Zijn dat auto onderdelen? Ik heb hier en daar wel rode gezien voor autolampen maar die zijn 12V en geen 8V.The Eagle schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 14:28:
hebben ze dat spul niet bij bijvoorbeeld de Technische Centrale?
Bij TC hebben ze echt niet alleen autoonderdelen hoor 
Daarbij heb ik glaszekeringen ook wel in auto's gezien. Je zou ze iig eens kunnen bellen. En als ze het niet hebben weten ze misschien wel iemand die het wel heeft
Zat zelf nog aan helmondshandelshuis te denken. Die hebben eigen reparatieatelier, zitten een stel figuren die helemaal los kunnen op oude audio iirc. Zou je eens kunnen bellen of zij weten hoe en wat.
Lang geleden dat ik daar was. Heerlijke dozenschuiver, maar ze verkopen geen rotzooi, dat weigeren ze.
Daarbij heb ik glaszekeringen ook wel in auto's gezien. Je zou ze iig eens kunnen bellen. En als ze het niet hebben weten ze misschien wel iemand die het wel heeft
Zat zelf nog aan helmondshandelshuis te denken. Die hebben eigen reparatieatelier, zitten een stel figuren die helemaal los kunnen op oude audio iirc. Zou je eens kunnen bellen of zij weten hoe en wat.
Lang geleden dat ik daar was. Heerlijke dozenschuiver, maar ze verkopen geen rotzooi, dat weigeren ze.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Die witte ledjes soldeer je er toch zo af en effe nieuwe 1201 red plaatsen?kingmace schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 14:27:
Ik ben op zoek naar onderstaande 8V fuse led lampjes. Ik kan echter nergens in NL rode led fuse lampjes vinden. Iemand enig idee waar deze te krijgen zijn?
[Afbeelding]
Alleen via deze ebay site maar ik vertik het om $23 verzendkosten te betalen![]()
https://www.ebay.com/itm/...328?&shqty=1&isGTR=1#shId
Edit, als je ze perse hebben wilt, kun je de witte naar mij sturen zet ik er wel rode led op
[ Voor 7% gewijzigd door f2ride2001 op 23-02-2021 15:52 ]
Vandaag kwam mijn Pioneer CLD-D925 binnen. Dat is hands-down de beste PAL/NTSC Laserdisc speler ooit gemaakt. Heel erg blij mee want ik heb ongeveer 3 jaar naar deze speler gezocht voor een leuke prijs. Er staan af en toe spelers als deze voor 350-750 euro op marktplaats en dat vind ik geen leuke prijs in ieder geval 
:strip_exif()/f/image/8mUGynX0UnwNbsRo5NXvHhHp.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu kan ik dus PAL, NTSC, AC3 en DTS Laserdiscs afspelen. Net de Jurassic Park DTS disc er in gestopt en HOLY CRAP, die bass en surround zijn heftig, super gaaf!
:strip_exif()/f/image/8mUGynX0UnwNbsRo5NXvHhHp.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu kan ik dus PAL, NTSC, AC3 en DTS Laserdiscs afspelen. Net de Jurassic Park DTS disc er in gestopt en HOLY CRAP, die bass en surround zijn heftig, super gaaf!
:strip_exif()/f/image/75sFS4W1gEAidWZR4QnXfna4.jpg?f=fotoalbum_large)
https://www.marktplaats.n...er-ta-88-tuner-st-88.html
Dit is weer wat anders dan platte hifi-componenten.
Gespot op marktplaats.nl (voor de geïnteresseerden)
Dit is weer wat anders dan platte hifi-componenten.
Gespot op marktplaats.nl (voor de geïnteresseerden)
:strip_exif()/f/image/fexJhNv20xQn5Pjf3FSSJ6zb.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door MedionAkoya op 24-02-2021 09:06 ]
Trein?
Deze zijn niet rood, misschien kun je ze bellen om te kijken of ze jou kunnen helpen? https://www.euromaxx.nu/f...lamp-light-8v-warm-white/kingmace schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 14:27:
Ik ben op zoek naar onderstaande 8V fuse led lampjes. Ik kan echter nergens in NL rode led fuse lampjes vinden. Iemand enig idee waar deze te krijgen zijn?
iemand toevallig op zoek naar een AKAI 715D zilver? Ik heb er nog een die wel wat werk nodig heeft maar optisch helemaal in orde is. Heb zelf niet zo'n zin om de boel te vervangen.
Jaaa dat is 'm! Blijkbaar niet heel bekend. Die zou zeker niet misstaan in mijn collectie! Vrees dat die erg moeilijk is om te vinden. Meer mijn smaak dan de modernere Discoverer.Heroic_Nonsense schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 11:51:
[...]
De TF1170 misschien?
[Afbeelding]
Is een Philips, uit 1969, werd ook als Radiola verkocht.
[ Voor 3% gewijzigd door brama op 23-02-2021 19:17 ]
I mentioned it once, but I think I got away with it.
De Amerikaanse komt nog wel eens voorbij, maar is NTSC natuurlijk.brama schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:16:
[...]
Jaaa dat is 'm! Blijkbaar niet heel bekend. Die zou zeker niet misstaan in mijn collectie! Vrees dat die erg moeilijk is om te vinden. Meer mijn smaak dan de modernere Discoverer.
Overigens kun je, ook met de PAL/SECAM-versie, tegenwoordig vrij weinig. Er is geen input voor een externe bron of antenne. Dus je hebt alleen de sprieten en die ontvangen niets meer in 2021.
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
Ik heb een blondertongue modulator als lokale zender dus dat is geen probleem (voor NTSC!) Perfect voor dit soort oude dingen. Ik woon ook (nog) in de VS, maar ik wil eigenlijk wel graag een echte Philips, want nostalgie. De JVC videospheres en Panasonic Orbitel zijn nog wel redelijk verkrijgbaar, maar die Radiola/Philips heb ik tot dusverre nooit meer gezien. Maar nu ik het beter weet te vinden kan ik wat zoekopdrachten gaan inkloppen in Ebay, dus bedanktHeroic_Nonsense schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:53:
[...]
De Amerikaanse komt nog wel eens voorbij, maar is NTSC natuurlijk.
Overigens kun je, ook met de PAL/SECAM-versie, tegenwoordig vrij weinig. Er is geen input voor een externe bron of antenne. Dus je hebt alleen de sprieten en die ontvangen niets meer in 2021.
[ Voor 3% gewijzigd door brama op 23-02-2021 20:02 ]
I mentioned it once, but I think I got away with it.
Ja, ik zal ze toch maar eens een mailtje sturen. Ik heb bij hun al een hele verzameling andere kleuren besteld maar ik wil voor mijn Aristona toch rode hebben (zit nu groen in).sypie schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 18:18:
[...]
Deze zijn niet rood, misschien kun je ze bellen om te kijken of ze jou kunnen helpen? https://www.euromaxx.nu/f...lamp-light-8v-warm-white/
Lang geleden kwam je die nog wel eens als sliert tegen op het fietspad, met aan het einde een casing in een paar delen. Dan had er weer een walkman het bandje opgevreten
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Haha, inderdaad.. Dat is lang geleden zeg!The Eagle schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 10:49:
Lang geleden kwam je die nog wel eens als sliert tegen op het fietspad, met aan het einde een casing in een paar delen. Dan had er weer een walkman het bandje opgevreten
Hier is afgelopen dinsdag weer wat leuk spul aan komen waaien bij toeval, onder andere een Philips 977 platenspeler (heeft nog wat liefde nodig), een Denon DRA-435R receivertje (aan een collega gegeven), een Denon DCD-1560 CD speler (werkte weer na een kleine reparatie), een Bose Acoustimass set (mijn hemel wat een rommel is dat...) en dit ding, die ondanks lange stilstand redelijk goed werkt en klinkt:

Sony TC-K60 (Niet mijn foto)
Ik wilde 'm vooral hebben vanwege die coole LCD VU meters natuurlijk.
Ik ben tevens wat concretere plannen aan het maken om mijn collectie cassettedecks speelklaar op te stellen op een groot wandrek. Ik heb een aantal Extron audio switches aangeschaft, binnenkort wandrails en planken kopen. Het doel is om 16 cassettedecks aan te sluiten voor opname en weergave.
Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl
@mentalmadnizz Ik kwam van de week deze tegen, is dan wellicht ook wat voor je: https://www.marktplaats.n...4-19-inch-audio-rack.html
Mooi rackje, maar ik heb geen 19" cassettedecksThe Eagle schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 12:08:
@mentalmadnizz Ik kwam van de week deze tegen, is dan wellicht ook wat voor je: https://www.marktplaats.n...4-19-inch-audio-rack.html
Ik ga voor een duraline wandrailsysteempje, lekker stevig en modulair
Lol, ze lijken wel op de kasten maw stereotorens uit jaren 80.The Eagle schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 12:08:
Ik zie ze zeer sporadig op marktplaats (met Japanse hifi-appratuur en al).
Volgens mij zijn deze kasten zeldzamer dan het de componenten zelf.
Massaal bij grofvuil gezet denk ik. ivm goedkope spaanplaten.
Als ze met Formica bedekt waren, dan had iedereen ze nog.
:fill(white):strip_exif()/f/image/oCnezu8Ftesp77TQvJzVac8u.png?f=user_large)
Bron: Provinciale Zeeuwse Courant | 1981 | 10 september 1981 | pagina 22
Trein?
Ja, die ken ik nog wel... Zover ik weet waren dit rebranded bandjes en waren niet van slechte kwaliteit... Zeker weten doe ik het niet, maar ik meen ooit gezien te hebben dat dit rebranded JVC bandjes waren, but correct me if I'm wrong... Ik heb er zelf in ieder geval genoeg van gehad en ze waren niet duur en toch goed...OgWok schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 09:34:
Kennen we deze nog?
[Afbeelding]
Een tijdje terug 5 gekocht bij de kringloop. Ze klinken heel goed op een Nakamichi 580 en een Marantz SD60. Een andere heeft een paar keer een lange dropout van meerdere secondes.
[ Voor 5% gewijzigd door rcor op 25-02-2021 15:29 ]
Mooie "artist impression" tekening. Doet me aan Engeland denken, daar zag je dit heel vaak. Geen foto van het apparaat, maar een strakke tekening.MedionAkoya schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 15:22:
[...]
Lol, ze lijken wel op de kasten maw stereotorens uit jaren 80.
[Afbeelding]
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Nu zou dat Marantz setje nieuw 1496,45 euro kosten (reken hier), terwijl het het entry level setje uit de toenmalige lijn was (hier de 1981 catalogus). Vergelijk dat met de huidige entry level Marantz, de Marantz Melody M-CR412MedionAkoya schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 15:22:
[...]
Lol, ze lijken wel op de kasten maw stereotorens uit jaren 80.
[Afbeelding]
[ Voor 7% gewijzigd door martyw op 25-02-2021 20:44 ]
Ze zijn gemaakt door SKC, een Koreaans bedrijf. Die deden voornamelijk OEM, alhoewel ze ook onder hun eigen naam bandjes uitbrachten. Je komt ze sporadisch wel eens tegen. SKC maakte ook bandjes voor Hema, Memorex, Scotch en een heleboel andere merken die de capaciteit niet (meer) hadden om ze zelf te maken maar wel bandjes met hun merkje er op wilden hebben.rcor schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 15:28:
[...]
Ja, die ken ik nog wel... Zover ik weet waren dit rebranded bandjes en waren niet van slechte kwaliteit... Zeker weten doe ik het niet, maar ik meen ooit gezien te hebben dat dit rebranded JVC bandjes waren, but correct me if I'm wrong... Ik heb er zelf in ieder geval genoeg van gehad en ze waren niet duur en toch goed...
Ik kan het toch maar best hier even vragen...
Zijn er Tweakers die ervaring hebben met de GXC-lijn van Akai cassettedecks?
Ik zit zelf al een poosje te kijken naar een deck die ergens tussen de GXC-709D en de GXC-750D valt. Was wel even benieuwd of jullie in die serie nog bepaalde adviezen of aanraders hadden? Ik vind het echt mooie decks qua design, zeker de uitvoeringen in het zwart.
Sowieso staat er een prachtige zwarte 750D op marktplaats. Alleen is de vraagprijs 250€ en geeft de verkoper al aan dat de tapes na 15seconden plots afslaan. Dus ik ben een beetje bang voor de reparatiekosten die daar nog bovenop komen.
Voor de rest kom ik maar bitter weinig aanbod tegen binnen deze serie, dus ik hoop snel nog een mooie deal te kunnen sluiten ergens!
Ik zit zelf al een poosje te kijken naar een deck die ergens tussen de GXC-709D en de GXC-750D valt. Was wel even benieuwd of jullie in die serie nog bepaalde adviezen of aanraders hadden? Ik vind het echt mooie decks qua design, zeker de uitvoeringen in het zwart.
Sowieso staat er een prachtige zwarte 750D op marktplaats. Alleen is de vraagprijs 250€ en geeft de verkoper al aan dat de tapes na 15seconden plots afslaan. Dus ik ben een beetje bang voor de reparatiekosten die daar nog bovenop komen.
Voor de rest kom ik maar bitter weinig aanbod tegen binnen deze serie, dus ik hoop snel nog een mooie deal te kunnen sluiten ergens!
@Flabsie Je zegt het zelf al: "bitter weinig aanbod". Dan gaat het een hele tijd duren voor je die mooie deal kunt maken. De 750D brengt ook defect nog een flinke prijs op, dus als je daar nog een reparatie bij op wil tellen, dan zit je snel richting € 500,-- tot € 800,--.
:strip_exif()/f/image/JRFnvEBdq85R97eyG1btepBW.jpg?f=fotoalbum_large)
De eigenaar van deze 750D wil er toch graag € 260,-- voor hebben.
:strip_exif()/f/image/JRFnvEBdq85R97eyG1btepBW.jpg?f=fotoalbum_large)
De eigenaar van deze 750D wil er toch graag € 260,-- voor hebben.
[ Voor 44% gewijzigd door OgWok op 26-02-2021 14:55 ]
Ik vind ze zowel qua looks als qua geluid niks bijzonders. Qua waarde zou ik niet meer geven dan een paar tientjes, de enige reden dat mensen er zo veel geld voor vragen is omdat het nu hip is en er Akai op staat. Als je zelf niet kan sleutelen moet je je afvragen of je wel zo'n ding wilt. Als het puur om het draaien van cassettebandjes gaat ben je beter af met een midrange nineties deck, die zijn betrouwbaarder, klinken beter, hebben meer opties en als er iets mee is zijn ze vaak met een nieuw snaartje van een tientje weer op de rit. Wacht even tot de kringloopwinkels weer open zijn, vaak vind je ze daar voor tussen de 10 en de 50 euro.Flabsie schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 14:39:
Haast is bij vintage spul nooit handig. Je hebt het nu eenmaal te doen met wat er bij mensen nog op zolder staat, de rest is handel en daar betaal je voor.Flabsie schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 14:39:
[ Voor 12% gewijzigd door mentalmadnizz op 26-02-2021 16:41 ]
Mooi man! Die heb ik ook. Zelfs nog nieuw gekocht destijds. Inderdaad omdat het een goede PAL speler is. De laatste echt goede die ze gemaakt hebben. Verder heb ik ook een HLD-X9, en dat is a different cookie. Ik zet hem eigenlijk te weinig aan.LoCuTuS2000 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 16:18:
Vandaag kwam mijn Pioneer CLD-D925 binnen. Dat is hands-down de beste PAL/NTSC Laserdisc speler ooit gemaakt. Heel erg blij mee want ik heb ongeveer 3 jaar naar deze speler gezocht voor een leuke prijs. Er staan af en toe spelers als deze voor 350-750 euro op marktplaats en dat vind ik geen leuke prijs in ieder geval
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Geen eigen foto: http://www.laserdiscarchi...hld-x9/pioneer_hld-x9.htm
Hier moet alle shit staan die ik heb.
Omdat ik niet leukers kon vinden maar een wekkerradio voor mijn collectie gekocht. Een Philips 90AS160

Ziet er nog goed uit voor z'n leeftijd. Volledig schoongemaakt van binnen en buiten en alle elco's vervangen. Kostte maar een tientje dus kon me er geen buil aan vallen

Ziet er nog goed uit voor z'n leeftijd. Volledig schoongemaakt van binnen en buiten en alle elco's vervangen. Kostte maar een tientje dus kon me er geen buil aan vallen
[ Voor 7% gewijzigd door kingmace op 26-02-2021 19:17 ]
Prachtige machine de x9, die staat ook nog op mijn verlanglijst samen met een mooie muse decoder. Jammer dat de hi-vision platen zo duur zijn alleen.Skynett schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 16:51:
[...]
Mooi man! Die heb ik ook. Zelfs nog nieuw gekocht destijds. Inderdaad omdat het een goede PAL speler is. De laatste echt goede die ze gemaakt hebben. Verder heb ik ook een HLD-X9, en dat is a different cookie. Ik zet hem eigenlijk te weinig aan.
[Afbeelding]
Geen eigen foto: http://www.laserdiscarchi...hld-x9/pioneer_hld-x9.htm
Maar vertel eens: wat hebben jullie met laserdiscs?LoCuTuS2000 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 21:28:
[...]
Prachtige machine de x9, die staat ook nog op mijn verlanglijst samen met een mooie muse decoder. Jammer dat de hi-vision platen zo duur zijn alleen.
Leuk om te zien dat nog vrij veel mensen met oudere apparatuur stoeien.
Hier is mijn huidige setup:
-Wega Minimodul stack (van onder naar boven, eindversterker/pre-amp/tuner)
-Bowers & Wilkins DM220
-Kenwood P91 computergestuurde platenspeler
-Kenwood DP310 CD speler
-Bang & Olufsen Beovision MX7000
Wat er niet helemaal bij past is de Chromecast Audio & Airport Express achter het mediameubel
I need my Spotify
-Bowers & Wilkins DM220
-Kenwood DP310 CD speler
Wat er niet helemaal bij past is de Chromecast Audio & Airport Express achter het mediameubel
I need my Spotify
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
Die hebben het Techmoan-virus opgelopen, althans dat denk ik.OgWok schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 09:54:
[...]
Maar vertel eens: wat hebben jullie met laserdiscs?
Dat ik een Tapedeck GX-600D hebt, dat komt ook door Techmoan.
Echter Techmoan heeft volgens mij geen AKAI tapedeck maar een Pioneer Tapedeck.
Trein?
@w4v3g0dw4v3g0d schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 10:08:
Leuk om te zien dat nog vrij veel mensen met oudere apparatuur stoeien.
-Bowers & Wilkins DM220
-Kenwood DP310 CD speler
Wat er niet helemaal bij past is de Chromecast Audio & Airport Express achter het mediameubel![]()
I need my Spotify
die beovision kun je daar nog wel iets fatsoenlijks op zien ?
de aspect ratio is toch 16*9 tegenwoordig, dan heb je zwarte balken boven en beneden en een piepklein beeld
Het is natuurlijk wel mooi spul wat je hebt staan maar Vintage TV is toch voor het museum.
Net als de Laserdisc
ha, die is dus net van m'n Pa z'n nachtkastje gepikt.kingmace schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 19:15:
Omdat ik niet leukers kon vinden maar een wekkerradio voor mijn collectie gekocht. Een Philips 90AS160
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
helaas overleden

Bij mij ligt Techmoan niet ten grondslag aan interesse voor LD. Destijds was dat simpelweg de beste kwaliteit waarin films beschikbaar waren, veel beter dan VHS en met digitaal geluid, of stereogeluid met CD kwaliteit of 5.1 AC3 Dolby Digital en later ook DTS. DTS was zeker iets bijzonders, daarbij kon de bitrate tot wel 1500Kbit/sec oplopen.OgWok schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 09:54:
[...]
Een LD kostte ook flink wat geld, en voor een US NTSC release ging de prijs wel richting of soms over de 100 gulden. Dus je was echt wel zuinig op je aangeschafte exemplaren.
De interesse voor LD en beeldkwaliteit heeft een nog steeds voortdurende belangstelling voor formaten en weergevers opgeleverd. Zo begon ik rond het jaar 2000 met HD films (1080i) op D-VHS tapes. Zo was er destijds een reisbureau in Florida met een website, en als je daar een "geheime" url intikte kreeg je keurig netjes een lijst met alle HD films die je daar op D-VHS kon bestellen. Destijds waren er in de de VS al HD uitzendingen en die kon je met een D-VHS recorder verliesvrij opnemen en dmv firewire kon je ze ook weer naar een een andere recorder kopiëren. Zo deelden we hier in NL met een handvol enthousiastelingen onze D-VHS films met elkaar. Pas jaren later was het mogelijk om ze via een PC te kopiëren of daar naar over te zetten. En ook via wat contacten in Duitsland aan mooie films gekomen. Zo had ik Lord of the Rings in HD 1 jaar nadat deze in de bioscoop was. Dat had niemand. En de beeldkwaliteit was fantastisch met een bitrate van 18mbit/sec. Kom daar tegenwoordig nog maar eens om bij Ziggo of KPN. En nu ook gewoon een NAS vol met 4k materiaal en kan je zo alles uit de nieuwsgroepen plukken. De beeldkwaliteit daarvan is niet te verslaan, maar veel andere charmes van de hobby zijn daarmee wel verloren gegaan.
Dus LD's staan bij mij voor een hobby, en voorlopig is er nog geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om ze weg te doen. Af en toe scoor ik nog een Squeeze LD gewoon omdat het leuk is. Dit zijn Anamorphe films, daarvan zijn er in Japan maar een handjevol op LD uitgekomen.
Hahaha ja dat ben ik met je eens.AntoniusDD schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 13:05:
[...]
@w4v3g0d
die beovision kun je daar nog wel iets fatsoenlijks op zien ?
de aspect ratio is toch 16*9 tegenwoordig, dan heb je zwarte balken boven en beneden en een piepklein beeld
Het is natuurlijk wel mooi spul wat je hebt staan maar Vintage TV is toch voor het museum.
Net als de Laserdisc
Nee de enige reden dat ik die Beovision nog heb is dat dit een van de beeldbuizen is waar oude consoles nog goed op werken. Met name Duckhunt voor op de NES.
Daar staat dit model vooral bekend om.
Afgezien van dat word het ding niet gebruikt.
Ik ben zelf namelijk niet iemand die TV kijkt oid.
Exact waarom ik nog een Grundig TV op zolder heb staan. Die overigens best wel op die Beovision lijkt zie ik nu. Zal vast geen toeval zijnw4v3g0d schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 14:28:
[...]
Hahaha ja dat ben ik met je eens.
Nee de enige reden dat ik die Beovision nog heb is dat dit een van de beeldbuizen is waar oude consoles nog goed op werken. Met name Duckhunt voor op de NES.
Daar staat dit model vooral bekend om.
Afgezien van dat word het ding niet gebruikt.
Ik ben zelf namelijk niet iemand die TV kijkt oid.
juist en dat is naast die vermeende kwaliteit van een Laser Disk het grote, grootste struikelblok
want je kunt ze niet meer kopen en ook niet zelf produceren
had men ermee verder kunnen ontwikkelen ook inzake nieuwe codecs en resoluties dan was het misschien nog wel een tegenhanger van de Blue Ray geworden, die "overigens" ook niemand meer koopt.
Voor een vriendelijk prijsje een paar Translator Impact 4 overgenomen. De allereerste nieuwe speakers die ik ooit kocht begin jaren 80 waren de Impact 5, die was nogietsie groter en vierweg. Maar dit zijn ook flinke jongens. Tot dusver bevallen ze beter dan de KEF 103.2. Binnenkort nieuwe standaards maken want die er nu onder staan zijn voor de kefs, dus te hoog en te klein.
:strip_exif()/f/image/IlzYvJEZKOJzhsgVtcM6Wpsf.jpg?f=fotoalbum_large)
LD is technologie uit een ander tijdperk. Laservision, de voorloper van LD is al uitgekomen voordat de CD uitkwam. Verdere ontwikkelingen op deze drager waren niet meer zinvol door andere technische ontwikkelingen. Zo zag philips begin negentiger jaren CD-i, en dan met name de CD video standaard als opvolger. Een speelfilm op een CD. Opgeslagen middels de mpeg codec. Dit is nooit een succes geworden, maar de DVD, en later BD wel. Inmiddels zijn optische dragers ook weer achterhaald door weer nieuwe ontwikkelingen van de techniek en streamt iedereen dat het een lieve lust is. Voor de Beeldkwaliteit is al dat streamen minder, want dat heeft er onder te lijden.AntoniusDD schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 15:11:
[...]
juist en dat is naast die vermeende kwaliteit van een Laser Disk het grote, grootste struikelblok
want je kunt ze niet meer kopen en ook niet zelf produceren
had men ermee verder kunnen ontwikkelen ook inzake nieuwe codecs en resoluties dan was het misschien nog wel een tegenhanger van de Blue Ray geworden, die "overigens" ook niemand meer koopt.
En dan nog zoiets als Album Art op al die LD's, dat is gewoon prachtig en voor mij ook een stuk van de beleving. Zo'n 12" hoes openklappen staat gewoon niet in verhouding tot hetzelfde plaatje aanschouwen op een smartphone. En zo heeft alles zijn voor- en nadelen. Vroeger kon ik niet scrollen door mijn film library, en dat kan nu allemaal wel.
Voor mij is het leuk om te verzamelen, een niche product met de beste mogelijke kwaliteit video uit de periode 1978-1996. Dus voordat dvd uitkwam. En ik vind het cool dat je met apparatuur uit de jaren 90 een 5.1 surround ervaring kan creëeren. Ook de verpakking is een reden om films te verzamelen op laserdisc. En voor Star Wars is het de enige manier om op een officiële drager de theatrical release te kijken zonder beeld verbetering of special edition effecten. De eerste breedbeeld versie van Star Wars stamt al uit 1986, mooi stukje historie wat mij betreft.OgWok schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 09:54:
[...]
Je mag niet vloeken in de kerk heThe Eagle schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 14:38:
[...]
Exact waarom ik nog een Grundig TV op zolder heb staan. Die overigens best wel op die Beovision lijkt zie ik nu. Zal vast geen toeval zijn
Wat vet!nineball schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 15:48:
Voor een vriendelijk prijsje een paar Translator Impact 4 overgenomen. De allereerste nieuwe speakers die ik ooit kocht begin jaren 80 waren de Impact 5, die was nogietsie groter en vierweg. Maar dit zijn ook flinke jongens. Tot dusver bevallen ze beter dan de KEF 103.2. Binnenkort nieuwe standaards maken want die er nu onder staan zijn voor de kefs, dus te hoog en te klein.
[Afbeelding]
Wel erg toevallig ook, heb een uurtje geleden een set Translator Impact II's verkocht.
Deze waren helaas wel verbouwd met andere woofers, maar dat nam de koper wel voor lief.
Translator speakers zie ik niet vaak, zijn ze een beetje in goede staat?
[ Voor 3% gewijzigd door w4v3g0d op 27-02-2021 16:44 ]
LD is echt zoiets wat bijna niemand in mijn omgeving had. Ik heb om die reden ook geen Minidisc's.
Ik zag het wel ooit goedkoop een gecombineerde CD en minidisc deck van Sony liggen. Niet gekocht omdat ik geen minidiscs hebt, En de meerwaarde ten opzichte van een CD niet zie.
En bij een Tapedeck wel. Bij tapedeck kan je bijv. langer dan 74 minuten aan een stuk draaien (2x120 minuten maw BASF DP 26 2402 feet ). Dat gaat bij CD wel wat moeilijker.
En ik moet heel eerlijk zijn, ik heb helaas geen voorbespeelde reel to reel tapes.
Alle tapes die ik heb liggen zijn gebruikt (opgenomen) en ze zijn heel keurig met muzieknummer en counternummers beschreven. En ze in goede omstandigheden opgeslagen. Dat zie ik niet terug bij Compact Cassette.... Ik zie nu de kassa van Stichting Brein rinkelt na het lezen van mijn bericht....
Want ik heb wel het idee dat de vorige gebruiker de nummers van andere Reel to Reel tapes of zelfs van CD's kopieerden. Want er staan nummers op van uit 1982 (zoals Donald Fagan).
Ik zag het wel ooit goedkoop een gecombineerde CD en minidisc deck van Sony liggen. Niet gekocht omdat ik geen minidiscs hebt, En de meerwaarde ten opzichte van een CD niet zie.
En bij een Tapedeck wel. Bij tapedeck kan je bijv. langer dan 74 minuten aan een stuk draaien (2x120 minuten maw BASF DP 26 2402 feet ). Dat gaat bij CD wel wat moeilijker.
En ik moet heel eerlijk zijn, ik heb helaas geen voorbespeelde reel to reel tapes.
Alle tapes die ik heb liggen zijn gebruikt (opgenomen) en ze zijn heel keurig met muzieknummer en counternummers beschreven. En ze in goede omstandigheden opgeslagen. Dat zie ik niet terug bij Compact Cassette.... Ik zie nu de kassa van Stichting Brein rinkelt na het lezen van mijn bericht....
Want ik heb wel het idee dat de vorige gebruiker de nummers van andere Reel to Reel tapes of zelfs van CD's kopieerden. Want er staan nummers op van uit 1982 (zoals Donald Fagan).
Trein?
dat is een leuke om mee wakker te worden!kingmace schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 19:15:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Me? Crazy? I aint crazy, poor people are crazy i'm eccentric.
Je kan een 715D in het zilver voor een habbekrabts overnemen, je heb er alleen heel wat werk aan.Flabsie schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 14:39:
Technisch uitstekend, optisch wel wat werk aan.w4v3g0d schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 16:43:
[...]
Wat vet!
Wel erg toevallig ook, heb een uurtje geleden een set Translator Impact II's verkocht.
Deze waren helaas wel verbouwd met andere woofers, maar dat nam de koper wel voor lief.
Translator speakers zie ik niet vaak, zijn ze een beetje in goede staat?
Leuk spul. Heb zelf in de woonkamer een set reference. Op zolder een set impact 5 II (onlangs voorzien van originele stands) en mijn oudste dochter heeft een set Koraal. Nu nog een excuus verzinnen om de jongste te upgradennineball schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 15:48:
[Afbeelding]
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
Volgens mij betaalde ik heel bewust een eigen bijdrage aan die lege cassettes en brandbare CD's.MedionAkoya schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 16:46:
pas vanaf 2014 is kopiëren van originele media mede wegens EU wetgeving in Nederland een strafbaar feit.

p.s.
op mijn 150 cassettes die mijn nichtje heeft gekregen jaaaren geleden stond ook alles beschreven inclusief counterstand. M'n hoesjes maakte ik zelf met pen-plotter van HP op 210 grams papier.
[ Voor 11% gewijzigd door AntoniusDD op 28-02-2021 10:15 . Reden: p.s. ]
Dat met die counterstanden was gelukkig vrij snel afgelopen toen Automatic Music Search (simpelweg snel zoeken naar stilte in het audiosignaal) kwam 
Counters was maar onhandig, verschilde per deck ook nog enzo.
Bovendien was het bij de meeste mevhanische decks en walkmans niet echt nodig, daan kon je door de toetsen licht in te drukken ook spoelen met een stukje weergave tegelijk en zo zelf zoeken.
Of dat goed was voor tape en speler laat ik in het midden, maar het werkte wel
Counters was maar onhandig, verschilde per deck ook nog enzo.
Bovendien was het bij de meeste mevhanische decks en walkmans niet echt nodig, daan kon je door de toetsen licht in te drukken ook spoelen met een stukje weergave tegelijk en zo zelf zoeken.
Muziekzoeksystemen versterken de kopslijtage nogal. En die mechanische, analoge tellers zijn in een walkman nogal kwetsbaar. Het probleem werd met name opgelost door echte-tijd-tellers.The Eagle schreef op zondag 28 februari 2021 @ 11:22:
Dat met die tellerstanden was gelukkig vrij snel afgelopen toen Automatic Music Search (simpelweg snel zoeken naar stilte in het audiosignaal) kwam
bandtellers waren maar onhandig, verschilde per deck ook nog enzo.
Bovendien was het bij de meeste mechanische decks en walkmans niet echt nodig, daan kon je door de toetsen licht in te drukken ook spoelen met een stukje weergave tegelijk en zo zelf zoeken.
Mijn eerste cassettedeck, een Pioneer CT-740, had het ook. Ik heb dat deck echt heel veel gebruikt en er zat een gewone hard-permalloy kop in. Daar zat na een paar jaar al een duidelijk zichtbare groef in, ondanks dat ik alleen kwaliteitsbandjes gebruikte en de bandloop regelmatig schoon maakte.
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
De Pioneer RT2022 is nu volledig ge-recapped en ook opnieuw gecalibreerd.
Er zaten flink wat elco's in...
:strip_exif()/f/image/AtzsXZ1Qhd4z3RSZFrSLeJJw.jpg?f=fotoalbum_large)
Verder ben ik bezig geweest met enkele vintage audio processors in orde te zetten. Deze zijn nu ook ge-recapped (allemaal) en gecalibreerd (DNF 1201A en DBX 150 unit.)
:strip_exif()/f/image/UoRAdrlKhQFajxbbQuMCk04e.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is nu mijn opname set-up voor de komende tijd :
:strip_exif()/f/image/jgKWYSlXLR4jsWphjhws2izJ.jpg?f=fotoalbum_large)
De audio keten is als volgt :
Draaitafel of Spotify (max quality +Topping D10s DAC)
-> 1978 Burwen Research DNF1201a (Dynamic noise filter)
-> 1980's BBE 462 Sonic maximizer (voor een klein beetje extra sparkle and punch)
-> 1984 DBX150 (Noise Reduction)
-> 1976 Pioneer RT2022 als Tape Loop
-> 1984 DBX150
-> Audio out naar menpaneel, headphone...
Gebruikte tape is 1980's Maxell UD35-180 en opname snelheid meestal 19cm/s 2-track.
Het geheel klinkt nu zo:
Sample 1 (.wav) Tape-output-19cm/s 2-track
Sample 2 (.wav) Tape-output-19cm/s 2-track
Er zaten flink wat elco's in...
:strip_exif()/f/image/AtzsXZ1Qhd4z3RSZFrSLeJJw.jpg?f=fotoalbum_large)
Verder ben ik bezig geweest met enkele vintage audio processors in orde te zetten. Deze zijn nu ook ge-recapped (allemaal) en gecalibreerd (DNF 1201A en DBX 150 unit.)
:strip_exif()/f/image/UoRAdrlKhQFajxbbQuMCk04e.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is nu mijn opname set-up voor de komende tijd :
:strip_exif()/f/image/jgKWYSlXLR4jsWphjhws2izJ.jpg?f=fotoalbum_large)
De audio keten is als volgt :
Draaitafel of Spotify (max quality +Topping D10s DAC)
-> 1978 Burwen Research DNF1201a (Dynamic noise filter)
-> 1980's BBE 462 Sonic maximizer (voor een klein beetje extra sparkle and punch)
-> 1984 DBX150 (Noise Reduction)
-> 1976 Pioneer RT2022 als Tape Loop
-> 1984 DBX150
-> Audio out naar menpaneel, headphone...
Gebruikte tape is 1980's Maxell UD35-180 en opname snelheid meestal 19cm/s 2-track.
Het geheel klinkt nu zo:
Sample 1 (.wav) Tape-output-19cm/s 2-track
Sample 2 (.wav) Tape-output-19cm/s 2-track
Anoniem: 310408
Hoe heb je die calibratie gedaan?DatraxZ schreef op zondag 28 februari 2021 @ 18:21:
De Pioneer RT2022 is nu volledig ge-recapped en ook opnieuw gecalibreerd.
Service manual volgen
Ik doe meestal onderstaande procedure:
Tape path schoonmaken met IPA/
Eerst enkele mechanische checks : Brake tension (meten met veer weegschaal) , tape tension (meten met tentelometer ! ) , en nakijken of de tape mooi in het midden van het tape path loopt.
Indien iets uit spec : aanpassen per service manual en opnieuw meten.
Daarna afstelling:
Typisich gebruik ik een calibratie tape voor 19cm/s. Heb er ook voor 38cm/s.
1) Afstellen van de play head (Azimuth, Tilt,... ) op 16Khz (met calib. Tape). Output L&R op de scope (XY-mode). Schroefjes in de head stack bijstellen tot max level per kanaal en minimaal fase-verschil tussen de kanalen bereikt is.
2) PB Levels en PB EQ afstellen : ik gebruik 400Hz en 16Khz, calib. tape voor initiele afstelling. Calib.tape laten lopen en pot meters voor PB level en PB EQ bijstellen tot wanneer geen verschil meer zit in output tussen 400Hz en 16Khz.
Vervolgens nakijken of alle frequenties/frequency sweep van de calibratie tape dezelfde output hebben (scope). De signaal sterkte op de calib. tape is -10dB. Nakijken of de VU meters dit ook aangeven, indien niet, bijstellen.
3) Dan een tape naar keuze opspoelen.
10Khz signaal inputten, record mode , en rec-head afstellen (azimuth, tilt, etc...) voor max level per kanaal en minimaal fase verschil tussen de kanalen.
4) Dan een frequency sweep inputten, en de Bias, Record Level en <record EQ afstellen totdat een vlakke frequentie response curve bekomen wordt. Typisch is enkele dB's overbias nodig. Op de Pioneer RT2022 kan je de bias verder afstellen op het frontpaneel.
Dat is het zo een beetje voor de "quick-check" . Als het echt nodig is, doorloop ik de volledige service manual. Dat is wel wat meer werk dan bovenstaande. En jaarlijks overal dropje olie in
:strip_exif()/f/image/crxI9XYPZtrDcegRIj1XOL5M.jpg?f=fotoalbum_large)
Zo mag ik het horen.nineball schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 19:15:
[...]
Technisch uitstekend, optisch wel wat werk aan.
Cosmetische staat is naar mijn mening verwaarloosbaar voor zo'n set, mits ze technisch natuurlijk in orde zijn.
Maar voor de waarde op marktplaats maakt het natuurlijk wel wat uit

Eigenlijk alleen wat oppervlakkige krassen op de lak en wat verkleuring op de voorkant vanwege de frontjes. Ik denk dat ze na een rondje schuren en lakken/oliën weer als nieuw zijn. De units waren erg stoffig, vooral bij de domes is dat moeilijk schoon te krijgen.w4v3g0d schreef op zondag 28 februari 2021 @ 19:59:
[...]
Zo mag ik het horen.
Cosmetische staat is naar mijn mening verwaarloosbaar voor zo'n set, mits ze technisch natuurlijk in orde zijn.
Maar voor de waarde op marktplaats maakt het natuurlijk wel wat uit
Ik heb vandaag de frontjes voorzien van nieuw doek:
:strip_exif()/f/image/tkMlSemQSyEC7IOorw1l1n5o.jpg?f=fotoalbum_large)
Morgen balkjes halen bij de Gamma om nieuwe standaards te maken. Omdat de speakers op mijn zolder op een verhoogd deel staan kom ik met de reguliere standaards nooit goed uit. Ik ga weer voor iets soortgelijks als ik voor mijn vroegere Sony’s had:
:strip_exif()/f/image/91WmV6QSfuFBAJPtMiVrDQp1.jpg?f=fotoalbum_large)
@nineball Hoe bevielen die Sony Carbocon's? Zijn ze echt heel goed? Zelf nog iets aan de wisselfilters gedaan?
Ik heb er niets aan gemodificeerd. Ik vond ze in vergelijking met de KEF 103.2 nogal kaal klinken, niet heel veel bas. De REL subwoofer was echt wel nodig. Nou staan deze KEF's er wel om bekend dat ze redelijk vol klinken.OgWok schreef op maandag 1 maart 2021 @ 09:28:
@nineball Hoe bevielen die Sony Carbocon's? Zijn ze echt heel goed? Zelf nog iets aan de wisselfilters gedaan?
Ik heb sinds kort een Lyngdorf versterker met ruimtecorrectie, ik ben achteraf wel benieuwd wat die met de Sony's had gedaan.
@nineball Dat busje kontactspray is hopelijk kontakt 600 tunerspray? Staat me bij dat een ander type kontactspray residu etc achterlaat en je dus altijd tunerspray moet hebben voor audiocomponenten.
Voor even snel schoonmaken heb ik 600.The Eagle schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:23:
@nineball Dat busje kontactspray is hopelijk kontakt 600 tunerspray? Staat me bij dat een ander type kontactspray residu etc achterlaat en je dus altijd tunerspray moet hebben voor audiocomponenten.
Voor beter gebruik ik 60, spoelen met WL en dan 61.
Voor nog beter uitsolderen en in de ultrasoon.
Voor nog nog beter nieuwe potmeter erin.
Ah, ik dacht al. Kon het me ook nauwelijks voorstellen. Then again: onwetend zondigt men niet en ik heb al genoeg amateurs aan de slag gezien met het verkeerde spul. Was zelf ook ooit zo. Wij allemaal dnek ik welnineball schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:48:
[...]
Voor even snel schoonmaken heb ik 600.
Netjes man, ziet er erg goed uit!nineball schreef op zondag 28 februari 2021 @ 22:19:
[...]
Eigenlijk alleen wat oppervlakkige krassen op de lak en wat verkleuring op de voorkant vanwege de frontjes. Ik denk dat ze na een rondje schuren en lakken/oliën weer als nieuw zijn. De units waren erg stoffig, vooral bij de domes is dat moeilijk schoon te krijgen.
Ik heb vandaag de frontjes voorzien van nieuw doek:
[Afbeelding]
Morgen balkjes halen bij de Gamma om nieuwe standaards te maken. Omdat de speakers op mijn zolder op een verhoogd deel staan kom ik met de reguliere standaards nooit goed uit. Ik ga weer voor iets soortgelijks als ik voor mijn vroegere Sony’s had:[Afbeelding]
Die joekels van Sony zien er ook wel interessant uit, alleen jammer dat het laag een beetje ontbreekt(als ik jou moet geloven).
Dat staat natuurlijk wel voortreffelijk die dikke woofers
Yikes ! Ik was in gesprek met een verkoopster op Quoka (.de 2de handswebsite) over een mooie Otari MX5050BIII die ze te koop had staan. De advertentie had het over een volledige refurbish door Reel to Reel heaven, koppen in nieuwstaat, etc. Erg goed geschreven.
De prijs leek me al wat te sweet (red flag no. 1) , dus maar even enkele nieuwe foto's van oa. de koppen gevraagd aan de verkoopster. Die ging totaal niet in op de vragen, en bleef maar stug naar mijn adresgegevens vragen om het deck onmiddellijk op te sturen.(red flag no.2) Uiteraard enkel te betalen via bankoverschrijving (red flag no. 3). Het Gmail adres en haar naam gaven geen hits in Google (red flag no. 4)
Toch maar even Reel to Reel Heaven gecontacteerd, en de foto's van de advertentie op Quoka waren gewoon gekopieerd van hun website. Het deck zelf was verkocht in de US.
Inmiddels is het account verwijderd van Quoka. Toch opletten geblazen bij zulke aankopen !
De prijs leek me al wat te sweet (red flag no. 1) , dus maar even enkele nieuwe foto's van oa. de koppen gevraagd aan de verkoopster. Die ging totaal niet in op de vragen, en bleef maar stug naar mijn adresgegevens vragen om het deck onmiddellijk op te sturen.(red flag no.2) Uiteraard enkel te betalen via bankoverschrijving (red flag no. 3). Het Gmail adres en haar naam gaven geen hits in Google (red flag no. 4)
Toch maar even Reel to Reel Heaven gecontacteerd, en de foto's van de advertentie op Quoka waren gewoon gekopieerd van hun website. Het deck zelf was verkocht in de US.
Inmiddels is het account verwijderd van Quoka. Toch opletten geblazen bij zulke aankopen !
Eens! Liever 1 grote dan 2 kleinere, zoals je die de laatste decennia ziet in die zuilluidsprekers.w4v3g0d schreef op maandag 1 maart 2021 @ 12:01:
[...]
Netjes man, ziet er erg goed uit!
Die joekels van Sony zien er ook wel interessant uit, alleen jammer dat het laag een beetje ontbreekt(als ik jou moet geloven).
Dat staat natuurlijk wel voortreffelijk die dikke woofers
Ben wel een beetje klaar met die zuilluidsprekers.
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Als ik naar mijn KLipsch F3's kijk dan hebben die ook twee laag/mid drivers. da's een 2,5 weg systeem iirc. Betekent dat er eentje laag en eentje mid plus een deeltje laag weergeeft. Klinkt prima. Scheelt een hele grote lompe zuilVideopac schreef op maandag 1 maart 2021 @ 16:49:
[...]
Eens! Liever 1 grote dan 2 kleinere, zoals je die de laatste decennia ziet in die zuilluidsprekers.
Verder is dit ook leuk: Wikipedia: Midwoofer-tweeter-midwoofer
d'Appolito opstelling. MIjn Philips FB696 hebben die en dat klinkt ook fantastisch. Gaat behoorlijk laag ook
Plaatje dr' bij:

Heel goed, de WL neutraliseert de 60. Ik gooi er daarna altijd nog een IPA stap tussen en dan de 61.nineball schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:48:
[...]
Voor even snel schoonmaken heb ik 600.
Ik heb niet perse iets tegen dubbele woofers per tower.Videopac schreef op maandag 1 maart 2021 @ 16:49:
[...]
Eens! Liever 1 grote dan 2 kleinere, zoals je die de laatste decennia ziet in die zuilluidsprekers.
Mijn B&W setje(van een paar posts terug) hebben dat ook en die vertonen een erg mooi laag spectrum.
Als het doel maar bereikt word(goed geluid) dan maakt het mij niet uit of er 1 of 5 woofers aanwezig zijn.
Gisteren gescoord:
:strip_exif()/f/image/eD830cPFdm1C6IKFrsrzWu2k.jpg?f=fotoalbum_large)
Next on the list: een setje 22AH587
In het kader van het compacter maken van de geluidsvoorziening
Edit: natuurlijk moest hij even open:
:strip_exif()/f/image/K6MxZ5TkJLp6vu5TIT8DUwlQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Immaculate
Volledig discreet gebouwd, geen IC te bekennen
Edit: voorlopige combi:
:strip_exif()/f/image/s17JUXQN7rGtZiJDV6QZDENX.jpg?f=fotoalbum_large)
Die CD304 gaat nog vervangen worden door mijn Marantz CD94/DA94 of een CD960/DAC960 van Philips. Mijn voorkeur gaat nu uit naar de Marantz.
Verder moet er nog een 22AF777 komen. Heb ik ooit van mijn vader gekregen maar is helaas verloren gegaan.
De Phono 1 ingang van de 280 bouw ik om naar CD ingang. Dat is te doen zonder printsporen te onderbreken denk ik. Phono 2 voor de platenspeler, AUX voor Chromecast en tuner voor een tuner. Mogelijk mijn 22FT980 met een buitenantenne.
Bij nader inzien kan ik net zo goed een streaming ding aansluiten wat ook internetradio ondersteunt, dan hoef ik de versterker verder niet te modificeren
:strip_exif()/f/image/eD830cPFdm1C6IKFrsrzWu2k.jpg?f=fotoalbum_large)
In het kader van het compacter maken van de geluidsvoorziening
Edit: natuurlijk moest hij even open:
:strip_exif()/f/image/K6MxZ5TkJLp6vu5TIT8DUwlQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Immaculate
Volledig discreet gebouwd, geen IC te bekennen
Edit: voorlopige combi:
:strip_exif()/f/image/s17JUXQN7rGtZiJDV6QZDENX.jpg?f=fotoalbum_large)
Die CD304 gaat nog vervangen worden door mijn Marantz CD94/DA94 of een CD960/DAC960 van Philips. Mijn voorkeur gaat nu uit naar de Marantz.
Verder moet er nog een 22AF777 komen. Heb ik ooit van mijn vader gekregen maar is helaas verloren gegaan.
De Phono 1 ingang van de 280 bouw ik om naar CD ingang. Dat is te doen zonder printsporen te onderbreken denk ik. Phono 2 voor de platenspeler, AUX voor Chromecast en tuner voor een tuner. Mogelijk mijn 22FT980 met een buitenantenne.
Bij nader inzien kan ik net zo goed een streaming ding aansluiten wat ook internetradio ondersteunt, dan hoef ik de versterker verder niet te modificeren

[ Voor 66% gewijzigd door evilution op 01-03-2021 19:43 ]
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Looks zijn zeker belangrijk, dat zal ik niet ontkennen.Videopac schreef op maandag 1 maart 2021 @ 16:49:
[...]
Maar er is wel een hele goede reden om een smalle kast te hebben (een klein frontaal oppervlak), het komt het afstraalgedrag ten goede. Dat leidt o.a. tot luidsprekers als de KEF LS50. Zo creëer je een hele goede puntbron.
Maar gelukkig is er genoeg vintage spul beschikbaar
Ik zou dan even mfb-freaks in de gaten houden en zodra er voorraad is deze daar in gereviseerde staat aan je verkocht gaat worden:evilution schreef op maandag 1 maart 2021 @ 18:01:
Gisteren gescoord:
[Afbeelding]
https://shop.mfbfreaks.co...-mfb-boxen-gerestaureerd/
Ik heb elders al een setje gereserveerd staanrcor schreef op maandag 1 maart 2021 @ 22:41:
[...]
Ik zou dan even mfb-freaksvin de gaten houden en zodra er voorraad is deze daar in gereviseerde staat aan je verkocht gaat worden:
https://shop.mfbfreaks.co...-mfb-boxen-gerestaureerd/
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Ah, oke... Mooie combinatie in ieder geval die Philips Black Tulip serie met deze MFB speakers... MFB speakers staan er om bekend ondanks hun compacte formaat toch een behoorlijk goed laag en midden tonen gebied te hebben...evilution schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 09:16:
[...]
Ik heb elders al een setje gereserveerd staan
Ik heb een JVC KD-A33 Cassettedeck uit 1980.
10 september 1980 volgens een stickertje op de Matsushita-motortje.
Deze Cassettedeck draait niet langer dan 1 seconde als ik op play druk.
Als ik het eerst laat 5 seconden laat FF 'en of REW'en dan speelt ie wel af.
Echter 2 minuten voordat einde band van de band is bereikt. stopt ie met spelen maw autostop.
Op FF en REW drukken helpt niet veel.
Doordat de band nauwelijks loopt denkt het ding dat het einde van de band is bereikt en valt dus in autostop.
Vermoeden is dat de riemen slippen doordat ze uitgerekt zijn..
En dat de idler wheel versleten is.
Nu zijn de riemen 10 euro bij Andijk.
Echter voor idler wheel kan ik op internet niet op Nederlandse webwinkels vinden. Deze staat wel op ebay. met ongeveer 10 euro.
Dan ben ik dus 20 euro kwijt
Ik vermoed dat idler wheel uit twee delen bestaat. Het wiel zelf en het rubberen ring. Dus misschien krijg ik de rubberen ring wel eraf.
Zou het vervangen van riemen en ook het ring van idler wheel voldoende zijn?
Of misschien niet. Want ik zie aan de rechterzijde een opening in het witte wiel, een defect of niet? zie rood omcirkeld
Hier besluit een Youtuber om zijn Nakamichi de idler wheel op te schuren.
YouTube: Nakamichi BX-100 Idler Wheel Problem
10 september 1980 volgens een stickertje op de Matsushita-motortje.
Deze Cassettedeck draait niet langer dan 1 seconde als ik op play druk.
Als ik het eerst laat 5 seconden laat FF 'en of REW'en dan speelt ie wel af.
Echter 2 minuten voordat einde band van de band is bereikt. stopt ie met spelen maw autostop.
Op FF en REW drukken helpt niet veel.
Doordat de band nauwelijks loopt denkt het ding dat het einde van de band is bereikt en valt dus in autostop.
Vermoeden is dat de riemen slippen doordat ze uitgerekt zijn..
En dat de idler wheel versleten is.
Nu zijn de riemen 10 euro bij Andijk.
Echter voor idler wheel kan ik op internet niet op Nederlandse webwinkels vinden. Deze staat wel op ebay. met ongeveer 10 euro.
Dan ben ik dus 20 euro kwijt

Ik vermoed dat idler wheel uit twee delen bestaat. Het wiel zelf en het rubberen ring. Dus misschien krijg ik de rubberen ring wel eraf.
Zou het vervangen van riemen en ook het ring van idler wheel voldoende zijn?
Of misschien niet. Want ik zie aan de rechterzijde een opening in het witte wiel, een defect of niet? zie rood omcirkeld
Hier besluit een Youtuber om zijn Nakamichi de idler wheel op te schuren.
YouTube: Nakamichi BX-100 Idler Wheel Problem
![]() | ![]() | ![]() |
[ Voor 66% gewijzigd door MedionAkoya op 03-03-2021 23:06 ]
Trein?
Spoelt het deck wel goed, en loopt de bandteller ook?
Nee, of het FF en REW of Play is, deze spoelen de band niet helemaal door tot het einde. band draait heel langzaam en komt tot stilstand en dan.... autostop. Apparaat denkt dat het einde van de tape is bereikt.mentalmadnizz schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 09:50:
Spoelt het deck wel goed, en loopt de bandteller ook?
[ Voor 20% gewijzigd door MedionAkoya op 03-03-2021 10:05 ]
Trein?
Wat voor bandje gebruik je?MedionAkoya schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 09:58:
[...]
Nee, of het FF en REW of Play is, deze spoelen de band niet helemaal door tot het einde. band draait heel langzaam en komt tot stilstand en dan.... autostop. Apparaat denkt dat het einde van de tape is bereikt.
Ik heb een BASF cassettedeck (JVC OEM) die vergelijkbaare klachten had, er zit een opnemer op de bandteller die signaleert dat de de band niet loopt en dan slaat het deck af. Ik zou daar eerst naar kijken, blijft de bandteller bijvoorbeeld hangen op honderdtallen of tientallen? Wat gebeurt er al je zelf het wieltje van de bandteller blijft draaien terwijl het deck in play staat, slaat ie dan nog steeds af?
Ik zie nu je edit: Schuur het idlerwieltje op met een schuurpapiertje, of demonteer het en leg het een tijdje in kokend water met dreft. Als dit allemaal niet helpt moet je 'm vervangen.
[ Voor 10% gewijzigd door mentalmadnizz op 03-03-2021 10:09 ]
BASF heb ik ook, maar het is een mengeling van bandjes. Dus ook Maxell UR90 uit 2018 van Conrad.mentalmadnizz schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:07:
[...]
Wat voor bandje gebruik je?
Ik heb een BASF cassettedeck (JVC OEM) die vergelijkbaare klachten had, er zit een opnemer op de bandteller die signaleert dat de de band niet loopt en dan slaat het deck af. Ik zou daar eerst naar kijken, blijft de bandteller bijvoorbeeld hangen op honderdtallen of tientallen? Wat gebeurt er al je zelf het wieltje van de bandteller blijft draaien terwijl het deck in play staat, slaat ie dan nog steeds af?
Ik zie nu je edit: Schuur het idlerwieltje op met een schuurpapiertje, of demonteer het en leg het een tijdje in kokend water met dreft. Als dit allemaal niet helpt moet je 'm vervangen.
Het zijn allemaal 2x45 minuut banden.

Die Nakamichi heeft ongeveer hetzelfde opbouw als mijn JVC ( beiden hebben twee motoren)
JVC heeft een
- kleine motor voor idler wheel
- grote motor voor capstan via een vliegwiel.
[ Voor 13% gewijzigd door MedionAkoya op 03-03-2021 10:17 ]
Trein?
Ik had een vrij gelijkaardig probleem met de Tascam 122MKII.
Uiteindelijk opgelost gekregen door de idler tires te vervangen, het brass getande aandrijfwiel schoon te maken (zat vol met rubber. niet zeker of dit specifieke getande wieltje ook in jouw deck aanwezig is), De plastic wielen waar de idler tires tegenaan lopen schoon te maken,en de mechanica opnieuw in de olieën.
Ook een goed idee om de pinch roller ook meteen te vervangen, (indien nodig) als je de tape drive unit hebt open liggen. Verder heb ik de tape tension een heel klein beetje hoger gezet (potmeter op het PCB), deze zat aan de lage kant.
Wees voorzichtig met het vervangen van die idler tires. Bij mij zaten die op 2 plastieken wieltjes, met erg dunne randen. De tires kwamen er niet makkelijk vanaf, uiteindelijk met een erg fijne platte schroevendraaier ze heel erg voorzichtig verwijderd. (Max uitrekken en dan over de flens heen halen)
Uiteindelijk opgelost gekregen door de idler tires te vervangen, het brass getande aandrijfwiel schoon te maken (zat vol met rubber. niet zeker of dit specifieke getande wieltje ook in jouw deck aanwezig is), De plastic wielen waar de idler tires tegenaan lopen schoon te maken,en de mechanica opnieuw in de olieën.
Ook een goed idee om de pinch roller ook meteen te vervangen, (indien nodig) als je de tape drive unit hebt open liggen. Verder heb ik de tape tension een heel klein beetje hoger gezet (potmeter op het PCB), deze zat aan de lage kant.
Wees voorzichtig met het vervangen van die idler tires. Bij mij zaten die op 2 plastieken wieltjes, met erg dunne randen. De tires kwamen er niet makkelijk vanaf, uiteindelijk met een erg fijne platte schroevendraaier ze heel erg voorzichtig verwijderd. (Max uitrekken en dan over de flens heen halen)
Beetje matige foto maar als fervent Quadral liefhebber gebruik ik momenteel Qualdral Vulkans MK4
Preamp: Sansui C2101
Power amp: 2x Mono Rotel RB-980BX
Excuus voor de matige foto;
Preamp: Sansui C2101
Power amp: 2x Mono Rotel RB-980BX
Excuus voor de matige foto;

Dat waarschuwingsbordje is ook vintage, want hij voldoet niet meer.MerlijnD schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 11:47:
Beetje matige foto maar als fervent Quadral liefhebber gebruik ik momenteel Qualdral Vulkans MK4
Daar zou nu ISO7010 - W018 moeten staan
Punctuality is the politeness of kings
Yep. Die 22AH280 heb ik eerder gehad als 2e installatie, samen met de 22AH380 en cassettedeck N2425. Hoewel ik nu iets totaal anders doe ben ik van huis uit Philips man. Van vader op zoon in de consumenten electronica dus ik heb enkele decennia ervaring met Philips apparatuur. Een gereviseerd exemplaar heeft voor mij dan ook weinig meerwaarde. Elco's vervangen en afregelen kan ik zelf wel ook als dat nodig is.rcor schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 09:57:
[...]
Ah, oke... Mooie combinatie in ieder geval die Philips Black Tulip serie met deze MFB speakers... MFB speakers staan er om bekend ondanks hun compacte formaat toch een behoorlijk goed laag en midden tonen gebied te hebben...
Overigens is de verkoper in mijn geval ook een bekende in het wereldje
De installatie gaat de Marantz PM94 en Philips FB825 vervangen. Lekker compact
Edit: haha, lage- en middentonen. Ja hoog boeit me niet zo, ben 56, boven 13 kHz hoor ik toch geen kut meer
[ Voor 5% gewijzigd door evilution op 03-03-2021 18:09 ]
Wellicht nu een philips n2554 erbij zoeken als cassettedeck, die klinkt echt zeer goed en combineert in een zwarte kleur ook erg goed...evilution schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 17:45:
[...]
Yep. Die 22AH280 heb ik eerder gehad als 2e installatie, samen met de 22AH380 en cassettedeck N2425. Hoewel ik nu iets totaal anders doe ben ik van huis uit Philips man. Van vader op zoon in de consumenten electronica dus ik heb enkele decennia ervaring met Philips apparatuur. Een gereviseerd exemplaar heeft voor mij dan ook weinig meerwaarde. Elco's vervangen en afregelen kan ik zelf wel ook als dat nodig is.
Overigens is de verkoper in mijn geval ook een bekende in het wereldje
De installatie gaat de Marantz PM94 en Philips FB825 vervangen. Lekker compact
Edit: haha, lage- en middentonen. Ja hoog boeit me niet zo, ben 56, boven 13 kHz hoor ik toch geen kut meer
Heb 'm zelf gehad en die stopte er helaas mee... met, jawel de bekende gele tandwielen pest... heb er nog spijt van dat ik het deck niet heb laten maken.... daar mag mijn Onkyo ta-201 wel het veld voor ruimen achteraf gezien...
Idler wheel en pinch roller opgeschuurd, het allemaal slechter geworden.mentalmadnizz schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:07:
[...]
Wat voor bandje gebruik je?
Ik had ook aan de stelschroef van vliegwiel gedraaid.
Enige voordeel is dat hij nu niet meer autostop na 1 seconde, verder is alles hetzelfde gebleven maar FF-gedeelte draait nog slechter dan voorheen. Geen idee waarom.
Er zijn geen onderdelen vervangen. Als ik een riem van vliegwiel wil vervangen dan moet het hele draaiwerk eruit en vervolgen moet ik het draaiwerk weer openschroeven.
Riem van counter is wel erg slap en als ik wat spanning op de counter zet, dan wordt het bandje merkbaar slomer afgespeeld.
Trein?
Waarom? Dat vliegwiel (capstan) was toch geen onderdeel van het probleem? Ik heb die echt nog nooit hoeven verstellen...MedionAkoya schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 22:44:
[...]
Idler wheel en rubberen capstan opgeschuurd, het allemaal slechter geworden.
Ik had ook de stelschroef van vliegwiel gedraaid.
Nieuwe idler bestellen dus.Enige voordeel is dat hij nu niet meer autostop na 1 seconde, verder is hetzelfde gebleven maar FF-gedeelte draait nog slechter dan voorheen. Geen idee waarom.
Het loopwerk demonteren is niet heel veel werk en dat vliegwiel heb je meestel met twee schroeven eruit. Vervangen van de capstansnaar is vaak niet meer dan een half uurtje werk bij zo'n deckEr zijn geen onderdelen vervangen. Als ik een riem van vliegwiel wil vervangen dan moet het hele draaiwerk eruit en vervolgen moet ik het draaiwerk weer openschroeven.
Dat snaartje hoeft ook niet heel veel te doen, als die teller maar gewoon netjes telt. Vaak merk je weerstand bij het verzetten van een tiental of honderdtal en in combinatie met een te slap snaartje krijg je slip en dus afslaan. Met een soepel telwerkje kun je het vervangen van de snaar uitstellen. Drupje olie doet soms wonderen. Succes!Riem van counter is wel erg slap en als ik wat spanning op de counter zet, dan wordt het bandje merkbaar slomer afgespeeld.
Bij een Marantz casstte deck uit 1980 wel maar niet bij dit model. JVC heeft nog een printplaat en een solenoïde voor de frame van vliegwiel geplaatst.mentalmadnizz schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 22:49:
Het loopwerk demonteren is niet heel veel werk en dat vliegwiel heb je meestel met twee schroeven eruit. Vervangen van de capstansnaar is vaak niet meer dan een half uurtje werk bij zo'n deck
Ik denk ook niet dat capstan/pinch roller het probleem is (via vliegwiel).
Zal inderdaad moeten kijken naar een idler wheel.
Toch vind ik vreemd dat als je op play drukt.....draait de rechteras wel, maar bij FF draait de rechter as nauwelijks.
Des vreemder is dat bij REW (draaiende linkeras) en bij FF (draaiende rechteras) de assen niet normaal op een normale manier draaien maar elke seconde een korte draai geven (geen constante snelheid dus).
Ik heb dit eerder gezien bij platenspelers en die hebben een zware schijf waardoor schijf door traagheidswet blijven draaien op constante snelheid. Als je de plaat eraf haalt dan zie je dan ie 1 tel per seconde kortstondig versnelt.
:strip_exif()/f/image/Dfc7JLHpGutKJU2tKFFUUKDI.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 33% gewijzigd door MedionAkoya op 03-03-2021 23:35 ]
Trein?
Ik gooi met het verkeerde typenummer zie ik, maar jij ook,rcor schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 22:31:
[...]
Wellicht nu een philips n2554 erbij zoeken als cassettedeck, die klinkt echt zeer goed en combineert in een zwarte kleur ook erg goed...
Heb 'm zelf gehad en die stopte er helaas mee... met, jawel de bekende gele tandwielen pest... heb er nog spijt van dat ik het deck niet heb laten maken.... daar mag mijn Onkyo ta-201 wel het veld voor ruimen achteraf gezien...
Ik had een N5758 bij mijn set. Dat is de 3-kopper met FTD VU-meters. Een N2554 heb ik overigens ook gehad, echter is deze bij mijn weten nooit in het zwart geleverd. De N2554 is een zilver deck, analoge VU en MCC. Dit deck schreef een code op de tape zodat je makkelijker kon zoeken.
Mooi spul allemaal maar met cassette ga ik niet meer lopen kloten. Misschien nog eens een mooie DAT.
:strip_exif()/f/image/gYE0HVk29PtnW9wnqZvXEcp1.jpg?f=fotoalbum_large)
Een paar nieuwe elcaps en een DIL8 socket op het Kenwood KX-880HX PlayBack board. Heb nog een andere Opamp en ga daar luistertests mee doen.
Enige wat lastig is: print zit gesoldeerd. Het is geen steekconnector.
Ook leuk: geen Philips maar Hornyphon
:strip_exif()/f/image/xp8fkVIUVjwseBNeazJzatzg.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 32% gewijzigd door OgWok op 04-03-2021 08:34 ]
Ganz Geil
Voor als je nog eens zo'n ding hebt met een kapot tandwiel: er zit iemand op ebay die voor een hoop Philips machines tandwielen verkoopt. Voor de N2554 heeft ie ze ook: https://www.ebay.com/itm/...ac3216:g:gHIAAOSwF9JgC~d7rcor schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 22:31:
[...]
Wellicht nu een philips n2554 erbij zoeken als cassettedeck, die klinkt echt zeer goed en combineert in een zwarte kleur ook erg goed...
Ik heb zelf bij hem een keer voor de D8334 boombox tandwielen gekocht, geen problemen mee. Ik vond ze een klein beetje meer geluid maken dan de oude kaaswielen, waarschijnlijk door harder plastic, maar daar hoor je toch niks meer van als er muziek speelt.
Je kunt ze ook gewoon bij Thomas van mfbfreaks.nl bestellenkozue schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:57:
[...]
Voor als je nog eens zo'n ding hebt met een kapot tandwiel: er zit iemand op ebay die voor een hoop Philips machines tandwielen verkoopt. Voor de N2554 heeft ie ze ook: https://www.ebay.com/itm/...ac3216:g:gHIAAOSwF9JgC~d7
Ik heb zelf bij hem een keer voor de D8334 boombox tandwielen gekocht, geen problemen mee. Ik vond ze een klein beetje meer geluid maken dan de oude kaaswielen, waarschijnlijk door harder plastic, maar daar hoor je toch niks meer van als er muziek speelt.
Ik kwam vandaag in een kringloop winkel een setje Magnat All Ribbon 8P tegen .. weet iemand daar wat van? Ik kan maar lastig reviews vinden. Wel iets van de 6P gevonden, iemand die ze ook later kocht, en open heeft gemaakt, en schrok van de lage kwaliteit van de gebruikte onderdelen en slordige fabricatie alom. Het zijn wel redelijk zware luidsprekers (ca. 19kg per stuk) en ze zagen er redelijk uit .. vraag me af of het de moeite is om ze mee te nemen.
Als die Magnats bij die kringloop tientjeswerk zijn, kun je het zeker eens proberen, gelet op de ebay vraagprijzen (onderaan): https://www.hifi-wiki.de/index.php/Magnat_All-Ribbon_8_P
KPN is een drieletterwoord
Ja ze waren destijds ook niet bepaald goedkoop (meen ergens tussen de 800-900 gulden per stuk).
Nu ik toch dit draadje gevonden heb. Wat ik vroeger niet kon betalen, heb ik de laatste jaren op MP bijeen gescharreld.
- Luxman LV105, een heerlijke versterker, die voor mijn gebruik eigenlijk teveel kan.
- twee setjes Tannoy DC4, zowel de zuiltjes (met speciaal voetenplankje tegen het omvallen) als de kleine 4 liter boekenplank kastjes.
- een bijpassende Tannoy Revolution Sub1001 erbij. Die heeft hier een luizenleven want veel wordt er niet van verlangd, maar hij maakt het wel af.
- ook van Luxman een K111, die al jaren interimcassettedeck is voor een Nakamichi 480, die ik maar niet ter revisie stuur omdat er telkens een andere bestemming voor het geld is.
- en een Thorens TD166, waar het Orthofon VMS20E element uit mijn tienertijd een nieuwe naald heeft.
- Voor de volledigheid staan er nog een Onkyo DX1700 CD-speler en T4017 tuner bij, maar die worden eigenlijk zelden tot nooit gebruikt.
- Ook een Auris BluMe Bluetooth ontvangertje ligt er eigenlijk werkloos bij, omdat de combinatie Bluetooth met Boom2 op de MacMini vervormt als ik bij VLC het volume boven de 100% scrollde. De meeste muziek speel ik op de computer af via een lekker lange minijack-naar-tulp-verloopkabel. De bezitters van de betere digitaal naar analoogconverters zullen dat blasfemie vinden, maar op zoek naar zo'n apparaat zag ik al snel de bomen door het bos niet meer en als ik dacht wat gevonden te hebben was het ding of alweer uit de handel of echt te duur.
KPN is een drieletterwoord
Als de prijs onder de 50 euro is dan is het wel de moeite, kijk wel even naar de woofer randen deze kunnen van foam zijn en dienen dan vervangen te worden.ISaFeeliN schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 17:15:
Ik kwam vandaag in een kringloop winkel een setje Magnat All Ribbon 8P tegen .. weet iemand daar wat van? Ik kan maar lastig reviews vinden. Wel iets van de 6P gevonden, iemand die ze ook later kocht, en open heeft gemaakt, en schrok van de lage kwaliteit van de gebruikte onderdelen en slordige fabricatie alom. Het zijn wel redelijk zware luidsprekers (ca. 19kg per stuk) en ze zagen er redelijk uit .. vraag me af of het de moeite is om ze mee te nemen.
Zelf geen ervaring met Magnat en Duitse luidsprekers maar er is wel een fanbase voor. De specs zijn wel indrukwekkend 26 tot 25.000 Hz en 100 a 150 watt.
[ Voor 9% gewijzigd door Roderiktweaker op 06-03-2021 20:16 ]
Vandaag voor het eerst na de winkelsluiting weer eens naar de kringloopwwinkel geweest, thuisgekomen met een paartje B&W DM100's voor € 4,50:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oOC9ZDy6l0iqNA68dSZ22a8G.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JKcDTPfX9yFXHn3Z9FsoHjMN.jpg?f=user_large)
Het doek is gescheurd, maar zonder frontjes zijn ze toch mooier. Verder waren ze erg vies maar dat was geen probleem uiteraard.
Klinken behoorlijk goed dus ze staan voor nu prima in m'n mancave.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oOC9ZDy6l0iqNA68dSZ22a8G.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JKcDTPfX9yFXHn3Z9FsoHjMN.jpg?f=user_large)
Het doek is gescheurd, maar zonder frontjes zijn ze toch mooier. Verder waren ze erg vies maar dat was geen probleem uiteraard.
Ik zie dat jullie naar de kringloopwinkels zijn geweest.
Ik begrijp dat de de kringloopwinkels weer open zijn?
Moet je daarvoor aanmelden?
[ Voor 39% gewijzigd door MedionAkoya op 06-03-2021 23:21 ]
Trein?
Ja, je moet je aanmelden. dat kan bijvoorbeeld hier.MedionAkoya schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 23:18:
Ik zie dat jullie naar de kringloopwinkels zijn geweest.
https://www.noppeskringloopwinkel.nl/private-shopping//
Mooi , ook niet te groot voor je bureautafelcmndr_adama schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 23:03:
Vandaag voor het eerst na de winkelsluiting weer eens naar de kringloopwwinkel geweest, thuisgekomen met een paartje B&W DM100's voor € 4,50:
Mooi dingLoCuTuS2000 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 16:18:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Overigens hier zelf al 15 jaar een HLD-X9 staan, met Muse decoder (1080i) .. staat helaas al jaren te stoffen, kids etc
[ Voor 4% gewijzigd door jantje112 op 07-03-2021 08:37 ]
Gisteren op bezoek bij een een vriendin van mijn vrouw die een leuke verrassing voor me had:
Een Marantz PM-1030
Zij deed er toch niets mee en of ik hem wou hebben?
Altijd al zo'n klein Marantzje willen hebben maar ik vind ze veel te duur. Zelf voor dit instapmodel wordt al 150,- geboden op MP. Debiele prijzen voor Marantz.
Wordt een leuk schoonmaak klusje, het ding is super smerig van binnen vol met nicotine aanslag. Maar heb ik voorlopig weer wat te doen

Een Marantz PM-1030
Altijd al zo'n klein Marantzje willen hebben maar ik vind ze veel te duur. Zelf voor dit instapmodel wordt al 150,- geboden op MP. Debiele prijzen voor Marantz.
Wordt een leuk schoonmaak klusje, het ding is super smerig van binnen vol met nicotine aanslag. Maar heb ik voorlopig weer wat te doen

Leuk! Ga je hem reviseren?