Die huidige jukebox hebben we gekocht voor 400 euro. We hebben de centrale computer een upgrade gegeven waardoor de selectielimiet op oneindig kwam te staan . Deze was standaard iets van 100 selecties of zo.
Tevens is nu geen accu meer nodig voor zijn selectiegeheugen. Deze accu ging lekken met zuurschade aan het moederbordje. Niets ernstig bij de onze, er was niets kapotgegaan.
Toen kwam ik op ebay een verkoper tegen die bouwschema's van een AMI Continental 2 verkocht en die plannen maakten gebruik van de jukebox die wij hebben staan.
MDF 18mm platen, buigzaam triplex, lijm, diverse schroeven, grondverf. De steeneffectspuitbussen en de plexikoepel heb ik uit de UK laten komen. Verder de aluminium hoek en platte strips, zwenkwieltjes, wat TL werk en kabels.
Totaal nog geen 350 euro
Ik vind een AMI Continental 2 gewoon mooier, maar een goede echte is niet te betalen.
Dat de donor er duurder uitziet..

Als je van dichtbij kijkt is dat ding van lelijk plastic en afgebladderd spaanplaat. Maar hij doet het wel

Die 'dichte' jaren 70 en 80 jukeboxen koop je echt voor heel weinig, en de mooie 'open' modellen uit de jaren 50 en 60 zijn het tienvoudige waard.
Die Ami is ook nog een stuk smaller dan de Rowe Ami, en dat schept iets meer ruimte , want het staat wel erg vol langs die muur. De 3000 vinylsingletjes en de paar honderd LP's met de 2 draaitafels nemen aardig wat plek in