Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:41
@Akai, zou je met aluminium niet een mooie nieuwe kap kunnen maken? Flinke plaat op maat laten zagen, buigen etc.

Mocht je de houten kap nog niet mooi strak krijgen, dan kun je misschien nog spuitplamuur overwegen. Goed schuren met een kleine korrel en een paar keer aflakken.

[ Voor 42% gewijzigd door Cobb op 15-04-2011 21:15 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akai_Vintage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-04-2022
@Cobb, Ik heb de kap naar mijn zeggen weer netjes en strak gekregen.
Alu is wel een idee misschien doe ik dat later nog wel.

Zo zag de kap eruit toen ik m binnen kreeg
Afbeeldingslocatie: http://i606.photobucket.com/albums/tt145/Keessieknoei/AM-2800kapoudthumb.jpg

Zo is ie nu
Afbeeldingslocatie: http://i606.photobucket.com/albums/tt145/Keessieknoei/AM-2800kapnieuwthumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Akai-vintage, als jij (en de toekomstige eigenaar) er tevreden mee bent dan is dat het belangrijkst.
Als ik bovenstaande foto's met elkaar vergelijk dan lijken er op de onderste foto tussen het linker en middelste ventilatie-rooster enkele oneffenheden te zitten die bij de bovenste foto niet aanwezig lijken te zijn maar dat zal wel in de foto's zitten? Je hebt waarschijnlijk met de kwast gewerkt en niet met een spuitbus?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akai_Vintage
@hardware-lover, Er zitten kleine oneffenheden maar die zaten er al toen ik de oude laag eraf gehaald had.
Ik vind het zelf er bij horen maar ja iedereen is anders.
Ik heb het inderdaad met een kwast gedaan vind ik zelf ook netter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-05 21:51
Akai_Vintage schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 16:29:
@hardware-lover, Er zitten kleine oneffenheden maar die zaten er al toen ik de oude laag eraf gehaald had.
Ik vind het zelf er bij horen maar ja iedereen is anders.
Ik heb het inderdaad met een kwast gedaan vind ik zelf ook netter.
Zelf zou ik plamuren schuren (heel veel schuren) en spuiten doen. Met het plamuren en schuren raak je alle oneffenheden kwijt en als je daarna mat zwart spuit kleurt ie ook meteen mooi bij het front. Als je een beetje kan spuiten is het niet zo moeilijk om kleur strak te spuiten. Alleen blanke lak is soms wat lastiger.

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 365612

Ik geloof niet dat dit tot de vintage hoort... ik zocht een goedkope CD-speler en kwam bij de kringloop deze Pioneer CD/CDV/LaserDisc-speler tegen.

Afbeeldingslocatie: http://img690.imageshack.us/img690/4700/dscn3864b.jpg

Misschien vind ik op de komende vrijmarkt wel ergens LaserDiscs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:31

Bestla

M/M -> V/F

Is vintage genoeg hoor, laserdiscs zijn al jaren niet meer in de handel. Die laserdiscs zijn de voorloper van de DVD. En groot, ze hebben het formaat van een 12" LP

[ Voor 16% gewijzigd door Bestla op 17-04-2011 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet ik, wel eens gezien (Chriet Titulaer had hier in de jaren '80-'90 een shopje met gadgets) maar nooit in handen gehad. Ik zag dat de schijven op marktplaats staan, zal er eens wat zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger is here
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-05 12:34

roger is here

duss..

Kwam deze op een vlooienmarkt tegen, toch maar meegenomen 12 euro.

En hij doet het! alleen ontbreekt het mooie (naar ik heb begrepen) groene lampje rechts boven.
Ook kan ik maar weinig zenders ontvangen, misschien een nog betere antenne maken\kopen.

philips bx 500-a

Afbeeldingslocatie: http://fotopocket.nl/fpimages/2011/04/17/b9d8d9837fec92fa93f85fee90b91af1/radiok.jpg

Me? Crazy? I aint crazy, poor people are crazy i'm eccentric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-10-2024
Anoniem: 365612 schreef op zondag 17 april 2011 @ 14:02:
Weet ik, wel eens gezien (Chriet Titulaer had hier in de jaren '80-'90 een shopje met gadgets) maar nooit in handen gehad. Ik zag dat de schijven op marktplaats staan, zal er eens wat zoeken.
Ik heb nog iets van 90 laserdisc in twee LP koffers staan, waaronder The lion king box, en de oorspronkelijke niet opgepoetste extra renders versie van Starwars ;)

Oh een bijpassende pioneer 515 player. Voor toen echt een beeld kwaliteit waar menigeen van moest kwijlen vergeleken met VHS, maar als ik het nu vergelijk met bluray disks, vallen sommige discs toch aardig door de mand..

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Heel lang deze speakers gebruikt:
Afbeeldingslocatie: http://audioidiots.com/Sony/catalogi/1987/middel/p063i2.jpg
Sony SS-E400

Klonken best aardig maar misten het laag.

En van deze set had ik tot voor kort de Versterker + Equalizer in gebruik, ik heb overigens de hele set incl platen speler :)
Afbeeldingslocatie: http://www.technics-vingers.nl/images/players/74_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.technics-vingers.nl/images/players/74_2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.technics-vingers.nl/images/players/74_3.jpg

Geen idee of deze spullen goed stonden aangeschreven, maar met name de Kenwood set vind ik nog altijd mooi om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2024

dreeke

outdated icon

Nieuwe aanwinst, Philips EL 3511 uit 1955.
Foto is niet van mijn exemplaar, die mag nog wel wat liefde hebben voor 'ie zo mooi is.

Afbeeldingslocatie: http://www.bandrecorder.be/EL%203511.bmp-for-web.jpg

Zie ook http://www.bandrecorder.be/EL%203511.html .

Binnenkort maar eens open schroeven om te kijken of alles binnen nog op orde is en dan aan het net hangen en kijken of 'ie het doet.
Vaak doen ze het nog wel, en deze heeft volgens zeggen een jaar of 15 geleden nog af en toe gedraaid. Zal mij benieuwen.

De foto doet vermoeden dat het een enorm bakbeest is maar dat valt eigenlijk wel mee, hij is net zo breed als een standaard stereo-component, dus dat is iets van 42-44cm.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
roger is here schreef op zondag 17 april 2011 @ 18:24:

En hij doet het! alleen ontbreekt het mooie (naar ik heb begrepen) groene lampje rechts boven.
Ook kan ik maar weinig zenders ontvangen, misschien een nog betere antenne maken\kopen.

philips bx 500-a

[afbeelding]
Oogjes zijn zo te vervangen.

Dat je zo weinig zender kan ontvangen is niet heel vreemd.
Er is geen hond die meer op die golven verzend :P

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat een mooie apparaten weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-04 23:27
Is 20 jaar oud al vintage? Veel oudere akai toren van opa is helaas weggegooid maaar:

Heb hier van mijn oma 2 stuks Magnat Zero 6 gekregen. Klinkt prima maar vraag me toch af waar het vandaag de dag mee te 'vergelijken' valt.

Zie bijvoorbeeld 'hogere specs' magnat supreme speakers (om het simpel te houden keek ik naar wat magnats) zoals de supreme 2000 maar dan zie ik dat die maar 17,5 kilo zijn tegen de 29,5 kilo van de Zero 6 als ik niet zo heel veel om vintage geef is het dan beter om deze dingen te verkopen en iets 'nieuws' te halen of heb ik gewoon mooi spul in handen wat ik niet weg zou moeten doen?

Overigens een even oude kenwood toren erbij, maar ben nog aan t bekijken hoe en wat dat precies is, weet wel dat ik al praktisch mijn hele leven die set bij mijn oma ken en het altijd geweldig geluid heeft gegeven!

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/1/127768.jpg

- Stereo synthesyser tuner T-94L
- CD Speler DP-940
- Stereo double auto reverse Casette deck X-94
- Stereo integrated Amplifer A-94
- Platenspeler P 94
- Graphic Equalizer GE-940

(op de foto staan de P94 en de GE940 er niet bij, is niet mijn foto)

ps. Wil deze dingen op mijn pc aansluiten die momenteel gewoon onboard audio heeft. Welke stappen moet ik ondernemen? Het gaat audio uit mijn HDMI connector op een nVidia GTX460 die ik route door mijn monitor (Asus VK266H) en vanuit daar naar mijn AMBX setje speakers. Of dus de onboard VIA HD VT2020. De reden dat ik momenteel via HDMI ga is omdat ik via onboard last krijg van een pieptoon bij hoge FPS. Des te hoger de frames des te hoger en luider de toon.

Welke componenten van de set moet ik hiervoor gebruiken en hoe sluit ik dit het beste aan? Heb ik ook nog een goede geluidskaart nodig?

(mocht dit hier niet thuishoren in het topic, maar iemand zich toch geroepen voelen om te helpen hoor ik dat wel middels DM)

[ Voor 43% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 18-04-2011 02:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289293

dreeke schreef op zondag 17 april 2011 @ 23:58:
Nieuwe aanwinst, Philips EL 3511 uit 1955.
Foto is niet van mijn exemplaar, die mag nog wel wat liefde hebben voor 'ie zo mooi is.

[afbeelding]

Zie ook http://www.bandrecorder.be/EL%203511.html .

Binnenkort maar eens open schroeven om te kijken of alles binnen nog op orde is en dan aan het net hangen en kijken of 'ie het doet.
Vaak doen ze het nog wel, en deze heeft volgens zeggen een jaar of 15 geleden nog af en toe gedraaid. Zal mij benieuwen.

De foto doet vermoeden dat het een enorm bakbeest is maar dat valt eigenlijk wel mee, hij is net zo breed als een standaard stereo-component, dus dat is iets van 42-44cm.
Hej Dreeke!, jij ook hier al actief? :*)

mooie aanwinst! plaats je ook nog een foto van dat kleine recordertje? (Telefunken was het toch)?
Die had ik ook wel willen hebben, gaaf dingetje en loodzwaar

zal binnenkort mijn aanwinsten hier een plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die Kenwood-set is heel behoorlijk van kwaliteit. Ik heb de A-93, da's een behoorlijk zware en degelijke versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akai_Vintage
Ik heb een Kenwood A-62 dat is denk ik 1 van de budget versterkers.
Is niet heel licht maar de knoppen voelen goedkoop aan vergeleken met mijn andere versterkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:30

SeatRider

Hips don't lie

Akai_Vintage schreef op maandag 18 april 2011 @ 19:22:
Ik heb een Kenwood A-62 dat is denk ik 1 van de budget versterkers.
Is niet heel licht maar de knoppen voelen goedkoop aan vergeleken met mijn andere versterkers.
Een A62 is niet zo budget hoor, was onderdeel van de M62 midiset (1999 gulden voor versterker, tuner, cassettedeck en cd speler, eq en platenspeler optioneel!).

Ik had zelf de M83. Mooi spul, ook de latere M54 en M74 (die hierboven ook deels staan).

*zwijmel

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:02

heuveltje

KoelkastFilosoof

TWeaKLeGeND schreef op maandag 18 april 2011 @ 01:37:

ps. Wil deze dingen op mijn pc aansluiten die momenteel gewoon onboard audio heeft. Welke stappen moet ik ondernemen? Het gaat audio uit mijn HDMI connector op een nVidia GTX460 die ik route door mijn monitor (Asus VK266H) en vanuit daar naar mijn AMBX setje speakers. Of dus de onboard VIA HD VT2020. De reden dat ik momenteel via HDMI ga is omdat ik via onboard last krijg van een pieptoon bij hoge FPS. Des te hoger de frames des te hoger en luider de toon.

Welke componenten van de set moet ik hiervoor gebruiken en hoe sluit ik dit het beste aan? Heb ik ook nog een goede geluidskaart nodig?
Je zult dit gewoon via de analoge uitgang moeten aansluiten, dus veel keuze heb je dan al niet meer :)
Je zult ofwel dat gepiep moeten oplossen, of een nieuwe geluidskaart halen en daarmee het zaakje aansturen.

Losse dac kan ook, maar ik betwijfel of dat prijstechnisch interessant is.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Anoniem: 289293 schreef op maandag 18 april 2011 @ 16:53:
[...]

Hej Dreeke!, jij ook hier al actief? :*)

mooie aanwinst! plaats je ook nog een foto van dat kleine recordertje? (Telefunken was het toch)?
Die had ik ook wel willen hebben, gaaf dingetje en loodzwaar

zal binnenkort mijn aanwinsten hier een plaatsen
Je bedoelt de Grundig TK-2200. :)
Inderdaad best zwaar nog, en hij kan behoorlijk hard. :P

Afbeeldingslocatie: http://www.openreeltapes.com/storage/TK2200/Grundigje3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.openreeltapes.com/storage/TK2200/Grundigje4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akai_Vintage
SeatRider schreef op maandag 18 april 2011 @ 19:34:
[...]

Een A62 is niet zo budget hoor, was onderdeel van de M62 midiset (1999 gulden voor versterker, tuner, cassettedeck en cd speler, eq en platenspeler optioneel!).

Ik had zelf de M83. Mooi spul, ook de latere M54 en M74 (die hierboven ook deels staan).

*zwijmel
Ok dat het een onderdeel was van een midi set wist ik maar dat ie 1999 gulden was niet.
Het is opzich een prima versterker (heb ook alleen de versterker) maar qua wattage niet echt veel 40 watt dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Die van mij is een A-34 en die haalt 2x 80watt dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nee Dreeke die bedoel ik niet

was er een met een creme kleurige bovenkant passen ook alleen 10 of 13 cm spoelen in dit verzinkt er in liggen
verder was de kleur mintgroen met een houten kast bekleed met lichtbruin kunstleer

zonder deksel of handvat.
ook geen ingebouwde luidspreker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
dreeke schreef op maandag 18 april 2011 @ 19:45:
[...]

Je bedoelt de Grundig TK-2200. :)
Inderdaad best zwaar nog, en hij kan behoorlijk hard. :P

[afbeelding]

[afbeelding]
Gaaf ding!

Ik had vroeger een model wat hier *heel* erg veel op leek, maar dan met een cassettedeck. Je kon hier de zijkant eraf halen, en daar zat dan het cassettedeck verstopt.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Anoniem: 289293 schreef op maandag 18 april 2011 @ 21:22:

was er een met een creme kleurige bovenkant passen ook alleen 10 of 13 cm spoelen in dit verzinkt er in liggen
verder was de kleur mintgroen met een houten kast bekleed met lichtbruin kunstleer

Dan was het in elk geval niet eentje van mij. :+

[ Voor 6% gewijzigd door dreeke op 18-04-2011 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Laatst online: 06-04 23:27
heuveltje schreef op maandag 18 april 2011 @ 19:45:
[...]

Je zult dit gewoon via de analoge uitgang moeten aansluiten, dus veel keuze heb je dan al niet meer :)
Je zult ofwel dat gepiep moeten oplossen, of een nieuwe geluidskaart halen en daarmee het zaakje aansturen.

Losse dac kan ook, maar ik betwijfel of dat prijstechnisch interessant is.
Ik doelde er meer op hoe en of ik het geluid 'neutraal' naar de amp moet sturen. HDMI > Monitor > 3,5mm = analoog dus kan ook gewoon via monitor. En verder of ik de graphic equalizer ook nog nodig heb danwel of deze nog veel nut heeft. Des te minder ik aansluit des te beter, maar heb t wel graag 'correct' draaien.

Weet dat deze set (M94 + Magnat Zero 6) totaal in de 7-10k gulden zat (althans dat word me verteld).

Inmiddels vernomen dat de Magnat Zero 6 een ribbon speaker is, en dus niet 1 op 1 te vergelijken met de meeste nieuwe speakers. Hoop alsnog dat iemand me kan vertellen met welke klasse of soort speaker dat nu nog te koop is ik het enigzins alsnog zou kunnen vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:47

Reinier

\o/

Zelf heb ik geen vintage apparatuur, maar mijn schoonouders wel. Ze gebruiken al iets van 35 jaar een Bang & Olufsen BeoMaster 1900-2, nieuw gekocht in 1976/1978. Inclusief twee BeoVox P30's. Ergens op zolder moeten ze ook nog een (werkende) BeoCord 1900 hebben staan 8)

Helaas is de BeoMaster er een paar dagen geleden mee opgehouden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan wordt het tijd voor een revisie, dan kan-ie weer een paar decennia mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akai_Vintage
Ik vind het niet zo gek dat iets dat meer dan 30 jaar speelt kapot gaat.
Zeker als het elke dag gebruikt wordt.
Elco's en zo slijten ook en 30 jaar is al nice imo.
Mijn Akai AM-2600 draait nog steeds compleet orgineel en alles werkt nog zoals het hoort behalve het lampje achter de meters.
Een revisie is vaak ook goed te doen B&O weet ik niet maar denk dat het qua prijs mee zal vallen als je het zelf doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:41

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Anoniem: 289293 schreef op maandag 18 april 2011 @ 21:22:

Was dat geen dictafoontje dan? Die heb ik ook ergens gezien zaterdag..

Ik kan me zo snel ook niet meer voor de geest halen wat je bedoelt :)

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
B_FORCE schreef op maandag 18 april 2011 @ 00:39:
[...]

Oogjes zijn zo te vervangen.
Maar met het plaatsen van een new old stock EM34 verdrie-a-vier-voudigt de waarde van de radio ongeveer. Met een gebruikt exemplaar verdubbelt hij alsnog. Ze worden niet meer gemaakt en slijten relatief snel, dus dat merk je in de prijs.
Dat je zo weinig zender kan ontvangen is niet heel vreemd.
Er is geen hond die meer op die golven verzend :P
Als je het niet weet, kan je het beter niet proberen te zeggen... Op de middengolf zitten nog steeds redelijk wat zenders, maar een radio als deze heeft een losse draadantenne nodig, omdat er geen ferrietantenne ingebouwd zit. Met een paar meter draad kom je soms al een heel eind.

Overigens kan het best zijn dat de performance flink achteruit is gegaan door lekkende teer/papier-condensatoren. Eigenlijk is het wel een goed idee om de paar belangrijkste (koppel-C naar de eindtrap en alles waar een hoge spanning over staat) te vervangen als je hem vaker wilt laten spelen. Anders loop je kans op flinke gevolgschade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik kan voor een prikkie een Pioneer CT-777 op de kop tikken. DIng heeft alleen aan jaar of 5 stil gestaan (wel in een kast) en de eigenaar zegt dat hij altijd redelijk gefunctioneerd heeft. Hij kon hem alleen zelf niet testen.
Verder gaat het klepje wel open maar niet meer auatomatisch dicht. Iemand een idee of dat simpel te fixen is?
http://www.vintagecassette.com/Pioneer/CT-777

Edit: nevermind. Gaaf deck maar ik heb hem al afgezegd.
The search continues :)

[ Voor 9% gewijzigd door The Eagle op 20-04-2011 21:26 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:20
roger is here schreef op zondag 17 april 2011 @ 18:24:

philips bx 500-a

[afbeelding]
Wauw _/-\o_ O+ verliefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
  • Laatst online: 19:42
Mijn laaste aanwinst (en mijn eerste Nikko versterker):

Een Nikko NA-590 versterker (samen met een Nikko EQ-II equalizer) gekocht voor 35,-.

De versterker heb ik compleet schoongemaakt (alle alle pots losgesoldeerd en gereinigd), voorzien van nieuwe elco's (behalve de twee grootte voedings elco's), een nieuw speaker relais, verlichting vervangen en de kap heb ik opnieuw gespoten. Klinkt fantastisch deze Nikko.

Afbeeldingslocatie: http://img811.imageshack.us/img811/2425/dscf4275.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img151.imageshack.us/img151/5194/dscf4276y.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img812.imageshack.us/img812/4206/dscf4279w.jpg

Ben alleen nog op zoek naar een service manual voor deze versterker, kan iemad mij daar misschien aan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

Strak setje zo!

Heb je nu zon belabberde speakers eraan hangen of staat die EQ voor de foto op zo'n extreme badkuip-curve? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
  • Laatst online: 19:42
mentalmadnizz schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 11:58:
Strak setje zo!

Heb je nu zon belabberde speakers eraan hangen of staat die EQ voor de foto op zo'n extreme badkuip-curve? :)
Het probleem is dat mijn hobbykamertje maar 2x2 is en ik dus alleen plaats heb daar voor kleine speakers. Er hangt een paar Philips 22RH422 en Bose 201 aan. Om toch nog een vette, warme bas te produceren (op laag volume) raggel ik die via de equalizer lekker omhoog waarmee ik de belabderde akoestiek een beetje teniet doe. Zo draait het boven een aantal weken en als de set goed genoeg bevalt mag ie een paar maanden in de woonkomer staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Onlangs setjes Translator Impact 4's aangeschaft.
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2ikdzx0.gif

Wilde al een tijdje eens fatsoenlijke speakers en kwam het merk een tijdje terug al eens op marktplaats tegen. Volgens ervaringen van internet schenen het fijne speakers te zijn, lekker neutraal, gesloten kast, makkelijk aan te sturen. Vorige week kwam ik dit setje tegen voor een hele mooie prijs dus afspraak gemaakt, daar even gecontroleerd of alles werkte en gelijk meegenomen.

Heb er nu al wat luister uurtjes opzitten en het klinkt boven verwachting goed. Moest er in het begin even aan wennen maar nu ik eraan gewend begin te raken blijken het inderdaad zeer uitgebalanceerde speakers te zijn. Gewoon lekker helder en vooral strak, kan er uren naar luisteren zonder dat er iets begint te irriteren. Enige is dat het laag nogal aanwezig kan zijn doordat mijn kamer nogal klein is, desondanks nog steeds niet zo modderig als mijn vorige speakers.

Stuur het aan met een eigenbouw 10W klasse-a versterker en dat gaat gelukkig goed. Volgende stap is andere DAC, gebruik nu die van de terratec phase 26 maar heb het idee dat die nog wat laat liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:55
Looking good!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:55
Mooie speakers zo te zien :). Fijn ook dat er een midrange speaker in zit (?), scheelt IMO een hele hoop voor een mooi neutrale weergave.
Wel leuk trouwens dat je zelf een versterker hebt gebouwd, ging dat een beetje, of had je daar toch flink wat elektronica kennis en ervaring voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Het is een 3-weg speaker idd maar hoorde laatst een 2-weg studiomonitor (reden dat ik ook maar eens andere speakers ging kopen) en dat klonk ook heel goed.

Mijn versterker is heel eenvoudig, nog geen 25 componenten per kant. Met een beetje inzicht heel makkelijk zelf te bouwen. Had toen een docent die printjes voor mij heeft gemaakt. Enige nadeel is dat er elco's in de uitgang hangen, later nog wel vervangen door betere exemplaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooi die Translators, en een strak Nikko setje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosje77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-04 17:16
Deze week nog een Sanyo JA 2503 versterker bij een kringloop gekocht voor een paar euro.
Defect stond er op. Thuis de kap er af gehaald en ik ondekte dat alle zekeringen er uit waren.
Gelukkig stond op de printplaat de waardes. Na wat meetwerk de zekeringen geplaatst en getest.
Er zit een verbluffend goed geluid in moet ik zeggen. Ze verdiend eigenlijk betere boxen dan de Bose 201 die ik nu aan heb zitten.

Plaatjes zeggen soms meer dan woorden:
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5101/5653209644_8820baae82_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5106/5650927910_a90d0ba2b8_z.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door rosje77 op 13-09-2011 17:13 . Reden: foto toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo allemaal,

De laatste rijd weinig gepost hier maar wel weer veel spul erbij gekregen!

begin hier maar mee:

Afbeeldingslocatie: http://i445.photobucket.com/albums/qq174/bodemjager/SDC13987-1.jpg

16 April naar een rommelmarkt hier in de buurt geweest.
Daar trof ik een Braun TGC-450 cassettedeck aan!
bij thuiskomst bleek hij nog te werken ook! alleen snaartje voor terugspoelen moet ik waarschijnlijk vervangen.
Vrij zeldzaam beestje lijkt me dit.

Ook kreeg ik die dag een Akai 1710 in mijn bezit (niet via rommelmarkt).
De doppen die de tapes op de plek houden, komen binnen kort nog mijn kant op *O*

Afbeeldingslocatie: http://i445.photobucket.com/albums/qq174/bodemjager/SDC13991-1.jpg

Django Reinhardt speelt momenteel de sterren van de hemel op deze bandrecorder.

Hier een filmpje dat ik gemaakt heb met mijn mobiele telefoon:

een vriend van me kwam afgelopen dinsdag langs en had een verrassing voor me bij zich:

Afbeeldingslocatie: http://i445.photobucket.com/albums/qq174/bodemjager/SDC13988.jpg

een Philips N2521!

hij wist dat ik er naar zocht en had er een voor me gevonden bij een kringloop bij hem in de buurt.
Werkt niet helemaal naar behoren (bandloop start zodra ik de machine aanzet :?
en volume via hoofdtelefoon is erg zacht :S
Knopje wat ontbreekt krijg ik binnenkort nog

binnenkort post ik meer aanwinsten

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 289293 op 24-04-2011 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Laatst online: 18:47

rapture

Zelfs daar netwerken?

Aiwa P22 versterker gebruik ik een tijd met gekraak en met een goede dosis WD-40 geleiden de schakelaars, connectoren,... terug normaal. De bijhorende tuner staat op een luidspreker, maar wordt niet meer gebruikt.

De bijhorende voorversterker had ik in de pre-WD-40 tijd uit elkaar gehaald en die ga ik waarschijnlijk niet meer heel terug zien. Wel jammer, nu zou ik het met minder moeite dan mobo's recappen (elco's vervangen) terug normaal doen werken.

Dan maar een metalen bakje met een stereopotmeter tussen de geluidsbron en versterker. En die potmeters verslijten ook, dus WD-40 erin knallen.

Nu nog een voorversterker en een goede platenspeler zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

Mooi, mooi, mooi. Topdeck van Philips uit die tijd. Heb vroeger zelf ook zo'n ding gehad.

En bandloop starten na aanzetten, had als ik het mij goed herinner te maken met de 'sensors' bovenin het cassette-compartiment. Dit deck spande automatisch de tape bij inleggen van een cassette. Als de sensor vastzit denk hij dat er een cassette inzit en gaat hij spannen.

Dit laatste is wel vreselijk uit het oude geheugen, dus of het helemaal accuraat is durf ik niet te zeggen.

En wel leuk voor de heb: http://www.mfbfreaks.nl/folders/1977/1/index.html

Maar misschien kende je die al.

[ Voor 7% gewijzigd door Killer op 25-04-2011 00:30 ]

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 339445

Telt de b&w dm110 ook als vintage? :)

Afbeeldingslocatie: http://i875.photobucket.com/albums/ab320/hellmar/alles/IMAG0044.jpg

inhoud van de kast (niet helemaal vintage):

Afbeeldingslocatie: http://i875.photobucket.com/albums/ab320/hellmar/2011-04-25-22-20-26.jpg

wat zie je:

B&w dm110
Philips matchline tv
harman kardon hd 100 cd speler
harman kardon cd91c casette deck
xbox
harman kardon dvd 25
onkyo tx-ds777 reciver

en naast de kast staan nog :
dual 505 platen speler
harman kardon tu610 tuner
harman kardon pm640 versterker

Hellaas moeten deze gerepareerd worden voor verschillende mankementen

[ Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 339445 op 25-04-2011 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De 110 ligt nogal onder vuur bij audiofanaten, maar ik vind het fijne speakers. Ik luister er al 18 jaar naar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:45

silitek

Tubes Only

Nieuw aanschaf luisterkamertje: Yamaha AX-900 een van de beste geïntegreerde versterkers ooit gemaakt door Yamaha en een set B&W Dm2a transmissielijn speakers originele stands moet ik nog zoeken/maken.

Afbeeldingslocatie: http://fotopocket.nl/fpimages/2011/04/26/c528ad369264426f9335f73d920967fc/34gvgk7.jpg

Filmpje:

;)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Mooie speakers qua geluid dan, zit zo te horen goeie punch in. Heb zelf een aardige set, maar bass ontbreekt beetje, goeie zware nieuwe speakers zijn duur, en 2e hands zou ik op zoek kunnen gaan, maar je bent beperkt zonder auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jouw luisterkamer ziet er super uit! Heel wat anders dan mijn stapel mismatched componenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Anoniem: 365612 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 09:51:
Jouw luisterkamer ziet er super uit! Heel wat anders dan mijn stapel mismatched componenten.
;) ..probeer het zo compleet mogelijk te krijgen. Doe daar nu inmiddels al 3jaar over.
Sjah schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 20:41:
Mooie speakers qua geluid dan, zit zo te horen goeie punch in. Heb zelf een aardige set, maar bass ontbreekt beetje, goeie zware nieuwe speakers zijn duur, en 2e hands zou ik op zoek kunnen gaan, maar je bent beperkt zonder auto.
Zonder auto idd beperkt!!..met een B&W Dm2a speaker b.v. wil je niet te lang mee schouwen.
kilo of 25 p.p zoiets..

[ Voor 44% gewijzigd door silitek op 27-04-2011 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-03 20:59
Nou echt vintage is het geloof ik nog niet, maar oud is het wel, een Pioneer A223 met Mission 760i speakers:
Afbeeldingslocatie: http://s3.postimage.org/160clx1tw/DSCF3559.jpg(clickable)
Afbeeldingslocatie: http://s4.postimage.org/2ny0xgt44/DSCF3560.jpg(clickable)
Afbeeldingslocatie: http://www.classicaudio.fi/kuvat/0808/070808PioneerA1s.JPG(niet mijn foto, ook niet clickable)
Afbeeldingslocatie: http://s4.postimage.org/2nz4md4ys/Niks_0022.jpg(clickable, maar mobiele telefoon foto)
Afbeeldingslocatie: http://s3.postimage.org/1633u5vgk/Niks_0055.jpg(zelfde verhaal als hierboven, maar ik wist niet dat het zo erg was gesteld met die camera :X)

Kom zelf van een setje Logitech X-230 af, maar de ouders wilden een kleinere stereoset en hebben deze aan mij doorgeschoven. Ik geloof dat de speakers uit mijn geboortejaar komen ('93) en van de versterker heb ik eigenlijk geen idee. Er zaten ook een tuner en een CD speler bij, maar die waren in zo'n belabberde toestand dat die een ontmoeting met de kliko hebben gehad (had nog wel gevraagd of iemand interesse had als ik wist dat daar überhaupt nog interesse voor bestond).

De speakers missen over het algemeen een beetje kracht in het laag, dus de equalizer op de versterker staat wel op wat extra bas, maar dan klinkt het ook echt 100x beter dan die X-230 waar ik vanaf kom :) Zo nu en dan sluit ik die X-230 weer even aan, om toch even zeker te weten of het nou echt beter is, en dat is het.

Extra bonus:
Afbeeldingslocatie: http://s3.postimage.org/163vyarus/Niks_0056.jpg
Een Philips SBC 3175, ik kan er geen woord over vinden op internet, dus geen idee in wat voor prijsklasse of kwalitetsklasse deze behoort, maar al te best zal het niet zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Die Missions, nooit gehoord, maar in de tijd dat ik de bladen las (nineties), was dat vaste prik onder de betaalbare best buy speakers. Zien er ook sexy uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

Die Missions zijn gezien hun afmetingen hele behoorlijke speakers. Natuurlijk doe je concessies op het gebied van de laagweergave, dat kan niet anders met zo'n kleine kast. Maar het algehele geluidsbeeld is erg mooi neutraal en er zijn er genoeg van die afmetingen die het heel veel minder doen;

Zo samen met de Pioneer een hele leuke set. Als je iets gaat doen met wat grotere speakers, denk dan ook aan het vervangen van de Pioneer. Dat is een beetje een 'cheap and cheerful' versterker. Uitstekend geschikt om in te zetten zoals je nu doet, maar als je ook maar iets meer wilt, komt die al snel buiten adem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-03 20:59
Killer schreef op donderdag 28 april 2011 @ 00:47:
Die Missions zijn gezien hun afmetingen hele behoorlijke speakers. Natuurlijk doe je concessies op het gebied van de laagweergave, dat kan niet anders met zo'n kleine kast. Maar het algehele geluidsbeeld is erg mooi neutraal en er zijn er genoeg van die afmetingen die het heel veel minder doen;

Zo samen met de Pioneer een hele leuke set. Als je iets gaat doen met wat grotere speakers, denk dan ook aan het vervangen van de Pioneer. Dat is een beetje een 'cheap and cheerful' versterker. Uitstekend geschikt om in te zetten zoals je nu doet, maar als je ook maar iets meer wilt, komt die al snel buiten adem.
Dat idee had ik al ja, van binnen ziet het er niet echt uit als een high-end versterker. Ook was het plan eerst om de hele set maar weg te gooien, omdat op reguliere basis het geluid van 1 speaker wegviel. Ik vond ze er toch wel erg mooi uitzien (de speakers) dus wilde toch graag kijken wat nu het probleem was.

Ik heb het probleem eigenlijk nooit gevonden, maar aangezien het niet altijd dezelfde speaker was en ik de kabels vervangen heb moet het wel in de versterker zitten. Hij doet het nu overigens prima, zo lang je niet onder een bepaald volume zit.

Wat power betreft: Tja het is een 25W/channel versterker waar de speakers tot 75W aan moeten kunnen, maar in mijn kleine kamertje (<10m²) is het ruim voldoende, ook op hard volume. Mocht ik gaan uitbreiden dan denk ik aan een 5.1 versterker, deze speakers als rear en wat nieuwere mission speakers als front.(de set is aangesloten op mijn PC, worden ook games op gespeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Bestla schreef op zondag 17 april 2011 @ 13:16:
Is vintage genoeg hoor, laserdiscs zijn al jaren niet meer in de handel. Die laserdiscs zijn de voorloper van de DVD. En groot, ze hebben het formaat van een 12" LP
Nou, zo lang geleden is het nou ook weer niet dat Pioneer de laatste LD-speler van de band liet rollen; dat was in 2009. De laatste uitgaven op LD in Japan stammen daarentegen alweer uit 2001.
* Kaj. heeft er zelf ook nog eentje, met een stuk of 50 LD's uit binnen- en buitenland. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://i445.photobucket.com/albums/qq174/bodemjager/280420111562-1.jpg

Mijn nieuwste aanwinst: een Pioneer CT-F900 cassettedeck!
de snaren moeten vervangen worden volgens de verkoper, en de knoppen lijken nog niet heel veel te doen (reageren af en toe) hopelijk kwestie van schoonmaken.
Ding moet sowieso schoon gemaakt worden, want ziet er erg vies uit.

en een enveloppe met deze dingetjes kwam ook vandaag binnen hier:

Afbeeldingslocatie: http://i445.photobucket.com/albums/qq174/bodemjager/280420111570.jpg

in actie:

Afbeeldingslocatie: http://i445.photobucket.com/albums/qq174/bodemjager/280420111564.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i445.photobucket.com/albums/qq174/bodemjager/280420111565.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i445.photobucket.com/albums/qq174/bodemjager/280420111566.jpg

en nee, het is hier niet koud! (voordat een ander de grap maak ;D)

zal binnenkort nog foto's plaatsen van andere spullen die ik de laatste tijd er bij heb gekregen (en na Koninginnedag er waarschijnlijk bij heb ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcktenBaas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-04 11:16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

OMFG... dan heb je bergruimte teveel... of een 'uit de hand gelopen hobby'. :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Denk dat je er snel bij moet zijn, de snoepjes zullen snel weggekocht worden. Zeker als dit van een overleden iemand is, dan wordt bij de nabestaanden, die niet weten wat het waard is, flink te laag geboden (soms/vaak?).

[ Voor 3% gewijzigd door Sjah op 30-04-2011 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Sjah schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 14:58:
Denk dat je er snel bij moet zijn, de snoepjes zullen snel weggekocht worden. Zeker als dit van een overleden iemand is, dan wordt bij de nabestaanden, die niet weten wat het waard is, flink te laag geboden.
Als ik de ruimte had!!..maar zit al vol. Alhoewel dat Philips AH setje met rack wil ik wel in mijn collectie.
Maar Zwolle, pokken eind weg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dharion
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-04 18:07
Ik kwam deze tegen; http://link.marktplaats.nl/441110528
Is dat wat? Is feitelijk bij me om de hoek dus kan het zo afhalen, en de prijs + het merk staat me wel aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

Dharion schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 22:45:
Ik kwam deze tegen; http://link.marktplaats.nl/441110528
Is dat wat? Is feitelijk bij me om de hoek dus kan het zo afhalen, en de prijs + het merk staat me wel aan :)
Tis maar wat je ervan verwacht. Ik vind het zelf hele matige speakers. Voor dat geld zijn bijvoorbeeld deze, deze en deze in mijn ogen een stuk beter en ook in jou buurt.

[ Voor 12% gewijzigd door Killer op 30-04-2011 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bose is meer marketing dan kwaliteit en Interaudio was het B-merk, speakers voor mensen die niet van direct reflecting-fratsen hielden. Inderdaad, niets bijzonders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Die Wharfedales, majm, 1975 dat moet nog de tijd zijn geweest voordat Wharfedale vertrok naar de Megapool achtige winkels, en dus een slechtere naam kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dharion
Vergat wel te vermelden dat ik niet het beste van het beste wil hebben, ben dan ook niet een rasechte audiofanaat te noemen, maar wil wel gewoon een mooie en goede geluidsweergave hebben, en hecht waarde aan goede, degelijke apparatuur - en vintage apparatuur spreekt mij ook aan, omdat ik dat hier ook heb staan :)

Momenteel draai ik met 1x Philips actieve sub, 2x Jamo 86 TR (1986), 2x Sony SS-E20 (1984) en 2x Sharp speakertjes. Op een, ik geloof, Taiwanese of Chinese versterker die ik gewoon wou hebben toen ik 15 was :') Maar die heeft iig 5x100w output (merk is Fortexsound, type AVR4330A)

http://www.audiostereo.pl/kolumny-jamo-86-tr_29315.html
http://www.radiomuseum.org/r/sony_ss_e20.html
http://www.google.nl/sear...7100SA&aq=f&aqi=&aql=&oq=

Wou dan de Bose in de plaats van de Sharps gaan gebruiken

[ Voor 20% gewijzigd door Dharion op 01-05-2011 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Vriend van me had die Bose, heeft ze nog steeds, nou ik vond het geluid nogal dun hoor. Misschien mag je die van hem wel voor noppes halen, wel in Amsterdam, veel meer zijn ze niet waard, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dharion
Opsturen doet hij niet aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Neuh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

Ik ken je Sharp speakers niet, maar de speakers die ik je aangaf, klinken stuk voor stuk beter dan die Bose's. (maar goed, dat is natuurlijk ook smaak). Vooral die Wharfdale's zullen je positief verbazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dharion
Die Sharpjes zijn ook niet vintage, komen gewoon bij een of ander all in one setje weg, 2 weg speakertjes zijn 't.

Ik weet dat Wharfedale een merk is dat goed bekend staat, maar meestal betaal je daar ook weer wat meer voor, en ik wil gewoon speakers 'voor erbij'. Die jij nu "aanwijst" zijn weliswaar 25 euries, maar de foamrand van de rechter ziet er ook niet echt lekker uit, ingedeukt.

[ Voor 19% gewijzigd door Dharion op 01-05-2011 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit was mijn diepte-investering van de vrijmarkt.

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/03/!B9m85-gBmk~$%28KGrHqJ,!iQEzNkuFd,5BM6VH6NQfg~~_3.JPG

Een perfect werkende NAD 6220, in keurig nette staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Anoniem: 365612 schreef op zondag 01 mei 2011 @ 09:43:

[afbeelding]

Mooie NAD...budget op voor rest van het jaar? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ik heb een Yamaha dubbel cassettedeck op het oog, dat me wel aanstaat. Niet echt vintage, want net zo oud, 10 jaar - als de rest van mijn stereo, maar wel precies bijpassend. :)

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/34zm7mc.jpg

De verkoper heeft de rest van mijn set ook te koop, maar dat is me wat te gortig. :+

[ Voor 15% gewijzigd door Ramzzz op 01-05-2011 10:23 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-04 20:38
Anoniem: 365612 schreef op zondag 01 mei 2011 @ 09:43:

Ik kwam op de vrijmarkt een kraampje tegen met alleen maar vintage (lees oud) audio- en videospul.
Alles van Philips, Sony, Akai, JVC, Kenwood, Pioneer (voornamelijk tapedecks en tuners) enz. was tussen € 5 en € 15.
Er stond ook een versterker van NAD tussen (heb het type niet gezien) en daar vroeg ie € 60 voor.
Heb nog even getwijfeld maar vond het toch niet verstandig om voor dat geld blind (er is natuurlijk nooit de mogelijkheid even te testen) een apparaat te kopen bij iemand die je nooit meer terug vind.
Je ziet dit soort kraampjes regelmatig op vlooienmarkten, bazaars e.d. en soms staat er een interessant apparaat tussen. Maar ik heb toch altijd m'n bedenkingen.
Hebben hier mensen ervaringen met dit soort 'handelaren'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Ja, vaak te duur en super afgeragd. Niet doen, of weten wat je kan verwachten, flink afdingen en thuis repareren. ;)

Uiteraard werkt alles altijd en is alles van hem zelf geweest. :P

[ Voor 22% gewijzigd door dreeke op 01-05-2011 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Laatst online: 21:31

Bestla

M/M -> V/F

Anoniem: 289293 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 22:31:
[afbeelding]

Mijn nieuwste aanwinst: een Pioneer CT-F900 cassettedeck!
de snaren moeten vervangen worden volgens de verkoper, en de knoppen lijken nog niet heel veel te doen (reageren af en toe) hopelijk kwestie van schoonmaken.
Ding moet sowieso schoon gemaakt worden, want ziet er erg vies uit.

zal binnenkort nog foto's plaatsen van andere spullen die ik de laatste tijd er bij heb gekregen (en na Koninginnedag er waarschijnlijk bij heb ;) )
Ik heb dezelfde gehad, echt een beest van een casettespeler. :) En apart met de koppen extern.

By the weg, hier een video van een revisie van de aandrijving. En hoe je daarbij komt en waar je moet opletten met ringetjes ;)

[YouTube: http://youtu.be/xW8CdU7_oKE]

[ Voor 20% gewijzigd door Bestla op 01-05-2011 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

silitek schreef op zondag 01 mei 2011 @ 10:14:
Mooie NAD...budget op voor rest van het jaar? :P
Ja, dit was een investering van alleen achter de komma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 392950

Heb twee Wharfedale Diamond V speakers in combinatie met een Beocenter 2100, best een vintage setup lijkt me zo. Nog geen 50 euro in totaal voor betaald. Wat denken jullie hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niet gek. Die Diamonds zijn best aardige speakers, beter dan B&O zelf produceerde. De Beo 2100 is een mooi ding, uit mijn favoriete periode voor B&O-styling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 392950

Ja het design van de B&O vind ik ook echt prachtig, en de speakers ogen ook wel modern zonder de ontzettend lelijke kappen.

Ben het setje nu aan het vergelijken met twee KEF C3 speakers en een Marantz PM7200, en er is toch wel verschil in kwaliteit. De Diamonds klinken wel een stuk helderder, en de C3's zijn ook vrij ruk tbh

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 392950 op 01-05-2011 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Anoniem: 365612 schreef op zondag 01 mei 2011 @ 16:03:
[...]

Ja, dit was een investering van alleen achter de komma.
:)
centr1no schreef op zondag 01 mei 2011 @ 11:52:
[...]

Ik kwam op de vrijmarkt een kraampje tegen met alleen maar vintage (lees oud) audio- en videospul.
Alles van Philips, Sony, Akai, JVC, Kenwood, Pioneer (voornamelijk tapedecks en tuners) enz. was tussen € 5 en € 15.
Er stond ook een versterker van NAD tussen (heb het type niet gezien) en daar vroeg ie € 60 voor.
Heb nog even getwijfeld maar vond het toch niet verstandig om voor dat geld blind (er is natuurlijk nooit de mogelijkheid even te testen) een apparaat te kopen bij iemand die je nooit meer terug vind.
Je ziet dit soort kraampjes regelmatig op vlooienmarkten, bazaars e.d. en soms staat er een interessant apparaat tussen. Maar ik heb toch altijd m'n bedenkingen.
Hebben hier mensen ervaringen met dit soort 'handelaren'?
Tapedeckjes en tuners enz..durf ik wel blind te kopen. Relatief makkelijk te repareren. Versterkers/Eind/voor laat ik in de regel links liggen zonder test.

[ Voor 74% gewijzigd door silitek op 01-05-2011 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

Dharion schreef op zondag 01 mei 2011 @ 01:41:
Die Sharpjes zijn ook niet vintage, komen gewoon bij een of ander all in one setje weg, 2 weg speakertjes zijn 't.

Ik weet dat Wharfedale een merk is dat goed bekend staat, maar meestal betaal je daar ook weer wat meer voor, en ik wil gewoon speakers 'voor erbij'. Die jij nu "aanwijst" zijn weliswaar 25 euries, maar de foamrand van de rechter ziet er ook niet echt lekker uit, ingedeukt.
Dat is bij deze speakers geen foamrand, maar een rubber rand. Dat deukje druk je er zo uit. Maar dat deukje is zo kleine, daar zou ik mij echt geen zorgen over maken. Zelfs met deukje spelen die je Sharps er vermoedelijk aan alle kanten uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-05 00:04

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Ik gebruik ook nog enige 'vintage' apparatuur :)
Een oude Pioneer receiver van het type SX-6000 welke toen der tijd waarschijnlijk een van de hogere klasse van Pioneer aan de specificaties te zien :)

Dit alles is aangeloten op twee Jamo Graduate Two speakers en twee oude Sony speakers.
Deze speakers worden overigens zéér waarschijnlijk binnen afzienbare tijd vervangen door moderne KEF speakers uit de Q-serie, de Q900 hoogstwaarschijnlijk. En de receiver zal dan ook later vervangen worden door een nieuwer exemplaar(Pioneer SC-LX83 of de opvolger daarvan hoogstwaarschijnlijk). maar dan verhuis ik dit setje gewoon naar m'n slaapkamer ;)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Music Power Output(IHF):        200 Watts (4 OHM)
                                132 Watts (8 OHM)

Continuous Power Output:        67W/67W (4 OHM)
(each channel driven) :     54W/54W (8 OHM)

Continuous Power Output:        45W + 45W (4 OHM)
(both channel driven) :      40W + 40W (8 OHM)

Power Output in the 
range of 20HMz to 20kHZ     36W/36W (8 OHM Harmonic Distortion Less than 1%)

Harmonic Distortion          Less than 1% (Continuous power output) Less than 0.2 % (50W/50W 8 OHM)
Intermodulation Distortion    Less than 1.5% (Continuous power output) Less than 0.4% (50W/50W 8 OHM)
Power Bandwidth(IHF)            10 Hz to 80 kHZ/8 OHM (Harmonic Distortion Less than 1%)
Frequency Response            5 Hz to 100 kHz, +/- 2dB
Input Sensitivity/Impedance     500mV/50 k OHM
(1 kHz, Continuous power output)
Speakers                        4 to 16 OHM (A,B,C)
Damping Factor                65/8 OHM (1kHZ)
Center Channel Output          520mV

Hieronder wat foto's van de receiver.

Afbeeldingslocatie: http://www.priyantha.nl/fotos/Pioneer_SX-6000/1-5-2011/600px/IMGP9866.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.priyantha.nl/fotos/Pioneer_SX-6000/1-5-2011/600px/IMGP9870.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.priyantha.nl/fotos/Pioneer_SX-6000/1-5-2011/600px/IMGP9871.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.priyantha.nl/fotos/Pioneer_SX-6000/1-5-2011/600px/IMGP9872.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.priyantha.nl/fotos/Pioneer_SX-6000/1-5-2011/600px/IMGP9876.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.priyantha.nl/fotos/Pioneer_SX-6000/1-5-2011/600px/IMGP9878.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

Wow, gave bak! Da's inderdaad een heel serieus apparaat zeg...

Hier nog wat leuks meegenomen van de vrijmarkt in Weert:
Afbeeldingslocatie: http://www.vintage-tuner.com/tuner2/marantz/marantz_104-01.jpg
Marantz Model 104 tunertje. Werkt. Kon 'm niet achterlaten voor die ene euro :D

Afbeeldingslocatie: http://audio-database.com/AKAI/player/gxc-65d.JPG
Akai GXC-65. Supergaaf autoreverse cassettedeck. Draait zelf de cassette om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dharion
Heb een setje Jamo Dynamic D4's op het oog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-05 00:04

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

@mentalmadnizz cool :) vooral die Akai ziet er wel gaaf uit :P

Jups die Pioneer is best wel een krachtig speeltje :D En is heerlijk krachtig en een mooi stereo beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

Dharion schreef op maandag 02 mei 2011 @ 09:43:
Heb een setje Jamo Dynamic D4's op het oog :)
Daar zou ik niet vrolijk van worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dharion
Omdat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

Het zijn niet echt goede speakers. Ze zien er imposant uit maar het zijn meer schreeuwende blaaskasten dan hifi-luidsprekers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dharion
Nou ja, ik had al aangegeven dat ik geen rasechte audiofanaat ben, een mooie set vind ik wel prachtig, maar ik hoef niet het beste of duurste. Ik heb nu een setje Jamo 86-TR's uit '86, en ben daar zeer tevreden over. Verder ben ik erg beperkt in de ruimte en inrichting ivm schuin dak op zolder, maar ga binnenkort op mezelf en dan kan ik wel eens kijken naar wat anders. Maar voor nu is een setje Dynamics voor erbij meer dan voldoende voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Ik heb trouwens vroeger JAMO's of Wharfedale's met een "overload" indicator gehad. Het was toen natuulijk een sport om die zo rood mogelijk te laten branden met wat hardcore. Weet iemand welke speakers ik bedoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

JAMO J71?

Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.com/kopen/0/72/A4UmAHDasHad66awc+tvMw==.jpg

[ Voor 58% gewijzigd door mentalmadnizz op 02-05-2011 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Laatst online: 19:28
Ik had de Jamo J70 two. Ik denk de voorloper daarvan. Klonken toch niet verkeerd zoals ik ze nog kan herinneren. Ik heb ze jammer genoeg niet meer.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:11

kraats

Ik rol

Een vriend van me heeft een Marantz 2440 over. Wil iemand 'm hebben? Op te halen in Harderwijk.
Plaatje van internet:
Marantz 2440

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ramzzz schreef op zondag 01 mei 2011 @ 10:22:
Ik heb een Yamaha dubbel cassettedeck op het oog, dat me wel aanstaat. Niet echt vintage, want net zo oud, 10 jaar - als de rest van mijn stereo, maar wel precies bijpassend. :)

[afbeelding]

De verkoper heeft de rest van mijn set ook te koop, maar dat is me wat te gortig. :+
En... de koop is beslecht, hij staat inmiddels thuis! *O*

De verkopert had erg veel leuks staan! Veel mooie speakers, een aardige lading setjes, allemaal bovenste segment consumenten tot high-end.

Voorlopig ben ik wel even zoet. Misschien ooit nog eens andere speakers (momenteel B&W 601 S2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

Dharion schreef op maandag 02 mei 2011 @ 23:13:
Nou ja, ik had al aangegeven dat ik geen rasechte audiofanaat ben, een mooie set vind ik wel prachtig, maar ik hoef niet het beste of duurste. Ik heb nu een setje Jamo 86-TR's uit '86, en ben daar zeer tevreden over. Verder ben ik erg beperkt in de ruimte en inrichting ivm schuin dak op zolder, maar ga binnenkort op mezelf en dan kan ik wel eens kijken naar wat anders. Maar voor nu is een setje Dynamics voor erbij meer dan voldoende voor mij.
Oh, maar zo'n schuin dak is akoestisch gezien best heel fijn. Veel minder last van staande golven en reflecties.

Voor de rest zou ik als ik jou was, je geld in de zak houden. Tenzij je de Dynamics mooier vind om te zien. Qua geluid zijn ze allebei ongeveer hetzelfde en als je toch al tevreden bent met de 86-TR's, ga je op dat gebied niets vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Laatst online: 19:28
sorry dubbelpost.....

[ Voor 94% gewijzigd door Ad de Jong op 03-05-2011 00:20 ]

Mijn profiel op Discogs

Pagina: 1 ... 22 ... 166 Laatste