Damn, ging het hier nou nog steeds over de kicksensor?
@kromme gefeliciteerd! Mooie bak hoor, goeie kleur ook. Sluit me aan bij @AMDFreak ; panodak maakt het net ff af. Als ie bij mij open staat vind ik het nog altijd een super strakke auto om te zien. Bovendien gooi ik 'm nog verassend vaak open.
Voor wat betreft plezier, ik heb geen idee hoe een Insignia rijdt, maar vorig jaar leverde ik een Opel Mokka huurauto in na een week vakantie in Portugal en die vond ik ook best aardig rijden. Tot ik thuis weer in m'n Corolla stapte, wat een wereld van verschil, zoveel soepeler
Zit nu weer in Portugal (nu 2 weken) en we hebben een hagelnieuwe Ford Puma als huurauto. Tof bakkie, verassend ruim ook wel, maar die automaat is echt nergens zo soepel als in de Corolla. Horten en stoten, ineens naar voren schieten bij gaspedaal iets aanraken. Zal ook een kwestie van wennen zijn wellicht maar het valt me wel op. Anyways, geniet er van!
@kromme gefeliciteerd! Mooie bak hoor, goeie kleur ook. Sluit me aan bij @AMDFreak ; panodak maakt het net ff af. Als ie bij mij open staat vind ik het nog altijd een super strakke auto om te zien. Bovendien gooi ik 'm nog verassend vaak open.
Voor wat betreft plezier, ik heb geen idee hoe een Insignia rijdt, maar vorig jaar leverde ik een Opel Mokka huurauto in na een week vakantie in Portugal en die vond ik ook best aardig rijden. Tot ik thuis weer in m'n Corolla stapte, wat een wereld van verschil, zoveel soepeler
Zit nu weer in Portugal (nu 2 weken) en we hebben een hagelnieuwe Ford Puma als huurauto. Tof bakkie, verassend ruim ook wel, maar die automaat is echt nergens zo soepel als in de Corolla. Horten en stoten, ineens naar voren schieten bij gaspedaal iets aanraken. Zal ook een kwestie van wennen zijn wellicht maar het valt me wel op. Anyways, geniet er van!
Ja dit is wel normaal en typisch gedrag bij een Toyota CVT. Zeker "nieuwe" gebruikers ervaren dit als hinderlijk omdat ze het niet gewend zijn. Sommige mensen wennen er nooit aan, maar de meeste wel. Zodra je een beetje gewend raakt en je voet wat gevoeliger met het pedaal om kan gaan kan je het geluid redelijk buiten de deur houden. Maar het zal er altijd zijn als je (even) veel vermogen vraagt. Voordeel is dan wel weer dat de bak op kruissnelheid nagenoeg stil is, en het ding nagenoeg nooit stuk gaatMrjraider schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 22:11:
[...]
Het gaat me om het gedrag van de auto. Mijn aygo moet je niet vergelijken want dat is zo’n schakel bakkie voor door de wijk zeg maar en qua optrekken ja wil ik vaart maken is het plankgas.
Nee met de Yaris vond ik het vrij irritant dat de motor overtoeren leek te maken zodra je ook maar iets aan meer power nodig had om bijvoorbeeld op de gewenste snelheid te komen of in te voegen. Je zou verwachten dat die dan doorschakelt naar dat gebeurde niet altijd even vlot.
Nogmaals ik had hem twee weken als huur auto in Tenerife en was gewoon benieuwd. De auto zelf ben ik wel gecharmeerd van qua opties en uiterlijk.
:strip_exif()/f/image/m5keFV6yfK8uo2UbrrvT0KVa.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/cYJKKJVNUVV7KnBuauQriFlZ.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/nMB1251ez3nQL8vbOaZp7Zhg.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_exif()/f/image/lMS0fZuE6ZfWscGxRQRa5JB4.webp?f=user_large)
Wat ik daarna gedaan heb maar niet op de foto heb gezet is ook de bekleding bij die horizontale overgang tussen bekleding en kunststof van de laatste foto losgemaakt maar daarna hielt het op.:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/krbGsrl9RPsASQTTEObvpgdV.jpg?f=user_large)