Ik woon in NL ik laat zoon ding liever niet verzenden.
Even terug op mijn vraag is dat ding van 110 naar 240 om te zetten?
Even terug op mijn vraag is dat ding van 110 naar 240 om te zetten?
[ Voor 31% gewijzigd door mae-t.net op 16-12-2011 00:16 ]
[ Voor 44% gewijzigd door haakjesluiten op 16-12-2011 00:37 ]
[ Voor 103% gewijzigd door mae-t.net op 16-12-2011 14:59 ]
Anoniem: 190858
Ach, ik ben een keer een setje Pioneer HPM-40's tegen gekomen in de kringloop voor 10 euro. Stond op dat de tweeter het niet deed, maar het waren supertweeters dus men had gewoon niet goed geluisterdAnoniem: 190858 schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 18:12:
Ik hoop ooit es in een krinloopwinkel pioneer HPM's tegen het lijf te lopen. Maar vrees er een beetje voor
Anoniem: 365612
[ Voor 33% gewijzigd door haakjesluiten op 19-12-2011 17:41 ]
Anoniem: 434488
Volgens mij heb ik een Sony CD speler uit de ES serie, kan dat? Weet niet of dat vintage mag heten, heb 'm 15 jaar geleden al 2ehands gekocht. Had blijkbaar een nieuwprijs van ca 2500 gulden, heb ik mij laten vertellen. Ding weegt als lood en loopt nog als een zonnetje. Alleen het loopwerk van de cd lade is al magnifiek.edtbonep schreef op zondag 27 november 2011 @ 00:10:
Dat element is een Empire 808E.
Goede Sony ES versterker ook trouwens.
Het blijven oude beestjes die zo langzamerhand wel aan een onderhoudsbeurt toe zijn. Ik zou hem helemaal uit elkaar halen, alle elco's vervangen, nieuw speaker relais erin gooien, alle potmeters en schakelaars lossolderen en goed reinigen en daarna de ruststroom opnieuw afregelen. Hiermee haal je een groot deel van mogelijke storingen weg.Crazyanz schreef op maandag 19 december 2011 @ 15:51:
Hmm ik heb sinds vandaag wat vage problemen met mijn versterker
Hij valt soms willekeurig weg op het linker of rechter kanaal geluid word op dat ene kanaal dan ineens veel lager om daarna weer geleidelijk naar vol volume te stijgen. Maar hij blijft dus eigenlijk constant storen op links of rechts. Het is eigenlijk alsof iemand constant aan de balance knop draait zeg maar.
Ik heb hem vandaag eens uit elkaar gehaald en de volume, balance, bass en treble knoppen ingespoten met contact spray maar dat heeft eigenlijk alleen het kraken verholpen wat te horen was als je aan de knoppen draaide.
Toevoeging:
Merk nu dat alleen via de koptelefoon is en ook nog eens alleen als ik de speakers daarbij heb uitstaan. Bron maakt daarbij niet uit trouwens (tunner/aux/phono) Wie het weet mag het zeggen
[ Voor 37% gewijzigd door haakjesluiten op 20-12-2011 14:08 ]
Stekker vervangen kan gewoon hoor. Ik heb met onze jukebox Powerunit hetzelfde gedaan.Crazyanz schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 00:19:
denk dat ik de gok maar waag. Is zoon stekker nog te vervangen voor een NL versie trouwens?
Oh ik kom nu ook een Philips 877 tegen voor 40 euro plus een berg lp en ep's ik betwijfel dat het mijn smaak is maar volgens mij is 40 euro een redelijke prijs voor een 877?
[ Voor 7% gewijzigd door The Eagle op 27-12-2011 21:53 ]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
[ Voor 5% gewijzigd door kingmace op 28-12-2011 08:51 ]
[ Voor 22% gewijzigd door Reloader op 29-12-2011 10:43 ]
Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME
Die speaker die in de zijkant zit is niet origineel en dat is wel serieus zonde bij deze radio zeg..Reloader schreef op woensdag 28 december 2011 @ 15:45:
Ik zoek info over mijn "nieuwe" radio!
misschien kan iemand me een duwtje in de goede richting geven
[afbeelding]
[afbeelding]
gevonden =
het merk is nordmende (mende) bouwjaar omstreeks 1965 , en speelt als een tierelier haha
maar ik heb graag wat meer informatie: zoals type nummer, type buizen? , misschien zelfs een schema?
schema gevonden, gebruikte buizen ook, type is Nordmende super 250-9 ook bekende als "type= Bremen"
wat speelt dat ding fijn zeg, zit echt een mooi geluidje in.
alleen is de FM ontvanger niet echt stabiel, na een tijdje spelen moet je m bij stellen hoe zou dat komen?
Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Testing, one, two ...
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Testing, one, two ...
[ Voor 5% gewijzigd door rick91 op 31-12-2011 14:03 . Reden: Speakers vergeten :+ ]
Ah, in Zeist aan het winkelen geweest? De tweeters zijn het zwakke punt van de 15XR, heb ik inmiddels kunnen vinden op internet.Jazzper schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 11:43:
Net gescoord bij de kringloop:
Een setje Celestion Ditton 15 XR speakers. Hoor er goede verhalen over. Nog niet aangesloten, maar voor die 12,50 (yup) kan je daar geen buil aan vallen volgens mij.
Stond ook nog een setje Wharfedale Melton speakers, maar heb ik laten staan.
Volgens mij wel goede koop, toch?
Ik krijg ze echter never nooit niet in de woonkamer ben ik bang (wie heeft de broek aan...)
NAS Server build http://www.youtube.com/watch?v=kBYMVUNrvDY 3DFX Voodoo2 Sli Build introductie http://www.youtube.com/watch?v=5PAIUJCJHGM
[ Voor 4% gewijzigd door edtbonep op 06-01-2012 16:11 ]
Punctuality is the politeness of kings
Testing, one, two ...
Ik heb ze destijds ook gehoord maar ben toch voor de DM110s gegaan (en zeer tevreden mee geweest, jarenlang). Ik vond de BNSen niet verkeerd klinken maar wat vlakker en minder sprankelend dan de B&Ws.edtbonep schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 15:51:
Ben zelf nog steeds in het bezit van een set BNS E2.2.
Dat was een goede luidspreker, ik vond ze beter klinken dan de toenmalige B&W DM110 en Celestion luidsprekers.
Zo zie je maar weer hoe persoonlijk geluid is.Anoniem: 365612 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 16:43:
[...]
Ik heb ze destijds ook gehoord maar ben toch voor de DM110s gegaan (en zeer tevreden mee geweest, jarenlang). Ik vond de BNSen niet verkeerd klinken maar wat vlakker en minder sprankelend dan de B&Ws.
Mocht je het nog niet gevonden hebben, dit zijn allemaal benamingen voor disinfectiealcohol (heb hier het een en ander aan 75% oplossingen liggen, maar woon in Hong Kong, dus dat wordt hem niet). Zou daar om vragen en even op het flesje kijken wat erin zit.Compizfox schreef op woensdag 14 december 2011 @ 17:19:
[...]
Isopropyl alchohol is idd de oude benaming van isopropanol. Maar ook dat kent niemand. 2-propanol is nog een naam ervoor maar ik denk niet dat ze dat wel kennen
Anoniem: 439716
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 439716 op 08-01-2012 01:55 ]
Bij de drogisterij heet dit meestal "gedenatureerde alcohol". Tenminste, dat is wat ik gebruik om CPU's en sommige optiek schoon te makenTheWickedD schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 16:56:
[...]
Mocht je het nog niet gevonden hebben, dit zijn allemaal benamingen voor disinfectiealcohol (heb hier het een en ander aan 75% oplossingen liggen, maar woon in Hong Kong, dus dat wordt hem niet). Zou daar om vragen en even op het flesje kijken wat erin zit.
[ Voor 9% gewijzigd door osmosis op 08-01-2012 13:25 ]
NAS Server build http://www.youtube.com/watch?v=kBYMVUNrvDY 3DFX Voodoo2 Sli Build introductie http://www.youtube.com/watch?v=5PAIUJCJHGM
Dat is dan weer ethanol.citruspers schreef op zondag 08 januari 2012 @ 13:07:
[...]
Bij de drogisterij heet dit meestal "gedenatureerde alcohol". Tenminste, dat is wat ik gebruik om CPU's en sommige optiek schoon te maken
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Anoniem: 439716
Heel veel lurken, heel weinig posten..
Testing, one, two ...
Correct.citruspers schreef op maandag 09 januari 2012 @ 01:13:
Als je dus twee speakers mixt en matcht (eentje van 4 Ohm en eentje van 8 Ohm zal de ene dus zachter klinken dan de andere?
yup, zeist. Die Kenwood heb ik eerder al zien staan; dat was de KR-V5570 of niet? Stond naast een Sony reciever. Heb ze beiden laten staan. Prima koop. Zat er nog afstandsbediening bij?Anoniem: 365612 schreef op zondag 01 januari 2012 @ 14:45:
[...]
Ah, in Zeist aan het winkelen geweest? De tweeters zijn het zwakke punt van de 15XR, heb ik inmiddels kunnen vinden op internet.
Ik heb zaterdag nog een leuke Kenwood AV-receiver gescoord in dezelfde kringloop. Niet duur en werkt prima.
Die Sony was me wat lichtgewicht, jammer want ik heb graag Sony-spul. Helaas geen afstandsbediening bij de Kenwood, dat gaat nog lastig worden.Jazzper schreef op maandag 09 januari 2012 @ 20:09:
Die Kenwood heb ik eerder al zien staan; dat was de KR-V5570 of niet? Stond naast een Sony reciever. Heb ze beiden laten staan. Prima koop. Zat er nog afstandsbediening bij?
Als je budget het toelaat: een Pioneer uit de Elite serie (PD91 ofzo).Anoniem: 190858 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 17:21:
iemand tips voor een vintage CD player ? (silver of hout imitatie)
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Anoniem: 378632
[ Voor 17% gewijzigd door Sjah op 11-01-2012 00:51 ]
[ Voor 31% gewijzigd door haakjesluiten op 11-01-2012 00:55 ]
Ja dat is ook zeker mooie apparatuur!Crazyanz schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 00:52:
zo heeft iedereen zijn ding, ik heb wat phoenix met akai heeft met technics. Niet alleen de looks maar ook het geluid van oude technics versterkers ligt bij mij gewoon erg goed.
Ik zit me al een aantal dagen op te vreten omdat ik eigenlijk niets meer wil kopen en ik deze set al in het zilver heb: http://link.marktplaats.nl/519034757
[ Voor 34% gewijzigd door haakjesluiten op 11-01-2012 01:05 ]
Geanodiseerd...Crazyanz schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 01:04:
het is geadoniseerd aluminium dus eerder mat achtig oid.
Als aanvulling op bovenstaande reactie, hij heeft bijna alles nog in gebruik wat ie 32 jaar geleden heeft aangekocht. Toch nog steeds een heel mooi setje. De tweeters van de speakers zijn helaas niet origineel meer en zijn noodgedwongen vervangen.hardware-lover schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 16:15:
BNS is meestal meer dan dik in orde. Mijn vriend (nee, niet mijn partner) heeft zo'n 30 jaar geleden een set gehaald en daar heeft ie menig ei over gelegd voordat hij ze daadwerkelijk heeft aangeschaft. Ik zie hem helaas niet zo heel vaak meer tegenwoordig vanwege zijn en mijn woonplaats maar volgens mij heeft hij zijn luidsprekers nog steeds in gebruik. Hij doet werkelijk al jaren met dezelfde spullen, destijds aangeschaft, en is zo vanzelf het vintage tijdperk ingegleden. Ik zal eens aan hem vragen wat hij op dit moment precies in gebruik heeft.
Testing, one, two ...
Is maar een voorbeeld foto, van internet gehaald. Maar als hij de 32 jaar kan halen dan zal het met het fragiele ook wel meevallen, niet?Anoniem: 190858 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 14:20:
die koptelefoon is de max, maar ziet er super fragiel uit !
Testing, one, two ...
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
je moet eens zoeken naar farnell of RS components. Dit zijn de bij mij op het werk de meest gebruikte leveranciers van electronische componentendeepbass909 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 15:58:
Nu mijn vraag, waar kan ik via internet een beetje goede condensatoren krijgen? Ik dacht in het verleden hier weleens een webshop te hebben gezien die verschillende gradaties componenten verkocht, van standaard tot extreem audiofiel, tegen hele schappelijke prijzen.
[ Voor 0% gewijzigd door Demogorg0N op 12-01-2012 16:35 . Reden: typo ]
Ik bestel zelf vaak via www.banzaimusic.com, hebben veel merken en voeren ook afwijkende waarde reeksen. Moet alleen bestellen via creditcard en je hebt de verzendkosten (maar die vallen weg tegen Utrechtse parkeertarieven).deepbass909 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 15:58:
Nu mijn vraag, waar kan ik via internet een beetje goede condensatoren krijgen? Ik dacht in het verleden hier weleens een webshop te hebben gezien die verschillende gradaties componenten verkocht, van standaard tot extreem audiofiel, tegen hele schappelijke prijzen.
Farnell, hoe graag ik ook zou willen, valt af, omdat je daar alleen als bedrijf kan bestellen. Bij Farnell hebben ze bijv. wel de Panasonic caps die ik eigenlijk zou willen hebben.Demogorg0N schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 16:34:
[...]
je moet eens zoeken naar farnell of RS components. Dit zijn de bij mij op het werk de meest gebruikte leveranciers van electronische componenten
Dat was hemkingmace schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 18:18:
[...]
Ik bestel zelf vaak via www.banzaimusic.com, hebben veel merken en voeren ook afwijkende waarde reeksen. Moet alleen bestellen via creditcard en je hebt de verzendkosten (maar die vallen weg tegen Utrechtse parkeertarieven).
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Glad to be of service
Liftmonteur: Heel de dag up's en down's!
Zou goed kunnen, maar ik gebruik nu geen casette's meer. Bovendien is het hele casette-deel al een keer vervangen in 1990 ,toen de onderdelen nog beschikbaar waren uit de fabriek,edtbonep schreef op zondag 15 januari 2012 @ 18:18:
Kan er geen snaartje overleden zijn i.p.v. een motortje???
... gebruikt fototoestel om foto's te maken ...
130 Watt is wat de versterker aan stroom verbruikt, destijds had een "low end"-- middenmoot versterker niet zo'n hoog vermogen, 2x15Watt continue uitgangsvermogen was al heel wat.MDKorpel schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 19:14:
Vanmiddag heb ik bij de kringloop een Pioneer SA-5500 II opgepikt voor een heel aardig prijsje. Omdat ik (nog) geen speakers bij heb (ben nog op zoek naar iets bijpassends), heb ik de werking getest met een Sony DR-5A koptelefoon die nog van mijn ouders geweest is.
De versterker:
Versterker Foto 1
Versterker Foto 2
(Sorry dat het linkjes zijn, kan zo snel even geen thumbs maken)
Wat ik erover heb kunnen vinden, is deze versterker ergens tussen 1977 en 1979 gemaakt. Achterop de versterker staat een vermogen van 130 watt genoemd, terwijl op internet te vinden is dat de versterker 15 watt per kanaal levert. Hoe dit precies zit weet ik niet, maar zoveel maakt het niet uit denk ik. De versterker heeft inputs voor tape, tuner, phono en aux, en A en B speakerkanalen.
De koptelefoon:
Koptelefoon Foto 1
Ik heb hier niet erg veel over kunnen vinden, behalve dat hij uit het begin van de jaren '70 lijkt te komen. Wat mij betreft klinkt hij nog steeds prima, ik gebruik hem het meest in combinatie met mijn keyboard.
Zoals gezegd ben ik nog op zoek naar een mooi setje speakers dat een beetje bij de versterker past, dus wellicht iets uit ongeveer dezelfde periode. Het liefst speakers die niet al te groot zijn, zodat ze niet teveel ruimte innemen. Hebben jullie wellicht nog leuke suggesties waar ik naar kan kijken?
[ Voor 16% gewijzigd door ElektroNeko op 15-01-2012 23:08 ]
'X3' is een kattenversie van 'XD' zeg maar. En jammer als ze "niet werken". Dan draai je je hoofd maar bij :3.The Eagle schreef op maandag 16 januari 2012 @ 09:30:
De bovenste is een Philips, de onderste kan ik net niet zien, en die walkman volgens mij een Panasonic als ik me niet vergis. Zit ik een beetje in de richting?
En welkom op GoT nog, jongedameIk weet trouwens niet waar je die x3 vandaan hebt, maar als dat een smiley is: die werkt hier niet
![]()
Wat een awesome ding joh... Hoeveel batterijen gaan erin? :3SpatieBalkToets schreef op zondag 15 januari 2012 @ 09:37:
Vandaag ging mijn nieuwsgierigheid uit naar mijn 30 jaar oude Telefunken HiFi Studio 1M voor de nieuwprijs van toen: 1298 DM wat gelijk is aan €663.66
[afbeelding]
Deze heeft mijn moeder toen in 1982 gekocht. Sinds de verhuizing in 2006 heb ik hem aangesloten aan mijn gaming setup met behulp van een DIN > CINCH verloop-stuk
De bass en helderheid zijn na 30 jaar geen steek veranderd. Het enige mankement is het casette-deck wat niet meer werkt. Waarschijnlijk is er een motortje stuk, maar omdat het 30 jaar nostalgie is wil ik hem niet openschroeven.
Tijdens gamen en muziek luisteren heeft hij het wel een beetje zwaar, met name bij Burnout Paradise: The Ultimate Box. Bij crashes hoor je hem dan wel een beetje kraken.
Dit is mijn stukje vintage-audio, reacties zijn altijd welkom!
Er gaan 8! x 1.5V batterijen, van die dikke in. Natuurlijk werkt hij ook op 230VElektroNeko schreef op maandag 16 januari 2012 @ 23:52:
[...]
'X3' is een kattenversie van 'XD' zeg maar. En jammer als ze "niet werken". Dan draai je je hoofd maar bij :3.
En nee, je hebt alle merken fout X3.
Bovenste is een Aristona, de grote is een Sanwa (tegenwoordig vooral bekend van de speelhal toetsen X3) en de walkman is een Aiwa ;3
Hier is een groter plaatjes.
En ik zit hier al wat langer hoor. Je hebt me een tijdje geleden advies gegeven over het formateren van diskettes weet je nog? ;3
[...]
Wat een awesome ding joh... Hoeveel batterijen gaan erin? :3
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Ah, evenveel als m'n Sanwa dus. D batterijen neem ik aan?SpatieBalkToets schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 17:26:
[...]
Er gaan 8! x 1.5V batterijen, van die dikke in. Natuurlijk werkt hij ook op 230V
Mee eens. Vaak zetten mensen zulke oude apparatuur voor een prikkie op Marktplaats, vaak voor < €30. Dan is het het leukstkraats schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 18:29:
Tja.. is zo natuurlijk niet te zeggen. Hangt volledig af van de staat, van wat je er mee wilt en vooral: wat de gek er voor geeftEr zijn geen vaste prijslijsten voor apparatuur van deze leeftijd.
Ik zou zelf niet snel dergelijke bedragen betalen, ook al ben ik helemaal Pioneer-gek.. Voor mij zit de lol vooral in goedkope deals voor dat soort spullen.
Anoniem: 144074
Je kunt ze waarschijnlijk goedkoop krijgen op ebay.comCompizfox schreef op zondag 15 januari 2012 @ 22:21:
Ik heb nog even gekeken naar de volumeknop van m'n Marantz PM200, en het lijkt me het makkelijkst om de potmeter gewoon te vervangen, want er is maar weinig ruimte om iets in te spuiten/druppelen.
Maar wat is nu een goede plek om potmeters te kopen? Het eerste wat in mij opkwam was Conrad.nl, maar daar kosten die dingen gewoon €15 per stuk![]()
Ik moet dus een logaritmische stereopotmeter hebben van 100k (volgens mijn vader dan, die er verstand van heeft)
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 144074 op 17-01-2012 23:24 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq