[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 18 Laatste
Acties:
  • 12.764 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gedateerde hardware? Mijn Macbook is bijna anderhalf jaar oud, en doet alles dat hij moet doen razendsnel. Maakt het dan ook maar iets uit dat de hardware gedateerd is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 15:20:
Gedateerde hardware? Mijn Macbook is bijna anderhalf jaar oud, en doet alles dat hij moet doen razendsnel. Maakt het dan ook maar iets uit dat de hardware gedateerd is? :)
Ehm, das een vage opmerking. Als er nu iets beter beschikbaar is dan zou apple toch gewoon moeten updaten.
Natuurlijk het is apple dus dat doen ze niet zo snel maar toch. My maakt het ook geen reet uit trwns, ik betaal liever minder voor iets dat ik wil dan veel voor zooi die ik niet nodig heb. Daarom heb ik dus ook geen MBP.
Maarja, je kan nooit teveel van het goede hebben :D

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zeg alleen maar dat het amper uit maakt dat de huidige Macbook niet om de drie weken geupdate word met het snelste van het snelste, dat is niet de gedachtegang achter de hardware van Apple. Zo heeft de iPhone geen HSDPA en een 5 megapixel camera, maar wel een geweldige userinterface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 22:20
Ik heb zelf een MB uit Amerika meegenomen en enkel de MB, lader, AB, en boekjes/software meegenomen.

Werd wel nog even spannend bij de NLse douane aangezien ik eruit werd gepikt. De aangeschafte laptop zat in mijn reeds aangeschafte laptop tas. Ik gaf aan dat ik deze laptop in NL had gekocht waarop hij vroeg of hij mijn laptop even mocht bekijken. Omdat ik hem gelukkig in NY al had gebruikt waren de rubbertjes ietswat versleten aan de onderkant waarop ik door kon lopen :)

Had hij echter naar mijn lader gekeken (Amerikaanse plug) die ook in de tas zat dan had hij wellicht meer bewijs om het intensiever te onderzoeken. Ook mijn TB layout was anders maar hier lette hij ook niet op :). En de software/boekjes zag hij tevens ook over het hoofd ;)

* vacuumcleaner blij dat hij niet betrapt is :)

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

burne schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 13:55:
[...]

Totdat je op de luchthaven aan moet tonen dat je 'm in Nederland gekocht hebt, en niet in Amerika. Dat lukt niet, en dus mag je alsnog BTW, invoerrechten en een boete over het totaal van 100% betalen. Dan kost je macbook opeens meer dan een in Nederland gekochte Macbook Pro.

Goed advies! Keep it coming! 8)7 :X
Omgekeerde bewijslast? Niet aan de orde. Jij neemt dus altijd van alles de rekekingen mee op vakantie?

Ieder moet doen wat hem goeddunkt, ik en niemand die ik ken heeft er ooit een probleem mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 15:50:
[...]

Omgekeerde bewijslast? Niet aan de orde. Jij neemt dus altijd van alles de rekekingen mee op vakantie?
Gewoon een kopietje van je facturen meenemen? Toch niet een al te grote moeite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 15:50:

Ieder moet doen wat hem goeddunkt, ik en niemand die ik ken heeft er ooit een probleem mee gehad.
Geen omgekeerde bewijslast, gewoon de nederlandse wet. Als jij geen Nederlands aankoopbewijs van je laptop en/of douaneverklaring kunt tonen ben je de lul.

http://www.douane.nl/part...rsbagage-05.html#P98_5106
Soms kan de Douane u vragen om aan te tonen dat bepaalde goederen al in uw bezit waren toen u uit Nederland vertrok. Dit geldt vooral voor luxe en kostbare goederen, zoals fototoestellen, muziekinstrumenten, gouden sieraden en laptopcomputers. Het is daarom handig om van deze artikelen een aankoop-, betalings- of garantiebewijs of een zogenoemde Douaneverklaring mee te nemen als u op reis gaat. Een Douaneverklaring kunt u krijgen bij het douanekantoor in uw omgeving. De adressen vindt u bij contact. U moet wel een aankoop-, betalings- of garantiebewijs kunnen laten zien.
Mocht je dat niet bij je hebben, dan krijg je een voorlopige aanslag en schikkingsvoorstel, en dat raak je alleen kwijt als je alsnog het bonnetje kunt laten zien. Probleem is dat Apple aan de hand van het serienummer van je laptop met zekerheid kan zeggen wanneer en in welke winkel 'ie verkocht is. En de douane schrijft echt het serienummer wel op, zo gek zijn ze ook weer niet.

Jij zet dus aan tot het plegen van een misdrijf. Ik stel voor dat je de policy eens leest, voordat je mensen advies geeft wat ze veel geld kan kosten en aan een strafblad kan helpen. Je eigen onbenul tot norm verheffen helpt niet. En mocht iemand tegen een boete van de douane aanlopen: ze kunnen die boete op je verhalen, volgens de huidige jurisprudentie. Dus gebruik vooral even je gezond verstand als je nog een keer van plan bent mensen wijs te maken dat ze straffeloos kunnen frauderen.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
burne schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 00:37:
En mocht iemand tegen een boete van de douane aanlopen: ze kunnen die boete op je verhalen, volgens de huidige jurisprudentie.
Wat zeg je me nou? Kun je dat misschien nader verklaren?

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 23:05

smokalot

titel onder

iedereen weet inmiddels dat het eigenlijk niet mag, en het is inmiddels ook wel duidelijk dat de pakkans zeker niet 0 is. Mag iedereen verder zelf weten of ie het risico neemt of niet? Persoonlijk zou ik het doen, ik denk dat de kans dat je gepakt wordt zo klein is dat je verwachtingswaarde positief is, en ik vind het niet zo erg dat het officieel niet mag. (ik download/upload ook wel eens een filmpje met bittorrent). Als mensen me om advies vragen zou ik t ze ook aanraden, met de opmerking dat het niet zonder risico is uiteraard.

It sounds like it could be either bad hardware or software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

iron_mike010 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 00:55:
Wat zeg je me nou? Kun je dat misschien nader verklaren?
Inmiddels al weer een paar jaar terug heeft iemand in een nieuwsgroep (usenet dus) beleggingsadvies gegeven. Een ander heeft dat gevolgd, heeft behoorlijk geld verloren, en dat succesvol verhaald op de 'beleggingsadviseur'. De rechter oordeelde dat informatie die via usenet of fora gegeven wordt niet als inherent onbetrouwbaar beschouwd kan worden, en dus geen uitsluitingsgrond voor aansprakelijkheid vormt. Waarmee je adviezen op internet dezelfde kansen op verhaal en aansprakelijkheid opleveren als advies wat je op een verjaardag geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F r a n k D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-03 16:01
Zie het probleem niet hoor, hier worden alle voor- en nadelen besproken, inclusief de risico's. En dan nog, als iemand zegt spring eens over de sloot, dan doe je dat toch niet. Dat leer je tijdens je opvoeding etc.

En kap eens met dat angst zaaien... je lijkt wel een jaloers ventje dat niet kan hebben dat iemand zijn laptopje ergens anders vandaan haalt en minder betaald dan jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

burne schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 09:02:
[...]

Inmiddels al weer een paar jaar terug heeft iemand in een nieuwsgroep (usenet dus) beleggingsadvies gegeven. Een ander heeft dat gevolgd, heeft behoorlijk geld verloren, en dat succesvol verhaald op de 'beleggingsadviseur'. De rechter oordeelde dat informatie die via usenet of fora gegeven wordt niet als inherent onbetrouwbaar beschouwd kan worden, en dus geen uitsluitingsgrond voor aansprakelijkheid vormt. Waarmee je adviezen op internet dezelfde kansen op verhaal en aansprakelijkheid opleveren als advies wat je op een verjaardag geeft.
Verschil lijkt me wel dat 't in dat geval ging om advies over beleggen en dat het geld dat verloren is niks te maken had met boetes en wettelijk vastgestelde belastingen. In dit geval is het advies om tegen de wet in te gaan en dat lijkt me iets dat jij weet dat je nooit zou moeten doen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Kunnen we het ook zonder geflame?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 20:01
Misschien kan dit topic weer over MacBooks gaan ipv over belastingfraude en de risico's daarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroentje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door jeroentje op 20-10-2007 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:41

voodooless

Sound is no voodoo!

Om even hier op terug te komen:
Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 18:13:
Mwa, Expose op 1920*1200 doet het met de Intel GMA 950 ook nou niet echt "denderend" :+
Werkt prima hier hoor :) 't gaat soepel en snel. Wat zou er niet zo denderend moeten zijn dan?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Laatst online: 07-09 22:20
Leopard is niet uit en macbooks (pro) trekken het allemaal prima. Lijkt me...

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:33
Dit deeltje is over de duizend posts. Ik heb geen Macbook en daarom is het waarschijnlijk leuker als iemand een nieuw deel opent die wel een Macbook heeft.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroentje
  • Niet online
-

[ Voor 99% gewijzigd door jeroentje op 20-10-2007 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voodooless schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 13:18:
Om even hier op terug te komen:

[...]

Werkt prima hier hoor :) 't gaat soepel en snel. Wat zou er niet zo denderend moeten zijn dan?
Op 1280 * 800 gaat het goed vloeiend, op 1920 * 1200 gaat het net niet. Niet stotterend, maar ook weer niet zo soepel als op 1280 * 800. De "mac experience" is er bij mij vanaf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:26
Op 1680*1050 werkt het hier wel soepel (1,83CD, 2GB). Met Firefox, iTunes, Pages, Finder, Photoshop, Adium en Aperture open.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

abjeroen schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 13:38:
toch twijvel ik over de mogelijkheden over importeren uit US, de dollar is erg goedkoop op dit moment (ca 1.40) waardoor het toch wel aantrekklijk wordt.
Als je 'm gewoon netjes aangeeft is het nog altijd maar 921 euro, dus als je toch naar de states gaat is het de moeite waard.
maar ik vraag me toch af of je gewoon easy zelf kan (her) installeren.
Twee DVD's ook goed? Ja, dat zit er standaard bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Whieee schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 13:55:
[...]

Wanneer de MacBooks ook naar de i965 chipset gaan en naar de Core 2 Duo's met 800MHz FSB, kunnen de onderdelen nog groter ingekocht worden (immers kunnen ze dan niet alleen voor iMac en MBP, maar ook voor de MB gebruikt worden) wat ongetwijfeld gunstiger inkoopprijzen en dus een hogere marge tot gevolg heeft.
Dat niet alleen, ook de Mini kan zonder problemen ook een i965 (met X3100 IGP) krijgen. Dat zou ze zonder dat het al te veel geld kost grafisch 2x zo snel maken, en Apple kan dan ook nog besparen op wireless (i965 heeft wireless-n onboard, dus de losse Atheros wifi chip is niet meer nodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroentje
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door jeroentje op 20-10-2007 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizophrenic
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-05 15:24
abjeroen schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 16:05:
heeft iemand ervaring met deze jongens? ze zien er goedkoop uit en zonder addertjes lijkt me klik = http://www.mailamac.nl/in...f232b36829eb387f019293c3f
Voeg er 19% BTW aan toe, en de prijzen zijn weer normaal.

Steam: maartenverheijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeet er niet nog btw bij op te tellen.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2007 16:19 . Reden: Net te laat ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slimme "Amerikaanse" manier om er goedkoper uit te zien.

Maar ik vindt het maar irritand 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroentje
  • Niet online
-

[ Voor 104% gewijzigd door jeroentje op 20-10-2007 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

abjeroen schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 17:00:
Dit krijg ik ook als ik uit amerika ga bestellen
Voor zover ik weet zijn laptops al weer een paar jaar vrij van invoerrechten, dus betaal je alleen BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroentje
  • Niet online
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

abjeroen schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 21:14:
hmm dat wist ik niet. kan iemand me ook vertellen wat voor geheugen er in de macbook zit? Kan ik dit het beste los zelf aanschaffen? 1gb extra kost $150 :|
\[Mem-ervaringen] Intel Mac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroentje
  • Niet online
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

abjeroen schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 21:55:
he mensen ikke weer. ik zie hier dat je kunt inloggen als school waardoor je erkende student korting krijgt. willekeurige gegevens invullen zorgt al dat je verder komt en de macbook kan selecteren voor zon 80euro minder. gaat dit werken denken jullie?

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/nlInd
Ze hebben het bij mij nog nooit gechecked (heb meermaals onder andermans naam besteld, wel studenten), maar you never know denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

voodooless schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 13:18:
Op moment dat je veel applicaties open hebt staan wordt het allemaal wat trager en is het schokkerig. Als ik een beetje bezig ben met het e.e.a. uitpluizen en klussen dan staan er hier flink wat dingen open waarbij Exposé vrijwel onmisbaar wordt (ik denk dat die F9 bij mij het hardste slijt). Tabs in diverse vensters werken niet wanneer je informatie naast elkaar wil hebben staan omdat bij het switchen van tab je de informatie al bijna kwijt bent. Zelfde krijg je ook als je mac aan het werk is. Ik heb het bijv. wanneer ik via macports iets installeer. Als ik datzelfde doe zonder het 20" scherm eraan gaat Exposé al heel wat vloeiender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroentje
  • Niet online
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:56
Op 't appeltje linksboven drukken, en dan kijk je naar About this mac :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Al te laat. :)

[ Voor 95% gewijzigd door MrAcid op 16-10-2007 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-12-2024
abjeroen schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 11:06:
hey mensen,

ik overweeg een macbook aan te schaffen via bv marktplaats. kunnen jullie adviezen geven over waar ik op moet letten, waar ik kan controleren of de specs van de macbook kloppen (apparaatbeheer in windows) en wat de addertjes kunnen zijn? Ik ga zowieso even een macbook kenner optrommelen aangezien ik weinig kennis heb over macbooks (maar veel over desktop / notebooks)
Ik zou ook even kijken hoeveel cycles de batterij al heeft gehad (batterij vervangen kost zo'n 130 euro). Dat doe je ook met appeltje linksboven en dan meer info en voeding. Met meer dan 250 cycles heeft de batterij denk ik zijn beste tijd al gehad. Verder zou je apple's hardwaretest kunnen doen, waarmee eventuele grote hardwarefouten aan het licht zouden komen (ook wat betreft geheugen). Dit doe je door de computer opnieuw op te starten met de eerste installatie DVD erin en dan de d ingedrukt houden terwijl je op de powerknop drukt. Ik zou de voorkeur hebben voor een exemplaar waar nog garantie op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroentje
  • Niet online
-

[ Voor 97% gewijzigd door jeroentje op 20-10-2007 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldo
abjeroen schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 16:58:
is apple trouwens erg kritish met het controleren van serie-nummers e.d. voor service?
Als je AppleCare belt voor service is dat één van de eerste dingen waar ze naar vragen. Eventuele garantie is volgens mij wel overdraagbaar. Ik zou in ieder geval niet voor een core duo MacBook gaan. Deze hadden relatief veel kinderziektes. Vanaf de core2duo series is dat beter. Ik spreek uit ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandarijntje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 16:38
jajaja mensen wat staat daar op de voorpagina van de apple store te pronken! _/-\o_
http://store.apple.com/Apple/WebObjects/nlstore.woa/wa/RSLID?nnmm=main&mco=BC1BE678
Dan is het nu officieel de 26e :*) _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-08 19:58

Maartenvs

For Sale

Al besteld :) Helaas maar weinig korting voor studenten dit jaar. Ach laten we maar hopen dat de verbeteringen het waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroentje
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door jeroentje op 20-10-2007 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naruto
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08-2020
Svennos_1990 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 18:48:
jajaja mensen wat staat daar op de voorpagina van de apple store te pronken! _/-\o_
http://store.apple.com/Apple/WebObjects/nlstore.woa/wa/RSLID?nnmm=main&mco=BC1BE678
Dan is het nu officieel de 26e :*) _/-\o_ _/-\o_
nu nog een nieuwe mac book (pro) met leopard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Tijdelijk MacBook-loos :'(

Vandaag ingeleverd bij YouMac ehv voor het vervangen van de topcase - de beroemde scheurtjes. Vriendelijke zaak, hoop dat het niet te lang duurt om dat onderdeel te bestellen. Iemand een idee?

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op zich ook wel benieuwd naar, heb die van mij gister bij YouMac ingeleverd, de medewerker dacht dat hij aan het einde van de week te topcase vervangen zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroentje
  • Niet online
-

[ Voor 99% gewijzigd door jeroentje op 20-10-2007 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kamp al een tijdje met "het gele vlekken-probleem". Ik las net dat je hem kan afleveren bij je plaatselijke Apple store, en die vervangen dan de top-case?

Hoe lang duurt dit?
Ik heb namelijk geen Apple store in de buurt, maar ik ben vanmiddag in Utrecht, waar er wel een is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afhankelijk van of de technische dienst aanwezig is of niet meestal maar een paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 22:38:
op zich ook wel benieuwd naar, heb die van mij gister bij YouMac ingeleverd, de medewerker dacht dat hij aan het einde van de week te topcase vervangen zou hebben.
Ah, misschien heb ik je wel gezien dan :-) Direct na mij was er een klant met hetzelfde euvel.
abjeroen schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 08:45:
de beroemde scheurtjes? ik hoor dat apple std 1 jaar garantie geeft. wat voor scheurtjes heb je en moet ik me daar ook zorgen om gaan maken? k wil geen scheurtjes:|
Ja, de beroemde scheurtjes. Maar
1) recentere MacBooks schijnen er minder / geen last van te hebben (geen idee vanaf wanneer)
2) dit is een erkende fout en er wordt schijnbaar minder moeilijk gedaan over de garantietermijn in dit geval
Schijnen/ schijnbaar, meer kan ik er niet van maken ;)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

recentere macbooks hebben er inderdaad geen last meer van, die hebben een topcase van een ander materiaal dan de oude heb ik mij laten vertellen. diezelfde topcase krijg je ook als je hem laat vervangen, wat ze bij mij overigens in de icentre CS in amsterdam deden terwijl ik er bij stond, 3 dagen nadat ik heb scheurtje had laten zien en in de tussentijd de macbook gewoon weer mee kon nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldo
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 12:07:
recentere macbooks hebben er inderdaad geen last meer van, die hebben een topcase van een ander materiaal dan de oude heb ik mij laten vertellen. diezelfde topcase krijg je ook als je hem laat vervangen, wat ze bij mij overigens in de icentre CS in amsterdam deden terwijl ik er bij stond, 3 dagen nadat ik heb scheurtje had laten zien en in de tussentijd de macbook gewoon weer mee kon nemen.
Die van mij is eind vorig jaar vervangen en begint nu toch weer te verkleuren en er zit bovendien een klein scheurtje in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Youmac deden ze de topcase pas bestellen als ik mijn Macbook daar liet. Ik heb hem de eerste dag maar mee terug genomen want in een tentameweek kun je geen laptop missen, afgelopen maandag maar weer terug gebracht ter reparatie

Yes vandaag 's morgens weer op kunnen halen :) :)

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2007 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 08:56
Beste!

Ik wil een nieuwe Macbook... Ik gebruik nu een iBook G4 1333Mhz.
Ik zit alleen te twijfelen tussen de 2.0Ghz en de 2.16Ghz. Het enige verschil is de HDD, prosesor snelheid van 160Mhz en de DVD brander.

Nu denk ik zelf dat de 160Mhz niet zo veel verschil zal maken en DVD's branden heb ik geen behoefte toe. Een grotere HDD is handig maar ik heb nu 40 GB en die is nog niet vol.

Ik wil een nieuwe Macbook omdat ik dan HD serie uitzendingen kan kijken. Verder wil ik blijven doen wat ik nu doen: Internetten, mailen, word enz enz.

Wat is nou een slimmere aankoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koentjek schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 17:20:
Beste!

Ik zit alleen te twijfelen tussen de 2.0Ghz en de 2.16Ghz. Het enige verschil is de HDD, prosesor snelheid van 160Mhz en de DVD brander.

Nu denk ik zelf dat de 160Mhz niet zo veel verschil zal maken en DVD's branden heb ik geen behoefte toe. Een grotere HDD is handig maar ik heb nu 40 GB en die is nog niet vol.

Ik wil een nieuwe Macbook omdat ik dan HD serie uitzendingen kan kijken. Verder wil ik blijven doen wat ik nu doen: Internetten, mailen, word enz enz.

Volgens mij heb je het antwoord zelf al gegeven ;) In jouw geval lijkt het instapmodel me de beste keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjek
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 17:25:
[...]

Volgens mij heb je het antwoord zelf al gegeven ;) In jouw geval lijkt het instapmodel me de beste keus.
De 160Mhz maken dus ook niet zoveel uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals je eigenlijk al zelf zegt heb je de dvd brander niet nodig en maakt het verschil in snelheid je ook niet uit. Ook heb je de ruimte eigenlijk niet heel erg nodig als nu je 40GB HD ook nog niet vol zit.

Dus dan blijft de MB 2.0Ghz als beste keus over lijkt mij zo en kan je beter je geld spenderen aan wat meer ram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koentjek schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 17:20:
Beste!

Ik heb ook het instapmodel, maar dan met 2GB werkgeheugen ipv. 1GB.
Voor mij is het snel genoeg, ik heb geen momenten meegemaakt wanneer ik dacht: "Kon het maar sneller", die ik met mijn PC wel vaak beleefde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroentje
  • Niet online
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deephouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
abjeroen schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 20:28:
hey mensen, wss trek ik iets uit de doos wat al tig keer besproken is. Hoe compatible is mac osx met NFTS schijven? ik heb een 200gb externe hdd vol data en wil deze ook graag gebruiken op mijn toekomstige mac. ook om te schrijven natuurlijk. zijn hier oplossingen/problemen?
Een schat aan informatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroentje
  • Niet online
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

abjeroen schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 21:03:
een core2duo processor een printscreen geven
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Hardware Overview:

Model Name:   Mac mini
  Model Identifier: Macmini2,1
  Processor Name:   Intel Core 2 Duo
  Processor Speed:  2 GHz
  Number Of Processors: 1
  Total Number Of Cores:    2
  L2 Cache (per processor): 4 MB
  Memory:   2 GB
  Bus Speed:    667 MHz
  Boot ROM Version: MM21.009A.B00
  SMC Version:  1.19f0
  Serial Number:    YMXXXXXXXX

Goed, een macmini, maar dat maakt inhoudelijk niet uit. C2D, 2.0GHz, 667MHz FSB en geheugensnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroentje
  • Niet online
-

[ Voor 97% gewijzigd door jeroentje op 20-10-2007 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

abjeroen schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 21:29:
tof, kun je ook aangeven hoe ik zon hardware overview uitraai maak? (aan een -nog even- mac leek)
Appeltje > About This Mac > More Info...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hardware Overview:

Model Name: MacBook
Model Identifier: MacBook0,9 beta
Processor Name: Intel Core Duo
Processor Speed: 2 GHz
Number Of Processors: 1
Total Number Of Cores: 2
L2 Cache (per processor): 2 MB
Memory: 2 GB
Bus Speed: 667 MHz
Boot ROM Version: MB11.0061.B03
SMC Version: 1.4f12
Serial Number: SystemSerialNumb
Sudden Motion Sensor:
State: Enabled
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroentje
  • Niet online
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

abjeroen schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 21:50:
[...]

betekend dat dat je een core 2 duo hebt? of een core duo?
Dat is zo te zien een Core duo, bij Core 2 duo staat dit er:

Processornaam: Intel Core 2 Duo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjek
Oke, hoe zit het met de levensduur van de Macbook? Kunnen we snel een nieuwe versie verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
koentjek schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 22:54:
Oke, hoe zit het met de levensduur van de Macbook? Kunnen we snel een nieuwe versie verwachten?
Levensduur heeft daar niks mee te maken..

Wanneer we een nieuwe kunnen verwachten?:
http://buyersguide.macrumors.com/#MacBook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F r a n k D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-03 16:01
koentjek schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 22:54:
Check onderstaande links, het blijven echter wel rumors.

http://buyersguide.macrumors.com/#MacBook
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=358418

;)

[ Voor 0% gewijzigd door F r a n k D op 17-10-2007 23:02 . Reden: Eswip was eerder ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

abjeroen schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 21:50:
[...]

betekend dat dat je een core 2 duo hebt? of een core duo?
De Core Duo en een Core 2 Duo hebben allebij 1 processor en 2 cores. De "2" van "Core 2 Duo" staat enkel voor versie 2, niet het aantal cores of processors.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2007 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:45
Het heet niet voor niets Duo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, kon het niet laten een foto te maken:

Zoek de verschillen
Afbeeldingslocatie: http://img296.imageshack.us/img296/4144/bigmacek0.jpg

Ja flauw ja.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroentje
  • Niet online
-

[ Voor 102% gewijzigd door jeroentje op 20-10-2007 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 12:33:

Zoek de verschillen
[afbeelding]

O my god, is dat een prototype van de nieuwe 7" Macbook Mini? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroentje
  • Niet online
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is 1gb intern geheugen nog genoeg in een macbook??, als je gewoon een beetje wil internettnen, beetje photoshoppen, filmpjes bewerken, maar wel alles als thuisgebruiker niet heel vaak en niet heel heftig, en dat natuurlijk op leopard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 21:42:
is 1gb intern geheugen nog genoeg in een macbook??, als je gewoon een beetje wil internettnen, beetje photoshoppen, filmpjes bewerken, maar wel alles als thuisgebruiker niet heel vaak en niet heel heftig, en dat natuurlijk op leopard
1GB is dan prima hoor. Alleen als je Photoshop vaker gaat gebruiken is 2GB handig. Ter info: mijn MacBook draaide ook prima met 512mb ram (Safari / Mail / enz liepen gewoon soepel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg het om een Mackbook te kopen, de meest high end versie, want ik wil er namelijk vista opzetten als dual boot, voor de overgang te verzachten :P Want ik heb namelijk nog nooit met die OS X gewerkt, en zo ineens overstappen lijkt me nogal snel...
Nu vroeg ik me af of vista dus snel is op zo'n macbook, reageren de programma's snel? multitasking vormt geen probleem ? de macbook gaat niet blokkeren omdat er vista op staat ?
al deze vraagjes zullen wrs al beantwoord zijn in dit forum, maar toch waag ik een kansje hier, aangezien dit al het 9de deel is... sry :) dank bij voorbaat. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06:46
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 12:33:

Zoek de verschillen
[afbeelding]

De linker is smakelijker maar de rechter heb je langer plezier van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:29

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 00:07:
Ik overweeg het om een Mackbook te kopen, de meest high end versie, want ik wil er namelijk vista opzetten als dual boot, voor de overgang te verzachten :P Want ik heb namelijk nog nooit met die OS X gewerkt, en zo ineens overstappen lijkt me nogal snel...
Nu vroeg ik me af of vista dus snel is op zo'n macbook, reageren de programma's snel? multitasking vormt geen probleem ? de macbook gaat niet blokkeren omdat er vista op staat ?
al deze vraagjes zullen wrs al beantwoord zijn in dit forum, maar toch waag ik een kansje hier, aangezien dit al het 9de deel is... sry :) dank bij voorbaat. _/-\o_
Vista is niet nodig. Als je MaxOSX een weekje probeert wil je niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 09:20
jorisandkaylas schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 00:07:
[...]

De linker is smakelijker maar de rechter heb je langer plezier van?
De linker is slecht voor je, de rechter is goed voor je.

[ Voor 6% gewijzigd door FerdiV op 19-10-2007 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 00:07:
Je kunt beter pas Vista ernaast installeren als blijkt dat je echt niet zonder kunt. Op het moment dat je altijd een alternatief achter de hand hebt, wordt je niet gedwongen om te zoeken naar alternatieven voor bepaalde software of om eens wat dieper in OSX te duiken. En dan kan het zijn dat je weer terug gaat naar Vista, omdat je daar al relatief bekend mee bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rox_NL schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 10:33:
[...]

Je kunt beter pas Vista ernaast installeren als blijkt dat je echt niet zonder kunt. Op het moment dat je altijd een alternatief achter de hand hebt, wordt je niet gedwongen om te zoeken naar alternatieven voor bepaalde software of om eens wat dieper in OSX te duiken. En dan kan het zijn dat je weer terug gaat naar Vista, omdat je daar al relatief bekend mee bent.
Helemaal mee eens. Als je MacOS een week geprobeerd hebt wil je echt nooit meer terug naar Windows. Ik was ook sceptisch, maar ben rigoreus overgestapt en zonder noemenswaardige problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 17:14:
[...]

Helemaal mee eens. Als je MacOS een week geprobeerd hebt wil je echt nooit meer terug naar Windows. Ik was ook sceptisch, maar ben rigoreus overgestapt en zonder noemenswaardige problemen.
En ook ik sluit me daar bij aan!

/me is het lopende bewijs ervan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb me altijd al een mac willen aanschaffen, helaas als student is dit niet zo voor de hand liggend...
Nu ben ik de laatste tijd toch serieus aan t twijfelen voor een MacBook te kopen.In mijn geval dus geen Pro :p budget is er groot genoeg voor :'(

Nu heb ik nog een paar vraagjes:

- Zo'n 13.3 inch scherm is dat niet iets aan de kleine kant? Langs de ene kant lijkt het mij een ideaal formaat voor hem mee te doen enzo maar toch..
- Hoe zit het met de batterijduur? Er wordt 6 uur vermeld maar hoeveel is dit ongeveer in de echte wereld :p
- Twijfel ook nog tussen de Witte en Zwarte uitvoering: het enige verschil is de schijfcapaciteit toch? 120 GB tov 160 GB. Nu 200 euro extra voor 40 GB vind ik een beetje overrdreven. Dus het zal wellicht de witte worden.
- Nog een voorlaatste vraag: Standaard zit er 1 Gig in, weet niet zoveel van laptopgeheugen, maar volgens mij zit het zo: je hebt 2 slots met telkens 512MB in, en als je wilt upgraden naar 2 GB moet je dus die 2x512MB eruit halen (waar je dus nieets meer mee bent dan?) en eer 2x 1GIG insteken. Beste is dus gewoon zelf geheugen kopen ipv bij apple: want als ik het zo lees is Apple pokkeduur voor geheugen.

De laatste vraag nu: Waar is hij het goedkoopst? Ik heb het dus over het middelmodel
- In België: 1250 euro, maar ik kan misschien iemand vinden die de BTW kan terugvorderen wat dan op zo'n 1033 euro
- Als ADC-member krijg je dan ook geen korting? Of eventueel als student? Moet die tarieven wel nog opzoeken, nog niet direct gevonden.
- Laat ik hem importeren uit de USA (wat geen probleem is voor mij): 910 euro + BTW ;)
Enige nadelen van importeren:
- De toetsenindeling maar daar kan ik aan wennen
- De taal? of kan je macosx gewoon snel switchen nr nederlands?
- Garantie: stel er is iets mis, kan ik dan hier ff in belgie binnenwippen bij een apple center?
- Anders zijn er geen veerschillen zeker tussen de europese en amerikaanse modellen?

Alvast bedankt

Edit: Als student moet ik dus 1173 euro betalen, niet echt zo'n groot verschil dus.

PS: zit ongeveer 1/3 met topic door te lezen 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2007 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om het kort te houden: Importeren heeft geen nut. Als je er 19% BTW bij op telt kun je op zijn hoogst 20 a 30 euro er op verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 22:58:
Om het kort te houden: Importeren heeft geen nut. Als je er 19% BTW bij op telt kun je op zijn hoogst 20 a 30 euro er op verdienen.
Maar ik ga er dus geen 19 % btw op betalen, ken iemand die regelmatig nr Amerika gaat en het zonder problemen kan meedoen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een strafbaar feit waar je hier verder geen support voor zult krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rapatski
  • Laatst online: 08-11-2023

Rapatski

Tikkeltje scherp

Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 22:52:
- Zo'n 13.3 inch scherm is dat niet iets aan de kleine kant? Langs de ene kant lijkt het mij een ideaal formaat voor hem mee te doen enzo maar toch..
In inches is het scherm klein, maar de resolutie van 1280x800 is prima. Dat bepaalt hoe groot je werkoppervlak is; dus uit deze hoek alleen maar lof. Het beste van twee werelden.
- Hoe zit het met de batterijduur? Er wordt 6 uur vermeld maar hoeveel is dit ongeveer in de echte wereld :p
3,5 - 4 uur
- Twijfel ook nog tussen de Witte en Zwarte uitvoering: het enige verschil is de schijfcapaciteit toch? 120 GB tov 160 GB. Nu 200 euro extra voor 40 GB vind ik een beetje overrdreven. Dus het zal wellicht de witte worden.
Klopt. Je betaalt eigenlijk alleen voor het kleurtje. Want voor 100e zet je er zo zelf een 200+GB schijf in.
- Nog een voorlaatste vraag: Standaard zit er 1 Gig in, weet niet zoveel van laptopgeheugen, maar volgens mij zit het zo: je hebt 2 slots met telkens 512MB in, en als je wilt upgraden naar 2 GB moet je dus die 2x512MB eruit halen (waar je dus nieets meer mee bent dan?) en eer 2x 1GIG insteken. Beste is dus gewoon zelf geheugen kopen ipv bij apple: want als ik het zo lees is Apple pokkeduur voor geheugen.
Je geeft het antwoord zelf al.
De laatste vraag nu: Waar is hij het goedkoopst? Ik heb het dus over het middelmodel
- In België: 1250 euro, maar ik kan misschien iemand vinden die de BTW kan terugvorderen wat dan op zo'n 1033 euro
- Als ADC-member krijg je dan ook geen korting? Of eventueel als student? Moet die tarieven wel nog opzoeken, nog niet direct gevonden.
- Laat ik hem importeren uit de USA (wat geen probleem is voor mij): 910 euro + BTW ;)
Enige nadelen van importeren:
- De toetsenindeling maar daar kan ik aan wennen
- De taal? of kan je macosx gewoon snel switchen nr nederlands?
- Garantie: stel er is iets mis, kan ik dan hier ff in belgie binnenwippen bij een apple center?
- Anders zijn er geen veerschillen zeker tussen de europese en amerikaanse modellen?
De USA optie is de goedkoopste mits je de import heffingen weet te omzeilen. Iemand moet dus met laptop terugreizen waarbij hij voordoet alsof hij ook met laptop is heengereisd. Dit doe je door een Europese adapter mee te nemen, veel software erop te installeren en de rubbertjes op de onderzijde een beetje te veraarsen. En de dozen thuislaten :P . Taal is geen punt; elke standaard OSX installatie is meertalig. Garantie is wereldwijd, maar omdat we hier geen Apple Retailer hebben, enkel Resellers zul je dan bij een Reseller een administratiebijdrage moeten betalen.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rapatski

Rapatski

Tikkeltje scherp

Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 23:07:
Dat is een strafbaar feit waar je hier verder geen support voor zult krijgen. :)
Niet mee eens. Kom nou zeg. Beetje avontuur mag wel..

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat het scherm betreft: Probeer het in de winkel eens uit. Zelf vind ik het erg klein, omdat ik geen vensters naast elkaar kan hebben, en ik constant zit te expose-en. Misschien ben ik met mijn 1920 * 1200 wat verwend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
Rapatski schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 00:00:
[...]

Niet mee eens. Kom nou zeg. Beetje avontuur mag wel..
Jeej, medeplichtig via een openbaar forum, joy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Laatst online: 06:59
Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 17:18:
[...]

En ook ik sluit me daar bij aan!

/me is het lopende bewijs ervan
Wat wordt OSX toch altijd heerlijk op gehemeld. het is echt niet zo dat OSX heilig is. Ook in OSX zitten rare dingen. Het zal ook crashen en soms zal het je te lang duren. Als je dat niet hebt ben je aan Apple fanboy. Zo is bijvoorbeeld de toegang tot netwerk shares niet heel goed geregeld, iedere keer opnieuw handmatig verbinding maken. ook ik het niet mogelijk om de muisacceleratie aan te passen. Ook heeft de voorvertoning min punten als je simpel door wat plaatjes heen wil klikken.

wat wel duidelijk veel beter is geregeld als in XP is de systeem intergratie. Zo heb je bijvoorbeeld system wide spelling controle, zeer handig in webforms. En ook spotlight is als live zoek systeem voor je systeem bijzonder briljant.

qua intergratie of eigenlijk emigratie heb ik ook niet veel problemen gehad, voor eigenlijk elk programma is wel een alternatief. Behalve voor specifieke hardware (zoals mijn uC programmer + compiler).

Een mac kopen is een keuze, dat je daarna een systeem moet leren kennen is daarvan de consequentie. En onthoud, windows op een Mac is vloeken in de kerk

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
Gelukkig zijn de netwerkshares en de voorvertoningen als het goed is fixed in Leopard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 23:06:
ken iemand die regelmatig nr Amerika gaat en het zonder problemen kan meedoen :)
Even voor de duidelijkheid: als die meneer betrapt wordt, en de douane controleert ondermeer specifiek op laptops, mag 'ie afrekenen: de BTW en 100% over het totaalbedrag. Dus, voor de goedkoopste macbook van 1099 dollar: 149.16 euro BTW en 915.44 euro boete, dus 1061.60 euro, bovenop de 769.28 euro die 'ie al voor je voorgeschoten heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

burne schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 02:08:
[...]

Even voor de duidelijkheid: als die meneer betrapt wordt, en de douane controleert ondermeer specifiek op laptops, mag 'ie afrekenen: de BTW en 100% over het totaalbedrag. Dus, voor de goedkoopste macbook van 1099 dollar: 149.16 euro BTW en 915.44 euro boete, dus 1061.60 euro, bovenop de 769.28 euro die 'ie al voor je voorgeschoten heeft.
Die boete is nieuw voor me.. Dat maakt 't idd flink minder de moeite waard.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rapatski

Rapatski

Tikkeltje scherp

MikeN schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 00:12:
[...]

Jeej, medeplichtig via een openbaar forum, joy...
Lafjes. 't is maar wat je leuk vind. :'(

---
Die boete is wel vies. Toch heb ik van meerdere mensen gehoord die wel gewoon hun laptop in de states hebben gekocht. Maar om iemand anders met zo'n boodschap op te zadelen zou ik niet graag doen. Ga je een tijdje op vakantie, en je volgt ongeveer wat ik vertelde, dan moet het wel een hele zure, én knappe douaneambtenaar zijn wil hij je te grazen nemen. En daarnaast... wie zit hier nou helemaal fout? Ik vind het schandalig dat wij zoveel meer moeten betalen voor hetzelfde spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Niet online
ymoona schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 00:31:
[...]

Wat wordt OSX toch altijd heerlijk op gehemeld. het is echt niet zo dat OSX heilig is. Ook in OSX zitten rare dingen. Het zal ook crashen en soms zal het je te lang duren. Als je dat niet hebt ben je aan Apple fanboy. Zo is bijvoorbeeld de toegang tot netwerk shares niet heel goed geregeld, iedere keer opnieuw handmatig verbinding maken. ook ik het niet mogelijk om de muisacceleratie aan te passen. Ook heeft de voorvertoning min punten als je simpel door wat plaatjes heen wil klikken.

wat wel duidelijk veel beter is geregeld als in XP is de systeem intergratie. Zo heb je bijvoorbeeld system wide spelling controle, zeer handig in webforms. En ook spotlight is als live zoek systeem voor je systeem bijzonder briljant.

qua intergratie of eigenlijk emigratie heb ik ook niet veel problemen gehad, voor eigenlijk elk programma is wel een alternatief. Behalve voor specifieke hardware (zoals mijn uC programmer + compiler).

Een mac kopen is een keuze, dat je daarna een systeem moet leren kennen is daarvan de consequentie. En onthoud, windows op een Mac is vloeken in de kerk
OSX is natuurlijk niet heilig en hoe goed je het vindt zal natuurlijk ook afhangen van wat je er precies mee gaat doen. Als jij bepaalde problemen hebt en anderen ervaren die niet, dan hoef je volgens mij nog niet per se een fanboy te zijn ;). Natuurlijk komt het bij mij ook wel eens voor dat een programma crasht (meestal safari...), maar afhandeling daarvan bevalt mij beter dan bij XP (vista nog niet geprobeerd).

Netwerkshares heb je gelijk in, maar de manier waarop ze dit in Leopard gaan doen ziet er weer bijzonder strak uit, ik weet alleen nog niet of dat ook daadwerkelijk zo zal blijken ;).
Ook de voorvertoningen van afbeeldingen werken inderdaad heel anders dan op een Windows systeem. Moet echter zeggen dat ik dat niet als hinderlijk ervaar de 1x per maand dat ik echt daadwerkelijk een afbeelding zoek.

Je geeft in je eennalaatste alinea precies aan wat ik ook wilde zeggen. Als je zoekt kun je voor alles een alternatief vinden. Maar daar moet je dus wel moeite voor doen. En met Windows op je Mac geïnstalleerd wordt de drempel om dit te gaan doen al veel groter.

Dat Windows op een Mac vloeken in de kerk is, vind ik nog zo'n typisch cliché. Het kan nou eenmaal zijn dat je per se een bepaalde applicatie nodig hebt, waarvoor geen alternatief is. Dan moet je zo reeël zijn om dat ook te zeggen/in te zien. Want de meeste nieuwe Mac-gebruikers zijn natuurlijk switchers :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ymoona schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 00:31:
[...]

Nu kun je me dus een fanboy gaan noemen, maar hoeveel mensen ken jij (of via fora) die na een week Mac OS X weer terug wilde naar Windows?
Pagina: 1 ... 11 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.