klein groepje in Cupertino weet het, en wij mogen gissen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroentje
  • Niet online
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:02
abjeroen schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 20:42:
He mensen. Heeft de mb een tv out? En kun je dat een beetje instellen met pal en ntsc?
Nee, dat heeft de MB niet. Alleen maar een mini (micro) DVI die je weer kan converten naar een normale DVI en die dan wel op een LCD monitor of LCD TV kan worden aangesloten.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

abjeroen schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 20:42:
He mensen. Heeft de mb een tv out? En kun je dat een beetje instellen met pal en ntsc?
Jawel hoor, alleen moet je daar (net als voor bv. VGA) een verloopje voor kopen.
Afbeeldingslocatie: http://www.mailamac.nl/images/default_shop/M9319.jpg

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whieee schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 19:08:
[...]

De MacBook zit aldus de buyers guide van MacRumors halverwege zijn product cycle. Het zou dus kunnen dat er op korte termijn iets komt, het kan ook zijn van niet. Nu verwacht ik persoonlijk dat de MacBook wel naar het Santa Rosa platform zal gaan (800MHz FSB, X3100 in plaats van GMA950, ondersteuning voor 4GB RAM) maar of er verder spannende wijzigingen komen weet ik niet.

Zoals altijd: alleen een klein groepje in Cupertino weet het, en wij mogen gissen :P
Ik blijf erbij dat er in november een hardware upgrade komt. Als ik zo eens naar het verleden kijk: Mei 2006, November 2006, Mei 2007.... November 2007? Hetzelfde als de iBook: November 2002, April 2003, Oktober 2003, April 2004, Oktober 2004.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuntherS
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 09:43
Whieee schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 19:08:
[...]
Nu verwacht ik persoonlijk dat de MacBook wel naar het Santa Rosa platform zal gaan (800MHz FSB, X3100 in plaats van GMA950, ondersteuning voor 4GB RAM) maar of er verder spannende wijzigingen komen weet ik niet.
Ik hoop dat je hierin gelijk gaat hebben want dan twijfel ik niet om er een te bestellen.
Heb een nieuwe laptop nodig voor school en met de huidige prijzen van de laptops is de MacBook wel duur geworden voor de hardware die erin steekt. Nu heb je de grafische kaart van de MBP, 2GB RAM en Santa Rosa in vele laptops zitten voor de prijs van een MacBook. Ok, met de MacBook heb je natuurlijk wel OS X en een mooi design maar de hardware die er nu insteekt is tochwel gedateerd voor deze tijd imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4ke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-10-2017
GuntherS schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 11:09:
Ok, met de MacBook heb je natuurlijk wel OS X en een mooi design maar de hardware die er nu insteekt is tochwel gedateerd voor deze tijd imo.
Hardware gedateerd voor deze tijd? Misschien wel, maar kom op...de bezigheden op een MacBook lijken mij zeker niet gedateerd. Foto's bewerken op een PPC met Adobe PS CS1 of op een Intel met Adobe PS CS3, het werkt op beide uitstekend en al helemaal niet gedateerd! Gewoon kopen en niet meer naar omkijken...

I USE CAPS LOCK BECAUSE I WILL BECOME NOTICED, POPULAR, AND GOOD IN BED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroentje
  • Niet online
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
abjeroen schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 12:22:
hey mensen. ik ben eens ff aan het kijken wat de voordeligste manier van aanschaf is, en met de huidige dollarkoers ben je zo 30% goedkoper uit dan in nederland! Nu vraag ik even aan jullie wat hiervoor de nadelen zijn? (behalve de vervoersrisico's!). je krijgt bv geen nederlands qwerty keyboard maar US.. heeft dit veel verschillen? en service in NL met een US macb?
Service maakt niet uit.. Echter kan je niet zomaar een MacBook uit de US laten komen... Het makkelijkste dat je kan doen is er een meenemen als je daar op vakantie bent, en dan hopen dat de douane je niet pakt ivm btw en invoersrechten.. dan zal het namelijk weinig schelen..

Het toetsenbord zal ook niet zo'n heel groot probleem zijn.. die is in principe hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eswip schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 12:32:
[...]

Service maakt niet uit.. Echter kan je niet zomaar een MacBook uit de US laten komen... Het makkelijkste dat je kan doen is er een meenemen als je daar op vakantie bent, en dan hopen dat de douane je niet pakt ivm btw en invoersrechten.. dan zal het namelijk weinig schelen..
Alles behalve de laptop zelf en de lader gewoon in de VS weggooien en je hebt gewoon een 'gebruikte' laptop. Geen haan die er naar kraait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

r.venema schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 11:52:
[...]

Hardware gedateerd voor deze tijd? Misschien wel, maar kom op...de bezigheden op een MacBook lijken mij zeker niet gedateerd. Foto's bewerken op een PPC met Adobe PS CS1 of op een Intel met Adobe PS CS3, het werkt op beide uitstekend en al helemaal niet gedateerd! Gewoon kopen en niet meer naar omkijken...
De hardware in de MacBook is in zoverre gedateerd dat zowel de chipset als de CPU alweer vervangen zijn (bij Intel) door een nieuwere generatie. Wanneer de MacBooks ook naar de i965 chipset gaan en naar de Core 2 Duo's met 800MHz FSB, kunnen de onderdelen nog groter ingekocht worden (immers kunnen ze dan niet alleen voor iMac en MBP, maar ook voor de MB gebruikt worden) wat ongetwijfeld gunstiger inkoopprijzen en dus een hogere marge tot gevolg heeft.

Apple hogere marges, wij betere hardware. Iedereen blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 13:49:
Alles behalve de laptop zelf en de lader gewoon in de VS weggooien en je hebt gewoon een 'gebruikte' laptop. Geen haan die er naar kraait.
Totdat je op de luchthaven aan moet tonen dat je 'm in Nederland gekocht hebt, en niet in Amerika. Dat lukt niet, en dus mag je alsnog BTW, invoerrechten en een boete over het totaal van 100% betalen. Dan kost je macbook opeens meer dan een in Nederland gekochte Macbook Pro.

Goed advies! Keep it coming! 8)7 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

burne schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 13:55:
[...]

Totdat je op de luchthaven aan moet tonen dat je 'm in Nederland gekocht hebt, en niet in Amerika. Dat lukt niet, en dus mag je alsnog BTW, invoerrechten en een boete over het totaal van 100% betalen. Dan kost je macbook opeens meer dan een in Nederland gekochte Macbook Pro.

Goed advies! Keep it coming! 8)7 :X
Andersom geldt precies hetzelfde. ;) In Nederland werkt het nog altijd andersom: je moet redelijk bewijs hebben dat hij in Amerika gekocht is, niet andersom. Deze methode werkt dus wel degelijk. Ik zou het alleen niet doen, omdat ik toch graag de originele verpakking (zeker bij een Apple) bewaar. Ik heb bijvoorbeeld de verpakking van mijn iPod G4 U2 edition ook nog. Dat is natuurlijk ook omdat de verpakking mooi is. :P

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Pagina: 1 ... 10 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.