-leeg-
[ Voor 98% gewijzigd door Harmen op 30-09-2025 13:50 ]
Whatever.
[ Voor 98% gewijzigd door Harmen op 30-09-2025 13:50 ]
Whatever.
[ Voor 45% gewijzigd door Thasaidon op 29-09-2025 10:48 ]
"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."
Dat lijkt echt een zeer matige band te zijn: https://www.anwb.nl/auto/...17/vredestein-quatrac-proThasaidon schreef op zondag 28 september 2025 @ 17:32:
@JME @fender89
Wij hebben Vredestein Quatrac Pro' all seasons onder onze Aygo en onder de RAV4.
Bevallen prima.
Deze band word door onze dealer als standaard all season geadviseerd.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Wat jij stelt vermoedde ik al. Ik heb zomerbanden die in de Duitse ADAC test eigenlijk op alle vlakken goed scoren onder mn rav4Thasaidon schreef op zondag 28 september 2025 @ 21:46:
@True
Dat soort reviews houd geen rekening met verschillende bandenmaten en onder wat voor auto je de banden gebruikt.
Mijn ervaring is, dat dit wel degelijk een rol speelt bij banden.
En zoals ik al zei... ons bevallen ze prima.
Zie ook: https://www.anwb.nl/auto/...tests/allseasonbandentest ze noemen o.a. de Corolla waar deze maat op zit. Maar de nuance en afweging voor jouw auto en bandenmaat moet je inderdaad zelf maken. Als deze band zo slecht presteert (in deze maat) onder een Corolla heb ik mijn twijfels of die in een grotere hoogte maat goed past op een RAV4 of in een kleinere velgmaat op een Aygo.Thasaidon schreef op zondag 28 september 2025 @ 21:46:
@True
Dat soort reviews houd geen rekening met verschillende bandenmaten en onder wat voor auto je de banden gebruikt.
Mijn ervaring is, dat dit wel degelijk een rol speelt bij banden.
En zoals ik al zei... ons bevallen ze prima.
[ Voor 30% gewijzigd door ThinkPad op 29-09-2025 10:24 ]
Geluid is een lastige om te testen, aangezien absolute geluidsniveaus buiten de auto (wat o.a. ook op het bandenlabel staat) zich niet altijd 1 op 1 verhoudt tot de geluiden die ervaren worden in de auto.ZeromaNoiS schreef op zondag 28 september 2025 @ 22:54:
[...]
De grip op droog en nat is inderdaad prima, maar ze maken een bak lawaai, niet normaal.
Terwijl ze in de test daar prima op scoren.
If you do not change direction, you may end up where you are heading
Je haalt hier wel verschillende banden aan.
[ Voor 6% gewijzigd door Thasaidon op 29-09-2025 10:47 ]
Thasaidon schreef op maandag 29 september 2025 @ 10:23:
[...]
De Vredestein Quatrac (wekle ik dus heb), is niet dezelfde als de Vredestein Quatrac Pro of Pro+ in de linken die jij deelt.
De "gewone" Quatrac scoort volgens de ANWB niet super, maar wel beter dan de Pro en Pro+
https://www.anwb.nl/auto/...5-r16v/vredestein-quatrac
En zoals ik al zei, deze bevallen mij prima.
[ Voor 26% gewijzigd door Thasaidon op 29-09-2025 13:59 ]
Wellicht heb je gelijk, ik weet het eerlijk gezegd niet 100% en heb het me wel zo laten vertellen. De band is subjectief ook veel stiller dan de vorige normale Primacy, maar wellicht is dat puur het profiel/samenstelling/etc.Andrehj schreef op zondag 28 september 2025 @ 10:41:
[...]
Interessant. Bijzonder dat ze dat in Europa niet vermelden.
Maar ik denk dat ik er uit ben:
Dit is een Amerikaanse test, met een Amerikaanse versie van deze band. Let ook even op de tekst op de zijwand op 1:17 in het filmpje. Daar staat duidelijk "all season" op de wang van de band. Dat staat er in Europa niet op.
Ook het profiel is compleet anders als het profiel van de e.primacy zoals die in Europa wordt verkocht. Vergelijk dit Europese profiel van Michelin.nl maar eens:
[Afbeelding]
met het profiel uit jouw Youtube filmpje op 1:27. Dan zie je duidelijk een heel andere band.
Mijn conclusie is dat er in Amerika een andere band als e.primacy wordt verkocht als in Europa.
De Amerikaanse is een all-season (niet te vergelijke met een Europese all-season trouwens) met een ander profiel dan de Europese.
En enkel de Amerikaanse zal zijn voorzien van foam in de band. Of heb je ook een Europese bron die dat bevestigt?
Als de Europese band ook stiller dan de andere Michelins zou zijn, dan zou
a. dat uit het bandenlabel moeten blijken en
b. Michelin dat op al haar marketing websites echt wel vermelden.
Dat de band op de site van jouw tweede link zo goed scoort op geluid zal komen doordat de band daar met andere concurrenten (die blijkbaar minder op geluid focussen) wordt vergeleken, en niet met andere Michelin banden.
Whatever.
Moet je betalen voor pechhulp per keer dat je ze nodig hebt?Harmen schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 11:12:
Gisteren bij de Toyota dealer geweest om naar de marterschade te laten kijken. Schade valt mee, enkel een kabel welke vervangen moet worden. Afspraak staat voor as maandag.
Dealer geeft aan dat ik gewoon mag rijden met de auto, ook langere afstanden. (1-2u)
Pechhulp heeft afgelopen zondag de soldeerhulzen aangebracht, maar gaven aan geen lange afstanden te gaan rijden. Wat zouden jullie doen?
[Afbeelding]
Ik zou de auto verkopen en een treinabo nemen. Als je dit soort afwegingen niet zelf kan maken is autorijden niet voor jouHarmen schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 11:12:
Gisteren bij de Toyota dealer geweest om naar de marterschade te laten kijken. Schade valt mee, enkel een kabel welke vervangen moet worden. Afspraak staat voor as maandag.
Dealer geeft aan dat ik gewoon mag rijden met de auto, ook langere afstanden. (1-2u)
Pechhulp heeft afgelopen zondag de soldeerhulzen aangebracht, maar gaven aan geen lange afstanden te gaan rijden. Wat zouden jullie doen?
[Afbeelding]
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
[ Voor 65% gewijzigd door ThinkPad op 30-09-2025 14:01 ]
Goed idee! Eerste autopech, zit niet te wachten op pech aan het andere kant van het land. (170km enkele reis). Fijn dat thuiswerken dan mogelijk is.Kassad schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 13:45:
[...]
Ik zou de auto verkopen en een treinabo nemen. Als je dit soort afwegingen niet zelf kan maken is autorijden niet voor jou
Whatever.
Ik heb de Owen dakdragers besteld, zit allemaal als een huis. Enige wat je vaak ziet is dat de duurdere wat stiller zijn, maakt mij niet zoveel uit.JME schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 19:31:
Iemand ervaring met de Hapro Cronos Aero 3 dakdragers op een Corolla Touring Sports? Of een ander aftermarket merk? Ik zie dat er gaatjes in de dakrails zitten, dus de originele dakdragers zullen wel puntjes op de voet hebben. De Hapro heeft dat niet. Klemt dat zo loeivast dat dat niet nodig is, of kan ik beter voor originele gaan? Scheelt nogal in de kosten namelijk..
[ Voor 25% gewijzigd door breinonline op 03-10-2025 07:37 ]
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Dakdragers is typisch zoiets waarvoor ik Marktplaats in de gaten houd. Regelmatig voor auto’s originele dakdragers gekocht voor een fractie van de prijs bij de dealer.JME schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 19:31:
Iemand ervaring met de Hapro Cronos Aero 3 dakdragers op een Corolla Touring Sports? Of een ander aftermarket merk? Ik zie dat er gaatjes in de dakrails zitten, dus de originele dakdragers zullen wel puntjes op de voet hebben. De Hapro heeft dat niet. Klemt dat zo loeivast dat dat niet nodig is, of kan ik beter voor originele gaan? Scheelt nogal in de kosten namelijk..
Whatever.
En hier in 19" weer "recommended"Thasaidon schreef op maandag 29 september 2025 @ 10:23:
[...]
De Vredestein Quatrac (wekle ik dus heb), is niet dezelfde als de Vredestein Quatrac Pro of Pro+ in de linken die jij deelt.
De "gewone" Quatrac scoort volgens de ANWB niet super, maar wel beter dan de Pro en Pro+
https://www.anwb.nl/auto/...5-r16v/vredestein-quatrac
En zoals ik al zei, deze bevallen mij prima.
[ Voor 8% gewijzigd door Hemingr op 03-10-2025 10:54 ]
Gecensureerd.
Dat zou ik normaal gesproken ook doen, maar de spoeling lijkt aardig dun te zijn. Zo oud is de Corolla TS natuurlijk ook nog niet.Spixo schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 09:54:
[...]
Dakdragers is typisch zoiets waarvoor ik Marktplaats in de gaten houd. Regelmatig voor auto’s originele dakdragers gekocht voor een fractie van de prijs bij de dealer.
[ Voor 47% gewijzigd door JME op 03-10-2025 15:32 ]
Die Verso S automaat heeft een schakelrobot. Los van dat het absoluut k*t rijdt is dat ook het gene wat kapot gaat zover ik weet. Zelfs bij een toyota.vangoghnl schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 19:44:
Iemand ervaring met een toyota verso S. Mijn ouders willen een andere auto, maar aangezien ze weinig rijden niet veel geld kwijt. Budget is rond de 10k. Wensen zijn het volgende.
-Kar kunnen trekken rond de 750kg
-Hoger instap dan ze hadden. (Was een Ford Fiesta)
-Automaat.
Ik dacht dus aan een verso S maar mogelijk zie ik iets over het hoofd. Ze hebben ook naar een Mitsubishi ASX gekeken, maar die zijn er alleen handgeschakeld.
Of een handgeschakelde Aygo en voor elke gereden kilometer 1 ct aan de kant zetten voor de koppeling dan zit je wel goed voor dealertarieven.ZeromaNoiS schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 20:16:
[...]
Die Verso S automaat heeft een schakelrobot. Los van dat het absoluut k*t rijdt is dat ook het gene wat kapot gaat zover ik weet. Zelfs bij een toyota.
Ik zou als je een Toyota koopt eigenlijk altijd naar een hybride kijken.
[ Voor 22% gewijzigd door True op 04-10-2025 23:56 ]
Eh nee... alleen de dieselmotoren waren uitgerust met een MMT schakelbak. En die uitvoeringen zijn in NL vrij zeldzaamZeromaNoiS schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 20:16:
[...]
Die Verso S automaat heeft een schakelrobot. Los van dat het absoluut k*t rijdt is dat ook het gene wat kapot gaat zover ik weet. Zelfs bij een toyota.
Ik zou als je een Toyota koopt eigenlijk altijd naar een hybride kijken.
Honda Jazz?vangoghnl schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 19:44:
Iemand ervaring met een toyota verso S. Mijn ouders willen een andere auto, maar aangezien ze weinig rijden niet veel geld kwijt. Budget is rond de 10k. Wensen zijn het volgende.
-Kar kunnen trekken rond de 750kg
-Hoger instap dan ze hadden. (Was een Ford Fiesta)
-Automaat.
Ik dacht dus aan een verso S maar mogelijk zie ik iets over het hoofd. Ze hebben ook naar een Mitsubishi ASX gekeken, maar die zijn er alleen handgeschakeld.
[ Voor 3% gewijzigd door Videopac op 05-10-2025 13:37 ]
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
(E)CVT kan dan wel continu zijn, maar heeft ook “preset” punten. Mijn 2022 RAV4 heeft ook een ECVT en die kan ik ook “handmatig” schakelen. Min CHR daarvoor ook.vangoghnl schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 07:11:
Dus wel een cvt als ik het goed begrijp. Klopt het dat er dan wel flippers op kunnen zitten? Ik dacht namelijk dat een cvt geen verzetten had?
Ze kunnen rond de 10k ook een Toyota Auris hatchback of bijvoorbeeld een Honda civic 9de generatie kopen. Maar die hebben geen hoge instap.
Gecensureerd.
Je auto is nu 10 jaar oud en de batterijen in die TPMS sensoren gaan ook ongeveer 10 jaar mee, dus dat is niet ondenkbaar. Zou ze idd met een bandenwissel meenemen aangezien het voor jouw auto geen APK afkeur betreft, maar (mogelijk) alleen hinderlijk isRudolfR schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 14:18:
Gisteren tpms indicator opeens knipperen en na een tijdje branden van Auris TS 2015.
Vorige week banden al op spanning gebracht na een melding van het systeem.
Toch maar even gestopt en opnieuw gedaan, maar melding ging niet weg.
Reset via de knop, in dashboardkastje, haalde ook niets uit.
Dus: batterij leeg? Garage gaf bij beurt/apk al aan dat er banden droogtescheurtjes hadden, maar dat was niet urgent. Tzt mee laten nemen met de banden, denk ik. Of heb ik nog andere opties?
Ben met de Verso S niet heel erg bekend, maar CVT merk je wel met de proefrit. De naam zegt het al: continu variabele transmissie, dus meer gas geven = gelijk hoger in de toeren en daarnaast ook geen schakelmomenten zoals met een reguliere automaat wel het geval is.vangoghnl schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 07:11:
Dus wel een cvt als ik het goed begrijp. Klopt het dat er dan wel flippers op kunnen zitten? Ik dacht namelijk dat een cvt geen verzetten had?
Als ik zoek op auto's rond de 10k dan heb je van Toyota hybrides alleen de Prius(+) die nog een ietwat hoge instap heeft, zeker geen lage in ieder geval. Weet niet hoe nieuw de auto moet worden maar een Honda Jazz is ook een MPV en 2011-2014 modellen rond de 10k ook als hybride. De Insight is een beetje Honda's Prius dus ook ietwat hogere instap maar effectief tussen een hatchback en MPV, wellicht precies genoeg?Ze kunnen rond de 10k ook een Toyota Auris hatchback of bijvoorbeeld een Honda civic 9de generatie kopen. Maar die hebben geen hoge instap.
[ Voor 10% gewijzigd door DaWaN op 06-10-2025 18:13 ]
Ik heb deze, ze zitten zo vast als een huis hoor. Altijd alleen beetje geouwehoer met netjes zorgen dat de balk precies in het midden van de auto zit. (Vooral als je net als ik wil dat het op de mm kloptJME schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 19:31:
Ik heb wel het idee dat het trager is geworden. Nu liep het met IOS 18 soms al half vast wanneer de tegenpartij ophangt na een telefoontje... Dan gaat opeens de timer van het bellen heel hard oplopen en de enige manier waarop je dat scherm dan weg krijgt is door uit carplay te gaan en vervolgens carplay opnieuw aan te klikken. Met iOS26 liep het de laatste keer dusdanig vast dat op home drukken ook niet meer hielp.breinonline schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 20:17:
Heeft er iemand met een Corolla 2019/2020 al ervaring met Carplay iOS26? Heeft dat nog voordelen ten opzichte van de oude iOS versie? Ik vind de glass inferface eigenlijk niets maar als ik alles iets kleiner kan maken op het scherm zodat er meer info op past dan zou dat welkom zijn.
Toch een reviewer gevonden met een Corolla: maakt niet zoveel uit (hoewel hij aangeeft dat je het echt merkt): https://www.thedrive.com/...is-the-best-yet-heres-why
:strip_exif()/f/image/UHNp5ZIFfI780bM4hgHS1IIW.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 55% gewijzigd door BastiaanN op 07-10-2025 10:07 ]
Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)
[ Voor 49% gewijzigd door Van der Berg op 10-10-2025 11:11 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Zelfde vraag hier! Wij kochten recentelijk een TS 2022 en willen er ook 4-seasons op laten zetten. Suggesties zeer welkom!gelukkie schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 10:28:
Wat is jullie advies/ ervaring mbt banden op een Corolla TS? Huidige (zomer) banden zijn uitgedroogd en moeten vernieuwd. Rij ongeveer 10k per jaar en vooral NL en soms net over de grens in België/ Duitsland. Dacht aan all season maar dealer raadt het af ivm cuppen. Hoe reëel is dit? Ik ga sowieso niet voor winter en zomer apart.
[ Voor 7% gewijzigd door Tomino op 10-10-2025 16:10 ]
1 op 28? Wow. Is de 2020 niet in feite dezelfde als die in 2014 geïntroduceerd werd? Die hebben wij gehad en kwamen niet verder dan 1 op 20, juist op de snelweg rijdt dat 1 liter 3-cilindertje toch in vrij hoge toeren namelijk.Van der Berg schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 09:42:
Nieuwe Toyota Aygo X modellen vanaf 2026
Eerste Hybriden modellen met 116 PK!
Eerste Hybride Aygo's komen eraan. Ik rij zelf in een Toyota Aygo met bouwjaar 2020. Ik rij nu 1 op 28 op de autosnelweg. Ik ben benieuwd naar de Hybride editie.
https://www.toyota.nl/modellen/verwachte-modellen/aygo-x
Met 10k km per jaar gewoon zomerbanden kiezen. All-season is altijd een compromis, soms een prima compromis, maar kort door de bocht kan je qua rubbersamenstelling zeggen:gelukkie schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 10:28:
Wat is jullie advies/ ervaring mbt banden op een Corolla TS? Huidige (zomer) banden zijn uitgedroogd en moeten vernieuwd. Rij ongeveer 10k per jaar en vooral NL en soms net over de grens in België/ Duitsland. Dacht aan all season maar dealer raadt het af ivm cuppen. Hoe reëel is dit? Ik ga sowieso niet voor winter en zomer apart.
Als je ook in de winter in Duitsland wil komen ontkom je toch niet aan 4 season banden? Zelf rijd ik al jaren 4 seasons, dikke prima. Juist omdat je niet al te veel rijd kan het nooit uit om zowel een zomer set als een winter set aan te houden, die zul je eerder moeten vervangen wegens ouderdom dan dat ze versleten zijn. 4 seasons zijn ook echt niet meer zo slecht als 20 jaar terug. Kies wel voor een degelijk merk, geen rommel. Onze Auris rijd op Goodyear Vector 4seasons G3 maar toen we hem kochten stond hij op Michelin CrossClimate2. Zulke slechte banden als die Michelins heb ik nooit eerder gehad. Zelfs op droog wegdek slipten ze nog alle kanten op, wat een drama.gelukkie schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 10:28:
Bouwjaar 2020 is weer anders dan Bouwjaar 2014 met alle respect. De modellen hebben in de tussentijd updates gehad en wijzigingen. Ze hebben ook facelift gehad. Ik hou van Aygo en mijn eerste auto in bezit was een Aygo met bouwjaar Mei 2010 met 30.000 KM (12 december 2014) altijd 1 eigenaar voor mij. Vorige jaar ingeruild met meer dan 2 ton mee gereden te hebben. Deze nieuwe Aygo kocht ik met 11.971 KM via de officiële Louwman dealer van Toyota.MooDyBLueS schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 15:36:
[...]
1 op 28? Wow. Is de 2020 niet in feite dezelfde als die in 2014 geïntroduceerd werd? Die hebben wij gehad en kwamen niet verder dan 1 op 20, juist op de snelweg rijdt dat 1 liter 3-cilindertje toch in vrij hoge toeren namelijk.
:strip_exif()/f/image/6zJ3zWzfNELHYhyQFAxf6KQW.jpg?f=fotoalbum_large)
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Hahareiniero schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 16:01:
Onze Auris rijd op Goodyear Vector 4seasons G3 maar toen we hem kochten stond hij op Michelin CrossClimate2. Zulke slechte banden als die Michelins heb ik nooit eerder gehad. Zelfs op droog wegdek slipten ze nog alle kanten op, wat een drama.
Mwah, laten staan... 20-30 jaar geleden reed er bijna niemand op winterbanden en lieten we de auto ook niet staan. Het is gewoon een kwestie van aanpassen. Ik heb alleen zomerbanden, en laat de auto in de winter ook echt niet staan als het sneeuwt (en ik 'm eens nodig heb). Ik minder m'n snelheid en anticipeer nog wat meer, dat wel. Winterbanden hebben zeker hun nut hoor, maar gezien de kilometers die ik maak + de laatste winters vind ik het zonde van het geld.mkmi schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 15:27:
Een voordeel van zomerbanden is dat ze relatief minder snel slijten. Je moet er wel rekening mee houden dat je de auto moet laten staan bij sneeuw of gladheid — gelukkig komen zulke dagen steeds minder vaak voor.
De Falkens zijn inderdaad niet de stilste banden. Zelf heb ik de 18" variant. Ook tijdens wegrijden met wat meer pit en vochtig/nat wegdek hebben ze moeite om grip te houden. Groot voordeel vind ik wel de enorme velgrandbeschermer. Sinds ik 2 bandjes heb vervangen naar Conti's (ook met velgrandbeschermer maar kleiner) hebben die velgen toch meer beschadigingen.JME schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 08:33:
Jarenlang de 16” Michelin CrossClimate2 onder een Zafira gehad, niks mis mee. Zou nu ook serieus de 17” voor de Corolla TS overwegen. Maar voorlopig gaan de originele Falken banden nog wel even mee. Vind die Falken banden overigens wel erg veel geluid maken, maar voelt niet zo groen om ze daar nou vroegtijdig om te vervangen.
Wat leg jij zoal in dat vakje? Ik gebruik 'm echt NOOITJME schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 21:05:
Dit weekend de eerste mod op de Corolla TS gedaan. Toch wel drie hele seconden mee bezig geweest, misschien zelfs vier..
https://amzn.eu/d/ciAlfEI
Ik snap je niet. Je hebt toch nu dezelfde zekerheden nadat je bij de Toyota dealer (voor teveel geld) een beurt hebt laten doen? Je kan dus prima een import kopen, maar dan moet de prijs er wel naar zijn. Als je hetzelfde betaalt als een Toyota die bij Louwman staat dan heb je wellicht iets teveel betaald.Tomino schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 13:49:
Mmmm. occasion gekocht en die is in het buitenland niet bij een officiële dealer in de onderhoud gegaan. Uitstekend te woord gestaan door Toyota Nederland. Na de beurt bij een officiële dealer a.s. maandag hier in Nederland gaat de fabrieksgarantie wel weer lopen, zij het met een maand wachttijd.
Kortom, nieuwe auto, maar nog geen lange ritten maken.
* Tomino begrijpt ineens de logica achter de zekerheden die origineel NL'e auto's hebben en buitenlandse nietweer een les geleerd.
[ Voor 13% gewijzigd door ZeromaNoiS op 16-10-2025 14:12 ]
[ Voor 28% gewijzigd door Tomino op 16-10-2025 15:53 ]
Ja ik ken de regeling. Ik heb in april ook een import Toyota gekocht.Tomino schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 15:52:
Wel vreemd hoor dat de eigenaar in Denemarken geen Toyota garages heeft uitgekozen![]()
Wat je zegt klopt, met de beurt die hij krijgt, zit het weer snor. Echter, de garantie gaat pas vanaf beurt + 1 maand in. Dus als we in die maand problemen hebben die onder de garantie zouden vallen, dan kunnen we daar geen aanspraak op maken.
Soort afkoeltermijn dus voor het weer inwerking laten treden van de fabrieksgarantie.
:strip_exif()/f/image/079Q9wFPT7igmVVjwyCSdj8o.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 88% gewijzigd door ThinkPad op 17-10-2025 16:46 ]
Dat ligt ook geheel aan de kilometerstand.Tomino schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 15:52:
Wel vreemd hoor dat de eigenaar in Denemarken geen Toyota garages heeft uitgekozen![]()
Wat je zegt klopt, met de beurt die hij krijgt, zit het weer snor. Echter, de garantie gaat pas vanaf beurt + 1 maand in. Dus als we in die maand problemen hebben die onder de garantie zouden vallen, dan kunnen we daar geen aanspraak op maken.
Soort afkoeltermijn dus voor het weer inwerking laten treden van de fabrieksgarantie.
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35
Ik gok dat het clipje wat die zwengel op zijn plaats houdt is verbogen, je ziet hem ook uitsteken op de foto van het schuifdak.donnie1992 schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 18:11:
Nu heb ik alleen een paar probleem met het open dak. Het draaimechanisme zit los. Ik kan dus nog wel het dakje open en dicht draaien, maar de zwengel die daar aan zit, die zit los. Iemand enig idee hoe dit weer vast te maken is.
Die ga ik eens even installeren.ThinkPad schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 09:49:
Tip voor de Auris-rijders onder ons: Als je multimediasysteem nog niet op versie 6.20 zit, kun je gratis het besturingssysteem updaten (kaartupdates zijn altijd betaald). Er is (een tijd terug al) een update uitgebracht zodat het systeem TLS1.2 ondersteunt. Bij mij lijkt het problemen met de Bluetooth-koppeling te hebben opgelost, die niet meer werkte na het uit- en aanzetten van de auto.
Ik ging van versie 6.9.0WH naar 6.20.0SPWH op mijn Auris TS uit 2015 met het Toyota Touch and Go 2-systeem (MM16). De update duurt ongeveer 12 minuten en kan gedownload worden via de e-store op toyota.nl (zorg dat je VIN en systeem-ID bij de hand hebt). Zie ook instructies op toyotahybrideforum.nl.
Systeem heeft ook twee verborgen menu's trouwens, een geheim menu waarmee je fabrieksinstellingen kunt resetten, wat volgens de comments ook het Bluetooth-issue kan oplossen: YouTube: Toyota c-hr hidden menu (not the one accessed with light switch) En nog een soort diagnose menu: link.
Ik heb het multimediasysteem met navigatie, dan moet je de 'high' variant hebben ("16MM High TLS SWU"). Voor het systeem zonder navigatie schijn je de 'low' te moeten pakken.
@LooneyTunes @reiniero @RudolfR @RWVV @Phuncz @MJV en andere Auris-rijders in dit topicEn mogelijk ook C-HR eerste generatie, daar zit vergelijkbaar multimediasysteem in.
Bedankt voor de ping ! Ik heb in het verleden een kaartupdate gekocht en heb eigenlijk geen issues met Bluetooth buiten dat deze soms niet wilt werken. Even volume uit en terug aan is het gefixed. Wel heb ik me bezig gehouden met Bluetooth AVRCP versie op mijn telefoon te pinnen op versie 1.3 (link).ThinkPad schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 09:49:
Tip voor de Auris-rijders onder ons: Als je multimediasysteem nog niet op versie 6.20 zit, kun je gratis het besturingssysteem updaten (kaartupdates zijn altijd betaald). Er is (een tijd terug al) een update uitgebracht zodat het systeem TLS1.2 ondersteunt. Bij mij lijkt het problemen met de Bluetooth-koppeling te hebben opgelost, die niet meer werkte na het uit- en aanzetten van de auto.
Ik ging van versie 6.9.0WH naar 6.20.0SPWH op mijn Auris TS uit 2015 met het Toyota Touch and Go 2-systeem (MM16). De update duurt ongeveer 12 minuten en kan gedownload worden via de e-store op toyota.nl (zorg dat je VIN en systeem-ID bij de hand hebt). Zie ook instructies op toyotahybrideforum.nl.
Systeem heeft ook twee verborgen menu's trouwens, een geheim menu waarmee je fabrieksinstellingen kunt resetten, wat volgens de comments ook het Bluetooth-issue kan oplossen: YouTube: Toyota c-hr hidden menu (not the one accessed with light switch) En nog een soort diagnose menu: link.
Ik heb het multimediasysteem met navigatie, dan moet je de 'high' variant hebben ("16MM High TLS SWU"). Voor het systeem zonder navigatie schijn je de 'low' te moeten pakken.
@LooneyTunes @reiniero @RudolfR @RWVV @Phuncz @MJV en andere Auris-rijders in dit topicEn mogelijk ook C-HR eerste generatie, daar zit vergelijkbaar multimediasysteem in.
Hier hetzelfde helaas. Voor het inloggen zie je allemaal mooie updates, na inloggen nog steeds maar kan je ze niet in de winkelwagen doen. Blijkt dat je het multimediasysteem moet registreren. Als je dat gedaan hebt is de hele e store leeg. Jammer maar helaas.Phuncz schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 13:10:
[...]
Bedankt voor de ping ! Ik heb in het verleden een kaartupdate gekocht en heb eigenlijk geen issues met Bluetooth buiten dat deze soms niet wilt werken. Even volume uit en terug aan is het gefixed. Wel heb ik me bezig gehouden met Bluetooth AVRCP versie op mijn telefoon te pinnen op versie 1.3 (link).
Ik heb een Auris van voor de refresh dus model 2013-2014, deze heeft het MM12 systeem, dus de Touch & Go. Ik vind de update niet hiervoor
En dan lees je op het hybrideforum:ThinkPad schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 09:49:
Tip voor de Auris-rijders onder ons: Als je multimediasysteem nog niet op versie 6.20 zit, kun je gratis het besturingssysteem updaten (kaartupdates zijn altijd betaald).
Maar waar moet / kan ik de USB stick indoen?Na het downloaden het bestand unzippen op de harddrive en vervolgens de inhoud van de uitgepakte map op een USB stick zetten.
.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Ik had al eens een upgrade gekocht echter was dat toch minder 'plug and play' dan de verkoper voorstelde.NiGeLaToR schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 15:16:
Wellicht een leuke upgrade?
Ik hield alleen te veel stekkers over (eigenlijk paste alleen de voedingsplug) en ik moest alsnog een (extra) camera aanleggen voor de achteruitrijcamera. (plug & play my @ss)Dankzij de plug-and-play installatie geniet je direct van een hoogwaardige upgrade, zonder verborgen kosten of ingewikkelde aanpassingen.(bron)
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Nou, dat dacht ik de afgelopen 2 jaar ook.DaWaN schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 11:15:
[...]
Ik gok dat het clipje wat die zwengel op zijn plaats houdt is verbogen, je ziet hem ook uitsteken op de foto van het schuifdak.
Voor mijn Prius is ook 2,3 en 2,1 aangeraden maar ik rijd altijd met 2,6, rijdt gewoon prettiger.JME schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 17:44:
Op de Corolla TS die ik nu een paar weken rij zitten nog de originele Falken banden. Volgens het boekje is de aanbevolen bandenspanning 2,3 voor en 2,1 achter. Tijdens het leren kennen van het systeem ontdek ik vandaag dat de auto is afgeleverd met voor en achter 2,7 (net een stuk gereden, dat wel). Is dat gebruikelijk? En kan dit er mede voor zorgen dat ik ze best wel goed kan horen?
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Morgen nog even meten als de banden koud zijn, dan is het verschil vast kleiner.JME schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 17:44:
Op de Corolla TS die ik nu een paar weken rij zitten nog de originele Falken banden. Volgens het boekje is de aanbevolen bandenspanning 2,3 voor en 2,1 achter. Tijdens het leren kennen van het systeem ontdek ik vandaag dat de auto is afgeleverd met voor en achter 2,7 (net een stuk gereden, dat wel). Is dat gebruikelijk? En kan dit er mede voor zorgen dat ik ze best wel goed kan horen?
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Wat ik ooit geleerd heb (toen ik nog actief lid was van de BX club) is dat de bandenspanning die in/op je auto vermeld staat geldt voor een temperatuur van 20 graden Celsius.noes schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 19:48:
Morgen nog even meten als de banden koud zijn, dan is het verschil vast kleiner.
BX Club en toyota, dat zijn wel echt twee uiterste uiterste.LooneyTunes schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 00:08:
[...]
Wat ik ooit geleerd heb (toen ik nog actief lid was van de BX club) is dat de bandenspanning die in/op je auto vermeld staat geldt voor een temperatuur van 20 graden Celsius.
Iedere 10 graden afwijking is +/- 0.1 bar.
De BX (1991) is in 2006 technisch totall-loss gegaan. Gesprongen koppakking en een A-stijl die nog door de kit van het voorraam aan elkaar hingZeromaNoiS schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 00:19:
BX Club en toyota, dat zijn wel echt twee uiterste uiterste.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/aipMBMBPp5lioF2Vt7FXpkpg.jpg?f=user_large)
En 'wereld beroemd' door Flodder hèHoewel een BX natuurlijk wel een super toffe bak is, maar alles wat een toyota niet is.
[ Voor 17% gewijzigd door AMDFreak op 23-10-2025 14:53 ]
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35
Supra (wel de originele), MR2, 2000GT, GR Yaris, FJ40, FJ Cruiser. Toch even een paar voorbeelden van super toffe Toyota bakken imo.ZeromaNoiS schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 00:19:
[...]
Hoewel een BX natuurlijk wel een super toffe bak is, maar alles wat een toyota niet is.
Wat is er mis met de nieuwe Supra?MooDyBLueS schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 21:31:
[...]
Supra (wel de originele), MR2, 2000GT, GR Yaris, FJ40, FJ Cruiser. Toch even een paar voorbeelden van super toffe Toyota bakken imo.
Toyota Supra Legend Premium AT GR 3.0 340pk (01/2022) - Pallet Kachel - 9 Zonnepanelen, 3915 WP - Geen gas aanslutiing
Je bedoelt los van het feit dat het technisch 80% een BMW is?
Ik begrijp wel wat je bedoelt. Veel komt uit de denktank van BMW, ook qua interieur is het een BMW. Dat draagt natuurlijk niet bij aan een nostalgische Supra ervaring 😉....MooDyBLueS schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 21:45:
[...]
Je bedoelt los van het feit dat het technisch 80% een BMW is?![]()
Zonder gekheid: gave auto, zou er zeker geen nee tegen zeggen, maar het heeft niet het karakter van de originele, that's all.
Toyota Supra Legend Premium AT GR 3.0 340pk (01/2022) - Pallet Kachel - 9 Zonnepanelen, 3915 WP - Geen gas aanslutiing
Dat bedoelde ik heel anders: de BX is Frans, en toyota is Japans…..als begrijpt wat ik bedoel.MooDyBLueS schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 21:31:
[...]
Supra (wel de originele), MR2, 2000GT, GR Yaris, FJ40, FJ Cruiser. Toch even een paar voorbeelden van super toffe Toyota bakken imo.
Hangt ook een beetje af wat je onder 'sleutelen' verstaat.ZeromaNoiS schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 22:27:
En sleutelen aan die dingen was ook nooit leuk. (Zelf nooit gedaan, van horen zeggen)
[ Voor 5% gewijzigd door LooneyTunes op 24-10-2025 14:51 . Reden: opm over boeken toegevoegd ]
Duidelijk een prototype ja en ik denk dat een hoop zaken de definitieve versie niet gaan halen, met name het interieur.vangoghnl schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 00:03:
https://www.autoreview.nl...ieuwe-toyota-corolla-ziet
Kom net deze tegen. Geloof nog wel een prototype. Maar wel totaal anders dan hoe de Corolla er nu uitziet. Lees ook dat hij als EV komt. Nu toch maar besloten de Auris nog even te rijden (bijna 3ton inmiddels). Vind dit wel echt een mooiere auto dan de BZ4X namelijk.
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Zie dit topic, bijv. hier en hier.Vlassie1980 schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 11:45:
Vanmiddag ga ik naar een Toyota Auris Hybrid station kijken. Bouwjaar 2013.
Nog specifieke punten waar ik op moet letten?
De Auris uit 2013 heeft noch safety sense, noch bandenspanningssensoren.
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
don't mind me
Ja prima, als je het meeneemt in de afweging.MooDyBLueS schreef op zondag 9 november 2025 @ 21:47:
@True Toch zou je dan ook kunnen beargumenteren dat gezien het feit dat @Yakumos naar een 2021-2022 occasion kijkt iemand anders al het mogelijk grotere verlies bij inruil op zich heeft genomen. Daarnaast moet je vooral kijken naar waar je zelf blij van wordt, Lexus verkoopt gemiddeld genomen ook voor geen meter in Nederland, zeker niet als je het tegen zeg een BMW afzet. Desondanks zijn het onwijs goede auto's die weliswaar niet voor iedereen weggelegd zijn, maar dat moet geen reden op zichzelf zijn om een minder populaire auto links te laten liggen.
Waar je terecht zegt dat je wel rekening mee moet houden is in het geval je particulier wilt verkopen, dan moet je er of vrede mee hebben dat het lang(er) kan duren voordat je auto verkocht is of dat je hem flink scherper neer moet zetten qua prijs.
Ik ben namelijk van mening dat als je veel meer plezier beleeft aan in dit geval een sedan, dan is dat het vaak ook wel waard.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq