Het grote Citroën topic

Pagina: 1 ... 11 ... 50 Laatste
Acties:
  • 253.505 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince Dexa
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09 16:20
Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 10:15: als je op de baan bent en je ziet een takelwagen passeren dan is het in de meeste gevallen zo'n franse citroen die erop staat die de geest heeft gegeven.
Kijk dat zijn de argumenten!
je hebt me overtuigd, ik verkoop vanmiddag nog mijn C5 (met 220.000km op de teller zonder enige storing of pobleem).
8)7

Now go away or I shall taunt you a second time!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:50

Vrijdag

De Zwarte

Vince Dexa schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 11:56:
[...]

Kijk dat zijn de argumenten!
je hebt me overtuigd, ik verkoop vanmiddag nog mijn C5 (met 220.000km op de teller zonder enige storing of pobleem).
8)7
En geheel in de lijn van die bekende franse schrijver (de Sade) zadel je dan andere met de rampspoed en ellende op :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Ach, er zijn genoeg merken die ook problemen hebben. Dat is echt niet alleen frans spul, zelfs Mercedes heeft er last van terwijl iedereen er heilig van overtuigd is dat ze nooit stuk gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Laatst online: 13:26

Standeman

Prutser 1e klasse

Weet iemand misschien of het een beetje zelf te doen is om bij een Xantia (96) een relais tussen het slot te solderen? Dit zal het schema moeten zijn. Ik heb op zich wel wat basis electronica-kennis en kan redelijk solderen. Volgens mij moet het schema wel werken..

Het demonteren zou ook vrij makkelijk moeten zijn, aangezien ik geen airbag o.i.d. heb.

Waarom ik dit wil doen is omdat ik namelijk het probleem heb dat mijn achteruitverwarming / ventilator het soms niet doet. Op verschillende fora heb ik al gelezen dat dit probleem waarschijnlijk door een ingebrand contactslot komt en dat dit een bekend probleem bij Xantia's is.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-09 20:08
Clithopias schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 12:56:
Ach, er zijn genoeg merken die ook problemen hebben. Dat is echt niet alleen frans spul, zelfs Mercedes heeft er last van terwijl iedereen er heilig van overtuigd is dat ze nooit stuk gaan.
Ik vind het op zich wel gunstig, dat auto's zoals de Xsara door de massa afgeschilderd worden zoals Franse rotzooi, roestbak, schroot, etc.

Mijn ervaring met de Xsara (hebben een aantal gehad) is dat je op de 2e hands markt hiermee voor relatief weinig geld een leuke en betrouwbare auto koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 10:15:
Dat Citroen kwa duurzaamheid en drol is, is ook de wereld niet vreemd, dit ontkennen gebeurt alleen door aanhangers van het merk die enige objectiviteit vreemd is.
Heb je meer dan 1000 Citroens gehad dat je het objectief kunt beoordelen? Mijn vader rijdt al zijn hele leven Citroen (ik vind het een kutmerk) maar qua betrouwbaarheid heeft hij weinig te klagen gehad.

Hier trouwens een aantal statistieken van mensen die wél weten waar ze het over hebben (ADAC)
Afbeeldingslocatie: http://www.amt.nl/upload/9aea1a69-f8a8-4d19-a93d-9cf71ae21c6d_image8972246392866809508.gif
Deze tabel geeft het aantal pechgevallen per 1000 auto's van hetzelfde bouwjaar. Merk vooral op hoe Citroen geen één rood vakje heeft.

[ Voor 27% gewijzigd door tdw op 27-10-2010 13:31 ]

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*
Modbreak:Die vorige reacties hadden nog enigzins raakvlak met dit topic, hoewel de argumentaties voor je stellingen uiterst zwak waren of grotendeels zelfs ontbrak. Maar dit soort kinderachtige gedoe houd je maar lekker voor je. Buiten dat het een troll is, is het compleet offtopic.

[ Voor 86% gewijzigd door Steffie op 29-10-2010 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

*knip*

[ Voor 96% gewijzigd door Steffie op 29-10-2010 02:18 ]

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tdw schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 13:25:
[...]

Heb je meer dan 1000 Citroens gehad dat je het objectief kunt beoordelen? Mijn vader rijdt al zijn hele leven Citroen (ik vind het een kutmerk) maar qua betrouwbaarheid heeft hij weinig te klagen gehad.

Hier trouwens een aantal statistieken van mensen die wél weten waar ze het over hebben (ADAC)
[afbeelding]
Deze tabel geeft het aantal pechgevallen per 1000 auto's van hetzelfde bouwjaar. Merk vooral op hoe Citroen geen één rood vakje heeft.
In Duitsland kom je echt veel Franse merken tegen hoor, daar weten wel beter hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Je spreekt hier uit ervaring. Je hebt gewoon pech gehad. Kijk nou eens naar die ADAC-statistieken die ik net post. Citroen zit gewoon op het gemiddelde of beter.
En precies waar is het punt over duurtests, duurzaamheid, uitval-rate of sowieso betrouwbaarheid? Top Gear krijgt auto's 1 dag tot 1 week te leen. Ze raggen met dat ding en vellen er een oordeel over.

[ Voor 51% gewijzigd door Steffie op 29-10-2010 02:19 ]

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Laatst online: 13:26

Standeman

Prutser 1e klasse

Heb je die links zelf wel eens gelezen?

Over de kwalitiet

C1:
Toyota builds all three variants, so although they are definitely built to a budget with fairly Spartan spec, the dash is funky and well put together. Nothing feels like it'll break, just don't expect a leather dungeon.
Grand C4 picasso
Citroen has tried hard here, so the Picasso feels more than able to stand up to the rigours of a three-toddler family, but tough-feeling plastics aren't necessarily the most tactile.
C4:
Let's face it, Citroen hasn't got the greatest reputation but the C4 is really very nice. Well screwed together and funky touches like hub-centre steering make this a lovely car to mooch about in.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:07

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Volgens mij is het grootste probleem van Top Gear met Citroën dat het Frans is, en ze hebben een hekel aan Franse auto's omdat het wel leuk is om de oude Engeland-Frankrijk strijd in ere te houden.
Misschien speelt het mee dat er geen/niet veel supergave scheurauto's vandaan komen zodat Jeremy heel hard POWERRRRR kan schreeuwen. Ze zeggen bijna nooit wat over degelijkheid of comfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
:X Mensen, waar gaat het over? pgm5700 (redelijk nieuw hiet op GoT) vindt Citroën overduidelijk niets en is overstapt naar een Toyota. Laat 'm voor de rest lekker flamen, houdt vanzelf wel op :>

@pgm5700: er is ook een mooi Toyota topic, kan je daar je hart luchten over hoe goed Toyota is.

/me zo, moest ik toch even kwijt als Toyota Yaris rijder, die komende week een proefrit gaat maken in een Citroën DS3

[ Voor 8% gewijzigd door Magic6399 op 27-10-2010 17:12 . Reden: linkje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Laatst online: 14:04
Waarom gaat pgm5700 niet in het Toyota topic zitten klussen?

Zelf heb ik al heel wat kilometers Frans gereden en er nog nooit echte problemen mee gehad.
Snap niet waar die gast zich druk over maakt.

Iedereen is toch vrij om te rijden wat zij/hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A Shame really,
http://www.flickr.com/gro...iscuss/72157594537661567/

http://hubpages.com/hub/L...onship-with-my-Citroen-C5

http://www.autoblog.nl/ar...n-c5-is-een-echte-duitser

Luister:
http://www.radio2.be/dema...detail.cfm?artikelid=1027

Nu denken ze de oplossing gevonden te hebben door de Duitse merken na te doen, wat meteen de prijs de hoogte in duwt. Het mooiste bewijs dat ze het tot nu toe niet goed deden, trouwens het merk is als bedrijfswagen niet populair te noemen vanwege de regelmatig terugkerende gebreken, en de tijd dat ze in de werkplaats vertoeven.

Ja het rijdt goed hoor, maar je weet niet hoelang het zal duren hé

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2010 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-07 11:47
Kunnen we het alstublieft weer gewoon normaal over Citroen's hebben? Want dit gaat natuurlijk helemaal nergens over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Kutbron. Wat was er stuk? Bij welk kilometrage? Hoe oud?
Ok, ze heeft pech met dat ding. Helaas betekent 1 kapotte auto in een serie niet gelijk dat alle auto's uit die serie (of zelfs van dat merk) kutbakken zijn.
Je probeert te zeggen dat de kwaliteit van Citroen niet goed is omdat.. ze duitsers nadoen?
Wederom, wat zegt dit over de kwaliteit?
Nu denken ze de oplossing gevonden te hebben door de Duitse merken na te doen, wat meteen de prijs de hoogte in duwt. Het mooiste bewijs dat ze het tot nu toe niet goed deden, trouwens het merk is als bedrijfswagen niet populair te noemen vanwege de regelmatig terugkerende gebreken, en de tijd dat ze in de werkplaats vertoeven.
Oke ik snap je. Imitatie is kut. Altijd. Geen uitzonderingen. Overigens wordt de bedrijfswagenlijn gedeeld met Peugeot (en volgens mij ook renault), maar dat zijn goede merken.

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:59
gwystyl schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 16:13:
Volgens mij is het grootste probleem van Top Gear met Citroën dat het Frans is, en ze hebben een hekel aan Franse auto's omdat het wel leuk is om de oude Engeland-Frankrijk strijd in ere te houden.
Misschien speelt het mee dat er geen/niet veel supergave scheurauto's vandaan komen zodat Jeremy heel hard POWERRRRR kan schreeuwen. Ze zeggen bijna nooit wat over degelijkheid of comfort.
Aflevering 08x05: Jeremy in een CX25 Prestige Turbo en een C6. Leuk om weer eens terug te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 18:35:
:') ja... ik wacht al bijna 8 jaar en meer dan 400.000km..... (da's 50dkm/jaar, jaar in, jaar uit)
Ik word het wachten idd wel een beetje beu.... koop je een franse auto......gaat ie niet stuk!!!
Snap jij het?

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:46

Xanax959

relax...

Ik lees steeds meer berichten over waterpompen die bij de oudere C1's kapot gaan bij lage kilometerstanden. Zou Toyota bij de Aygo japanse en bij de C1 Franse waterpompen hebben gemonteerd? ;)

Citroëns zijn dan misschien niet perfect, maar mijn Xantia 2.1Td rijdt wel verdomd lekker op onze Nederlandse "we doen pas onderhoud als het écht stuk is" wegen.

Atari portfolio Dos 2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

ik ken zat top gear afleveringen waar ze wel pro frans zijn. Toen de ZX uitkwam in de jaren 90 vonden ze hem lelijk maar wel een goed product. En je hebt ook een fantastische aflevering waarin ze bij een wedrenbaan met een cameraploeg de paardenraces filmen. Alleen de camerawagen van Citroen leverde scherpe beelden. En oh ja, wie won de WRC rallys de laatste 6x op rij? Toch een behoorlijke duurproef voor de automerken lijkt me. Ja dat was Loeb in zijn xsara en later c4. Maar ik ben aan het feeden.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:59
Jazzper schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 21:54:
En je hebt ook een fantastische aflevering waarin ze bij een wedrenbaan met een cameraploeg de paardenraces filmen. Alleen de camerawagen van Citroen leverde scherpe beelden.
Zoals ik al schreef: aflevering 08x05.
Niet alleen de opname rond de renbaan, maar ook het commentaar van JC op de eigenzinnige uitvoering en layout van de CX25 vond ik erg vermakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 22:07
Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 18:35:
A Shame really,
http://www.flickr.com/gro...iscuss/72157594537661567/

http://hubpages.com/hub/L...onship-with-my-Citroen-C5

http://www.autoblog.nl/ar...n-c5-is-een-echte-duitser

Luister:
http://www.radio2.be/dema...detail.cfm?artikelid=1027

er zijn ook van die lui die hun merk Toyota (het kopieer merk uit de jaren 70) het walhalla der vierwielers vinden, en daar niet objectief kunnen over oordelen.
Ja het rijdt goed hoor, maar je weet niet hoelang het zal duren hé, remt ie wel of remt ie niet??
Liever oud en Frans, dan nieuw en Japans. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Jazzper schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 21:54:
ik ken zat top gear afleveringen waar ze wel pro frans zijn. Toen de ZX uitkwam in de jaren 90 vonden ze hem lelijk maar wel een goed product. En je hebt ook een fantastische aflevering waarin ze bij een wedrenbaan met een cameraploeg de paardenraces filmen. Alleen de camerawagen van Citroen leverde scherpe beelden. En oh ja, wie won de WRC rallys de laatste 6x op rij? Toch een behoorlijke duurproef voor de automerken lijkt me. Ja dat was Loeb in zijn xsara en later c4. Maar ik ben aan het feeden.
Top Gear zijn Engelsen, dus anti-Frans, maar ze zijn pro-Citroën. Ook toen de nieuwe C4 kwam met vaste middenstuk van het stuur.
Over de C6 zeiden ze "We like it, watch it flop". En ze hielden er niet van omdat hij zou floppen maar omdat ze zo'n wagen echt leuk vinden.

Wanneer hebben ze dat over een Toyota gezegd. Het enige wat ze met Toyota's gedaan hebben is voetballen met Aygo's.
Oh ja, en de Prius belachelijk gemaakt.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Maasluip schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 07:44:
[...]

Top Gear zijn Engelsen, dus anti-Frans, maar ze zijn pro-Citroën. Ook toen de nieuwe C4 kwam met vaste middenstuk van het stuur.
Over de C6 zeiden ze "We like it, watch it flop". En ze hielden er niet van omdat hij zou floppen maar omdat ze zo'n wagen echt leuk vinden.

Wanneer hebben ze dat over een Toyota gezegd. Het enige wat ze met Toyota's gedaan hebben is voetballen met Aygo's.
Oh ja, en de Prius belachelijk gemaakt.
En ze hebben nog iets met een pickup truck gedaan volgens mij? En wel vaker wat met 4x4's, waar ze volgens mij wel aardig uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Oh ja, klopt. Die pickuptrucks zijn onverwoestbaar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

oei.. nissan roept 2,1 miljoen autos terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Echt, lees jij je links wel?
Overal staat Citroën gemiddeld of bovengemiddeld in de tabellen. Tussen merken als Nissan en Kia die toch wel bekend staan voor betrouwbaarheid.

Jij hebt echt geen flauw idee waar je het over aan het hebben bent, hé?

Overigens zijn de mannen van Top Gear, als je die al als referentie mag gebruiken, grote Citroën fans. Clarkson vindt de CX een prachtbak vol karakter, de DS wordt door May en Hammond op handen gedragen, en de nieuwe DS3 draagt hun een ongeëvenaarde "we all like it" weg van de drie presentatoren.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
Dat jullie er nog op ingaan, onderstaande quote zegt al genoeg over hem.
_O-

[ Voor 43% gewijzigd door Steffie op 29-10-2010 02:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*
Modbreak:Wat heb ik je nou gezegd over de omgangsnormen op het forum. Dergelijke formuleringen horen hier niet thuis, want je schoffeert users. Dit is de laatste waarschuwing.

*knip*

[ Voor 69% gewijzigd door Steffie op 29-10-2010 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*
Modbreak:Voordat je links dumpt naar ervaringen, wil ik je verzoeken om eerst maar eens inhoudelijk in te gaan op de bovenstaande reacties. Daarin worden argumenten aangedragen die jouw stelling tegenspreken.

[ Voor 89% gewijzigd door Steffie op 29-10-2010 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Mensen die klagen klinken altijd luider dan mensen die tevreden zijn. :F

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
@pgm5700
Heb je een directe ervaring? Deel die of klaag Citroen aan want wat je nu doet slaat nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*
Modbreak:Zie de modbreak in deze post:
Verwijderd in "Het grote Citroën topic"

[ Voor 94% gewijzigd door Steffie op 29-10-2010 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

wat.doe.je.in.dit.topic.ffs?

als ik google op [insert willekeurig merk] + problemen kan ik nog paar staatjes maken, vrind!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
Zullen we het maar weer over onze Citroens hebben en hem vergeten?

Vanmiddag inlaatspruitstuk even losgehad en weer gemonteerd met vloeibare pakking, had last van valse lucht waardoor ze stationair steeds onrustiger ging lopen. Hopelijk heb ik daar nu geen last meer van, kan het morgen pas testen als de vloeibare rommel is opgedroogd.

Ook nog even gekeken waar de olielekkage vandaan kwam, nokkenaskeerring achter het distributietandwiel was eruit geperst. Waarschijnlijk aan de andere kant ook (verdeler is drijfnat) en misschien ook op het onderblok. Binnenkort maar wat keerringen en pakkingen bestellen en alles maar in een keer aanpakken, afgezien van krukaskeerring achter de koppeling dan. Hopelijk blijft het daarna wel droog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Nou, straks eens kijken bij de garage naar de Saxo :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

haha mooi paradoxaal stukje, clithopias. Zin 1: laten we hem vergeten met zijn gezeur dat citroen niet goed zou zijn en vervolgens 2 alineas met problemen ;)

maar kun je er goed bij met die keerringen of moet je hele blok gelicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
Als je auto bijna 20 jaar oud is moet er weleens wat aan gebeuren, daarnaast mankeert er aan een BX altijd wel wat :P

Keerringen zijn redelijk makkelijk en snel te vervangen, alleen achter het vliegwiel niet want dan moet de bak eraf (laten we mooi zitten dus) Al zou dat ook makkelijk kunnen binnen een dag. Bij mijn vorige kwam ik op woensdag eind van de middag thuis, begin van de avond lag de bak eraf en vrijdag na een paar uurtjes zat alles er weer onder om zondag een circuitdag te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Zo, nu ben ik ook Saxo rijder 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

van harte! pics!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

het lijkt er op dat ik binnenkort van ex citroen rijder weer citroenrijder ga worden.

als het niet tegenzit ben ik binnenkort eigenaar van een sprankelende originele BX 19 GTi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Leuk, Gti-tjes zie je niet zo vaak...

Vandaag schoot de voltmeter van mijn eend opeens het rood in, gelukkig was ik toevallig net onderweg naar de eendenboer. Nieuwe spanningsregelaar en koolborstels maar het mocht niet helpen.
Thuis de multimeter op de accu zet en die gaf 16V aan, bij de sloop een nieuwe erop gezet maar mijn multimeter zei nog steeds 16V... Steek ik de mm in het stopcontact geeft ie vrolijk 270V aan :')

Voltmeter geeft nu helemaal niks aan dus ik gok erop dat die gewoon aan zijn eind is, hopen dat het geen gevolgen heeft voor de apk morgen...

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Hier nog een review van mijzelf v/d DS3
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/11/08/1289228608-210.jpg

Vandaag mocht ik mijn karre C1 een dagje ruilen tegen een volle DS3.
Iets waar ik naar uit keek.. Vanaf dat ik deze auto op de openbare weg zag vond ik het een zeer kek autotje.
Een keer wat anders, wellicht wat dik erop, maar toch een leuk altenatief voor de gevestigde meuk.

De uitvoering was een 1.6 ( zonder turbo ) van 120pk. Jammer want ik had graag de 1.6 met turbo willen testen. Maar hellaas. Deze was het meest verkochte model gezien hier een 20% bijtelling op rust.

120pk, maakt dat deze wagen spannend ? Nee zeker niet. Deze auto moet het vooral van de looks want snel of sportief rijden doet het zeker niet. Het viel me zelfs tegen. Na in verschillende bladen gelezen te hebben dat de wagen als sportieve tak van Citroen dienen, had ik er iets meer van verwacht.
Goed, er is dus nog een 160pk versie, en nog een gelimiteerde 211pk, maar een wat snellere motor maakt niet gelijk een sportieve auto. En wat de gelimiteerde versie betreft, die zijn al uitverkocht.

Dus Jan Modaal zal het moeten doen met een 120 , of 160pk versie.. Of wachten op een occasion.
Tevens is er nog een 14% bijtelling uitvoering, een diesel. Maar dat zal het rijgedrag zeker niet spannender maken.

Het comfort heeft de overhand. Het zoeft allemaal best, de cruizecontrol werkt goed en makklijk. Het stuurt allemaal erg licht. Verwarmde stoelen, leuke navigatie / bedieningsscherm met opties die je in een mobiele telefoon zou vinden. Denk aan het aanpassen van de kleurenlayout, geef het een ander thema en je interieur toont weer anders. Ook het intrumentenpaneel ziet er goed uit. Leuke klokjes. Wel erg druk allemaal.

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/11/08/1289228608-223.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/11/08/1289228608-221.jpg

De pianolak is volop aanwezig. Wel verplicht het je om je interieur schoon te houden want je ziet alles op deze lak. Het stuur is leuk vormgegeven, al kan ik me voorstellen dat het niet lekker beetpakt wanneer je auto met -10 buiten staat. De onderkant van het stuur is bedekt met een flink stuk metaal, wat erg koud aanvoelt.

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/11/08/1289228608-222.jpg

De stoelen zitten goed ! Deze wagen was voorzien van ledere sportstoelen die goede zijwaarse steun bieden. Ook de deurpanelen waren mooi met ( nep ? ) leder bewerkt.

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/11/08/1289228608-259.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/11/08/1289228608-234.jpg

Van buiten ziet de auto er leuk uit. Het is een apart design, leuk is de dagrijverlichting. en de kleurinstellingen die je zelf helemaal kan samenstellen. De buitenspiegels laten zich electrisch inklappen en het zicht naar buiten is rondom goed te noemen.

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/11/08/1289228608-235.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/11/08/1289228608-246.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/11/08/1289228608-247.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/11/08/1289228608-258.jpg

Al bij al best een leuke auto !
Alleen erg jammer van het rijgedrag. Het onderstel weet niet goed raad met hobbels in de weg, waardoor de koets onrustig en ongecontroleerd gaat schudden. Ook stuurt het allemaal net even wat te licht, waardoor er weinig communicatie is met het wegdek. En de motor zou standaard met turbo moeten zijn. Deze turboloze is echt te saai.

Deze uitvoering zoals gereden kost 25k.
Zonder leder en navigatie gaat de prijs richting de 20k
En er is nog een diesel die start bij 18k.

Ondanks de negatieve punten, zeker een waardige concurrent voor zijn ( onder ) klasse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Als ik idd naar de specs kijk is de normale 1.6 idd een beetje lui: 120PK met 1050kg en toch maar 9,9 sec. naar de 100.
Dat is langzaam voor dat vermogen met dat gewicht.
Ter vergelijk: de 1.6 thp heeft 'maar' 30 pk meer, is bijna 100kg zwaarder, maar is bijna 2 sec(!) sneller naar de 100 (8,1 sec).
Dan zou je bijna zeggen dat die 1.6 een (hedentendage) ongunstige vermogenskromme heeft. Dit zijn namelijk eerder cijfers voor een auto van 10 jaar oud oid.
Een huidige bmw 1 serie bijvoorbeeld met vergelijkbaar vermogen (116i) presteert welliswaar redelijk gelijk (10.2 sec), maar is 200kg zwaarder.

Wellicht is die ds3 zwaarder dan opgaaf. 1050kg is licht, en het verschil met de 1.6thp vind ik groot (hoe zwaar kan een turbo zijn ;))

[ Voor 11% gewijzigd door mr_petit op 10-11-2010 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
mr_petit schreef op woensdag 10 november 2010 @ 22:23:
Als ik idd naar de specs kijk is de normale 1.6 idd een beetje lui: 120PK met 1050kg en toch maar 9,9 sec. naar de 100.
Ter vergelijk: de 1.6 thp heeft 'maar' 30 pk meer, is bijna 100kg zwaarder, maar is bijna 2 sec(!) sneller naar de 100 (8,1 sec).
Dan zou je bijna zeggen dat die 1.6 een (hedentendage) ongunstige vermogenskromme heeft. Dit zijn namelijk eerder cijfers voor een auto van 10 jaar oud oid.
Een huidige bmw 1 serie bijvoorbeeld met vergelijkbaar vermogen (116i) presteert welliswaar redelijk gelijk (10.2 sec), maar is 200kg zwaarder.

Wellicht is die ds3 zwaarder dan opgaaf. 1050kg is licht, en het verschil met de 1.6thp vind ik groot (hoe zwaar kan een turbo zijn ;))
Apart inderdaad. Mijn Xsara Break 1.6i 109pk uit 2001 haalt die 9.9s namelijk ook! En die weegt 100kg meer..

Die 1.6i 120pk motor zit tegenwoordig ook overal in, dus daar zal het niet aan liggen. Zou de boordcomputer aangepast zijn om die 20% bijtellingsnorm te halen? Ik vermoed van wel..

I mentioned it once, but I think I got away with it.

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:24
mr_petit schreef op woensdag 10 november 2010 @ 22:23:

Grappig genoeg krijgt deze motor op alle buitenlandse versies van de DS3 een 8.9 bij de 0-100. Dus hoe het nu precies zit is erg onduidelijk. Zie ook de Engelse wikipedia pagina, waar ook over 8.9 wordt gesproken. Het lijkt me sterk dat hij enkel voor Nederland anders is afgesteld, temeer om dat het CO2 cijfer in alle landen gelijk ligt. Wellicht een communicatiefoutje van Citroën NL?

Feit is dat het een prachtauto is met een klasse interieur. Ik rijd momenteel een Polo en dat voelt toch wel heel erg saai en standaard aan. Er is niks mis mee, maar daar is alles mee gezegd. Zo'n DS3 is gewoon een vet bakkie. Lekker opvallend met z'n ledjes, mag ook wel eens in dit door grijs en zwart gedomineerde land. Onder de 14% dieseltjes is het verreweg de leukste, hoewel qua interieur de Punto Evo ook prachtig is. Maar qua weggevoel en zitting zullen ze wel flink van elkaar schelen.

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

ja idd... Citroen duitsland geeft gewoon 8,9 sec op. Mijn gegevens heb ik van carbase (autoweek).

Op citroen nederland wordt ook 8,9 gegeven zie ik nu, dus Carbase zit er gewoon naast... :/
De 1.6 thp staat er ook niet goed in (8,1 sec, en dat moet 7,3 zijn)

Maar de ds3 is inderdaad een heel mooi en modieus autotje om te zien. Werd ook wel weer tijd voor citroen.
Ze hebben namelijk een enorm imagoprobleem (ouwelullemerk).
Ik vind het dan ook een ontzettend slechte zet dat die snelle DS3 alleen als zeer gelimiteerde oplage (1000 stuks ofzo) is geleverd (en te duur).
Wil je jonge (mannelijke) klanten aantrekken, dan is het hebben van een potent model in je aanbod een must.
Niet dat elke jonge mannelijke klant die zal kopen, maar ze kunnen zich ermee identificeren. En de1.6 thp is eigenlijk net niet potent genoeg (ook niet qua looks) als je kijkt naar bijv. concurrenten mini (cooper s en works) en renault.
En dat is jammer, aangezien de sportieve winsten in wedstrijden (rally) er wel zijn. Dat buiten ze ook niet genoeg uit zoals subaru en ford etc dat in het verleden deden.
Qua marketing en product placement moeten ze nog veel leren bij citroen.
Peugeot doet dat gek genoeg doorgaans beter en dat is toch ongeveer hetzelfde bedrijf....

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:24
Aan de andere kant, er zijn ook mensen die er graag gewoon leuk bij rijden en die het gehele gevoel en de uitstraling van het model waarderen, ook qua weggedrag. De snelste versie ligt nu eenmaal niet in het financieel bereik van iedereen. Jonge mannelijke klanten zullen waarschijnlijk toch niet voor een DS3 kiezen puur om het feit omdat er op het moment geen 2e hands markt voor is. Maar goed, volgens mij kickt men hier in Nederland sowieso meer op Duitse auto's als VW en Seat, met af en toe een uitstapje naar de kleine Peugeots als scheurijzer alternatief. De DS3 is gewoon als en wat exclusiever model op de markt gezet.

Ondanks dat ik het wel eens met je ben over hun imago en hoe hun product placement is, moet ik ze toch te kennen geven dat ze de DS3 wel netjes op de markt hebben gezet met de anti-retro campagne. Of het nu puur afzetten is tegen de Mini of niet, feit is dat ik er toch al verscheidene mensen over heb gehoord. Vaak zijn dit dan weer wel mensen die eigenlijk niet veel met auto's hebben, dus of het ook positieve financiële gevolgen heeft, dat zal de tijd uit moeten wijzen. Meer aandacht voor het feit dat ze nu ook 14% modellen hebben van de C3 en DS3 zou zeker geen verkeerd idee zijn. Ze kunnen daarmee twee verschillende segmenten tegelijk bedienen, en het zijn zeker mooie auto's.

Edit: Wat betreft de carbase van Autoweek, die klopt inderdaad niet altijd. Ze hanteren nog de oude gegevens. Pas is er echter wel een artikel geweest waarin ze hun eigen bevindingen hebben gedaan qua acceleratievermogen van de 1.6VTi, en dat zou om en nabij de 10.0 zijn geweest. Maar goed, hoe dat wordt gemeten is de vraag. Trappen ze hem vol door in z'n 2 en 3, of schakelen ze op een wat meer gangbare manier op? Uiteindelijk is het ook maar een getal, voor Nederlandse begrippen zal het sowieso snel genoeg zijn. De meeste mensen worden niet beperkt door het motorisch vermogen, maar door het rijgedrag van danwel henzelf, of hun voorligger ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Cid Highwind op 11-11-2010 11:02 ]

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Met jonge mannen bedoel ik mannen van omstreeks de 30 jaar ;)
Mensen die dus bijvoorbeeld in het lagere leasesegment kijken wellicht voor hun eerste leaseauto, en de keuze moeten maken tussen golf, leon, mini, giulietta en dus ook DS3.

Die markt is heel erg belangrijk, omdat daar vaak de (levenslange) binding met een merk begint. Die mensen kopen dus later (als de carriere op het hoogtepunt zit; dus 40-55 jaar) de dure modellen van het merk (goed uitgeruste C5, C6) waar veel meer aan verdient wordt.
Als je die jonge mensen dus nu niet bind aan je merk, kost je dat heel veel geld in de toekomst.
Volkswagen heeft er wel eens een spotje over gemaakt (dus in de jaren 70 een kevertje, 80 de golf, 90 een passat en nu een bejaardemodelletje)
Citroen verkoopt de leasesegmenten (C5), gezinssegmenten (grande picasso) en bejaardesegmenten goed, maar auto's voorheen gericht op jongeren (c2, c3) werden bar slecht verkocht. Alleen de C1 deed het goed, maar dat is ook boodschappenwagensegment (en het is een aygo).
Een 'C4 'by Loeb'' is volgens mij slecht verkocht, mede omdat alleen de naam sportieve aspiraties had. Het was geen golf GTI zeg maar.

• Clithopias
Jazzper schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 14:53:
het lijkt er op dat ik binnenkort van ex citroen rijder weer citroenrijder ga worden.

als het niet tegenzit ben ik binnenkort eigenaar van een sprankelende originele BX 19 GTi!
Pics! :P

Niet helemaal origineel toch? 'Vuil' GTi blok ipv die suffe DKZ (die ik nu heb, gelukkig wel een snelle nokkenas)

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

yay, dinsdag waarschijnlijk superstrakke AX kopen :) ben dr nu al helemaal blij mee. (alleen nog ff proefritje maken en onderhandelen over de prijs..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Ik moet eerlijk bekennen dat ik echt alleen een beetje fan ben van de nieuwere Citroens.
De oudere modellen <05 vind ik meestal verschrikkelijk ^_^''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

haha, mja, als je zelf beetje goed bent met sleutelen, dan kun je zelfs de beruchte franse electronica weer fixen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

die pics komen niet..
was helemaal rond maar toen 2 dagen voor ik er heen ging stopte mijn baan ineens :x
nu geen auto meer nodig voorlopig. Slecht verhaal :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Lasteraar schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 07:13:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik echt alleen een beetje fan ben van de nieuwere Citroens.
De oudere modellen <05 vind ik meestal verschrikkelijk ^_^''
Typisch, ik heb het meer andersom. Maar dan heb je het wel over heel erg vroeger, zoals de DS. BX'en en Xantia's en XM'en vond ik ook mooi, maar aan je smileygebruik te zien was je toen waarschijnlijk nog niet eens geboren :P

De huidige Citroens zijn niet meer zo gewaagd als vroeger, omdat er blijkbaar ook geen markt meer voor is. Jammer.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Fan van oud & nieuw, meer van oud dan nieuw, al begin ik stiekem wel érg verliefd te worden op de DS-reeks.. :9

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

The Legend

*Plop*

Zijn er nog C5 berline eigenaren in dit topic? Ik ben lang (2 meter) en vraag me af hoe de ruimte achter het stuur is met mijn lengte. Zijn de stoelen goed en groot genoeg? Valt me op dat er best veel C5's te koop staan. Je hebt al een 2004 model met rond de 100k op de klok voor iets meer dan 5000 euro.

Ik ben toch malle pietje niet!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Ik heb geen c5 berline maar een c5 break.
Ik weet niet waar je tussen twijfelt, maar een C5 is doorgaans een stuk groter dan z'n concurrenten als de bmw3 audi a4, mercedes C, passat etc. Denk eerder aan een mercedes E of een audi A6.
Qua lengte is het lastig te beoordelen (ben zelf 1,87), maar ik denk wel dat je redelijk past. Beter dan in bijv een passat.
Zelf vind ik de stoelen niet zo heel goed: net wat te weinig zijdelingse steun, en de kwaliteit van het schuim in de stoelen is matig. Veel stoelen hebben last van dat het schuim in de zitting scheurt onder de stof. Dit gebeurt bij het linker dijbeen (bestuurderskant) in de lengterichting. Let hierop bij aankoop: een nieuwe zitting is duur (300 euro oid). Zittingen kunnen ook doorzakken, maar met 100k is die kans gering.
Voor de rest zijn grote citroens gebruikt natuurlijk vaak een goede deal: ze schrijven af als gekken, dus kan je voor relatief weinig een jongere grote luxe auto met minder kilometers rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Nu online

The Legend

*Plop*

Ik kijk eigenlijk alleen naar de C5 op het moment, omdat die ivm afschrijving zo ongeveer de enige auto in ons budget is waar ik in pas :P Ga binnenkort maar eens langs de dealer om te kijken of ze daar nog een oud model C5 hebben staan om proef te zitten. Hoe kan ik trouwens controleren of het schuim is gescheurd onder de bekleding? Verder nog punten waar ik op moet letten? Is het ook echt zo'n drama wbt electronica wat je nog wel eens leest? Heb ook begrepen dat het niet aan te raden is een eigen radio in te bouwen omdat dan het netwerk van de auto het niet meer snapt, klopt dat? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
Mijn Citroen tijdperk is bijna (weer) voorbij.
De xsara picasso van 2001 die ik nu heb heeft nu 295.000km op zijn teller en heeft zijn werk er op zitten.
Ik heb er, ondanks wel wat verstoringen, met erg veel plezier in gereden.
Een erg fijne auto.
Ik heb een 2cv special gehad waar ik ook graag in mocht rijden en heb in de Traction Avant uit 1952 die mijn schoonvader had diverse bruiloften mogen rijden. Dat was ook steeds weer een belevenis.

Nu ga ik de mercedes A170 CDI uitproberen. En mijn Mini is er uiteraard ook nog.
maar ik blijf dit topic wel volgen, want citroen (met name de oudere) blijf ik wel erg interessant vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

The Legend schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 07:52:
Ik kijk eigenlijk alleen naar de C5 op het moment, omdat die ivm afschrijving zo ongeveer de enige auto in ons budget is waar ik in pas :P Ga binnenkort maar eens langs de dealer om te kijken of ze daar nog een oud model C5 hebben staan om proef te zitten. Hoe kan ik trouwens controleren of het schuim is gescheurd onder de bekleding? Verder nog punten waar ik op moet letten? Is het ook echt zo'n drama wbt electronica wat je nog wel eens leest? Heb ook begrepen dat het niet aan te raden is een eigen radio in te bouwen omdat dan het netwerk van de auto het niet meer snapt, klopt dat? 8)7
Je ziet onder de stof een soort van scheur of vouw lopen, zeg maar midden op de bolling van de zitting aan de zijkant (je hebt het middenvlak waar je op zit, en aan beide zijkanten zit een bolling die zijdelingse steun geven).
Qua electronica is mijn auto geen drama; de kinderziekten zijn met firmwareupdates wel verdwenen.
Andere radio inbouwen kan wel, maar je hebt een speciaal tussenkabeltje nodig. Op het C5forum staat dat wel uitgelegd in diverse topics.

Dit zijn de dingen waar je bij een aankoop op moet letten imo:

- stoelen dus
- bij 2.0 diesel: rond 170-240dkm heb je kans dat zowel de koppakking als de koppeling vervangen moet worden (komt bovengemiddeld vaak voor)
- als de achterremmen piepen kan het zijn dat er corrosie is ontstaan tussen remklauw en achterste draagarm waardoor de remklauw scheef is gaan zitten. Remklauw moet eraf (en die zit goed vast), schoongemaakt worden, en met vet of verf gemonteerd worden
- controleer of de klimaatcontrole goed werkt; ook dat je de ventilatiestromen afzonderlijk naar de roosters (ruit/dashborad/voeten) kan sturen en dat de temperatuurmeter werkt. Het werkt allemaal òf wel òf niet (geen slijtageindicatie oid)
- controleer of richtingaanwijzer, cruisecontrol, ruitenwissers etc werken; alles wat met een hendel aan de stuurkolom zit. Hierachter zit namelijk de 'com2000'; een computer die alles mbt de stuurkolom regelt. Die gaat soms stuk.
- controleer of de deelbare achterruit (de losse achterruit) open kan in de klep. Dit gaat vaak stuk; er bestaat nu een setje bij de dealer waarmee je het kan repareren door nieuwe koperbaantjes (tbv de sturing van de schakelaar) op het glas te plakken.
- kijk of er kleine roestblaasjes op de achterklep zitten (op de grens van de plastic strip van de handgreep en het metaal; de plastic strip kan bij de randen door trilling de lak beschadigen)
- kijk naar roest bij de lasnaden aan de onderkant van de deuren en eventueel bij de plastic stootstrim bij de onderdorpel bij de voorportieren (dus waar de trim de lak raakt kan de trim de lak beschadigen)
- hydroliekleidingen tbv het veersysteem gaan heel soms stuk door trilling of corrosie; nauwelijks te controleren maar vaak dure reparaties (veel werk)
- Conditie van het stuurwiel (leren stuurwielen worden soms aangetast door zweet)
- de alu dakrails hebben de eigenschap om op bepaalde plekken corrosieblaasjes te krijgen (hebben heel veel merken last van; wellicht een onderhandelingspunt)

Dit zijn eigenlijk de punten waarvan ik heb gezien waar meerdere mensen last van hebben gehad op het C5 forum, dus die zijn altijd een controle waard. Ik heb van een aantal zaken last of last gehad (koppakking, koppeling, stoelen, roest bij achterklep en een beetje bij onderdorpels, remklauwen, hydroliekleidingen etc etc), maar mijn auto heeft nu dan ook al meer dan 400dkm gelopen (het meeste van het c5 forum). Dat is dus niet een echt representatief voorbeeld. Als je een auto met 100dkm koopt is ie praktisch nog nieuw :) .
Als je de keuze hebt om voor een ph2 te gaan zou ik dat doen. Ook de laatste ph1 serie (2004) is iets anders; die heeft bijv. een andere regensensor die beter werkt. De regensensor van de eerdere ph1 vind ik maar zozo. Die is qua gevoeligheid of te hoog, of te laag, en niet in te stellen (bij de ph2 en ph1 2004 kan de dealer 'm instellen). Wellicht komt dat omdat de c5 1 van de eerste mainstreamauto's met regensensor was.
Als ik naar de motoren kijk is de 2.0 diesel van de ph2 een stuk beter dan de 2.0 uit de ph1 (geen ervaring met benzine)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Nu online

The Legend

*Plop*

Bedankt voor je uitgebreide reactie! We rijden op dit moment maar weinig (10k per jaar) en er is geen concreet uitzicht op dat dit veel meer zou kunnen worden. Een diesel valt dus af. Een break wordt het ook niet omdat die weer zwaarder is en dus duurder in de wegenbelasting. Phase 1 is de uitvoering van 2001 tot eind 2004 en de phase 2 is de facelift uitvoering geintroduceert eind 2004? In dat geval wordt de phase 2 wat lastig, die modellen zijn nog wel weer een stukje duurder.

We gaan eerst maar eens kijken wat de Xantia doet bij de APK keuring en afhankelijk daarvan kijken of er een C5 gaat komen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

phase 2 is idd de facelift. en phase 1 is dus in eind 2004 op enkele kleine punten (o.a. regensensor en daglichtsensor) veranderd.
Voor mijn gevoel is de c5 een stuk groter dan de xantia. Komt misschien ook omdat je een stuk hoger zit.
Wat dat betreft zul je een andere rijbeleving hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door mr_petit op 19-11-2010 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Nu online

The Legend

*Plop*

Groter is ook de bedoeling want in de Xantia zit ik gewoon niet lekker. Zit zo ver naar achteren dat ik bijna door het achteraampje naar buiten kan kijken als ik opzij kijk :+

Extra probleem bij ons is dat ik 2 meter ben, en niet erg smal (ook niet erg breed gelukkig) maar m'n vriendin is 1.60m. In de Xantia kan ze nauwelijks bij de pedalen zeg maar :P Dit komt mede ook door het feit dat het stuur niet in diepte verstelbaar is, de C5 heeft dat wel geloof ik. Eerste prioriteit is dus passen of we er beide goed in kunnen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Stuur is in hoogte en diepte verstelbaar ja.
Ik weet niet of dat elektrische stoelen bij de c5 ook geheugenstanden hebben, maar dat zou voor jullie heel makkelijk zijn.
Ik geloof wel dat elektrische stoelen een extra stelmogelijkheid in de lende hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

morgen voor alle citroëns gratis wintercheck bij de dealer. zal wel een massive rij staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

vind ik toch eigenlijk niet tweakers waardig. Net alsof je met je laptop naar de dichtstbijzijnde microsoft reseller gaat en dat hij windows update voor je uitvoert :+

Ik controleer mijn bandenprofiel en vloeistofniveaus etc gewoon zelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

mja, daarom, als ik ga, ga ik alleen voor de gratis koffie en kvs, eigenlijk kost t al teveel tijd om de moeite te zijn, want ik weet eigenlijk al precies wat ik nog moet doen aan mn auto :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:50
Ik ben vandaag naar de veiligheidsdag geweest met m'n ZX en helaas zijn er een aantal problemen gevonden:
• Olie in de koelvloeistof → waarschijnlijk lekke koppakking :(
• Rammelde stabilisatorstang linksvoor (geen verrassing)
• Klein sterretje in de voorruit (nog niet gezien)

Vooral de koppakking is natuurlijk een nare, zou bij de dealer zo'n €600 kosten :'(
Reparatie bij de dealer gaat hem in ieder geval niet worden, misschien bij een beunhaas of zelf proberen. Heeft iemand hier ervaring mee? Vraagbaak en Haynes heb ik liggen, maar ik ben nog een beetje huiverig om als beginnend autoklusser direct te beginnen met het vervangen van de koppakking...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Mijn vriendin werkt bij Citroen NL, en kan op elk gewenst moment een auto van de zaak lenen.
Deswege heb ik afgelopen week even in een DS3 1.6 VTi mogen rijden. Kek bakkie met alles er op en er aan. De motor lijkt gelijk aan de C2 1.6 VTS waar mijn moeder in rijdt, maar is wel een stuk braver in de DS3. Helaas kost een beetje versie toch al gauw 25K.

[ Voor 8% gewijzigd door MaZo op 20-11-2010 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

EÀrendil schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 17:48:
Reparatie bij de dealer gaat hem in ieder geval niet worden, misschien bij een beunhaas of zelf proberen. Heeft iemand hier ervaring mee? Vraagbaak en Haynes heb ik liggen, maar ik ben nog een beetje huiverig om als beginnend autoklusser direct te beginnen met het vervangen van de koppakking...
Je zal toch je eigen skills het beste kunnen inschatten. Als je je auto voor een wat langere tijd binnen kan zetten en je het gereedschap hebt zou je een poging kunnen wagen. Je zal er wel een tijdje bezig mee zijn (misschien een dag of 2-3), dus buiten op straat is uiteraard geen optie. Als je mensen kent die handig met auto's zijn kan je hun ook nog om raad vragen als je er niet uitkomt. Ik denk dat dat wel belangrijk is, dat als je er niet helemaal uitkomt, dat een wat geoefender oog ook eens langs kan komen die je wat aanwijzingen of hulp geeft.

Voor de rest is het met name de handleiding volgen en geen fouten maken (lengte kopbouten opmeten etc). Wat het lastig maakt is sommige dingen soms heel vast zitten, er clipjes zitten waarvan het voor de 1e keer onduidelijk is hoe ze los gaan, en als je pech hebt slecht sleutelwerk van een voorganger (je komt wel eens een afgebroken kopbout oid tegen ;) )
Als je een bovenliggende nokkenas hebt is het distributiegedeelte denk ik het lastigst; maak daar geen fouten bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

* tdw meldt zich. Verse Citroënrijder.

Citroen ZX 1.4i Reflex
Auto voorkantBOTS!Interieur
3,5 keer de wereld rondAuto achterkant

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-09 09:48
Hele nette ZX! Enkel die achterbumper lijkt me vreemd: bij Reflexen was die dacht ik in carrosseriekleur, hier lijkt hij zwart gespoten dat er nu afbladdert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

cocico schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 19:15:
Hele nette ZX! Enkel die achterbumper lijkt me vreemd: bij Reflexen was die dacht ik in carrosseriekleur, hier lijkt hij zwart gespoten dat er nu afbladdert?
Ik denk eerder dat hij naderhand rood is gespoten, maar dat het is losgegaan/afbladdert. M'n vader had ook een 1.4i Reflex in dezelfde kleur maar die bumpers waren ook zwart (reflex is ook de basisuitvoering voor zover ik weet). Heeft iemand trouwens een diagram van de radio'kabels'? 't Is bij mij nogal een puinzooi :P

Radiopuinhoop

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

OMG, welke klootviool heeft daar met een kniptang zitten werken. Normaal heb je dus twee fijne stekkers aan die kabels zitten.
Het enige wat ik weet is dat de groene kabels de luidsprekers zijn. Ik zou het even op citroen-forum.nl navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
Aan de hand van de kleurtjes vermoed ik dat de twee gele voeding zijn (bij mijn BX is geel +) Misschien 1 geschakeld ander constant? Blauw zal wel massa zijn en de groene voor je (deur)speakers. Maar meten is weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

je hebt vaak geel en rood voor voeding. Per merk auto is geel en rood andersom (de ene is een + de andere een geschakelde +)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Alsie 'geschakeld' is, bedoelen jullie dan ' als het contact aan is' of niet? :P Wou vandaag eea gaan meten, maar m'n multimeter is nog niet binnen gekomen (voor 15.00 besteld, morgen in huis my ass). Dacht vanochtend van "naja, dan ga ik maar onder de motorkap beginnen", gaat het sneeuwen :(

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Vorige week mijn Saxo'tje door de apk en alles is vervangen/onderhouden etc. Dus ik kan er weer even tegenaan! 8-)

Nu zit ik alleen te twijfelen voor winterbanden. Da's toch weer een flinke hap uit het budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Nu online

The Legend

*Plop*

Ik heb een C5 gekocht! Een berline uit 2001, uitvoering Ligne Prestige met extra pack parking, automaat, met 134.000km op de klok. Wordt geleverd met complete beurt, apk en 6 maand garantie. Voor 4750 euro :)

[ Voor 30% gewijzigd door The Legend op 04-12-2010 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Niet online
Gefeliciteerd met de C5!

Was deze trouwens al bekend:
Afbeeldingslocatie: http://imgs.blackfalconmedia.com/2010/12/1/medium/933928744675768174.jpg

En ik moet nog maar een half jaar wachten op m'n eHdi DS3... :'(

[ Voor 24% gewijzigd door Magic6399 op 05-12-2010 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

jeuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nooit gedacht ooit eens Frans te gaan rijden, laat staan Citroen, maar het gaat toch gebeuren haha. Ben behoorlijk Duits georienteerd, maar kreeg nu de kans om de DS3 te gaan leasen.
Krijg in week 2 2011 een voorloopauto, een witte 1.4 benzine (tsja...) en in april komt mijn 1.6 eHDI. Ben heel erg benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Ach ja, die ds3 vertoont veel overeenkomsten met de mini, ook qua motorisering. En mini is weer van BMW, maar wordt wel weer in engeland gebouwd. Wat is nu nog Duits, of wat is nu nog frans. Er lijken nu wel meer overeenkomsten te zijn dan vroeger verschillen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:50
Iemand enig idee hoeveel je er bij de citroendealer vanaf kan praten bij een nieuwe auto. Had een nieuwe C4 samengesteld. Een 1,6 THP met alle toeters en bellen (panoramadak, Denon audio, Xenon en navigatie) en deze kwam op 32K uit. Hoeveel kan je erafpraten zonder inruil?

Ben ook erg nieuwschierig naar de ervaring met de EGS automaat. Ik wil nog enigzins sportief kunnen rijden en in de autoweek zeiden ze dat het een draak van een bak is, terwijl citroen beweert dat het een sportieve bak is. Heb helaas nog niet kunnen proefrijden.

Tot slot, de DS4, deze vind ik nog mooier dan de C4, zal dit qua prijs heel veel gaan schelen?

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenXM
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:01
Dat ik dit topic nooit eerder gezien heb,

Ik heb zelf 2 citroens, beide nog groot ook, dus past wel in dit topic :+

Mijn dagelijkse auto is een XM exclusive v6 uit 2000.
Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_T9tzslRScvk/Sc-hSyjHw_I/AAAAAAAACF8/1xe8AfnH_Ns/s720/IMG_7337.JPG

Verder ben ik op het moment samen met iemand een campertje aan het opknappen, dit is een c35 uit 1980.

Zo was het:

Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_T9tzslRScvk/TKjeF9EzHII/AAAAAAAAF18/v8lQdx6qHOg/s640/IMG_4843.JPG
Zo staat het er nu bij:
Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_T9tzslRScvk/TPpbV70w7jI/AAAAAAAAGNw/AzjwqWRe4YM/s512/IMG_1854.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

euuhm het kan aan mij liggen, maar als ik die laatste 2 foto's zo bekijk noem ik dat niet opknappen hoor :+...
Progress is going backwards 8)7
Die XM v6 is wel een gave kar. Daar heb ik altijd een zwak voor gehad.
Zo'n hele late moet je zuinig op zijn; wordt een hele interessante klassieker als ie in goede staat blijft.
Vooral niet 'opknappen' dus...... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenXM
Maar jij weet niet hoe slecht sommige stukken van de c35 zijn, hier 2 foto's om duidelijk te maken dat het wel opknappen is. ;)

Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_T9tzslRScvk/TL8upBsm50I/AAAAAAAAF3k/aCzmvF1Uo3o/s512/IMG_1575.JPG

Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_T9tzslRScvk/TPpbYrRZi4I/AAAAAAAAGNY/rDYYI2SHaPc/s512/IMG_1858.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

zo da's wel extreem zeg. Is daar nog plaatmateriaal voor te krijgen?
Of moet je hele buitenpanelen zelf gaan fabriceren?

Is die bus dan al niet te ver heen of heb je al eerder dergelijke projecten gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenXM
Er is niks meer voor te krijgen, Het nieuwe plaatwerk is allemaal zelfbouw.
Panelen zijn allemaal wel heel, meeste werk zit in de dakrand (bijna af) A-stijl (bijna af).
Hopelijk zit eind dit jaar het dak er weer op en de ruit er weer in. Dan zit er nog wat werk aan de deuren en de dorpels. Maar dat is allemaal niet zo heel slecht zoals de A-stijl.

Je moet toch wat doen in je vrije tijd. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Vandaag wilde de ZX niet starten. Auto van m'n moeder ernaast gezet, natuurlijk weer precies zo dat de accu's zich zover mogelijk van elkaar af bevinden :') Na wat herpositioneren uiteindelijk toch die kabels erop gekregen en de motor gestart gekregen.

Ff maar zonder hulpmotor de accu verder opgeladen. M'n vader zei tijdens de proefrit "grijpt goed aan." Denk dat hij in vergelijking met zijn eigen auto bedoelde want het aangrijppunt zit echt ontzettend hoog. Naja, ff kijken of dat een kwestie van afstellen is of dat er een nieuwe koppeling onder moet. Hij moet toch nog naar de garage want ik wil de distributieriem na laten kijken. Dan nog ff een radio roggelen (en een rijbewijs) en gaan met die banaan :)

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer mensen hier trouwens die een DS3 eHDI in bestelling hebben? Levertijden schijnen nogal op te lopen de laatste tijd. Tegen mij is verteld (4 weken geleden besteld) dat levering in half april 2011 zou plaats vinden. Vind ik best lang. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Ik krijg wel in week 2 al een andere DS3 (voorloop auto), een 1.4 benzine, maar dat is een pauper uitvoering, ik wil diegene ik echt besteld heb :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Niet online
Mijn eHDi is begin december besteld en zal waarschijnlijk pas ergens begin mei kunnen rijden :'(
Erg jammer dat Citroën Frankrijk zo weinig naar NL wil leveren... Kunnen we met z'n allen (de toekomstige eHDi rijders) geen actie opstarten i.s.m. de dealers? :P

ps: u is deluxious @ Citroën DS3 forum? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Magic6399 schreef op woensdag 29 december 2010 @ 09:27:
ps: u is deluxious @ Citroën DS3 forum? ;-)
Lol, :Y, klein wereldje he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwestern
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-04-2022
Hallo allemaal,
Mijn eerste auto was een 2cv gekocht in 1965 en was van het bouwjaar +/- 1955.
Daar kon je tenminste nog zelf aan sleutelen, tegenwoordig zegt de computer uit wat er moet gebeuren.
Dat is tevens ook mijn vraag, ik rijd nu C3, waarvan het motor management steeds in storing valt.
Nu blijkt dat enkel maar een slechte stekker verbinding te zijn. Maar iedere keer moet de storing gereset worden
(kassa).
Nu is er bij Conrad een OBD11 scanner te koop € 49,99 , maar volgens een van de reviews zou deze codes van de Ciroen niet kunnen lezen.
Is er iemand die daar ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
  • Laatst online: 07-09 17:25
Koop een Chinese kloon van de Lexia, is een kloon van het apparaat wat de dealer gebruikt. Voor eenmalig gebruik misschien iets aan de dure kant, maar als je meer PSA spul hebt, is het toch erg handig om te hebben.
Dingen heb je thuis vanaf iets van €200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Met zo'n obd2 scannertje kan je wel motorstoringen resetten, maar je kan niet alle codes lezen. En de ene scanner werkt beter dan de andere. Overigens heb je op ebay ook wel goedkopere scannertjes.
Het is handig voor erbij als je veel verschillende auto's krijgt waar je wat aan wilt sleutelen.
Een lexiakloon heb je veel meer aan (ik heb er zelf ook 1; idd iets minder dan 200 euro incl verzenden op ebay), maar niet alles in het lexia programma is even makkelijk (het vereist wel wat aandacht voordat je de meeste functies kent).
Je kan er ook peugeots mee programmeren (met pp2000 als programma).

Pagina: 1 ... 11 ... 50 Laatste