Gisteren zat ik rustig bij een goede vriend van mij en terwijl ik daar was kwam er een Whatsapp bericht binnen van een goede vriend van mijn vader "Iets voor jou om mee te knutselen?" met dit plaatje erbij:
:strip_exif()/f/image/4t0995GEXFboiAmJB40JulqE.jpg?f=fotoalbum_large)
Nou, daar kom ik nog op terug zodra ik thuis ven dacht ik nog... Immers heb ik eigenlijk al genoeg spul...
Maar toen ik thuis kwam bleek mijn vader visite te hebben gehad van, jawel die vriend en die was zo vrij geweest om de set meteen maar mee te nemen zonder dat ik had aangegeven of ik 'm wilde...
Dus toen dacht ik: nu hij er toch staat even wat stoeien met de set:
:strip_exif()/f/image/MH7maJyJ82vQ5DiA3OLz5b3r.jpg?f=fotoalbum_large)
De Denon DRA-F100 receiver om precies te zijn heeft slechts 2x30 watt op 4ohm... Dat is niet veel vermogen, dus ik moest goed zoeken naar de juiste speakers om aan te sluiten en deze speakers van Philips (officieel behorend tot de MCD-716 set) voldeden...
In het pret pakket zat ook nog de bijbehorende DCD-100 CD-speler en omdat ik toch nog voor nu een niet vintage Denon DNP-800NE Heos streamer heb staan beiden aangeslotenop de versterker... Antennetje geregeld voor de tuner in de receiver en testen maar!
Met de juiste speakers klinkt deze set gewoon TOP! Veel dynamiek en dus lekker genieten van dit compacte setje... CD-spelertje heeft voor mijn gevoel weinig uren op de laser, de CD werd zeer snel ingelezen namelijk...
Wat ik er nu mee ga doen? Nou, dat weet ik nog niet... Ons pap had er wel een doel voor, maar of dat gaat lukken... De tuin speakers zijn ras echte B&W AM1 speakers en ons pap wil op die speakers deze audio-set gaan aansluiten... Nou, dat wordt een hele uitdaging voor deze versterker... 20 tot 100 watt met een impedantie van 8ohm vragen die speakers... Of deze set dat levert op 8ohm valt te betwijfelen! Maar als hij die 20 watt op 8ohm wel zou doen kan het leuke match zijn...
Binnenkort maar eens testen of dit samenwerkt...
Mocht het goed werken kan ik altijd nog naar de bijbehorende MD-recorder (Denon DMD-F100), cassettedeck (Denon DRR-F100) en wellicht nog een WIIM streamer gaan zoeken..