Dankje voor de tip sr8 het is opgelost.
Ik heb sinds het installeren van Vista SP1 last van crashes. Hebben meer mensen daar last van ?
[ Voor 3% gewijzigd door SR8 op 26-04-2008 17:13 ]
Verwijderd
Toch snap ik deze hit van game niet , de wapens schieten echt gaar , maar het verhaal zal wel leuk zijn , heb deeel 1 maar was al gauw klaar met de game
de wapens schieten niet gaar, de wapens reageren enigsinds realistisch (je zal als rookie niet gelijk een headshot van 10 meter kunnen maken met een 9mm gunVerwijderd schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 21:29:
Toch snap ik deze hit van game niet , de wapens schieten echt gaar , maar het verhaal zal wel leuk zijn , heb deeel 1 maar was al gauw klaar met de game
Zodra je assault rifles vindt, komen de headshots vanzelf. In het begin vond ik het spel behoorlijk lastig, zeker met de militairen onder de brug (ik heb nooit zin om door door die tunnel vol anomalies te kruipen), maar zodra je de Bar hebt bereikt kun je veel betere wapens kopen.mschol schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 11:24:
[...]
de wapens schieten niet gaar, de wapens reageren enigsinds realistisch (je zal als rookie niet gelijk een headshot van 10 meter kunnen maken met een 9mm gun, sterker nog je zal blij zijn een raak schot te hebben..
Ik heb gisteren een review geschreven, omdat STALKER wel wat meer aandacht verdient
Verwijderd
Schiet jij op die gasten? Dat kan makkelijkerSwieb schreef op zondag 27 april 2008 @ 13:36:
[...]
Zodra je assault rifles vindt, komen de headshots vanzelf. In het begin vond ik het spel behoorlijk lastig, zeker met de militairen onder de brug (ik heb nooit zin om door door die tunnel vol anomalies te kruipen), maar zodra je de Bar hebt bereikt kun je veel betere wapens kopen.
spoiler:
De soldaat vooraan laat je voor een habbekrats door, e als je ipv links het tunneltje te zoeken gewoon rechts tegen het taluud oploopt en door het hek loopt is er ook geen haan die er naar kraait 
Verwijderd schreef op zondag 27 april 2008 @ 21:17:
[...]
Schiet jij op die gasten? Dat kan makkelijker
spoiler:De soldaat vooraan laat je voor een habbekrats door, e als je ipv links het tunneltje te zoeken gewoon rechts tegen het taluud oploopt en door het hek loopt is er ook geen haan die er naar kraait
spoiler:
Tot dusver begonnen ze altijd op me te schieten als ik in de buurt kwam. Weet niet hoe het komt, misschien omdat ik vanaf een afstand vanuit een bosje begin te schieten
. Rechtsom, over de heuvel is inderdaad het eenvoudigst.
Swieb schreef op maandag 28 april 2008 @ 05:03:
[...]
spoiler:Tot dusver begonnen ze altijd op me te schieten als ik in de buurt kwam. Weet niet hoe het komt, misschien omdat ik vanaf een afstand vanuit een bosje begin te schieten. Rechtsom, over de heuvel is inderdaad het eenvoudigst.
spoiler:
Bovendien, als je boven door loopt dan heb je daar een super positie om ze alsnog af te knallen. Van bovenaf zijn de headshots gegarandeerd 
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Beste STALKER review ever
Ik ben het niet eens met de opvattingen van de reviewer over het spel, maar grappig is het zeker
Ik ben het niet eens met de opvattingen van de reviewer over het spel, maar grappig is het zeker
Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.
Eeeeh, je hebt meerdere eindes. Dus,...........!Zamoraak schreef op maandag 07 april 2008 @ 17:25:
Ik heb het uitgespeeld,spoiler:, maar ik heb wel 52k roebels, mischien moet ik het uitgeven, is wel een heeeeel eind naar de baralleen een stom einde "I want to be rich" en dan is ie dood en kan je niet emer verderZe mochten er wel wat meer "outposts"neerzetten
edit : Volgens deze link wel 7
[ Voor 10% gewijzigd door YVG op 14-05-2008 21:32 . Reden: edit ]
Hi,
Ik heb de game bij mn moederbord gehad, maximus formula. Echter als ik 'm geinstalleerd heb
en opstart stopt hij tijdens het opstarten van de game al. Met een crash bug iets..
Ik draai Vista 32 Bit, dus 3.x gb, verder q9450 en 3870x2, daar moet hij goed op draaien alleen zo teleurstellend dat hij er continu uitknalt.
Weet iemand raad?
Daan
Ik heb de game bij mn moederbord gehad, maximus formula. Echter als ik 'm geinstalleerd heb
en opstart stopt hij tijdens het opstarten van de game al. Met een crash bug iets..
Ik draai Vista 32 Bit, dus 3.x gb, verder q9450 en 3870x2, daar moet hij goed op draaien alleen zo teleurstellend dat hij er continu uitknalt.
Weet iemand raad?
Daan
Nee, ik heb express nog niets geinstalleerd omdat ik ook gelezen hebben dat die weer fouten kunnen geven op vista..?!
Echt nog nooit last van gehad vraag me dan ook af waar je die info vandaan heb.danielrene schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 11:15:
Nee, ik heb express nog niets geinstalleerd omdat ik ook gelezen hebben dat die weer fouten kunnen geven op vista..?!
Ik zou gewoon eerst de patches installeren en dan kijken of die het doet, mocht het nog steeds problemen geven of meer problemen kun je de game altijd nog reinstalleren.
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Ik moet het topic nog doorlezen, maar ik moet ff m'n frustraties kwijt hoor.
Nu ik Crysis heb uitgespeeld (met veel drivers gezeur), dacht ik leuk Stalker weer eens te installeren op mijn nieuwe pc met Vista 64.
Na installatie:
Poging 1: direct een crash (zwart beeld) na het starten
Poging 2: Patch 1.0005 uitgevoerd, weer crash.
Poging 3: Run as administrator: crash
Poging 4: Run in compatibility mode: crash
Poging 5: No-cd crack (heb wel gekocht spel): crash
Poging 6: "No intro video": crash
Poging 7: Starten vanaf dvd ipv snelkoppeling: crash
Als je bedenkt dat ik bij elke crash weer mn pc moet rebooten.. argh!
Ik heb nog geen seconde beeld van Stalker gezien, hij crasht direct. Ik start het spel en krijg direct een zwart scherm en verder gebeurt er niets.
Is het gewoon niet speelbaar op Vista 64 bit? Of ligt het soms aan de intro videootjes?
Kun je in Vista nog instellen dat ie teruggaat naar de desktop ipv crashen zodat je continu moet rebooten? Iemand tips?
Ohja, ik heb dus Vista 64 bit, Radeon HD3870X2 kaart en nieuwste drivers (Catalyst 8.6).
Nu ik Crysis heb uitgespeeld (met veel drivers gezeur), dacht ik leuk Stalker weer eens te installeren op mijn nieuwe pc met Vista 64.
Na installatie:
Poging 1: direct een crash (zwart beeld) na het starten
Poging 3: Run as administrator: crash
Poging 4: Run in compatibility mode: crash
Poging 5: No-cd crack (heb wel gekocht spel): crash
Poging 6: "No intro video": crash
Poging 7: Starten vanaf dvd ipv snelkoppeling: crash
Als je bedenkt dat ik bij elke crash weer mn pc moet rebooten.. argh!
Ik heb nog geen seconde beeld van Stalker gezien, hij crasht direct. Ik start het spel en krijg direct een zwart scherm en verder gebeurt er niets.
Is het gewoon niet speelbaar op Vista 64 bit? Of ligt het soms aan de intro videootjes?
Kun je in Vista nog instellen dat ie teruggaat naar de desktop ipv crashen zodat je continu moet rebooten? Iemand tips?
Ohja, ik heb dus Vista 64 bit, Radeon HD3870X2 kaart en nieuwste drivers (Catalyst 8.6).
[ Voor 24% gewijzigd door Syntagma op 23-06-2008 22:14 ]
Even wat spam tussendoor http://farm4.static.flick...96456142_6a64e85ca5_o.jpg
Pripyat, ben benieuwd of dat er zo ook in Stalker zit, COD4 was wel herkenbaar.
|>
ik zou zeggen, laat je verrassen (ja,. tis nog mooier dan CoD4)simon schreef op maandag 23 juni 2008 @ 22:02:
Even wat spam tussendoor http://farm4.static.flick...96456142_6a64e85ca5_o.jpg
T60P Widescreen
Verwijderd
tof, er is een topic over S.T.A.L.K.E.R. ik denk laat ik even zoeken want ik kwam net een nieuw filmpje tegen op gamershell.com van de opvolger (prequel) van S.T.A.L.K.E.R., genaamd S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky en wow... wat gaat dat mooi worden.
Wat Seesar zegt over Pripyat klopt. In S.T.A.L.K.E.R. is het echt fantastisch mooi gemaakt. Het plaatje dat je opgaf zou bijna een screenshot uit de game kunnen zijn.
Het is trouwens best te begrijpen dat sommige mensen het spel niet helemaal kunnen waarderen omdat het alles behalve een hollywoodgevoel heeft zoals Crysis en CoD4. Maar persoonlijk vind ik het spel fantastisch. Het is 1 van de weinige spellen waarbij ik het gevoel heb dat ik er bijna echt rondloop. 1 van de beste spellen ooit!
Check nieuwe filmpje van Clear Sky. De omgevingen gaan echt uber worden in dat spel.
5:15 filmpje: http://www.gamershell.com/download_28554.shtml
en hier nog een dx10 technical filmpje in HD (of SD) kwaliteit: http://www.stalker-game.com/en/?page=video (bovenaan)
Wat Seesar zegt over Pripyat klopt. In S.T.A.L.K.E.R. is het echt fantastisch mooi gemaakt. Het plaatje dat je opgaf zou bijna een screenshot uit de game kunnen zijn.
Het is trouwens best te begrijpen dat sommige mensen het spel niet helemaal kunnen waarderen omdat het alles behalve een hollywoodgevoel heeft zoals Crysis en CoD4. Maar persoonlijk vind ik het spel fantastisch. Het is 1 van de weinige spellen waarbij ik het gevoel heb dat ik er bijna echt rondloop. 1 van de beste spellen ooit!
Check nieuwe filmpje van Clear Sky. De omgevingen gaan echt uber worden in dat spel.
en hier nog een dx10 technical filmpje in HD (of SD) kwaliteit: http://www.stalker-game.com/en/?page=video (bovenaan)
Nice die had ik nog niet gezien, ziet er weer tof uit 
Hopelijk zijn het dit keer wel iets grotere gebieden met voertuigen ofzo want met stalker van begin punt naar bijv. die autodump toe lopen waarbij alle gassies weer respawnen was wel een minpunt vond ik. Lopen opzich niet zo erg maar het steeds maar respawnen van de vijanden vond ik toch best wel storend
Mss ook wel tijd voor nieuw deeltje? Deze zit al ruimschoots over de 1500 posts
Wil ik best wel doen alleen kan ik dat pas nadat ik op vakantie ben geweest maarja die paar extra posts erbij maakt dan ook vrij weinig uit ^^
Hopelijk zijn het dit keer wel iets grotere gebieden met voertuigen ofzo want met stalker van begin punt naar bijv. die autodump toe lopen waarbij alle gassies weer respawnen was wel een minpunt vond ik. Lopen opzich niet zo erg maar het steeds maar respawnen van de vijanden vond ik toch best wel storend
Mss ook wel tijd voor nieuw deeltje? Deze zit al ruimschoots over de 1500 posts
Wil ik best wel doen alleen kan ik dat pas nadat ik op vakantie ben geweest maarja die paar extra posts erbij maakt dan ook vrij weinig uit ^^
[ Voor 13% gewijzigd door psychoclown op 04-07-2008 11:40 ]
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
je zult de oudere patches ook moeten installeren ... blijkbaar hebben ze bij THQ nooit van 'cumulative patches' gehoord.Syntagma schreef op maandag 23 juni 2008 @ 22:00:
als ik me goed herinner 1.0001, 1.0003 en 1.0004 (1.0002 is er nooit geweest en 1.0006 is alleen voor multi-player, heb ik overgeslagen)
ik ben een paar dagen geleden met dit spel begonnen. Ik heb het spel geinstalleerd, en daarna eerst 1.0005 en daarna 1.0006 gepatched. Werkt zonder crashes nu al enkele dagen op Vista 64 bit. Je hoeft dus niet eerst 1.0001 t/m 1.0004 te installeren.Goner schreef op maandag 07 juli 2008 @ 17:16:
[...]
je zult de oudere patches ook moeten installeren ... blijkbaar hebben ze bij THQ nooit van 'cumulative patches' gehoord.
als ik me goed herinner 1.0001, 1.0003 en 1.0004 (1.0002 is er nooit geweest en 1.0006 is alleen voor multi-player, heb ik overgeslagen)
Even een vraagje. ik ben nu net een tunnel ingekropen nadat ik zon gastje ( mole ofzo ) heb gered die werd aangevallen door het leger. Maar eenmaal in dat tunnelsysteem lijkt het alsof de fps naar beneden keldert. Ik weet niet hoe ik fps kan zien in stalker, maar het voelt allemaal heel laggy aan. Iemand meer ervaring ?. Boevngronds liep het allemaal soepel.
Vreemd ... had altijd begrepen dat je het hele rijtje moest installerenSkybullet schreef op maandag 07 juli 2008 @ 17:27:
Je hoeft dus niet eerst 1.0001 t/m 1.0004 te installeren.
Fraps ??Ik weet niet hoe ik fps kan zien in stalker,
of tilde (~) en dan 'rs_stats 1', maar dan is je hele linkerkant gevuld met info ... bovenste is fps.
[ Voor 13% gewijzigd door Goner op 07-07-2008 21:13 ]
Thanks !! WOW ... ik ben al helemaal gek op STALKER, maar kan nu al helemaal niet meer wachten op STALKER CS !! Laatst weer een vriend van me die een vette nieuwe pc had gekocht, deze game aangeraden ... Nog een verslaafde erbijVerwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 11:17:
Dit filmpje was echt vet ! Echt, wat een sfeer gewoon !
Ik vind trouwens de muziek in het menu van STALKER al zo ontzettend bij de hele sfeer passen. Echt een topper van een game imo....
Gisteren Stalker op mijn nieuwe bak geïnstalleerd om eens lekker te testen maar ik leip tegen twee eigenaardigheden aan:
1. Waar je het tweede huisje in het begin via het dak kan benaderen voor die suit, dat kan nu niet meer (patch 1.5)
2. Mijn wapencontrols werken niet lekker. Wisselen tussen wapens gaat niet soepel en ik was ineens mijn pistool kwijt (hele inventory leeg ook trouwens).
Naja, misschien helpt een reïnstall wel. Of ik moet een andere patch gebruiken.
Het loopt wel als een trein trouwens.
1. Waar je het tweede huisje in het begin via het dak kan benaderen voor die suit, dat kan nu niet meer (patch 1.5)
2. Mijn wapencontrols werken niet lekker. Wisselen tussen wapens gaat niet soepel en ik was ineens mijn pistool kwijt (hele inventory leeg ook trouwens).
Naja, misschien helpt een reïnstall wel. Of ik moet een andere patch gebruiken.
Het loopt wel als een trein trouwens.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Klopt, het is niet waar dat je eerst alle oude patches moet installeren.Skybullet schreef op maandag 07 juli 2008 @ 17:27:
[...]
ik ben een paar dagen geleden met dit spel begonnen. Ik heb het spel geinstalleerd, en daarna eerst 1.0005 en daarna 1.0006 gepatched. Werkt zonder crashes nu al enkele dagen op Vista 64 bit. Je hoeft dus niet eerst 1.0001 t/m 1.0004 te installeren.
Echter Stalker krijg ik niet werkend in Vista 64, en op het officiele forum zeggen ze ook dat dat logisch is aangezien het al een oude game is. Dus dat het bij jou wel werkt vind ik echt bijzonder
Ik heb het nu maar in XP geinstalleerd en daar werkt het prima op mn nieuwe bak. Alleen vielen de graphics me wat tegen na een aantal weken Crysis gespeeld te hebben
ik heb het spel bijna een jaar niet gespeeld, maar had er toch weer zin aan. Nu had ik savegames van v1.3 maar ik draai 1.6 Ik kan de saves van 1.3 wel laden en verder spelen, maar als ik een nieuwe save maak en die wil laden, knapt het spel naar desktop als hij klaar is met laden. Dat is nu met elke save in 1.6 gebeurd, dus alles wat ik na de oude save heb gedaan is nu weg als ik weer van de oude save moet beginnen, heeft iemand suggesties? of moet ik het hele spel opnieuw spelen, ik was al aardig ver.
Vreemd ... ik ben pas overnieuw begonnen in afwachting van Clear Sky en heb de suit gewoon van de zolder gehaald.TroonStaal schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 14:14:
spoiler:
via trap achter Wolf op dak klimmen en naar volgende dak springen, via gat helemaal achteraan zie je een krat staan ... sla kapot en pak suit.
http://stalker.heroesradi...ions.php#Merc_Suit_Cordon
[ Voor 6% gewijzigd door Goner op 09-07-2008 11:00 ]
Goner schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 10:54:
[...]
Vreemd ... ik ben pas overnieuw begonnen in afwachting van Clear Sky en heb de suit gewoon van de zolder gehaald.
spoiler:via trap achter Wolf op dak klimmen en naar volgende dak springen, via gat helemaal achteraan zie je een krat staan ... sla kapot en pak suit.
spoiler:
Ja ik snap er ook niks van. Misschien heb ik niet goed gekekend maar ik heb me sufgezocht naar een krat en een gat. Of ik kijk met mijn schoenen. Nuja, vanavond nog maar eens proberen.
Maar eerst opnieuw installeren, nu heb ik Vista 64bit. Ben benieuwd hoe het er nu uitziet
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Zelfde ?? Hoogstens langzamer omdat Vista meer resources vreet dan XP 
STALKER:SoC heeft geen DX10 support, dat komt pas met CS ... wat voor kaart heb je ?
STALKER:SoC heeft geen DX10 support, dat komt pas met CS ... wat voor kaart heb je ?
Ik heb net een nieuw systeem:Goner schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 11:37:
Zelfde ?? Hoogstens langzamer omdat Vista meer resources vreet dan XP
[toch wel beetje patsmode]
* Gigabyte X48 DS5
* C2D E8400
* Sapphire 4870 (jawel!)
* 8gb Geil Dragon geheugen (okee, wel slechts DDR2-800 maargoed)
* Samsung Spinpoint 1tb
* Vista Home Premium 64bit
[/toch wel beetje patsmode]
Dus heel erg zorgen maak ik niet over de resources
Verwijderd
klopt. de hele game is zo sfeervol en dat maakt het echt fantastisch. hoe skilled ze bij Crytek bijvoorbeeld ook zijn, een game zo sfeervol als STALKER kunnen ze gewoon niet uit de grond stampen.JediUberknaft schreef op maandag 07 juli 2008 @ 20:04:
[...]
Echt, wat een sfeer gewoon !
Ik vind trouwens de muziek in het menu van STALKER al zo ontzettend bij de hele sfeer passen. Echt een topper van een game imo....
voor mij is STALKER echt de beste game ooit. als ik de trailers en andere filmpjes van Clear Sky zie kan het eigenlijk alleen maar beter worden. De omgevingen lijken veel groter en nog gedetailleerder en er zijn nu ook moerassen enzo. ik kan echt niet wachten. zal nog een tijdje wachten worden en ik zal helaas VISTA moeten hebben dan om van de mooie DX10 features gebruik te kunnen maken denk ik.
nouja als niemand reageerdBulls schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 18:27:
ik heb het spel bijna een jaar niet gespeeld, maar had er toch weer zin aan. Nu had ik savegames van v1.3 maar ik draai 1.6 Ik kan de saves van 1.3 wel laden en verder spelen, maar als ik een nieuwe save maak en die wil laden, knapt het spel naar desktop als hij klaar is met laden. Dat is nu met elke save in 1.6 gebeurd, dus alles wat ik na de oude save heb gedaan is nu weg als ik weer van de oude save moet beginnen, heeft iemand suggesties? of moet ik het hele spel opnieuw spelen, ik was al aardig ver.
Ik heb het spel opnieuw geinstalleerd en maar tot 1.3 gepatched nu werkt alles gewoon, dan maar niet met updates spelen.
Ohja ik draai trouwens wel Repairmod 2.5 kan het wezen dat het spel daarmee niet goed werkt na v 1.3?
Verwijderd
Het mooie is ook dat dit gewoon over een paar jaar nog steeds zo is. Het liep in het begin slecht vanwege bugs en te zware systeemeisen. Maar inmiddels is iedereen wel zodanig bij de tijd (qua hardware) dat het goed draaibaar is.Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 15:23:
klopt. de hele game is zo sfeervol en dat maakt het echt fantastisch. hoe skilled ze bij Crytek bijvoorbeeld ook zijn, een game zo sfeervol als STALKER kunnen ze gewoon niet uit de grond stampen.
voor mij is STALKER echt de beste game ooit. als ik de trailers en andere filmpjes van Clear Sky zie kan het eigenlijk alleen maar beter worden. De omgevingen lijken veel groter en nog gedetailleerder en er zijn nu ook moerassen enzo. ik kan echt niet wachten. zal nog een tijdje wachten worden en ik zal helaas VISTA moeten hebben dan om van de mooie DX10 features gebruik te kunnen maken denk ik.
Ik vraag me wel af wanneer die 1.5 patch komt (waar een tijdje geleden sprake van was). Daarin zat iets van een oneindeige omgeving geloof ik. Hierboven wordt ook gesproken over 1.5 maar ik neem aan dat men 1.00005 bedoelt?
Ik gebruik ook 'repair_mod_multilingual_v2.5' in 1.0005, geen probleem ...Bulls schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 15:58:
Ohja ik draai trouwens wel Repairmod 2.5 kan het wezen dat het spel daarmee niet goed werkt na v 1.3?
[PC] S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl, deel 4
[ Voor 120% gewijzigd door TheZeroorez op 19-07-2008 14:25 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Er is onlangs een patch uitgebracht. Deze patch zorgt er voor dat de je gemaakte savegames niet meer werken.
Er is onlangs een patch uitgebracht. Deze patch zorgt er voor dat de je gemaakte savegames niet meer werken.