[showcase] Het zusje van...

Pagina: 1
Acties:
  • 241 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
Grrrrrene :) Claudia vroeg via G5r mij een tijd geleden, of ik foto's van haar wilde maken. Zo gezegd, zo gedaan.

1
Afbeeldingslocatie: http://www.reemhq.net/foto/2007/DSC_8485s.jpg

2
Afbeeldingslocatie: http://www.reemhq.net/foto/2007/DSC_8427s.jpg

3
Afbeeldingslocatie: http://www.reemhq.net/foto/2007/DSC_8442s.jpg

4
Afbeeldingslocatie: http://www.reemhq.net/foto/2007/DSC_8444s.jpg

5
Afbeeldingslocatie: http://www.reemhq.net/foto/2007/DSC_8453s.jpg

6
Afbeeldingslocatie: http://www.reemhq.net/foto/2007/DSC_8478s.jpg

7
Afbeeldingslocatie: http://www.reemhq.net/foto/2007/DSC_8435s.jpg

8
Afbeeldingslocatie: http://www.reemhq.net/foto/2007/DSC_8481s.jpg

9
Afbeeldingslocatie: http://www.reemhq.net/foto/2007/DSC_8488s.jpg

Voordat men het vraagt: ze is geen model, heeft nog nooit een shoot gedaan, en is lerares Nederlands :) Voor een eerste keer dus erg goed bezig!

Voor mijzelf overigens de eerste keer dat ik mijn studiolampen uitgebreid in gebruik nam, dus dat was ook even wennen, komend vanaf een dubbele SB800-setup.

edit: thumbs en grotere/betere versies neergezet: oa 8 minder donker gemaakt :)

[ Voor 45% gewijzigd door Remy op 10-04-2007 21:23 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:26

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

mooie meid, goede poses en redelijke belichting.
Ik zou soms wel willen dat het licht duidelijker van links of rechts kwam, ipv de erg evenwichtige belichting, maar verder wel mooi :)
bij foto 7 heb je dat bijvoorbeeld mooi gedaan, bij foto 1 is de belichting wat minder mooi.
foto 3 mag nog wel wat krapper links, ze mag best tegen de rand van de foto zitten, als je nog maar net een beetje over houdt en dan rechts iets meer ruimte...
foto 8 is algeheel iets te donker, maar vind hem wel wat hebben :)

Je moet altijd wat te zeuren hebben (dat heb ik nu dus wel gedaan)...

nog wat complimenten:
foto 7 heeft mooie verlichting en mooie blik in haar ogen.
foto 2 heeft fijne vlakverdeling, mooie foto (jammer van de voet)
foto 6 vind ik ook lekker weg kijken.

Algemeen kan het soms wel wat krapper gekaderd, tenminste, dat vinden de meesten mooi, ik hou hier wel van, wat meer ruimte om je model.

Tijdje niks van je gezien, maar je hebt hier wat moois neer gezet. Je vorige shoot, met die 2 dames (staat ook in favorieten geloof ik) vond ik minder sterk, dus mooi om te zien dat je jezelf zo verbeterd hebt :)

editje: (bovenstaande is slechts mijn mening en niet pretentieus bedoeld :P)

[ Voor 18% gewijzigd door Nomad op 10-04-2007 00:10 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fnoff
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:08
Vooral 2 en 5 vind ik (erg) goed geslaagd.
Toch ook een kritische noot; 3 vind ik, onderaan, een beetje raar afgesneden en kijkt daardoor niet prettig. Bij 8 verdwijnt haar gezicht in het donker, al zal dat ook aan mijn slecht geconfigureerde scherm liggen...
Verder erg nette serie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:53

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

fnoff schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 13:15:
Bij 8 verdwijnt haar gezicht in het donker, al zal dat ook aan mijn slecht geconfigureerde scherm liggen...
Maar daardoor komt haar figuur wel zeer goed uit.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Goh, deze zag ik aankomen. :P Leuke serie :)

Het lijkt er een beetje op alsof bij foto 1 Photoshop iets te ver is gegaan: haarsprietjes verdwijnen en komen weer te voorschijn. Het doet me een beetje denken aan pogingen om een onderwerp uit een foto te behalen waarbij men niet de goede tolerence heeft gebruikt. Het maakt de foto een beetje rommelig.

Foto 8 vind ik wel wat hebben. Niet te veel nadruk op het gezicht en een rustige achtergrond. Leuk gedaan, mijn favoriet van de serie. :) d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:20
Hmm, ik ben er minder van gecharmeerd, waarom? Ik mis wat consistentie, ik mis wat kracht en ik vind de belichting niet erg mooi. Heel erg vlak, het is natuurlijk wel zo dat je net begonnen bent met je flitsset, maar dat moet eigenlijk geen excuus zijn.

Maar even wat duidelijker hoe ik 't zie. Ten eerste, je hebt een studio omgeving gekozen, opzich niets mis mee, kun je je meer op het model concentreren.

Dat gebeurt keurig op #1, je hebt haar goed in beeld, misschien ietwat te krap. Maar ik snap de combinatie witte achtergrond en neutrale blik niet. Ik vind 'm wat off. Het beeld weet me daardoor niet te boeien, er zit geen dreiging in, niet alsof er een band is tussen de fotograaf en het model, maar meer 'neerzetten en klikken'. Dus die interactie zie ik niet helemaal.

Dan opeens, #2, lifestyle achtig idee, er gebeurt wat, meid bladert op een sofa. Opzich, idee, weer goed. Maar, veel ruimte, veel scherptediepte, en veel grijs. Weer zie ik de combinatie niet. Ik verwacht een beeld met daarin een meid die lekker in mooi licht bladert, ipv dit steriele op een leren sofa.

In 3 heb je best een boeiende blik, houding ook goed, maar ik mis de rest van haar, Dat had de ronding die je in het beeld ziet mooi afgemaakt. Vind ook de sofa hier niet zo passen.

#4 is semi sensueel bedoeld? Mooie ogen heeft ze hoor, maar speel dan met een groothoek effect ofzo, zorg dat er iets is waarmee je weg kijkt.

#5 Ik weet 't echt niet bij deze, ze kijkt uit je beeld weg, met een eigenwijze blik, je denkt aan frisheid, en dan zie je die paarsige grijze achtergrond..

#6 Vrolijk wit op mooi luxeus rood met een schuine compo? Goede blik, maar ik mis de links in het het beeld. Verder leuke foto van haar, dat wel. Ze staat er gewoon mooi op, alleen de uitgebeten vlakken zijn jammer.

#7 Hmm, Ik mis wat richting in de plaat, 't wegkijken doet het niet voor mij en ik vind het kapsel zo niet erg mooi. Verder keurige belichting, al vind ik die grijze achtergrond ook alweer niet mooi.

#8 Mooie belichting nu, en opzich mooie setting, maar _waaaaaaaaarom_ kijkt ze weg, anders had je hier gewoon een topper gehad, waarom weg laten kijken en geen contact? Zo jammer..

#9 Tsja, ze heeft mooie ogen, maar het weet mij niet zo te boeien.

Oftewel, je model is ondanks dat ze een beginner is goed, maar er zijn 2 dingen die ik niet goed vind, #1 de keuzes voor de locatie/setup. Er zitten geen inhoudelijke links, geen idee, geen verhaal. Grijs bij vrolijke platen, rood bij scheve composities. Dat lijkt niet zo te kloppen. En ten tweede, communicatie met model, dat ze vaak wegkijkt bijvoorbeeld, of dat ze je niet aankijkt, of door je heen kijkt. Zó jammer, #8 had prachtig kunnen zijn, maar dan contact! Dat je niet in de lens moet kijken moet je juist moet voeten overtreden. Speel met je model, ik mis dat expressieve. Ik was er natuurlijk niet bij, maar de sfeer komt mij zo neer op een testdag van je flitsset, en dat is jammer. Want met #8 laat je zien dat je 't eigenlijk wel kan, maar als ze nou je aankijkt... Daarom vind ik het eigenlijk geen showcase, het is gewoon niet af voor mij..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Inhoudelijk ga ik voor 90% met Simon mee, ik verwacht bij een studioshoot toch wat meer een serie, een geheel. Ook technisch zit er niet echt een geheel in en dan met name in de kleuren: het varieert van enorm warm (8, 6, 1) tot enorm koel (3, 4, 7). Ik had in een studio-omgeving toch wat meer consistentie gezocht qua witbalans.

Tweede puntje wat ik hier en daar mis is het contact. Toch vind ik nummer zes behoorlijk goed geslaagd, op de uitgebeten vlakken na; maargoed, eerste keer met een flits-set blijft enorm lastig :X Nummer negen was trouwens heel mooi geweest als die softbox niet zo permanent prominent in het oog aanwezig was :) Nummer acht is best oke, maar erg donker en érg geel waardoor het hem niet helemaal doet voor me :)
Freee!! schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 13:34:
[...]

Maar daardoor komt haar figuur wel zeer goed uit.
Mja, bot gezegd: gaat het om tieten of om het model? Ik vind het wegvallende gezicht erg jammer, als je beiden had gewild had je ook wat kunnen maskeren en curven :)

[ Voor 18% gewijzigd door neographikal op 10-04-2007 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:26

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Wat ik nu wel mis en wat neo en simon zelf ook graag willen zijn complimenten. Je mag nog zo goed fotograferen en nog zo goed zelf je foto's beoordelen, complimenten horen er ook bij. Op dpz doen ze dat beter in balans.
Dat mis ik dus bij neo en simon, want hoewel ik het eens ben met het commentaar van jullie dat het geen echte serie is, vind ik foto 2,3,4 en 7 wel mooi als aparte foto's. En dat zeg ik er dan ook juist bij omdat je niet àlleen maar foto's post om weer te leren, soms wil je ook herkenning voor je foto's.
Dingen aanwijzen die fout zijn kun je bijna altijd wel

(zie wel net dat je jpg's behoorlijke artifacts hebben, misschien toch even iets mindere compressie gebruiken?, zie foto 3 haar benen bijvoorbeeld)

edit: Jullie hebben ook wel een beetje gelijk, het voelde wat negatief, maar misschien ook teveel subjectief gelezen, er staat niet alleen negatief commentaar, dus trek me terug in dat commentaar

[ Voor 23% gewijzigd door Nomad op 10-04-2007 18:38 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Dat gebeurt keurig op #1, je hebt haar goed in beeld
In 3 heb je best een boeiende blik, houding ook goed
Mooie belichting nu, en opzich mooie setting
Toch vind ik nummer zes behoorlijk goed geslaagd
Nummer acht is best oke
Nummer negen was trouwens heel mooi geweest als die softbox niet zo permanent in het oog aanwezig was
Zal dan wel aan mij liggen, maar ik geloof dat zowel Simon als ik wel degelijk aangeven wat we wel waarderen.

Die artefacts komen denk ik doordat GoT ze resized, doe een viewimage en het is hier grotendeels weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Inderdaad, nomad, je hebt mij meerdere malen op mijn kritiek gewezen, met ware noten, maar als je kritiek op kritiek geeft, wees dan ook correct :)

Ik zat een beetje te bedenken waarom dit nu mis gaat, misschien teveel wisselingen? Je wisselt achtergrond, kapsel, styling etc, consistentie is ook voor mij steeds belangrijker, en ik merk, dan heb je iets waarmee je een richting op kan, houvast. Geef je zelf een thema, bijvoorbeeld zomer, werk daarin, je moet niet eerst techniek en dan inhoud doen, want ze moeten elkaar ondersteunen :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Remy, met welk doel heb je deze foto's gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:49
lateef schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 18:58:
Remy, met welk doel heb je deze foto's gemaakt?
Lees de eerste zin van dit topic eens :?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Hahn schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 18:59:
[...]

Lees de eerste zin van dit topic eens :?
Dat is de aanleiding, geen doel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

neographikal schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 17:58:Nummer negen was trouwens heel mooi geweest als die softbox niet zo permanent in het oog aanwezig was :)
Ha, dat was nou precies ook het eerste wat me opviel in die foto :) Jammer, want verder zou ze niet misstaan in Het Mooie Ogen Topique.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Haha! Wat leuk. Ik ken haar van vroeger. Ik had deze foto's al op Claudia's hyve gezien en toen ik de naam Grrrene las, viel het kwartje...

Ik wist helemaal niet dat Grrrene gewoon 'René' aka 'de grote broer van Claudia' was, die vroeger bij mij in de klas zat. :P Wat is de wereld verrekte klein, mensen!

Over de foto's heb ik inhoudelijk weinig te zeggen, maar ik vind het zeker geen slechte keus van Claudia om een keer voor een camera te poseren! d:)b

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
nomad85: bedankt voor het commentaar, en de complimenten. Claudia zelf was er erg blij mee, en dat was natuurlijk het doel van deze sessie: haar een mooie serie aan foto's geven waar ze trots op kan zijn :)

fnoff: meer foto had ik daarvan niet, dus kon er niks bij verzinnen :P Ik zie nu dat 8 inderdaad ietwat aan de donkere kant is: misschien dat ik zo even een iets lichtere versie neerzet.

Aikeleer: over de sprietjes: dat heeft niks met Photoshop te maken, maar meer met de softbox achter haar: de lens/camera kon blijkbaar niet goed omgaan met het felle licht tov haar haar - iets om volgende keer op te letten :)

Simon:
het is natuurlijk wel zo dat je net begonnen bent met je flitsset, maar dat moet eigenlijk geen excuus zijn.
Je hebt gelijk, ik moet gelijk vanaf het eerste begin dat ik ze gebruik supergoeie belichting kunnen toepassen: sorry. Ik denk dat je de serie te serieus neemt - ze is geen model nogmaals, en had nog nooit voor de camera gestaan: hou daar alsjeblieft rekening mee :) Over de variatie: ze wilde van alles en nog wat aan foto's, van losse lol/hang foto's tot meer geposeerde en vooropgezette dingen. Dus dit hebben we dan ook gedaan, vandaar dat er niet 1 specifiek thema is.

Over het wegkijken bij nummer 8: ik vond daar dat het licht wel mooi op de helft van haar gezicht viel en de andere helft juist niet: net zoals dat het 'langs' haar lijf loopt van rechts al het licht tot links niks: helaas komt dit niet over blijkbaar :)
Ik was er natuurlijk niet bij, maar de sfeer komt mij zo neer op een testdag van je flitsset, en dat is jammer.
Gelukkig was dat niet het geval, er is behoorlijk wat afgelachen en gegiecheld: foto 6 komt behoorlijk in de buurt van hoeveel lol we hadden zo.
Daarom vind ik het eigenlijk geen showcase, het is gewoon niet af voor mij..
Fijn zo, mijn doel met deze sessie is iig bereikt: Claudia heeft een leuke serie foto's waar ze trots op kan zijn als non-model. Kijk verder eens rond hier in FGS wat je ziet voor topics met [showcase] erin, en vergelijk dat hiermee zonder naar mijn naam te kijken: dan hoop ik dat je er anders over denkt. Kijk eens van wanneer mijn laatste showcase was hier op GoT: bijna een jaar geleden. Daar is een reden voor - namelijk dat mijn showcase-topics vaak uitliepen in ellenlange discussies waar niemand wat aan had.

Daar had ik geen zin meer in, en proef nu oa in jouw commentaar en ook dat van neo dat dit beoordeeld wordt alsof het mijn betaald werk is en ik een topfotograaf ben die nu prutswerk aflevert.

Nee dus. Ik ben gewoon een hobbyfotograaf die dit puur voor de lol doet: waardeer het dan ook alsjeblieft op wat het is en wat je ziet, en niet op mijn naam of wat je erbij zou verwachten. Sorry!

Begrijp me overigens niet verkeerd - het commentaar en de tijd die men erin steekt waardeer ik enorm: daar leer ik van. Ik krijg er alleen een beetje het gevoel bij alsof de verwachtingswaarde her en der te hoog is van wat ik maak, en dat is zeker ook in dit geval, nergens voor nodig ;)
Die artefacts komen denk ik doordat GoT ze resized, doe een viewimage en het is hier grotendeels weg.
Ik zal nog even betere versies posten ja, dat is wel mooier :) edit: en done :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Ja, dat maakt het hele verhaal anders voor mij, én dat kan ik niet uit je geheel halen. Op IRC heb ik het gevoel dat je prof aspiraties had, dus ook vanuit dat oogpunt beoordeeld. Mijn idee over het grijs, ik vind het er gewoon niet bij passen. Ook fotografisch niet. Dus het mag wat frisser, dat is dan mijn beoordeling als je 't over de andere boeg gooit. Misschien handig om volgende keer 't erbij te zetten, zoals lateef 't vroeg, we weten niet zomaar welke kant je opgaat. Maar als het gezellig voor haar zelf is, beetje contact met persoon erbij, andere achtergrondjes, en 't was een dikke voldoende.. Als 't prof was, zie mijn reply :p

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Prof aspiraties, nouja laat ik het zo zeggen: ik doe (voor zover mogelijk, wegens prive omstandigheden gaat dat nu wat minder allemaal) m'n best om de fotografie op een hoger plan te krijgen. Zowel qua organisatie, voorbereiding als uiteindelijke kwaliteit. Als voorbeeld daarvan kan ik geven dat ik met sport aan de slag ga: rally en de Clio cup, om precies te zijn. Kijken of ik daar wat ervaring op kan doen, en of het uberhaupt wat is voor mij of dat ik hopeloos zal falen :P

Om het geheel te verduidelijken: ik doe een aantal betaalde opdrachten per jaar: dan moet je denken aan bruiloften, wat portret/groeps-shoots en wat promo/reclamezaken. Niet echt dingen waarvoor je een pro moet zijn qua naam, kunde of gear, maar wat zich ook weer uitwerkt in het prijskaartje: waar mijn opdrachtgevers dan weer blij van worden :P (tot ik natuurlijk een superbekende steengoeie fotograaf ben..maar tot die tijd :P )
Mijn idee over het grijs, ik vind het er gewoon niet bij passen. Ook fotografisch niet.
Ik heb helaas maar 1 achtergrondrol nog, en wat losse stoffen: meer dan dat heb ik niet beschikbaar, ik moet werken met alle tools en attributen die ik ter beschikking heb :P
Misschien handig om volgende keer 't erbij te zetten, zoals lateef 't vroeg, we weten niet zomaar welke kant je opgaat.
Hopelijk altijd vooruit, al is het maar een beetje ;)
Maar als het gezellig voor haar zelf is, beetje contact met persoon erbij, andere achtergrondjes, en 't was een dikke voldoende.. Als 't prof was, zie mijn reply :p
Nogmaals dank voor je commentaar: het wordt zeer gewaardeerd en zeker meegenomen bij een volgende keer :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Remy schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 20:59:
Claudia zelf was er erg blij mee, en dat was natuurlijk het doel van deze sessie: haar een mooie serie aan foto's geven waar ze trots op kan zijn :)
[...]
Fijn zo, mijn doel met deze sessie is iig bereikt: Claudia heeft een leuke serie foto's waar ze trots op kan zijn als non-model.
[...]
Nee dus. Ik ben gewoon een hobbyfotograaf die dit puur voor de lol doet: waardeer het dan ook alsjeblieft op wat het is en wat je ziet
ik had altijd het idee dat je wat meer pretenties had met je fotografie, maar vanuit dit perspectief zijn dit gewoon goede en ook showcasewaardige foto's.

persoonlijk zou ik een hele andere - veel persoonlijkere - aanpak gekozen hebben wanneer iemand foto's van zichzelf wilt hebben. ook omdat deze foto's niet bedoeld zijn voor één van of beider portfolio's. door de lifestyle/fashion-achtige manier zeggen deze foto's mij niets over de persoon en dat zou mij interessanter lijken.
aan de andere kant kan een beetje (model en fotograaf) spelen natuurlijk ook hartstikke leuk zijn.

foto's twee tot en met acht zijn zeker niet onaardig (de één beter dan de ander), maar ik zou - zeker niet in dit geval - nooit voor zo'n aanpak gekozen hebben.
alleen foto 1 vind ik echt niet kunnen. dat ie niet zo netjes bewerkt is, vind ik dan nog niet zo erg, maar de compostie vind ik saai, ik snap niet waarom je voor die lichtpositie hebt gekozen, maar bovenal komt ze - door de wijze waarop je haar hebt gefotografeerd - hier nou niet bepaald flatteus over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Frisse serie waarbij ik de grijze achtergrond het beste vind uitkomen.

De softbox reflecties vind ik eigenlijk wel passen bij dit type foto's. Wel vind ik soms je softbox wat laag staan waardoor de catchlights onder het midden van het oog vallen. Dat vind ik mooier uitkomen in de foto's waar ze zit of waar het licht van boven komt waardoor de reflecties hoger zitten en ik het licht beter vind vallen.

4, 6 en 8 zijn favoriet (en geen van deze heeft een grijze achtergrond ;)) en vind ik echt een stukje beter dan de rest mede doordat het model er hier goed spontaan op staat.
4 gewoon een mooi portret met een goed gekozen standpunt, 6 een leuke natuurlijke blik en pose.
8 heeft een lekker contrastrijke belichting en dat boeit mij meer dan de wat gelijkmatigere varianten.

Als lifestylefoto, zoals lateef dat zo treffend noemt, vind ik 2 goed geslaagd al is hij wat krap gekaderd links.

De eerste en de laatste zou ik hebben weggelaten: de laatste vind ik simpelweg te close en 1 is erg centraal. Vaak vind ik het afsnijden van boven en aan één zijkant wel mooi maar zoals bij 1 aan drie zijden i.c.m. het centrale kijkt voor mij niet lekker weg.
5 heeft weer wel een erg goeie compo en vind ik ook leuk qua pose.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Remy schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 20:59:

Daar had ik geen zin meer in, en proef nu oa in jouw commentaar en ook dat van neo dat dit beoordeeld wordt alsof het mijn betaald werk is en ik een topfotograaf ben die nu prutswerk aflevert.
Ik heb het beoordeeld zonder naar je pretenties te kijken, maar door gewoon naar de serie te kijken. Dan zie ik een aantal dingen die in het postprocessing traject relatief makkelijk veranderd hadden kunnen worden. Of het beter is of niet is in the eye of the beholder natuurlijk, maar ik had het persoonlijk net even wat anders afgewerkt.Jammer dat je de als opbouwende kritiek bedoelde post zo negatief ervaart. Gewoon doorgaan en hopelijk kun je er voor de volgende keer wat mee?

Ik denk dat dit de enige manier is om te groeien, terwijl je beter wordt zul je ook stevigere kritiek gaan krijgen. Als ik nu mijn eerste party-series af zou leveren, dan krijg ik hier ook een tik over de vingers. En terecht, ik kán beter, er wordt alleen maar gestimuleerd om het onderste uit jouw eigen kan te trekken :)

[ Voor 17% gewijzigd door neographikal op 11-04-2007 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
djengizz schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 23:35:
Frisse serie waarbij ik de grijze achtergrond het beste vind uitkomen.

De softbox reflecties vind ik eigenlijk wel passen bij dit type foto's. Wel vind ik soms je softbox wat laag staan waardoor de catchlights onder het midden van het oog vallen. Dat vind ik mooier uitkomen in de foto's waar ze zit of waar het licht van boven komt waardoor de reflecties hoger zitten en ik het licht beter vind vallen.
Goed punt: de softboxen had ik idd ruwweg op ooghoogte staan, maar ik had ze wat hoger moeten zetten idd: moet nog even de juiste positie/indeling van het licht verzinnen :)
4, 6 en 8 zijn favoriet (en geen van deze heeft een grijze achtergrond ;)) en vind ik echt een stukje beter dan de rest mede doordat het model er hier goed spontaan op staat.
4 gewoon een mooi portret met een goed gekozen standpunt, 6 een leuke natuurlijke blik en pose.
8 heeft een lekker contrastrijke belichting en dat boeit mij meer dan de wat gelijkmatigere varianten.
Dank :)
Als lifestylefoto, zoals lateef dat zo treffend noemt, vind ik 2 goed geslaagd al is hij wat krap gekaderd links.

De eerste en de laatste zou ik hebben weggelaten: de laatste vind ik simpelweg te close en 1 is erg centraal. Vaak vind ik het afsnijden van boven en aan één zijkant wel mooi maar zoals bij 1 aan drie zijden i.c.m. het centrale kijkt voor mij niet lekker weg.
5 heeft weer wel een erg goeie compo en vind ik ook leuk qua pose.
Het is idd een vrij gevarieerde serie geworden - ook in kwaliteit. Toch ben ik zelf ook redelijk tevreden over de foto's, gezien ik op modelgebied alweer even geen shoot had gedaan (maandje of 3 ongeveer) en omdat ze geen echt model is.
Gewoon doorgaan en hopelijk kun je er voor de volgende keer wat mee?
Zeker wel, bedankt voor het commentaar: een volgende keer ga ik meer moeite doen in de pp-hoek voor het eindresultaat :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1