Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Citroën topic

Pagina: 1 2
Acties:
  • 183.323 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• Notna
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23:28

Notna

Where are you?®

Arunia schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 23:27:
[...]

Thanks! Je weet precies hoe die er uit ziet incl. De kleur haha.

En dan bedenk je dat je niet onder de auto hebt gekeken. Maar dat loopt wel los.
Ander puntje is dat ik mijn pioneer speakers nog uit de auto moet halen en vervangen voor andere. Van het weekend maar eens kijken. Is toch zonde.
En dat is wat ze bij het bekijken voor de inruil niet hebben bekeken. Dus hoort niet bij de inruil.
Geen idee waar de originele speakers van de matrix zijn.
Hoeveel speakers zitten er eigenlijk in die c4 gp?
Zou haast denken dat het er 6 zijn.

Moet alleen wel nog de stoel van de c4 goed instellen. Zat met mijn haar tegen de zonneklep aan.
Afaik 2 tweeters in de dash en 6 speakers (4 voor de deuren en nog 2 in de achterklep) Dat alatste weet ik alleen niet helemaal zeker tbh (van de achterklep)

[Voor 4% gewijzigd door Notna op 25-06-2015 07:19]

DIY Klus Topic + DIY gereedschapstopic || Xbox Live ID:Notna8310

• EvaluationCopy
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 11-07 09:39
You're in control buddy, I know I know :+

What difference is it to me if a decision is forced upon me by a dictator or by half of my neighbors? Either way my right to free, peaceful action has been nullified. – Stephen H. Foerster

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 00:24
Notna schreef op maandag 14 september 2015 @ 11:34:
[...]

Heb je ergens op een specificatie toevallig hoe het onderdeel heet (of een artikelnummer iig) ? Dat maakt het zoeken online wat makkelijker :)
Ik ga het je morgen even doorgeven. Zit nu op mijn werk en de bon etc liggen thuis.
Als ik het niet kan vinden moet ik toch nog gebeld worden door de garage, dan kunnen zij het me wellicht nog vertellen. ;)
Zet het iig even in mijn agenda zodat ik het je morgen kan DMen.

Was in totaal voor het gehele gebeuren 143 euro kwijt. (minus de olie)
Dus een groot deel zal ook wel manuren zijn geweest.
Knoppen a 8 euro p/s, spaak van 25 euro ongeveer en spiegel + kapje 21 euro p/s.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• Erasmo
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 11-07 20:17

Erasmo

Laadpaaljager

Ben trouwens ook de eend weer wegwaardig aan het maken. Vandaag voor het eerst in twee jaar gestart, beetje peut in de carb en starten lopen _/-\o_

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 02:16
Ja, maar met een catchcan moet je alsnog olie bijvullen. Met deze oplossing slaan de oliedampen tegen de olierestrictor aan en druppelen dan weer terug de motor in.

Franse auto's gaan niet stuk, die staken gewoon

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Wij wisten dit natuurlijk al, maar toch :+ : #CitroënMasterRace

http://www.telegraaf.nl/d...oire_brokkenpiloot__.html

[Voor 6% gewijzigd door Notna op 15-03-2016 08:07]

• dude88
  • Registratie: mei 2003
  • Niet online
In de praktijk valt dat allemaal wel mee. Ja je moet niet elke meer dan 10 min het pedaal ingetrapt houden. Maar als je 30 sec voor het stoplicht staat zal dat allemaal wel meevallen.

Persoonlijk denk dat de slijtage van de koppeling ook erg afhankelijk is van het gebruik. Als je ziet hoe sommige van hun plek komen ziet het er niet erg soepel uit, dat is dus elke keer een flinke klap voor de hele aandrijflijn, dus ook de koppeling, maar ook aandrijfassen etc. Bij goed schakelen voel je minder als een automaat.

Ik heb meerdere auto's welke rond de 250.000 km hebben gelopen op de eerste koppeling. Er zijn ook genoeg mensen die het nog geen 60k weten vol te houden met een koppeling...

• hiekikowan
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 12-07 12:27
De kans is vrij groot dat je nieuwe speakers niet zomaar op de bestaande stekkers aangesloten kunnen worden. Hiervoor zijn verloopsets verkrijgbaar waardoor aftermarket-speakers aangesloten kunnen worden zonder in draden te knippen... via google heb ik deze gevonden.

De originele radio kan in principe gewoon blijven zitten, ik weet alleen niet hoeveel vermogen deze heeft en of deze de speakers naar vol vermogen aan kan sturen, daar kom je echter alleen achter door het te proberen. Het is dan niet dat het totaal niet werkt, maar bij te weinig vermogen kan het zijn dat je niet het gewenste volume kunt bereiken.

[Voor 31% gewijzigd door hiekikowan op 26-03-2016 18:13]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kakanox
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 09-07 00:56
Joopieboy schreef op maandag 28 maart 2016 @ 15:57:
Wel grappig om jouw verhaal zo te lezen. Spul blijft ook niet heel en verbruiken allemaal olie of slaan op hol. Geen enkele moderne diesel heeft geen DPF of EGR problemen.

Om optimaal zuinig te zijn wat zo bedacht is kan het misschien wel, maar dat je levensduur problemen krijgt is een ander verhaal. Ik citeer even de volkswagen dealer die een olieverbruik van boven de 1 op 1000 normaal vind.
Dat je af en toe een keer door moet trekken is zeker waar, maar dat je de rest van de tijd gewoon rustig kan rijden durf ik wel achter te blijven staan.

Wat betreft die DPF/EGR problemen: Ben ik ook niet helemaal met je eens. M'n collega heeft een Mégane 1.5 dCi die inmiddels DPF-problemen heeft, dat is zo sinds hij dagelijks korte stukjes rijdt (woon-werk = <15 minuten). In z'n vorige baan gebruikte hij die auto voor ritten van 100 km, iedere dag, nooit problemen.
Ook met m'n eigen vroegere lease-auto's (VW 1.2 TDI en 2.0 TDI, Citroën C4 2.0 HDiF) heb ik nooit problemen gehad met DPF/EGR, maar wel altijd redelijke afstanden gereden (woon-werk min. 30 km). M'n moeder heeft altijd Renault gereden (1.9 DTi en DCi, in de lease) en daar is ook nooit een blok op hol geslagen of een DPF/EGR storing geweest. Ze reed wel 80K per jaar.

Een diesel is vooral niet gemaakt om niet op temperatuur te komen.
Joopieboy schreef op maandag 28 maart 2016 @ 15:57:Nee dealers gaan ook echt advies geven hoe er mee gereden moet worden of dat er campagnes tegen het nieuwe rijden zijn als dat allemaal zo goed is.

Edit: Jammer dat ik niet kan linken naar bepaalde artikelen, maar om je een idee te geven:
http://www.amt.nl/technie...we-rijden-2002-04-1011943
Regelmatig even fors belasten is wat anders dan het nieuwe rijden afraden.
Joopieboy schreef op maandag 28 maart 2016 @ 15:57:Probleem is dat bijna niemand echt weet wat ze aan het doen zijn, daarom wordt er ook geadviseerd om tussen een bepaald toerental te blijven om te voorkomen dat de motor aan slijtage onderhevig is door belasting in lage toeren.
Vervuiling is heel wat anders dan slijtage. Heb je de krukas- en drijfstanglagers in een oude motor qua specificaties weleens vergeleken met bijvoorbeeld een moderne 2.0 TFSI? Zelfs de motor uit bijvoorbeeld een Porsche 944 Turbo kan "minder hebben". Ze zijn qua vermogen vergelijkbaar, maar die 2.5T is pas ruim na 3000 toeren per minuut "wakker", dus de lagers worden minder belast, dus hoeven ze ook minder "stevig" te zijn. Zelfde geldt voor toleranties zuiger <-> cilinder; bij een wat hoogtoeriger turbomotor kan dat best wat ruimer.
Joopieboy schreef op maandag 28 maart 2016 @ 15:57:Als je constant rijdt, zonder belading of belasting dan kun je hem prima in een hogere versnelling zetten. Daar komt de moderne techniek dan bij kijken die de AFR waarde dermate 'schraal' houd dat er zuinig gereden kan worden. Maar bij het minste of geringste als er vermogen gevraagd wordt moet je een of meerdere versnelling terug om de motor in een toerental te krijgen dat er vermogen geleverd kan worden. Hence de 7 of 8 traps automaten wat je tegenwoordig meer en meer ziet. ;) Onderin de toeren, vaak zo tot de 1400-1500 toeren zit een soort 'eco gat' waar de motor zeer schraal loopt en heel weinig uitstoot geeft. Daar kan dus ook erg weinig vermogen geleverd worden. Snelheid constant houden kost niet zoveel kracht als de belasting maar niet te hoog wordt.
Klopt helemaal. Echter heeft die 1360cc TU geen moeite om met dat geringe vermogen m'n auto van 1100 kg toch weer op snelheid te brengen. Ik heb het gisteren trouwens nog eens bekeken, 50 km/h is ~1350 tpm, als ik 'm onder de 45 km/h laat zakken gaat hij "dreunen" bij accelereren. Daarboven gaat het niet hard maar is het geen probleem. Dat voor elkaar krijgen is een kwestie van het injectie en ontsteking juist voor elkaar hebben en goede balans in de draaiende delen (je zou het door wegen van zuigers etc. kunnen verbeteren). De nieuwere motoren met multipointinjectie doen dat bijvoorbeeld beter dan hun voorgangers met monopointinjectie, ondanks dat er aan het nokkenasprofiel nauwelijks iets gewijzigd is.

Nu is die Xsara qua vervuiling wel een slecht voorbeeld; met 75 pk op 1100 kg gaat er eigenlijk geen dag voorbij dat het blokkie niet een keer aan de bak moet (d.w.z. een keer doorsjouwen tot ~4000 tpm, al schuw ik het ook niet om 'm een keer over de 6000 te laten gaan, mits goed warm). Qua slijtage is het wél een goed voorbeeld: Een enorm klein motortje dat regelmatig de volgens jou te lage toerentallen draait - in combinatie met een hoop auto - blijft gewoon heel... hoewel de TU motoren sowieso al vrijwel bulletproof zijn (op de koppakking na dan) is dat dan best een prestatie ;)
Joopieboy schreef op maandag 28 maart 2016 @ 16:17:
Dan ga je het over andere motoren hebben, gebouwd om vermogen en bepaalde toerentallen te leveren. Beetje standaard laag compressie blok is gebouwd op levensduur en zal dus ook geen of nauwelijks olie mogen verbruiken. Beetje turbo motor zal dat al wel een beetje gaan doen maar dan heb je het eerder over 1 op 10.000km.

Maar goed, de genoemde 1 op 1000 zal ook wel een stukje indekken zijn.
M'n vroegere 944 Turbo II (met weliswaar een heel andere motor dan de 924, want geen VW) had vrijwel geen olieverbruik, ondanks wat kietelwerkzaamheden en 330 pk. Een liter per 15.000 km vind ik in ieder geval erg netjes.

Een net opgebouwde turbomotor heeft ook gewoon zuigerveren en schraapveren die bemeten zijn op hun functie in dat blok.

[Voor 5% gewijzigd door kakanox op 29-03-2016 10:24]

Juist ja.

• Arunia
Zo, afspraak gemaakt voor de schade aan de motorkap en links achter. Volgende week donderdag ben ik hem tot vrijdagmiddag kwijt. Krijg wel een leenauto (geen idee welke, maar ze hebben daar Volvo's staan).
Beide vergoed door de verzekering met kosten van schadevrije jaren, maar niet no claim e.d.
Zolang ik bij deze verzekering blijf (48 euro p/m all-risk), wat ik wel verwacht, maakt het niets uit.

Motorkap wordt volledig opnieuw gespoten. Dit geeft voor mij als voordeel dat de cirkelvormige krasjes welke de halvezool voor mij heeft gemaakt bij het auto wassen, ook meteen weg zijn.

• Rene
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 00:32
kakanox schreef op donderdag 07 april 2016 @ 00:40:
Even benieuwd... zijn er hier ook mensen die een 1.6 e-/BlueHDI rijden i.c.m. een automaat? Ik kan me herinneren dat vroege HDI's met "robotbak" nogal horkerig reden, maar we zijn ruim 10 jaar verder... Schakelt dat inmiddels een beetje fijn?
Wij rijden een 2.0 blueHDI automaat. Die is niet te vergelijken met de oude robotbak. Het is gewoon een traditionele automaat met Quickshift en lock up. Ik zou hem niet inruilen voor een ander type automaat.

Onze oude wagen had een DSG bak, welke sneller kon schakelen als de bak in de bluehdi. Maar totaagenomen zou ik nu toch voor de EAT6 bak kiezen. Veel comfortabeler en minder nerveus dan de DSG.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: december 2009
  • Nu online

Daniel36

Mr. Positivo himself

Ik zou het laten doen bij een kleine garage die ik ken als betrouwbaar en niet erg duur.
De stoel is naar voren opklapbaar en dat systeempje is juist hetgene dat de geest heeft gegeven.
Katalysator is iets van 110 euro nieuw etc.

Niet onbelangrijk ook ; ik kan zelf niet (goed) sleutelen.

Maar in elk geval reuze bedankt voor het meedenken d:)b

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FastFred
Dat ie niet meer naar voren opklapbaar is is geen apk afkeur lijkt me? Alleen lastig als je bij de accu moet.

Bij de Xsara Picasso van m'n ouders (1.8 16v, 2003, 170.000km) ook wel eens bij de accu moeten wezen, de kut Fransoos die verzonnen heeft dat dat op deze manier handig is moeten ze echt ophangen :X

[Voor 54% gewijzigd door FastFred op 09-04-2016 00:16]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 06:13

Joopieboy

Roet = goed

Met jouw rijstijl... Gang is alles of niet? :+

I7 9700K 5,1Ghz

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Joopieboy schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 19:13:
Met jouw rijstijl... Gang is alles of niet? :+
Hey ik haal wel mooie een X5 in B)

En zó aggressief rijd ik niet. Ik kan het niet helpen dat mensen hun auto niet kennen en dus 130 op de teller rijden ipv 130 GPS :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

Roet = goed

Mja ik heb dan van het weekend met een C4 BlueHDI gereden (ja ik heb mij over mijn vooroordelen heen gezet :+) maar dat motortje is best pittig, sleurt goed door, pakt goed op. Maar ook in het algemeen, zitten is echt super (zo herinner ik de stoelen van mijn Renault jaren terug), stuur goed, netjes afgewerkt, gewoon dikke prima. Dash is wel wat onrustig in mijn ogen, maar goed het is geen Ford wat nog erger is.

Eigenlijk best positief verbaasd. :D Ook dat ik met 1.97m toch behoorlijk goed zat. :D

I7 9700K 5,1Ghz

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kakanox
  • Laatst online: 09-07 00:56
Eerlijk gezegd vind ik het wel een slecht verhaal dat iedereen (behalve heho ;) ) het hier over koppel heeft en dan zonder ervaring met de PureTech 130 motor de diesel aanraadt.

Die nieuwe driepitter loopt wel even een tandje anders dan de vroegere ongeblazen 1800 namelijk.
Die 70 nm bij 1750 tpm die hij mist ten opzichte van de diesel (1.6 HDiF -> 300 Nm @ 1750, 1.2 PureTech -> 230 Nm @ 1750!) maakt hij deels weer goed door de kortere versnellingsbakverhoudingen, en als je écht vermogen tekort komt kan je met zo'n PureTech gewoon doortrekken. Met de 1.6 HDiF kan dat niet (echt).

In vergelijking met de 1.2 TSI is de 1.2 PureTech van PSA qua ontwerp overigens eigenlijk in het voordeel, net zoals VAG-zusje 1.0 TSI dat is. De driecilinders hebben relatief forse zuigers, maar zijn toch nog lange slag motoren, terwijl de 1.2 TSI bijna "vierkant" is. Motoren met een lange slag hebben vaak meer koppel, terwijl toerenmotoren bijna altijd enorme zuigers hebben in verhouding tot hun slag (omdat je door de natuurkundewetten beperkt wordt m.b.t. toerentallen). Dit (en de vermoedelijk wat kleinere turbo) zie je ook terug in de specs van de 1.2 TSI: 175 Nm bij 1400 tpm. Het verschil in koppel tussen de 1.2 TSI en de 1.2 PureTech is procentueel dus vergelijkbaar met dat tussen de 1.2 PureTech en de 1.6 HDiF.

Redenen voor mij om de diesel te willen kiezen zijn verbruik/actieradius en loopcultuur (houd niet zo van driecilinders en evenmin van hoge toerentallen).

Overigens "dreunt" een diesel vaak wel wat meer (al valt dat bij moderne auto's sowieso heel erg mee, het verschil blijft).

Wat betreft troenen, afgelopen zaterdag even meegeholpen met de aankoop van een '04 C5 2.0 HDi Exclusive Aut. voor een familielid:

Het is al wat ouder, maar wel in nieuwstaat... en wat een prachtbak zeg :D
Ze gaan binnenkort preventief de automaat laten spoelen en hopelijk kan het ding er dan net zo lang tegenaan als die donkerblauwe in Autoweek Klokje Rond :)

[Voor 24% gewijzigd door kakanox op 11-04-2016 22:32. Reden: TSI info, kleine correctie]

Juist ja.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• heho
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 12-07 08:33

heho

Ommen, Overijssel

Dat probeerde ik in mijn post te vertellen ...
Mijn schoonvader heeft de Picasso met de 1.2 puretech en dat is een bijzonder fijne machine !

12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL

• Daniel36
  • Registratie: december 2009
  • Nu online

Daniel36

Mr. Positivo himself

Hier ook een kogel door de kerk: de Picasso moet het veld ruimen!
Repareren is te kostbaar dus heb ik een andere auto gekocht: Fiat Grande Punto 1.4 8v dualogic op lpg.
Kleiner en lichter en zuiniger dus financieel aantrekkelijker en de ruimte van de Picasso zijn we niet meer perse nodig nu onze zoon groter is.
Mocht iemand nog belangstelling hebben in de Picasso(onderdelen) dan hoor ik het graag!
2003 xsara Picasso 1.8 16v op lpg, blok heeft plm. 180 d km gelopen, de auto 270 d km.

En ook zonder Citroen blijf ik dit topic lezen hoor...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online
Hier een fotootje van de DS3's van mij (achtergrond) en een collega (voorgrond).

Het zijn allebei 2012 1.6 e-hdi modellen met So Chic pakket, maar verschillend qua uitrusting.
De zwarte heeft een sportinterieur met zwart alcantara en geen navi (maar wel bluetooth audio streaming :+)
De rode heeft een rood leren interieur en de MyWay navigatie.

Los van de afzichtelijke wieldoppen vind ik het leuke auto's en het rijdt nog steeds prima :)

PC | BMW Z3 Coupe

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arunia
Vorige week vrijdag de auto teruggekregen van de schadehersteller.
Motorkap is volledig gespoten en de achterkant is ook volledig herstelt met nog wat punten van de bumper erbij.
De handrem heeft tot noch toe geen problemen meer gegeven. Volgens de garage kon dat een vuiltje op de ABS sensor zijn. Dat geloof ik dan ook wel weer.

[Voor 16% gewijzigd door Arunia op 18-04-2016 15:50]

• Tacoos
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 21:55

Tacoos

i am i

Tacoos schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 18:22:
Heeft er iemand ervaring met en de puretech 130 benzine en de blue hdi 120?
Budget technisch lijken ze voor mij dicht bij elkaar uit te komen en ik vroeg me af welke van de twee de betere keus is.
Zou dan in de grand C4 Picasso komen en wil met volle auto + vouwwagen een beetje soepeltjes de bergen door op vakantie. Daarnaast rij ik graag vlot.
Afgelopen week heb ik dan een proefrit kunnen maken. Voordien was al duidelijk geworden dat benzine in mijn geval toch duidelijk gunstiger uitpakt dan diesel, dus die keuze stond in feite al vast.

Waar ik echter dacht met een C4GP met oudere 120pk benzine motor en handbak te gaan rijden stond toch een 120 blue HDI met automaat voor me klaar. Dat was toch een beetje jammer.
Nog meer jammer was dat ik en die automaat in dat uur geen vrienden zijn geworden ....Af en toe bleef de automaat erg lang in een lage versnelling hangen en een of twee keer leek ie ff niet te kunnen kiezen en bleef ie tussen twee versnellingen op en neer springen? Handmatig schakelen met de flippers is leuk, maar daarna schakelt de auto toch weer gewoon zelf, dus de meerwaarde lijkt mij gering. Overigens was dit niet de eerste keer dat ik een automaat reed, mocht dat zo lijken ;)
De diesel heeft start/stop en dat werkt op zich prima, alleen in file situaties waar je vaak achter elkaar stopt en dan weer een stukje verder rijdt vraag ik me af of dat niet tot onnodig hoge slijtage leidt.

Dan de rest van de auto: het rijden zelf gaat prima, lekker zelfs. Stiller dan mijn eigen auto en het onderstel is ook wat strakker dan dat van de vorige generatie, dat beviel me wel. De stoelen zaten ook goed, hoewel ik wel moest wennen aan de hoofdsteun die vrij ver naar voren staat. En de ruimte is natuurlijk enorm, daar ging het ook om. Leuk detail vind ik de ver doorlopende voorruit en de zonnekleppen die je kunt verstellen om dat extra stuk ruit wel of niet te benutten. Handig bij stoplichten waar ik nu wel eens moet bukken om het licht te kunnen zien.
Door de vele en grote ramen en relatief dunne stijlen rond de voorruit een goed zicht rondom, waar de neus echt ophoudt is helaas onduidelijk. Maar daarvoor zijn parkeersensoren uitgevonden, toch?
Kwa vermogen stelde de diesel me niet teleur, hoewel mijn 5 een stukje vlotter is.
Dash ziet er leuk uit ondanks dat alles in het midden is gegroepeerd, wel moet je door de touch screen bediening soms wat meer handeling verrichten voor een actie dan ik gewend was. De toekomst moet uitwijzen hoe dat gaat bevallen.

TL;DR : ik zie mezelf wel in een C4GP rijden ;)

De puretech motor heb ik tenslotte nog kunnen proberen in een DS3. Hoewel die ruim 200 kg lichter is lijkt me die puretech toch vlot genoeg in de C4GP. Positief waren in ieder geval het soepele oppakken vanaf lagere toeren en de brede powerband (zeker in vergelijk tot de diesel). Bovendien produceert die puretech nog best een sportief brommetje wanneer je em wat op de staart trapt, dat had ik niet verwacht, andere 3 cilinders klinken vaak als een ietwat kapotte viercilinder vind ik. Lijkt me geen straf, een C4GP met die motor.

MX-5 10th anniversary, Trek Rumblefish Elite, Vitus Substance V2, Master Touch GBS

Acties:
  • +2Henk 'm!

• cocico
  • Laatst online: 10-07 13:13

cocico

Citroën DS 23 IE

Dat aankoopadvies is zeker correct.
Ik kan je enkel aanraden om eens in Frankrijk te kijken (www.leboncoin.fr) of in Duitsland (mobile.de) want daar staat het merendeel van de C6'en nog. In Nederland & België vind je er relatief weinig, en ofwel zijn ze heel duur ofwel heel goedkoop. In de andere landen is het aanbod veel groter.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 09-07 10:49
Weet iemand of je de achterlichten (van een DS3) ook aan kan laten gaan bij dagrijverlichting? Ik vind het zo'n onzin dat die dan uitblijven. Zeker als je dan een tunnel inrijdt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tacoos
  • Laatst online: 21:55

Tacoos

i am i

Net terug van vakantie, waar we een week met een Citroen C-Elysee hebben gereden als huurauto:

Dit blijkt een budget model van Citroen te zijn wat vooral in Azie en ook zuid Europa verkocht wordt.
De onze was voorzien van een blue HDI 100 dieselmotor.
Voor ons belangrijk: veel ruimte!

Nu liep ik tegen deze review aan waarin de auto nogal wordt afgekraakt (worst car i've ever driven') . Dat is m.i gewoon onzin.

Ja, je merkt dat t een budget model is door de mindere materialen in het interieur en omdat de ergonomie niet top is (stuur alleen in hoogte verstelbaar, niet in diepte, knoppen voor elektrische ramen naast de pook ipv op de deur, spiegelverstelling verstopt achter het stuur enz.) en ook omdat de uitrusting beperkt is (geen in hoogte verstelbare gordels, handbediende airco ipv climate control etc.).
Maar verder is dit een prima auto met een motor die sterk genoeg is (mijn eigen Multipla is zeker trager, dus dat is ook al onzin van Doug), prima rij eigenschappen voor de doorsnee berijder en veel binnenruimte.
Voor de helft van het geld van een c4 rij je in een ruimere auto en hoef je m.i. eigenlijk maar weinig toe te geven, tenzij je cruise control, climate control etc echt denkt te gaan missen.

Wij hebben er kortom een dikke week met volle tevredenheid mee gereden en na die week met 600 km ging er nog geen 35 liter bij in de tank (indicatie...), dus t verbruik is ook budget vriendelijk :*)

MX-5 10th anniversary, Trek Rumblefish Elite, Vitus Substance V2, Master Touch GBS

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cocico
  • Laatst online: 10-07 13:13

cocico

Citroën DS 23 IE

Mooi dat dit ook gepubliceerd werd in de nieuwste CitroExpert! _/-\o_

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 12-07 18:17
Wat is het probleem precies? Dat bij dagrijverlichting de achterlichten uit zijn? Ik heb daar een simpele oplossing voor: zet de dagrijverlichting uit, als je overdag extra zichtbaar wilt zijn doe je toch gewoon je dimlicht aan?

Mij ontgaat het nut van dagrijverlichting volledig. Mijn ouders rijden altijd met dimlicht aan, ook overdag, en daar ken ik meer mensen van (o.a. Volvo-rijders ;))

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cyleo
MBV schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 20:10:
Wat is het probleem precies? Dat bij dagrijverlichting de achterlichten uit zijn? Ik heb daar een simpele oplossing voor: zet de dagrijverlichting uit, als je overdag extra zichtbaar wilt zijn doe je toch gewoon je dimlicht aan?

Mij ontgaat het nut van dagrijverlichting volledig. Mijn ouders rijden altijd met dimlicht aan, ook overdag, en daar ken ik meer mensen van (o.a. Volvo-rijders ;))
Dat is de niet leuke oplossing :P Ik wil wel met mijn LED-lichtjes blijven rijden natuurlijk.

Maar ik ga binnenkort langs de dealer. Ik heb vandaag leren stoelen gekocht via marktplaats en geïnstalleerd, en blijkbaar moet de stoelverwarming nog geactiveerd worden door de dealer. Dus dan kan dit mooi mee ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 20:14
Maar geen flitsmeister 😅

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Tsurany schreef op zondag 22 mei 2016 @ 11:15:
[...]

Is dit een optie?
http://www.telefoonhouder...-ABOtrffc1ouTXBoCMSrw_wcB
Een dergelijke houder heb ik in mijn ventilatierooster zitten. In de zomer wordt je telefoon gelijk gekoeld als je die blowers aan zet.
Zet hem wel onderin je ventilatierooster omdat het gewicht anders het ventilatierooster omlaag trekt.
Hint; ze zijn nog goedkoper te krijgen via Ebay of Aliexpress ((en de kwaliteit is exact hetzelfde :+ )

http://goo.gl/QzfcvC

Acties:
  • +1Henk 'm!

• EvaluationCopy
Met een Cactus heb je echt geen Flitsmeister nodig :+

What difference is it to me if a decision is forced upon me by a dictator or by half of my neighbors? Either way my right to free, peaceful action has been nullified. – Stephen H. Foerster

Acties:
  • +1Henk 'm!

• EvaluationCopy
Grapje jongens, ik heb zelf een Cactus

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

FastFred schreef op maandag 23 mei 2016 @ 18:13:
Klopt helemaal, maar met chiptunen blijft de overbrenging gewoon hetzelfde, je verandert geen bak verhoudingen. Topsnelheid (en als je die niet haalt op een vlakke weg dan wel bult af met de wind in de rug) blijft hetzelfde.

De manier waarop jij zei "Gekke ding loopt gewoon 200+" doet mij denken dat de topsnelheid eerst lager was en de auto na de chiptuning ineens wel 200 loopt. Als hij nu 200 loopt, dan kon de auto dat voor de tuning ook al, duurt alleen langer voor je er bent.
Tja zo lust ik er nog wel een paar, Dan was de topsnelheid van mijn oude 106 1.1 ook gewoon 200.. (helling af wind mee, 3 uur wachten en 6300 toeren oid). Meer vermogen dan die (ooit) 60PK had dus niet uitgemaakt, topsnelheid bleef toch wel 200!

Dat je op vlakke weg niet eens de 160 haalde lullen we niet over, topsnelheid was 200 8)7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

kakanox schreef op maandag 23 mei 2016 @ 23:39:
[...]
Vaak hebben ze dat ook gewoon. De TU is een heel taai motortje :)
Veel met die dingen gerommeld en heb er ook weleens één compleet standaard op de bank gezet. Zo'n 1.4 TU met multipointinjectie (lag ook in de XSI) trapte er op de rollenbank na bijna 15 jaar en 225.000 km nog gewoon 92 pk bij 6800 en 120 Nm rond 4000 tpm uit. Electronica goed op orde, sensoren en inlaat goed schoon, injectoren ultrasoon gereinigd, klein blauw pluimpje bij lage belasting maar de pk's komen er op een paar na gewoon nog uit.

Mooiste aan die motoren vind ik nog dat ze net voor de toerenbegrenzer, bij 7250 tpm, nog bijna 90 pk leveren. Hoezo 16 kleppen nodig? Een achtklepper sjouwt ook gewoon door! :)

Ook m'n vorige Citroën, een Saxo 1.1i, was alles behalve traag (in verhouding tot wat je van 1100cc zou verwachten dan he)...
Door het lage gewicht gaan ze zeker tot de 100 prima vooruit. Overigens reed mijne op LPG (gewoon een 'ouderwetse' installatie met verdamper) en de 165 (wat officieel de topsnelheid was) haalde hij gewoon lang niet. Verder leuk scheurbakkie, daar niet van.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Briljante van die autotjes is dat de wegenbelasting door de LPG G3 korting geen euro hoger is tov. een benzine variant (daardoor zijn ze ook relatief duur 2e hands).
Had helaas wel een kapotte koppakking & koppeling in 70k km.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
PdeBie schreef op maandag 30 mei 2016 @ 19:30:
[...]

Nou nou, speelgoed auto. Er zijn heel veel mensen blij met een auto als dit. Dus om het dan als speelgoed auto af te doen.... ;)
Oh ik heb er zelf ook een gehad en was er zeker blij mee. Maar voor 35k zou ik toch meer auto willen.
En Golf begint bij 27k, maar dan heb je een bluemotion geval. Dan heb je dus nog geen lederen interieur, 17" wielen, goed hifi systeem en weet ik wat nog meer ;)
En hij heeft minder vermogen.
Klopt, met al die opties kom je wel op iets meer uit. Maar liever een iets minder goed aangeklede Golf dan een volledig aangeklede DS3. Uiteindelijk ga je denk ik eerder ruimte missen.
Een Leon dan? Stukje goedkoper. Heb je ook gelijk Apple Carplay of Android Auto :)
De Astra is inderdaad wel een goede, alleen ben ik geen fan van Opel. Dus die valt voor mij helaas buiten mijn zoekgebied.
Je kan dan wel voor de 136PK gaan, die valt volgens mij nog in de 21%. Heb je vergelijkbaar vermogen maar een veel grotere auto.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA20AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Wellicht toch een proefrit maken in de Astra? Ik snap dat Opel niet echt jouw merk is maar volgens mij is dat nu wel een auto die het meeste waar voor je geld kan geven.

De V40 is ook zeker een leuke auto, stukje groter dan de DS3. Vraag is ook of je perse elke optie moet willen. Zaken zoals LED achterlichten zijn vooral leuk voor jouw achterligger, daar heb je zelf niet heel veel aan.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA20AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Osxy
  • Laatst online: 22:10

Osxy

Holy crap on a cracker

Cactus *O*

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• benlanka
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Vandaag de nieuwe DS4 eindelijk kunnen bekijken! Wat een plaatje...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 22:15

Metro2002

Mind explorer

BlackShadow schreef op maandag 25 juli 2016 @ 13:32:
[...]

Hoe kom ik te weten of mijn Citroen ook een meesturende achteras heeft?
Ik rij met een Grand C4 Picasso nieuw model.
Geen idee, misschien dat iemand anders dat weet?

Mijn retro/tech youtube kanaal: Oldtech81

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Batsgeit
  • Laatst online: 22:40
Heb je niet :) passief meesturende achteras was geleverd op de ZX en later de Xsara, bij de C4 zijn ze er weer van af gestapt. Het leuke van die as was dat je erg gemakkelijk lift off oversteer kon opwekken, bijvoorbeeld als je enthousiast over een rotonde ging en het gas liftte.

• Joopieboy

Joopieboy

Roet = goed

Ik lees en hoor de laatste tijd alleen maar verhalen dat de nieuwe Renault's beter en betrouwbaarder zijn dan de huidige VAG auto's. :X

I7 9700K 5,1Ghz

• FastFred
€ 50,- en een half uur? 8)7

Is toch gewoon een kwestie van de Lexia aansluiten en een vinkje zetten bij 'CD-wisselaar?'

Ik heb een kameraad met Lexia software, dus als ik de Yatour gemonteerd heb en het werkt niet (ik heb al een cd-wisselaar, dus gok dat het bij mij in 1x werkt), dan laat ik 't hem mooi proberen :P

Net de auto gewassen, rally schildjes van CiFo Alpenrun 2015 en Proloog van "Le Tour de la Femme Fatale" 2013 achter de ruit, nog 1 CiFo kentekenplaathouder terug gevonden en gemonteerd. Morgen ICCCR :D

[Voor 31% gewijzigd door FastFred op 13-08-2016 20:21]

• jjbstolk
  • Registratie: september 2001
@FastFred, wat voor auto er was zoveel te koop?

Vandaag ben ik met mijn zoon ook naar ICCCR geweest, binnen op het terrein was leuk, handelaar(tjes), bijzonder uitvoeringen of museumwaardige Citroens. Heel veel te zien, de GT by Citroen is ook er leuk om te zien. Helaas was de hoofdtent eentje met een geel dak, hierdoor zijn die foto's allemaal erg vergeeld. Zelfs met nabewerking (RAW, in Photoshop), krijg ik ze niet heel mooi. Daarbij is de (sta)caravan ook niet de beste photoshop werkplek.

Ik was verrast door de hoeveelheid C6'en SM's, ik had niet gedacht er daarvan zoveel te zien. De categorie BX,Xantia en XM was helaas niet zo sterk vertegenwoordigd maar ja die zijn misschien dan toch nog te jong.

De auto's die opgesteld waren voor de publieksprijs waren ook leuk om te zien maar als ik heel eerlijk ben vond ik het leukste haast toch wel het bekijken van al die Citroens op de parkeerplaats. Al die auto's door elke eigenaar weer anders aangekleed, opgeknapt, aangepast enz....

Hier een link naar mijn Flickr album, niet alles is geupload, deze batch duurde al 40 minuten: https://www.flickr.com/gp/jjbstolk/WCoLdp

Mijn C5 met een mooie SM ernaast:

CX met een mooie paintjob:

CX onder de wolken:

2x SM

C15

2CV

AK400

Citroen type onbekend

• FastFred
Die laatste is een Traction Avant die ergens in zijn leven door een carroseriebouwer omgebouwd is naar cabrio. Die deed ook mee voor de publieksprijs en dat is wat ik er van begrepen had bij het verhaaltje op het podiumpje
jjbstolk schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 23:55:
@FastFred, wat voor auto er was zoveel te koop?

Daar heb ik m'n ouders nog even flink mee over de zeik gekregen :+

Had verteld dat ik er een 2e auto gekocht had, gewoon voor erbij.

Ja, maar waarom dan? Heb je toch helemaal geen plek voor, waar moet die staan?

Oh, die moet binnen staan, kan niet zo goed tegen regen.

Niet zo goed tegen regen, binnen staan, wat moet je dan, stalling huren? Wat kost dat wel niet?

Ach mam, zeur niet zo, is toch mijn geld, vond het een mooie auto, dus direct gekocht.

BEN JIJ WEL GOED BIJ JE HOOFD?! WAAR MOET DAT DING STAAN, WAT KOST DAT WEL NIET?

Zo ging dat ongeveer gister op de whatsapp, 2 uur lang. Tot ik bovenstaande foto plaatste :+ :9

[Voor 95% gewijzigd door FastFred op 15-08-2016 09:55]

• ruftman
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 00:06
Zr40 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 13:35:
Uit het terugroepregister:

[...]
Ik heb mijn dealer gebeld. Die gaf aan dat dit gewoon wordt meegenomen in de beurt, komende januari. Het maken van een aparte afspraak was niet nodig.

• Willem30
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 10-07 16:15
Willem30 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 17:45:
Morgen ga ik kijken bij een Citroen C4 1.6 uit 2007 met 139.000km op de teller. Op dit moment rij ik een Saxo VTS maar wil graag wat nieuwers.
De C4 was in erg goede staat en mede door leuke inruil voor mijn Saxo is de C4 nu in mijn bezit. :)

• Cyleo
Ik heb een vraag voor DS3 eigenaren met verwarmde stoelen: Hoeveel kabels lopen er naar jullie stoel? Redelijk eenvoudig te checken door je stoel helemaal naar achterin te schuiven en dan naar de kabels te kijken die uit het tapijt komen.

Ik stel de vraag omdat ik leren stoelen in mijn auto heb gezet met verwarming. Als dit voorbedraad is, zou een update met lexia en een zekering er bij genoeg moeten zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Met een diesel zou die auto een stuk beter bevallen denk ik. Ik zou zelf niet meer terug willen naar mijn DS3 nu ik de Cactus heb. Hij is en stuk comfortabeler en een stuk praktischer in gebruik dan de DS3. Natuurlijk kan je met de DS3 wel iets sportiever rijden omdat de stoelen je beter op je plek houden maar de Cactus wint het voor mij in het dagelijkse woon/werk verkeer.

Het scheelt wel dat ik gewoon een gemiddeld postuur heb en daardoor in vrijwel elke auto goed kan zitten :)

• DennusB
  • Niet online
Tsurany schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 12:22:
[...]

Valt mee vind ik. Tegenwoordig betaal je voor vrijwel elke auto 22% bijtelling. Het hangt natuurlijk af van je leaseregelement maar ik zou voor een Guilietta niet zo heel veel meer bijtelling betalen dan voor een Cactus.

Natuurlijk scheelt het wel wat geld maar in mijn geval zou het zo'n ~50 euro per maand schelen. Dat vind ik niet een gigantisch bedrag
Met het verschil dat die cactus dan full-option is en je bij de Guilietta een instap model hebt waarschijnlijk

Mijn LinkedIn!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Paulus07 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 12:36:
[...]

Ja heb hem nu ook via een ebay gedaan. Maar zag ook NL shops waar ze makkelijk 30 euro voor deze kabel vroegen 8)7 (excl verzendkosten ook nog)
Dit soort dingen koop ik per definitie niet in NL shops; de prijzen zijn exorbitant mijn inziens.

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 00:38
Van Kleber wordt vaak gezegd dat het een B-merk van Michelin is...

Maargoed, als jij 15K per jaar doet zit je in 4 jaar op 60K. Dan zijn ze op tegen de tijd dat ze bruin worden vanwege de weekmakers die afscheid nemen van het rubber.

Vind de crossclimate zelf erg fijne banden. Eventueel kan je nog naar Goodyear kijken, worden ook goed beoordeeld.

Edit: zoek eens naar de datumcode op je banden, dan heb je in combinatie met een NAP uitdraai een idee hoe oud de banden zijn en hoeveel kilometers ermee gereden is.

[Voor 19% gewijzigd door _JGC_ op 29-04-2017 22:05]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 20:56

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik heb vandaag de gegevens aangeleverd voor private lease van een C4 Cactus Shine.
Als deze word goed gekeurd mag ik over een weekje of 12 in een witte Shine 82 ETG benzine rond tuffen :)

Word mijn eerste citroen en na de testrit snap ik veel citroen rijders wel.

[Voor 17% gewijzigd door HaterFrame op 02-05-2017 11:40]

I am the great Cornholio!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hobbit13
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 07-07 15:24
True schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 19:50:
[...]

Ja als hij 25k heeft gereden in 2 jaar rijdt hij dus 12k/jr. Als je dan weet dat je 40-50k met banden kan weet je dat je ze er dus 4-5 jaar onder hebt. Dit ga je gewoon niet halen met Michelin in de zon. Dus zou ik geen Michelins kopen.
Das nogal kort door de bocht. Michelin heeft eindeloos veel typen banden gemaakt, die hebben echt niet allemaal extra veel last van uitdroging in de zon.

En Michelin staat er om bekend duurzame banden te maken, sommige typen kunnen makkelijk 90.000 km kunnen halen. Daarom komen ze soms ondanks hoge prijs toch als economisch uit de bus.

M'n achterbanden (Michelin Energysaver) zitten er al sinds nieuw onder, 100 duizend km in 6 jaar. Die vervang ik na dit seizoen vanwege de ouderdom, hebben nog 3.5mm profiel. Hebben wel iets droogtescheurtjes, maar niets ernstigs.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 00:38
Hobbit13 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 13:55:
[...]

Das nogal kort door de bocht. Michelin heeft eindeloos veel typen banden gemaakt, die hebben echt niet allemaal extra veel last van uitdroging in de zon.

En Michelin staat er om bekend duurzame banden te maken, sommige typen kunnen makkelijk 90.000 km kunnen halen. Daarom komen ze soms ondanks hoge prijs toch als economisch uit de bus.

M'n achterbanden (Michelin Energysaver) zitten er al sinds nieuw onder, 100 duizend km in 6 jaar. Die vervang ik na dit seizoen vanwege de ouderdom, hebben nog 3.5mm profiel. Hebben wel iets droogtescheurtjes, maar niets ernstigs.
Achterbanden hebben bij veel voorwielaandrijvers weinig slijtage te verduren. Ik weet nog dat ik een 206 kocht met de af-fabriek Dunlop banden er nog onder achter, 6-7mm profiel maar kneiterhard. Geen droogtescheuren maar wel enorm onveilig. 116.000km op de teller, 4 jaar oude auto. Voorbanden waren al eens vervangen en hadden nog 2mm profiel over.
Als je je banden gewoon op de juiste manier vervangt hoeven je banden niet kapot te gaan aan droogtescheuren. Gewoon bij het monteren van nieuwe banden de achterbanden naar voren, nieuwe banden achter. Dan vervang je gewoon elke 2-3 jaar een tweetal banden omdat ze versleten zijn en zit je maximaal 6 jaar vast aan een stel banden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FastFred
Ik heb een Yatour YTM06-RD4 besteld als vervanging voor de cd-wisselaar. Incl. optionele bluetooth module en afstandsbediening.

Dat betekent dat de Parrot mki9200 er uit mag, leuk zo'n kabelbrei :+

CD-wisselaar ligt er ook al half uit in de middenarmsteun, maar krijg het stekkertje niet los

[Voor 18% gewijzigd door FastFred op 18-05-2017 18:32]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• FastFred
Nou, de Parrot is er uit en de Yatour met bluetooth module en afstandsbediening zit erin. Echt prachtig geworden, ziet er direct veel strakker uit.

Yatour werkt vlekkeloos, muziek luisteren via USB, telefoon met bluetooth aan, als ik dan muziek aan zet op m'n telefoon dan wordt de muziek van USB gepauzeerd en begint ie vanaf bluetooth te spelen en andersom.

CD-wisselaar is ook verdwenen uit de middenarmsteun en de kabel van radio naar cd-wisselaar is na een lang gevecht ook netjes verwijderd. Ik had bij de dealer een hele tijd geleden al eens een inzetstuk gekocht dat in de middenarmsteun gaat zodat daar geen gapend gat zit van de cd-wisselaar en dat past perfect, mooi weer wat opbergruimte er bij ook :)

Enige dat ik nu nog moet afmaken is de boel netjes met dubbelzijdig tape in het dashboardkastje vastzetten. En de Parrot microfoon wil ik hergebruiken omdat ik geen zin heb om de A-stijl helemaal los te halen, echter de Yatour heeft een 3.5mm aansluiting voor microfoon en de Parrot microfoon heeft een 2.5mm stekkertje. Dus nog even een verloopje scoren en dan is ie helemaal af.

Dit is een oude foto van het interieur met de Parrot mki9200 nog gemonteerd. Display met kabeltje door dashboard rechts van de boordcomputer display, met rechts van de radio de draadloze afstandsbediening

Tof interieur blijft het ook, half leer/alcantara O+ Alcantara kan wel wat liefde gebruiken en de bestuuderstoel heeft een gat van het in/uit stappen

[Voor 20% gewijzigd door FastFred op 18-05-2017 21:37]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arunia
Heb eindelijk banden voor de C4GP. Zijn toch de Michelin all weather geworden. Deze gaan er volgende week donderdag onder.
Daarna een afspraak voor de beurt, APK en stekker in de achterbak. Die laatste kunnen we dan mooi de koelbox mee aansluiten.

Heb de zonneschermpjes aangeschaft welke ook in het heb je iets nieuws topic stonden. Zitten erg goed en houden mooi de zon buiten voor straks in Frankrijk. Van binnen naar buiten is het goed te zien en van buiten naar binnen is het een stuk donkerder.

[Voor 34% gewijzigd door Arunia op 01-06-2017 12:23]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 29-06 23:07

Harry

Jaimy & Kaylynn

Maar eens even een kick van 't topic.

Na iets meer dan een jaar in onze C5 2.0 HDI Sedan (wokkel, 6bak handgeschakeld) te hebben gereden...

Gaat deze na 22.000km plaats maken voor een echte C5 :P

C5 2.0HDI Tourer Aut6 hydro vering (betere foto's volgen nog).

Verdere opties als navigatie zijn gelijk. (zelfs bouwjaar, bouwmaand en bijna dezelfde kilometerstand, de zwarte heeft 7k minder ervaring).

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 23:51
*Komt zich ook melden. :)

Zaterdag de koopovereenkomst getekend voor een zilveren C4 1.6 VTi Tendance uit 2011. We komen van een Clio, maar wilden vanwege onze recente aanwinst binnen de familie graag een slagje groter. Hier past de kinderwagen tenminste fatsoenlijk in de kofferbak. Zaterdag mogen we hem ophalen. d:)b

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Scrtz schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 14:17:
[...]

Nog best veel inderdaad, vervelende is alleen dat je het dan echt op de km stand moet bijhouden omdat die bij het bereiken van het laatste blokje al een keertje piept maar je dan dus nog een heel stuk kan doorrijden.
Ik vond dit overigens nog, blijkbaar zijn er 2 soorten indicators mbt lage benzine stand:

http://www.roadtestreports.co.uk/qanda/74338/
When it beeps and it flashes slowly then you have about 40 miles left. When it starts flashing fast then you have about 20 miles. Also if the fuel gets too low it won’t misfire or splutter like old cars, the ECU will just shut off the engine. Where possible try to fill up before it gets to the fast flashing point as the last bit in the tank will have sediment in it which while the car will drive fine, doing this on a regular basis is not good for the engine
/Tevens: http://www.c1oc.co.uk/forum/viewtopic.php?f=3&t=6530

40 mile = 65 km overigens, een stuk minder dan mijn berekening maar dat was ook te verwachten. Regel is dus bij het knipperen van het lampje = tanken binnen dan en ~30 km voor de zekerheid en om te zorgen dat je de rotzooi onder uit de tank niet in je systeem krijgt)

[Voor 14% gewijzigd door Notna op 11-07-2017 14:21]

• HaterFrame
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 20:56

HaterFrame

Well... Poo came out!

Gister is mijn C4 Catus Shine ETG geleverd, is wel even wennen na 6 jaar Focus station uit 2004 gereden te hebben. Vooralsnog erg tevreden mee, al is het wel even wennen aan die automaat :+
* MetaFrame moest vanmorgen om 04:30 aan het werk en zat vast met zn hoofd in het stuur iets met proberen te koppelen met je linker voet op het rempedaal :z

I am the great Cornholio!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Harry

Harry

Jaimy & Kaylynn

Zo... vandaag omgewisseld. Even wennen, met name als je een drempel af rijd, dan is 't net alsof hij snel ff z'n achterwielen wil optrekken. (of de achterwielen niet snel genoeg de drempel af gaat en de carrosserie recht houd).

Waar ik met de wokkel een nadijn effect had, had ik dat bij de HP toch eigenlijk ook wel verwacht. Even uitvogelen. Verder strijkt hij allerlei hobbels wel heerlijk glad.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 12-07 14:21
Notna schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 14:15:
[...]

Net even online gekeken; zo te zien heb je 6 blokjes en een tankinhoud van 35L. Dat betekent dus net geen 6 liter per blokje. Gemiddeld gecombineerd verbruik van je auto is, (afhankelijk van het type motor en bouwjaar uiteraard) ongeveer 4.8L/100 km (1:21). Zodoende kan je dus stellen dat per blokje je ongeveer met (ruim genomen) 100 tot 120 km uit de voeten kan.
Ben jaren in bezit van een C1 en ik kan je verzekeren dat als het laatste blokje knippert je als de wiedeweerga moet gaan tanken. 20 km maximaal haalbaar. Nooit zover laten komen is het advies.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Malfunctions
Malfunctions schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 21:21:
Update: accu bleek nog maar 18 van de 600 ampère te bevatten. Nieuwe erin en hij reed weer. Nu kunnen we echt kennis gaan maken met de auto. En de factuur van de ANWB maandag bij de dealer indienen.. ;)
Vandaag even contact gehad met de dealer, zij vonden het erg vervelend dat het gebeurd was en gaven aan de factuur van de ANWB netjes te vergoeden. Dat was mijn verwachting uiteraard ook, maar toch netjes dat het zo redelijk probleemloos wordt opgelost.

• MeZZiN
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 11-07 13:26
Dat is altijd beter wij hebben gelukkig een goede garage om de hoek die citroen expert is en komt vaak met goedkopere oplossing zeker voor onze xsara die is wat op leeftijd dus moeten we wat creatiever zijn. Voor zijn leeftijd doet de xsara het het nog perfect kosten zijn nog steeds laag. Dit jaar komt er wel een nieuwe computer in omdat die een beetje op aan het raken is. En hij lust graag een beetje olie. Maar voor een paar euro is dat ook opgelost. Maar die C1 lijkt niet stuk te krijgen te zijn. Wat een top auto.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• Notna

Notna

Where are you?®

Arunia schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 19:02:
Als je het knopje trekt dan doet hij niets. Trek je door, dan hort en stoot hij. Soms een stukje naar beneden en dan omhoog etc. Dat is alleen de bestuurders kant.

Ze hebben een aantal keer de schakelaar module vervangen en laatst de bedrading geknipt en opnieuw van connectors voorzien.

Probleem is al die tijd hetzelfde. En in het begin dan enige tijd weg.

Er staat altijd wel vocht in de deur omdat de auto passagierskant aan de weg staat.
Ik had dit op een gegeven moment ook; Raam ging dan een stuk naar beneden en dan direct weer omhoog of wilde helemaal niet meer reageren. Ik heb toen het binnenpaneel van de deur verwijderd, het 'foam' wat er in de deur gelijmd zit verwijderd en toen bleek dat er een streng van de stalen kabel (van gedraaid staal) geknapt was. De kabel gaat door een koker heen, waardoor de kabel klem kwam te zitten bij het bedienen van het raam.

Ik heb de geknapte streng toen zo veel mogelijk verwijderd, nieuwe witte smeer erop gedaan en het werkt weer als een zonnetje.

[Voor 4% gewijzigd door Notna op 03-08-2017 20:25]

• Arunia
@Notna ik ga het binnenkort eens bekijken. Je zou zeggen dat ze het zelf ook zouden bekijken mocht het dat zijn.

• Xanax959
  • Laatst online: 12-07 15:00

Xanax959

relax...

Ander binnenwerk regelen? Schijnt wel te krijgen te zijn. Poort open zetten kan iedereen met een Lexia interface. (ff kijken op citroen forum)

Atari portfolio Dos 2.11

• jjbstolk
Code is niet meer van toepassing. In de radio zit je vin/chassis nummer geprogrameerd, je kan gerust de radio van de accu loshalen. Hooguit verlies je je voorkeuren/instellingen.

• FastFred
True schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 22:19:
Ik ben nogmaals aan het nadenken om mijn huidige ongebruikte Parrot te verwijderen en een Yatour te installeren, alleen heb ik mijn C4 Coupe uit 2005 gekocht met de Parrot er in, ik kan bij mijn boekjes geen radiocode vinden, weet iemand of ik de radiocode nog zal hebben bij de 'RD4 B5 N1' voor zowel het demonteren van de Parrot als het monteren van de Yatour?
In de aantal jaren dat ik hier af en toe kijk zie ik redelijk vaak de Yatour tegenkomen dus misschien dat iemand eerder met dit bijltje gehakt heeft?
Radiocode niet nodig. De Yatour gebruikt de aansluiting voor de cd-wisselaar achterop de RD4 B5 N1. Alleen bij de dealer de cd-wisselaar optie laten activeren en het werkt.

• FastFred
No idea, mijn C4 had een cd-wisselaar. Dus het was bij mij een kwestie van cd-wisselaar eruit, Yatour erin.

Afhankelijk van welke Citroën dealer je treft kan het alles zijn van gratis tot € 50,- Wandel op een zaterdagmiddag gewoon eens binnen en kijk of er een scholier de werkplaats aan het uitvegen is die het voor je kan doen ofzo. Ik kon bij mijn dealer ook altijd op een zaterdag aankomen met de ZX voor gratis antenne verloopjes, zekeringen, lampjes etc, ff snel de winterbanden eronder (zelf meegenomen op velg)

[Voor 21% gewijzigd door FastFred op 18-08-2017 11:13]

• Harry

Harry

Jaimy & Kaylynn

True schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 11:11:

Enig idee hoeveel dat ongeveer zou kosten? Ik ben namelijk geen klant bij de dealer bij mij in de buurt. Bij welke prijs hoef ik niet het idee te hebben dat ik afgezet wordt?
Zoek even op Mirascript (zit wel een hele handleiding met opties en instellingen/mogelijkheden bij). Ik weet even niet hoe het zit met het inschakelen van de cd wisselaar (als je dat bij de dealer laat doen, moet je deze op 2 plekken 'aan' zetten. Als je alleen de wisselaar aan zet, zal je 'm in je optie lijst van je radio nog niet tegen komen. Het schijnt, dat deze ook in het display aangezet moeten worden. Zo begreep ik i.i.g. van mijn buurman die net ook een Yatour in z'n C4 gezet heeft).

Ik heb zelf in mijn C5 (RT4 met navigatie) zo mijn USB aangezet.

• Arunia
@Malfunctions

Tja, ik heb ook een VTI volgens mij en de dealer gaf aan dat je geluk kunt hebben of niet met deze motor. Beter dan de vorige waar gruis in de versnellingsbak voor kwam.

Maar let wel, hij begint vrij snel te piepen. Dus 1 liter verbruik en dan al bij moeten vullen. Je hoeft nog niet gillend weg te rennen. Nadeel is wel, als je een eind naar Zuid Frankrijk rijdt, is een tankje olie wel fijn om te hebben om daar weer bij te vullen.

• MadMarky
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online
Wat je daar ziet zijn gewoon de klepstoters die direct onder het kleppendeksel zitten, is vrij normaal dat die zichtbaar zijn wanneer je de oliedop losdraait.

PC | BMW Z3 Coupe

• FastFred
Malfunctions schreef op maandag 11 september 2017 @ 10:42:
De '11 C4 die wij 2 maanden geleden hebben aangeschaft gaf vorige week de melding dat het oliepeil aangevuld diende te worden.

Bij aflevering is de olie uiteraard vervangen en sindsdien hebben we er tussen de 3 en 4K km's mee gereden. Volgens de dealer is het met ons type motor (1.6 VTI) redelijk normaal dat je na die afstand een liter olie bij moet vullen. Ik ben er nogal verbaasd over.

Elke 2 maanden een liter olie erbij verschilt behoorlijk van het verbruik van onze oude '99 Clio waarbij ik -voordat hij olie begon te lekken- hooguit 2x per jaar een half litertje bij hoefde te vullen.

Is dit olieverbuik echt normaal, of moet ik toch even aan de bel trekken?
VTI lust wel een slok olie, moet je net pech mee hebben. Ik vind 1 op 4000 best veel, maar bij Audi/VAG kijken ze ook niet op van 1 op 1000 (want Duitse degelijkheid enzo).

Mijn 2-liter benzine C4 uit 2005 staat er ook om bekend om een aardige slok olie te lusten, maar hij verdoet maar 1 op 28.000. Vorige week op vakantie geweest in de Harz, veel toeren maken, motor moest hard werken in berg/heuvelachtig gebied: 1 op 3000.

Heb je een C4 van de eerste generatie of de tweede? Welke motor heb je: zie hier:

En kijk ook hier even. Meest voorkomend is dat er veel oliedampen uit het kleppendeksel de inlaat ingezogen worden, dit gaat dat grotendeels tegen.

• Willem30
Het klopte helemaal. :9
Er kwam inderdaad water uit de deur. Geen geklots meer.

• Maasluip
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 12-07 12:58

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dat krijg je als je met water in je auto rondrijdt...

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• Smultie
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

Mi Notebook Air 13" 7200U --- Pocophone F1 --- Synology DS213 --- RPi3 met LibreElec --- Nvidia Shield Tablet

• Arunia
Afgelopen weekend in mijn C4GP VTi die adapter van een paar posts terug geplaatst en olie bijgevuld. Daarnaast nog even de km's gereset van optie 2 en 3 zodat ik bij piepen kan zien hoeveel ik gereden heb op dat moment.
Viel me al meteen de dag erna op dat hij niet meer horte en stootte zoals ik voorheen met een koude motor wel regelmatig had. Of het placebo is of niet, we gaan het zien.

• Arunia
@Malfunctions
Je moet een klemmetje los halen dmv knijpen boven en onder (of zoals wij een dunne platte schroeven draaier via de kant van de slang of tussen het gedeelte wat omhoog moet komen steken en dan los wippen).
Daarna is het met een schroef aan de ene kant met de juiste maat er in draaien en het onderdeeltje in de slang steken totdat deze blijft zitten. Niet door duwen.
Dan alles weer dicht en klaar. Stelt geen bal voor en je krijgt er een hele handleiding bij.
Ik moet nog gaan zien of het wat oplost bij ons, maar heb er goede hoop in.

• Paulus07
  • Niet online
Tijdje terug ging het hier over water in de deur. Andere merken hebben er ook last van zag ik :P

http://www.dumpert.nl/med...ae29/is_dit_normaal_.html

http://www.aquablog.nl | Alles over aquascaping

• FastFred
Toch rare auto's, die C4 Coupe. Qua rij eigenschappen en techniek weinig bijzonders, maar het is een prachtwagen om te zien met die sportieve lijnen. Je ziet ze weinig dus als je ze ziet is dat toch een beetje bijzonder.

Een maand of wat geleden stond ik de mijne te wassen in de doe-het-zelf wasstraat. Een wat oudere PostNL bezorger fietst langs en ik hoor een "wow". Ik ga verder met wassen maar blijkbaar had hij zijn fiets omgedraaid om even een praatje te maken, hij had er zelf een paar weken geleden eentje gekocht en hij was er helemaal weg van.

Een paar weken geleden op weg naar huis in de buurt van Breda kom ik er op de snelweg eentje tegen, een donkergrijze Coupe VTS, maar met een 1.6 motor op LPG. Toch kijk je even naar elkaars auto in het voorbij gaan en heb ik hem een paar keer ingehaald en hij mij tot ik bij mijn afslag was, en weer die groet.

Vanmiddag reed ik van m'n werk weg, ik sloeg links af richting de rotonde net buiten de bebouwde kom en in mijn spiegel zie ik een C4 naderen, flink harder dan de toegestane 50km/h daar. Op de rotonde moet ik de 1e afslag hebben de rotonde is leeg dus zonder af te remmen ga ik de rotonde over de provinciale weg op, de C4 achter mij volgt. Een kilometer verder verlaat ik de weg, ik geef richting aan naar links en stuur de uitvoegstrook op. De C4 achter mij gaat rechtdoor en op het moment dat ie langszij komt zie ik dat het een Coupe is, kijken we naar elkaars auto en groeten we elkaar.

Moest ik ff kwijt :)

[Voor 8% gewijzigd door FastFred op 24-10-2017 23:10]

• perpixel
  • Laatst online: 12-07 09:04
Ik denk dat jullie dit wel kunnen waarderen. Citroen heeft een veiling van oude/speciale modellen. Leuk om een keer doorheen te klikken:
http://flipbooks.pdfanimate.com/books/plhs/#p=49

• dude88
  • Niet online
Arunia schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 10:34:
@FastFred Nee.
Maar heb altijd geleerd om die iets naar boven te halen en dan via de dop waar je uiteraard bij moet vullen dan olie bij te vullen en daarna weer terug. Geen idee waarom, maar dat zit er in mijn hoofd en heb ik mijn schoonvader vaak zien doen.

Maar dat dus vergeten weer terug te doen.
Ik snap hem wel, wat men vaak doet is eerst even peilen voordat je bijvult. Als je de stok dan niet helemaal terug plaatst kan je snel opnieuw peilen zonder de stok opnieuw te hoeven schoonmaken.

Voor het bijvullen zelf hoeft de stok niet omhoog. Als je hem toch omhoog laat staan probeer hem dan zover uit te trekken dat je het niet kan missen ;)

• robin84
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 06:20
@Spacecowboy wel gecontroleerd of het onderhoud aan kleppen en distributie ketting al is uitgevoerd? Kan anders een dure grap worden.

Verder is het inderdaad een top auto!

• d-super
  • Laatst online: 22:55

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën DS3 1.2VTI-82pk

• robin84
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 06:20
Tja je kan het zien als onderhoud. Iedere +-60.000 km ongeveer 3000-5000 euro (wat ook de totale waarde is van de auto).

Toen ik mijn C5 ging inruilen was er eigenlijk geen enkele Citroën dealer die er zijn vingers aan wilden branden (ben er langs 12 gegaan). Ik zou nooit meer voor een 1.6 thp gaan in ieder geval.

• Spacecowboy
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 12-07 16:58

Spacecowboy

XBL: Biggmans

robin84 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 20:45:
@Spacecowboy wel gecontroleerd of het onderhoud aan kleppen en distributie ketting al is uitgevoerd? Kan anders een dure grap worden.

Verder is het inderdaad een top auto!
De kleppendekselmodificatie is geïnstalleerd, en er is een nieuwe distributieketting geplaatst. Daarnaast het reguliere onderhoud gedaan wat bij de grote beurt hoort, en zijn er wat zaken onderhavig aan slijtage vervangen (remblokken e.d.).

Ik heb 'm nu een week, en tot nu toe is het echt een fantastische auto. De automaat is geweldig, en de hydropneumatische ophanging is echt een genot. Ook de motor is erg prettig. Meer dan voldoende koppel, en behoorlijk soepel.

Schaamteloze crosspost uit het "show je auto topic":
http://boumanvanderlinden.nl/dump/C5/IMG_4224_thumb.jpg

http://boumanvanderlinden.nl/dump/C5/IMG_4232_thumb.jpg

http://boumanvanderlinden.nl/dump/C5/IMG_4236_thumb.jpg

[Voor 23% gewijzigd door Spacecowboy op 10-02-2018 19:38]

• Notna

Notna

Where are you?®

De RD 4 in mijn C4 GP uit 2007 heeft nog steeds een kapotte cd speler. Niet dat ik het heel veel gebruikte, maar op vakantie is het wel handig als je niet naar lokale radio wilt luisteren.

Enfin; nieuwe radio via Citroen is 400 euro ( :') ) . 'Nieuw' vanuit China is deze 60 euro. Maar dan moet je maar hopen dat het VIN gedeelte goed gaat en in wat voor staat het aankomt (en eventuele naheffingen mbt BTW).

Nou wilde ik toch altijd al gaan voor een Yatour oplossing. AUX 2 is wel aanwezig op de achterkant van mijn R4 (VDO/Siemens versie met MP 3 en BT functionaliteit), maar deze staat niet aan in de ECU zelf. De garage vraag er 60 euro voor om het te doen en ik kan niemand vinden die een Lexia interface heeft. Die kabels zijn iets van 110 euro (excl. software), maar via AliE is die kabel iets van 25 euro (met heel veel goede reviews), dus die ga ik maar eens proberen en kijken wat het kan doen.

Mocht het niet werken kan ik altijd nog naar de garage gaan, maar je bent een goedkope Hollander of je bent het niet :+

Zal zodra het binnen is even de ervaringen delen :Y

• FastFred
Spacecowboy schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 14:51:
[...]

De kleppendekselmodificatie is geïnstalleerd, en er is een nieuwe distributieketting geplaatst. Daarnaast het reguliere onderhoud gedaan wat bij de grote beurt hoort, en zijn er wat zaken onderhavig aan slijtage vervangen (remblokken e.d.).

Ik heb 'm nu een week, en tot nu toe is het echt een fantastische auto. De automaat is geweldig, en de hydropneumatische ophanging is echt een genot. Ook de motor is erg prettig. Meer dan voldoende koppel, en behoorlijk soepel.

Schaamteloze crosspost uit het "show je auto topic":
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Toffe bak!

Paar dingetjes omtrent de 1.6THP, het is een probleem ding: het kan voorkomen dat hij een slok olie lust, daar is een niet originele modificatie voor, zie hiervoor het C5 subforum op Citroën-forum.nl.

Tweede dingetje: de 1.6THP kan niet tegen 'het nieuwe rijden'. Ik lees de laatste tijd steeds meer verhalen van mensen die er juist sportief mee rijden en minder problemen hebben als de mensen die er als een opoe mee rijden.

Verder geldt het zelfde als met iedere andere auto: niet gaan trappen als de motor nog koud is, wacht op z'n minst tot de koelvloeistof op bedrijfstemperatuur is, het liefst wacht je tot de olie warm begint te worden. Specifiek voor turbomotoren: na een stevig stukje rijden, laat de auto even een seconde of 30 stationair draaien, dan heeft de turbo kans van afkoelen.

• Notna

Notna

Where are you?®

Arunia schreef op maandag 19 februari 2018 @ 21:47:
@Notna kun je ook op die manier de standaard volume bij inschakelen van de auto aanpassen? Die van de usb is bij mij een beetje hard.

On a different note, de kachelslang is waarschijnlijk niet goed waardoor er damp uit komt ofwel koelwater. Morgen maar eens een dealer bellen omdat er een speciale klem op zit.
Wordt met de dag "beter".
Ik heb wel het eea gezien aan dB instellingen, maar kan mij even niet zo herinneren of ik die optie er ook tussen heb zien staan.

• dude88
  • Niet online
Arunia schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 11:15:
@dude88 Dat was wat ik hoorde en daarna de uitleg erbij. Mijn kennis is iig niet erg groot, maar als ik hem over 2 weken breng, dan hoop ik dat de motor warm is en dat ze het meteen gaan bekijken. Scheelt voor iedereen een hoop zoekwerk op dat moment.

Het is een C4 GP uit 2010 met VTi motor als ik het goed heb.

Ik moet het allemaal hebben van horen zeggen zeg maar. Hij had het er iig over dat er 2 slangen van het motorblok gingen naar de koelradiateur en dat hij niet zo kon zien welke van de twee het waren.

De indicator van de waterpomp was ook uitgestoken, maar dat kan omdat hij redelijk leeg was qua koelvloeistof. Dus die is ingedrukt, maar kan de garage ook nog naar kijken.
Bij de garage kunnen ze het koelsysteem onder druk zetten, dan kunnen ze een lek vaak ook snel vinden als het blok koud is, scheelt ook wat handen branden ;)

Als ze het goed doen en de boel vervangen hebben zetten ze er weer druk op. Dan laat je dat even een tijdje staan, die zie je of de druk terugloopt na een tijdje. Zo niet probleem opgelost.

• Arunia
@dude88 Daar heb je helemaal gelijk in. Laat het zeker hier nog wel even weten als het allemaal geregeld is.
Thanks voor het meedenken!

• Malfunctions
Dit weekend een :F ervaring. Ging weg met de auto naar voetbal en de radio leek het niet te doen. Alle mogelijke knopjes geprobeerd, maar niets hielp. Vervolgens met vrouwlief de hort op, zij stapt in, drukt op het enige knopje waar ik niet op had gedrukt (degene zonder symbooltje erop) en de radio gaat aan..

Zegt ze ook doodleuk: "Ja, ik had hem gister uitgezet omdat ik dacht dat de motor een raar geluidje maakte." 8)7

De enige keer in de bijna 12 jaar dat we samen zijn dat zij iets 'technisch' wel wist en ik niet. :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arunia
Auto vanochtend naar de garage gebracht. Werd net gebeld. Waterhuis moest vervangen worden. Totale kosten: 450 euro. Nahja, kan er ook nog bij.
Dat was iig het gedeelte omtrent het verlies van koelvloeistof.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arunia
@FastFred Die dop zit links achter. Eigenlijk de zwarte dop achter die van de ruitenwisservloeistof.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Willem30
Arunia schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 10:40:
@ProudElm
On a different note, ze hebben de waterbak vervangen bij de Picasso en alles is weer goed (totale kosten 446 euro). Ze hadden er alleen per ongeluk 1l olie in de motor gedaan zonder eerst te vragen. Of dit een probleem was. Eh nee. Bij binnenkomst echter stond er even 17,50 op de rekening. Die gaan we niet betalen. Ik heb zelf een kan a 5l in de achterbak staan. Wat wilt ie dan betalen. Niks met voorgaande mededeling. Beetje zonde. Jullie maken de fout, niet ik. Neem het als leergeld. :P
Ze hebben het verder zonder morren weggestreept.
Daarnaast verwacht ik dat de kosten voor die Liter voor hen een stuk lager ligt dan voor mij. Bedoel een kan van 5l is ook onder de 30 euro en dan heb je nog het goede spul ook.
Olie is het zwarte goud voor garages. :/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DMDude
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 29-06 10:33

DMDude

Enjoy the silence....

DMDude schreef op zondag 1 april 2018 @ 11:52:
Hallo,

ik ben sinds kort in het bezit van een mooie rode C4 Aircross uit 2013.
Hierin zit een navigatiesysteem dat volgens mij gebaseerd is op Windows CE.
Navigatie is van iGO.
Bij het updaten van de kaarten is iets foutgegaan waardoor ik alles op de micro-SD kaart kwijt ben geraakt, dus ook het navigatie programma zelf. Ik had nog geen backup gemaakt.
Ik heb inmiddels een versie van iGO gedownload inclusief kaarten.
Het programma start op, ik kan ook een bestemming invoeren, maar het programma kan geen GPS-signaal vinden.
Volgens mij moet het iets zijn in een configuratiebestand, maar ik ben er nog niet achter gekomen.

Iemand in het bezit van een C4 Aircross met navigatie op een SD die een idee heeft of misschien het bestand sys.txt wil posten?

Alvast bedankt!
Ik heb het zelf opgelost door het volgende in sys.txt aan te passen:

[gps]
port=6
baud=4800

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FastFred
kaasaanfiets schreef op zondag 13 mei 2018 @ 01:59:
Kan je met een computer precies uitlezen waar de storing in zit?
Toen ik vorig jaar cruise control issue's had hebben ze 'm uitgelezen en daar kwam direct uit remlichtschakelaar. Maar dat wist ik al, want ik had ook een ABS/ESP foutmelding, en de remlichten werkten niet meer iedere keer als de storing er was.

De elektronica heeft door dat er iets mis is met de remlicht schakelaar, dus negeert alle input van die schakelaar tot de auto herstart is.
Ik heb er al wel een OBD2 bluetooth adapter aangehangen en dan met Torque de foutmeldingen proberen uit te lezen maar die vond niks.
OBD2 is een standaard die door bijna alle merken gebruikt wordt. Motor issue's zijn zo redelijk makkelijk uit te lezen, een P0201 is bijvoorbeeld misfire in cylinder 1, of je nu een Opel, BMW, Fiat of Citroën hebt. Maar sommige systemen, vooral wat legacy spul dat door de fabrikanten zelf ontwikkeld wordt en dus bij iedere fabrikant anders is, zijn niet uit te lezen met die standaard OBD2 lezers.

Lang verhaal kort: uit laten lezen met een Lexia, bij een Citroën garage.
Voor dat 2e punt ah thanks dat ga ik morgen even checken!

Alles lijkt verder wel te draaien en goed op spanning te staan. Het geluid is net als in dit filmpje.
[video] Als je meer toeren maakt wordt het hoger.
Maandag weten we in ieder geval of het aan het multiriem systeem ligt of niet.
Ik hoor niks raars in dat filmpje?
Ik had trouwens jou post op het citroen forum even doorgelezen en meende gelezen te hebben dat jij ook af en toe een brandstof lucht rook? Dit ruik ik ook soms maar kan nog niet de vinger er op leggen wanneer dit precies gebeurd. Hier was ook een soort van DIY fix voor dacht ik. Zal het weer even opzoeken.
Ja, lucht in de benzinetank verdwijnt via het koolstoffilter. Dat filter filtert de brandbare dampen eruit waardoor eigenlijk alleen de geur over blijft. Bij de C4, zit dat koolstoffilter gemonteerd op de firewall passagierszijde.

Ik weet niet exact de theorie erachter, maar telkens als je remt met een bijna lege tank, ga je benzine ruiken in het interieur. Het koolstoffilter wisselen helpt even, maar de permanente fix is het pijpje aan de onderzijde van de filter behuizing verlengen met een slangetje en dat slangetje net onder de auto uit laten komen. Als je aan de passagierszijde het voorwiel en de wielkuip verwijderd moet je dit ding kunnen zien zitten.

Kan ook injector seals zijn, of de seal bovenop de tank zelf. Maar als het specifiek voor komt bij een bijna lege tank en remmen dan is het meestal het koolstoffilter issue.

Pagina: 1 2

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True