Het grote Citroën topic

Pagina: 1 ... 10 ... 50 Laatste
Acties:
  • 253.500 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Body is niet al te best meer, vol krassen en deukjes, voorkant heeft schade gehad, dorpel heeft deuken, overal roestplekken, na elke bui staat er water in, versnellingsbak begint twijfelachtig te worden, blok is gewoon afwachten tot die stuk loopt en ik heb geen ruimte/zin om er iets aan te doen. Zit al een tijdje te dubben, ook andere auto's aan het overwegen maar blijf de BX erg gaaf vinden. Het is overigens ook een slecht bouwjaar, veel GTi's van die tijd rotten behoorlijk.

Zelfde bouwjaar:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~r.wage/citroenforum/20102008077.jpg
Heb het dash nooit losgehaald maar als ik in de paravan voel begint het bij mij daar ook te rotten.

En nu staat er een zwarte die nog mooi strak lijkt, ook een snel blok heeft en misschien niet zo roestig. Hopelijk kan ik dan een jaartje zonder veel gezeur rondrijden tot mijn Alfa klaar is, zodat ik ruimte heb om een te gekke BX te bouwen.

[ Voor 18% gewijzigd door Clithopias op 09-09-2010 22:11 ]

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

badkuip schreef op woensdag 08 september 2010 @ 13:50:
Let even op bij de nieuwe DS3.
Ik had mijn ideale versie ook al samengesteld op de website, maar nu zie ik dat ze de 110pk diesel niet meer leveren. Nu kan er alleen maar gekozen worden uit een groene 90pk diesel met een saai stop-start-systeem.
Van de benzinemotoren zijn alleen nog de 1.4 95pk en 1.6 120pk beschikbaar...
Dan pak je de racing, 207 pk :9

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:48
Erasmo schreef op donderdag 09 september 2010 @ 22:46:
[...]

Dan pak je de racing, 207 pk :9
Hmm, dat laat m'n leasebudget niet toe... :D

• Clithopias
Balen, gisterochtend een gigantische steen tegen mijn voorruit gekregen. Nu een putje met een flinke ster (plek heeft een diameter van 2cm) Zal wel niet lang duren voordat er een flinke scheur inzit. Stond eigenlijk al vanaf het begin op de lijst om vervangen te worden, gelukkig nooit gedaan want de rest van de body is het eigenlijk niet meer waard.

Oja, ook nog wezen kijken bij dit schatje:
Afbeeldingslocatie: http://i12.photobucket.com/albums/a211/IngeBono/trabi-tuutje/Photo-01651.jpg

Redelijk strakke wagen, hier en daar wel wat deukjes en plekjes natuurlijk maar door de pittige nokkenas, remap en fatsoenlijke bak zit er iig meer pit in dan een standaard DKZ. Helaas niet zo'n hooligan en niet zo schoon als die van mij maar uiteindelijk wel een veel betere basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
He balen, wil bovenstaande GTi kopen maar verzekeren valt tegen. Mijn huidige heb ik als klassieker verzekerd voor pakweg 15 euro per maand, de zwarte is 19 jaar oud en valt dus net buiten de klassieker regeling van mijn huidige verzekering. Gebeld naar andere verzekering waar mijn Alfetta is verzekerd, hebben ze wel bouwjaar 1990 als klassieker in de boeken maar 1991 valt er net weer buiten |:(

Via de BX club gaat ook niet, omdat ik nog geen 25 ben mag ik 518 paar jaar aftikken ipv 85 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Clithopias schreef op maandag 13 september 2010 @ 13:06:
He balen, wil bovenstaande GTi kopen maar verzekeren valt tegen. Mijn huidige heb ik als klassieker verzekerd voor pakweg 15 euro per maand, de zwarte is 19 jaar oud en valt dus net buiten de klassieker regeling van mijn huidige verzekering. Gebeld naar andere verzekering waar mijn Alfetta is verzekerd, hebben ze wel bouwjaar 1990 als klassieker in de boeken maar 1991 valt er net weer buiten |:(

Via de BX club gaat ook niet, omdat ik nog geen 25 ben mag ik 518 paar jaar aftikken ipv 85 :(
Schorsen totdat jij hem wel kan verzekeren?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:04
Juancho schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 15:19:
Beste allen,

Aangezien ik binnenkort mag leasen zit ik een aantal merken en types te bekijken. Van Citroën vind ik de Citroen C3 (5d) 1.4vti airdream ligne business erg interessant. Zowel het uiterlijk als de leaseprijs zien er goed uit! Iemand die ervaringen met deze auto heeft?
Van het weekend proef gereden in een 1.6VTi, buitenkant leuk, maar binnenin goedkope rammelbak.
Dashbord doet goedkoop aan met glimmend plastic. Als ik de bestuurderstoel confortabel had ingesteld, dan kon ik niet eens achterin plaats nemen. Knieën in de knoop en hoofd door 't dak. Was wel net Zenithdak, dus daardoor valt 't dak wat lager uit.
Uiterlijk is stoer en prachtig, maar voor dat geld kan je meer auto krijgen volgens mij.

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:14
Hmm misschien is dat dan persoonlijk. Kwa ruimte had ik op de bestuurdersstoel genoeg ruimte. Ik ben dan ook niet super lang ofzo. Vond het erg confortabel zitten. Ik rij er vooral alleen in, dus de ruimte achterin is voor mij niet zo belangrijk.

Van binnen vond ik het er eigenlijk best mooi uitzien. Idd wel veel glimmend plastic, maarja, dat moet je mooi vinden ofniet. Ik weet niet of het kwalitatief goed is, dat is natuurlijk wel even belangrijk. Van buiten idd een erg stoere en prachtige auto.

Wat ik wel een nadeel vond is dat het geen touchscreen navigatiesysteem is zoals bijv. wel in de CrossPolo.

Maar de C3 is wel interessant vanwege de 14% bijtellings variant die einde dit jaar uitkomt. Juist voor dat geld is het één van de beste opties denk ik. Ik ben er iig nog niet over uit. Wel dat de C3 heerlijk rijdt en ik het Zenithdak juist prachtig en prettig vond.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Je zou de Fiat Punto Evo nog als alternatief kunnen overwegen. Ik vond het weggedrag niet zo super, maar dat is erg persoonlijk. De auto is in ieder geval zeer gunstig geprijsd, en heeft ook de optie voor het zogeheten "skydome" welke ook nog eens open kan. Van binnen vond ik het in ieder geval een zeer mooi en verzorgd ogende auto, daar lag het zeker niet aan.

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:14
Gister een ritje gemaakt in de VW Golf Tour, maar het weggedrag ivm de C3 is idd wel totaal anders. De c3 stuurt bijv. naar mijn ogen enorm scherp. Je hoeft het stuur maar iets te draaien of je vliegt al bijna door de bocht. Ik moest daar wel enorm aan wennen. De Golf Tour heeft dat veel minder en reed in mijn ogen een stuk prettiger op de weg. De Golf Tour kwa uiterlijk vind ik wel minder dan de C3, maar ik wilde even het rijgedrag van VW uitproberen.

Morgen rij ik de CrossPolo en als dat financieel binnen de perken blijft wbt lease is dat wel mijn droomauto. Ik zag gister de Black/metalic versie staan in de showroom maar oei wat is dat een prachtwagen.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

grrrr wat een balenweekend. Mijn Xantia Turbo CT is waarschijnlijk financieel total loss met de motor in de soep :(

lees hier het gruwelverhaal: http://forum.xantiaclub.net/viewtopic.php?f=1&t=15048

korte versie: ondanks veelvuldig, maar achteraf verkeerd, checken van oliepeil blok droog gereden :X

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Afbeeldingslocatie: http://web11.twitpic.com/img/169909135-dc72d9c2e7e5aeaf960e58393516d5f7.4ca3a8d0-full.jpg

boehoe!

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:41

mr_petit

opperprutser

Wat een vervelend verhaal zeg.
Als je naar prijzen op MP kijkt van turbo ct's, dan is ie idd al snel financieel total loss.
Heeft de xantia dan zo'n onduidelijke peilstok oid?

Weet je al wat je hierna neemt?

"man is not truly one, but truly two,"

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

nah ik denk dat de pijlstok niet onduidelijk is, maar kennelijk (of ik doe echt iets heel apart) komt er wel wat olie via de zijkant op de pijlstok zodanig dat het te interpreteren is als goede meting.

ja ik heb even weinig budget te besteden dus heb al een longlist gemaakt van autos rond de mille, uit de buurt en benzine. Scandanavisch, Frans, Duits en heeeel eventueel ita/spa/aziatisch. En handbak. Genoeg te zien hoor!

Qua Citroen zou weer een xant te makkelijk zijn, maar vind het leuk om weer iets anders te rijden. Bij Citroen keuzes bij dat budget dan heel beperkt. BX, AX dan heb je het wel gehad. Ja of een ZX maar die vind ik minder spannend.

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Wat staat er dan zoal op je lijst? (1000 euro is imho niet zo heel veel ;)
Wellicht kan je ook nog wat engels meenemen?
http://link.marktplaats.nl/378116269
Niet al te snel waarschijnlijk (en iets boven de mille), maar wel een aardig interieur, airco etc.

[ Voor 55% gewijzigd door mr_petit op 30-09-2010 00:13 ]

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

hoeft geen jaren mee te gaan. Wat er op staat?

Longlist is:
Alfa 146/156
Audi B5 80 2.0E 85KW Avant
BMW E30 of E36 318 Touring
Citroen AX/BX/ZX
Fiat Uno
Ford Mondeo Mk1 post facelift
Lancia Dedra
Mitshibishi Galant
Peugeot 205/306/406 (evt 309/405)
Renault 5/Twingo/Clio
Volvo 740/V40
VW Golf II

gemeleerd rijtje, i know ;)

Voorlopige voorkeur gaat uit naar Pug 306/406 of BMW E36, maar een Renaultje 5 lijkt me ook nog wel eens leuk. Ach het kijken is al prachtig.

edit: die Rover is ook wel OK. Alleen al om mijn collega's meewarig te zien kijken 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Jazzper op 30-09-2010 00:18 ]

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Als je wilt weten wat ik er van vindt: interessant.
De volgende auto's zou ik links laten liggen: cit AX (oud, klein), Fiat Uno (idem), Renault 5 (roest, goede zijn duur (verzamelobject)). Een 740 vind ik ook minder. Als alternatief voor de dedra: Thema 2.0 turbo:
http://link.marktplaats.nl/365654090
Vroeger had een moeder van een goede vriend van me die als boodschappenauto (full spec, alles leer, nardi stuurtje etc). Dat ding is ècht snel! Wat een geweldige auto om mee te scheuren, je weet niet wat je meemaakt (0-100 in 7 sec oid; ter vergelijk: je xantia deed het in 9,5 sec). (maar electrazaken etc. gaan snel stuk)
(z'n pa had toen exact deze: http://link.marktplaats.nl/379525679 (buiten je budget))

lekker foute bak voor 1000 euro:
http://link.marktplaats.nl/343835108
Maar let op: Géén testpiloten! (voor een bak van 1000 euro _O- )

Dit vond ik toen ik 18 was ook een zeer gave bak:
http://link.marktplaats.nl/381073120
Ook fijn om in te rijden.
(zelfde onderstel als de thema overigens)

[ Voor 18% gewijzigd door mr_petit op 30-09-2010 01:02 ]

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Wel een Peugeot 306, maar geen ZX? Wat heeft de ZX gedaan om zo'n reputatie te krijgen?

Die van mij mag je voor 1000 euro ook wel overnemen :P

Signatures zijn voor boomers.

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

nou ik moet zeggen dat de ene ZX de andere niet is, maar qua looks zien sommige ZX-en er zo waanzinnig oubollig en suf uit. Maar goed dat is persoonlijk ;)

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

De 5-deurs en de break ja. Maar goed, dat beperkt de keuze nogal. :o

[ Voor 3% gewijzigd door Maasluip op 30-09-2010 11:33 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:46
309 staat ook in je lijstje. Als er iets oubollig is... :P

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Afbeeldingslocatie: http://www.hanstenhagen.com/ImagesHTH/309GTI16.jpg

Nee, dan een Fiat Uno of een Volvo 740...

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

309 TI16 of 405 TI16... jammie. Denk gelijk aan Ari Vitanen Pike Peak ;)

er is nog een factor: dat is de irritatiefactor. Die moet ook hoog zijn. Dat zoveel mogelijk in aziatische bakken met de minste afschrijving risicomijdende rondrijdende collega's/vrienden zeggen: zo'n auto? :)

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dan is een Lancia altijd een goede keuze. Anders kan ik je ook een Renault Safrane aanbevelen. Kast van een auto, en rijdt ook nog eens lekker.
Ook in V6 uitvoering te krijgen ;)

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

hehe, doe dan maar een Safrane Baccara Biturbo ;)

nah die safranes zijn zwaar en dorstig volgens mij.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik weet niet wat de benzines doen, maar mijn broer rijdt een 2.2 diesel en die doet 1:16-1:17. Maar veel slechter dan een Xantia Turbo zal het toch niet zijn? (okee, de V6 even buiten beschouwing gelaten).

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

nee de tct dronk voorheen 1:8-1:9 woon-werk verkeer (stad-stukjeA28/file-stad) en 1:10-1:11 op lange afstanden.

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Jazzper schreef op donderdag 30 september 2010 @ 14:09:
309 TI16 of 405 TI16... jammie. Denk gelijk aan Ari Vitanen Pike Peak ;)
Dat gaat niet werken met je budget hoor ;)
Maar blijf van de 309 weg.
Ik kan me nog steeds de 1e (en enige) rit in een toenmalig gloednieuwe 309 herinneren. Ik denk dat ik iets van 17 was (ik had nog geen rijbewijs; begin jaren 90 dus ergens), en was helemaal niet into auto's oid, maar het viel me echt op.... wat was dat een goedkope rammelbak zeg. En die was dus nieuw. Waarschijnlijk het laatste talbot ontwerp.

Maar als je dus echt wilt scheuren: lancia thema 2.0 turbo. Zal niet zuinig zijn, zo'n mega opgevoerde lampredi motor. (wordt ook gebruikt in de delta hf integrale)(ook niet al te betrouwbaar :X)

[ Voor 13% gewijzigd door mr_petit op 30-09-2010 15:01 ]

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

ja die thema is ook leuk.
heb vandaag even financieen bekeken, maar budget drukt behoorlijk.

oh, iemand schadeauto kopen? ;)
http://link.marktplaats.nl/382753972

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr_petit schreef op donderdag 30 september 2010 @ 14:59:
[...]

Maar blijf van de 309 weg.
Ik kan me nog steeds de 1e (en enige) rit in een toenmalig gloednieuwe 309 herinneren. Ik denk dat ik iets van 17 was (ik had nog geen rijbewijs; begin jaren 90 dus ergens), en was helemaal niet into auto's oid, maar het viel me echt op.... wat was dat een goedkope rammelbak zeg. En die was dus nieuw. Waarschijnlijk het laatste talbot ontwerp.
Heel erg relevant , 1 ritje....en niet eens achter het stuur
Ik heb 4 jaar in zo'n 309 gereden, wel een diesel, 1 van de betrouwbaarste en meest economisch karretjes die ik ooit heb gehad, als ik in 4 jaar totaal 200€ aan reparaties en onderhoud heb uitgegeven , is het veel.
Wel even iets van 115000 km gereden, hoezo ervaring >:)

Toen ik hem wegdeed, met zowat 3 ton op de klok rammelde hij nog steeds vrijwel niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2010 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Nou, dan heeft ieder dus z'n kennelijk een eigen verwachtingspatroon van een auto. Ik vond het een rammelbak. Dat hij betrouwbaar en goedkoop is, ongetwijfeld (dus misschien toch iets voor Jazzper :P), maar daar heb ik het niet over. Ik vond het toen al, in vergelijk met de toenmalige auto's, helemaal niets. Wellicht ligt dat aan het prehistorische ontwerp uit begin jaren 80. (nog van talbot zoals ik al schreef).

[ Voor 5% gewijzigd door mr_petit op 01-10-2010 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had het niet over een verwachtingspatroon, maar iets dat veel meer waard is , namelijk ERVARING.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Nee dat had je niet. Je twijfelt letterlijk aan de relevantie van mijn mening. Hierbij trek je in twijfel wat ik voelde toen ik in een 309 zat.

Dat je dan aankaart dat de auto betrouwbaar en goedkoop is zijn (en dat is pas het gedeelte wat je onder ervaring kan scharen) zijn wellicht zaken die jij belangrijk vindt (en ik ook niet in twijfel trek), maar dat was helemaal niet het statement wat ik op basis van mijn mening maakte, en heeft er ook niets mee van doen. Wel blijven lezen wat ik schrijf en wat jezelf schrijft.

[ Voor 10% gewijzigd door mr_petit op 02-10-2010 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

gezelligheid!

ik heb besloten om echt even voor een compact of mini te gaan tijdelijk. Mijn shortlist is geworden:
  • Citroen AX Phase 2 of Phase 3
  • Citroen ZX
  • Fiat Uno Mk2
  • Peugeot 306 Mk1/Mk2/Mk3
  • Renault Twingo
  • Renault Clio Mk1/Mk2
  • Renault 5
  • VW Golf II
  • VW Polo III
om niet topic te kapen, maar over Citroens te ouwehoeren:
-De AX vind ik wel grappig, maar schijnt wel echt oud te zijn en gevoelig.
- De ZX blijft naast de 306 wel trekken. Zoiets: http://www.autotrack.nl/tweedehands/citroen/zx/7206518

De Xantia staat nog steeds bij de dealer en ik heb een bod van 150 euri van een handelaar. Dat is beter dan de sloop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

tussen de keuze van 306 en zx vind ik persoonlijk de 306 het leukere model, maar ik denk dat de rest van nederland dit ook vind, wat waarschijnlijk wel terug te vinden is in de prijs. Voor hetzelfde geld koop je waarschijnlijk een betere zx.
Als je goedkoop wilt rijden moet je een simpele auto hebben met weinig vermogen, zo min mogelijk km's en zo min mogelijk roest, maar dat zijn natuurlijk algemene voor de hand liggende wijsheden.
Van jouw lijstje zou ik dus de uno, de ax en de renault 5 overslaan. Te oud/simpel van design, roestgevoelig etc.
Zou een polo III ook niet te duur zijn in acceptabele staat?
Je kan ook nog denken aan een renault 19, peugeot 205, ford fiesta en opel corsa. Het zijn allemaal kleine Europeanen in je lijst.
Als je voor een echt klein ouder autotje gaat (ax, uno, renault5 etc) lever je natuurlijk wel heel wat comfort en rijkwaliteit in tov je oude xantia. Dat verschil is heel erg groot.

[ Voor 10% gewijzigd door mr_petit op 02-10-2010 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:50
Gisteren mijn eerste auto gekocht, een ZX Image 1.4i! Vandaag dus maar even wat foto's gemaakt in de zon
Heeft nog maar 126000 km gelopen, en een nieuwe APK erbij gekregen. Rijdt prima, alleen bij de voorwielen rammelt er soms wat bij drempels. Maar ja, je kan niet alles hebben voor €500

Afbeeldingslocatie: http://img215.imageshack.us/img215/1163/p1040975crop.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img180.imageshack.us/img180/1281/p1040970crop.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:46

The Legend

*Plop*

Volgens mij heeft een ZX net als mijn Xantia stabilisatorstangen voor zitten. Ook wel rammelstokjes genoemd :P Dat is waarschijnlijk wat je hoort.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
Volgens een onderdelenwebshop heeft mijn auto inderdaad stabilisatorstangen. Binnenkort maar eens kijken of ik die dingen kan vinden en wat de speling erop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Check ook ff stuurkogels etc.
Aan de andere kant: als je een nieuwe apk gekregen hebt, kan het daaraan (ophanging en stabi) niet liggen, of ze moeten de apk niet juist hebben uitgevoerd. Het zijn namelijk afkeurpunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

istie nog een beetje rood of al heel roze?

ik ben ook in doubt voor 306 of ZX. Deze ZX is wel keurig. Moet het visje er wel even af ;)
http://www.autotrack.nl/tweedehands/citroen/zx/7206518/fotos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Wat dacht je van deze zx feurio?
http://link.marktplaats.nl/365709721

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

wauw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Laatst online: 13-12-2024
Jazzper schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 16:09:
gezelligheid!

ik heb besloten om echt even voor een compact of mini te gaan tijdelijk. Mijn shortlist is geworden:
  • Citroen AX Phase 2 of Phase 3
  • Citroen ZX
  • Fiat Uno Mk2
  • Peugeot 306 Mk1/Mk2/Mk3
  • Renault Twingo
  • Renault Clio Mk1/Mk2
  • Renault 5
  • VW Golf II
  • VW Polo III
om niet topic te kapen, maar over Citroens te ouwehoeren:
-De AX vind ik wel grappig, maar schijnt wel echt oud te zijn en gevoelig.
- De ZX blijft naast de 306 wel trekken. Zoiets: http://www.autotrack.nl/tweedehands/citroen/zx/7206518

De Xantia staat nog steeds bij de dealer en ik heb een bod van 150 euri van een handelaar. Dat is beter dan de sloop!
Ook nog over een citroen Xsara nagedacht? Valt in dezelfde gewichtsklasse als de 306

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Die feurio moet overigens wel drastisch verlaagd worden :).
Top gear was destijds heel positief over de zx:
YouTube: Old Top Gear 1991 - Citroen ZX
(clarkson nog met onvervalste afro _O- )

[ Voor 6% gewijzigd door mr_petit op 04-10-2010 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
mr_petit schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 00:38:
Check ook ff stuurkogels etc.
Aan de andere kant: als je een nieuwe apk gekregen hebt, kan het daaraan (ophanging en stabi) niet liggen, of ze moeten de apk niet juist hebben uitgevoerd. Het zijn namelijk afkeurpunten.
Ik heb het ook nog niet weer gehoord na de aankoop, en de proefrit was voor de APK keuring, dus misschien is het al verholpen bij de APK. Hier in de buurt maar eens een paar mooie klinkerweggetjes opzoeken :p
Jazzper schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 20:41:
istie nog een beetje rood of al heel roze?
Hij is nog mooi rood, dat is misschien ook wel een voordeel van een wat donkerdere kleur rood, dat het niet meteen roze wordt als het verkleurt. Bovenop het linker voorscherm is de lak wel bijgewerkt door de vorige eigenaar, het probleem was geloof ik dat de blanke lak los liet. Het is wel weer dezelfde kleur rood, maar nog niet glad. Van een afstandje valt het gelukkig niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

mooi nieuws! iemand wil mijn xantia kopen voor 150 euro. Dat is meer dan de sloop.

Mijn keuze voor (tijdelijke) opvolger gaat tussen de 306 en de ZX:
als je zx met 306 vergelijkt
- 306 couranter
- 306 oogt stoerder
- is nagenoeg hetzelfde (allebei zelfde onderstel en van PSA groep?)
- ZX lagere km's voor het geld
- ZX minder vaak afgeragd
- ZX keuriger qua looks voor zelfde geld

ik denk dat ik eens naar die zwarte in Ede ga kijken. Staat bij Citroen/Peugeot dealer. Hopelijk nog wat afpingelen en dan go:
http://www.autotrack.nl/tweedehands/citroen/zx/7206518

Afbeeldingslocatie: http://media.autotrack.nl/car-images/of01/s018/afm7/0007206518.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
  • Laatst online: 07-09 17:25
Rammelende voorwielophanging bij de ZX kan meerdere dingen zijn, draagarmrubbers geven nog wel eens problemen, komt speling op.
Heb zelf jarenlang een 16V gehad en daar had ik alles wat versleten kon wezen in de ophanging vervangen, en dan is het mooi stil.
Heb tegenwoordig een Xantia V6 Activa, das andere koek... maar in rechte lijn sneller dan de 16V!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr_petit schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 14:05:
Nee dat had je niet. Je twijfelt letterlijk aan de relevantie van mijn mening. Hierbij trek je in twijfel wat ik voelde toen ik in een 309 zat.

Dat je dan aankaart dat de auto betrouwbaar en goedkoop is zijn (en dat is pas het gedeelte wat je onder ervaring kan scharen) zijn wellicht zaken die jij belangrijk vindt (en ik ook niet in twijfel trek), maar dat was helemaal niet het statement wat ik op basis van mijn mening maakte, en heeft er ook niets mee van doen. Wel blijven lezen wat ik schrijf en wat jezelf schrijft.
Aha , een betweter die altijd gelijk wil hebben
Een oordeel gebaseerd op 115000 km en 4 jaar tegen 1 ritje niet achter het stuur, tja....

Jouw statement is helemaal niets waard, wat je er verder nog aan wil breien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Gast, lees mijn post nou eens goed en ga ergens anders flamen... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

ben ik in het BMW topic beland? ik dacht dat citrofielen wat meer douchement waren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Valt dit nog onder Citroën ? ^_^

Afbeeldingslocatie: http://94.100.122.225/937650001-937700000/937688101-937688200/937688122_6_AKKD.jpeg

Mijn daily drive iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince Dexa
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09 16:20
Afbeeldingslocatie: http://i465.photobucket.com/albums/rr11/sandermiranda/C5/th_Goedgezelschap.jpg

'helaas' is alleen de achterste van mij. :P

Now go away or I shall taunt you a second time!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

zo... dit is wat er (voor mij) nog over is van enkele fijne jaren rijden en 14 jaar in totaal:

Afbeeldingslocatie: http://s3.amazonaws.com/twitpic/photos/full/180985140.jpg?AWSAccessKeyId=0ZRYP5X5F6FSMBCCSE82&Expires=1287756434&Signature=NklxcfERiyNE49F88TryCE7yRCY%3D

mijn dame is vanochtend door een demontagebedrijf opgehaald voor een klein bedrag (en ik mocht dan nog wel de vrij nieuwe Varta 55ah accu houden).

grote ironie: een uur (!) later won ik via twitter ineens een prijsvraag per ongeluk waardoor ik een jaar lang gratis internationale pechhulp kreeg! Ik bellen: heb geen auto ;)
mocht ook als ik er straks een kocht.

gisteren bijna een ZX gekocht. Deal was helemaal rond, maar nog voor ik hem ophaalde kreeg ik bericht dat een vriend van de dochter (oid) ook interesse had en die gunden ze hem. Nasty en asociaal, maar goed, ik berust er maar in. Was maar 400 euro, 130K NAP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Ik wil binnenkort een eigen auto'tje kopen en nu was ik vandaag even kijken bij een garage bij mijn ouders op de hoek en die had een Saxo staan uit (ik geloof) 2002 of 03. Op de teller stond 60k en het zag er verder wel goed uit. Wagen moest 3000,- opleveren. Nu vind ik dat best veel geld dus daar moet ik eerst eens over nadenken.
Helaas weet ik niet welke uitvoering het was.

Zijn er punten die belangrijk zijn en op zouden kunnen vallen tijdens een testrit of die ik met het blote oog kan zien, zoals roest op bepaalde plekken, elektronica etc.?
Het is in elk geval niet voor alledaags gebruik maar meer voor weekenden en als we eens naar de familie gaan.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-09 20:49
Vrijdag schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 18:45:
Ik wil binnenkort een eigen auto'tje kopen en nu was ik vandaag even kijken bij een garage bij mijn ouders op de hoek en die had een Saxo staan uit (ik geloof) 2002 of 03. Op de teller stond 60k en het zag er verder wel goed uit. Wagen moest 3000,- opleveren. Nu vind ik dat best veel geld dus daar moet ik eerst eens over nadenken.

Zijn er punten die belangrijk zijn en op zouden kunnen vallen tijdens een testrit of die ik met het blote oog kan zien, zoals roest op bepaalde plekken, elektronica etc.?
Het is in elk geval niet voor alledaags gebruik maar meer voor weekenden en als we eens naar de familie gaan.
Als je model specifieke tips zoekt, geen idee. Maar voor de algemene tips m.b.t. een proefrit kan ik je het volgende adviseren: als je even goed zoekt op Google, dan vind je genoeg tips. O.a. bij ANWB.

Bijvoorbeeld:
- Optrekken zonder het stuur vast te houden. Blijft hij rechtuit rijden?
- Naven bij de motorkap goed controleren (ook onder de kap). Als je iets verdachts ziet, dan kun je er van uitgaan dat hij in het verleden een aanrijding heeft gehad.
- Plaatwerk e.d. heel langzaam langslopen om op deuken e.d. te controleren.

Neem de tijd hiervoor tijdens de proefrit. Als de garagehouder niet zegt hoe lang je mag wegblijven, vraag het dan ook niet. Dan heb alle tijd. Een afgelegen plekje opzoeken en op je eigen gemak alles nalopen. Succes en veel plezier!

[ Voor 8% gewijzigd door flo_ op 23-10-2010 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

flo_ schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 18:53:
[...]

Als je model specifieke tips zoekt, geen idee. Maar voor de algemene tips m.b.t. een proefrit kan ik je het volgende adviseren: als je even goed zoekt op Google, dan vind je genoeg tips. O.a. bij ANWB.

Bijvoorbeeld:
- Optrekken zonder het stuur vast te houden. Blijft hij rechtuit rijden?
- Naven bij de motorkap goed controleren (ook onder de kap). Als je iets verdachts ziet, dan kun je er van uitgaan dat hij in het verleden een aanrijding heeft gehad.
- Plaatwerk e.d. heel langzaam langslopen om op deuken e.d. te controleren.

Neem de tijd hiervoor tijdens de proefrit. Als de garagehouder niet zegt hoe lang je mag wegblijven, vraag het dan ook niet. Dan heb alle tijd. Een afgelegen plekje opzoeken en op je eigen gemak alles nalopen. Succes en veel plezier!
Ik heb vandaag ook een testritje gemaakt in een Daewoo Lanos maar daarvan trok het stuur naar rechts (en dat ging vrij rap, als ik het stuur losliet zat ik na een paar tellen al bijna in de berm, de achterruit verwarming werkte niet en het linker achterlicht lekte water (regen hè :P ). De Saxo heb ik nog niet kunnen testen (ze gingen bijna dicht) dus dat kan ik pas volgende week.

Zal in elk geval jouw tips opvolgen en kijken wat de ANWB er zoal over kan vertellen. Het zag er in elk geval wel uit als een leuk klein stadsautotje :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

als je meer info over de saxo hebt kun je hem ook hier voorleggen:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewforum/36/
of hier http://www.saxo16vclub.nl/forum/

maar er is ook eerder over geschreven zie ik:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/180427
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/179451

verder kan je myreviews en autotests lezen op autoweek en heeft autoweek reviews van dealers en garages.

ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:46

Xanax959

relax...

Lasteraar schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 22:39:
Valt dit nog onder Citroën ? ^_^

[afbeelding]

Mijn daily drive iig.
Doe de motorkap open. Ga door je knieën en kijk naar de boordcomputer die linksachterin boven de motor zit, tegen het schutbord aan. Wat staat daar in hoofdletters? Juist. Toyota. :X

Mijn vader heeft er ook een, is er heel tevreden over :) Hij keek wel even raar toen ik zei dat hij een leuke Toyota Aygo had gekocht.

Atari portfolio Dos 2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Ja klopt, het is een japanner.
Maar opzich doet ie het goed ! Reed afgelopen week in een nieuwe Fiat 500 van een vriend, maar damn wat is zo'n ding traag.. daar is een C1 een GTI bij vergeleken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Lasteraar schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 07:30:
daar is een C1 een GTI bij vergeleken :D
Meen je dat?
Niet dat ik in de 500 heb gereden, maar de c1 vond ik niet echt een racemonster :D alhoewel ik 3 cylindertjes altijd wel leuk vind lopen.
Overigens zijn alle motorversies van de fiat 500 qua opgaaf sneller in de sprint naar de 100 dan de C1 (scheelt niet zo heel erg veel overigens ;) ), maar de beleving kan natuurlijk anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Jazzper schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 22:02:
als je meer info over de saxo hebt kun je hem ook hier voorleggen:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewforum/36/
of hier http://www.saxo16vclub.nl/forum/

maar er is ook eerder over geschreven zie ik:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/180427
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/179451

verder kan je myreviews en autotests lezen op autoweek en heeft autoweek reviews van dealers en garages.

ben benieuwd!
Zo, ik heb het nummerbord even bij de RDW gecheckt en kom daar op onder andere de volgende gegevens:

* Saxo 1.1i
* 4 Cylinders
* 1124cc
* 44kW
* Massa leeg voertuig 780
* Stad 8.60/100km
* Buitenweg 5.30/100km
* Gecombineerd 6.50/100km
* Co2 155 g/Km
* Eerste toelating 05-01-2000
* Ohja, hij is blauw :P

Is 3000,- een nette prijs (inclusief kosten rijklaar maken en een nieuwe apk) of is dit wat aan de hoge kant gezien het vrij bescheiden vermogen?
Volgens de verkoper stond er ongeveer 60.000 op de teller. Volgens mij dus echt "van een omatje"geweest.
Motorrijtuigbelasting is 60,- per kwartaal dus dat is wel peanuts :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Voor een saxo van 10 jaar oud is het niet heel goedkoop, maar alles hangt ook af van de staat. En bij een handelaar betaal je natuurlijk wat meer. Als ik op MP kijk is een vergelijkbare auto waarschijnlijk wel 2500 waard.

Nu weet ik niet wat kosten rijklaar maken inhoudt, maar als dat echt bij de advertentie staat, zou ik een bedrag daarvoor eraf lullen, want het is imho de grootste onzin; zeker voor een gebruikte auto.
Krijg je er garantie op? Hoe lang, en wat wordt gedekt en vooral wat niet.
Zitten er nog opties op die de auto enigzins luxer/completer maken?
Belangrijkste vraag: hoe graag wil je 'm zelf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

- 3-deurs of 5 deurs?
- lichtmetalen sloffen?
- is het phase 1 of 2 (volgens wikipedia was er begin 2000 een generatiewissel (koplampen hoekig of wat speelser)
- opties? welke uitvoering is het? stuurbekrachting? airco? airbags? abs?

over kosten rijklaar maken, garantie en kortingen las ik recent nog een interessant forumpostje op autoweek. Heb nog geen def mening gevormd, maar feit is wel dat prijsopbouw dealer vrij complex is. Als ze namelijk garantie geven mogen ze daar niet voor laten betalen van de BOVAG. Dus dat geld zit elders. Maar wat ook vaag is dat toen de vorige eigenaar de saxo inruilde daar waarschijnlijk al rekening is gehouden met rijklaarmaken en apk met ongein. Nu rekenen ze dat nog een keer bij de verkoop en dan zit je zo honderden euro's boven de particuliere markt: http://www.autoweek.nl/forum/read.php?10,4485529,page=1

maar goed, let daar maar niet op. ;)

moet je er wel eens langere afstanden mee? 44kw is op snelweg snelheid behoorlijk rumoerig ben ik bang (hard werken voor het gebakje).

Als ik op gaspedaal zoek naar saxo's uit 2000 met 1.1 motor en bij autobedrijven dan heb je volgens mij een scherpe prijs:
http://www.gaspedaal.nl/C...vrk=Bedrijf&uz=1&srt=km-a

zijn overigens niet de meest veilige auto's: Wikipedia: Citroën Saxo

je kan hem ook na aanschaf nog voor 15.000 euro verbouwen, dan krijg je dit:
http://www.autoweek.nl/video/1269/Tuning-Citroen-Saxo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Toch zou ik geen 22.000 voor een saxo willen uitgeven.
Maar ja, hobbies zijn altijd irreële uitgaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

ik ben nog steeds aan het mega budgetshoppen (onder 500 euro) voor een tijdelijke wagen

citroen dealer ZX Aura 1.6 ('luxe uitvoering') voor 350:
http://www.autotrack.nl/tweedehands/citroen/zx/7330899

wellicht interessant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
mr_petit schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 09:40:
[...]

Meen je dat?
Niet dat ik in de 500 heb gereden, maar de c1 vond ik niet echt een racemonster :D alhoewel ik 3 cylindertjes altijd wel leuk vind lopen.
Overigens zijn alle motorversies van de fiat 500 qua opgaaf sneller in de sprint naar de 100 dan de C1 (scheelt niet zo heel erg veel overigens ;) ), maar de beleving kan natuurlijk anders zijn.
Ik heb gereden in een 500c met automatische bak.. tja wat kan ik zeggen.. natuurlijk is mijn C1 geen gti, bij lange na niet. Maar het voelt lichtvoetig en direct op het gas waardoor ie pittig overkomt.
De 500c is allesbehalve dat. Verders prachtig auto(tje) van binnen hoor zo'n 500.. daar is mijn C1 maar een basic frommeldoosje bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

iemand een idee of een lekke uitlaat een reden is een tweedehands auto te laten staan? waar praten we over qua kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:01

empy

Rijdt rondjes

Vrijdag schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 18:45:

U riep Saxo?

Om even de pijnpunten op te noemen:
Uitlaat: Roest door vlak voor de einddemper, indien uitlaat nog niet vervangen is, goed checken.
Brandstoffilter: Is oorspronkelijk van Aluminium en rot door. Check goed of deze nog in orde is.
stuurbekrachtiging (indien aanwezig): Deze pompen zijn echt heel gevoelig voor uitval, zodra je een beetje een snerpend geluid hoort (als zo'n ouderwetse HDD) Laten staan, je pomp begeeft het binnen de 2k kilometer.

Verder: vering en stoelen zijn heerlijk, 1.1 is wel redelijk aan de magere kant. Zelf heb ik 3600 betaald voor mijn 1.4, dit met 6 maanden bovaggarantie.
En om het foto gehalte in dit topic hoog te houden:
Afbeeldingslocatie: http://www.empy.nl/saxo/02.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Jazzper schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 09:54:
iemand een idee of een lekke uitlaat een reden is een tweedehands auto te laten staan? waar praten we over qua kosten?
Ligt eraan wat lek is. In het gunstigste geval hou je er een lasapparaat tegen en is het gemaakt. Complete uitlaat kan wel € 100 aan onderdelen kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

scheur in de de bovenkant uitlaat, schijnt te lassen te zijn aldus monteur
mag hem voor 300 ophalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Jazzper schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 10:58:
scheur in de de bovenkant uitlaat, schijnt te lassen te zijn aldus monteur
mag hem voor 300 ophalen
Die zullen zoiets inderdaad snel zeggen als het de verkopende partij betreft. Als het dan zo simpel te lassen is dan zullen hun het ook simpel kunnen repareren... :)
Ik heb verder inhoudelijk weinig verstand van het lassen, maar met mijn vorige auto bleek dat ook relatief moeilijk te gaan terwijl het een klein gat op de lasnaad was.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

nou sterker nog. De auto is voor de handel eigenlijk en ze willen er van af. Ze willen het ook niet repareren want dan gaan ze liever de hele auto ok maken en nieuwe apk + garantie en dan wordt het ander verhaal. Het is een doorschuivertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Als je wat moeite wilt doen, leuke BE ZX, even naar NL halen, APK en klaar:
http://nl.kapaza.be/belgi...-9i-volcane--52275996.htm

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

ga vanmiddag bij die zx kijken en wellicht aftikken. Ergste geval 300 euro - wat de handel/sloop nog doet aan geld kwijt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Als het trouwens een klein lek is (als in gaatje) dan is het voor de APK al voldoende dat hij afgesloten is, bij mij was het ook voldoende om een slangklem op het lek vast te draaien.

Succes met autoshoppen :)

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

dat moet ook maar net kunnen. Meestal gaan de uitlaten lek op de lasnaden bij dempers en katalysator (daar is de beschermende coating weggebrand door het lassen). Daar kan je geen slangklem / reparatieset of uitlaatkit smeren.
Dat betekend dus lassen, en waar het doorgeroest is, is het buismateriaal rondom dus ook heel dun.
Reken dat het met electrodelassen waarschijnlijk niet lukt. Zelf heb ik laatst mijn uitlaat bij de katalysator dichtgelast, maar ik heb een heel mooi tig apparaat. Daarmee kan je eerst vanaf de rand materiaal opbouwen, en daarna eroverheen gaan om het aan elkaar te smelten/vloeien. Dat laatste kan niet met mig of electrodelassen. Het kan wel als je een kleine acetyleenbrander hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Jazzper schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 09:54:
Lassen is meestal tientjes werk maar als de uitlaat flink verroest is dan kan het lassen een behoorlijke opgave zijn, dan kun je beter voor een honderd euro met pakkingen gedeeltes vervangen. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

ben wezen kijken maar wat een barrel...
uitlaat lek, pit in koplamp, overal butsen en krassen, rechtervoorscherm ontzet, achterruitenwisser stuk, radio afwezig, rechter buitenspiegel stuk, hoedenplank weg en bovenal mega ranzig (van een paardenboer geweest ofzo). Ook geen stuurbekrachtiging. Voor 300 euro nog niet meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

@ MrPetit & Jazzper: Ik heb het de vorige keer er niet zo over gehad met de garagehouder maar zaterdag ga ik eens de auto nader inspecteren en alle opties en voorwaarden eens doorlopen. De koplampen zijn in elk geval rond dus het is na de face lift. Zal ook informeren hoe het zit met garantie etc.

De auto zal voornamelijk ingezet worden voor de stad en sporadisch richting Zwolle, daar woont de familie van mijn vriendin.
Ben trouwens niet van plan om 'm zo te tunen als in dat filmpje, dan spaar ik liever door want ik wil wel eens een Nissan Skyline R34 GT-R kopen :P

@ empy: bedankt voor de attentiepunten, ik zal het opschrijven en meenemen. Er is ook een lift aanwezig dus kan ik wellicht wel onder de auto kijken ook :)

Damn, ik vind het eigenlijk een steeds leuker autotje O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-07 11:47
Afbeeldingslocatie: http://mitch.goedgehost.nl/auto/untitled-6943.jpg

Afbeeldingslocatie: http://mitch.goedgehost.nl/auto/untitled-6946.jpg

Afbeeldingslocatie: http://mitch.goedgehost.nl/auto/untitled-6950.jpg

Afbeeldingslocatie: http://mitch.goedgehost.nl/auto/untitled-6955.jpg

Afbeeldingslocatie: http://mitch.goedgehost.nl/auto/untitled-6966.jpg

Citroen C2 uit 2004. 1.1.
Het is m'n eerste autotje :)
Plannen voor dit autotje:
Trekhaak weg
Lichtmetaal, alleen wil ik niet te sjonnie. Helaas is de 2e hands markt voor 4x108 niet al te groot :(

[ Voor 53% gewijzigd door mitchdc op 26-10-2010 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

leuk

ik vind die plastic pizza's niet eens zo storend op de foto's

en zet je onderste foto eens recht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
Hehehe had hem wel recht in LR staan, alleen de garage liep ook scheef dus de foto oogt een beetje vreemd!
De wieldoppen vallen in het echt wel een stuk meer op en de vorige eigenaar(esse) die was niet zo handig met stoeprandjes. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vooral minderwaardige auto's, kwaliteit van onderdelen en Elektronica is nog altijd ondermaats, gevolg veel garage facturen en hoge herstellingskosten.
Vrees toch wel een beetje dat dat niet meer goedkomt, zeker nu ze massaal in het Oostblok produceren.
Ik rijd nu al een poosje met Toyota, en wat een verluchting om enkel onderhoud te moeten doen, en geen gebreken en slechte onderdelen te moeten vervangen, plus dat ze ook na 200000 km nog goed lopen, en ook nog mooi door te verkopen zijn.
Snap eigenlijk niet dat men zich aan die franse rommel (Citroen, Renault, Peugeot), nog laat vangen.
O.k prestaties zijn goeg maar het blijft niet al te lang duren.
Conclusie, duurzaamheid laat nog steeds te wensen over, anno 2010 voor mij niet meer verkoopbaar op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
@pgm5700: Waar komt dit opeens vandaan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Troll die zijn recente aankoop meent met hand en tand te moeten verdedigen om zichzelf in slaap te krijgen. Ignore.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Ja.....
Hij heeft kennelijk niet door dat ik een c5 heb waar dus al meer dan 400.000km in gereden is (dus ca. 10 om de aarde... of ruimschoots van hier naar de maan.... of 25x naar de toyotafabriek: èn terug!), en er is nog nooit! iets aan het onderstel vervangen!. Alle lagers, alle bussen, alle draagarmen zijn nog origineel, en zo goed als nieuw. Geen rammeltje!

Was het niet toyota die om de haveklap spul moet terugroepen omdat door ontwerpfouten en slecht materiaalgebruik dit levensgevaarlijke situaties oplevert? :

Ik zal niet zeggen dat er aan citroens nooit wat kapotgaat, maar toevallig knapte laatst een drijfstang van de (Toyota) corolla van m'n buurjongen... die had nog geen 2 ton op de teller. Blok afgeschreven (gat erin) en auto afgeschreven.
Kan met een peug ook gebeuren; heeft m'n zwager ook gehad met een 206, maar het illustreert dat het bij alle merken kan voorkomen; geen enkel merk is volledig perfect.

sowieso zijn citroen/peugeot en toyota hedentendage partners in crime, net als dat ford en mazda samenwerken, nissan en renault.
En PSA heult ook met BMW :)

[ Voor 8% gewijzigd door mr_petit op 27-10-2010 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 17:25

BS

Verwijderd schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 17:29:
Vooral minderwaardige auto's, kwaliteit van onderdelen en Elektronica is nog altijd ondermaats, gevolg veel garage facturen en hoge herstellingskosten.
Vrees toch wel een beetje dat dat niet meer goedkomt, zeker nu ze massaal in het Oostblok produceren.
Ik rijd nu al een poosje met Toyota, en wat een verluchting om enkel onderhoud te moeten doen, en geen gebreken en slechte onderdelen te moeten vervangen, plus dat ze ook na 200000 km nog goed lopen, en ook nog mooi door te verkopen zijn.
Snap eigenlijk niet dat men zich aan die franse rommel (Citroen, Renault, Peugeot), nog laat vangen.
Conclusie, duurzaamheid laat nog steeds te wensen over, anno 2010 voor mij niet meer verkoopbaar op deze manier.
Mijn broer heeft een aantal jaren geleden nog een ouderwetse diesel gekocht (tdi) met toen een ton op de klok.
Hij heeft deze zonder vreemde reparaties (gewoon onderhoud en wat remblokken en dergelijke) naar dik 400.000 km gestuurd.
Toen was de auto ook gewoon zo goed als op.
In 2000 heb ik een 10 maanden oude xsara gekocht en heb deze afgelopen zomer ingeruild.
De auto was niet op maar ik had geen zin om een complete uitlaat inclusief katalysator te kopen + een bestuurderstoel die nieuw best wel duur zijn en op de sloop ook niet meer zo heel erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 22:07
Verwijderd schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 17:29:
Jij komt met de terugroep acties vaker in de garage als ik. ;) ;) ;)

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Zou hij vinden dat een C1 of 107 ook minderwaardige auto's zijn?

Om het trolletje nog maar wat meer te voederen: 8,5 jaar Citroën ZX, geen vreemde problemen. Een keer per jaar een beurt en dat is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

3 BX'en gehad (waarvan nog steeds 1 in mijn bezit), en buiten normale slijtage op zijn tijd (banden, koppeling, onderhoud, distributieriem) geen noemenswaardige betrouwbaarheidsproblemen. Zelfs niet met de elektronica of de vering. Thuis staat ook nog een Xsara Picasso, rijdt ook nog als nieuw. Vrienden van ons hebben een Xantia, en is naar eigen zeggen de goedkoopste auto ooit geweest, zowel qua aankoop als qua onderhoud. 0,0 last.

Kortom, terecht trotse Citrofiel hier, en het PSA merk doet er dan nog eens alles aan om de laatste paar jaar alleen maar beter te worden in termen van betrouwbaarheid.

[ Voor 14% gewijzigd door TomSwinnen op 27-10-2010 08:45 ]

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:07

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Mijn Xantia doet het ook nog, met sinds aankoop bij 247k km de volgende onderdelen vervangen
- radiator
- stoterstang linksvoor
- dieselpomp

Daarnaast normaal onderhoud, en hij gebruikt wat LHM olie. Volgens mij niet heel schokkend, en na een ton rijden betekent dat dat ik hem bijna van mijn brandstofvergoeding van de baas kan rijden met ongeveer 10% privégebruik en 90% zakelijk. Hij staat nu op 347k km, en ik ben aan het twijfelen of ik een andere auto ga kopen of dat ik deze helemaal op rijd. Bij 360k km mag de distributieriem vervangen worden, en ik verwacht dat dat wel een duur geintje gaat worden. Wat is handig: nu verkopen/inruilen of doorrijden tot hij doormidden breekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

mijn xantia die ik ruim 2 jaar gereden heb (1996 geboortejaar) heeft nooit iets gehad. Heb door eigen schuld het blok droog gereden en daar is ze aan overleden, maar niet eerder dan dat ze nog flink heeft door gereden ondanks olietekort ;)

edit: als hij breekt met 140kmu op de linkerbaan weet ik niet hoe cheap die optie blijkt ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Jazzper op 27-10-2010 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het verschil is dat als er een terugroepactie is bij Toyota zij dat ook aan de wereldpers bekendmaken, terwijl dat bij Bv: Citroen nogal dikwijls stiekem wordt verholpen bij een onderhoudsbeurt zonder dat de klant het te weten komt, en dit is mij bevestigd door een oud mede student van mij die nu werkplaats overste bij een van de grote Citroen dealers in de streek. Dat was ook de praktijk toen ik vroeger bij VW-Audi werkte, wekelijks nota's over kleine en grote gebreken, met de vermelding in hoofdletters "Uitsluitend Voor Intern Gebruik".
Dat Citroen kwa duurzaamheid en drol is, is ook de wereld niet vreemd, dit ontkennen gebeurt alleen door aanhangers van het merk die enige objectiviteit vreemd is.
Als je toegang hebt tot een werkplaats van het merk en je ziet wat ze nog allemaal uitvoeren kwa werkzaamheden heb je het wel gezien, en als je op de baan bent en je ziet een takelwagen passeren dan is het in de meeste gevallen zo'n franse citroen die erop staat die de geest heeft gegeven.
O ja, mijn overbuur rijdt met zijn Celica 2.0 diesel uit 1992 nog steeds vlot rond, ondanks een tellerstand van 725.000 km,

Enne terugroepactie's heeft iedere constructeur al gehad hoor, alleen ze zijn er allemaal open over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Goed, omdat je erop door wil gaan dan...
Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 10:15:

Dat Citroen kwa duurzaamheid en drol is, is ook de wereld niet vreemd, dit ontkennen gebeurt alleen door aanhangers van het merk die enige objectiviteit vreemd is.
Ik denk eerder dat het bevestigen daarvan alleen door trollen wordt gedaan. Ik zie niet waarom Citroën zo verschrikkelijk veel slechter is dan een willekeurig ander merk. In mijn ervaring is het dat iig niet.
Natuurlijk heeft Toyota een reputatie van betrouwbaarheid, maar om dan als Toyota fanboy hier te komen om Citroën even te flamen komt jouw reputatie niet ten goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Don't feed the troll, maar goed:

Toyota maakt dat heus niet zelf bekend, hoor. Ze vloeken eerder dat het bekend geraakt, denk ik. Want wat denk je dat het beste is voor je merknaam: stiekem bij het eerste onderhoud de fouten gladstrijken (als dat verhaaltje "van horen zeggen" al waar is) zodat er voor de rest geen vuiltje aan de lucht is, of wereldwijd de naam krijgen van slecht gebouwde auto's door terugroepacties openbaar te maken?

Nu goed, ik maak er verder geen woorden aan vuil. Rij maar lekker met je ongeïnspireerde jappenbak, zal ik wel in stijl en comfort Frans of Italiaans rijden. De verhaaltjes van onbetrouwbaar en rammelbak neem ik er dan wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als we dan toch trollen gaan voeren doe het dan net zo 'goed':

De melkboer van de vriend van de zwager van de zus van de plantenverzorgster op mijn werk heeft een Citroën die al 20 jaar onbekommerd rijdt zonder noemenswaardig onderhoud, terwijl de hond van zijn ovenburen een Corolla reed die al na 3 jaar uit elkaar viel. Dus: Citroën is keigoed, en Toyota keislecht.

Zo.. next!

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

brama schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 10:50:
Als we dan toch trollen gaan voeren doe het dan net zo 'goed':

De melkboer van de vriend van de zwager van de zus van de plantenverzorgster op mijn werk heeft een Citroën die al 20 jaar onbekommerd rijdt zonder noemenswaardig onderhoud, terwijl de hond van zijn ovenburen een Corolla reed die al na 3 jaar uit elkaar viel. Dus: Citroën is keigoed, en Toyota keislecht.

Zo.. next!
Ik kan het niet laten, maar als een hond drie jaar lang in een Toyota kan rijden dan heb je of een hele knappe hond of een enorm botsbestendige Toyota :P

Ontopic: Ik ga zaterdag toch lekker kijken naar de Saxo, als hij (zij?) dan inmiddels niet al verkocht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

een saxo? je bent knettergek! ik heb gehoord dat die citroens niet te vertrouwen zijn! knollen voor citroenen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik zou liever een 20 jaar oude Celica diesel kopen (dat die bestaan zeg, een Celica is toch een sportwagen?) dan een Saxo. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Ja, daar hebben jullie wel gelijk in... Of zal ik toch maar voor de poolse/turkse/portugese Toyota gaan Twijfels, twijfels...

Pagina: 1 ... 10 ... 50 Laatste