Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 439716

Onlangs nog wat leuke dingen gescoord, past alleen niet echt bij elkaar, dus heb het nodige schoongemaakt, gerepareerd en opnieuw afgesteld, en op marktplaats gezet.

Eerst de foto's maar:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZPANN3RJ-D.jpg
( Technics ST-Z1 )
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-BI4IBNBS-D.jpg
( TEAC BX-300, had nieuwe elco's nodig. Heb er 2x 10.000 uF ingezet en klinkt weer heel fris en met een gezonde dosis laag, in tegenstelling tot de oude elco's die na meting onder 1000 uF zaten )
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-KRIX7LEB-D.jpg
( Jamo Studio Monitor J100 waarvan door de vorige eigenaar de woofers zijn vervangen door Monacor exemplaren, zie de randjes boven de woofers )

Naast het bovenstaande heb ik nl nog een hele mooie Akai set gekocht bestaande uit een AM-2400 versterker, een AT2400 tuner en een GXC-7068 cassettedeck, compleet met een grijze Akai Cube. Ik dacht eerst dat alle apparatuur zwart was, maar toen ik een zwarte CD-608 van Philips erbij zette bleek het toch een soort van anthraciet te zijn. Iemand bekend met een cd-speler die hier kwa kleur bijpast??

Foto's van de Akai volgen nog, de AM2400 wacht nog op een nieuwe transistor en ligt uit elkaar. Als iemand zit te wachten op foto's van de binnenkant, nu is je kans!!

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 439716 op 18-01-2012 01:21 . Reden: plaatjes op flickr werkten niet... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-06 23:04

Compizfox

Bait for wenchmarks

Anoniem: 144074 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 23:24:
[...]
Je kunt ze waarschijnlijk goedkoop krijgen op ebay.com
zoek dan op potentiometer of logarithmic potentiometer
Thx, had ik al gevonden inderdaad. Dan vind ik echter bijna alleen potmeters met een aslengte van 15 of 20 mm, en als ik dat zo bekijk heb ik toch minstens 30 mm nodig.

Ik heb nu bij een Nederlandse shop (radiocentrum.com) een potmeter besteld, kost daar €11,90 incl. verzendkosten.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Anoniem: 439716 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 01:07:

[afbeelding]
( Jamo Studio Monitor J100 waarvan door de vorige eigenaar de woofers zijn vervangen door Monacor exemplaren, zie de randjes boven de woofers )
Oeh, die zien er wel nice uit! Klinken ze ook goed?

Zijn die actief trouwens of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Compizfox schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 13:35:
[...]

Oeh, die zien er wel nice uit! Klinken ze ook goed?

Zijn die actief trouwens of zo?
Ja, ze klinken ook best goed! Je moet wel de tweeter regelaar behoorlijk naar rechts draaien, waarschijnlijk is het rendement van de monacor woofer hoger dan de originele van Jamo. Je kunt er ook gerust een feestje mee bouwen, geluid blijft tot op hoge sterktes overeind!

Ooit toen ik nog studeerde heb ik een paar zelfbouw luidsprekers gehad met twee precies gelijkende monacor woofers erin, en een zware Magnat tweeter, die luidsprekers zijn later naar een beginnende band gegaan, waarmee ze in kleine zaaltjes opgetreden hebben. Niet gek voor zo'n kleine hoogrendement woofer...

En nee, ze zijn niet aktief ( heeft Jamo aktieve versies gemaakt? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 340627

Ik blijf dit een ontzettend leuk topic vinden! Wat bestaat er toch prachtig oud spul he?

Ik zou graag weer eens een beroep doen op jullie kennis.
Ik ben nog steeds aan het zoeker naar een leuke platenspeler. Mijn oog is ondertussen gevallen op de philips GA 312). Ik ben verliefd geworden op het uiterlijk en de verlichte druktoetsen, prachtig!

Plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://farbror-sid.se/image/f/090119-philips-ga312.jpg

Helaas heb ik geen idee of de platenspeler kwalitatief een goede koop zou zijn. Vermeld moet worden dat de platenspeler volgens de eigenaar gloednieuw is, volledig compleet en werkend.

Kunnen jullie me iets vertellen over
1. de waarde
2. de kwaliteit.

Danku!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:24
Vriend van vroegah had die, klonk goed. Maar om nou te zeggen dat ik de waarde weet, nee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144074

Je kunt googlen op het type en kijken wat anderen erover te vertellen hebben enn wat de vraagprijzen zijn van mensen die hem aanbieden.

Gloednieuw is een term die ik met een korreltje zout zou nemen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Na 40 jaar zal er allicht een snaartje rot zijn, maar opzich was het vrij degelijk spul. De prijs is tientjeswerk denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Niet online
Dan had ie het toch een beetje goed. Aristona is al heel lang een handelsmerk van Philips ;) De apparatuur is als sinds vóór WOII meestal vrijwel geheel identiek op wat uiterlijkheden en features na.

Voor de liefhebbers: Aristona was een handelsmerk van de Nederlandse Seintoestellen fabriek. Omdat er in Duitsland ook een NSF bestond (Neurnberger Schrauben Fabrik meen ik), had men een merk nodig om in het buitenland verwarring en conflicten te voorkomen. Dat werd Aristona. NSF is geleidelijk overgenomen door Philips, en die heeft het merk tot ver in de jaren '90 nog gevoerd. Net als door de jaren heen o.a. Erres, Siera, SBR, Dux, Conserton, Horny, Mediator, Phonola, Radiola, enz. Na het buiten dienst stellen van de laatste van deze reeks merknamen heeft men hier nog een blauwe maandag geopereerd onder de Amerikaanse merknaam Magnavox, maar dat sloeg totaal niet aan zodat men nu alleen nog als Philips verkoopt.

[ Voor 61% gewijzigd door mae-t.net op 19-01-2012 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Aanvulling: Ruton, ook van Philips, maakten wasmachines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Niet online
Ik had het eigenlijk nog niet eens over witgoed en kleinhuishoudelijk, want dat zijn ook nog verhalen opzich, die ik lang niet allemaal ken. De merknaam Ruton is inderdaad ook nog een tijdje door Philips gebruikt, in elk geval nog tot in de jaren '80 en niet alleen voor wasmachines, maar ook bijvoorbeeld stofzuigers. Het was oorspronkelijk een fabriek die, als ik me goed herinner, in dezelfde wijk stond als Waldorp en Fridor (ook bekende namen, maar nooit door Philips overgenomen) en dus op een steenworp afstand van Van der Heem (tot 1967 de fabrikant van de meeste Erresapparatuur) stond in Den Haag. Op enig moment heeft de eigenaar de boel toen ook aan Philips verkocht.

[ Voor 28% gewijzigd door mae-t.net op 20-01-2012 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben vanavond bezig geweest met de reparatie van mijn Akai GXC-706D en dat heeft tot de volgende trieste conclusie geleid:
1. Motor liep veel te onregelmatig -> Elco in de voeding vervangen, is nu opgelost
2. Capstan roller is versleten en vervormd
3. Alle snaren zitten te ruim
4. Er zit teveel slip in de slipkoppeling, waardoor hij bandjes gaat eten

Het punt is, ik heb het ding niet nodig, maar heb hem even horen spelen met het enige bandje wat ik nog heb, en hij klinkt ontzettend goed ( tot hij afslaat omdat de tellersnaar die ook het afslagmechanisme moet meenemen te slap is ). En ik kan niet goed tegen kapotte spullen...

Voor snaren en een capstanroller samen ben ik ongeveer EUR 40,00 kwijt excl verzendkosten en dat is meer dan de handelswaarde.

Iemand advies over een betaalbare onderdelenvoorziening, of zal ik er beter afstand van doen?

Hoor het graag, er zit een boel kennis hier!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-06 21:22

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Betaalbare onderdelenvoorziening is voor een paar euro een andere kopen en deze opgeven, als er echt zoveel mis mee is.

snaren kosten niet meer dan een paar euro trouwens, en zo'n capstanroller is uit bijna eender welk Akai deck van dezelfde leeftijd wel te slopen, soms zijn andere rollen wel passend te maken, bezoek een kringloopwinkel ofzo :)

Die slipkoppeling, wat bedoel je daarmee? Zit er een tussenwiel tussen de spoelschotels?

Meestal zijn die Akai loopwerkjes, op de snaren na, wel redelijk betrouwbaar, heb zelf heel even een 704D gehad (de smalle versie) en dat was een probleemloos deckje.

Waarde van dat ding is overigens nihil, leuk voor de verzameling, handelswaarde heeft het niet, hooguit twee tientjes als het ding perfect werkend en in nette staat is ofzo :)

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Niet online
Snaren, aandrukrol, slipkoppeling, eventueel tussenwiel... Zijn allemaal slijtagedelen. Die zal je in een sloopexemplaar vaak ook in min- of meer slechte staat aantreffen. 40 euro is veel, voor de helft moet het ook wel lukken lijkt me. Vraag eventueel eens op www.philipsradios.nl/forum of op www.circuitsonline.net of men daar adresjes kent.

P.S. Mijn auto is minstens 1,5 keer zijn dagwaarde waard na een beurt. Toch heb ik net nog 2 nieuwe banden laten monteren, zelf een nieuwe draagarm, een tijdje terug een nieuwe distributiekit. Dat hoort er nou eenmaal bij, ongeacht de dagwaarde van de auto. Net zoals ik ook geen nieuwe koop als het asbakje vol zit. Je bent vintageliefhebber of niet.

P.P.S. Het duurste en slechtst verkrijgbare slijtagedeel, de koppen, zal de rest ruim overleven, aangezien het een GX-deck is. Alleen al daarom zijn die dingen meestal de moeite van opknappen waard; ze overleven alle andere merken en types aangezien er op een gegeven moment geen nieuwe decks meer zijn.

[ Voor 57% gewijzigd door mae-t.net op 20-01-2012 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor jullie reacties mentalmadnizz en mae-t.net

Ik dacht ook dat het wel voor minder zou lukken, maar kan het eenvoudigweg niet vinden.

Die slipkoppeling zit in het aandrijfgedeelte, maar heb nog een snaar ontdekt die het probleem ook goed zou kunnen veroorzaken. Dus heb drie snaren nodig ( setje kost ~15,00 op ebay excl verz.kosten )
Die capstan roller is niet van het gebruikelijke type dat je erin kunt klikken maar eentje met een echt bronzen lager en een asje er doorheen. Prijs op ebay 25,00 excl verz. kosten...

Heb het deck gekocht in een set met de AM-2400 versterker waarvan de stuurtor nog in bestelling staat, de AT-2400 tuner welke perfect is en dus dit deck. ( in een akai cube meubel )

Zou ondanks de problemen de set graag bij elkaar houden en functioneel. Al zal ik het cassettedeck eigenlijk nooit gebruiken, ik heb helemaal geen bandjes meer ( op een testbandje na ). Vind het gewoon een mooie set bij elkaar!

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 439716 op 20-01-2012 01:43 . Reden: tiepvout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Niet online
Zoals gezegd weet men op andere fora misschien ook nog wel adresjes. Ebay is niet per definitie de beste oplossing. Sjaak van Schaik consultancy heeft bijvoorbeeld ook snaren.

Nu je het zegt, zijn slipkoppelingen inderdaad niet vaak stuk. Soms wel stroef. Probeer dus eerst inderdaad de snaartjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:57

The Eagle

I wear my sunglasses at night

mae-t.net schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 22:25:
[...]
Dan had ie het toch een beetje goed. Aristona is al heel lang een handelsmerk van Philips ;) De apparatuur is als sinds vóór WOII meestal vrijwel geheel identiek op wat uiterlijkheden en features na.

Voor de liefhebbers: Aristona was een handelsmerk van de Nederlandse Seintoestellen fabriek. Omdat er in Duitsland ook een NSF bestond (Neurnberger Schrauben Fabrik meen ik), had men een merk nodig om in het buitenland verwarring en conflicten te voorkomen. Dat werd Aristona. NSF is geleidelijk overgenomen door Philips, en die heeft het merk tot ver in de jaren '90 nog gevoerd. Net als door de jaren heen o.a. Erres, Siera, SBR, Dux, Conserton, Horny, Mediator, Phonola, Radiola, enz. Na het buiten dienst stellen van de laatste van deze reeks merknamen heeft men hier nog een blauwe maandag geopereerd onder de Amerikaanse merknaam Magnavox, maar dat sloeg totaal niet aan zodat men nu alleen nog als Philips verkoopt.
Juh, maar ik ben d'r maar niet verder op ingegaan ;) Design is van Philips namelijk, en over het algemeen kwam er als het aansloeg ook een Aristona versie. Dat had je in de jaren 80 - eerst duur merk verkopen en dan een half jaar later nog eens het zelfde als nieuw onder een andere naam aanbieden ;)
Hoe ken ik die Philips apparatuur uit jaren 80 / 90 zo goed? Welnu, sinds ik in 1987 een Philips Magazine in mijn handen kreeg, heb ik iedere nieuwe uitgave (kwam per half jaar) van voor tot achter en links naar rechts gelezen. Bij de winkel die ze hadden liggen zeiden ze op een gegeven moment al "hij is er nog niet" als ze me weer zagen binnekomen :P

En dan ook maar even voor de liefhebbers: het verhaal achter Erres :) Wikipedia: R.S. Stokvis
Pikant detail: uiteindelijk is de boel onder Kroymans (ja idd, die failliete autodealer) terecht gekomen :D

[ Voor 7% gewijzigd door The Eagle op 20-01-2012 10:10 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Niet online
Overigens berustten de merkrechten op Erres toen al lang bij Philips (en bij nog een tweede mij verder onbekende partij, mogelijk in verband met witgoed of andere producten). Het is me niet precies bekend in welk jaar deze zijn overgenomen. Mogelijk al tegelijk met de overname van Van der Heem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Zojuist m'n Marantz PM200 gerestaureerd: Nieuwe potmeter. Was flink nodig, en hij klinkt weer goed nu :)
Alleen werkt de loudness nou niet meer helaas, omdat de vervangende potmeter geen loudness-aftakking heeft. Maar ach, beter dat dan dat gekraak ;)

Wel ben ik er nu achter gekomen dat één van m'n Denon speakers veel doffer klinkt dat de andere. Ik verdenk de kabel die er ligt, die nogal provisorisch aan een andere kabel is 'geknoopt' :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

Compizfox schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 19:44:
Zojuist m'n Marantz PM200 gerestaureerd: Nieuwe potmeter. Was flink nodig, en hij klinkt weer goed nu :)
Alleen werkt de loudness nou niet meer helaas, omdat de vervangende potmeter geen loudness-aftakking heeft. Maar ach, beter dat dan dat gekraak ;)

Wel ben ik er nu achter gekomen dat één van m'n Denon speakers veel doffer klinkt dat de andere. Ik verdenk de kabel die er ligt, die nogal provisorisch aan een andere kabel is 'geknoopt' :+
links/rechts wisselen en je weet of het de speakers zijn of de versterker is.

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Dat heb ik al gedaan :) Het ligt aan de speaker/speakerkabel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oef, wat is het stil hier, niemand in het weekend wat opgeduikeld?

Even wat nieuwe foto's van een oud ding: een Aristona AR5702/00Z
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-IME7HXVX-D.jpg

Eh, knopjes? Waar?
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-KJUWOVHL-D.jpg

En op hoger niveau:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-FWBT8ISW-D.jpg

Het ding heeft jaren bij mijn moeder gestaan, nu omgeruild voor een Kenwood setje met afstandsbediening.

Eerst maar even schoonmaken.....ook van binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Dat is jaren 70, ik denk 1e helft daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zou kunnen jaren 70. Ik weet eigenlijk niet eens hoe ik eraan kom zo lang is het geleden dat ik hem had. En toen ik hem kreeg was hij al oud.

Redelijk zeldzaam ook, of bijna niemand is er trots op. Op internet is er weinig over te vinden...

Net even aangesloten, klinkt nog behoorlijk ook!! Gewoon met een schroevendraaier in de antenne aansluiting redelijke ontvangst. Schakelaar van het hoofdtelefoonklepje kraakt, en de volumepotmeter verdient wat aandacht. Rest van de schakelaars is nog steeds kraakvrij!

Mooi ding wel, neemt alleen vreselijk veel ruimte in! Als ik na reparatie nog niet bedacht heb waar hij een plekje kan vinden gaat hij op marktplaats. Zal wel niet veel meer opleveren..behalve ruimte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Anoniem: 340627 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 19:43:
Ik blijf dit een ontzettend leuk topic vinden! Wat bestaat er toch prachtig oud spul he?

Ik zou graag weer eens een beroep doen op jullie kennis.
Ik ben nog steeds aan het zoeker naar een leuke platenspeler. Mijn oog is ondertussen gevallen op de philips GA 312). Ik ben verliefd geworden op het uiterlijk en de verlichte druktoetsen, prachtig!

Plaatje:
[afbeelding]

Helaas heb ik geen idee of de platenspeler kwalitatief een goede koop zou zijn. Vermeld moet worden dat de platenspeler volgens de eigenaar gloednieuw is, volledig compleet en werkend.

1. de waarde
2. de kwaliteit.

Danku!
heb hem ook. Althans de 212.
Waarde: niet te hoog (10-30 euro?) en ook afhankelijk van welk element er in zit.
Kwaliteit: ik vind hem prachtig, ook mooi dat het draaigedeelte in veren hangt (voor de demping). Zwakke punt bij deze spelers is de aan/uit knop. Bij mij is die ook rot. Heb hem zo gemaakt dat hij altijd aan staat en een aan/uit schakelaar in het snoer gezet.

Creatief bedoelde foto van de mijne:
Afbeeldingslocatie: http://farm1.staticflickr.com/96/212059754_8286a6da48_z.jpg?zz=1

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

Anoniem: 340627 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 19:43:
knip...
1. de waarde
2. de kwaliteit.

Danku!
De waarde is zoals gezegd heel erg afhankelijk van wat de gek er voor wil geven. Voor mij zo het met €30,- wel gebeurd zijn, maar misschien is hij jou wel meer waard.

Kwaliteit:

Dat valt onder te verdelen in 2 vormen:

Bouwkwaliteit: Deze is redelijk. Bij goed onderhoud en tijdig vervagen van onderdelen (snaren e.d.) gaat deze speler best lang mee. Grote probleem is het verlopen van de servo-schakeling (snelheidsregeling). De in deze schakeling gebruikte condensatoren zijn hun houdbaarheidsdatum inmiddels wel voorbij. Niets ergs, maar daardoor loopt de platenspeler vaak niet meer op de juiste snelheid (tenzij dit regelmatig bijgesteld is). Een recap (vervangen van de condensatoren) en opnieuw afstellen verhelpt dit en kost niet zo gek veel, als je het zelf kunt.

Geluidskwaliteit:

Dat wordt wat lastiger. Dat is aan de ene kant erg afhankelijk van het gebruikte element. Standaard zat er geloof ik de Philips 400 in. Geen hoogvlieger, maar zeker ook geen slecht element. Het nadeel van deze speler is de matige toonarm. Het zal nooit een echte hoogvlieger zijn, welk element je er ook in hangt. Ook de rumble en ruiswaarden zijn niet zo heel denderend.

Al met al helemaal geen slechte speler, maar ook niet heel bijzonder. Wil je echt gaan voor een goede geluidskwaliteit, dan zou ik wat anders kiezen. Is het meer voor de (vintage)leuk en af en toe een plaatje draaien, dan is het een uitstekende speler.

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-06 13:17

SeatRider

Hips don't lie

mae-t.net schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 23:16:
in dezelfde wijk stond als Waldorp en Fridor
Bedoel je Radio Fridor, dat obscuur kleine winkeltje op de hoek van de Rozenlaan?

<evenGeGoogled/>

Nee, je bedoelt deze: http://www.radiomuseum.or...etail.cfm?company_id=7306

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-03 22:07

afterburn

No more...

Anoniem: 439716 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 23:32:

[afbeelding]

Eh, knopjes? Waar?
[afbeelding]

En op hoger niveau:
[afbeelding]

Het ding heeft jaren bij mijn moeder gestaan, nu omgeruild voor een Kenwood setje met afstandsbediening.

Mijn pa heeft er ook nog zo een, nog steeds in gebruik ook. Heeft hem destijds in de jaren 70 gemodificeerd om er een set Philips Motional Feedback luidsprekers mee aan te sturen vanaf de voorversterker.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In de jaren 70 reeds gemodificeerd? Hoe oud was hij toen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-03 22:07

afterburn

No more...

Mijn pa? Laat ik het zo zeggen, ik ben 41... :)

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ROFL - ok, goed om te weten?!?

En de receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-06 18:41
ik heb een paar maanden terug een gratis versterker opgehaald (marktplaats) omdat de versterker van mijn vriendin kaduuk was. Eenmaal thuis aangekomen en het apparaat aangesloten, een van de speakers werkte niet. Er bleek een zekering doorgebrand te zijn, vervangen en alles werkte. In de eerste instantie had ik verder geen aandacht aan het apparaat besteed, hij werkte immers en ik heb verder totaal geen verstand van audio apparatuur.
Ik vond het toch een mooi apparaat, zag er uit als nieuw dus ik googelde het typenummer even, Akai AA-1020. Tot mijn verbazing kwam het apparaat uit eind jaren 70, gewoon meer dan 30 jaar oud. Het apparaat ziet eruit als nieuw, voelt als nieuw en voor zover ik weet klinkt hij helemaal prima. De vorige eigenaar was een oude vrouw, heeft dat ding ongetwijfeld eeuwen in een kast gehad zonder veel te gebruiken.

Niet mijn eigen foto maar zo ziet ie er uit, met als verschil dat de achtergrond verlichting bij de mijne overal werkt en dus netter verdeeld is.

Afbeeldingslocatie: http://www.classicaudio.com/forsale/akaiAA1020.jpg

Omdat het design mijn nogal aan staat en zon ouderwetse radio-draaiknop met touwtje zo lekker voelt heb ik dit weekend een kleiner broertje opgehaald, de Akai AA-1015. Die is in een minder goede staat dan de 1020 (knoppen zitten wat losjes maar los ik nog wel op met wat epoxyhars) maar met wat poetsen ziet ook die er weer prima uit. Het naaldje dat de frequentie aangeeft zat er wat naast maar die heb ik inmiddels weer netjes afgesteld.

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2n8yo3k.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
In die tijd was alles goed wat verkocht werd, zeg '79, niet toevallig het jaar dat M Jackson met zijn Off the Wall uitkwam, en jaar later de film Empire strikes Back. Of ben ik nu melancholisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47616

hoort dit ook binnen het onderwerp?

Afbeeldingslocatie: http://www.google.nl/url?source=imglanding&ct=img&q=http://www.cherza.be/members/13091/18-21-1-2010_wurlitzer750057.jpg&sa=X&ei=xUEfT9KJB8eWOu7A6KYO&ved=0CAsQ8wc&usg=AFQjCNEjENUKj_aJ-Ye8XQkdRr7OStpxDQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Vind het wel kunnen, ja, mooi. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooi die Akai receivers!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitbull
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:08

[afbeelding]
Leuk om die Aristona weer eens te zien!

Deze stond bij ons thuis in de huiskamer vanaf 1975 denk ik, en heb er in mijn jeugd veel uren achter versleten, luisterend naar de Nationale Hitparade met Felix Meurders en de Nederlandse Top 40 met Ferry Maat.

Jeugdsentiment!

[ Voor 1% gewijzigd door Bitbull op 02-02-2012 10:49 . Reden: verkeerde quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190858

Ik hoor veel gebrom als ik mijn versterker met platendek "bespeel". Echter als ik versterker/tuner neem, hoor ik geen gebrom in de boxen. enig idee iemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:06

kraats

Ik rol

Heb je de aardeaansluiting van de platenspeler aangesloten?

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190858

er is niks veranderd aan mijn opstelling (denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan kun je het beste kijken naar een draadbreukje ( eerst massakabel )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtbonep
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:17

[afbeelding]

Eh, knopjes? Waar?
[afbeelding]

En op hoger niveau:
[afbeelding]

Ik heb nog zoiets van Philips op zolder staan. Toch eens opzoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Even iets anders dan audio, tv, maar wel vintage. Kennis van me zegt een Philips uit 72 te hebben staan, met zo een draaiknop, geen AB uiteraard, wel al kleur, en werkend. Is dat nu al geld waard? Weet wel zeker dat je dat niet weggooit, hij wilde hem niet aan mij afstaan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04:57

Bestla

M/M -> V/F

20 selection jukebox zo te zien. Uit de jaren 30 gok ik.
Heb zelf een Rowe Ami R88 uit 1981 die 200 selecties heeft , met 45 toeren singletjes.

Leuk spul :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130117

kHeb een mooie volautomaat, type F7610. Mooie werking bij de start. Maar bij 33 tpm wil ie niet afslaan aan het einde van de plaat, en bij 45 tpm meestal wel. Gesuggereerd wordt dat dit met afstelling te maken heeft, en waarschijnlijk de snelheid waarmee het arm uiteinde naar het midden loopt (bij 33 tpm is dit langzamer).

Iemand een manual waarin ik dit kan opzoeken?
Philips heeft 'm niet, en de manual online service die 'm wel heeft, vraagt ruim 19 dollar. Ja, gekke Yankee.

Afbeeldingslocatie: http://www.teenagewasteland.de/img/technik/ps_philips_f7610_o_gr.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130117

Bleek letterlijk een stofje te zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:52
Anoniem: 130117 schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 07:21:

Iemand een manual waarin ik dit kan opzoeken?
Philips heeft 'm niet, en de manual online service die 'm wel heeft, vraagt ruim 19 dollar. Ja, gekke Yankee.

[afbeelding]
http://www.freeservicemanuals.info/nl/ , hij heeft hem in z'n database staan. Stuur Wil een mailtje of hij hem online wil zetten voor je (duurt meestal een dag of 3).

[ Voor 9% gewijzigd door kingmace op 28-01-2012 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Niet online
Sjah schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 01:13:
Even iets anders dan audio, tv, maar wel vintage. Kennis van me zegt een Philips uit 72 te hebben staan, met zo een draaiknop, geen AB uiteraard, wel al kleur, en werkend. Is dat nu al geld waard? Weet wel zeker dat je dat niet weggooit, hij wilde hem niet aan mij afstaan ook.
Ah leuk, een TV :) Nou waren in 1972 de ronde draaiknoppen al >5 jaar uit de mode (en afstandsbediening bestond al lang, alleen was hier iets voor gehandicapten en bedlegerigen, net zoals het DAF'je zeg maar)... Als je een typenummer en foto's hebt, is er misschien wat over te zeggen. Omdat ze groot zijn is de financiele waarde van TV's vaak niet zo hoog (op een paar uitzonderingen na zoals de Kuba Meteor), maar er zijn er wel met enige verzamelwaarde.

@F7610: Hoe slaat die normaalgesproken af? Als dat met een lichtsluisje is, simpelweg eens proberen bij te stellen. Heeft dan niet met de snelheid te maken maar met de hartdiameter van de plaat, die kennelijk iets verschilt.

[ Voor 11% gewijzigd door mae-t.net op 28-01-2012 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

mae-t.net schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 12:22:
[...]
[knip]

@F7610: Hoe slaat die normaalgesproken af? Als dat met een lichtsluisje is, simpelweg eens proberen bij te stellen. Heeft dan niet met de snelheid te maken maar met de hartdiameter van de plaat, die kennelijk iets verschilt.
Hij heeft het al opgelost denk ik, staat een reactie lager.

Ik heb dat type ook gehad en ik weet bijna zeker dat ik op onze zolder nog ergens een originele handleiding heb liggen. Ik gooide dat soort zaken nooit weg en heb daarom een stapel heel oud papier waar je bang van wordt.
Vraag me niet om er naar te zoeken, onbegonnen werk. Waarschijnlijk kom ik hem pas tegen als ik ga verhuizen en de zolder leeg moet ;)

Edit: ik bedenk me net dat de mijne een digitaal display had, toch een wat ander type dus maar wel uit dezelfde lijn.

[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 28-01-2012 12:58 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Net even wezen kijken bij onze plaatselijke 'outlet' (pardon, kringloop).

Niets gekocht, maar er stond een maf apparaat:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/piet.blaas/groot/nordmende_dicht.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/piet.blaas/groot/advertentie2.jpg

Nordmende Spectra Futura
(in de UK markt: Murphy Scene One)

Een radio van circa 1969-1971 ontworpen door Loewy
http://monone-library.blo...-greatest-radio-ever.html

Mooi geluid kwam eruit, niet normaal. Toch laten staan.

Verder nog een Onky TX-840 stereo reciever met dito taperecorder (TA-2130). Weet niet of het wat is. Kostte echt niets. Ook laten staan :)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
mae-t.net schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 12:22:
[...]
Ah leuk, een TV :) Nou waren in 1972 de ronde draaiknoppen al >5 jaar uit de mode (en afstandsbediening bestond al lang, alleen was hier iets voor gehandicapten en bedlegerigen, net zoals het DAF'je zeg maar)... Als je een typenummer en foto's hebt, is er misschien wat over te zeggen. Omdat ze groot zijn is de financiele waarde van TV's vaak niet zo hoog (op een paar uitzonderingen na zoals de Kuba Meteor), maar er zijn er wel met enige verzamelwaarde.
Tja heb die vent nog even gesproken, over de maat was die niet duidelijk, van hand tot elleboog zei die over het scherm, verder 6 kanalen (dus geen draaiknop).
Tja je hebt gelijk TV's zullen nooit een item worden, die zijn lomp groot, op een leuk slaapkamermodel na dan, zo een jaren 70 Sony, die wil ik nog wel ns scoren, met zilver en hout.

Maar toch, kreeg 3 jaar geleden mijn flatscreen, heb toen mijn Grundig Elite a 55cm ( 1980 a1982) op straat gezet, mooi nephout, en stereo teletekst. Binnen 5 minuten was die weg! Zou hem nu op zolder geparkeerd hebben, ach ze hebben ze orig. AB niet erbij, heheheh. Ben ik dom geweest in 2009??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-06 13:17

SeatRider

Hips don't lie

Jazzper schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 14:12:

[afbeelding]

[afbeelding]

Nordmende Spectra Futura

Mooi, welke kringloop was dat? :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16536

Telt mijn setje B&W DM4 speakers al als vintage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Anoniem: 16536 schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 15:55:
Als ik Google mag geloven, helemaal goed.

Vintage B&W DM4 audiophile monitor speakers from 1972. Highly regarded over similar Spendor BC1 and Rogers speakers from the 70s.

http://www.bwgroup-suppor...ads/manuals/bw/DM4-OM.pdf

http://www.bwgroup-suppor...ts/bw/DM4%20InfoSheet.pdf

[ Voor 17% gewijzigd door hardware-lover op 28-01-2012 16:34 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Anoniem: 16536 schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 15:55:
Waarom zou die niet als Vintage meetellen? :+

Ik vind ondertussen dat 20 tot 25 jaar al vintage is.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-12-2020
Een Sansui AU-217 met een setje Mission 700-2 laatst op de kop getikt, toch ook al aardig wat jaartjes oud :)

Afbeeldingslocatie: http://www.nrpavs.co.nz/archive/Sold_htm/Images/Sansui_AU-217_rt_close_480x343_pixels.gif
Afbeeldingslocatie: http://img805.imageshack.us/img805/5733/mission7002.jpg

[ Voor 46% gewijzigd door Painore op 28-01-2012 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
DM4, denk zijn vast formidabele speakers, geloof dat die hele DM lijn van toen geliefd is, nu nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtbonep
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:17
edtbonep schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 00:08:
[...]

Ik heb nog zoiets van Philips op zolder staan. Toch eens opzoeken...
Nog even opgezocht, het is een Philips 741 (22RH741).

Even een plaatje geleend van het internet.
Afbeeldingslocatie: http://www.josvandijken.nl/fotoalbum/741/640_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is inderdaad zoiets, maar wel heel anders kwa uitvoering.

Schuifregelaars ipv draaiknoppen, geen voorkeuzezenders tov 5 voorkeuzezenders. Wat er aan techniek achter zit zal ongetwijfeld het zelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-06 13:36
Ben bezig met een projectje
Heb gratis een oude Philips AG9016 buizenversterker gekregen
Werkt alleen wat ouderdom klachtjes dus alle caps vervangen en een paar nieuwe weerstanden
Helaas is de behuizing nogal... uitgeleefd ( zacht uitgedrukt ) dus dat word nieuwe behuizing :P

Zodra me AG9016 klaar is zal een ff een fototje schieten ( voor / na :P )

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hans.v.iterson/verzameling/philips02/f_Ph_AG9016-00.jpg
(gejat van google uiteraard )

Heeft er iemand toevallig een defecte dynaco of een bocama / la fayette staan die ik kan overnemen voor een redelijk prijsje ? :9~ ( Zolang chassis en Trafo's in orde zijn heb ik er belang bij )
*hoeft niet perse de bovenstaande merken te zijn

[ Voor 33% gewijzigd door osmosis op 29-01-2012 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickeyboy
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-05 08:39
Ik zou ook graag mijn setje DM7 MKII's showen, maar heb nog steeds geen versterker :(.
Zodra ik die heb zet ik ze erop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
Ik voel met net een prutser... maar ik zal het toch maar vragen :P

Wie kan mij vertellen hoe deze "weerstanden" heten
En waarom ik ze niet kan doormeten ? zet me meter op 2M ohm en werk me naar beneden tot ik een logische waarde krijg. maar met deze jongens.. blijf ik maar geen enkele waarde krijgen op me multimeter
Als ik de kleurcode zo bekijk zou het 22k ohm / 3.3k moeten zijn ?

Afbeeldingslocatie: http://img814.imageshack.us/img814/4825/weerstand.th.jpg

Uploaded with ImageShack.us

[ Voor 14% gewijzigd door osmosis op 29-01-2012 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 443018

Wie kan mij vertellen hoe deze "weerstanden" heten.
En waarom ik ze niet kan doormeten ?
Het zijn geen weerstanden, maar spoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Anoniem: 439716 schreef op zondag 29 januari 2012 @ 16:01:
Is inderdaad zoiets, maar wel heel anders kwa uitvoering.

Schuifregelaars ipv draaiknoppen, geen voorkeuzezenders tov 5 voorkeuzezenders. Wat er aan techniek achter zit zal ongetwijfeld het zelfde zijn.
Ooh, die heb ik nog gehad. Was mijn eerste fatsoenlijke audiocomponent. Helaas 100% werkend weggegooid ooit :/

(zoekt) Deze: Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4etsH.jpg

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jaaa, datisum!!

Is dat een Philips? Weet je het type ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

zaterdag mijn oude akai versterker gerapareerd: de koptelefoonuitgang had besloten om alleen maar links geluid te geven.

Dus, eventjes versterker openslopen, en de jack wat teruggeduwd, nu zit ie strakken in de kast zelf, en kan de jack van mijn koptelefoon er ook nog amper in of uit. Zit goed strak nu.

Verder ziet alles er goed uit. Ook erg simpel. En al het staal(?) is goed dik, had ik niet verwacht.

Gaat over een Akai AM-A102 trouwens.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:53
Gisteren voor een prikkie een Dual 1229 op de kopen weten te tikken. Nu ben ik niet echt bekend met het merk, zie het alleen hier voorbij komen als degelijk zijnde. Er zit een Shure element in, moet hem nog aansluiten en testen. Maar is dat een pickup die de moeite is om wat op te kalefateren voor een aantal tientjes?

Ik moet zeggen dat de bruine (redelijk lompe) behuizing nogal lelijk afsteekt tegen mijn zwarte kast :P

Foto van het web geript: Afbeeldingslocatie: http://www.hifivintage.eu/img/p/369-2069-large.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Anoniem: 439716 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 00:03:
Jaaa, datisum!!

Is dat een Philips? Weet je het type ook?
Ja, een 22RH702: http://link.marktplaats.nl/516551667

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-06 21:35

miekol

erm

bartsled schreef op maandag 30 januari 2012 @ 10:01:
Gisteren voor een prikkie een Dual 1229 op de kopen weten te tikken. Nu ben ik niet echt bekend met het merk, zie het alleen hier voorbij komen als degelijk zijnde. Er zit een Shure element in, moet hem nog aansluiten en testen. Maar is dat een pickup die de moeite is om wat op te kalefateren voor een aantal tientjes?

Ik moet zeggen dat de bruine (redelijk lompe) behuizing nogal lelijk afsteekt tegen mijn zwarte kast :P

Foto van het web geript: [afbeelding]
Ja Dual is zeker wel kwaliteit. Maar als je hem echt wil laten reviseren ben je niet voor een paar tientjes klaar vrees ik...weet ook niet of het uberhaubt nodig is trouwens. Heeft deze een tulp of din aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
Anoniem: 443018 schreef op zondag 29 januari 2012 @ 19:13:
[...]

Het zijn geen weerstanden, maar spoelen.
Ah :P
Heb de vraag ook voorgelegd bij Circuits Online
die kwamen met condensator weer een tikje anders...
terwijl een andere ook nog kwam met de mogelijkheid een gecombineerde ( weerstand/condensator )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:53
miekol schreef op maandag 30 januari 2012 @ 12:06:
[...]
Ja Dual is zeker wel kwaliteit. Maar als je hem echt wil laten reviseren ben je niet voor een paar tientjes klaar vrees ik...weet ook niet of het uberhaubt nodig is trouwens. Heeft deze een tulp of din aansluiting?
DIN, begin jaren 70 modelletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Niet online
Sjah schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 14:50:
[...]

Tja heb die vent nog even gesproken, over de maat was die niet duidelijk, van hand tot elleboog zei die over het scherm, verder 6 kanalen (dus geen draaiknop).
Tja je hebt gelijk TV's zullen nooit een item worden, die zijn lomp groot, op een leuk slaapkamermodel na dan, zo een jaren 70 Sony, die wil ik nog wel ns scoren, met zilver en hout.

Maar toch, kreeg 3 jaar geleden mijn flatscreen, heb toen mijn Grundig Elite a 55cm ( 1980 a1982) op straat gezet, mooi nephout, en stereo teletekst. Binnen 5 minuten was die weg! Zou hem nu op zolder geparkeerd hebben, ach ze hebben ze orig. AB niet erbij, heheheh. Ben ik dom geweest in 2009??
Ik zeg niet dat ze nooit een item zullen worden, ben zelf namelijk TV-verzamelaar ;) Maar ze zijn over het algemeen wat minder geliefd, net als bijvoorbeeld radiomeubels. Die zijn ook groot en onhandig. Ik denk dat je met die Sony een KV-1300E of KV-1310E bedoelt. Die zijn inderdaad wel leuk, en hebben vaak alleen maar een paar nieuwe elco's nodig of zelfs dat niet eens. Bovendien kom je ze nog vrij veel tegen, ik geef je dus een goede kans.

Wat die grundig betreft.. Ik heb er zelf nog eentje van 1982/1983 in Monolith-uitvoering (de hogere klasse, zoals Matchline bij Philips) staan die ik een tijdje lang dagelijks gebruikte. Mooi en degelijk spul. Nu gebruik ik dagelijks een modernere monolith uit 1991.

[ Voor 10% gewijzigd door mae-t.net op 01-02-2012 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
tx voor de tip! De 1310 is me niet mooi genoeg (maar je mag al blij zijn als je eraan komt), ik moet die 1300E me zien te scoren. Staat er 1 op mp, 5 euro, wel kapot. Helaas heb ik geen MTS elektro gedaan, dus ik waag me er echt niet aan. Verder zie ik nu even niks.
De 1300, uit 72 dat die geintroduceerd werd als ik het goed heb, damn die dingen hebben de Rumble in the Jungle uit 74 nog meegemaakt (gevecht Ali- Frazier in Zaire).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

Jazzper schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 14:12:

[afbeelding]

[afbeelding]

Nordmende Spectra Futura

Verder nog een Onky TX-840 stereo reciever met dito taperecorder (TA-2130). Weet niet of het wat is. Kostte echt niets. Ook laten staan :)
Wat een ontzettend gaaf ding die Nordmende...Mijn handen jeuken...Maar laat ik eerlijk zijn: HEEL SNEL OPHALEN DAT DING!!! Als ie mooi is en goed speelt is hij geld waard! (zo ongeveer €200,-)
bartsled schreef op maandag 30 januari 2012 @ 10:01:

Foto van het web geript: [afbeelding]
Wat verwacht je ervan na het opknappen. Het is een hele behoorlijke platenspeler en DUAL was in die tijd een kwaliteitsmerk. Als ik het goed heb is dit een platenspeler met een idler-wheel. Zijn nooit mijn favoriet geweest, maar anderen zijn er helemaal weg van. De 1229 is internationaal een heel gewild model en één van de meest gezochte platenspelers. gemaakt door DUAL voor professionele toepassingen en zonder compromissen (in die tijd dan). Als je hem niet wilt doorverkopen , dan zou je de kast zwart kunnen spuiten\verven en er een nieuwe transparante kap op kunnen zetten (alhoewel dat laatste best prijzig is). Maar of het je die moeite waard is, dat kan ik niet beoordelen. Slinger er een plaatje op en beoordeel voor je zelf hoe goed je hem vind qua klank e.d. Als je hem wilt doorverkopen, laat hem dan vooral origineel.

[ Voor 43% gewijzigd door Killer op 02-02-2012 10:34 ]

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victorb
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-02-2024
Anoniem: 378632 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 00:25:
[afbeelding]

AKAI - Versterker "DC Stereo Integrated Amplifier", model AM-U41[/b]
heej deze heb ik ook staan! Tijdje terug lampjes vervangen en de balance potmeter schoongemaakt. Werkt prima weer fijne versterker!

Ik heb nog een AT-K02 en AE-G30 staan. Deze gebruik ik allebij niet meer. Wil je ze voor in je collectie?

NAS Server build http://www.youtube.com/watch?v=kBYMVUNrvDY 3DFX Voodoo2 Sli Build introductie http://www.youtube.com/watch?v=5PAIUJCJHGM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victorb
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-02-2024
Setje Bose 301 series 2 gerepareerd

Ik had er 2 gekregen van iemand die naar een bejaarden te huis is gegaan. Alleen bleken de speakers vergaan te zijn. Ik heb nieuwe randen en lijm via het internet gekocht. en gisteren nieuwe randen erin geplakt! Ze spelen weer perfect. Goed voor de komende 20 jaar.

Afbeeldingslocatie: http://keyserver.victorb.org/dump/bose301-1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://keyserver.victorb.org/dump/bose301-2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://keyserver.victorb.org/dump/bose301-3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://keyserver.victorb.org/dump/bose301-4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://keyserver.victorb.org/dump/bose301-5.jpg

NAS Server build http://www.youtube.com/watch?v=kBYMVUNrvDY 3DFX Voodoo2 Sli Build introductie http://www.youtube.com/watch?v=5PAIUJCJHGM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:12
Nog iemand die zijn vintage boxen heeft gerefoamed en opgeknapt:

Waren eerst zo:
Afbeeldingslocatie: http://omte.nl/images/450%20bij/FB815/815-978.jpg
Waarbij de foam-randen helemaal verrot waren.

Na refoamen en likje verf:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/1874515/FB815_thumb.jpg

Specs:
Af Fabriek 43 - 20000 Hz
Nominale Impedantie 8 Ohm
Gevoeligheid 88dB / 1W / 1 meter
Crossover punten 500 en 6000 Hz
Wisselfilter Fasen-lineair
Continu vermogen 150 Watt IEC
Piekvermogen 250 Watt
Muziekvermogen 300 Watt
Afmetingen (HxBxD) 630x270x280 mm
Gewicht 13,5 Kg

Al met al erg trots op het resultaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-01 21:49

barktus

Moehhhh!

Miki schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 22:38:

Waren eerst zo:
[afbeelding]

[afbeelding]

Zien er erg mooi uit, past zo ook goed bij een moderne inrichting. :P
Gelukkig zijn mij Technics nog in een prima staat.

[ Voor 19% gewijzigd door barktus op 03-02-2012 02:07 ]

My middle finger salutes you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 10:57

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Miki schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 22:38:

Waren eerst zo:
[afbeelding]

[afbeelding]

Specs:
Af Fabriek 43 - 20000 Hz
Nominale Impedantie 8 Ohm
Gevoeligheid 88dB / 1W / 1 meter
Crossover punten 500 en 6000 Hz
Wisselfilter Fasen-lineair
Continu vermogen 150 Watt IEC
Piekvermogen 250 Watt
Muziekvermogen 300 Watt
Afmetingen (HxBxD) 630x270x280 mm
Gewicht 13,5 Kg

Ah, de FB 815's :) Hoewel ik persoonlijk vind dat je die eigenlijk origineel zou moeten houden, moet ik eerlijk toegeven dat wit ze prima staat. Ik heb hun grotere broers (FB830 / FB840) vroger regelmatig gehoorden da's echt een prima geluid :)

Maar waarom refoamen? Volgens mij zijn de units nog wel los verkrijgbaar? Of zit ik er dan langs?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Niet online
Zelfs als ze nog sporadisch los verkrijgbaar zijn (Philips heeft de productie waarschijnlijk nooit buiten Dendermonde gehad dus dat zou dan oude voorraad moeten zijn), is refoamen te prefereren omdat je dan dus geen relatief zeldzame onderdelen, waarvan de vervangers net zo goed stukgaan (de N.O.S. vervangers zijn dus ook al een aantal jaar onderweg), hoeft weg te gooien.

[ Voor 35% gewijzigd door mae-t.net op 03-02-2012 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:12
barktus schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 02:06:
[...]

Zien er erg mooi uit, past zo ook goed bij een moderne inrichting. :P
Gelukkig zijn mij Technics nog in een prima staat.
Dank
The Eagle schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 11:27:
[...]

Ah, de FB 815's :) Hoewel ik persoonlijk vind dat je die eigenlijk origineel zou moeten houden, moet ik eerlijk toegeven dat wit ze prima staat. Ik heb hun grotere broers (FB830 / FB840) vroger regelmatig gehoorden da's echt een prima geluid :)

Maar waarom refoamen? Volgens mij zijn de units nog wel los verkrijgbaar? Of zit ik er dan langs?
Inderdaad zijn het de FB815's, vergeten dat expliciet te vermelden.

Wat betreft de kleur had ik niet zo veel keuze. De bruine kleur past niet in ons interieur en ook dinlief had geen zin om tegen bruine kisten aan te kijken :')

Toen ik de FB815's voor nop bij een kennis kon ophalen had ik op Google gezocht naar info en eventuele onderdelen. Ik kwam toen ergens op een site uit waar een howto stond vermeld over het refoamen van de FB8xx serie. Ik ben daar dus eigenlijk blind in gegaan zonder dat ik eigenlijk het alternatief van het kopen van losse units heb overwogen. Voor €30 nieuwe foam randen, €14 verf en een paar avonden lol een heel mooi en uniek setje al zeg ik het zelf.

[ Voor 9% gewijzigd door Miki op 03-02-2012 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinBel
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-02 21:41
Gewoon refoamen joh!
Heb intussen al 4 setjes aan speakers ( Onkyo D-3R, Philips FB820 ,Philips FB-267 en Philips FB840 ) gerefoamd.
Ben er ontzettend blij mee dat ik ze gerefoamd heb.
De Onkyo's staan intussen al 3 jaar te spelen met nieuwe randen, en spelen echt geweldig!

Kijk gewoon is op www.audiofriends.com voor randen en handleidingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:36
Als ik dat refoamen 10 jaar geleden had uitgevonden had ik mijn Sansui setje nooooooit naar de kringloop gedaan :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben nog op zoek naar een cd speler die past bij een Akai AM-2400. Die versterker is net niet zwart, en de meeste cd spelers zijn dat wel.

Iemand een idee over types die hier een beetje bij passen?

Vast bedankt voor jullie suggesties..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:38

Videopac

Rommelt wat aan.

Volgens mij was Technics en Pioneer ook niet altijd diep-zwart; meer bruin-zwart.

Als ik het goed zie heeft de Akai AM-2400 witte belettering; veel semi-zwarte apparatuur heeft goudkleurige belettering. Let hier op als je op zoek gaat. Ik zou een shortlist van typenummers maken en dan met veilingkijker zoeken naar een goede aanbieding.

[ Voor 181% gewijzigd door Videopac op 04-02-2012 14:20 ]

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Videopac schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 11:08:
Volgens mij was Technics en Pioneer ook niet altijd diep-zwart; meer bruin-zwart.

Als ik het goed zie heeft de Akai AM-2400 witte belettering; veel semi-zwarte apparatuur heeft goudkleurige belettering. Let hier op als je op zoek gaat. Ik zou een shortlist van typenummers maken en dan met veilingkijker zoeken naar een goede aanbieding.
Dat klopt, zie onderstaande foto:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-3TNVEIII-D.jpg

De technics kleur is het ook niet helemaal, en de opschriften bij Technics zijn anders:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZPANN3RJ-D.jpg

Ik heb er een komplete set van, AM-2400 versterker, AT-2400 tuner en een Gxc-706D cassettedeck, dus zou er ook graag een akai cd speler bij hebben. Voor zover ik op marktplaats kan ontdekken zijn die echter allemaal gitzwart? Het kan zijn dat je dat niet goed kunt zien op de foto, maar wellicht weten mensen hier uit ervaring en eigen bezit een paar types?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVins
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-10-2024
Vergeet niet de bijbehorende draaitafel -AP-206C- :)

Heb zelf de 2600 serie, heb er een Akai CD-32 bij, gitzwart helaas. Zou graag een wat meer bijkleurende cdspeler willen hebben, dus laat de suggesties idd maar komen. :)

antihipsteralliance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
jterpstra schreef op zondag 29 januari 2012 @ 16:05:
Ben bezig met een projectje
Heb gratis een oude Philips AG9016 buizenversterker gekregen
Werkt alleen wat ouderdom klachtjes dus alle caps vervangen en een paar nieuwe weerstanden
Helaas is de behuizing nogal... uitgeleefd ( zacht uitgedrukt ) dus dat word nieuwe behuizing :P

Zodra me AG9016 klaar is zal een ff een fototje schieten ( voor / na :P )

[afbeelding]
(gejat van google uiteraard )

Heeft er iemand toevallig een defecte dynaco of een bocama / la fayette staan die ik kan overnemen voor een redelijk prijsje ? :9~ ( Zolang chassis en Trafo's in orde zijn heb ik er belang bij )
*hoeft niet perse de bovenstaande merken te zijn
Waarom lukt mij dat nou nooit.
Ik zit al heel lang op zulke dingen te azen. :(

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

brama schreef op zondag 29 januari 2012 @ 20:38:
[...]

Ooh, die heb ik nog gehad. Was mijn eerste fatsoenlijke audiocomponent. Helaas 100% werkend weggegooid ooit :/

(zoekt) Deze: [afbeelding]
Heb ik staan in zeer goede staat inclusief de bijbehorende 3 weg speakers! Tis een erfstuk en gaat niet weg voor een appel en ei.

Tis een Philips 702 als het goed is.

DM me maar als je intresse hebt.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DeVins schreef op maandag 06 februari 2012 @ 16:57:
Vergeet niet de bijbehorende draaitafel -AP-206C- :)

Heb zelf de 2600 serie, heb er een Akai CD-32 bij, gitzwart helaas. Zou graag een wat meer bijkleurende cdspeler willen hebben, dus laat de suggesties idd maar komen. :)
Ahaaa, een medestander.

Nou ja, dat cassettedeck staat er ook maar niets te doen, ben niet meer in het bezit van bandjes, en om er nu nog een apparaat bij te kopen voor de show gaat me wat ver. Denk er nog over om dat cassettedeck te verkopen om wat meer ruimte te krijgen, maar verkoop zou nog weleens niet mee kunnen vallen. Hij is ook erg mooi om te zien, dus zeker zolang ik nog geen bijpassende cd-speler heb mag hij blijven, daarna zie ik wel. Iemand ruilen wellicht? Moet wel een nieuwe snarenset in, maar ding werkt verder perfect! ( getest in een kamer die wel verwarmd is, dan is het rubber net wat soepeler en stroever en dan doet hij het nog net )

Heb ook nog twee platenspelers staan, een DUAL CS 430 en een JVC JL-A20 in perfecte toestand, maar zonder platen doe je daar ook niet veel mee...dus daar ga ik ook nog een nieuwe eigenaar voor zoeken.

Ondertussen ben ik een setje BNS Jubilee luidsprekers aan het opknappen om met deze akai set ( of de Sansui 1000 set die ik net heb gekocht ) een mooie stereo opstelling boven te maken. Hiervan moet ik het fineer herstellen en nieuwe frontdoeken plaatsen ( vorige eigenares had nogal aggressieve katten... )

Voorlopig heb ik meer spullen dan ruimte, en die verhouding moet eigenlijk andersom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
cactusman schreef op maandag 06 februari 2012 @ 19:08:
[...]

Heb ik staan in zeer goede staat inclusief de bijbehorende 3 weg speakers! Tis een erfstuk en gaat niet weg voor een appel en ei.

Tis een Philips 702 als het goed is.

DM me maar als je intresse hebt.
Helaas..ik heb hier al staan:

Sony TA-2650. Heeft mijn vader nieuw gekocht rond 1980, zelf recapped en speelt perfect. Van alle versterkers lijkt deze de bas het beste weer te geven op relatief kleine speakers.

Afbeeldingslocatie: http://www.stef.free.fr/hifi/images/sonyTA2650/SonyTA2650.16.JPG

Kenwood KA-8100: Paar jaar geleden defect gekocht, recapped en gefixed (een pootje van een eindtor zat los, dat was 30 jaar geleden matig vastgesoldeerd :D ). Gekocht om zijn bijzonder fraaie looks en de overdaad aan vermogen. Echt een beest, alleen die push-buttons zijn een drama en moet ik nog eens goed schoonmaken.

Afbeeldingslocatie: http://community.klipsch.com/forums/storage/74/1151629/face2.jpg

En dan ook nog een Pioneer SA-610. Ook om zijn looks; die blue-line serie van die tijd is :9~

Afbeeldingslocatie: http://www.stef.free.fr/hifi/images/pioneerSA610/PIONEER.SA-610.16.JPG

1 Van de 3 moet ik nog opstellen in de hobbykamer aan een paar Kef Cresta 2 bookshelf speakers. Wat minder vintage, maar klinken wel erg goed.

[ Voor 7% gewijzigd door brama op 06-02-2012 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die Kenwood!!!!

:9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Die reactie heb ik meer bij die Sony, wat een bruut beest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tsja, ik houd meer van dat metaal, met die nuances in de afwerking, bijvoorbeeld die zijkantjes bij de tuimelschakelaars, en het glimmend / niet glimmend die het voor mij een zeer aantrekkelijke versterker maken ( gaat hier over de Kenwood ). De Sony doet me niet zoveel, vind het niks mooier dan mijn BX-300 van TEAC. Die Kenwood doet me trouwens ook wel denken aan de Goldstar 8500 / 8600 die hier eerder gepost is. Moet echter weer even het plaatje opzoeken om te zien of dat terecht is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Die Goldstar heeft inderdaad sterk gelijkende tuimelschakelaars en is ook een grote aluminium plaat met veel knopjes. De Kenwood vind ik mooier vanwege de gecentreerde volumeknop en een wat symetrischere layout.

De sony straalt wel wat meer autoriteit uit. En voor mij heeft die de meeste emotionele waarde, dus die gaat nooit de deur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ach emotionele waarde heeft voor mij eigenlijk geen enkel ding in huis. Als iemand een goed bedrag biedt mag het eigenlijk altijd wel weg, koop ik wel weer wat anders of geniet van de ruimte...die bij mij nooit lang schijnt te duren.

Wat betreft het verschil tussen die Kenwood en de Sony: wat mij betreft is die authoriteit precies andersom. Hiermee is het bestaansrecht van meerdere merken verklaard!!

Iemand nog een idee voor de CD Speler bij de Akai AM-2400 en AM-2600 uit de discussie hierboven?? Anders krijgt de Sansui set wel erg gemakkelijk de overwinning ( daar zit een bijpassende cd speler bij die het na een klein onderhoud weer perfect doet ). Een van de twee sets moet het veld ruimen, maar wil graag een eerlijk vergelijk als dat mogelijk is, dus als er een bijpassende cd speler bestaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVins
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-10-2024
Anoniem: 439716 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 20:10:
[...]
Ahaaa, een medestander.

Iemand ruilen wellicht?
Ruilen voor een zwarte Akai AM-2200 in goede staat + Akai-CD-32? ;)

Heb de 2400 serie ook nog gehad, in perfecte staat incl. dozen en manuals :) En nog meer Akai zooi, zal wel eens een fotootje schieten binnenkort

antihipsteralliance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De CD-32 is toch ook gewoon zwart, of zie ik dat verkeerd?
Dan is mijn Philips CD-730 bijna net zo bijpassend toch?

Hoor het graag. Ben gisteren nog driftig aan het zoeken geweest met google afbeeldingen, maar begin het idee te krijgen dat er geen bijpassend gekleurde cd spelers bestaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:52
Die Sony 2650 heb ik ook staan. Voor zo'n klein bakkie enorm veel power en ook zwaar in de bas. Fijn dingetje! Die van mij heeft ook een volledige recap gehad en mijn oplossing voor de grote voedings dualcap die ik eerder in dit toppic beschreven. Op een of andere manier kan ik ook niet echt afstand doen van dit ding.

De Kenwood is echt prachtig! :9~ Doet me een beetje denken aan een kruising tussen m'n Optonica SM-4000 en m'n Goldstar GSA-8500. Je ziet alleen niet veel Kenwood voorbij komen op marktplaats.

Afbeeldingslocatie: http://img7.imageshack.us/img7/5978/dscf4299wd.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img687.imageshack.us/img687/3300/dscf2966klein.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door kingmace op 07-02-2012 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roborobbie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-06 13:19
Wilde het toch hier maar even proberen. Ik heb de drivers van mijn beovox RL 35 s opgeblazen met Koninginnedag. Met wat voor type speakers zou ik deze kunnen vervangen? Tweeters lijken in orde.

just because i rock, it doesn't mean i'm made of stone

Pagina: 1 ... 32 ... 168 Laatste