[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 18 Laatste
Acties:
  • 12.760 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroentje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
ey allen. mijn macbook cpu komt nogal vlot op 70 graden. als ik bijv. 5min fotosjop, dan begint de fan flink te draaien. de cpu temp meet ik via http://islayer.com/support/?p=24

is dit normaal gedrag? (4 weken oud)

edit:
en hij is dan meestal na 5 minuten weer aan het afkoelen, de cpu is dan nog 60graden (en wordt lager) en de blower gaat zachter.. mits ik blijf fotoshoppen

[ Voor 27% gewijzigd door jeroentje op 31-10-2007 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikdevries
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 23:01
jeroentje schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 19:12:
ey allen. mijn macbook cpu komt nogal vlot op 70 graden. als ik bijv. 5min fotosjop, dan begint de fan flink te draaien. de cpu temp meet ik via http://islayer.com/support/?p=24

is dit normaal gedrag? (4 weken oud)
Hier is weinig vreemds aan. Mijn cpu zit bij normaal gebruik al rond de 55 a 60 graden en als je dan wat zwaardere dingen gaat doen dan loopt dat vrij snel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een klein probleempje met mijn MacBookje,.. heb gisteren Leopard geinstalleerd en dit ging eigenlijk best goed. Maar toen ik na de installatie zag dat ik wat dingen verkeerd had gedaan, deed ik de dvd er weer in.. en toen werkte hij amper.
Ook andere dvd's deden het maar met moeite en vaak na 3 keer proberen gooit hij de dvd er weer uit.
Zijn er meer met zo'n probleem? Moet ik nu terug naar de Apple Store?

Ik kan het eigenlijk niet veroorloven om mijn Macje een week te missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
Ik heb een groot probleem.
Ik heb vandaag m'n nieuwe harde schijf binnen gekregen. De oude er dus uit gehaald. Nieuwe erin. Ging perfect. Ik dus op de nieuwe schijf Tiger installeren. Voordat ik dat deed heb ik de schijf geformatteerd. Ging allemaal prima. Maar toen. Tijdens de installatie viel de MacBook ineens uit. Als ik hem nu aandoe blijft dat pulse lampje branden en de cd blijft draaien. Ik hoor de harde schijf nog wel steeds een klein beetje.

Wat is het probleem? Wat moet ik proberen?
Kapotte HDD misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fZeroNewbie schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 15:48:
[...]

Welke beveiliging gebruik je op je router? wep waarschijnlijk? Heb zelf namelijk vergelijkbaar probleem gehad. Werk nu met WPA beveiliging, wat mijn DS helaas niet leuk vind maar mijn Macbook werkt sinds de switch wel perfect (lees: blijft online).
Uiteindelijk hebben we ervoor gekozen om een Airport Extreme aan te schaffen en de boel draait weer!!
Thanks anyway ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deephouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Gabliboeba schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 21:15:
[...]
Wat is het probleem? Wat moet ik proberen?
Kapotte HDD misschien?
Plaats de originele harde schijf weer terug en je weet het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik een mailtje opstel in Entourage met het lettertype (bijv. Arial) 10, dan krijgt de ontvanger deze in Arial 24 binnen. Is er een mogelijkheid om dit te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
Deephouse schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 21:52:
[...]
Plaats de originele harde schijf weer terug en je weet het!
Dat is het probleem. Ik ben bij iemand anders geweest om de HDD te vervangen. Ik heb zelf niet zon torx schroevendraaier en ik kan de oude er dus ook niet weer indoen. Als ik de MacBook aandoe zonder harde schijf erin, dan doet hij het gewoon. Ik kom dan in het Tiger installatieprogramma.
Wanneer ik de nieuwe harde schijf erin doe (die dus halverwege de Tiger installatie uitviel) dan brandt het pulse lampje en gebeurt er verder niets: zwart scherm.

Ik kan hem dus ook niet formatteren o.i.d.
Mag ik er dan van uitgaan dat de harde schijf kapot is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Zouden we misschien het ontopic over de MacBook gaan hebben? Het is niet de bedoeling om al je vragen hier neer te plempen, die niets met de MacBook zelf te maken hebben.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Nee, sorry. Ik kan het ook niet vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Gabliboeba schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 21:57:
[...]
Dat is het probleem. Ik ben bij iemand anders geweest om de HDD te vervangen. Ik heb zelf niet zon torx schroevendraaier en ik kan de oude er dus ook niet weer indoen.
Eén van de platkoppen uit een standaard setje precisieschroevendraaiers past ook perfect.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 16:13

Licko

ZVDK

Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 17:41:
Tiger of Leopard? In Leopard kan dit namelijk prima.
zou je me kunnen vertellen hoe? :)

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Licko schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 22:44:
[...]

zou je me kunnen vertellen hoe? :)
Met Disk Utility. Vervolgens naar de hardeschijf toe gaan, klik op het tabblad "Partition", klik op de desbetreffende partitie, klik op het minnetje en sleep de andere partitie totdat hij de volledige hardeschijf benut. Op Apply klikken en je bent er. Al durf ik niet zeker te zeggen dat al je data behouden blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko

Licko

ZVDK

Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 23:43:
[...]

Met Disk Utility. Vervolgens naar de hardeschijf toe gaan, klik op het tabblad "Partition", klik op de desbetreffende partitie, klik op het minnetje en sleep de andere partitie totdat hij de volledige hardeschijf benut. Op Apply klikken en je bent er. Al durf ik niet zeker te zeggen dat al je data behouden blijft.
het is "beschikbare ruimte" en het minnetje is niet aan te klikken

:(

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Licko schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 23:56:
[...]

het is "beschikbare ruimte" en het minnetje is niet aan te klikken

:(
En je kunt de andere partitie niet groter maken door het driehoekje naar beneden te slepen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko

Licko

ZVDK

Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 00:11:
[...]

En je kunt de andere partitie niet groter maken door het driehoekje naar beneden te slepen? :)
heb even wat lopen klooien, maar nu is het volgende het geval:

beschikbare ruimte heb ik weten te partioneren naar een macos utgebreid journaled

als ik je goed begrijp, zou ik dus 1 van de 2 partities moeten verwijderen door op het minnetje te klikken.
ik kan de partitie die ik wil op laten gaan in die andere wel verwijderen, maar dan kan ik die andere partitie niet groter maken omdat je hem alleen van onderuit kunt vergroten/verkleinen (daar zit namelijk dat 'driehoekje' aan de onderkant)
ik krijg dus boven een leeg stuk, en onder een partitie....

plaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 18:38

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Klopt dat hele partitioneren is een beetje maf op die mac met die diskutility.
Je moet gewoon alles eerst verwijderen zodat alles in dat vak leeg is en dan in 1x een hele grote aanmaken zonder met dat pijltje te werken. Je verliest hoe dan ook altijd alles op de schijf; Tenzij je speciale partitie software koopt voor veel centjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Laatst online: 24-08 16:41
ik zit ook zo enorm te kloten met partitioneren.. Normaal vind ik wel na veel pielen een oplossing maar zit hier met hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CT schreef op donderdag 01 november 2007 @ 07:49:
Klopt dat hele partitioneren is een beetje maf op die mac met die diskutility.
Je moet gewoon alles eerst verwijderen zodat alles in dat vak leeg is en dan in 1x een hele grote aanmaken zonder met dat pijltje te werken. Je verliest hoe dan ook altijd alles op de schijf; Tenzij je speciale partitie software koopt voor veel centjes.
Wat het laatste betreft raad ik iPartition aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

Apple heeft zojuist op hun website de nieuwe macbooks aangekondigd.
niets al teveel speciaals, kleine upgrade slechts.

ze staan echter nog niet in de NL shop, iemand een idee hoe lang dat duurt ?

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, November it is. Zoals ik al dacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Laatst online: 08:08
DoD Cerberus schreef op donderdag 01 november 2007 @ 10:12:
Apple heeft zojuist op hun website de nieuwe macbooks aangekondigd.
niets al teveel speciaals, kleine upgrade slechts.

ze staan echter nog niet in de NL shop, iemand een idee hoe lang dat duurt ?
Mmm .. Santa-Rosa chipset, iets sneller en een andere grafische chip.

Gewoon een kleine update.

Ik verwacht eigenlijk nog een MacBook Pro ala de 12" zonder optische drive waarover al even gesproken wordt. Ik gebruik nu mijn MacBook dagelijks naar de Universiteit en dan is alles wat lichter is meegenomen. Maar toch ben ik nog helemaal in O+ met mijn MacBookje !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Zo, deze upgrade valt wel heel erg tegen. :/ Zo erg zelfs, dat er meteen speculaties zijn dat Apple in januari de Macbook een nieuwe design geeft. :P De stap van GMA950 naar X3100 is ook erg klein, ik begreep dat het chipset dezelfde pin-out heeft. M.a.w: deze Macbook wordt deze kerst nog even uitgemolken, en na kerst (14 januari?) komt er een nieuwe.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus

DoD Cerberus

blabla!

lijkt me niet dat t verschil tussen 12" en 13" zo enorm gaat zijn in gewicht.
Ik ga iig de overstap maken naar apple met deze nieuwe macbooks

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Het op dat moment niet om het gewicht in grammen, maar in procenten. Als je van 2,27 kg naar onder de 2 kg kan gaan, bespaar je meer als 10%, wat imo best veel is. Ik ben wel benieuwd hoe ze dat gaan doen i.c.m. aluminium, maar gezien het gewicht van de MBP (2,45 kg) weten ze daar ook wel een oplossing voor.

Ik ga wachten tot de volgende upgrade (of de Macbook Pro Mini), anders voel ik me echt bekocht, en had ik beter mee kunnen doen met Back to School. :P

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus

DoD Cerberus

blabla!

10% is best veel besparing idd, maar kan me niet voorstellen dat je meer last heb van je rug bij een laptop van 2.3kg tegenover 2kg ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DoD Cerberus schreef op donderdag 01 november 2007 @ 11:00:
10% is best veel besparing idd, maar kan me niet voorstellen dat je meer last heb van je rug bij een laptop van 2.3kg tegenover 2kg ofzo
Toch, alles is mooi meegenomen. 300 gram is toch al snel drie mobiele telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroentje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
als je zo gaat denken kun je nooit laptops/macbooks gewicht met elkaar vergelijken. er zijn uitzonderingen, maar alles ligt wel ongeveer tussen de 1.5 en 3 kilo, dus je zult toch wat meer in verhouding en % moeten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

spk2go schreef op donderdag 01 november 2007 @ 10:35:
Zo, deze upgrade valt wel heel erg tegen. :/ Zo erg zelfs, dat er meteen speculaties zijn dat Apple in januari de Macbook een nieuwe design geeft. :P De stap van GMA950 naar X3100 is ook erg klein, ik begreep dat het chipset dezelfde pin-out heeft. M.a.w: deze Macbook wordt deze kerst nog even uitgemolken, en na kerst (14 januari?) komt er een nieuwe.
Volgens mij is het precies de upgrade zoals die werd verwacht: Santa Rosa en een X3100. Hiermee zijn nu vooral de MacBook Pro's in verhouding redelijk schraal. Ik verwacht eerlijk gezegd dat de iBook voorlopig zo blijft en dat eventuele upgrades in de toekomst aan de Pro kant plaats zullen vinden.

Misschien zelfs wel de langverwachte 12" MBP :)

Overigens zijn we alweer een tijdje over de 1000 posts heen. Iemand zin om deel 10 te starten?

[ Voor 5% gewijzigd door dawuss op 01-11-2007 11:09 ]

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Laatst online: 08:08
DoD Cerberus schreef op donderdag 01 november 2007 @ 11:00:
Nee maar ik heb ook nog eens 2 boeken 2 notitieblokken en een flesje water etc. Ik merk gewoon als ik een dag een boek minder of alleen al de lader ben vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

dawuss schreef op donderdag 01 november 2007 @ 11:08:
[...]

Volgens mij is het precies de upgrade zoals die werd verwacht: Santa Rosa en een X3100. Hiermee zijn nu vooral de MacBook Pro's in verhouding redelijk schraal. Ik verwacht eerlijk gezegd dat de iBook voorlopig zo blijft en dat eventuele upgrades in de toekomst aan de Pro kant plaats zullen vinden.

Misschien zelfs wel de langverwachte 12" MBP :)
De upgrade die werd verwacht was een nieuw design, of LED-blacklight, of eindelijk de verdwijning van de Combo-drive. Santa Rosa en X3100 werd inderdaad ook verwacht, maar er was te veel omheen om het alleen daarbij te laten. Bovendien vind ik het een behoorlijk prijzige zaak om 1249 euro te betallen voor 2,2GHz, 1GB en 120GB terwijl ik een half jaar eerder hetzelfde had kunnen kopen met een iets langzamere processor, en een slechtere videokaart. M.a.w: een prijsverlaging had ook goede optie geweest, ook omdat de Macbook "agressief geprijst" zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

spk2go schreef op donderdag 01 november 2007 @ 11:22:
De upgrade die werd verwacht was een nieuw design, of LED-blacklight, of eindelijk de verdwijning van de Combo-drive
Spreek voor jezelf ;) Ik zou dat een domme zet van Apple gevonden hebben.
M.a.w: een prijsverlaging had ook goede optie geweest, ook omdat de Macbook "agressief geprijst" zou worden.
Dat heb ik alleen nog maar gelezen over die rumoured subnotebook.

[ Voor 26% gewijzigd door dawuss op 01-11-2007 11:30 ]

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me doet een dansje.

Ik kan die announcement nergens vinden. Iemand die een idee heeft wanneer je ze in Nederland kan kopen? Ik zie alleen op Apple.com dat de details geupdate zijn naar 2,2 en X3100, maar op Apple.nl staat nog 2,16 en de GMA950.
Ik moet iig nog 1,5 week wachten tot na mn tentamens. Om studieontwijkend gedrag te voorkomen :'). Ik wil een MacBook en Guitar Hero 3 O+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spk2go schreef op donderdag 01 november 2007 @ 11:22:
[...]

De upgrade die werd verwacht was een nieuw design, of LED-blacklight, of eindelijk de verdwijning van de Combo-drive. Santa Rosa en X3100 werd inderdaad ook verwacht, maar er was te veel omheen om het alleen daarbij te laten. Bovendien vind ik het een behoorlijk prijzige zaak om 1249 euro te betallen voor 2,2GHz, 1GB en 120GB terwijl ik een half jaar eerder hetzelfde had kunnen kopen met een iets langzamere processor, en een slechtere videokaart. M.a.w: een prijsverlaging had ook goede optie geweest, ook omdat de Macbook "agressief geprijst" zou worden.
Nieuw design was niet te verwachten. Als dat daadwerkelijk op de rit gestaan had voor deze updates dan was daar een event van gekomen (remember iMac's) met de daarbij horende invitations en die komen aan het licht.

LED backlit is een feature van de MBP, is gezien hoe de MB in de markt gezet is zou dit idd niet slim zijn. Als je de combodrive vervangt met een Super dan is het verschil tussen het laagste en het middelste model 200Mhz en 40GB HDD, je zou dom zijn als je daar 200e voor neerlegt.

Al met al hele logische updates imo. 4G RAM, 3100X, 800Mhz FSB en dat alles met het gloednieuwe OS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 12:05:
[...]

Nieuw design was niet te verwachten. Als dat daadwerkelijk op de rit gestaan had voor deze updates dan was daar een event van gekomen (remember iMac's) met de daarbij horende invitations en die komen aan het licht.

LED backlit is een feature van de MBP, is gezien hoe de MB in de markt gezet is zou dit idd niet slim zijn. Als je de combodrive vervangt met een Super dan is het verschil tussen het laagste en het middelste model 200Mhz en 40GB HDD, je zou dom zijn als je daar 200e voor neerlegt.

Al met al hele logische updates imo. 4G RAM, 3100X, 800Mhz FSB en dat alles met het gloednieuwe OS...
Mag ik je herinneren dat bij de introductie van de Macbook (in huidig design) er ook geen event was? Maar wat mij nog het meest stoort is dat de prijzen eigenlijk al een half jaar op gelijk pijl zijn gebleven, en dat is (imo) gewoon niet kloppend. Dat er een bijzonder snelle processor inzit geef ik direct toe, maar bij deze upgrade had een prijsverlaging gehoord. Daarnaast mag er ook wel iets meer geheugen in, in het zwarte model bijvoorbeeld 2GB. Dan had ik ook een zwarte gehaald. ;)

Dat neemt niet weg dat Apple heel erg gaaf is, maar ik had meer verwacht. Hopen op januari dan maar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spk2go schreef op donderdag 01 november 2007 @ 12:57:
[...]

Mag ik je herinneren dat bij de introductie van de Macbook (in huidig design) er ook geen event was? Maar wat mij nog het meest stoort is dat de prijzen eigenlijk al een half jaar op gelijk pijl zijn gebleven, en dat is (imo) gewoon niet kloppend. Dat er een bijzonder snelle processor inzit geef ik direct toe, maar bij deze upgrade had een prijsverlaging gehoord. Daarnaast mag er ook wel iets meer geheugen in, in het zwarte model bijvoorbeeld 2GB. Dan had ik ook een zwarte gehaald. ;)

Dat neemt niet weg dat Apple heel erg gaaf is, maar ik had meer verwacht. Hopen op januari dan maar. ;)
Maar van de laatste gen iBook naar de Macbook dat is qua design ook geen verandering geweest (http://www.productappeal....ghz_powerpc_g4_laptop.jpg)
Apple gaat langzaam maar zeker met alles naar alu, zodra de MB alu wordt komt hier ook wel een event voor.

Dat de prijzen gelijk zijn gebleven en dat dat niet klopt, dat ben ik met je eens, ook is het belachelijk dat er in een bijna 2008 notebook geen dvd brander zit en die 3100X is natuurlijk ook niet je van het. Desalniettemin viel dat ook niet te verwachten van deze update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pxa270
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-06 15:56
Ze zouden zich moeten schamen om eind 2007 nog Combo drives in laptops van meer dan €1000 te stoppen.

Klant: En ik kan dus ook mijn eigen home video DVDs branden met dat iLife?
Apple verkoper: Niet op het instapmodel, maar op het €1249 model kan dat wel, en u krijgt daarbij een grotere hard disk en snellere processor.
Klant: Is het €1049 model daar niet groot of snel genoeg voor? Ik wil gewoon af en toe een DVD kunnen branden. Dat kost me €200 extra?
Apple verkoper: U kunt ook een externe brander kopen.
Klant: Waarom hebben ze niet gewoon een ingebouwde DVD brander zoals andere laptops van €600? Dat kan nooit meer dan €50 extra kosten.
Apple verkoper: ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 15:09
Wanneer gaan ze de nl webshop eigenlijk updaten.. ik wel bestellen ;)

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trinite_t schreef op donderdag 01 november 2007 @ 15:17:
Wanneer gaan ze de nl webshop eigenlijk updaten.. ik wel bestellen ;)
/me ook
Is het btw niet sneller om zodra de shop geupdate is de locale iCentre te bellen om te vragen wanneer hen m op voorraad hebben en er evt. 1 te reserveren. Volgens mij kan met zo'n nieuw model bestellen de levertijden nogal oplopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-12-2024
pxa270 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 15:09:
Ze zouden zich moeten schamen om eind 2007 nog Combo drives in laptops van meer dan €1000 te stoppen.

Klant: En ik kan dus ook mijn eigen home video DVDs branden met dat iLife?
Apple verkoper: Niet op het instapmodel, maar op het €1249 model kan dat wel, en u krijgt daarbij een grotere hard disk en snellere processor.
Klant: Is het €1049 model daar niet groot of snel genoeg voor? Ik wil gewoon af en toe een DVD kunnen branden. Dat kost me €200 extra?
Apple verkoper: U kunt ook een externe brander kopen.
Klant: Waarom hebben ze niet gewoon een ingebouwde DVD brander zoals andere laptops van €600? Dat kan nooit meer dan €50 extra kosten.
Apple verkoper: ...
Ben het op zich met je eens dat het belachelijk is dat er nog combodrives in zitten. De reden is denk ik ten eerste om het prijsverschil te kunnen verantwoorden en ten tweede om een relatief goedkoop model te kunnen leveren. De superdrives kosten denk ik wel meer dan 50 extra omdat het een speciaal superdun type is. Zoek maar eens op ebay, dan zul je zien dat voor zo'n drive rond de 160 dollar wordt gevraagd en dat de combo al voor 50-60 dollar wordt aangeboden (beiden nieuw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 15:09
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 15:33:
[...]

/me ook
Is het btw niet sneller om zodra de shop geupdate is de locale iCentre te bellen om te vragen wanneer hen m op voorraad hebben en er evt. 1 te reserveren. Volgens mij kan met zo'n nieuw model bestellen de levertijden nogal oplopen..
Dat denk ik wel, maar aangezien ik student ben bestel ik liever online via surfspot.

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 08:56
Zojuist even gebeld met de Apple store.

Ik: Ik wil graag een MacBook kopen. Maar op de Amerikaanse site staat een nieuwe versie.
Meneer: Ja dat is in Amerika.
Ik: Ja dat snap ik, wanneer kan ik deze in Nederland bestellen?
Meneer: Is alleen in Amerika.
Ik: Dan wacht ik het no piep piep piep

De telfeoon werd er gewoon opgegooid.

De geruchten gaan dat het vannacht in de de rest van de stores komt te staan. Ik heb er geen twijfel over dat wat de meneer aan de telefoon zei onjuist is. Deze update is natuurlijk wereldwijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koentjek schreef op donderdag 01 november 2007 @ 16:20:
De geruchten gaan dat het vannacht in de de rest van de stores komt te staan.
Sterker nog het is geen gerucht. Volgens mijn Apple store hulplijnmeneer worden vanacht de Europese sites geupdate, maar je kan uiteraard nu al bestellen en dan krijg je ook de nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko

Licko

ZVDK

Jpjedi schreef op donderdag 01 november 2007 @ 08:05:
ik zit ook zo enorm te kloten met partitioneren.. Normaal vind ik wel na veel pielen een oplossing maar zit hier met hetzelfde.
heb het weten op te lossen, na een hoop geklooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjek
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 16:46:
[...]

Sterker nog het is geen gerucht. Volgens mijn Apple store hulplijnmeneer worden vanacht de Europese sites geupdate, maar je kan uiteraard nu al bestellen en dan krijg je ook de nieuwe.
Weet je dat 100% zeker? Ook als je besteld via de website?

[ Voor 4% gewijzigd door koentjek op 01-11-2007 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 12:07
Overigens snap ik dat gezeur van een 'minimale' update niet helemaal. Ben blij dat het regelmatig geupdate wordt voor dezelfde prijs. Als je iedere keer moest wachten op een 'grote' update of een nieuw design dan verouderen ze wel heel snel.

Overigens is het idd jammer dat ze nog steeds combo-drives leveren. Kheb er zelf ook 1. (macbook 1 jaar oud) maar ik heb ook echt geen superdrive nodig eigenlijk. Dus mis hem ook niet echt.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koentjek schreef op donderdag 01 november 2007 @ 17:19:
[...]

Weet je dat 100% zeker? Ook als je besteld via de website?
Juist als je besteld via de website. Ik weet alleen niet zeker of je iets speciaals moet doen om 'm te reserveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjek
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 17:33:
[...]

Juist als je besteld via de website. Ik weet alleen niet zeker of je iets speciaals moet doen om 'm te reserveren.
Dan wacht ik mooi tot morgen. Ga het er niet op gokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Intel stopt zo langzamerhand ook de produktie van de oude i945 chipsets dus Apple kon ook niet veel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuntherS
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 09:43
Ik ben eigenlijk blij dat het uiterlijk (nog) niet is aangepast.
Persoonlijk vind ik de MacBook veel mooier dan de MacBook Pro.

Santa Rosa met die X3100 is dat waar ik op aan het wachten was. Nog even wachten tot ik genoeg geld heb en dan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApplePie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-01 16:15
Yeah!
Nu de santa rosa versie uit is van de MC haal ik er definitief een!

Alleen nog een kleine vraag,

is Leapord in 't engels of nederlands meegeleverd of beide?

Kan niet wachten totdat ik er eentje vast hebt!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuntherS
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 09:43
Je kan de taal van Leopard op elk moment aanpassen ;)
Nederlands staat normaal als standaard taal of die kan je instellen de eerste keer dat je de MacBook aanzet.

[ Voor 50% gewijzigd door GuntherS op 01-11-2007 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het uiterlijk van de nieuwe macbook is zeker wel aangepast, er staat geen appeltje meer op de command toets. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om een nieuwe MacBook te kopen. Mijn vraag is of ik die nu kan kopen, of even moet wachten of er een eventueel nieuwe versie aan zit te komen en die te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 20:01
... Lees het topic even Diviance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, is die santa rosa morgen al beschikbaar in Nederland dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 21:16:
Ik ben van plan om een nieuwe MacBook te kopen. Mijn vraag is of ik die nu kan kopen, of even moet wachten of er een eventueel nieuwe versie aan zit te komen en die te kopen?
Over zes maanden komt er een update aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Mmm, voor de nieuwe MacBooks is het eindelijk mogelijk om 4GB ondersteund te draaien. Dat scheelt weer iets in deze RAM-hungry tijden ;). Voor de rest een bijzonder niet interessante update. Heb tot nu toe helemaal geen problemen gehad met de grafische chip van mijn MacBook, dus die kans wordt alleen nog maar kleiner...

Verder wel weer belachelijk wat ze voor 4GB durven vragen ($850,-...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcK0
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-12-2024
ik heb een klein vraagje hoe snel verkleurd de macbook want ik neem aan dat tie niet eeuwig wit blijft? of wel?

want ik ben van de vele met die speciale sweet want ik had eerst een witte nds na een dag was het geel aan het worden. Ik heb ook die oude apple keyboard maar met die heb ik helemaal geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjek
Nog geen nieuwe MacBooks op de website van apple... :(

EDIT: Ziet er naar uit dat de store nu down is... Moet helaas naar mn werk.

[ Voor 42% gewijzigd door koentjek op 02-11-2007 06:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Laatst online: 24-08 16:41
koentjek schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 06:07:
Nog geen nieuwe MacBooks op de website van apple... :(

EDIT: Ziet er naar uit dat de store nu down is... Moet helaas naar mn werk.
Als je ff terug leest..

US site heeft specs aangepast zonder announcement op site.

EU sites zijn vannacht ge-update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
De nieuwe MacBooks staan nu ook op Apple.nl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-09 17:01

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

geen prijs wijziging voor zover ik zie wel iets betere specs, binnekort maar ff 1 bestellen :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gaan de "verouderder Macbooks" nu niet flink in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:29

ormagon

Definitely Maybe

Ah, de Apple store wordt momenteel geupdate. Dan kunenn wij de nieuwe macbooks ook bestellen :D. Even kijken hoe het er met mijn spaarrekening voorstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 15:49
Besteld! 800 MHz FSB, here I come ;)

Anyways, als je een mini-DVI naar DVI-adapter er gelijk bij besteld, dan verandert de leverduur van 24 uur naar 7 dagen :S Net maar even gebeld, en ze hebben me beloofd de adapter er los bij te doen, zodat ie sneller verstuurd wordt. Binnenkort dus een nieuwe Mac! Woei! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Laatst online: 08:00

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 11:32:
gaan de "verouderder Macbooks" nu niet flink in de aanbieding?
Nee, dit betreft namelijk alleen een andere revisie. De modelnummers zijn nog steeds MA061, MA062 en MA063. Nu staat er alleen N/B achter ipv N/A. Wat inhoud dat het volgens Apple geen nieuw model is. De nieuwe modellen krijgen een ander MA nummer.

Dus, de vorige revisies zullen niet in prijs omlaag gaan omdat het alleen een nieuwe revisie is en geen nieuw model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

The Evil Brain schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 11:38:
Besteld! 800 MHz FSB, here I come ;)

Anyways, als je een mini-DVI naar DVI-adapter er gelijk bij besteld, dan verandert de leverduur van 24 uur naar 7 dagen :S Net maar even gebeld, en ze hebben me beloofd de adapter er los bij te doen, zodat ie sneller verstuurd wordt. Binnenkort dus een nieuwe Mac! Woei! :D
Binnenkort mijn eerste Mac! Woei! :D. Veel mee gewerkt bij mijn studie (Daar staat het vol met Imacs) en nu moet ik echt zo'n ding hebben. Hemels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LoeiOrdinair schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 11:40:
[...]

Nee, dit betreft namelijk alleen een andere revisie. De modelnummers zijn nog steeds MA061, MA062 en MA063. Nu staat er alleen N/B achter ipv N/A. Wat inhoud dat het volgens Apple geen nieuw model is. De nieuwe modellen krijgen een ander MA nummer.

Dus, de vorige revisies zullen niet in prijs omlaag gaan omdat het alleen een nieuwe revisie is en geen nieuw model.
Nieuwe modellen krijgen een MB nummer. Volgens mij gaan resellers wel met de prijsomlaag, omdat ze anders niet van hun voorraad afkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is welke prestaties is het merkbaar, het verschil tussen de oude en vernieuwde macbook.
Mijn macbook is nog in bestelling (29 okt), maar nog niet verstuurd (gebeurt vandaag). Ik krijg nu een Ipod cadeau ivm back to school aktie. Is het waard om mijn bestelling te cancellen en af te zien van mijn ipod maar wel het vernieuwde model?

edit: Apple heeft hem zelf al geannuleerd en de macbook vervangen voor het vernieuwde model :*)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2007 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjek
Jpjedi schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 06:42:
[...]

Als je ff terug leest..

US site heeft specs aangepast zonder announcement op site.

EU sites zijn vannacht ge-update.
Op moment van schrijven stonden de oude MacBooks nog op de site... En ik wads de gene die kwam met het middenacht verhaal dus ik ga niet m'n eigen posts terug lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Bij de 'oude' macbook zat toch ilife '08 meegeleverd? Deze kost nu gewoon 80 euro als je hem bij je macbook wil hebben!

/edit
excuses, fout van mij. Het betreft iwork, en daar moest je altijd al voor betalen ;).

[ Voor 29% gewijzigd door ormagon op 02-11-2007 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm de store voor studenten lijkt nog niet helemaal te werken. Krijg een "oops" foutmelding na het invullen van de school en plaats. Hebben anderen dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vennox
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-05 18:53
even een waarschuwing naar iedereen:
check of de firmware van je macbook HD revisie 7.01 niet is (check even onder het submenu s-ata in de systemprofiler bij revision), als dit het geval is, zie dan dat je meteen van alles een backup maakt, en dit regelmatig blijft doen. mijn HD heeft het namelijk begeven (valt niet meer te recupereren) en blijkbaar is er wel degelijk een probleem met deze HD's.

ik verwijs jullie even naar een discussie op de apple fora en een artikel op de site van een data bedrijf
http://discussions.apple....D=960977&start=0&tstart=0
http://retrodata.co.uk/notice_apple_seagate_drives.php

trouwens, blijkbaar is er trouwens een tekort aan HD's in het servicepunt te Nederland.. weet er iemand hier iets meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 14:39:
Hm de store voor studenten lijkt nog niet helemaal te werken. Krijg een "oops" foutmelding na het invullen van de school en plaats. Hebben anderen dit ook?
Ja, daar heb ik ook last van :). Heb alle browsers al geprobeert, probleem ligt bij Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net gebeld met de store en ze schijnen er sowieso nog een hoop problemen te hebben. De storemedewerkers kunnen de bestellingen wel in behandeling nemen maar nog niet doorgeven. Als je van de studentenkorting gebruik wilt maken kun je dus wel gewoon bellen om de bestelling te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand enig idee of de oude macbooks nu goedkoper worden en dan vooral hoeveel goedkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 15:59:
heeft iemand enig idee of de oude macbooks nu goedkoper worden en dan vooral hoeveel goedkoper?
Een questie van wachten op de Apple Premium Reseller winkels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dit heet in 't Nederlands trouwens toch echt een kwestie.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 15:19:
Net gebeld met de store en ze schijnen er sowieso nog een hoop problemen te hebben. De storemedewerkers kunnen de bestellingen wel in behandeling nemen maar nog niet doorgeven. Als je van de studentenkorting gebruik wilt maken kun je dus wel gewoon bellen om de bestelling te plaatsen.
Heb vanmiddag mijn iCentre gebeld (Haarlem) en nieuwe Macbook besteld omdat op de website verzendklaar 3 dagen was (24h op de MB pagina en 3 dagen in winkelwagen?!). Medewerker aldaar wist mij te vertellen dat de levertijd op de website er 9 van de 10 keer ook maar een gooi naar doet en dat je later met hele andere levertijden geconfronteerd kan worden. Iig heb ik er 1 besteld in de hoop via het iCentre de aankoop een beetje te versnellen; over levertijden kon niks over gezegd worden; varierend van morgen tot over 2 weken... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Laatst online: 12-09 09:59
CyBeR schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 16:33:
Of miereneukerij, het is maar hoe je het bekijkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoDe-ReD
  • Laatst online: 28-10-2022
Uhm ik heb vandaag gewoon vanuit de studentenstore besteld. Geen problemen tot dusver. Verzendtijd bedroeg 24 uur en ook toen ik hem in mijn winkelwagen had verschilde die tijd niet. Ik kreeg kort daarna een mailtje met betaalgegevens (had gekozen voor vooruitbetalen dmv bankoverschrift). Heb ik inmiddels betaald. Er zal wel een dag overheen gaan voordat het geld is overgemaakt dus ik verwacht mijn macbook dinsdag/woensdag volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
Ik had net weer een probleem. Gisteren heb ik m'n harde schijf vervangen. Dit gaf wat problemen. Dit bleek echter aan het geheugen te liggen (denk ik). Oude geheugen erin, en het werkte prima.
Nu was ik net met Time Machine een backup aan het maken. Kom ik een half uur later terug, maar de disc drive ineens een lawaai "pfrrt pffrrt pffrrt pffrrt pfrrrt pffrrrt".
Het scherm was zwart en het pulse lampje brandde. Uitzetten dan maar. Ik deed hem vervolgens weer aan, maar dat wou niet. Weer kreeg ik een zwart scherm en het pulse lampje brandde. Enfin. Ik de batterij en het geheugen eruit halen. Weer opnieuw erin. En het werkte weer. Direct daarna een hardware test gedraait, geen problemen gevonden. Heeft iemand wel eens soortgelijk iets gehad?

Ik las in de handleiding dat de opstartschijf de systeemmap moet zijn. Dit was bij Tiger het geval, bij Leopard niet. Dit krijg ik te zien:

Afbeeldingslocatie: http://xs221.xs.to/xs221/07445/afbeelding435.png

Hoort dit zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 16:33:
[...]

offtopic:
Questie is keurig Nederlands, echter is het vervangen door kwestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 16:07:
[...]

Een questie van wachten op de Apple Premium Reseller winkels :)
Zolang de Resellers geen nieuwe MacBooks ontvangen zal de prijs van de oude echt nog wel hetzelfde blijven. Zeker omdat de verschillen voor het 'typische' MacBook gebruikt bijzonder klein zijn (in iWork/iPhoto ga je die X3100 echt niet merken).

Wanneer ze wel de nieuwe ontvangen, verwacht ik ook geen spectaculaire aanbiedingen. De verschillen zijn gewoonweg te klein. Kijk maar naar de aanbiedingen van de oude iMac bijvoorbeeld (ja sommige resellers hebben die nog steeds), dat zijn ook geen aanbiedingen om bij te springen van blijdschap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-09 16:21

Flappiewappie

Hier nog meer

Rox_NL schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 19:41:
[...]

Zolang de Resellers geen nieuwe MacBooks ontvangen zal de prijs van de oude echt nog wel hetzelfde blijven. Zeker omdat de verschillen voor het 'typische' MacBook gebruikt bijzonder klein zijn (in iWork/iPhoto ga je die X3100 echt niet merken).

Wanneer ze wel de nieuwe ontvangen, verwacht ik ook geen spectaculaire aanbiedingen. De verschillen zijn gewoonweg te klein. Kijk maar naar de aanbiedingen van de oude iMac bijvoorbeeld (ja sommige resellers hebben die nog steeds), dat zijn ook geen aanbiedingen om bij te springen van blijdschap...
Zon iMac staat hier inderdaad in de mediamarkt, gaat een keer 50 euro vanaf volgens mij, heeft iemand nog wat benchies van de GPU? enige wat ik kon vinden is 1700 3d marks in 3dmark 03, dat was toch zon 20x sneller dan de gma950...

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TsiisSkaaf
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:08
LoeiOrdinair schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 11:40:
[...]

Kan je dit ook terug zien in het Serie Nummer? Ik heb een maatwerk besteld en daardoor heb ik niet het MA nummer op de factuur maar wel het serie nummer.

Ik ga er zelf vanuit dat ik nog de oude versie krijg, helaas. Hij is de 31ste namelijk al verzonden.

Het is ook zoals eerder al gezegd, over zes maanden is er weer een nieuwe versie dus je kan blijven wachten en in de tussentijd heb je niet kunnen genieten van een MacBook.
Helaas als je het een week voor een aanpassing besteld is het wel erg lullig.

As it net kin sa os it moat, dan moat it mar sa os it kin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafman
  • Laatst online: 20-12-2024
Zou iemand die vorige week zaterdag een "oude" MacBook gekocht heeft in een Machouse winkel nog recht hebben op restitutie van een deel van het aankoop bedrag of kan die hem nog omruilen voor het nieuwste model? Bij online aankopen kan dat wel maar ik vroeg me af hoe dat zit als je hem in een gewone echte winkel koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Dafman schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 20:43:
Zou iemand die vorige week zaterdag een "oude" MacBook gekocht heeft in een Machouse winkel nog recht hebben op restitutie van een deel van het aankoop bedrag of kan die hem nog omruilen voor het nieuwste model? Bij online aankopen kan dat wel maar ik vroeg me af hoe dat zit als je hem in een gewone echte winkel koopt.
Ik denk het wel, Apple is en blijft immers Apple..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobbieB schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 21:17:
[...]

Ik denk het wel, Apple is en blijft immers Apple..
Echter is de wetgeving voor online aankopen anders dan van een normale winkel. Gewoon even vragen dus.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2007 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
Nout, het is dus nog steeds niet over. Ik kreeg net zo'n soort scherm:

Afbeeldingslocatie: http://www.powerbook-fr.com/IMG/jpg/ibook_screen.jpg

Verticale strepen met weer allemaal horizontale strepen daarin. :(
Wat is het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naruto
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08-2020
is het verstandig om een applecare protection plan bij te kopen?
hoe zit het met dooie pixel?

voor mijn opleiding moet ik veel in linux werken. kan ik het zelfde doen in leopard?

technische / prijs verhouding gezien is de mac book (nieuwe update) goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 19:32:
[...]

offtopic:
Questie is keurig Nederlands, echter is het vervangen door kwestie.
Nee hoor. http://woordenlijst.org/zoek/?q=questie&w=w.
Ik acht de kans zeer klein, omdat 't hier een gewone winkel betreft en niet een outlet van Apple zelf. (Die willen dat idd nog wel 's doen). Als je online had gekocht had je 'm sowieso binnen 8 dagen terug mogen sturen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikdevries
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 23:01
naruto schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 22:12:

voor mijn opleiding moet ik veel in linux werken. kan ik het zelfde doen in leopard?

Applecare is altijd prettig, je hebt immers langer garantie, echter betaal je daar ook behoorlijk voor. Om die reden heb ik het niet genomen en gekozen voor een alternatief. Onder andere A-Mac is een samenwerking aangegaan met een verzekeringsmaatschappij en bied hiermee een Applecare alternatief. Dit is voordeliger dan Applecare en heeft enkele voordelen (o.a. meer soorten schade gedekt) maar ook enkele nadelen (je kan maar 1x van de garantie gebruik maken en je hebt een eigen risico). Mocht je hier interesse in hebben dan moet je voor verdere details eens informeren bij een lokale Apple toko.

Dan over Linux, wat moet je zoal in Linux doen? ik gebruik zelf bijvoorbeeld Fink om Linux software te kunnen draaien onder OS X en dat werkt prima. Kijk eens op http://finkproject.org/ voor de mogelijkheden. Overigens kan het best zijn dat je voor bepaalde zaken helemaal geen Linux software meer nodig hebt en OS X zelf al voldoet.

Tot slot de prijs, ik vind het lastig om die vraag te beantwoorden. Als ik op bijvoorbeeld Dell.nl naar een vergelijkbaar systeem kijk dan scheelt het weinig in aanschaf, terwijl je naar mijn mening zeker meer voor je geld krijgt bij Apple. Ik heb nu zelf een 2e generatie Macbook en heb er geen spijt van, voor mij is de prijs / kwaliteit verhouding dus dik in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Het probleem is dat je één probleem in twéé verschillende discussies ter sprake brengt. Met als gevolg dat een discussie over het vervangen van je goedwerkende schijf door een grotere nu over stukke videocontrollers gaat, en dat was niet helemaal de bedoeling.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Niet online
Ik weet niet precies wat de normale omruilvoorwaarden zijn bij MacHouse, maar wanneer het 14 dagen binnen de originele verpakking is, dan zal het moeilijk worden om de volgende redenen:
- Het is nog maar afwachten of MacHouse de nieuwe MacBooks binnen heeft voordat je omruilperiode voorbij is.
- Hoe moeten zij jouw 'gebruikte' systeem weer gaan verkopen? Je hebt er zelf al programma's opgezet en meegewerkt. De programma's enzo zijn wel weer te verwijderen, maar de lichte gebruikssporen (die er altijd zijn) zijn niet meer ongedaan te maken.

Wat je zou kunnen proberen (ik acht de kans van slagen niet groot) is zeggen dat de verkoper je niet goed voorgelicht heeft over de kans op updates (dan moet je dit zelf wel aangestipt hebben).
Daarnaast moet je jezelf afvragen of deze minimale update al deze moeite waard is. In principe heb je nu gewoon een systeem dat het goed doet..... (en in principe ook doet waar jij bij de aankoop mee ingestemd hebt). Als je niet volgens de spelregels wilt spelen, moet je helemaal niet spelen... (maar niet geschoten is natuurlijk altijd mis ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren morgen (lees vrijdag) heb ik mijn zwarte MacBook besteld :). De betaling is inmiddels voldaan en nu maar hopen dat ik hem volgende week in huis heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

naruto schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 22:12:

Als je student bent en telefonisch je MacBook bestelt kun je ook vragen naar het P&L (Parts & Labour) programma. Dat is alléén aanvullende hardware-garantie, geen telefonische en software-ondersteuning maar daarom kost het maar iets van €135,-.

Niemand kan beoordelen of jij in Leopard kunt doen wat je in Linux kunt doen; sommige dingen (terminal, bash, X11) zitten ingebouwd, andere software (OpenOffice etc.) bestaat voor beide of kun je compileren, en andere software bestaat niet voor één van de twee.

Je kunt altijd de Linux-distro van je keuze naast (Bootcamp) of in (Parallels, VMWare) OS X draaien, net als Windows.

[ Voor 6% gewijzigd door Zpottr op 03-11-2007 09:28 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafman
  • Laatst online: 20-12-2024
Rox_NL schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 23:47:
[...]

Ik weet niet precies wat de normale omruilvoorwaarden zijn bij MacHouse, maar wanneer het 14 dagen binnen de originele verpakking is, dan zal het moeilijk worden om de volgende redenen:
- Het is nog maar afwachten of MacHouse de nieuwe MacBooks binnen heeft voordat je omruilperiode voorbij is.
- Hoe moeten zij jouw 'gebruikte' systeem weer gaan verkopen? Je hebt er zelf al programma's opgezet en meegewerkt. De programma's enzo zijn wel weer te verwijderen, maar de lichte gebruikssporen (die er altijd zijn) zijn niet meer ongedaan te maken.

Wat je zou kunnen proberen (ik acht de kans van slagen niet groot) is zeggen dat de verkoper je niet goed voorgelicht heeft over de kans op updates (dan moet je dit zelf wel aangestipt hebben).
Daarnaast moet je jezelf afvragen of deze minimale update al deze moeite waard is. In principe heb je nu gewoon een systeem dat het goed doet..... (en in principe ook doet waar jij bij de aankoop mee ingestemd hebt). Als je niet volgens de spelregels wilt spelen, moet je helemaal niet spelen... (maar niet geschoten is natuurlijk altijd mis ;))
Tja, het is niet voor mezelf, een vriendin heeft een MacBook gekocht vorige week en is daar erg blij mee, ze weet waarschijnlijk niet eens dat ze nu zijn ge-update dus dat ga ik haar maar niet vertellen aangezien de kans zo klein is dat ze kan ruilen/geld terug kan krijgen. Dan heeft het alleen maar een nare nasmaak omdat ze net op het verkeerde moment gekocht heeft.
Pagina: 1 ... 14 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.