nomad85: bedankt voor het commentaar, en de complimenten. Claudia zelf was er erg blij mee, en dat was natuurlijk het doel van deze sessie: haar een mooie serie aan foto's geven waar ze trots op kan zijn
fnoff: meer foto had ik daarvan niet, dus kon er niks bij verzinnen

Ik zie nu dat 8 inderdaad ietwat aan de donkere kant is: misschien dat ik zo even een iets lichtere versie neerzet.
Aikeleer: over de sprietjes: dat heeft niks met Photoshop te maken, maar meer met de softbox achter haar: de lens/camera kon blijkbaar niet goed omgaan met het felle licht tov haar haar - iets om volgende keer op te letten
Simon:
het is natuurlijk wel zo dat je net begonnen bent met je flitsset, maar dat moet eigenlijk geen excuus zijn.
Je hebt gelijk, ik moet gelijk vanaf het eerste begin dat ik ze gebruik supergoeie belichting kunnen toepassen: sorry. Ik denk dat je de serie te serieus neemt - ze is geen model nogmaals, en had nog nooit voor de camera gestaan: hou daar alsjeblieft rekening mee

Over de variatie: ze wilde van alles en nog wat aan foto's, van losse lol/hang foto's tot meer geposeerde en vooropgezette dingen. Dus dit hebben we dan ook gedaan, vandaar dat er niet 1 specifiek thema is.
Over het wegkijken bij nummer 8: ik vond daar dat het licht wel mooi op de helft van haar gezicht viel en de andere helft juist niet: net zoals dat het 'langs' haar lijf loopt van rechts al het licht tot links niks: helaas komt dit niet over blijkbaar

Ik was er natuurlijk niet bij, maar de sfeer komt mij zo neer op een testdag van je flitsset, en dat is jammer.
Gelukkig was dat niet het geval, er is behoorlijk wat afgelachen en gegiecheld: foto 6 komt behoorlijk in de buurt van hoeveel lol we hadden zo.
Daarom vind ik het eigenlijk geen showcase, het is gewoon niet af voor mij..
Fijn zo, mijn doel met deze sessie is iig bereikt: Claudia heeft een leuke serie foto's waar ze trots op kan zijn als non-model. Kijk verder eens rond hier in FGS wat je ziet voor topics met [showcase] erin, en vergelijk dat hiermee zonder naar mijn naam te kijken: dan hoop ik dat je er anders over denkt. Kijk eens van wanneer mijn laatste showcase was hier op GoT: bijna een jaar geleden. Daar is een reden voor - namelijk dat mijn showcase-topics vaak uitliepen in ellenlange discussies waar niemand wat aan had.
Daar had ik geen zin meer in, en proef nu oa in jouw commentaar en ook dat van neo dat dit beoordeeld wordt alsof het mijn betaald werk is en ik een topfotograaf ben die nu prutswerk aflevert.
Nee dus. Ik ben gewoon een hobbyfotograaf die dit puur voor de lol doet: waardeer het dan ook alsjeblieft op wat het is en wat je ziet, en niet op mijn naam of wat je erbij zou verwachten. Sorry!
Begrijp me overigens niet verkeerd - het commentaar en de tijd die men erin steekt waardeer ik enorm: daar leer ik van. Ik krijg er alleen een beetje het gevoel bij alsof de verwachtingswaarde her en der te hoog is van wat ik maak, en dat is zeker ook in dit geval, nergens voor nodig

Die artefacts komen denk ik doordat GoT ze resized, doe een viewimage en het is hier grotendeels weg.
Ik zal nog even betere versies posten ja, dat is wel mooier

edit: en done