Zodra je die bunker in gaat zijn direct je wapens ook ingetrokken, zelfde bij de BAR en bij de dealer in het begin.
Hallo, sorry dat ik tussen jullie game gesprekken kom.
Ik heb sinds gisteren ook STALKER aangeschaft.
Maar ik kan het spel niet degelijk spelen in Vista (eigenlijk helemaal niet).
Wanneer ik helemaal in begin van het spel kom, zie ik enkel wolken en een soort grijze tapijt.
Ik hoor iemand iets zeggen in't engels met een russisch accent. En verder blijft het daarbij.
Heb de indruk dat er iets niet klopt met de drivers.
De computer is zwaar genoeg; Amd X2 4400 S939, 2x1gb HyperX, DFI mobo, XFX 8800GTX
met OS Vista Ultimate. Heb reeds alle forceware drivers geprobeerd; 100.54, 100.59, 100.64, 100.65,
101.41. Heb de ook patch geinstalleerd. Maar dit allemaal zonder resultaat.
Is er iemand die dit spel speelt met OS Vista?
Maar ik kan het spel niet degelijk spelen in Vista (eigenlijk helemaal niet).
Wanneer ik helemaal in begin van het spel kom, zie ik enkel wolken en een soort grijze tapijt.
Ik hoor iemand iets zeggen in't engels met een russisch accent. En verder blijft het daarbij.
Heb de indruk dat er iets niet klopt met de drivers.
De computer is zwaar genoeg; Amd X2 4400 S939, 2x1gb HyperX, DFI mobo, XFX 8800GTX
met OS Vista Ultimate. Heb reeds alle forceware drivers geprobeerd; 100.54, 100.59, 100.64, 100.65,
101.41. Heb de ook patch geinstalleerd. Maar dit allemaal zonder resultaat.
Verwijderd
spoiler: einde
ik heb net stalker uitgespeeld, bij de wishmaker een wens gedaan en ik kreeg heel veel geld. leuk. ik was wel dood. gelukkig heb ik net voordat ik naar de wish maker toestapte gesaved. hoe kan ik uit de kernreactor komen om een ander einde te krijgen? (ps ik vind het einde + de laatste 2 levels heel erg slecht. zeker als je het vergelijkt met de sfeer die je had in de andere levels.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2007 19:07 ]
Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 19:06:
spoiler: eindeik heb net stalker uitgespeeld, bij de wishmaker een wens gedaan en ik kreeg heel veel geld. leuk. ik was wel dood. gelukkig heb ik net voordat ik naar de wish maker toestapte gesaved. hoe kan ik uit de kernreactor komen om een ander einde te krijgen? (ps ik vind het einde + de laatste 2 levels heel erg slecht. zeker als je het vergelijkt met de sfeer die je had in de andere levels.
spoiler:
Twee andere eindes kan je krijgen als je de Doctor bezocht hebt en de 'decoder' hebt meegenomen uit Pripyat. Er is een deur bij de core in de buurt (met zwaailicht, kan bijna niet missen) waar je de decoder moet gebruiken.
Daarnaast...zijn er andere eindes met de Wishmaker. Als je geen geld hebt, is het anders. Als je alle leiders (Freedom, Duty) vermoord, is het anders.
Misschien zijn er nog meer.
Vond het deel in de centrale wel gaaf. Beetje kort. Die stem was perfect, knalde lekker uit de luidsprekers (sorry, buren).
Daarnaast...zijn er andere eindes met de Wishmaker. Als je geen geld hebt, is het anders. Als je alle leiders (Freedom, Duty) vermoord, is het anders.
Misschien zijn er nog meer.
Vond het deel in de centrale wel gaaf. Beetje kort. Die stem was perfect, knalde lekker uit de luidsprekers (sorry, buren).
Verwijderd
Ej het is wel vet hip, maar ik moet mn rewards halen bij de leader van freedom, ene Lukasz iemand die zichzelf heeft laten vermoorden door een paar Duty gasten 
Wat voor nut heeft het verder om Freedom/Duty te joinen?
En waar kan ik nu missies halen ;p?
Wat voor nut heeft het verder om Freedom/Duty te joinen?
En waar kan ik nu missies halen ;p?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2007 19:24 ]
Hier een filmpje met alle eindes: http://farmerjoe.gametrai.../index.php?action=fanmovs
De eerste 3 heb ik zelf al gehaald. De laatste 3 nog niet.
De laatste 3 zijn dan ook geen eindes, maar 'normale' cutscenes. Die heb je ook wel gehaald.Cyb schreef op maandag 02 april 2007 @ 19:33:
Hier een filmpje met alle eindes: http://farmerjoe.gametrai.../index.php?action=fanmovs
Ok, ik zit vast, ik zit aan de ingang van het lab en ik moet een combinatie code hebben voor de ondergrondse deur open te krijgen. Waar vind ik die code?
draai het zelf op Vista en ik heb totaal geen enkel probleem met het spel, draait soepel op wat ouwe apparatuurpapichulo schreef op maandag 02 april 2007 @ 18:13:
Hallo, sorry dat ik tussen jullie game gesprekken kom.
Maar ik kan het spel niet degelijk spelen in Vista (eigenlijk helemaal niet).![]()
Heb de indruk dat er iets niet klopt met de drivers.![]()
101.41. Heb de ook patch geinstalleerd. Maar dit allemaal zonder resultaat.![]()
P4 3.2ghz (skt 478)
4x 512mb PC2700
ATI X800 XT AGP
1x WD250 sata
1x Seagate 200gb sata.
en ik heb echt geen problemen met het spel zelf.
Is me nog niet opgevallen, dus effe terug lopen dan.
Verwijderd
@ Blubbers
spoiler:
In de gang waar je waarschijnlijk je eerste snork tegenkwam kan je langs de fire anomaly. En van daaruit heb je hem al bijna. Ik zat hier ook wel effies vast. Tot ik puur uit frustratie mezelf die anomaly inwierp, alleen maar om erachter te komen dat je er dus langskon..
Is er na de Bar nog ergens een trader? Ik zit nu bij de Sacrophagus en heb nog steeds nergens een Grenade Launcher, Silencer of Scope kunnen kopen
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Ik heb het spel nu draaien op mijn laptop; Turion64 ML-32, 2x512mb, Ati X700, windowsXP home.londonertje schreef op maandag 02 april 2007 @ 21:08:
[...]
draai het zelf op Vista en ik heb totaal geen enkel probleem met het spel, draait soepel op wat ouwe apparatuur
P4 3.2ghz (skt 478)
4x 512mb PC2700
ATI X800 XT AGP
1x WD250 sata
1x Seagate 200gb sata.
en ik heb echt geen problemen met het spel zelf.
Het gaat niet zo soepel, maar ik kan het spelen. Is natuurlijk niet de bedoeling. Laptop 15inch, desktop 24inch.

Ik vermoed dat het probleem aan de nVidia drivers ligt.

Is er iemand die STALKER speelt onder Vista met nVidia drivers?[/quote]
[quote]
Ow die kerel, was ik al eens voorbij gelopen maar de tekst niet geluisterd. Nu zit ik 2 deuren verder en word ik opgesloten en er zitten vliegen vuurwerpers achter mee aan, en er staat dat iemand de deur dicht houdt. Ik heb de documenten. Hoe kom ik verder?Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 21:10:
@ Blubbers
spoiler:In de gang waar je waarschijnlijk je eerste snork tegenkwam kan je langs de fire anomaly. En van daaruit heb je hem al bijna. Ik zat hier ook wel effies vast. Tot ik puur uit frustratie mezelf die anomaly inwierp, alleen maar om erachter te komen dat je er dus langskon..

Verwijderd
@Blubbers
spoiler:
De reden dat die vuurwerpers er zijn, is dat er een vuur-poltergeist in die kamer zit. Je kan hem moeilijk zien en hij is nog moeilijker te raken, maar zodra je hem omlegt gaat de deur weer open.
Is dat dat ding dat constant rondvliegt? Heb ik al proberen op te schieten, is niet simpel.
yeps dat is dat ding.... gewoon veel op knallen... gaat vanzelf wel doodblubbers schreef op maandag 02 april 2007 @ 21:56:
Is dat dat ding dat constant rondvliegt? Heb ik al proberen op te schieten, is niet simpel.
net zelf de patch erop gedaan per ongeluk... ARGHHH weer opnieuw beginnen maar was vergeten hoeveel je weer moet doen.
moet zelfs weer of "spreken" met de soldaten of langsom gaan..hmmm welke optie zou ik kiezen
Verwijderd
Als je in het midden van de kamer op het verhoogje gaat staan heb je een mooi overzicht en kan je hem met 2-3 welgemikte schoten van een shotgun doden.blubbers schreef op maandag 02 april 2007 @ 21:56:
Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 19:06:
spoiler: eindeik heb net stalker uitgespeeld, bij de wishmaker een wens gedaan en ik kreeg heel veel geld. leuk. ik was wel dood. gelukkig heb ik net voordat ik naar de wish maker toestapte gesaved. hoe kan ik uit de kernreactor komen om een ander einde te krijgen? (ps ik vind het einde + de laatste 2 levels heel erg slecht. zeker als je het vergelijkt met de sfeer die je had in de andere levels.
spoiler:
Einde is alleen slecht als je naar de wishmaker gaat, dan ben je gewoon klaar.Anders heb je nog 1 extra level(kerncentrale zelf) waar je doorheen moeten komen.Imo ook een van de leukere levels.Maar je kan hem alleen doen als je doctors missie hebt gedaan en decoder gehaald hebt in pripyat.
Shotgun heb ik nog niet. Heb hem/het al vermoord. Ben weeral paar missies verder.Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 23:16:
[...]
Als je in het midden van de kamer op het verhoogje gaat staan heb je een mooi overzicht en kan je hem met 2-3 welgemikte schoten van een shotgun doden.
Draai het hier onder Vista Ultimate op een P4 3GHz met 2GB RAM en een Geforce 7600GT met 256MB. Loopt als een tiet in 1024x768 met HDR aan.papichulo schreef op maandag 02 april 2007 @ 21:45:
[...]
Ik heb het spel nu draaien op mijn laptop; Turion64 ML-32, 2x512mb, Ati X700, windowsXP home.
Het gaat niet zo soepel, maar ik kan het spelen. Is natuurlijk niet de bedoeling. Laptop 15inch, desktop 24inch.![]()
Ik vermoed dat het probleem aan de nVidia drivers ligt.![]()
Is er iemand die STALKER speelt onder Vista met nVidia drivers?[/quote]
[quote]
Klasse game!
EDIT: Geforce driver versie = v100.65 WHQL international
[ Voor 4% gewijzigd door poktor op 03-04-2007 01:55 ]
Verwijderd
Good morning.
Misschien een stomme vraag, maar als je stalker hebt uitgespeeld, is het dan nog mogelijk om verder te spelen? Nog even de sub quests doen enzo?
Misschien een stomme vraag, maar als je stalker hebt uitgespeeld, is het dan nog mogelijk om verder te spelen? Nog even de sub quests doen enzo?
nee je zal dan echt een oudere savegame moeten openen om andere missies te kunnen doen.Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 08:49:
Good morning.
Het is niet vanzelfsprekend dat men door kan spelen als men een spel uit heeft.
Dit is wel het geval bij Oblivion etc, maar Voor een FPS game is dat ENORM zeldzaam!
Intel© Conroe E6600 | Asus P5Q PRO Turbo | Sapphire Vapor-X HD5770 1GB | G.E.I.L. 2 GB DDR2-667 Kit CL4 4-4-12 | WD Caviar SE16 2x250GB (S-ATA2) (Raid0) | Sunbeam Trio | Chaintec CFT-500A | Windows XP Pro SP3 | Samsung Syncmaster S23A350H
Verwijderd
Jammer dat je niet met voertuigen kan rijden, of komt dat na Red Forest nog? Ik kan me alvast een videofragment herinneren waarin een oude Lada aan het rijden was. Zo'n gepantserde truck lijkt me ook wat.
Nou, op de cd die in de CE zit staat een filmpje waarmee ze in een tractor rijden. Echt enorm jammer dat dat er niet meer inzit. En dat filmpje ziet er nog redelijk recent uit qua licht effecten enzo.
Verwijderd
Inderdaad, het zou meteen ook handig zijn om grote afstanden af te leggen, beetje zoals in HL2. Als je met meer dan 50 kg van de bar naar de trader moet.
Ik vind trouwens dat ik te weinig plaats heb in mijn inventory en dat ik te veel geld heb dat ik op weinig plaatsen kan spenderen. De barkeep heeft steeds dezelfde goederen en je moet heel selectief zijn met wat je meeneemt in je inventory, anders weeg je meteen te veel. Met een auto zou je het allemaal in de koffer kunnen steken.
Ik heb aan de ingang van Red Forest de rocket launcher meegenomen, maar ik denk dat ik er niet veel mee kan aanvangen, vooral omdat ik nog geen rockets gevonden heb.

Nu ben ik dus in het labx16
en heb de 1e en 2e switch overgehaald
nu ben ik bij de 3e maar die kan ik niet overhalen...
als de tijd voorbij is ben ik dood ,
eerst kon ik niet praten met die kerel in zn mobiele lab
nu ben ik het gebouw in gegaan bij lake yantar
en ging een level verder
nu zit ik weer vast en kan niks meer doen
hoe los ik dit nu op???
en heb de 1e en 2e switch overgehaald
nu ben ik bij de 3e maar die kan ik niet overhalen...

als de tijd voorbij is ben ik dood ,
eerst kon ik niet praten met die kerel in zn mobiele lab
nu ben ik het gebouw in gegaan bij lake yantar
en ging een level verder
nu zit ik weer vast en kan niks meer doen
hoe los ik dit nu op???
Even een vraagje tussendoor.
Hebben de andere die ook bij cd-wow hebben besteld Stalker ook binnen gekregen?
Ik wel namelijk en dat valt me weer behoorlijk mee
-Edit-
Cd-wow versie is blijkbaar US.
Niet dat het uitmaakt maar is wel handig voor de anderen die bij cd-wow hebben besteld.
Ik wel namelijk en dat valt me weer behoorlijk mee
offtopic:
Vrijdag verstuurd vanuit Singapore vandaag in huis, de vorige bestelling duurde 7 a 8 dagen.
Vrijdag verstuurd vanuit Singapore vandaag in huis, de vorige bestelling duurde 7 a 8 dagen.
-Edit-
Cd-wow versie is blijkbaar US.
Niet dat het uitmaakt maar is wel handig voor de anderen die bij cd-wow hebben besteld.
[ Voor 19% gewijzigd door psychoclown op 03-04-2007 16:09 ]
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Verwijderd
Gebruikt er iemand hier een trainer? Ik word er namelijk nogal moe van dat je iedere keer teveel bij je hebt of dat je niet meer kan sprinten, zeker als je lange afstanden moet afleggen, dus ga dat maar is proberen denk ik..
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2007 15:48 ]
in het echt kan jij ook geen trainer gebruikenVerwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 15:47:
Gebruikt er iemand hier een trainer? Ik word er namelijk nogal moe van dat je iedere keer teveel bij je hebt of dat je niet meer kan sprinten, zeker als je lange afstanden moet afleggen, dus ga dat maar is proberen denk ik..
ofwel drop gewoon een zooi etc en gewoon 2 guns houden en alleen de ammo daarvan etc
leer keuzes maken
trainers zijn 'niebish' imo
[ Voor 5% gewijzigd door Tijgertje84 op 03-04-2007 15:55 ]
Intel© Conroe E6600 | Asus P5Q PRO Turbo | Sapphire Vapor-X HD5770 1GB | G.E.I.L. 2 GB DDR2-667 Kit CL4 4-4-12 | WD Caviar SE16 2x250GB (S-ATA2) (Raid0) | Sunbeam Trio | Chaintec CFT-500A | Windows XP Pro SP3 | Samsung Syncmaster S23A350H
Verwijderd
Ofwel probeer je stalker uit te spelen met je mes, kan je altijd sprinten.Tijgertje84 schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 15:54:
[...]
in het echt kan jij ook geen trainer gebruikenofwel kan je ook niet rond blijven huppelen zonder moe te worden met 20 guns in je zak
ofwel drop gewoon een zooi etc en gewoon 2 guns houden en alleen de ammo daarvan etc
leer keuzes makenzal je in het echt ook moeten doen
trainers zijn 'niebish' imo
Ik heb ergens gelezen dat er een console command is voor always_run. moet je volgens mij ff op www.gamespot.com kijken.Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 15:47:
ik gebruik de trainer. mijn zak is altijd net iets voller dan toegestaan, maar niet overdreven. ik doe het vooral voor het sprinten.Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 15:47:
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Verwijderd
Wat wordt er bedoeld met een trainer?ph4ge schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 16:47:
[...]
ik gebruik de trainer. mijn zak is altijd net iets voller dan toegestaan, maar niet overdreven. ik doe het vooral voor het sprinten.
Ik heb hem ook net. Zit nu in het gebouw waar ik de koffer uit moet halen en die naar de bar moet brengen. Ziet er trouwens nog goed uit op mn laptop
.
In het begin vond ik de game wat traag en niet heel boeiend, maar na een uurtje gespeeld te hebben kwam ik tot de ontdekking dat dit wel een zeer brute game is
.
Nu ongeveer 4 dagen aan `t spelen, en geheel geen wow meer aangeraakt (terwijl lvl 70 zo nabij is)
Deze game is één van de betere die ik tot nu toe heb mogen spelen, zowel op grafisch gebied als op het gebied van gameplay.
Voor mensen die betere performance willen, een (veeeeel) moeilijkere of juist makkelijkere gameplay willen of andere aanpassingen is dit een erg interessante link
http://stalker.filefront....er/Mods/Singleplayer;3788
Wat betreft het grafische gedeelte van de game heb ik een zeer uitgesproken mening. Ondanks dat ik `m vanwege een resolutie van 1920x1200 niet op de hoogste settings kan spelen is dit toch de meest realistisch ogende game die ik in mijn leven gezien heb. Mijn vraag is dan ook aan de mensen die vinden dat deze game qua graphics slecht is welke game zij dan beter vinden.
Oblivion - vette graphics, maar mindere sfeer
Gothic 3 - Super graphics, maar wazig beeld op grotere afstand
graw - tja die is ook gewoon erg sterk
Ik ben benieuwt of er games zijn die dan volgens sommige nog beter zijn, want die wil ik dan wel eens proberen
Ennuh aan iedere medestalker.....
Good luck out there
Nu ongeveer 4 dagen aan `t spelen, en geheel geen wow meer aangeraakt (terwijl lvl 70 zo nabij is)
Deze game is één van de betere die ik tot nu toe heb mogen spelen, zowel op grafisch gebied als op het gebied van gameplay.
Voor mensen die betere performance willen, een (veeeeel) moeilijkere of juist makkelijkere gameplay willen of andere aanpassingen is dit een erg interessante link
http://stalker.filefront....er/Mods/Singleplayer;3788
Wat betreft het grafische gedeelte van de game heb ik een zeer uitgesproken mening. Ondanks dat ik `m vanwege een resolutie van 1920x1200 niet op de hoogste settings kan spelen is dit toch de meest realistisch ogende game die ik in mijn leven gezien heb. Mijn vraag is dan ook aan de mensen die vinden dat deze game qua graphics slecht is welke game zij dan beter vinden.
Oblivion - vette graphics, maar mindere sfeer
Gothic 3 - Super graphics, maar wazig beeld op grotere afstand
graw - tja die is ook gewoon erg sterk
Ik ben benieuwt of er games zijn die dan volgens sommige nog beter zijn, want die wil ik dan wel eens proberen
Ennuh aan iedere medestalker.....
Good luck out there
Verwijderd
Ja, ik heb hem ook binnen.psychoclown schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 15:40:
Ga hem vanavond spelen (als het donker is). Als ik naar de (steeds positiever wordende) reacties kijk is het een toppertje. Blijkbaar niet voor niets de eerste game die ik bij launch gekocht heb.....
Op Tweakguides is inmiddels de guide van S.T.A.L.K.E.R. verschenen:
http://www.tweakguides.com/STALKER_1.html
http://www.tweakguides.com/STALKER_1.html
Op Bouweenpc.nl hebben ze ook een review gemaakt.
Verwijderd
Erg leuk spel alleen het nadeel is dat er niet echt goed gesaved word dus ben ik lekker ver word ik dood geknald moet ik weer helemaal opnieuw beginnen.
en vind dar je wapens niet echt heel sterk zijn,
en vind dar je wapens niet echt heel sterk zijn,
Waarom save je dan af en toe niet zelf?
Verwijderd
En de wapens verbeteren aanzienlijk naarmate je vordert. Ik vond het in het begin zelfs moeilijker om iemand te doden dan nu, vooral de militairen.
Ligt dit nou aan mijn systeem of is dit spel gewoon superbrak? Ik heb Full HDR aanstaan en nog draait het met max 10 fps.
Heb sinds vandaag nieuw systeem en ik nam aan dat ie nou wel zou draaien met HDR aan. Maar niets is minder waar.

Heb sinds vandaag nieuw systeem en ik nam aan dat ie nou wel zou draaien met HDR aan. Maar niets is minder waar.
Heb telkens me windows muis cursor in beeld. Dacht er iets van opgevangen te hebben maar kan het niet terug vinden. Mijn vraag is dan ook is het op te lossen en zoja hoe?
Wat betreft het spel, je moet er even in komen maar het pakt me wel. Nu alleen niet zo schijterig zijn en om elke hoek een quicksave doen. Heb het altijd met monster/horrorgames, schrik me altijd de pleuris. Dus word een game waar ik lang over ga doen
Wat betreft het spel, je moet er even in komen maar het pakt me wel. Nu alleen niet zo schijterig zijn en om elke hoek een quicksave doen. Heb het altijd met monster/horrorgames, schrik me altijd de pleuris. Dus word een game waar ik lang over ga doen
Uit je onderschrift; Windows Vista Ultimate x64PcManiaxx schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 20:55:
Ligt dit nou aan mijn systeem of is dit spel gewoon superbrak? Ik heb Full HDR aanstaan en nog draait het met max 10 fps.![]()
Bekend probleem zelfs te vinden in de topicstart
Verwijderd
Ik denk dat het te wijten is aan de Vista-drivers, met het systeem in mijn signature draait het supervloeiend op 2560x1600 en alles op max (behalve grass shadow), maar dan wel in XP. Mijn Vista staat op een tweede harde schijf geïnstalleerd, maar ik blijf voorlopig werken in XP tot er fatsoenlijke Forceware-drivers zijn voor Vista.PcManiaxx schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 20:55:
Ligt dit nou aan mijn systeem of is dit spel gewoon superbrak? Ik heb Full HDR aanstaan en nog draait het met max 10 fps.![]()
offtopic:
Is een 1000W voeding niet wat overkill? Mijn gelijkaardig systeem doet het perfect met een Tagan 480W.
Is een 1000W voeding niet wat overkill? Mijn gelijkaardig systeem doet het perfect met een Tagan 480W.
Hmm ik vind dit behoorlijk balen! Want de rest van de games draait als een zonnetje onder vista x64. Heb het alleen bij stalker. Maarja, dan maar even wachten tot er compatible drivers/patch voor uitgebracht word.
Geduld is een schone zaak
Verwijderd
Speel dan eerst die andere games uit.PcManiaxx schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 21:34:
Hmm ik vind dit behoorlijk balen! Want de rest van de games draait als een zonnetje onder vista x64. Heb het alleen bij stalker. Maarja, dan maar even wachten tot er compatible drivers/patch voor uitgebracht word.
Heb geen rust in m'n kont, dus dat zal erg moeilijk gaan
Ok, enorm lastig.. Ik heb net de vier schakelaar van da machine afgezet en had nog net 7 seconden over!!!
Nu moet ik terug via die tunnel maar ik kan niet meer aan die trap aan. Moet ik daarop geraken of zit ik verkeerd? Edit: Laat maar, al gevonden.
En hoe komen jullie allemaal aan die big ass wapens, ik heb alleen nog maar vrij simpele wapens..
En hoe komen jullie allemaal aan die big ass wapens, ik heb alleen nog maar vrij simpele wapens..
[ Voor 8% gewijzigd door blubbers op 03-04-2007 23:13 ]
blubber welke wapens bedoel je... want als je bij de reactor bent dan kan je al zeg een M16, SA80, FAL of noem maar op in je handen hebben
zodra je naar de Army Warehouses gaat dan krijg je een HK G36 wel en ook sniper geweren
zodra je naar de Army Warehouses gaat dan krijg je een HK G36 wel en ook sniper geweren
Pff, ik kreeg die G36 pas ná de Army Warehouses, bij de Brain Scorcher. M16 heb ik nog nergens gezien. Ook een Grenade-Launcher mod niet. Enige wat ik heb zijn scopes voor de AK die nergens anders op passen en 2 andere scopes die ook nergens op kunnenlondonertje schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 22:22:
blubber welke wapens bedoel je... want als je bij de reactor bent dan kan je al zeg een M16, SA80, FAL of noem maar op in je handen hebben![]()

Er zijn genoeg leuke wapens te vinden.
Wat knallen in wild territory en de streek rond army warehouse en je hebt al wat.
Doe vooral quests en de fraaie wapens komen vanzelf.
Ga ook eens naar red forest. Veel sniper rifles daar.
Wat knallen in wild territory en de streek rond army warehouse en je hebt al wat.
Ga ook eens naar red forest. Veel sniper rifles daar.
[ Voor 13% gewijzigd door internaut op 03-04-2007 22:31 ]
Die kleine metrailleur en die AK en die ene die op de AK lijkt. Een granate launcher en dat handwape met 2 kogels en een gwn handwapen. en dan een simpele met een scope op standaard. De rest nog niks.londonertje schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 22:22:
blubber welke wapens bedoel je... want als je bij de reactor bent dan kan je al zeg een M16, SA80, FAL of noem maar op in je handen hebben![]()
ik heb al mijn M16 /M4/ ZL30 gevonden in de Wild Territory
tesame met de FAL en SA80's
heb zelfs een M203 gevonden in de Army Warehouses alleen nooit de granaten
en die scope die je hebt is genaamd SUSAT en dat past alleen op de M16 / M4, heb het geprobeerd op de FAL maar dat lukt niet
Mjah, heb amper quests gedaan. Telkens "haal dit, maak die af, ruim dat op" ging me de keel uit hangeninternaut schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 22:27:
Er zijn genoeg leuke wapens te vinden.

Verwijderd
iedere keer als je terug gaat naar een oud level, zijn de vijanden die je eerst dood had geschoten weer tot leven gekomen. hoe kan dit#?
Zeker als je super lange routes moet aflopen vindt ik het echt irritant. Ik ben nog steeds het fps gevoel nog niet verloren en alles wat ik tegenkom wil ik afknalle waardoor ik constant zonder ammo val.Angeloonie schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 22:29:
[...]
Mjah, heb amper quests gedaan. Telkens "haal dit, maak die af, ruim dat op" ging me de keel uit hangen
Waarschijnlijk omdat die spel blijft doorlopen ookal ben je er zelf niet. Waarschijnlijk zullen dit gewoon andere soldaten or what ever zijn die terug plaats innemen.Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 22:30:
iedere keer als je terug gaat naar een oud level, zijn de vijanden die je eerst dood had geschoten weer tot leven gekomen. hoe kan dit#?
Ik heb lekker een RPG 
(Dr Zoidberg: http://www.gonta.tk/pix/zoidberg.jpg)
Zo had ik gisteren dat tijdens een stuk waar normaal alleen merc rondlopen opeens zo een onzichtbare Dr Zoidberg lookalike rondwandelde! Schrok me rot!blubbers schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 22:35:
[...]
Waarschijnlijk omdat die spel blijft doorlopen ookal ben je er zelf niet. Waarschijnlijk zullen dit gewoon andere soldaten or what ever zijn die terug plaats innemen.
(Dr Zoidberg: http://www.gonta.tk/pix/zoidberg.jpg)
[ Voor 91% gewijzigd door cheiron op 03-04-2007 23:12 ]
Flickr PSN ID= cheironnl
Zwaar + weinig ammo = nutteloos
Nu moet ik papieren naar barkeep brengen in een terrein waar allemaal vijanden zitten. Moet ik dan eigenlijk eerst zijn mensen killen en dan vriendelijk papieren gaan afleveren?
Dam, ik nu zo'n AKM met een scope, is wel fijn kun je van grote afstand met 5 schoten enemies neerleggen. Ik mis alleen nog een dikke sniper
Ik heb nu zo'n duty suit gevonden en ben op weg naar X18 lab.
Verwijderd
Ja.blubbers schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 23:40:
Nu moet ik papieren naar barkeep brengen in een terrein waar allemaal vijanden zitten. Moet ik dan eigenlijk eerst zijn mensen killen en dan vriendelijk papieren gaan afleveren?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2007 08:29 ]
Ik had dat ook was an lang en breed die documents opgehaald. Ging ik voor de geind ff terug naar die fat tubby in Cordon. Mocht ik weer de jellyfish quest doen en al die andere die ik in het begin allemaal al had gedaan...Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 22:30:
Dus jah dikke lul drie bier d8 ik want ik ga dus echt niet weer al die lompe quests doen. Zeker die quests van "kill een stalker". krijg je die van die Fat tubby kijk je op je map, moet je helemaal naar een gebied bij de bar

Mijn tip: Doe alle sidequests van elke persoon maar sla de quests over die teveel lijken op die je al eerder heb gedaan. Soms zitten er wel leuke tussen en die raad ik dan ook wel aan.
Verwijderd
Waarom al die vijanden weer doodknallen?gedaan is toch gedaan? ik ga wel weer boiling piont doen, sinds patch v2.0 goed te spelen, en het draait teminste onder vista
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2007 08:46 ]
Jammer dat er geen interesse meer is in Boiling Point op GoT. Het topic erover stierf uit op 7 oktober 2005, een paar maandjes nadat 2.0 is uitgebracht.Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2007 @ 08:44:
Waarom al die vijanden weer doodknallen?gedaan is toch gedaan? ik ga wel weer boiling piont doen, sinds patch v2.0 goed te spelen, en het draait teminste onder vista
Ik merk in S.T.A.L.K.E.R. wel dat ik lui ben geworden door de fast travel functie in Oblivion. Man, wat moet je soms afstanden lopen om nog maar net die ene reward binnen te slepen of die (non)-cruciale missie uit te voeren. Dat vijanden na verloop van tijd weer terugkomen bij bepaalde knelpunten helpt ook niet echt. Voor de rest is het spel wel leuk. Niet voor de Doom 3 fans maar wel meer voor de Deus Ex fans.
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Inderdaad het is geen spel voor een "simple minded" persoon die van Doom like games houdenThe Zep Man schreef op woensdag 04 april 2007 @ 08:53:
[...]
Ik merk in S.T.A.L.K.E.R. wel dat ik lui ben geworden door de fast travel functie in Oblivion. Man, wat moet je soms afstanden lopen om nog maar net die ene reward binnen te slepen of die (non)-cruciale missie uit te voeren. Dat vijanden na verloop van tijd weer terugkomen bij bepaalde knelpunten helpt ook niet echt. Voor de rest is het spel wel leuk. Niet voor de Doom 3 fans maar wel meer voor de Deus Ex fans.
Verwijderd
ik blijf het gewoon een grote domper vinden dat de vijanden zo snel resspawnen. dat had van mij niet gehoeven. ook de bugs en grafische fouten zijn na de patch (waardoor ik weer opnieuw kon beginnen, ook een groot minpunt) niet verholpen. Boiling point, here I come!!!The Zep Man schreef op woensdag 04 april 2007 @ 08:53:
[...]
Jammer dat er geen interesse meer is in Boiling Point op GoT. Het topic erover stierf uit op 7 oktober 2005, een paar maandjes nadat 2.0 is uitgebracht.
Verwijderd
Ik ben in Yantar met Kruglov op een missie om 'radiation measurements' te regelen, alleen nadat ik Kruglov heb beschermd tegen horde zombies kom ik bij zo'n wrak van een bus, dan komt er een vaag filmpje en daarna is Kruglov dood en heb ik de missie gefailed. Is er geen mogelijkheid om hem in leven te houden?
@hierboven
je moet redelijk snel zijn om hem wat medicijnen te geven dan komt hij wel weer overeind
je moet redelijk snel zijn om hem wat medicijnen te geven dan komt hij wel weer overeind
Ik ben zelf fan van beiden en kan elk soort FPS of FPS-RPG hybride met plezier spelen. Ligt er een beetje aan hoe mijn humeur is. Echter, ik heb sneller de neiging om spellen niet uit te spelen al is er alleen maar een vast pad naar het einde (Doom 3, Prey). Heb altijd wel veel lol gehad met Deus Ex en System Shock 2. Beiden klassiekers. Hoewel ze S.T.A.L.K.E.R. beter de bijtitel 'in the Shadow of Oblivion' hadden kunnen geven, is het toch wel een vermakelijk spel en past het goed in het rijtje thuis.Tijgertje84 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 09:28:
[...]
Inderdaad het is geen spel voor een "simple minded" persoon die van Doom like games houden(Prey: nog zon voorbeeld of alles waar je alleen met pijltje vooruit naar het einde toe kan wandelen
)
Het erge is dat ik al een paar keer heb meegemaakt dat ik iedere vijand op een locatie heb afgemaakt, om daarna nog even rond te blijven hangen (lijken strippen, rugzak uitmesten, met NPC's praten) en plots nieuwe vijanden voor je neus te zien spawnen (letterlijk!). De eerste keer gebeurde dit voor mij in Garbage, na de hangar. Ik begrijp heus wel dat er na verloop van tijd nieuwe bandieten komen, maar laat ze dan even vanaf een afstandje aankomen of (nog beter) laat ze daar (met een kansberekening) spawnen al ben je een tijdje weg.Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2007 @ 09:36:
[...]
ik blijf het gewoon een grote domper vinden dat de vijanden zo snel resspawnen. dat had van mij niet gehoeven. ook de bugs en grafische fouten zijn na de patch (waardoor ik weer opnieuw kon beginnen, ook een groot minpunt) niet verholpen. Boiling point, here I come!!!
Ik heb nooit begrepen waarom mensen dit spel met Oblivion vergelijken. In welk opzicht lijkt Stalker op Oblivion?The Zep Man schreef op woensdag 04 april 2007 @ 15:11:
Hoewel ze S.T.A.L.K.E.R. beter de bijtitel 'in the Shadow of Oblivion' hadden kunnen geven, is het toch wel een vermakelijk spel en past het goed in het rijtje thuis.
Beide zijn first-person-based spellen waarin je de vrijheid krijgt om zijmissies te doen, beide delen wat RPG-achtige parameters, beiden zijn niet voor die-hard Doom/Quake/Unreal knallers...mister_S schreef op woensdag 04 april 2007 @ 15:16:
[...]
Ik heb nooit begrepen waarom mensen dit spel met Oblivion vergelijken. In welk opzicht lijkt Stalker op Oblivion?
Dat is al een beginnetje.
Verwijderd
Na talloze problemen met crashes heb ik ten einde raad ook maar de patch gedraaid...
Ik was uiteraard bekend met het savegame probleem, maar heb eigenlijk totaal geen zin om de savegame-converter af te wachten of het gehele spel opnieuw te gaan spelen.
Mijn vraag is dus of iemand zo vriendelijk zou willen zijn om me aan een savegame (compatible met de nieuwe patch uiteraard) te helpen
.
Het liefst rond de garbage level waarbij je de papieren uit de fabriek terugbrengt, maar alles daar in de buurt zou ik ook al dolblij mee zijn
.
Ik was uiteraard bekend met het savegame probleem, maar heb eigenlijk totaal geen zin om de savegame-converter af te wachten of het gehele spel opnieuw te gaan spelen.
Mijn vraag is dus of iemand zo vriendelijk zou willen zijn om me aan een savegame (compatible met de nieuwe patch uiteraard) te helpen
Het liefst rond de garbage level waarbij je de papieren uit de fabriek terugbrengt, maar alles daar in de buurt zou ik ook al dolblij mee zijn
Nou, het RPG element in Stalker is minimaal tot verwaasloosbaar. En dat er een mogelijkheid is tot "sidequests" maakt het ook geen RPG. Stalker is een shooter terwijl Oblivion een rasechte RPG is (al zijn daar ook discussies over). Ik denk dat de verwachting van een echte FPS/RPG geleidt heeft tot teleurstelling bij veel gamers. In mijn ogen is het een prachtige shooter, niets meer niets minder.The Zep Man schreef op woensdag 04 april 2007 @ 15:23:
[...]
Beide zijn first-person-based spellen waarin je de vrijheid krijgt om zijmissies te doen, beide delen wat RPG-achtige parameters, beiden zijn niet voor die-hard Doom/Quake/Unreal knallers...
Dat is al een beginnetje.
Je kunt net zo goed Football Manager en Fifa vergelijken omdat beide over voetbal gaan en er tactics en stats in zitten.
Natuurlijk zijn daar discussies over. De eerste is: wat is een RPG? Role-playing != roll playing, bijvoorbeeld.mister_S schreef op woensdag 04 april 2007 @ 15:35:
[...]
Nou, het RPG element in Stalker is minimaal tot verwaasloosbaar. En dat er een mogelijkheid is tot "sidequests" maakt het ook geen RPG. Stalker is een shooter terwijl Oblivion een rasechte RPG is (al zijn daar ook discussies over).
In Doom 3 en Quake gaan je wapens ook zo snel kapot, heb je ook veel NPC's waartegen je kan praten (en waar je keuzes invloed hebben op de situatie), kan je ook veel losse missies aannemen en vriendjes/vijanden worden met verschillende groeperingen... Ow ja, de inventory management is ook zo uitgebreid. Yup, een echte shooter.Ik denk dat de verwachting van een echte FPS/RPG geleidt heeft tot teleurstelling bij veel gamers. In mijn ogen is het een prachtige shooter, niets meer niets minder.

Ik speel geen voetbalspellen. Slappe sport.Je kunt net zo goed Football Manager en Fifa vergelijken omdat beide over voetbal gaan en er tactics en stats in zitten.
[ Voor 6% gewijzigd door The Zep Man op 04-04-2007 15:41 ]
Verwijderd
is er n mogelijkheid om je ruzie met de duty bij te leggen? want overal waar ik nu kom voor missies zoals in the bar zijn duty, duty kan in de bar wel schieten maar ik niet!
Duty moest me ook niet maar nadat ik uit X18 kwam zei de barkeep dat ze bij Duty nog volk zochten.
Ik er naartoe, een paar missies gedaan voor hen en nu kan ik overal door.
Brain scorcher is uitgeschakeld. De weg naar pripiyat ligt open.
Ik er naartoe, een paar missies gedaan voor hen en nu kan ik overal door.
Brain scorcher is uitgeschakeld. De weg naar pripiyat ligt open.
Heb hem gelukkig gister ook binnen gehad via CD-Wow.nl
Toevallig nu ik net een paar dagen niet kan spelen, maar gelukkig met Pasen is het een lang weekend. Heb hem wel even snel geinstalleerd, uiteraard gelijk de patch eroverheen, vind dat wel lekker eigenlijk gelijk met die patch spelen.
Performance heb ik geen enkel probleem mee, hij loopt gewoon overal soepel. Draai op 1280x1024 alles maximum. Alleen HDR heb ik uitgezet omdat dat verschrikkelijk scheelde qua fps volgens de reviews. Verder ligt dit spel tot nu toe me goed, een FPS waarbij je moet denken en met RPG-elementen. En nog de vrijheid ook, in Doom3 etc. loop je alleen maar door gangetjes.
Toevallig nu ik net een paar dagen niet kan spelen, maar gelukkig met Pasen is het een lang weekend. Heb hem wel even snel geinstalleerd, uiteraard gelijk de patch eroverheen, vind dat wel lekker eigenlijk gelijk met die patch spelen.
Performance heb ik geen enkel probleem mee, hij loopt gewoon overal soepel. Draai op 1280x1024 alles maximum. Alleen HDR heb ik uitgezet omdat dat verschrikkelijk scheelde qua fps volgens de reviews. Verder ligt dit spel tot nu toe me goed, een FPS waarbij je moet denken en met RPG-elementen. En nog de vrijheid ook, in Doom3 etc. loop je alleen maar door gangetjes.
Verwijderd
Ik ook niet. Heb zelf een X850XT met X2 3800+ @ 2450 MHz en 2 GB. Alleen als ik full HDR aanzet is het niet meer speelbaar op 1280x1024. Alleen HDR voor de "objecten" werkt wel goed (genoeg).Woodsy schreef op woensdag 04 april 2007 @ 17:27:
Performance heb ik geen enkel probleem mee, hij loopt gewoon overal soepel. Draai op 1280x1024 alles maximum. Alleen HDR heb ik uitgezet omdat dat verschrikkelijk scheelde qua fps volgens de reviews.
Verwijderd
Ok ik zit met een probleem. Ben net begonnen aan die arena fights in het duty kamp die je kan doen. Probleem is dat je achteraf je gewone gear dat je voor de fight had niet meer terugkrijgt, en dat je elke volgende fight begint met het overschot aan health en medkits die je hebt overgehouden aan de vorige fights, zo tot je volledig zonder valt en gewoonweg niet meer verder kunt en dan ben je blut of dood. Hoort dit zo?
lijkt me nietVerwijderd schreef op woensdag 04 april 2007 @ 20:03:
Ok ik zit met een probleem. Ben net begonnen aan die arena fights in het duty kamp die je kan doen. Probleem is dat je achteraf je gewone gear dat je voor de fight had niet meer terugkrijgt, en dat je elke volgende fight begint met het overschot aan health en medkits die je hebt overgehouden aan de vorige fights, zo tot je volledig zonder valt en gewoonweg niet meer verder kunt en dan ben je blut of dood. Hoort dit zo?
Ik had er zelf geen problemen mee, maar dat was in unpatched versie.
werd wel keihard gesloopt door de 2e gast, nie handig om die gast te proberen te knifen
Battle.net Spud#2543
Verwijderd
Rechts van het mannetje waarvan je de gevechten krijt zit een kist met je spullen.Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2007 @ 20:03:
Dat mocht op zich wel door het spel verteld worden ja.
Wat een onzin.mister_S schreef op woensdag 04 april 2007 @ 15:35:
[...]
Nou, het RPG element in Stalker is minimaal tot verwaasloosbaar. En dat er een mogelijkheid is tot "sidequests" maakt het ook geen RPG. Stalker is een shooter terwijl Oblivion een rasechte RPG is (al zijn daar ook discussies over). Ik denk dat de verwachting van een echte FPS/RPG geleidt heeft tot teleurstelling bij veel gamers. In mijn ogen is het een prachtige shooter, niets meer niets minder.
Je kunt net zo goed Football Manager en Fifa vergelijken omdat beide over voetbal gaan en er tactics en stats in zitten.
Oblivion een rasechte RPG? Laat me niet lachen. Vertel eens waarom? Omdat er zwaarden en magie inzitten? Dat er discussies over zijn is volledig terecht. Oblivion is net zo hard een slasher met RPG elementen. En hier is karakterontwikkeling zelfs erg beperkt vanwege hun fantastische levelingsysteem. Het boeit niet dat je levelt, je kan net zo goed alles op level 1 spelen.
Als in S.T.A.L.K.E.R. niets aan je karakter ontwikkelt, kom je niet verder en ga je dood. Zo simpel is het. En dan nog zeggen dat er minimale/verwaarloosbare RPG elementen in zitten. Heb je het wel gespeeld? Dit gaat verder dan een shooter.
Inderdaad, standaard "ik heb maar 10 min gespeeld" gejank. Dit spel is superieur aan Oblivion (snap trouwens niet wie die vergelijking in het leven heeft geroepen)Cascade schreef op woensdag 04 april 2007 @ 20:37:
[...]
Heb je het wel gespeeld? Dit gaat verder dan een shooter.

Niemand die hetzelfde heeft of een oplossing weet?Paul Hewson schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 21:03:
Heb telkens me windows muis cursor in beeld. Dacht er iets van opgevangen te hebben maar kan het niet terug vinden. Mijn vraag is dan ook is het op te lossen en zoja hoe?
Beiden zijn FP... beiden hebben RPG trekjes... beiden bieden je veel keuzes in je gaan en staan... natuurlijk gaan mensen vergelijken, en terecht. Qua genre zit S.T.A.L.K.E.R. dichterbij Oblivion en andere oudere klassiekers (Deus Ex, System Shock 2) dan... Command & Conquer of Supreme Commander.belfrink schreef op woensdag 04 april 2007 @ 20:59:
[...]
Inderdaad, standaard "ik heb maar 10 min gespeeld" gejank. Dit spel is superieur aan Oblivion (snap trouwens niet wie die vergelijking in het leven heeft geroepen)
En zeggen dat A beter is dan B is altijd makkelijker zonder dit te onderbouwen ("Dit spel is superieur aan Oblivion"). Bijvoorbeeld: ik vind Nethack veel beter dan Oblivion en S.T.A.L.K.E.R. bij elkaar. Het spel wordt nog veel leuker als je het met een ATI Radeon 9500 ASC of een Nvidia GeForce 4900 MX-ASCII speelt.
Schakel je virusscanners auto-update is uit of andere programma's welke (tijdelijk) de focus stelen van het spel.Paul Hewson schreef op woensdag 04 april 2007 @ 21:12:
[...]
Niemand die hetzelfde heeft of een oplossing weet?
ik zit vast in yantar, als je in het lab bent geweest moet je er weer uit, en ik kan de trap bij de lift niet op, wat moet ik doen? heb er ook al een doos heengebracht, maar die helpt me niet echt.
[ Voor 88% gewijzigd door kid1988 op 04-04-2007 22:04 ]
kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)
In de ruimte waar je de controller hebt gedood, zit een gat in de grond.kid1988 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 21:51:
ik zit vast in yantar, als je in het lab bent geweest moet je er weer uit, en ik kan de trap bij de lift niet op, wat moet ik doen? heb er ook al een doos heengebracht, maar die helpt me niet echt.
Ik ben net de Red Forest voorbij en nu komen er steeds spoken op me af. Ik was meteen bang dat ze me iets zouden doen, maar ze doen totaal niets.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Er is onlangs een patch uitgebracht. Deze patch zorgt er voor dat de je gemaakte savegames niet meer werken.
Er is onlangs een patch uitgebracht. Deze patch zorgt er voor dat de je gemaakte savegames niet meer werken.