Afdrukken + 50hz lamp

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!
Verwijderd
[ Voor 20% gewijzigd door dreeke op 05-09-2010 23:06 ]
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
Pas op dat het geen 110Volt ding is, dat kan maar zo met zo'n stekker. Ik heb hier nog wel een mooie 10 bands EQ voor je, mocht het niet werken. Mag je hebben tegen verzendkosten.Struikrover schreef op woensdag 01 september 2010 @ 21:54:
Dank je Killer, ik zal daar wanneer ik de speler open heb eens naar kijken. Hopelijk is het iig te verbeteren, het enige wat in mijn ogen nog overblijft als er niks af te regelen valt is de motor die door een versleten onderdeel steeds iets minder stroom krijgt dan hij zou moeten krijgen. We zien het wel.
Ik had ook nog een Sansui SE-77 equalizer gekocht en binnen gekregen. Bleek dat er in plaats van een normale stekker een platte driepolige plug aan zat... zo blijf je natuurlijk bezig. Nou ja, morgen maar naar de bouwmarkt voor een gewone tweepolige met of zonder randaarde, en dan maar weer knutselen
Deze toevallig?Struikrover schreef op woensdag 01 september 2010 @ 21:54:
Dank je Killer, ik zal daar wanneer ik de speler open heb eens naar kijken. Hopelijk is het iig te verbeteren, het enige wat in mijn ogen nog overblijft als er niks af te regelen valt is de motor die door een versleten onderdeel steeds iets minder stroom krijgt dan hij zou moeten krijgen. We zien het wel.
Ik had ook nog een Sansui SE-77 equalizer gekocht en binnen gekregen. Bleek dat er in plaats van een normale stekker een platte driepolige plug aan zat... zo blijf je natuurlijk bezig. Nou ja, morgen maar naar de bouwmarkt voor een gewone tweepolige met of zonder randaarde, en dan maar weer knutselen
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Het zou inderdaad kunnen dat de goede snaar er niet op zit, deze zit ook ietwat strak. Maar de snelheid van de platenspeler is niet veranderd door het vervangen van de snaar door dit strakkere exemplaar.dreeke schreef op zondag 05 september 2010 @ 23:04:
Betreft die platenspeler, let op dat het alleen goed gaat werken als je echt de juiste snaar hebt. Als de snaar te strak loopt of te slap dan klopt de snelheid ook niet omdat 'ie niet goed over de poelie loopt. Het probleem kan dus zomaar opgelost zijn door de juiste snaar erin te zetten. Daar zou ik eerst naar kijken.
En als je het hele ding uit elkaar sloopt en de arm eraf haalt enzo of verzet, je daarna de boel ook opnieuw af moet stellen, anders klinkt 't niet echt optimaal.
Verwijderd
Verwijderd
Leuk ding! Vond dat altijd wel een intrigerend gezicht zo'n flat-loader. Weer eens wat anders dan al die gewone cassetteklepjes.Verwijderd schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 20:18:
Slimme beunoplossing!
Een equalizer wil ik ook nog eens hebben. De komende tijd maar weer de kringlopen af, gisteren een Sansui timer gescoord voor de prijs van een cheapo schakelklok. Daar komt de high-end wekkerradio!
Ook een leuk cassettedeck van Denon gekocht, met een laadsysteem zoals een CD-speler.
[knip]
[ Voor 24% gewijzigd door FeaR op 09-09-2010 11:26 ]
Daar hebben we Vraag & Aanbod voor.Verwijderd schreef op woensdag 08 september 2010 @ 16:45:
Interessant! Is er iets wat je ervoor wilt ruilen?
[ Voor 55% gewijzigd door FeaR op 09-09-2010 11:26 ]
[ Voor 18% gewijzigd door n0m0r3 op 08-09-2010 16:56 ]
Verwijderd
Ik heb helaas helemaal geen DAT-recorder... als ik er eentje tegenkom bij de Kringloop gaat-ie wel mee, lijkt me ook leuk speelgoed. Een Luxman zul je niet zo gauw tegenkomen bij de Kringloop vermoed ik.Killer schreef op woensdag 08 september 2010 @ 16:51:
(Of je moet nog een werkende Luxman DAT recorder hebben, dan ben ik direct je man!!!! Maar dat is wishful thinking)
Powered By: Lenovo Thinkpad T61p & IBM Thinkpad X21
Duct tape is geen vieze hack, het is heilig en universeel.Struikrover schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 10:50:
De oplossing? Ik heb nu simpelweg een stukje duct-tape van 1cm om het bovenste deel van de poelie heen geplakt. Een vieze hack, ik weet het, maar verdomd dat het werkt.
Verwijderd
Tubes....It's what make music music!
Powered By: Lenovo Thinkpad T61p & IBM Thinkpad X21
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2010 15:04 ]
Onbekend merk PartyflockVerwijderd schreef op donderdag 09 september 2010 @ 14:00:
Ik krijg vandaag van een collega van me deze set
[afbeelding]
Gratis !!!
Met twee monitor speakers
Zal vanavond een betere foto plaatsen
[ Voor 8% gewijzigd door silitek op 09-09-2010 14:15 ]
Tubes....It's what make music music!
Excuses mod. Het was niet bedoeld als een verkoopdingetje, maar gewoon een weggevertje. Had gedacht dat dat wel in het topic mocht. Zal niet weer gebeuren.Killer schreef op woensdag 08 september 2010 @ 16:51:
[...]
[MBR]Daar hebben we Vraag & Aanbod voor[/].
Dat is helemaal geen verkeerd setje. Die voor-eind combi klinkt als het spreekwoordelijke klokje.Verwijderd schreef op donderdag 09 september 2010 @ 14:00:
Ik krijg vandaag van een collega van me deze set
Harma Kardon![]()
[afbeelding]
Gratis !!!
Met twee monitor speakers
Zal vanavond een betere foto plaatsen
[ Voor 40% gewijzigd door Killer op 09-09-2010 14:40 ]
[ Voor 35% gewijzigd door mae-t.net op 09-09-2010 15:14 ]
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb hem pas sinds vandaag en net ff aangesloten op mn media playerVerwijderd schreef op donderdag 09 september 2010 @ 21:04:
Dat is een topsetje. Als het in goede staat is, zul je weinig modern materiaal vinden wat het beter doet... Magnat speakers, ook prima spul!
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2010 21:27 ]
Dat is een voorversterker, geen equalizer. Mooi spul verder. Alles werkt nog naar behoren?Verwijderd schreef op donderdag 09 september 2010 @ 20:38:
Heb er even wat betere foto's van geschoten:
Equalizer
[afbeelding]
Verwijderd
Oeps my bad ben nog nieuw met dit spul, maar ja!! als een zonnetje werkt allesKiller schreef op donderdag 09 september 2010 @ 23:06:
[...]
Dat is een voorversterker, geen equalizer. Mooi spul verder. Alles werkt nog naar behoren?
[ Voor 9% gewijzigd door Killer op 10-09-2010 11:54 ]
Vergeet ook Magnavox in de VS niet, en Bang & Olufsen, waar ze vooral in de jaren 80 en 90 mee samengewerkt hebben. Philips deed toen de techniek, B&O het design.mae-t.net schreef op donderdag 09 september 2010 @ 14:59:
Verder voerden ze inderdaad vamaf 1967 wel een programma dat erg leek op de andere merken als: ACEC (Belgisch, ook een vrij late aanwinst), Aristona (Nederlands, oorspronkelijk van de NSF en bedoeld voor gebruik voor export naar o.a. Duitsland en Belgie omdat in Duitsland al een andere NSF bestond), Dux (Scandinavie), Horny (Oostenrijk), Phonola (oorspronkelijk van FIMI, Italie), Radiola (Frankrijk), SBR (Belgie), Siera (Belgie), en een aantal submerken dat ik ongetwijfeld vergeten ben.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
[ Voor 40% gewijzigd door TweakMaster op 10-09-2010 21:56 ]
Ryzen cloud9
JK, daar heb ik nog stagegelopen. Je hebt ze dus lekker uit de buurtDJSmiley schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 22:37:
Alleen mn speakers vallen met gemak in de 'vintage' categorie... Die stammen uit 1985 schat ik... en draaien dagelijks in mn woonkamer. ( JK Acoustics Optima 1 )
Kostten toen fl 700,- per stuk, ik heb ze een paar jaar geleden 2ehands gekocht. Spelen nog altijd superstrak. Alleen de lage tonen zijn wat matig, onder de 100Hz komen ze niet echt los. Maar goed, ik heb een subwoofer erbij die de onderste tonen prima compenseerd, waardoor het geheel prima klinkt.
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Ik vermoed dat er een AD0160T dometweeter in zit, schroef het eens los en kijk wat er op de achterzijde staat. De spoel van die tweeter is heel goed te repareren, het is namelijk een compleet los onderdeel, die samen met de dome en de aansluitingen op een aparte drager "in" de magneet zit.Struikrover schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 18:54:
De tweeter in een van m'n speakers is gaan rinkelen bij sommige hoge tonen. Is de spoel dan bezig door te branden of heb ik de draad niet goed gesoldeerd? Hij maakt een irritant resoneer geluid bij bepaalde frequenties, ik ben er nog niet precies achter welke frequenties.
Het zijn een paar 22RH497 uit '69, maar ik weet niet goed welke tweeter er in zit. Er staat geen typenummer meer op volgens mij. Ik kan wel een fotootje maken en posten, misschien dat jullie het dan kunnen zeggen
Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!
Tuner heb ik nog wel.. casette deck misschien.. maar ben bang dat die een eeuwigheid terug al weggegooit is omdat hij kapot wasdreeke schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 22:22:
Grappig setje is dat.
En waardevoller dan je misschien zou vermoeden.
Hij is helaas niet compleet, er hoort ook nog een tuner bij en een cassettedeck.
Ryzen cloud9
euhmmmm
Verwijderd
...waarschijnlijk op te lossen met een setje snaren van een paar euro.TweakMaster schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 23:43:
[...]
Tuner heb ik nog wel.. casette deck misschien.. maar ben bang dat die een eeuwigheid terug al weggegooit is omdat hij kapot was
[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2010 23:56 ]
[ Voor 33% gewijzigd door Ad de Jong op 11-09-2010 10:54 ]
Magnavox was ik inderdaad vergeten omdat het niet "netjes" in het rijtje past. Magnavox is ooit (jaren '80?) overgenomen door Philips, en in de VS langzaam uitgefaseerd na jarenlang ergens tussen submerk en apart bedrijf (technisch en commercieel losstaand en erg eigenwijs) in gezweefd te hebben; Philips en de VS is altijd al een verhaal apart geweest. De naam Magnavox is in de jaren '90 wel nog een blauwe maandag in Europa gebruikt om de submerken uit mijn vorige bericht te vervangen, maar aangezien niemand het kende is men hier uiteindelijk maar helemaal van de submerken afgestapt en heet alles alweer een tijdje gewoon Philips.Stoney3K schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 12:45:
[...]
Vergeet ook Magnavox in de VS niet, en Bang & Olufsen, waar ze vooral in de jaren 80 en 90 mee samengewerkt hebben. Philips deed toen de techniek, B&O het design.
Vooral de Beogram CDX en CD5500 zijn bekende Philips modellen.
[ Voor 10% gewijzigd door mae-t.net op 11-09-2010 04:45 ]
DANK, als het inderdaad de goede tweeters blijken te zijn ben ik al weer een eind op weg denk ik.DeBolle schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 23:15:
[...]
Ik vermoed dat er een AD0160T dometweeter in zit, schroef het eens los en kijk wat er op de achterzijde staat. De spoel van die tweeter is heel goed te repareren, het is namelijk een compleet los onderdeel, die samen met de dome en de aansluitingen op een aparte drager "in" de magneet zit.
Ryzen cloud9
De grap is dat we nou juist een compleet retro interieur hebben en ze dus eigenlijk weer in hun originele omgeving staan. Maar ik vind inderdaad hun strakke simpele look erg gaaf, plus dat ze ook nog eens fantastisch klinken (met een set Philips 22RH406 en 22RH422). En natuurlijk het feit dat ze zilverkleurig zijn, ik vind dit gewoon veel gaver dan die zwarte sets.Struikrover schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 14:11:
Tof, veel replies ineens. @kingmace: moooi die yahama spullen. Design is heel strak en simpel, echt een beetje tijdloos blijkt tegenwoordig, ze zouden in een modern interieur niet misstaan!
Klinkt wel als een snaarprobleem anders.TweakMaster schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 21:23:
het waren niet de snaren. De play knop bleef niet ingedrukt en hij vrat al mijn bandjes op
Verwijderd
Condensatoren verouderen. Weerstanden en andere componenten doen dat veel minder. Maar het verslijten van condensatoren wordt ook wel een beetje overdreven. Er zijn bij tijd en wijle slechte produktie-series geweest, wat een beetje heeft bijgedragen aan de mythe.simonr schreef op zondag 12 september 2010 @ 15:04:
Even een vraagje over recappen, aangezien het nu een aantal keer is langsgekomen.
Wanneer is dit goed om te doen en waarom eigenlijk? Zijn de condensatoren het gevoeligst voor veroudering, of is het omdat deze makkelijk los te halen zijn en worden daarom de andere componenten met rust gelaten?
Ik ben me aan het afvragen of het zin heeft om mijn Nikko versterker (paar posts terug) eens onder handen te nemen, aangezien er volgens mij een offset in de speakeruitgangen zit.
Ik heb het inderdaad gedaan omdat bij de cd spelers ze niet alles goed meer lazen terwijl de lenzen wel schoon waren. Na wat speurwerk op het net leek het er op dat de laser te weinig stroom kreeg. Bij het bekijken van de prints ook een paar lekkende condesatoren gevonden en zodoende ze allemaal maar vervangen en dat pakte goed uit. Vandaar de andere spelers ook maar gedaan en ze kwamen er allemaal beter uit. Ik vond het gewoon een leuk project en het maakt het er nooit slechter op. Deze kunnen de komende jaren weer mee. Ik wil het bij de versterkers ook doen omdat ze dan er voorlopig ook weer tegen kunnen.simonr schreef op zondag 12 september 2010 @ 15:04:
Even een vraagje over recappen, aangezien het nu een aantal keer is langsgekomen.
Wanneer is dit goed om te doen en waarom eigenlijk? Zijn de condensatoren het gevoeligst voor veroudering, of is het omdat deze makkelijk los te halen zijn en worden daarom de andere componenten met rust gelaten?
Ik ben me aan het afvragen of het zin heeft om mijn Nikko versterker (paar posts terug) eens onder handen te nemen, aangezien er volgens mij een offset in de speakeruitgangen zit.
De 2800 heeft alleen meer vermogen (2x80 Watt, terwijl de 2600 2x60 Watt heeft).Akai_Vintage schreef op maandag 13 september 2010 @ 16:43:
Weet iemand of de Akai Am-2800 beter is dan de Am-2600?
[ Voor 9% gewijzigd door kingmace op 13-09-2010 16:51 ]
[ Voor 12% gewijzigd door Pat-Juh op 13-09-2010 16:56 . Reden: update ]
Ik heb hier de AM 2600 al staan maar deze werkt niet helemaal lekker meer en vroeg me af of de bouw kwaliteit van de 2800 ook beter zou zijn.kingmace schreef op maandag 13 september 2010 @ 16:50:
[...]
De 2800 heeft alleen meer vermogen (2x80 Watt, terwijl de 2600 2x60 Watt heeft).
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Killer op 15-09-2010 00:35 ]
hey, bekende tuner, die heeft jaren bij m'n ouders staan spelen (en volgens mij ligt die nog steeds bij hen op zolder). Hij stond in een toren samen met een GX-F31 casette deck (helaas loopt deze niet goed meer), een EA-G30 Equalizer, AP-Q310 draaitafel en AM-U310 stereo versterker (helaas opgeblazen...). En dit alles aangesloten op een set B&W DM22's (die nog steeds dienst doen bij mij thuis als surrounds)theBandit schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 01:07:
[...]
Edit: ik kwam net nog een Akai AT-S210 (kleur donkergrijs) tegen tussen mijn oude zooi.
[afbeelding]
Paar jaar geleden gekregen maar nooit gebruikt omdat de powerknop afgebroken is (ligt ergens in het apparaat).
Natuurlijk ook een paar Akai Cubes in huis, jammer genoeg zonder voet.
Wat is er eigenlijk allemaal fout/verkeerd gegaan bij Akai, en wanneer?????
Ze maakte volgens mij toch niet eens zo'n verkeerde apparatuur ik meen zelfs dat de tapedecks en de Refrence Master series zelfs heel goed aangeschreven stonden maar ook de mindere series zich goed konden meten met de andere grote(re) merken.
Waar is toch die tijd gebleven dat je ook nog de champagne kleur apparatuur tegen kwam. Zeer apart om te zien maar wat zou (en wil) ik die graag willen hebben.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
[ Voor 47% gewijzigd door Akai_Vintage op 16-09-2010 09:26 ]
[ Voor 47% gewijzigd door Killer op 16-09-2010 16:12 ]
Grappig, ik heb precies dezelfde eindversterker als jouw BASF alleen bij mij staat er AIWA opTweakMaster schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 21:31:
Als vintage setje heb ik sinds kort op mijn computer een Philips FA-890 amp met 2x Pioneer CS-777(uit 1983) en 2x Jamo Compact 70. Geluidskaart is een Audigy 2 ZS. Klinkt allemaal best lekker al vind ik dat de Jamo's flink wat bass missen. De Pioneers klinken echt hartstikke goed voor hun leeftijd!En geen rotte randen
Ohja, ik heb ook nog een setje van BASF staan.
De D-6510 (voorversterker)
[afbeelding]
De D-6530 (eindversterker).
[afbeelding]
Uploaded with ImageShack.us
Op het moment niet in gebruik maar denk dat ik er wel een leuke bestemming voor kan vinden
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Wow!Cobb schreef op zondag 19 september 2010 @ 12:29:
Gisteren een Technics SL-1300 voor 4 euro kunnen scoren, ga hem deze week nog even testen.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
10 jaar terug had ik twee SL-1400's staan. Die zijn ooit voor 300 gulden ofzo opgehaald door twee gasten met een enorm naar wiet ruikende busCobb schreef op zondag 19 september 2010 @ 12:29:
Gisteren een Technics SL-1300 voor 4 euro kunnen scoren, ga hem deze week nog even testen.
Als het ding nog een beetje redelijk is, heb je daar echt een mega-koopje aan! gefeliciteerd!Cobb schreef op zondag 19 september 2010 @ 12:29:
Leuk spul inderdaad! De speakers zou ik laten voor wat ze zijn, die zijn het refoamen niet waard. Zijn vermoedelijk inderdaad Interaudio en stellen niet zo veel voor (imho)ramonlambal schreef op maandag 20 september 2010 @ 16:00:
zojuist heb ik van mijn oma (die door omstandigheden naar een vorgingshuis gegaan is), precies dezelfde set als deze gekregen: http://audio-tv-foto.mark...-tuner-5000-cassette.html
binnenkort openmaken, schoonmaken en kijken of ik de kraak uit de knoppen kan krijgen (hij is al kort getest op laag volume de versterken zelf doet het sowieso nog)
ook zitten er nog 2 speakers bij, met het label syncom computer tested, designed by Bose, maar deze moeten als ik ze wil gebruiken gerefoamed worden (als dit het waard is want heb de speakers nog nett kunnen vinden op het www.
ik zal later nog wat fotos posten hier
binnenkort zal ik eigen foto's
[ Voor 3% gewijzigd door Killer op 21-09-2010 09:05 ]
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2010 23:09 ]
[ Voor 44% gewijzigd door Cobb op 24-09-2010 17:48 ]
Verwijderd
Yep. DIN pluggen. deze:Cobb schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 19:12:
Voorop staat 4500 iig. Wat voor een connectoren heb ik nodig?
Verwijderd
Verwijderd
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq