Het grote Toyota-topic

Pagina: 1 ... 180 181 Laatste
Acties:
  • 1.049.267 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:42
florijn11 schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 14:58:
Melding in My Toyota App Yaris Cros: 12 v Accu spanning te laag.

Wij gebruiken onze Yaris Cross 2024 regelmatig voor meer dan 2weken niet

Op advies van de dealer haal ik de handrem er van af maar dat helpt ook niet

Nu hebben we al 2 keer deze melding in de APP gekregen. Hoe bepaald de app dat ?

Meestal is de spanning dan onder de 11.5 volt en laat ik hem bij met een druppellader voor ongeveer 2 uur naar ca 12,5 v

Het blijft onbegrijpelijk dat een kwaliteits merk dat zo laat.

Wat zijn de grote stroom gebruikers dan?

hoe lossen jullie dat op?
Als mijn Prius 3 lange tijd stil staat zet ik de auto eens per week een kwartier aan, op ‘ready’, dan laad de hoofdaccu de 12volt accu op. Is dat voor jou geen idee ipv de druppellader?

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-08 11:08

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Een crosspost https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/85880932

Donderdag een Corolla ST Hybrid GR uit 2022 ophalen met 90000Km op de klok.

Mijn eerste auto was een Corolla (uit 95 geloof ik). De 2de was uit 99 wat ik waar ik van 2003 tot 2018 in heb gereden. ( en mijn vader daarna nog 5 jaar).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CAwuhqQnYg78mi-EGvsI9t7krD0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gryrXSLxLIZitxWAWBJn2IP8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uMVIt-ZUS7zybSsXAFuOj-xm698=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vup2BlZ2jxdYb54r5D8jt3ME.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JCswddTxioDV5IKzipYdjTO7jNM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8oHUkqWl26QPVzusKSZYQBLV.jpg?f=fotoalbum_large

Hopelijk langer plezier van dan mijn Opel Insignia. (wat trouwens een fijne wagen was de tijden dat hij reed).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zEQNJS281iRfM_pvwlly6VBqgKs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/roB1a7lkUK2NBDBzWmk8LJoL.jpg?f=fotoalbum_large

LG OLED C3 65" | Samsung HW-Q900A | Playstation 5 Pro | Playstation Portal |

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-08 16:41

AMDFreak

Intel is zo..

Oef, zit er erg strak uit zo geheel in het zwart!
Panoramodak maakt het altijd wel af vind ik.

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:08
Strakke bak hoor!

• florijn11
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 22:54
Kassad schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 15:35:
[...]

Als mijn Prius 3 lange tijd stil staat zet ik de auto eens per week een kwartier aan, op ‘ready’, dan laad de hoofdaccu de 12volt accu op. Is dat voor jou geen idee ipv de druppellader?
He dat wist ik niet ga ik proberen bedankt voor de tip.

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Hoogsensitief autist, ofzo.

kromme schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 16:05:
Een crosspost https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/85880932

Donderdag een Corolla ST Hybrid GR uit 2022 ophalen met 90000Km op de klok.

Mijn eerste auto was een Corolla (uit 95 geloof ik). De 2de was uit 99 wat ik waar ik van 2003 tot 2018 in heb gereden. ( en mijn vader daarna nog 5 jaar).

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hopelijk langer plezier van dan mijn Opel Insignia. (wat trouwens een fijne wagen was de tijden dat hij reed).

[Afbeelding]
Proficiat en vele kilometers en nog meer jaren rijplezier gewenst :)

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

• Rojado
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 21:41
Vliegvlug schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 21:09:
[...]

Bedoel je hiermee het uitstekende stuk metaal wat aan de auto vast zit?
Hoe ziet die er bij jou uit dan?

Ik heb een pre-facelift Corolla Hybrid uit 2022, misschien jij een nieuwere?
Belofte maakt schuld, hier een foto hoe het hier uitziet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hjw1vi28uFLX_PfTSqrWNVZks9A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zUpx6SMqpCHu0Q078LZwK9gU.jpg?f=fotoalbum_large

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-08 22:05
Ik heb sinds eind vorig jaar een Auris Hybrid Touring Sports en dan het pre-facelift model. Nu las ik laatst dat nieuwere auto's ook de ramen kunnen laten zakken als je de ontgrendel knop van de afstandsbediening langer indrukt. Dat is wel fijn om de auto even te luchten zodat het interieur minder heet is als je instapt.

Die functie lijkt bij mij niet te werken maar is waarschijnlijk wel in te stellen, iemand een idee hoeveel dat bij een dealer of garage zou kosten?

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
@Vlassie1980 Je kan ook checken of een OBDII BT dongle icm een app als Carista dit voor je kan doen. Meestal gaat het namelijk puur om een instelling die simpelweg niet via de reguliere settings aan de consument getoond wordt. Het is alleen de vraag of specifiek deze setting voor jouw auto via OBD blootgesteld wordt of dat het nóg dieper zit (dan kan de dealer het inderdaad alleen).

Goed om te weten: de OBDII BlueTooth dongles zijn redelijk universeel, zolang ze maar OBDII en BT ondersteunen, dus je kan een prima dongle op Amazon/Bol/etc vinden voor weinig geld. De app is vaak gratis voor basisfunctionaliteit en moet je een maandabo afsluiten om bepaalde settings aan te kunnen passen, maar dit ligt eraan per app en waar deze setting onder zou vallen. Ook qua apps zijn er veel opties, Carista is niet de goedkoopste maar werkt wel fijn. Ik zie dat 1 maand Pro nu €17,99 kost. Met dongle erbij zou het voor €40 moeten lukken. Misschien niet goedkoper dan de dealer voor deze ene keer, maar de dongle kan in de toekomst ook meerwaarde bieden.

Wat je dus kan doen is eerst een dongle kopen, dan met de gratis versie van de app kijken of die setting voor jouw auto in te stellen is en of dat een betaalde optie is. Mocht het allemaal niet mogelijk zijn, dan kan je worst case de OBD dongle terugsturen.

Maar wellicht dat iemand in het topic het specifiek voor de Auris TS wel weet.

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Vlassie1980 schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 13:21:
Ik heb sinds eind vorig jaar een Auris Hybrid Touring Sports en dan het pre-facelift model. Nu las ik laatst dat nieuwere auto's ook de ramen kunnen laten zakken als je de ontgrendel knop van de afstandsbediening langer indrukt. Dat is wel fijn om de auto even te luchten zodat het interieur minder heet is als je instapt.

Die functie lijkt bij mij niet te werken maar is waarschijnlijk wel in te stellen, iemand een idee hoeveel dat bij een dealer of garage zou kosten?
kwam 'toevallig' een YT videootje tegen van iemand die dit voor een 2019 Corolla instelt via OBD

YouTube: Program Toyota Key Fob to Open/Close Windows

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:24
Is mij met OBD en Auris TS facelift model (2015) nooit gelukt.

Die optie die hij in de video gebruikt heb ik met de Auris niet. De app is ‘Car Scanner ELM OBD2’. Bij een Toyota is er weinig interessants wat je via OBD/Techstream kan aanpassen helaas, uitschakelen van de achteruitrijdpiep is het meest nuttige denk ik :p

Carista is niet nodig, die opties voor wat oudere Toyota’s zijn al zo uitgekauwd dat elke OBD app dat kan.

[ Voor 96% gewijzigd door ThinkPad op 21-08-2026 15:44 ]

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:26
Boeryepes schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 14:45:
[...]

kwam 'toevallig' een YT videootje tegen van iemand die dit voor een 2019 Corolla instelt via OBD

Zou het voor de RAV4 uit 2021 ook werken? Ik dacht dat dat er namelijk standaard op zou zitten, maar kwam er laatst achter dat dat helaas niet het geval is.

EU DNS: 86.54.11.100

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:12

Vliegvlug

Flight Simple

Rojado schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 10:12:
[...]

Belofte maakt schuld, hier een foto hoe het hier uitziet

[Afbeelding]
Bedankt!
Dit is met het trekhaakstopcontact ingeklapt ga ik vanuit, dan komt de bevestiging bij jou van de zijkant, bij mij van de bovenkant.

Dus is het inderdaad een andere set op jouw auto dan op mijn Toyota Corolla Hybrid TS ~~~[E21] uit 2022.

Zie deze foto hoe de bevestiging bij de trekhaak set (PW960-02007) die ik heb eruit ziet:
ACPS Automotive trekhaak set voor Toyota Corolla E21 & E210 (PW960-02007 / 10058570)

Dit is een foto van internet waar ze deze set als tweedehands onderdeel aanbieden en wat me opvalt is dat dat naar beneden uitstekende stuk metaal met dat gat erin links naast de trekhaak flink verbogen is. Dat hoort namelijk recht te zijn wat aangeeft dat die eens flink de grond heeft geraakt! Wat me niet verbaast met hoe snel ik met de trekhaak zonder iets erop en weinig lading al de grond raakte.
Echt iets om op te letten met de Corolla Hybrid icm een trekhaak!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Misschien nog interessant voor andere bezitters van een Toyota Corolla Hybrid (TS) E21 met een trekhaakset van ACPS Automotive (model PW960-02007 / 10058570).
Typeplaatje
Typeplaatje ACPS Automotive trekhaak set voor Toyota Corolla E21 & E210 (PW960-02007 / 10058570)
Installatie handleiding
Corolla (TS) - Towing hitch vertical detachable - Installation Instructions op www.toyota-tech.eu

Leuk om eens door te lezen, is nog een hele klus om zo’n trekhaak te installeren.
Onderstaande plaatjes zijn daaruit afkomstig.
Technische tekening / exploded view
ACPS Automotive trekhaak set voor Toyota Corolla E21 & E210 (PW960-02007 / 10058570)
Gevoelig gebied van kick sensor/ trapsensor voor achterklep bij aanwezigheid trekhaak
Trapsensor achterklep Toyota Corolla Hybrid (TS) E21 na iinstallatie van een trekhaak
Dat luistert best nauw!
Viel me wel op dat ze een plaatje van een Auris gebruiken in de installatiehandleiding voor de Corolla. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Vliegvlug op 21-08-2026 22:06 ]

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:28

JME

zeg maar Jamie

Als ik alles zo lees dan heeft zo’n kick sensor meer nadelen dan voordelen. Eerlijk gezegd snap ik de toegevoegde waarde sowieso niet helemaal. Ik neem aan dat ie alleen werkt nadat de auto is ontgrendeld en daarvoor heb je de sleutel nodig. Als je die sleutel dan toch in de hand hebt, dan is twee seconden de klepknop indrukken toch veel simpeler dan als een malloot onder je bumper staan schoppen? Sterker nog, die klepknop werkt al zonder ontgrendelen van de hele auto. Waar zit de meerwaarde?

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:28

breinonline

Are you afraid to be known?

Sleutel in je zak en als dan schoot ontgrendelt de auto en gaat de klep open. Als je je handen vol hebt dan is het wel handig.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• JME

JME

zeg maar Jamie

Dat snap ik, maar daar heb je alleen iets aan als de auto al is ontgrendeld. Heb ik toch die sleutel weer nodig, want ik laat hem nooit ontgrendeld achter. Maar ik mis vast een situatie die bij mij niet voorkomt :)

Oh wacht, de keyless entry sensor natuurlijk!! Dom..

[ Voor 11% gewijzigd door JME op 22-08-2026 08:30 ]

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

JME schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 08:19:
Als ik alles zo lees dan heeft zo’n kick sensor meer nadelen dan voordelen. Eerlijk gezegd snap ik de toegevoegde waarde sowieso niet helemaal. Ik neem aan dat ie alleen werkt nadat de auto is ontgrendeld en daarvoor heb je de sleutel nodig.
Zoals hierboven is gezegd is het genoeg om enkel de sleutel op zak te hebben om de kicksensor te kunnen gebruiken. :)

Nadeel is wel dat ik zeker geen 100% score haal bij de eerste poging de achterklep met mijn voet te openen. Ik ben er nog niet zo lang achter dat het op mijn Corolla Hybrid TS (E21) zit en heb nog weinig oefening ermee maar hopelijk wordt ik er beter in! :D

Vond het dus interessant te zien dat het met de trekhaak slechts een beperkt gebied is waarin het werkt dus goed dat ik dat nu weet! (y) Misschien moet ik een klein stickertje onderaan de bumper plakken om het midden van dat gebied aan te geven om mijn kans op succes te verhogen. :P
Als je die sleutel dan toch in de hand hebt, dan is twee seconden de klepknop indrukken toch veel simpeler dan als een malloot onder je bumper staan schoppen?
Ik vind het ingedrukt houden van dat klepknopje op mijn sleutel juist bijzonder irritant., duurt me te lang. ;) Had liever een dubbelklik gehad hiervoor.
Edit: Dat kan blijkbaar! *O*

Toyota Corolla Hybrid - voorkeursinstellingen gedrag sleutel en elektrische achterklep

Wel iets dat door de dealer moet worden ingesteld blijkbaar. Toevallig iemand die weet of dit ook zelf te activeren is via een ODB2 dongel?
(Want die wilde ik toch gaan kopen nadat ik hierboven had gelezen dat je daarmee raambediening via de sleutel kan activeren! d:)bIets wat al langer op mijn wenslijstje stond.)
Sterker nog, die klepknop werkt al zonder ontgrendelen van de hele auto. Waar zit de meerwaarde?
Dat het handsfree is! Dat is juist het hele idee achter die trapsensorbalk onder de achterbumper! ;)

Wat ik liever zou hebben is wanneer ik niets in mijn handen heb is dat de achterklep gewoon open gaat met het fysieke knopje wat erop zit, maar als de auto nog op slot zit werkt dat niet en moet ik die eerst ontgrendelen. Dat is super irritant en snap niet waarom dat is. |:(

Daarnaast heb ik wel vaker ruzie met de achterklep bij het dichtdoen. Er zitten twee knopje aan de onderkant van de klep, de linker is om te sluiten, de rechter om de sluiten en daarna automatisch de auto op slot te doen.
Die linker knop werkt altijd maar die rechter weigert af en toe zonder duidelijke reden, geen openstaande deuren of zoiets wat het blokkeert. Dan moet ik de linker knop gebruiken om de klep te sluiten en daarna nog de auto met het sluitknopje op de sleutel dicht doen, erg irritant. :|

[ Voor 11% gewijzigd door Vliegvlug op 22-08-2026 09:04 ]

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
JME schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 08:19:
Als ik alles zo lees dan heeft zo’n kick sensor meer nadelen dan voordelen. Eerlijk gezegd snap ik de toegevoegde waarde sowieso niet helemaal. Ik neem aan dat ie alleen werkt nadat de auto is ontgrendeld en daarvoor heb je de sleutel nodig. Als je die sleutel dan toch in de hand hebt, dan is twee seconden de klepknop indrukken toch veel simpeler dan als een malloot onder je bumper staan schoppen? Sterker nog, die klepknop werkt al zonder ontgrendelen van de hele auto. Waar zit de meerwaarde?
Ik gebruik het best vaak met boodschappen.

• JME

JME

zeg maar Jamie

Vliegvlug schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 08:51:

Dat het handsfree is! Dat is juist het hele idee achter die trapsensorbalk onder de achterbumper! ;)

Wat ik liever zou hebben is wanneer ik niets in mijn handen heb is dat de achterklep gewoon open gaat met het fysieke knopje wat erop zit, maar als de auto nog op slot zit werkt dat niet en moet ik die eerst ontgrendelen. Dat is super irritant en snap niet waarom dat is. |:(
Ja, die combinatie met keyless entry had ik inmiddels al door..

Hier gaat de achterklep van de Corolla TS overigens wél gewoon open als de auto op slot is en je met de sleutel op zak op het fysieke knopje onder de klep drukt.

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-08 10:51

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Vlassie1980 schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 13:21:
Die functie is voor zover ik weet niet beschikbaar op jouw auto.
Maar je kunt het de dealer altijd vragen.
c-nan schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 16:02:
[...]
Zou het voor de RAV4 uit 2021 ook werken? Ik dacht dat dat er namelijk standaard op zou zitten, maar kwam er laatst achter dat dat helaas niet het geval is.
Voor jouw RAV4 kan het wel, maar kan enkel door de dealer ingesteld worden.

Onze dealer heeft voor ons wat zaken gratis aangepast toen de auto toch voor een beurt moest. Want de auto zit dan toch al aangesloten aan het systeem.

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Dag allen

De afgelopen twee weken heb ik op mijn vakantie in een Toyota Yaris hybrid gereden. Dit reed ontzettend prettig vond ik (ik rij zelf via werk in een aygo). Ik ben redelijk gecharmeerd van de Yaris dus ik zit er over na te denken op termijn mijn lease eruit te gooien en een Yaris te kopen.

Er is echter een ding wat mij wat tegenhoudt en dat is de wijze waarop dit ding optrekt. Zodra je wat harder het gas in trapt omdat je bijvoorbeeld snel moet invoegen lijkt het alsof de motor volledig in z’n max toeren gaat zitten. De meter op het dashboard is dan ook full power. Zodra je het gas iets los laat zakt deze naar eco.

Ik heb wat gesmeekt met de eco en pwr mode en er is een drive mode waarbij beide niet in beeld komen (normal?)

Is dit typerend voor dit type auto? Want het reed soms best vervelend. Net iets meer gas geven om 50 te kunnen gaan rijden en dat ding begint te loeien.

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

@Mrjraider gaat het je nu om wat er op het display weergegeven wordt of dat die motor hoog in zijn toeren gaat?

Wat betreft het eerste, dat zou ik gewoon negeren en wat betreft het tweede, je wilt op dat moment zo snel optrekken dat het blijkbaar nodig is.

Heb je daar met je huidige Aygo dan geen last van? Ik had jaren geleden een Peugeot 107, wat feitelijk hetzelfde was als een Aygo destijds, en daarmij moest ik ‘m bij invoegen op de snelweg met een korte invoegstrook ook altijd flink in de toeren trekken om een beetje op snelheid te komen. ;)

• Mrjraider
  • Niet online
Vliegvlug schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 22:03:
@Mrjraider gaat het je nu om wat er op het display weergegeven wordt of dat die motor hoog in zijn toeren gaat?

Wat betreft het eerste, dat zou ik gewoon negeren en wat betreft het tweede, je wilt op dat moment zo snel optrekken dat het blijkbaar nodig is.

Heb je daar met je huidige Aygo dan geen last van? Ik had jaren geleden een Peugeot 107, wat feitelijk hetzelfde was als een Aygo destijds, en daarmij moest ik ‘m bij invoegen op de snelweg met een korte invoegstrook ook altijd flink in de toeren trekken om een beetje op snelheid te komen. ;)
Het gaat me om het gedrag van de auto. Mijn aygo moet je niet vergelijken want dat is zo’n schakel bakkie voor door de wijk zeg maar en qua optrekken ja wil ik vaart maken is het plankgas.

Nee met de Yaris vond ik het vrij irritant dat de motor overtoeren leek te maken zodra je ook maar iets aan meer power nodig had om bijvoorbeeld op de gewenste snelheid te komen of in te voegen. Je zou verwachten dat die dan doorschakelt naar dat gebeurde niet altijd even vlot.

Nogmaals ik had hem twee weken als huur auto in Tenerife en was gewoon benieuwd. De auto zelf ben ik wel gecharmeerd van qua opties en uiterlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Mrjraider op 22-08-2026 22:12 ]

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:18
Damn, ging het hier nou nog steeds over de kicksensor? :+

@kromme gefeliciteerd! Mooie bak hoor, goeie kleur ook. Sluit me aan bij @AMDFreak ; panodak maakt het net ff af. Als ie bij mij open staat vind ik het nog altijd een super strakke auto om te zien. Bovendien gooi ik 'm nog verassend vaak open.

Voor wat betreft plezier, ik heb geen idee hoe een Insignia rijdt, maar vorig jaar leverde ik een Opel Mokka huurauto in na een week vakantie in Portugal en die vond ik ook best aardig rijden. Tot ik thuis weer in m'n Corolla stapte, wat een wereld van verschil, zoveel soepeler :X

Zit nu weer in Portugal (nu 2 weken) en we hebben een hagelnieuwe Ford Puma als huurauto. Tof bakkie, verassend ruim ook wel, maar die automaat is echt nergens zo soepel als in de Corolla. Horten en stoten, ineens naar voren schieten bij gaspedaal iets aanraken. Zal ook een kwestie van wennen zijn wellicht maar het valt me wel op. Anyways, geniet er van!
Mrjraider schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 22:11:
[...]

Het gaat me om het gedrag van de auto. Mijn aygo moet je niet vergelijken want dat is zo’n schakel bakkie voor door de wijk zeg maar en qua optrekken ja wil ik vaart maken is het plankgas.

Nee met de Yaris vond ik het vrij irritant dat de motor overtoeren leek te maken zodra je ook maar iets aan meer power nodig had om bijvoorbeeld op de gewenste snelheid te komen of in te voegen. Je zou verwachten dat die dan doorschakelt naar dat gebeurde niet altijd even vlot.

Nogmaals ik had hem twee weken als huur auto in Tenerife en was gewoon benieuwd. De auto zelf ben ik wel gecharmeerd van qua opties en uiterlijk.
Ja dit is wel normaal en typisch gedrag bij een Toyota CVT. Zeker "nieuwe" gebruikers ervaren dit als hinderlijk omdat ze het niet gewend zijn. Sommige mensen wennen er nooit aan, maar de meeste wel. Zodra je een beetje gewend raakt en je voet wat gevoeliger met het pedaal om kan gaan kan je het geluid redelijk buiten de deur houden. Maar het zal er altijd zijn als je (even) veel vermogen vraagt. Voordeel is dan wel weer dat de bak op kruissnelheid nagenoeg stil is, en het ding nagenoeg nooit stuk gaat :)

Join het GoT Pulse-Team!

• Mrjraider
  • Niet online
Denman schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 22:21:
Damn, ging het hier nou nog steeds over de kicksensor? :+

@kromme gefeliciteerd! Mooie bak hoor, goeie kleur ook. Sluit me aan bij @AMDFreak ; panodak maakt het net ff af. Als ie bij mij open staat vind ik het nog altijd een super strakke auto om te zien. Bovendien gooi ik 'm nog verassend vaak open.

Voor wat betreft plezier, ik heb geen idee hoe een Insignia rijdt, maar vorig jaar leverde ik een Opel Mokka huurauto in na een week vakantie in Portugal en die vond ik ook best aardig rijden. Tot ik thuis weer in m'n Corolla stapte, wat een wereld van verschil, zoveel soepeler :X

Zit nu weer in Portugal (nu 2 weken) en we hebben een hagelnieuwe Ford Puma als huurauto. Tof bakkie, verassend ruim ook wel, maar die automaat is echt nergens zo soepel als in de Corolla. Horten en stoten, ineens naar voren schieten bij gaspedaal iets aanraken. Zal ook een kwestie van wennen zijn wellicht maar het valt me wel op. Anyways, geniet er van!

[...]

Ja dit is wel normaal en typisch gedrag bij een Toyota CVT. Zeker "nieuwe" gebruikers ervaren dit als hinderlijk omdat ze het niet gewend zijn. Sommige mensen wennen er nooit aan, maar de meeste wel. Zodra je een beetje gewend raakt en je voet wat gevoeliger met het pedaal om kan gaan kan je het geluid redelijk buiten de deur houden. Maar het zal er altijd zijn als je (even) veel vermogen vraagt. Voordeel is dan wel weer dat de bak op kruissnelheid nagenoeg stil is, en het ding nagenoeg nooit stuk gaat :)
Aha. Dit hoort erbij. Ja het is anders dan ik gewend ben. Ik heb tijdens de twee weken wel ontdekt waar het punt zit zeg maar dus ik kon uiteindelijk wel wennen aan het gedrag. Maar toen ik vanmiddag weer naar huis reed in mijn eigen auto…..mijn hemel wat een verschil.

Dank voor je uitleg

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Mrjraider schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 21:29:
Dag allen

De afgelopen twee weken heb ik op mijn vakantie in een Toyota Yaris hybrid gereden. Dit reed ontzettend prettig vond ik (ik rij zelf via werk in een aygo). Ik ben redelijk gecharmeerd van de Yaris dus ik zit er over na te denken op termijn mijn lease eruit te gooien en een Yaris te kopen.

Er is echter een ding wat mij wat tegenhoudt en dat is de wijze waarop dit ding optrekt. Zodra je wat harder het gas in trapt omdat je bijvoorbeeld snel moet invoegen lijkt het alsof de motor volledig in z’n max toeren gaat zitten. De meter op het dashboard is dan ook full power. Zodra je het gas iets los laat zakt deze naar eco.

Ik heb wat gesmeekt met de eco en pwr mode en er is een drive mode waarbij beide niet in beeld komen (normal?)

Is dit typerend voor dit type auto? Want het reed soms best vervelend. Net iets meer gas geven om 50 te kunnen gaan rijden en dat ding begint te loeien.
Vrij standaard voor een 3 cilinder auto, ongeacht het merk.

Reageert niet op AI berichten - VW ID.7 | 5670 Wp - 14x405 33° op zuid | Twente

• AreVeeDee
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 20:14
Ik heb een Yaris uit 2024 met 130pk. Dit hoort absoluut bij de auto. Ben er inmiddels aan gewend en het stoort mij niet. Auto is lekker vlot, dus dat ‘loeien’ is maar heel kort. Ik reed onlangs in een vervangende auto, een splinternieuwe Kia Niro Hybrid en vond het ‘getrapte’ opschakelen nu juist ouderwets en traag aanvoelen.

• Freezing
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:36
True schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 02:04:
[...]

Vrij standaard voor een 3 cilinder auto, ongeacht het merk.
Het aantal cilinders heeft hier weinig mee van doen, de CVT -automaat wel.

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:28
Vliegvlug schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 21:37:
[...]

Bedankt!
Dit is met het trekhaakstopcontact ingeklapt ga ik vanuit, dan komt de bevestiging bij jou van de zijkant, bij mij van de bovenkant.

Dus is het inderdaad een andere set op jouw auto dan op mijn Toyota Corolla Hybrid TS ~~~[E21] uit 2022.

Zie deze foto hoe de bevestiging bij de trekhaak set (PW960-02007) die ik heb eruit ziet:
[Afbeelding: ACPS Automotive trekhaak set voor Toyota Corolla E21 & E210 (PW960-02007 / 10058570)]

Dit is een foto van internet waar ze deze set als tweedehands onderdeel aanbieden en wat me opvalt is dat dat naar beneden uitstekende stuk metaal met dat gat erin links naast de trekhaak flink verbogen is. Dat hoort namelijk recht te zijn wat aangeeft dat die eens flink de grond heeft geraakt! Wat me niet verbaast met hoe snel ik met de trekhaak zonder iets erop en weinig lading al de grond raakte.
Echt iets om op te letten met de Corolla Hybrid icm een trekhaak!
Als passieve lezer heb ik de afgelopen weken meerdere posts gezien over trekhaken.

Ik heb ook een 2022 TS. Ik mag er toch vanuit gaan dat na het invullen van mijn kenteken de trekhaakinbouwers gewoon weten wat ze doen? dus juiste montage, geen hulpveren nodig, etc.? Ben ik nu bang gemaakt door al jullie Posts?

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Tomino schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 08:50:
[...]

Ik heb ook een 2022 TS. Ik mag er toch vanuit gaan dat na het invullen van mijn kenteken de trekhaakinbouwers gewoon weten wat ze doen? dus juiste montage,
Het inbouwen zal het probleem niet zijn hoor, dat zal vast goed gebeuren.
Zie ook de handleiding die ik eerder postte voor alle installatie stappen, zodat je een beeld hebt. Mogelijk dat er ook andere merken/modellen trekhaken zijn maar het zal grofweg hetzelfde zijn ga ik vanuit.
geen hulpveren nodig, etc.? Ben ik nu bang gemaakt door al jullie Posts?
Ik weet niet hoe intensief je die trekhaak gaat gebruiken maar als ik mijn trekhaak vaker zou gebruiken, al was het maar elke vakantie, dan zou ik zeker die hulpveren die @vhal tipte laten installeren, kost ongeveer €300 zag ik

Ik weet niet waar het probleem bij een Toyota Corolla Hybrid TS precies in zit, te slappe achterveren of dat de achterkant van de auto te laag is waardoor de trekhaak te laag gemonteerd wordt, of de combinatie, maar het is echt wel een probleem met deze auto.

Mijn ervaringen:
  1. Stekkerdoos raakt 2x de grond en verbuigt compleet de tweede keer.
    Dit bij lichte belading. (Lees ook de reacties eronder voor meer ervaringen van anderen hier.)
  2. De trekhaak zelf raakt de grond bij oprijden helling zonder bagage
En toen ik ging zoeken op internet of dit ongebruikelijk was kwam ik veel meer van dergelijke verhalen tegen. Opvallend veel ook die fietsdragers op de trekhaak gebruiken waarbij je sowieso langzaam of stapvoets over drempels moet en één iemand zelfs aangaf er alleen schuin overheen te kunnen zonder dat de trekhaak de grond raakt. Dat zal dan ook wel een hele stijle zijn geweest maar alsnog. :X

• Rojado
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 21:41
Tomino schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 08:50:
[...]

Als passieve lezer heb ik de afgelopen weken meerdere posts gezien over trekhaken.

Ik heb ook een 2022 TS. Ik mag er toch vanuit gaan dat na het invullen van mijn kenteken de trekhaakinbouwers gewoon weten wat ze doen? dus juiste montage, geen hulpveren nodig, etc.? Ben ik nu bang gemaakt door al jullie Posts?
Trekhaakinbouwers weten wat ze doen. Dat de TS in zijn geheel laag, dus dicht bij de grond staat is een gegeven. Daar hebben we ook de voordelen van zoals wegligging en verbruik. En als je een beetje oplet met de gewichtsverdeling van bagage en bij fietsdrager gebruik eventuele accu’s elders plaatst valt het best mee, bij vervelend gebouwde verkeersdrempels moet je dan wel stapvoets eroverheen. Vraag is hoe vaak dat voorkomt en als je er weet van hebt dan is er helemaal niet veel aan de hand. Bij de Brink trekhaak die ik heb is de contactdoos prima gemonteerd, die geeft geen problemen. De trekhaak, indien erop gemonteerd vangt de eventuele ‘klap’ op. En die is daar stevig genoeg voor. Maar nogmaals, in de praktijk eigenlijk geen probleem.

• LooneyTunes
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:34
Mrjraider schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 21:29:
De auto gaat dan ergens tussen het maximale koppel en maximale vermogen zitten. Je wil die 1100 kilo ijzer immers flink versnellen ;) En dat zal bij een 'kleine' motor vrij hoog liggen.

Als ik bij mijn Auris kijk, (1.8 4-cilinder) ligt dat zo rond de 4000 rpm.
En het maximale vermogen zo rond de 5200 rpm.
Bij het 'planken' op de invoegstrook zie ik de toerenteller de 5000 overschrijden. Of de auto nou in ECO-mode staat of niet.

Je 'vraagt' immers met je gaspedaal een versnelling/vertraging en de auto reageert daar op.
Dit in tegenstelling bij een auto waar de gasklep rechtstreeks wordt bedient met het gaspedaal. Daar 'vraag' je de motor harder of zachter te draaien met als gevolg een snelheidsverandering.

• ThinkPad
Ga eens met een Toyota hybride een bergpas omhoog, dan kun je helemaal je lol op :+ Dat is echt continu hoog in de toeren tot je boven bent. Enige moment dat ik de CVT/hybride niet fijn vind rijden.

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Enige moment dat de e-CVT voor mij ietsje storend is, is tijdens vlot moeten inhalen en bergop. Maar kruissnelheid op een vlakke of nagenoeg vlakke weg is daarentegen juist weer heerlijk. In de avond met 136 op de teller, de max waarop ik net niet geflitst wordt op een 130 weg, hoor ik de motor niet eens. Omdat die bij continue snelheid juist weer laag in toeren blijft. Zelfs bij die snelheid.
Ook op de Autobahn met continu 150/160 vond ik de motor zelfs erg stil. Maar ga je ook maar iets versnellen, ja dan hoor je dat direct duidelijk.
Maar het rustige gedrag bij continue snelheid, deels elektrisch kunnen rijden (heerlijk stil!) icm de betrouwbaarheid en zuinigheid van de e-CVT, is het mij meer dan waard.

[ Voor 21% gewijzigd door cordonbleu op 24-08-2026 22:57 ]

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Het geeft mij altijd zo'n gevoel van een ouderwetse brommer.
Geef je flink gas, hoop lawaai en -in verhouding- lijkt hij helemaal niet vooruit te komen.

Dan denk ik: "gutte gut.. moet dat nou" en dan ga ik als een oude oma rijden om die motor niet naar PWR te zien schieten. :+ :$

Airco draadloze temperatuur sensor - ClimaControl voor smarthomes. Mitsubishi, Panasonic, LG.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:49
ThinkPad schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 21:54:
Ga eens met een Toyota hybride een bergpas omhoog, dan kun je helemaal je lol op :+ Dat is echt continu hoog in de toeren tot je boven bent. Enige moment dat ik de CVT/hybride niet fijn vind rijden.
Ik heb me kostelijk vermaakt (op de non-eco stand) met de Highlander op die manier vorige week in Italië :P Zelfs met z'n zevenen (!) in de auto en zware aanhanger erachter geen centje pijn dan behalve in mijn portomonnee bij het afrekenen bij de pomp :X

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
LED-Maniak schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 22:55:
Het geeft mij altijd zo'n gevoel van een ouderwetse brommer.
Geef je flink gas, hoop lawaai en -in verhouding- lijkt hij helemaal niet vooruit te komen.

Dan denk ik: "gutte gut.. moet dat nou" en dan ga ik als een oude oma rijden om die motor niet naar PWR te zien schieten. :+ :$
De 'grap' is ook dat juist in dat middengebied de motor op z'n best werkt. Want als je niet vol in de toeren zit maar half tot 2/3e ongeveer, dan leun je het meest op de trekkracht die dan ook nog eens het meest van de elektromotor komt. Dat rijdt het fijnst, het zuinigst en eigenlijk precies waar die hybrides op gemaakt zijn.

Ja, je kan de motor naar 5000+ rpm jagen en dan krijg je wat pk's erbij en is hij ook sneller, maar niet enorm veel vaak.

Overigens is het effect in de kleinere motoren wel het sterkst, de 2.0 hybrides uit oa de Corolla (Cross) en C-HR zijn zelf nog sterker en ook heeft de elektromotor meer kracht en dus verfijnder als geheel en daarvan durf ik zelfs te stellen: als je die gevoelsmatig in de toeren moet jagen, doe je zelf iets fout. :P Of je moet het leuk vinden, prima natuurlijk. De Yaris (Cross) is echter een iets ander verhaal, die motor is natuurlijk wat krapper bemeten en geeft iets meer het gevoel van de oudere Priussen ook, dus je zal bij vlagen zeker sneller in de volle toeren schieten, maar er valt aan aan te passen. Wat niet hoeft, maar mocht je je eraan storen, weet dan dat hoewel het gewenning en aanpassing van je eigen pedaalgedrag vereist, het dus geen absolute must is om de toeren hoog te laten schieten keer op keer.

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19:27
MooDyBLueS schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 00:26:
Overigens is het effect in de kleinere motoren wel het sterkst, de 2.0 hybrides uit oa de Corolla (Cross) en C-HR zijn zelf nog sterker en ook heeft de elektromotor meer kracht en dus verfijnder als geheel en daarvan durf ik zelfs te stellen: als je die gevoelsmatig in de toeren moet jagen, doe je zelf iets fout. :P Of je moet het leuk vinden, prima natuurlijk. De Yaris (Cross) is echter een iets ander verhaal, die motor is natuurlijk wat krapper bemeten en geeft iets meer het gevoel van de oudere Priussen ook, dus je zal bij vlagen zeker sneller in de volle toeren schieten, maar er valt aan aan te passen. Wat niet hoeft, maar mocht je je eraan storen, weet dan dat hoewel het gewenning en aanpassing van je eigen pedaalgedrag vereist, het dus geen absolute must is om de toeren hoog te laten schieten keer op keer.
Nou ja, dit dus. de 2.0l motor icm met de CVT geeft veel minder herrie. Het gierende geluid wat vaak wordt genoemd, heb ik nooit echt gehoord. Ik zeg niet dat het stil is, maar het is zeker niet storend luid als je het gaspedaal intrapt, of een berg op moet rijden.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:43

vhal

ಠ_ಠ

Onze 2.0 Corolla Cross rij ik met mijn grote teen, die heeft niet veel nodig om vooruit te gaan. De enige keren dat de motor wat 'harder' moet werken is tijdens de vakantie in Oostenrijk met een vouwwagen maar dit is ook wel te overzien. Het is alleen jammer dat de batterij zo snel vol is als je bergaf rijdt :+

Strava

• TekkenLord
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 00:25
Onder andere door info op dit forum, heb ik een keuze kunnen maken in een oerwoud van banden opties. Wou daarom ook even mijn zoektocht naar nieuwe banden delen.

Ik heb een Toyota Auris TS uit 2016. Toen ik het kocht in 2020, zaten er Yokohoma BluEarth (voor) en Continental Ecocontact (achter). Ondanks dat de profielen nog (net) boven de APK limieten zitten, heb ik toch besloten om ze voor de APK in november te vervangen.

Gezien onze klimaat is mijn keuze gevallen op all seasons banden. Redenen zijn oa het algemeen gebruik in alle weeromstandigheden en het niet hoeven omwisselen van/naar zomer/winterbanden. Ook vooraf bepaald dat ik de premium banden wil hebben (enige contact auto met de weg).

Belangrijkste bronnen die ik gebruikt heb zijn:Bandmaat volgens fabrieksspecificaties: 205/55 R16 V.

Keuze uiteindelijk gevallen op de Continental AllSeasonContact 2. De Bridgestone Turanza All Season 6 en Pirelli Cinturato All Season SF3 waren ook echt serieuze opties. Doorslaggevend voor zijn met name de scores op rijeigenschappen en veiligheid. De andere 2 doen er niet veel onder; maar de Continentals scoren daar op net iets beter (behalve op aquaplanning). Disclaimer: ik weet dat de geteste maten niet overkomen met wat ik heb.

Gekocht en laten monteren bij Euromaster inclusief uitlijnen (620 euro) en niet bij de dealer.

Ervaring na 1000 km. Eerste wat opvalt: het lagere bandengeluid vergeleken met wat ik eerder had. Ik kan mijn radio zeker 1/3 lager zetten. :*) En ook de grip in de regen tijdens de natte periodes eerder deze maand valt ook in goede zin op. Het stuurt ook beter nu (meer grip) vind ik.

Hopelijk hebben ook de nieuwe-banden-zoekende-Toyota-eigenaren hier wat aan.

• ThinkPad
Die heb ik onlangs ook onder mijn Auris TS 2015 laten zetten (y) Had voorheen Michelin CrossClimates maar die waren behoorlijk gecupt dus nu maar eens een ander merk proberen.

• TekkenLord
ThinkPad schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 10:56:
Die heb ik onlangs ook onder mijn Auris TS 2015 laten zetten (y) Had voorheen Michelin CrossClimates maar die waren behoorlijk gecupt dus nu maar eens een ander merk proberen.
Jouw ervaring/post hierover had ik ook meegenomen in mijn overwegingen d:)b

• kromme

kromme

Ik heb met min insignia altijd de Bridgestone Turanza All gereden. en dit was naar mijn mening een topband met regen en sneeuw. Ik sta nu ook voor de keuze om nieuwe banden erop te moeten leggen. We gaan in Oktober naar Duitsland op vakantie en ik heb nu Continental SportContact 7 erop liggen. ze zijn eigenlijk nog niet versleten. ik twijfel of ik nu moet gaan voor set winterbanden+velg erbij of ga voor all season met huidige velgen

• TekkenLord
kromme schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 11:39:
Ik heb met min insignia altijd de Bridgestone Turanza All gereden. en dit was naar mijn mening een topband met regen en sneeuw. Ik sta nu ook voor de keuze om nieuwe banden erop te moeten leggen. We gaan in Oktober naar Duitsland op vakantie en ik heb nu Continental SportContact 7 erop liggen. ze zijn eigenlijk nog niet versleten. ik twijfel of ik nu moet gaan voor set winterbanden+velg erbij of ga voor all season met huidige velgen
Dat is moeilijk aan te geven zonder te weten waar je precies gaat rijden in Duitsland. De Continental AllSeasonContact2 heeft het sneeuwvloksymbool (of 3PMSF, 3 Peak Mountain Snow Flake). Hiermee kan je in Duitsland rijden volgens het ANWB tijdens winterse omstandigheden.

Maar of het echt geschikt is voor bijvoorbeeld een besneeuwde bergpas is te bezien.

Zie ook de keuzehulp van de bandenconcurrent. Hun aanbeveling is:
  • Milde winters / weinig sneeuw: All-season met 3PMSF is vaak voldoende, zeker als je niet de bergen in gaat.
  • Regelmatig sneeuw / wintersport: Winterband met 3PMSF is de veilige keuze; betere koudweercompound en lamellendichtheid.
  • Bergpassen / vaak kettingen: winterband 3PMSF met passende snelheids- en loadindex; check ook kettingcompatibiliteit.
  • Zomergebruik boven 7–10 °C: overweeg een zomerset voor kortere remwegen en minder slijtage bij warm weer.

• kromme

kromme

TekkenLord schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 12:14:
[...]

Dat is moeilijk aan te geven zonder te weten waar je precies gaat rijden in Duitsland. De Continental AllSeasonContact2 heeft het sneeuwvloksymbool (of 3PMSF, 3 Peak Mountain Snow Flake). Hiermee kan je in Duitsland rijden volgens het ANWB tijdens winterse omstandigheden.

Maar of het echt geschikt is voor bijvoorbeeld een besneeuwde bergpas is te bezien.

Zie ook de keuzehulp van de bandenconcurrent. Hun aanbeveling is:
  • Milde winters / weinig sneeuw: All-season met 3PMSF is vaak voldoende, zeker als je niet de bergen in gaat.
  • Regelmatig sneeuw / wintersport: Winterband met 3PMSF is de veilige keuze; betere koudweercompound en lamellendichtheid.
  • Bergpassen / vaak kettingen: winterband 3PMSF met passende snelheids- en loadindex; check ook kettingcompatibiliteit.
  • Zomergebruik boven 7–10 °C: overweeg een zomerset voor kortere remwegen en minder slijtage bij warm weer.
Bostal see, maar het is prettig natuurlijk om er ook mee naar oostenrijk te kunnen. en niet dan nog eens te moeten wisselen.

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:46
TekkenLord schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 10:54:
Onder andere door info op dit forum, heb ik een keuze kunnen maken in een oerwoud van banden opties. Wou daarom ook even mijn zoektocht naar nieuwe banden delen.

Ik heb een Toyota Auris TS uit 2016. Toen ik het kocht in 2020, zaten er Yokohoma BluEarth (voor) en Continental Ecocontact (achter). Ondanks dat de profielen nog (net) boven de APK limieten zitten, heb ik toch besloten om ze voor de APK in november te vervangen.

Gezien onze klimaat is mijn keuze gevallen op all seasons banden. Redenen zijn oa het algemeen gebruik in alle weeromstandigheden en het niet hoeven omwisselen van/naar zomer/winterbanden. Ook vooraf bepaald dat ik de premium banden wil hebben (enige contact auto met de weg).

Belangrijkste bronnen die ik gebruikt heb zijn:Bandmaat volgens fabrieksspecificaties: 205/55 R16 V.

Keuze uiteindelijk gevallen op de Continental AllSeasonContact 2. De Bridgestone Turanza All Season 6 en Pirelli Cinturato All Season SF3 waren ook echt serieuze opties. Doorslaggevend voor zijn met name de scores op rijeigenschappen en veiligheid. De andere 2 doen er niet veel onder; maar de Continentals scoren daar op net iets beter (behalve op aquaplanning). Disclaimer: ik weet dat de geteste maten niet overkomen met wat ik heb.

Gekocht en laten monteren bij Euromaster inclusief uitlijnen (620 euro) en niet bij de dealer.

Ervaring na 1000 km. Eerste wat opvalt: het lagere bandengeluid vergeleken met wat ik eerder had. Ik kan mijn radio zeker 1/3 lager zetten. :*) En ook de grip in de regen tijdens de natte periodes eerder deze maand valt ook in goede zin op. Het stuurt ook beter nu (meer grip) vind ik.

Leuk, dank voor het delen!

Houd er wel rekening mee dat jouw eerste positieve constatering, het bandengeluid, nog wel zal verslechteren. Nieuwe banden zijn namelijk altijd per definitie stiller dan een set die er al wat langer onder ligt. Heeft met de staat en het verouderen/uitdrogen van het rubber te maken.

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18:37

Toevallig vorige week bij de dealer geweest 877 euro Yokohoma banden

Continental AllSeasonContact 2 staat ook op mijn lijstje alleen al voor de prijs ;)

• User88
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:52
[...]

Nadat ik deze post tegen kwam heb ik een goedkope OBD scanner besteld. Ik wil de ramen met de sleutel kunnen openen + anti-carjacking functie inschakelen van mijn Corolla uit 2019. Helaas lukt het niet om in het 'Coding & service' menu te komen dat je in het filmpje ziet. De auto wordt niet ondersteunt volgens de app. Overigens kan ik wel verschillende data zien, dus de scanner is niet stuk. Mocht iemand een werkende scanner hebben dan ontvang ik graag een linkje.

https://www.bol.com/nl/nl...87683838977-3901553539034

• JME

JME

zeg maar Jamie

Hier komen ook de Conti’s onder de Corolla TS. De Falken banden die er af-fabriek onder zitten maken nogal wat geluid en zijn 91W. De AllSeasonContact 2 is er in mijn maat (225/45 R17) niet met load index 91, dus ik hoop maar dat 94 niet tot nog meer rolgeluid gaat leiden. Ik ga overigens voor de 94V, die W lijkt me nogal overkill.

Afgelopen weken overigens met de Corolla naar/door Tsjechië gereden. Heerlijk op de adaptive cruise control over de snelwegen, maar ook in bergachtiger gebied waren de 4 inzittenden en tot de max gevulde achterbak geen enkel probleem voor de 1.8 met 140 pk. Alleen versnellen bergop is inderdaad een dingetje, dus dat doe ik dan gewoon zo min mogelijk. Maar als het een keer moest, dan was dat ook geen enkel probleem. Het leek sowieso wel alsof het hybride systeem veel beter tot zijn recht kwam in heuvelachtig gebied. De accu was regelmatig volledig gevuld (in NL meestal nog 1-2 streepjes over) en ook de B-stand voegt echt iets toe. Langere ritten met 1 op 23 of nog meer waren geen uitzondering. Top!

[ Voor 10% gewijzigd door JME op 25-08-2026 21:28 ]

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

User88 schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 20:54:
[...]

Nadat ik deze post tegen kwam heb ik een goedkope OBD scanner besteld. Ik wil de ramen met de sleutel kunnen openen + anti-carjacking functie inschakelen van mijn Corolla uit 2019. Helaas lukt het niet om in het 'Coding & service' menu te komen dat je in het filmpje ziet. De auto wordt niet ondersteunt volgens de app. Overigens kan ik wel verschillende data zien, dus de scanner is niet stuk. Mocht iemand een werkende scanner hebben dan ontvang ik graag een linkje.

https://www.bol.com/nl/nl...scanner/9300000119137284/
Ik heb precies om die reden ook een OBD2 dongle gekocht, de VEEPEAK VP11 uit het filmpje met het idee dat het dan niet aan het ding kan liggen. ;)

Volgens hun website zit daar een “ELM 327 version v1.5” in. Nu heeft die van jou ook een ELM327 maar misschien een andere versie?

Of zou het aan de software kunnen liggen? Ik weet niet wat die gast in het filmpje gebruikt.
Welke software gebruik jij?

Ik wil de app ‘Car Scanner ELM OBD2’ gaan gebruiken die @ThinkPad aanraadde. Heb de dongle alleen nog niet binnen dus nog niet kunnen proberen, hopelijk komt die morgen binnen en werkt het bij mij wel. 🤞 Gaat om een Toyota Corolla Hybrid uit 2022.
edit:
Met “anti-carjacking functie” bedoel je dat de deuren automatisch op slot gaan wanneer je gaat rijden?

[ Voor 6% gewijzigd door Vliegvlug op 25-08-2026 21:54 ]

• User88
Vliegvlug schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 21:48:
[...]

Ik heb precies om die reden ook een OBD2 dongle gekocht, de VEEPEAK VP11 uit het filmpje met het idee dat het dan niet aan het ding kan liggen. ;)

Volgens hun website zit daar een “ELM 327 version v1.5” in. Nu heeft die van jou ook een ELM327 maar misschien een andere versie?

Of zou het aan de software kunnen liggen? Ik weet niet wat die gast in het filmpje gebruikt.
Welke software gebruik jij?

Ik wil de app ‘Car Scanner ELM OBD2’ gaan gebruiken die @ThinkPad aanraadde. Heb de dongle alleen nog niet binnen dus nog niet kunnen proberen, hopelijk komt die morgen binnen en werkt het bij mij wel. 🤞 Gaat om een Toyota Corolla Hybrid uit 2022.
edit:
Met “anti-carjacking functie” bedoel je dat de deuren automatisch op slot gaan wanneer je gaat rijden?
Dezelfde app als in het filmpje; Car Scanner ELM OBD2 op iPhone. Ik zou het nog even met een Android kunnen proberen.
Ik bedoel inderdaad daarmee dat de deuren automatisch op slot springen.

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

User88 schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 21:59:
[...]

Dezelfde app als in het filmpje; Car Scanner ELM OBD2 op iPhone.
Oeps, ik had niet door dat hij dat in het filmpje gebruikt! :P
Maar dat is goed nieuws, dan zou het bij mij wel moeten werken want dan heb ik alles hetzelfde! :*)
Ik zou het nog even met een Android kunnen proberen.
Wat gebruik je nu dan? Ah, een iPhone, dat werkt niet! Want degene die je nu hebt doet geen Apple: Let op! Werkt niet met IOS (Apple).” ;)
Ik bedoel inderdaad daarmee dat de deuren automatisch op slot springen.
(y)

[ Voor 11% gewijzigd door Vliegvlug op 25-08-2026 22:05 ]

• User88
Vliegvlug schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 22:02:
[...]

Wat gebruik je nu dan? Ah, een iPhone, dat werkt niet! Want degene die je nu hebt doet geen Apple: Let op! Werkt niet met IOS (Apple).” ;
Thanks, ik had iets te snel besteld en niet goed gekeken. Ik zal het nog eens proberen.
Edit: zelfde issue op Android, zal het vanavond nog eens proberen met een andere app.

[ Voor 10% gewijzigd door User88 op 26-08-2026 07:11 ]

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:48
@User88 Ik heb de OBD dongle van Carista aangeschaft (de goedkope) en kon hiermee wel instellen op mijn 2019 TS dat de ramen open gaan met de afstandbediening.

• ThinkPad
Het gaat erom wat je dongle ondersteunt qua protocollen. Bij zo'n goedkope blauwe is dat vaak maar weinig (vaak alleen de basis motor ECU zaken, niet dit soort programmeer dingen). Er is een Android app (ELM327 Tester) waarmee je het kunt bekijken. Ik heb een 'Viecar', dat lijkt een 1:1 kopie van de Carista.

Zie ook ThinkPad in "Het goede EOBD/OBD2 software en interface topic" en post iets erna waar ik 'Vgate' noem, die schijnt nog meer protocollen af te tikken.

[ Voor 19% gewijzigd door ThinkPad op 26-08-2026 09:09 ]

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

User88 schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 06:27:
[...]

Thanks, ik had iets te snel besteld en niet goed gekeken. Ik zal het nog eens proberen.
Edit: zelfde issue op Android, zal het vanavond nog eens proberen met een andere app.
Balen zeg dat het met Android alsnog niet werkt. :|
Misschien een kapotte dongle of niet compatibel met ‘Car Scanner ELM OBD2’?
edit:
of waarschijnlijk wat @ThinkPad hierboven schrijft. De VEEPEAK VP11 die ik besteld heb ondersteund:

Compatible OBD II Protocols
  • SAE J1850 PWM,
  • SAE J1850 VPW,
  • ISO 9141-2,
  • ISO 15765-4 CAN,
  • ISO 14230-4 KWP 2000
Die jij gekocht hebt de volgende protocollen:
  • SAE J1850 PWM(41.6Kbaud)
  • SAE J1850 VPW(10.4Kbaud)
  • ISO9141-2(5 baud init,10.4Kbaud)
  • ISO14230-4 KWP(5 baud init,10.4 Kbaud)
  • ISO14230-4 KWP(fast init,10.4 Kbaud)
  • ISO15765-4 CAN(11bit ID,500 Kbaud)
  • ISO15765-4 CAN(29bit ID,500 Kbaud)
  • ISO15765-4 CAN(11bit ID,250 Kbaud)
  • ISO15765-4 CAN(29bit ID,250 Kbaud)
  • SAE J1939 CAN(29bit ID,250*Kbaud)
  • USER1 CAN(11*bit ID,125*Kbaud)
  • USER2 CAN(11*bit ID,50*kbaud)
Wat op het eerste gezicht meer lijkt maar waarschijnlijk is het dan maar gedeeltelijk geïmplementeerd als ik zo dat plaatje van ELM327 Tester uit de eerder gelinkte post van @ThinkPad zie.
No-name blauwe dongle:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b0a0yg13GurTstpZMJJtY-ACyHE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/yuz0IHdndWF0KMJ99vYXueHJ.png?f=user_large

De verkoper van de generieke EML327 dongle van jou dekt zich op Bol.com ook lekker in met de tekst “Let op! Check vooraf of de uitleesapparatuur geschikt is voor je automodel.”

Zou niet weten hoe je dat moet doen op op basis van de lijst van die protocollen ze geven bij hun product.
Want als die VEEPEAK wel werkt maar minder protocollen ondersteund heb je daar dus niets aan. 8)7

[ Voor 69% gewijzigd door Vliegvlug op 26-08-2026 09:21 ]

• Thasaidon

Thasaidon

User88 schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 20:54:
[...]
anti-carjacking functie inschakelen van mijn Corolla uit 2019.
Kun je dit niet gewoon zelf instellen via de instellingen in het media systeem, of het menu achter het stuur?
Ik meen me te herinneren dat deze optie namelijk standaard aan stond op onze Corolla TS en ik dit zelf heb uit gezet.

Vwbt overige instellingen... Als ik wat wilde laten aanpassen wat ik zelf niet kan, vraag ik het altijd aan de dealer. Die past het dan gratis voor me aan als de auto daar toch voor een beurt staat.

[ Voor 20% gewijzigd door Thasaidon op 26-08-2026 09:22 ]

• JME

JME

zeg maar Jamie

Thasaidon schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 09:18:

Vwbt overige instellingen... Als ik wat wilde laten aanpassen wat ik zelf niet kan, vraag ik het altijd aan de dealer. Die past het dan gratis voor me aan als de auto daar toch voor een beurt staat.
Dit. Het enige wat je echt nodig hebt is een menukaart van de door de dealer instelbare opties.

• Thasaidon

Thasaidon

@JME
Wat je wel en niet kunt laten aanpassen staat in zeker mate op de site van Carista.
https://carista.com/en-intl/apps/supported-cars

Kies je auto, model, generatie... en zie de lijst met zaken.
Voor de Corolla (12):
https://carista.com/en-in...s/toyota/corolla/12th-gen

Maar ook in de handleiding van je auto zou al een reeks met opties moeten staan bij de "Persoonlijke voorkeursinstellingen".

[ Voor 13% gewijzigd door Thasaidon op 26-08-2026 11:47 ]

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Bedankt voor het delen!

Waar had je de banden gekocht? Ik had begrepen dat hoe recenter de banden gemaakt zijn hoe beter de levensduur of zo? Sommige goedkope webshops staan erom bekend om relatief oude voorraad te verkopen.

• TekkenLord
kromme schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 13:33:
[...]

Bostal see, maar het is prettig natuurlijk om er ook mee naar oostenrijk te kunnen. en niet dan nog eens te moeten wisselen.
Denk dat de keuze voor winterbanden al snel gemaakt is dan. :)

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:35

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Sinds vandaag hebben we een Toyota Corolla TS Hybrid 180 (Executive) voor de deur (komende van een 10 jaar oude Auris Touring). Ik ben niet specifiek een grote auto liefhebben, maar toch wel leuk speelgoed wat we er nu bij hebben tov voorheen. :) De trip vanaf de dealer was heerlijk met de DRCC, en de HUD ga ik ook heel erg snel aan wennen. Nog niet heel veel met instellingen bezig kunnen zijn maar wel alvast een vraag.

Ik kwam er net achter dat mijn partner en ik met de MyToyota app wel leuk beiden een eigen account kunnen koppelen aan de auto, maar slecht één account kan Standaard Service en Remote Service actief hebben. Niet kritiek maar wel een beetje jammer. Nu zouden we natuurlijk een gezamenlijk Toyota account kunnen maken, er naast of in de plaats van, maar ik weet niet of dat dat goed werkt gescheiden MySettings. We hebben wel ieder een eigen sleutel gekoppeld dus denk wel dat het zou moeten werken, maar weet niet zeker. iemand ervaring mee hoe best de services te delen en toch gescheiden MySettings te hebben?

• TekkenLord
banaliteit schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 13:04:
[...]

Bedankt voor het delen!

Waar had je de banden gekocht? Ik had begrepen dat hoe recenter de banden gemaakt zijn hoe beter de levensduur of zo? Sommige goedkope webshops staan erom bekend om relatief oude voorraad te verkopen.
Ik heb ze bij Euromaster online besteld en bij een van hun vestigingen laten bezorgen, monteren/balanceren en uitlijnen.

Het uitzoekwerk (prijzen en verkopers/montage) heb ik gedaan op autoweek. Ik zie dat de prijzen van de Continental AllSeasonContact2 bij Euromaster zijn gestegen. Je kunt eventueel via Bandenconcurrent tegen een prijs onder de Eur 100 per band (205/55 R16) bestellen en laten leveren bij 1 van hun montagepartners (waaronder Euromaster). Daar komen nog de montage kosten bij (maar nog steeds goedkoper). Uitlijnen moet je dan waarschijnlijk nog apart gaan regelen.

Inderdaad hoe recenter de banden hoe beter (maximaal 3 jaar oud). Je kan dit checken aan de hand van de DOT code. Ik had gevraagd wat de DOT code is toen ik mijn auto bracht voor de montage: 0926 (week 9 van 2026).

Bij sommige webshops kan je bij-betalen om de zeker van te zijn dat de banden van 2026 zijn (iets van 10 euro per band geloof ik). Dat heb ik niet gedaan. Daarom misschien een wat grotere partij gekozen (zeker bij de populaire banden is de doorloopsnelheid genoeg om geen oude voorraad te hebben).

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

[...]

d:)b

Ik heb de OBD2 dongle uit het fimpje gekocht, de VEEPEAK VP11, in combinatie met de app ‘Car Scanner ELM OBD2’ ook uit het filmpje en daarmee is het zonder problemen gelukt! :*)
(Ook @User88)

Erg blij mee dat ik nu de ramen kan bedienen via de sleutel.

Wat ik wel jammer vind is dat ik het knopje op de sleutel continu ingedruk moet houden anders stoppen de ramen met bewegen. Bij mijn vorige auto, een Ford Mondeo, kon je het knopje los laten als ze eenmaal in beweging waren en dan gingen ze helemaal open of dicht. Wilde je de ramen toch ergens onderweg gestopt hebben dan was een enkele klik op openen of sluiten voldoende om ze stil te zetten.

Ander ding wat niet helemaal handig is bij de Toyota Corolla is dat de ramen achter flink vertraagd reageren zowel bij open als bij dicht doen, waar ze bij de Ford allemaal gelijktijdig gingen. Dit maakt het helaas onmogelijk om de ramen allemaal op een kleine kier te zetten via de sleutel.

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Vliegvlug schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 23:23:
[...]

Ik heb de OBD2 dongle uit het fimpje gekocht, de VEEPEAK VP11, in combinatie met de app ‘Car Scanner ELM OBD2’ ook uit het filmpje en daarmee is het zonder problemen gelukt! :*)
(Ook @User88)

Erg blij mee dat ik nu de ramen kan bedienen via de sleutel.

Wat ik wel jammer vind is dat ik het knopje op de sleutel continu ingedruk moet houden anders stoppen de ramen met bewegen. Bij mijn vorige auto, een Ford Mondeo, kon je het knopje los laten als ze eenmaal in beweging waren en dan gingen ze helemaal open of dicht. Wilde je de ramen toch ergens onderweg gestopt hebben dan was een enkele klik op openen of sluiten voldoende om ze stil te zetten.

Ander ding wat niet helemaal handig is bij de Toyota Corolla is dat de ramen achter flink vertraagd reageren zowel bij open als bij dicht doen, waar ze bij de Ford allemaal gelijktijdig gingen. Dit maakt het helaas onmogelijk om de ramen allemaal op een kleine kier te zetten via de sleutel.
Herkenbaar daar van de knop moeten vasthouden . Ik heb ook 2x Focus gehad. De CT200h had deze opties al sinds 2011. Ik vermoed dat het een Toyota ‘safety’ feature is vanwege hun focus op de Amerikaanse markt.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Boeryepes schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 06:54:
[...]

Herkenbaar daar van de knop moeten vasthouden . Ik heb ook 2x Focus gehad. De CT200h had deze opties al sinds 2011. Ik vermoed dat het een Toyota ‘safety’ feature is vanwege hun focus op de Amerikaanse markt.
Vind het dan wel vreemd dat dit bij mijn Ford niet is, dat is nota bene een Amerikaans merk. ;)
Dat de achterruiten later reageren dan de voorruiten, is ook bij jou zo?
Ik hoopte namelijk dat daar misschien nog iets aan te doen is door de ‘nul positie’ te resetten.

• Thasaidon

Thasaidon

Ray-zor schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 22:22:
Sinds vandaag hebben we een Toyota Corolla TS Hybrid 180 (Executive) voor de deur...

We hebben wel ieder een eigen sleutel gekoppeld dus denk wel dat het zou moeten werken, maar weet niet zeker.
Gefeliciteerd!

Als je beide in de auto je eigen instellingen wil hebben, zul je idd 2 aparte Toyota accounts moeten hebben en zul je deze apart moeten laten identificeren. Maar dat doe je al middels de sleutels las ik?

Als dat zo is, heb je de app en je telefoon niet nodig voor profiel/bestuurder herkenning en is de beste optie om de Connected Services op bv jouw account te hebben en je vrouw op haar telefoon ook in te laten loggen met jouw account (of andersom ;) )
Dan kunnen jullie hier beide gebruik van maken en toch je eigen profiel krijgen in de auto.

• kromme

kromme

TekkenLord schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 22:14:
[...]

Denk dat de keuze voor winterbanden al snel gemaakt is dan. :)
Ja alleen dan kom je op maat kleiner uit

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:18
Vliegvlug schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 08:32:
[...]

Vind het dan wel vreemd dat dit bij mijn Ford niet is, dat is nota bene een Amerikaans merk. ;)
Dat de achterruiten later reageren dan de voorruiten, is ook bij jou zo?
Ik hoopte namelijk dat daar misschien nog iets aan te doen is door de ‘nul positie’ te resetten.
Hier net even getest met de auto voor de deur en de achterramen gaan inderdaad iets later open dan voor. Bij knop loslaten stop het openen. Dat geldt overigens ook voor het rolgordijn van het panoramadak. Zodra schuif-/kanteldak geopend of gesloten wordt loopt ie gewoon door.

Overigens gebruik ik de ramen openen / sluiten functie denk ik hooguit 2-3 keer per jaar en dat is dan omdat ik het schuif-kanteldak per ongeluk open heb laten staan en geen zin heb om naar buiten te lopen :P

Join het GoT Pulse-Team!

• User88
Vliegvlug schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 23:23:
[...]

(Ook @User88)
Goedkoop is duurkoop zeggen ze dan. Heb ook maar een VEEPEAK dongle besteld (de wat duurdere, die ook met iOS zou moeten werken).

• JME

JME

zeg maar Jamie

JME schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 21:16:
Hier komen ook de Conti’s onder de Corolla TS. De Falken banden die er af-fabriek onder zitten maken nogal wat geluid en zijn 91W. De AllSeasonContact 2 is er in mijn maat (225/45 R17) niet met load index 91, dus ik hoop maar dat 94 niet tot nog meer rolgeluid gaat leiden. Ik ga overigens voor de 94V, die W lijkt me nogal overkill.
Misschien moet ik op dat laatste nog even terugkomen. Omdat het fabrieksvoorschrift W is (wat veel te ruim is maar goed) zou je in de zomer in Italië met een V in overtreding kunnen zijn. Iemand ervaring mee?

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Thx! Dit is ‘em by the way.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R5RA-AUznaLbvEoa-P5RvF6Rubo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m5keFV6yfK8uo2UbrrvT0KVa.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door Ray-zor op 27-08-2026 19:23 ]

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:25
Ik heb de Thule Wingbar Evo dakdragers icm Motion 3 XL dakkoffer aangeschaft voor mijn 2020 Corolla TS met geïntegreerde dakrails.

Wat is ideale locatie voor het plaatsen van de dakdragers om windgeruis te minimaliseren en nog genoeg ruimte over te houden om de kofferbak te openen met de Motion 3 XL dakkoffer erop?

In de handleiding van Thule benoemen ze alleen de 700mm afstand tussen de dakdragers maar niets concreete over waar ze geplaatst moeten worden.

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:08
Als het goed is heb je paar van die puntjes in je dakrails zitten. Dat is volgens de aangewezen plek.

[ Voor 11% gewijzigd door vinpower op 27-08-2026 19:56 ]

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:25
vinpower schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 19:56:
Als het goed is heb je paar van die puntjes in je dakrails zitten. Dat is volgens de aangewezen plek.
Vergeten te benoemen, die heb ik gezien maar daarmee is de afstand tussen de dakrails groter dan de voorgeschreven 700mm. Ik dacht 800mm

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

JME schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 21:16:
Net uit nieuwsgierigheid ook eens gekeken naar de markering op de banden van mijn Toyota Corolla Hybrid TS (E21) en daar staat 225/45R17 91Y

Opgezocht wat speedindex Y betekent en dat blijkt 300Km/u te zijn! En dat voor een auto met een topsnelheid van 180 Km/u. 8)7

Die voorschreven W is alsnog 270 Km/u, waarom doet Toyota dit? Lekker makkelijk ofzo want dan hoef je dat niet per auto anders te doen?

Ik vermoed dat banden met een hogere speedindex duurder zijn dus voel er ook weinig extra te moeten betalen voor die onzin.
Maar jouw post over voorgeschreven indexen in bijv. Italië maakt dat weer lastig. :|
Vraag me wel af of daar in de praktijk überhaupt op gecontroleerd wordt en als wanneer er bijv. een V op zit die tot 240 gaat terwijl de auto max 180 kan het ook echt een probleem zal zijn.

• JME

JME

zeg maar Jamie

Prijs is gelijk en met V heb je al een marge van 60 km/u dus technisch gaat het nergens over. Maar Italië schijnt er wel echt een ding van te maken. Ze kijken op het kentekenbewijs en als daar geen snelheidsindex op staat (zoals in NL) dan kijken ze naar het voorschrift van de fabrikant. En dat is W, wat de maximumsnelheid van de auto is doet er niet toe. Dus dan toch maar W bestellen. Helaas zijn ze niet meer in de aanbieding, dus morgen maar even lief aan de telefoon doen..

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

JME schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 17:08:
[...]

Misschien moet ik op dat laatste nog even terugkomen. Omdat het fabrieksvoorschrift W is (wat veel te ruim is maar goed) zou je in de zomer in Italië met een V in overtreding kunnen zijn. Iemand ervaring mee?
Gebaseerd op mijn ervaring in Italië zal dit nooit enige agent boeien.
Ze kunnen elke 4e auto buiten de rijke steden al een WOK-melding geven daar en dat doen ze ook niet. Voor zoiets ga je geen gezeik krijgen, of het officieel mag is een tweede, ik zou er persoonlijk totaal geen probleem mee hebben.

Reageert niet op AI berichten - VW ID.7 | 5670 Wp - 14x405 33° op zuid | Twente

• JME

JME

zeg maar Jamie

Ach, het is een kleine moeite om even te bellen. En ik heb nog niet betaald, dus annuleren en elders opnieuw bestellen is niet zo’n punt. Het lijkt dan zelfs nog voordeliger te kunnen, dus misschien doe ik dat sowieso wel.

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Na een paar dagen in bezit van een Corolla TS uit 2025. Nog steeds een genot om in te rijden, maar fora zijn voornamelijk om te klagen ;) dus bij dezen een rijtje:
  • Het snelheidsovertredings icoontje op het multimedia scherm doet niks bij aanraking. :-( Terwijl de handleiding zegt dat dit de alerts uit zou zetten voor de actieve rit. (Ik weet dat deze bij elke rit altijd automatisch weer aangezet wordt als gevolg van EU wetgeving)
  • Slechts 6 favorieten voor DAB en 6 voor FM. Het is geen 2015 meer.
  • Erger nog, de favorieten lijken niet verbonden aan een profiel. Dus 2 bestuurders met ieder een eigen profiel moeten toch dezelfde favorieten lijst delen.
  • De My Settings worden in de cloud opgeslagen. Volgens de NL multimedia handleiding zouden My Settings via de app te bekijken zijn maar dat lijkt een leugen. Kan daar ook geen melding van vinden elders. Kan overigens helemaal niet vinden dat mij settings ergens te bekijken zou zijn (anders dan te er ervaren in de auto).
Al met al super auto, maar qua media en settings configuratie valt het me wel een beetje tegen wat er in de afgelopen 10 jaar is verbeterd bij Toyota.(Even los van de rij-assistentie opties, want daar zitten wel hele slimme dingen bij.) Ik denk dat ik CarPlay dus vaker ga gebruiken dan ik had gedacht.
Pagina: 1 ... 180 181 Laatste