Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:49
kozue schreef op zondag 3 april 2022 @ 12:47:
[...]

Radio Shack is inderdaad een merk van Tandy. Maar ik heb nog nooit een Tandy winkel in Nederland gezien. Wanneer hadden we die hier dan? Is dat van voor mijn tijd (tiener in de jaren 90)? ;)
"De keten had ook elektronicawinkels in Europa onder de naam Tandy. De winkels in Nederland werden begin jaren negentig gesloten. In België sloot de laatste Tandy-winkel in 2011 zijn deuren."

Bron
Bron 2

Ik kan alleen zo snel niet vinden waar ze zaten.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:12
Ik weet dat er iig eentje zat in de Cronjéstraat in Haarlem. Ging er vroeger vaak heen met mijn opa! Good old days.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ed.juh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:09
tiguan schreef op zondag 3 april 2022 @ 13:09:
Ik weet dat er iig eentje zat in de Cronjéstraat in Haarlem. Ging er vroeger vaak heen met mijn opa! Good old days.
Dan ben je mij of Joop of Henk tegengekomen. Ik zat bij Tandy in 1982 tot 1984. Een vreemde toko overigens. Ik zal er maar niet te veel over uitwijden, maar het was in feite een belasting-truc. Veel van wat hier werd verkocht was eigenlijk afkeur vanuit de states. En de winsten werden gemaakt door ketting-verkoop.
Het enige echte product in die tijd waren de TRS-80 computers.

Ik weet van een vestiging in IJmuiden / Leiden / Beverwijk en den Haag. Daar zat ook het hoofdkantoor.
Ze hadden een voorkeur om Jehova's in dienst te nemen, dit omdat die ook in de directie zaten. Daar zat een bewust juridisch element in. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvandt
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:03
In Zwolle zat er ook een op de Oude Vismarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed.juh
Ik lees dat Radio Shack ( het moeder bedrijf ) ondertussen al failliet is gegaan, en in Canadese handen was overgegaan. Wel apart trouwens, het was het enige bedrijf ter wereld dat een particuliere tram had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kingmace
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 19:45
MMLM schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 18:54:
Ik heb onlangs een oude wekkerradio op de kop getikt bij de kringloopwinkel, en ik vind het een leuk dingetje. Er is alleen een ding dat ik niet snap (okee 2: zit er asbest in zo'n ding? :P). Aan de achterkant zitten 3 kabeltjes. 1 is voor stroom, 2 is de antenne maar de 3e weet ik niet waar dat voor is. Er zit spanning op als ik met een simpel tooltje voel, dus ik vind het een beetje eng om los te laten hangen. Kan iemand mij vertellen wat de derde kabel is? Hier zijn wat foto's.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Ik heb dezelfde wekker in gebruik (mijn vrouw althans) en die heeft de tweede witte draad niet

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/85f1ZNXK/IMG-20220403-155255.jpg

Ik zou hem openmaken, ff kijken waar die witte draad heen gaat en de witte draad verwijderen. Ik kan me niet voorstellen dat hij een funktie heeft, behalve als zelf gefabriceerde aarde draad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:05
In 2014 nog eens in een Radio Shack winkel geweest in Chicago.
Alsof je terug gekatapulteerd wordt in tijd....
Super gaaf.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

kozue schreef op zondag 3 april 2022 @ 12:47:
[...]

Radio Shack is inderdaad een merk van Tandy. Maar ik heb nog nooit een Tandy winkel in Nederland gezien. Wanneer hadden we die hier dan? Is dat van voor mijn tijd (tiener in de jaren 90)? ;)
In Assen zet vroeger (tot ergens in 1995 geloof ik) een Tandy Elektronica Shop
De zaak waar het in zat bestaat nu nog steeds trouwens maar is inmiddels een EP partner (EP Baas Assen)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-09 20:57
Misschien dat iemand een tweede draad op de antenne heeft gezet.
Zie die derde draad ook niet op het schema staan.
http://freeservicemanuals.info/nl/servicemanuals/viewmanual/Philips/90AS160/None/None/CLOCKRADIO/

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMLM
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-04-2022
kingmace schreef op zondag 3 april 2022 @ 16:00:
[...]

Ik heb dezelfde wekker in gebruik (mijn vrouw althans) en die heeft de tweede witte draad niet

Ik zou hem openmaken, ff kijken waar die witte draad heen gaat en de witte draad verwijderen. Ik kan me niet voorstellen dat hij een funktie heeft, behalve als zelf gefabriceerde aarde draad.
Ja, zoiets dacht ik ook al. De spanningstester geeft aan dat er een spanning op staat, is dat normaal bij een aardedraad?

Bedankt voor de reacties allemaal, openschroeven, kijken en evt verwijderen lijkt inderdaad een goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 17:05

OgWok

U.N.C.L.E.

Ad de Jong schreef op zondag 3 april 2022 @ 13:00:
[...]

"De keten had ook elektronicawinkels in Europa onder de naam Tandy. De winkels in Nederland werden begin jaren negentig gesloten. In België sloot de laatste Tandy-winkel in 2011 zijn deuren."

Bron
Bron 2

Ik kan alleen zo snel niet vinden waar ze zaten.
In Utrecht is een Tandy winkel geweest, die verkocht ook Tandy laptops. En in Hilversum centrum bij de Kei. Was denk ik een franchise winkel.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DatraxZ
  • Laatst online: 20:01

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Videopac schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 18:18:
[...]

Goed hoor! Goede demo.
Wat ik me herinner was het onhandige van dbx opnames dat ze erg raar klonken als je ze zonder dbx afspeelde (in een walkman, bijvoorbeeld). Is dat anders bij dbx ii?
bedankt !

dbx II heeft een iets andere pre-/de-emphasis curve, maar het basis principe van een RMS detector en 2:1:2 compander is dezelfde als dbx I. Het klinkt aldus nergens naar zonder decoding :)

Ik heb vandaag wat experimenten gedaan met de Telcom C4 unit, volgens velen de beste noise reduction voor RTR ooit gemaakt. En ik kan ze geen ongelijk geven. Telcom C4 klinkt geweldig goed !
Een demo, met audio samples, is hier te bekijken :

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yamaka
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-09 11:46
Nu gebruik ik hiervoor het demagnetiseer apparaat van mijn r2r decks, en dit gaat prima. Maar toch lijkt me zo'n cassette een leuke toevoeging aan de verzameling.
Ik gebruik deze, ooit gekocht en steeds bewaard. Nieuwe knoopcel er in en werkt perfect.
was vergeten tijdens gebruik de versterker uit te zetten, was niet prettig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tu3orKAZh7r8rBtRmKLRejspwKo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fxy076ldK5g9LuxN5vuLPKrS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kozue
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-09 10:28
Ik heb deze in m’n audiokast liggen, maar ik gebruik m nooit. Als ik iets wil demagnetiseren gebruik ik zo’n “toverstokje” ;)
Hoe ik er aan kom weet ik niet meer. Zat misschien ergens in een bak tapes als bijvangst. Ik kan me niet herinneren dat ik m ooit bewust gekocht heb.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TjYwyVlomf_LVpIccsxAC0hvIVI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BlWzBX25kiZgAH2oLx5U6mIR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedie2
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21:48
helpt dat eigenlijk veel? In het verleden echt veel naar cassettes geluisterd maar demagnetiseren van koppen bij mijn weten toch nooit gedaan. Reinigen met alcohol af en toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-09 15:54

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Ik heb 1x mijn Technics RS-B965 gedemagnetiseerd omdat 'ie van die typische rommelende bijgeluiden had als je stilte opnam, na demagnetisering was dat weg. Verder heb ik het nog nooit hoeven doen en sommige decks (Technics AZ7 en Philips DCC) moet je juist absoluut niet demagnetiseren want dan sloop je de boel.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
De mijne:

Een jaar of 10 nog nieuwe gekocht bij een electronica zaak in Hengelo. Net nog even gekeken maar ze hebben ze daar ook niet meer.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/c4FqShs3/IMG-20220404-194425.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/NMsVS2WD/IMG-20220404-194454.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kozue
diedie2 schreef op maandag 4 april 2022 @ 17:00:
helpt dat eigenlijk veel? In het verleden echt veel naar cassettes geluisterd maar demagnetiseren van koppen bij mijn weten toch nooit gedaan. Reinigen met alcohol af en toe.
Naar mijn ervaring helpt het meestal niks. Decks magnetiseren niet zo snel van zichzelf. En een 2-kopper demagnetiseert zichzelf door de opnamefunctie in te schakelen. Ik doe het meestal alleen wanneer ik decks nieuw in bezit heb, nog voordat ik er ooit een tape in stop, gewoon ter bescherming. Je weet nooit in welke staat zo’n ding is. Een gemagnetiseerde capstan kan je tapes langzaam aan wissen. Ik heb 1 keer een deck (of was het een walkman?) gehad waar het geluid verbeterde na demagnetiseren, dus het kan wel helpen. Het is voor mij meer zo’n ding die hoort bij standaard reparatiewerk, en het troubleshooten van geluidsproblemen. Voor iemand die alleen wat bandjes luistert af en toe, zou ik zeggen het lekker langs je heen te laten gaan.

Koppen reinigen is veel belangrijker. Daar gaat door gewoon gebruik rommel aan zitten die van je bandjes af komt, die kan gaan plakken en je deck tapes kan laten opeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

mentalmadnizz schreef op maandag 4 april 2022 @ 17:13:
Ik heb 1x mijn Technics RS-B965 gedemagnetiseerd omdat 'ie van die typische rommelende bijgeluiden had als je stilte opnam, na demagnetisering was dat weg. Verder heb ik het nog nooit hoeven doen en sommige decks (Technics AZ7 en Philips DCC) moet je juist absoluut niet demagnetiseren want dan sloop je de boel.
Een digitale DCC kop demagnetiseren lijkt me idd geen goed idee nee, das een beetje de audio equivalent van een magneet bij de kop van je diskettestation houden :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• D_V
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-09 02:49

D_V

Misschien interessant voor iemand hier:

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/624ba22ce61d6/624ba22ce17c9-httr01.pngAfbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/624ba266b0fc7/624ba266ab8eb-httr02.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kozue
Dat is inderdaad leuk. Als het niet zo’n takke-eind weg was, zou ik zeker even gaan kijken. Maar 2 keer 2,5 uur rijden is me wat te veel voor “even kijken” :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcor
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:21
D_V schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 03:59:
Misschien interessant voor iemand hier:

[Afbeelding][Afbeelding]
Ik heb deze e-mail ook ontvangen... Het is dat ik tickets heb voor de mega cd / dvd / platen beurs in de Brabant hallen, anders was ik zeker gaan kijken... Ik heb namelijk goede ervaringen met MFB-freaks en ik mag Thomas wel, is een goede kerel met veel kennis van Philips producten dat altijd wel van pas komt... ;)

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dixie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-06 22:02
kozue schreef op maandag 4 april 2022 @ 20:21:

Koppen reinigen is veel belangrijker. Daar gaat door gewoon gebruik rommel aan zitten die van je bandjes af komt, die kan gaan plakken en je deck tapes kan laten opeten.
Vergeet vooral niet de capstans te reinigen. Ook daar zit geregeld opgehoopt vuil, wat de randen van de tape deed rafelen. (althans, dat is mijn ervaringen van vroeger met een Nakamichi deck).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DatraxZ

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Dit weekend een Pioneer RG-9 Dynamic Expander uit 1981 herstelt.
De "processor" knop bleef niet meer ingedrukt zitten , een plastic clip vanbinnen was afgebroken. Voorzien van een nieuwe drukkop, en meteen ook nieuwe caps.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/slTBfoIe8QoDkUqNtHrk6H0WugY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iVEyhQ738n3e4xP37J80CnKd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_JfxtXF7xXZ6dVKVdTQweX7_rn8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vWz3O2oEEceyqaF9Q9eFequM.jpg?f=fotoalbum_large

En een demo filmpje gemaakt :

Inmiddels zijn ook de LED's binnen voor de Telefunken CN-750 HighCom unit.
Deze heb ik ook vervangen, en meteen ook een korte demo gemaakt van de HighCOM ruisonderdrukking.
Dit is de voorloper van de Nakamichi HighCom II.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Leuk spul die expanders. Zie je vrij weinig. Heb zelf de EX9000. Toevallig vrijdag van andere voetjes voorzien, zaten nog de originele rubber voetjes onder en dat matchte niet met de rest van de set.
Nu dus originele Pioneer apparaat voetjes, staat een stuk mooier :)
Meteen ook de SR60 (ook rubberen voetjes) en de GR77 gedaan. Die laatste had orginele zwarte voetjes, maar is met beiden geleverd dus kon 1 op 1 overzetten :)
Had ze al twee jaar liggen ofzo, kwam er niet aan toe om het te doen :X

[ Voor 19% gewijzigd door The Eagle op 10-04-2022 17:59 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
  • Laatst online: 13-09 19:45
Dat werkt eigenlijk best goed zon expander.
Is dat nou eigenlijk hetzelfde als wat op sommige moderne receivers zit?, Onkyo heeft "music optimizer" en yamaha "music enhancer" marantz "dynamic eq" etc etc.

Of wat creative gebruikt(e) op xfi geluidskaarten "24 bit crystalizer" dat werkte ook altijd wel goed vooral met gare mp3's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

h4ze schreef op maandag 11 april 2022 @ 00:24:
Dat werkt eigenlijk best goed zon expander.
Is dat nou eigenlijk hetzelfde als wat op sommige moderne receivers zit?, Onkyo heeft "music optimizer" en yamaha "music enhancer" marantz "dynamic eq" etc etc.

Of wat creative gebruikt(e) op xfi geluidskaarten "24 bit crystalizer" dat werkte ook altijd wel goed vooral met gare mp3's.
Ik ken alleen de Denon/Marantz versie, maar dynamic EQ is toch wat anders. Dat is een equalizer, dus die gaat meer over frequenties en het dynamisch boosten of verminderen daarvan.
Deze link legt het denk ik wel goed uit: https://www.izotope.com/e...-and-gates.html#expanders
Kort gezegd: als je een cassette of LP hebt kun je er het geluid mee oppoetsen. Vergelijk FM uitzendingen, daar wordt het omgekeerde toegepast waarbij Cd kwaliteit compressed wordt naar FM kwaliteit. Met een expander haal je dat deels kunstmatig terug.

[ Voor 22% gewijzigd door The Eagle op 11-04-2022 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmace
DatraxZ schreef op zondag 10 april 2022 @ 17:52:
Dit weekend een Pioneer RG-9 Dynamic Expander uit 1981 herstelt.
De "processor" knop bleef niet meer ingedrukt zitten , een plastic clip vanbinnen was afgebroken. Voorzien van een nieuwe drukkop, en meteen ook nieuwe caps.
Die RG-9 heb ik ook nog een blauwe maandag gehad. Was destijds een bijvangst, aangezien ik geen idee had wat ik ermee moest doen heb ik hem snel van de hand gedaan.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• rcor
Helemaal vergeten, maar enige tijd terug was ik bij een kringloop winkel naar binnen gestapt in mijn pauze tijd om wat rond te neuzen voor de fun... Kom ik een CD-speler tegen die qua leeftijd absoluut niet vintage is (maar het medium CD inmiddels wel wat mij betreft):
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/8je4cirr93bpLPf2and5StZXDImhtzy34mQQSpmoLJzoM6Zoq9MVjOcnbQct0qyl4C763JvTLwWbKepPujCxw_PrC6BXwToh_QcLu0nIQhavuUxHeBnUy93OSt-AWsA0s5gFtHSeqyM=w2400

Een Denon DCD 520ae cd-speler voor slechts 14,50 euro:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/gPH8zaIR0_KJ7eRliWwhoX7WCTtQPXJUdCx1wG0oLfBJJR0cBbZhuHcxqhKmHmbtMJfwd_-RRp_SAklVOx06I9gINT_j_jUlLfMkbUkouVNkBbKhSb3LpLEwXV94x6eOQ2V11UlGqC8=w2400

Dat hij nog jong is bewijst een sticker op het loopwerk toen ik uitvoorzorg de laser lens ging reinigen:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/Kmrwt4Kkwk8XR_lSq8LTpx0kh7zYPRAGTi8pDmLnYIVG9tWhD4p8IFLgb_7L-BJVb8D1nRHd8C6tVtSAROgd3YBHtPLkMDXA2xMKtnd2ViWZ_OSfwjsuKrua5zWHvIMWcghj8CsCPeY=w2400

Maar dat betekend niet dat hij veel gebruikt kan zijn, maar ook dat viel mee toen ik de laser on time uren via het servicemenu ging opvragen:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/HOagQcPCh1-KTRKeKlyZ5CHCZ55J4Dxz3qQOVmM4-PUrR8r3AUDS8WKKWWbYE588mDJXZoTXDi87WGWhtVfRdGvvqSMU13DgGp8AitYWM2lr-2AhtYUEGRD_wPqgTFdwjCWMLOYv7fY=w2400

Zowaar weer een koopje gevonden waar ik veel plezier van ga beleven! Mijn oude Philips CD-930 zal met dank aan deze vondst het veld mogen gaan ruimen... V&A en Marktplaats advertenties zullen nog volgen...

Rcor is dus ook deze keer weer happy! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

In mijn woonkamer staat een laptop (waar ik via Foobar de flac-bestanden van mijn NAS speel).
Deze is aangesloten op mijn NAD (een 7225PE van een jaartje of 25(??) die de boel weer netjes doorgeeft aan mijn speakers, die ik ook al zo lang heb.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:51
rcor schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 10:15:
Helemaal vergeten, maar enige tijd terug was ik bij een kringloop winkel naar binnen gestapt in mijn pauze tijd om wat rond te neuzen voor de fun... Kom ik een CD-speler tegen die qua leeftijd absoluut niet vintage is (maar het medium CD inmiddels wel wat mij betreft):
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie vondst… die zou ik voor die prijs ook niet laten liggen… :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

rcor schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 10:15:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dat hij nog jong is bewijst een sticker op het loopwerk toen ik uitvoorzorg de laser lens ging reinigen:
[Afbeelding]

Maar dat betekend niet dat hij veel gebruikt kan zijn, maar ook dat viel mee toen ik de laser on time uren via het servicemenu ging opvragen:
[Afbeelding]

Zowaar weer een koopje gevonden waar ik veel plezier van ga beleven! Mijn oude Philips CD-930 zal met dank aan deze vondst het veld mogen gaan ruimen... V&A en Marktplaats advertenties zullen nog volgen...

Rcor is dus ook deze keer weer happy! :D
Da's geen geld. Zelf ook staan, ca 2012 gekocht iirc. Prima speler, goede DACs ook meen ik. Benieuwd hoe die zich tegen die Philips met zijn bitstream dac verhoudt.
Enige nadeel is dat de knopjes wat plastic zijn. Mijn eject button krijg af en toe de kuren heb ik gemerkt. Heb overigens niet het idee dat de mijne meer draaiuren zou hebben. Heb je een linkje naar het service menu voor me btw? Kan ik ook ff checken :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcor
The Eagle schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 20:30:
[...]

Da's geen geld. Zelf ook staan, ca 2012 gekocht iirc. Prima speler, goede DACs ook meen ik. Benieuwd hoe die zich tegen die Philips met zijn bitstream dac verhoudt.
Enige nadeel is dat de knopjes wat plastic zijn. Mijn eject button krijg af en toe de kuren heb ik gemerkt. Heb overigens niet het idee dat de mijne meer draaiuren zou hebben. Heb je een linkje naar het service menu voor me btw? Kan ik ook ff checken :P
Kleine moeite om van dat stukje een screenshot uit de servicemanual te delen van de Denon:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cST_V-BVIGJWE60wqlVF_tOwJKU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g4R9HuGx1GBpQ8Dd4QWklEdC.jpg?f=fotoalbum_large

Tjah, als de Denon zo'n optie heeft, dan is zo'n optie ook aanwezig op mijn Marantz CD6005 daar die onder dezelfde holding valt en ja hoor, ook deze heeft zo'n functie in het service menu volgens de service manual:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/y-M3I__o30Dm744Ah0yN9-oSKGF4lPAgG-lr-VVtHGgBp-VxOR8DYVQ0jGxgYX7Uc5HEgFQsQJrxvLHlkyyd9fHp-DCn8W3c1bIozSpReruKGbzoUhUs4Ai1oVl3-F4Vt0l4TO-KE7M=w2400

En die heeft beduidend meer uren erop zitten: 01213 uur laser on time volgens het display, dat is flink meer uren dan de Denon:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VzpcC-Syl9krtyjMgYBoVHN3-MU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z7L2Yb4041JIGhFvrAUXDgbR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:59
98 uur, nog zo goed als nieuw dus @rcor :)

Ook niet vintage maar ook Denon, en de cd-speler een een kabouter formaat aanverwant, een D-F102 setje (DRA-F102, DCD-F102 & SC-F102) 30,- euro bij de kringloop inclusief AB:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SXTOC2syW1tfys9776a5NKkMtFI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AV8Tub1cz7Po9qSUdRMQ5yNK.jpg?f=user_large

Werkt prima, nog erg netjes ook. Ook de phono ingang klinkt verassend goed. Stiekem is het receiver(tje) ook best aardig opgebouwd, Elna caps, ringkerntrafo en een printplaat die aanzienlijk steviger is als de besparings-print uit m'n Philips DFA-888:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v9k5A5Q26DgzgMeoPL9QI_P3tmw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cmclFvxryfasRIuOICQjhDpp.jpg?f=user_large

De speakers die erbij horen zijn niet mijn ding, wel zwaar en goed gebouwd maar klinken me veel te 'modern' met wat teveel focus op laag / hoog en met een saaie midrange.

Gelukkig had de kringloop daar ook een oplossing voor, een setje -wel vintage- Celestion DL4 S2's:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MfeJ_5klibcJ6lVYHOf4gZCwVj8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qRZXEiWscJeVmm5mN7zWFzb7.jpg?f=user_large

Sealed / infinite baffle, geen bass reflex dus, vrij neutraal maar met een lichte nadruk op de midrange. Vocals klinken erg lekker, sowieso een typisch Britse speaker en dat past een stuk beter bij me ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kozue
De nerd in mij ziet dan weer gelijk hoe de implementatie er onderliggend uitziet. Een 16-bit counter (max 65536), die na iedere 10 minuten spelen met 1 wordt opgehoogd, en bij het weergeven door 6 wordt gedeeld ;)
Voor een niet-technisch persoon is 10922 waarschijnlijk een heel vreemd maximum :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:03
@rcor Mooie vondst bij de kringloop de speler ziet er toch behoorlijk nieuw uit, hoe is dat door de controle heen gekomen, meestal kijken ze wel even online naar wat het waard is.

98 uur is ook niet veel, Of is ie klokje rond gegaan...

@cmndr_adama Die Celestion luidsprekers uit die periode klinken erg goed, een beetje een ondergewaardeerd merk.
Een gesloten ontwerp kom je nu niet vaak meer tegen, geen poort ruis met een gesloten ontwerp.

[ Voor 30% gewijzigd door Roderiktweaker op 13-04-2022 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
Roderiktweaker schreef op woensdag 13 april 2022 @ 15:37:
@rcor Mooie vondst bij de kringloop de speler ziet er toch behoorlijk nieuw uit, hoe is dat door de controle heen gekomen, meestal kijken ze wel even online naar wat het waard is.

98 uur is ook niet veel, Of is ie klokje rond gegaan...

@cmndr_adama Die Celestion luidsprekers uit die periode klinken erg goed, een beetje een ondergewaardeerd merk.
Een gesloten ontwerp kom je nu niet vaak meer tegen, geen poort ruis met een gesloten ontwerp.
De teller reset zich niet als hij de klok rond is gegaan volgens de servicemanual. Hij blijft dan op de waarde 10922 staan volgens de servicemanual... Tjah, het zou kunnen dat iemand de teller dan zelf gereset heeft met de aangegeven procedure in de servicemanual, maar dat lijkt mij sterk aangezien de meeste mensen niet eens weten van het bestaan van zo'n service menu...

Bovendien zou de cd-speler al veel meer moeite moeten hebben om de CD te kunnen inlezen en afspelen en dat inlezen gaat echt heel vlot... ;) Dus klokje rond? Ik acht die kans zeer klein... ;)

Bovendien ken ik zo twee kringlopen die nog echt alles in het schap plaatsen: Twedde kans in het Limburgse Meterik (daar kwam ik deze Denon CD-speler tegen) en Kringloop oud & nieuw in het Limburgse Sevenum... :)

[ Voor 8% gewijzigd door rcor op 13-04-2022 15:50 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DatraxZ

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Het ging hier een tijdje geleden over de Burwen Research TNE7000a , de-clicker voor Vinyl.

Voor wie graag wil weten hoe doe werkt en wat het effect is, heb ik een korte demo gemaakt :

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Parklife
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-09 15:39
Wat een gaaf ding die de-clicker! Zo te horen werkt het best goed!

Parklife

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• h4ze
  • Laatst online: 13-09 19:45
Dat werkt inderdaad ook best lekker. Ik had verwacht dat het ook de muziek zelf zou aantasten maar helemaal niet eigenlijk. Je zou ook zeggen dat het een optie zou zijn op een platenspeler. Of was het heel duur o.i.d ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DatraxZ

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Parklife schreef op zondag 17 april 2022 @ 10:45:
Wat een gaaf ding die de-clicker! Zo te horen werkt het best goed!
Thanks ! Deze staat hier standaard eigenlijk altijd aan bij het afspelen van vinyl.
h4ze schreef op zondag 17 april 2022 @ 16:27:
Dat werkt inderdaad ook best lekker. Ik had verwacht dat het ook de muziek zelf zou aantasten maar helemaal niet eigenlijk. Je zou ook zeggen dat het een optie zou zijn op een platenspeler. Of was het heel duur o.i.d ?
Zolang je de threshold knop niet te ver naar rechts draait is er omzeggens geen hoorbaar negatief effect.,
Deze units waren nieuw absoluut niet goedkoop, maar als je gaat kijken wat er in zit, valt het wel mee aan componenten. SAE had er ook 1 (model 5000 en later een upgrade met model 5000a) en Garrard heeft er ook ooit 1 gemaakt.

Ik geloof dat een (digitale) variant op high-end phono pre-amps soms ook wordt aangeboden.

Overigens staat in de manual van deze unit dat de ge-mute stukken vervangen worden door een stukje audio van juist ervoor, zodat je het effect niet hoort, maar dat is dus niet waar :) De scherpe transient wordt gewoon ge-mute voor een extreem korte periode (onhoorbaar eigenlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntoniusDD
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 24-08 12:57
Cool apparaat. Nu vroeg ik mij toch af waar de Tape button op het toestel voor dient want daar slikte je de uitleg in , leek het.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DatraxZ

DatraxZ

TrueCrypts Everything

AntoniusDD schreef op maandag 18 april 2022 @ 09:11:
Cool apparaat. Nu vroeg ik mij toch af waar de Tape button op het toestel voor dient want daar slikte je de uitleg in , leek het.
Ja dat klopt.... ik bedacht me op dat eigenste moment dat ik die knop eigenlijk nog nooit gebruikt had. Het betreft een tape-loop monitor enable/disable knop.

Dit is het audio pad :
Knop niet ingedrukt : Audio in -> process->Audio Out (+tape recorder input)
Knop ingedrukt : Audio in ->process -> tape recorder input -> tape -> tape recorder output-> audio out

Het audio signaal na processing wordt altijd aangeboden aan de tape recorder input, maar door het indrukken van de tape monitor loop, kan je de output van de tape recorder al dan niet beluisteren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mrKHC0fawkvLsj_SGHuw-n9hnRc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tYXbV1eW1X8ggHRDxu35bNCg.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

In wezen sluit je hem dus aan als een equalizer zo te zien. Net als elke andere soundprocessor.
* The Eagle heeft er 3 in het signaalpad zitten, alleen de record niet aangesloten, dat werd me te complex :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntoniusDD
ah oké... dank
vindt men die Burwen TNE 7000a, nog vaker of eerder per toeval?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DatraxZ

DatraxZ

TrueCrypts Everything

AntoniusDD schreef op maandag 18 april 2022 @ 12:49:
ah oké... dank
vindt men die Burwen TNE 7000a, nog vaker of eerder per toeval?
Er staan er enkele te koop op eBay, maar de prijzen zijn wel flink de hoogte ingegaan zie ik. Ik heb de mijne destijds uit de US geïmporteerd. Hier in Europa zijn ze eerder zeldzaam.
Alternatief is er ook de SAE5000a (zorg dat je de "a" versie op de kop tikt, de 5000 heeft wat issues). Weet wel niet of die goedkoper is. De Burwen wordt wel aanzien als de betere.

Mocht je er toch ergens 1 op de kop tikken : de schakelaars van de pushbuttons hebben typisch een behandeling met Kontakt Spray/IPA nodig, en de elco's zou ik ook vervangen, want die zijn inmiddels al 40+ jaar oud. Het zijn er niet veel, if memory serves well, het is al een tijd geleden dat ik ze vervangen heb.

Soms wordt de Burwen DNF1201A samen verkocht met de TNE7000a. Dit is een single ended noise gate. Werkt vrij behoorlijk. Heb er niet zo lang geleden zo 1 voor 20GBP gekocht (slechte staat, maar inmiddels volledig gereivseerd)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kozue
DatraxZ schreef op zondag 17 april 2022 @ 17:51:
De scherpe transient wordt gewoon ge-mute voor een extreem korte periode (onhoorbaar eigenlijk)
Datzelfde trucje had ik laatst ook gebruikt om clicks uit materiaal te halen die ik van vinyl digitaliseerd had. In Audacity kun je makkelijk de harde clicks en pops zien (spikes in de waveform), en als je daar heel diep op inzoemt, het stukje nauwkeurig selecteert en het volume daarvan heel ver omlaag zet, ben je de click kwijt. Ik kon niet meer terughoren in de audio dat er ooit een click gezeten had, of dat er aan gesleuteld was :)

Zo’n handmatige opruimactie geeft een heel goed resultaat (je gooit nooit goede audio weg), maar het is wel arbeidsintensief als er een heleboel pops in zitten. Ik deed het daarom alleen met de echt storende clicks. Nauwelijks hoorbare kleintjes weghalen gaat me teveel tijd in zitten…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

@kozue Helemaal waar. Werkt goed; wel idd. heul veul werk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-09 20:57

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Interessant...Ik wilde dit ook op mijn Marantz CD5400 van Marktplaats proberen. (Deze Marantz is geen vintage :+ )
Ik was benieuwd hoeveel uren al heeft gedraaid. (ik ben waarschijnlijk de tweede of derde eigenaar van de CD-speler).

Ik zie alleen dit in hun handleiding.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nRXAgwXkXawl-nGSez0hAM3AYnc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/x8apZgtxj3XhCumbtQORHMh9.png?f=user_large

[ Voor 8% gewijzigd door MedionAkoya op 22-04-2022 23:54 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 24-09 19:19
Da's dan een zeer beperkt service menu :+

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• DatraxZ

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Enkele nieuwe aanwinsten :

Een Teac AN-180 Dolby B unit (1972)
Werkt, maar heeft nieuwe caps nodig en de switches en pots hebben een reiniging nodig. Een werkje voor binnenkort.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JCy0ccWwOFoTOJbL030_WFqpf8o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iU6qFitnsywNJLlpvSWKbJ1e.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CXB6F8df7qRQLJD7wxfjUZQcRuQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V0qsMEDS56ArIy7lu4Jmxrza.jpg?f=fotoalbum_large

Een (bijzonder zeldzame) Pioneer JT-211 remote voor een RT-2022/2044

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N6mRG4JK0v72EN5fR5GD9jCrLfc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HGSgjDqXqtEDbhUfUhPmInGQ.jpg?f=fotoalbum_large

Een vrij zeldzame Teac RC-170 voor een Teac A-7300(rx)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QB8XuPTZFa6FlB__SNjwqxI5Cy0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R7A7uepIHCCK384SUoWWsk4y.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• kingmace
Mijn laatste aanwinst, een paar Trio Kenwood LS-3000 speakers uit 1975. Gekocht op MP voor 30,-. Deze speakers hebben dezelfde setup als mijn Atron D15 (Celestion Ditton 15) speakers, twee-weg systeem met een passieve radiator.

Ik ga in ieder geval de kasten opknappen en dan eens kijken wat ik er voor de rest mee ga doen. Als ze niet lekker genoeg klinken is er grote kans dat ik de woofers vervang door Philips AD8065/W8 woofers en de passieve radiators door Philips AD8000 radiators (heb ik allemaal toch nog liggen). Leuk projectje voor zomer :)

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/N0jVJkDC/IMG-20220424-140716.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/wMLbyfxM/IMG-20220424-140729.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
Niet helemaal vintage maar er staan momenteel nieuwe DCC tapes te koop om marktplaats voor ongeveer 10 euro per stuk. Is dat een goede prijs?

https://www.marktplaats.n...l-compact-cassettes-audio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kozue
Ik ben niet zo thuis in de DCC maar volgens mij is een tientje voor een DCC in deze tijd niet super duur meer. Soms vind je al TDK SA's voor zo'n prijs, en DCC's zijn een stuk zeldzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntoniusDD
Zeldzaam zijn ze zeker in nieuwstaat verpakt.
Maar ik vind 60 of 90 minuten voor 10€ best wel duur hoor. Voor 660 minuten unieke opnames ?

Bij de normale cassette zou ik ook nooit hoger dan 3,5 € kopen per stuk en daar kun je ook perfecte opnames mee maken. Het DCC (digitaal) aspect is voor de vintage verzamelaar misschien een hebbedingetje.

Maar een DCC recorder is ook iets dat niet makkelijk verkoopt, dus de vraag ernaar is erg kunstmatig vergeleken met de overige opname apparatuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kozue
Ik vind al die oude formaten wel interessant, maar alleen degenen die een beetje te betalen zijn gebruik ik regelmatig. Als je digitaal wilt kun je beter voor minidisc gaan. Krijg je 74-80 minuten voor €3 ipv 60 voor een tientje.

Maar dcc is altijd nog goedkoper dan vinyl. Vinyl is ondertussen al over de grens heen qua betaalbaarheid. Nog niet zo lang geleden was €20 standaard, en daar kreeg je meestal niet meer dan een uur muziek voor. Dat is nog 2-3 keer duurder dan die dcc’s. Maar aangezien je dan ook betaalt voor de muziek, en niet voor een leeg medium, was het nog te doen. Maar nu het begint bij €30 en ze daar vaak nog overheen gaan, is de lol er van af. Ik koop niet zo veel nieuwe LP’s meer. Ik neem dan liever een cassette op van mp3 bestanden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Gewoon ouderwets LP's lenen en op MD zetten :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed.juh
@kozue Die platen prijzen gaan helemaal nergens meer over.
Ik zat te kijken naar de laatste Klaus Schulze, die na zijn dood (27-4) nog uit kan komen. 55 Euro !!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• diedie2
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21:48
The Eagle schreef op donderdag 28 april 2022 @ 21:08:
Gewoon ouderwets LP's lenen en op MD zetten :Y)
MP3'tjes branden op CD en afvragen waarom de kwaliteit brak is :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DatraxZ

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Bij RTR kan die prijs gemakkelijk oplopen tot 2.4€/min (tape kost 2tr 15ips RTM SM900) + 0.085€/min aan koppen (M15 Vacodur, 20.000km lifespan). Niet voor niets "het duurste opname formaat ter wereld"....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntoniusDD
ik heb tijden met OpenSuse Linux gewerkt en alle LP's en CD's naar FLAC geripped. (dus geen MP3)
Een heel karwei hoor! dus ook je eigen tijd!
Als ik dan nog zo een Burwen Research TNE7000a zou hebben gehad of die andere noise limiters die jullie restaureren was het een prachtige muziek collectie geworden.
M'n NAS is destijds gestolen en ik had geen backup daar de backup hdd dagen daarna kaduuk ging.

Voor mijn auto en walkman is de muziek collectie op cassette analoog prima. Ondanks dat het medium duur is.
En 2,49€ / minuut zal het hier niet worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed.juh
@AntoniusDD Waren er binnen de Linux sources geen noise filter/limiters die gebruikt konden worden.
Jammer van die collectie. Ik heb ook aardig wat verzameld, en zorg dat ik zoveel mogelijk backup's heb, los van de NAS. Maar ja, als ze 'm jatten, dat is wel erg zuur.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kozue
Ik gebruik Audacity (onder Linux) voor van alles en nogwat. Die heeft ook filters, waaronder een denoiser die een noise profile kan maken en dat filteren. Maar als je je gehele collectie analoog via de line-in op gaat nemen en daar nog filters overheen gaat gooien ben je inderdaad wel even bezig. Een CD rippen gaat een stuk sneller dan een LP digitaliseren.

Ik heb toevallig vandaag nog een cassette van de vrijmarkt gedigitaliseert. De 538 Monstermix 1995. Kwam uit een bak met jaarmixen van onbekende kwaliteit, maar bleken best goed te klinken :) Wel van de radio, maar kabelradio denk ik (geluid is compressed net als alle FM, maar geen ruis), en met Dolby C. De rest van de mixen had ik al, dus het ging er gelukkig maar om 1. Maar daar ben je best een tijdje mee bezig. Eerst de hele tape afspelen en daarna het editwerk. Kant 1 en 2 weer op elkaar aan laten sluiten zonder dat je de overgang hoort en zo, en er zat een balansverschil tussen links en rechts.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:21
Ik denk dat ik wat moois heb gekregen van mijn oom.

Ze moeten wel compleet geschuurd en geschilderd worden en schoongemaakt, maar :

Afbeeldingslocatie: https://img.canuckaudiomart.com/uploads/large/804211-749dbc1f-vintage-jbl-signature-c37-speakers.jpg

^^foto ter illustratie

een paar james b lansing sound inc (oftel JBL) type c37

Morgens eens aansluiten op de vintage AKAI AM2250 en kijken of er nog geluid uit komt..

discogs

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

loewie1984 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 21:24:

[Afbeelding]

^^foto ter illustratie

Morgens eens aansluiten op de vintage AKAI AM2250 en kijken of er nog geluid uit komt..
In een groot Amerikaans huis past dit prima ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DatraxZ

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Een Pioneer JT-2022t 2-track koppenbrug uit eind jaren '70. Deze staan zeer zelden te koop en vaak wordt er de hoofdprijs voor gevraagd, maar deze heb ik voor een gunstig tarief op de kop kunnen tikken. De koppen hebben nog +-75% van hun levensduur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EE6i6FTV0ZIwStqCbPyEJShc-KM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7GNONOTf8cw2KCoFTkTaRLMp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xMJgrd0OppI9Ymx6WLE-PokuiJ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PR7kcTGTyqWlaKuCkkgbpikc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z0FH1Ia2gt6VB-XU0EySjy4PIqs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JSAUVkR7SpekvMtsG0FqTjpo.jpg?f=fotoalbum_large

Ook nieuwe (reserve) koppen voor de Telefunken M15a. Vacodur Type, midden jaren '80. AC28 is opname kop, WC11a de weergave kop en heb er ook een 2-track erase head met overlappende tracks bijgekocht, die werkt beter dan de huidige erase head die het midden van de track niet 100% meeneemt. Levensduur van die Vacodur koppen is ong 20.000km tape.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uJJhxYfxtIwgUoLegtu1d6k4K6k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M54xs3BGwRRFfPUHKw7ZUrm3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vmALLt8kk25zG0FWuD7roYr8Q2I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uAUJ5Om36AzDxp2SJyXL9l2L.jpg?f=fotoalbum_large

Verder speel ik met het idee om zelf een calibratie tape te (laten) maken voor een Elcaset deck (Wega 4950 / Sony EL-7). De originele calibratie tape is nergens meer te krijgen, wat een correcte afstelling van het apparaat lastig maakt.

Voor zover ik weet is de tape breedte van elcaset dezelfde als deze van standaard RTR tape (6.3mm / 1/4"), de track width is wel afwijkend, omdat elcaset een dubbele control track tussen de middenste track heeft zitten : info Althans, de plaats is voorzien, maar er zijn vziw geen decks uitgebracht die hier iets mee deden.

Verder gebruikt elcaset naast elkaar liggende tracks per afspeel zijde, zoals een compact cassette, terwijl RTR gebruik maakt van afwisselende kanalen per afspeel zijde (track 1-3 voor Side A & track 2-4 voor Side B).

De afspeel snelheid is 3&3/4IPS, en de EQ is 3180 micro-sec. +70 micro-sec. (iets tussenin de NAB standaard van 3180+90 voor3 3/4IPS en 3180+50 voor 7.5IPS )
De flux sterkte is 185nWb, dat is standaard 0dB Ampex Operating Level.

In principe is het mogelijk om met een full-track deck een geschikte tape te maken, die dan in de elcaset cassette kan gewikkeld worden. Een speed alignment tape kan ook met een 2-track machine gemaakt worden, maar een freq. reponse tape word al complexer omdat de tracks van een 2-track RTR niet 100% overeenstemmen met die van een elcaset.

Iemand hier op het forum aanwezig met een full-track machine die me kan helpen? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rcor
DatraxZ schreef op maandag 2 mei 2022 @ 20:23:
Een Pioneer JT-2022t 2-track koppenbrug uit eind jaren '70. Deze staan zeer zelden te koop en vaak wordt er de hoofdprijs voor gevraagd, maar deze heb ik voor een gunstig tarief op de kop kunnen tikken. De koppen hebben nog +-75% van hun levensduur.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ook nieuwe (reserve) koppen voor de Telefunken M15a. Vacodur Type, midden jaren '80. AC28 is opname kop, WC11a de weergave kop en heb er ook een 2-track erase head met overlappende tracks bijgekocht, die werkt beter dan de huidige erase head die het midden van de track niet 100% meeneemt. Levensduur van die Vacodur koppen is ong 20.000km tape.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Verder speel ik met het idee om zelf een calibratie tape te (laten) maken voor een Elcaset deck (Wega 4950 / Sony EL-7). De originele calibratie tape is nergens meer te krijgen, wat een correcte afstelling van het apparaat lastig maakt.

Voor zover ik weet is de tape breedte van elcaset dezelfde als deze van standaard RTR tape (6.3mm / 1/4"), de track width is wel afwijkend, omdat elcaset een dubbele control track tussen de middenste track heeft zitten : info Althans, de plaats is voorzien, maar er zijn vziw geen decks uitgebracht die hier iets mee deden.

Verder gebruikt elcaset naast elkaar liggende tracks per afspeel zijde, zoals een compact cassette, terwijl RTR gebruik maakt van afwisselende kanalen per afspeel zijde (track 1-3 voor Side A & track 2-4 voor Side B).

De afspeel snelheid is 3&3/4IPS, en de EQ is 3180 micro-sec. +70 micro-sec. (iets tussenin de NAB standaard van 3180+90 voor3 3/4IPS en 3180+50 voor 7.5IPS )
De flux sterkte is 185nWb, dat is standaard 0dB Ampex Operating Level.

In principe is het mogelijk om met een full-track deck een geschikte tape te maken, die dan in de elcaset cassette kan gewikkeld worden. Een speed alignment tape kan ook met een 2-track machine gemaakt worden, maar een freq. reponse tape word al complexer omdat de tracks van een 2-track RTR niet 100% overeenstemmen met die van een elcaset.

Iemand hier op het forum aanwezig met een full-track machine die me kan helpen? :)
Mooie aanwinsten om de levensduur van je bandrecorders verlengen... ;) Ben jij trouwens bekend met de facebook pagina "Bandrecorder fans Nederland"? Hoewel de naam anders doet vermoeden zijn hier ook genoeg zuiderburen (Belgen) actief en is fijne community die babbelt over bandrecorders...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

loewie1984 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 21:24:

[Afbeelding]

^^foto ter illustratie

Boh, da's wel bijzonder spul! En stiekem verdienen ze een stuk betere versterker dan die AM2250 :D

Als je daar een beetje goed voor zorgt hoef je de rest van je leven geen andere speakers meer te kopen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:21
mentalmadnizz schreef op maandag 2 mei 2022 @ 21:11:
[...]

Boh, da's wel bijzonder spul! En stiekem verdienen ze een stuk betere versterker dan die AM2250 :D

Als je daar een beetje goed voor zorgt hoef je de rest van je leven geen andere speakers meer te kopen :)
Doe me een suggestie, ik ben bereid ze iets beters te geven dan die AKAI.

Maar ik heb wel een dilemma, beneden staan deze joekels nog:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lgToiFMYXd30Yvq52RoJP8160Ps=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6gNHYlbutZH7v8SWas8sfW88.jpg?f=user_large

Gezien je reactie ben ik benieuwd of je iets meer kunt vertellen over de JBL's, ik vind er niet zo veel over. Buiten dat het me studio monitoren lijken uit de 'de goede oude tijd', en mijn oom me wist te vertellen dat ze jaren in een discotheek gehangen hebben voor hij ze kocht. Ik heb ze in mijn kindertijd bij hem gehoord en dat is me altijd bijgebleven, Springsteen met Streets of Philadelphia klonk toen in ieder geval bijzonder goed.

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@loewie1984 als ze jaren in een discotheek hebben gehangen zou ik eerst eens kijken of de originele drivers er wel in zitten. In een rokerige jaren 80 disco hadden die niet het eeuwige leven :)
Filters kunnen ook aangepast zijn.

Wat je die qua versterker zou moeten geven...oude accuphase ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:57

Videopac

Rommelt wat aan.

The Eagle schreef op maandag 2 mei 2022 @ 22:51:
@loewie1984 als ze jaren in een discotheek hebben gehangen zou ik eerst eens kijken of de originele drivers er wel in zitten. In een rokerige jaren 80 disco hadden die niet het eeuwige leven :)
Filters kunnen ook aangepast zijn.

Wat je die qua versterker zou moeten geven...oude accuphase ofzo?
Wel iets met veel stroom, ja. Harman Kardon Citation past ook wel, vind ik.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcor
loewie1984 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 21:20:
[...]

Doe me een suggestie, ik ben bereid ze iets beters te geven dan die AKAI.

Maar ik heb wel een dilemma, beneden staan deze joekels nog:
[Afbeelding]

Gezien je reactie ben ik benieuwd of je iets meer kunt vertellen over de JBL's, ik vind er niet zo veel over. Buiten dat het me studio monitoren lijken uit de 'de goede oude tijd', en mijn oom me wist te vertellen dat ze jaren in een discotheek gehangen hebben voor hij ze kocht. Ik heb ze in mijn kindertijd bij hem gehoord en dat is me altijd bijgebleven, Springsteen met Streets of Philadelphia klonk toen in ieder geval bijzonder goed.
Een Rotel RB-1090 stereo eindversterker in combinatie met een Rotel RC-1090 voorversterker doet wonderen, maar is wel een combinatie die absoluut niet periode correct is voor de speakers...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

Videopac schreef op maandag 2 mei 2022 @ 23:09:
[...]

Wel iets met veel stroom, ja. Harman Kardon Citation past ook wel, vind ik.
Dit zou wel een leuke zijn ja :) of McIntosh als je daar het budget voor hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DatraxZ

DatraxZ

TrueCrypts Everything

rcor schreef op maandag 2 mei 2022 @ 21:01:
[...]

Mooie aanwinsten om de levensduur van je bandrecorders verlengen... ;) Ben jij trouwens bekend met de facebook pagina "Bandrecorder fans Nederland"? Hoewel de naam anders doet vermoeden zijn hier ook genoeg zuiderburen (Belgen) actief en is fijne community die babbelt over bandrecorders...
Bedankt! :) ik heb me er inmiddels lid gemaakt en ook daar de vraag gesteld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rcor
DatraxZ schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 08:32:
[...]

Bedankt! :) ik heb me er inmiddels lid gemaakt en ook daar de vraag gesteld.
Leuk! Welkom ook bij deze club... Ik zag inderdaad daar ook exact dezelfde vraag staan... Hopelijk gaat je dat helpen aldaar...

Er zijn daar een aantal mensen actief die je echt kunnen helpen... Met name echte kenners van professionele bandrecorder spullen (Johan de Haan), diversen audio monteurs (o.a. Thomas Baur / Geert Kroezinga) en mensen die voor de hobby Akai bandrecorders fixen (maar wel het niveau van een professionele monteur halen)...

Altijd de moeite waard wat mij betreft... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Hoi, ik heb hier een Marantz PM310 staan . Deze versterker is niet heel groot en ben benieuwd of er meer van deze soortgelijke versterkers bestaan

Een Onkyo A-15 vind ik wel mooi, maar is wel intern lekker goedkoop gebouwd dmv een STK-module.

Trein?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

MedionAkoya schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 10:23:
Hoi, ik heb hier een Marantz PM310 staan . Deze versterker is niet heel groot en ben benieuwd of er meer van deze soortgelijke versterkers bestaan

Een Onkyo A-15 vind ik wel mooi, maar is wel intern lekker goedkoop gebouwd dmv een STK-module.
Rotel had ook een hele serie platte versterkers, RA-930BX enzo.

Van de leeftijd van je Marantz had je bijvoorbeeld ook de Philips F4212 en vergelijkbaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricDH
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:53
MedionAkoya schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 10:23:

Technics SU-V3, SU-V5 zijn ook niet zo hoog en klinken ook best lekker (met discrete outputs :) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roderiktweaker
@loewie1984 Zijn de JBL luidsprekers uit de jaren 70 of 80, Anders is een gereviseerde Crown D 150 of DC 300 een passende optie.

Deze versterkers zijn super stabiel en als de luidsprekers uit de jaren 70 komen passend kwa tijdsbeeld, volgens mij zijn deze ook ingezet bij Woodstock in 69 tezamen met Mcintosh buizen eind versterkers.

https://www.hifiengine.com/manual_library/crown/dc-300.shtml

Of kijken naar een andere modernere PA versterker.

@MedionAkoya De Denon PMA 717 is vrij compact en ze hadden nog meer versterkers in die vorm. Ook de NAD C300 en andere zijn ook vrij compact. Daarnaast heb je de Mission Cyrus 1 / 2 versterkers die goed zijn.

Als nieuwer geen probleem is dan zijn de compacte classe D versterkers geschikt zoals de NAD D3020 / Denon PMA 50/Argon audio

[ Voor 13% gewijzigd door Roderiktweaker op 03-05-2022 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 03:17
Roderiktweaker schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 16:55:
@loewie1984 Zijn de JBL luidsprekers uit de jaren 70 of 80, Anders is een gereviseerde Crown D 150 of DC 300 een passende optie.

Deze versterkers zijn super stabiel en als de luidsprekers uit de jaren 70 komen passend kwa tijdsbeeld, volgens mij zijn deze ook ingezet bij Woodstock in 69 tezamen met Mcintosh buizen eind versterkers.

https://www.hifiengine.com/manual_library/crown/dc-300.shtml

Of kijken naar een andere modernere PA versterker.

@MedionAkoya De Denon PMA 717 is vrij compact en ze hadden nog meer versterkers in die vorm. Ook de NAD C300 en andere zijn ook vrij compact. Daarnaast heb je de Mission Cyrus 1 / 2 versterkers die goed zijn.

Als nieuwer geen probleem is dan zijn de compacte classe D versterkers geschikt zoals de NAD D3020 / Denon PMA 50/Argon audio
De JBL C37 speakers zjn uit de jaren 50 & Woodstock werd door McIntosh versterkt - 20 stuks MC3500, maar de Crown zou inderdaad ook een mooie match zijn voor deze speakers. Helaas zijn ze tweedehands erg duur.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
@martyw Ik had ergens gelezen dat er ook het en der Crown versterkers zijn gebruikt, die waren toen net op de markt. Ook ergens gelezen dat Crown Woodstock/festivals niets vond wegens de christelijke achtergrond.

Die versterkers zijn inderdaad lastig te vinden maar inderdaad waarschijnlijk een goede combinatie. Die McIntosh versterkers zijn helemaal onbetaalbaar tegenwoordig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Gekocht in een kringloopwinkel. Ongebruikte cassettebanden van TDK en Sony.
Een band van TDK is al meteen door mij gebruikt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EPIb_TktGbI0UwtXOHT_kWweRaw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/koVWVid4mkcIbsGIWZTqCTMd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Jssjyh4em0517iDuEaSMzoDCAg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3FCaEvYYB7tMre4Fl2gXTlxn.jpg?f=fotoalbum_large

Trein?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Even iets anders, maar wel zeer gerelateerd aan vintage audio.

Ik kwam zojuist dit tegen;
https://nos.nl/nieuwsuur/...d-en-beeldje-de-boeken-in

Daar worden we natuurlijk niet blij van, met name niet voor elektronica en audio :(
Ik denk dat de vrouw op het einde het goed samenvat, dat een hoop mensen gaan denken om het maar naar de vuilstort te brengen.

One World Concepts

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Vandaag een leuk apparaat op de kop getikt (foto's volgen uiteraard): een Pioneer PD-M701 CD wisselaar. Dat wordt apparaat nummer 10 in de set :D

Stond al voor weinig op MP, dus deal was snel gesloten en kon meteen ophalen. Stap ik net de auto in, meldt de verkoper dat ie geen discs leest. Telefonisch contact gehad, mocht hem voor nop op komen halen :)
Daar aangekomen heeft ie me laten zien wat ie wel en niet deed, ben van knutsel projectje uitgegaan. Optisch is ie mooi, uiteraard wel wat krasjes op de behuizing maar dat zie je niet. Remote is origineel en als nieuw :)

Zit ik net wat te lezen, blijkt dat de discs er ondersteboven in moeten. Dus eerst dat eens proberen morgen, kan zomaar zijn dat dat het is :+
En anders laser keer schoonmaken. We gaan het zien :)

[ Voor 8% gewijzigd door The Eagle op 04-05-2022 22:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcor
MedionAkoya schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 21:51:
Gekocht in een kringloopwinkel. Ongebruikte cassettebanden van TDK en Sony.
Een band van TDK is al meteen door mij gebruikt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie vondst... Zowel die TDK D als die Sony HF bandjes zijn de beste type 1 bandjes uit het verleden en dat vindt ik niet alleen, dat was ook de conclusie van Cassette comeback:

B_FORCE schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 22:24:
Even iets anders, maar wel zeer gerelateerd aan vintage audio.

Ik kwam zojuist dit tegen;
https://nos.nl/nieuwsuur/...d-en-beeldje-de-boeken-in

Daar worden we natuurlijk niet blij van, met name niet voor elektronica en audio :(
Ik denk dat de vrouw op het einde het goed samenvat, dat een hoop mensen gaan denken om het maar naar de vuilstort te brengen.
Tjah, hoewel onhandig snap ik wel dat de Politie heling wil tegen gaan... Maar wel zonde dat er genoeg mensen zullen besluiten om de moeite niet meer te nemen om de apparaten in te leveren bij een kringloop en een goedwerkend apparaat naar de gemeente stort af te voeren...

The Eagle schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 22:53:
Vandaag een leuk apparaat op de kop getikt (foto's volgen uiteraard): een Pioneer PD-M701 CD wisselaar. Dat wordt apparaat nummer 10 in de set :D

Stond al voor weinig op MP, dus deal was snel gesloten en kon meteen ophalen. Stap ik net de auto in, meldt de verkoper dat ie geen discs leest. Telefonisch contact gehad, mocht hem voor nop op komen halen :)
Daar aangekomen heeft ie me laten zien wat ie wel en niet deed, ben van knutsel projectje uitgegaan. Optisch is ie mooi, uiteraard wel wat krasjes op de behuizing maar dat zie je niet. Remote is origineel en als nieuw :)

Zit ik net wat te lezen, blijkt dat de discs er ondersteboven in moeten. Dus eerst dat eens proberen morgen, kan zomaar zijn dat dat het is :+
En anders laser keer schoonmaken. We gaan het zien :)
Ik hoop voor je dat het meevalt... Een versleten laserlens is altijd een probleem (Lees: een NOS laserlens die werkt zien te vinden kan een hele opgave zijn)... ;) Maar wel succes en hopelijk veel plezier met de CD -wisselaar...

Edit 23:28 uur:
Als je het geld er voor over hebt is dit toch wel een unieke buitenkans... Zou zonde zijn om deze NOS laser lens mis te lopen... ;)

[ Voor 3% gewijzigd door rcor op 04-05-2022 23:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Hij had hem gekregen van iemand die zei dat ie gewoon werkte. Had hem zelf niet echt gebruikt. De kans van user error acht ik vrij groot eigenlijk ;)

Nieuwe laser unit zal er nooit komen. Werkend 2e hands apparaat zou goedkoper zijn. Plus ik heb ook al een (tank van een) PD7700 werkend staan, da's nu de main player. Ook die staat voornamelijk stof te trekken eigenlijk. Maar voor de heb / verzameling prima :)

Mis geloof ik alleen nog een DAT recorder en een universele AB. Maar voor de DAT ben je 200+ kwijt. Da's een beetje veel voor de heb :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ed.juh
Wedden dat de stort straks die dingen ook moet registreren. Vanwege verzekeringen oid.
Iemand had bedacht dat het ooit zo had kunnen zijn, en dus een nieuwe wet. Fijntjes weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Laat ze eerst maar eens bedenken hoe ze dat gaan controleren en handhaven. Tot die tijd zal er weinig veranderen. De wet verandert eerder denk ik. Dit is beleid, dus is er niet over nagedacht ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-09 15:27
The Eagle schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 08:13:
Dit is beleid, dus is er niet over nagedacht ;)
Beleid is dan ook een anagram voor debiel. :+

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kozue
Die regelzucht van tegenwoordig is echt om te huilen. Overal moet maar een regel voor komen om alles zo omslachtig mogelijk te maken. Als je zoveel tijd moet steken in alles registreren, zullen ze een hoop spullen gewoon gaan weigeren, en verschraalt het aanbod, of zullen een aantal er gewoon mee stoppen omdat alles teveel werk kost.

Maarja, het past wel in deze maatschappij. Ieder detail moet in de gaten worden gehouden, en kringlopen hebben ze nog geen zicht op. Heling is natuurlijk een drogreden: gestolen spullen breng je niet naar de kringloop, die betaalt jou immers niet. Wie gaat spullen stelen om ze vervolgens gratis weg te geven? De enige reden is informatiezucht. De surveillancemaatschappij breid zich meer en meer uit. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-09 15:27
kozue schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 09:10:
Heling is natuurlijk een drogreden: gestolen spullen breng je niet naar de kringloop, die betaalt jou immers niet. Wie gaat spullen stelen om ze vervolgens gratis weg te geven? De enige reden is informatiezucht. De surveillancemaatschappij breid zich meer en meer uit. :(
Ik vermoed dat men antiquariaten, kringloopwinkels, tweedehandswinkels en pandjeshuizen op één hoop gooit in deze regelgeving. Die laatste categorie, daar heb ik namelijk wel degelijk mijn vraagtekens bij. Ik ben hier in de stad wel eens bij zo'n vestiging van 'Used Products' binnengewandeld. Het type volk dat er rondloopt (mijzelf incluis, I know) én het type spullen dat er ligt deden bij mij wel een paar alarmbellen rinkelen... ;)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-09 10:01
zolang het serienummer niet op stopheling.nl staat ben je ter goeder trouw aan het kopen. Zeker voor die prijzen bij de Used Products

En zo denken zij ook. Gezien de lage inkoopprijzen die ze geven. Kan ook niet anders want ze hebben een professionele zaak te runnen.

[ Voor 14% gewijzigd door fvdberg op 05-05-2022 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
The Eagle schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 08:13:
Laat ze eerst maar eens bedenken hoe ze dat gaan controleren en handhaven. Tot die tijd zal er weinig veranderen. De wet verandert eerder denk ik. Dit is beleid, dus is er niet over nagedacht ;)
ja, als verkoper met een 2500 borden zou ik na 500-1000 ook stoppen.

Mocht meneer de ambtenaar langs komen zou ik zeggen dat ik ze toch echt geteld heb en dat hij ze mag na tellen ter controle :')

Overigens, zelfs het tellen van 1000 borden gaat al iets van 15-20 dagen in beslag nemen 8)7 |:(
Dus als de verkoper naar de rechter gaat dat zoiets fysiek onhaalbaar is, maakt hij denk ik nog een grote kans ook.

One World Concepts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flabsie
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 30-08-2022
Ik denk ook dat deze regel in feite minder gericht is op kringlopen en meer op pandjeshuizen en zeker ook antiekzaken. Het is natuurlijk helemaal offtopic maar laatst een boeiend artikel gelezen over Belgische antiekzaken die gestolen voorwerpen uit Afrikaanse landen verkochten. En dan geen stukje ivoor ofzo, maar echt kunstschatten met een historische waarde die uit musea gestolen werden (link, de moeite waard om te lezen!)

Ik neem aan dat dat veel meer het doelwit van deze regel gaat zijn, en dat de bandjes en plaatjes voorlopig nog wel veilig zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Flabsie schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 18:57:
Ik neem aan dat dat veel meer het doelwit van deze regel gaat zijn, en dat de bandjes en plaatjes voorlopig nog wel veilig zijn :)
Ja, het ging mij meer om de elektronica, om weer on-topic te gaan.

Veel mensen gooien nu al bergen weg, maar als je moet gaan lopen aanmelden om "even" die oude stereo van je oom of opa weg te geven aan bv een kringloop of 2e hands winkel.
Dan kan ik me voorstellen dat mensen ook denken, het is wel goed zo, in de container ermee ;(

One World Concepts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Update over de Pioneer wisselaar: hij speelt gewoon cd's :)
Wel een aparte bedieningswijze, wat onlogisch voor de leek en idd discs met de labels omlaag er in. Dus ik denk dat de verkoper weggever :+ dat niet wist :)
Wel reageren de knoppen soms wat moeilijk en is het display niet heel helder en knippert het wat. Weet niet hoe of ik dat kan fixen, maar daar moet wel het hele mechanisme er voor uit.
Wil wel de laser schoonmaken, kan ik van buitenaf bij via de magazijnopening. Moet ik alleen een wattenstaafje van een cm of 20 hebben, bestaat dat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:57

Videopac

Rommelt wat aan.

The Eagle schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 21:32:
Update over de Pioneer wisselaar: hij speelt gewoon cd's :)
Wel een aparte bedieningswijze, wat onlogisch voor de leek en idd discs met de labels omlaag er in. Dus ik denk dat de verkoper weggever :+ dat niet wist :)
Wel reageren de knoppen soms wat moeilijk en is het display niet heel helder en knippert het wat. Weet niet hoe of ik dat kan fixen, maar daar moet wel het hele mechanisme er voor uit.
Wil wel de laser schoonmaken, kan ik van buitenaf bij via de magazijnopening. Moet ik alleen een wattenstaafje van een cm of 20 hebben, bestaat dat :?
Waarom zou je de laser schoonmaken als die het nog doet? Wel een mooie gratis aanwinst!

Toevoeging: is dat zo’n FL-display? Die gaan vaak zwak branden als ze weinig gebruikt worden: het kan beter worden door het display lang te laten aanstaan.

[ Voor 9% gewijzigd door Videopac op 05-05-2022 21:44 ]

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:15
Die Pioneer Cd speler heb ik 2 keer in de winkel gezet toen ik nog bij de kringloop vrijwilliger was. Ze kwamen allebei meerdere malen terug met de klacht dat hij het niet deed, mensen snapten niet dat de cassette met discs ondersteboven erin moest. Verder leuk ding om mee te spelen. Laatste exemplaar had 6 extra cassettes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Videopac schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 21:41:
[...]

Waarom zou je de laser schoonmaken als die het nog doet? Wel een mooie gratis aanwinst!
Omdat ik het idee heb dat ie het niet altijd even lekker doet. Maar kan ook zijn omdat ie een tijdje niet meer gebruikt is. Wat meer laten draaien dus, kijken wat dat doet.
Toevoeging: is dat zo’n FL-display? Die gaan vaak zwak branden als ze weinig gebruikt worden: het kan beter worden door het display lang te laten aanstaan.
Het is geen LCD, dus ik ga er vanuit van wel. Ook hier langer aan laten staan dus, thanks voor de tip.
Nou alleen nog een manier om de knoppen wat responsiever te maken :)

En idd, leuk ding om mee te spelen. Mooi mechanisme ook. In feite gaat bij een discwissel het hele speler gedeelte (aandrijving, laser, etc) omhoog en omlaag. En discs in de cartridge is uitklappen als een waaier, maar in de speler zelf gaat het volledige horizontaal. Erg gaaf gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19:02
@The Eagle Bij een een corona zelftest zit vaak een lang wattenstaafje, is dat wat?
Pagina: 1 ... 126 ... 173 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het delen van je ervaringen met vintage audio-apparatuur, waaronder gebruik, reparatie en onderhoud. Ook je aankopen showen wordt gewaardeerd.

Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies. Daarvoor is Beeld en geluid koopadvies.
Dit topic is ook niet bedoeld voor vraag en aanbod. Daarvoor hebben we https://tweakers.net/aanbod/

Heb je heel specifieke vragen over platenspelers? Dan kun je terecht in Het Grote Vinyl Topic deel 4
Voor minidisc is er Het Grote Minidisc Topic
Algemene kleine audiovragen? Daarvoor is Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic

Discussie over de zin en onzin van bepaalde audio-foefjes? Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6