[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 18 Laatste
Acties:
  • 12.762 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 18:20
Ik heb deze fout ook gekregen tijdens het branden van een DVD DL. Hoop niet dat dit
het einde is van me superdrive, dan heeft die het net een maand uitgehouden en bij de eerste
x branden gelijk een hardware error. :/ . Ik heb een matsuhita superdrive en geprobeerd te branden
met memorexx
.NCK schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 21:02:
Ik krijg continu errors bij het branden op diverse DVD+RW schijfjes, dit gebeurd in Disk utility en Toast. Heb Toast al geupdate, de PRAM gerest (stond als oplossing) maar nog steeds krijg ik de onderstaande error:

[afbeelding]

Is dit einde verhaal voor mijn superdrive?

[ Voor 5% gewijzigd door richards81 op 28-10-2007 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GR1221
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08 00:10
willy83 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 09:28:
Als de laptop van mn vriendin moet worden opgestuurd, hoe gaat dat precies in zn werk, moet je alles opsturen wat er bij zat of alleen de macbook zonder accu enz. en halen ze hem op met een koerier of moet je dat zelf allemaal regelen, wil het even weten zodat we het zsm kunnen regelen maandag :9
Over het algemeen zal het service centre gewoon wachten tot de topcase binnen is, en het er dan in een dagje opzetten. Zo was het bij mij wel in elk geval, en bij de meeste anderen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kim72
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-03 14:55
Neobender schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 19:33:
Zojuist is mijn macbook harde schijf overleden :(. 2 maanden na het verstrijken van de garantie. Lijkt me niet echt normaal dat harde schijf na 14 maanden al stuk gaat.

Nadat ik gebeld heb met Apple en wat gegoogle mochten helaas alle oplossingen niet baten. Morgen dus maar even een firewire kabelhalen en kijken of ik hem nog kan benaderen via een andere compter. Booten in targetmode gaat namelijk nog wel.

Beetje jammer dat het gebeurt, maar nu kan ik dan weer wel 200gb erin zetten zodat ik genoeg heb voor Leopard ;)
Ik heb hetzelfde gehad, na wat nalezen van consumentenrecht met een goed verhaal naar de MacMe in Groningen en toch nog onder garantie een nieuwe schijf gekregen. Helaas weer een 80G dus ik heb toch maar een nieuwe van 160G (7200rpm) er in gezet...
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

willy83 schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 22:20:
;( Bij mn vriendin haar macbook is er een randje onder het toetsenboard gescheurd, dit komt door het vervoer waarschijnlijk want het zit precies waar het opstaande randje van het scherm op het komt (rechts onder en links onder op het toetsenboard naast de muis).

Het toetsenboard is dus niet stuk, het is alleen het plastic waar je pols op steund als je typed.

Wat moeten we hiervoor aanschaffen om het te vervangen en wat kost dat?

Edit deze persoon heeft hetzelfde:

[...]

Misschien toch maar garantie claimen
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik zie alleen net dat de garantieperiode net 2 weken verstreken is. Ik heb hem gekocht op 13 oktober 2006.
Heeft iemand enig idee wat de kosten zijn van deze reparatie buiten de garantieperiode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:30

Shrien

frequent snoozer

Ik lees hier heel veel over problemen met de MacBook..
Ondanks dat ik lees in de FAQ dat de meeste problemen op zijn gelost, vormen er weer nieuwe problemen, vooral met de behuizing zelf.. hierdoor ga ik twijfelen of ik er één koop. Want voor hetzelfde geld heb je natuurlijk wel een andere betere 'normale' laptop..

Maar door de vormgeving, het gemak en de enigzinse haat tegenover het Windows OS wordt ik wel richting de MacBook getrokken..

Kan iemand me over de streep helpen ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zolang je je Macbook maar niet uit je klauwen laat vallen heb je overal garantie op. Welkom in 2007 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 15:04

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 16:56:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik zie alleen net dat de garantieperiode net 2 weken verstreken is. Ik heb hem gekocht op 13 oktober 2006.
Heeft iemand enig idee wat de kosten zijn van deze reparatie buiten de garantieperiode?
Simpel: de kosten van de disk. Als je tenminste niet bang bent om de disk zelf te vervangen. De harddisk is in de MacBook een user-replaceable part, en is eenvoudig te vervangen :)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 20:01
Disk? Het gaat om een topcase hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarnaast gok ik ook nog eens het uurtarief van een monteur, die als ik mij niet vergis rond de 75 euro ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 15:04

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

MikeN schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 22:59:
Disk? Het gaat om een topcase hoor ;)
oops :P Niet goed gelezen :P (je gaat vanzelf skimmen als je naast GoT ook nog door een '<insert subject> in a Nutshell' van 1000 pagina's aan t knallen bent :+ )

Maar in dat geval een topcase (die ligt rond een euro of 50, iirc) en dan nog uurloon als je het laat doen, maar topcase vervangen is niet echt lastig en is iets dat ik persoonlijk zelf zou doen (maar goed, misschien is het een oneerlijke vergelijking aangezien ik anderhalf jaar bij een AASP heb gewerkt :+ )

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandarijntje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 16:38
De geruchten gaan dat er a.s. dinsdag iets aan zit te komen. http://www.macrumors.com/2007/10/28/new-apple-macbook-on-tuesday-gma-x3100/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GR1221
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08 00:10
Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 16:56:
[...]

Ongeveer 160 euro, topcase kost zo'n 115 euro.

[ Voor 4% gewijzigd door GR1221 op 29-10-2007 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:29

ormagon

Definitely Maybe

Dat zou mij heel goed uitkomen! Ik heb het geld nu bij elkaar voor een leuke macbook en wil eigenlijk wachten tot er een update komt (en ik heb natuurlijk gewacht op leopard), als dinsdag een nieuwe komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Ik was van plan vandaag een MacBook te kopen.. is het wachten op morgen het waard ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shrien schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 11:45:
[...]

Ik was van plan vandaag een MacBook te kopen.. is het wachten op morgen het waard ?
Als je het niet doet, en de nieuwe komen morgen uit, dan heb je er morgen spijt van. "Ja" zou ik dus zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ormagon schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 10:40:
[...]

Dat zou mij heel goed uitkomen! Ik heb het geld nu bij elkaar voor een leuke macbook en wil eigenlijk wachten tot er een update komt (en ik heb natuurlijk gewacht op leopard), als dinsdag een nieuwe komt...
Same here, same here.
Als dinsdag (of deze week ergens) de nieuwe macbook uitkomt ga ik een dansje doen van geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06:46
Ik had gehoord 6 November als datum voor nieuwe Macbooks ergens, maar goed, het is eerst zien en dan pas geloven natuurlijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn MacBook net weggebracht (met een scheurtje in de topcase dus). Volgens mij komt het er op neer dat het toch gratis wordt gerepareerd. Ben hem alleen wel een week kwijt. En dat net in de eerste week van Leopard :'( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo medeforummers,

Ik ben nieuw hier, dus ik weet niet of dit de juiste plek is om deze vraag te stellen.
Maar goed, ik heb sinds een paar dagen een MacBook 13" 2,16-GHz Intel Core 2 Duo 1GB met Tiger 10.4.
Wij hebben een Sitecom 300n als router.

Nu valt elke keer de verbinding weg en als de macbook wel verbinding heeft, bouwt hij de pagina's (meestal) erg traag op. Ik word hier echt moedeloos van. Heb al van alles geprobeerd (en weet ik veel hoeveel forums doorgenomen en tips opgevolgd).
Uiteindelijk is het iets beter geworden door de router op N te zetten.

Wat nog wel eens wil helpen is om airport te openen en dan airport uit en vervolgens weer in te schakelen....Ineens pakt hij dan de verbinding weer op voor een paar minuten.
Bedraad draait hij prima.

Wie heeft de gouden tip voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Ik heb een XML-bestand op mijn desktop staan. Weet iemand hoe ik dit kan openen in Firefox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F e r o x schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 15:30:
Ik heb een XML-bestand op mijn desktop staan. Weet iemand hoe ik dit kan openen in Firefox?
Rightclick, "open with"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fZeroNewbie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08-2024

fZeroNewbie

believe the reggie(revo)lution

Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 14:31:
[...]

Wat nog wel eens wil helpen is om airport te openen en dan airport uit en vervolgens weer in te schakelen....Ineens pakt hij dan de verbinding weer op voor een paar minuten.
Bedraad draait hij prima.

Wie heeft de gouden tip voor mij
Welke beveiliging gebruik je op je router? wep waarschijnlijk? Heb zelf namelijk vergelijkbaar probleem gehad. Werk nu met WPA beveiliging, wat mijn DS helaas niet leuk vind maar mijn Macbook werkt sinds de switch wel perfect (lees: blijft online).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Dat zou je inderdaad verwachten, maar Firefox kan ik niet aanklikken. Enkel Safari en Opera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
F e r o x schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 16:05:
[...]
Dat zou je inderdaad verwachten, maar Firefox kan ik niet aanklikken. Enkel Safari en Opera.
Open with > Other > Enable: All Applications (ipv Recommended Applications)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 15:09
Even een vraagje, voor de zekerheid, ik heb net een macbook besteld, die nu natuurlijk nog 2G aan geheugen moet hebben. Voor een geheugenupgrade, is Kingston KTA-MB667/1G het goede geheugen?

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-09 12:37

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Ja dat is inderdaad de goede, je zou eventueel ook nog de KVR reeks kunnen nemen maar bij de KTA is de kans waarschijnlijk groter dat het werkt omdat die ook op Apple systemen zijn getest.

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fZeroNewbie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08-2024

fZeroNewbie

believe the reggie(revo)lution

Vandaag 2x1gb kingston kvr geheugen in mijn Macbook 1,83 Ghz Interl Core Duo. Werkt als een trein. Behoorlijke preformance boost merkbaar ten opzichten van de 1gb die ik had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 08:36
Moet zeggen dat inderdaad de KVR serie van kingston het ook prima doet, vorige week ook 2x 1Gb erin gedaan bij mij (MacBook 2.0Ghz) werkt prima

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trinite_t schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 16:15:
Even een vraagje, voor de zekerheid, ik heb net een macbook besteld, die nu natuurlijk nog 2G aan geheugen moet hebben. Voor een geheugenupgrade, is Kingston KTA-MB667/1G het goede geheugen?
Ik heb afgelope weekend precies dat geheugen in mn MacBook geplaatst.
Werkt prima tot nu toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroentje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
he mensen, ik merk nog wel wat dingetjes die niet soepel lopen op mijn macook, met name in het programma mail:
1 als ik een mail reply staat mijn emailaccount ingesteld op het replyadres, dat hoort ook zo, maar de handtekening komt dan uit het std mailaccount

2 als ik een mail reply, staat mijn handtekening helemaal onderaan, onder het bericht waarop ik reply

iemand oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
jeroentje schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 20:55:
he mensen, ik merk nog wel wat dingetjes die niet soepel lopen op mijn macook, met name in het programma mail:
1 als ik een mail reply staat mijn emailaccount ingesteld op het replyadres, dat hoort ook zo, maar de handtekening komt dan uit het std mailaccount

2 als ik een mail reply, staat mijn handtekening helemaal onderaan, onder het bericht waarop ik reply

iemand oplossingen?
Voor die tweede:

Afbeeldingslocatie: http://img156.imageshack.us/img156/4595/picture1ls9.png

Onderaan dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroentje
  • Niet online
Voor die tweede:
tnx, dat lost de helft idd op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

jeroentje schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 20:55:
Dat hoort. Een uitgaand e-mailbericht, met quote en signature, hoort er namelijk ongeveer zo uit te zien:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
To: blah@ontvanger.nl
From: blah@verstuurder.nl
Subject: Kijk, zo moet het!

Op die-en-die-datum schreef  Ontvanger het volgende:

> blah blah blah, blahblabhlalla. 
>
> Bla?

Blah! Blah blah blah blah.

--
Met vriendelijke groet,

Blah.

Zie ook: www.leerquoten.nl. Die site is dan wel toegespitst op nieuwsgroepen, maar dat zijn in essentie e-mails die op een andere manier verstuurd worden.

[ Voor 11% gewijzigd door CyBeR op 29-10-2007 21:21 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Is er iemand die een van mijn voorgevoelens kan nakijken.

Heb zelf een MacBook 2.0 met 4GB Ram. In Tiger was het zo dat er maar 3GB aangesproken kon worden, dit was ook te zien in activiteitenweergave.

Ik heb nu net Leopard geïnstalleerd en nu ziet het systeem ook daadwerkelijk 4GB in activiteitenweergave. Kan het zijn dat Apple's beperking inderdaad softwarematig was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Nee, het ligt puur aan de memorycontroller. Mac OS X herkent het geheugen prima (ook al in Tiger), maar de memorycontroller heeft te weinig bits voor de adressen om het gehele geheugen te kunnen adresseren.

Zie Wanneer je 4GB in jouw pc stopt is er een gerede kans dat het OS slechts ca. 3GB herkent. Hoe kan dit? voor de uitleg waarom.

[ Voor 33% gewijzigd door Daedalus op 29-10-2007 21:31 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Laatst online: 09-09 09:27
Ik weet niet of dit het goede topic is, maar te klein vraagje om een topic voor te openen.

Ik heb CS3 geinstalleerd en nu is er opera mee geinstalleerd. Dit vind ik onzin, dus heb ik opera verwijderd, ook in de library etc.

Maar nu staat onder Services nog steeds "Open url in opera" en "Opera" > "Send to". Nu wil ik deze verwijderen, maar ik kan niet vinden waar? Ik heb gekeken onder:

1. system > libraries > services
2. user > libraries
3. HD > libraries

Maar ik kan ze niet vinden, iemand een idee hoe ik deze verwijzingen eruit krijg?

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Daedalus schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 21:28:
Nee, het ligt puur aan de memorycontroller. Mac OS X herkent het geheugen prima (ook al in Tiger), maar de memorycontroller heeft te weinig bits voor de adressen om het gehele geheugen te kunnen adresseren.

Zie Wanneer je 4GB in jouw pc stopt is er een gerede kans dat het OS slechts ca. 3GB herkent. Hoe kan dit? voor de uitleg waarom.
Maar als ik naar de eisen kijk om te voldoen aan het herkennen van de 4GB voldoet een macbook daar ook aan,

i)64bits OS -> Leopard
ii) x86 CPU met 64bits instructieset -> Core 2 Duo
iii) Chipset met remapping mogelijkheid (Intel 955, 965, 975 of enterprise chipset. Alle AMD chipsets die AMD64 cpu's ondersteunen) -> Intel 965G als ik het goed heb
iv) BIOS met remapping functie (staat default uit, dus wel aanzetten) -> Een watte :+
v) 4GB geheugen installeren -> lijkt me logisch

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
joint_me schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 23:54:
Ik weet niet of dit het goede topic is, maar te klein vraagje om een topic voor te openen.

Ik heb CS3 geinstalleerd en nu is er opera mee geinstalleerd. Dit vind ik onzin, dus heb ik opera verwijderd, ook in de library etc.

Maar nu staat onder Services nog steeds "Open url in opera" en "Opera" > "Send to". Nu wil ik deze verwijderen, maar ik kan niet vinden waar? Ik heb gekeken onder:

1. system > libraries > services
2. user > libraries
3. HD > libraries

Maar ik kan ze niet vinden, iemand een idee hoe ik deze verwijzingen eruit krijg?
Even in spotlight zoeken op Contextual Menu Items.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
MrAcid schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 00:13:
[...]

Even in spotlight zoeken op Contextual Menu Items.
Zit denk niet het resultaat tussen wat ik zoek.

Ik heb ergens gelezen dat spotlight niet meer door systeemfiles zoekt, kan het hiermee te maken hebben?

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Die map zit in je Library folder (User en gewoon), dus dat moet je ook wel zelf kunnen vinden mocht het zo zijn dat Spotlight er niet bij kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Niet online
Reind schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 00:01:
[...]

Maar als ik naar de eisen kijk om te voldoen aan het herkennen van de 4GB voldoet een macbook daar ook aan,

i)64bits OS -> Leopard
iii) Chipset met remapping mogelijkheid (Intel 955, 965, 975 of enterprise chipset. Alle AMD chipsets die AMD64 cpu's ondersteunen) -> Intel 965G als ik het goed heb
iv) BIOS met remapping functie (staat default uit, dus wel aanzetten) -> Een watte :+
Dat is precies wat ik ook dacht. Maar goed, er is dus niemand anders die hetzelfde heeft of kan bevestigen? Niet dat ik er problemen mee heb (ik red me wel zo), maar anders is het toch wel nuttig voor mensen die graag veel geheugen gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat de macbook maar uitbreidbaar is tot 2 gb geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
MrAcid schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 00:39:
Die map zit in je Library folder (User en gewoon), dus dat moet je ook wel zelf kunnen vinden mocht het zo zijn dat Spotlight er niet bij kan.
Folder heb ik gevonden, maar geen opera files :?

Opera gedraagd zich niet :(

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
joint_me schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:25:
[...]

Folder heb ik gevonden, maar geen opera files :?

Opera gedraagd zich niet :(
Sorry, ik heb ook verkeerd zitten lezen zie ik. Daar moet het inderdaad niet staan.. Die folder bevat de extra dingen die je ziet als je de "rechtermuisknop" in de Finder gebruikt. Ik zal even voor je zoeken waar het wel staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:22:
Ik dacht dat de macbook maar uitbreidbaar is tot 2 gb geheugen.
Nieuwe niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die zwarte 2,16 ghz is die uitbreidbaar tot 4 gb? Zou wel ideaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroentje
  • Niet online
he mensen, ik weet niet of ik in het goede topic ben (denk t wel), maar na eindeloos googelen heb ik heb de volgende vraag:

ik wil een micro SD kaartje aansluiten op mijn macbook, zodat ik er muziek op kan zetten. Dit doe ik altijd met een SD kaart verloopje en een sweex usb cardreader. dit werkt vlekkeloos in XP, maar in OSX wordt de cardreader simpelweg niet herkend. met of zonder SD kaart erin, hij opent niets en vind niets in de finder.

hoe krijg ik de sweex usb cardreader aan de praat :) erkend iemand de problemen met de usb cardreader in osx?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:00
Omdat ik 2 maanden mijn macbook kwijt zou zijn om te kijken wat het probleem was, heb ik de case er zelf maar afgeschroeft :).

Het euvel heb ik gevonden. Op de dvdspeler/brander zit blauw tape welke plakt. Nu heb ik daar overheen papiertape geplakt welke makkelijk weg te halen is. Nu heb ik totaal geen gekraak en geplak meer :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Reind schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 00:01:
[...]

i)64bits OS -> Leopard
Er zit geen 965G chipset in een MacBook, maar een 945GM. Deze heeft een 32-bits interface naar het geheugen, waardoor er maximaal 4 GB aan geheugen geaddresseerd kan worden (Mobile Intel® 945 Express Chipset Family - Datasheet, pagina 22). Van die 4 GB aan geheugenadressen, wordt een deel voor de APIC, IGD en PCI bus gebruikt (pagina 325). Uiteindelijk houd je ongeveer 3 GB aan adressen over die gebruikt kunnen worden om het fysieke geheugen te adresseren. Er zitten geen remapping mogelijkheden in de chipset.

Voor de MacBook Pro is het een ander verhaal, omdat de PM965 chipset die daar in zit een 36-bits interface naar het geheugen zit, zodat je opeens 64 GB aan geheugen kunt adresseren (Mobile Intel® 965 Express Chipset Family - Datasheet, pagina 12).

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
Misschien een stomme vraag maar....

die macbook ondersteund 2GB en jullie hebben het over 3/4 GB. :? Hoe kan dat? Hebben jullie hem verbouwd of getweaked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:00
nog even een plaatje :)

Afbeeldingslocatie: http://www.imdesign.nl/plakrand.jpg

Toevallig meer mensen met het zelfde probleem geweest? Echt al mijn klachten zijn weg... toch een beetje raar.

Dat blauw plakt heel erg waardoor de onderkant van je tobo er telkens tegen aan plakt. Mijn macbook is echt stabieler en het plak/gekraak is weg.

[ Voor 28% gewijzigd door rhodium op 30-10-2007 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben echt erg te spreken over de service van Apple.
Ik had ook last van de welbekende scheurtjes in mijn topcase. De garantieperiode was al verlopen maar toch is de topcase kosteloos vervangen. En ik kon hem dezelfde dag nog ophalen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Niet online
Daedalus schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 11:46:
[...]
Er zit geen 965G chipset in een MacBook, maar een 945GM. Deze heeft een 32-bits interface naar het geheugen, waardoor er maximaal 4 GB aan geheugen geaddresseerd kan worden (Mobile Intel® 945 Express Chipset Family - Datasheet, pagina 22). Van die 4 GB aan geheugenadressen, wordt een deel voor de APIC, IGD en PCI bus gebruikt (pagina 325). Uiteindelijk houd je ongeveer 3 GB aan adressen over die gebruikt kunnen worden om het fysieke geheugen te adresseren. Er zitten geen remapping mogelijkheden in de chipset.

Voor de MacBook Pro is het een ander verhaal, omdat de PM965 chipset die daar in zit een 36-bits interface naar het geheugen zit, zodat je opeens 64 GB aan geheugen kunt adresseren (Mobile Intel® 965 Express Chipset Family - Datasheet, pagina 12).
Dus het komt er op neer dat mijn MacBook denkt dat hij 4GB kan gebruiken (terwijl dit in Tiger 3 was), maar het is niet daadwerkelijk mogelijk om het te gebruiken?

Eventjes een plaatje bijgevoegd van de activiteitenweergave:
Afbeeldingslocatie: http://img225.imageshack.us/img225/1743/afbeelding1wd6.png

Als ik het zo bekijk is het inderdaad mogelijk dat het nog steeds maar met 3 werkt (in gebruik+beschikbaar), maar apart dat hij daar nu ook 4 aangeeft.

@de vraag of 3/4 ook mogelijk is. Het klopt dat de MacBook inderdaad (volgens Apple) 2GB ondersteund. Er zijn echter een aantal websites die ook meer geheugen hebben geprobeerd (als je binnen dit topic zoekt vind je wel een link), waaronder 3 en 4. 3GB is helemaal geen probleem en werkt alweer iets sneller dan 2, terwijl het bij 4GB zo was dat Tiger er maar 3 van kon gebruiken. He t leek of Leopard wel 4 ging ondersteunen (zo vond ik het er uitzien), maar dat gebeurt volgens Daedalus dus ook niet. Het plaatje hierboven laat het ook zien.

Maar mijn MacBookje komt van 1 en dan is 3/4 echt wel een verademing om mee te werken. Alle programma's die ik nodig heb staan al in het werkgeheugen, wachten is dus niet meer nodig. Het mooie van Spaces is dat het er nog wel rustig voor het oog uitziet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Ik heb een 2e hands macbook gevonden, hij komt uit september 2007, de (used products) winkel geeft er zelf 1 maand garantie op.

Er zit geen bon meer bij of whatever, maar dan geeft Apple er zoiezo toch nog iets minder dan 2 jaar garantie op ?
Via een serienummer of iets dergelijks ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Niet online
Shrien schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 16:15:
Ik heb een 2e hands macbook gevonden, hij komt uit september 2007, de (used products) winkel geeft er zelf 1 maand garantie op.

Er zit geen bon meer bij of whatever, maar dan geeft Apple er zoiezo toch nog iets minder dan 2 jaar garantie op ?
Via een serienummer of iets dergelijks ?
Op alle Apple producten zit standaard sowieso maar 1 jaar garantie. Via de website van Apple.com/support kun je kijken wat voor garantie er nog op het serienummer zit. Ik weet niet of Apple weet welke modellen demo-modellen zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 09:20
@Rox_NL: Hoe krijg je die info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Rox_NL schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 16:19:
[...]

Op alle Apple producten zit standaard sowieso maar 1 jaar garantie. Via de website van Apple.com/support kun je kijken wat voor garantie er nog op het serienummer zit. Ik weet niet of Apple weet welke modellen demo-modellen zijn..
Waar precies ?
Dan moet ik me eerst aanmelden voor een Apple ID volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-12-2024
Shrien schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 16:54:
[...]

Waar precies ?
Dan moet ik me eerst aanmelden voor een Apple ID volgens mij.
hier en dan rechts in het midden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Niet online
FerdiV schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 16:38:
@Rox_NL: Hoe krijg je die info?
Via de activiteitenweergave en dan het tabje geheugen :). Als (voormalig-)Windows gebruiker wil ik toch dit soort dingetjes af en toe controleren en bekijken (al is het nergens meer voor nodig...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroentje
  • Niet online
dag mensen, ik heb vandaag mijn eerste vastloper gehad met mijn macbook. ik had unision aan te downloaden, en ik ging in frontrow zoals ik wel vaker doe. nu wilde ik uitproberen of ik frontrow ook kon bedienen met de muis / pijltjes ipv de remote. toen ik dit probeerde bevroor het scherm in frontrow. geen reactie op de remote, nog van andere toetsen. vreemd genoeg ging het licht wel gedimd als ik een poosje niets aanraakte. ook kon ik via de ingestelde linkeronderhoek naar mijn dashboard. als ik op de aan uit knop drukte, kwam er een weet u zeker.. schermpje. klikken op zet uit had geen resultaat.

meer mensen zulke vastlopers gehad? hij kwam geen stap voor of achteruit, maar blijkt wel te reageren op diverse knoppen. een max cpu was het probleem dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 09:59
Hardwarematig wordt het gewoon niet ondersteund...
Er kan dus niet meer geadresseerd worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb er vandaag ook een binnengekregen, een MacBook 2,16ghz, 2gb geheugen, 200gb schijf etc. etc. Wat een gigantisch mooi design zeg! Ook het OSX lijkt me wel mooi werken, lekker strak en duidelijk allemaal. Wel even wennen, ben meer een Windows man (zal binnenkort misschien wel veranderen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroentje
  • Niet online
@toppiejoppie, ik was 2 weken voor je aan :) en ik ga niet meer terug... probeer een skype (windows = koptelefoon, instellingen blabla, MAC werkt). of druk eens op menu op de remote ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

ToppieJoppie en jeroentje,
ben toch wel benieuwd, er gaan al een paar weken geruchten over nieuwe macbooks met betere specs enzo, en dan besluiten jullie toch om nu een macbook te kopen ? waarom wachten jullie niet nog even ?

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 20:01
Dan kun je wel blijven wachten ;)
Als je nu online besteld, heb je hem over 1 a 2 weken. Is hij tegen die tijd geupdate heb je nog altijd 14 dagen om hem terug te sturen. Dus what's the problem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Laatst online: 13-09 12:07
Geruchten over nieuwe macbooks, macbook pro's, imacs e.d. gaan continu in de rondte. Echter is dat met alle electronica zo en kun je op deze manier blijven wachten op het nieuwste van het nieuwste, natuurlijk is het kut als je net besteld hebt en er 3 weken later een nieuwere versie uitkomt, maar ja, dat risico loop je met ieder product. Overigens is het zo dat je je product binnen 14 dagen zonder reden terug kunt sturen, dus als er binnen die periode een nieuwe uitkomt is het geen probleem.
Kortom, wachten tot je een ons weegt, of de knoop doorhakken en gewoon bestellen. Ik zou voor dat tweede gaan.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ware het alleen niet dat zowel de iBook als Macbook om de zes maanden geupdate worden, en het nu al meer dan vijf maanden sinds de laatste update is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 23:50:
Ware het alleen niet dat zowel de iBook als Macbook om de zes maanden geupdate worden, en het nu al meer dan vijf maanden sinds de laatste update is.
en de opel vectra wordt ook om de 8 jaar geupdate, en dat is nu ook 7,9 jaar geleden, dus die zal er ook wel snel 1 komen..

Maar goed, je zou kunnen wachten tot MWSF (MacWorld San Fransisco).. Is nog 20 dagen ofzo..
Echter als je student bent, kun je morgen nog gebruik maken v/d actie: MacBook + iPod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobbieB schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 00:31:
[...]

en de opel vectra wordt ook om de 8 jaar geupdate, en dat is nu ook 7,9 jaar geleden, dus die zal er ook wel snel 1 komen..

Maar goed, je zou kunnen wachten tot MWSF (MacWorld San Fransisco).. Is nog 20 dagen ofzo..
Echter als je student bent, kun je morgen nog gebruik maken v/d actie: MacBook + iPod.
De Macbook is mei 2006 uitgekomen, november 2006 en mei 2007 geupdate. De iBook op april 2003, oktober 2003, april 2004, oktober 2004. Ik zie een patroon. Zie jij het ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

RobbieB schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 00:31:
[...]

Euh, MWSF is half januari.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -J00P-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-09 22:13
Vanmiddag heb ik voor het eerst last gehad met mijn combodrive in mijn macbook. Net toen ik bezig was met mijn nieuwe leopard installatie CD :(.

resultaat: CD stuk, geen Leopard, en bovendien de angst dat dit weer gebeurd en straks nog een (Leopard) CD de vernieling in draai.

het probleem wordt o.a. hier beschreven: Appledefects.com. De CD komt met hele diepe concentrische groeven uit de drive. Ze zijn duidelijk te voelen wanneer je met je nagel er overheen gaat.

Het kan zijn dat dit probleem al een keer besproken is in dit topic maar met de zoektermen 'krassen' of 'scratches' was ik niet verder gekomen.

Mijn vraag: wat is de beste procedure om dit af te handelen? inmiddels heb ik geen applecare meer op mn laptop, en een bekraste Leopard CD.
Heb ik recht op reparatie? op apple.com kan ik het hele defect niet terug vinden.
Heb ik recht op een nieuwe CD? ik heb immers een licentie voor 129 euro toch?

PS. Het is inmiddels een kleine crosspost (ook in het Leopard ervaringen topic), maar ik denk dat mn vraag hier beter tot zn recht komt, excuses hiervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

-J00P- schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 00:59:
inmiddels heb ik geen applecare meer op mn laptop, en een bekraste Leopard CD.
Dus je hebt een drie jaar oude Macbook? Hoe krijg je dat voor elkaar? :?
Heb ik recht op reparatie? op apple.com kan ik het hele defect niet terug vinden.
Heb ik recht op een nieuwe CD? ik heb immers een licentie voor 129 euro toch?
Effe bellen met 0900 7777 703 en zorg dat je het serienummer van je macbook bij de hand hebt.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -J00P-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-09 22:13
burne schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 01:10:
[...]

Dus je hebt een drie jaar oude Macbook? Hoe krijg je dat voor elkaar? :?

[...]
Het eerste jaar garantie valt toch ook onder applecare of zie ik dat fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand hier zei toch dat er tuesday nieuwe macbooks zouden komen? waar zijn ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 01:50:
Iemand hier zei toch dat er tuesday nieuwe macbooks zouden komen? waar zijn ze?
Rumors, jeweettoch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Laatst online: 24-08 16:41
Tering..heb net een nieuwe gekocht en heb maar zitten googlen of er toch niet voor het einde van dit jaar een nieuwe uitkomt. |:(

9to5 zit er toch niet vaak naast en heeft best een geloofwaardig verhaal. Ze waren ook de eerste met berichten over de touch en de nano ipod.

http://www.9to5mac.com/ap...aluminum-macbooks-7456543

[ Voor 28% gewijzigd door Jpjedi op 31-10-2007 04:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vanmorgen knipperd m'n backlight ineens. Met brightness op z'n laagst is het erg duidelijk te zien. Vergelijk het met en TL-balk waar de starter van kapot is.

Is dit een bekend verschijnsel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 08:58:
Sinds vanmorgen knipperd m'n backlight ineens. Met brightness op z'n laagst is het erg duidelijk te zien. Vergelijk het met en TL-balk waar de starter van kapot is.

Is dit een bekend verschijnsel?
Bekend verschijnsel. Ging bij mij weg toen ik een paar keer het logic board heb vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroentje
  • Niet online
over de 'berekeningen' en rumors Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 09:13:
[...]

Bekend verschijnsel. Ging bij mij weg toen ik een paar keer het logic board heb vervangen.
"paar keer"? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 09:13:
[...]

M'n inverterboard is ook al een keer vervangen omdat er horizontale strepen van boven naar beneden liepen. Het leek een beetje op het effect dat je krijgt als je met een camera een beeldscherm filmt.

Ik heb m'n MB sinds februari en verder altijd erg zuinig ermee omgegaan.

Maar nu dat flitsen is spontaan begonnen sinds vanmorgen :/

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2007 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:43

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 09:53:
[...]

M'n inverterboard is ook al een keer vervangen omdat er horizontale strepen van boven naar beneden liepen. Het leek een beetje op het effect dat je krijgt als je met een camera een beeldscherm filmt.

Ik heb m'n MB sinds februari en verder altijd erg zuinig ermee omgegaan.

Maar nu dat flitsen is spontaan begonnen sinds vanmorgen :/
ik weet wat dat is. Te veel porno :)

Nee serieus erg vervelend maar je hebt garantie toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als in: Mijn logic board is twee maal vlak na elkaar vervangen, en sinds dien heb ik er geen last meer van. Een beetje flauw van mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
MrAcid schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:27:
[...]

Sorry, ik heb ook verkeerd zitten lezen zie ik. Daar moet het inderdaad niet staan.. Die folder bevat de extra dingen die je ziet als je de "rechtermuisknop" in de Finder gebruikt. Ik zal even voor je zoeken waar het wel staat.
Al iets gevonden :?

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rumours

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook erg benieuwd naar de nieuwe macbooks, als die uitkomt plan ik even een reisje naar new york.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroentje
  • Niet online
als die uitkomt plan ik even een reisje naar new york.
neem er mij ook ff 1tje mee ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeroentje schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 15:31:
[...]

neem er mij ook ff 1tje mee ^^
vriend van mij gaat ook mee dus misschien valt er iets te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

DoD Cerberus schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 22:36:
ben toch wel benieuwd, er gaan al een paar weken geruchten over nieuwe macbooks met betere specs enzo, en dan besluiten jullie toch om nu een macbook te kopen ? waarom wachten jullie niet nog even ?
Elke week staan er wel geruchten over nieuwe Macbooks/iMac/iPod's/MacPro's/MacBookPro's/MacMini's.
zowel mijn iMac als mijn MacBook het ik gewoon gekocht.
"that's life in the technical Highway"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn007
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:44
Mijn Macbook produceert de laatste tijd af en toe een hoge piep toon. Als ik de stroom toevoer er af haal wordt de toon minder. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeN schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 22:43:
Dan kun je wel blijven wachten ;)
Als je nu online besteld, heb je hem over 1 a 2 weken. Is hij tegen die tijd geupdate heb je nog altijd 14 dagen om hem terug te sturen. Dus what's the problem :)
Ik heb mn MacBook een maandje geleden besteld. Dat was toen op een late zaterdag avond. Maandag kreeg ik mail dat ie verzonden was en dinsdag had ik um in huis.

Als je voor het nieuwste van het nieuwste wil gaan kun je idd wel blijven wachten. Ik denk niet dat ik slecht aan gedaan heb om nu "net" voor een mogelijke update een MacBook te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Laatst online: 11-09 23:53
Ik heb net een nieuwe harde schijf binnen (Western Digital WEB2500BEVS, 250gb).
Kan ik die gewoon in m'n MacBook proppen en dan Leopard installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Gabliboeba schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 17:03:
Ik heb net een nieuwe harde schijf binnen (Western Digital WEB2500BEVS, 250gb).
Kan ik die gewoon in m'n MacBook proppen en dan Leopard installeren?
Ja, alleen moet je als de leopard installatie procedure start even mijn het schijfhulpprogramma je schijf formatteren en partitioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Laatst online: 11-09 23:53
RobbieB schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 17:05:
[...]

Ja, alleen moet je als de leopard installatie procedure start even mijn het schijfhulpprogramma je schijf formatteren en partitioneren.
Kan ik dat doen voordat ik iets op de schijf heb gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DoD Cerberus schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 22:36:
Tja, ik heb hem nodig voor mijn studie, en hoewel ik nog wel een paar weken zonder had gekunt, geen zin om te wachten met de aanschaf. Voor mij voldoet ie perfect, tja, het nieuwe model zal misschien wat goedkoper zijn en dunner (van aluminium volgens de geruchtenmolen), maar heb geen zin om daar op te wachten...

Eerlijk gezegd vind ik het een hartstikke mooi dingetje zo, en er wordt op veel plaatsen gesuggereerd dat de update alleen voor de MacBook Pro is.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2007 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

Licko

ZVDK

ik heb momenteel 2 partities, waarvan ik de kleinste wil verwijderen, dus dat ie gewoon bij het andere deel van de hdd komt, 1 grote schijf dus.
maar met het schijfhulp programma lijkt dit niet te lukken, kan dit uberhaupt wel?

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tiger of Leopard? In Leopard kan dit namelijk prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

Licko

ZVDK

leopard :)

dan kijk ik er denk ik aardig overheen

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
*hmmm iron mike kwijlt over de mogelijkheid van een slimline MBP*

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Pagina: 1 ... 13 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.