Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:39

Compizfox

Bait for wenchmarks

Oeps, foutje idd :P

Wat jij zegt klopt idd. Ik had er alleen verkeerd er neer gezet ;)

[ Voor 64% gewijzigd door Compizfox op 02-10-2011 14:26 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

verwijderen plz

[ Voor 94% gewijzigd door Compizfox op 02-10-2011 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:25
Jongens, wat is het stil hier de laaste 2 weken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akai_Vintage
  • Laatst online: 21-04-2022
Komt wel weer verandering in binnenkort;-)
Heb net een Yamaha M-50 binnen helaas nog geen foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:12

kraats

Ik rol

Ik weet wel een erg groot nadeel van vintage audio:
IK KAN NIET KIEZEN!! Ga ik vandaag luisteren naar m'n
Quad 33-303
Sansui G-7000
Sansui AU-222
Pioneer SA-6200
Pioneer SX-550

of gewoon naar m'n Pioneer AX5i? 't is allemaal geen topspul, maar het voelt zoveel beter aan dan de meuk die de jaren daarna geproduceerd is.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-06 06:11

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

De AX5i was wel degelijk een van de hogere Pioneer modellen uit die tijd met iLink e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190858

Ik heb nu een Pioneer PL530, een Pioneer TX 8500II en een Pioneer Sa 8500II.

Nu vroeg ik me af of het mogelijk is een 2e platendeck aan te sluiten op mijn versterker. (net zoals huidige DJ's). Zodat ik van de ene naar de andere platenspeler kan switchen... En wat ik daar nog voor nodig zou hebben ...

Is wellicht een domme vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:12

kraats

Ik rol

Priyantha Bleeker schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 22:22:
De AX5i was wel degelijk een van de hogere Pioneer modellen uit die tijd met iLink e.d.
Klopt, daarom heb ik die ook voor normaal (en surround) gebruik staan. Ik doelde meer op het vintagespul wat niet allemaal top is, maar wel lekker voelt. De AX5i valt nog niet onder vintage, ook al voelt dat soms wel zo, als er geen HDMI-aansluitingen op zitten ;)
Anoniem: 190858 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 08:10:
Nu vroeg ik me af of het mogelijk is een 2e platendeck aan te sluiten op mijn versterker. (net zoals huidige DJ's). Zodat ik van de ene naar de andere platenspeler kan switchen... En wat ik daar nog voor nodig zou hebben ...
Als je alleen maar wilt schakelen tussen de twee, dan kun je het beste een phonovoorversterker op een tweede platenspeler aansluiten en deze dan op een gewone ingang (bijvoorbeeld aux) aansluiten. Wil je echter 'mixen', dan is een apart mengpaneel nodig. En andere platenspelers :)

[ Voor 39% gewijzigd door kraats op 07-10-2011 09:18 ]

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, bedankt voor de snelle reply

Mixen is zowiezo de bedoeling nie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Nieuw in mijn setup is een Akai AP 002 platenspeler, bovenop een Yamaha AX-900 gestapeld met daarnaast mijn pc met een Auzentech X-FI Bravura aangesloten op Jamo S606 speakers of een Sennheiser PXC 450 koptelefoon.

Zal morgen als de zon wat beter staat eens wat foto's er van schieten, ik ben in ieder geval tevreden met de mix van vintage en nieuw spul.

Oh ja, natuurlijk ook maar gelijk een flinke stapel platen lopen shoppen op marktplaats :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-06 22:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik weet dat er hier mensen zijn dit dit heel erg gaaf vinden, vandaar de tip :)
"ZENITH Royal 1000D Portable Receiver GAAF koffer + boekjes"

Foto:
Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.com/kopen/d/11/ZUM7WV5O7BecQQ2BpdxaFw==.jpg

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Laatst online: 04-06 17:02
Ik heb voor 65 euro een perfect gereviseerde NAD 3020e uit 1985 op de kop getikt. Heerlijke versterker en klinkt samen met mijn Wharfedale Diamond 9.1's erg warm en muzikaal. Ik zal niet snel een vintage cd speler of DAC kopen aangezien die techniek enorm gegroeid is met de jaren, maar een degelijke versterker blijft tijdloos.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-06 16:38

Xanax959

relax...

Die is inderdaad héél gaaf, supergoede ontvangst, geen printplaat te zien (point to point bedrading) en germanium transistors in aparte insteek voetjes. Het ding doet zó lang met batterijen dat je al vergeten bent wanneer je ze erin hebt gedaan als ze ooit leeg raken.

Ik heb zelf het genoegen hun eerste model met FM te hebben, de 3000-1 met een originele aparte voeding.
Heel lekker geluidje, met een balansversterker met "matching" eindtransistors.

Afbeeldingslocatie: http://radio.macinmind.com/gallery/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=271&g2_serialNumber=2

(plaatje van internet)
The Eagle schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 20:56:
Ik weet dat er hier mensen zijn dit dit heel erg gaaf vinden, vandaar de tip :)
"ZENITH Royal 1000D Portable Receiver GAAF koffer + boekjes"

Foto:
[afbeelding]

Atari portfolio Dos 2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Negakinu schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 11:31:
Ik zal niet snel een vintage cd speler of DAC kopen aangezien die techniek enorm gegroeid is met de jaren, maar een degelijke versterker blijft tijdloos.
QFT.
Geldt ook voor speakers trouwens. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakersfreak
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-10-2011
ik vind die versterker een beetje nageaap van mijn pioneer sa-7500 :)
BdK9001 schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 09:13:
Een huisgenoot van me heeft onlangs op marktplaats een lading oude speakers en gitaarversterkers op de kop getikt. Darbij zaten ook een GoldStar GSA-8500 uit 1976 (ook verkocht als Dynamics GSA 8500 en Universum V3297) en een setje Tannoy Devon speakers uit 1978.

Plaatjes zijn klikbaar voor grotere versie ;)

[afbeelding]

[afbeelding]

Zelf heb ik een tijdje geleden via Marktplaats een Philips RB 22 484 8Z radio op de kop getikt, speelt prima, maar heeft helaas geen verlichting voor de zendertabel. Mogelijk dat ik deze wel ga installeren/repareren.

[afbeelding]

En uiteraard speelt alles uit mijn eerdere post ook nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 424226

Momenteel met de volgende spullen een prima opstelling:

- Eindversterker: Yamaha P2200

Afbeeldingslocatie: http://www.gearslutz.com/board/attachments/so-much-gear-so-little-time/230270d1302726875-yamaha-ns10m-studio-monitors-amplifier-thread-yamaha_p2200_2.jpg

- Voorversterker: Sony TA ESD1000 (met originele houten zijpanelen)

Afbeeldingslocatie: http://images.quebarato.com.br/T440x/sony+elite+pre+amplificador+ta+esd1000+com+controle+remoto+goiania+go+brasil__68CC6E_1.jpg

- CD-speler: Sony X33ES (met originele houten zijpanelen)

Afbeeldingslocatie: http://www.hifido.co.jp/photo/08/229/22915/a.jpg

- Speakers: JMR Toccata's uit 1978

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4082/4737491567_6e6f2fc619.jpg

(Foto's komen van google)

[ Voor 68% gewijzigd door Anoniem: 424226 op 17-10-2011 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Oh die eindversterker... *kwijlt* Wat een beest. Ik wou dat ze tegenwoordig vaker dit soort oldschool, bijna-militair design op de markt zouden brengen.

Die speakers heb ik nog nooit gezien. Vraag me af hoe alles bij elkaar klinkt! :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcktenBaas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-06 02:52
Ik ben al een tijdje aan het rondkijken voor een goede vintage versterker, en heb intussen al het een en ander opgezocht op internet wat betreft de mogelijkheden die ik heb. Gisteren kwam ik de combinatie van een versterker en een tuner tegen, een Philips 22AH384 met een 22AH186, welke ik samen over kan nemen voor €50,-. Zie hieronder ter illustratie.

Afbeeldingslocatie: http://www.hifibazar.hu/sites/default/files/images/2009szept%20056.jpg
Philips 22AH384 en Philips 22AH186

Natuurlijk heb ik op het internet hierover al het een en ander opgezocht en blijkt het dat Philips uit de jaren '70 goed bekend staat (deze componenten komen uit '74). Ook blijkt het dat deze versterker redelijk gewild is en dat men er redelijk geld voor neer wil tellen als hij in een goede staat verkeert. Ik weet niet of dit een serieus aanbod was, maar ik zag dat deze versterker op Ebay voor ca. €130,- te koop werd aangeboden.
Nu verkeert deze ook in een goede staat, maar of het nu echt een goede is weet ik niet. Wel is hij gemaakt in Japan wat ook een goed teken zou zijn.
Mijn vraag is: wat zouden jullie doen: kopen of laten staan? Stel dat jullie zeggen dat ik hem moet kopen, hebben jullie dan nog tips waar ik op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:47

Videopac

Rommelt wat aan.

Negakinu schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 16:10:
Oh die eindversterker... *kwijlt* Wat een beest. Ik wou dat ze tegenwoordig vaker dit soort oldschool, bijna-militair design op de markt zouden brengen.

Die speakers heb ik nog nooit gezien. Vraag me af hoe alles bij elkaar klinkt! :)
Dat Sony ES spul is ook retemooi en goed gebouwd.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Videopac schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 23:19:
[...]

Dat Sony ES spul is ook retemooi en goed gebouwd.
Klinkt perfect inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
EcktenBaas schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 16:13:
Nu verkeert deze ook in een goede staat, maar of het nu echt een goede is weet ik niet. Wel is hij gemaakt in Japan wat ook een goed teken zou zijn.
Mijn vraag is: wat zouden jullie doen: kopen of laten staan? Stel dat jullie zeggen dat ik hem moet kopen, hebben jullie dan nog tips waar ik op moet letten?
Het is goed spul, maar geen echte Philips. Ik meen Panasonic (Technics), maar kan ook een andere Japanner wezen. Ik vind zelf de "Made in Belgium" (soms staat er made in Holland op, maar alsnog grote kans dat het uit Leuven kwam, zie serienummer) audiospullen mooier, of eventueel de latere Japanse exemplaren die bij Marantz vandaan kwamen.

[ Voor 32% gewijzigd door mae-t.net op 20-10-2011 03:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-06 16:38

Xanax959

relax...

Die philips combinatie heb ik ook, bij mij is de tuner helaas kapot. Die versterker is wel leuk omdat ie ook de MFB boxen van philips kan aansturen. Het ding klinkt in ieder geval prima, grote voeding, grote koelblokken.

Atari portfolio Dos 2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcktenBaas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-06 02:52
Bedankt voor de reacties!
Waar ik eigenlijk benieuwd naar ben is of deze set dit geld waard is, of dat ik verder moet kijken naar iets anders. Zo vond ik laatst onder andere een Denon PMA-1560, maar daar was de prijs dan ook wel weer naar; €250,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:26

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@Hugo1988: moest je de handleiding nog nodig hebben: http://www2.yamaha.co.jp/...pa/english/amp/P2201E.pdf

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt! Heb hem meteen opgeslagen, wie weet nog ooit ergens goed voor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 392950

Ik heb laatst een Philips FA950 gescoord bij een oude kennis, komt van de week mijn kant op!
Blijken echt hele leuke dingen te zijn.
Pic ter illustratie: (niet van mij)
Afbeeldingslocatie: http://bilder.hifi-forum.de/medium/227785/philips-fa-950-gesamtansicht_34172.jpg

Dan komt dus mijn B&O Beocenter 2100 vrij voor de verkoop, maar enig idee waar ik kan vinden wat deze waard is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Die FA950 is een beest :D

Philips 900 staat ook nog op mijn verlanglijstje - maar dan wil ik een hele toren. De FA950 die jij hebt stuurt moeiteloos hele zware speakers aan. Oude kameraad van me had een 930. Daar hingen 2x Philps FB830 en 2x Jamo 300W speakers aan. Fluitend, geen enkele vervorming. En de 950 is nog zwaarder...

* The Eagle ie stiekem wel benieuwd naar het binnenwerk van dat ding :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik sta op het punt om een PIONEER receiver SX-780 te kopen. Imitatiehout is niet meer optimaal, maar kan aan gratis imitatiehout geraken. Wat mag ik ervoor geven ( de front is in excellente staat). Is dit uberhaubt een aankoop waardig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-06 12:21
Iemand tips om een aardige kras weg te krijgen op een metalen behuizing?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TGjQq.jpg

Of zou het dan helemaal geschuurd en geverfd moeten worden? Minder opvallend is ook al goed ;)

[ Voor 4% gewijzigd door bóòbó op 03-11-2011 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:31
Als hij echt diep is (zo te zien) dan geef je zelf het antwoord al.
Ik ben ook geen held in spuiten van dat soort dingen maar als je goed schoonmaakt en niet te dikke lagen spuit dan moet het wel lukken om het netter te maken dan dat het er zo uit ziet.

Wat de voorbereidingen zijn dat weten anderen misschien wel, ik meen schuren, ontvetten en dan spuiten maar ik zal vast wel wat vergeten.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Je hebt 3 mogelijkheden, van netjes en goed naar quick and dirty:

1. Hele behuizing schuren, ontvetten en spuiten.
2. Gebied rondom de krassen schuren, ontvetten en spuiten
3. Over de krassen heengaan met een watervaste stift ;)

En ja, dat laatste maakt het al heel wat minder opvallend. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Compizfox op 03-11-2011 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

PolluxDKB schreef op donderdag 03 november 2011 @ 18:29:
Iemand tips om een aardige kras weg te krijgen op een metalen behuizing?

[afbeelding]

Of zou het dan helemaal geschuurd en geverfd moeten worden? Minder opvallend is ook al goed ;)
Niet naar kijken werkt best goed...

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328247

Gewoon bij de fietsemaker een zwarte bijwerkstift (Gazelle) halen en de krassen bijwerken. Vervolgens laten uitharden en tot slot de hele kap licht cleaneren. Succes verzekerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat denken jullie van pioneer boxen cs 780 ? Staat in de kringloop voor 30 euro. Meenemen of het nemen niet waard ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:47

Videopac

Rommelt wat aan.

lijken mij niet erg bijzonder.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wel ik dacht dat ook, maar was niet zeker. Aan de andere kant, is het 30 euro waard ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Voor de prijs lijken het mij prima speakers. Mits ze nog in goede staat zijn.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fokkuh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-11-2024
Een Akai AM2400 :) voor 20 eurotjes op de kop kunnen tikken en hij doet het super!

Afbeeldingslocatie: http://www.audiovintage.fr/wp-content/gallery/akai-am-2400/mad_imgp0731.jpg

Nokia Lumia 920 White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Hoe komen jullie nou aan dat soort leuk spul voor een prikkie? Marktplaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fokkuh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-11-2024
zoals je al zegt, gewoon markplaats in de gaten houden ;)

Nokia Lumia 920 White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239880

Pas geleden een Technics SU-Z15 gekocht. Nu blijkt deze niet voldoende vermogen te geven voor mijn toepassing. Ander probleem is dat 1 van de 2 kanalen niet altijd werkt.

Heeft iemand hier er toevallig interesse in? Zo ja, stuur maar een pmmetje met bod. Kan m zelf niet meer gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@The_maxx: kan ook zijn dat ie gewoon te oud is en wat vermogen is verloren door slechte verbindingen enzo. Ben trouwens momenteel de service manual aan het downloaden (30MB).

Heb het schema eens bezien en er zit een STK 4121-2M module in (2x20W/8E) de zwaarste dat je erin kunt steken is een STK4191-2M deze levert 2x50W/8E en deze is nog leverbaar :D

[ Voor 34% gewijzigd door Damic op 05-11-2011 01:51 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Damic schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 01:40:
@The_maxx: kan ook zijn dat ie gewoon te oud is en wat vermogen is verloren door slechte verbindingen enzo. Ben trouwens momenteel de service manual aan het downloaden (30MB).
Vermogen is gewoon veel te laag ;) iets van 15 of 20 watt per kant, speakers gaan clippen waarna de versterker in protect slaat (helemaal geen geluid meer) Opnieuw uit en aanzetten dan doen ze t weer ff. Maar 1 van de kanalen valt soms helemaal weg en soms doet ie t vanaf t begin niet. Maar doet t meer niet dan wel.

Ben meer op zoek naar versterkers voor PA gebruik, maar die zijn niet goedkoop te vinden helaas...

Speakers zitten op 200 watt RMS p/s En ik heb er 4. Daar wilde ik 2 versterkers voor gebruiken.
Heb dus niet veel aan een module van 2x50 watt. Want dan gaan ze nog steeds clippen ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 239880 op 05-11-2011 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

ha gatver was mij post aan't editen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

voor de geinteresseerden :
http://www.benl.ebay.be/i...in_23&hash=item45fe1ac9a2

ik vind ze erg mooi ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosje77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-06 21:37
Compizfox schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 21:31:
Hoe komen jullie nou aan dat soort leuk spul voor een prikkie? Marktplaats?
Ikzelf heb de beste koopjes bij de kringloop gedaan... Zoals deze SL-7

Afbeeldingslocatie: http://i627.photobucket.com/albums/tt352/rosje77/DSC04649.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Bij de kringloop bij mij in de buurt hebben ze niets bijzonders...

Ik heb er wel eens een paar cassettedecks en cd-spelers gezien, maar nooit versterkers en zo. Speakers hebben ze er wel, maar is vooral meuk (cheap-ass nieuwerwetse zooi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Compizfox schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 19:18:
Bij de kringloop bij mij in de buurt hebben ze niets bijzonders...

Ik heb er wel eens een paar cassettedecks en cd-spelers gezien, maar nooit versterkers en zo. Speakers hebben ze er wel, maar is vooral meuk (cheap-ass nieuwerwetse zooi)
CD-spelers moet je wel altijd eventjes bekijken en vooral weten wat je moet halen. Aangezien er regelmatig exemplaren tussen kan zitten die nog best veel waard kunnen zijn/van hoge kwaliteit zijn.

Van die pareltjes waar de waarde niet goed is ingeschat :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Touchdomex schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 19:24:
[...]
Van die pareltjes waar de waarde niet goed is ingeschat :+
Het probleem van veel kringloops (of lopen, ook goed :z ) is naar mijn ervaring dat als ze zo'n pareltje binnenkrijgen ze hem er zelf tussenuit halen en deze nooit daadwerkelijk in de winkel verschijnt. Wat dat betreft zijn kofferbakmarkten misschien beter. Deze zijn echter altijd op een bepaalde tijd en plaats (bijv zondagochtend 10u op een half uur reizen afstand) en dan moet je maar weer net zin hebben om daar heen te gaan om dat moment.

Marktplaats kent ook wel zijn pareltjes trouwens, vooral bij slecht omschreven zaken. Bijvoorbeeld een dikke versterker van een gewild merk die alleen is omschreven als 'versterker' of in een geval van een merk als Sony alleen de omschrijving 'Sony', terwijl het dan misschien wel een ES exemplaar van 20 kilo is. Maar goed, wil je die slecht omschreven zaken dus vinden dan moet je zelf weer veel tijd steken in het zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

smvs schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 19:58:
[...]

Het probleem van veel kringloops (of lopen, ook goed :z ) is naar mijn ervaring dat als ze zo'n pareltje binnenkrijgen ze hem er zelf tussenuit halen en deze nooit daadwerkelijk in de winkel verschijnt. Wat dat betreft zijn kofferbakmarkten misschien beter. Deze zijn echter altijd op een bepaalde tijd en plaats (bijv zondagochtend 10u op een half uur reizen afstand) en dan moet je maar weer net zin hebben om daar heen te gaan om dat moment.
Wisselt per kringloop. Ik kom namelijk regelmatig pareltjes tegen en haal er ook regelmatig spul. Ik ga dan ook wel een stuk of 5 verschillende locatie's af met elk een verschillend assortiment maar het is gewoon de aanhouder wint.
Marktplaats kent ook wel zijn pareltjes trouwens, vooral bij slecht omschreven zaken. Bijvoorbeeld een dikke versterker van een gewild merk die alleen is omschreven als 'versterker' of in een geval van een merk als Sony alleen de omschrijving 'Sony', terwijl het dan misschien wel een ES exemplaar van 20 kilo is. Maar goed, wil je die slecht omschreven zaken dus vinden dan moet je zelf weer veel tijd steken in het zoeken.
Yep maar het grote probleem is dat je eerst een volledige mailconversatie mag hebben voordat je er pas naar kan kijken of het echt wat is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Touchdomex schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 20:03:
[...]

Wisselt per kringloop. Ik kom namelijk regelmatig pareltjes tegen en haal er ook regelmatig spul. Ik ga dan ook wel een stuk of 5 verschillende locatie's af met elk een verschillend assortiment maar het is gewoon de aanhouder wint.

[...]

Yep maar het grote probleem is dat je eerst een volledige mailconversatie mag hebben voordat je er pas naar kan kijken of het echt wat is...
en zelfs DAN weet de verkoper vaak niet eens wat t is. Ben nu ook bezig met een koopje op MP, maar de verkoper weet niet wat het precies voor ding is en het is duidelijk zelfbouw. Maar de naam die erop staat kan ik nergens terugvingen op google. Zowel de naam als het type niet...

Mocht iemand nog een +150w rms per kanaal versterker (liefst 2 stuks, helemaal liefst 2 gelijken of een 4 kanaals) en voor een prikkie, dan heb ik zeer zeker interesse ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Touchdomex schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 19:24:
[...]
CD-spelers moet je wel altijd eventjes bekijken en vooral weten wat je moet halen. Aangezien er regelmatig exemplaren tussen kan zitten die nog best veel waard kunnen zijn/van hoge kwaliteit zijn.
Het is ook meer dat ik geen CD's meer gebruik :P

Ik heb nu een versterker aan mijn PC hangen voor muziek en geluid bij gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akai_Vintage
Ff snel een fotootje gemaakt van mijn nieuwe vintage setup.
Yamaha M-50 eindbak en C-60 voortrap
Akai AP-002 platenspeler en Sony Cdp-7F cd speler
Afbeeldingslocatie: http://i898.photobucket.com/albums/ac186/Keessie_Knoei/gear.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Akai_Vintage op 06-11-2011 02:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251512

Mensen die ervaringen hebben met oude Pioneer versterkers en dan met de A-447
Ik kan deze versterker overnemen voor een leuk prijsje maar ik vroeg me af hoe het met de kwaliteit van het apparaat gaat en hoe het geluid is.

Afbeeldingslocatie: http://pgtech.strefa.pl/pioneer%20a-447%205.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:42
Zo te zien niet veel bijzonders, niet erg groot, en plastic frontje (?)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
fokkuh schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 20:36:
Een Akai AM2400 :) voor 20 eurotjes op de kop kunnen tikken en hij doet het super!

[afbeelding]
Gefeliciteerd! Heb ik ook pas geleden op de kop getikt (iets duurder dan die van jou :| ) Leuke versterkers met een prima geluid. Ik heb hem helemaal voorzien van nieuwe elco's, nieuw speaker relais, nieuwe trimpots en alle schakelaars en potmeters schoongemaakt. Uiterlijk is ie in mint condition. Ik heb de Service Manual voor je mocht je er belangstelling in hebben.

Uiteindelijk bleek hij af en toe een ruis/brom te hebben op beide kanalen, bij inschakeling, wat na ca. 10 seconden weer verdween, dit bleek te liggen aan de weerstand over de aan/uit schakelaar waardoor deze stond te vonken (iets wat ik al vaker gehoord heb bij deze Akai modellen). Na vervanginging was storing weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sjah schreef op zondag 06 november 2011 @ 13:43:
Zo te zien niet veel bijzonders, niet erg groot, en plastic frontje (?)....
Heb zelf echt geen idee, maar kan hem voor 20euro overnemen dus vroeg me af of het wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-06 00:15

Part

Helemaal niets.....

Anoniem: 251512 schreef op zondag 06 november 2011 @ 13:40:
Mensen die ervaringen hebben met oude Pioneer versterkers en dan met de A-447
Ik kan deze versterker overnemen voor een leuk prijsje maar ik vroeg me af hoe het met de kwaliteit van het apparaat gaat en hoe het geluid is.

[afbeelding]
Is een beetje afhankelijk hoe leuk de prijs is.
De A-447 is een erg goede versterker. Veel bekender is de A-400 die later uitgekomen is. De A-400 is zo ongeveer de hemel ingeprezen met dito prijs. Wat niet veel mensen weten is dat de A-447 exact het zelfde schema en componenten heeft als de A-400. Zelfs het layout komt grotendeels overeen.
Tweedehands doet de A-447 ongeveer 50 tot 75 euro. Voor dat geld een prima versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06 11:03
ook op mij begint het Vinyl virus een beetje grip te krijgen. Na op 2 singles na nooit CD te hebben gekocht (voor mij geen toevoegde waarde ten opzichte van downloaden en de iPod), afgelopen week wat platen aangeschaft.

Nu komt echter het volgende punt. Uiteraard wil ik ze ook zo af en toe af kunnen spelen.
Daarom ben ik via marktplaats eens gaan kijken naar de in de omgeving te koop staande platenspelers (binnen een kilometer of 25 van Raalte/Deventer voor een uiteindelijke prijs van ong. max €50).
Daarbij kwam ik op de volgende spelers uit, maar heb er (nog) niet zo veel verstand van..:
- http://audio-tv-foto.mark...o%2BPjws7Kfj%2B4VB4M&df=1
- bij de lokale kringloopwinkel ben ik nog niet geweest, maar ivm krappe openingstijden van hun kant zit dat er ook niet zo snel in

Hopelijk denken jullie mee en zijn er tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-05 20:25

mr_obb

Lakse Perfectionist

Hier in het centrum zag ik gisteren een schitterende klassieker staan inwit-oranje. Het was volgens mij een Blaupunkt Pop 70, zoals op deze foto te zien. Helaas was de prijs op aanvraag :(

Afbeeldingslocatie: http://blaupunkt.pytalhost.com/blaupunkt70/blaupunkt28.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
mr_obb schreef op zondag 06 november 2011 @ 15:49:
Hier in het centrum zag ik gisteren een schitterende klassieker staan inwit-oranje. Het was volgens mij een Blaupunkt Pop 70, zoals op deze foto te zien. Helaas was de prijs op aanvraag :(

[afbeelding]
Damn, dat ding zou goed staan in mijn retro interieur !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akai_Vintage
Als ik 1 van die 3 zou moeten kiezen zou ik voor de Akai AP-207 gaan.
Direct drive is zeker voor iemand die net begint met de hobby een goede keuze aangezien die vaak minder onderhoud nodig hebben.
Het is ook wel de duurste van de 3 maar IMO ook de beste.

De Pioneer PL-120 is ook een goede speler maar die is snaar aangedreven.
Waarschijnlijk zal de snaar vervangen moeten worden als dat nog niet gedaan is.
Dat is opzich vrij makkelijk en niet al te duur (ongeveer €14.-)

De Sony PS-4300 weet ik zelf vrij weinig vanaf vandaar als laatste.
Ook die is Direct drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
http://www.tgdaily.com/ga...t-cds-are-officially-over

Is dit nou een grap, of wat? Denk het niet, maar gelukkig houdt vinyl nooit op te bestaan. Maar sta toch even te kijken dat CD's gaan verdwijnen. Ach 't is ook best inferieur, maar helaas heeft SACD nooit echt bewezen dat er dikke markt bestaat voor iets beters dan CD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akai_Vintage
Het zou goed kunnen dat cd's gaan verdwijnen.
Aangezien de meeste moderne apparatuur al een iPod dock en usb ingangen hebben is een cd speler vaak niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sjah schreef op zondag 06 november 2011 @ 21:49:

Is dit nou een grap, of wat? Denk het niet, maar gelukkig houdt vinyl nooit op te bestaan. Maar sta toch even te kijken dat CD's gaan verdwijnen. Ach 't is ook best inferieur, maar helaas heeft SACD nooit echt bewezen dat er dikke markt bestaat voor iets beters dan CD.
Ik mag toch hopen van niet, ik heb niets met digitale muziek. Ik koop nog steeds gewoon mijn CD's nieuw of 2ehands en dit heb ik veel liever dan die digitale mp3 zooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akai_Vintage
Mp3 doe ik ook weinig mee maar ik koop nu Flac en moet zeggen dat ik dat veel beter vind klinken dan mp3.
Maar nog luister ik liever naar een lp of cd.
De digitale zooi zit totaal niks aan interactie in je gooit een hoop in een playlist en je bent klaar (wel handig op verjaardagen en zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

Anoniem: 251512 schreef op zondag 06 november 2011 @ 22:01:
[...]

Ik mag toch hopen van niet, ik heb niets met digitale muziek. Ik koop nog steeds gewoon mijn CD's nieuw of 2ehands en dit heb ik veel liever dan die digitale mp3 zooi.
Ik weet dat je het niet zo bedoeld, maar het klinkt wel raar: Ik heb niets met digitale techniek, maar je koopt wel cd's (cd=digitaal)

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Akai_Vintage schreef op zondag 06 november 2011 @ 21:58:
Het zou goed kunnen dat cd's gaan verdwijnen.
Aangezien de meeste moderne apparatuur al een iPod dock en usb ingangen hebben is een cd speler vaak niet meer nodig.
iPod docks en USB ingangen zijn ook nog steeds net niet oplossingen. Werken over het algemeen vrij brak en de navigatie door het medium is echt bizar slecht altijd. Komt puur door het medium zelf namelijk gek genoeg. Er is nog niets wat net zo makkelijk werkt als een CD uit een hoesje trekken en in de speler pleuren.

Daarnaast is de kwaliteit van het mp3/flac spul nog altijd erg wisselend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik gebruik ook nooit meer CD's :P Veel te onhandig, speel m'n muziek gewoon af op m'n PC (thuis) en PMP (onderweg/ergens anders).

Oja, een PMP is dat wat veel mensen een "MP3-speler" noemen, maar het ding speelt uiteraard veel meer af dan alleen MP3's.

[ Voor 9% gewijzigd door Compizfox op 06-11-2011 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

Touchdomex schreef op zondag 06 november 2011 @ 22:08:
[...]

iPod docks en USB ingangen zijn ook nog steeds net niet oplossingen. Werken over het algemeen vrij brak en de navigatie door het medium is echt bizar slecht altijd. Komt puur door het medium zelf namelijk gek genoeg. Er is nog niets wat net zo makkelijk werkt als een CD uit een hoesje trekken en in de speler pleuren.

Daarnaast is de kwaliteit van het mp3/flac spul nog altijd erg wisselend...
Ik weet niet welke USB ingangen jij gebruikt, maar bij mij werken ze 100% stabiel. Ik heb een netbookje via USB aan een losse DAC geknoopt. Uitstekend geluid en prima navigatie. Makkelijker dan een cd uit een hoesje trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Persoonlijk vind ik CD's met een CD-speler ook fijner, dan ga je ervoor zitten. Maar ik heb niet eens een cd-speler meer, en als ik er 1 ga halen, moet dat wel erg goed zijn. Tel daarbij op dat ik hooguit 200 cd's heb, en dat ik via usenet altijd kan leechen wat ik wil (jup mp3 dus weer ja). Kortom het is niet echt praktisch, plus komt flink geld bij kijken. Tenslotte zijn er maar zo en zo veel CD's waarvoor ik ga zitten (The Wall pink floyd en dat soort werk, daar is ook weer niet zoveel van gemaakt, voor die laatste van Coldplay ga ik echt niet zitten).
Killer schreef op zondag 06 november 2011 @ 22:10:
[...]

Ik weet niet welke USB ingangen jij gebruikt, maar bij mij werken ze 100% stabiel. Ik heb een netbookje via USB aan een losse DAC geknoopt. Uitstekend geluid en prima navigatie. Makkelijker dan een cd uit een hoesje trekken.
HHmmm, een losse Dac? Merk, en wat voor amp/boxen? Hoor je daar nou wel het verschil tussen mp3 256/320 en FLAC op? Ik hoor het niet op mijn Xfi geluidskaart (wel een Titanium HD, mooi ding verder)...

[ Voor 54% gewijzigd door Sjah op 06-11-2011 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

Sjah schreef op zondag 06 november 2011 @ 22:10:
HHmmm, een losse Dac? Merk, en wat voor amp/boxen? Hoor je daar nou wel het verschil tussen mp3 256/320 en FLAC op? Ik hoor het niet op mijn Xfi geluidskaart (wel een Titanium HD, mooi ding verder)...
Dac - Zelfbouw op basis van Burr-Brown PCM1796 en C-Media CM-108 USB chip.
Amp - Luxman C-05 Pre\M-05 Eindversterker
Boxen - Zelfbouw\modificatie op basis van Beovox penta

Verschil tussen MP3 en Flac (of cd-speler) hoor ik niet meer vanaf 256kbps.192kbps hoor ik in uitzonderlijke gevallen. Maar eigenlijk is mijn digitale muziekarchief voornamelijk FLAC en de rest MP3 >256kbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ok, tx, doet mij goed dat te horen, doe ik toch niet alles helemaal fout. Heb zelf een HK ap2500 Pre en Arcam P85 Eind. En wat boxen in verscheidenen kamers, die allemaal echt diep bass missen, maarja. Zou mijn pre wel ns willen wisselen voor een andere (een Luxman bijv. ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Killer schreef op zondag 06 november 2011 @ 22:10:
[...]

Standaard apparatuur van de gewone sterveling :+ Daarnaast is er imho op de PC nog steeds geen enkele die echt zo fijn werkt als een CD. Ik luister muziek als ik het niet bij mijn PC doe echt voor het luisteren en daar heb ik genoeg albums voor. Bij mij geeft een PC of ander digitaal apparaat wat niet naadloos werkt altijd stof tot denken en dat wil ik juist niet als ik eventjes netjes een CD aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

Sjah schreef op zondag 06 november 2011 @ 22:34:
Ok, tx, doet mij goed dat te horen, doe ik toch niet alles helemaal fout. Heb zelf een HK ap2500 Pre en Arcam P85 Eind. En wat boxen in verscheidenen kamers, die allemaal echt diep bass missen, maarja. Zou mijn pre wel ns willen wisselen voor een andere (een Luxman bijv. ).
Had je het idee dan dat je dingen fout deed?

Die AP2500 is een hele mooie pre-amp. Ik denk niet dat je heel veel wint\verliest met een andere pre-amp. Als je een keer wilt proberen, heb ik hier nog wel een Luxman C-03b om te proberen (als in lenen, ik wil hem wel weer terug :*) )
Touchdomex schreef op zondag 06 november 2011 @ 22:37:
[...]

Standaard apparatuur van de gewone sterveling :+ Daarnaast is er imho op de PC nog steeds geen enkele die echt zo fijn werkt als een CD. Ik luister muziek als ik het niet bij mijn PC doe echt voor het luisteren en daar heb ik genoeg albums voor. Bij mij geeft een PC of ander digitaal apparaat wat niet naadloos werkt altijd stof tot denken en dat wil ik juist niet als ik eventjes netjes een CD aanzet.
Ik snap niet helemaal wat er niet naadloos zou werken? Ik gebruik bij mijn PC een USB DACje van <€150,- (chinese zero-dac) en ook dat werkt probleemloos. Geen haperingen\weigeringen\stotteringen of wat dan ook. Op de PC gebruik ik WinAmp en op de netbook BPM-Player. Ik kan heel eenvoudig cd'tjes selecteren of playlisten selecteren\samenstellen, of zelfs de gehele muziekcollectie kiezen en random-play selecteren.
Ik zie niet in waar een cd-speler gebruikersvriendelijker of stabieler zou functioneren. De enige reden waarom ik nog een cd-speler gebruik en waar deze het wint op gebruiksvriendelijkheid is als de hele bende uit staat en ik ff muziek wil luisteren. Een cd-speler is sneller gebruiksklaar (opgestart) dan een pc of netbook.

Het enige dat ik soms mis is een afstandsbediening, maar dat heeft mijn cd-speler en versterker ook niet.
(voor de netbook gebruik ik logmein en dan een laptop op schoot, maar dat werkt niet echt gebruiksvriendelijk t.o.v. een losse AB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Killer schreef op zondag 06 november 2011 @ 22:07:
Ik weet dat je het niet zo bedoeld, maar het klinkt wel raar: Ik heb niets met digitale techniek, maar je koopt wel cd's (cd=digitaal)
Doelde met digitale muziek natuurlijk op mp3s/flac etc op een pc en niet een CD welke je in je hand kan houden.

Verder heb ik wel wat "digitale" muziek natuurlijk op mijn iPhone maar dit zijn allemaal volledige EAC images van CD's. Als je straks alleen nog maar muziek online kan kopen dan wordt je gedwongen om over te gaan naar Flac en in de meeste gevallen zelfs mp3. Ik zit daar echt niet op te wachten.

Nog even ontopic,

Zojusit de Pioneer A-447 versterker opgehaald, was slechts 20euro en het is echt prima versterker voor die prijs. Hij is een stuk krachtiger dan mijn Onkyo Receiver en geeft een veel voller en warmer geluid.

Ik zal hem binnekort ook eens open schroeven en een foto van het binnenwerk maken.

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/dpikud.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/wbt01c.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 251512 op 06-11-2011 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
  • Laatst online: 16:01
Een Pioneer A-447 voor 20 euro. Ik denk dat je een hele goede koop hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vraagje mbt het aansluiten van de versterker op mijn pc. Voorheen deed ik dit via mijn onkyo reciever via de optical aansluiting van mijn pc naar de receiver. Dit kan natuurlijk bij de versterker niet en ik begreep dat ik hem ook niet zomaar met een met een andere kabel kan aansluiten.

Wat heb ik nu precies nodig, heb ik een Dac nodig of is er misschien een makkelijkere goedkopere oplossing? En als ik voor een Dac zou gaan waar moet ik dan naar kijken of op letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Gewoon simpele 3.5mm naar tulp zou genoeg moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akai_Vintage
Je kan hem aansluiten op line out (meestal groen) van je pc geluidkaart met een tulp/RCA naar 3,5 mm koptelefoon jack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Touchdomex schreef op maandag 07 november 2011 @ 01:06:Gewoon simpele 3.5mm naar tulp zou genoeg moeten zijn
Akai_Vintage schreef op maandag 07 november 2011 @ 01:06:Je kan hem aansluiten op line out (meestal groen) van je pc geluidkaart met een tulp/RCA naar 3,5 mm koptelefoon jack.
Ok, ik had begrepen dat dat zeer slecht voor je versterker zou zijn en dat je of een DAC nodig hebt of een geluidskaart met RCA output. Mogelijk haal ik dingen door elkaar, in wat voor situatie zal je dan normaal een DAC inzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akai_Vintage
Ik heb verschillende versterkers aangesloten op die manier en geen problemen gehad.
Een DAC kun je inzetten als vervanger van je geluidskaart mits je die op usb aansluit.
Welke geluidskaart gebruik je nu (onboard of een pci/pcie)?

[ Voor 8% gewijzigd door Akai_Vintage op 07-11-2011 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Akai_Vintage schreef op maandag 07 november 2011 @ 01:18:Ik heb verschillende versterkers aangesloten op die manier en geen problemen gehad.
Een DAC kun je inzetten als vervanger van je geluidskaart mits je die op usb aansluit.
Welke geluidskaart gebruik je nu (onboard of een pci/pcie)?
Ik gebruik een onboard geluidskaart, maar als ik het goed begrijp gebruik je dan een Dac vooral als je een lage kwaliteits geluidskaart hebt en dit staat los van de kwaliteit van de versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akai_Vintage
Een DAC heeft een hogere kwaliteit dan een onboard geluidskaart (vaak kunnen onboard geluidskaarten tot 16bit/44100hz en DAC/dedicated geluidskaarten kunnen vaak 24bit/96khz aan.
Het is onzin dat het zeer slecht is voor de versterker om hem via de onboard geluidskaart te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150054

CD`s zullen misschien inderdaad een zachte dood sterven, alhoewel er altijd wel een aantal kopers zullen blijven, namelijk:

- zij die zijn blijven "hangen" op de CD, en (nog) niet aan IPod`s, MP3 en dergelijke willen, maar zowel CD`s als vinyl gebruiken (ikzelf ook)

- zij die door de aanschaf van een wat "betere" CD-speler het geluid richtig analoog geluid kunnen tillen (ikzelf ook).

Het is wel doodjammer dat gevoelige verbeteringen zoals de XRCD en XRCD2 zo beperkt zijn qua bibliotheek en zo duur blijven... :'(

Dus blijft het (bij mij) 50/50 CD en vinyl, occasioneel radio via tuner en nog occasioneler radio via Internet (IPad), dit hoofdzakelijk in bed... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Killer schreef op zondag 06 november 2011 @ 22:50:
[...]

Had je het idee dan dat je dingen fout deed?

Die AP2500 is een hele mooie pre-amp. Ik denk niet dat je heel veel wint\verliest met een andere pre-amp. Als je een keer wilt proberen, heb ik hier nog wel een Luxman C-03b om te proberen (als in lenen, ik wil hem wel weer terug :*) )
Tx aardig aanbod. Waar woon je om te beginnen? Die c03 is dat geen instapmodel-pre? Dat is mijn AP2500 nml. wel, en dat bedoel ik, ok hij is niet slecht, maar zou wel ns een (onbetaalbare) Arcam/Naim etc. preamp willen doen (vind je nagenoeg niet 2e hands).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Akai_Vintage schreef op maandag 07 november 2011 @ 01:37:
Een DAC heeft een hogere kwaliteit dan een onboard geluidskaart (vaak kunnen onboard geluidskaarten tot 16bit/44100hz en DAC/dedicated geluidskaarten kunnen vaak 24bit/96khz aan.
Dit is natuurlijk niet altijd het geval. O.a. Auzentech en Asus maken geluidskaarten die zich makkelijk kunnen meten met veel audiofiele boutique DACs. En deze kunnen ook alle spannend klinkende hz'en en audiofiele trendwoorden aan. Placebo doet ook erg veel in dat wereldje. Wel is het zo dat een DAC haar componenten in een aparte behuizing heeft, verwijderd van alle, potentieel inferentie-veroorzakende, computeronderdelen.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
rjvisje schreef op zondag 06 november 2011 @ 15:26:
ook op mij begint het Vinyl virus een beetje grip te krijgen. Na op 2 singles na nooit CD te hebben gekocht (voor mij geen toevoegde waarde ten opzichte van downloaden en de iPod), afgelopen week wat platen aangeschaft.

Nu komt echter het volgende punt. Uiteraard wil ik ze ook zo af en toe af kunnen spelen.
Daarom ben ik via marktplaats eens gaan kijken naar de in de omgeving te koop staande platenspelers (binnen een kilometer of 25 van Raalte/Deventer voor een uiteindelijke prijs van ong. max €50).
Daarbij kwam ik op de volgende spelers uit, maar heb er (nog) niet zo veel verstand van..:
- bij de lokale kringloopwinkel ben ik nog niet geweest, maar ivm krappe openingstijden van hun kant zit dat er ook niet zo snel in

Hopelijk denken jullie mee en zijn er tips.
Ik heb nu bovenstaande Akai ap-207 aangeboden gekregen voor €60,- aangezien ik er dus niet heel veel verstand van heb, maar dit wel een goede en mooi in de buurt aangeboden speler lijkt vraag ik me af of ik dit moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-08-2024
Negakinu schreef op maandag 07 november 2011 @ 14:09:
[...]

Dit is natuurlijk niet altijd het geval. O.a. Auzentech en Asus maken geluidskaarten die zich makkelijk kunnen meten met veel audiofiele boutique DACs. En deze kunnen ook alle spannend klinkende hz'en en audiofiele trendwoorden aan. Placebo doet ook erg veel in dat wereldje. Wel is het zo dat een DAC haar componenten in een aparte behuizing heeft, verwijderd van alle, potentieel inferentie-veroorzakende, computeronderdelen.
tegen audiofilie aankijken heeft wat mij betreft altijd twee kanten: er zijn mensen die roepen dat ze het horen wanneer een versterker op een 'audiofiel' stekkerblok is aangesloten, ze overdrijven wellicht en laten wat ze zien invloed hebben op hun gehoor. Aan de andere kant zijn er mensen die als tegenreactie ontkennen dat er verschil zit in de klank van cd-spelers (of DAC's in dit geval), dit vaak uit irritatie over de 'onzin' waar audiofielen geld in steken. Ik schaar mezelf tussen die twee groepen: ja, ik vind kabels van 900 euro en dure stekkerdozen onzin, maar op het moment dat je hoort dat een Chinese DAC van 180 euro een gelijk geluidsbeeld geeft als een NAD CD-speler van 900 euro, maar beter dan een NAD CD-speler van 250 euro weet je gewoon dat hier verschil in zit. Zelfs op mijn eind jaren 70 B&W boxen hoor ik een duidelijk verschil tussen 320kbit MP3 en 16 bit flac.: de MP3 geeft een metaliger en onangenamere sound dan de .flac, .flac weet geen betere kwaliteit dan MP3 te produceren wanneer mijn versterker is aangesloten op de DAC van mijn vrij nieuwe Asus moederbord. Verschillen in geluidskwaliteit tussen digitale bronnen zijn feitelijk te verklaren en daarom geloof ik daar ook in, dingen die niet zijn te bewijzen kunnen wat mij betreft 9/10 keer als verkooppraat worden beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akai_Vintage
rjvisje schreef op maandag 07 november 2011 @ 14:40:
[...]

Ik heb nu bovenstaande Akai ap-207 aangeboden gekregen voor €60,- aangezien ik er dus niet heel veel verstand van heb, maar dit wel een goede en mooi in de buurt aangeboden speler lijkt vraag ik me af of ik dit moet doen?
Akai_Vintage schreef op zondag 06 november 2011 @ 21:38:
Als ik 1 van die 3 zou moeten kiezen zou ik voor de Akai AP-207 gaan.
Direct drive is zeker voor iemand die net begint met de hobby een goede keuze aangezien die vaak minder onderhoud nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
Akai_Vintage hartelijk dank voor je reactie (had hem al gezien), maar de onderliggende vraag van mijn kant is dus eigenlijk: is €60,- een nette prijs voor deze Akai?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akai_Vintage
Dat lijkt mij een nette prijs voor die platenspeler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Misschien niet helemaal vintage (2002, komt dus een heel eind :P ), maar vandaag een Pioneer CT-W208R op de kop getikt:

Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.eu/images/products/cassettedeck/pioneer/ctw208r_front_gallery.jpg

Schijnt nog steeds nieuw gemaakt te worden a180 euro ofzo. Ding is zo goed als nieuw...voor 5,50 EUR mocht ik hem meenemen :D

Staat heel mooi bij mijn PD-5700 cd speler kan ik u melden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

LOLWTFBBQ, ik ga Marktplaats ook maar eens afstruinen dan :P

Moet het natuurlijk wel een beetje in de buurt zijn, want veel van die dingen zijn een beetje lastig op te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-06 21:14

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Ziehier dan mijn set, bestaande uit toch voornamelijk vintage spul :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/marc.miller/setrwijk.JPG

Acoustic Research AR-3a Improved luidsprekers
ERA 6066 draaitafel met Denon DL-110 Hi-MC
Cabre AS-41 preamp
Teac X-1000R tapedeck
Philips CD-880 CD speler
Philips AH380 eindtrap
Philips FT-980 tuner

Een TV heb ik niet in de zithoek staan zoals je ziet, lekker veel plek voor de audioset dus :)

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

Anoniem: 251512 schreef op maandag 07 november 2011 @ 01:27:
[...]
Ik gebruik een onboard geluidskaart, maar als ik het goed begrijp gebruik je dan een Dac vooral als je een lage kwaliteits geluidskaart hebt en dit staat los van de kwaliteit van de versterker?
Je versterker sloop je er absoluut niet mee als je de line-out van je geluidskaart gebruikt. Dus 3.5mm jack naar tulp en klaar is Klara. Of een externe DAC beter klinkt hangt helemaal af van de kwaliteit van de externe DAC en die van je geluidskaart. Ik zou eerst zo'n stekkertje proberen (kost je hooguit een paar euro) en als dat niet bevalt kun je altijd nog nadenken over het upgraden van je geluidskaart of de aanschaf van een externe DAC
Sjah schreef op maandag 07 november 2011 @ 13:20:
[...]
Tx aardig aanbod. Waar woon je om te beginnen? Die c03 is dat geen instapmodel-pre? Dat is mijn AP2500 nml. wel, en dat bedoel ik, ok hij is niet slecht, maar zou wel ns een (onbetaalbare) Arcam/Naim etc. preamp willen doen (vind je nagenoeg niet 2e hands).
Ik woon in de buurt van Meppel. De C-03 is geen instapmodel pré in mijn ogen. Maar goed, dat is ook een beetje waar je de grens trekt van instapmodel. Het is in ieder geval geen over-the-top high-end ding. Je had in die lijn de C-02, C-03 en de C-05. De opbouw van de eerste twee was min of meer identiek, alleen de mogelijkheden zaten verschillen in. Het is een volledig klasse A actieve voorversterker die mooie waarden laat noteren. De C-05 was de echte high-end pré. Maar of de C-03 beter klinkt dan de HK, dat zou ik niet weten.

Stukje over het ding op The Vintage Knob
I-Heine-I schreef op maandag 07 november 2011 @ 15:52:
[...]
tegen audiofilie aankijken heeft wat mij betreft altijd twee kanten: er zijn mensen die roepen dat ze het horen wanneer een versterker op een 'audiofiel' stekkerblok is aangesloten, ze overdrijven wellicht en laten wat ze zien invloed hebben op hun gehoor. Aan de andere kant zijn er mensen die als tegenreactie ontkennen dat er verschil zit in de klank van cd-spelers (of DAC's in dit geval), dit vaak uit irritatie over de 'onzin' waar audiofielen geld in steken. Ik schaar mezelf tussen die twee groepen: ja, ik vind kabels van 900 euro en dure stekkerdozen onzin, maar op het moment dat je hoort dat een Chinese DAC van 180 euro een gelijk geluidsbeeld geeft als een NAD CD-speler van 900 euro, maar beter dan een NAD CD-speler van 250 euro weet je gewoon dat hier verschil in zit.etc...
Het voert te ver om hier een hele discussie op te gaan zetten over de voors en tegens van high-end audio. Daarvoor lopen al andere threads hier op het forum, maar ik ben een andere mening toegedaan. Ik moet bijvoorbeeld de eerste nog tegenkomen die blind een 320k MP3 kan onderscheiden van een FLAC op een goede installatie. Het feit dat verschillen in digitale bronnen verklaarbaar zijn, wil nog niet zeggen dat ze ook hoorbaar zijn. Daarvoor zijn vaak de marge's te klein. Je kunt in ieder geval stellen dat de verschillen tussen cd-spelers en losse dac's zo klein zijn dat veel mensen ze niet blind zullen horen. Of dat eventuele kleine verschil je de kosten van vaak peperdure apparatuur waard is, dat moet een ieder voor zich bepalen.

Een verbetering t.o.v. een onboard geluidskaart hoor je al wel vrij snel. Dat komt omdat de onboard oplossingen vaak niet erg mooi geïmplementeerd zijn (er zijn uitzonderingen uiteraard) waardoor je allerlei storende elektrische invloeden kunt horen, afkomstig van de PC. Maar zelfs dat horen veel mensen niet.

Ik zou dus langzaam blijven opschalen. Eerst een analoog kabeltje, dan misschien een betere geluidskaart of externe DAC, afhankelijk van je wensen.
mentalmadnizz schreef op maandag 07 november 2011 @ 21:53:

Philips AH380 eindtrap
Zuinig op zijn! Dat is een heel mooi eindtrapje!! (de rest van de spullen ook hoor :+ )

[ Voor 3% gewijzigd door Killer op 07-11-2011 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:44

Prachtige speakers.. O+ mooie set! :)

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Compizfox schreef op maandag 07 november 2011 @ 21:46:
LOLWTFBBQ, ik ga Marktplaats ook maar eens afstruinen dan :P

Moet het natuurlijk wel een beetje in de buurt zijn, want veel van die dingen zijn een beetje lastig op te sturen.
MP kun je doen, maar kringloopwinkels zijn vaak een nog betere bron - zeker als er nono's werken die de ballen verstand hebben van apparatuur. En die werken er _vaak_ ;)
Mijne komt ook van de kringloop btw :)

@mentalmadnizz: Nooit overwogen om die Philips 800 / 900 set compleet te maken? CD speler sowieso zuinig op zijn, maar dat wist je vast al ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-06 21:14

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

The Eagle schreef op maandag 07 november 2011 @ 22:27:

@mentalmadnizz: Nooit overwogen om die Philips 800 / 900 set compleet te maken? CD speler sowieso zuinig op zijn, maar dat wist je vast al ;)
Ik heb juist het idee dat ik net de krenten uit de pap heb staan met deze speler en FT980 tuner. De DFA888 is een goede versterker maar de Cabre pre + de 380 eindbak rennen rondjes om die integrated bak :)

De FA960 is ook een goeie maar ik weet niet of ze het halen bij het huidige niveau :)

Die Cabre preamp is trouwens een Italiaans apparaat die volgens een no-nonsense methode gebouwd is. Wat er niet op hoeft zit er niet in en wat er wel in zit is met de beste onderdelen gebouwd. Prachtig schakelmateriaal en componenten, en een geweldige (echt waar) phonopre. De phonopre uit een Philips DFA888 is een slecht klinkend pongel in verhouding :)

De 380 krijgt trouwens binnenkort nieuwe lampjes, dan stel ik gelijk de VU meters af (geven veeel te veel aan) en zit eraan te denken om 'm te reviseren :)

Nee, voorlopig houd ik het bij de CD880 en FT980, met eromheen "zorgvuldig gekozen"* pareltjes uit de catalogi van andere merken :)

*lees: over gestruikeld in kringloopwinkels, radiobeurzen en rommelmarkten ;)

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-06 16:39

[afbeelding]

ERA 6066 draaitafel met Denon DL-110 Hi-MC
Cabre AS-41 preamp
Teac X-1000R tapedeck
Philips CD-880 CD speler
Philips AH380 eindtrap
Philips FT-980 tuner

Een TV heb ik niet in de zithoek staan zoals je ziet, lekker veel plek voor de audioset dus :)
Echt heel cool, die Teac X-1000R :9~. Heb je daar ook tapes voor (edit\ beetje retorische vraag hehe)? Hoe is het geluid :)?
Pagina: 1 ... 29 ... 168 Laatste