@
NiGeLaToR
Thanx.
Dat gaat zeker lukken
Ja, onze huidige RAV4 is van april 2025. Dus tegen de tijd dat hij naar de dealer gaat net 2 jaar.
Dat is iets waar je wel rekening mee moet houden, want die 9 maanden aan nog te maken kilometers die wij dus nog met onze huidige rijden wordt zeker meegenomen in de inruilwaarde.
Wij hebben nu de RAV4 Bi-Tone plus AWD PHEV en daar kregen we nog een prima inruil voor.
Ondanks dat blijft het wel "kapitaalsvernietiging"
Maar voor ons dus een bewuste keuze.
Voordelen...
Compleet vernieuwd hybridesysteem (gen6 ipv gen4) en verbeterde HV accu (22,7kWh ipv 18,1kWh).
Nu met elektrische WLTP-actieradius van 137Km (ipv 70), dus nog minder tanken voor ons

En opladen gewoon via onze zonnepanelen op eigen oprit.
Ook AC laden kan nu met max 11Kw (ip 6,6Kw) en er is nu ook de mogelijkheid voor DC snelladen (mocht het ooit nodig zijn).
Verbeterd veiligheidssysteem (SafetySence4 ipv 2.5) met 360 camera's welke nu ook beelden veilig stellen bij een ongeval. Daar had ik nu een Fitcam-X voor ingebouwd.
Het nieuwe (Arene gestuurde) grotere multimedia systeem, wat zeker een hele verbetering is tov het vorige Smart Connect Media systeem. En erg soepel lijkt te werken.
En zoals ik al zei rijd de auto, ondanks zijn 2ton gewicht veel soepeler en voelt lichter aan.
Daar komt bij dat de GR-Sport ook weer sportstoelen heeft en dat zit (iig voor ons) toch echt beter dan de reguliere stoelen. Niet dat de stoelen in de Bi-Tone plus slecht zaten, maar het zit net ff wat steviger.
Nadelen (van de GR-Sport tov onze Bi-Tone plus)...
Geen digitale achteruitrijcamera meer in de binnenspiegel.
Geen stoelgeheugen voor de bestuurdersstoel
Geen 220v meer in de kofferbak
Geen reservewiel maar weer een spuitbus.
Geen stoelventilatie meer (maar dan wel weer stuurverwarming).
Allemaal zaken die wij toch al niet gebruikten of wel kunnen missen.
Wat ik wel jammer vind is dat onze huidige Bi-Tone plus een luxer interieur heeft.
Dit is meer afgewerkt met zachtere materialen en bij ons dus met mooie rode stiksels, terwijl de nieuwe versie meer harde plastics gebruikt en veel minder luxe details heeft zoals die stiksels.
Maar voor ons geen dealbreker.