Het grote Citroën topic

Pagina: 1 ... 9 ... 50 Laatste
Acties:
  • 253.481 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:43
Hatchback!? Foei, dit is het citroëntopic. Berline!

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:41

mr_petit

opperprutser

Toch raar dat de 'normale' c4 de berline wordt genoemd.
Afaik is berline een ander woord (frans ;)) voor sedan; en de c4 sedan bestaat ook (welliswaar alleen in china, en daar mogen we blij om zijn ;))
Het wordt hier eigenlijk gebruikt als 'niet coupé', maar niet als sedan zoals bij de C5

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 22:07
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/03/20/1269121702-590.jpg

Is mijn D-Super uit 1972. _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door d-super op 21-03-2010 01:23 ]

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

ik ken berline ook als sedan en dat bedoelde ik zeker niet. Wat het juiste woord is voor hatchback weet ik niet. (xantia break = station / xantia berline = sedan)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Om het een sedan te noemen mag eigenlijk de bagageruimte niet bereikbaar zijn vanuit het zitgedeelte. Zodra je maar een skiluik hebt is dat dus al discutabel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
16 soupapes power in de BX :*)
Afbeeldingslocatie: http://www.gewan.demon.nl/GTi/Ombouw/Beundeluxe/02.JPG

Ondertussen zit de bak er ook weer in, nu nog een zooi kleinere dingetjes en ik kan weer rijden...
Jazzper schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 15:46:
ja komen nog wel. Het is jammer dat ik geen foto heb van vlak ervoor. Deze foto is van al veel langer geleden. Het was nu wel een stukje verder:

[afbeelding]
Plaatje nooit gezien maar dat is wel een ontzettende rotplek om netjes te repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Gluten Parody schreef op zondag 21 maart 2010 @ 10:32:
Om het een sedan te noemen mag eigenlijk de bagageruimte niet bereikbaar zijn vanuit het zitgedeelte. Zodra je maar een skiluik hebt is dat dus al discutabel ;)
En als er ontluchtingsgaten naar de kofferbak lopen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
...dan is het geen geschikte maffiabak, want dan ruik je die lijken steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
Eindelijk loopt mijn motor weer fatsoenlijk!
zelf doen blijkt toch weer beter en goedkoper dan bij de garage.

Ik had er al langere tijd last van dat mijn Xsara Picasso 1.6i. 70kw uit 2001 met G3 installatie behoorlijk slecht loopt. Hij heeft dan wel 275000 km gelopen, maar toch,…
In de lagere toeren bokken en af en toe back fire hebben er toe geleid dat ik al diverse keren bij de garage ben geweest met de vraag of ze er wat aan konden doen.
Diverse keren uitlezen van de computer en zelfs al een keer de kleppen stellen mochten niet baten.
De G3 installatie heeft ook al diverse malen mankementen vertoond en daar zijn ook onderdelen van gewisseld maar het bokken in de lage toeren bleef altijd aanhouden.

Totdat vorige week ineens mijn auto op 3 poten ging lopen en afsloeg zodra ik het gas losliet en de koppeling intrapte.
Al hortend en stotend toch maar naar huis gereden met de gedachte dat 1 van de bougies waarschijnlijk de geest had gegeven.
Ik heb nieuwe bougies gehaald (en een sleutel van een normale past uiteraard niet op deze auto) en deze er in gezet.
Starten,…… en precies het zelfde euvel zat er nog in L
Dan moet het de bobine zijn. Even een onderdelenshop gebeld,… kost u 180 euro meneer 1 minuut later koste hij 160 euro.
Toch maar even wat sloperijen afbellen. Picasso’s blijken niet op de sloop te liggen dan behalve in Borculo. Maar ik weet toevallig dat veel Peugeots dezelfde onderdelen gebruiken dan de Citroen en daar wist een oplettende sloperij in Duitsland gelukkig ook wat van.
Hij had nog 1 precies dezelfde bobine in een Peugeot zitten en die mocht ik voor 75 euro hebben.
Deze erin gezet en het aloude euvel was volledig verholpen!
Helemaal goed, nu kan ik rustig eens (te) laag in toeren rijden zonder dat hij begint bokken en raar te doen.
Ik ben eindelijk weer eens tevreden over mijn Citroen

Moraal van het verhaal,…. logisch nadenken en kijken of andere auto’s misschien het zelfde onderdeel gebruiken scheelt soms veel ellende en geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Recent op fotoshoot geweest met de BX GTI en fotograaf Glenn Nuijens (http://www.glennnuijens.be/). De resultaten zijn inmiddels binnen en ze zijn echt geweldig. Hier alvast een voorsmaakje, ik zet de rest van de foto's ASAP online.

Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~swinneke/BX-Bewerkt-19-EDIT.jpg

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

sweet! mooi stukje moiree ook op de muur erachter ;)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Jazzper schreef op zondag 28 maart 2010 @ 12:09:
sweet! mooi stukje moiree ook op de muur erachter ;)
Valt weg als je de grote foto open doet ;)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrkoekie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 20:49
Heb nachtdienst en zat me behoorlijk te vervelen, tot dat ik dit topic een uurtje terug vond :D:D

Ik heb nu 2 xantjes gehad:

Mijn eerste Xant overgenomen van een kennis
Citroen Xantia 1.8i 16V
Bouwjaar: 1998
Brandstof: LPG G3
Kilometerstand: 306000 (om en nabij)
Kleur: Zwart (Noir Verni (EXY))

Toen de eerste op was ook weer via via m'n volgende aangeschaft.
Citroën XANTIA SX 1.8I AUTOM. E2 74 kW ( 19-01-96 )
Aanschaf 16-09-2009: 89.000KM
Mijlpaal 29-03-2010: 100.000KM

Ik ben erg tevreden met de beide xants geweest (en nog). Heb het grote Haynes handboek aangeschaft voor de onderste variant en ben van plan om in het voorjaar/zomer grootste gedeelte zelf te gaan doen. Wat wassen en dergelijke betreft, er gaat niets boven met de handwassen. Enige wat ik doe is na de sneeuw en pekelperiode de onderkant in de wasstraat afspoelen. Verder is er niets mooiers dan je auto wassen op een mooie niet al te zonnige dag, 's avonds met een goed gevoel en een biertje in de tuin bijkomen 8)

PH-MRK request startup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinusnl
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09-2024
hallo mede citroens bestuurders :)

een vraagje, zondag is natuurlijk de tijd weer naar voren gezet en nu wil ik het klokje van mijn citroen saxo veranderen.
als ik aan het knopje draai draait de klok wel mee, totdat ik bij 7:59 ben dan spring hij terug naar 7:00

iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Kan je niet op het knopje drukken of er aan trekken en dan draaien?

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinusnl
Dennahz schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 13:29:
Kan je niet op het knopje drukken of er aan trekken en dan draaien?
zal het strakjes doen, volgens mij kon ik hem niet indrukken maar zal het proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 21:26
rinusnl schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 13:20:
hallo mede citroens bestuurders :)

een vraagje, zondag is natuurlijk de tijd weer naar voren gezet en nu wil ik het klokje van mijn citroen saxo veranderen.
als ik aan het knopje draai draait de klok wel mee, totdat ik bij 7:59 ben dan spring hij terug naar 7:00

iemand een idee?
Stomme oplossing, maar ik heb me gek gezocht in m'n Seat: andere kant opdraaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 08:07

SeatRider

Hips don't lie

dnhelle schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 16:31:
[...]

Stomme oplossing, maar ik heb me gek gezocht in m'n Seat: andere kant opdraaien?
Ja, naar links zijn de uren, naar rechts de minuten :D

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Ik vroeg me af waarom mijn motor zo schokte als ik wat sneller vanuit stilstand wegreed, iemand dacht dat het aan de motorsteunen lag en jawel:

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/242id5h.jpg

Links de oude steun die is losgeraakt en rechts de nieuwe steun.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinusnl
SeatRider schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 16:37:
[...]

Ja, naar links zijn de uren, naar rechts zijn de minuten :D
helemaal correct! weer wat geleerd vandaag!
was vanmorgen denk ik niet helemaaal wakker hah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Erasmo schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 17:34:
Ik vroeg me af waarom mijn motor zo schokte als ik wat sneller vanuit stilstand wegreed, iemand dacht dat het aan de motorsteunen lag en jawel:

[afbeelding]

Links de oude steun die is losgeraakt en rechts de nieuwe steun.
Die nieuwe ziet er toch wel beter uit ja... :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Joopieboy schreef op donderdag 01 april 2010 @ 00:18:
[...]

Die nieuwe ziet er toch wel beter uit ja... :+
Morgen even testen of ze wat minder bokt tijdens het optrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Trouwens ook een nieuwe bumper erop gezet :)

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2729/4490433270_5d6ef67da9_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
Vrijdag even mijn 'nieuwe' bandjes gepast. O-)
Afbeeldingslocatie: http://www.gewan.demon.nl/GTi/Ombouw/Slick.JPG

Vandaag eerste testrit, op een lek bij het spruitstuk na helemaal geweldig :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
Onwijs gemoedige dag, 'sochtends rijvaardigheidstraining en 'smiddags het circuit op. Veel beginners maar er werd supernetjes gereden. Zelf maar beperkt gebruik gemaakt van mijn vermogen (klein olieprobleempje) maar wel megahard door de bochten kunnen knallen. Dus veel in laten halen op rechte stukken maar in bochten was ik de meeste toch te snel af :D Zelfs nog een paar mensen ingehaald terwijl ik bij lange na niet het maximale uit mijn auto haalde.
Afbeeldingslocatie: http://www.gewan.demon.nl/GTi/rijtraining1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.gewan.demon.nl/GTi/rijtrainig2.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Afbeeldingslocatie: http://i882.photobucket.com/albums/ac29/flappy_pugdriver2/Citroen%20Days/DSC_0154.jpg
BX & ik in actie op CitroënStory te Zolder. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 22:40
Mijn Xantia Activa 3.0 V6 staat bij de garage. Rubber slangetje afgebroken van de Activa cilinder. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

ik ben aan het interesse-peilen om mijn xant te verkopen. De 2.0 turbo ct dat is.

http://forum.xantiaclub.n...ic.php?t=14204&highlight=

ik ben er nog niet helemaal over uit. Geniet nog elke dag maar het tikt wel aan in de portemonnee op alle fronten (benzine/verzekering/belasting). Ik vond dat nooit erg omdat je er veel plezier voor terug krijgt, maar ik wil wel een tijdje wat bravers/lichters/goedkopers rijden denk ik. Ik durf het nog niet aan om haar full pull op marktplaats, citroenclub, etc te zetten. Liefst moet ze naar een mede-forummer hier of op XCNL of op CiFo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Zonde dat je hem weg gaat doen zeg. Maar goed, ik snap het opzich ook wel, een turbo zal best veel lusten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

en hoe langer ik haar heb hoe smalender ik de vraag "en nooit problemen mee gehad" beantwoord aan al die cliche-types (rijden meestal zelf Ford Focus, Toyota of andere brave auto en zijn niet verspeend van een grote dosis vooroordelen tegen franse auto's).

Antwoord is trouwens: nee, niets anders dan verbruiksmateriaal zoals banden, remblokken, etc.

Oh en in tweeenhalf jaar nog nooit een druppel olie verstookt, hoe is die!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Zou echt iets zijn voor de vriendin, zo een mooie Xantia. Spijtig dat ze nog wel even gaat doen voor dr rijbewijs te halen... Nu ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

wel leuk: leren rijden in een vergevinsgezinde diesel en dan als eerste auto een 4,70m lange station met 150PK en meer nog 235NM over hele bandbreedte. Ik zeg: doen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 04:00
Ik vind het aan de ene kant ook jammer dat ik hem weg heb moeten doen, heb er toch veel plezier van gehad.
Maar bij mij was de reden eigenlijk het benzine verbruik. Ik stond haast elke week aan de pomp á € 90.
Ik heb nu dus een 307 1.4 HDI met 68 pk's, en ik rij nu 1000 km met 60 liter diesel.
Dat is dus zeg maar € 30 per week aan diesel, en dat scheelt.

Afgezien van dat die Xantia best een speciale auto was, en geen problemen heeft gegeven (alhoewel ik begrijp dat de nieuwe eigenaar er wel het een en ander aan heeft laten doen, maar dat is zijn eigen keuze uiteraard), moet ik zeggen dat ik al die nm's en pk's nog niet gemist heb.
De keren dat ik alle nm's kon aanspreken zijn op één hand, dan wel op één vinger te tellen.
Er was simpelweg nergens de ruimte voor, maar dat hij snel was wist ik ook wel natuurlijk.

Ik weet niet wat voor auto je dan wel wil, maar ik begrijp dat hij vooral zuiniger moet zijn?

Mijn keuze is op de (deze) 307 gevallen om deze redenen:
- 1.4 HDI, is qua gewicht minder dan de 2.0 HDI, en dat scheelt toch in de wegenbelasting
- Die 68 pk blijkt voldoende te zijn
- Hij was echt mooi wit, en heeft een "XS-pack" (leren stuurwiel, leren pook, sportstoelen), en airco, en voor de rest heeft hij niks, achter moet je slingeren, er zitten geen speakers en/of bedrading in de achterdeuren, geen ESP, geen fabrieksradio, alleen airco dus, en dat is genoeg. ;)
- Onderhoudshistorie bekend

Er stond ook een 206 en Xsara 2.0 HDI. De 206 vond ik de kleur niet mooi (donkerblauw), de Xsara daarvan vond ik het model te oud, en in beide was gerookt. Deze 307 was nog maagdelijk.
En hij ziet er na 205.000 km nog uit als nieuw.

[ Voor 45% gewijzigd door eX0duS op 29-04-2010 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

ik ben er al een tijdje uit: een Volvo V40 met een 'normale' motor als een 1.8 of 2.0

Ding is maar liefst 1 of 2 klassen lichter in de belasting
ding is (beetje) zuiniger dan de xant. Nog steeds geen zuinigheidsmonster, maar wel beter

voor tijdelijk had ik bedacht even een tijdje redelijk cheap te rijden en dan dacht ik aan een Renault 5. Maar goed ik heb totaal geen haast enzo en desnoods rijd ik nog een jaar door met plezier.

budget is ook beperkend. Nieuwe auto gaat verkoopprijs xantia + euro of 500 moeten gaan kosten dus daar heb je geen 307's etc voor ;)

Kan ook een Volvo V40 T4 of 2.0T nemen maar dan ben ik weer terug bij af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Jazzper schreef op donderdag 29 april 2010 @ 00:10:
wel leuk: leren rijden in een vergevinsgezinde diesel en dan als eerste auto een 4,70m lange station met 150PK en meer nog 235NM over hele bandbreedte. Ik zeg: doen! :)
Ze wilt al eerste auto liefst nog een Porsche (924 - 944) dus ze is in ieder geval wel ijverig om met een deftige benzine te leren rijden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

kuch, Audi, kuch

ga dan voor origineel frans stukje techniek waarbij het logo op de neus (in de grille) overeenkomt met de herkomst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Alsof citroen/peugeot/renault al hun onderdelen zelf maken.....
De helft uit een franse auto komt uit duitsland, oostenrijk, italie, zwitserland of china.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

no shit! straks ga je nog beweren dat de aygo, de c1 en de 107 overeenkomsten hebben! En straks beweer je dat de Evasion, de 807, de lancia zeta en de fiat ulysse ook overeenkomsten hebben ;)

i know :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

nu zijn dat dezelfde platformen, maar ik doel meer op dat de dynamo van bosch komt, de aircocompressor van sanden, de startmotor van mm etc.
Dat heeft dus allemaal niets met cit van doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Jazzper schreef op donderdag 29 april 2010 @ 13:06:
kuch, Audi, kuch

ga dan voor origineel frans stukje techniek waarbij het logo op de neus (in de grille) overeenkomt met de herkomst ;)
Weet ik hoor, dat die bekend staan als de VW-Audi Porsches... maakt niet uit, ze vindt het gewoon prachtige bakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

zijn ook best grappig, heb hem ook wel eens overwogen. Was gewoon een beetje aan het plagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-09 09:48
Morgen Citromobile in Utrecht!! Wie komt ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

oh shit, das waar ook! ik ben helaas hele weekend weg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 22:07
Ben morgen ook op de Citromobile, naar wat ik begrepen heb de laatste keer in de Veemarkthallen.
Het is al de tiende keer dat ik er heen ga, blijft leuk, snuffelen naar onderdelen en auto's kijken op de parkeerplaats. _/-\o_ _/-\o_

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
Tja, wilde eigenlijk ook wel gaan maar de BX had geen APK en het weer was dusdanig beroerd...

Maar de BX mag weer een jaartje, moest alleen een LHM lekje fixen, originele achterbollen terugschroeven en CO een beetje bij te regelen. Laatste ging niet dus maar een slang losgetrokken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

hoe was Citromobile? Vorig jaar erg genoten, maar dit jaar kon ik niet helaas.
Paar dagen op pad gezien. Veel op de weg, veel mooie auto's gespot met dubbele chevrons. Ondermeer de DS3, een hele gave zwarte BX GTI, en nog wat meer.

De opvolger van de Xantia is ook nog niet bekend. Ik twijfel steeds meer. Uiteindelijk ga ik voor een Volvo V40 (degelijke 1.8 of 2.0 zonder turbo), dat weet ik al wel, maar ik dacht er dus aan voor een tussenperiode iets kleins te kopen om eens lachend rond te rijden qua benzineverbruik en belasting.
Kanshebbers zijn o.a.
- 205
- 306
- 309 (of is dat heeeel suf, een normale versie? De GTI Mi16 is dan wel weer heel erg overdone haha)
- 5-je
- AX
- BX (Chic! of TZI)
- Visa

hoe kleiner en cheaper hoe meer ik in de verleiding kom toch weer sportieve versies te nemen, maar dat was nou juist het idee: nou eens een normale moter ;)
Lastig, lastig. Alleen al omdat alle franse merken er een handje van hebben 1001 uitvoeringen te hebben gehad per type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Een visa?!?

Zijn die nog te koop?
Die zou ik iig links laten liggen.

Ik denk dat als je een goede goedkope auto nodig hebt je voor de bx moet gaan (weinig roest, veel comfort, redelijke keuze).

Als je een auto nodig hebt die je weer makkelijk kan verkopen, ga dan voor de 205 of 306. Die zijn veel gevraagd (met name de 205) (met name de goedkopere diesels)
205jes hebben ook weinig last van roest.

Die talbot moet je ook passeren; toen die nieuw uitkwamen waren dat al ondermaatse auto's, en dat geldt eigenlijk ook voor de ax.

Een roestvrije degelijke renault 5 is relatief duur en zeldzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
- 205 -> Opletten op roest.
- 306 -> Hele goede auto's.
- 309 (of is dat heeeel suf, een normale versie? De GTI Mi16 is dan wel weer heel erg overdone haha) -> Beetje zoals 205. MI16 is leuk maar duur, ook kwa vaste lasten (zonder kat=euro98 maar gaat wel verschrikkelijk hard, heb ik in mijn BX)
- 5-je -> Roest.
- AX -> Ook last van roest, verder prima wagentjes.
- BX (Chic! of TZI) -> Chics roesten allemaal, daarnaast mankeert er altijd wat aan een BX.
- Visa -> Roest en oud.

Zou gewoon een beetje jonge auto kopen. Saxo, 306, ZX (ook erg fijn), 106 etc. Alles ouder zit je vaak gewoonweg met achterstallig onderhoud, roestgevoelig, het is gewoon al oud dus niet zo heel betrouwbaar meer.
En niet de snelste versie nemen :P Peugeot/Citroen hebben vaak bij de iets minder snelle uitvoeringen ook al hele fijne blokken met een berg koppel en nog een beetje pit erin.

Dit niet iets voor je? http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/205381/

[ Voor 4% gewijzigd door Clithopias op 05-05-2010 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Die 205's zijn toch niet heeel roestgevoelig. Ik las er iets over. Heb ook al naar cabrio versie zitten kijken.

BX blijft trekken. Loop ik al jaren over te miepen hier en op CiFo en irl ;)
Moet er ooit een gehad hebben! Zoiets bv: http://link.marktplaats.nl/343031590

Ben niet zo van de spoilers dus die link van je pas ik hoewel hij er verder goed uit ziet.
edit2: en dan met een chic aankomen...dus.. nou ja dan mag het ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Jazzper op 05-05-2010 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Een 205 is helemaal niet gevoelig voor roest.
m'n zus heeft een hele oude gehad ('88 ofzo met 250dkm+); de ene kant was rood, de andere kant knaloranje, maar nauwelijks roest.

een collega van mij had een 1.9gti met een enorme kras (tot op het metaal) in het spatbord, en die kras is 5 jaar lang (zolang ik 'm gezien heb dus) niet gaan roesten.

Daarnaast zijn ze op de achteras na redelijk bullitproof.

Maar goed, zelf zou ik gelijk voor die volvo gaan, en desnoods tijdelijk wat geld lenen van je ouders oid.
Tussentijds een autotje nemen is financieel altijd minder verstandig, met name tegen de tijd dat je er vanafwil, en bij aanschaf zul je altijd wat werk moeten uitvoeren aan auto's in deze prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Ik heb eindelijk eens de moeite gedaan om de foto's van de fotoshoot door Glenn Nuijens te bewerken en in een online gallery te gieten. Dit samen met nog wat foto's van meetings.

Het resultaat bekijk je door te klikken op één van onderstaande foto's:
Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~swinneke/GTI/thumbs/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~swinneke/GTI/thumbs/3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~swinneke/GTI/thumbs/8.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door TomSwinnen op 06-05-2010 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

wauw! coole foto's!

Zo'n andere citroen gozer, jochem, maakt ook van die mooie foto's:
http://www.hiddenplaces.nl/bx/
http://www.hiddenplaces.nl/xantia/
http://www.hiddenplaces.nl/cx/

wel een beetje photoshop style, maar maakt het wel mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

bah, ik dacht dat de ongekend hoge verzekeringspremie van mijn xantia kwam door een bij alle verzekeraars doorgevoerde 'aanpassing' een tijd terug. Toch maar eens achterna gebeld: bleek het te komen door schade die ik gereden heb. Dat dat zo ingrijpend is zeg..
betaalde ooit voor de xant 35 euro ofzo, nu dus al weer een tijdje 70 euro per maand. Als je switcht naar andere verzekeraar neem je dat zeker mee of niet? Ben wel al in de 30, helpt dat ook niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Je staat gewoon op een bepaalde trede, door schade te rijden zak je een trede of met een no claim pakket blijf je een jaar langer op dezelfde trede, maar dat geld niet als je overstapt naar een andere verzekeraar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
Zow, kogel door de kerk en de BX staat te koop. Als iemand nog een overdreven goed onderhouden GTi met 16 soupapes zoekt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 17:17
Iemand hier al met een DS3? En wat RL fotos.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:29

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Op het citroen-forum is een "gespot" topic met wat foto's:http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/203862/

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ik heb aan de hand van onderhoudsbonnen een van de vorige eigenaren van mijn xantia eens gemaild omdat ik nieuwsgierig was naar het verhaal van mijn duits>frans>nederlandse xantia. En zowaar enthousiaste reactie van betreffende mevrouw. Heb nu echt hele historie in kaart.

1996 Baden-Baden duitsland, eigenaar 1, maar vreemd genoeg onderhoud/woonplaats in Elzas, Frankrijk ondanks duits kenteken
1999 Elzas, Frankrijk, broer van mevrouw die ik gemaild heb, eigenaar 2 koopt hem over en zet op frans kenteken
2002 broer verhuist naar Nederland (Den Haag) dus importeren / NL kenteken, verder zelfde eigenaar
2005 mevrouw (uit 020) die ik gemaild heb koopt auto van broer, eigenaar 3
2008 vorige eigenaar koopt de break voor 2 zomermaanden voor vakantie spanje heen en weer, eigenaar 4
2008 ik koop auto na de zomer, eigenaar 5

en dan met meer detail in de mail. Kan zo een google maps maken met woonplaatsen, garages, etc van hele verleden.

blijf ik een unieke xantia turbo ct break hebben. Enige met o.a. stuurbediening voor de radio.

[ Voor 8% gewijzigd door Jazzper op 11-06-2010 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
lowfi schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 10:38:
Iemand hier al met een DS3? En wat RL fotos.... :P
Afgelopen zaterdag een proeftitje gemaakt in een 1.6 VTi So Chic :*)
De auto ligt echt lekker op de weg! Geen gevoel van onderstuur op rotondes. Het stuur zelf is wel een beetje wennen, is wat hoekiger dan andere stuurtjes.

/me wacht erg ongeduldig tot maart '11 wanneer er een nieuwe lease-auto uitgezocht mag worden... O+

Afbeeldingslocatie: http://www.motorward.com/wp-content/images/2010/03/Citroen-DS3-UK.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Blijft een mooi beestje, echt iets Citroën-achtigs...

Ik heb er ook weer eentje bij:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4062/4714905118_5b2a774c57_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

ami 8?
cool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Wel cool opzich, maar damn die is rot. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Een Cimos Ami 8 om precies te zijn ;)
En dat is dit nog de goede kant :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Iets betere eerste indruk:

De buitenkant is behoorlijk slecht, vooral links en rond het dak:

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1138/4720927561_02f2a470c0_b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1062/4721579480_e66021abd1_b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1401/4721580160_1f4d2a149a_b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1435/4720929833_6f9db03dbe_b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1378/4720930627_08cdc8497f_b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1353/4721582462_73e345acb6_b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1117/4720932495_c5c1362d1a_b.jpg

Rechts geen spiegel, was dat optioneel op de Ami?

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1074/4721582990_22d2b71660_b.jpg

Het interieur is ook behoorlijk uitgeleefd, het minimale onderhoud dat door de vorige eigenaar is gegeven was alleen om haar draaiende te houden:

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1339/4720933229_00c41acc94_b.jpg

Geen accu, de motor ziet er niet slecht uit maar je weet niet wat voor verassingen er nog kunnen komen:

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1006/4721585308_4553f046ed_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:29

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Erasmo schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 14:33:
Iets betere eerste indruk:

[...]

Rechts geen spiegel, was dat optioneel op de Ami?
Dat was optioneel op zo'n beetje elke auto in die tijd.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

kostte dat? een appel? een ei? of beiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Of een kratje bier? :X

Echt waarom koop je zoiets, ik heb zo een idee dat hier niks meer van te maken is. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 17:24

Metro2002

Memento mori

Mja als de bodem nog goed is en de motor loopt nog netjes dan is er nog best veel te redden als je een beetje handig met lassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

http://link.marktplaats.nl/357150564
http://link.marktplaats.nl/356178675

Zo te zien is er nog vrij veel plaatwerk te krijgen. Als het op Marktplaats staat dan moet het bij clubs ook te halen zijn. Mits de bodem hard is lijkt mij het als basis een goede. Docente bij mij op de middelbare heeft er ook eentje. Die dingen zijn zo gaaf om te zien rijden :D

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

als ik me niet vergis is er in Noordeloos onder Utrecht een compleet (club)magazijn met Ami onderdelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Joopieboy schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 16:24:
Of een kratje bier? :X

Echt waarom koop je zoiets, ik heb zo een idee dat hier niks meer van te maken is. :X
De bodemplaat+chassis+motor zijn nog in in redelijke conditie, er is nog best wel wat van te maken. Tel daarbij op dat het aantal terug gevonden Ami Breaks op 1 hand te tellen is wat het best interessant maakt hem te redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Erasmo schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 21:15:
[...]

De bodemplaat+chassis+motor zijn nog in in redelijke conditie, er is nog best wel wat van te maken. Tel daarbij op dat het aantal terug gevonden Ami Breaks op 1 hand te tellen is wat het best interessant maakt hem te redden.
Valt wel mee toch? :X Ken er minimaal 3 die ik heb zien rijden of van iemand zijn :X Dacht dat het wel meeviel hoe zeldzaam die waren...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Dit is geen gewone Ami maar een Cimos ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Mede Citroen rijders. Heb hier een saxo ph1 staan met een gaatje in het glas van de rechter koplamp. Graag wil ik deze nou gaan vervangen. Gister heb ik even de motorkap open gedaan en gezien dat de hele "bril" eraf moet om de gehele koplampunit eruit te halen, waarbij ook ook de complete voorbumper eraf moet.
Nou vroeg ik mij af of dat goed zelf te doen is, heb zelf namelijk nog niet eerder aan auto's geklust, maar ben verder wel handig en technisch.
Zag dat de complete lampunits online te koop zijn voor een eurotje of 40 per stuk. Belangrijk om ze dan ook allebei te doen ivm kleurverschil?
Anders maar even bij dealer kijken wat die voor een offerte uitschrijft, iemand daar misschien een indicatie van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Zorg dat je wd40 bij de hand hebt om de vaste boutjes los te krijgen. Neem vooral veel tijd hiervoor, want anders word het niks. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Zo Citroën is goed bezig de laatste tijd, eerst met dat gave karretje de DS3, en nu zie ik dat de nieuwe C4 ook aan het einde van dit jaar van de band komt rollen, en afgaande op de foto's is dat ook geen slecht design, in tegendeel!!

Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/m1by1h0brxra_800.jpg

Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/m1by1f6bgnq9_800.jpg

Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/m1by1f6b26qb_800.jpg

[bron]

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooolkast
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Joopieboy schreef op zondag 11 juli 2010 @ 16:17:
Zorg dat je wd40 bij de hand hebt om de vaste boutjes los te krijgen. Neem vooral veel tijd hiervoor, want anders word het niks. :P
Dat zal wel nodig zijn, gok dat die de laatste 14 jaar niet los zijn geweest :D
Zit er nu vooral een beetje mee omdat we over 2 weken ermee op vakantie gegaan en ik pas 5 dagen van tevoren tijd ervoor heb O-)
Schoonmoeder(waarvan de auto nog is) heeft aangeboden anders langs de garage te brengen, vind het alleen wel leuk en voordelig om zelf te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooolkast
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Even een update hier.
Had zelf geen tijd meer om het tussendoor te doen, dus ff langs garage geweest. Die vroeg al €170 voor de koplamp, excl uurloon(imitatie is €35 btw). Hun hadden de tip om het tot de apk op te lossen met wat transparante siliconenkit. Het is maar een gaatje van een mm, dus dat zou het goed genoeg moeten dichten. Zien we later wel of het erger wordt, kan dan altijd nog een keer de boel losmaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 01:01

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Papps is op zoek naar eenv ervanger voor zijn Evasion uit 99. Nu zijn zn ogen gevallen op de C8 en de C4 Grand Picasso.

Afbeeldingslocatie: http://forum.avtoindex.com/foto/data/media/29/C4_Grand_Picasso_06_30.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.groenlicht.be/wp-content/uploads/citroen_c8_facelift_2008_1.jpg

Heb gekeken op autoscout24.be , voor import maar daar zijn ze vrijwel allemaal diesel, terwijl hij een benzine wilt. In NL is de GrandPicasso nog een beetje te prijzig, wat raden jullie aan?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Ik rijd momenteel in een C4 Grande Picasso en ik moet zeggen dat het een heerlijke reisauto is, toch wel een auto die veel deint op de weg, wat natuurlijk niet onbekend is bij een Citroën.
Ook qua type vind ik dit een hele mooie grote wagen waar genoeg in past, veel beenruimte achterin, standaard erg lekkere stoelen met stevige lendesteunen en een mooie hoge zitpositie.

Minpuntje vind ik toch die zonnekleppen, heb die altijd dichtgeschoven staan omdat er anders teveel licht in je ogen schijnt overdag, het is wel handig als je bij het stoplicht vooraan staat, dan kan je gemakkelijk even naar boven kijken.
De rechter-zonneklep is bij mij af-fabriek al een beetje lam, dwz. dat de zonneklep bij stevig accelereren langzaam openschuift.

Ik vind die C8 er een beetje gedateerd uit zien, maar zal ook wel als een echte Citroën rijden. Als je vader het geld heeft zou ik voor de C4 kiezen omdat deze wagen er wat frisser uitziet, maar met een C8 zal ook weinig mis zijn vermoed ik.. :)

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Volgens mij is die C8 relatief veel geplaagd door problemen, en onderhuids een redelijk gedateerd ontwerp. Het is dezelfde auto als de lancia Zeta/phaedra, en fiat ulysse (oid); ook wel het eurovan platform: Wikipedia: Eurovan (PSA/Fiat joint venture)
Een C4 GP is een stuk mooier, maar zal ook een heel stuk duurder zijn (ongeveer de helft meer) dus eigenlijk is het niet echt een vergelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-09 09:48
Mijn oom heeft de C8, mijn vader Grand C4 Picasso. Als je de extra zitplaatsen niet vaak gebruikt, zou ik de C4 nemen. Die auto is veel recenter, rijdt heel erg goed, heeft leuke snufjes en de onze isn og niet naar de dealer gemoeten voor terugroepactie of zo. De C8 had in het begin idd wat elektronicaproblemen, maar deze zijn er ondertussen wel al allemaal uit. Doordat de C8 minder 'geavanceerd' is zou je kunnen denken dat deze minder storingsgevoeliger zal zijn dan de C4.
Ik heb ze alledrie gereden (Evasion, C8 & C4) en ik denk dat de C4 de klus het beste kan klaren (niet vergeten: de C4 is langer dan de Evasion!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 01:01

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Hmm,

Dat de C8 veel onderhuidse problemen had klopt; zolang je geen C8 koopt van voor 2004 zou het goed moeten zijn. Bedankt voor jullie reacties!

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:58
Beste allen,

Aangezien ik binnenkort mag leasen zit ik een aantal merken en types te bekijken. Van Citroën vind ik de Citroen C3 (5d) 1.4vti airdream ligne business erg interessant. Zowel het uiterlijk als de leaseprijs zien er goed uit! Iemand die ervaringen met deze auto heeft?

Afbeeldingslocatie: http://www.topproduct.nl/img/845631/c68c07-600-600-max-max/citroen-c3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.topproduct.nl/img/845630/c59c35-250-250-max-max/citroen-c3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.topproduct.nl/img/845633/252074-600-600-max-max/citroen-c3.jpg

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Volgende week een proefrit gepland in de Citroen C3 (5d) 1.6vti airdream dynamique, zie hierboven. Vraagje, dit is toch een iets hoger model? Vind ik persoonlijk altijd erg prettig rijden....

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

ik zit week bij vrienden in spanje. Ze hebben hier een XM break 3.0 V6 aut geimporteerd staan uit nederland. Ff rondje in gereden op de zwart lederen fauteuils en rijdt heerlijk! Wel grappig dat sommige onderdelen exact hetzelfde zijn als in mijn xantia break. Het stuur met knopjes bv. De bollen zijn wel gaar dus heb aangeraden die eens aan te pakken, te beginnen bij de voorraadbol en de deravi-bol. Auto reageert wat raar en veert matig. Oh en hij tikt om de seconde (pomp).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juancho schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 15:19:
Beste allen,

Aangezien ik binnenkort mag leasen zit ik een aantal merken en types te bekijken. Van Citroën vind ik de Citroen C3 (5d) 1.4vti airdream ligne business erg interessant. Zowel het uiterlijk als de leaseprijs zien er goed uit! Iemand die ervaringen met deze auto heeft?

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Kan je beter de Diesel e-HDI gaan leasen, 14% bijtelling..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Is dat een aanpassing op dezelfde auto, de C3? Dan klinkt het natuurlijk wel erg interessant! De auto die ik hierboven aangaf zit op 20% namelijk, scheelt vast weer wat leuke euro's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:48
Ja, kijk naar de recente d-HDI variant. Je zal enkel wat in moeten leveren op het uiterlijk omdat je geen keuze hebt qua velgen, maar daar blijft het bij. Ook zal de cataloguswaarde 1000 tot 2000 minder zijn dan van een reguliere C3. Dus in plaats van 20% over 17k, wordt het 14% over 15k, of iets in die richting. Op jaarbasis scheelt dat een berg. En die 1.4 VTi van hun is toch niet zo enorm vlot, dus qua rijprestaties zal je ook niet veel in hoeven boeten.

Edit:
Bij nader inzien, in aanschafprijs scheelt het wellicht niet zoveel. Maar de bijtelling dus wel, en i.v.m. de lagere brandstofkosten en het ontbreken van wegenbelasting zal je ook meer van je leasebudget over houden.

[ Voor 19% gewijzigd door Cid Highwind op 07-09-2010 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
standaard velgen vind ik prima, zolang ik maar wel extra opties kan toevoegen zoals navigatie systeem, bluetooth etc. En ik wil perse de zwarte versie met chromen tinten op de buitenkant. Maar dat is toch standaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
www.citroen.nl

Veel plezier met de configurator, ik denk dat dat de beste manier is te kijken wat er standaard mogelijk is. Heb hem zelf veelvuldig geraadpleegd bij het samenstellen van mijn ideale DS3. Mocht er iets voor een onverklaarbare reden niet mogelijk zijn dan zou ik het navragen bij de dealer. Zaken als navigatie en bluetooth is altijd wel te regelen overigens. Alhoewel ik persoonlijk nooit voor navigatie zou gaan, je betaalt je blauw en degene bij de DS3 zou ook absoluut niet gebruiksvriendelijk zijn. Doe daar dus zeker even wat onderzoek naar voordat je het aanvinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Thanks! Maar voordeel van navigatie via Citroën zelf heeft toch wel als voordeel dat het geïntegreerd is met de rest van je spul? Ik vind het persoonlijk gruwelijk irritant om zo'n losse tomtom aan je ruit te hebben hangen. Het liefst neem ik zo'n standaard pakket waarbij audio/navigatie/bluetooth één is. Maargoed, dat zal ook wel ter sprake komen als ik morgen bij de Citroen dealer de C3 ga bekijken en een proefritje ga maken.

Ik heb iig 1 voordeel, en dat is dat dit mijn eerste leaseauto wordt. Ik rij nu namelijk een kleine Seat Arosa uit 98, dus hoe dan ook is het een enorme vooruitgang. Alleen deze c3 vind ik persoonlijk echt prachtig, zowel van binnen als van buiten en hij lijkt net een tikkie hoger op de poten te staan wat ik zelf erg prettig vind rijden. En hij valt gewoon flink goedkoper uit dan bijv. de nieuwe Golf of Crosspolo, de andere 2 auto's die ik super vind. Ik ben benieuwd morgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
  • Laatst online: 11-09 16:17
Let even op bij de nieuwe DS3.
Ik had mijn ideale versie ook al samengesteld op de website, maar nu zie ik dat ze de 110pk diesel niet meer leveren. Nu kan er alleen maar gekozen worden uit een groene 90pk diesel met een saai stop-start-systeem.
Van de benzinemotoren zijn alleen nog de 1.4 95pk en 1.6 120pk beschikbaar...

• Juancho
Gisteravond een proefritje gemaakt in de nieuwe 1.6 C3. Wat een ongelovelijk fijne auto om in te rijden! Wel even wennen aangezien ik nu een Seat Arosa rij uit 98 zonder stuurbekrachtiging bijv. Dan is het wel even omschakelen.

Maar hij rijdt erg prettig, is muisstil, schakelt lekker soepel en stuurt heerlijk over de weg. Wat ik ook prettig vind is dat het een iets hoger model is. Vind ik persoonlijk altijd net ff wat prettiger rijden. Van de buitenkant een plaatje en echt een originele auto. Je komt bijv. zovaak een Seat Leon tegen, dat wordt een beetje saai. Maar deze C3 is nog vrij uniek en valt echt op. Niet dat dat het belangrijkste is natuurlijk, maar wel een leuk extraatje.

De binnenkant valt me ook erg mee. Mooi strak, misschien iets teveel glans, maar verder keurig. De ruimte achterin is wat beperkt, maar ik rij er dan ook vooral alleen in of met 1 persoon extra. De extra grote voorruit is ook even wennen omdat je een stuk meer ruimtelijkheid krijgt. Vind het persoonlijk wel super en het geeft je echt een wat vrijer gevoel.

Het geluid van het audio systeem is fantastisch, mede door de extra box middenin het dashboard. Wat ik wel tegen vond vallen is het navigatiesysteem. Ik wil eigenlijk perse een touchscreen want het viel me nu al direct op hoeveel knoppen, toeters en bellen je als loszand door elkaar hebt. Zeker tijdens het rijden is het echt lastig. Een touchscreen is daarin zoveel meer gebruikersvriendelijk. Maar volgens mij kun je er wel een touchscreen systeem in laten zetten.

Iig mijn conclusie is dat deze auto absoluut één van de grootste kanshebbers is om straks mijn allereerste leaseauto te worden. Zeker als einde dit jaar de 14% wagentjes beschikbaar zijn.

Volgende week is Volkswagen aan de beurt voor wat testritjes met de Polo, de Crosspolo en de Golf Tour Trendline. Ben benieuwd!

• Cid Highwind
badkuip schreef op woensdag 08 september 2010 @ 13:50:
Let even op bij de nieuwe DS3.
Ik had mijn ideale versie ook al samengesteld op de website, maar nu zie ik dat ze de 110pk diesel niet meer leveren. Nu kan er alleen maar gekozen worden uit een groene 90pk diesel met een saai stop-start-systeem.
Van de benzinemotoren zijn alleen nog de 1.4 95pk en 1.6 120pk beschikbaar...
Tja, de 110 PK diesel zal in hun ogen wellicht geen markt meer voor zijn. Mijn ervaring met stop-start is overigens super positief, al zat dat wel in een Fiat Punto Evo. Heel geen last van en mijns inziens een leuke innovatie. Zeker omdat ik op mijn route naar het werk standaard stoplichten tegenkom die gerust langer dan een minuut op rood staan zou het wat mij betreft in iedere motor standaard mogen. Tijdens een vrij lange proefrit, inclusief file, had ik er geen enkele keer hinder van ondervonden. En zolang je de koppeling ingetrapt houdt gaat hij sowieso niet uit, alleen als je hem in z'n vrij zet. Wat vermogen betreft voor jou persoonlijk wel erg jammer.

Ook erg vreemd dat de 150 Turbo variant er uit is gehaald, dat was immers het scheurijzer en topmodel. De 120 VTi is tegenstrijdig qua specs, omdat in het buitenland overal wordt aangegeven dat hij in 8.9 naar de 100 gaat, maar in NL in 9.9. Verder is alles wel gelijk, ook de aangegeven CO2 uitstoot. :?
Juancho schreef op donderdag 09 september 2010 @ 09:49:
Het geluid van het audio systeem is fantastisch, mede door de extra box middenin het dashboard. Wat ik wel tegen vond vallen is het navigatiesysteem. Ik wil eigenlijk perse een touchscreen want het viel me nu al direct op hoeveel knoppen, toeters en bellen je als loszand door elkaar hebt. Zeker tijdens het rijden is het echt lastig. Een touchscreen is daarin zoveel meer gebruikersvriendelijk. Maar volgens mij kun je er wel een touchscreen systeem in laten zetten.

Iig mijn conclusie is dat deze auto absoluut één van de grootste kanshebbers is om straks mijn allereerste leaseauto te worden. Zeker als einde dit jaar de 14% wagentjes beschikbaar zijn.

Volgende week is Volkswagen aan de beurt voor wat testritjes met de Polo, de Crosspolo en de Golf Tour Trendline. Ben benieuwd!
http://reviews.cnet.co.uk/cars/citroen-ds3-review-49305318/

Hier ook wat meer over het navigatiesysteem, maar ik zie dat je al persoonlijke ervaring op hebt gedaan. Leuk dat je zo positief bent, het lijkt mij ook een heel mooie auto, ondanks dat ik persoonlijk voor z'n sportieve broertje ben gegaan. Bij mijn weten is het echter wel zo dat de navigatie van Garmin ook op het dashboard wordt gemonteerd, op dezelfde plek als die extra speaker van de HiFi set. Die zouden elkaar dus uitsluiten...

• badkuip
  • Laatst online: 11-09 16:17
Juancho schreef op donderdag 09 september 2010 @ 09:49:
Is het trouwens mogelijk om te navigeren naar een adres van een van je contacten in je telefoon?
Da's natuurlijk veel makkelijker dan het adres zelf in te voeren.

• Juancho
Vanwege tijdsgebrek heb ik gister maar een half uurtje kunnen proefrijden, en ook nog eens op een enorm druk moment dus het was voor mij echt een hele korte ervaring die ik vooral wilde gebruiken om te testen hoe de auto zit, rijdt en voelt.

Ik heb met de dealer afgesproken dat ik binnenkort nog een tweede proefrit mag maken, maar dan wat langer zodat ik ook een stuk over de snelweg kan en alle opties die de auto bevat kan uitproberen. Dan zal ook het navigatiesysteem beter getest worden.

Dus Badkuip, ik kan je daarop nog geen antwoord geven, maar ik vind het een erg goede vraag die ik zeker ga voorleggen aan de vertegenwoordiger! Want zo zonder touchscreen vind ik het echt verschrikkelijk irritant omo via knopjes je locaties in te voeren. Ik heb wel zo'n losse TomTom maar dat gaat heerlijk snel en makkelijk via je vingers. Eigenlijk is dat dus wel een vereiste voor mij aangezien ik veel de weg op ga straks in mijn nieuwe functie.

Zou wel absoluut een tegenvaller zijn als je perse gebonden zit aan het huidige navigatiesysteem die je niet met je vingers kunt bedienen.

• Juancho
Even navraag gedaan bij mijn contract persoon, helaas toch een zwaar minpuntje aan deze auto:

"Helaas is er geen af fabriek navigatiesysteem met touchscreen te krijgen. Eventueel is dat wel achteraf te monteren. Het nadeel hiervan is dat je moet werken met uitklapschermen en dat functie van het display en instelling niet meer mogelijk zijn omdat deze via de radio bediend zijn. Daarnaast zijn deze systemen wel diefstal gevoelig."

• Clithopias
Afbeeldingslocatie: http://img823.imageshack.us/img823/345/4967668428c01875f13do.jpg

Morgen kijken naar een zwarte GTi, mocht dat wat zijn gaat bovenstaande weg :'(

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

wat is er mis met bovenstaande dan?

rijd nu kleine week hier in spanje in die XM break 3.0 V6 aut. Rijdt dat lekker zeg! In het pikke donker spaanse landweggetjes groot licht aan en je zoeft naar huis.

Pagina: 1 ... 9 ... 50 Laatste