Tav dealers is het denk ik een beetje hit and miss, ze doen het allemaal op hun eigen manier (wat een negative ervaring niet goed praat, zoals boven al geschetst).
Toen ik 8 jaar geleden mijn IS250 kocht bij een Toyota dealer in Heerenveen (ik woon in Brabant.....) was die ervaring al super. Auto was al 12 jaar oud en kostte nog geen 10K, maar netjes gepoetst, uitgebreid tijd voor uitleg/instructie, koffie en gebakje, etc. De (afneembare) trekhaak bleek nog bij de vorige eigenaar te liggen, keurig nagestuurd.
Daarna ermee naar Louwman Eindhoven voor onderhoud: Eerste wat ze deden was inderdaad terugroepacties controleren. Altijd koffie/iets lekkers, zonder morren gratis lampjes en batterijtjes van de sleutel vervangen (kosteloos, en ja ik weet dat ik het ergens toch betaal maar voelt premium), altijd red carpet treatment, hagelnieuwe leenauto's mee, etc etc.
Laatste beurt op mijn verzoek koplampen en wat krassen gepolijst, stond ook niet op de factuur. Nee ik ben dik tevreden, maar dat is dus meer geluk dan wijsheid.
Toyota Dealer Oostendorp in Uden (vlak bij werk) heeft ook al meermaals dingen gedaan toen ik zonder aankondiging even langs kwam. Nooit gedoe, altijd met een glimlach. Nooit een euro mogen betalen zelfs na aandringen, en ik sta daar niet eens in het systeem. Die lui hebben letterlijk nog nooit iets aan me verdiend, ik heb ze alleen maar geld gekost.