Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!
Anoniem: 439716
Ik weet trouwens niet wat het is met aluminiumkleur, maar vind het op een foto vaak erg mooi, maar kan er niet echt aan wennen als het hier staat, wellicht staat het hier gewoon niet...
Het zelfde heb ik met luidsprekers in roodachtige houttinten als rosewood. Op de foto kan ik er erg enthousiast over worden, maar in de woonkamer....
Gelukkig kan ik hier van de foto's genieten, en heb ik mijn TEAC BX-300 versterker vandaag verkocht, net als de eveneens zilverkleurige JVC JL-A20 platenspeler! Helaas wilde deze man de Jamo monitors niet meenemen, vond ze te groot...
Er is weinig over deze drivers te vinden, heb je al met zekerheid vastgesteld dat ze defect zijn? Ben het wel eens met het vorige antwoord dat je ze het beste kunt vervangen door origineel, maar dat zou weleens onmogelijk kunnen blijken ( of economisch onhaalbaar ).roborobbie schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 16:07:
Wilde het toch hier maar even proberen. Ik heb de drivers van mijn beovox RL 35 s opgeblazen met Koninginnedag. Met wat voor type speakers zou ik deze kunnen vervangen? Tweeters lijken in orde.
Wat je dus aan mogelijkheden hebt als je ze niet kunt vinden:
1. Meld deze storing aan bij Bang en Olufsen in Houten via de volgende link en kijk wat de schade is.
2. Koop een uiterlijk erg lelijke set en sloop de drivers daar uit
3. Neem de gok en koop een passend 13 cm woofertje van bijvoorbeeld Visaton, Vifa of goedkoper, Monacor en probeer deze terwijl ze gewoon los in het gat liggen, aangesloten met stekkertjes. Niet te hard spelen ( gaatie rammelen ) en luister hoe de klankbalans is. Je hoeft dan nog geen gaten te boren voor de montage, en wellicht als je niet tevreden bent kun je het speakertje retourneren onbeschadigd.
4. Verkoop deze set als geheel of alleen de tweeters, wat maar meer opbrengt, en leg bij voor een andere set.
Er zijn vast nog opties die ik ben vergeten.
Als je het typenummer weet, kan het wellicht ook goedkoper via speakerland.nl of speakerenco.com. Vifa maakt namelijk ook zelfbouwluidsprekers.Killer schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 00:55:
De woofertjes zijn van Vifa en nog gewoon leverbaar door B&O. Ik weet zo niet welk type, maar daar moet wel achter te komen zijn. Heb hier nog een paar RL35 thuis staan. Als ik een goede bui heb zal ik ze van het weekend eens open halen om te zien of ik een typenummer kan bovenhalen.
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Klopt, maar de units in de RL35 zijn nooit geleverd voor de losse verkoop. De nominale impedantie was anders dan die van het model dat in de losse verkoop verkrijgbaar was. En ook dat model is al lang uit productie. Dus als je wilt vervangen door originele kom je helaas niet om B&O zelf heen. Maar hun onderdelen prijzen zijn over het algemeen heel redelijk.Videopac schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 09:53:
[...]
Als je het typenummer weet, kan het wellicht ook goedkoper via speakerland.nl of speakerenco.com. Vifa maakt namelijk ook zelfbouwluidsprekers.

Ook maar even kijken naar de overige onderdelen; denk dat een nieuwe set instelpotjes ook geen kwaad kan na bijna 35 jaar.
Mooi apparaat ja. Op een zwakke volumepot na is 'ie verder ook niet stuk te krijgen. Je kunt de terminals gewoon kortsluiten zonder centje pijn.kingmace schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 10:58:
[...]
Die Sony 2650 heb ik ook staan. Voor zo'n klein bakkie enorm veel power en ook zwaar in de bas. Fijn dingetje! Die van mij heeft ook een volledige recap gehad en mijn oplossing voor de grote voedings dualcap die ik eerder in dit toppic beschreven. Op een of andere manier kan ik ook niet echt afstand doen van dit ding.
Mooi spul!De Kenwood is echt prachtig!Doet me een beetje denken aan een kruising tussen m'n Optonica SM-4000 en m'n Goldstar GSA-8500. Je ziet alleen niet veel Kenwood voorbij komen op marktplaats.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik weet niet meer hoe ik op die Kenwood kwam. Volgens mij gewoon een keertje defecte vintage versterkers zitten browsen op marktplaats in de hoop wat moois goedkoop te kunnen vinden, en toen kwam ik deze tegen voor 25 euro. "Voordeel" van Kenwood is dat het niet zo populair is onder de verzamelaars, waarschijnlijk omdat ze hun naam te grabbel gegooid hebben na de jaren 70. De bakbeesten uit die tijd doen echter niet onder qua over-engineering en looks voor de anderen uit die tijd.
I mentioned it once, but I think I got away with it.
Even wat anders: heeft iemand misschien de handleidingen behorende bij de Sansui 1000 serie? Ben vooral op zoek naar die van de C-1000 voorversterker, maar alles is welkom.
Iets ala dit was het:
afbeelding
@brama, mooi die pioneer, heb daarvan het cassettedeck ooit gehad, damn prima geluid, en die blauwe metertjes...
[ Voor 34% gewijzigd door Sjah op 08-02-2012 23:31 ]
Anoniem: 439417
Het kan ook zoiets simpels zijn als dat de jumpers voor de voor-uit\eind-in missen (zie pic), Dan werkt het ding wel, maar komt er geen geluid uit. Interlinkje ertussen en klaar.
Het kan zijn dat de jumpers voor de voor-uit\eind-in jumpers missen, Dan werkt het ding wel, maar komt er geen geluid uit. Interlinkje ertussen en klaar

Waarde van de versterker in mint-conditie en volledig werkend ongeveer €50 - €100,- Maar dat is bij dit soort spul ook een beetje wat de gek er voor geeft. Het is een goede, maar ook weer geen vreselijk bijzondere versterker. Mooi ding om te zien...Dat dan weer wel
NUDIE!!!

[ Voor 25% gewijzigd door Killer op 09-02-2012 11:14 ]
Twee trafo's is vaak een goed teken.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat Accuphase opgericht is door Kenwood engineers.
Sansui: idem. Bij Sansui is het ongeveer mis gegaan sinds ze dat nieuwe logo zijn gaan gebruiken.
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Weet iemand trouwens wat goede (en makkelijk verkrijgbare) vervangers zijn voor de Toshiba 2SD425 en Toshiba 2SB555?

Het merk komt uit Japan, de wekkerradio is geïmporteerd uit Engeland. Ook defect gekocht, en 100% werkend gekregen door een connector aan te duwen. Alleen het cassettedeck loopt niet helemaal stabiel. Mijn enige cassettedeck waar ik nog mee kan opnemen!
Gekocht als impuls omdat ik een flipclock wou waar je het Groundhog Day deuntje op kan afspelen. Doet nu dienst als radio, als wekker is het best onpraktisch als je de wektijd regelmatig verstelt.
[ Voor 16% gewijzigd door haakjesluiten op 10-02-2012 12:06 ]
Met Cassete Deck!!!brama schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 11:39:
Nog meer vintage 'audio' apparatuur, 's werelds lelijkste wekkerradio:
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Weet je zeker dat het geen Transformer is?brama schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 11:39:
Nog meer vintage 'audio' apparatuur, 's werelds lelijkste wekkerradio:
[afbeelding]
[afbeelding]
Het merk komt uit Japan,
Geachte heer / mevrouw,
Omdat dit om een oud product gaat van Akai wat niet door ons is geleverd hebben wij
er ook geen informatie en of andere onderdelen van. Derhalve kunnen wij u helaas niet
van dienst zijn omtrent uw vraag.
Met vriendelijke groet,
Arjan van Driel | Service Department
Ik ben ook bang dat je nooit een passende zult vinden. De AM-2400 is van voor het CD tijdperk. Er zal geen enkele speler echt mooi bij de AM-2400 passen. Met de zilverkleurig AM-2400 versies heb je iets grotere kans op iets wat er in ieder geval niet spuuglelijk uit ziet.
Daarom laat ik meestal een plank tussen de oude versterker en de rest zitten:

[ Voor 17% gewijzigd door kingmace op 10-02-2012 13:24 ]
AANVULLING: De website van Akai Nederland (Elmarc B.V.) doet inderdaad vermoeden dat ze slechts licentienemer van de merknaam zijn, dat bevestigt mijn vermoeden.
Overigens gaat het wat het passend zijn van de speler betreft vooral om het uiterlijk, dat wordt dus een kwestie van ogen openhouden bij de kringloop en op marktplaats.
@Brama: Wat een meesterlijke wekkerradio! Die zou niet misstaan in het designmuseum. Bij mijn weten is Hanimex overigens geen fabrikant en ook niet Japans, maar een labeltjesplakker (imex staat ongetwijfeld voor import/export), wat niet wegneemt dat de radio typisch Oosters is (behalve in Japan werden die dingen toen ook al in een aantal omringende landen gemaakt).
[ Voor 45% gewijzigd door mae-t.net op 10-02-2012 13:21 ]
Binnenkort dus op MP te vinden ( als die torren tenminste een keer binnenkomen.... )
Klopt! Enkele engineers van Kenwood waren het niet eens met de richting die kenwood opging met zijn HiFi. Zij zijn vertrokken\ontslagen en zijn later ingelijfd bij Accuphase. Kenwood heeft echt hele mooie spullen gemaakt, maar ook bagger. Een beetje het Philips van Japan..Videopac schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 21:49:
Kenwood heeft tot midden jaren '80 uitstekende versterkers (en ook tuners, cassettedecks) gemaakt!
Twee trafo's is vaak een goed teken.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat Accuphase opgericht is door Kenwood engineers.
Sansui: idem. Bij Sansui is het ongeveer mis gegaan sinds ze dat nieuwe logo zijn gaan gebruiken.
http://www.thevintageknob.org/kenwood-KA-8100.html
[ Voor 3% gewijzigd door Killer op 10-02-2012 14:14 ]
Je hebt inderdaad gelijk:mae-t.net schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 13:08:
@Brama: Wat een meesterlijke wekkerradio! Die zou niet misstaan in het designmuseum. Bij mijn weten is Hanimex overigens geen fabrikant en ook niet Japans, maar een labeltjesplakker (imex staat ongetwijfeld voor import/export), wat niet wegneemt dat de radio typisch Oosters is (behalve in Japan werden die dingen toen ook al in een aantal omringende landen gemaakt).
Het ziet er naar uit dat het inderdaad hetzelfde Hanimex is als die van de lenzen. Ik weet niet meer hoe ik op Japan kom; waarschijnlijk staat dat op het apparaat zelf. Zal thuis nog eens goed kijken.Hanimex was an Australian distributor founded by Jack Hannes after the Second World War. The name is a contraction of HANnes IMport and EXport and the company imported both European and Japanese lenses, bodies and accessories. Hannes apparently sought low cost providers and Hanimex lenses have a poor reputation among users.
[edit] Even op de Australische ebay gezocht, gezien het feit dat de labeltjesplakker daarzit. En daar vond ik een bijna identiek model, een Realistic Chronomatic Model 14-885 (klik voor ebay link):

Die heeft zo te zien als extra luxe een snooze-knopje bovenop. Inderdaad Made in Japan.
[ Voor 16% gewijzigd door brama op 10-02-2012 14:24 ]
Iemand tips hoe ik de zwarte casings kan reinigen zonder de letters/cijfers eraf te vegen of in te bijten?
This too shall pass
Zeer late reactie, had het bericht al eerder gezien
Heb net op zolder een doos met een platenspeler geopend, waarin ik deze koptelefoon ook aantrof. Wat een geweldige kwaliteit!
Liftmonteur: Heel de dag up's en down's!
Nicotine en eigenlijk alle ellende op audio apparatuur is van vettige aard. Heel dun sopje van afwasmiddel ( dus niet op afwassterkte!! ) aanmaken en veel tijd nemen, het liefst doen tijdens dat je iets anders doet.Elluminatie schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 16:36:
Het is Technics. Ik zal eerst een vochtige doek proberen, ik houd me aanbevolen voor tips!
Vochtige doek over de apparatuur halen, en net voordat het weer droog is nogmaals doen. Herhaal dit een aantal keren zodat het is ingeweekt, en veeg het dan weg. Vermijd teveel boenen, sommige opschriften kunnen hier erg slecht tegen. De naden kun je doen met een q-tip ( wattenstaafje ) met spiritus, hiermee kun je ook ribbeltjes in knoppen goed schoonkrijgen. Eerst even op een plekje onderop testen of de lak hier tegen kan, maar dat zit meestal wel goed, alleen de eerder genoemde opschriften kunnen soms niet tegen alcohol, soms gewoon niet tegen teveel wrijven.
Zilverkleurige apparatuur kun je, indien de opschriften er tegenkunnen, heel goed schoonkrijgen met ruitenreinigingsspray van autotaalglas. Geen idee wat daarin zit, maar het is een mirakel. Ook de cinch aansluitingen zijn weer prachtig na even aanraken met dit spul, en ik heb nog geen nadelen gezien. Zit er echt aanslag op de zilverkleurige app. dan is never dull een optie, maar HEEL voorzichtig gebruiken!
Anoniem: 144074
Service manuals, schematics, documentation, programs, electronics, hobby ....
http://www.eserviceinfo.com/
(het topic zou eigenlijk een fatsoenlijke startpost moeten hebben met dit soort informatie)
Ik heb ook nog een oranje Siemens Alpha, maar daar moet ik het uurwerk van nakijken.

Atari portfolio Dos 2.11
Aan het tijdstip van je post te zien liep ie vandaag al vroeg af, of niet?Xanax959 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 04:08:
Ik zal mijn wekker ook nog maar even laten zien
Ik heb ook nog een oranje Siemens Alpha, maar daar moet ik het uurwerk van nakijken.
[afbeelding]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Bij nieuwe kennis geweest, die heeft mooie vintage Sansui amp staan, niet zo heel grote bak, houten zijkanten zwart frontje, prima geluid op zijn Mission speakers. Ben zo oenig geweest om niet ff het typenummer te bekijken.
Iets ala dit was het:
afbeelding
Op marktplaats is iemand in groningen Sansui apparatuur aan het dumpen voor 10 euro per stuk. Onder een aangeboden equalizer staat zo'n versterker, er lijkt au-101 op te staan. Als je diegene mailt en je biedt een tientje op deze versterker denk ik dat je eraan vast zit
NachtdienstThe Eagle schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 12:04:
[...]
Aan het tijdstip van je post te zien liep ie vandaag al vroeg af, of niet?
Ik heb geen plaatje van mijn andere, oranje wekker, maar het is er zo eentje

http://www.teenagewastela..._siemens_alpha_rg222.html
En deze heb ik ook nog!
Saba uit 1974, de witte op deze advertentie. De eerste van saba met digitale oplichtende segmenten

Leuke site, wel eerst de irritante reclame wegklikken. (daarna blijft ie weg)
http://wegavision.pytalhost.com/
[ Voor 8% gewijzigd door Xanax959 op 15-02-2012 01:02 ]
Atari portfolio Dos 2.11
dit is de audioset die ik gebruik, allemaal lang voordat ik geboren ben (1995) uit productie genomen. De boel word atm aangstuurd door een on-board audio kaart (m'n x-fi is overleden
Heb werkelijk geen idee of dit nou allemaal nog iets bijzonders is, en vraag me af of iemand me iets meer kan vertellen over de apparatuur die ik heb. Er is op internet niet heel veel over te vinden.
Versterker (SCOTT A436):

Speaker (Philips FB 815, ooit is wit geverft) :

Speaker specs:

Totaalplaatje:

ps. sorry voor de slechte kwaliteit foto's, heb hier alleen m'n telefoon. Als iemand er echt intresse in heeft wil ik ook best m'n echte camera opzoeken.
[ Voor 7% gewijzigd door boelensman1 op 15-02-2012 22:12 ]
CTO van Appeal
(jammer genoeg denk ik) in het Duits; http://www.hifi-studio.de/hifi-klassiker/scott-hifi.htm

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 15-02-2012 23:19 ]
Testing, one, two ...
Anoniem: 445391
Ik moet zeggen een prachtige topic en ik ben hem ook al dagen aan het doorspitten.Ik heb zelf ook nog wel een beetje vintage spulletjes waarvan ik binnenkort wel even fotos plaats.Ik heb ook een vraag,ik heb zelf een setje van sherwood en ik kan er echt heel weinig over vinden op internet.Dus bij deze wie heeft er informatie over:
sherwood cassettedeck type cd 310
sherwood tuner type td 110
sherwood versterker type ad 210
Alle informatie is welkom en ik zal er zsm wel even fotos van opzetten.
Bvd
Mvg
Mooie wekkers. Vooral de oranje kleur staat me wel aan.Xanax959 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 00:58:
[...]
Nachtdienst
Ik heb geen plaatje van mijn andere, oranje wekker, maar het is er zo eentje
[afbeelding]
http://www.teenagewastela..._siemens_alpha_rg222.html
En deze heb ik ook nog!
Saba uit 1974, de witte op deze advertentie. De eerste van saba met digitale oplichtende segmenten
[afbeelding]
Leuke site, wel eerst de irritante reclame wegklikken. (daarna blijft ie weg)
http://wegavision.pytalhost.com/
Dat derde oranje Saba-gedrocht in dat plaatje heeft ook wel wat. Die zou ik wel naast mijn gedrocht willen zien.
Verder van het weekend op een rommelmarkt nog wat oude philips-spulletjes gekocht. O.a. een Video 2000 recorder (VR2840) met een stapel banden, en deze combi (en die LP ook, beetje fout maar goed):

Eenmaal thuis was ik vooral blij met de videorecorder; vergeleken met de VHS-recorder die ik (jaren later) had was het zijn tijd al vooruit. Helaas neemt 'ie niet goed meer op (voornl. zwart beeld), alleen afspelen werkt nog.
De platenspeler-combo ben ik minder gelukkig mee. Eenmaal thuis vond ik 'm toch wat te veel jaren-80-plastic, en het is een vrij eenvoudig model. De jaren 70 stijl spreekt me meer aan. Werkt wel nog 100% en ziet er uiterlijk nog als nieuw uit. Moet nog een recap hebben en een nieuwe snaar voor het deck.

Nostalgie? Of hele goede geluidskwaliteit??Anoniem: 445391 schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 12:49:
Kon ze niet laten staan.
Philips 22 rh 421
Philips 22 rh 413
Ik ben spuit 1011, aangenaam!
Vooral het uiterlijk,mooi simpel en het logo metSpoooky schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 15:19:
[...]
Nostalgie? Of hele goede geluidskwaliteit??
high fidelity international heeft wel wat
De 22RH421 is een breedbander, daar heb ik verder geen ervaring mee.
1: Het uiterlijk en innerlijk schoongemaakt
2: Alle schakelaars en potmeters losgesoldeerd en ultrasoon gereinigd en daarna gesmeerd
3: Alle condensatoren vervangen
4: De zwarte kap opnieuw gespoten
5: Het speaker relais vervangen
6: De ruststroom opnieuw afgesteld

http://www.vintage-audio....at/334/1636.html?begin=21
Omdat ik eigenlijk niks meer met vintage audio doe en er sowieso geen plaats meer voor had heb ik hem niet meegenomen. Ik vraag me uberhaupt af of iemand daar wist dat het ding behoorlijk wat meer waard was. Op ebay zie ik er zomaar 150 USD voor gaan namelijk.
Mocht iemand geinteresseerd zijn: het apparaat bevindt zich in de regio Haaglanden. DM voor mee info
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Blijft een cool ding. Die heeft mijn hele jeugd bij m'n ouders in de kast gestaan. Pure nostalgie.Jazzper schreef op zondag 19 februari 2012 @ 20:28:
Heb een Philips 702 met originele houten speakertjes laten staan. Wel mooi toestel. Voor wie nog zoiets zoekt:
[afbeelding]
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Is dat niet deze? Een Philips 741 (22RH741). Die staat bij mij nog op zolder...deepbass909 schreef op maandag 20 februari 2012 @ 09:32:
Dat was mijn eerste radioWas een erfenis van mijn opa. Dat apparaat heeft nog jaren bij mij gespeeld met samen met de originele speakers. Al had de versie die ik had, schuiven voor volume, tonen en balans.
Even een plaatje geleend van het internet.

Mocht je die nog een keer kwijt willen: Ik ben nog op zoek naar een setje Red Lines (liefst met vloerstandaard) om mijn Beosystem 2000 compleet te maken. Drop me a DM.Killer schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 00:55:
De woofertjes zijn van Vifa en nog gewoon leverbaar door B&O. Ik weet zo niet welk type, maar daar moet wel achter te komen zijn. Heb hier nog een paar RL35 thuis staan. Als ik een goede bui heb zal ik ze van het weekend eens open halen om te zien of ik een typenummer kan bovenhalen.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Atari portfolio Dos 2.11
Leuk ding! Ik heb een versterker uit dezelfde serie, ook met zo'n geinig VU-metertjeThe Eagle schreef op zondag 19 februari 2012 @ 17:24:
Ik kwam vandaag voor EUR 25 deze jongen tegen (technische status unknown, vermoedelijk wel werkend):
[afbeelding]
http://www.vintage-audio....at/334/1636.html?begin=21
[ Voor 3% gewijzigd door Compizfox op 25-02-2012 22:29 ]
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Het betreft volgende dingen:
Een Dual 1229 platenspeler in uitstekende staat, heeft altijd netjes met de kap dicht gestaan en werkte nog bij het verplaatsen naar de zolder... Misschien wel eens uitblazen of schoonmaken, maar doet het nog...

En een Kenwood-audio receiver. Deze is vanbinnen wel heel fel bestoft en moet uitgeblazen worden maar verkeert nog in werkende staat...

Nu de belangrijkste vraag: wat is zoiets nog waard? Ik en de buurvrouw gaan er geen massa's geld uit slaan, maar de prijs voor een leuk etentje met zijn allen zou wel leuk zijn
Er langs staat nog een oudere radio van Philips... Type heb ik nu even niet bij de hand, foto wel...

Anoniem: 407745
Zie ook Het algemeen beleid #verbodenspam.
[ Voor 84% gewijzigd door FeaR op 27-02-2012 14:07 ]
Anoniem: 146662
Pioneer JA-R2S Rack met:
PL-71 RT-707 TX-9500II SA-9500II SG-9500 CT-F1000
HPM-100

Atari portfolio Dos 2.11
Held!Anoniem: 146662 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 16:58:
Ook maar even een gedeelte van een wat uit de hand gelopen hobby gepost
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Wat een rack zeg!
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Kontakt KT-7
Buizen bezetting : 3X ECC83 en 2X EL84
+/- 6Watt, in Klasse A

Ik sta persoonlijk verbaast van de geluidskwaliteit wat deze rakker kan produceren
zelfs met een paar lekkende koppel C's en een paar zwaar verrotten weerstanden rondom de kathode
Ben al helemaal benieuwd hoe het zal klinken naar revisie

Wat er nog gedaan moet worden :
Standaard revisie ( caps )
Enkele weerstanden
Twee mono lineaire potmeters moeten worden vervangen
Vorige eigenaar heeft DIN aansluitingen in de achterkant gepropt
* Instant update
Ineens word het duidelijk waarom het wat vreemdgaat bij treble / bass

Vorige eigenaar heeft een potmeter ( treble ) vervangen met een LOG terwijl er toch echt een LIN hoort
Bespaard mij weer veel uitzoek werk waarom het daar mis gaat
[ Voor 20% gewijzigd door osmosis op 27-02-2012 21:24 ]
Whow..... nice rack!Anoniem: 146662 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 16:58:
Ook maar even een gedeelte van een wat uit de hand gelopen hobby gepost![]()
Pioneer JA-R2S Rack met:
HPM-100
[afbeelding]
Nee echt, fantastisch mooi. Wil niet weten wat dat nog voor geld en moeite gekost heeft om dat bij elkaar te sparen!
Dit toevallig? :
Waar heb je die middelste rack vandaan eigenlijk?
[ Voor 59% gewijzigd door haakjesluiten op 28-02-2012 13:55 ]
Anoniem: 146662
En dan is het thuis aangekomen een kwestie van vullen.
Maar goed, dan moet je vaak nog op zoek naar de rackhandles voor het cassettedeck en daar vragen ze ook de hoofdprijs voor.
Ik heb ook de JA-R1S nog staan, het iets lagere broertje van de JA-R2S.
Helaas zonder wielen maar daar zaten wel 3 van die bakken met handles bij waar je je tuner en versteker enzo in moet zetten.
Ook daar vragen ze los op Ebay de hoofrprijs voor dus dat was het ritje naar Belgie wel waard.
diskeltische lurker
Zoiets...Kende de foto al...Moest alleen even boven halen waarvan ook al weer. Waanzinnig mooi spul om te zien hoor!
En ik ken die gekte...Zo staat hier het huis vol met Luxman
Uitermate prachtige set heb je daar staan!Anoniem: 146662 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 16:58:
Pioneer JA-R2S Rack met:
HPM-100
[afbeelding]
Maakten fabrikanten nog steeds maar zulk spul, het is oogverblindend (in a good way
Anoniem: 190858
Ikzelf doe het met de PL 530 TX8500II en SA8500IIAnoniem: 146662 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 16:58:
Pioneer JA-R2S Rack met:
HPM-100
HPM 100 ben ik nog naar opzoek ...
Plaatje komt van internet.

Vond op een site wat info en het blijkt toch een zeldzaam apparaat te zijn.
http://retrocom.com/retromilw/akai%20ap-m7.htm
Wat is zo'n pickup nog waard?
Geluid valt me niet tegen, hoewel hij niet aan mijn SL-7 kan tippen.

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 01-03-2012 22:20 ]
Testing, one, two ...
Punctuality is the politeness of kings
Midden segment is denk ik de juist positie maar v.w.b. uiterlijk wel tamelijk futuristisch en geen CD speler omdat deze er eenvoudigweg niet was. Philips kwam in die jaren (begin 80) pas net op de markt met zijn eerste CD speler modellen en deze set stamt uit dat tijdperk. Ik ben destijds begonnen met een gebruikte CD-200 gecombineerd met een voor- en eindversterker uit dezelfde lijn.rosje77 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 22:59:
Aparte set zeg... pickup is wel anders.. de mijne heeft een arm in deksel. Maar als ik het goed begrijp is die set dus zonder cd speler. Viel deze set nu onder "het betere spul" of is het meer "low budged".

Die set zag er dus als volgt uit (inclusief de tuner);
[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 02-03-2012 01:16 ]
Testing, one, two ...
Yamaha maakt tegenwoordig een lijn met de jaren 70 look. Gewoon stereo spul op de "ouderwetse" manier gebouwd, maar wel met een moderne twist zoals een usb op de cd speler enz.Maakten fabrikanten nog steeds maar zulk spul, het is oogverblindend (in a good way)vergeleken met al dat plastieken meuk van tegenwoordig.
Zelf heb ik de receiver R-S500 en de cd 700 in de woonkamer staan.

Gelukt, maar nu blijkt dat de wiskop gewoon uit elkaar gevallen is. Allemaal plakkerig spul eraan, en zo te zien mist er ook een stukje. Dat wordt weer een sloper zoeken
[ Voor 3% gewijzigd door brama op 04-03-2012 21:19 ]

Atari portfolio Dos 2.11
http://verkopers.marktplaats.nl/6850808
ze sturen ook op
Atari portfolio Dos 2.11

Ik ben bezig met een KT-7 ( foto te vinden op vorige pagina *dacht ik )
En het is weer in top conditie ! althans de elektronica, geluid is stukken beter dan ik zelf had verwacht.
Nu komt het, de plaatwerk van binnen ziet er echter minder mooi uit, er zit een soort oxidatie op
twee opties, optie 1 is alles strippen en opschuren en de hele mikmak ( heel veel werk )
Optie 2 lijkt mij, een goedje gebruiken.. alleen hier heb ik dus totaal geen ervaring mee.
Ik kwam een goedje tegen van HG wat veel belovend klinkt, Alleen de prijs liegt er niet op 15,-
Voordat ik dit aanschaf, de vraag is het daadwerkelijk goed spul ? en werkt het ?
http://nl.hg.eu/products/show/id/113/verzilveren
Andere suggesties ook welkom
Met dat zilverspul is een probleempje: je chassis is niet verzilverd en als het je zou lukken om het op die manier te verzilveren, is het binnen de kortste keren zwart.
Als je chassis gecadmeerd is (zo te zien niet, oxide is dan een beetje geelgroenig, maar vooral Philips gebruikte dat wel dus als algemene waarschuwing nuttig) moet je er ook absoluut niet aan gaan schuren, dat stof is erg slecht voor je gezondheid.
Overigens is het meeste metaalstof niet echt gezond, en schuren aan bijvoorbeeld een verzinkt chassis maakt het ook niet per definitie mooier.
Wat je zou kunnen doen, als het probleem toch erger is dan op je foto, is even vragen op het Nederlands Forum over Oude Radio's, daar zit vast wel wat chassisrestauratiekennis.
ja het is wat erger dan hier op de afbeelding te zien valt, dit is nog de pretty part
er zijn gedeeltes met grotere roest plekken, zal binnenkort maar een goed rondneuzen @ Nederlands forum
Maar goed dat ik nog niet al te fanatiek bezig ben gegaan
Wist namelijk niet dat er vreemde goedjes gebruikt werden
niet schuren dus
[ Voor 27% gewijzigd door osmosis op 09-03-2012 20:26 ]