Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-09 18:34

Bestla

Kvinne

Eerste cdspeler was erg duur ja. Ik geloof dat ik de Sony voor 800 gulden kocht.

Uit 1982 Sony CDP -11S
Afbeeldingslocatie: http://www.hifimuseum.info/tn_CDP-11S.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door Bestla op 01-10-2012 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsbox
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-02-2023
Ik heb hier een mooie houten Fridor buizenradio staan, type 517. Haags vakwerk met van binnen de groeten uit Eindhoven, ha ha! Twee van de drie golflengtes doen het prima, maar dat de derde niet doorkomt kan ook liggen aan de antenne. Ik gebruik een omgebouwde stekker met 2 flinke draden bij gebrek aan beter :)
  • Helaas loopt de tuner vast bij het naar links draaien. Ik haal net een kwart van de beschikbare lengte. Iemand een idee hoe dit kan worden opgelost?
  • En wat voor antenne werd hierbij gebruikt? Er zitten twee antenne plugs boven elkaar waar precies een stekker in past.
Dit is 'm:

Afbeeldingslocatie: http://instagr.am/p/QQG63du9s4/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

^^^ Je plaatje is stuq ;)

Zie ook The Eagle in "Gebruik je nog vintage audio apparatuur? Deel 2"
Van een collega voor een appel en een ei een witte Thorens TD160 over kunnen nemen. Staat onbekend, maar moest vermoedelijk alleen een nieuwe snaar in en had een redelijk recent vervangen Ortofon naald. Ga ik van de week even ophalen. Ongezien gekocht, dat wel, dus benieuwd naar de staat. Maar staat al jaren stof te trekken en het boekje heb ik al - dat was iig als nieuw, collega was er zuinig op geweest zei ie. Alleen de stofkap schijnt te missen. Maar voor een tientje mag ik sowieso niet klagen denk ik ;)

Question:
Nou moet dat ding aan een Denon AVR2311 met Klipsch speakers komen te hangen, dus ik heb een voorversterkertje nodig. Hoeft niet audiofiel te zijn ofzo, maar ik wil me er ook geen buil aan vallen. Waar moet ik ongeveer op rekenen qua voorversterker, en wat is een beetje goed spul?

En excuses voor de stiekeme x-post :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Afbeeldingslocatie: http://arch9.okr.ro/auctions/2009/11/16/240711789-167197-700_700.jpg
niet de mijne, maar exact zo!

Voor 5 euro een Akai ACM-100 condensatormicrofoon gekocht compleet met standaardje, windkapje en in mooie kistje/doosje. Nog geen doel voor maar kon niet laten liggen:

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsbox
Hmmm, nu met foto?

Ik heb hier een mooie houten Fridor buizenradio staan, type 517. Haags vakwerk met van binnen de groeten uit Eindhoven, ha ha! Twee van de drie golflengtes doen het prima, maar dat de derde niet doorkomt kan ook liggen aan de antenne. Ik gebruik een omgebouwde stekker met 2 flinke draden bij gebrek aan beter :)
  • Helaas loopt de tuner vast bij het naar links draaien. Ik haal net een kwart van de beschikbare lengte. Iemand een idee hoe dit kan worden opgelost?
  • En wat voor antenne werd hierbij gebruikt? Er zitten twee antenne plugs boven elkaar waar precies een stekker in past.
Dit is 'm:

Afbeeldingslocatie: http://distilleryimage0.instagram.com/75735ece0bff11e2a3461231381b63bc_7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:34

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Waarschijnlijk is je afstemcondensator een beetje vastgekoekt, ik heb hier een Grundig 5066 met hetzelfde probleem. Is min of meer te verhelpen door de achterwand eraf te halen en dan terwijl je aan de afstemknop draait het grote wiel op de afstemcondensator mee te helpen. En dan heel vaak van links naar rechts en terugdraaien. Op een gegeven moment begint het vet soepeler te worden en kan 'ie het op eigen kracht ook :)

Prachtige radio trouwens!
mekkieboek schreef op zondag 30 september 2012 @ 21:50:
[...]

De vorige eigenaar had toch wel al het auteursrechtelijk beschermde materiaal gewist? :)
Mooi apparaat, ook maar eens overwegen!
Neuh, stonden allemaal radioopnames op uit begin jaren '80 :)

[ Voor 29% gewijzigd door mentalmadnizz op 01-10-2012 22:19 ]

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsbox
Beetje WD40 erop? Of krijg ik dan alle radiofielen op m'n dak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Nielsbox schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 22:21:
Nee, maar je moet wel je mond gaan spoelen met zeep :X
Mijn god, WD40 in electra spuiten 8)7 Ooit van tunerspray gehoord (al haalt dat hier niks uit).
Ik denk dat je met een beetje vaseline zelfs meer wonderen kunt verrichten in jouw geval ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsbox
Die WD40 werkt hier anders prima op de ADSL. Extrasnel internet voor een normaal prijsje.

Maar goed, ik zal eens een paar keer de golflengte op en neer gaan. Eens kijken wat dat uitricht. Thanks.

[ Voor 37% gewijzigd door Nielsbox op 01-10-2012 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de vraag 'gebruik je nog vintage audio apparatuur' kan ik nu zeggen: Nee! Alle vintage staat nu op zolder want in huize Cr0N is de switch naar digitaal gemaakt met de komst van Sonos.

Zeg zelf, modern kan ook heel vintage lijken. :P Die Sonos Sub moet je er in het echt nog bijdenken, die staat nog op de wish list. Alle muziek staat inmiddels in Flac en Ogg Vorbis op de NAS, 100.000 radiostations plus Spotify. Cr0N is even klaar met vintage, voor even dan. Want Sonos en Vinyl, hmm.

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2yyqrrn.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2012 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsbox
Ik zie dat de aanwijzer ook wat blijft hangen. Tegen het glas of tegen de plaat. Zal daar nog eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parklife
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-09 15:22
post niet zo vaak op dit forum, gezien ik laatste tijd behoorlijk wat aan m'n set heb veranderd en dit hier ook wilde delen,,.. een foto.. (let niet op de spoelen op de deck's)
Afbeeldingslocatie: http://i839.photobucket.com/albums/zz320/parklife_parklife/DSC_0101.jpg

Wat u ziet:

-Teac X-1000
-Akai GX77
-NAD monitor series 1000
-NAD Monitor series 2100
-NAD 412 Tuner
-NAD 613 Casette Deck
-NAD 522 CD
-Project RPM5.1 met:
-Audio Technica 120
-Tascam US-100 geluidskaart

Parklife

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07 16:21
Jazzper schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 22:06:
[afbeelding]
niet de mijne, maar exact zo!

Voor 5 euro een Akai ACM-100 condensatormicrofoon gekocht compleet met standaardje, windkapje en in mooie kistje/doosje. Nog geen doel voor maar kon niet laten liggen:
Koel, shotguns!

Lijken verdacht veel op het antieke paar sennheisers dat nog steeds gebruikt wordt door het lokale jongerenkoor waar ik het geluid voor verzorg...

By each crime and every kindness, we birth our future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 19:45
Gisteren binnengekregen en gekocht op MP voor € 4,50.
Het is dan wel geen echte apparatuur maar wel degelijk vintage en je kunt er naar luisteren. Ik vind hem in ieder geval te gek qua vormgeving en hij is compleet onbeschadigd. Er zit geen krasje op. Ik heb alle schuifjes en schakelaars al schoongemaakt (Kontakt 60, WL, IPA, 61). Ik moet alleen nog even alle elco's vervangen.

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img5/7466/dscf4609.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img513/2477/dscf4610p.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door kingmace op 03-10-2012 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:09

Pixeltje

Woo-woohoo!

Parklife schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 10:36:
post niet zo vaak op dit forum, gezien ik laatste tijd behoorlijk wat aan m'n set heb veranderd en dit hier ook wilde delen,,.. een foto.. (let niet op de spoelen op de deck's)
[afbeelding]

Wat u ziet:

-Teac X-1000
-Akai GX77
-NAD monitor series 1000
-NAD Monitor series 2100
-NAD 412 Tuner
-NAD 613 Casette Deck
-NAD 522 CD
-Project RPM5.1 met:
-Audio Technica 120
-Tascam US-100 geluidskaart
Dat is een mooie verzameling die je daar hebt.. :9~

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

vette wekkerradio. Waarom moeten de elco's vervangen worden?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
kingmace schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 09:23:
Het is dan wel geen echte apparatuur maar wel degelijk vintage en je kunt er naar luisteren. Ik vind hem in ieder geval te gek qua vormgeving en hij is compleet onbeschadigd. Er zit geen krasje op. Ik heb alle schuifjes en schakelaars al schoongemaakt (Kontakt 60, WL, IPA, 61). Ik moet alleen nog even alle elco's vervangen.

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooi ding :) En gelijk weer een mooi excuus om mijn eigen 'gedrocht' te showen:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NFdtFl.jpg

Moet nog steeds een snaar vervangen van het casette-deck. Ik had er al eentje meebesteld bij een andere snarenset, maar die was veel te groot. Geen idee of ik nou niet kan opmeten, of dat het toevallig een verkeerde was. Oh well.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
Jazzper schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:33:
vette wekkerradio. Waarom moeten de elco's vervangen worden?
Er zit een elco in die een beetje bol staat. Aangezien het geen kwaliteits elco's zijn en ze toch al 30/40 jaar oud zijn gewoon allemaal vervangen. Het zijn er maar 9 dus is zo gebeurd.

@brama, dat is ook een mooie wekker radio. Ik zou die snaar zeker vervangen en hem weer spelend maken.
Ik ben gek op die flip-over wekkers. Ik heb er zelf een die ik nu als wekker gebruik, deze is alleen zonder radio.

[ Voor 23% gewijzigd door kingmace op 03-10-2012 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Sharp tuner schreeuwt nu om nieuwe elco's. Binnenkort de boel vervangen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
The Eagle schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 21:59:
^^^ Je plaatje is stuq ;)

Zie ook The Eagle in "Gebruik je nog vintage audio apparatuur? Deel 2"
Van een collega voor een appel en een ei een witte Thorens TD160 over kunnen nemen. Staat onbekend, maar moest vermoedelijk alleen een nieuwe snaar in en had een redelijk recent vervangen Ortofon naald. Ga ik van de week even ophalen. Ongezien gekocht, dat wel, dus benieuwd naar de staat. Maar staat al jaren stof te trekken en het boekje heb ik al - dat was iig als nieuw, collega was er zuinig op geweest zei ie. Alleen de stofkap schijnt te missen. Maar voor een tientje mag ik sowieso niet klagen denk ik ;)

Question:
Nou moet dat ding aan een Denon AVR2311 met Klipsch speakers komen te hangen, dus ik heb een voorversterkertje nodig. Hoeft niet audiofiel te zijn ofzo, maar ik wil me er ook geen buil aan vallen. Waar moet ik ongeveer op rekenen qua voorversterker, en wat is een beetje goed spul?

Ligt eraan hoeveel je uit wilt geven en wat je nodig hebt (MM/MC of beide).
NAD voorversterkers zijn goed en betaalbaar, echter denk ik dat het niet in verhouding staat tot je versterker, of je moet er een voor weinig kunnen kopen.

Misschien is zelfbouw een optie? Als je daar de kennis/spullen niet voor hebt kan ik je misschien van dienst zijn, sterker nog, ik heb een zelfbouw RIAA voorversterker liggen waar ik niks meer mee doe, er moet nog wel het e.e.a. bij, maar de print mag je gratis hebben (Tegen verzendkosten), kan 'm evt. kant en klaar maken voor je.
Uiteraard test ik 'm met redelijk goede apparatuur....ik zal 'm vergelijken met de VV van m'n Denon AVC-A10SE waar ik een Thorens TD160 MKII, Denon DP-51F of Technics SL-D2 aan hang, en ik luister er naar met een paar B&W DM6, DM14 of DM1400.
Als je interesse hebt stuur je maar een DM.
Redelijk = het kan altijd beter, en m'n draaitafels zijn allen aan een nieuw en/of beter element toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamefull
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-09 09:48
Na jaren op T.net meegekeken te hebben met iedereen ook mijn spullen (voor een deel)maar is online gezet.

Hier een Sony TA1144 versterker uit begin jaren 70 en een Kenwood GE-100II equalizer voor de finetuning van het geluid.

http://farm9.staticflickr...54226991_4fb8bbde3b_m.jpg

en hier een philips732 tuner (ook begin jaren 70)die mij nog elke dag zonder enig probleem van radio voorziet.

http://farm9.staticflickr...54230768_7692b73015_m.jpg

De rest volgt over een paar maanden nog aangezien dat nog in opslag staat.

[ Voor 15% gewijzigd door blamefull op 04-10-2012 20:01 . Reden: Ligt overhoop met foto's plaatsen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:54

Compizfox

Bait for wenchmarks

Compizfox schreef op zondag 30 september 2012 @ 15:14:
[...]
Ik zit nu alleen een beetje te denken hoe ik het ga combineren. Ik heb nu dus:

Versterkers:
Marantz PM200 (1 set speakers op aan te sluiten)
Sony TA-F30 (2 setjes speakers op aan te sluiten)

Speakers:
Jamo Magic 6 (3-way, bookshelf, 8 Ω)
Pioneer CS434 (2-way, 8 Ω)
Denon SC-36 (2-way, bookshelf, 4 Ω)

Tips?

Aanvulling:

Persoonlijk vind ik de Denon's mooi in het laag terwijl de Jamo's weer wat helderder klinken.
Tussen de versterkers kan ik wat moeilijker verschil merken, en ik vraag me ook af welke 'beter' is.

Ik zit er aan te denken om een quad setup te maken (Ik heb de versterkers aangesloten op mijn PC). Is dat aan of af te raden?
Kickje? Ik sta graag open voor advies over welke combi van versterker en speakerset en welke opstelling (Gewoon 2.0, of 4.0?)

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 23:13:
Op de vraag 'gebruik je nog vintage audio apparatuur' kan ik nu zeggen: Nee! Alle vintage staat nu op zolder want in huize Cr0N is de switch naar digitaal gemaakt met de komst van Sonos.
Toch is het geluid dat uit je luidsprekers komt, nog geheel analoog. Versterkers en luidsprekers blijven dus nog prima bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Jup :)

Vintage media (zoals CD-spelers, cassettedecks, platenspelers, en ook radio vanwege de vaak relatief slechte ontvangst) gebruik ik zelf ook niet omdat dat juist wel onderhevig is aan veroudering. Maar versterkers en speakers zijn dat juist niet, en dat is het mooie ervan imho :)

[ Voor 16% gewijzigd door Compizfox op 05-10-2012 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.Verhuizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-09 21:54
kingmace schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 09:23:

[afbeelding]

[afbeelding]
Dit is wel een extreem cool ding. Allememachies. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

Nielsbox schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 22:21:
Als de afstemcondensator door corrosie vast zit kun je best WD40 gebruiken om hem los en schoon te krijgen. Alleen zul je hem daarna heel goed schoon en droog moeten maken (Als in, alle WD40 verwijderen). Op zich is WD40 geen probleem. Alleen gebruiken veel mensen het en laten het dan zitten en dat is niet goed.
The Eagle schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 21:59:

Zoiets of zoiets voldoet meer dan prima.
Hier kun je ook het een en ander vinden.

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag heb ik bij de kringloop een paar warfedale glendale xp3 speakers op de kop getikt. Bij het testen thuis blijkt dat 1 van de woofers kapot is. Heb zelf al behoorlijk lopen zoeken op google , maar reserve onderdelen blijken onmogelijk te vinden. Iemand enig idee waar ik een vervangende woofer zou kunnen vinden ?

Stel dat het lukt om de woofer te vervangen , wat voor versterker zou ik eraan kunnen hangen ? Heb ze nu getest met een 15 jaar oud budget sony avc versterker. Zat zelf te denken aan een Marantz SR 1030. Maar heb er niet heel veel verstand van dus advies is altijd welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Je kan altijd woofers met dezelfde specs inbouwen. Die hoeven niet van Warfedale zelf te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net een koppeltje pioneer hpm100 gaan ophalen. Damm wat zijn dit beesten ! Jammer dat er wat gebruikschade is, maar beter dan niks !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-09 13:38
Parklife schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 10:36:
[afbeelding]
Is dat een zelfbouw meubel? Ik ben zelf op zoek naar een wat hoger audio meubel, vandaar.

Ontopic, vandaar maar weer eens de Jamo 504's naar beneden gehaald, volgens mij redelijk vintage en het geluid mag er ook nog wezen.

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijkbaar heeft de vorige eigenaar van m'n versterker lopen knutselen in dat ding.
Heb 3 draadbruggen moeten maken en wat pootjes opnieuw moeten solderen. Maar het werkt weer. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Met veroudering bedoel ik ook niet slijtage. Dat is een ander verhaal.

Wat ik bedoelde, is dat vintage speakers en versterkers, (los van slijtage) nog even goed, zo niet beter, zijn dan die van tegenwoordig.
Bij media gaat dat niet op omdat dat veroudert (tenminste, ik gebruik geen CD's meer, maar Spotify)

[ Voor 63% gewijzigd door Compizfox op 09-10-2012 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

Bestla schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 13:27:
Je kan altijd woofers met dezelfde specs inbouwen. Die hoeven niet van Warfedale zelf te zijn.
De kans dat je woofers met exact de zelfde specs vindt is vele malen kleiner dan de kans dat je in de staatsloterij 3 keer op rij de hoofdprijs wint. Je zult op zoek moeten naar de originele woofers, of de woofers moeten (laten) repareren. En dan alle twee tegelijk, want anders heb je 1 woofer met slijtage en 1 die nieuw (gerepareerd) is.
Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 05:33:
[...]

Sorry, maar aan speakers kan meer defect raken dan je lief is.
Ophangrubbers zijn bijvoorbeeld zeker geen eeuwig leven beschoren. 8)
Ophangrubbers overleven in 9 van de 10 gevallen de luidspreker. Foam ophangranden, die vergaan. De meeste rubbers blijven wel intact, alhoewel ze heel soms verstijven of scheuren.
Compizfox schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 08:31:
Met veroudering bedoel ik ook niet slijtage. Dat is een ander verhaal.

Wat ik bedoelde, is dat vintage speakers en versterkers, (los van slijtage) nog even goed, zo niet beter, zijn dan die van tegenwoordig.
Bij media gaat dat niet op omdat dat veroudert (tenminste, ik gebruik geen CD's meer, maar Spotify)
En ook cd-spelers, platenspelers, tuners en cassettedecks en versterkers verouderen, ook zonder dat je ze gebruikt. Condensatoren verlopen in waarden (vergaan intern), corrosie treedt op op onderdelen, door jarenlang wisselen van koud naar warm (meestal staan ze op zolder en niet in een temperatuur gecontroleerde ruimte) laten verbindingen los en treden breuken op.

Nee vintage apparatuur is niet per definitie net zo goed (of beter dan nieuwe apparatuur). Qua geluidskwaliteit heb je wel min of meer gelijk. Een goed stuk vintage gereedschap klinkt vaak net zo goed als een moderne tegenhanger. Op het gebied van kwaliteit van weergave zijn er sinds het einde van de 80'er jaren van de vorige eeuw geen echt grote verbeteringen meer gerealiseerd.

[ Voor 37% gewijzigd door Killer op 09-10-2012 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:58

Videopac

Rommelt wat aan.

Vroeger werd er ook genoeg bagger gemaakt, alleen is dat allang als afval afgevoerd.
Wat je nu nog aantreft is veelal het beterer spul, puur omdat het de tand des tijds heeft kunnen doorstaan.
Vergelijk dit met auto's: oude Mercedessen en Volvo's zijn niet alleen populair omdat ze relatief nog goed zijn (voor een oude auto) maar ook omdat de overblijvers uit de jaren '70 en '80 veelal van deze merken zijn.

M.b.t. echte verbeteringen in de audiowereld: grotendeels mee eens, tot de introductie van high definition audio (SACD, DVD-A, 24bit 88/96/176/192KHz). Bij luidsprekers is de belastbaarheid een stuk verbeterd, plus dat conussen nu wel tegen UV licht kunnen. Bij versterkers vind ik klasse D nu toch wel erg goed. Mijn volgende project wordt het bouwen van een Hypex eindversterker.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

Videopac schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 11:07:
Vroeger werd er ook genoeg bagger gemaakt, alleen is dat allang als afval afgevoerd.
Wat je nu nog aantreft is veelal het beterer spul, puur omdat het de tand des tijds heeft kunnen doorstaan.
Vergelijk dit met auto's: oude Mercedessen en Volvo's zijn niet alleen populair omdat ze relatief nog goed zijn (voor een oude auto) maar ook omdat de overblijvers uit de jaren '70 en '80 veelal van deze merken zijn.

M.b.t. echte verbeteringen in de audiowereld: grotendeels mee eens, tot de introductie van high definition audio (SACD, DVD-A, 24bit 88/96/176/192KHz). Bij luidsprekers is de belastbaarheid een stuk verbeterd, plus dat conussen nu wel tegen UV licht kunnen. Bij versterkers vind ik klasse D nu toch wel erg goed. Mijn volgende project wordt het bouwen van een Hypex eindversterker.
High-Definition audio is leuk als technisch hoogstandje. maar of het ook echt een hoorbaar beter geluid oplevert dan 44KHz/16bit is nog maar de vraag. Het heeft wel het werk van de studioengineer\mixer vergemakkelijkt. Maar daarom noemde ik ook specifiek de geluidskwaliteit. Natuurlijk zijn goede versterkers goedkoper geworden om te maken of zijn ze efficiënter, natuurlijk zijn luidsprekers veranderd en beter bestand tegen bv. UV en is een goede luidspreker goedkoper te maken dan vroeger. Maar dat zijn allemaal veranderingen (vaak verbeteringen) in de techniek die gebruikt wordt om het geluid te produceren. Het geproduceerde geluid is echter niet of nauwelijks hoorbaar verbeterd. Een goede vintage versterker zal puur op gehoor niet te onderscheiden zijn van een goede klasse D versterker. De manier waarop het signaal tot stand komt, de techniek erachter zo je wilt, vertoont werelden van verschillen (en technologische ontwikkeling). Het eindresultaat is als het goed is min of meer identiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Killer schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 10:42:

De kans dat je woofers met exact de zelfde specs vindt is vele malen kleiner dan de kans dat je in de staatsloterij 3 keer op rij de hoofdprijs wint. Je zult op zoek moeten naar de originele woofers, of de woofers moeten (laten) repareren. En dan alle twee tegelijk, want anders heb je 1 woofer met slijtage en 1 die nieuw (gerepareerd) is.
Woofers met exact de zelfde specs vinden gaat zoiezo lastig worden , aangezien er nergens op internet een spec sheet te vinden is. De woofer repareren gaat ook een kansloos verhaal worden aangezien het ding compleet is opgeblazen. Originele woofers vinden gaat ook zeer lastig worden aangezien het behoorlijk zeldzame kasten zijn en er nergens donors / kapotte kasten te vinden zijn.

De enige realistische oplossing om nog geluid uit de kast te krijgen is dus toch een vervangende woofer , waarbij ik dan maar moet accepteren dat het "anders" klinkt dan origineel bedoelt. Iemand enig idee hoe je dit het beste aanpakt qua zoeken naar donors ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Met die specs bedoelde ik diameter , diepte , wattage, ohm etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Killer schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 10:42:
[...]
En ook cd-spelers, platenspelers, tuners en cassettedecks en versterkers verouderen, ook zonder dat je ze gebruikt. Condensatoren verlopen in waarden (vergaan intern), corrosie treedt op op onderdelen, door jarenlang wisselen van koud naar warm (meestal staan ze op zolder en niet in een temperatuur gecontroleerde ruimte) laten verbindingen los en treden breuken op.
Nogmaals, dat is niet wat ik bedoel met veroudering. Wat jij beschrijft is slijtage. Natuurlijk, alles is daaraan onderhevig. Maar daar had ik het niet over ;)

Ik had het puur over veroudering van de techniek en media. Met versterkers en speakers heb je daar geen last van omdat dat analoog is en eigenlijk niet verandert.
Bij CD-spelers e.d. wel, wie gebruikt er nu nou nog CD's?
Nee vintage apparatuur is niet per definitie net zo goed (of beter dan nieuwe apparatuur). Qua geluidskwaliteit heb je wel min of meer gelijk. Een goed stuk vintage gereedschap klinkt vaak net zo goed als een moderne tegenhanger. Op het gebied van kwaliteit van weergave zijn er sinds het einde van de 80'er jaren van de vorige eeuw geen echt grote verbeteringen meer gerealiseerd.
Precies wat ik bedoel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freggel_United
Voor een vriend van me op zoek naar een naald voor Erres 5677 pickup... Philips 400 element, achter een beeldschoon klein Sony versterkertje (staat ergens in dit topic al een afbeelding van). Valt niet tegen, benieuwd of de webshops ook een beetje netjes versturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 12:14:
[...]
De woofer repareren gaat ook een kansloos verhaal worden aangezien het ding compleet is opgeblazen.

De enige realistische oplossing om nog geluid uit de kast te krijgen is dus toch een vervangende woofer , waarbij ik dan maar moet accepteren dat het "anders" klinkt dan origineel bedoelt. Iemand enig idee hoe je dit het beste aanpakt qua zoeken naar donors ?
Wat bedoel je met compleet opgeblazen?
Bijna alles is te repareren, alleen is het niet altijd de moeite/het geld waard.

Eerst de inhoud van de kast opmeten, dan kun je al veel makkelijker zoeken, of als de andere woofer nog werkt zou je de TSP kunnen (laten) meten, dan kun je makkelijker een vervanger vinden die in de buurt van het origineel komt.
Als de conus van een ander materiaal (polypropyleen i.p.v. papier b.v.) is gemaakt dan zal hij ook anders klinken.
De gevoeligheid moet ongeveer hetzelfde zijn.
De weerstand moet hetzelfde zijn.
Maar waarschijnlijk ontkom je er niet aan om het filter of de kast aan te moeten passen...tenzij je tevreden bent met het geluid natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:45
Freggel_United schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 14:32:
Voor een vriend van me op zoek naar een naald voor Erres 5677 pickup... Philips 400 element, achter een beeldschoon klein Sony versterkertje (staat ergens in dit topic al een afbeelding van). Valt niet tegen, benieuwd of de webshops ook een beetje netjes versturen :)
http://www.pick-upnaalden.nl/grammofoonnaalden.asp?M=Philips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar zou ik aan tweeters voor een pioneer hpm100 kunnen geraken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellum
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 17:03
ik denk dat je het beste de specs kunt opzoeken en vergelijkbaren van Visaton ofzo kunt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freggel_United
Ja, die ja :) Ziet er goed uit, al komt de hele site een beetje dodgy over... maar goed, op € 19,- kunnen we geen buil vallen, toch?

Platenspeler past perfect in de setting, voorgenoemde vriend van me huurt een prachtige ruimte op een zolder van een klassiek koetshuis, welke omgebouwd is tot showroom. Hij gebruikt de ruimte als kantoor/atelier, en een rustig kabbelende lp op de achtergrond past daar perfect bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

[...]
Woofers met exact de zelfde specs vinden gaat zoiezo lastig worden , aangezien er nergens op internet een spec sheet te vinden is. De woofer repareren gaat ook een kansloos verhaal worden aangezien het ding compleet is opgeblazen. Originele woofers vinden gaat ook zeer lastig worden aangezien het behoorlijk zeldzame kasten zijn en er nergens donors / kapotte kasten te vinden zijn.

Zelfs een compleet opgeblazen luidspreker valt prima te repareren. Helemaal als je er ook nog 1 werkende bij hebt.
Compizfox schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 14:32:
[...]
Nogmaals, dat is niet wat ik bedoel met veroudering. Wat jij beschrijft is slijtage. Natuurlijk, alles is daaraan onderhevig. Maar daar had ik het niet over ;)

Ik had het puur over veroudering van de techniek en media. Met versterkers en speakers heb je daar geen last van omdat dat analoog is en eigenlijk niet verandert.
Excuses. Dan heb ik je verkeerd begrepen
Compizfox schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 14:32:
[...]
Bij CD-spelers e.d. wel, wie gebruikt er nu nou nog CD's?
Ik
Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 19:26:
Bij Pioneer zelf en als die niet meer leveren via internet\marktplaats\E-Bay.

Repareren is ook een optie. Vervangers zoeken is nagenoeg ondoenlijk. De kans dat je units vindt met exact dezelfde specificaties is nihil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Gewoon marktplaats of of conculega sites ... zelf heb ik net mijn xp2 's vervangen door matrix 1 van b&w en ik kan je wel vertellen dat dit een wereld van verschil is dus de vraag is dan of je er nog zoveel tijd/geld in wilt steken in 34 jaar ? oude speakers. Toen waren ze erg goed, in de standaard range dan, echter heeft de luidspreker techniek wel sprongen gemaakt met de introductie van computers.

BTW is dat zo'n 10" ? er met groene rand en vierkante magneet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik vind het maar enorm onhandig en omslachtig :P
Heb gewoon mijn versterkers aan de geluidskaart van mijn PC hangen. Spotify/MP3's en go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

Compizfox schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 21:57:
[...]

Ik vind het maar enorm onhandig en omslachtig :P
Heb gewoon mijn versterkers aan de geluidskaart van mijn PC hangen. Spotify/MP3's en go.
Ik vind dat veel te omslachtig in de huiskamer (waar geen pc staat). Gewoon speler en versterker aanslingeren, cdtje erin kwakken en spelen maar, niks geen gedoe met eerst een pc opstarten, met bijkomend lawaai van koelers e.d. Ok, ik moet eerlijk zijn, er staat een netbookje bij de stereo met daaraan een externe DAC die weer aan de stereo zit. Maar die gebruik ik meer voor lange luistersessie en om grote playlists af te spelen tijdens een feestje o.i.d. Dan is steeds cdtjes wisselen heel onhandig.

[ Voor 5% gewijzigd door Killer op 11-10-2012 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Crosspostje uit vinyltopic

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/scaled/landing/571/1024x768bestfit.jpg

Testdraaien met pick-up en dat is geslaagd. Nu de speaker ruimte nog bekleden met dempingsmateriaal en afsluiten van de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

En dit is\moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Een replica AMI Continental 2 jukebox uit 1964

[ Voor 10% gewijzigd door Bestla op 11-10-2012 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

Bestla schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 17:45:
Eigenlijk heb je dan de verkeerde luidsprekers.. In die oude jukeboxen zitten meestal van die grote breedbandluidsprekers met forse buizenversterkers eraan en dat klinkt toch wel anders dan wat je nu ingebouwd hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

mentalmadnizz schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 01:12:
[...]

Eigenlijk heb je dan de verkeerde luidsprekers.. In die oude jukeboxen zitten meestal van die grote breedbandluidsprekers met forse buizenversterkers eraan en dat klinkt toch wel anders dan wat je nu ingebouwd hebt :)
Jij hebt een jaren 50/60 jukebox voor ogen met buizenversterkers. Deze replica maakt gebruik van de onderdelen, zeg maar het mechanische en keuzecomputergedeelte uit onze huidige jukebox. Dat is een Rowe Ami R88 uit 1981 met een solid state versterker die niet bekend staat om zijn mooie sound, maar om zijn kracht. Betrouwbaar waren ze ook niet.Je koopt die jukebox al voor 400 euro. De speakers uit die jukebox zijn niet al te best, dus ik gebruik een Technics versterker met de speakers uit een JVC setje. Ik hoef alleen de speakeruimte te voorzien van wat dempingsmateriaal om het geluid goed te krijgen. Details in de muziek zijn nu wel hoorbaar vergeleken met de Rowe Ami. Dat maakt dat ik nu al tevreden ben.

En heel belangrijk, hij hoeft geen cafelawaai meer te overstemmen, voor in de huiskamer is dit ruim voldoende.
:)

[ Voor 6% gewijzigd door Bestla op 12-10-2012 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Mooi onderwerp dit. :)
Killer schreef op donderdag 28 april 2011 @ 00:47:
Die Missions zijn gezien hun afmetingen hele behoorlijke speakers. Natuurlijk doe je concessies op het gebied van de laagweergave, dat kan niet anders met zo'n kleine kast. Maar het algehele geluidsbeeld is erg mooi neutraal en er zijn er genoeg van die afmetingen die het heel veel minder doen;

Zo samen met de Pioneer een hele leuke set. Als je iets gaat doen met wat grotere speakers, denk dan ook aan het vervangen van de Pioneer. Dat is een beetje een 'cheap and cheerful' versterker. Uitstekend geschikt om in te zetten zoals je nu doet, maar als je ook maar iets meer wilt, komt die al snel buiten adem.
Wat is een beetje normale vraagprijs voor een a-223 pioneer versterker?
De moeite om er Wharfdale luidsprekers Programme 2180 bij te halen?(heb op dit moment 2 luidsprekers van Memorex die me wel goed genoeg lijken)
Zou ik hier later grotere (betere) luisprekers bij halen, die pioneer kan zo'n 60W opbrengen.

[ Voor 40% gewijzigd door Waterlelie op 12-10-2012 10:56 ]

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

Waterlelie schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 10:09:
Wat is een beetje normale vraagprijs voor een a-223 pioneer versterker?
Het blijft natuurlijk altijd een beetje wat de gek ervoor wil geven. Met €75,- moet het wel gebeurd zijn wat mij betreft.
De moeite om er Wharfdale luidsprekers Programme 2180 bij te halen?(heb op dit moment 2 luidsprekers van Memorex die me wel goed genoeg lijken)
Dat is lastig te zeggen. Het geluid van een speaker is iets heel persoonlijk. Wat ik mooi vind klinken kun jij wel helemaal niks vinden. De Wharfdales zijn geen slechte luidsprekers en klinken heel behoorlijk. Ik heb niet zo'n hele hoge pet op van Memorex in het algemeen, maar het zou best kunnen dat ze ook fantastische luidsprekers gemaakt hebben. Ik ben dus al snel geneigd om te zeggen dat de Wharfdales beter zijn, maar dat is meer een gevoelskwestie dan werkelijke ervaring. Zelf luisteren en vergelijken is eigenlijk het enige nuttige wat ik daarover kan zeggen.
Zou ik hier later grotere (betere) luisprekers bij halen, die pioneer kan zo'n 60W opbrengen.
Dat is wederom niet heel makkelijk met ja of nee te beantwoorden. Dat hangt namelijk van een flink aantal factoren af. 60Watt is in principe meer dan genoeg om een gemiddelde huiskamer van een hele bak lawaai te voorzien. Dus hoe hard je wilt spelen en hoe groot de ruimte is die je wilt vullen bepaalt of je versterker voldoende sterk is. De luidspreker die je gaat gebruiken is ook heel bepalend. Luidsprekers hebben een bepaalde gevoeligheid (lees efficiëntie). Hoe efficiënter de luidspreker, hoe minder energie je nodig hebt om ze te laten spelen. Daarnaast zijn sommige luidsprekers notoir lastig aan te sturen (ze vormen bij sommige frequenties zowat een kortsluiting voor de versterker) en zijn anderen juist weer heel vriendelijk voor de versterker.

Maar door de bank genomen en allerlei exotische combi's daargelaten zou je met die A-223 een hele tijd vooruit moeten kunnen qua inzetbaarheid en kun je er rustig in de toekomst een set betre luidsprekers aanhangen. Voordeel daarvan is ook dat als je die betere luidsprekers hebt, je ook nog eens een keer de Pioneer zelf zou kunnen vervangen door iets sterkers\mooiers\beters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

Bestla schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 17:45:
Stoer! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 21:35:
[...]

BTW is dat zo'n 10" ? er met groene rand en vierkante magneet ?
Ik zal vanavond wel even een foto online zetten. Voor de rest hebben we besloten om de woofer te gaan proberen te reparen , als eerste optie. Lukt dat niet gaan we kijken naar vervanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-09 13:36
Dit ligt er dus helemaal aan.

Ik heb een tijdje terug de boel voor mezelf zitten narekenen en ik kwam er op uit dat ik op mijn luisterpositie al tegen de 97dB aan zit als mijn versterker 2x3Watt uitstuurt.

De meeste speakers hebben wel een output SPL/efficientie genoteerd staan, meestal in de vorm van DB/W op 1m. Mijn speakers doen bijvoorbeeld 90dB/W op 1 meter, en ik heb nog rekening gehouden met de reflectie van mijn achtermuur (kleine kamer).

Toevallig genoeg is mijn versterker 65Watt, en als ik geen rekenfouten heb gemaakt kan ik daarmee mijn kamer voorzien van 110dB op de luisterpositie. Ter vergelijking, een gemiddeld poppodium-concert wordt gedraaid op 103-107 dB.

Heb je dus aan (2x)65W genoeg? Meestal wel :)

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

Maar door de bank genomen en allerlei exotische combi's daargelaten zou je met die A-223 een hele tijd vooruit moeten kunnen qua inzetbaarheid en kun je er rustig in de toekomst een set betre luidsprekers aanhangen. Voordeel daarvan is ook dat als je die betere luidsprekers hebt, je ook nog eens een keer de Pioneer zelf zou kunnen vervangen door iets sterkers\mooiers\beters.
citruspers schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 12:59:
[...]

Dit ligt er dus helemaal aan.

Toevallig genoeg is mijn versterker 65Watt, en als ik geen rekenfouten heb gemaakt kan ik daarmee mijn kamer voorzien van 110dB op de luisterpositie. Ter vergelijking, een gemiddeld poppodium-concert wordt gedraaid op 103-107 dB.

Heb je dus aan (2x)65W genoeg? Meestal wel :)
Hier kan ik wat mee. efficientie van die Memorex system 550 ligt op 88%
Bereik op 80 - 20.000hz. (niet top maar voorlopig voldoende)
6 Ohm (impendantie?)

overigens:
Na tien jaar deze speakers weer aansluiten...ben benieuwd :)

[ Voor 23% gewijzigd door Waterlelie op 12-10-2012 13:17 ]

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet vintage maar wel fijn en goor. :D
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/35d3pg2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/mai6tl.jpg

En sorry voor het stof. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/scaled/landing/525/1024x768bestfit.jpg

Wat aluminium op maat gemaakt en de rode plexiglas strip voorzien van de nummers 0 t/m 9 en een Cancel en REJect aanduiding. Ernaast staat de donor vanwaar het hele techische gedeelte overgebouwd gaat worden.

Morgen skaileer aanbrengen op de bovenkant waar dat ronde gat zit en de beide zijkanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 15:27:
[afbeelding]
[afbeelding]

grappig. Ik heb zaterdag voor 7,50 een perfect spelende stereo reciever van ik gok 1999 gekocht, de STR-DE315 :

Afbeeldingslocatie: http://www.hifi-leipzig.de/shop/images/product_images/popup_images/740_1.jpg
Ik heb al het zusje/broertje de STR-DE405 die wel een AV-reciever is maar net iets minder vermogen heeft. Wilde hem hier niet posten wegens niet vintage genoeg dus in het Sony reciever topic geplempt.

Welk type is dat?
Ik kan SONY apparatuur wel waarderen. Prima sound (en dan heb ik nog instapmodellen) en ik houd van de designstijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazzper schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 16:27:
[...]

grappig. Ik heb zaterdag voor 7,50 een perfect spelende stereo reciever van ik gok 1999 gekocht, de STR-DE315 :

[afbeelding]
Ik heb al het zusje/broertje de STR-DE405 die wel een AV-reciever is maar net iets minder vermogen heeft. Wilde hem hier niet posten wegens niet vintage genoeg dus in het Sony reciever topic geplempt.

Welk type is dat?
Ik kan SONY apparatuur wel waarderen. Prima sound (en dan heb ik nog instapmodellen) en ik houd van de designstijl.
Sjiek apparaat. :)

Ik heb die van mij in een schuur gevonden. :D

Het is een Sony STR-AV220

Edit: heb jij ook dat het tuner-volume een stuk lager ligt dan bijvoorbeeld van een CD speler?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2012 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

Waterlelie schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 13:10:
Hier kan ik wat mee. efficientie van die Memorex system 550 ligt op 88%
Bereik op 80 - 20.000hz. (niet top maar voorlopig voldoende)
6 Ohm (impendantie?)

overigens:
Na tien jaar deze speakers weer aansluiten...ben benieuwd :)
Ik neem aan dat het een typefout is, maar speaker worden normaliter qua efficiëntie niet opgegeven in %. Ik denk dat je speakers een gevoeligheid hebben van 88dB (1 Watt/1 meter). Dat is heel gemiddeld voor een luidspreker en zou met 60Watt aan vermogen moeten kunnen zorgen voor een enorme bak met herrie waar je de gemiddelde woonkamer meer dan te hard van geluid kunt voorzien.

Als de speakers trouwens al zolang niet in gebruik zijn, controleer dan wel de (rol)randen van de afzonderlijke units. Als deze niet van rubber zijn, kun je er vanuit gaan dat ze vergaan zijn en zul je luidsprekers bij het eerste serieuze gebruik direct naar de andere wereld helpen.
Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 17:11:
Edit: heb jij ook dat het tuner-volume een stuk lager ligt dan bijvoorbeeld van een CD speler?
Dat is vrij standaard. De uitsturing van de tuner is vaak niet zo hard(hoog) als die van een cd-speler. Dus tenzij je de ingangsgevoeligheid van de cd-ingang kunt regelen (of het output volume van de cd-speler) zit je vast aan dat volume verschil.

[ Voor 18% gewijzigd door Killer op 16-10-2012 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bent dit verschil niet gewend. :D
YouTube: Sony STR-AV220

Voor deze video heb ik de tuner op Tape aangesloten.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2012 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

Killer schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 12:29:
[...]

Als de speakers trouwens al zolang niet in gebruik zijn, controleer dan wel de (rol)randen van de afzonderlijke units. Als deze niet van rubber zijn, kun je er vanuit gaan dat ze vergaan zijn en zul je luidsprekers bij het eerste serieuze gebruik direct naar de andere wereld helpen.
[...]
Conussen bekeken maar geen scheuren/onregelmatigenheden kunnen ontdekken.

De PioneerA-223 is nu aangesloten op de wharfedales, en het geluid van de memorex klinkt erg cheap tegenover de wharfedales. Maar bijvoorbeeld bij een nummer als Facades van Philip Glass springt de "tune" er heel erg uit(wat ook erg mooi is) en hoor je bij de Wharfedales de fluit eruit springen.

Ook is opvallend dat er aan de zijkant van de wharfedale(Program 2180)
ook een luispreker zit.(om een ruimtelijk effect te krijgen?)

Het luispreker-selectie knopje zorgt voor wat ruis...dit is meestal na een paar seconde weg..beetje contactspray gebruiken?

Om de stofschermen weer stofvrij te krijgen zit ik te denken om met een stoom apparaat te gaan werken. Met een stoffertje en stofzuiger gaat niet alle stof eraf.

[ Voor 26% gewijzigd door Waterlelie op 16-10-2012 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 15:27:
[afbeelding]
[afbeelding]

Lol, exact dezelfde heb ik ook gehad. :P Was m'n allereerste set van losse componenten. :P Ding doet nu nog steeds dienst bij m'n broer als garage-radio. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:03:
Ik bent dit verschil niet gewend. :D
YouTube: Sony STR-AV220

Voor deze video heb ik de tuner op Tape aangesloten.
Het ligt aan het uitgangsvolume van de tuner. Bij losse componenten zit dit normaal op een standaardniveau, maar daar hield niet iedereen zich altijd aan. Vooral cd-speler wilden nog wel een wat luider staan, waardoor je een verschil ervaart in volume tussen een tuner en een cd-speler.

Het kan in ieder geval niet liggen aan de versterker, want zover ik kan nagaan zijn de ingangen voor tuner, cd en tape allemaal hetzelfde en zouden derhalve een identiek volume afgeven bij een vast ingangssignaal. Het is eenvoudig te testen door de tuner en cd een keer van ingang te verwisselen. 99% zeker dat het volumeverschil mee verhuist. Doet het dat niet, dan is er iets mis in de versterker. Dat laatste lijkt mij echter stug, want er zit niet zoveel tussen de ingangen en de selectieknop dat kapot kan.
Waterlelie schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 17:03:
[...]
Conussen bekeken maar geen scheuren/onregelmatigenheden kunnen ontdekken.
Het gaat niet zozeer om de conussen zelf, maar om de rand van de conus, waarmee hij vast zit aan het frame. Druk op deze (vaak bolle rand) zachtjes met je vinger terwijl de speaker niet speelt (druk de rand een paar millimeter in). Als de randen van foam zijn (en dat was bij goedkopere speakers bijna altijd het geval) dan ontstaat er een gaatje\scheurtje in de rand op de plek waar je vinger drukte. Dan is het einde oefening voor de speaker en zal je hem eerst moeten voorzien van nieuwe randen alvorens je er verder mee speelt. Veert de rand weer netjes terug, dan is er niets aan de hand.
[...]
De PioneerA-223 is nu aangesloten op de wharfedales, en het geluid van de memorex klinkt erg cheap tegenover de wharfedales. Maar bijvoorbeeld bij een nummer als Facades van Philip Glass springt de "tune" er heel erg uit(wat ook erg mooi is) en hoor je bij de Wharfedales de fluit eruit springen.
Ja elke speaker heeft zijn eigen geluidskarakter en kwaliteiten. Helaas is er niet 1 speaker die echt alles goed doet.
[...]
Ook is opvallend dat er aan de zijkant van de wharfedale(Program 2180)
ook een luispreker zit.(om een ruimtelijk effect te krijgen?)
Yep, onder andere. Werd ook veel gedaan om ruimte-akoestiek wat minder invloed te laten hebben (wat overigens niets uitmaakte)
[...]
Het luispreker-selectie knopje zorgt voor wat ruis...dit is meestal na een paar seconde weg..beetje contactspray gebruiken?
Nee, daar maak je het alleen maar erger mee. Schoonmaken met alcohol of ultrasoon reinigen (beide opties omvatten demontage van de regelaar\schakelaar helaas). Contact of tunerspray laat een vettig laagje achter. In eerste instantie kan het helpen. Daarna verzamelt zich echter al heel snel weer en meer stof op of in de regelaar waardoor deze gaat kraken en zelf uitvallen. Je zou het eerst kunnen proberen met perslucht. Dat kan helpen zonder dat je de schakelaar hoeft uit te bouwen. Dat wil in een aantal gevallen nog wel eens helpen.
[...]
Om de stofschermen weer stofvrij te krijgen zit ik te denken om met een stoom apparaat te gaan werken. Met een stoffertje en stofzuiger gaat niet alle stof eraf.
Dat kan prima in de meeste gevallen. (Maar PICS! or it didn't happen!! :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

Het gaat niet zozeer om de conussen zelf, maar om de rand van de conus, waarmee hij vast zit aan het frame. Druk op deze (vaak bolle rand) zachtjes met je vinger terwijl de speaker niet speelt (druk de rand een paar millimeter in). Als de randen van foam zijn (en dat was bij goedkopere speakers bijna altijd het geval) dan ontstaat er een gaatje\scheurtje in de rand op de plek waar je vinger drukte. Dan is het einde oefening voor de speaker en zal je hem eerst moeten voorzien van nieuwe randen alvorens je er verder mee speelt. Veert de rand weer netjes terug, dan is er niets aan de hand.
Bij mij is het een soort plastic (rubber?) rand, wel hol, dus naar binnen toe bol.
Ziet er intakt en als nieuw uit. Dat voor 24 jaar.

Nu ik kritisch naar het geluid ben gaan luisteren valt op dat de bron vaak niet deugdje hoort en af en toe wat kraakjes/ruis in het mp3-geluid zit,,,,dit is met andere speakers en hoofdtelefoon ook.
Bijvoorbeeld bij Symphony No.5 van Beethoven in het begin aan de bovenkant van de basspartij.
Nu andere mp3 geeft zelfde pitch.

Wat is voor jullie de reden om naar oude apparatuur te luisteren?
Voor mij voornamelijk omdat ik gewoon goed geluid wil, en mijn inziens beste prijs prestatie ratio.

[ Voor 27% gewijzigd door Waterlelie op 17-10-2012 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Killer schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 01:18:
[...]

Het ligt aan het uitgangsvolume van de tuner. Bij losse componenten zit dit normaal op een standaardniveau, maar daar hield niet iedereen zich altijd aan. Vooral cd-speler wilden nog wel een wat luider staan, waardoor je een verschil ervaart in volume tussen een tuner en een cd-speler.

Het kan in ieder geval niet liggen aan de versterker, want zover ik kan nagaan zijn de ingangen voor tuner, cd en tape allemaal hetzelfde en zouden derhalve een identiek volume afgeven bij een vast ingangssignaal. Het is eenvoudig te testen door de tuner en cd een keer van ingang te verwisselen. 99% zeker dat het volumeverschil mee verhuist. Doet het dat niet, dan is er iets mis in de versterker. Dat laatste lijkt mij echter stug, want er zit niet zoveel tussen de ingangen en de selectieknop dat kapot kan.
Het volume van AUX ligt net zo hoog als tape. Maar als ik aan de antennekabel loop te frummelen en slecht contact maakt krijg ik storing op een hoog volume. Raar ding. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Niet online
Bestla schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 15:51:
[afbeelding]

Wat aluminium op maat gemaakt en de rode plexiglas strip voorzien van de nummers 0 t/m 9 en een Cancel en REJect aanduiding. Ernaast staat de donor vanwaar het hele techische gedeelte overgebouwd gaat worden.

Morgen skaileer aanbrengen op de bovenkant waar dat ronde gat zit en de beide zijkanten.
Is dat niet een dure grap? Ik bedoel dat de donor (voor zover ik jukeboxen ken, en ik moet toegeven dat dat tegenvalt) er een stuk duurder en verkoopbaarder uitziet dan de nieuwe kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Waterlelie schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 16:18:
Voor mij voornamelijk omdat ik gewoon goed geluid wil, en mijn inziens beste prijs prestatie ratio.
Dat. Het is als je goed zoekt voor bijna niets te vinden op rommelmarkten e.d., en de bouwkwaliteit is ook erg goed. Als ze al 30 jaar overleefd hebben gaan ze nog wel een extra 10 jaar oid mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

mae-t.net schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 23:11:
[...]
Is dat niet een dure grap? Ik bedoel dat de donor (voor zover ik jukeboxen ken, en ik moet toegeven dat dat tegenvalt) er een stuk duurder en verkoopbaarder uitziet dan de nieuwe kast.
Die huidige jukebox hebben we gekocht voor 400 euro. We hebben de centrale computer een upgrade gegeven waardoor de selectielimiet op oneindig kwam te staan . Deze was standaard iets van 100 selecties of zo.
Tevens is nu geen accu meer nodig voor zijn selectiegeheugen. Deze accu ging lekken met zuurschade aan het moederbordje. Niets ernstig bij de onze, er was niets kapotgegaan.

Toen kwam ik op ebay een verkoper tegen die bouwschema's van een AMI Continental 2 verkocht en die plannen maakten gebruik van de jukebox die wij hebben staan.

MDF 18mm platen, buigzaam triplex, lijm, diverse schroeven, grondverf. De steeneffectspuitbussen en de plexikoepel heb ik uit de UK laten komen. Verder de aluminium hoek en platte strips, zwenkwieltjes, wat TL werk en kabels.

Totaal nog geen 350 euro

Ik vind een AMI Continental 2 gewoon mooier, maar een goede echte is niet te betalen.
Dat de donor er duurder uitziet.. :? Als je van dichtbij kijkt is dat ding van lelijk plastic en afgebladderd spaanplaat. Maar hij doet het wel :) Die 'dichte' jaren 70 en 80 jukeboxen koop je echt voor heel weinig, en de mooie 'open' modellen uit de jaren 50 en 60 zijn het tienvoudige waard.

Die Ami is ook nog een stuk smaller dan de Rowe Ami, en dat schept iets meer ruimte , want het staat wel erg vol langs die muur. De 3000 vinylsingletjes en de paar honderd LP's met de 2 draaitafels nemen aardig wat plek in >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
Mijn laaste deck aankoop: Technics RS-B555. Een 2 koppig deck met direct drive en manueel instelbare bias. Voorlopig heb ik even genoeg cassettedecks :)

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img202/2820/dscf4616s.jpg

Tevens een project afgemaakt dat al een tijdje lag te wachten. Teak houten zijpanelen voor m'n Kenwood KA-6100 versterker. De frontplate stak erg ver over aan de zijkanten waardoor er ruimte genoeg was om houten zijpanelen te bevestigen. Ik wou hem zo een wat luxere uitsraling geven. Hier het resultaat.

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img222/255/dscf4630u.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img651/4163/dscf4634h.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:55
Prima resultaat zeg! _/-\o_

Het ziet eruit alsof het zo uit de fabriek is gekomen en dat betekent doorgaans dat je de boel erg netjes in elkaar gezet hebt.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 05:27
Vraag van een beginner met vintage audio:
kent iemand de Magnat MSP 200 speakers?

Ik kan deze kopen, maar kan nergens een review vinden :S

Heb nog geen versterker, maar dat wordt hopelijk een Akai AM-2800 of Kenwood KA-8100.
Als iemand die nog te koop weet: let me know.

[ Voor 32% gewijzigd door kesj op 18-10-2012 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Niet online
@Led Zep: Kijk aan, dan ben ik er maar aan herinnerd dat ik niet zomaar een jukebox uit de losse pols moet taxeren.. Zoals ik al zei: niet mijn specialisme maar ik zat er dus verder van af dan ik dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

mae-t.net schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 23:00:
@Led Zep: Kijk aan, dan ben ik er maar aan herinnerd dat ik niet zomaar een jukebox uit de losse pols moet taxeren.. Zoals ik al zei: niet mijn specialisme maar ik zat er dus verder van af dan ik dacht.
Ik wist ook niets van jukeboxen af tot ik via een collega die een jukebox had verslaafd ben geraakt. En toen is het heel hard gegaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

[...]
Bij mij is het een soort plastic (rubber?) rand, wel hol, dus naar binnen toe bol.
Ziet er intakt en als nieuw uit. Dat voor 24 jaar.
Dat kan heel goed. Dan heb je mazzel, want die rubbber randen gaan inderdaad zelden kapot en gaan jaren mee. lekker veel spelen dus met je luidsprekers zonder zorgen.
Aan de ene kant de prijs\prestatie verhouding en aan de andere kant ook een beetje nostalgie. Ik kan nu apparatuur kopen die vroeger voor mijn schijnbaar onbereikbaar was. Daarnaast vind ik de styling van de apparatuur uit die tijd vaak fantastisch. De vorm kwam door de functie en dat staat mij wel aan. Tegenwoordig is het meer dat de functies door de vorm bepaald worden. het ziet er vaak mooi uit, maar of het nou altijd even handig of goed functioneerd is niet altijd het geval.
Ik moet ook wel zeggen dat ik het zonde vind om prima werkende apparatuur weg te gooien, die nog prima voldoet, puur en alleen omdat er iets mooiers zou zijn. Ik gebruik iets totdat het niet meer functioneel is of (economisch)onherstelbaar kapot.
kesj schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 15:57:
Vraag van een beginner met vintage audio:
kent iemand de Magnat MSP 200 speakers?

Ik kan deze kopen, maar kan nergens een review vinden :S

Heb nog geen versterker, maar dat wordt hopelijk een Akai AM-2800 of Kenwood KA-8100.
Ik ken ze. Wat wil je weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AderHamer
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik gebruik bijna dagelijks deze set:
Afbeeldingslocatie: http://images03.olx.in/ui/13/11/89/1300216991_177790289_1-Ultra-Rare-Top-Of-The-Line-Sansui-AU-D11-Amplifier-120-W-RMS-Per-Channel-For-rS-20000-Sanpada.jpg
Een Sansui au-D11, ook van binnen in een heel goede staat. Voor slechts 25 euro opgepikt bij de kringloop.
Daarop heb ik deze platenspeler:
Afbeeldingslocatie: http://cdn102.iofferphoto.com/img/item/189/224/226/new-clear-turntable-dust-cover-pioneer-pl-550-dustcover-8876c.jpg
aangesloten. Geen auto-return, maar hij is zo mooi dat ik het alleen maar vind bijdragen aan de charme.
Is een pioneer pl-550, ook voor een prikkie bij een kringloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosje77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02-09 18:47
Mooie pickup die pioneer. Vind je niet vaak bij de kringloop. Meestal vind je alleen maar die plastic gevalletjes.
Zelf heb ik bij een kringloop een Technics SL-7 gescoord voor een prikkie. Staat in de woonkamer aangesloten aan een Yamaha R-S500 (niet vintage maar wel de jaren 70 looks). Plaatje van de SL-7 heb ik hier al eens gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prachtige platenspeler! zelf heb ik een Pioneer PL-510, welke ik voor slechts 25 euro heb opgepikt in mij eigen woonplaats via marktplaats :-)

vanmiddag kwam ik dit kleine schatje tegen bij de kringloop voor een appel en een ei, kon hem niet laten staan:

Afbeeldingslocatie: http://i445.photobucket.com/albums/qq174/bodemjager/IMG_2800.jpg

de Fisher Price 820 record player uit 1983!
(deksel niet op de foto)

het leuke en handige is dat hij op batterijen werkt! dus overal platen spelen.
Handig voor op rommelmarkten en kringlopen :-)

helaas kwam ik er thuis achter dat de naald gaat is (niet zo gek, ''t is immers kinderspeelgoed geweest)
weet iemand nog een goedkope vervangende naald te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:00
Hmm verder dan 2 B&W DM-5 speakertjes kom ik niet :-)
Wel een wonder dat het materiaal en vooral rubber het zoveel jaar nog allemaal blijft volhouden

[ Voor 47% gewijzigd door gekkie op 19-10-2012 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosje77
Rubber blijft wel lang goed. Speakers met foamranden gaan vaak stuk. Overigens zijn die randen wel te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

Hier dan mijn eerste stappen in de vintage wereld:
Afbeeldingslocatie: http://i1338.photobucket.com/albums/o687/CHTH_NL/IMG_9172_zps4173d2ea.jpg
Ik ging eerst om alleen de Pioneer a-223(25e) op te halen waarvan ik die goed bij de monitor enz. paste.

Daar aangekomen ook nog even de Wharfedales(Programme 8120) bekeken...leken me mooie luidsprekers en mocht ze voor eveneens 25euro ook meenemen. (onder voorwaarde dat ik ze mocht terugbrengen als ik ze niet goed vond klinken.) Hier geen gebruik van gemaakt.
Misschien later nog eens gaan voor luidsprekers met een appart bassgedeelte.

Speaker-covers overigens onder de kraan afgespoelt, kwam wat zwarte pigment van de cover zelf en vuil van af . Zien er weer prima uit nu.

En geluid is duidelijk beter dan van de x230, waarvan het geluid al niet echt slecht is.

[ Voor 44% gewijzigd door Waterlelie op 23-10-2012 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosje77
Mooie setup. Lijkt wel wat op mijn vorige setup. Dat was een iets oudere model en lijkt wel heel erg op de joue. Lekker warm geluid. Ik had er verschillende speaker aan gehad. Bose 301 die wel heel erg op die wharfedales lijkt. Bose 201. De 201 beviel beter. Een stuk kleiner en toch vol geluid. Sinds een jaar ongeveer, een setje quadrall rondo bij een kringloop gescoord. Totaal ander geluid wat mij heel goed beviel. Op koninginnedag heb ik Marantz pm-4200 versterker gekocht en die heeft de pioneer vervangen. Of deze combinatie onder "vintage" valt weet ik niet maar het klinkt behoorlijk goed.
Wanneer mag eigenlijk een set de stempel "vintage" hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

rosje77 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 21:01:
[...]
Wanneer mag eigenlijk een set de stempel "vintage" hebben?
Daar zijn geen keiharde regels voor. In mijn ogen is alles wat niet meer nieuw te verkrijgen is en niet meer gesupport wordt door de leverancier vintage.
Maar aan vintage wordt wel vaak een gevoelscomponent gehangen. Dan staat de styling\functie van een product voor een bepaalde tijdperiode. Bijvoorbeeld: Audioapparatuur uit de jaren 70 is vaak een zilveren front met houten behuizing. Uit de jaren 80 is vaak zwart met veel knopjes. De jaren 90 is veel met allerlei ledjes en oplichtende lampjes ..Dat een beetje.

[ Voor 5% gewijzigd door Killer op 23-10-2012 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kesj schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 15:57:
Ik heb wel een KA-8300 te koop staan. Is wel een kanaal in de voorversterker van dood, eindtrap is echter helemaal goed. PM me maar als je intresse hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 19:26:
Beetje laat, maar bedoel je die foliesupertweeters? Daar heb ik er nog twee van liggen waar ik niks meer mee ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funnyname
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-11-2023
Ik heb nog een defect Nakamichi cassetedeck staan. Verder een Teac VRDS 10 cd speler, een Yamaha versterker en B&W monitor speakers. Was ooit mooi spul, maar ik luister er eigenlijk al jaren niet meer naar ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

Zonde, is de interesse weg of is er iets anders voor in de plaats gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funnyname
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-11-2023
Interesse is weg, was ooit een grote hobby van me ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

Als ik mijn Wharfedale´s vergelijk met mijn Sennheiser HD598 Komt er uit de Senn´s een diepere brommende bass die je goed voelt.
De luidsprekers klinken ruimtelijker en iets minder helder, maar lijkt verder meer op de Senn´s dan mijn andere sprekers.(x230, Memorex)
Mijn muzieksmaak gaat van Vivaldi naar Geoffrey Oryema.
Luisterliedjes zou je kunnen zeggen.

[ Voor 18% gewijzigd door Waterlelie op 24-10-2012 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:57
Leuke sansui receiver met bijbehorende speakers in ons vakantiehuis

Afbeeldingslocatie: http://oi50.tinypic.com/16qtlz.jpg

Afbeeldingslocatie: http://oi50.tinypic.com/jr794y.jpg

Mooie vierkanaals receiver en drieweg speakers met 5 units. Meer is beter :-)

[ Voor 4% gewijzigd door blissard op 24-10-2012 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

Lijkt alsof er niet naar de kosten is gekeken bij de bouw van die speaker. Volle bak, lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinBel
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01:07
blissard schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 16:21:
Leuke sansui receiver met bijbehorende speakers in ons vakantiehuis

[afbeelding]

[afbeelding]

Mooie vierkanaals receiver en drieweg speakers met 5 units. Meer is beter :-)
Nu nog nieuwe foamranden erin, en dan zijn ze helemaal mooi (en word je bass weer zoals het hoort) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:57
KevinBel schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 18:36:
[...]

Nu nog nieuwe foamranden erin, en dan zijn ze helemaal mooi (en word je bass weer zoals het hoort) :9
Beetje overdreven om dat in speakers van een ander te doen (het is slechts een huur-huisje, mijn buitenhuis in de Zwitserse alpen is helaas nog niet af :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mentalmadnizz schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:30:
[...]

Beetje laat, maar bedoel je die foliesupertweeters? Daar heb ik er nog twee van liggen waar ik niks meer mee ga doen.
Ondertussen net gekocht uit Amerika. Aangezien ik er volgende week heen ga, heb ik bijna geen verzendkosten. Jammer dat ik het niet vroeger wist.Wel nog op zoek naar de midrange speaker. Eentje dan.
Hou niet van de deuk erin ...
Pagina: 1 ... 39 ... 173 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het delen van je ervaringen met vintage audio-apparatuur, waaronder gebruik, reparatie en onderhoud. Ook je aankopen showen wordt gewaardeerd.

Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies. Daarvoor is Beeld en geluid koopadvies.
Dit topic is ook niet bedoeld voor vraag en aanbod. Daarvoor hebben we https://tweakers.net/aanbod/

Heb je heel specifieke vragen over platenspelers? Dan kun je terecht in Het Grote Vinyl Topic deel 4
Voor minidisc is er Het Grote Minidisc Topic
Algemene kleine audiovragen? Daarvoor is Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic

Discussie over de zin en onzin van bepaalde audio-foefjes? Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6