Ah, de Mission 760i....Daniel36 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 13:48:
Ik zie veel spullen uit de jaren negentig/eind jaren 80 de laatste pagina's.
Super!
Vroeguh had ik een Denon versterker, CD speler en cassettedeck met een setje Studio de Schop climax op stands. Helaas dacht ik zo rond 2010 dat het een goed idee was het te verkopen en een surround all in one setje aan te schaffen![]()
Nu een paar jaar gedaan met een Sony receiver en een setje Mission's 760i icm een subwoofer en twee jaar geleden een gereviseerde Harman Kardon AVR 5000 gekocht van eind jaren negentig en afgelopen jaar een setje Driade 7.
Op mijn verlanglijst staat momenteel nog de originele afstandsbediening van de AVR 5000 en een betere subwoofer.
Die hadden m'n ouders mid-jaren 90 bij een audio-video zaak in Apeldoorn gekocht icm. een "Sony Placido" set:

Van die Mission speakers kan ik me nog herinneren dat ze in een consumentengids test destijds als "beste koop" uit de bus kwamen, vooral vanwege hun goede kwaliteit in relatie tot de prijs. De speakers en de set bij elkaar kostten m'n ouders geloof ik iets van 2000 gulden.
En ik moet inderdaad zeggen: Ook ik was onder de indruk van het geluid! En m'n moeder had de set, na veel luisteren in de winkel, gewapend met een zooi klassieke cd's, dus uiteindelijk gekocht.
De Sony set gaf icm. de missions een goed gedetailleerd geluid, ook op lage volumes en eigenlijk ook wel met alle muzieksoorten. Ik vond het cassettedeck heel cool, want de cassettes voerde je via een lade aan het apparaat. En hij kon zelfstandig een hele cd opnemen op cassette, incl. peak search voor het opnameniveau en aan het einde van kant A van de cassette het nummer nog een keer opnemen met fade out, om het nummer aan kant B nog een keer helemaal op te nemen
In 2010 heb ik op marktplaats, beetje op goed vertrouwen, zelf ook een setje Mission 760i op de kop getikt woor de werkkamer (icm. een Denon PMA-715r ). De speakers werden via PostNL naar me toegestuurd door de verkoper en waren goed over gekomen. Én ook nog in goede staat. Van deze set geniet ik nu nog iedere keer als ik thuiswerk of op m'n kamer hobby
Mag ik vragen welke sub je erbij hebt en welke je eventueel op het oog hebt? Wij moeten onze woonkamer nog "kruipende baby proof" maken en 1 van de overwegingen is om de redelijk smalle zuilspeakers die daar staan voorlopig om te ruilen met de Missions van boven, die dan gewoon op een degelijk tv-meubel komen te staan. Maar dan moet er wel een sub(je) bij voor als ik net even nog wat extra laag wens
[ Voor 10% gewijzigd door eymey op 31-01-2018 09:58 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.