FG, Let's make things better

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 959 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:00

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Topicstarter
Beste Mods en Admins,

Sinds kort zijn er een aantal gebruikers met een toch wel apart icoon, een icoon dat niet zonder aanleiding is gekomen. Die aanleiding en mogelijke oplossing zijn de reden voor dit topic.

De problemen zitten voor ons niet in het beleid, maar in de uitvoering hiervan. Het beleid bevalt goed en sluit duidelijk aan bij de gedachte achter het fotografie subforum. Namelijk het delen van fotos, het van elkaar leren, een process waarin zowel moderators als users actief in meegaan. Vaak gaat dit goed, het forum is over het algemeen gezellig, maar deze gezelligheid doet niets af aan het probleem wat er speelt.

Het ontbreekt aan samenspel binnen het forum op meerdere fronten. Moderators en gebruikers hebben geen cohesie, geen interactie waarmee zij beiden gaan voor het grotere doel. Moderators lijken meer de rol van proces begeleider te hebben, waardoor de vaste Fotografie bezoeker de rol van inhoudelijke begeleider hebben gekregen/op zich hebben genomen. Dit doet afbreuk aan de interactie die er zou moeten bestaan tussen moderators en gebruikers. Een praktisch voorbeeld is het gebruik van Topic Reports. De tijd tussen het aanmaken van een TR en een reactie is vaak meerdere dagen. Als er gevraagd word om uitleg waarom een reactie zo lang op zich laat wachten is het antwoord dat dit aan het beleid ligt, niet aan de uitvoerders.

Tegelijkertijd is er ook begrip dat gebruikers geen inzage hebben in de persoonlijke situatie van de moderators en HGA. Wat er speelt in het dagelijks leven van de moderators is niet zichtbaar, daaruit volgt respect voor het feit dat een moderator minder actief kan zijn. Maar de huidige situatie waarin er bijna geen communicatie meer is tussen gebruikers en moderators loopt al een ongeveer 2 jaar.

Dit kan zo niet langer, er moet iets veranderen. Er wordt niet gevraagd om een beleidsmatige verandering, maar om een verandering van houding. Een proactieve houding van de moderators naar de gebruikers toe. Transparantie over het beleid en hoe dit toe word gepast, zodat er gezond overleg mogelijk is tussen gebruikers en moderators. Dit dient te zorgen voor een gezondere sfeer binnen het Fotografie subforum, waardoor alle gebruikers en moderators er met plezier kunnen lezen en posten.

Naast het gebrek aan duidelijke houding vanuit de moderators speelt er nog factor mee, het functioneren van de HGA. Regelmatig is er goed contact met Remy, maar toch speelt het gevoel dat hier een grote communicatie breuk zit. Zijn houding en reacties op commentaar (zowel persoonlijk als zakelijk) doen vaak af aan het plezier dat wij op het fotografie subforum hebben. Kritiek wordt niet allen weersproken, maar vaak ook neergesabeld, of compleet genegeerd.

Regelmatig zijn deze problemen aangekaart bij het verantwoordelijke moderatie team. Iedere keer wordt beterschap belooft, maar ook veel punten worden weerlegd op een manier die ons niet tevreden stemt. We zouden te gevoelig zijn, minder moeten zeuren en minder eisen moeten stellen. Maar de problemen die al meerdere keren aan zijn gekaart na 2 jaar nog steeds niet zijn opgelost.

Vandaar deze actie, waarmee wij hopen dat er een zoektocht begonnen kan worden naar een passende oplossing waarin alle partijen zich kunnen vinden. Een oplossing waarmee het plezier van een gezellig fotografie forum verhoogd kan worden. Een oplossing waardoor iedereen, beginnende fotograaf of door de wol geverde pro, zich thuis kan voelen binnen het fotografie subforum. Een forum waar ruimte is voor eerlijke kritiek op ieders werk en respect voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Topicstarter
Deze post is ondertekend door de onderstaande FG bezoekers:

Chiron
GerardHenninger
Janusz
Korras
Mittnick
neographikal
Nomad
Oxi
Priyantha Bleeker
proller
RedXraD
Ronald
Simon
ThunderNet
Wolfensteijn

03 Sept 2007 toegevoegd:

Tonio

ps. deze lijst wordt nog aangevuld.

[ Voor 124% gewijzigd door Priyantha Bleeker op 03-09-2007 15:49 . Reden: GerardHenninger,Janusz,Oxi,proller, Mittnick en Korras toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Priyantha Bleeker schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 16:47:
De tijd tussen het aanmaken van een TR en een reactie is vaak meerdere dagen.
Feedback op Topicreports

Korte samenvatting; je kan er geen eisen aan stellen, al ben ik het (nog steeds) met je eens.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Gunner schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 16:51:
[...]

Feedback op Topicreports

Korte samenvatting; je kan er geen eisen aan stellen, al ben ik het (nog steeds) met je eens.
Eisen stellen zou ik het niet willen noemen. Echter als ik in een TR vraag om feedback en hoe ze hiermee normaal om willen gaan en dat vervolgens niet krijg, dan is dat, op zijn minst gezegd, spijtig. :)

offtopic:
Hulde voor deze thread! Ik zit erover te denken om het te migreren naar PSGG :P

[ Voor 9% gewijzigd door DaannO op 18-05-2007 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

DaannO schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 16:54:
Eisen stellen zou ik het niet willen noemen. Echter als ik in een TR vraag om feedback en hoe ze hiermee normaal om willen gaan en dat vervolgens niet krijg, dan is dat, op zijn minst gezegd, spijtig. :)
Zonder dit topic verder te vervuilen is dat nog steeds m'n algemene mening t.o.v de TR en de gemiddelde moderator.

[ Voor 12% gewijzigd door Gunner op 18-05-2007 16:57 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Even voor de duidelijkheid: welke rol ziet de TS voor de moderator? Een userrol/ een begeleiderrol/ een proactieve gebruikersrol of louter een fatsoenlijke omgevingsaanbeidingsrol? Kan deze beschreven worden?

Zie ook: Moderatie FG-hoofdgroep

* Delerium vraagt alleen verduidelijking van de TS en verder niets.

[ Voor 31% gewijzigd door Delerium op 18-05-2007 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:28

SmartDoDo

Woeptiedoe

Deze post is ondertekend door de onderstaande FG bezoekers:
Je zult ongetwijfeld begrijpen dat het voor een discussie wel prettig is als deze mensen zelf ook wat posten en niet enkel hun naam opgooien :)
Moderators en gebruikers hebben geen cohesie, geen interactie waarmee zij beiden gaan voor het grotere doel.
Wat moet men zich voorstellen bij dat grotere doel? :)
Een praktisch voorbeeld is het gebruik van Topic Reports. De tijd tussen het aanmaken van een TR en een reactie is vaak meerdere dagen.
Een algemene opmerking over TR's: Topic Reports: hoe werken ze nou voor de user en de crew?
Een proactieve houding van de moderators naar de gebruikers toe.
Kun je dit wellicht wat meer concretiseren? Want met proactief zie ik meer een soort coach voor me die z'n pupillen uitleg geeft over fotografietechnieken ;)
Maar de huidige situatie waarin er bijna geen communicatie meer is tussen gebruikers en moderators loopt al een ongeveer 2 jaar.
Transparantie over het beleid en hoe dit toe word gepast
En dat is die 2 jaar lang niet bespreekbaar geweest in Fotografie feedback topic v2.0 ?
Maar de problemen die al meerdere keren aan zijn gekaart na 2 jaar nog steeds niet zijn opgelost.
Zoals ik eerder al zei, noem eens iets concreet zodat duidelijk wordt waar het nou om gaat. Als een probleem al 2 jaar speelt dan heb ik niet de indruk dat het van een dusdanige aard is dat het ook echt een probleem is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:03

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

DaannO schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 16:54:
[...]

offtopic:
Hulde voor deze thread! Ik zit erover te denken om het te migreren naar PSGG :P
Je stelt wel een eis, De eis dat je feedback op je TR wilt hebben.

Feedback op TR's is nu eenmaal extra werk. Als er 10 TR's in een slecht topic staat en dan lees ik vaak alleen de eerste TR door en de rest niet. De eerste is vaak al genoeg als ik zelf al niet heb gezien dat een topic slecht is of er actie voor nodig is. En dan lees ik jouw TR niet eens waar je om feedback vraagt. Dus nee, feedback op TR's is niet goed te doen, tenzij je wilt dat alle mods *alle* TR's van een topic volledig uit gaan pluizen en iedereen feedback ga geven zodat een actie op een TR nog langer uitblijft ;)
De feedback op een TR is de eventuele actie. Als je je echt afvraagt waarom er geen actie is ondernomen dan kan je altijd een mod een e-mail of een DM sturen met de vraag waarom.

Het uitblijven van actie op een TR in FG (waar deze thread over gaat) daar kan ik geen reactie op geven.

[ Voor 7% gewijzigd door Creepy op 18-05-2007 17:10 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Beste Mods en Admins,

Sinds kort zijn er een aantal gebruikers met een toch wel apart icoon, een icoon dat niet zonder aanleiding is gekomen. Die aanleiding en mogelijke oplossing zijn de reden voor dit topic.
Hmm ik heb als modje eenzelfde icoon, is dat dan een goed teken of juist niet? ;)
De problemen zitten voor ons niet in het beleid, maar in de uitvoering hiervan. Het beleid bevalt goed en sluit duidelijk aan bij de gedachte achter het fotografie subforum. Namelijk het delen van fotos, het van elkaar leren, een process waarin zowel moderators als users actief in meegaan. Vaak gaat dit goed, het forum is over het algemeen gezellig, maar deze gezelligheid doet niets af aan het probleem wat er speelt.

Het ontbreekt aan samenspel binnen het forum op meerdere fronten. Moderators en gebruikers hebben geen cohesie, geen interactie waarmee zij beiden gaan voor het grotere doel. Moderators lijken meer de rol van proces begeleider te hebben, waardoor de vaste Fotografie bezoeker de rol van inhoudelijke begeleider hebben gekregen/op zich hebben genomen. Dit doet afbreuk aan de interactie die er zou moeten bestaan tussen moderators en gebruikers. Een praktisch voorbeeld is het gebruik van Topic Reports. De tijd tussen het aanmaken van een TR en een reactie is vaak meerdere dagen. Als er gevraagd word om uitleg waarom een reactie zo lang op zich laat wachten is het antwoord dat dit aan het beleid ligt, niet aan de uitvoerders.

Tegelijkertijd is er ook begrip dat gebruikers geen inzage hebben in de persoonlijke situatie van de moderators en HGA. Wat er speelt in het dagelijks leven van de moderators is niet zichtbaar, daaruit volgt respect voor het feit dat een moderator minder actief kan zijn. Maar de huidige situatie waarin er bijna geen communicatie meer is tussen gebruikers en moderators loopt al een ongeveer 2 jaar.
Ik kan me voorstellen dat het lastig is als je het gevoel hebt dat de moderators (en HGA) meer op het beleid lijken te mikken, dan op de inhoud. En ik kan me ook voorstellen dat jullie het erg prettig zouden vinden als je weet waarom iets soms langer duurt, of dat nu door een prive-iets komt of omdat we er nog over in beraad zijn, of iets stoms als dat react of de maandcontest-software het (nog) niet kan... Communicatie is key.
Dit kan zo niet langer, er moet iets veranderen. Er wordt niet gevraagd om een beleidsmatige verandering, maar om een verandering van houding. Een proactieve houding van de moderators naar de gebruikers toe. Transparantie over het beleid en hoe dit toe word gepast, zodat er gezond overleg mogelijk is tussen gebruikers en moderators. Dit dient te zorgen voor een gezondere sfeer binnen het Fotografie subforum, waardoor alle gebruikers en moderators er met plezier kunnen lezen en posten.
Ben ik gedeeltelijk met je eens, maar om meer 'in de groep' te staan is inderdaad een andere vorm van betrokkenheid benodigd. Ik weet niet of het jullie was opgevallen, maar ik heb vandaag juist extra aandacht besteed aan deze houding, heb Zoefff overigens ook op een andere manier actief gezien dan je wellicht van hem gewend was. Dus dat is al een flinke vooruitgang. :)
Naast het gebrek aan duidelijke houding vanuit de moderators speelt er nog factor mee, het functioneren van de HGA. Regelmatig is er goed contact met Remy, maar toch speelt het gevoel dat hier een grote communicatie breuk zit. Zijn houding en reacties op commentaar (zowel persoonlijk als zakelijk) doen vaak af aan het plezier dat wij op het fotografie subforum hebben. Kritiek wordt niet allen weersproken, maar vaak ook neergesabeld, of compleet genegeerd.

Regelmatig zijn deze problemen aangekaart bij het verantwoordelijke moderatie team. Iedere keer wordt beterschap belooft, maar ook veel punten worden weerlegd op een manier die ons niet tevreden stemt. We zouden te gevoelig zijn, minder moeten zeuren en minder eisen moeten stellen. Maar de problemen die al meerdere keren aan zijn gekaart na 2 jaar nog steeds niet zijn opgelost.
En dan komt nu de aap uit de mouw voor wat betreft mijn icoon: het duurt te lang en feitelijk gebeurt er te weinig. Iets waar ik -onbewust wellicht- ook debet aan ben overigens.
Vandaar deze actie, waarmee wij hopen dat er een zoektocht begonnen kan worden naar een passende oplossing waarin alle partijen zich kunnen vinden. Een oplossing waarmee het plezier van een gezellig fotografie forum verhoogd kan worden. Een oplossing waardoor iedereen, beginnende fotograaf of door de wol geverde pro, zich thuis kan voelen binnen het fotografie subforum. Een forum waar ruimte is voor eerlijke kritiek op ieders werk en respect voor elkaar.
Okay, nu mijn wedervraag: Wat wil je feitelijk veranderd zien? Zonder er doekjes om te winden. Meer betrokkenheid? Dat de mods/HGA meer vanuit een soort groepsgevoel werkt? Dat er proactiever word gewerkt? Een mod erbij voor overdag?
Het staat voor mij als een paal boven water dat er velen zijn die het gevoel hebben dat er niet goed naar de gebruikers geluisterd wordt en hoewel ik het daar niet helemaal mee eens ben, zit er wellicht meer een kern van waarheid in dan ik tot op heden heb gezien. Persoonlijk zou ik de betrokkenheid van de users naar de modforce ook willen aanpassen, ik weet alleen nog niet helemaal hoe, maar heb wel get gevoel dat als we beiden naar elkaar toebewegen, het een stuk eenvoudiger moet worden. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Om even op een deelpunt in te gaan (de rest kan ik weinig over zeggen) - vanuit moderators moet je feitelijk ook niet per se een inhoudelijke rol verwachten. Natuurlijk is het ideaal als een moderator ook inhoudelijk aanwezig is, maar het is niet de 'taak' van een moderator om een forum qua inhoud vorm te geven.

Van SmartDodo verwachten we niet dat hij regelmatig zijn relatieproblemen in SG gooit om SG levendig te houden en zo verwachten we dat ook niet van de tech moderators.

Nog een ding -
SmartDoDo schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 17:07:
Zoals ik eerder al zei, noem eens iets concreet zodat duidelijk wordt waar het nou om gaat. Als een probleem al 2 jaar speelt dan heb ik niet de indruk dat het van een dusdanige aard is dat het ook echt een probleem is :)
Dat ben ik toch echt niet met je eens - als er een probleem is in 'de crew' dan kan dat best jarenlang spelen omdat de users gewoonweg niet de mogelijkheid hebben om dit op te lossen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Creepy schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 17:08:
[...]

Feedback op TR's is nu eenmaal extra werk. Als er 10 TR's in een slecht topic staat en dan lees ik vaak alleen de eerste TR door en de rest niet. De eerste is vaak al genoeg als ik zelf al niet heb gezien dat een topic slecht is of er actie voor nodig is. En dan lees ik jouw TR niet eens waar je om feedback vraagt. Dus nee, feedback op TR's is niet goed te doen, tenzij je wilt dat alle mods *alle* TR's van een topic volledig uit gaan pluizen en iedereen feedback ga geven zodat een actie op een TR nog langer uitblijft ;)
De feedback op een TR is de eventuele actie. Als je je echt afvraagt waarom er geen actie is ondernomen dan kan je altijd een mod een e-mail of een DM sturen met de vraag waarom.

Het uitblijven van actie op een TR in FG (waar deze thread over gaat) daar kan ik geen reactie op geven.
Ik zie het niet als een eis maar als netheid. Als iemand je netjes iets vraagt en of jij daarop wilt reageren, dan doe ik dat meestal wel. Ik denk niet dat elke TR om feedback vraagt. In mijn honderden tr`s heb ik denk ik een paar keer om feedback gevraagd, maar vaak genoeg niet gekregen. Ik snap best dat mods het druk hebben en een prive leven ernaast erop na houden, maar het is wel iets wat bij de taak hoort imho. :)
Om even op een deelpunt in te gaan (de rest kan ik weinig over zeggen) - vanuit moderators moet je feitelijk ook niet per se een inhoudelijke rol verwachten. Natuurlijk is het ideaal als een moderator ook inhoudelijk aanwezig is, maar het is niet de 'taak' van een moderator om een forum qua inhoud vorm te geven.

Van SmartDodo verwachten we niet dat hij regelmatig zijn relatieproblemen in SG gooit om SG levendig te houden en zo verwachten we dat ook niet van de tech moderators.
Ik vind deze opmerking per definitie slecht! Je hebt als mod je modstatus gekregen omdat je iets bijdraagt aan het forum en je daarvoor wilt inzetten. Om nou die lust in de wilgen te hangen omdat je mod bent zie ik niet zitten?!

[ Voor 20% gewijzigd door DaannO op 18-05-2007 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

elevator schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 17:13:
Nee, maar ik begrijp het punt wel: als je als HGA een nieuwe mod zoekt, kies je bij voorkeur iemand die goed is opgevallen, actief is en weet waar hij/zij het over heeft (en goed in de groep ligt). Als die persoon vervolgens geen actieve gebruiker meer is, maar een actieve moderator (met bijpassende andere insteek), dan haal je feitelijk een gebruiker uit de groep. Een gebruiker die waarschijnlijk eerst iemand was die de boel een beetje aan de gang hield, leuk meedeed etc. Als dat wegvalt... geen goede zaak imho. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

DaannO schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 17:16:
[...]

Ik zie het niet als een eis maar als netheid. Als iemand je netjes iets vraagt en of jij daarop wilt reageren, dan doe ik dat meestal wel. Ik denk niet dat elke TR om feedback vraagt. In mijn honderden tr`s heb ik denk ik een paar keer om feedback gevraagd, maar vaak genoeg niet gekregen. Ik snap best dat mods het druk hebben en een prive leven ernaast erop na houden, maar het is wel iets wat bij de taak hoort imho. :)
Nu kunnen de meeste mensen de TR's niet zien, maar wat ik 90% van de tijd zie langskomen in de TR's vraagt absoluut niet om feedback, maar om ingrijpen. (Kwaliteit van foto's te laag, ver offtopic, opschonen van threads, aanpassen topictitels etc.) Ik verwijder de TR en grijp in, feedback geef ik nagenoeg nooit: die zie je terug in de threads in kwestie :)

Heb dan ook het gevoel dat we hier praten over de TR's die soms geplaatst worden bij de grote verzameltopics met opmerkingen als: "Er zijn nieuwe lenzen uit, kan de TS aangepast worden?" of "De prijzen van lenzen zijn inmiddels veranderd, kan de TS hierop aangepast worden?" e.d. En ja daar zijn we misschien niet snel genoeg mee: is gewoon een punt van kritiek waar we dan iets mee moeten doen lijkt me. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

elevator schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 17:13:
Van SmartDodo verwachten we niet dat hij regelmatig zijn relatieproblemen in SG gooit om SG levendig te houden
Zou een verdomd saaie boel worden kan ik je garanderen :+
Dat ben ik toch echt niet met je eens - als er een probleem is in 'de crew' dan kan dat best jarenlang spelen omdat de users gewoonweg niet de mogelijkheid hebben om dit op te lossen :)
Feedback is enkel feedback wanneer je dat zsm geeft, anders kan de andere partij er niets mee. Mijn opmerking is in feite niets anders dan vissen naar datgene wat volgens Priyantha al zo vaak is gemeldt maar al 2 jaar lang niets mee is gedaan :) Dat de mogelijkheid er niet is om het aan te kaarten gaat er bij mij niet in aangezien er HGA's zijn voor moderatorproblemen en het Doktersteam er is voor problemen waar je er met de moderators en HGA niet uit komt. Het mag niet zo zijn dat er met vingers gewezen wordt over iets wat nooit eerder duidelijk is aangekaart :)
Floris schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 17:17:
[...]
maar een actieve moderator (met bijpassende andere insteek), dan haal je feitelijk een gebruiker uit de groep. Een gebruiker die waarschijnlijk eerst iemand was die de boel een beetje aan de gang hield, leuk meedeed etc. Als dat wegvalt... geen goede zaak imho. :)
Wellicht geen goede zaak, maar ook niet iets waar je wat aan kunt doen. De rol van de persoon veranderd door zijn crewlidmaatschap en dat kan gevolgen hebben voor het useroptreden. Het lijkt me jammer als dat gebeurd maar dat lijkt me toch niet de essentie van het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Doen vaak af? We hebben in FG prima feedback topics die zowel door de mods als mijzelf worden bezocht en bijgehouden: niet altijd dagelijks, maar dus zeker wel regelmatig. De moderators hebben hierbij (en ook bij de reguliere dagelijkse gang van zaken) de uitvoerende rol, en ikzelf meer adviserend, vanzelfsprekend. Diezelfde moderators zijn allemaal volwassen jongens die weten waar ze mee bezig zijn en behoorlijk zelfstandig werken: hier ben ik erg blij mee mag ik wel zeggen :) Ik heb iig tot nu toe via dm of mail of via andere wegen nog geen klachten gehad over de FG-moderators, dus tja?

Ikzelf ben de afgelopen paar maanden om persoonlijke redenen wat minder actief aanwezig op het forum dan voorheen, maar doe nog altijd m'n best om bijna dagelijks mijn steentje in the front en in the back bij te dragen.
Ik heb het idee dat de verwachtingen veel te hoog ligt voor wat de verantwoordelijkheden zijn van moderators en een admin van een hoofdgroep. Zoals ik je bericht lees, heb ik het idee dat ik m'n baan moet opzeggen en 24/7 de HG Fotografie moet gaan leiden, begeleiden en vullen?

Tja, wat mij betreft niet dus, of de verwachting is mij onduidelijk? -iedereen- van de crewleden hier op GoT heeft een vrijwillige taak en die bestaat uit het modereren of administreren van een of meerdere subfora. Voor zover ik weet doet iedereen die taak ook naar behoren: wat er van hem of haar verwacht wordt vanuit dat takenpakket.

Nu heb ik het idee dat er ineens veel meer verwacht wordt dan de taak waar men in eerste instantie aan begonnen is, en juist aangezien het een vrijwillige taak is lijkt mij dit onrealistisch.

Neo's reactie hier lijkt me duidelijk dat we toen (in feb) de boel weer opgepakt en aangepakt hebben op verschillende gebieden. Niet alles is nog volledig op orde - maar veel wel. Blijkbaar is het niet goed genoeg, vandaar mijn vraag nu: wat willen de mensen precies van ons, en wat zit er fout?

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:20
Remy schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 17:23:
[...]
Neo's reactie hier lijkt me duidelijk dat we toen (in feb) de boel weer opgepakt en aangepakt hebben op verschillende gebieden. Niet alles is nog volledig op orde - maar veel wel. Blijkbaar is het niet goed genoeg, vandaar mijn vraag nu: wat willen de mensen precies van ons, en wat zit er fout?
diezelfde neo doet ook mee aan dit initiatief. Jouw post is ook een toonbeeld van 't probleem, er lijkt een soort van hostiliteit (is dat nederlands) tussen jou en kritiek te zijn. Elke keer als er kritiek komt reageer je daar redelijk furieus op en doe je 't af..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

SmartDoDo schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 17:22:
[...]
Zou een verdomd saaie boel worden kan ik je garanderen :+
Laten we daar nou eens niet op ingaan :Y)
[...]
Feedback is enkel feedback wanneer je dat zsm geeft, anders kan de andere partij er niets mee. Mijn opmerking is in feite niets anders dan vissen naar datgene wat volgens Priyantha al zo vaak is gemeldt maar al 2 jaar lang niets mee is gedaan :) Dat de mogelijkheid er niet is om het aan te kaarten gaat er bij mij niet in aangezien er HGA's zijn voor moderatorproblemen en het Doktersteam er is voor problemen waar je er met de moderators en HGA niet uit komt. Het mag niet zo zijn dat er met vingers gewezen wordt over iets wat nooit eerder duidelijk is aangekaart :)
Neemt niet weg dat het feedbacktopic wellicht niet serieus genoeg genomen wordt, als ik naar mijzelf kijk moet ik bekennen dat ik het topic nauwelijks bekijk of bijhoud. Daarentegen ben ik wel (veel) op IRC te vinden, waar ik het dan weer op een andere manier meekrijg... Niet dat dat helemaal hetzelfde is. :)
[...]
Wellicht geen goede zaak, maar ook niet iets waar je wat aan kunt doen. De rol van de persoon veranderd door zijn crewlidmaatschap en dat kan gevolgen hebben voor het useroptreden. Het lijkt me jammer als dat gebeurd maar dat lijkt me toch niet de essentie van het probleem?
Nou, als ik luister naar de gebruikers is dat dus wel een erg groot deel van het probleem. Juist omdat je iemand die in de groep zit "er uit haalt" verandert de positie van die persoon van iemand die in de gebruikersgroep zit naar iemand met een beleidsmatige rol en dat is geen gewenste zaak. Men wil juist dat de moderators meer onderdeel van de community (blijven) uitmaken. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Simon schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 17:26:
[...]

diezelfde neo doet ook mee aan dit initiatief. Jouw post is ook een toonbeeld van 't probleem, er lijkt een soort van hostiliteit (is dat nederlands) tussen jou en kritiek te zijn. Elke keer als er kritiek komt reageer je daar redelijk furieus op en doe je 't af..
Furieus? 8)7

Nou breekt m'n klomp. Ik vraag vrij netjes in m'n post wat er precies mis is en wat men verwacht, en dat is furieus? :D Hoezo lees je wat je wil lezen ipv wat ik er heb getikt.

Ik kan je iig vertellen dat ik niet furieus ben, en dat ik vooral nieuwsgierig ben :) Er wordt gesproken over een oplossing waardoor het plezier in de FG-groep verhoogd kan worden. Ben benieuwd wat men dan precies wil, gezien er blijkbaar toch wat dwars zit.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

DaannO schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 17:16:
[...]

[...]
offtopic:
Als je me mailt of DM't dan krijg je altijd een reactie van me terug. Echter in een TR moet het echt wel nut hebben aangezien de actie (bijv het sluiten van een topic) vaak al feedback genoeg is

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Remy misschien niet furieus, maar het komt mij wel bot over ja. Dat kan jouw stijl zijn..

Maar wat we zouden zien? Delegeer eens dingen als week opdrachten aan users, dat stukje contact met de users over hoe 't loopt, samenspel etc.. Maakt 't voor jullie lichter en voor ons leuker. Net zoals met de onderwerpen van contests, fora zijn er voor elkaar, het moet niet mod <> users worden, meer samen..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Floris schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 17:29:
Nou, als ik luister naar de gebruikers is dat dus wel een erg groot deel van het probleem. Juist omdat je iemand die in de groep zit "er uit haalt" verandert de positie van die persoon van iemand die in de gebruikersgroep zit naar iemand met een beleidsmatige rol en dat is geen gewenste zaak. Men wil juist dat de moderators meer onderdeel van de community (blijven) uitmaken. :)
Het lastige is, en dat hoef ik jou niet te vertellen maar wellicht voor de toehoorders, dat iemand die soms vervelende beslissingen moet nemen niet op een zelfde manier wordt bekeken als een user die gelijk is. Een crewlid heeft nu eenmaal meer rechten en inzicht in zaken en daarmee veranderd zijn rol. In hoeverre die rol veranderd ligt aan de persoon zelf, in die zin kan ik me voorstellen dat er FG-gebruikers zijn die een bepaalde (andere rol) zouden willen zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Laatst online: 11-09 08:23
Als toevoeging op wat Simon zegt.

Mods maken deel uit van het forum, zijn begonnen als user en hebben extra verantwoordelijkheden gekregen. Dat maakt mods tot personen die een voorbeeld functie hebben. Als de gebruikers het idee hebben dat de mods minimaal aanwezig zijn is er iets mis gegaan.

Tuurlijk snap ik dat een mod zich anders gaat 'gedragen' op het moment dat zijn nick rood wordt, maar dan nog mag je wel verwachten dat ze meedoen op het forum. Dat ze regelmatig van zich laten horen, feedback geven op momenten dat het nuttig is, en eventueel ook inhoudelijk bijdragen doormiddel van test/showcases of ander soort posts.

Alle mods die er nu zijn heb ik al tijden (minimaal een half jaar) niets zien posten met hun foto's. Nu kan ik wel ergens een foto gemist hebben, maar het valt mij wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:16
Creepy schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 17:08:
[...]

Eis ? Het is normale omgangsvorm als je met mensen werkt. Of je ziet feedback op je TR omdat een mod in topic post, maar als de mod het niet eens is met je mening, dan hoor je niets, ook niet of de TR uberhaubt gelezen is door iemand. Het is een samenspel dus, waar het volgens het gevoel van een behoorlijk aantal regulars aan schort.
Niet exclusief.
SmartDoDo schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 17:07:

[...]
Je zult ongetwijfeld begrijpen dat het voor een discussie wel prettig is als deze mensen zelf ook wat posten en niet enkel hun naam opgooien :)
Het zijn ongeveer 10 gebruikers die de TS hebben ondertekend. De TS is in samenspraak geschreven. Als je graag wilt dat elke gebruiker apart 'amen' gaat roepen kan dat geregeld worden, maar dat doet afbreuk aan de eigenlijke discussie.
En dat is die 2 jaar lang niet bespreekbaar geweest in Fotografie feedback topic v2.0 ?

[...]
Het is daar door verschillende mensen diverse keren aanhandig gemaakt, maar de indruk bestaat dat er weinig, of slechts kortstondig iets mee gebeurd. het verwatert snel.
Remy schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 17:30:
[...]
Furieus? 8)7

Nou breekt m'n klomp. Ik vraag vrij netjes in m'n post wat er precies mis is en wat men verwacht, en dat is furieus? :D Hoezo lees je wat je wil lezen ipv wat ik er heb getikt.

Ik kan je iig vertellen dat ik niet furieus ben, en dat ik vooral nieuwsgierig ben :) Er wordt gesproken over een oplossing waardoor het plezier in de FG-groep verhoogd kan worden. Ben benieuwd wat men dan precies wil, gezien er blijkbaar toch wat dwars zit.
Het kan heel goed zijn dat je niet bedoelt furieus/kortaf/bot over te komen, maar het komt bij velen toch wel vaker zo over. Met name als het een vorm van kritiek is kom je kortaf of bot over.
Wij staan een samenspel voor, waarbij kritiek het liefst als constructief gezien wordt.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Remy misschien niet furieus, maar het komt mij wel bot over ja. Dat kan jouw stijl zijn..
Sorry, ik zal meer smileys en lieve woordjes gebruiken? Ik post meestal gewoon vrij neutraal, dus tja. Om dat gelijk om te buigen naar furieus (of bot, zoals je zegt) vind ik nog steeds vreemd, maar goed.
Maar wat we zouden zien? Delegeer eens dingen als week opdrachten aan users,
Wat mij betreft prima :)
dat stukje contact met de users over hoe 't loopt, samenspel etc.. Maakt 't voor jullie lichter en voor ons leuker.
Over hoe het loopt: volgens mij zitten de FG-mods regelmatig op irc, msn of via andere directe communicatiedoeleinden met de bezoekers te babbelen over FG. Als dat niet direct contact is, weet ik het niet :) Ikzelf zoals gezegd de laatste tijd wat minder, maar hou de zaken zeker in de gaten.
Net zoals met de onderwerpen van contests
Als het goed is weet jij als trouwe bezoeker dat de onderwerpen van contests aangedragen kunnen worden via mail, het FGS feedback topic, via DM... dus dat is een beetje een vreemd voorbeeld.
fora zijn er voor elkaar, het moet niet mod <> users worden, meer samen..
Meer samen... hmm en wat precies doet de FG-crew niet samen? We posten in de FGA/FGW/FGS topics, treden in discussies over foto's en technieken, etcetera.

Gelukkig is FG nog altijd niet mods <> users: als dat gebeurt hoor ik het graag, want dat is niet de bedoeling van GoT, en zeker van FG niet.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-07 17:20

JHS

Splitting the thaum.

Wat ik me vooral afvraag is wat gebeurd is sinds februari :) . Ik kan me een nogal uitgebreide discussie in zowel LA als FG herinneren waarin volgens mij uitgebreid besproken is wat er misging - de proactieve uitvoering van zaken, als ik het goed begrepen heb - en waar vervolgens verder mee is gegaan. Het lijkt me eerlijkgezegd niet heel erg zinnig die hele discussie te gaan herhalen, maar dat het beter is om te kijken naar wat het verschil is tussen februari en nu. Is de uitvoering nog steeds pre-februari, volgens de gebruikers? Is het wel verbeterd, maar is het beeld daar niet mee in overeenstemming.

Ik kan me dan ook uitstekend voorstellen dat de fg-crew dit zich afvraagt :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Remy schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 17:44:
[...]
Sorry, ik zal meer smileys en lieve woordjes gebruiken? Ik post meestal gewoon vrij neutraal, dus tja. Om dat gelijk om te buigen naar furieus (of bot, zoals je zegt) vind ik nog steeds vreemd, maar goed.
dit is nou precies wat ik bedoel, je bent gewoon neerbuigend, sorry maar ik vind dit zielig gedrag
[...]
Wat mij betreft prima :)
[...]
Over hoe het loopt: volgens mij zitten de FG-mods regelmatig op irc, msn of via andere directe communicatiedoeleinden met de bezoekers te babbelen over FG. Als dat niet direct contact is, weet ik het niet :) Ikzelf zoals gezegd de laatste tijd wat minder, maar hou de zaken zeker in de gaten.
[...]
Als het goed is weet jij als trouwe bezoeker dat de onderwerpen van contests aangedragen kunnen worden via mail, het FGS feedback topic, via DM... dus dat is een beetje een vreemd voorbeeld.
[...]
Meer samen... hmm en wat precies doet de FG-crew niet samen? We posten in de FGA/FGW/FGS topics, treden in discussies over foto's en technieken, etcetera.
waarom vraag je FGers dan niet om topics voor weekopdrachten, contests te openen?
Gelukkig is FG nog altijd niet mods <> users: als dat gebeurt hoor ik het graag, want dat is niet de bedoeling van GoT, en zeker van FG niet.
Je bent erg zeker van je zaak hé? No offence, maar je maakt 't er zo wel naar.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Topicstarter
Dit topic ben ik gestart namens een grote groep FG gebruikers, de tekst in de startpost is dan ook gezamelijk tot stand gekomen.
Dus ik zal niet overal en altijd direct op reageren, maar de rest van groep zal dat dan ook oppakken.
Het is uiteindelijk iets vanuit de grote groep is gestart en zal dan ook als groep behandeld worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

In het verleden heb ik met enige regelmaat geageerd tegen het crew-users gat, maar in FG vind ik het juist behoorlijk goed gaan.
Al die contests en opdrachten, goede FAQ's etc.
Wat denk ik voornamelijk het punt is, en dat is er eentje op het gebied van gevoel, is dat het beeld ontstaat van gescheiden groepen.
Groep 1 (users) stelt iets voor, groep 2 (crew) reageert, overlegt intern en komt met een uitwerking.
Idealiter zou je willen zien dat het moderatorschap sec een pet zou zijn voor het schoonhouden van de site en dat de inhoudelijke ontwikkeling iets is wat door eenieder en alleen in openbaarheid zou worden bepaald.
Dat het nu niet zo werkt is lastig te verklaren maar heeft denk ik voornamelijk te maken dat de crew al veel onbetaald werk verricht en een soort rol hebben die het bedrijf ook een soort van vertegenwoordigen.
Als de users er rekening mee houden dat de crew vaak een lastige positie heeft en niet zomaar overal open in kunnen staan en zorgen dat ze het meeste werk zelf al opknappen dan kun je een hele hoop realiseren als user.

De vraag is misschien alleen of je t.net/vnu wel wil sponsoren met je inzet :P

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
We willen juist niet dat alles de crews organiseert, willen dat de users daarin meer ruimte krijgen.. In het contest/weekgedoegebeuren.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 21:56
Goed, iemand vroeg hierboven wat er dus feitelijk moet veranderen en laat ik dan maar weer lekker direct/bot zijn :

- Vervanging voor Remy, de meeste users uit de OP zijn gewoon ontevreden over zijn houding, vermogen om verkeerd over te komen en de rare manier van reageren.
- Meer "user-gevoel" van de huidige mods, oftewel, gewoon blijven posten, werk delen, dingen vragen. Simpelgezegd, weer terug naar de basis.
- Gisteren op IRC is gesproken over een mod die overdag actiever kan zijn. Nou weet ik wel dat het overdag toch vrij rustig is qua posts, maar iemand die overdag kan "helpen" wordt warm onthaald.

Dit zijn een aantal puntjes die ik de laatste tijd heb opgepakt. Ik weet dat niet alles zomaar effe veranderd kan worden, maar dit is voor het gros de eindbestemming. Hoe we daar komen, tja, lastig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Om maar even te reageren op Gerard:

1. Daar reageer ik dan maar even niet op.
2. Okay, point taken. Werk ik aan :)
3. Hoewel ik begrijp wat te intentie hiervan is, gaf ik gisteren ook al aan dat zo iemand niet eenvoudig te vinden is. Neemt niet weg dat ik "point taken" op mijn lijstje zet.

Eens kijken hoe anderen hierop reageren en wie jouw 'whishlist' ondersteunen.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
GerardHenninger schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 18:09:
Goed, iemand vroeg hierboven wat er dus feitelijk moet veranderen en laat ik dan maar weer lekker direct/bot zijn :

- Vervanging voor Remy, de meeste users uit de OP zijn gewoon ontevreden over zijn houding, vermogen om verkeerd over te komen en de rare manier van reageren.
- Meer "user-gevoel" van de huidige mods, oftewel, gewoon blijven posten, werk delen, dingen vragen. Simpelgezegd, weer terug naar de basis.
- Gisteren op IRC is gesproken over een mod die overdag actiever kan zijn. Nou weet ik wel dat het overdag toch vrij rustig is qua posts, maar iemand die overdag kan "helpen" wordt warm onthaald.

Dit zijn een aantal puntjes die ik de laatste tijd heb opgepakt. Ik weet dat niet alles zomaar effe veranderd kan worden, maar dit is voor het gros de eindbestemming. Hoe we daar komen, tja, lastig...
No Offens, maar dat gaat wel erg ver! Je kan imho niet vragen om een mod uit zijn functie te ontzetten omdat hij niet bij iedereen licht?! Je zou hooguit aanpassing kunnen vragen van het gedrag en misschien dat crew leden erop kunnen letten, maar uit zijn functie zetten? Vind je dat zelf ook niet een beetje ver gaan?

edit:
Algemene opmerking

Ik moet dan wel zeggen dat er nu een onwerkbare situatie ontstaat omdat (blijkbaar) de users niet meer achter de kapitein staan. Geen goede zaak!

[ Voor 6% gewijzigd door DaannO op 18-05-2007 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Topicstarter
DaannO ik weet niet of dat te ver gaan is eigenlijk.
Zover ik weet is er al een heel erg lange tijd onvrede over het moderatorschap van Remy, en volgens mij is een hele grote groep het daar mee eens.

Dat wilt niet zeggen dat Remy IRL geen toffe gozer is, dat is die zeker wel, ik heb hem tijdens een DPZ meeting ontmoet en gesproken. Was een leuke ontmoeting leuk gesprek gehad e.d, maar online is het toch anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
DaannO : wat Priyantha zegt. Ik heb Remy ook een keer meegenomen om hem te laten proeven aan de soort fotografie die ik beoefen. Hoe dan ook, en laat ik dan maar voor mezelf praten, ik ben het vaak niet met Remy z'n manier van reageren eens. Hoe zijn reacties overkomen kan je hierboven lezen in de reacties van Simon.

En misschien ga ik te ver (voor jou) maar ik ben liever direct dan dat ik ergens omheen moet lullen, want het hele probleem is al vaag genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
Priyantha Bleeker schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 18:21:
DaannO ik weet niet of dat te ver gaan is eigenlijk.
Zover ik weet is er al een heel erg lange tijd onvrede over het moderatorschap van Remy, en volgens mij is een hele grote groep het daar mee eens
dus wat?

Het is hier geen democratie hoor. no offence, maar je bent gast op een site die niet van jouw is, en het is wel erg bot als je zo plompverloren zegt dat iemand maar geen moderator meer moet zijn..

das zoiets als bij iemand op bezoek komen in bijvoorbeeld een studentenhuis, en dan maar even vertellen welke bewoner er eigenlijk geen sleutel van het huis mag hebben..

ow en btw:
ik vind die icons triest. opzich leuk idee, maar het enige gevoel dat ik erbij krijg is een:
"kijk samen staan we sterk" en "wij tegen <vulnaamin> "

@hieronder:
eensch :)

[ Voor 11% gewijzigd door BasieP op 18-05-2007 18:32 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
GerardHenninger schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 18:26:
DaannO : wat Priyantha zegt. Ik heb Remy ook een keer meegenomen om hem te laten proeven aan de soort fotografie die ik beoefen. Hoe dan ook, en laat ik dan maar voor mezelf praten, ik ben het vaak niet met Remy z'n manier van reageren eens. Hoe zijn reacties overkomen kan je hierboven lezen in de reacties van Simon.

En misschien ga ik te ver (voor jou) maar ik ben liever direct dan dat ik ergens omheen moet lullen, want het hele probleem is al vaag genoeg.
Ik weet niet of je dit zo open bloot moet doen. Je krijgt nu een situatie waarin een mod ondermijnd wordt en waarbij de users niet meer achter staan. Een soort muiterij zegmaar. Hierdoor kan Remy niet meer (goed) werken en forceer je dus stappen jegens hem. Dat is een beetje kwalijk omdat je dit ook eerst aan hem had kunnen melden en aan de andere FG mods.

Ik vraag me af hoe andere mensen hierover denken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feej
  • Laatst online: 05-06 15:55

feej

giraffemeisje

GerardHenninger schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 18:26:
Dit roept bij mij zo enorm de vraag op wat nou de issue is. Is er iets structureel mis in FG in het algemeen, of is er volgens jullie iets mis met Remy en willen jullie daar aandacht? Zeker met zo'n statement erin vind ik het nogal overkomen als een actie om de HGA te wippen, waar dan allerlei zaken bijgetrokken worden maar in the end gaat het alleen daarom.

Ik ben het wel eens dat Remy in zijn antwoorden nogal bot en sarcastisch kan doen en daardoor alles nogal op scherp gezet wordt, maar met zo'n statement maak je er echt een loopgravenoorlog van en imho is het eerder aan de mods dan aan de users om te zeggen of een HGA functioneert. Je ondermijnt hiermee je hele topic, sorry.

Everything is awesome!
Everything is cool when you're part of a team.
Everything is awesome when we're living our dream.
O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
BasieP schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 18:29:
[...]

dus wat?

Het is hier geen democratie hoor. no offence, maar je bent gast op een site die niet van jouw is, en het is wel erg bot als je zo plompverloren zegt dat iemand maar geen moderator meer moet zijn..
Ik ben hier "te gast" ja, maar zonder users is het forum niets. Daarnaast, volgens mij levert mijn bezoek/view aan dit forum geld op, dus nee, je vergelijking met het studentenhuis gaat niet op. Ik geef een reactie op een vraag van iemand. Het is dan misschien geen democratie hier, maar het recht van vrijheids van meningsuiting geldt toch nog wel lijkt me.
ow en btw:
ik vind die icons triest. opzich leuk idee, maar het enige gevoel dat ik erbij krijg is een:
"kijk samen staan we sterk" en "wij tegen <vulnaamin> "
Dat is jouw mening, maar ons doel was niet van "kom kom, samen staan we sterk" maar meer van "misschien dat het de mods dan opvalt dat er iets speelt".
DaannO schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 18:31:
[...]

Ik weet niet of je dit zo open bloot moet doen. Je krijgt nu een situatie waarin een mod ondermijnd wordt en waarbij de users niet meer achter staan. Een soort muiterij zegmaar. Hierdoor kan Remy niet meer (goed) werken...
Volgens mij proberen wij dus aan te geven dat we daar onttevreden over zijn..
en forceer je dus stappen jegens hem. Dat is een beetje kwalijk omdat je dit ook eerst aan hem had kunnen melden en aan de andere FG mods.
En laten we dat het overgrote deel van de FG-mods nou al hebben verteld gisteren.....
fee-tje schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 18:34:
[...]

Dit roept bij mij zo enorm de vraag op wat nou de issue is. Is er iets structureel mis in FG in het algemeen, of is er volgens jullie iets mis met Remy en willen jullie daar aandacht? Zeker met zo'n statement erin vind ik het nogal overkomen als een actie om de HGA te wippen, waar dan allerlei zaken bijgetrokken worden maar in the end gaat het alleen daarom.
Mag ik je erop wijzen (en de posters hierboven) dat jullie nu de aandacht vestigen op m'n Remy-opmerking. Het doel van dit topic is niet om Remy te bashen maar om een probleem op te lossen waar voor de meeste Remy een onderdeel van is. Door nu te reageren op dat ene punt van mij, vestigen jullie de aandacht op Remy terwijl dat niet het primaire probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
GerardHenninger schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 18:58:
En laten we dat het overgrote deel van de FG-mods nou al hebben verteld gisteren.....
waarom dan dit topic? dat je ontevreden bent kan je ook in het FG feedback topic zeggen.

daar zijn de FG mods aanwezig, en kunnen de FG'ers ook netjes in antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:49
Nog een betere vraag is: waarom nu al dit topic als je pas gisteren de FG-mods hebt verteld dat je niet tevreden bent met de gang van zaken? Lijkt me een beetje kort dag.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
[...]

Ik ben hier "te gast" ja, maar zonder users is het forum niets. Daarnaast, volgens mij levert mijn bezoek/view aan dit forum geld op, dus nee, je vergelijking met het studentenhuis gaat niet op. Ik geef een reactie op een vraag van iemand. Het is dan misschien geen democratie hier, maar het recht van vrijheids van meningsuiting geldt toch nog wel lijkt me.

[...]

Dat is jouw mening, maar ons doel was niet van "kom kom, samen staan we sterk" maar meer van "misschien dat het de mods dan opvalt dat er iets speelt".

[...]

Volgens mij proberen wij dus aan te geven dat we daar onttevreden over zijn..

[...]

[...]

Mag ik je erop wijzen (en de posters hierboven) dat jullie nu de aandacht vestigen op m'n Remy-opmerking. Het doel van dit topic is niet om Remy te bashen maar om een probleem op te lossen waar voor de meeste Remy een onderdeel van is. Door nu te reageren op dat ene punt van mij, vestigen jullie de aandacht op Remy terwijl dat niet het primaire probleem is.
Opmerkelijk. Als dat niet het primaire probleem is dan begrijp ik niet waarom jullie zulke gewichtige maatregelen willen treffen?! Zou je dan niet eerst proberen om het anders voor elkaar te krijgen en mocht dat niet werken dat je dan tot andere maatregelen overgaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
trouwens moet ik even opmerken dat ik het helemaal niet eens ben met jullie mening (ja dat mag ;) )

ik vind FG een van de leukere fora op got, en vind dat er prima gemoddereerd wordt (ook door remy) Ik weet niet hoeveel van jullie er in andere fora komen op got, maar ik kan er zo wel een aantal noemen waar ik het slechter vind gaan.

ik kan me ook eigenlijk niet voorstellen dat zoveel mensen (iedereen met dat icon) en zelfs moderaters zo'n 'slecht gevoel' hebben bij FG.

is het allemaal zo extreem als de TS vind? of hebben jullie een iets 'mildere' mening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:16
DaannO schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 19:03:
[...]

Opmerkelijk. Als dat niet het primaire probleem is dan begrijp ik niet waarom jullie zulke gewichtige maatregelen willen treffen?! Zou je dan niet eerst proberen om het anders voor elkaar te krijgen en mocht dat niet werken dat je dan tot andere maatregelen overgaat?
Ronald in "FG, Let's make things better"

[...]
Het is daar door verschillende mensen diverse keren aanhandig gemaakt, maar de indruk bestaat dat er weinig, of slechts kortstondig iets mee gebeurd. het verwatert snel.

Gaarne lezen voor je iets post wat niet klopt.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feej
  • Laatst online: 05-06 15:55

feej

giraffemeisje

Het is ook nogal een boute uitspraak, hallo. Wat ik zei, je ondergraaft hiermee zelf je topic. Dat is zeg maar het punt waarop mensen A de grote lijn uit het oog verliezen en B je originele punt compleet niet meer serieus nemen.

Everything is awesome!
Everything is cool when you're part of a team.
Everything is awesome when we're living our dream.
O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 14:45
ik zal ook m'n 2 centjes hier neergooien dan. nope, ik post niet veel, maar lees wel een hoop. op IRC ben ik ook vaak zat te vinden.. zoals ik 't zie, is het probleem de vaak (erg) late acties van de mods, zoals de contests & weekopdrachten. dat, en het vaak botte reageren van Remy. om 't even te vergelijken: Gerard was heel bot over het vervangen van Remy, en iedereen viel er gelijk overheen.

ik neem Gerard niks kwalijk (ik stel direct, bot, commentaar wel op prijs), maar zo worden ook vaak de reacties van Remy begrepen. een hoop bezoekers stellen 't gewoon niet op prijs, ook al bedoelt Remy 't vaak niet zo. is niks aan te doen als je 't mij vraagt, 't is gewoon de aard van het beestje.

tel daarbij op het late posten van de contest, en je hebt een hoop ontevreden bezoekers.

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
fee-tje schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 19:12:
[...]
Het is ook nogal een boute uitspraak, hallo. Wat ik zei, je ondergraaft hiermee zelf je topic. Dat is zeg maar het punt waarop mensen A de grote lijn uit het oog verliezen en B je originele punt compleet niet meer serieus nemen.
Jij _vindt_ het een boute uitspraak. Haaai :) Ik ondermijn ons topic niet, jullie leggen nu toch echt teveel aandacht op een bepaald punt. Er wordt nu van een mug een olifant gemaakt. Jij verliest nu de grote lijn, wij niet. Of mensen dit topic wel of niet serieus meer nemen na mijn uitspraak, dat is aan hun, ik zeg gewoon wat de meeste denken. En ja, daar vang ik nu de "klappen" mee. Het zij zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
Korras schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 19:17:
ik neem Gerard niks kwalijk (ik stel direct, bot, commentaar wel op prijs), maar zo worden ook vaak de reacties van Remy begrepen. een hoop bezoekers stellen 't gewoon niet op prijs, ook al bedoelt Remy 't vaak niet zo. is niks aan te doen als je 't mij vraagt, 't is gewoon de aard van het beestje.
ben ik het mee eens, ik ben zelf ook vrij direct en bot, en lig daarom ook vaak met veel mensen (en modjes) overhoop.

Echter, bij mij is de intentie (meestal) goed. Ik kan me ook niet voorstellen dat het bij Remy anders is (en bij Gerard nu dus ook)

Probleem is echter FG breed, dus niet aan 1 of 2 personen te verwijten.

Is het misschien een idee om er een (actief) modje bij te nemen? dat zou reactiesnelheid ten goede moeten komen lijkt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
Er wordt niet gelezen. Tenminste, er wordt gereageerd op de letter van de posts, maar naar de achterliggende ideeën wordt niet gekeken.

Wij zijn ook maar mensen, dus een stuk tekst schrijven waar alles perfect in staat uitgelegd valt ons zwaar. Sorry.

Probleem is dat er al ongeveer 2 jaar een gevoel hangt dat dingen in FG niet zijn zoals ze zouden kunnen zijn, zoals al meerdere keren soort van is toegezegd door voornamelijk Remy. Dat hier dan vervolgens weinig tot niets mee gebeurt, tja, dat is logisch. Dat er ook niets over wordt gemeld, en er constant wordt gezegd dat iets wel komt, dat begint ons de keel uit hangen.

Een deel hiervan is afgelopen januari/februari uitgesproken en opgelost. Weliswaar dankzij een topic hier in LA, maar er is wat mee gedaan. Toen zijn er ook toezeggingen gedaan, allemaal terug te lezen in Moderatie FG-hoofdgroep.

Probleem wat nu speelt, en wat altijd al heeft gespeeld, is gebrek aan feedback. De users (waaronder de regulars) voelen dat de band tussen de mods en de users minder is geworden. De mods zijn minder aanwezig, laten niet blijken waar ze mee bezig zijn, en zijn een stuk afstandelijker geworden.

Meerdere keren is er in het IRC kanaal wat over gemeld, er zijn posts gemaakt in de feedback topics in de verschillende subfora. In januari is er iets veranderd, maar helaas maar een korte tijd. Het belangrijkste punt van dat topic was het gebrek aan feedback, en die is niet verbeterd, en misschien in de laatste 2 maanden zelfs slechter geworden.

Structureel is het enige probleem in FG de feedback. Daar willen wij als users graag dat er iets aan gedaan wordt. Uiteraard moet het geen dagtaak van de mods worden, maar probeer een beetje uit de mod community naar voren te treden richting de users. Dat is tenslotte waar jullie oorspronkelijk ook vandaan kwamen.

Waarom dit topic, en waarom dit topic nu? Omdat wij geven om het FG forum en niet graag zien dat het niveau afzakt. Omdat wij graag de mods deel willen laten uitmaken van de community, niet dat zij een eigen community opbouwen naast die van de users, en zich bijna compleet van de users onttrekken. Omdat dit al langere tijd speelt, maar niet vaak goed onder woorden gebracht kan worden, en omdat wij niet het idee hebben terecht te kunnen bij de direct verantwoordelijke personen (sorry dat ik het zeg, maar dat is vooral Remy).

Daarom!
BasieP schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 19:10:
trouwens moet ik even opmerken dat ik het helemaal niet eens ben met jullie mening (ja dat mag ;) )

ik vind FG een van de leukere fora op got, en vind dat er prima gemoddereerd wordt (ook door remy) Ik weet niet hoeveel van jullie er in andere fora komen op got, maar ik kan er zo wel een aantal noemen waar ik het slechter vind gaan.

ik kan me ook eigenlijk niet voorstellen dat zoveel mensen (iedereen met dat icon) en zelfs moderaters zo'n 'slecht gevoel' hebben bij FG.

is het allemaal zo extreem als de TS vind? of hebben jullie een iets 'mildere' mening?
Het stuk tekst van de TS heeft geplaatst is door 3 mensen geschreven, en door 3 andere mensen nagelezen (minstens). Het is dus een mening die van alle FG Regulars komt. En laat ik stellen dat FG niet verschrikkelijk is. Het is een forum waar ik met veel plezier in rondhang. Maar er zijn een aantal dingen die al een tijdje spelen waar niet veel mensen een idee van hebben.

Het is voornamelijk een gevoel, onderbouwd door een hele lijst aan kleine dingen. Er is geen direct groot ding wat aan te wijzen valt. Dat maakt dit allemaal zo lastig.

[ Voor 20% gewijzigd door Wolfensteijn op 18-05-2007 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Laatst online: 16:23

YellowCube

Wait...what?

Niet direct naar jou toe, maar ik heb niets gezien. Niet als DM en niet in het Feedback topic. Als ik dan vervolgens in de TS lees dat o.a. de interactie tussen gebruikers en modjes aan de kaak gesteld wordt, dan kun je jezelf misschien voorstellen dat het topic mij een beetje rauw op m'n dak valt.
Toen Neo in december een aantal problemen aanhaalde was het me vrij snel duidelijk dat er idd een aantal zaken schorte, ondanks dat ik toen nog maar koud 2 maanden als moderator aangesteld was. Nu heb ik daar meer moeite mee.

Het enige waar ik nu wel een antwoord op heb is de reacties op TR's. Ik vind van mezelf dat ik daarin nog wel eens tekort schiet. Dat ligt of aan tijdsgebrek of simpelweg aan het feit dat ik niet altijd direct weet wat ik met een TR moet.
Iets waar ik het helemaal niet mee eens ben, is dat ik als mod opeens anders ben dan toen ik een reguliere user was. Ik zie mezelf nog steeds als die reguliere user, hooguit met wat extra mogelijkheden.

Dat wilde ik eigenlijk even per direct kwijt...de rest laat ik even bezinken.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
YellowCube schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 19:35:
[...]
Niet direct naar jou toe, maar ik heb niets gezien. Niet als DM en niet in het Feedback topic. Als ik dan vervolgens in de TS lees dat o.a. de interactie tussen gebruikers en modjes aan de kaak gesteld wordt, dan kun je jezelf misschien voorstellen dat het topic valt me mij een beetje rauw op m'n dak valt.
Daarom zei ik ook "overgrote". Ik weet dat we het er niet met jou over hebben gehad; je was helaas niet op IRC. Ik begrijp dat dit voor jou vervelend overkomt en dat het rauw op je dak valt, maar wij waren hier gisteren mee bezig en toen hadden we toevallig de mogelijkheid om direct te communiceren met een paar andere FG-mods. Sorry dat we voor het plaatsen van dit topic niet even contact met je hebben opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Wolfensteijn schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 19:22:
Het is een forum waar ik met veel plezier in rondhang. Maar er zijn een aantal dingen die al een tijdje spelen waar niet veel mensen een idee van hebben.

Het is voornamelijk een gevoel, onderbouwd door een hele lijst aan kleine dingen. Er is geen direct groot ding wat aan te wijzen valt. Dat maakt dit allemaal zo lastig.
En dit rechtvaardigt het eisen van het aftreden van een mod cq HGA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
GerardHenninger schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 19:40:
[...]

Daarom zei ik ook "overgrote". Ik weet dat we het er niet met jou over hebben gehad; je was helaas niet op IRC. Ik begrijp dat dit voor jou vervelend overkomt en dat het rauw op je dak valt, maar wij waren hier gisteren mee bezig en toen hadden we toevallig de mogelijkheid om direct te communiceren met een paar andere FG-mods. Sorry dat we voor het plaatsen van dit topic niet even contact met je hebben opgenomen.
offtopic:
Je praat steeds met wij en ons en de ondergetekende. Ik mag er toch vanuit gaan dat niet iedereen het met elke letter van jou een is? Waar is de rest van de ondergetekende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
DaannO schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 19:47:
[...]

offtopic:
Je praat steeds met wij en ons en de ondergetekende. Ik mag er toch vanuit gaan dat niet iedereen het met elke letter van jou een is? Waar is de rest van de ondergetekende?
Als mensen het niet met mij eens zijn, of als ze niet echter m'n opmerkingen staan dan hoor ik dat via IRC, Skype, MSN, telefoon of SMS, want ja, we staan nu bijna allemaal constant in contact met elkaar.

Ik zou je graag uitnodigen voor IRC, om hier de druk wat weg te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
GerardHenninger schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 19:50:
[...]

Als mensen het niet met mij eens zijn, of als ze niet echter m'n opmerkingen staan dan hoor ik dat via IRC, Skype, MSN, telefoon of SMS, want ja, we staan nu bijna allemaal constant in contact met elkaar.

Ik zou je graag uitnodigen voor IRC, om hier de druk wat weg te nemen.
offtopic:
Ik was gister al uitgenodigd door Neo om het logo te dragen, maar ik ben geen regular in FG alleen een lurker. Dit is ook niet mijn discussie eigenlijk. Echter ben ik wel geïnteresseerd omdat dat jou TS in hoge maten betrekking heeft met het forum waarin ik wel actief ben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
Creepy schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 19:44:
[...]

En dit rechtvaardigt het eisen van het aftreden van een mod cq HGA?
Dat is niet wat 'wij' eisen. GerardHenninger is erg direct en bot en kan dus wat overdreven overkomen.

Wat 'wij' willen is een verandering in houding, van zowel modjes als users. Ik zal waarschijnlijk de eerste zijn die zegt dat wij users ook een hand hebben in de huidige gevoelens die spelen. Maar het gevoel is ontstaan door een schijnbare vervreemding van de modjes en HGA van de 'gewone' users.

En stop eens met alle aandacht constant op Remy vestigen, want dat is niet waar het over gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Nou, zeg dat dan ook gewoon i.p.v. over vervanging e.d. te praten, maar zo te zien zijn er meer mensen die anders overkomen dan dat ze willen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik zie zelf een mod als gewoon een user met wat meer priviliges om de discussie in goede banen te leiden. Het moet niet primair een procesbegeleider worden (en dat kan/mag ook niet het geval zijn in een forum waarin zelfregulering wordt nagestreefd), maar gewoon iemand die vanuit de users komt. Het lijkt er bij het huidige team op dat ze niet heel veel zin meer in hebben; geen foto's, geen inhoudelijke discussie (op Floor in het partytopic en Remy/YC met een incidentele post in het Nikonmount-topic na). Ik zou zeggen: jongens, maak weer eens flink wat tijd vrij om primair user te worden.

Doordat er weinig meegepost wordt loopt ook de communicatie niet lekker. Dat is denk ik het probleem :) Er is al vaker een heftige disccusie ontstaan; vervolgens gaat het een maand lekker, daarna kakt het weer in. Dat is iets wat al meerdere keren is gebeurd: na de relletjes in het FG-feedbackdraadje en na het vorige LA-topic.

Als er dan een keer wat mis gaat of dreigt te gaan, dan wordt er ook niet gecommuniceerd, laat staan dat er proactief gehandeld wordt. Concreet voorbeeld: 8 mei vraagt iemand maar eens waar de contest blijft. "Die komt". 11 mei staat er nog niks, maar weer even aangehaald. Contest aangemaakt, maar zelfs vandaag 18 mei staat er nog geen topic. .

De lijst met namen bovenaan deze pagina vertegenwoordigen de meest intensieve gebruikers van FG: mensen die veel posten of inhoudelijk veel bijdragen. De lijst is ook niet ontstaan onder het mom: ik gooi maar even m'n naam eronder, maar het meerendeel heeft serieus meegeschreven of meegedacht. Als dit niet meer helpt dan weet ik het ook niet meer.
Creepy schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 20:05:
Nou, zeg dat dan ook gewoon i.p.v. over vervanging e.d. te praten, maar zo te zien zijn er meer mensen die anders overkomen dan dat ze willen ;)
Zonder mensen persoonlijk aan te willen vallen: als je geen tijd meer hebt om de boel in goede banen te leiden of om lekker mee te posten, wordt het dan niet eens tijd om jezelf achter de oren te krabben? Als de zelfregulering zo goed werkt (wat men in FG nastreeft), dan zou je ook genoeg tijd moeten hebben om lekker mee te posten :)

Gerard was m.b.t. Remy wel érg direct, maar alleen al het noemen van de naam leidt op IRC geregeld tot felle reacties. Dit gebeurt in een groep die normaliter sociaal is en behulpzaam is. Dat er wat speelt is wel duidelijk voor degenen die al wat langer in FG rondhangen.

[ Voor 22% gewijzigd door neographikal op 18-05-2007 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ik zie allerlei opmerkingen voorbij komen dus pak ik de imo meest belangrijke er even uit:
Wolfensteijn schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 19:22:
Structureel is het enige probleem in FG de feedback.
Ik ken me voorstellen dat feedback als vrij essentieel wordt ervaren, het blijft echter iets heel abstractst zoals het nu wordt gepost. Hoe zie je dat graag en wát voor feedback heb je het dan over?

Feedback over TR's is trouwens niet iets wat je kunt verwachten, hooguit als daar net even tijd voor is. Gaat het om andere zaken dan weet ik uit ervaring dat een aantal FG-crewleden regelmatig op irc aanwezig is en ook meepraat daar. De drempel zou mi dus niet te hoog liggen, blijkbaar mis jij/jullie toch iets aan de communicatie die er nu is. Mijn vraag is dan ook, wat mis je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

neographikal schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 20:14:
geen foto's, geen inhoudelijke discussie (op Floor in het partytopic en Remy/YC met een incidentele post in het Nikonmount-topic na). Ik zou zeggen: jongens, maak weer eens flink wat tijd vrij om primair user te worden.

Doordat er weinig meegepost wordt loopt ook de communicatie niet lekker. Dat is denk ik het probleem :)
Er zijn wel meer crewleden die niet erg veel in hun eigen subforum meepraten maar wel degelijk modereren, kijk maar naar mij. Dat zegt dan weer niets over het communiceren en ik heb dan ook de indruk dat die twee zaken compleet los staan van elkaar.

Je kunt best crewlid zijn en de boel in goede banen leiden zonder echt tot de (ik noem het maar even) hardcore subforummer te behoren. Het wordt pas een probleem als je niet in staat bent om goed met je medeforummers te communiceren. Het niet meer als user posten van een crewlid staat los van het niet goed communiceren als user, naar users :)
Als er dan een keer wat mis gaat of dreigt te gaan, dan wordt er ook niet gecommuniceerd, laat staan dat er proactief gehandeld wordt. Concreet voorbeeld: 8 mei vraagt iemand maar eens waar de contest blijft. "Die komt". 11 mei staat er nog niks, maar weer even aangehaald. Contest aangemaakt, maar zelfs vandaag 18 mei staat er nog geen topic.
Ik meen me te herinneren dat bij het vorige FG-topic in LA ook gesproken is over dit soort vormen van communicatie. Ik kan me voorstellen dat zo'n opmerking als "die komt" onvoldoende bevredigend is en dat je dan gaat doorvragen vind ik heel logisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
SmartDoDo schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 20:27:
[...]
Er zijn wel meer crewleden die niet erg veel in hun eigen subforum meepraten maar wel degelijk modereren, kijk maar naar mij. Dat zegt dan weer niets over het communiceren en ik heb dan ook de indruk dat die twee zaken compleet los staan van elkaar.
Dit botst nogal met de zelfregulering en de aanwezigheid in topics lijkt me ;) Het is niet alsof er twintig slotjes gegooid worden en er tig keer bijgestuurd moet worden op een dag.
Ik meen me te herinneren dat bij het vorige FG-topic in LA ook gesproken is over dit soort vormen van communicatie. Ik kan me voorstellen dat zo'n opmerking als "die komt" onvoldoende bevredigend is en dat je dan gaat doorvragen vind ik heel logisch :)
Het vorige LA-draadje ging inderdaad ook al deels over de communicatie en waarom bepaalde dingen zolang bleven liggen ondanks meerdere beloften. Ik haalde het bovenstaande slechts aan als voorbeeld aan; als illustratie van het gebrek aan proactiviteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

neographikal schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 20:38:
[...]

Dit botst nogal met de zelfregulering en de aanwezigheid in topics lijkt me ;) Het is niet alsof er twintig slotjes gegooid worden en er tig keer bijgestuurd moet worden op een dag.
Hoezo botst dat? Even voor de duidelijkheid:
De Moderatoren zijn verantwoordelijk voor het reilen en zeilen binnen hun forum. Ze zorgen voor de aanwezigheid en actualiteit van een FAQ, sturen users en delen desnoods waarschuwingen en/of sancties uit. Ook houden ze zich natuurlijk bezig met het sluiten van topics, het wijzigen van topictitels, en dergelijke. Alle moderatoren houden het subforum Schop een Modje in de gaten om eventuele misstanden in hun forum(s) op te kunnen pikken.
Ik zie nergens dat moderators tussen de users moeten blijven staan en net zo hard mee moeten doen als de actieve user in zo'n subforum? Sommigen zullen dat zeker doen, maar er zijn erbij die intern zaken oppakken waardoor er naar buiten toe minder activiteit is als user zijnde. In feite eisen dat crewleden net zoveel user blijven als ze voorheen waren is gewoon een onmogelijkheid :) Ik ben wel van mening dat je voldoende feeling moet houden met de groep die je bediend, anders is het communiceren inderdaad lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Laatst online: 17:28

momania

iPhone 30! Bam!

Ik als buitenstaander heb even vluchtig dit topic doorgenomen en begrijp dat er een aantal users zijn die graag dingen veranderd zien in FG.

Valt me alleen een beetje tegen dat er op sommige punten verwijten richting een persoon worden gesmeten ipv richting crew algemeen.

Zelf hoeft een crewlid imo ook niet echt super actief te zijn als user, maar wel weten wat er 'speelt' zijn subforum/fora. Bepaalde affiniteit is natuurlijk wel mooi meegenomen, maar niet strikt noodzakelijk. Als ik even naar mezelf terug kijk in mijn Softe Goederen periode, ging dat volgens mij ook prima, terwijl sommige zaken daarvan mij totaal niets interesseerde. :)

Wie kan er nou eens duidelijk op een rijtje zetten wat er precies mis is, _waarom_ het mis is en hoe het veranderd zou kunnen worden, zonder direct bepaalde personen aan te vallen. Dat heb ik nog niet echt voorbij zien komen nml. Wat daarbij ook interessant is is wat de users zelf kunnen doen om FG weer meer aantrekkelijk te maken. :)

[edit]
btw. Ik moet zeggen dat ik dat hele gedoe met die avatars een beetje zielig gedoe vind en een steek onder de gordel richting de crew. Zo van: '_wij_ zijn de users die FG maken, dus we zullen ze dat eens duidelijk maken en kijken of we kunnen forceren dat mensen gaan opstappen'

[ Voor 13% gewijzigd door momania op 18-05-2007 20:58 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

[edit]
btw. Ik moet zeggen dat ik dat hele gedoe met die avatars een beetje zielig gedoe vind en een steek onder de gordel richting de crew. Zo van: '_wij_ zijn de users die FG maken, dus we zullen ze dat eens duidelijk maken en kijken of we kunnen forceren dat mensen gaan opstappen'
Bull... We proberen verandering te krijgen, modjes wakker te schudden, aangezien alle andere pogingen tot nu toe op niets uitdraaien. En als ik heel eerlijk moet zijn, het is inderdaad dat _wij_ users FG maken! Zonder ons geen FG hoor! Als ik kijk hoeveel tijd modjes van andere subfora steken in het maken van bepaalde topics, dan is de verhouding ontzettend krom. Terwijl wij toch écht wel aangeven wat we graag zouden zien / willen. En ik snap best dat het niet altijd kan zoals wij het willen, maar het mag inmiddels duidelijk zijn dat er wat moet veranderen.

Verder vind ik niet dat de mods moeten opstappen, of niet na deze actie. Het lijkt me beter als een mod bij zichzelf denkt: wat voeg ik toe, wat draag ik bij, is dat voldoende, en zo niet, kan ik dan niet beter het stokje aan iemand anders doorgeven. Wat mij betreft blijven de huidige mods, maar het zou ook leuk zijn om eens iemand in de crew te zien die (al is het maar maandelijks) met een leuk idee komt. Even FG op zijn kop en weer keihard werken aan een beter FG. Het kan best, kijk maar naar de contests, FAQ's, fotocursus, tips 'n tricks en dergelijke waar dagelijks hard aan gewerkt wordt. Maar ik mis dat inititatief bij de mods. Het is meer een user met een rode naam die wél op bepaalde knopjes mag drukken.

Ik zie dan graag iemand die geen "politieagent" speelt, maar de rol van "vrijwilligerswerker" op zich neemt. Ik mis dus eigenlijk een creatief iemand in de crew. Kwa moderatie en beleid is er namelijk niks mis met de huidige crew. :)

*we/wij = ik, maar dan vrij algemeen, ik wil niet voor anderen spreken maar ik denk dat er best wat mensen zijn die er ook zo over denken

Dan nog even over de afhandeling van TR's en dergelijke. Stel een nieuwe mod aan die creatief is, graag users bezig houdt met opdrachten en faq's, en overdag ook redelijk veel beschikbaar is. Ik weet dat die niet makkelijk te vinden is, maar ik weet zeker dat er iemand is die deze taak op zich kan en wil nemen (ookal is het aanbieden van een crewfuctie not done, ik zou het persoonlijk niet erg vinden om hele dagen TR's te behandelen, en oplossingen te zoeken voor problemen. En ik denk dat er vast nog wel meer mensen zijn die écht iets toe willen voegen aan FG _/-\o_ )

[ Voor 12% gewijzigd door Nik op 18-05-2007 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Waarom? Ze zijn gisteravond ingelicht over deze actie en een mod besloot ook mee te doen. Het is gewoon een ludieke actie waarvan de crew optijd is ingelicht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

proller schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 22:38:
[...]

Als ik kijk hoeveel tijd modjes van andere subfora steken in het maken van bepaalde topics, dan is de verhouding ontzettend krom. Terwijl wij toch écht wel aangeven wat we graag zouden zien / willen.
maar het zou ook leuk zijn om eens iemand in de crew te zien die (al is het maar maandelijks) met een leuk idee komt. Even FG op zijn kop en weer keihard werken aan een beter FG. Het kan best, kijk maar naar de contests, FAQ's, fotocursus, tips 'n tricks en dergelijke waar dagelijks hard aan gewerkt wordt. Maar ik mis dat inititatief bij de mods.
Ik zie je erg veel verantwoordelijkheid en verwachting bij de moderators leggen terwijl ik ook regelmatig mensen de opmerking hoor maken dat de users FG maken en dat zonder die users FG niet zou bestaan. Dat laatste zal ik zeker niet betwisten, wat ik wel betwist is de vraag of moderators verantwoordelijk zijn voor de content. Ik zie een heel scheef beeld aan verwachtingen ontstaan. Crew is er primair om de orde te handhaven, that's it :) Prima als ze meer doen, graag zelfs maar die verplichting is er niet. Laat dat heel duidelijk zijn.
Het is meer een user met een rode naam die wél op bepaalde knopjes mag drukken.
Zoals ik in SmartDoDo in "FG, Let's make things better" al heb aangegeven is een moderator in principe juist dat :)
Kwa moderatie en beleid is er namelijk niks mis met de huidige crew. :)
Dat lijkt me voor de FG-crew prettig om te horen want dat is namelijk juist iets wat ze zich zouden kunnen aantrekken mocht het niet het geval zijn :)
Stel een nieuwe mod aan die creatief is, graag users bezig houdt met opdrachten en faq's, en overdag ook redelijk veel beschikbaar is.
Waarom is een moderator nodig om een impuls te geven aan creativiteit en de inhoud van FAQ's? Dat is toch iets voor de gehele FG-userbase? :)
ik zou het persoonlijk niet erg vinden om hele dagen TR's te behandelen, en oplossingen te zoeken voor problemen. En ik denk dat er vast nog wel meer mensen zijn die écht iets toe willen voegen aan FG _/-\o_ )
TR's zijn niet bedoeld om feedback op te krijgen. Soms gebeurt het op verzoek, dan heb je mazzel. Wil je echt feedback ergens op hebben dan ben je beter af in een apart topic of juist in topics als Fotografie feedback topic v2.0

Nav een aantal reacties hier krijg ik sterk het gevoel dat er gewezen wordt naar de FG-crew om voldoende content/vermaak/vulling te verzorgen in FG en dat die verwachting niet ingelost wordt. De FG-users zijn toch capabel genoeg om zelf vulling, creativiteit e.d. in FG te steken? :)
DaannO schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 22:45:
[...]

Waarom? Ze zijn gisteravond ingelicht over deze actie en een mod besloot ook mee te doen. Het is gewoon een ludieke actie waarvan de crew optijd is ingelicht. :)
Het geeft een "wij tegen zij" gevoel wat in principe niet geweldig zal werken bij een serieus bedoeld initiatief om verbeteringen doorgevoerd te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Het geeft een "wij tegen zij" gevoel wat in principe niet geweldig zal werken bij een serieus bedoeld initiatief om verbeteringen doorgevoerd te krijgen.
Das waar, maar mod die mod dan kant kiezen of het vuur proberen te sussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
DaannO schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 23:01:
[...]

Das waar, maar mod die mod dan kant kiezen of het vuur proberen te sussen?
ik denk dat een mod die kant kiest nogal gevaarlijk is. Zeker aangezien het over zijn eigen stekkie gaat.
wat hij eigenlijk laat merken is zoiets van:
"dit is mijn huis maar ik ben er ontevreden over, en heb hulp van buiten nodig om dit mijn medebewoners duidelijk te maken"

ik denk dat hij er slimmer aan had gedaan om even geen avatar change te doen, omdat het "wij tegen hunnie"-gevoel daardoor al wat minder wordt.

Verder kan hij het wel helemaal eens zijn met het doel, maar als moderater denk ik dat de hand wel eerst in eigen boezem gestoken mag worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

SmartDoDo schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 22:58:
[...]

[...]
Ik zie je erg veel verantwoordelijkheid en verwachting bij de moderators leggen terwijl ik ook regelmatig mensen de opmerking hoor maken dat de users FG maken en dat zonder die users FG niet zou bestaan. Dat laatste zal ik zeker niet betwisten, wat ik wel betwist is de vraag of moderators verantwoordelijk zijn voor de content. Ik zie een heel scheef beeld aan verwachtingen ontstaan. Crew is er primair om de orde te handhaven, that's it :) Prima als ze meer doen, graag zelfs maar die verplichting is er niet. Laat dat heel duidelijk zijn.
Hmmm oke, dat is duidelijk. Maar zou het geen extra impuls kunnen geven aan FG denk je?
[...]
Dat lijkt me voor de FG-crew prettig om te horen want dat is namelijk juist iets wat ze zich zouden kunnen aantrekken mocht het niet het geval zijn :)
True, true.
[...]
Waarom is een moderator nodig om een impuls te geven aan creativiteit en de inhoud van FAQ's? Dat is toch iets voor de gehele FG-userbase? :)
Ik zie dat dan toch anders. Heeft wellicht te maken met het feit dat ik in andere subfora veel meer betrokkenheid van de crew zie. Maar ook de reactiesnelheid bij een TR, invulling van de FAQ en dergelijke. Ik denk gewoon dat FG iemand nodig heeft die zich actief in wil zetten voor allerlei leuke en nuttige topics. Helemaal waar om als user daar aan bij te dragen, en dat gebeurd dan ook volop (gelukkig). Toch kan er een schepje bovenop. Een mooi voorbeeld, ik heb tot 2x toe een fotocursus topic geopend (met succes). Toen ik vroeg of iemand anders het stokje over wilde nemen, werd daar netjes "ja" geroepen. Uiteindelijk kwam ik bij een crewlid aan, met verstand van fotografie, maar nu enkele weken later, is er nog steeds geen vervolg. Ik had graag gezien dat er vanuit de crew dan iemand benaderd zou worden voor een vervolg, of dat zij zelf deze taak op zich namen. Helaas blijft het bij "knopjes drukken" en "bijsturen". Naar mijn mening hoort dat er bij. Moderator wordt je namelijk als je positief opvalt, veel inzet toont en verstand hebt van zaken. In mijn ogen is dat de ideale mod. Maar kwa bijdrage mis ik toch wel het een en ander?
[...]
TR's zijn niet bedoeld om feedback op te krijgen. Soms gebeurt het op verzoek, dan heb je mazzel. Wil je echt feedback ergens op hebben dan ben je beter af in een apart topic of juist in topics als Fotografie feedback topic v2.0
Maar TR's worden wel gemaakt, met een reden. Maar kwa behandeling / afhandeling is het vaak niet al te best (zoals te lezen is). Ik snap dat een mod niet 24/7 aanwezig is, en dat het ook vaak voorkomt dat er helemaal geen FG mod rondloopt. Ze hebben immers ook een sociaal leven.
Nav een aantal reacties hier krijg ik sterk het gevoel dat er gewezen wordt naar de FG-crew om voldoende content/vermaak/vulling te verzorgen in FG en dat die verwachting niet ingelost wordt. De FG-users zijn toch capabel genoeg om zelf vulling, creativiteit e.d. in FG te steken? :)
Ik ben dan één van die users die wat meer sturing in de zin van content filling zou willen zien. Ik denk dat veel users dit ook willen, maar het probleem is vaak het gebrek aan tijd en kennis om iets op te zetten. Die fotocursus heb ik met plezier gemaakt, en kwa tijd zit ik erg lekker op het moment. Maar ik heb niet voldoende kennis om de serie voort te zetten.

Maar misschien zie ik het ook allemaal wel verkeerd, en moet ik zelf eens wat meer van mijn ideetjes uitwerken, en in een topic gooien. Toch blijf ik van mening dat het leuker is als er iemand met een rode naam een dergelijk topic aanmaakt (al sla je me dood waarom ik dit vind, ik kan het niet goed onderbouwen, maar op de een of andere manier is een topic van een rooie toch altijd interessanter, leuker, boeiender, noem het maar op...)

Om nog maar eens in de herhaling te vallen, het gaat me hier om:

[ Voor 9% gewijzigd door Nik op 18-05-2007 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Je zal toch echt dat idee moeten laten varen proller, zoals "jullie" hier boven ook al zeggen "FG is van de users", verwacht dan ook niet dat enkel moderators inhoudelijk iets toevoegen want dan raak je gewoon teleurgesteld.

Voor het geven van een inhoudelijk leuke vulling van een forum heb je geen moderators nodig, als jij bijvoorbeeld een 'cursus' topic wilt laten overnemen, DM dan diegene die je er geschikt voor ziet en vraag het direct aan hem.

Moderators hebben ook - in hun taak als moderator - een puur 'procesbegeleidende' functie, dat veel moderators naast moderator ook nog een inhoudelijk goede user zijn, is natuurlijk heel fijn, maar is geen harde eis of iets dergelijks.

[ Voor 20% gewijzigd door elevator op 18-05-2007 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 05:45

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

SmartDoDo schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 22:58:
[...]
Het is wel zo dat bepaalde taken nu bij de mods liggen (zoals de weekopdrachten) en het eigenlijk "not done" is om die zelf te posten mochten die te laat zijn. Je gaat toch ook niet het (huis)werk van je buurman ongevraagd maken.

Ik heb het idee dat de FG-crew veel dingen als een verplichting ziet en daardoor niet echt meer toe komt aan het zelf posten. Door meer dingen bij de gewone user te leggen kan de mod zelf meer techposts maken om zo het "wij vs zij" gevoel op te heffen.

Wat betreft de relatie tussen sommige regulars en Remy, dat moet gewoon uit gesproken worden anders blijft het onder de oppervlakte broeden tot aan de volgende 'uitbarsting'

@ elevator: Ik ben het met je eens dat de mods niet moeten zorgen dat "wij" als users iets te doen hebben, een forum maak je met zijn allen, iedereen moet initatief tonen.
Daarom ben ik niet met je eens dat een mod alleen de gespreksleider van de discussie zou zijn en niet zelf zou deelnemen.
Een mod heeft de kennis en de vaardigheden om een forum te "leiden" en zelf inhoudelijk posten hoort daar zeker bij.
Nu geven verschillende mensen aan dat de verhouding tussen mod-werkzaamheden en useractiviteiten bij de FG-crew niet optimaal is, ik, bijvoorbeeld, zou graag meer topics (test/showcases) van de crew willen zien. Niet alleen geven ze dan het goede voorbeeld, ook is dit een motivatie voor de gebruikers.

[ Voor 22% gewijzigd door Grubeater op 18-05-2007 23:49 ]

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Grubeater schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 23:32:
[...]

Ik heb het idee dat de FG-crew veel dingen als een verplichting ziet en daardoor niet echt meer toe komt aan het zelf posten. Door meer dingen bij de gewone user te leggen kan de mod zelf meer techposts maken om zo het "wij vs zij" gevoel op te heffen.
Ik kan hier niet over oordelen maar het zou kunnen dat er naar verhouding teveel op het bordje van de FG-moderators ligt waardoor er dus ook meer verwacht wordt. Als dat het geval is, lijkt een herschikking van werkzaamheden me een mogelijkheid om meer rust te creëren voor de crew met als positief effect meer tijd om de "useren". Ik zeg het onder voorbehoud omdat ik niet vast kan stellen dat dit daadwerkelijk speelt, dat is aan de FG-crew om iets over te zeggen :)
Wat betreft de relatie tussen sommige regulars en Remy, dat moet gewoon uit gesproken worden anders blijft het onder de oppervlakte broeden tot aan de volgende 'uitbarsting'
Het lijkt me dat bij een onduidelijk of onvoldoende antwoord je gewoon doorvraagt tot je meer duidelijkheid hebt? Dat kan bij Remy ook :)

Wellicht voor de volledigheid de taak van de Admin (HGA):
De Admins zijn verantwoordelijk voor het reilen en zeilen binnen hun hoofdgroep. Bovendien bepalen ze gezamelijk het forumbrede beleid. Ze zijn verantwoordelijk voor de moderatoren in hun hoofdgroep, en zorgen ervoor dat deze hun werk naar behoren uitvoeren. Daarnaast evalueert de Admin de moderatoren en kan hij bemiddelen bij eventuele meningsverschillen die met zijn moderatoren ontstaan. Aangezien de Admin een bestuursfunctie heeft, heeft hij niet per definitie een forum om te modden. Dit gebeurt echter wel, zolang de Admintaak niet in het gedrang komt.
Vind het dan ook niet raar als je een Admin niet zo heel vaak ziet posten en modereren, het behoord simpelweg niet tot zijn primaire taak.

/Algemene opmerking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:22

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ik ben ook 1 van de mensen die de brief heeft ondertekend.
Voor mijzelf vind ik het meest jammer dat de modjes steeds meer hun user identiteit laten vallen en zich steeds meer beperken tot het modereren van fg. Een jaar geleden kwamen er vaker topics langs van modjes, vragen over lenzen, testcases/showcases e.d. Ze gaven een * one of the guys* gevoel.
Ze maakten grapjes, deden mee in discussies, gaven commentaar op foto's en gaven antwoorden op vragen van users over gear of techniek.
YC is sinds een half jaartje moderator. Hij is iemand die altijd redelijk veel postte (ook in fg), foto's van hem kwamen met regelmaat en hij was niet vies van een discussie. Gelukkig is dat niet helemaal voorbij, hij post nog steeds als gewone user, maar ook bij hem zie ik dat het al minder is dan eerst. Voor de andere modjes geldt dat des te meer, hun posts buiten het moderator schap om is bijna nihiel geworden. De laatste keer dat ik remy/floris/zoefff een vraag over gear, techniek, lokatie of foto's heb horen vragen is alweer een hele tijd geleden (m.u.v. Remy die redelijk recent zijn model fotografie liet zien, maar daarvoor was het bij hem ook een tijd stil).

Hierboven is door genoeg mensen met een rode naam aangegeven dat modjes de taak van modereren is en that's it, als ze meer zijn dan dat is dat super, maar in principe gewoon voldoende als ze de boel netjes houden.
Daar ben ik het niet mee eens. Het kàn namelijk veel beter, door die pro-actieve houding waar we het 3 maand geleden over hadden, doordat ze zelf meer laten zien waarmee zij op fotografie gebied mee bezig zijn. Laat wat foto's zien, zelfs al is het af en toe in solo showcase topic. Laat zien dat je zelf ook nog fotografeert! Jullie zeggen dat moderaten genoeg is om als modje te fungeren, ik (en ik denk meerdere, vandaar ook de brief) vind dat je best meer mag verwachten van hun.

Ik ben jarenlang bestuurslid geweest binnen een sportvereniging, toen ik daarmee begon was ik heel actief, organiseerde toernooien, stuurde uitnodigingen naar andere verenigingen etc etc, kortom, ik was actief. Na een jaar of 3 merkte ik dat ik er niet zoveel energie meer instak en eigenlijk ook niet de behoefte had om dat te doen. Ben toen redelijk snel daarna met die functie gestopt en heb het "stokje" door gegeven, niet omdat ik als bestuurslid niet meer functioneerde, maar omdat iemand anders hetzelfde als ik kon doen met extra's ernaast. Degene die het overgenomen heeft is met frisse moed begonnen en is heel actief, wat goed is voor de vereniging.

Ik zeg niet dat de modjes als mod niet functioneren, maar dat het door verloop van tijd, tijd is voor nieuw bloed en nieuw energie om nieuwe dingen op te pakken.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Vind het dan ook niet raar als je een Admin niet zo heel vaak ziet posten en modereren, het behoord simpelweg niet tot zijn primaire taak.
Eigenlijk is dat wel raar. Van elke user op GoT, mod of geen mod, is zijn taak om andere te helpen en geholpen worden. Daarvoor heb je in eerste instantie geregd op het forum. Dat je later besluit extra taken op je te nemen is prima, maar je primaire doel moet je niet uit je ogen verliezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

BasieP schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 23:11:
[...]

ik denk dat een mod die kant kiest nogal gevaarlijk is. Zeker aangezien het over zijn eigen stekkie gaat.
wat hij eigenlijk laat merken is zoiets van:
"dit is mijn huis maar ik ben er ontevreden over, en heb hulp van buiten nodig om dit mijn medebewoners duidelijk te maken"

ik denk dat hij er slimmer aan had gedaan om even geen avatar change te doen, omdat het "wij tegen hunnie"-gevoel daardoor al wat minder wordt.

Verder kan hij het wel helemaal eens zijn met het doel, maar als moderater denk ik dat de hand wel eerst in eigen boezem gestoken mag worden
"Hij" is * Floor-is En ik was gisterenavond niet verteld dat het uiteindelijke doel van deze avatars was om in (onder andere) dit topic aan te geven dat het zo niet langer kan, dat het anders moet etc. Ik vond het een mooi gebaar om aan te geven dat we juist als groep opereren, dat we begaan zijn met het forum, met de toekomst van ons forum en wat ons zo dierbaar is: fotografie.
Dat het uiteindelijk inhoud dat er ook een ander statement mee word gemaakt betekent niet dat ik mijn avatar maar gelijk weer terug moet veranderen IMHO: ik ben ook een user, ik kijk ook op een bepaalde manier naar wat er gebeurd en ja ik vind dat er hier en daar wel een kern van waarheid zit in wat er wordt aangegeven. Een verandering van avatar (terwijl ik dat vind) zet dan eerder kwaad bloed dan niet. Volgens mij is dit (gedoe over mijn avatar) meer van een mug een olifant maken dan iets anders. ;)

Ik ben niet ontevreden over mijn huis, hoewel ik misschien wel een behangetje kan vervangen ergens of een keer sneller de afwas kan doen, kan stofzuigen of de was doen. Zo'n vergelijk kan ik wel maken: soms iets sneller reageren op TR's, even wat actiever zijn dan ik nu laat zien en de manier waarop mensen kijken naar wat wij als mods doen zal veranderen. Dat is wat men wil en dat is wat ik zie dat inderdaad getweaked kan worden zonder gelijk een dakkapel of serre toe te voegen. ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:54

ThunderNet

Flits!

Goed... om nog maar even terug te komen op de icons. Dit was mijn idee. En de bedoeling hiervan, en zeker met de ondertitel "let's make things better" erbij, is om meer aan te geven dat we willen dat er verandering komt. En vooral dat wij zelf willen helpen met deze verandering. Dus niet wij tegen de mods, maar wij met de mods!

Dus triest? Naar mijn inziens juist het tegendeel :)

Daarnaast ben ik zelf voor het versterken van het mod-team, ik denk dat vooral een student hier geschikt voor zou zijn. Die zijn vaak overdag goed in de gelegenheid om te posten en lezen op GoT.

[ Voor 17% gewijzigd door ThunderNet op 18-05-2007 23:58 ]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Nomad schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 23:49:
Voor mijzelf vind ik het meest jammer dat de modjes steeds meer hun user identiteit laten vallen en zich steeds meer beperken tot het modereren van fg.
Kan diverse redenen hebben. Minder tijd, voorzichtiger zijn met wat je post want je staat immers mee in de kijker dan de gemiddelde user, meer interesse in beleidszaken op de achtergrond etc. :)

Wat dus niets zegt over inzet en betrokkenheid bij het forum.
hun posts buiten het moderator schap om is bijna nihiel geworden.
Ik kan me voorstellen dat je het jammer vind, zeker als het gaat om mensen die inhoudelijk interessante postings maken. De grap is dat de opmerking die je maakt ook voor mij opgaat, echter is er niemand die daar een opmerking over maakt. Mist men mijn postings dan niet of maakt het uiteindelijk niet zoveel uit omdat er voldoende kennis en kwaliteit aanwezig is :) Dat laatste zal in FG zeker het geval zijn.
Hierboven is door genoeg mensen met een rode naam aangegeven dat modjes de taak van modereren is en that's it, als ze meer zijn dan dat is dat super, maar in principe gewoon voldoende als ze de boel netjes houden.
In principe wel en doorgaans post je ook wel mee in de fora waar je modereert. Er is daar echter geen verplichting of maatstaf voor.
Ik zeg niet dat de modjes als mod niet functioneren, maar dat het door verloop van tijd, tijd is voor nieuw bloed en nieuw energie om nieuwe dingen op te pakken.
En wederom zie ik je erg veel verantwoordelijkheid neerleggen bij de crew die evenzogoed geldt voor de users in FG :)
DaannO schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 23:49:
[...]

Eigenlijk is dat wel raar. Van elke user op GoT, mod of geen mod, is zijn taak om andere te helpen en geholpen worden. Daarvoor heb je in eerste instantie geregd op het forum. Dat je later besluit extra taken op je te nemen is prima, maar je primaire doel moet je niet uit je ogen verliezen. :)
Mijn doel op GoT is het naar m'n zin hebben, voor een ander is dat wellicht net even anders ;) En dat je daarmee behulpzaam bent, mensen helpt, interessante discussies hebt over techniek en als laatste lol maakt in de HK is mooi meegenomen. De primaire verplichting is niet om te helpen, anders zou GoT wel een helpdesk zijn en gelukkig zijn we dat niet. Taken verschuiven, net als interesses. Dat maakt nog niet dat een moderator zijn "verplichtingen" verzaakt :)
ThunderNet schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 23:50:
Daarnaast ben ik zelf er voorstander voor versterking van het mod-team. En dan met voorkeur voor een student die overdag wat meer de tijd heeft bijvoorbeeld :)
De hamvraag lijkt echter wel te zijn: wat verwacht je dan van die versterking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
SmartDoDo schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 00:04:
[...]
Kan diverse redenen hebben. Minder tijd, voorzichtiger zijn met wat je post want je staat immers mee in de kijker dan de gemiddelde user, meer interesse in beleidszaken op de achtergrond etc. :)

Wat dus niets zegt over inzet en betrokkenheid bij het forum.

[...]
Ik kan me voorstellen dat je het jammer vind, zeker als het gaat om mensen die inhoudelijk interessante postings maken. De grap is dat de opmerking die je maakt ook voor mij opgaat, echter is er niemand die daar een opmerking over maakt. Mist men mijn postings dan niet of maakt het uiteindelijk niet zoveel uit omdat er voldoende kennis en kwaliteit aanwezig is :) Dat laatste zal in FG zeker het geval zijn.

[...]
In principe wel en doorgaans post je ook wel mee in de fora waar je modereert. Er is daar echter geen verplichting of maatstaf voor.

[...]
En wederom zie ik je erg veel verantwoordelijkheid neerleggen bij de crew die evenzogoed geldt voor de users in FG :)

[...]
Mijn doel op GoT is het naar m'n zin hebben, voor een ander is dat wellicht net even anders ;) En dat je daarmee behulpzaam bent, mensen helpt, interessante discussies hebt over techniek en als laatste lol maakt in de HK is mooi meegenomen. De primaire verplichting is niet om te helpen, anders zou GoT wel een helpdesk zijn en gelukkig zijn we dat niet. Taken verschuiven, net als interesses. Dat maakt nog niet dat een moderator zijn "verplichtingen" verzaakt :)

[...]
De hamvraag lijkt echter wel te zijn: wat verwacht je dan van die versterking?
Het klopt inderdaad, soms tot groot ongenoegen, dat elke mod en user zijn eigen stijl erop na houd. Echter als mod ben je een voorbeeld en dan heb ik altijd de verwachting dat je dat ook moet laten zien want om die zelfde reden heb je die functie gekregen.

Het is altijd jammer dat mods eerst heel erg actief zijn en daarna alleen nog intern gaan posten. In mijn forum is dat ook zo en dat is niet per definitie een goede zaak. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Topicstarter
BasieP schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 19:10:
Ik ben dan toevallig de TS, maar deze tekst is geschreven als team, en is dus niet alleen van mijn hand. De grote groep heeft hier allen zijn naam aan verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

proller schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 22:38:
[...]
En als ik heel eerlijk moet zijn, het is inderdaad dat _wij_ users FG maken! Zonder ons geen FG hoor!
Waarom wordt er dan zo veel verwacht van moderators?
Verder vind ik niet dat de mods moeten opstappen, of niet na deze actie. Het lijkt me beter als een mod bij zichzelf denkt: wat voeg ik toe, wat draag ik bij, is dat voldoende, en zo niet, kan ik dan niet beter het stokje aan iemand anders doorgeven. Wat mij betreft blijven de huidige mods, maar het zou ook leuk zijn om eens iemand in de crew te zien die (al is het maar maandelijks) met een leuk idee komt. Even FG op zijn kop en weer keihard werken aan een beter FG. Het kan best, kijk maar naar de contests, FAQ's, fotocursus, tips 'n tricks en dergelijke waar dagelijks hard aan gewerkt wordt. Maar ik mis dat inititatief bij de mods.
Waarom zouden al deze zaken persee ook door mods moeten worden geinitieerd?
Als ik het even vergelijk met mij oude honk WOS, daar komt volgens mij ook 90% van de faq's, how-to's etc gewoon van de users. Iemand heeft eens zin om wat te schrijven, overlegt even met een mod of het misschien in de faq zou kunnen en gaat gewoon beginnen.

En dan worden er contests georganiseerd, maar goh... daar wordt ook wel onwijs gebruik van gemaakt zeg.. men doet allemaal lekker mee ;)

Ik zie de taak van een mod nog steeds al regulerend. Als een mod mee doet en verstand van zaken heeft is dat leuk meegenomen, maar niet noodzakelijk.
Dan nog even over de afhandeling van TR's en dergelijke.
Afhandeling van TR's is een algemeen verhaal en dat is imo al uitvoerig langsgekomen in LA ;)

Over het algemeen vind men volgens mij dat de moderatie taken wel goed gaan, zegt men dat de users FG maken, maar er toch meer van de moderators wordt verwacht...

Ik zie het probleem eigenlijk niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik heb zelf nog niet alle posts in dit topic gelezen maar heb wel de grote lijn gevolgd. Ik moet eerlijk zeggen dat de haren me hiervan overeind gaan staan... Ik heb geen idee hoe Remy en de modforce die hij coördineert hun beleid precies doorvoerer, maar puur op basis van dit topic zou je haast denken dat er pure anarchie heerst in de FG-hoofdgroep. Ben ik even blij dat een kijkje in de topiclistings heel wat anders uitwijst. ;)

Zoals ik zei heb ik niet alles gelezen maar ik wil wel even reageren op enkele posts. Mocht iemand anders hetzelfde punt dat ik ga maken ook al gemaakt hebben: mea culpa, maar dit wil ik gewoon even kwijt.
GerardHenninger schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 18:09:
Ah. Dus omdat een handvol users niet blij is met Remy moet hij uit zijn functie ontheven worden. Om dat even naar de grotemensenwereld door te trekken: wat gek dan dat premier Balkenende zo lang aangebleven is, ondanks de grote lading kritiek die hij gehad heeft. ;)

Remy is net als ieder ander op dit forum gewoon een mens, en een mens met zijn eigen leven en problemen. Zonder verder na te denken over het waarom van zijn eventuele "rare posts" vind jij blijkbaar dat 'ie meteen moet stoppen. Dat terwijl ik eigenlijk nergens concreet zie wat hij persoonlijk fout doet.
Waarom? Het is natuurlijk leuk als moderators kennis hebben van hetgeen binnen hun subforum besproken wordt, en voor de community is het leuk als ze "gewoon" blijven doen, maar is dat echt noodzakelijk om een forum draaiend te houden en om het leuk te houden voor bezoekers?

Ook de tijd van moderators is schaars en kostbaar. Wanneer ik het druk heb, en ik heb de keuze tussen het sluiten van een overduidelijk slecht topic, en het helpen van een gebruiker in een ander topic, wat heeft dan volgens jou de prioriteit?
Kijk, dat klinkt al wat concreter. Van de drie punten die je aanhaalt is dit wat mij betreft de enige onderbouwde en reële.
Het gros? Het gros van jullie groepje? Het gros van FG? Ik kan me niet voorstellen dat een forum überhaupt nog runt als "het gros" van alle bezoekers zich niet kan rijmen met de admin, dus als je dat bedoelt vind ik het zeer apart. ;)
neographikal schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 20:14:
Zonder mensen persoonlijk aan te willen vallen: als je geen tijd meer hebt om de boel in goede banen te leiden of om lekker mee te posten, wordt het dan niet eens tijd om jezelf achter de oren te krabben? Als de zelfregulering zo goed werkt (wat men in FG nastreeft), dan zou je ook genoeg tijd moeten hebben om lekker mee te posten :)
Een mod hoeft niet mee te posten, een mod moet ervoor zorgen dat het forum blijft draaien zonder bedolven te worden onder slechte topics of spam.
Gerard was m.b.t. Remy wel érg direct, maar alleen al het noemen van de naam leidt op IRC geregeld tot felle reacties. Dit gebeurt in een groep die normaliter sociaal is en behulpzaam is. Dat er wat speelt is wel duidelijk voor degenen die al wat langer in FG rondhangen.
Persoonlijke wrok dus?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Laatst online: 12:44

Zoefff

❤ 

Zo. Iedereen heeft flinke lappen tekst gerammeld, ik heb alles doorgelezen. Ik ga niet op alle reacties reageren, dat schiet niet op en dan ben ik morgen nog bezig, maar zal m'n mening proberen duidelijk te maken :P

Ik moet zeggen dat ik het met een paar aangedragen punten wel eens ben, maar dat mijn broek gaandeweg het topic wel steeds verder afzakte van verbazing.

Er is een aantal maanden geleden een topic geopend in LA met daarin (kort samengevat) een signaal dat er ontevredenheid heerste over een aantal zaken binnen de FG-hoofdgroep. We hebben daar mijns inziens zeer open over gecommuniceerd, zoals we dat middels de verschillende feedbacktopics altijd proberen te doen als het gaat over klachten, beleid(swijzigingen), etc. Waar dan de opmerking vandaan komt dat er "al ongeveer 2 jaar bijna geen communicatie meer is tussen gebruikers en moderators" snap ik dus echt niet, en schiet me om eerlijk te zijn een behoorlijk in het verkeerde keelgat. Ik vind het dapper als iemand mij met droge ogen durft te zeggen dat het niet mogelijk is om met de FG crew te communiceren.

Maargoed, voor dat LA topic hadden we zelf ook al gesignaleerd dat sommige zaken te lang bleven liggen, en hebben we daarom YC als extra mod aangesteld. Naar aanleiding van het topic zijn we een aantal keer met z'n vieren rond de tafel gaan zitten en hebben we het een en ander besproken. We hebben toen onder andere afspraken gemaakt, taakjes enigzins verdeeld en terugkoppeling gegeven in de vorm van zaken die zijn opgepakt, problemen die zijn opgelost, en feedback in het topic zelf. Een aantal dingen lopen nog, maar om nu te zeggen dat "problemen die al meerdere keren aan zijn gekaart na 2 jaar nog steeds niet zijn opgelost" vind ik wel érg cru, onjuist, en veel te kort door de bocht.

Met het updaten van alle forum-faq's en policies ben ik op dit moment nog bezig. Het is inderdaad waar dat daar veel suggesties voor zijn gegeven die op dit moment nog niet zijn meegenomen, ik zal er op korte termijn voor zorgen dat dit wordt bijgeschaafd. Als er daarnaast nog andere punten zijn die "al 2 jaar" onopgelost zijn stel ik voor dat jullie daar een concreet lijstje van maken zodat we dat kunnen kortsluiten en afstrepen.

Zoals ik tegen het modschap aankijk is het gewoon "gebruiker zijn" met wat extra knopjes, rechten, informatie en natuurlijk de taak om alles in goede banen te leiden. Ik heb dan ook niet het gevoel dat ik me op dit moment anders gedraag dan voordat ik mod was. Net zoals toen ben ik op sommige momenten meer aanwezig dan op andere momenten, vanwege werk, studie en privézaken. Ik draag gewoon nog mijn steentje qua kennis bij en post mee daar waar ik dat nuttig acht. Showcases open ik niet bijzonder veel, misschien 1 om de paar maanden, maar ik deel wel iedere dag nieuw materiaal met jullie op kraagjes.nl ;)

Ik krijg het gevoel dat jullie veel te zwaar aan het 'mod zijn' tillen. GoT is en blijft "voor en door users", waarbij ik de moderators gewoon onder de users reken. Wat betreft nieuw initiatief vind ik dat dus een taakje wat iedereen op zich heeft, en niet 4 moderators specifiek.
Als ik kijk hoeveel tijd modjes van andere subfora steken in het maken van bepaalde topics, dan is de verhouding ontzettend krom. Terwijl wij toch écht wel aangeven wat we graag zouden zien / willen. En ik snap best dat het niet altijd kan zoals wij het willen, maar het mag inmiddels duidelijk zijn dat er wat moet veranderen.
Waar baseer je dat dan op? Ik heb zelf namelijk het gevoel dat we wel degelijk luisteren naar wat de FG bezoeker wil (ik heb nota bene gisteravond nog aangegeven dat we een leuk aangedragen idee gaan uitvoeren) en is die input simpelweg minder dan je zelf inschat.

Om de boel maar even om te draaien, ik heb me er op mijn beurt behoorlijk over verbaasd dat er, nadat er tot en met het LA topic behoorlijk intensief gevraagd waar de nieuwe maandcontest bleef, er toen het zo ver was maar een magere 3 inzendingen waren. Of dat er welgeteld één reactie is gekomen op mijn (herhaalde) vraag / verzoek om thema's aan te dragen voor de week- en maandopdrachten, in tegenstelling tot het overvloedig aantal reacties wanneer deze door omstandigheden wat later gestart wordt. Dit is verder geen verwijt, maar je moet imho wel oppassen of je er zelf niet ook debet aan bent voordat je het tegen iemand anders zegt.
Alle mods die er nu zijn heb ik al tijden (minimaal een half jaar) niets zien posten met hun foto's. Nu kan ik wel ergens een foto gemist hebben, maar het valt mij wel op.
Mijn laatste showcase is van 24 januari 2007, de laatste showcase van YellowCube was in maart 2007, Floris post imho met enige regelmaat in het partytopic en Remy's laatste showcase stamt uit april van dit jaar. Your point being...? Opvallend is wel is dat meer dan de helft van de mensen die dit topic hebben 'ondertekend' nog nooit, of niet meer dan een paar showcases hebben geopend.
Stel een nieuwe mod aan die creatief is, graag users bezig houdt met opdrachten en faq's, en overdag ook redelijk veel beschikbaar is. Ik weet dat die niet makkelijk te vinden is, maar ik weet zeker dat er iemand is die deze taak op zich kan en wil nemen
Waarom moet dit vanuit de crew komen? We zijn toch geen kleuterschool waar een juffrouw de kids een hele dag zoet moet houden met opdrachten en spelletjes? Iedereen is volwassen genoeg om ook zélf met nieuwe ideeën te komen. De weekopdracht (inmiddels 58 stuks verder) was een crew-initiatief. De maandopdracht (waarvan de eerste volgens mij al wel 4 jaar geleden gepost is) was volgens mij een user-initiatief. Zoals ik al eerder zei, "voor en door users + mods". Niet "door mods voor users". Prima toch?
FG is al een forum waar veel ruimte is voor eerlijke kritiek en waar men elkaar respecteert (zoals gelukkig overal op GoT). Gezien het aantal meetings, levendige discussies binnen de fora en op IRC, semi-slowchat-topics als het partyfotografietopic, het alsmaar toenemende aantal showcases, etc. heb ik het gevoel dat de beginner en pro zich hier op dit moment ook al prima thuisvoelen; meer is natuurlijk altijd beter. Of er in dit topic dus echt naar een oplossing gezocht wordt -of gezocht moet gaan worden- laat ik dus nog maar in het midden.

Die ondertitel mag wat mij betreft dan ook aangepast worden van "let's make things better" naar "let's make good things even better" :)

Laat 1 ding wel duidelijk zijn, ik kijk er naar uit om in de toekomst FG met z'n allen een nog mooier subforum te maken. Daarbij zal ik er persoonlijk op letten of ik wel 'actief genoeg meedoe', en ik neem aan dat mijn collegae dat ook doen. Mocht dit niet zo zijn dan komt dat in mijn geval in ieder geval niet doordat ik mij 'boven de users' voel, maar simpelweg door een, vanwege werk en privezaken, tijdelijk andere tijdsbesteding.

In ruil daarvoor verwacht ik wel dat jullie eventueel 'ongenoegen' sneller naar ons toe communiceren. Er is tussen het vorige LA-topic en dit topic niemand geweest die mij even heeft aangesproken omdat hij / zij ergens mee zat, en ik heb iets dergelijks ook nergens in de feedbacktopics kunnen lezen. Het mag een understatement zijn dat het nogal rauw op mijn dak valt dat er nu ineens 15 mensen zijn -en de lijst wordt gaandeweg de campagne nog verder aangevuld ;) - die vinden "dat dit zo niet langer kan".

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 03:57
Mijn pootje staat ook onder dit verhaal, ik heb gister ook de hele dag mee zitten lezen, maar omdat mijn werkdag iets langer werd dan geplanned, ook vandaag nogal hectisch is ingericht maak ik even een snelle post, ik kan helaas (nog) niet op alles ingaan ;)
momania schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 01:43:
[...]

Waarom wordt er dan zo veel verwacht van moderators?
Omdat de mods deze taken óp zich nemen. De users mogen simpelweg zelf geen weekopdrachten of maandcontests starten (ergens ook logisch, ergens anders erg jammer, want via overleg op bijv. IRC moet dat toch makkelijk te doen zijn). Die gereserveerdheid van topics is niet erg, maar dan moet het wel uitgevoerd worden.
Waarom zouden al deze zaken persee ook door mods moeten worden geinitieerd?
Als ik het even vergelijk met mij oude honk WOS, daar komt volgens mij ook 90% van de faq's, how-to's etc gewoon van de users. Iemand heeft eens zin om wat te schrijven, overlegt even met een mod of het misschien in de faq zou kunnen en gaat gewoon beginnen.
Ok, verbeterpunt waar deze user zich zeker wat van aan gaat trekken. Ik loop al een tijdje met het idee om e.e.a. aan FG-faqs te schrijven en zal dus binnenkort eens serieus in de pen klimmen :)

Aan de andere kant worden de FAQ-voorstellen die in de feedback topics aangedragen worden niet altijd doorgevoerd waar dat wel wordt beloofd.
En dan worden er contests georganiseerd, maar goh... daar wordt ook wel onwijs gebruik van gemaakt zeg.. men doet allemaal lekker mee ;)
Met name de Urban/Street-contest (de 2e contest) heeft flink animo gevonden. Alleen, doordat de foto's op een onregelmatige, voor veel users létterlijk onnavolgbare (we hadden geen idee van hoe, wat, waar, wanneer), manier werden toegevoegd, samen met een contestsite die bij elke vote een scherm met errors tevoorschijn toverde, is deze animo snel weer verdwenen.
Ik zie de taak van een mod nog steeds al regulerend. Als een mod mee doet en verstand van zaken heeft is dat leuk meegenomen, maar niet noodzakelijk.
Mjah, dat zal wel persoonlijk zijn dan, ik vind verstand van zaken juist nodig om bij bepaalde zaken te kunnen beoordelen of ze nog wel kunnen ja/nee. En zoals al gezegd, een mod moet een user zijn, niet een soort 'God' die af en toe een paar tikken uit komt delen en that's it. IMHO
Afhandeling van TR's is een algemeen verhaal en dat is imo al uitvoerig langsgekomen in LA ;)

Over het algemeen vind men volgens mij dat de moderatie taken wel goed gaan, zegt men dat de users FG maken, maar er toch meer van de moderators wordt verwacht...

Ik zie het probleem eigenlijk niet :?
Het probleem is simpel, er wordt te weinig of te langzaam gemodereerd, beloften niet waargemaakt. Dat hoeft geen groot issue te zijn, maar is het wel geworden doordat eerdere FG-Feedback-topic-posts en LA-posts (al dan niet gevoelsmatig) in de wind worden geslagen, of maar kort op gelet wordt en daarna weer afzwakt.

En wat betreft de icons:
ThunderNet schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 23:50:
Goed... om nog maar even terug te komen op de icons. Dit was mijn idee. En de bedoeling hiervan, en zeker met de ondertitel "let's make things better" erbij, is om meer aan te geven dat we willen dat er verandering komt. En vooral dat wij zelf willen helpen met deze verandering. Dus niet wij tegen de mods, maar wij met de mods!

Dus triest? Naar mijn inziens juist het tegendeel :)

Daarnaast ben ik zelf voor het versterken van het mod-team, ik denk dat vooral een student hier geschikt voor zou zijn. Die zijn vaak overdag goed in de gelegenheid om te posten en lezen op GoT.
Says it all. Een nieuwe mod, die overdag meer aanwezig kan zijn, zou zo'n hoop doen. Ik zou haast zeggen, schrijf nu een sollicitatie uit zoals dat destijds ook bij Spielerij is gebeurd en ik denk dat je, onder andere van enkele regulars, echt wel wat sollicitaties binnen zou krijgen.

En nogmaals, wij zijn niet tegen personen of wat dan ook, en de icons zijn evenmin een actie om mensen tegen de schenen te schoppen. Het is juist een benadrukking ván het groepsgevoel. Des te blijer was ik dan ook om te zien dat ook Floris het icon droeg, want dat blijkt dat dat gevoel sterker is dan sommigen misschien dachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Grubeater schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 23:32:
@ elevator: Ik ben het met je eens dat de mods niet moeten zorgen dat "wij" als users iets te doen hebben, een forum maak je met zijn allen, iedereen moet initatief tonen.
Daarom ben ik niet met je eens dat een mod alleen de gespreksleider van de discussie zou zijn en niet zelf zou deelnemen.
Een mod heeft de kennis en de vaardigheden om een forum te "leiden" en zelf inhoudelijk posten hoort daar zeker bij.
Sinds wanneer hoort dat er per se bij dan?

Natuurlijk is het wenselijk, maar het is niet verplicht, net zoals we LA geen topic gaan openen om jou te bannen als jij eens wat minder actief bent in een van de fotografie fora, gaan we hier geen moderators wippen op het moment dat ze te weinig 'Ooh, en Aaah' roepen in een showcase topic.

Begrijp me niet verkeerd - ik persoonlijk heb ook liever moderators die wél inhoudelijk actief bezig zijn, maar dat is puur een persoonlijke voorkeur en geen vereiste.
Nu geven verschillende mensen aan dat de verhouding tussen mod-werkzaamheden en useractiviteiten bij de FG-crew niet optimaal is, ik, bijvoorbeeld, zou graag meer topics (test/showcases) van de crew willen zien. Niet alleen geven ze dan het goede voorbeeld, ook is dit een motivatie voor de gebruikers.
Sorry maar verwachten dat crew daadwerkelijk de belangrijkste inhoud gaat creeeren staat gewoon niet in de realiteit zoals we het hier op GoT doen. Om mezelf en WOS even als voorbeeld te nemen - ik heb van mijn >29,000 posts misschien tien topics geopend in Windows Clients en we hebben in WOS nou niet echt een gebrek aan activiteit. Ik ben uiteraard wel met regelmaat actief in de topics zelf, maar ook daar is het ontzettend afhankelijk van de tijd die ik heb of ik eens gezellig mee ga troubleshooten met een probleem, of dat ik puur even naar de vorm en opzet kijk.

Een bruisend en levendig forum komt voort uit de users en de moderators doen leuk mee als dat kan, als jij voornamelijk input (showcases, contests, etc) van de moderators verwacht dan heb je gewoon een verkeerde verwachting van de crew en dan moet je die verwachting bijstellen. We gaan niet de moderators hun taken aanpassen :)

Over het punt dat crew te laat of niet reaageert op topic reports, of niet sturend aanwezig is in topics, dat is natuurlijk wel niet de bedoeling. Al hoewel ik niet kan inschatten wat voor waarheid hier in zit, lijkt Floris dat te beamen. Misschien moet er op dat punt inderdaad gekeken worden naar hoeveel zin iedereen van de huidige crew er nog in heeft.

Echter, omdat Zoeff aangeeft dat er nog niet over geklaagd is kan ik eigenlijk ook die klacht niet zo goed plaatsen, hoe kan zo'n klacht nou zo escaleren dat er behoorlijk harde uitspraken gedaan worden in dit topic naar de FG-crew, zonder dat dit ooit bij de lokale moderatorcrew is terecht gekomen?

Nog even op persoonlijke titel - ik vind het bijzonder ongepast om hier te gaan roepen dat je bepaalde mensen wilt 'afzetten'. Als je vervolgens uit diezelfde groep ook nog eens verkapte sollicitaties ziet, vraag ik me af en toe echt af hoe 'zuiver' deze discussie eigenlijk is, en dat is eigenlijk wat jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Laatst online: 01-09 14:45
elevator schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 09:30:
[...]
Echter, omdat Zoeff aangeeft dat er nog niet over geklaagd is kan ik eigenlijk ook die klacht niet zo goed plaatsen, hoe kan zo'n klacht nou zo escaleren dat er behoorlijk harde uitspraken gedaan worden in dit topic naar de FG-crew, zonder dat dit ooit bij de lokale moderatorcrew is terecht gekomen?

Nog even op persoonlijke titel - ik vind het bijzonder ongepast om hier te gaan roepen dat je bepaalde mensen wilt 'afzetten'. Als je vervolgens uit diezelfde groep ook nog eens verkapte sollicitaties ziet, vraag ik me af en toe echt af hoe 'zuiver' deze discussie eigenlijk is, en dat is eigenlijk wat jammer.
er is al vaker geklaagd.. ik zie niet in waarom een nieuw punt niet ter discussie gesteld kan worden hier.

verder, het punt over de verkapte sollicitaties. het zou erg jammer zijn dat als iemand aangeeft hoe hij het liefst ziet hoe het zou gaan, ervan beschuldigd wordt te solliciteren naar die functie, en dat dit topic afdwaald in beschuldigingen dat mensen er alleen op uit zijn om Mod te worden, ten koste van anderen.

ik heb het al eerder gezegd.. net zoals onze directe houding nu wordt opgevat, komen Remy's botte opmerkingen op ons over. wellicht hadden wij wat subtieler kunnen handelen... en wellicht had dat de andere kant uit ook gewerkt. mag ik alleen nu wel voorstellen dat we (als in: beide partijen) ophouden met beschuldigingen, en gewoon een oplossing gaan zoeken?

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Maar ben eens concreet - waar wil je precies een oplossing voor?

Ik zie twee grote punten terugkomen:
  • De moderator crew is inhoudelijk niet genoeg actief
  • De moderator crew modereert te weinig
Op punt een is het jammer, maar we kunnen niemand 'verplichten' om showcases te posten, commentaar of technisch advies te geven of op een andere manier inhoudelijk te zijn, dat hoort ook niet tot de taak van een moderator dus is het niet iets dat je een moderator kan aanrekenen. Ik zou juist hier mee zeggen, zorg dat je zelf actiever bent, maak het forum interessant voor jezelf en voor de andere bezoekers.

Over punt twee - ik geloof graag dat het zo is, maar Zoeff geeft aan de afgelopen drie maanden geen enkele hint in die richting gehad te hebben - is die klacht dus nog niet eerder aangekaart en is dit eigenlijk de kern van dit hele topic, of is dit al wel veel eerder aangemeld maar gebeurt er niets mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Ik zie nog een derde punt tegenkomen, wat overigens punt 1 redelijk regenspreekt:
En vooral dat wij zelf willen helpen met deze verandering. Dus niet wij tegen de mods, maar wij met de mods!
Want nu lijkt het er meer op dat jullie willen dicteren wat de veranderingen moeten zijn en dat jullie zelf willen meehelpen met de contests e.d. maar vervolgens moet de crew dit voor jullie gaan doen (en dat doen ze eigenlijk al) omdat zij meer inhoudelijke kennis hebben? Wat is het nu?

Ik heb het niet gecheckt maar zijn alle mensen die de startpost hebben "ondertekend" net zo actief als de mods? Doen jullie allemaal actief met de contest mee en verschijnt er van jullie ook met enige regelmaat een showcase? Als iemand hier niet volmondig ja op kan zeggen dan moet je misschien eens bij jezelf na gaan denken wat je hier in dit topic doet i.p.v. actief te wezen in FG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Laatst online: 16:23

YellowCube

Wait...what?

ik heb er sinds gisteren nog eens over nagedacht en hier verder gelezen. Ik wilde toch nog het e.e.a. kwijt en daarbij kan ik helaas niet ontkomen aan het volgende:
ik heb het al eerder gezegd.. net zoals onze directe houding nu wordt opgevat, komen Remy's botte opmerkingen op ons over. wellicht hadden wij wat subtieler kunnen handelen... en wellicht had dat de andere kant uit ook gewerkt. mag ik alleen nu wel voorstellen dat we (als in: beide partijen) ophouden met beschuldigingen, en gewoon een oplossing gaan zoeken?
De toon van het topic lijkt dus een reactie op Remy's handelwijze. Allereerst vind ik het absoluut oneerlijk dat dit topic om bovenstaande reden zo onsubtiel gebracht moet worden. Ik ben zelden of nooit bot tegen mensen, maar het topic is ondertussen ook aan mij gericht.
En uberhaupt over Remy z'n manier van reageren. Als ik Remy op (in mijn ogen normale) manier zie vragen wat het probleem is en er wordt onmiddelijk gezegd dat ie "furieus" reageert, krijg ik toch de indruk dat de zaken letter voor letter geanalyseerd worden. Als je op die manier naar een persoon en z'n reacties kijkt dan kan ik bijna alleen maar zeggen dat de wrijvingen op een nogal persoonlijk vlak liggen. Los dat probleem dan op met die persoon en ga er niet een heel topic aan ophangen waarin je een groep van mensen toespreekt.
Ik ben er ook voor om eventuele beschuldigingen over en weer te laten voor wat ze zijn en een oplossing te zoeken, maar niet voordat ik gewoon de kans gekregen heb mijn zegje te doen over wat ik van de zaken vind.

Ik heb nog steeds moeite met dit topic. En een van de oorzaken ligt een beetje in de lijn van wat Zoefff zegt. Het begint als volgt:
Er is op IRC besloten dat het "allemaal waardeloos" is, er wordt in nog geen dag tijd een complete OP geschreven door minstens 10 mensen. Wel...dan zou je toch denken dat de frustatie heel, heel, heel hoog zit. Dat er de laatste maanden continu door geklaagd is over ons gebrek aan interactie een dat we daar niks aan gedaan hebben.
Dat is dus gewoon niet het geval m.u.v. het uitblijven van de laaste maandcontest en een vertraging in de weekcontest (waarvan ik sowieso al voorgenomen heb dat beter te regelen). Dat zal ik gelijk toegeven, dat was niet netjes en daar gaan we dan ook zeker (samen met de gebruikers) wat aan doen.
Maar buiten dat ik heb geen mailtjes of DM's ontvangen met opmerkingen als: "Luister, we zijn ontevreden", noch heb ik dat soort berichten in het FeedBack topic zien staan. Dat valt dus een beetje rauw en uit het niets op m'n dak.
Sterker nog, er wordt in dit topic aangegeven dat het overgrote deel van de modjes ingelicht is over dit probleem en dat overgrote deel blijken er 2 te zijn omdat zij toevallig op IRC waren. Ik en Remy hebben nooit iets gezien of gehoord.
Dat kan allemaal gebeuren, maar weet wel dat ik dan vervolgens moeite heb met een argument wat gaat over een gebrek aan interactie.

Ik vind meer interactie prima, maar dan moet het wel van 2 kanten komen. De Hotshots is daar wel een fraai voorbeeld van. Niet om mezelf op de borst te willen kloppen, maar ik heb er in vijf maanden tijd vier gedaan (waarbij ik bij de ontbrekende netjes van te voren gezegd heb waarom deze achterwege zou blijven).
Het idee van de HS is dat gebruikers zelf de nominaties aandragen...Wel, dat aantal is in vijf maanden tijd op één of twee handen te tellen de rest heb ik zelf uitgezocht. Om dat probleem een beetje te tackelen heb ik bij de laatste 2 HS topic aangegeven toch vooral feedback te geven op mijn keuzes... Twee reacties heb ik mogen ontvangen. Dus wederom...op welke manier moet ik dan volledig akkoord gaan met het feit dat het ontbreekt aan interactie?

Ik wil hier overigens geenzins mee zeggen dat ik (en de andere moderators) we daar dus niets aan gaan doen. Kennelijk wordt door jullie e.e.a. als gebrekkig ervaren en daar zullen we dan wat aan moeten doen. Ik wilde echter wel even wat verhoudingen geven aan jullie klacht omtrend de interactie.

En danover het betrokken zijn op het forum. Als ik al minder ben gaan posten dan is dat vanwege het feit dat ik daar niet altijd tijd voor heb. Volgens mij is dat een hele legitieme reden? Of mag je elke gebruiker op dit forum aanspreken als ie niet genoeg post. Ik geloof ook niet dat het qua modereren zelf zo slecht is. Dat was in Neo's topic van December al geen issue en ik zie niet in dat dit nu opeens wel het geval is.
Minder tijd dus. Dat proces is al in gang gezet voordat ik moderator werd. Over foto's en test/showcases plaatsen...iemand zei hier dat ik dat tot voor kort regelmatig deed. Ik weet niet waar dat beeld vandaan komt, maar die activiteit is van mijn kant zeker niet minder geworden. Ik postte al sporadisch foto's en dat is er zeker niet minder om geworden. En meedoen aan discussies e.d.?
Ik zie ontzettend leuke, leerzame en interessante discussies voorbij komen...en dat zonder mij. Moet ik daar dan enkel en alleen wat aan toe gaan voegen omdat ik dat als mod verplicht zou zijn?

Kom ik op het laatste punt: iets wat ik in zekere zin wel in mijn verplichting ligt. De afhandeling van TR's. Daar schort het idd nog wel eens aan en mochten we dat niet rond krijgen dan dienen we dat beter te communiceren. Daar zijn we het als moderator groep best over eens.

Anyway...dat wilde ik even kwijt. Wat mij betreft gaan we nu voor de oplossingen alleen dan zou ik graag hebben dat die aangedragen worden op een manier die wat minder explosief is.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Creepy schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 10:38:
Ik zie nog een derde punt tegenkomen, wat overigens punt 1 redelijk regenspreekt:

[...]

Want nu lijkt het er meer op dat jullie willen dicteren wat de veranderingen moeten zijn en dat jullie zelf willen meehelpen met de contests e.d. maar vervolgens moet de crew dit voor jullie gaan doen (en dat doen ze eigenlijk al) omdat zij meer inhoudelijke kennis hebben? Wat is het nu?

Ik heb het niet gecheckt maar zijn alle mensen die de startpost hebben "ondertekend" net zo actief als de mods? Doen jullie allemaal actief met de contest mee en verschijnt er van jullie ook met enige regelmaat een showcase? Als iemand hier niet volmondig ja op kan zeggen dan moet je misschien eens bij jezelf na gaan denken wat je hier in dit topic doet i.p.v. actief te wezen in FG.
Dat laatste moet ik als een volwaardige flame beschouwen Creepy? Beetje jammer voor iemand met een voorbeeld functie.

Ik zie het zo, er speelt 1 hoofdzakelijk probleem, de afstand tussen de mods en de users, en je kan dat nu niet ontkennen, ik ervaar dat zo, en met mij ook anderen. Ik weet niet of mods meer moeten modden, soms misschien wat sneller reageren, en Floris heeft ook gezegd dat dit wat blijft liggen, ok. Dat punt lijkt mij besproken. Maar er zit iets wat ons (ja, dit is ook echt ons), dieper zit.

We hebben niet 't gevoel dat er nu niet genoeg samenspel tussen mods en users, dat er een redelijke afstand is tussen de 2. Op DPZ is 't zo dat je als user redelijk veel kan, nieuwe contests starten, week opdrachten, kettingbriefding, best veel ruimte. In de FG lijkt alles neer te komen op 't management, dat zit mij dwars. Als bijvoorbeeld 't niet lukt om een nieuw contesttopic te starten zou een mod best ffies op irc kunnen roepen dat er een nieuw topic moet komen en vragen of iemand dat wil doen. Scheelt beiden tijd en geziek. Dat zie ik (en dan niet specifiek dit probleem) als hoofdzakelijk het probleem.

Daarnaast zie ik ook hoe er door sommigen op kritiek gereageerd wordt, ik moet zeggen, ik heb respect dat jullie dit allemaal doen en ik vind 't goed zoals het gaat, maar Remy's reacties op kritiek vind ik voor iemand met een GoT/t.net functie nogal lame. Laat dat duidelijk zijn, daar hebben wij het als groep al vaker over gehad. Remy weet verder vaak allerlei nieuwtjes en weet een hoop, daar uiterst respect voor, maar de reacties op kritiek. Ok, je kan 'm kortaf noemen, maar dit gaat verder..

Dat zijn de dingen die ik zie als een probleem. Moderaten en activiteit is voor mij niet eens 't grote probleem, want dat is tijdelijk van aard, en heeft vaak ook met de persoonlijke situatie te maken..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

RedXraD schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 06:06:
Says it all. Een nieuwe mod, die overdag meer aanwezig kan zijn, zou zo'n hoop doen. Ik zou haast zeggen, schrijf nu een sollicitatie uit zoals dat destijds ook bij Spielerij is gebeurd en ik denk dat je, onder andere van enkele regulars, echt wel wat sollicitaties binnen zou krijgen.
Een nieuwe mod is geen tovermiddel. Want het is mij bv nog niet echt duidelijk wat je van een mod verwacht. Is het een voetballer, is het de scheidsrechter, is het publiek? Zoals het hier staat in dit topic zou een mod een soort superman moeten zijn en alle drie moeten doen... en dat kan helemaal niet. De beste oplossing is dat de mod zich differentieert zodat er minder hooi op de vork ligt, maar dat gaat dan ten koste van juist de userinbreng vermoed ik.

Nog los daarvan: wie zou moderator willen zijn als de functie in deze omstandigheden wordt neergezet? Indien iemand van de TS-lijst datkleurtje krijgt zal 'ie op een dag door de rest van dat lijstje ook neergesabeld worden (want dit topic is in feite ook een herhaling van 3 maanden terug). Onder die omstandigheden is het niet meer dan user-vernietiging.....
Simon schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 11:44:
We hebben niet 't gevoel dat er nu niet genoeg samenspel tussen mods en users, dat er een redelijke afstand is tussen de 2. Op DPZ is 't zo dat je als user redelijk veel kan, nieuwe contests starten, week opdrachten, kettingbriefding, best veel ruimte. In de FG lijkt alles neer te komen op 't management, dat zit mij dwars. Als bijvoorbeeld 't niet lukt om een nieuw contesttopic te starten zou een mod best ffies op irc kunnen roepen dat er een nieuw topic moet komen en vragen of iemand dat wil doen. Scheelt beiden tijd en geziek. Dat zie ik (en dan niet specifiek dit probleem) als hoofdzakelijk het probleem.
Maar dat is het punt toch niet? Hoe een moderator dat nou doen als jullie dat op IRC al vaststellen? Is er geen programma of zo dat jullie onderling iets afgspreken en dat aan de mod geven? OP de Harde Waren worden de grote topics per laptop ook zeer goed onderhouden door users, dan kan zoiets op FG toch ook wel zonder steeds de mod daarvoor nodig te hebben? De beslissingslijnen lopen niet uitsluitend door mod's.

* Delerium denkt dat een (closed) FG-reilen/zeilen forum waarin 'Regulars' en crew afspraken kunnen maken enzo de meest bevredigende oplossing is.

[ Voor 34% gewijzigd door Delerium op 19-05-2007 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Maar dat is het punt toch niet? Hoe een moderator dat nou doen als jullie dat op IRC al vaststellen? Is er geen programma of zo dat jullie onderling iets afgspreken en dat aan de mod geven? OP de Harde Waren worden de grote topics per laptop ook zeer goed onderhouden door users, dan kan zoiets op FG toch ook wel zonder steeds de mod daarvoor nodig te hebben? De beslissingslijnen lopen niet uitsluitend door mod's.

* ecteinascidin denkt dat een (closed) FG-reilen/zeilen forum waarin 'Regulars' en crew afspraken kunnen maken enzo de meest bevredigende oplossing is.
om eerlijk te zijn, ik ben 't eigenlijk alleen maar met je eens.. dat bedoel ik ook, iig dat er meer ruimte komt om users ook wat management te laten doen, haalt stress ook van de mods af.

Oh, en voor diegenen die denken dat _wij_ vinden dat Remy moet aftreden, dat is geen 'programmapunt'.. Daar sta ik niet achter, dat lijkt mij een foute regel.

[ Voor 9% gewijzigd door simon op 19-05-2007 12:03 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Laatst online: 12:44

Zoefff

❤ 

RedXraD schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 06:06:
Omdat de mods deze taken óp zich nemen. De users mogen simpelweg zelf geen weekopdrachten of maandcontests starten (ergens ook logisch, ergens anders erg jammer, want via overleg op bijv. IRC moet dat toch makkelijk te doen zijn). Die gereserveerdheid van topics is niet erg, maar dan moet het wel uitgevoerd worden.
Je hebt me nooit gevraagd of jij een keer een weekopdracht mag starten omdat je een gaaf idee hebt daarvoor? We zijn er een ruim jaar geleden mee begonnen, maar hebben volgens mij nooit gezegd dat je met overleg niet zelf eens zo'n topic mag starten. Aan de andere kant is er dus ook nooit iemand naar mij toegekomen, zelfs het opgeven van nieuwe thema's gaat maar mondjesmaat. En be honest, sinds het 'laatste LA' topic verschijnen de week- en maandopdrachten (met uitzondering van deze maand) toch meestal op het juiste moment?

Proller stelt nog
Als ik kijk hoeveel tijd modjes van andere subfora steken in het maken van bepaalde topics, dan is de verhouding ontzettend krom. Terwijl wij toch écht wel aangeven wat we graag zouden zien / willen. En ik snap best dat het niet altijd kan zoals wij het willen, maar het mag inmiddels duidelijk zijn dat er wat moet veranderen.
maar volgens mij is FG juist 1 van de weinige -zo niet enige- subfora waarin op zo'n regelmatige basis (iedere week) een nieuw topic in een serie wordt geopend. Wat er in werkelijkheid gebeurd staat dus lijnrecht tegenover deze bewering.
Aan de andere kant worden de FAQ-voorstellen die in de feedback topics aangedragen worden niet altijd doorgevoerd waar dat wel wordt beloofd.
Dat klopt, en heb ik in mijn vorige post ook aangegeven. Een fout van onze kant waar al aan gewerkt wordt :)
Met name de Urban/Street-contest (de 2e contest) heeft flink animo gevonden. Alleen, doordat de foto's op een onregelmatige, voor veel users létterlijk onnavolgbare (we hadden geen idee van hoe, wat, waar, wanneer), manier werden toegevoegd, samen met een contestsite die bij elke vote een scherm met errors tevoorschijn toverde, is deze animo snel weer verdwenen.
Dat de contestsite niet helemaal vlekkeloos werkt is ons bekend, en dat hebben we ook meermaals aangegeven in de topics / feedbacktopics. We hebben daarin ook aangegeven dat we druk bezig zijn met een nieuw systeem dat deze problemen gaat verhelpen en bovendien op een hoop punten verbeteringen brengt.

Dat er vaak op het laatste moment nog een hoop foto's bij komen heeft als reden dat er vaak op het laatste moment nog veel inzendingen zijn. Daarnaast hebben we tot 3 keer toe op het laatste moment besloten om alle foto's maar uit de queue toe te laten (dus ook die we in eerste instantie niet goed genoeg vonden) omdat er anders te weinig in zendingen waren (ook dat heb ik gecommuniceerd). Want om 3 foto's, na maanden lang vragen naar de maandcontest, nou "flink animo" te noemen, nee. Eerder bedroevend.
Creepy schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 10:38:
Het is voor 11 van de "regulars" langer geleden dat ze een showcase hebben geopend dan Remy. Die is dus gelukkig nog steeds net zo "regular" als een groot deel van FG ;)
Jamaar, jamaar... :'( Als iedereen dat zo belangrijk vind, waarom komt er dan niemand naar mij toe dat hij graag een keer een contest wil starten, "kettingbriefdingen" wil doen, of over het algemeen meer ruimte wil hebben in dit soort dingen? De keren dat dit wél gebeurt hebben we daar namelijk ruim gehoor aan gegeven. Zo herinner ik mij nog een leuk initiatief met cursussen over een bepaald onderwerp, of zoals een paar dagen geleden de vraag naar RAW-bewerking binnen de weekopdracht. Dat hebben we met open armen onthaald, en ik twijfel er niet aan dat we andere dingen zo ook zullen onthalen.
Daarnaast zie ik ook hoe er door sommigen op kritiek gereageerd wordt, ik moet zeggen, ik heb respect dat jullie dit allemaal doen en ik vind 't goed zoals het gaat, maar Remy's reacties op kritiek vind ik voor iemand met een GoT/t.net functie nogal lame. Laat dat duidelijk zijn, daar hebben wij het als groep al vaker over gehad. Remy weet verder vaak allerlei nieuwtjes en weet een hoop, daar uiterst respect voor, maar de reacties op kritiek. Ok, je kan 'm kortaf noemen, maar dit gaat verder..
Nofi, maar jij en Remy kunnen blijkbaar gewoon niet door 1 deur in een discussie. Dat is voor mij -objectief bekeken- gewoon een feit. Ik vind het ook absoluut niet waar wat je hierboven stelt :)

Wat ik in mijn vorige post nog ben vergeten te melden (het was al laat) is dat ik gewoon het idee krijg dat jullie met elkaar krampachtig een bepaald gevoel proberen te creëren, terwijl dat eigenlijk helemaal niet bestaat. Misschien dat het vanzelf ontstaat als je op IRC maar vaak genoeg tegen elkaar zegt dat het kut is, en Remy een eikel is ;)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Het is voor 11 van de "regulars" langer geleden dat ze een showcase hebben geopend dan Remy. Die is dus gelukkig nog steeds net zo "regular" als een groot deel van FG ;)
zou ik niet te hard willen beweren, iig niet van een testcase.. iig scheelt 't niet veel, 6 dagen ofzo? Ik post nog redelijk wat in de FGS.. Dus die vlieger gaat niet helemaal op.

[ Voor 19% gewijzigd door simon op 19-05-2007 12:09 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

Dat laatste moet ik als een volwaardige flame beschouwen Creepy? Beetje jammer voor iemand met een voorbeeld functie.
Dus als iemand zegt dat je eerst te rade moet gaan bij jezelf voordat je met een beschuldigende vinger naar een ander wijst, dan is dat flamen? Als dit ook de manier is waarop Remy's posts bij jullie in het verkeerde keelgat schieten, dan begrijp ik wel waar jullie wrok jegens hem vandaan komt, en dat heeft niets met Remy te maken... :X

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

(...) We hebben niet 't gevoel dat er nu niet genoeg samenspel tussen mods en users, dat er een redelijke afstand is tussen de 2. Op DPZ is 't zo dat je als user redelijk veel kan, (...), best veel ruimte. In de FG lijkt alles neer te komen op 't management, dat zit mij dwars. Als bijvoorbeeld 't niet lukt om (...) zou een mod best ffies op irc kunnen roepen dat er een nieuw topic moet komen en vragen of iemand dat wil doen. Scheelt beiden tijd en geziek. Dat zie ik (...) als hoofdzakelijk het probleem.
Er wordt geageerd tegen het idee dat de moderatoren niet tussen de users staan, en daarmee wordt dan - geloof ik - bedoeld dat moderatoren aan de ene kant meer over moeten laten aan users en aan de andere kant meer userdingen moeten doen - zoals reageren in discussies.

Wat we dan denk ik iniedergeval vast moeten stellen is dat er hier meer gevraagd wordt van de crew dan gebruikelijk. Als ik zo in FG rondkijk heb ik ook het idee dat de boel er eigenlijk goed loopt. Er zijn allemaal contests en weekopdrachten, men gaat samen foto's maken, er komen ladingen showcases en dergelijke langs.. Volgens mij zijn dit zaken die in een willekeurige andere hoofdgroep maar moeilijk zouden zijn. Volgens mij is het in deze discussie ook beter om te zeggen dat het béter kan - zoals de topictitel zegt - dan te zeggen dat het nu zo verschrikkelijk is. Want ik kan al dat verschrikkelijke eigenlijk niet ontdekken :) .

Ik kan me natuurlijk wel goed voorstellen dat júíst in zo'n actief subforum met betrokken users er meer gevraagd wordt van de crew. Daar is op zich ook niets mis mee, maar ik betwijfel of dit de beste vorm is. Als ik de post van YellowCube lees wordt er namelijk wel degelijk ruimte geboden op iniedergeval een deel van de vlakken, bijvoorbeeld het aandragen hotshots. Die ruimte wordt door de gebruikers vervolgens blijkbaar niet genomen.

Ervanuitgaande dat het inderdaad allemaal niet zo verschrikkelijk is, en dat gebruikers de ruimte die er is voor eigen inbreng lang niet altijd nemen, kunnen we ons denk ik af gaan vragen hoeveel ruimte er eigenlijk is :) . Misschien trekt de FG-crew wel teveel verantwoordelijkheden naar zich toe, waardoor ze minder tijd hebben voor meereageren, en sommige dingen soms enige tijd op zich laten wachten. Je kan je echter ook afvragen wat er gebeurd als de verantwoordelijkheid voor weekopdrachten, contests, etcetera (?) bij de users wordt gelegd.

Netto denk ik echter dat als moderatoren druk bezet zijn, users de moderatoren graag meer zien meereageren, users graag meer ruimte hebben voor eigen initiatief, het het beste is als users die ruimte gewoon némen - in enig overleg natuurlijk :) . Open die geweldige nieuwe topicvorm, draag die hotshots aan, vraag aan een moderator of jij dat topic wat op zich laat wachten kan openen, schrijf een stuk in de FAQ, of voeg ze zelfs samen zodat een moderator alleen nog maar een sticky hoeft te maken.

Ik wil natuurlijk niet zeggen dat er geen ruimte voor verbetering bij de FG-crew zit. Natuurlijk zit die er, want ruimte voor verbetering is er bijna altijd. Ze hebben allen volgens mij ook al aangegeven te zullen proberen meer als een participerende user op te willen treden, te kijken of er meer actief gemodereerd kan worden, etcetera. Maar ik denk dat juist als je als gebruiker zoveel wil van een subforum of van een crew, je zelf gewoon de ruimte moet nemen om invulling te geven aan datgene wat je zo graag wil.
Ik hoop dat ik nu niet bot over ga komen, maar discussiëren over de positie van een admin is niet zinvol :) . Zoals iemand hierboven heeft opgemerkt: GoT is geen democratie. Als je problemen met een moderator hebt en je komt er met hem zelf niet uit kan je naar de admin stappen, en als je problemen met een admin hebt kan je met een andere admin contact opnemen. Ook het doktersteam staat altijd klaar om te luisteren naar problemen. Als er wat gezien wordt in de kritiek dan zal er natuurlijk onderling overlegd worden. Je zou zelfs in een wat publiekere vorm kritiek kunnen leveren op hoe je denkt dat e.e.a. beter kan.

Maar wat iniedergeval niet gaat gebeuren is nadat er plompverloren in een LA topic wordt gemeld dat je vindt dat iemand niet functioneert en dat hij wegmoet, dat dat ook gaat gebeuren. Ik vind het eerlijkgezegd een enorm botte manier van kritiek leveren op iemand, wat ik toch jammer vind als de kritiek op die persoon juist is dat hij zo bot zou zijn :) . Ik vind dit simpelweg geen pas maken. Ruimte voor kritiek op hoe dingen gaan is er natuurlijk altijd, maar wel binnen enige kaders.

Simon schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 12:07:
[...] zou ik niet te hard willen beweren, iig niet van een testcase.. iig scheelt 't niet veel, 6 dagen ofzo? Ik post nog redelijk wat in de FGS.. Dus die vlieger gaat niet helemaal op.
Het gaat natuurlijk niet om de harde bewering, alsof het vaak openen van die dingen een wedstrijd is. Het gaat er natuurlijk om dat er wel degelijk nog dingen geopend worden door crewleden als zijnde een gebruiker :) .

[ Voor 4% gewijzigd door JHS op 19-05-2007 13:05 ]

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Even resumerend hebben we dus eigenlijk ongeveer het volgende:
  • De users willen graag zien dat de mods wat actiever meedoen buiten de mod-taak. Iemand die vragen stelt, meedoet met discussies en show/testcases opent. We hebben echter ook geconcludeerd dat het met die show/testcases helemaal zo slecht niet gesteld is en dat wij (het mod-team) wat minder tijd hebben voor reacties door de taak die we hebben, maar wel ons best zullen doen om meer onderdeel uit te (blijven) maken van de community in FG.
  • De users zouden graag zien dat er sneller op TR's gereageerd wordt. Dat hebben de FG-mods onderstreept, lijkt me afgehandeld in deze thread.
  • De users vinden dat er maar weinig feedback komt, er weinig communicatie is vanuit de FG-mods naar de usergroep. Hoewel wij als FG-mods ons daar niet helemaal in kunnen vinden, gaan we onderzoeken hoe we hier een verbetering in kunnen krijgen.
  • De contests: er wordt aangegeven dat men meer inspraak zou willen in de contests, dat deze ook wel eens door users moeten kunnen worden geopend. Hoewel ik onderstreep dat er inderdaad wel meer inspraak gewenst zou zijn vanuit de users (het is echt akelig stil vanuit jullie kant jongens -en meisjes-) en ik niet onwelwillend sta tegenover het idee om de users ook contests te laten openen... Is het misschien een idee om vanuit de usergroep eerst eens te laten zien dat die contest uberhaupt gewaardeerd wordt. Er worden maar weinig foto's geplaatst en al helemaal weinig onderwerpen aangedragen; laten we daar eens beginnen.
  • "Dit probleem loopt al twee jaar" is een opmerking die een aantal keer is langsgekomen en als dit zo zou zijn, dan zou ik het bijzonder met jullie eens zijn, maar zoals YellowCube aangeeft hierboven: "Maar buiten dat ik heb geen mailtjes of DM's ontvangen met opmerkingen als: "Luister, we zijn ontevreden", noch heb ik dat soort berichten in het FeedBack topic zien staan. Dat valt dus een beetje rauw en uit het niets op m'n dak." Bovendien wordt door meerdere mensen in dit topic onderstreept dat het juist wel goed lijkt te gaan in FG, dat er een prettige sfeer heerst, er heel actief allerhande topics worden geopend, dat gebeurt niet in een (sub)forum waar het niet loopt... De signalen die hier gegeven worden komen dan ook niet overeen met de signalen die het forum afgeeft.
  • Het hele "Remy moet weg" gedoe: Remy is misschien wat kort van stof en kort door de bocht, maar als een probleem zoals door jullie wordt aangekaart er al is, waarom heeft hij zelf dan geen signalen in die richting gehad van meer dan een of twee users? Kan je je dan ook voorstellen dat wat in deze thread wordt aangehaald voor hem (en ons als FG-mods!) niet echt de allerhandigste manier is om dergelijke dingen aan de kaak te stellen?
Heb ik nog iets gemist dat echt van belang is voor deze discussie? Dan hoor ik dat graag :) (Kan per mail, SMS -voor diegene die mijn nummer hebben-, DM of zelfs in deze thread)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

[...]

Nee dat moet je niet en zo is het door mij ook zeker niet bedoeld. Dat laatste is zodat jullie ook naar jezelf gaan kijken en dezelfde maatstaf die je nu gebruikt voor anderen ook voor jezelf gaat gebruiken. Wijzen naar anderen is altijd erg makkelijk maar zet het nu eens naast jezelf. Blijkbaar hebben de meeste mods nog recenter een showcase gaan dan de meeste van jullie waardoor het lijkt dat de mods wel degelijk actief zijn. Hoe je dit als flame opvat is mij dan ook onduidelijk.

Jammer dat je dit blijkbaar opvat als een flame. Het commentaar richting de FG mods is namelijk ook niet mals en een deel van het commentaar kan ook op jullie zelf betrokken worden. Gezien het feit dat er geroepen wordt dat een mod in principe een normale user moet zijn zou moeten beteken dat het commentaar dat jullie hebben voor jullie zelf niet zou moeten gelden (met uitzondering van mod only taken) en dat lijkt eerlijk gezegd niet altijd het geval gezien het commentaar van o.a. Zoeff, JHS, YC en Floris

Note: ik zeg niet dat julie niet actief zijn ofzo, maar de FG mods lijken net zo actief als jullie zelf.

[ Voor 6% gewijzigd door Creepy op 19-05-2007 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

[...]

Volgens mij wil jij dingen zien die er helemaal niet zijn...

Er wordt overal door crew netjes gereageerd, maar jij moet het direct op de persoon doen. Heb je iets tegen crew in het algemeen?

Als je denkt dat iets een flame is, of bot bedoeld is or whatever, stel dan eerst eens, na eens rustig adem te halen, een wedervraag of iets wel bedoeld is zoals jij het leest. Dat zou misschien al een hoop frustraties kunnen schelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

ecteinascidin schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 11:52:
* justmental denkt dat een (closed) FG-reilen/zeilen forum waarin 'Regulars' en crew afspraken kunnen maken enzo de meest bevredigende oplossing is.
Waarom closed? Beiden moeten toegang hebben, maar waarom onderscheid maken tussen de users?
O ja, onoverzichtelijke discussies, iedereen gaat door elkaar heen roepen etc.
Zoals hier in LA dus.

* justmental vind dat iedereen wel eens wat meer lef mag tonen
Willen er users een contest beginnen, doe dat dan gewoon, fuck overleg.
Ventileert iemand z'n mening over een crewlid, nou boeiend, laat 'em lekker.

Ik zie nu alleen posities verdedigen bij de crew en poten zagen bij de 'regulars'.
Allemaal nergens voor nodig, moderatie is maar een kleine taak om de uitwassen op te ruimen, de rest van het forum zou van iedereen moeten zijn, ook niet alleen van de regulars+crew.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Hoho justmental! We stellen het juist op prijs als users met een initiatief komen voor een contest, we onderstrepen het over het algemeen (ben nog niet anders tegengekomen) en proberen het zelfs te faciliteren. Lijkt me dat overleg dus prima kan en geen beer op de weg hoeft te zijn.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

justmental schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 14:27:
(...) Willen er users een contest beginnen, doe dat dan gewoon, fuck overleg.
Wat is er mis met even een ICQ'tje naar een crewlid zenden, o.i.d., met de vraag of iets een handig idee is :) ? Als er straks vier contests tegelijk bezig zijn lijkt me dat allemaal niet zo handig :P .
Ventileert iemand z'n mening over een crewlid, nou boeiend, laat 'em lekker.
Als iemand kritiek levert op het beleid of op een crewlid lijkt me dat we daar serieus naar moeten kijken, waar is LA anders voor?
Allemaal nergens voor nodig, moderatie is maar een kleine taak om de uitwassen op te ruimen, de rest van het forum zou van iedereen moeten zijn, ook niet alleen van de regulars+crew.
True..

DM!

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.