Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit de ene kant van mijn versterker komt quasi geen geluid meer, heel stil. De andere kant is ok. Iemand enig idee wat er kan haperen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:32

kraats

Ik rol

druk, draai en klik alle knoppen eens. Kans is groot dat het een vuil contactje is. En natuurlijk kijken of het bij elke bron is.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:55

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Maks schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 08:17:
[...]

Echt heel cool, die Teac X-1000R :9~. Heb je daar ook tapes voor (edit\ beetje retorische vraag hehe)? Hoe is het geluid :)?
Heb een stuk of 60 26cm tapes en nog een hele rits 18cm tapes dus dat apparaat staat gewoon regelmatig te draaien, heb nog een heel aantal andere tapemachines staan in ieder geval :)

En zo'n Teac klinkt, zoals dat hoort, subliem :D

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het blijft leuk om dit topic door te neuzen! Prachtig dat echte oude spul. Vandaar dat ik ook maar eens op zoek ga naar wat leuke dingen. Eerst maar eens laten zien wat ik nu nog heb staan:

De set die ik nu gebruik:
Akai AM-2450
Sansui P-D10
Kef Karina II
Wharfedale Delta 30
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-7EcfXt3bEfc/TrqH9dMhUkI/AAAAAAAAB3s/gdrOR_FxRPY/s720/DSCF6517.JPG

Resterend spul:
Graetz M1-50, in leder. Kan iemand me iets vertellen over deze boxen?
Afbeeldingslocatie: http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQU5sXCUVCxO5jKZyiKJtX1fIyc6swGaO954wfhKc3UkhyILFKiJZmXE5HV0g

Worden gebruikt met deze volautomatische platenspeler met ingebouwde versterker en wisselaar.
Philips 660 stereo
Afbeeldingslocatie: http://www.radiomuseum.org/images/radio/philips_osterreich/stereo_wechsler_anlage_660_22_gf_461061.jpg

En verder vind ik het leuk om zelf draagbare geluidsinstallaties te maken, waaronder deze koffergrammofoon:
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-Gr2a42Olhgw/TblI-oUYxzI/AAAAAAAABng/WN3v5fIA_yo/s720/DSCF5771.JPG

Wel heb ik een aantal vragen: Ik wil terzijnertijd een leuk setje samenstellen met kwalitatief goede vintage apparatuur.Ik ben een aardige leek op het gebied van audio apparatuur en wil dus een beroep doen op jullie kennis. Ik wil set allround kunnen gebruiken, alle verschillende typen muziek, eventueel zelfs als geluidsbron voor de tv. Het zou leuk zijn als het genoeg power heeft om te gebruiken op een feest van ongeveer 50 man.

Het gaat voornamelijk om een leuke versterker, een platenspeler en eventueel bijpassende boxen, ik moet zeggen dat ik erg te spreken ben over het warme geluid van de wharfedales.

Mijn vraag: schiet er bij iemand een merk en of type in het hoofd die voldoet aan mijn eisen? Voornamelijk de versterker lijkt me van belang.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:43
Dat spulletje wat jij zo hebt staan schreeuwt eigenlijk om een paar witte Akai Cubes.
:)

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parklife
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:33
tijdje geleden dat ik hier wat heb gepost,. Mijn huidige set:
Afbeeldingslocatie: http://i839.photobucket.com/albums/zz320/parklife_parklife/DSC_0058-1.jpg

-Teac X1000
-Pro-ject RPM 5.1+BenzMicro MC-Gold niet vintage..
-NAD Monitor series 2100 + 1000
-B&O CDX-2
-KEF cresta,. niet echt vintage.

Parklife

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

Parklife schreef op woensdag 09 november 2011 @ 21:01:
tijdje geleden dat ik hier wat heb gepost,. Mijn huidige set:
[afbeelding]

-Teac X1000
-Pro-ject RPM 5.1+BenzMicro MC-Gold niet vintage..
-NAD Monitor series 2100 + 1000
-B&O CDX-2
-KEF cresta,. niet echt vintage.
Hee een kennis van dat andere forum! :D :w

En mede-X1000 eigenaar :)

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Veel kan ik niet vertellen over die Graetz boxen, alleen maar dat Graetz toendertijd een handelsmerk van het Duitse Standard Elektrik Lorenz was en dat die de boxen waarschijnlijk ook zelf gebouwd hebben, met ook eigen speakers erin. Van beeldbuizen tot speakers maakten ze verreweg de meeste onderdelen namelijk in eigen beheer in dit tijd. Vanaf begin jaren '80 werd audiospul steeds vaker ingekocht (de speakerfabriek bleef, op soms rotte foamranden na maakten die prima spul) en later is SEL regelmatig van eigenaar en bedrijfssamenstelling veranderd (namen uit hun lange historie onder andere: ITT, Graetz, Lorenz, Schaub-Lorenz, Nokia, Salora, Finlux, Luxor, Semitech = STM) waarna rond 2006 in Finland het definitieve einde kwam aan de consumentenelectronicatak die toen nog voornamelijk televisies bouwde (zijn in de nadagen zelfs nog als Medion verkocht bij de Aldi, als aangename uitzondering op de ramsjgoederen die je ook veel onder die naam zag).

[ Voor 19% gewijzigd door mae-t.net op 10-11-2011 11:54 ]

Verwijderd

Vintage genoeg bij mij :P
Eindversterkers: Yamaha B-2 en M-4
Voorversterker: Yamaha C-4
Cd spelers: Yamaha CDX820, CDX496, Sony X333ES
Speakers: Yamaha NS1000M
Toch geburik ik als bron een SQ Duet met Behringer SRC2496 DAC.
Als het goed is heb ik zaterdag nog een Yamaha P2200 erbij.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2011 12:19 ]

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:59

Compizfox

Bait for wenchmarks

Zonet even reactie gegeven op een advertentie op Marktplaats voor een Philips 22AH384, hoop dat de verkoper hem nog heeft!

Dan heb ik wat beters om mijn (vintage) Jamo Magic 6 speakers aan te sturen :D

[ Voor 4% gewijzigd door Compizfox op 10-11-2011 16:04 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Verwijderd

@t mea-t.net: thanks voor de info over de boxen, enig idee hoeveel zoiets waard zou zijn?

Verder ben ik nog steeds op zoek naar een kwalitatief goede vintage versterker, mag behoorlijk wat power hebben, gaat gebruikt worden voor verschillende soorten muziek en een viertal boxen (2x 100w + 2x 80w 8 ohm) Omdat ik er echt te weinig vanaf weet: kan iemand me op weg helpen met een merk en of type waar je zelf van onder de indruk bent?

• Akai_Vintage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-04-2022
[b][
Verder ben ik nog steeds op zoek naar een kwalitatief goede vintage versterker, mag behoorlijk wat power hebben, gaat gebruikt worden voor verschillende soorten muziek en een viertal boxen (2x 100w + 2x 80w 8 ohm) Omdat ik er echt te weinig vanaf weet: kan iemand me op weg helpen met een merk en of type waar je zelf van onder de indruk bent?
Wat is het budget voor de versterker?
Gebruik je de speakers tegelijk of wissel je ze af?
Ik heb zelf een Yamaha M-50 als eind versterker en een C-65 als voor trap en dat klinkt erg goed (ongeveer 300€ bij elkaar)
Yamaha AX-900 is ook een goede versterker (mijn broer heeft er 1) (ongeveer 250€)
Philips heeft een aantal goede versterkers (FA-950/960) (ongeveer 150-200€)
Er zijn er nog veel meer die goed zijn maar deze kan ik je iig aanbevelen.

• kingmace
  • Laatst online: 03-10 14:10
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 20:09:
@t mea-t.net: thanks voor de info over de boxen, enig idee hoeveel zoiets waard zou zijn?
Als je er van af wil, geef mij even een seintje ;)

• mae-t.net
  • Niet online
Ik heb geen idee van de waarde, eerlijk gezegd. Ik zou zeggen, een paar tientjes zoals de meeste wat onbekendere kwaliteitsspeakers uit de jaren '70... Maar het is een luxe uitvoering in leder, dus wat de gek ervoor geeft denk ik. Zal nog steeds wel tientjeswerk zijn, gok ik, maar je kan eens wat rondkijken op verkoopsites als je het nauwkeuriger wilt weten.

[ Voor 22% gewijzigd door mae-t.net op 10-11-2011 21:14 ]

Verwijderd

Akai_Vintage schreef op donderdag 10 november 2011 @ 20:24:
[...]

Wat is het budget voor de versterker?
Gebruik je de speakers tegelijk of wissel je ze af?
Ik heb zelf een Yamaha M-50 als eind versterker en een C-65 als voor trap en dat klinkt erg goed (ongeveer 300€ bij elkaar)
Yamaha AX-900 is ook een goede versterker (mijn broer heeft er 1) (ongeveer 250€)
Philips heeft een aantal goede versterkers (FA-950/960) (ongeveer 150-200€)
Er zijn er nog veel meer die goed zijn maar deze kan ik je iig aanbevelen.
Ten eerste bedankt voor je input. Mijn budget ligt tegen de 150 euro. Zo lang het maar een verbetering is op mijn akai AM 2450. Een aantal extra merken en typenummers zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Nou dat hangt er helemaal vanaf welke Cresta het is ;)
Er zijn er die uit 1969 komen 8)

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akai_Vintage
  • Laatst online: 21-04-2022
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 23:55:
[...]

Ten eerste bedankt voor je input. Mijn budget ligt tegen de 150 euro. Zo lang het maar een verbetering is op mijn akai AM 2450. Een aantal extra merken en typenummers zijn welkom!
Als het geluid van de Akai bevalt zou ik ook kijken naar een AM-2600 of AM-2800 die zijn vaak wel binnen het budget.

Kenwood heeft ook een aantal goede versterkers gebouwd zoals de KA-7010 en KA-880D.
Yamaha AX serie zoals de 590
Philips FA-900 serie zoals de 930

Deze zijn goed en binnen het budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 17:08
Heb nog twee oude Technics recievers in gebruik. De oudste is de SA-200k die mijn vader en moeder in 1978 kochten voor rond de 800 gulden geloof ik. Deze staat op zolder.

Afbeeldingslocatie: http://erbiemold.zenfolio.com/img/s11/v27/p343265305-3.jpg

In de garage gebruik ik nog een oude SA-110. Die is van 1984 geloof. Zelf gekocht voor rond de 300 gulden als ik me het goed herinner.

Afbeeldingslocatie: http://erbiemold.zenfolio.com/img/s11/v36/p186872166-3.jpg

Heb ook nog wel oude CD, DVD spelers van Denon en Technics en een mooi Denon cassettedeck. Maar die gebruik ik niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:21

Videopac

Rommelt wat aan.

Outsider: Pioneer A-717.
Voorbeeldje van Marktplaats: http://audio-tv-foto.mark...pioneer-a-717-markii.html
Info: http://audio-database.com/PIONEER-EXCLUSIVE/amp/a-717-e.html

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Een Pioneer A-7xx is idd een beest van een versterker. Heb er ook nog naar zitten kijken, maar hier in NL gaan ze voor veel te veel weg. Als je er eentje wilt kun je beter op ebay duitsland kijken, daar gaan ze voor veel en veel minder :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:27
@Faxe behalve dat ik niet kapot ben van dat bruinZwart, is die dikke Technics Receiver op zolder, een ding wat menigeen versterktje anno-nu finaal naar huis speelt. Waarom niet op marktplaats iemand blij mee maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 17:08
Heb hem zelf nog in gebruik als ik op zolder ben. Dus voorlopig gaat ie nog niet in de verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Weet niet of het wel de kwaliteit is die je zoekt, maar een Akai AM-A102 of 202.

Resp. 180 en 280w.

Ik heb een AM-A102, komt goed geluid uit. Heb 'm nog nooit vol open gedraait, wil graag mijn gehoor behouden :9

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

180w en 280w is het opgenomen vermogen (uit het lichtnet). Niet wat er bij maximale uitsturing uit de luidsprekeruitgangen komt, tenzij de bliksem erop inslaat :D

Denk eerder dat ze rond de 2x20 watt liggen ofzo hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
mentalmadnizz schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 23:16:
180w en 280w is het opgenomen vermogen (uit het lichtnet). Niet wat er bij maximale uitsturing uit de luidsprekeruitgangen komt, tenzij de bliksem erop inslaat :D

Denk eerder dat ze rond de 2x20 watt liggen ofzo hoor...
Inderdaad: http://www.hifiengine.com/manuals/akai/am-a102.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-08 20:44
Heb een Akai AA-5210DB, hangt aan m'n pc.

Probleem is alleen dat het volume zo ongelooflijk laag is als ik hem op mijn geluidskaart aansluit, terwijl het prima is als ik hem op de onboard kaart steek :{
Ook MP3-spelers, etc. werken goed op een adequaat volume.

Alleen als ik hem dus op mijn Club3D Theatron Agrippa aansluit moet ik hem aardig openschroeven voordat ik wat hoor, en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Iemand tips? Geluidskaart staat goed ingesteld en Windows staat op 100% volume

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
Kon het toch niet laten om een extra equalizer te kopen. Voor € 7,50 moest ik deze Pioneer SG-540 gewoon meenemen. Ik ben verslingerd aan die groene ledjes :) . Tevens ook nog bovenstaande Philips CD582 op de kop getikt voor € 7,50. Heeft tenminste een CDM 4/19 loopwerk dat alles leest.

Afbeeldingslocatie: http://img593.imageshack.us/img593/139/dscf4408j.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door kingmace op 14-11-2011 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:50

SeatRider

Hips don't lie

VieSix schreef op woensdag 09 november 2011 @ 20:49:
Dat spulletje wat jij zo hebt staan schreeuwt eigenlijk om een paar witte Akai Cubes.
:)
Zie daar nog maar es aan te komen!

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ga aankomende vakantie deze speakers bouwen
http://shop.speakerenco.n...ath=21_38&products_id=468
maar ik heb nog geen versterker.
De vraag is of jullie mij een versterker kunnen aanraden die niet al de duur is, maximaal budget 100,-

Alvast bedankt, Maarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Laatst online: 16:43
SeatRider schreef op maandag 14 november 2011 @ 11:08:
[...]

Marktplaats staat nu 1 witte en is ook een advertentie met 2 witte Akai Cube speakers.
:9~

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik snap eerlijk gezegd niet wat er zo mooi is aan de kastjes? Voor zulke bedragen maak je zoiets toch zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
tJa dat zal er wel iets mee te maken hebben dat sommigen iets hebben met Akai. Anderen hebben weer iets met Sony en doen 'n moord voor die houten zijpanelen, weer anderen hebben een mooie Marantz pm80mkII SE staan en willen een grijzen carmac (heet dat zo?) zijpaneel, en ja dan gaat de beurs echt wel open, je bent dan een vrager....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-06 19:52

chario2

Chario2 (818126)

Meridian 208 cd speler/voorversterker.

Heerlijk ding, prachtig detail en goede voorversterker, ontzettend handig kan er zo een eindversterker aanhangen.
Ga ik ook doen, gebruik nu een musical fidelity x-a1 geintegreerde versterker, maar ga een eind versterker kopen.

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
Ik heb eindelijk tijd om de snaar van mijn Blaupunkt Micronic C-60 tapedeck te vervangen. Heeft iemand van jullie een idee hoe ik hiervoor aan een nieuwe snaar kan komen?

Afbeeldingslocatie: http://img263.imageshack.us/img263/475/img0132ah.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door kingmace op 16-11-2011 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 15:13
kingmace schreef op woensdag 16 november 2011 @ 12:51:
Ik heb eindelijk tijd om de snaar van mijn Blaupunkt Micronic C-60 tapedeck te vervangen. Heeft iemand van jullie een idee hoe ik hiervoor aan een nieuwe snaar kan komen?

[afbeelding]
Radio Centrum in de Vinkenburgstraat heeft er altijd een goed assortiment in. De oude meenemen en dan krijg je een iets kortere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtbonep
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:20
Bij de Handyman is mij in het verleden ook gelukt om een vervangende snaar voor een cassettedeck te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:21

Videopac

Rommelt wat aan.

The Eagle schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 13:33:
[...]

Een Pioneer A-7xx is idd een beest van een versterker. Heb er ook nog naar zitten kijken, maar hier in NL gaan ze voor veel te veel weg. Als je er eentje wilt kun je beter op ebay duitsland kijken, daar gaan ze voor veel en veel minder :)
Eens. Ik heb er een gekocht voor 100 euro. :)
Tip: zoek op exacte typenummers op veilingkijker.nl. De titel van de marktplaatsadvertentie waar ik mijn 717 in vond was "Pioneer hifi set". Als je op marktplaats de titels scant mis je dus het een en ander.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 weken geleden werd er door een verkoper die toch toevallig langs mijn woonplaats moest rijden op weg naar zijn werk dit afgegeven:

Afbeeldingslocatie: http://i445.photobucket.com/albums/qq174/bodemjager/31-10-2011BASFCC9200cassetterecorder.jpg

BASF CC9200 recorder (cassette)
met boekje, schema en garantiekaart e.d. erbij!
gegevens verkoper en koper + datum staan er in, erg leuk om er bij te hebben :)
helaas speelt dit leuke recordertje niet, hij spuugt de cassette uit als ik op play druk :-(

Verder heb ik gisteren iets ergs leuks gekocht in mijn geboorteplaats (dorp hier naast de deur):

Afbeeldingslocatie: http://i445.photobucket.com/albums/qq174/bodemjager/22-11-2011grundigtk6afbeelding1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i445.photobucket.com/albums/qq174/bodemjager/22-11-2011grundigtk6afbeelding2.jpg

een Grundig TK 6!!! :D :D :D (een werkende :D)
met origineel bijgeleverd take up spoeltje en een microfoon in een mooi lederen tasje

(microfoontje Philips? staat made in Holland op)

bleek bij iemand te zijn die ik vrij regelmatig zie ik de kringloop en ook al eens mee over muziek e.d. heb zitten praten :)

ik ben er alleen nog niet achter hoe ik er mee op moet nemen (wat is de line in bij deze recorder?)

ik heb al wel het service manual gevonden op internet
heeft iemand nog ergens een users manual rondslingeren van deze recorder?
(PDF'je mag ook natuurlijk ;))

Verwijderd

SeatRider schreef op maandag 14 november 2011 @ 11:08:
[...]

Kennis van mij heeft nog setje staan, maar weet niet wat ze waard zijn cq wat een liefhebber hier in het draadje ervoor zou willen geven.

Zou iemand in het wilde weg een schot willen plaatsen?

Gaat dus om witte Akai boxen 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2011 11:34 ]

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:48

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 17:19:
[...]
een Grundig TK 6!!! :D :D :D (een werkende :D)
met origineel bijgeleverd take up spoeltje en een microfoon in een mooi lederen tasje

(microfoontje Philips? staat made in Holland op)
[...]
Volgens mij wel. Hij lijkt sprekend op een microfoon die vroeger ook bij m'n ouders in huis lag. Er hoort ook nog een voet bij, een gebogen metaaldraad die in het sleufje aan de achterkant geschoven werd.

Afbeeldingslocatie: http://www.hifimuseum.info/tn_philips%20N8301%20microphone%20c.jpg
Als dit hem is, is het een Philips N8301

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• miekol
  • Laatst online: 05-10 21:11

miekol

erm

Weet iemand wat voor kabeltje ik nodig heb om een oude Dual 1219 platenspeler op mijn versterker aan te sluiten? De platenspeler heeft geen tulp, maar meer iets dat op 's video lijkt? Verkoopt de MediaMarkt zo een verloopje ook of alleen speciaalzaak?

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-10 13:07
Dat zal din zijn. Ik heb een verloop kabeltje din naar tulp gekocht bij de handyman geloof ik.
Zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://www.kleinspul.nl/products_pictures/din_5_180_2_x_tulp_out.jpg

• victorb
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-02-2024
Vandaag een setje Bose 301 serie 2 gekregen van iemand die naar bejaardetehuis is gegaan. Alleen zie net dat de foam randen verteerd zijn. De rest is gewoon netjes de fronten zijn goed en van de kast zit alleen hoekje van fineer los. Is refoamen goed zelf te doen eigenlijk?

NAS Server build http://www.youtube.com/watch?v=kBYMVUNrvDY 3DFX Voodoo2 Sli Build introductie http://www.youtube.com/watch?v=5PAIUJCJHGM

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:19
Minneyar schreef op donderdag 24 november 2011 @ 19:18:
Dat zal din zijn. Ik heb een verloop kabeltje din naar tulp gekocht bij de handyman geloof ik.
Zoiets:
[afbeelding]
Houd er wel rekening mee dat in die oude platenspelers de aarde ook vaak door die DIN liep.
Tenminste, dat was bij mijn B&O het geval. Nou doet B&O wel vaker vreemde dingen met DIN-pluggen (bijvoorbeeld het nog steeds gebruiken van die dingen), maar het zou dus kunnen dat je een DIN-RCA moet hebben met GND kabeltje er in.

Punctuality is the politeness of kings

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:40
victorb schreef op donderdag 24 november 2011 @ 22:48:
Vandaag een setje Bose 301 serie 2 gekregen van iemand die naar bejaardetehuis is gegaan. Alleen zie net dat de foam randen verteerd zijn. De rest is gewoon netjes de fronten zijn goed en van de kast zit alleen hoekje van fineer los. Is refoamen goed zelf te doen eigenlijk?
Ja dat is goed te doen. Nieuwe randen kun je bijvoorbeeld hier kopen: http://www.audiofriends.nl/speakerfoam/page3.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

dreamscape schreef op donderdag 24 november 2011 @ 23:32:
[...]

Houd er wel rekening mee dat in die oude platenspelers de aarde ook vaak door die DIN liep.
Tenminste, dat was bij mijn B&O het geval. Nou doet B&O wel vaker vreemde dingen met DIN-pluggen (bijvoorbeeld het nog steeds gebruiken van die dingen), maar het zou dus kunnen dat je een DIN-RCA moet hebben met GND kabeltje er in.
We gaan het meemaken! Was naar de MM, maar die had het helaas niet. Dus net online besteld.

Heb geloof ik wel goed gescoord bij de kringloop vandaag. Had al eerder een Dual platenspeler die ook 78 toeren kon spelen op de kop getikt. Maar daarvan ontbrak de complete kop/cartridge carrier. Bijna niet te vinden of astronomisch duur, dus ding maar weer bij een andere kringloop afgegeven.

Maar vandaag dus een Dual 1219 helemaal compleet met Stanton EEE element (met originele oude houten dooesje) voor 78 toeren en nog een 'empire' (voor 33/45 gok ik) element voor 20 euro op de kop getikt. En nog allerlei stokjes met borstels erbij waar ik echt geen idee van heb wat het moet voorstellen. Motor loopt mooi lijkt het! Kan hem alleen nog niet beluisteren zonder DIN verloop stukkie.

Bij zelfde kringloop ook gelijk een Dual HS 37 met speakertjes gevonden voor 15 euro! Hiervan is de naald wel op z'n einde, maar deze had ik online binnen 5 minuten gevonden. Hoop ze snel binnen te hebben, maar heel benieuwd! Nu nog een bijpassende radio vinden, leuk setje voor in de keuken! Radio 10 gold 828AM hoppa!

* miekol is blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtbonep
Welke Empire heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Rode naaldhouder met daarop Empire en eronder een copyright teken, meer niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dharion
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-09 14:55
The Eagle schreef op maandag 07 november 2011 @ 21:29:
Misschien niet helemaal vintage (2002, komt dus een heel eind :P ), maar vandaag een Pioneer CT-W208R op de kop getikt:

[afbeelding]

Schijnt nog steeds nieuw gemaakt te worden a180 euro ofzo. Ding is zo goed als nieuw...voor 5,50 EUR mocht ik hem meenemen :D

Staat heel mooi bij mijn PD-5700 cd speler kan ik u melden ;)
Die heb ik ook, toen ik dat hier aangaf werd hij als matig omschreven :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Vriend van me had die, zeker geen matig ding, goeie bouw, en behoorlijke sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtbonep
miekol schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 21:36:
[...]

Rode naaldhouder met daarop Empire en eronder een copyright teken, meer niet...
Foto???

Ik ken eigenlijk alleen de goudkleurige Empire elementen, en die zijn best wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanax959
  • Laatst online: 06-10 21:16

Xanax959

relax...

Ik heb ook een dual 1219. Erg goede draaitafel.
Even gratis lid worden van vinylengine.com en dan kan je de service manual e.d. gratis downloaden.

Atari portfolio Dos 2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

edtbonep schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 15:47:
[...]

Foto???

Ik ken eigenlijk alleen de goudkleurige Empire elementen, en die zijn best wel goed.
Gelijk even foto van het hele setje gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://www.milanserver.nl/various/got/dual/IMG_9860.jpg

- Dual 1219
- Nad 5440 (ook van de kringloop)
- Sony TA 500ES (Marktplaats :)

Aangesloten op twee Sony SS F7 ES (ook van Marktplaats), klinkt zeer fraai allemaal vind ik zelf! Zoek alleen nog een Sony ES cd speler, dan matched het qua looks allemaal wat beter.

Afbeeldingslocatie: http://www.milanserver.nl/various/got/dual/IMG_9859.jpg

En het elementje:

Afbeeldingslocatie: http://www.milanserver.nl/various/got/dual/IMG_9861.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.milanserver.nl/various/got/dual/IMG_9862.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
miekol schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 17:54:
[...]
Hee, die heb ik ook nog gehad. Fijne speler was dat.
In de tijd dat mijn Kenwood 5cd-wisselaar moeilijk ging doen kocht ik van de kroegbaas in mijn studentenflat zijn oude set. Voor 70 gulden kocht ik die cd-speler en de bijbehorende receiver.

Helaas had het spul teveel rook en bier gezien... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtbonep
Dat element is een Empire 808E.

Goede Sony ES versterker ook trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

En zo te zien aan de naald, ook goed versleten.

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Laatst online: 18:59

Bestla

Kvinne

Dat je dat zo kan zien zonder vergrootglas, en van een foto.

Waarschijnlijk is hij vuil, en kan de staat meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
  • Laatst online: 19:26
miekol schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 17:54:
[...]
Gelijk even foto van het hele setje gemaakt:

[afbeelding]

- Dual 1219
- Sony TA 500ES (Marktplaats :)

Aangesloten op twee Sony SS F7 ES (ook van Marktplaats), klinkt zeer fraai allemaal vind ik zelf! Zoek alleen nog een Sony ES cd speler, dan matched het qua looks allemaal wat beter.
Ik heb Sony TA-F 700ES.

Staat het setje zo in de kamer? De versterker wordt bij gebruik erg warm en de warmte moet afgevoerd worden. Het is verstandiger om meer ruimte boven de versterker open te houden voor de warmte afvoer.

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtbonep
Die DUAL platenspeler is ook een hele leuke, met 78 toeren.
Daar is nu nog moeilijk aan te komen.

Even Googlen en je hebt zo een vervangingsnaald voor de Empire hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand hier toevallig een users manual voor een Grundig TK6 liggen?

een linkje naare een PDF versie is ook prima (geen betaal sites s.v.p.) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

Bestla schreef op zondag 27 november 2011 @ 09:19:
Dat je dat zo kan zien zonder vergrootglas, en van een foto.

Waarschijnlijk is hij vuil, en kan de staat meevallen.
Je kunt op de foto een opeenhoping van vuil rond de naald zien. Dat is meestal een goed indicatie. Ook liijkt de naald afgestompt op de foto.

Maar het is inderdaad geen garantie. Hij kan best heel redelijk zijn.

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt!
maar dit zijn service manuals....
en die had ik al gevonden :-)

ik bedoel echt een handleiding voor de bediening van deze recorder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:02
Ik heb vandaag een Nad 2200 eindversterker (kijk bij manuals & downloads) gekregen. Als ik het zo lees dan is het wel een goed ding. Eén kanaal doet het niet, moet 'm dus laten repareren.

Zijn er hier meer bezitters van een 2200?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Deal gesloten met iemand op Marktplaats, een Marantz PM200 voor €25! :9 morgen ophalen :)
Afbeeldingslocatie: http://3.static.slando.com/photos/live/64/usilitel_marantz_pm_200_vintage_audio_japan_21909064_2_F.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door Compizfox op 03-12-2011 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger is here
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-09 12:16

roger is here

duss..

Ik heb ook maar weer eens wat oud spul van zolder gehaald.

Een technics SA-5060 en een technics SL-D3
Lekker weer een keer plaatjes draaien!

Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/rogerishere/technics%20sa-5060%20klein.jpg

Me? Crazy? I aint crazy, poor people are crazy i'm eccentric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-10 19:44
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2011 @ 23:13:
[...]

bedankt!
maar dit zijn service manuals....
en die had ik al gevonden :-)

ik bedoel echt een handleiding voor de bediening van deze recorder ;)
ik heb een Grundig TK versie hier staan, zal eens kijken deze week (word niet snel kan ik je nu al zeggen)

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

En hierbij de gelukkige eigenaar van een Marantz PM200 :D

Ik denk alleen wel dat ik de potmeter van de volumeknop moet vervangen/schoonmaken, want die kraakt wat erger dan ik had verwacht ... Het is zelfs 'moeilijk' een stand te vinden waarop beide channels goed contact hebben en niet kraken.

Iemand tips daarvoor? Gewoon ethanol? Ik las dat je het beste isopropanol kunt gebruiken, maar dat kan ik nergens krijgen! (Bij de apotheek en drogist hadden ze er nog nooit van gehoord en keken ze me aan alsof ik één of andere drugs wou of zo :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:58

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Compizfox schreef op maandag 05 december 2011 @ 17:20:

Ik denk alleen wel dat ik de potmeter van de volumeknop moet vervangen/schoonmaken, want die kraakt wat erger dan ik had verwacht ... Het is zelfs 'moeilijk' een stand te vinden waarop beide channels goed contact hebben en niet kraken.

Iemand tips daarvoor? Gewoon ethanol? Ik las dat je het beste isopropanol kunt gebruiken, maar dat kan ik nergens krijgen! (Bij de apotheek en drogist hadden ze er nog nooit van gehoord en keken ze me aan alsof ik één of andere drugs wou of zo :P)
Kruidvat heeft het gewoon afaik. Daarnaast bij de betere elektronica zaak kun je het ook proberen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Tunerspray van Kontakt Chemie halen (dus GEEN contactspray!). Inspuiten, paar keer op en neer gaan en werken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Touchdomex schreef op maandag 05 december 2011 @ 17:44:
[...]Kruidvat heeft het gewoon afaik.
Daar was ik nou net geweest, en die keken me echt zo met een scheef gezicht aan :P
The Eagle schreef op maandag 05 december 2011 @ 17:56:
[...]
Tunerspray van Kontakt Chemie halen (dus GEEN contactspray!). Inspuiten, paar keer op en neer gaan en werken :)
Deze dus? (Kontakt Tuner 600)
En waar moet ik dat dan precies in spuiten?

[ Voor 5% gewijzigd door Compizfox op 05-12-2011 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Compizfox schreef op maandag 05 december 2011 @ 18:57:
[...]
Daar was ik nou net geweest, en die keken me echt zo met een scheef gezicht aan :P

[...]
Deze dus? (Kontakt Tuner 600)
En waar moet ik dat dan precies in spuiten?
Kruidvat...die mutsen weten niks. "Tina, was kosten die Kondome", dat soort werk, omdat het spul weer eens niet scant :P

Anyways, front er af halen vermoed ik en zorgen dat je de potmeter zo bloot mogelijk hebt liggen. Dan met het bijgeleverde tuitje wat druppels in de rand spuiten / weg laten druppelen. Kan eigenlijk niet missen, zolang je jezelf maar in het achterhoofd houdt dat je in de potmeter moet zijn, en dat je er dus zoveel mogelijk af zult moeten draaien om er bij te kunnen. te beginnen met de revet die er ongetwijfeld op zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
KontaKt IPA Spray, verkrijgbaar bij elke electronica zaak. IPA=IsoPropylAlcohol=IsoPropanol.

Afbeeldingslocatie: http://www.soselectronic.com/a_info/img_data/o/KONTAKIPA.jpg

Wat ook goed helpt, is de potmeter lossolderen een nachtje in spiritus leggen, schoonspuiten met Kontakt WL en daarna smeren met Kontakt 61. Vooral het nasprayen met Kontakt 61 is belangrijk omdat van alkohol de potmeter schraal wordt (ook met IPA spray).

[ Voor 29% gewijzigd door kingmace op 05-12-2011 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Bedankt voor jullie adviezen, ik zal eens kijken :)

Ik vind wel dat zo'n bus van Kontakt nogal duur is, bij de meeste webshops zo'n €10. Terwijl ik de versterker zelf voor €25 heb gehad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ik heb zo een bus liggen, helemaal vol zowat, mocht je in Amsterdam zijn, voor 1 euro mag je de bus meenemen. En nee, ik stuur niet op ,sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:58

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Compizfox schreef op woensdag 07 december 2011 @ 20:57:
Bedankt voor jullie adviezen, ik zal eens kijken :)

Ik vind wel dat zo'n bus van Kontakt nogal duur is, bij de meeste webshops zo'n €10. Terwijl ik de versterker zelf voor €25 heb gehad :P
Weet niet waar je woont maar in de winkel koop je die dingen voor 6/7 euro.

Okaphone mocht in je Groningen en omstreken wonen heeft ze voor die prijs.

Aan de andere kant is het wel waard om geld te steken in zo'n versterker. Ik heb zelfs 15 euro aan onderdelen in mijn Marantz 1530 gestoken. Die heeft mij ook 25 euro gekost. Dit nog naast de nodige schoonmaakspullen die mij ook al snel 10 tot 15 euro hebben gekost. Maar het is tot nu toe elke euro waard geweest.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik woon in Heeten (Overijssel), dus Amsterdam gaat het helaas niet worden :P Maar toch bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 14:23

Booster

Superuser

Ik ben helemaal geen audio-kenner, maar als het om ontwerp gaat zie ik zeker de schoonheid van oudere audioapparatuur. Wat ik belangrijk vind naast ontwerp is dat er wat lampjes opzitten en dat het een beetje gezellig/vriendelijk licht uitstraald :) Voelt heel warm en huiselijk ofzo. Is dit herkenbaar voor iemand hier?

Mijn ouders hebben wat oudere apparatuur (tuner, bandrecorder o.a.) waarvan de merken niet eens uit mijn hoofd weet. In ieder geval een tuner waar vriendelijk groen/geel licht doorheen (backlicht frequentieband) komt met wat rode accenten en dat vind ik al best een leuk ding.

Momenteel luister ik alleen maar muziek (mp3) en radiostreams (3fm) via mijn PC met een hoofdtelefoon, en voor mijn TV heb ik ook nog niks bijzonders. Over een tijdje zou ik toch eens rond willen kijken naar een leuk ogende tuner met los versterkertje misschien.

Op marktplaats zag ik deze:
Philips MFB 603 Receiver - http://link.marktplaats.nl/510245917
Meer foto's van andere advertentie - http://www.tweedehands.nl...ps-603-mfb-106336771.html

Hoe kom je nou te weten of dit ook qua audio een beetje okee is?

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-08 20:44
Luxman L-200 overgenomen via Tweakers, ben er erg blij mee :D Mooi ding, heerlijk warm en diep geluid. Versterker heeft veel charme en ziet er nog erg goed uit. Binnenkort even bij Display een vervangend lampje en een busje tuner spray halen en dan is ie nog beter.

Samen met een Marantz CD-52MK II gekocht, ook een erg fijn ding. Klinkt aanzienlijk mooier dan als ik via de geluidskaart afspeel, dus dat is het volgende dat geupgrade gaat worden.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bkgcw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1tSQS.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8nJvH.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/49rO0.jpg

Hoge resolutie

(in before klachten over muziekkeuze)

[ Voor 4% gewijzigd door bóòbó op 08-12-2011 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Mooi spul, maar wat was je kwijt dan?

Iets anders: ik heb nu 2 paar basreflex 2-weg boxen, en wil wel ' ns wat anders proberen. Wat hebben we zoal voor systemen.... met wat voor karakter? Pied pipers..... is dat wat?

[ Voor 71% gewijzigd door Sjah op 08-12-2011 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtbonep
Ik heb een stel Pied Pipers, en die bevallen mij erg goed.
Wel eerst gaan luisteren of het jouw smaak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:13
Ik was vroeger altijd in de weer met oude versterkers etc die ik van iedereen kreeg. Die heb ik toen later allemaal weer weg gedaan (dacht ik). Deze week weer een technics SU 7700 aangeschaft. En opzoek naar speaker kabel kwam ik zowaar nog een versterker tegen die ik schijnbaar bewaard had.

Een mini technics SU-C04. Dit is echt een super kleine versterker 1/4 van de grote van de su7700 maar weegt naar oud gebruik gewoon een kilo of 5. Volgens de spec zou die 2x 30watt bij 8ohm kunnen aandrijven best pittig voor zoon klein ding! Hij klinkt wel heel anders dan de SU 7700. Ik kom eigenlijk maar weinig tegen over deze versterker maar dat is bij de meeste technics spullen zo worden beetje ondergewaardeerd. En dat is mooi want dan is het lekker goedkoop. Ik ga morgen een ST7300 tuner ophalen die past mooi bij de SU 7700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
Crazyanz schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 15:59:
Ik was vroeger altijd in de weer met oude versterkers etc die ik van iedereen kreeg. Die heb ik toen later allemaal weer weg gedaan (dacht ik). Deze week weer een technics SU 7700 aangeschaft.
Ik vind de zilverkleurige SU7700 met houten zijpanelen een van de mooiste versterkers ooit gemaakt. Misschien kun je me alleen iets duidelijk maken (aangezien ik er nooit een in bezit heb gehad). Hij heeft aansluiting voor 2 paar speakers, maar wat ik erover gelezen heb kan hij alleen maar A of B, en geen A+B aansturen, klopt dit?

Afbeeldingslocatie: http://www.stereomanuals.com/vintagetechnics/images/technics_su7700.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Ik heb nu toevallig 2 paar speakers aangesloten om het verschil te testen en hij kan ook Main + Remote tegelijk aandrijven. Kan dus wel.

Hij is inderdaad super mooi dat is ook de reden dat ik hem gekocht heb :) al heb ik de versie mat zwarte boven en zijkant maar dat vind ik persoonlijk weer mooier dan dat eikenhout oid.

Ik heb die 7700 nu samen met een setje wharfedale linton 3 boxen (€10 kringloop) en dat is echt genieten *O*

Ik ben nu alleen nog opzoek naar een platenspeler dan heb ik voorlopig weer genoeg gekocht :P

[ Voor 24% gewijzigd door haakjesluiten op 13-12-2011 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Zo net een technics ST7200 opgehaald en aangesloten wat een heerlijke combo om naar te kijken samen met die SU-7700 zeg _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://i263.photobucket.com/albums/ii135/crazyanz/IMG_20111214_150229.jpg

Iemand trouwens een idee welke Technics cd speler en pickup een beetje matchen bij deze set?

Verlichting van de tuner is helaas kaduuk en ik heb geen FM kabel. Kan je zoon FM kabel trouwens niet gewoon zelf beunhazen? Ik had er al snel gewoon een stuk speaker kabel aangehangen maar dan ontvangt ie alleen regionale zender (waarschijnlijk omdat daar het signaal het sterkst van is?). Lampjes van verlichting zijn vast wel te vervangen zal eens uitzoeken wat er in gaat, ik heb de handleiding erbij wellicht staat daar iets in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Crazyanz schreef op woensdag 14 december 2011 @ 15:07:
Kan je zoon FM kabel trouwens niet gewoon zelf beunhazen? Ik had er al snel gewoon een stuk speaker kabel aangehangen maar dan ontvangt ie alleen regionale zender (waarschijnlijk omdat daar het signaal het sterkst van is?).
Je kunt van wat draad vrij eenvoudig een dipoolantenne maken voor FM-ontvangst. Of je koopt zo'n simpel dipooltje voor een paar euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Oh dan ga ik maar eens zoon ding kopen. De helft van de verlichting is net trouwens weer spontaan gaan werken *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Geef aan de andere kant nog een dreun en de rest doet het ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-10 23:53
Moet je de volgende keer bij de apotheek eens vragen naar:

Isopropyl-alcolhol (is hetzelfde als isopropanol)

Wikipedia: Isopropyl alcohol

Examples of this application include cleaning electronic devices such as contact pins (like those on ROM cartridges), magnetic tape and disk heads (such as those in audio and video tape recorders and floppy disk drives), the lenses of lasers in optical disc drives (e.g. CD, DVD) and removing thermal paste from heatsinks and IC packages (such as CPUs.[8]) Isopropyl alcohol is used in keyboard, LCD and laptop cleaning, is sold commercially as a whiteboard cleaner, and is a strong but safer alternative to common household cleaning products. It is used to clean LCD and glass computer monitor screens (at some risk to the anti-reflection coating on some screens[citation needed]), and used to give second-hand or worn non-vinyl phonograph records newer-looking sheen. Isopropyl alcohol should not be used to clean vinyl records as it may leach plasticizer from the vinyl making it more rigid[citation needed]. It is effective at removing residual glue from some sticky labels although some other adhesives used on tapes and paper labels are resistant to it. It can also be used to remove stains from most fabrics, wood, cotton, etc. In addition it can also be used to clean paintballs or other oil based products so that they may be reused, commonly known as "repainting".

[ Voor 51% gewijzigd door BitProcessor op 14-12-2011 16:29 ]

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Tijdelijke verschil opgelost in L en R kanaal. Ik kwam een instelmogelijkheid tegen van mijn geluidskaart om links en rechts het signaal aan te passen. Waarbij beide trouwens standaard op 76% stonden? Maar links nu 4% harder gezet en dat is echt een wereld van verschil.

Maar keer een weekend vrij maken om de tuner en versterker open te schroeven en kijken of ik iets kan uithalen.

Iemand hier toevallig een Faq oid over vervangen/schoonmaken van potmeters (ik begreep dat die verschil in L en R kanaal kunnen veroorzaken?)

[ Voor 32% gewijzigd door haakjesluiten op 14-12-2011 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:31

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

onlangs van mijn pake een Philips radiootje (Philips B5X61A) bouwjaar 1959 gekregen. toen hij bij Philips in drachten aan het werk ging kreeg hij deze van de baas na dat hij getrouwd is.

zitten helaas een paar defecten aan.

het ontvangst lampje brand niet meer. en het volume schommelt nog een beetje. weet iemand btw waar je dit soort dingen nog zou kunnen laten repareren. mag niet te veel kosten ben nog student :+
Afbeeldingslocatie: http://www.antiekeradio.nl/images/verzameling/philips_b5x61a.jpg

If water polo was easy, it would be called football

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

BitProcessor schreef op woensdag 14 december 2011 @ 16:26:
Moet je de volgende keer bij de apotheek eens vragen naar:

Isopropyl-alcolhol (is hetzelfde als isopropanol)

Wikipedia: Isopropyl alcohol

Examples of this application include cleaning electronic devices such as contact pins (like those on ROM cartridges), magnetic tape and disk heads (such as those in audio and video tape recorders and floppy disk drives), the lenses of lasers in optical disc drives (e.g. CD, DVD) and removing thermal paste from heatsinks and IC packages (such as CPUs.\[8]) Isopropyl alcohol is used in keyboard, LCD and laptop cleaning, is sold commercially as a whiteboard cleaner, and is a strong but safer alternative to common household cleaning products. It is used to clean LCD and glass computer monitor screens (at some risk to the anti-reflection coating on some screens[citation needed]), and used to give second-hand or worn non-vinyl phonograph records newer-looking sheen. Isopropyl alcohol should not be used to clean vinyl records as it may leach plasticizer from the vinyl making it more rigid[citation needed]. It is effective at removing residual glue from some sticky labels although some other adhesives used on tapes and paper labels are resistant to it. It can also be used to remove stains from most fabrics, wood, cotton, etc. In addition it can also be used to clean paintballs or other oil based products so that they may be reused, commonly known as "repainting".[...]
Isopropyl alchohol is idd de oude benaming van isopropanol. Maar ook dat kent niemand. 2-propanol is nog een naam ervoor maar ik denk niet dat ze dat wel kennen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

* miekol ze versterker (500ES van Sony) is er net mee opgehouden (doorgefikt?) :(

Zat al dagen een irritante brom/aarde toon in de speakers, zat net even aan de tulp en aarde kabel (van de phono) te rommelen achterop, trok even alle tulpen eruit en toen was het bam! Wel heel spacey geluidje kwam er nog even uit de speakers.

Kan dit nou in de categorie oliedom van mij of moet dat toch wel gewoon kunnen? Ben natuurlijk gewend dat alles maar hot pluggable is tegenwoordig.

Volume knop kraakte wel al een tijd en kwam ook al af en toe ineens rare 'kraak' geluiden uit de speakers, maar dit had ik niet verwacht! Zo'n abrupt einde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Oei daar zou ik ook wel naar van worden. Maar logisch redenerend met mijn beperkte kennis ga je geen kortsluiting veroorzaken op de manier waarop jij bezig was. Dat gekraak als je aan volume draait heb ik overigens bij 9 van de 10 oude versterkers gehoord.

Wellicht dat je met wat geknutsel hem weer aan de praat krijgt

[ Voor 11% gewijzigd door haakjesluiten op 14-12-2011 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nou ik weet niet..... enige wat ik "weet" is dat die oude megagave bakken vaak onbeveiligd waren als de pest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Wel leuk die reacties die ik krijg trouwens iedereen verklaart me voor gek dat ik een berg oude spullen in huis heb gehaald :+

Al zijn de meeste snel overtuigd als ze de kwaliteit horen, meeste verwachten volgens mij een jaren 50 stem die krakerig door de boxen galmt oid. Al is mijn speaker positie verre van ideaal omdat ik eigenlijk even nieuw (langer) speaker snoer moet halen. Heb er nu 1 naast me bureau staan op een kruk en 1 op een kast naast me bureau maar die staat dus op 2 meter hoogte oid prima als je verder weg zit maar niet op de plek waar ik vaak muziek luister, achter me computer.

Ik zit er aan te denken ze aan de muur achter de computer te monteren. Of op staanders zetten oid.

[ Voor 6% gewijzigd door haakjesluiten op 14-12-2011 20:36 ]

• mae-t.net
  • Niet online
@waldpyk: Modeljaar 1956. Kan inderdaad in 1959 nog gebouwd zijn (soms liepen modelen door), maar de kans is veel groter dat hij ergens een jaar in een magazijn heeft gestaan. Als je het echt wilt weten dan kan ik aan de hand van een scherpe foto van het binnenwerk de datumcodes verklaren.

Voor reparatie zou je eens op www.nvhr.nl kunnen kijken of er een reparatiedag bij jou in de buurt wordt gehouden (locaties onder andere Driebergen en Barendrecht, data van die tweede mogelijk nog niet bekend) of anders kan je eens op www.gloeidraad.nl vragen of er iemand naar wil kijken. Zit je in Amsterdam dan kan je commercieel (vast niet te duur) terecht bij www.hksservices.nl . Bij andere commerciele reparateurs is al veel kennis verloren gegaan over dit soort toestellen, dus daar moet je echt geluk mee hebben en de kans dat iemand er niet uitkomt is dan ook groter.

[ Voor 7% gewijzigd door mae-t.net op 15-12-2011 13:13 ]

• haakjesluiten
Even een vraagje iemand bied een Technics SL D303 aan. Maar die heeft een UK stekker(heb ik wel een adapter voor) en 110Volt. Nou weet ik dat je bij veel van die oude platenspelers door middel van een schakelaar kan switchen tussen 110 en 240V is dat ook bij deze platenspeler het geval?

Zou wel mooi zijn want 2 tientjes is een nette prijs voor zoon ding volgens mij

Verwijderd

Op 2de hands staat er een Pioneer pl530 voor 75 euro
http://www.2dehands.be/ma...=pl+530&afd=&pcpl=&pc_id=
Is een koopje lijkt me ( ik heb er al ene staan, anders kocht ik hem)
Pagina: 1 ... 30 ... 173 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het delen van je ervaringen met vintage audio-apparatuur, waaronder gebruik, reparatie en onderhoud. Ook je aankopen showen wordt gewaardeerd.

Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies. Daarvoor is Beeld en geluid koopadvies.
Dit topic is ook niet bedoeld voor vraag en aanbod. Daarvoor hebben we https://tweakers.net/aanbod/

Heb je heel specifieke vragen over platenspelers? Dan kun je terecht in Het Grote Vinyl Topic deel 4
Voor minidisc is er Het Grote Minidisc Topic
Algemene kleine audiovragen? Daarvoor is Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic

Discussie over de zin en onzin van bepaalde audio-foefjes? Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6