Sow, ook Zoefff maar even meenemen dan

.
Ik tel even zo'n vier verschillende bewerkingsstijlen. De eerste vier 'oranje' platen moest ik even aan wennen maar ik vind het toch wel mooi. Hele overgang na die serie van Jasper maar het past wel.
Het crossen pakt lekker uit bij die twee volgende en ik denk dat de foto's voor het crossen ook al aardig wat contrast hadden waardoor het geel in de highlights en het cyaan in de schaduwen mooi verdeeld is.
Daarna wordt het wat natuurlijker met lekkere details en de afsluiter is extreem maar wel lekker

.
Opvallend vind ik idd dat jij voornamelijk voor de details bent gegaan en Jasper meer voor de overzichten (zo lijkt het, ik zie natuurlijk alleen deze selectie).
Z1: De ruis vind ik hier eigenlijk niet zo erg behalve op de muren. Hier lijkt wel een soort grunge laag overheen gegaan te zijn die erg digitaal aandoet. De herfst toning is mooi.
Z2: Frisse plaat eigenlijk wel. Schuine voegt wel wat toe en laat je lijnen lekker uitkomen.
Z3: Mooie scène. Ik ga wel met Jasper mee dat de kleuren nog wat minder kunnen. Ik vind hem nu erg rood.
Z4: Super. Echt een hele mooie rustige plaat. Lekkere kleuren, tegen het abstracte aan en weer die mooie schaduw.
Z5: Zoals gezegd vind ik het cross effect lekker uitkomen. Mooi hoog standpunt en ook hier goeie lijnen.
Z6: Leuk maar wel heel soft op de kranen. Opnieuw mooi bewerkt.
Z7: Ja, erg mooi. DOF ligt wat mij betreft precies goed en goeie toning. Mooi abstract detail.
Z8: Mooie kleuren maar de compo wringt zonder dat ik het echt kan uitleggen. Misschien meer in beeld?, juist minder?, portret? Mijn oog blijft maar naar die toeter(?) trekken, misschien gebrek aan een rustpunt.
Z9: Die is weer erg fijn. Mooi die takken die naar binnen willen i.c.m. met die oude muur. Lichtval is erg mooi, ook in combinatie met de kleuren.
Z10: Leuk maar ook bij jou vind ik hem niet heel bijzonder en vergeleken met de rest wat gewoon. Leuk geflitst maar verder weinig commentaar.
Z11: Yep, die doet het wel goed hier

. Ik krijg meteen allemaal duistere associaties die ik hier maar niet zal delen. Al die (soms raar laag hangende) lampjes vind ik prachtig en de extreme bewerking draagt bij aan een horror sfeertje.
Samenvattend: Ook weer een erg nette serie en 4!, 7, 9! en 11 voor mij.