• Buzzfeed
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:17
f2ride2001 schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 11:07:
Dat klinkt als het protectie relais wat telkens in komt. Dat betekend of:
1) DC op de uitgang > en dat is slecht voor je speakers. (simpelste geval DC-offset niet goed, ergste geval eindtorren beschadigd)
2) protectie circuit kapot.

Da's best een serieus dingetje en kan op lopen van alleen een condensatortje in het protectie circuit tot de eindtorren in de versterker.
Belangrijk om dit goed op te lossen!

Edit: zit effe in de service manual te kijken, de eindversterker is conventioneel transistor, maar de driver is een STK3042, die zijn ook berucht............. Eindversterker ook STK0050 blokken......... :X
Ja die zijn berucht, als ik me goed herriner van lang geleden.... desoldeerde we altijd snel de stk's om te kijken of daarmee de fout ook weg was dan had je gelijk de fout te pakken, zoniet kon je tijd gaan steken om de storing te zoeken. (tijd was ook geld toen)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

nineball schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 19:01:
[...]

Geen remote helaas. De totale schade was 8 tientjes.
:D
Voor dat geld neem ik hem instant over ;)

[ Voor 10% gewijzigd door The Eagle op 18-04-2026 15:30 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

AntoniusDD schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 09:59:
Mooi hoor. Heel veel plezier ermee.
@The Eagle Uhm onderhuids een Marantz, ben je zeker? Hebben die firma's ooit samen iets gedaan dan?
Zeer zeker. FA660, FA880 en FA890 is allemaal Marantz. En idd, Marantz was destijds van Philips. Serienummer begint ook met MZ, dat zal @nineball kunnen bevestigen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:01
f2ride2001 schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 11:07:
Dat klinkt als het protectie relais wat telkens in komt. Dat betekend of:
1) DC op de uitgang > en dat is slecht voor je speakers. (simpelste geval DC-offset niet goed, ergste geval eindtorren beschadigd)
2) protectie circuit kapot.

Da's best een serieus dingetje en kan op lopen van alleen een condensatortje in het protectie circuit tot de eindtorren in de versterker.
Belangrijk om dit goed op te lossen!

Edit: zit effe in de service manual te kijken, de eindversterker is conventioneel transistor, maar de driver is een STK3042, die zijn ook berucht............. Eindversterker ook STK0050 blokken......... :X
Thnx
We zullen zien maar hoop dat ie te repareren is.
Staat sowieso erg mooi in de huiskamer maar zoiets hoort gewoon te spelen.
In combinatie met onderstaande Jamo's klonk het erg goed in mijn oren in ieder geval 😄
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yOuJqSrG75JedhLrmx1s_rHs7ts=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/32MFaej5NnwSzb2W5ljtdD8A.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0GCVW4w_8bTmv8nwcV_Ay4FUQlE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yTKq9ovIWY9B9goawIcTcPBv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/57seKsSOK-uo6eDMGtkYgh_yE74=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VgbIE9RPHpPAAY9TCYNYS8qd.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn profiel op Discogs

• rcor
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:14
Ad de Jong schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 16:31:
[...]

Thnx
We zullen zien maar hoop dat ie te repareren is.
Staat sowieso erg mooi in de huiskamer maar zoiets hoort gewoon te spelen.
In combinatie met onderstaande Jamo's klonk het erg goed in mijn oren in ieder geval 😄
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Met name klonk in het verleden mag ik hopen... Want in de staat waarin die woofers zich nu bevinden kan het niet meer goed klinken: die zijn dringend toe aan een refoam als ik het goed zie... ;)

www.discogs.com/collection?user=rcor

• Ad de Jong
rcor schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 17:02:
[...]

Met name klonk in het verleden mag ik hopen... Want in de staat waarin die woofers zich nu bevinden kan het niet meer goed klinken: die zijn dringend toe aan een refoam als ik het goed zie... ;)
Excuus, oude foto's.
Inmiddels zijn de foamranden vervangen 😉

Mijn profiel op Discogs

• rcor
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:14
Ad de Jong schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 17:33:
[...]

Excuus, oude foto's.
Inmiddels zijn de foamranden vervangen 😉
Kijk! Mooi werk verricht @Ad de Jong. Die gaan weer jaren mee... d:)b
En ja, als ze opgeknapt zijn kan Jamo altijd verassen! ;)

www.discogs.com/collection?user=rcor

• Ad de Jong
rcor schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 19:01:
[...]

Kijk! Mooi werk verricht @Ad de Jong. Die gaan weer jaren mee... d:)b
En ja, als ze opgeknapt zijn kan Jamo altijd verassen! ;)
De eerste refoam die ik gedaan heb waren Jamo Power 155.
Leuk maar niet echt speciaal.
Die heb ik voor de looks, vooral in mijn jonge jaren toen ik ze niet kon betalen.
Deze Jamo 704's klinken echt verbazend goed.

Mijn profiel op Discogs

Pagina: 1 ... 178 179 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het delen van je ervaringen met vintage audio-apparatuur, waaronder gebruik, reparatie en onderhoud. Ook je aankopen showen wordt gewaardeerd.

Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies. Daarvoor is Beeld en geluid koopadvies.
Dit topic is ook niet bedoeld voor vraag en aanbod. Daarvoor hebben we https://tweakers.net/aanbod/

Taxatie is op het gehele forum niet toegestaan. Toch waardebepaling nodig voor een aankoop, verkoop of reparatie? Kijk eens op Hifishark, Marktplaats, eBay en https://tweakers.net/aanbod/ of https://tweakers.net/pricewatch/, zodat je zelf kunt zien wat iets mogelijk nog waard is.

Heb je heel specifieke vragen over platenspelers? Dan kun je terecht in Het Grote Vinyl Topic deel 4
Voor minidisc is er Het Grote Minidisc Topic
Algemene kleine audiovragen? Daarvoor is Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic

Discussie over de zin en onzin van bepaalde audio-foefjes? Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6