Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:33
Videopac schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 12:21:
[...]

Eens, maar het blijft leuk om te lezen over deze hoogwaardige topmodellen. De uitleg bij de MX-10000 bijvoorbeeld vind ik erg interessant. Ik kan overigens ook prima "genieten" van eenvoudigere apparatuur, als het maar wel kwalitatief goed is. Ook de genoemde merken hebben veel bagger gemaakt.

Een Philips 22AH790 receiver uit 1969, bijvoorbeeld (bewust van geworden via gromsound). Of de eerder genoemde Yamaha Classic Line: dat vind ik gewoon mooi spul. Ook designspul van Braun en T+A mag ik graag zien.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De Yamaha Natural Sound Classic Line series mag ik ook erg graag zien...

Klinkt ook erg mooi... Zoals bij enkelen bekend heb ik de Yamaha KX-10 cassettedeck uit deze serie en die bevalt mij zeer goed... Ik zou de gehele serie nog wel eens willen hebben in de toekomst (stereo versterker met A +B speaker switch, losse tuner, MD deck, CD speler en uiteraard het cassettedeck dat ik al bezit)…

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luxman had ook een schitterend minisetje, de 1000 serie. Geen idee hoe goed ze klinken maar extreem prijzig zijn ze wel. :)
Overigens, als iemand ooit een minisetje zoekt, kan ik hem/haar een setje Yamaha Pianocraft 400 of 800 aanbevelen, man wat een geluid komt er uit. Gewoon een zeer volwassen, gebalanceerd hifi geluid.

Ik heb gisteren mijn geliefde JBL 250Ti Jubilee uitgezwaaid, zijn naar een andere liefhebber gegaan. Nu tijd voor de finale luidsprekers...man wat zou ik graag een setje JBL 4348 hier zien maar helaas - JDM only :'(

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2018 23:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:32

Killjoy

Klingon lawn products

Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 23:19:
Overigens, als iemand ooit een minisetje zoekt, kan ik hem/haar een setje Yamaha Pianocraft 400 of 800 aanbevelen, man wat een geluid komt er uit. Gewoon een zeer volwassen, gebalanceerd hifi geluid.
De 400 heb ik bij mijn oudste dochter staan. Inderdaad een mooi setje. Er hangt een setje Translator Koraal speakers aan. De bijbehorende Yamaha speakers zijn minder van kwaliteit.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:16
Ik heb de pioneer a-656 op marktplaats te koop gezet. Ik heb al een mooie marantz pm80 mkII, dus ik heb versterkers genoeg :)

Mocht iemand interesse hebben, geef maar een seintje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Laatst online: 22:45

Videopac

Rommelt wat aan.

Killjoy schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 08:17:
[...]

De 400 heb ik bij mijn oudste dochter staan. Inderdaad een mooi setje. Er hangt een setje Translator Koraal speakers aan. De bijbehorende Yamaha speakers zijn minder van kwaliteit.
Ik dacht: ik zoek die luidspreker even op en kwam toen op een interessante site met de complete historie van Translator.

En, inderdaad: bij veel audiosetjes zijn de bijgeleverde luidsprekers niet in staat de rest van de set bij te benen.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Laatst online: 15:32

Killjoy

Klingon lawn products

Videopac schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 21:31:
[...]

Ik dacht: ik zoek die luidspreker even op en kwam toen op een interessante site met de complete historie van Translator.

En, inderdaad: bij veel audiosetjes zijn de bijgeleverde luidsprekers niet in staat de rest van de set bij te benen.
Klopt :) De man achter de site is een interessant persoon. Ben twee keer bij hem geweest. Eerst voor een reparatie aan een set Impact 40's (refoamen en tweeter vervangen). En van het voorjaar voor een reparatie aan een Reference. Bleek een losse draad te zijn.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

@Killjoy de reference was mijn eerste echt serieuze speaker. Al weer ruim 15 jaar geleden mocht ik het genot hebben de volledige dynaudio variant in huis te hebben

overigens een speaker, en in dit topic mag dat gelukkig gezegd worden :) , die met een krachtige versterker pas echt mooi tot zijn recht komt. Had er al best serieus spul opgehad maar een 'simpele' Krell KSA80 bracht ze 'echt aan het spelen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-10 14:30
Killjoy schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 22:11:
[...]

Klopt :) De man achter de site is een interessant persoon. Ben twee keer bij hem geweest. Eerst voor een reparatie aan een set Impact 40's (refoamen en tweeter vervangen). En van het voorjaar voor een reparatie aan een Reference. Bleek een losse draad te zijn.
Een paar jaar geleden heb ik een set Translator Impact 30 gekregen. De foamranden heb ik moeten vervangen, omdat die helemaal verkruimeld waren. En ook nieuwe tweeters erin gezet: Vifa H26TG 35-06.
Ze staan nog steeds aan mijn installatie aangesloten: zo mooi en neutraal geluid komt er uit.

De ontwerper van de Translator luidspekers, Hans Baan, is in 2015 overleden.
https://forum.audiofreaks...at0jcncphe2&topic=38447.0

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net nieuw hier op Tweakers. Heel interessant topic dit. Heb zelf wat High end spullen van Musical Fidelity en vintage electrostaten (hybride) van Janszen. Ik heb nog wat meer spullen die ik eventueel wil verkopen. Ik hoop dat dat hier ook mag aanbieden? Anders blijf ik het hier gewoon volgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 23:47

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 16:11:
Net nieuw hier op Tweakers. Heel interessant topic dit. Heb zelf wat High end spullen van Musical Fidelity en vintage electrostaten (hybride) van Janszen. Ik heb nog wat meer spullen die ik eventueel wil verkopen. Ik hoop dat dat hier ook mag aanbieden? Anders blijf ik het hier gewoon volgen
Aanbieden op het forum mag niet, maar je kunt wel een advertentie in https://tweakers.net/aanbod/ plaatsen :)

Hier showwen mag uiteraard altijd :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Eagle schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 16:18:
[...]

Aanbieden op het forum mag niet, maar je kunt wel een advertentie in https://tweakers.net/aanbod/ plaatsen :)

Hier showwen mag uiteraard altijd :)
OK, dankjewel. Het is ook niet zo dat ik er mijn geld mee wil gaan verdienen. De spullen zijn bij toeval bij mij terecht gekomen nadat een oudere heer naar een bejaardenhuis is gegaan. Het zou mij aan het hart gaan als het spul niet opnieuw gebruikt gaat worden (misschien wel als 2e set voor mijzelf). Ik ga het inventariseren en hier plaatsen met foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Janszen is leuk, hybride ESL's met een soort van line array van ESL panelen.
Ik ben benieuwd hoe goed zoiets nog speelt na 40 jaar? De Nederlandse Audiostatic en Final kon je na 5 tot 10 jaar helemaal gaan rebuilden met nieuwe folies en coating wat net zo duur was als een complete set speakers.
Naar verluidt zijn er wel ESL's die niet sljiten zoals bijvoorbeeld Acoustat.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2018 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:24
Gebruik al een tijd een Dual CS505-3 Audiophile concept draaitafel naar volle tevredenheid. Enige tijd geleden hem een grote beurt gegeven en sindsdien speelt hij als een zonnetje. Toen is echter wel het klemmetje van de toonarmhouder afgebroken. Niet een grote ramp, maar toch jammer. Nu wil ik hem graag weer helemaal goed hebben en zoek ik dit onderdeel weer. Ben al wat aan het zoeken geweest maar kom hem niet tegen.
Heeft iemand nog tips om hieraan te komen? Of eventueel dit onderdeel liggen als spare part?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:45

OgWok

U.N.C.L.E.

ThijsM schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 16:58:
Gebruik al een tijd een Dual CS505-3 Audiophile concept draaitafel naar volle tevredenheid. Enige tijd geleden hem een grote beurt gegeven en sindsdien speelt hij als een zonnetje. Toen is echter wel het klemmetje van de toonarmhouder afgebroken. Niet een grote ramp, maar toch jammer. Nu wil ik hem graag weer helemaal goed hebben en zoek ik dit onderdeel weer. Ben al wat aan het zoeken geweest maar kom hem niet tegen.
Heeft iemand nog tips om hieraan te komen? Of eventueel dit onderdeel liggen als spare part?
Heb je een foto? Misschien is lijm die uithardt met ultraviolet licht een oplossing?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
  • Laatst online: 15:24
OgWok schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 17:38:
[...]

Heb je een foto? Misschien is lijm die uithardt met ultraviolet licht een oplossing?
Afbeeldingslocatie: https://s33.postimg.cc/5rhbhroej/Dual2.jpg

Niet originele foto, maar het gaat om dezelfde houder. Het klemmetje heb ik overigens niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:59
Vast wel wat op eBay te vinden

https://www.ebay.com/sch/...=64619&_odkw=tonearm+rest

[ Voor 79% gewijzigd door blissard op 29-08-2018 18:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rcor
ThijsM schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 16:58:
In Duitsland zit Dualfred.de, een mannetje met veel nieuwe (lees: New Old Stock) en gebruikte Dual onderdelen... Werd ik ooit door mede tweaker Wimmel op geattendeerd toen ik motor lager beugels nodig had voor mijn Dual 1226...

Hij heeft diversen houdertjes op voorraad zie ik nu en levert ook aan Nederland:
https://www.dualfred.de/T...at=c25&cPath=21_25&page=2

Als je geluk hebt zit die voor jou speler er ook tussen... Op een van de pagina's zie je voor nog geen 20 euro een passende toonarm houder (Dual partnumber: 263334)... Succes!

Ps.: voor platen spelers is er ook het grote vinyl topic deel 2.... Ik en vele vinyl vrienden aldaar zien je graag verschijnen! ;)

[ Voor 12% gewijzigd door rcor op 30-08-2018 08:53 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kingmace
  • Laatst online: 16:46
Mijn een na laatst aangeschafte walkman: de Grundig Beatboy 120. Helaas het riempje er niet bij maar wel de clip in ieder geval. Nieuwe snaar erin, koppen afgesteld en spelen maar. Kon hem toch niet weg doen, staat nu bij de vintage set op m'n werk :)

Afbeeldingslocatie: https://s25.postimg.cc/4ludv221b/IMG_20180903_164310.jpg
Afbeeldingslocatie: https://s25.postimg.cc/d43tze0u7/IMG_20180903_164319.jpg
Afbeeldingslocatie: https://s25.postimg.cc/bp29aomwf/IMG_20180903_164330.jpg
Afbeeldingslocatie: https://s25.postimg.cc/isa4qb01r/IMG_20180903_164342.jpg
Afbeeldingslocatie: https://s25.postimg.cc/s02d6zrof/IMG_20180903_164401.jpg

• ronaldbommel
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13:29
Goedenavond medetweakers,
Ik vraag me af of mijn goedspelende Technics cassettedeck, type M63, ook vintage is.

• rcor
ronaldbommel schreef op donderdag 6 september 2018 @ 18:40:
Ik vraag me af of mijn goedspelende Technics cassettedeck, type M63, ook vintage is.
Jazeker... Heb je leuke foto's van het cassettedeck? We zijn allemaal geïnteresseerd in het deck... Omdat het gewoon gaaf is om zo'n oud apparaat te bewonderen na al die jaren trouwe dienst... :)

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

ronaldbommel schreef op donderdag 6 september 2018 @ 18:40:
Als ik erop zoek zeg ik: zeker wel! Mooi “overgangsdeck” met led meters, maar wel mechanische bediening. Belangrijker: 3 koppen!

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ronaldbommel
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13:29
Van de Technics M63, is helaas het fotobestand te groot, krijg error melding.Tip hoe dat aan te passen is welkom.
Had deze ongeveer 34 jaar geleden gekocht, voor bijna 1000 gulden. Had hem 20 jaar geleden op zolder opgeruimd.
Vanmiddag gepakt, bekeken, speelde meteen.
Kwaliteit en het 1e deck waar metaltape in gebruikt kon worden.
Ik heb trouwens de Technics SL-1411 platenspeler ook nog geinstalleerd staan.
De muziek luister ik via 4 Impulse34 speakers, met granieten boven en onderplaat. Deze zijn afgelopen najaar gereviseerd/ ge-upgrade door de bouwer daarvan. Ik weet niet of deze al onder vintage vallen, maar spelen bijzonder goed.

[ Voor 37% gewijzigd door ronaldbommel op 06-09-2018 23:21 ]

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:17
kingmace schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 20:53:
Mijn een na laatst aangeschafte walkman: de Grundig Beatboy 120.
Hee, zo een heb ik ook gehad. Ik weet niet zeker of het exact dezelfde beatboy was, na zo'n 35 jaar. Ik had deze gekocht vanwege de
beoordeling van de consumentengids. Of hij echt zo goed was weet ook niet meer, maar ik kan me nog wel herinneren dat het klepje heel snel openklapte. Daarom deed ik er maar een elastiekje omheen. :(

• rcor
Zojuist even mijn Goodsell CTR-585 open gemaakt om de snaren op te meten zodat ik nieuwe kan bestellen...

Blijkt niet bepaald mee te vallen om te vinden:
Loop werk snaar:
- Ongeveer 75mm diameter (uiteraard is deze iets uitgerekt dus hij moet iets kleiner worden)
- Dikte: ongeveer 1,2mm

Tellersnaar:
- Ongeveer 47mm diameter (ook deze zal wellicht iets uitgerekt zijn, hoewel minder uitgerekt dan de snaar van het loop werk zegt mijn gevoel)
- Dikte: ongeveer 1,5 / 1,61mm

Diktes zijn gemeten met een schuifmaat.
Ik kom de snaren niet echt tegen online... Weet iemand een adres die deze twee verschillende snaren verkoopt?

Alvast bedankt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

@rcor Even bij Conrad kijken en zoeken naar "kantriemen". Er zijn 3 setjes 1,1 en 1,2 ook nog dikkere. De prijs is aan de hoge kant.

Wilde je nog even de linkjes sturen, maar de site van Conrad heeft problemen (kan niet inloggen).....

[ Voor 4% gewijzigd door OgWok op 07-09-2018 08:43 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• kingmace
Toch nog project gekocht terwijl ik eigenlijk niet meer mocht :?

Een Sharp Optonica SM-4000 in beroerde staat. Gekocht op MP voor 55,-. Hij is debiel stoffig en smerig van binnen en buiten. Knop is afgebroken, kap is zwaar gekrast maar de houten zijpanelen (niet op de foto) zijn nog wel goed. Mooi opknapproject voor de komende maanden.

Ik heb er al een en ook zijn kleinere broer de SM-3000. Maar ik ben verliefd op deze 16 kg zware versterkers met hun fijne geluid. Ze zijn zeer makkelijk te reviseren omdat het losse modules zijn die je kunt uitnemen. De SM-3000 was ook in zo'n beroerde staat maar heb ik toch weer tot een heel redelijk apparaat kunnen omtoveren.

Onderin nog twee (crappy) fotos van mijn huidige 3000 en 4000.

Afbeeldingslocatie: https://s25.postimg.cc/it77gry1b/image.jpg
Afbeeldingslocatie: https://s25.postimg.cc/bbteoejan/image.jpg
Afbeeldingslocatie: https://s25.postimg.cc/qyp9extzz/image.jpg
Afbeeldingslocatie: https://s25.postimg.cc/e7b38f4sf/image.jpg
Afbeeldingslocatie: https://s25.postimg.cc/60ei3ohsf/image.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s25.postimg.cc/9791namsv/image.jpg
Afbeeldingslocatie: https://s25.postimg.cc/8vw6nunwf/image.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

@kingmace sjonge, jonge lijkt wel of de versterker uit een pyramide komt. Wordt een mooie klus! Daar is veel eer aan te behalen.

[ Voor 14% gewijzigd door OgWok op 07-09-2018 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
OgWok schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 08:43:
@rcor Even bij Conrad kijken en zoeken naar "kantriemen". Er zijn 3 setjes 1,1 en 1,2 ook nog dikkere. De prijs is aan de hoge kant.

Wilde je nog even de linkjes sturen, maar de site van Conrad heeft problemen (kan niet inloggen).....
Die had ik ook gezien ja... Maar het probleem is dat ik twee snaartjes nodig heb... Een ronde en een viekante… Om nu meteen een hele rits snaren in huis te halen terwijl ik slechts twee snaren nodig heb is ook eigenlijk zonde...

De vierkante snaar zit in het loopwerk en de ronde loopt naar de teller... Wellicht dat ebay iets voor mij kan betekenen? Hoewel ik de losse snaar voor het loopwerk nog niet heb gevonden (of ik zoek verkeerd, dat kan ook he ;) )…

Edit 21:45 uur:
Via ebay kom ik ook een soortgelijke set tegen met evenveel snaren incl. verzendkosten... Geen idee wat de kwaliteit hiervan is... Eventueel kan ik de ronde teller snaar ook nog even met rust laten, die van het loopwerk is voor mij nu het belangrijkste...

Het deck heeft wat moeite met terug uit spoelen door de ietwat uitgerekte / gladdere snaar en dat wilde ik nu wel eens aanpakken...

[ Voor 20% gewijzigd door rcor op 07-09-2018 21:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

@rcor Je kan hier ook eens kijken voor een vierkante snaar.... (wederom, niet voordelig)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcor
OgWok schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 15:52:
@rcor Je kan hier ook eens kijken voor een vierkante snaar.... (wederom, niet voordelig)
Dank, nu kwam ik er eindelijk uit... 3 snaren uiteindelijk besteld omdat ik niet zeker wist welke de juiste was qua lengte en dikte voor het loopwerk... Maar dat de juiste er tussen zit is zeker... Teller snaar heb ik ook meteen maar mee besteld... Nu afwachten tot alles binnen is... :)

Snaren zijn eigenlijk zelden voordelig... Of je moet gaan shoppen bij William Thakker in duitsland, maar dan is de levertijd wat langer en ik kwam er in de Engelse taal niet helemaal uit...

Dan maar wat duurder, maar dan wel weten wat ik koop...

[ Voor 21% gewijzigd door rcor op 08-09-2018 17:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Was vorige week even op de site bij Thakker. Duurde lang voor ze info hadden over een paar riempjes. Dus kwam ik via een vriend bij Pickupnaald terecht. Versturen in Nederland gaat zowiezo een stuk vlotter.
Platte snaren zijn bij Pickupnaald wel een paar € per stuk duurder. Hopelijk is de kwaliteit ook beter.

Nog niet de goeie snaren gevonden? Dan hier eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
OgWok schreef op zondag 9 september 2018 @ 10:33:
Was vorige week even op de site bij Thakker. Duurde lang voor ze info hadden over een paar riempjes. Dus kwam ik via een vriend bij Pickupnaald terecht. Versturen in Nederland gaat zowiezo een stuk vlotter.
Platte snaren zijn bij Pickupnaald wel een paar € per stuk duurder. Hopelijk is de kwaliteit ook beter.

Nog niet de goeie snaren gevonden? Dan hier eens proberen.
Ik heb ooit een Sony CD-speler (Sony CDP-M203) onderhanden genomen die mijn vader meegekregen had van een goede kennis die ging verhuizen...

De cd speler las de cd's niet meer in en de cd-lade ging niet meer goed dicht... Uiteraard zag je de bruine teer troep van het roken goed zitten, dus ik wist meteen wat ik moest doen...

Poetsen, poetsen en nog eens poetsen... Zowel van binnen als van buiten... De laser lens onderhanden genomen... Daarna probleemloos cd's spelen... Alleen de lade wilde nog niet helemaal dicht...

Originele Sony snaar koste 15 euro excl. verzendkosten via radio bbb… Een andere zaak vroeg er ook nog 10 euro excl. verzenkosten voor (ook nog geen originele snaar)... William Thakker vroeg 3,5 euro incl. verzenkosten zat hij rond de 4,5 euro... Daar dus snel besteld en het ding weer goed in elkaar gezet...

Daarna hier verkocht via vraag & aanbod aan een mede Tweaker die mij 30 euro bood... Dus dat had ik goed gedaan... Ik hoop oprecht dat de koper nog steeds veel plezier beleefd aan deze simpele, doch goede cd speler...

Voor de geïnteresseerden, het was deze speler:
https://www.hifiengine.co...brary/sony/cdp-m203.shtml

Maar waar ik eigenlijk op wilde doelen:
Het is maar net waar je gaat shoppen en volgens mij vragen de meesten maar wat voor hun aandrijf snaren...

[ Voor 4% gewijzigd door rcor op 09-09-2018 11:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:30

SeatRider

Hips don't lie

rcor schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 08:39:
[...]

In Duitsland zit Dualfred.de, een mannetje met veel nieuwe (lees: New Old Stock) en gebruikte Dual onderdelen... Werd ik ooit door mede tweaker Wimmel op geattendeerd toen ik motor lager beugels nodig had voor mijn Dual 1226...

Hij heeft diversen houdertjes op voorraad zie ik nu en levert ook aan Nederland:
https://www.dualfred.de/T...at=c25&cPath=21_25&page=2

Als je geluk hebt zit die voor jou speler er ook tussen... Op een van de pagina's zie je voor nog geen 20 euro een passende toonarm houder (Dual partnumber: 263334)... Succes!

Ps.: voor platen spelers is er ook het grote vinyl topic deel 2.... Ik en vele vinyl vrienden aldaar zien je graag verschijnen! ;)
Dichter bij huis wellicht zit Dr Dual: https://www.drdual.com/ ;-)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rcor
Vandaag lekker zitten sleutelen direct na werktijd aan mijn Goodsell CTR-585 educatieve cassettedeck... Twee van de drie snaren die ik besteld had zijn binnengekomen...

Het betrof de snaren met een diameter van 73,6mm en een dikte van 1,3mm en de snaar met een diameter van 45,5mm en een dikte van 1,5mm...

Jammerlijk genoeg staat de snaar met een diameter van 71mm en een dikte van 1,2mm nog in backorder... De snaar van het loopwerk mag volgens mij nog iets strakker, maar desondanks speelt en spoelt hij wel goed met de geleverde snaar...

Zodra de andere snaar binnen is ga ik daar even mee testen en als die beter is ga ik die gebruiken, anders laat ik deze zitten... De teller snaar had achteraf ook nog wat strakker gemogen, maar de teller werkt... Dus daar doe ik voorlopig niets aan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:56
Ik heb vandaag een set Quadral boekenplank speakers op Marktplaats gezet. Bijzonder aan de speakers is dat achterop een extra tweeter zit. Weet iemand hier wat het doel hiervan is? Wellicht weerkaatsing tegen de muur zoals bij de Direct reflecting speakers van Bose? Wellicht zijn ze ontworpen als surround speakers?
De speakers zijn me te klein, maar ik ben wel nieuwsgierig naar dit concept vandaar dat ik het hier vraag.

Ik heb helaas geen typenummer van de speakers, staat ook niet achterop dus daarop zoeken lukt niet. Heb wel diverse afbeeldingen van Quadral speakers bekeken maar ik kon deze niet terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

@musicfreak is dat niet gewoon een bassreflex port ? Een tweeter is gewoon niet logisch.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Lip schreef op zondag 16 september 2018 @ 21:41:
@musicfreak is dat niet gewoon een bassreflex port ? Een tweeter is gewoon niet logisch.
Is wel een tweeter. Er zijn Quadral luidsprekers met een tweeter aan de achterzijde, bijvoorbeeld de Ascent 250. De luidspreker lijkt een Rondo Mk. V, maar dan met een iets andere (modernere ?) tweeter aan de voorkant en dus een tweeter aan de achterzijde. Die tweeter aan de achterzijde-modellen waren o.a. bedoeld als achterluidsprekers in een surroundopstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Videopac schreef op zondag 16 september 2018 @ 22:06:
De luidspreker lijkt een Rondo Mk. V, maar dan met een iets andere (modernere ?) tweeter aan de voorkant en dus een tweeter aan de achterzijde. Die tweeter aan de achterzijde-modellen waren o.a. bedoeld als achterluidsprekers in een surroundopstelling.
Ah dus toch (surround)! Heb even gekeken naar de verschillende Rondo versies maar daar zie ik 'm nog niet bij staan. Ik blijf nog even speuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

@musicfreak Quadral Ascent 250

Heeft inderdaad een tweeter aan achterkant, en valt daarmee in de categorie Dipole luidsprekers. De categorisatie als boekenplank luidspreker is dan ook onjuist. Ik zou dit wel in je aanbod advertentie toevoegen, dat het om dipool luidsprekers gaat. Om teleurstelling te voorkomen aan beide zijden.

[ Voor 82% gewijzigd door Lip op 16-09-2018 23:15 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Lip schreef op zondag 16 september 2018 @ 23:09:
@musicfreak Quadral Ascent 250

Heeft inderdaad een tweeter aan achterkant, en valt daarmee in de categorie Dipole luidsprekers.
Dank voor deze uitleg ben er zelf nog even ingedoken. De advertentie heb ik aangepast, heb nu gemeld dat het om een dipool surround speaker gaat. Het gaat overigens niet om de Ascend 250 speakers. De voorkant lijkt er erg op, maar op de achterzijde zit bij die speakers een bas reflex poort en die heeft de mijne niet. Zie bijvoorbeeld deze Marktplaats advertentie van de Ascend 250.

[ Voor 12% gewijzigd door musicfreak op 17-09-2018 10:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Ik zit te denken om een oude tape recorder aan te schaffen (spoelen), maar wel een goed werkende. Studer is me wat te duur, maar Revox is nog wel enigzins betaalbaar.

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

gitaarwerk schreef op maandag 17 september 2018 @ 15:54:
Ik zit te denken om een oude tape recorder aan te schaffen (spoelen), maar wel een goed werkende. Studer is me wat te duur, maar Revox is nog wel enigzins betaalbaar.
Leuk! NB: niet alle Revoxen zijn goed en veel hangt af van de staat van onderhoud.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• rcor
gitaarwerk schreef op maandag 17 september 2018 @ 15:54:
Een aantal vragen die je jezelf moet afvragen:

- Welke grootte spoelen wil je kunnen afspelen? 18CM en 26CM zijn in de jaren '70 / '80 gangbaar... Ga je verder terug in de tijd kom je ook 15 / 13 / 10 en zelfs 8cm spoelen tegen...

- Wat voor kwaliteitseisen stel ik aan de bandrecorder (zachte koppen (Teac / Revox / Philips) of harde koppen (De duurdere Akai recorders en enkele Sony bandrecorders))...

- Het aantal sporen: 2 sporen of 4 sporen? 2 spoor betekend betere geluidskwaliteit, maar dan kun je slechts een kant van de tape gebruiken... Bij een 4 sporen deck kun je twee zijden van de tape gebruiken (soms hebben die decks ook autoreverse) maar is de geluidskwaliteit wat minder omdat er twee keer zoveel muziek op evenveel tape lint gezet wordt als bij een twee sporen machine

- Direct drive / belt drive? Direct Drive heeft als voordeel dat het net zoals bij platen spelers een lagere wow en flutter waarde heeft... Maar een goede belt drive speler is zeker ook niet slecht...

- Welke snelheden wil je? Hoe hoger de snelheid, des te beter het geluid gaat klinken (vooral met een 2 sporen deck)... Mijn deck (Akai GX-225D) heeft drie snelheden en is een vier sporen deck, maar klinkt desondanks gewoon zeer goed voor een 4 sporen deck met hoge snelheidsondersteuning...

Keuzes genoeg dus...

De koppen is wel een belangrijk dingetje bij bandrecorders (en ook bij andere apparatuur die magnetische tapes op kunnen nemen en / of afspelen)... Bij harde glas koppen zoals veel Akai modellen hebben (die beginnen allemaal met GX) zul je weinig tot geen slijtage aan treffen omdat die koppen door het glas keihard zijn... Idem voor de modellen van Sony met glas koppen...

Bij merken zoals Revox die zachte koppen bezit zit vaak wel meer slijtage op de koppen en daar zul je ook echt op moeten letten... Soms vallen koppen nog enigszins op te knappen door ze te laten relappen, maar als dat niet lukt moeten ze vervangen worden (en dat is meestal niet goedkoop omdat je bij bepaalde merken niet meer aan koppen kunt komen en dus goede gebruikte moet zien te vinden of NewOldStock koppen)... Voor Revox geld dat AM Belgium ze nog nieuw maakt, maar wel duur: http://www.ambelgium.be/en/product_detail/7-special_heads

Dit is een voorbeeld van een versleten audiokop:
versleten bandrecorder kop

Je ziet duidelijk dat de kop niet mooi rond meer is in het midden, maar compleet vlak afgesleten is... Dat geeft aan dat de koppen echt ver versleten zijn in dit geval... Hoe ronder de kop, des te minder versleten de kop is... Een bijna ronde kop heeft dus bijna geen speel uren op de teller staan...

Even nog een lijstje van goede bandrecorders:
- Akai GX-225D (18cm spoelen)
- Akai GX-630 (26cm spoelen)
- Akai GX-635 (26cm spoelen)
- Akai GX-747 (laatste 26cm spoelen deck van Akai)
- Revox B77MKII (let op! 26cm spoelen en twee uitvoeringen: 2 sporen en 4 sporen beschikbaar)
- Diversen Teac modellen
- Diversen Pioneer modellen (in het bijzonder de RT-707 en de RT-909)

één ding staat vast: ze zijn allemaal op leeftijd en hebben vaak revisie nodig (vooral die jaren '70 spelers zoals mijn Akai GX-225D), maar als ze eenmaal op orde zijn, zijn de genoemde decks gewoon super om mee te spelen... Ik wil eigenlijk niets anders meer sinds mijn Akai GX-225D op orde is...

Gewoon een genot om muziek mee te luisteren... Spotify is your best friend om banden te vullen met goede muziek... Een pc met M-audio delta 2496 levert vaak goede resultaten op als je banden gaat vullen...

Succes!

[ Voor 5% gewijzigd door rcor op 18-09-2018 06:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:59

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@rcor Erg mooie post!

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Via de Bandjesfabriek op Twitter:
https://ledgernote.com/co...-saturation-best-plugins/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rcor
Dank voor het compliment... :)

Even nog een aanvulling die betrekking op de banden heeft:

Er zijn diversen merken bandrecorder banden op de markt geweest, van duur tot goedkoop...
De kwaliteit van die tapes waren toen ze van de band rolde gewoon goed, maar als tapes ouder worden kunnen ze gewoon slecht worden...

Merken die bij mij bekend staan als slecht (uit eigen tests met diversen tweedehands banden):
- Sony (alle tapes)
- Shamrock (heeft daardoor ook de bijnaam Shamerock op een facebook pagina over bandrecorders: https://www.facebook.com/groups/873194282806590/ je moet hier eerst lid worden alvorens je iets kunt lezen of schrijven, maar het is echt leerzaam en als je een Akai koopt is daar een Akai specialist Frank Oomen die 'm helemaal op orde kan maken)...
- Agfa PER series tape
- Enkele tape modellen van TDK

Deze tapes geven vaak veel vuil (tape residu die los laat van de band) af aan de koppen met alle ellende van dien of hebben chronisch last van het sticky tape syndroom...

Twijfel achtige tapes (allen soms goed, soms slecht):
- Basf tapes met rode labels op de spoel
- Scotch / 3M tapes
- Philips tapes

Goede tapes:
- BasF LPR-35 tape
- BasF DPR tape
- Alle tapes van het merk Maxell (zijn zelfs na 30 a 40 jaar nog als nieuw, mits goed bewaard door de eigenaren)
- TDK Audua tapes zijn een uitzondering op overige tapes van TDK

Als je een bandrecorder koopt en hij wordt gereviseerd is het altijd raadzaam om het deck te laten afregelen op nieuw tapes van het merk Recording The Masters zodat opnames optimaal gaan klinken bij gebruik van hun tapes... Je hebt met die RTM tapes de minste kans op ellende (maar goedkoop is het niet: 26 euro voor een LPR-35 tape (gebaseerd op de BasF LPR-35 tape) op 18cm spoel)... Maar aan te raden is het wel... (Mijn Akai GX-225D is bijv. afgeregeld op de LPR-35 tape van RTM, je hebt nu ook nog de keus voor de LPR-90 tape, die was er nog niet toen ik 'm liet afregelen)...

Deze nieuw tapes kun je kopen bij MFB-Freaks van Thomas Baur en bij het Duitse Thonmann

Er is ook nog een ander merk ATR, maar deze heeft geen consumenten tapes zoals RTM die nog wel heeft naast hun professionele studio tapes...

Succes!

PS.: Voor wie ook geen gezeik wil met de bandrecorder kan deze trouwens ook nieuw kopen bij Ballfinger, maar met een prijskaartje van € 25.000 voor een volledig exemplaar die ook kan opnemen is het niet bepaald goedkoop: http://www.ballfinger.de/tape-recorder-m-063-h5

Het is altijd goedkoper om een oude nieuw leven in te blazen...

[ Voor 6% gewijzigd door rcor op 17-09-2018 23:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:59

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dat is me ook wel een item zeg, die Ballfinger. Die zet je al neer, gewoon voor het mooie ;)

V.w.b. de tapemerken; bij cassettebandjes wist je ook dat je TDK SA60/90 moest hebben, of Maxell.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-10 10:35

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Eigenlijk is iedere serieuze bandrecorder in staat prima geluid neer te zetten, waarbij ik Akai eigenlijk het minst vind klinken (maar ze zijn wel ontzettend degelijk). Zachte koppen hoeft geen nadeel te zijn, zolang ze in goede staat zijn ga je ze waarschijnlijk toch niet meer verslijten tenzij je van plan bent om dat ding een aantal jaar dag in dag uit te gebruiken.

Iedere recorder is inmiddels ruim bejaard dus onderhoud zit er eigenlijk altijd wel aan, tenzij je gelijk een hoop geld neertelt voor een gereviseerde.

Een Revox A77 klinkt ontzettend goed maar ze hebben altijd revisie nodig. Een Akai GX-6xx serie heeft bijna altijd nieuwe audiotransistoren nodig en een Teac A3300 heeft last van hardgeworden vet. Bij Philips breekt er wel eens iets af maar de klinken wel super. Je kunt beter je even goed inlezen en een lijstje met eisen opstellen want foutloze recorders zijn er eigenlijk niet :)

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

rcor schreef op maandag 17 september 2018 @ 23:08:
[...]

Dank voor het compliment... :)

Even nog een aanvulling die betrekking op de banden heeft:

Er zijn diversen merken bandrecorder banden op de markt geweest, van duur tot goedkoop...
De kwaliteit van die tapes waren toen ze van de band rolde gewoon goed, maar als tapes ouder worden kunnen ze gewoon slecht worden...

Merken die bij mij bekend staan als slecht (uit eigen tests met diversen tweedehands banden):
- Sony (alle tapes)
- Shamrock (heeft daardoor ook de bijnaam Shamerock op een facebook pagina over bandrecorders: https://www.facebook.com/groups/873194282806590/ je moet hier eerst lid worden alvorens je iets kunt lezen of schrijven, maar het is echt leerzaam en als je een Akai koopt is daar een Akai specialist Frank Oomen die 'm helemaal op orde kan maken)...
- Agfa PER series tape
- Enkele tape modellen van TDK

Deze tapes geven vaak veel vuil (tape residu die los laat van de band) af aan de koppen met alle ellende van dien of hebben chronisch last van het sticky tape syndroom...

Twijfel achtige tapes (allen soms goed, soms slecht):
- Basf tapes met rode labels op de spoel
- Scotch / 3M tapes
- Philips tapes

Goede tapes:
- BasF LPR-35 tape
- BasF DPR tape
- Alle tapes van het merk Maxell (zijn zelfs na 30 a 40 jaar nog als nieuw, mits goed bewaard door de eigenaren)
- TDK Audua tapes zijn een uitzondering op overige tapes van TDK

Als je een bandrecorder koopt en hij wordt gereviseerd is het altijd raadzaam om het deck te laten afregelen op nieuw tapes van het merk Recording The Masters zodat opnames optimaal gaan klinken bij gebruik van hun tapes... Je hebt met die RTM tapes de minste kans op ellende (maar goedkoop is het niet: 26 euro voor een LPR-35 tape (gebaseerd op de BasF LPR-35 tape) op 18cm spoel)... Maar aan te raden is het wel... (Mijn Akai GX-225D is bijv. afgeregeld op de LPR-35 tape van RTM, je hebt nu ook nog de keus voor de LPR-90 tape, die was er nog niet toen ik 'm liet afregelen)...

Deze nieuw tapes kun je kopen bij MFB-Freaks van Thomas Baur en bij het Duitse Thonmann

Er is ook nog een ander merk ATR, maar deze heeft geen consumenten tapes zoals RTM die nog wel heeft naast hun professionele studio tapes...

Succes!

PS.: Voor wie ook geen gezeik wil met de bandrecorder kan deze trouwens ook nieuw kopen bij Ballfinger, maar met een prijskaartje van € 25.000 voor een volledig exemplaar die ook kan opnemen is het niet bepaald goedkoop: http://www.ballfinger.de/tape-recorder-m-063-h5

Het is altijd goedkoper om een oude nieuw leven in te blazen...
Ik zou echt nooit €25.000 voor een bandrecorder uitgeven. Dan koop ik wel een perfect gerestaureerde GX-747dbx, voor 2 à 3 duizend euro.

Edit: en een Technics RS-1520 en een Sony TC-880-2. Houd ik nog een zak geld over. De specificaties van die Ballfinger zijn goed, maar niet extreem goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Jorgen schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 00:30:
Dat is me ook wel een item zeg, die Ballfinger. Die zet je al neer, gewoon voor het mooie ;)

V.w.b. de tapemerken; bij cassettebandjes wist je ook dat je TDK SA60/90 moest hebben, of Maxell.
Ik vind het uiterlijk wat over de top. Ik houd erg van functioneel ontworpen apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-07 05:34
Een maand geleden stond er bij een lokale kringloopwinkel een Sony DTC-2000ES DAT Recorder te koop.
Ik vroeg mij af... wat voegt dit voor mij toe... aangezien ikzelf geen DAT tapes bezit, zou ik die allemaal moeten aanschaffen, buitenom dat het om twee sporen deck gaat en de prijs ondanks 'misschien' goedkoop is (750),
zag ik geen reden tot aanschaf. Voor dat bedrag investeer ik liever voor een reel²reel deck, waar ik wel tapes voor heb én dus meer aan heb.

Afbeeldingslocatie: https://homepage-creator.telekom.de/-/CMTOI/cm4all/com/widgets/PhotoToi/13/28/65/15/14618df57c9/scale_1200_0%3Bdonotenlarge/14618df57c9foto afkomstig via internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
Videopac schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 10:18:
[...]

Ik zou echt nooit €25.000 voor een bandrecorder uitgeven. Dan koop ik wel een perfect gerestaureerde GX-747dbx, voor 2 à 3 duizend euro.

Edit: en een Technics RS-1520 en een Sony TC-880-2. Houd ik nog een zak geld over. De specificaties van die Ballfinger zijn goed, maar niet extreem goed.
Van Technics zijn er wat minder verkocht, zeldzamer ook (dat maakt het ook dure tweedehands bandrecorders)... Daardoor bij eventuele versleten koppen een wat lastigere klant om op te knappen... De Sony TC-880-2 vindt ik ook een mooie 2-sporen recorder die ook 4-sporen banden kan afspelen, dat kan soms handig zijn... ;)

[ Voor 3% gewijzigd door rcor op 18-09-2018 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

PE4000 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 10:57:
Een maand geleden stond er bij een lokale kringloopwinkel een Sony DTC-2000ES DAT Recorder te koop.
Ik vroeg mij af... wat voegt dit voor mij toe... aangezien ikzelf geen DAT tapes bezit, zou ik die allemaal moeten aanschaffen, buitenom dat het om twee sporen deck gaat en de prijs ondanks 'misschien' goedkoop is (750),
zag ik geen reden tot aanschaf. Voor dat bedrag investeer ik liever voor een reel²reel deck, waar ik wel tapes voor heb én dus meer aan heb.

[Afbeelding]foto afkomstig via internet
Ik vind 750 euro wel érg aan de prijs, vooral voor een kringloopwinkel. Ik zie wel dat 'ie inmiddels verkocht is, misschien moet ik toch m'n DTC-60ES maar verkopen dan :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:13

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

PE4000 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 10:57:

[Afbeelding]foto afkomstig via internet
Die prijzen die ze daar hanteren soms zowel in de winkel als online zijn geen touw aan vast te knopen. 8)7

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

rcor schreef op maandag 17 september 2018 @ 21:17:
[...]

Een aantal vragen die je jezelf moet afvragen:

- Welke grootte spoelen wil je kunnen afspelen? 18CM en 26CM zijn in de jaren '70 / '80 gangbaar... Ga je verder terug in de tijd kom je ook 15 / 13 / 10 en zelfs 8cm spoelen tegen...

- Wat voor kwaliteitseisen stel ik aan de bandrecorder (zachte koppen (Teac / Revox / Philips) of harde koppen (De duurdere Akai recorders en enkele Sony bandrecorders))...

- Het aantal sporen: 2 sporen of 4 sporen? 2 spoor betekend betere geluidskwaliteit, maar dan kun je slechts een kant van de tape gebruiken... Bij een 4 sporen deck kun je twee zijden van de tape gebruiken (soms hebben die decks ook autoreverse) maar is de geluidskwaliteit wat minder omdat er twee keer zoveel muziek op evenveel tape lint gezet wordt als bij een twee sporen machine

- Direct drive / belt drive? Direct Drive heeft als voordeel dat het net zoals bij platen spelers een lagere wow en flutter waarde heeft... Maar een goede belt drive speler is zeker ook niet slecht...

- Welke snelheden wil je? Hoe hoger de snelheid, des te beter het geluid gaat klinken (vooral met een 2 sporen deck)... Mijn deck (Akai GX-225D) heeft drie snelheden en is een vier sporen deck, maar klinkt desondanks gewoon zeer goed voor een 4 sporen deck met hoge snelheidsondersteuning...

Keuzes genoeg dus...

De koppen is wel een belangrijk dingetje bij bandrecorders (en ook bij andere apparatuur die magnetische tapes op kunnen nemen en / of afspelen)... Bij harde glas koppen zoals veel Akai modellen hebben (die beginnen allemaal met GX) zul je weinig tot geen slijtage aan treffen omdat die koppen door het glas keihard zijn... Idem voor de modellen van Sony met glas koppen...

Bij merken zoals Revox die zachte koppen bezit zit vaak wel meer slijtage op de koppen en daar zul je ook echt op moeten letten... Soms vallen koppen nog enigszins op te knappen door ze te laten relappen, maar als dat niet lukt moeten ze vervangen worden (en dat is meestal niet goedkoop omdat je bij bepaalde merken niet meer aan koppen kunt komen en dus goede gebruikte moet zien te vinden of NewOldStock koppen)... Voor Revox geld dat AM Belgium ze nog nieuw maakt, maar wel duur: http://www.ambelgium.be/en/product_detail/7-special_heads

Dit is een voorbeeld van een versleten audiokop:
[Afbeelding: versleten bandrecorder kop]

Je ziet duidelijk dat de kop niet mooi rond meer is in het midden, maar compleet vlak afgesleten is... Dat geeft aan dat de koppen echt ver versleten zijn in dit geval... Hoe ronder de kop, des te minder versleten de kop is... Een bijna ronde kop heeft dus bijna geen speel uren op de teller staan...

Even nog een lijstje van goede bandrecorders:
- Akai GX-225D (18cm spoelen)
- Akai GX-630 (26cm spoelen)
- Akai GX-635 (26cm spoelen)
- Akai GX-747 (laatste 26cm spoelen deck van Akai)
- Revox B77MKII (let op! 26cm spoelen en twee uitvoeringen: 2 sporen en 4 sporen beschikbaar)
- Diversen Teac modellen
- Diversen Pioneer modellen (in het bijzonder de RT-707 en de RT-909)

één ding staat vast: ze zijn allemaal op leeftijd en hebben vaak revisie nodig (vooral die jaren '70 spelers zoals mijn Akai GX-225D), maar als ze eenmaal op orde zijn, zijn de genoemde decks gewoon super om mee te spelen... Ik wil eigenlijk niets anders meer sinds mijn Akai GX-225D op orde is...

Gewoon een genot om muziek mee te luisteren... Spotify is your best friend om banden te vullen met goede muziek... Een pc met M-audio delta 2496 levert vaak goede resultaten op als je banden gaat vullen...

Succes!
Wow, thanks voor deze mooie uitleg! _/-\o_ :>

Ik wilde heel graag sowieso een voor de sier, maar misschien ook een die ik kan gebruiken voor een tape-delay te maken. Of inderdaad voor te luisteren. Ik had over een aantal zaken nagedacht. Ik wil graag een 26cm spoel wel, max 2 sporen. Maar ik heb geen kennis welke goed en minder goed waren.

Tape is erg mooi, en mis de goede sound. Ik heb een paar convertors van Universal Audio (incl tape emulatie, overigens ook heel goed) en Crane Song Solaris mastering DAC. Dat moet goed genoeg zijn denk ik :Y). Ik ga opzoek naar mooie explemparen. Hier kan ik zeker wat mee :Y)

Verschillende tapes is leuk om mee te experimenteren. Als ik wat lower-fi delay wil, kan ik best een gebruikte cheapo tape nemen. Ik zat zelf ook te denken aan Ampex.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:37

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

mentalmadnizz schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:35:
[...]

Ik vind 750 euro wel érg aan de prijs, vooral voor een kringloopwinkel.
Op eBay gaat (met name) de 2000ES soms voor het drievoudige ;)

Een kringloopwinkel is iets anders dan een speciaalzaak die apparatuur opknapt en herstelt (eigenlijk is dat wel nodig bij DAT-recorders...). Ik verwacht bij een kringloopwinkel lagere prijzen en dan klinkt 750 euro als een hoop geld. Ik denk dat ze op eBay hebben gekeken en het bedrag daarop gebaseerd hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 18-09-2018 12:25 ]

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Ik vraag me wel serieus af wat het nut is van een dat recorder nog. Ik weet dat als je een hele oude hebt, dat de slechte DAC nog wel eens interessant kan zijn voor een bepaald effect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
gitaarwerk schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 12:46:
Ik vraag me wel serieus af wat het nut is van een dat recorder nog. Ik weet dat als je een hele oude hebt, dat de slechte DAC nog wel eens interessant kan zijn voor een bepaald effect.
Nuttig in de zin van digitale opnames maken is idd beperkt. Een goede externe geluidsmodule met D/A en A/D en balanced in- en uitgangen aan een goeie laptop levert betere resultaten voor minder geld (aangenomen dat men al over een bruikbare laptop beschikt)

Maar DAT-recorders als de Sony DTC-2000ES blijven - mits in goede staat - wel fraaie machines.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart2005
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09-2022
mentalmadnizz schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:35:
[...]

Ik vind 750 euro wel érg aan de prijs, vooral voor een kringloopwinkel. Ik zie wel dat 'ie inmiddels verkocht is, misschien moet ik toch m'n DTC-60ES maar verkopen dan :D
Dat spul wordt alleen nog door handelaars opgekocht om het voor veel meer als "vintage" te verkopen. Marktplaats staat er vol mee. Wat mij betreft een belachelijk hoog bedrag. Misschien dat een verzamelaar het er voor over zou hebben om de serie compleet te maken. Voor de rest kan ik me er niets bij voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

Bart2005 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 16:57:
[...]

Dat spul wordt alleen nog door handelaars opgekocht om het voor veel meer als "vintage" te verkopen. Marktplaats staat er vol mee. Wat mij betreft een belachelijk hoog bedrag. Misschien dat een verzamelaar het er voor over zou hebben om de serie compleet te maken. Voor de rest kan ik me er niets bij voorstellen.
Precies, zet er nog wat leuke bullshit-trefwoordjes bij als "retro!!!1!" en "woodcase!!!!11!!" en wachten tot er iemand hapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Bart2005 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 16:57:
[...]

Die cassettedecks van DP audio 8)7 :'(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Videopac schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 19:24:
[...]

Of de Vintage Chief ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
Videopac schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 19:24:
[...]

Die zou ik zo kopen... Die zijn allemaal voor verkoop uitstekend gereviseerd en opgeknapt waar nodig... Je krijgt er zelfs twee jaar garantie op het gekochte deck...

't is dat ik geen budget ervoor heb, anders was die Akai GX-75MKII die ze te koop hebben staan allang van mij...

Ik kan geen slecht woord over ze vertellen... Ik heb twee apparaten onderhanden laten nemen daar... Mijn Dual 1226 platen speler hebben ze gerepareerd en mijn Akai GX-225D is ook goed volledig gereviseerd door hun...

Onlangs gaf een Akai specialist die ik ten tijde van de revisie nog niet kende nog een compliment omdat de revisie door DP-audio prima gedaan was... Ondanks dat hij veel gehoord heeft over de dure prijzen kon hij over het werk zelf niets verkeerds zeggen...

Alleen dat ze de Sanyo IC's niet vervangen hadden, maar ic's staan niet bekend om defect te gaan normaliter waardoor ze vaak niet meegenomen worden bij een revisie... Echter die Sanyo ic's gaan juist wel op latere leeftijd ooit kapot en dienen dan vervangen te worden... Daarom nam hij ze altijd mee in revisie...

De Dual 1226 speelt sindsdien ook gewoon probleemloos... Nooit problemen meer gehad aan wat zij gerepareerd hebben...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

rcor schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 21:50:
[...]

Die zou ik zo kopen... Die zijn allemaal voor verkoop uitstekend gereviseerd en opgeknapt waar nodig... Je krijgt er zelfs twee jaar garantie op het gekochte deck...

't is dat ik geen budget ervoor heb, anders was die Akai GX-75MKII die ze te koop hebben staan allang van mij...

Ik kan geen slecht woord over ze vertellen... Ik heb twee apparaten onderhanden laten nemen daar... Mijn Dual 1226 platen speler hebben ze gerepareerd en mijn Akai GX-225D is ook goed volledig gereviseerd door hun...

Onlangs gaf een Akai specialist die ik ten tijde van de revisie nog niet kende nog een compliment omdat de revisie door DP-audio prima gedaan was... Ondanks dat hij veel gehoord heeft over de dure prijzen kon hij over het werk zelf niets verkeerds zeggen...

Alleen dat ze de Sanyo IC's niet vervangen hadden, maar ic's staan niet bekend om defect te gaan normaliter waardoor ze vaak niet meegenomen worden bij een revisie... Echter die Sanyo ic's gaan juist wel op latere leeftijd ooit kapot en dienen dan vervangen te worden... Daarom nam hij ze altijd mee in revisie...

De Dual 1226 speelt sindsdien ook gewoon probleemloos... Nooit problemen meer gehad aan wat zij gerepareerd hebben...
Over de kwaliteit kan ik niet oordelen, maar de prijzen vind ik fors. 1000 euro voor een GX-75...

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Videopac schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 22:44:
[...]

Over de kwaliteit kan ik niet oordelen, maar de prijzen vind ik fors. 1000 euro voor een GX-75...
Het is een risico: 2 jaar garantie op een cassettedeck van zeg 25 jaar oud. Het deck kan gereviseerd zijn (op belangrijke punten), maar het is natuurlijk niet nieuw.

• rcor
Videopac schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 22:44:
[...]

Wat denk je dat een echt goede platen speler tegenwoordig kost... Die gaan ook richting 1000 euro of meer... Alles onder de 400 euro is gewoon instap materiaal... Tussen de 400 en 800 euro is midrange... Boven de 800 euro begint echt hig-end te worden...

Kijk naar de Ballfinger bandrecorder: dankzij inflatie en moeilijk aan te komen spullen kost die nu geen € 1.500,- maar € 25.000,-...

Dat zou idem zijn voor een echt high-end cassettedeck van een gerenommeerd merk...

Als je er zo tegen aan kijkt (en ook afweegt dat er momenteel eigenlijk geen echte high-end cassettedecks meer gemaakt worden (behalve cheap chinese instap prul)) valt die 1000 euro nog wel mee...

Idem voor de bandrecorders: op marktplaats staan er genoeg, maar van alle decks is het maar de vraag of ze gereviseerd zijn en of de prijs naar waarde is of dat de verkoper denkt: daar vraagt zoiets al vintage(d)(ch)ief 1000 euro voor, dan kan ik dat ook makkelijk vragen... Ook al is iets niet gereviseerd en kan het ellende gaan geven op korte termijn...

Dan koop ik 'm liever iets duurder via DP-audio met garantie en gegarandeerde revisie... :)

[ Voor 6% gewijzigd door rcor op 19-09-2018 08:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

rcor schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 21:50:
[...]

Mag ik vragen wat je kwijt was voor de revisie van die GX-225D? :)

Ik snap dat die kerel z'n brood ermee moet verdienen, maar die "onrealistische" prijzen met een hoop marketing-blabla verpesten de markt een beetje. Je ziet particulieren en kringloopwinkels meegaan met de prijzen van deze handelaren. (Woodcase!!!) (Vintage!!!)(€€€€!!!!)

Die kerel van DP audio heeft inderdaad verstand van zaken en hij levert voor zover ik weet goed werk af, maar het schijnt persoonlijk wel een enorme hork te zijn en daar zijn zat voorbeelden van te vinden. Onder een andere naam reageren op fora waar men kritische vragen stelt over een advertentie enzo. Jammer, want als je goed werk aflevert zou dat voldoende moeten zijn.

En over die GX-75... Ik heb een GX-95mkII en da's een mooi deck, maar geen 1000-euro-mooi. Een beetje Yamaha of Nakamichi laat die Akai alle hoeken van de kamer zien, dus ik weet wel wat ik liever koop ;)

• rcor
mentalmadnizz schreef op woensdag 19 september 2018 @ 10:06:
[...]

Ik snap dat die kerel z'n brood ermee moet verdienen, maar die "onrealistische" prijzen met een hoop marketing-blabla verpesten de markt een beetje. Je ziet particulieren en kringloopwinkels meegaan met de prijzen van deze handelaren. (Woodcase!!!) (Vintage!!!)(€€€€!!!!)

Die kerel van DP audio heeft inderdaad verstand van zaken en hij levert voor zover ik weet goed werk af, maar het schijnt persoonlijk wel een enorme hork te zijn en daar zijn zat voorbeelden van te vinden. Onder een andere naam reageren op fora waar men kritische vragen stelt over een advertentie enzo. Jammer, want als je goed werk aflevert zou dat voldoende moeten zijn.

En over die GX-75... Ik heb een GX-95mkII en da's een mooi deck, maar geen 1000-euro-mooi. Een beetje Yamaha of Nakamichi laat die Akai alle hoeken van de kamer zien, dus ik weet wel wat ik liever koop ;)
Dennis Pasop (vandaar DP in DP-Audio) is een bedrijf dat twee personen telt: Dennis zelf en één medewerker: Jean-Pierre... Laatst genoemde heeft zowel mijn platen speler als bandrecorder onderhanden genomen... Dennis schijnt zich ook echt meer op het nog oudere buizen spul te richten en kan zelfs buizenradio's van rond 1900 (met de eerste generatie buizen) onder handen nemen...

Hij Correctie: Dennis en een mede forum lid van een ander forum dan tweakers hebben inderdaad ooit in 2011 heel ongelukkig gereageerd op elkaar (uit respect noem ik de naam van dat andere forum niet), maar daar is ook de ruzie online weer bijgelegd na een lange periode...

Jean-Pierre is een fijne man om mee te communiceren en hij blijft altijd vriendelijk.. Je hoeft niets te doen, je mag iets doen als jij dat wilt... Of een apparaat nog de moeite / het geld waard is om te repareren laat hij ook netjes aan de klant over...

De exacte prijs weet ik ook niet meer wat ik toen had uitgegeven aan de revisie van mijn Akai GX-225D, maar het uurloon en de professionele (geijkte) hulpmiddelen van hun maakte de revisie wel duur... Het kan uiteraard altijd goedkoper via een beunhaas, maar dan is het altijd de vraag hoe goed de reparatie of revisie gedaan wordt... Bij DP-audio krijg je dan ook standaard 3 maanden garantie op de revisies of reparaties...

[ Voor 3% gewijzigd door rcor op 19-09-2018 18:30 ]

• Bart2005
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09-2022
Als er "echte" vakkundige revisie is gedaan is het een heel andere zaak natuurlijk. Daar gaat ontzettend veel tijd inzitten en vaak zeldzame onderdelen. Maar de meesten blazen hem schoon en poetsen hem wat op aan de buitenkant en dat noemen ze net zo makkelijk revisie. Dat is een gigantisch verschil natuurlijk.

• rcor
Bart2005 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 19:39:
Als er "echte" vakkundige revisie is gedaan is het een heel andere zaak natuurlijk. Daar gaat ontzettend veel tijd inzitten en vaak zeldzame onderdelen. Maar de meesten blazen hem schoon en poetsen hem wat op aan de buitenkant en dat noemen ze net zo makkelijk revisie. Dat is een gigantisch verschil natuurlijk.
Ik kreeg een zak vol onderdelen te zien die ik mee kon nemen als ik dat wilde (niet gedaan overigens, want ja, wat je ermee)...

Maar toen ik onlangs bij een andere monteur kwam (Akai specialist) heb ik kunnen zien dat inderdaad alles vervangen was op die twee Sanyo LD3141 ic's na dan... De grap is dat je deze ic's nog steeds nieuw kunt aankomen bij Electro Andijk:https://www.electro-andij...hp/ld3141-ic-sanyo-detail...

Overigens: wie nog een bandrecorder zoekt en het niet erg vindt om maximaal 18cm spoelen te kunnen gebruiken heeft aan zo'n Akai GX-225D echt een wereld bandrecorder te pakken als hij eenmaal goed op orde gemaakt is... Ik kan niets anders dan 'm warm aanbevelen :)

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

mentalmadnizz schreef op woensdag 19 september 2018 @ 10:06:
[...]

Ik vind de Akai GX-95 misschien wel het mooiste deck om te zien. Een vriend van me op de middelbare school had kort een GX-95 (nieuw gekocht), maar ruilde hem snel in voor een Nakamichi CR-4E. Ik kan me niet meer herinneren of de GX-95 beter klonk dan mijn KX-1100HX, maar de CR-4E vast wel: dat is echt een goed Nakamichi deck.

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:46
Videopac schreef op woensdag 19 september 2018 @ 22:04:
[...]

Ik vind de Akai GX-95 misschien wel het mooiste deck om te zien. Een vriend van me op de middelbare school had kort een GX-95 (nieuw gekocht), maar ruilde hem snel in voor een Nakamichi CR-4E. Ik kan me niet meer herinneren of de GX-95 beter klonk dan mijn KX-1100HX, maar de CR-4E vast wel: dat is echt een goed Nakamichi deck.
Ik heb zelf (nieuw gekocht) een GX-R70EX staan die nog steeds speelt (tenminste een jaartje geleden nog geprobeerd) en vraag me af of dat veel scheelt met zo'n GX-95?
Gewoon omdat ik weet dat mijn GX-R70EX erg goed klinkt (voor mij dan) en dat als referentie kan zien.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rcor
Ad de Jong schreef op woensdag 19 september 2018 @ 22:28:
[...]

Ik heb zelf (nieuw gekocht) een GX-R70EX staan die nog steeds speelt (tenminste een jaartje geleden nog geprobeerd) en vraag me af of dat vee scheelt met zo'n GX-95?
Gewoon omdat ik weet dat mijn GX-R70EX erg goed klinkt (voor mij dan) en dat als referentie kan zien.
Als een mid-range Akai GX-32 afdoende is voor de bandjes fabriek om cassettes te dupliceren, kun je je klok er op zetten dat de verschillen met een high-end GX-95(MKII) niet zo groot meer zullen zijn... Zeker niet als je een type hebt die net onder high-end reeks van Akai zit (beginnend bij de GX-75(MKII) en eindigend bij de GX-95(MKII)…

Persoonlijk zou ik de switch niet doen, tenzij je een driekoppen deck wilt (voor de na band controle), want de GX-95(MKII) is een uitstekend 3 koppen deck... Evenals de GX-75(MKII)...

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

rcor schreef op woensdag 19 september 2018 @ 23:02:
[...]

Als een mid-range Akai GX-32 afdoende is voor de bandjes fabriek om cassettes te dupliceren, kun je je klok er op zetten dat de verschillen met een high-end GX-95(MKII) niet zo groot meer zullen zijn... Zeker niet als je een type hebt die net onder high-end reeks van Akai zit (beginnend bij de GX-75(MKII) en eindigend bij de GX-95(MKII)…

Persoonlijk zou ik de switch niet doen, tenzij je een driekoppen deck wilt (voor de na band controle), want de GX-95(MKII) is een uitstekend 3 koppen deck... Evenals de GX-75(MKII)...
Eens. Een GX-32 is een middenklasse deck. Dat Thomas (bandjesfabriek) daar zijn bandjes mee opneemt is vermoedelijk alleen om dat die stapel GX-32's bij de inboedel van die bandjesfabriek zat. Plus harde koppen, natuurlijk. Een stapel CT-95's (Pioneer) is ook niet echt betaalbaar.

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:46
rcor schreef op woensdag 19 september 2018 @ 23:02:
[...]

Thnx, natuurlijk zou ik graag een GX-95(MKll) willen maar dat gaat mij te ver.
Misschien dat ik nog eens een setje samen ga stellen voor bij mijn GX-R70EX maar voorlopig nog niet :-P

Nu had ik vroeger eigenlijk alleen maar TDK-SA bandjes (na alles eerst op TDK-D tapes gehad te hebben) en vraag me af hoe de huidige nieuwe bandjes zich verhouden tot de oude?
Gewoon uit nieuwsgierigheid dus.
Is er een fabriek die van een fabrikant wat overgenomen heeft en is blijven produceren of is er nog wel iets doorontwikkeld op tape gebied?

Als ik zo die bandjesfabriek bekijk dan zien die cassettes er niet echt uit alsof het een kwaliteitsproduct is?
Wel erg gaaf om die stelling Akai's te zien :9~

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcor
Ad de Jong schreef op donderdag 20 september 2018 @ 18:51:
[...]

Thnx, natuurlijk zou ik graag een GX-95(MKll) willen maar dat gaat mij te ver.
Misschien dat ik nog eens een setje samen ga stellen voor bij mijn GX-R70EX maar voorlopig nog niet :-P

Nu had ik vroeger eigenlijk alleen maar TDK-SA bandjes (na alles eerst op TDK-D tapes gehad te hebben) en vraag me af hoe de huidige nieuwe bandjes zich verhouden tot de oude?
Gewoon uit nieugierigheid dus.
Is er een fabriek die van een fabrikant wat overgenomen heeft en is blijven produceren of is er nog wel iets doorontwikkeld op tape gebied?

Als ik zo die bandjesfabriek bekijk dan zien die cassettes er niet echt uit alsof het een kwaliteitsproduct is?
Wel erg gaaf om die stelling Akai's te zien :9~
De bandjes fabriek maakt met type 1 en type 2 lint nog bandjes... Die eerste worden nog nieuw gemaakt, maar de tweede is rest voorraad en op = ook echt op...

Daarnaast maakt Maxell al jaren de Maxell UR bandjes op 60 en 90 minuten...

Nieuwkomer op deze markt is gelukkig een bedrijf die verstand heeft van magnetische audio tapes: Recording The Masters... Zij hebben een Fox C60 tape in ontwikkeling (type 1) waarvan Thomas Baur een paar samples heeft gemaakt om te testen... Op facebook kun je zijn bevindingen terug vinden:

De eerste kennismaking met de Recording The Masters Fox C60 type 1 tape:
[Video: https://www.facebook.com/debandjesfabriek/videos/2072384279704644/]

Kwaliteits test van Thomas Baur:
[Video: https://www.facebook.com/debandjesfabriek/videos/2137541366522268/]

Mijn inziens een goede ontwikkeling omdat ik geruchten hoor dat Maxell wil stoppen met het maken van Cassettebandjes... Er zijn veel merken die inkopen elders waarvan de kwaliteit bedenkelijk is (bijv. GPO die rommel maakt / inkoopt)… Uitzondering hier op is Ricatech, hun platen spelers zijn van bedenkelijke kwaliteit, maar de cassettebandjes komen Thomas Baur zijn bandjes fabriek en dat is goede kwaliteit... :)
Zie ook facebook:
https://www.facebook.com/...185762320/?type=3&theater

Wat wel jammer is, is dat TDK een aantal jaren geleden gestopt is met het maken van hun legendarisch goede TDK sa-90 tape... :( Wellicht dat imation die TDK heeft overgenomen daarvoor verantwoordelijk is geweest...

[ Voor 4% gewijzigd door rcor op 20-09-2018 22:12 ]

• The Eagle

The Eagle

Als ik die foto's van de bandjesfabriek zie vraag ik me alleen af waarom ze bij die Akai decks er oval een stukje front afgesloopt hebben (daar waar het stickertje "speed" staat). Snap echt niet wat daar de toegevoegde waarde van is. Of is het om sneller te kunnen wisselen van tape ofzo?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Ray
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

The Eagle schreef op donderdag 20 september 2018 @ 22:28:
Als ik die foto's van de bandjesfabriek zie vraag ik me alleen af waarom ze bij die Akai decks er oval een stukje front afgesloopt hebben (daar waar het stickertje "speed" staat). Snap echt niet wat daar de toegevoegde waarde van is. Of is het om sneller te kunnen wisselen van tape ofzo?
waar vinden jullie die foto's ? ik heb ook even de site bezocht maar kom ze nergens tegen

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

In het filmpje van vandaag zie je dat het voorste deel van het klepje eraf is. Geen idee waarom. Zelf deed ik dat alleen als ik de azymuth af wilde stellen.

https://m.facebook.com/st...%2Ft.co%2FL9cH43BH5Q&_rdr

• rcor
Videopac schreef op donderdag 20 september 2018 @ 22:48:
In het filmpje van vandaag zie je dat het voorste deel van het klepje eraf is. Geen idee waarom. Zelf deed ik dat alleen als ik de azymuth af wilde stellen.

https://m.facebook.com/st...%2Ft.co%2FL9cH43BH5Q&_rdr
Vermoedelijk is inderdaad dit gedaan om de azimuth perfect te kunnen afstellen op de gebruikte tape waarop de muziek moet komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er serieus nog mensen die er in trappen dat het spul op Ebay voor die debiele prijzen daadwerkelijk verkoopt? Ha, nooit! Die worden door vriendjes/familieden 'gekocht' om de marktwaarde te manipuleren omdat Ebay oude advertenties heel lang bewaart.
Dit speelt al vanaf dag 1 dat Ebay en soortgelijke sites bestaan....opeens raakt het apparaat toevallig 'kapot' veiling etc. wordt beeindigd om vervolgens over enekele weken bij een andere adverteerder op te duiken met nieuwe foto's en een l*lerhaal dat "toen werd er zo veeeel op geboden, kijk maar! Hij is het echt waard!"
Verkoopprovisie dat diegene moet betalen is niks, vergeleken met de hele prijzensjoemel waar ze vaak dezelfde spullen uiteindelijk toch voor een paar honderd euro meer dan de werkelijke waarde verkocht krijgen.

DP en VC kun je bijna zien als spam - dezelfde spullen voor tenenkrommende prijzen en die al jarenlang worden aangeboden. Vooral de 2e is daar heel hardnekkig in. Gelukkig heb je tegenwoordig een simpele addon "Marktplaats zonder spam" voor Chrome waarmee je zulke adverteerders kan blacklisten en hun ads niet meer ziet...

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2018 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 00:06:
Zijn er serieus nog mensen die er in trappen dat het spul op Ebay voor die debiele prijzen daadwerkelijk verkoopt? Ha, nooit! Die worden door vriendjes/familieden 'gekocht' om de marktwaarde te manipuleren omdat Ebay oude advertenties heel lang bewaart.
Dit speelt al vanaf dag 1 dat Ebay en soortgelijke sites bestaan....opeens raakt het apparaat toevallig 'kapot' veiling etc. wordt beeindigd om vervolgens over enekele weken bij een andere adverteerder op te duiken met nieuwe foto's en een l*lerhaal dat "toen werd er zo veeeel op geboden, kijk maar! Hij is het echt waard!"
Verkoopprovisie dat diegene moet betalen is niks, vergeleken met de hele prijzensjoemel waar ze vaak dezelfde spullen uiteindelijk toch voor een paar honderd euro meer dan de werkelijke waarde verkocht krijgen.

DP en VC kun je bijna zien als spam - dezelfde spullen voor tenenkrommende prijzen en die al jarenlang worden aangeboden. Vooral de 2e is daar heel hardnekkig in. Gelukkig heb je tegenwoordig een simpele addon "Marktplaats zonder spam" voor Chrome waarmee je zulke adverteerders kan blacklisten en hun ads niet meer ziet...
Ik noem die advertenties van DP-audio geen spam... Ze leveren daadwerkelijk wat ze beloven: een goed gereviseerd apparaat... Vintage Chief is ook duur, maar ik heb geen idee of zij waar maken wat ze beloven... Bij DP-audio krijg je nog 2 jaar schriftelijke garantie of 10% korting als je voor 3 maanden schrijftelijke garantie kiest...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Dan heb ik veel liever een ongereviseerd apparaat van 200 euro waar ik geen garantie op heb en waar ik 1800eu vrij te spenderen heb aan welke revisie dan ook dan eentje van 2000 waarvan ik niet weet wat er aan is gedaan en de verkoper op woord moet geloven...

Ik vind garantie op vintage audio sowieso 'onwaarschijnlijk', er zitten zo veel unobtainium en gewoonweg versleten onderdelen in, dat je er never nooit goede garantie op kan geven, laat staan 2 jaar.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2018 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-10 21:31
Ik heb al vrij lange tijd een oude Sherwood S-2750CP versterker staan die overdag gebruikt wordt om radio te luisteren als achtergrondmuziekje.

Al sinds ik 'm heb kan het volume niet héél zacht. Zeg maar, het eerste halve streepje van de volumeknop (draaipotmeter) geeft geen geluid (hij is verdeeld in 1-10 en tussen de cijfers staan nog halve streepjes). Bij 0,5 (half streepje) komt er alleen geluid uit het rechter kanaal. Pas bijna bij 1 (0,75) gaan beide kanalen aan.

Ik heb het altijd "opgelost" door de equalizer helemaal omlaag te regelen op momenten dat 'ie zo zacht moet, dan is hij net zacht genoeg. Zo zacht dat de VU-meter niet uitslaat.

Nu kraakte de boel al (volumeknop, loudness, EQ Defeat). Dus vandaag de potmeter en drukknoppen gedesoldeerd (en de koudness-drukknop gesloopt omdat ik niet wist dat de knop vastzat aan het metalen frame :F ) met de bedoeling bij de elektronicazaak nieuwe te halen. Helaas werd me verteld dat ze niet verkrijgbaar zijn.

Ik moest ze dus gaan schoonmaken. Ik heb toen de knoppen en potmeter in spiritus geweekt en herhaaldelijk gedraaid/gedrukt. Toen weer teruggesoldeerd. En de drukknop van de "subsonic filter" gebruikt voor de koudness-functie omdat de kans groter is dat die laatste wordt gebruikt dan de eerste :)

Nu kraakt er niks meer, dus dat is goed :D

Maar hij kan nog steeds niet héél zacht :/ Nu vraag ik me af of dat gewoon nooit gekund heeft of dat het eerste stuk v/d potmeter is versleten? :?

Ik heb wel een plek gevonden waar ik een vervangende potmeter kan bestellen (http://www.sansui-parts-s...rod=4714&cat=570&group=76). Maar als het origineel ook niet zo zacht kon en hij dus niet stuk is, is het zonde v/h geld. Ik vind 'm niet goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:59
Een goede potmeter zou vanaf 0 geleidelijk moeten kunnen opbouwen. Ik verwacht dus dat een nieuwe potmeter je probleem oplost. Ik vraag me wel af hoe die potmeter werkt als er 10 connectors op zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
De potmeter kan het eerste stukje inderdaad niet erg zuiver zijn, ik heb dat ook met sommige potmeters. Wat je kunt bekijken is of je speakers 4 of 8 ohm zijn. Bij 8 ohm moet je het volume zowieso iets hoger zetten om hetzelfde volume te krijgen.

Je kunt de potmeter ook vervangen. Je hoeft niet perse dezelfde potmeter te gebruiken, zolang de waarde maar hetzelfde is en hij logaritmisch en niet linear is. Als hij niet in de print past kun je dit altijd met losse draadjes oplossen, zie bv de versterker waar ik nu mee bezig ben. Deze had een afgebroken trebleknop die ik (samen met de bas) heb vervangen door potmeters (van gelijke waarde) die ik nog had liggen.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/yY87z16k/IMG_20180921_222231.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door kingmace op 21-09-2018 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
Josefien schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 22:05:

Nu kraakte de boel al (volumeknop, loudness, EQ Defeat). Dus vandaag de potmeter en drukknoppen gedesoldeerd (en de koudness-drukknop gesloopt omdat ik niet wist dat de knop vastzat aan het metalen frame :F ) met de bedoeling bij de elektronicazaak nieuwe te halen. Helaas werd me verteld dat ze niet verkrijgbaar zijn.

Ik moest ze dus gaan schoonmaken. Ik heb toen de knoppen en potmeter in spiritus geweekt en herhaaldelijk gedraaid/gedrukt. Toen weer teruggesoldeerd. En de drukknop van de "subsonic filter" gebruikt voor de koudness-functie omdat de kans groter is dat die laatste wordt gebruikt dan de eerste :)
Heb je een foto van de kapotte loudness knop (en eventueel de volume knop). Misschien heb ik nog wel wat liggen.

Het reinigen met spiritus is prima, mij advies is wel ze daarna nog in te spuiten met Kontakt 61 om ze weer te smeren omdat ze schraal worden van een reiniging met alleen alkohol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
kingmace schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 22:37:
Die Sherwood S-2750CP is identiek als mijn huidige Frey 9303 en de Eagle A7600 die ik gehad heb.

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Wat betreft de potmeter, het kan zijn dat het eerste stukje van de potmeter inderdaad niet erg zuiver is, ik heb dat ook met sommige potmeters. Wat je kunt bekijken is of je speakers 4 of 8 ohm zijn. Bij 8 ohm moet je het volume zowieso iets hoger zetten om hetzelfde volume te krijgen.

Je kunt de potmeter ook vervangen. Je hoeft niet perse dezelfde potmeter te gebruiken, zolang de waarde maar hetzelfde is en hij logaritmisch en niet linear is. Als hij niet in de print past kun je dit altijd met losse draadjes oplossen, zie bv de versterker waar ik nu mee bezig ben. Deze had een afgebroken trebleknop die ik (samen met de bas) heb vervangen door potmeters (van gelijke waarde) die ik nog had liggen.

[Afbeelding]
De S-2750 is toch heel anders. En met ingebouwde tuner (die het overigens nooit gedaan heeft zolang ik 'm heb).
https://i.imgur.com/rKBsC7ll.jpg

De speakers zijn 8 Ohm. Op andere versterkers kunnen ze wèl heel zacht beginnen. Het lijkt toch echt op dat de potmeter tijdens het eerste stukje niks doorgeeft :/

Bij deze zit het PCB direct achter de volumeknop i.p.v. haaks, dus ruimte voor een ander model postmeter is er fysiek niet.
blissard schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 22:25:
Een goede potmeter zou vanaf 0 geleidelijk moeten kunnen opbouwen. Ik verwacht dus dat een nieuwe potmeter je probleem oplost. Ik vraag me wel af hoe die potmeter werkt als er 10 connectors op zitten.
Het zijn er 6. De andere 4 zijn met de behuizing verbonden en alleen voor de stevigheid :D
kingmace schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 22:45:
[...]

Heb je een foto van de kapotte loudness knop (en eventueel de volume knop). Misschien heb ik nog wel wat liggen.

Het reinigen met spiritus is prima, mij advies is wel ze daarna nog in te spuiten met Kontakt 61 om ze weer te smeren omdat ze schraal worden van een reiniging met alleen alkohol.
De loudness-knop is in vele stukjes, is niet meer aan te zien hoe 'ie eruit zag :$

Die van de subsonic-filter is hetzelfde. Daar heb ik samen met de potmeter wel een foto van, morgen uit m'n camera halen :D Ik lig nu al op bed.

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:46
Josefien schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 22:58:
De speakers zijn 8 Ohm. Op andere versterkers kunnen ze wèl heel zacht beginnen. Het lijkt toch echt op dat de potmeter tijdens het eerste stukje niks doorgeeft :/

Bij deze zit het PCB direct achter de volumeknop i.p.v. haaks, dus ruimte voor een ander model postmeter is er fysiek niet.
Als je toch alleen maar zacht afspeelt, kun je er ook twee (links en rechts) trimpotmeters voorzetten. Als je die op de helft instelt dan moet je de volumeknop een stukje verder openzetten voor het geluid doorkomt. Alleen kan ie dan niet meer zo hard op z'n max. Zoiets (ascii art):
-----[]
      []
      []<----[]
      []       []<----------
-----[]------[]------------

trimpot       volumepot

[ Voor 16% gewijzigd door mekkieboek op 22-09-2018 10:50 . Reden: uitlijnen met & nbsp ; ]

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:50
Het kan ook zijn dat van het luidsprekerrelais de contacten vuil zijn. Dan krijg je ook de symptomen die jij beschrijft.
Klikt de versterker als je hem inschakelt? zo, ja dan zit er een luidsprekerrelais in.

mountainbiker

• Josefien
kingmace schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 22:45:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cv6cAxd.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4HZ1Iyx.jpg

De loudness-knop is van het linker type. Met 6 contacten:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XQJPTNQ.jpg
Hij zit normaal in een metalen frame wat schijnbaar onderdeel is van de schakelaar als je 'm besteld.
mekkieboek schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 10:37:
[...]

Als je toch alleen maar zacht afspeelt, kun je er ook twee (links en rechts) trimpotmeters voorzetten. Als je die op de helft instelt dan moet je de volumeknop een stukje verder openzetten voor het geluid doorkomt. Alleen kan ie dan niet meer zo hard op z'n max. Zoiets (ascii art):
-----[]
      []
      []<----[]
      []       []<----------
-----[]------[]------------

trimpot       volumepot
Hij moet een paar keer per jaar wel hard kunnen :P

Anders zou ik in principe ook het input-signaal kunnen verzwakken. Maar dat is niet de bedoeling :P
mountainbiker schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 10:45:
Het kan ook zijn dat van het luidsprekerrelais de contacten vuil zijn. Dan krijg je ook de symptomen die jij beschrijft.
Klikt de versterker als je hem inschakelt? zo, ja dan zit er een luidsprekerrelais in.
Nee, hij heeft geen speakerrelais. Klikt bij het inschakelen ook niet.

De versterker is op basis van een STK4192II, zag ik. Daar zit volgens mij iets van een mute-schakeling in om vertraagd in te schakelen en zo de inschakel-plop te vermijden zonder relais.

• rcor
Vandaag aan het zoeken geweest voor een klepje van het cassette mechaniek van mijn Goodsell CTR-585 educatieve cassetterecorder om 'm weer helemaal compleet te maken (het klepje waar je je bandje in moet steken)... Nogal lastig te vinden blijkbaar...

Zojuist nog wel een andere Goodsell cassetterecorder gevonden uit dezelfde tijd op Ebay:
https://www.ebay.ie/itm/G...pe-Recorder-/331710793564

Ik heb de foto van deze cassetterecorder direct opgeslagen zodat ik weet hoe de klep eruit gezien moet hebben:
Goodsell educatieve cassettedeck

Als iemand deze klep per toeval heeft liggen of er ergens een te koop weet te staan houdt ik mij warm aanbevolen...

Ps.: Die cassetterecorder van de Ebay advertentie lijkt een goedkopere broer te zijn van de CTR-585 die ik bezit, daar deze geen microfoon heeft ingebouwd zoals de mijne:
Goodsell0

[ Voor 17% gewijzigd door rcor op 22-09-2018 21:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

Omdat de snelheid van die dingen wel eens wil verlopen, en als zo'n ding in een stapel staat is 't niet handig afregelen dus een goede meerslagenpotmeter onder het front is een stuk handiger om die dingen af te regelen. Is een recente modificatie overigens.

Sommige van die decks hebben echt wel wat uren op het mechaniek zitten, die dingen hebben jaren lang dag in dag uit gedraaid dus er zitten hier en daar echt wel wat noodreparaties op. Zie je wel weer hoe degelijk die dingen eigenlijk zijn :)

Ik heb trouwens zo'n nieuwe RTM cassette hier liggen, moet bekennen dat ik er nog niet aan toegekomen ben om 'm te testen...

[ Voor 6% gewijzigd door mentalmadnizz op 22-09-2018 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
Josefien schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 22:58:
[...]

De S-2750 is toch heel anders. En met ingebouwde tuner (die het overigens nooit gedaan heeft zolang ik 'm heb).
https://i.imgur.com/rKBsC7ll.jpg
Kwam ik ook al snel achter, ik dacht dat je het over de S702-CP had. Was ook niet helemaal nuchter meer toen ik het schreef :P

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaffyDuck43
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 13-10 16:49

DaffyDuck43

MF-lurker

18 jaar goed bewaard op zolder (in de originele doos), en weer in gebruik genomen.
Mijn oude, zelf nieuw gekochte Technics M65 cassette deck, en SL-D3 platenpeler begin jaren 80.
Zelfs de originele handleidingen nog erbij, naast de LP collectie en zo'n 100 cassettebandjes die ook al die tijd op zolder hebben gestaan.
De SL-D3 aangesloten met (voorlopig) een goedkoop phono voorversterkertje op de ondertussen ook al oude NAD receiver. Klinkt echter helemaal niet verkeerd. Komende maanden maar eens verder experimenteren en lekker luisteren naar al die oude herinneringen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cf056xFA4nJx43ZqJml7kLYD/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lMtrSvTstt34UXvnhUjEDgvF/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lBhpjW6G80UphWjTlNXr30rW/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gtyHYtiJFmBttyZB9gOOpZKP/full.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TDrogt
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 14:37

TDrogt

Professioneel Beunhaas

Hallo allemaal. Met mijn verzameling aan vintage apparatuur, voor namelijk Philips, kon ik het niet laten om mij toch maar eens te registreren voor dit forum :)

De laatste aanwinst is deze schattige Erres CD1151 (gelijk aan Philips CD151).
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/2/1857/44121941794_ac61186155_b.jpg
Het mooiste aan de oudere spelers van Philips, Aristona, Erres etc is dat na een nieuw snaartje aan de lade en een schoonmaakbeurt 9 van de 10 maal weer perfect spelen! Vaak zijn er ook modellen waar de befaamde TDA1541 DACs in te vinden zijn :)

Groet, Tim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Welkom :)
Je zegt verzameling...wat heb je verder staan dan? Met foto's uiteraard ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rcor
DaffyDuck43 schreef op zondag 23 september 2018 @ 17:08:
18 jaar goed bewaard op zolder (in de originele doos), en weer in gebruik genomen.
Mijn oude, zelf nieuw gekochte Technics M65 cassette deck, en SL-D3 platenpeler begin jaren 80.
Zelfs de originele handleidingen nog erbij, naast de LP collectie en zo'n 100 cassettebandjes die ook al die tijd op zolder hebben gestaan.
De SL-D3 aangesloten met (voorlopig) een goedkoop phono voorversterkertje op de ondertussen ook al oude NAD receiver. Klinkt echter helemaal niet verkeerd. Komende maanden maar eens verder experimenteren en lekker luisteren naar al die oude herinneringen.
Op het grote vinyl topic zien we je ook graag langs komen als het om de platen speler gaat:
https://gathering.tweaker...message/56528301#56528301

Mooie vintage spul verder ook! NAD heeft veel mooi klinkende producten gemaakt in het verleden...
TDrogt schreef op zondag 23 september 2018 @ 22:02:
Hallo allemaal. Met mijn verzameling aan vintage apparatuur, voor namelijk Philips, kon ik het niet laten om mij toch maar eens te registreren voor dit forum :)

De laatste aanwinst is deze schattige Erres CD1151 (gelijk aan Philips CD151).
[Afbeelding]
Het mooiste aan de oudere spelers van Philips, Aristona, Erres etc is dat na een nieuw snaartje aan de lade en een schoonmaakbeurt 9 van de 10 maal weer perfect spelen! Vaak zijn er ook modellen waar de befaamde TDA1541 DACs in te vinden zijn :)
Ook Philips heeft mooi spul gemaakt... De beste CD-speler loopwerken komen van Philips af uit het swing arm tijdperk... Waar mijn Marantz CD-6005 soms moeite heeft om CD's af te spelen als een CD soms ligt bekrast is, blijven mijn Marantz CD-42MKII (CDM 4 loopwerk) of Philips CD-930 (CDM 9 pro loopwerk) alle cd's probleemloos afspelen...

Ook ik kijk uit naar meer foto's van je vintage audio apparatuur van Philips... :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• TDrogt
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 14:37

TDrogt

Professioneel Beunhaas

Nou daar komt ie dan, eerst te beginnen met de "Muziekkamer".
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/2/1917/43078546370_4aca16eb11_b.jpg

Tuner/Versterker is een Superscope R-340B, Platenspeler Pioneer PL514
CD-spelers (Ja meervoud :P ), Philips CD151, Erres CD1151, Aristona CD, Philips CD372, en Philips CDR775.
Voor de cassette bandjes een N2536 bovenop en onderin een DCC300.

En helemaal onderin een Philips CDC875, Philips eerste CD wisselaar! Nog met de cassettes die we kennen uit de wisselaars voor de auto. En voor de oplettende kijker, ik ben een beetje fan van Queen ;)

En dan natuurlijk ook de knutselkamer waar alle defecte apparatuur word opgelapt B)
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/2/1978/43078612020_787d1846cd_b.jpg

Groet, Tim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:33
TDrogt schreef op maandag 24 september 2018 @ 20:45:
Nou daar komt ie dan, eerst te beginnen met de "Muziekkamer".
[Afbeelding]

Tuner/Versterker is een Superscope R-340B, Platenspeler Pioneer PL514
CD-spelers (Ja meervoud :P ), Philips CD151, Erres CD1151, Aristona CD, Philips CD372, en Philips CDR775.
Voor de cassette bandjes een N2536 bovenop en onderin een DCC300.

En helemaal onderin een Philips CDC875, Philips eerste CD wisselaar! Nog met de cassettes die we kennen uit de wisselaars voor de auto. En voor de oplettende kijker, ik ben een beetje fan van Queen ;)

En dan natuurlijk ook de knutselkamer waar alle defecte apparatuur word opgelapt B)
[Afbeelding]
Impressive! Gewoon echt indrukwekkend :).

Zie ik op je "Muziekkamer" nou een Ikea Expedit/Kallax kast waar je in het midden een rechthoekig vak van hebt gemaakt door een tussenschot weg te halen? Of is het gewoon een kast die toevallig op die van Ikea lijkt :P.

En welke speakers gebruik je op deze kamer?

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Pagina: 1 ... 78 ... 173 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het delen van je ervaringen met vintage audio-apparatuur, waaronder gebruik, reparatie en onderhoud. Ook je aankopen showen wordt gewaardeerd.

Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies. Daarvoor is Beeld en geluid koopadvies.
Dit topic is ook niet bedoeld voor vraag en aanbod. Daarvoor hebben we https://tweakers.net/aanbod/

Heb je heel specifieke vragen over platenspelers? Dan kun je terecht in Het Grote Vinyl Topic deel 4
Voor minidisc is er Het Grote Minidisc Topic
Algemene kleine audiovragen? Daarvoor is Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic

Discussie over de zin en onzin van bepaalde audio-foefjes? Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6