Op verzoek verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2012 01:31 ]
Verwijderd
Verwijderd
Ik had het stiekum wel verwacht. Philips beheerste die kunst uitstekend, jammer dat ze dat ook al vaarwel gezegd hebben...Verwijderd schreef op maandag 19 november 2012 @ 23:11:
[...]
Best goede speakers trouwens, had ik niet echt verwacht...
[ Voor 24% gewijzigd door mae-t.net op 21-11-2012 20:13 ]
Sorry, ik had je post gemist.Ja, daar heb ik een adresje voor. Zo simpel, je had het zelf kunnen bedenkenDatraxZ schreef op donderdag 15 november 2012 @ 09:51:
Killer, heb je daar een adresjes voor waar deze te koop zijn?
Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!
Verwijderd
Nou, het is geen high end ofzo hoor. Ik vind Philips luidsprekers over het algemeen nogal wollig klinken en dat doen deze niet bepaald. Deze hebben een best warm klinkende versterker nodig om neutraal te klinken, maar dat doen ze best aardig.mae-t.net schreef op woensdag 21 november 2012 @ 20:10:
[...]
Ik had het stiekum wel verwacht. Philips beheerste die kunst uitstekend, jammer dat ze dat ook al vaarwel gezegd hebben...
Hij is uit 1981. Hrt gejank valt mee, de riemen zijn nog in redelijke conditie. Hij loopt iets langzamer dan het deck dat ik als standaard deck aanhoud, maar dat zal ik binnenkort even bijstellen.Verwijderd schreef op zondag 25 november 2012 @ 14:37:
[...]
Ziet er nog goed uit.![]()
Staat er nog ergens een jaartal op??
Als je van een of andere bron (test cd of toongenerator) een strakke toon kunt opnemen en vervolgens afspelen, dan kun je checken of de jank nog een beetje binnen de grenzen valt.
Het is altijd maar afwachten hoe zo'n loopwerkje nog is na al die jaren.
Verwijderd
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2012 13:05 ]
Lagertjes e.d. kun je inderdaad prima smeren met naaimachine olie. Misschien nog beter is een likje vaseline (zuurvrij) aangezien dat wat minder lekt en drupt en dus wat nauwkeuriger aan te brengen is.Verwijderd schreef op maandag 26 november 2012 @ 12:58:
De Sharp tuner begint moeilijk te doen. Kan nu niet verder terug dan 92.0 fm.![]()
Blijkt dat ik de boel gewoon eens moet smeren. Kan dat met naaimachineolie?
En natuurlijk de naaktfoto![]()
[afbeelding]
Edit: en ik moet een gloeilampje van de schaalverdeling en van de VU meter vervangen. Alleen durf ik het niet om de elco's te vervangen.
[ Voor 6% gewijzigd door Killer op 26-11-2012 13:41 ]
Verwijderd
Vaak is dat inderdaad een kwestie van reinigen en selectief smeren. En lekkende condensatoren zou ik mij absoluut niet druk over maken. Condensatoren van die leeftijd doen dat niet (vuistregel, geen wet) of zouden het anders al lang gedaan hebben. Het enige waar je je druk over zou kunnen maken is het verlopen van de waardes, waardoor de werking van het apparaat gaat storen. Maar bij een tuner valt dat vaak wel heel erg mee. Lekker laten zitten zou ik zeggen.Verwijderd schreef op maandag 26 november 2012 @ 14:21:
De tuner werkt nog prima, soms is het ontvangst heel even wat minder, maar dat kan ook aan de antenne/het weer liggen.
Ik wil de elco's nu vervangen omdat ik bang ben voor lekken. Wil namelijk niet de tuner vol hebben met die vieze zooi.
En inderdaad die afstemregelaar.. Ik vind het gewoon een tof apparaat, van binnen en van buiten.
(Ben erachter gekomen dat de afstemregelaar zelf wat zwaar loopt op een bepaald gebied)
Verwijderd
Bedankt ! :-)Killer schreef op donderdag 22 november 2012 @ 01:33:
[...]
Sorry, ik had je post gemist.Ja, daar heb ik een adresje voor. Zo simpel, je had het zelf kunnen bedenken![]()
http://koolborstels-online.nl/
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
[ Voor 16% gewijzigd door Daniel36 op 01-12-2012 12:19 ]
Gebaseerd op je muziekijlen zou ik zeggen: kijk of je een setje Kef Cadenza's op de kop kunt tikken. Dat moet voor dat budget wel lukken. Mijn vorige set was de oude set van mijn schoonvader. Dat waren goede Cadenza's met een vintage Yamaha receiver. Zie ook The Eagle in "Gebruik je nog vintage audio apparatuur? Deel 2"Servor schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 11:51:
Mooi, dan ga ik er eens achteraan. Volgende stap is speakers... iemand daar nog tips voor? Budget ergens tussen de 100 en 200 euro, liefst vintage/2e hands. Mogen kleine jongens zijn, het is voor diezelfde zolderkamer. Wandmontage zou ook handig zijn dus daarvoor kunnen het ook geen joekels zijn. Geluisterde muziekstijl is voornamelijk 60s/70s rock, gitaren, etc.
Of is er een apart speaker topic?
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Verwijderd
Pioneer Hpm100 of iets anders in de hpm reeks ... Voo 250 misschien wel te halen... Wel grote jongens, 26 kg ...Servor schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 11:51:
Mooi, dan ga ik er eens achteraan. Volgende stap is speakers... iemand daar nog tips voor? Budget ergens tussen de 100 en 200 euro, liefst vintage/2e hands. Mogen kleine jongens zijn, het is voor diezelfde zolderkamer. Wandmontage zou ook handig zijn dus daarvoor kunnen het ook geen joekels zijn. Geluisterde muziekstijl is voornamelijk 60s/70s rock, gitaren, etc.
Of is er een apart speaker topic?
Dus die zijn zowel over budget als over specsVerwijderd schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 18:10:
[...]
Pioneer Hpm100 of iets anders in de hpm reeks ... Voo 250 misschien wel te halen... Wel grote jongens, 26 kg ...
[ Voor 24% gewijzigd door Servor op 02-12-2012 11:47 ]
Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Dan moet je je daar toch eens in verdiepen. Ze hebben best leuk spul gemaakt. http://www.sansui.us/SP_Later.htmmentalmadnizz schreef op maandag 03 december 2012 @ 16:07:
Sansui heeft bij mijn weten sowieso nog nooit een écht lekker klinkende speaker geproduceerd
DeepBass99, je hebt een DMdeepbass909 schreef op maandag 03 december 2012 @ 16:11:
Maar is er überhaupt interesse voor deze apparaten?
Voor de duidelijkheid, we hoeven er niks voor te hebben, hooguit kosten van verzending.
Het wattage dat opgegeven wordt lijkt mij te kloppen. Ik heb zelf een Pioneer uit '77, die levert 15 watt per kanaal. De Kenwood die jij noemt is ergens uit de jaren '80 geloof ik, het verbaast mij weinig dat het vermogen niet heel veel hoger is. Hoge wattages is volgens mij vooral iets van de laatste tien tot twintig jaar.Servor schreef op maandag 03 december 2012 @ 21:23:
Mensen, help deze beginnende audio-n00b nog heel even. Ik ben dus op zoek naar speakers voor mijn Kenwood KA 3750 amp (klik voor info). Dat ik speakers moet zoeken die in de range van 4 - 16 Ohm zitten snap ik, dat blijkt uit die URL maar naar welk wattage moet ik nu op zoek? Er staat 20Watt maar per channel RMS (?), dat lijkt me erg weinig...?
Wat is dé perfecte match qua specificaties, wat 'werkt' en wat moet ik absoluut níet aanschaffen?
Verwijderd
Ik weet niet waar je woont, mocht dat in de buurt van Friesland zijn mag je best komen luisteren. Ik heb vrij veel totaal verschillende luidsprekers staan zodat je je een beeld kunt vormen.Servor schreef op maandag 03 december 2012 @ 21:23:
Mensen, help deze beginnende audio-n00b nog heel even. Ik ben dus op zoek naar speakers voor mijn Kenwood KA 3750 amp (klik voor info). Dat ik speakers moet zoeken die in de range van 4 - 16 Ohm zitten snap ik, dat blijkt uit die URL maar naar welk wattage moet ik nu op zoek? Er staat 20Watt maar per channel RMS (?), dat lijkt me erg weinig...?
Wat is dé perfecte match qua specificaties, wat 'werkt' en wat moet ik absoluut níet aanschaffen?
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2012 18:19 ]
Ik denk dat de combinate wat geluid betreft geen problemen op zou moeten leveren, maar daarvoor moet je er vooral eens zelf naar luisteren denk ik. Enige wat mij direct opvalt is dat het uiterlijk (en daarmee vermoedelijk ook de afmetingen) van de twee apparaten nogal verschillend is (op basis van Google plaatjes). Dat is natuurlijk op zichzelf niet echt een probleem, maar het zou zo maar kunnen dat je waarde hecht aan dergelijke estetische zaken. Als je dat allemaal geen probleem vindt, en het prima vindt klinken, zou ik zeggen dat het een goede combinatie is.Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 18:05:
Ik deze week van Pioneer een SA-7300 en een TX-6200 gekocht.
Ik heb gezocht naar een TX-7300 maar moeilijk te vinden, tenminste voor een goede prijs.
Is deze combinatie een goede combinatie? Dan bedoel ik qua grote, geluid enz.?
En welk cassettedeck adviseren jullie hierbij?
Punctuality is the politeness of kings
Verwijderd
Hallo MDKorpel, dan je voor je tip. zie nu ook dat de tuner flink groter is dan de versterker, zal in de toekomst toch gaan kijken voor een beter uitziende oplossing, denk dat ik dan een tuner koop met de afmetingen van de versterker. Misschien een TX-5300 / 5500 of als ik hem vind een 7300.MDKorpel schreef op woensdag 05 december 2012 @ 13:23:
[...]
Ik denk dat de combinate wat geluid betreft geen problemen op zou moeten leveren, maar daarvoor moet je er vooral eens zelf naar luisteren denk ik. Enige wat mij direct opvalt is dat het uiterlijk (en daarmee vermoedelijk ook de afmetingen) van de twee apparaten nogal verschillend is (op basis van Google plaatjes). Dat is natuurlijk op zichzelf niet echt een probleem, maar het zou zo maar kunnen dat je waarde hecht aan dergelijke estetische zaken. Als je dat allemaal geen probleem vindt, en het prima vindt klinken, zou ik zeggen dat het een goede combinatie is.
Cassettedecks heb ik helaas weinig verstand van (ik gebruik alleen cd's en de tuner), maar vermoedelijk moet je toch wel een cassettedeck kunnen vinden van Pioneer met een typenummer dat eindigt op 200 of 300. Dat zou dan volgens mij er ook wel bij moeten passen.
Me? Crazy? I aint crazy, poor people are crazy i'm eccentric.
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Dat is inderdaad best veel geld, zo bijzonder is en was die versterker nu ook niet. Goed ding hoor verder, daar niet van, maar met €25,- is hij echt wel betaald in mijn ogen.Jazzper schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 15:06:
Bij de lokale kringloop in zeist stond vandaag nog een Harman Kardon PM640 voor 65 euro. Best veel geld of niet? Laten staan.
http://www.thevintageknob.org/harman_kardon-PM640.html
Verder hadden ze nog een mooi Philips radiomeubel. Ook laten staan
Tschjaa..Ook daar moet verdient worden uiteindelijk. En ik vermoed dat mede doordat het niet zo best gaat met de economie dat ze minder spullen binnenkrijgen en wel meer kopers krijgen. Dan gaan de prijzen vanzelf omhoog.nnndoh schreef op donderdag 13 december 2012 @ 10:22:
vind de kringloop winkel steeds duurder worden, zag een platenspeler van technics voor 25 euro, zonder naald
ik zag de HK ook staan, maar dacht dat er een 5euro sticker op zat.. dan nog vond ik de unit niet mooi genoeg om er iets mee te moetenJazzper schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 15:06:
Bij de lokale kringloop in zeist stond vandaag nog een Harman Kardon PM640 voor 65 euro. Best veel geld of niet? Laten staan.
http://www.thevintageknob.org/harman_kardon-PM640.html
Verder hadden ze nog een mooi Philips radiomeubel. Ook laten staan
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
[ Voor 10% gewijzigd door kingmace op 17-12-2012 09:48 ]
Mooi setje! En dat voor €30...Dat is echt geen geld!kingmace schreef op maandag 17 december 2012 @ 09:44:
Gisteren opgepikt (gekocht via MP voor € 30,-): een complete Goldstar set, bestaande uit:
GSA-8600 Versterker
GST-1010 Tuner
TCO-1600 Cassettedeck
Leuk, begin jaren 80, spul uit Korea in ieder geval en mega degelijke bouwkwaliteit
[ Voor 4% gewijzigd door Killer op 17-12-2012 10:51 ]
Haha, dit soort feitjes vind ik echt geweldig dus!Killer schreef op maandag 17 december 2012 @ 10:50:
[...]
En dan te bedenken dat dit merk over is gegaan in LG. (=Lucky Goldstar)
Klopt, hier was ik ook al achter gekomen toen ik destijds naspeuring deed over m'n GSA-8500. Ik kan alleen weinig technische info vinden over de GSA-8600. De servicemanual van de GSA-8500 is ook voor de GSA-8600 maar de uitvoering van de GSA-8600 is veel lichter. Het schijnt zo te zijn dat de Goldstar modellen ook als Universum, Citizen, Dynamics en Asuki op de markt gekomen zijn en dit in verschillende uitvoeringen.Killer schreef op maandag 17 december 2012 @ 10:50:
[...]
Mooi setje! En dat voor €30...Dat is echt geen geld!
[ Voor 54% gewijzigd door Struikrover op 18-12-2012 14:38 ]
Verwijderd
Ik heb hetzelfde setje staan als test speakers voor m'n op te knappen versterkers. Prima dingetjes voor hun formaat maar absoluut niets speciaals. Vroeger had je dit soort setjes inderdaad ook (jaren 80) waarvan ik toen een Superset setje had als extra speakers. Bij de weg, ik weet niet wat je voor het setje betaald hebt in de kringloop maar ik heb ze op MP voor € 5,- gekocht.Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2012 @ 16:17:
misschien niet zo heel erg vintage, maar wilde het toch even met jullie delen
Vanmiddag dit setje meegenomen van een kringloop:
[afbeelding]
Lenco HIFI 880 aluminium
Nom. 100W
Max. 200 W
Zeer kleine luidsprekers (kleiner dan een single), met een kast gemaakt van aluminium.
Ondanks dat ze iets aan de schelle kant klinken en wat te kort komen aan bas (niet zo gek met dit formaat kast en materiaal gebruik) kliken
ze toch heel aardig.
mooi te gebruiken als testluidsprekers en/of voor aan de computer.
Zijn lekker klein dus nemen weinig ruimte in
iemand bekend met deze luidsprekertjes?
Het gaat hier toch over vintage audio, niet over vintage pc's. Of gebruik je echt nog 3,5" en 5.25" disks en/of een beeldbuis monitor?The Eagle schreef op woensdag 19 december 2012 @ 18:54:
Bij je PC zou ik ze iig niet gebruiken, lijkt me niet dat die oude meuk zomaar magnetisch afgeschermd is namelijk
Check (Philips 201b40), en check (3,5", zowel HD als DD diskdrives). Maar daar is een ander topic voorHet gaat hier toch over vintage audio, niet over vintage pc's. Of gebruik je echt nog 3,5" en 5.25" disks en/of een beeldbuis monitor?
[ Voor 37% gewijzigd door Visgek82 op 20-12-2012 00:00 ]
Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME
[ Voor 14% gewijzigd door Tijmen007 op 20-12-2012 00:10 ]
Wauw, mooie dingen zeg!Visgek82 schreef op donderdag 20 december 2012 @ 00:00:
Zekerop de lokale kringloop deze lieverdjes gescoord :
[afbeelding]
De Technics SB-F1MK2. Verrassend goed geluid voor hun formaat! stond er echt van te kijken. bereik van 47 tot 35,000 hz, wegen 4 kilo per stuk als ik het moet gokken. voor 7,50 waren ze van mij
Geen idee eigenlijk. lurk al een tijdje in dit topic, en nooit echt begrepen wat nu echt vintage is en wat niet. Weet wel dat deze speakertjes tussen 1982 en 1986 gemaakt zijn , en het MK2 model (die ik dus heb) redelijk zeldzaam schijnt te wezen.SChief schreef op donderdag 20 december 2012 @ 00:12:
[...]
Wauw, mooie dingen zeg!
Wat verstaat men eigenlijk onder vintage audio in dit topic? 10 jaar oud? 20 jaar oud?
[ Voor 20% gewijzigd door Visgek82 op 20-12-2012 00:19 ]
Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME
De floppies zijn hier niet meer dagelijks in gebruik (laatste toepassing: dingen waar ik nu UBCD voor gebruik), maar de vitage high-end beeldbuismonitor hier voor m'n neus doet nog trouw dienst, jaartje of 15 oude en in prima staat. Is hier half on-topic want komt van FIMI, de fabrikant die vroeger Phonola-audioapparatuur en televisies bouwde. Google: Philips 201CS.joopv schreef op woensdag 19 december 2012 @ 21:05:
[...]
Het gaat hier toch over vintage audio, niet over vintage pc's. Of gebruik je echt nog 3,5" en 5.25" disks en/of een beeldbuis monitor?
Ah cool, iets minder vintage maar zelfde merkThe Eagle schreef op woensdag 19 december 2012 @ 21:55:
[...]
Check (Philips 201b40), en check (3,5", zowel HD als DD diskdrives). Maar daar is een ander topic voor
Nou, dat is opzich gewoon een voortzetting van de trend. Toen was het nog wat ik noem een C-merk en nu een zeer stevig B-merk met A-aspiraties. Het oude spul was veel imitatie van Japanse apparaten en van binnen soms wat simpeler/goedkoper/slechter uitgevoerd en de goedkope modellen waren niet veel beter dan wat je tegenwoordig van andere fabrikanten goedkoop en merkloos koopt. Opzich zeker niet onmogelijk dat er ook van binnen heel mooi opgebouwd spul bij zat (zoals je tegenwoordig uit China vaak wisselende kwaliteit ziet). Een setje als dit was waarschijnlijk relatief duur voor Goldstar maar wel goedkoper dan de concurrentie.Killer schreef op maandag 17 december 2012 @ 10:50:
[...]
Mooi setje! En dat voor €30...Dat is echt geen geld!
[ Voor 79% gewijzigd door mae-t.net op 20-12-2012 13:24 ]
Goede deal!Visgek82 schreef op donderdag 20 december 2012 @ 00:00:
[afbeelding]
De Technics SB-F1MK2. Verrassend goed geluid voor hun formaat! stond er echt van te kijken. bereik van 47 tot 35,000 hz, wegen 4 kilo per stuk als ik het moet gokken. voor 7,50 waren ze van mij
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Das een hele fijne deal die je gemaakt hebt.Visgek82 schreef op donderdag 20 december 2012 @ 00:00:
[afbeelding]
Nou, dat was niet helemaal een voortzetting van een trend. Waar Goldstar in het begin zich nog begaf op de audiomarkt met relatief goede apparaten (zoals de set hierboven), kregen ze internationaal niet echt voet aan de grond. Men wilde meeliften op de booming HiFi-markt van de jaren '70 waar merken als Sony, Luxman en Pioneer snel naam verwierven en veel omzet behaalden. Lokaal (Azie) waren ze redelijk succesvol, maar de omzet was niet genoeg om van te leven. Dus ging men zich richten op allerlei andere HiFI gerelateerde zaken zoals o.a. wekkeradios, autoradios en walkmans en daarin probeerde men vooral de onderkant van de markt te bedienen. En mede daardoor kwam de naam in verval. GoldstStar stond gelijk aan merken als Yoko en AudioSonic. Uiteindelijk is GoldStar failliet gegaan en overgenomen\opgegaan in LuckyStar (naar ik meen) als OEM leverancier en als tv(beeldbuis)fabrikant, waarbij de kennis van GoldStar gebruikt werd voor het audiogedeelte (in eerste instantie) en de naam LG (Lucky GoldStar) onstond. Daarmee was men succesvol en men is doorgegroeid naar het LG van nu.mae-t.net schreef op donderdag 20 december 2012 @ 13:02:
[...]
Nou, dat is opzich gewoon een voortzetting van de trend. Toen was het nog wat ik noem een C-merk en nu een zeer stevig B-merk met A-aspiraties. Het oude spul was veel imitatie van Japanse apparaten en van binnen soms wat simpeler/goedkoper/slechter uitgevoerd en de goedkope modellen waren niet veel beter dan wat je tegenwoordig van andere fabrikanten goedkoop en merkloos koopt. Opzich zeker niet onmogelijk dat er ook van binnen heel mooi opgebouwd spul bij zat (zoals je tegenwoordig uit China vaak wisselende kwaliteit ziet). Een setje als dit was waarschijnlijk relatief duur voor Goldstar maar wel goedkoper dan de concurrentie.
Goldstar was in die jaren, net als Samsung, een fabrikant die hier nog niet zo'n naam had opgebouwd (of de naam van goedkope rommel voor zover de naam bekend was) en heel veel leverde aan labeltjesplakkers wereldwijd. Vandaar dat deze modellen zoals al ergens genoemd onder veel namen te vinden waren.
[ Voor 5% gewijzigd door mae-t.net op 21-12-2012 03:39 ]
Dat was het: Lucky Chemicals! En of het inderdaad een faillisement was of dat het gewoon opgekocht werd, dat zou zo maar kunnen. Zoaols gezegd, de info kwam uit de krochten van mijn geheuegen. En daar bevind zich wel meer info die niet meer 100% accuraat ismae-t.net schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 03:38:
Volgens mij kwam er geen faillisement aan te pas, maar was het een fusie tussen Goldstar als voornamelijk electronicagericht bedrijf en Lucky Chemicals.
Maar ik ben nu wel benieuwd naar de opbouw van die oudere audioapparatuur dus als kingmace zin heeft om interieurfoto's te maken... Ik ga zelf ook nog eens wat naspeuren maar ben er toch van overtuigd dat ze ook in die tijd al wel wat in het budgetsegment deden ook al hadden ze misschien al eerder aspiraties die ik als meer recent bestempelde.
Met Yoko sla je in elk geval de spijker op de kop, die hebben minstens 1 VHS-recorder van Goldstar gevoerd.
Waar ik in elk geval achter zal moeten komen is hoe ze aan een TV-fabriek in Duitsland kwamen en of ze inderdaad ooit expertise geleverd hebben aan Europese start-ups in Roemenie en/of Turkije.
[ Voor 5% gewijzigd door Killer op 21-12-2012 09:12 ]
[ Voor 30% gewijzigd door osmosis op 02-01-2013 18:13 ]
Yups, die dikke 5 watt weerstanden zijn origineel. Wat betreft de vishay/dale weerstanden, die zijn niet origineel. Toen een kanaal doorgefikt is bij die 8500 zijn de originele die daar zaten ook meegegaan. Je ziet de originele nog zitten bij de fotos van de GSA-8600.jterpstra schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 18:09:
@above
Zijn die dikke 5watt weerstanden orgineel ?
Zo ja. wauw,.. een producent die niet wou dat hun product sterft in 3 jaar
Ook nog eens vishay/dale weerstanden ertussen zie ik nuze hebben iedergeval niet bezuinigd op componenten
By each crime and every kindness, we birth our future
HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Heb je een foto?heuveltje schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 11:37:
Licht off-topic, maar misschien dat iemand me hier wel kan helpen
Ik probeer de specs/naam van mijn speaker te krijgen.
Het zijn philips, gekocht omstreeks 1994.
Het is een grote zuilstaander. eigenlijk 2weg bass-reflex, maar wel met 3 speakers.
Weet iemand welke ik bedoel, danwel een website met een overzicht van jaren 90 speakers ?
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Verwijderd
ik bij de kringloop, ook voor 5 eurokingmace schreef op woensdag 19 december 2012 @ 19:09:
[...]
Ik heb hetzelfde setje staan als test speakers voor m'n op te knappen versterkers. Prima dingetjes voor hun formaat maar absoluut niets speciaals. Vroeger had je dit soort setjes inderdaad ook (jaren 80) waarvan ik toen een Superset setje had als extra speakers. Bij de weg, ik weet niet wat je voor het setje betaald hebt in de kringloop maar ik heb ze op MP voor € 5,- gekocht.
Toevallig ken ik zo ongeveer de hele hifi-lijn van Philips van de eerste helft van de jaren 90 uit mijn hoofd. Don't ask how come, maar in dit geval wel handigheuveltje schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 11:37:
Het is een grote zuilstaander. eigenlijk 2weg bass-reflex, maar wel met 3 speakers.
Weet iemand welke ik bedoel, danwel een website met een overzicht van jaren 90 speakers ?
[ Voor 10% gewijzigd door The Eagle op 03-01-2013 13:40 ]
En Google geeft op Philips FB speakers ook aardig wat plaatjes prijs dus mogelijk staat daar ook wat tussen wat herkenbaar is?heuveltje schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 11:37:
Testing, one, two ...
Verwijderd
The Eagle schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 13:36:
[...]
Toevallig ken ik zo ongeveer de hele hifi-lijn van Philips van de eerste helft van de jaren 90 uit mijn hoofd. Don't ask how come, maar in dit geval wel handig
Als je indeling hebt met de tweeter in het midden, is het dikke kans de FB670, FB690 of de FB696. BR poort zit achterin. Verschil zit hem met name in de grootte van de mid / laag drivers. Welk type het precies is moet je tussen de 690 en 696 zelfs afmeten aan de hoogte, want die zijn qua specs bijna gelijk.
Zit de tweeter bovenin, dan heb je denk ik van doen met een FB830. Er zijn wel hogere types gemaakt, maar die haden allemaal 4 drivers en geen 3
Overigens meen ik me te herinneren dat de FB8xx reeks alleen in zwart finish geleverd werd en de FB6xx alleen in houten finish en zou je het aan de kleur dus al moeten kunnen zien, maar dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen.
Vraag van mijn kant: wat heb je d'r voor betaald, en zijn de rubber randen nog goed?
[ Voor 6% gewijzigd door heuveltje op 03-01-2013 23:40 ]
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Denon, Project, Pioneer, Sony en JVC zijn enkele merken die ook goede platenspelers leveren of hebben geleverd.Freggel_United schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 09:50:
Nieuwe uitdaging
Ik ben op zoek naar een platenspeler die naast een fijn en degelijk apparaat, ook een beetje esthetisch verantwoord moet zijn, in combinatie met deze meuk:
[afbeelding]
Yamaha C-70 Pre-amp
[afbeelding]
Yamaha M-50 amp
Ik wil weer eens wat platen gaan draaien, zeker nu vriendinlief bedacht heeft dat ze dit toch ook wel erg leuk vindt
Ik heb al een beetje gegoogled, maar het aanbod Yamaha Platenspelers is erg schraal, en ik weet niet waar ik moet beginnen bij andere merken. Ik hoor goede verhalen over Dual, waar kan ik nog meer naar zoeken?
ThnxKiller schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 23:27:
[...]
Denon, Project, Pioneer, Sony en JVC zijn enkele merken die ook goede platenspelers leveren of hebben geleverd.
Qua styling zouden de volgende spelers wat voor je kunnen zijn:
Een Denon
Een Dual
Een Project
En nog een Denon
Maar het blijft lastig adviseren. Over smaak valt qua uiterlijk niet te twisten en je budget is ook niet bekend.
By each crime and every kindness, we birth our future
Als je kunt leven met het afgebroken knopje, dan heb je daar een dijk van een versterker aan. Hangt een beetje af van wat hij moet kosten. Ik zou er denk ik zo €75,- tot €100,- voor over hebben in perfecte staat. Maar goed, dat is persoonlijk.ThAZiP schreef op maandag 07 januari 2013 @ 13:51:
Ik zag zojuist bij de lokale kringloop een Luxman L-410 staan. Ding zag er nog redelijk goed uit, alleen heeft men aldaar bij het reinigen de balansknop gesloopt... Zou het wat zijn? Google laat best aardige recensies zien over dit vintage gebakje...
Bij platenspelers is zo-weinig-mogelijk een lastig budget omdat het apparaat eigenlijk grofweg uit 2 componenten bestaat. Als eerste heb je de draaitafel zelf (waarbij sommigen de arm ook nog als apart onderdeel zien, maar dat terzijde) en daar kun je voor weinig best hele aardige dingen scoren 2de hands. Het andere onderdeel is het element en die kosten vaak meer. Vaak is het element versleten bij goede platenspelers voor een lage prijs (of het ontbreekt in zijn geheel). De combinatie van die 2 componenten bepaalt hoe goed een platenspeler is. Met een Project of Rega draaitafel kun je in principe niet echt fout gaan. Dat zijn degelijke producten die in combinatie met een goed element heel erg plezierige resultaten kunnen opleveren. Van beide merken zijn zowat ook nog alle onderdelen tegen hele schappelijke prijzen te verkrijgen, dus daar kun je een gokje wagen.Freggel_United schreef op maandag 07 januari 2013 @ 14:08:
[...]
Thnx
Budget is uiteraard zo-min-mogelijk, maar ik ben wel bereid te betalen voor een beetje kwaliteit... Die Project heeft wel de beste looks, maar is dan ook meteen weer aardig duur... toch maar eens ff verder googlen
[ Voor 7% gewijzigd door Killer op 07-01-2013 22:51 ]
Als je actuele prijzen voor dat ding online ziet staan, schrik je gewoon! Op eBay staat ie nu voor €599,-!! Op marktplaats staat er nu een met een vraagprijs van €200,-.Killer schreef op maandag 07 januari 2013 @ 22:40:
[...]
Als je kunt leven met het afgebroken knopje, dan heb je daar een dijk van een versterker aan. Hangt een beetje af van wat hij moet kosten. Ik zou er denk ik zo €75,- tot €100,- voor over hebben in perfecte staat. Maar goed, dat is persoonlijk.
NAS Server build http://www.youtube.com/watch?v=kBYMVUNrvDY 3DFX Voodoo2 Sli Build introductie http://www.youtube.com/watch?v=5PAIUJCJHGM
Tschjaa...De naam Luxman en het feit dat hij uit dezelfde serie komt als de legendarische L-540 en dergelijke. Maar technisch gezien is hij het niet waard in mijn ogen. Prima klinkende en degelijke versterker hoor. Echt kwaliteit, maar nou ook weer niet heel bijzonder.ThAZiP schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 00:21:
[...]
Als je actuele prijzen voor dat ding online ziet staan, schrik je gewoon! Op eBay staat ie nu voor €599,-!! Op marktplaats staat er nu een met een vraagprijs van €200,-.
Men wil er daar (kringloop) €85,- voor hebben. Dat vind ik teveel voor erbij. Ik speel lekker op m'n vintage LV-107u. Past ook mooier in het interieur. Als iemand van hier interesse heeft, PM maar. Ik wil hem best voor je ophalen. Deze kringloopwinkel zit in Tilburg.
Compleet mee eens. De setup moet gewoon "passen". Die hybride Lux-en (mits voorzien van de -u-) klinken naar mijn smaak zo onwijs lekker...Killer schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 13:39:
[...]
Tschjaa...De naam Luxman en het feit dat hij uit dezelfde serie komt als de legendarische L-540 en dergelijke. Maar technisch gezien is hij het niet waard in mijn ogen. Prima klinkende en degelijke versterker hoor. Echt kwaliteit, maar nou ook weer niet heel bijzonder.
En als je tevreden bent met de sound van je LV-107u, dan moet je zeker niet overstappen. Die L series klinken toch anders. Speel hier zelf ook nog met 2 van die hybride series. 1 Combi LV-105u\D-105u en 1 combi LV-107u\D-107u. Of zoals Luxman toen adverteerde: All tubed out! Technisch gezien helemaal niet zulke hoogvliegers, maar het uiterlijk en de sound: WAUW!!(Maar goed, ik ben als Luxman-liefhebber ook enigzins bevooroordeeld)
Dual CS 5000 in het zwart?Freggel_United schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 09:50:
Nieuwe uitdaging
Ik ben op zoek naar een platenspeler die naast een fijn en degelijk apparaat, ook een beetje esthetisch verantwoord moet zijn, in combinatie met deze meuk:
[afbeelding]
Yamaha C-70 Pre-amp
[afbeelding]
Yamaha M-50 amp
Ik wil weer eens wat platen gaan draaien, zeker nu vriendinlief bedacht heeft dat ze dit toch ook wel erg leuk vindt
Ik heb al een beetje gegoogled, maar het aanbod Yamaha Platenspelers is erg schraal, en ik weet niet waar ik moet beginnen bij andere merken. Ik hoor goede verhalen over Dual, waar kan ik nog meer naar zoeken?
[ Voor 15% gewijzigd door joopv op 10-01-2013 12:25 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq