[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 18 Laatste
Acties:
  • 12.763 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:59
Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 11:44:
[...]
Nu kun je me dus een fanboy gaan noemen, maar hoeveel mensen ken jij (of via fora) die na een week Mac OS X weer terug wilde naar Windows?
Ik ken niemand die volledig overgeschakeld is. De een verkocht hem weer, of draait er windows naast. al dan niet op een aparte PC

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Even een kort vraagje, ik heb de search wel gebruikt maar kon zo gauw niet precies vinden wat ik zocht.

Een tijdje terug had de HDD van mn MacBook wat problemen (OSX wilde niet meer booten), toen heb ik de boel gerepareerd met de Mac OSX CD (alle sectors laten checken en repareren). Nu staat er al een tijdje een map "lost+found" op mijn harde schijf, die 16 kB groot is.

Ik gok dat daar wat data in zit die verloren is gegaan door die bad sectors, maar ik kan er niet wijs uit worden wat het precies is. Kan ik deze map met een gerust hart verwijderen of is het nog belangrijk voor de werking van mn mac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows op een MacBook staat een beetje stom, maar bij mij op school werkt iemand wel fulltime in windows op een MacBook. Het kan dus wel als je wil, al zou het ook niet mijn voorkeur hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 15:04

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

ymoona schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 14:56:
[...]

Ik ken niemand die volledig overgeschakeld is. De een verkocht hem weer, of draait er windows naast. al dan niet op een aparte PC
Mij ken je inderdaad nog niet ;) Ik ben in 2004 overgestapt van Windows/Linux naar OSX (iBook G4), en ik had niet voor ogen om echt te switchen, maar binnen een halfjaar heb ik mn iBook verkocht ... en een PowerBook gekocht omdat ik mijn PC's niet meer gebruikte. Nu heb ik een Mini, MacBook, iMac en MacBook Pro en gebruik ik uitsluitend OSX voor alles behalve wat games (en dat is ongeveer 1x per 2 maanden en omdat ik te lui ben om de Mac versie van die game te kopen). Verder draai ik in wat virtual machines met andere OS'en (waaronder Windows en Linux) voor mijn werk.

Call me a fanboy, but I've successfully switched :P

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zegen dat ik prima fulltime op OS X kan werken, maar ook dat ik het geen ramp vind om achter Windows te zitten. Hier naast mij staat een Windows computer, waar ik regelmatig een RDC heen zet. Deze machine staat hier nu als fileserver en downloadbak, en dat gaat prima. Een Mac Mini zou daar te duur voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Hoezo zou die te duur zijn ?
Al eens naar stroomverbruik gekeken ?

Stel dat die PC kijhard stroom zuipt, zou die mini best wel eens op lange termijn zich eruit kunnen betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

ymoona schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 14:56:
Ik heb sinds 1997 geen windows op een PC van mezelf gehad. Ik heb gedwongen met XP moeten werken bij een werkgever, gedurende anderhalf jaar, en ik heb dat intens gehaat. Zodra de baas zich omdraaide kwam de macbook weer tevoorschijn. Ik kan niks met windows, ik heb het nergens voor nodig en het is zo onmisbaar als een asfalteermachine. (handig voor woon/werkvereer, even boodschappen doen of een kennis helpen met verhuizen..)

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaspers schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 17:28:
Hoezo zou die te duur zijn ?
Al eens naar stroomverbruik gekeken ?

Stel dat die PC kijhard stroom zuipt, zou die mini best wel eens op lange termijn zich eruit kunnen betalen.
Deze computer kost op jaarbasis rond de 60 a 70 euro aan stroom. Een Mac Mini zou ik er nog niet uit kunnen halen. :)

Daarnaast wil ik als semi-server geen Mac, puur omdat dit mijn enige Windows machine op het moment is, en ik die nog wel voor het e.e.a. gebruikt. Zoals ondermeer PIC-programming, het flashen van diverse hardware, Total Commander (beste filemanager ooit, nog geen Mac-equivalent voor beschikbaar) en FlashFXP.

In tegenstelling tot veel mensen vind ik het niet erg om onder Windows te werken. Ik moet zeggen dat ik de Console en Terminal mis, maar voor de rest zit ik niet tandenknarsend achter een Windows computer. Ik zit nu dagelijks een uur of 8 achter Windows (werk), en daar heb ik verder geen problemen mee.

Voor personal-use zit ik wel liever achter een Mac, aangezien ik mijn foto's en documenten onder OS X beter kan beheren, iets dat onder Windows imho onmogelijk is. Daarnaast hou ik er van om mijn workstation in tip-top shape te behouden, en wil ik exact weten wat er gebeurd en wat welk bestand op de harde schijf doet. Nogmaals: Niet onder Windows mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ik ben er sterk over aan het nadenken om me zo'n MacBook aan te schaffen.
Aangezien ik een student ben aan de universiteit kan ik korting krijgen op deze mac.
Maar nu ben ik even in de war, namelijk bestaat er een aparte store voor het onderwijs.
Hier blijkt dat je ongeveer alles met korting kan kopen.
Maar nu heb ik net ontdekt dat Apple On Campus ook bestaat en mijn universiteit maakt deel uit van dat project. Daar merk ik echter dat ik enkel korting kan krijgen op de MacBook, weliswaar meer dan bij de Onderwijs-store, maar daar kan ik blijkbaar geen korting krijgen op software zoals Iwork of Office.

Mijn vraag is dan ook of ik bijvoorbeeld bij Apple On Campus mijn MacBook kan bestellen en Iwork bij de onderwijs-store koop? Of is dit niet mogelijk?

Een ander kort vraagje dat wrs al vele keren is beantwoord, maar toch stel ik het even.
Als ik nu dat Applecare-pakket neem van 3 jaar en ik steek er zelf geheugen in, dat niet afkomstig is van apple zelf. Heeft dit enige gevolgen voor de garantie van mijn MacBook of maakt dit helemaal niet uit?
EDIT: Hier heb ik al een antwoord op gevonden ;)

Het zal mijn eerste Mac worden, dus sorry voor al deze vragen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikk59
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:20
Hallo,

ik heb sinds net een probleem met mijn macbook.
als ik hem aan zet krijg ik zoals gewoonlijk het witte scherm en de "boing".
Wel maakt hij hiervoor een raar tikkend geluid.
hierna blijft hij op wit scherm staan en komt er een knipperend document tekentje in beeld met een vraagteken.

iemand een idee wat dit kan zijn en hoe ik dit op moet lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-12-2024
jorikk59 schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 23:00:
Hallo,

ik heb sinds net een probleem met mijn macbook.
als ik hem aan zet krijg ik zoals gewoonlijk het witte scherm en de "boing".
Wel maakt hij hiervoor een raar tikkend geluid.
hierna blijft hij op wit scherm staan en komt er een knipperend document tekentje in beeld met een vraagteken.

iemand een idee wat dit kan zijn en hoe ik dit op moet lossen?
Klinkt als een defecte harddisk. Booten vanaf DVD die bij je MacBook zat en dan proberen met het schijfhulpprogramma de harde schijf te herstellen en het apple hardware test programma draaien. Als dat niet lukt.. hoop ik dat je regelmatig backupt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 15:04

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

donaldo schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 23:12:
[...]

Klinkt als een defecte harddisk. Booten vanaf DVD die bij je MacBook zat en dan proberen met het schijfhulpprogramma de harde schijf te herstellen en het apple hardware test programma draaien. Als dat niet lukt.. hoop ik dat je regelmatig backupt.
Het kan een defecte harddisk zijn; ook kan het zijn dat het opstartvolume niet goed geselecteerd is of dat het opstartvolume beschadigd is.

Probeer eens te booten met de Option key ingedrukt. Als het goed is zou je nu een icoon van je harddisk in beeld moeten krijgen, wat je dan kan selecteren om ervan te booten. Gebeurt dit niet, pak dan Install DVD1 erbij, en boot eerst met de D toets ingedrukt en volg de stappen. Je gaat dan de Apple Hardware Test draaien. Hiermee kan je kijken of je hardware functioneert.
Als dat het geval is kan je nogmaals opstarten van de Install DVD1, ditmaal met de C toets ingedrukt. Je belandt nu in de installer van OSX, en kunt uit het Utilities menu kiezen voor Disk Utility, waarmee je je harddisk kan checken en eventueel repareren. Ook kun je de SMART status van de disk uitlezen

Als niets meer helpt maar de SMART status niets zorgwekkends geeft, zal je toch een herinstallatie moeten doen.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroentje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
he mensen, is er ook een taalinstelling in macosx? kan ik dus een macbook met duits keyboard instellen op NL? mijn Z moet een Y worden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 21:59:
Hallo,

ik ben er sterk over aan het nadenken om me zo'n MacBook aan te schaffen.
Aangezien ik een student ben aan de universiteit kan ik korting krijgen op deze mac.
Maar nu ben ik even in de war, namelijk bestaat er een aparte store voor het onderwijs.
Hier blijkt dat je ongeveer alles met korting kan kopen.
Maar nu heb ik net ontdekt dat Apple On Campus ook bestaat en mijn universiteit maakt deel uit van dat project. Daar merk ik echter dat ik enkel korting kan krijgen op de MacBook, weliswaar meer dan bij de Onderwijs-store, maar daar kan ik blijkbaar geen korting krijgen op software zoals Iwork of Office.

Mijn vraag is dan ook of ik bijvoorbeeld bij Apple On Campus mijn MacBook kan bestellen en Iwork bij de onderwijs-store koop? Of is dit niet mogelijk?

Een ander kort vraagje dat wrs al vele keren is beantwoord, maar toch stel ik het even.
Als ik nu dat Applecare-pakket neem van 3 jaar en ik steek er zelf geheugen in, dat niet afkomstig is van apple zelf. Heeft dit enige gevolgen voor de garantie van mijn MacBook of maakt dit helemaal niet uit?
EDIT: Hier heb ik al een antwoord op gevonden ;)

Het zal mijn eerste Mac worden, dus sorry voor al deze vragen.

Alvast bedankt!
Ik heb een maandje geleden ook mn 1e Mac gekocht, ben ook student. Hoe ik het hebt gedaan:
Via SurfSpot naar AppleStore Education gegaan. Dit blijkt iets meer qua prijs te schillen ten opzichte van AppleStore Education in Google in te tikken. Hier een MacBookje gekocht.

Voor Office gebruik ik NeoOffice. Maar als je persee MS Office wil kun je het (volgensmij) het beste via surfspot doen. Daar kwam ik een prijs van €46,50 tegen terwijl ie via de Apple Store voor Onderwijs op een €149,00 staat.
AFAIK is het geen probleem om je MacBook ergens te kopen en vervolgens de software weer ergens anders. Wat ik wel gelezen heb is als je alles bij de Online Store zou kopen dat ze dan Office al voor je installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

abjeroen schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 14:34:
he mensen, is er ook een taalinstelling in macosx? kan ik dus een macbook met duits keyboard instellen op NL? mijn Z moet een Y worden :p
Ja. Wat dacht je ervan om eens bij je International settings te kijken?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Nu online
abjeroen schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 14:34:
Al eens de moeite gedaan om op  te drukken, gevolgd door System Preferences ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-06 19:36

senn

jep.

Ik gebruik mijn MacBook regelmatig in closed-lid mode als ik aan mijn bureau zit en een monitor tot mijn beschikking heb. De temperatuur loopt in gesloten stand wel heel erg snel op, tot soms temperaturen in 'Heatsink B' van 120 °C. Is dit schadelijk voor mijn MacBook, en hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

senn schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 19:46:
Ik gebruik mijn MacBook regelmatig in closed-lid mode als ik aan mijn bureau zit en een monitor tot mijn beschikking heb. De temperatuur loopt in gesloten stand wel heel erg snel op, tot soms temperaturen in 'Heatsink B' van 120 °C. Is dit schadelijk voor mijn MacBook, en hebben meer mensen hier last van?
Ik heb het ook al een paar keer gezien/gehad. En eh ik doe het sindsdien eigenlijk niet meer. Ik zou niet weten of het kwaad kan, maar ik vind 120oC wel erg veel. Heatsink B is bij mij in Open Mode rond de 60 a 65.

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-06 19:36

senn

jep.

Beta schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 20:00:
[...]

Ik heb het ook al een paar keer gezien/gehad. En eh ik doe het sindsdien eigenlijk niet meer. Ik zou niet weten of het kwaad kan, maar ik vind 120oC wel erg veel. Heatsink B is bij mij in Open Mode rond de 60 a 65.
Idle zijn de temperaturen ook prima, maar zodra er iets gebeurd, al is het maar het kijken van een xvid filmpje, dan vliegt de temp. heel snel omhoog. Ik heb het idee dat de warme lucht niet goed wegkan, terwijl de vent aan de achterkant niet geblocked is.
Waar ik alleen bang voor ben is gekke dingen met mijn scherm, vlekken door de hitte of, nog erger, dat hij nu gaat haperen net buiten de garantie. Ben ik paranoia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net mijn eerste MacBook besteld, het instapmodel.
Heb er uiteindelijk iWorks bijgedaan ipv Office 2004.
Leek me nogal duur in vergelijking met iWorks.
Voor de bescherming heb ik zo'n hoes van 25 euro erbij gekocht.
Leek me voldoende aangezien ik al een rugzak heb voor laptops.

Ben zo blij! Kan echt niet meer wachten tot 6-7 november :D
Dan wordt hij pas geleverd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he mensen, ik ben sinds vandaag ook een overstapper. en tot nu toe een zeer tevreden mag ik wel zeggen. Weet iemand ook hoe ik in Mail het weergave venster aan de rechterkant krijg ipv onderaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 23:50:
he mensen, ik ben sinds vandaag ook een overstapper. en tot nu toe een zeer tevreden mag ik wel zeggen. Weet iemand ook hoe ik in Mail het weergave venster aan de rechterkant krijg ipv onderaan?
Wat versta je onder het weergave venster? Het venster waarin je mails gepreviewed worden? Dat staat al standaard rechts, maar goed als je het groter wil hebben sleep je gewoon de lijn tussen het preview venster en je berichten omhoog :)

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

domi235 schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 00:19:
[...]

Wat versta je onder het weergave venster? Het venster waarin je mails gepreviewed worden? Dat staat al standaard rechts, maar goed als je het groter wil hebben sleep je gewoon de lijn tussen het preview venster en je berichten omhoog :)
Hij wil 'm Windows Outlook-style in three-pane hebben. Dat kan niet standaard, maar er is een oplossing: http://www.tuaw.com/2006/...app-turns-into-a-plug-in/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 00:21:
[...]

Hij wil 'm Windows Outlook-style in three-pane hebben. Dat kan niet standaard, maar er is een oplossing: http://www.tuaw.com/2006/...app-turns-into-a-plug-in/
Dank u. Nu hoef ik niet telkens mijn mails één voor één open te klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 00:26:
[...]

Dank u. Nu hoef ik niet telkens mijn mails één voor één open te klikken.
:? Je kunt nog steeds maar een bericht tegelijk lezen hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 00:32:
[...]

:? Je kunt nog steeds maar een bericht tegelijk lezen hoor..
Ja maar nu moet ik ze zeg maar open klikken, dus in een nieuw venster, en hiermee krijg ik direct een preview als ik op het bericht selecteer. Vandaard, een stuk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:33
Normaal zit de preview gewoon onderaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 00:34:
[...]

Ja maar nu moet ik ze zeg maar open klikken, dus in een nieuw venster, en hiermee krijg ik direct een preview als ik op het bericht selecteer. Vandaard, een stuk makkelijker.
Je weet dat mail er gewoonlijk ongeveer zo uitziet?

Afbeeldingslocatie: http://homepage.mac.com/deeje/images/mail-new.jpg

(Zij het met andere icons)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal wel weer hebben zitten te prutsen....

Afbeeldingslocatie: http://xs220.xs.to/xs220/07432/nopane.png

Ik kan ook niks in de help vinden over het reactivaten ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:26

YellowCube

Wait...what?

Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 07:27:

[afbeelding]

je bedoelt dat helemaal geen preview meer ziet en 'm ook niet meer terugkrijgt.
Onder in beeld zie je een grijs balkje met een klein puntje. Dat puntje kun je vastpakken en omhoog slepen.
En dan is ie weer terug.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YellowCube schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 07:41:
[...]

je bedoelt dat helemaal geen preview meer ziet en 'm ook niet meer terugkrijgt.
Onder in beeld zie je een grijs balkje met een klein puntje. Dat puntje kun je vastpakken en omhoog slepen.
En dan is ie weer terug.
Dat zou ik graag willen, maar:

Afbeeldingslocatie: http://xs120.xs.to/xs120/07432/nodot.png

Geen puntje. Misschien mijn .plist even weggooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:26

YellowCube

Wait...what?

ah...excuus.
geen idee dan.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkvE
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01 17:16
Heb ik ook weleens gehad. Je moet dan dubbelklikken op het uiterste randje van het Mail-venster waar de preview hoort te staan. In jouw geval dus de onderkant van het berichten-gedeelte.

Vormkracht10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjorsVN
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-12-2022
Nu Leopard er aan komt zouden er dan ook nieuwe MacBooks komen denken jullie? Dus met upgrade qua specificaties? Ik wil ook een macbook kopen, maar ik weet niet wat de gebruikelijke tijd is voor Apple om nieuwe modellen te introduceren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:43

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

SjorsVN schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 11:37:
Nu Leopard er aan komt zouden er dan ook nieuwe MacBooks komen denken jullie? Dus met upgrade qua specificaties? Ik wil ook een macbook kopen, maar ik weet niet wat de gebruikelijke tijd is voor Apple om nieuwe modellen te introduceren...
Wij ook niet. Wel zal het kunnen zijn dat vlak voor de Amerikaanse feestdagen nieuwe macbooks geïntroduceerd worden (misschien zelfs al Thanksgiving).

Maar dat weet nooit iemand zeker. De macbook is een populaire laptop en het kan zijn dat Apple geen tekorten wil met de feestdagen en de huidige systemen blijft verkopen.

Kortom alles kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he mensen, hoe verwijder ik office 2004 voor mac test drive? ik run het icoontje office verwijderen.. maar na voltooid te zijn blijft alles gewoon staan. ik kan dan word ook gewoon starten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinningLOSER
  • Laatst online: 19-01-2022
gewoon de hele handel in de prullenbak slepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alle icoontjes in de mac office test map? (als windows user denk ik dat dat snelkoppelingen zijn :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:33
Dat is Office zelf inderdaad, geen links ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he mensen waar kan ik de printscreen instellingen wijzigen? hij maakt er nu aardig grote png's van en das nie echt handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 07:27:

[afbeelding]

Dan heb je inderdaad zitten prutsen... Geen idee hoe je dat voor elkaar gekregen hebt ook.

Als je helemaal onderaan naar dat venster gaat, verandert dan je cursor in een 'schuif mij omhoog' ding? Zo ja, op dat moment dubbelklikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
En als je onder "Window" op "Message viewer" drukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrAcid schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 21:40:
En als je onder "Window" op "Message viewer" drukt?
Dat, en het dubbelklikken onderop, doet helemaal niets! :o

De .plist heb ik nog niet weggegooid, ik neem aan dat ik dan alles kwijt aan settings kwijt ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Volgens mij ben je dan ook je mailtjes kwijt hoor :'(

[ Voor 6% gewijzigd door Aloys op 23-10-2007 22:04 . Reden: dat was bij een andere app ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he mensen. een tevreden nieuwe maccer hier :) . ik heb wel een vraagje: als ik mn klep dicht doe, dan gaat ie lekker vlot uit. daarna gaat het ledje telkens subtiel aan/uit. is dit een normale / verstandige manier van afsluiten? ook als je m echt 2 daagjes niet gebruikt zegmaar? of hebben jullie dan betere tips/manieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:18
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 09:48:
he mensen. een tevreden nieuwe maccer hier :) . ik heb wel een vraagje: als ik mn klep dicht doe, dan gaat ie lekker vlot uit. daarna gaat het ledje telkens subtiel aan/uit. is dit een normale / verstandige manier van afsluiten? ook als je m echt 2 daagjes niet gebruikt zegmaar? of hebben jullie dan betere tips/manieren?
Dat is dé manier om een MacBook gebruiken. Je hoeft hem in principe nooit helemaal af te sluiten. Maar als je veel geheugen hebt zoals ik (2GB) dan issie wel een stuk sneller leeg.

[ Voor 7% gewijzigd door tiguan op 24-10-2007 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Laatst online: 09-09 09:27
Kan ik hem ook dichtdoen, en de netwerk verbinding behouden?

Soms download ik weleens iets en dan wil ik hem dichtklappen en even opzij leggen.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Nee, dat kan niet. Daar kun je wel InsomniaX voor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nxt question: is er ook een END toets op de macbook? of een alternatief waardoor ik snel aan de onderkant van bijvoorbeeld deze tweakers pagina kom? ipv ellendig lang scrollen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Appletje + Pijltje naar beneden (staat ook op de toets).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Laatst online: 13-09 22:06
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 11:27:
nxt question: is er ook een END toets op de macbook? of een alternatief waardoor ik snel aan de onderkant van bijvoorbeeld deze tweakers pagina kom? ipv ellendig lang scrollen?
cmd en pijltje naar beneden does the trick :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net zoals je voorganger meld ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

MrAcid schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 11:34:
Appletje + Pijltje naar beneden (staat ook op de toets).
Dat moet eigenlijk met fn. Maar veel apps accepteren ook command-down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zo'n zin om een MacBook te kopen, moest sowieso het geduld opbrengen om te wachten op Leopard, maar ga ook proberen het geduld op te brengen om tot halverwege november te wachten om te kijken of ze nieuwe hardware erin proppen voor de kerst enzo. Ik hoop het wel, want veel langer kan ik niet wachten denk ik :').

En 12 november komt Guitar Hero 3 voor PC en Mac!! Must have!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he mensen, hoe kan ik de printscreen (appeltje + shift + 3) instellingen aanpassen? ik wil kleinere bestandsgroottes, hij maakt nu ca. 514kb png files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 16:09:
he mensen, hoe kan ik de printscreen (appeltje + shift + 3) instellingen aanpassen? ik wil kleinere bestandsgroottes, hij maakt nu ca. 514kb png files.
http://www.google.com/search?q=osx+screenshot+settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Iemand trouwens zin om een nieuw topic te openen? Neem dan even contact op :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he mensen, ik heb radio veronica via itunes gevonden. kan ik deze ook als standaard instellen of in mijn favorieten plaatsen? slepen lukt niet. ik moet telkens opniew zoeken in de onoverzichtelijke radio lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 18:55:
he mensen, ik heb radio veronica via itunes gevonden. kan ik deze ook als standaard instellen of in mijn favorieten plaatsen? slepen lukt niet. ik moet telkens opniew zoeken in de onoverzichtelijke radio lijst
Ik kan hem gewoon naar mijn Library slepen hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobender
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 13:44
Zojuist is mijn macbook harde schijf overleden :(. 2 maanden na het verstrijken van de garantie. Lijkt me niet echt normaal dat harde schijf na 14 maanden al stuk gaat.

Nadat ik gebeld heb met Apple en wat gegoogle mochten helaas alle oplossingen niet baten. Morgen dus maar even een firewire kabelhalen en kijken of ik hem nog kan benaderen via een andere compter. Booten in targetmode gaat namelijk nog wel.

Beetje jammer dat het gebeurt, maar nu kan ik dan weer wel 200gb erin zetten zodat ik genoeg heb voor Leopard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dawuss schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 16:28:
Iemand trouwens zin om een nieuw topic te openen? Neem dan even contact op :)
Veel meer dan de huidige OP kopieren en het oude deeltje erin plaatsen is dit toch niet? Ik wil 'm best openen, al ben ik totaal geen Tweaker of Apple authoriteit, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:18
Neobender schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 19:33:
Zojuist is mijn macbook harde schijf overleden :(. 2 maanden na het verstrijken van de garantie. Lijkt me niet echt normaal dat harde schijf na 14 maanden al stuk gaat.
Vaak kan je je op de garantie van de schijffabrikant beroepen. Seagate bijvoorbeeld geeft 5 jaar garantie (al weet ik niet of dat ook voor laptop schijven geldt). Ik zou gewoon ff nakijken of je nog garantie kan claimen bij de fabrikant iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobender
Ja zoiets riep ik ook al tegen die kerel van de klanten service.. Maar hij zei dat dat niet gold. Morgen maar ff langs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat de Health van je batterij ook omlaag als je MacBook alleen maar aan de adapter hangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Nu online
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maar minimaal. In een maand of 4 a 5 heb ik slechts 18 loadcycles gedaan, voor de rest fulltime aan de charger. 5229 mAh :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Neobender schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 20:23:
Ja zoiets riep ik ook al tegen die kerel van de klanten service.. Maar hij zei dat dat niet gold. Morgen maar ff langs
Er was laatst op een GoT (ergens anders, weet zo gauw ook niet meer waar), maar de harde schijven die direct naar de OEM-afnemers gaan hebben geen fabrikantengarantie. De OEM-afnemer regelt de garantie-afhandeling van die producten en is vrij om de garanties aan te passen (bijvoorbeeld naar 1 jaar). Het is erg jammer dat je schijf kapot is, maar ik denk dat er geen mogelijkheid is om het nog onder garantie te laten repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Neobender schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 19:33:
Mwah. Dat kan gebeuren. Alle bewegende onderdelen kunnen kapot gaan.
Nadat ik gebeld heb met Apple en wat gegoogle mochten helaas alle oplossingen niet baten.
Je kunt proberen europees en nederlands consumentenrecht in de strijd te gooien. (En als je AppleCare gehad had, had je dit probleem niet gehad trouwens.) Ik zou harde schijven altijd zelf vervangen trouwens: ten eerste is dat een mooil, natuurlijk moment om er een grotere in te proppen en belangrijker: je bent je laptop dan geen twee weken kwijt.
Morgen dus maar even een firewire kabelhalen en kijken of ik hem nog kan benaderen via een andere compter. Booten in targetmode gaat namelijk nog wel.
Da's niet zo vreemd: dat zit in de firmware (zij het EFI of Open Firmware) ingebakken.

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 25-10-2007 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinningLOSER
  • Laatst online: 19-01-2022
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 23:00:
Ja, maar minimaal. In een maand of 4 a 5 heb ik slechts 18 loadcycles gedaan, voor de rest fulltime aan de charger. 5229 mAh :)
haha wow ik heb in 2 maanden tijd al 48 cycles :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is slimmer. telkens als ie volgeladen is de lader eraf, of telkens gewoon aan de stekker laten hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Aan de stekker laten hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:57
Batterij er uithalen en hem op netspanning zetten :). Als ik hem meeneem dan gooi ik me batterij er weer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-08 19:58

Maartenvs

For Sale

rhodium schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 09:25:
Batterij er uithalen en hem op netspanning zetten :). Als ik hem meeneem dan gooi ik me batterij er weer in.
Hou er wel rekening mee dat je macbook dan maar op half vermogen werkt. Dus voor zware taken de accu lekker laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

rhodium schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 09:25:
Lekker handig met die MagSafe connector ;)

Batterijmanagement is prima in de MacBook, lekker laten zitten die batterij en aan netspanning laten hangen. En ik weet niet wat voor tafel je hebt, maar mijn MacBook staat niet echt stabiel op 3 pootjes :)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem! :'(

De hoofdtelefoon uitgang werkt niet meer.. Zodra ik mijn speakerset aansluit komt er geen geluid meer uit de macbook speakertjes, maar ook niet uit mijn speakerset!

Waarschijnlijk heb ik het plugje er te hard uigetrokken waardoor er iets kapot is gegaan. Heeft iemand hier ook al een keer last van gehad en hoe heb je dat opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:58
Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 12:25:

De hoofdtelefoon uitgang werkt niet meer.. Zodra ik mijn speakerset aansluit komt er geen geluid meer uit de macbook speakertjes, maar ook niet uit mijn speakerset!

Waarschijnlijk heb ik het plugje er te hard uigetrokken waardoor er iets kapot is gegaan. Heeft iemand hier ook al een keer last van gehad en hoe heb je dat opgelost?
Heb je de versterker van je Stereo wel ver genoeg open staan? Als ik mijn Macbook hier op mijn stereo aansluit moet ik de stereo boven de 20 zetten wil ik iets horen. Hij gaat tot 30, dus 2/3e van het vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Laatst online: 16-08 19:58

Maartenvs

For Sale

Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 12:25:

Toevallig keer aangesloten op optical apparaat? Kan zijn dat hij blijft hangen als het ware. Meestal helpt het al om nog een keer dat apparaat er in te stoppen en los te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WinningLOSER schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 08:39:
[...]

haha wow ik heb in 2 maanden tijd al 48 cycles :X
Daar waar ik hem voor school niet nodig meer heb staat hij enkel op het bureau. Die 18 cycles heb zijn puur door 3 weekjes school gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:58
Nog even iets wat ik moet melden. Vandaag net 2Gb binnen gekomen, meteen geïnstalleerd en ... wat een snelheid. Pages, Numbers open en iPhoto start binnen een paar seconden, spotlight reageert nog steeds super snel, had ik echt eerder moeten doen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[/quote]
[quote]

wordt ie daar nie 'moe' van? mijn acer was na 1 jaartje al drastisch minder qua accuduur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
Ik moet zeggen dat de macbook erg tegenvalt na 3/4 maanden in bezit.

Sommige knoppen maken een iritant geluid er bij net of het ergens aan vast plakt.

Bij de aansluitingen links is het plastic indrukbaar. De plek waar ik met me handpalm zit rechts kraakt als er iets op druk.

Me hdd is al stuk gegaan binnen 2 maand :/.

Batterij is nog maar 4/5 beschikbaar.

Onverklaarbare en rare deuken terwijl ik hem altijd vervoer in een stevige etui met rits sluiting en een stevige tas.

Als ik mijn HP laptop er naast zet die ik 2 jaar gebruikt heb op de zelfde wijze ziet de apple er nu al slechter uit. De macbook was 2x duurder dan me HP laptop.

Mijn volgende laptop is GEEN macbook meer mss een macbook pro maar dat heeft er meer mee te maken dat OSX gewoon erg relaxt is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah, leer eens zoeken :/

[ Voor 76% gewijzigd door dawuss op 25-10-2007 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok kuch? ik heb nog nooit eerder gewerkt met een mac, dus wist niet waar/welke tool ik naar moest zoeken. ik heb unrarX geprobeerd, maar hier lukt het ook niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikdevries
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 23:01
rhodium schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 18:38:
Ik moet zeggen dat de macbook erg tegenvalt na 3/4 maanden in bezit.

Sommige knoppen maken een iritant geluid er bij net of het ergens aan vast plakt.

Bij de aansluitingen links is het plastic indrukbaar. De plek waar ik met me handpalm zit rechts kraakt als er iets op druk.

Me hdd is al stuk gegaan binnen 2 maand :/.

Batterij is nog maar 4/5 beschikbaar.

Onverklaarbare en rare deuken terwijl ik hem altijd vervoer in een stevige etui met rits sluiting en een stevige tas.

Als ik mijn HP laptop er naast zet die ik 2 jaar gebruikt heb op de zelfde wijze ziet de apple er nu al slechter uit. De macbook was 2x duurder dan me HP laptop.

Mijn volgende laptop is GEEN macbook meer mss een macbook pro maar dat heeft er meer mee te maken dat OSX gewoon erg relaxt is :)
Ik heb mijn Macbook nu ruim 7 maanden en mijn ervaring is toch iets anders. Hoewel ik ook bij mijn Macbook de linkerkant van de behuizing iets naar binnen kan drukken stoor ik me daar niet aan, ik heb dat tot nu toe bij alle Macbooks gezien en het levert geen problemen op. Dat de toetsen een raar geluid maken en lijken te plakken lijkt mij maar 1 mogelijkheid hebben, er zit vuil tussen. Probeer eens met een vochtige doek je toetsenbord schoon en te maken en/of eens goed uit te blazen. Ik vervoer mijn Macbook altijd met een doek tussen het toetsenbord en de monitor (zie hier) en verpakt in een hoes (zie hier) en heb geheel geen last van deuken of krassen (behalve enkele lichte krassen aan de onderkant welke zijn ontstaan door schuiven over tafels met troep erop).

Het enige wat ik ondervind is het vrij snel vies worden van de palmsteunen, welke ik dan ook geregeld schoon maak (ookal wordt het nooit meer zo mooi wit als het ooit was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fZeroNewbie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08-2024

fZeroNewbie

believe the reggie(revo)lution

Ik heb mijn macbook bijna een jaar en bij mij is ie nog tip top. alleen mijn combo drive was kapot toen hij geleverd werd maar dit was binnen 2 dagen opgelost via service center.

Ik heb verder niets dan lof over het ontwerp en werk er dan ook nog steeds dagelijks met veel plezier op. Dat je hdd stuk is, is denk ik meer een geval van pech hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
Erikdevries schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 02:03:
[...]

Ik heb mijn Macbook nu ruim 7 maanden en mijn ervaring is toch iets anders. Hoewel ik ook bij mijn Macbook de linkerkant van de behuizing iets naar binnen kan drukken stoor ik me daar niet aan, ik heb dat tot nu toe bij alle Macbooks gezien en het levert geen problemen op. Dat de toetsen een ...
Het lijkt wel of het plastic gewoon een stuk brooser is bij mijn macbook. Maat van mij die er ook één heeft kent alleen dat probleem van de linkerkant. De rest is allemaal net zo stevig als eerst.

Breng hem volgende week wel even weg heb iig al even met HTR nederland gemailt over het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Laatst online: 02:38
Neobender schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 20:23:
Apple (en andere laptopbouwers) kopen hun harddisks onder een speciale regeling waarbij er slechts één jaar garantie wordt gegeven. Zelf heb ik de harddisk in mijn MacBook bij aanschaf meteen vervangen door een grotere, dus als je interesse hebt in mijn (ongebruikte) originele 60GB'er, kun je me een mailtje sturen (zie m'n profiel).

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobender
Bedankt voor het aanbod :)

Maar ik heb gelijk maar een 120gb gekocht en die er zelf bij gezet. Die kosten tegenwoordig ook bijna niks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 08:56
Leopard is uit maar geen nieuwe MacBook... Denken jullie dat het tot MacWorld duurt voordat Apple een nieuwe aankodigt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
;( Bij mn vriendin haar macbook is er een randje onder het toetsenboard gescheurd, dit komt door het vervoer waarschijnlijk want het zit precies waar het opstaande randje van het scherm op het komt (rechts onder en links onder op het toetsenboard naast de muis).

Het toetsenboard is dus niet stuk, het is alleen het plastic waar je pols op steund als je typed.

Wat moeten we hiervoor aanschaffen om het te vervangen en wat kost dat?

Edit deze persoon heeft hetzelfde:
MikeN schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 21:19:
Heeft iemand het nummer van de support van de online Apple store voor me? Ben namelijk sinds vandaag een scheurtje zoals deze rijker... Het nummer is op de site niet echt te vinden en de factuur heb ik vast nog wel _ergens_ liggen, maar die kan ik zo 123 niet vinden.
Misschien toch maar garantie claimen

[ Voor 37% gewijzigd door willy83 op 26-10-2007 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikdevries
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 23:01
willy83 schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 22:20:
;( Bij mn vriendin haar macbook is er een randje onder het toetsenboard gescheurd, dit komt door het vervoer waarschijnlijk want het zit precies waar het opstaande randje van het scherm op het komt (rechts onder en links onder op het toetsenboard naast de muis).

Het toetsenboard is dus niet stuk, het is alleen het plastic waar je pols op steund als je typed.

Wat moeten we hiervoor aanschaffen om het te vervangen en wat kost dat?
Ik zou eerst eens contact opnemen met Apple of de winkel waar je de Macbook gekocht hebt, wie weet kunnen die wat voor je betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 20:01
willy83: het is een known issue, gewoon een nieuwe topcase laten bestellen bij een AASP.... Enige issue is dat die dingen op het moment alleen nogal niet leverbaar zijn zo lijkt het, wacht er al een paar weken op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-03 18:43
Hier ook een klein probleempje:
er is wat ruimte ontstaan tussen het scherm en het toetsenbord van de macbook van mijn vriendin (paar weken oud). Er zit dus een duidelijk spleet als je de macbook dicht doet. Is dit een bekend probleem? Er zit normaal een doek tussen scherm en toetsenbord en altijd een sleeve omheen bij het vervoeren.

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

karig dat de macbook zoveel hardware problemen heeft :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

MikeN schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 01:54:
willy83: het is een known issue, gewoon een nieuwe topcase laten bestellen bij een AASP.... Enige issue is dat die dingen op het moment alleen nogal niet leverbaar zijn zo lijkt het, wacht er al een paar weken op...
Ik had binnen 2 dagen een nieuwe (YouMac)...

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
Tja, misschien had YouMac ergens nog wat liggen. Mijne aangemeld bij iCentre hier en wacht nu op topcase. Zou max 4 werkdagen duren ofzo, maar wacht nu al 3 weken. Vorige week achteraan gebeld, gasten hebben het nog nagevraagd en het duurt gewoon wat langer ofzo. Heb verder geen haast, met een missend stukje van de topcase werkt het allemaal ook nog wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heb ik ontdekt waarom ik 3 weken op men MacBook moet wachten ipv 2.
Ik denk dat ze er Leopard standaard al gaan opzetten zodat ik 10 euro bespaar.
Het staat nu toch op de site dat alle nieuwe macs met Leopard worden geleverd.
Dus de mijne normaal toch ook? Heb hem maandag besteld bij de apple store (België)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
In principe wordt alles wat na de 26e wordt verstuurd uitgeleverd met Leopard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, hopelijk zijn ze dan een beetje soepel bij Apple ;)
Mjah 10 euro meer of minder maakt nu ook niet zoveel uit op zo'n bedrag.
Het is gwn het wachten dat het zo erg maakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
Als de laptop van mn vriendin moet worden opgestuurd, hoe gaat dat precies in zn werk, moet je alles opsturen wat er bij zat of alleen de macbook zonder accu enz. en halen ze hem op met een koerier of moet je dat zelf allemaal regelen, wil het even weten zodat we het zsm kunnen regelen maandag :9
Pagina: 1 ... 12 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.